abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 januari 2023 @ 00:02:49 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 6 januari 2023 @ 00:28:40 #4
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207438611
Wat betreft die wapenleveringen: zijn jullie niet veel te politiek hierin?

In de huidige situatie, waarin de Russen blijkbaar veel slachtoffers niet schuwen, is het leveren van snel meer slagkracht zodat de Oekraïners een vuist kunnen maken, de beste oplossing voor een sneller einde aan het conflict.

Ik las ook dat de VS meer tanks naar Polen stuurt (via Nederland dus de NOS maakt er melding van). Is zoiets nu nog puur voor bescherming of mogelijk ook om alle knopjes aan de Oekraïners te laten zien?
pi_207438654
quote:
Zuid-Korea is geen grap. Ze hebben 2200 stuks selfpropelled artillery. Meer dan heel Europa bij elkaar.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 01:31:07 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207438669
De geheime diensten van Oekraïne zijn er 100% van overtuigd dat Rusland binnenkort een nieuwe mobilisatie gaat afkondigen en dat er daarna een nieuwe poging wordt ondernomen om Kiev in te nemen vanuit Belarus. Misschien dat daarom Bradley's, Mardars etc geleverd gaan worden.

vrijdag 6 januari 2023 @ 01:34:42 #9
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207438673
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 01:30 schreef polderturk het volgende:

[..]
Zuid-Korea is geen grap. Ze hebben 2200 stuks selfpropelled artillery. Meer dan heel Europa bij elkaar.
De comments bij de video zijn wel goed. De verwachting is dat Polen in de toekomst de grootste tankfabrikant van Europa zal worden omdat Duitsland hun markt voor zichzelf heeft verpest. De Koreaanse tanks die uit de Poolse fabrieken zullen rollen zijn beter en goedkoper en je hebt als koper geen last van de Duitse weigerachtige export restrictie politiek.
pi_207438768
twitter
pi_207438784
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 01:33 schreef polderturk het volgende:
De geheime diensten van Oekraïne zijn er 100% van overtuigd dat Rusland binnenkort een nieuwe mobilisatie gaat afkondigen en dat er daarna een nieuwe poging wordt ondernomen om Kiev in te nemen vanuit Belarus. Misschien dat daarom Bradley's, Mardars etc geleverd gaan worden.

Na al dat gefaal serieus nog een tweede maal proberen?
Incelfrikandel
pi_207438923
twitter

Meer/andere luchtafweer
zie email 27 oktober
pi_207439096
Zelensky met een zwarte trui!
Vakman pur sang
pi_207439331
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 04:32 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Meer/andere luchtafweer
Wel tijd dat dat huis een voorzitter kiest ja.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 08:14:05 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207439336
twitter

"De voor vele deskundigen onverwachte inval toont aan hoe weinig kennis we momenteel eigenlijk hebben van het Russische buitenland- en defensiebeleid."

De Amerikaanse inlichtingendiensten weten het wel. Misschien moet hij daar eens mee gaan praten :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator vrijdag 6 januari 2023 @ 08:14:59 #17
5428 crew  miss_sly
pi_207439341
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 07:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Heeft ie vaker aan gehad, hoor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 6 januari 2023 @ 08:23:58 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207439373
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 07:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Waar zie je dat?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207439401
Satellietfoto's van Bakhmut, een paar maanden eerder en nu, gemaakt door Maxar Technologies.

pi_207439420
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:13 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Wel tijd dat dat huis een voorzitter kiest ja.
Nee joh. Laat dat lekker dooretteren en laat die GOP-kneuzenbrigade zich nog meer buitenspel zetten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207439424
quote:
84s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:14 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]

"De voor vele deskundigen onverwachte inval toont aan hoe weinig kennis we momenteel eigenlijk hebben van het Russische buitenland- en defensiebeleid."

De Amerikaanse inlichtingendiensten weten het wel. Misschien moet hij daar eens mee gaan praten :Y
Hoe Rusland ervan weerhouden wordt de NAVO aan te vallen? Dat is heel simpel: MAD.

Wat een ontzettende open deur. Welk belang heeft Rusland er verder bij om de NAVO aan te vallen? Even ervan uit gaande dat er nog enige ratio aanwezig is bij het Russische landsbestuur, natuurlijk?
pi_207439498
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nee joh. Laat dat lekker dooretteren en laat die GOP-kneuzenbrigade zich nog meer buitenspel zetten.
Die lui zijn nodig voor de goedkeuring van die hulppakketten.
pi_207439536
quote:
84s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:14 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]

Is dat Russische beleid het probleem of het beleid van Putin? Als jij uitgaat van de instelling, mogelijkheden en intenties van de Russische regering, maar hun president zet ze allemaal publiekelijk te kakken, om vervolgens zijn eigen zin door te drijven, heb je niets aan al je voorkennis.
pi_207439678
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator vrijdag 6 januari 2023 @ 09:07:56 #25
5428 crew  miss_sly
pi_207439693
pi_207439740
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat bedoel je hiermee?
Ik dacht dat het "de zwarte trui" was, maar lijkt een ander te zijn in de video.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 09:15:30 #27
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_207439763
Wel fijn dat Putin vraagt om een wapenstilstand voor het orthodoxe kerstfeest. Terwijl hij zelf gedurende de "normale" kerst 100-en raketten op Oekraïne heeft afgeschoten. Wat een achterlijke clown is die man ook. :')
pi_207439766
Nvm

^O^
  Moderator vrijdag 6 januari 2023 @ 09:15:49 #29
5428 crew  miss_sly
pi_207439768
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:12 schreef Aether het volgende:

[..]
Ik dacht dat het "de zwarte trui" was, maar lijkt een ander te zijn in de video.
Volgens mij heeft ie er een paar. Wel ook ‘Oekraïense’ truien door opdruk.
  Moderator vrijdag 6 januari 2023 @ 09:16:14 #30
5428 crew  miss_sly
pi_207439772
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:15 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Videobewijs van de zwarte trui !
Ergo goeie bronvermelding bij ontopic berichten.
Je kan je moderator hoofd weer te rusten leggen !

^O^
Ik ben hier geen moderator.
pi_207439778
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben hier geen moderator.
Haha en de trui was niet eens zwart.

_O-
pi_207439918
quote:
VN staakt onderzoek naar aanval op krijgsgevangenkamp
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-66577783

De Verenigde Naties hebben een onderzoek naar een dodelijke aanval op een krijgsgevangenkamp in Olenivka, in juli vorig jaar, gestaakt. Bij dat bloedbad kwamen vijftig Oekraïense gedetineerden om het leven.

In het door Rusland gecontroleerde Olenivka was destijds een krijgsgevangenkamp, met onder meer militairen uit het Azovstal-bataljon, dat door Rusland als terroristische organisatie wordt gezien. Oekraïne stelde al snel dat ze door een explosie van binnenuit waren omgekomen. Volgens Rusland was het kamp bestookt door Oekraïense raketten.

De VN kondigde al snel een groot onderzoek aan naar de toedracht. Maar na een paar maanden wordt dat onderzoek gestopt, omdat onderzoekers geen toegang krijgen tot de rampplek. :')
pi_207439945
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:15 schreef RealistAtheist het volgende:
Wel fijn dat Putin vraagt om een wapenstilstand voor het orthodoxe kerstfeest. Terwijl hij zelf gedurende de "normale" kerst 100-en raketten op Oekraïne heeft afgeschoten. Wat een achterlijke clown is die man ook. :')
Het doel van Putin is dan ook echt niet om een wapenstilstand voor elkaar te krijgen, hij weet echt wel dat het gedoemd is om te mislukken. Maar hij kan wel weer aan zijn achterban verkopen dat Oekraïne de slechte partij is en geen vrede wilt.
pi_207439983
Rusland gaat met een miljoen gemobiliseerden human waves aanvallen uitvoeren tegen Bradleys, Mardars en AMX-10RC's. Rusland lijkt steeds meer op Mordor. De aanval op Kiev gaat een epic fail worden.

Draad

twitter

twitter

twitter
pi_207440033
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:33 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Het doel van Putin is dan ook echt niet om een wapenstilstand voor elkaar te krijgen, hij weet echt wel dat het gedoemd is om te mislukken. Maar hij kan wel weer aan zijn achterban verkopen dat Oekraïne de slechte partij is en geen vrede wilt.
Het is cynisch en theatraal. Dat UA kerst gelijkgetrokken heeft met de rest van de wereld, is ook weer koren op de molen van het Russische narratief dat het allemaal satanisten en de antichrist zijn.
pi_207440051
Generaal Ben Hodges vindt dat Oekraïnse soldaten van te voren getrained moeten worden op alle Amerikaanse systemen. Als er een beslissing wordt genomen voor de levering kunnen ze sneller geleverd worden.

twitter
pi_207440073
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:36 schreef polderturk het volgende:
Rusland gaat met een miljoen gemobiliseerden human waves aanvallen uitvoeren tegen Bradleys, Mardars en AMX-10RC's. Rusland lijkt steeds meer op Mordor. De aanval op Kiev gaat een epic fail worden.

Draad

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]
Laten we het hopen. Wellicht haken ze dan eindelijk een keer af.

We hoeven geen opstand te verwachten tegen de mobilisatie. De propaganda is verschoven naar “we vechten tegen de NAVO en de VS wil Rusland aanvallen en kapotmaken”, en blijkbaar is er nu wel voldoende animo om de wapens op te pakken en het glorieuze moederland te verdedigen. Dat is gisterochtend op BNR uitgebreid besproken.

Onvoorstelbaar dat je met uitgekookte propaganda zo’n bevolking totaal kan onderwerpen, zo ver dat ze zelfs sterven voor Jan lul voor zichzelf goedpraten.
pi_207440237
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

We hoeven geen opstand te verwachten tegen de mobilisatie. De propaganda is verschoven naar “we vechten tegen de NAVO en de VS wil Rusland aanvallen en kapotmaken”, en blijkbaar is er nu wel voldoende animo om de wapens op te pakken en het glorieuze moederland te verdedigen. Dat is gisterochtend op BNR uitgebreid besproken.

Onvoorstelbaar dat je met uitgekookte propaganda zo’n bevolking totaal kan onderwerpen, zo ver dat ze zelfs sterven voor Jan lul voor zichzelf goedpraten.
Tja, voorbeelden genoeg in de wereldgeschiedenis die exact hetzelfde deden. Het informatietijdperk zou dat moeten kunnen voorkomen maar tegen domheid is geen kruid gewassen helaas. ;(
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  FOK!fotograaf vrijdag 6 januari 2023 @ 10:04:37 #39
364681 over_hedge
pi_207440300
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:58 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Tja, voorbeelden genoeg in de wereldgeschiedenis die exact hetzelfde deden. Het informatietijdperk zou dat moeten kunnen voorkomen maar tegen domheid is geen kruid gewassen helaas. ;(
Ook voorbeelden genoeg in de wereldgeschiedenis waar bij revoluties wel werkte
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207440313
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:04 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ook voorbeelden genoeg in de wereldgeschiedenis waar bij revoluties wel werkte
Jazeker maar dat was de stelling niet.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_207440331
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:58 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ze hebben er natuurlijk ook wel een gigantisch repressieapparaat voor opgetuigd, om elk tegengeluid meteen in de kiem te kunnen smoren en te zorgen dat tegenstanders nergens een podium krijgen en zich niet kunnen organiseren. Er is feitelijk geen oppositie in Rusland. De Duma zit vol met partijlozen en andere jaknikkers die Putin steunen.

Voor een geslaagde revolutie moet er wel een alternatief zijn met boegbeeld, zie Wit-Rusland in 2020. En zelfs dat is uiteindelijk met excessief geweld uit elkaar geslagen.
pi_207440410
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

De eerste poging werden de Russen kapotgeschoten met artillerie en drones. Nu zal Oekraïne ook HIMARS, nog meer artillerie en heel veel gepantserde voertuigen extra hebben waardoor Oekraïne snel infanterie kan verplaatsen. Ook is de verdediging van Kiev nu nog beter. Rusland zal nu met veel meer mensen aanvallen, maar Rusland heeft nu minder en slechter materieel.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 10:28:44 #43
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_207440500
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:20 schreef polderturk het volgende:

[..]
De eerste poging werden de Russen kapotgeschoten met artillerie en drones. Nu zal Oekraïne ook HIMARS, nog meer artillerie en heel veel gepantserde voertuigen extra hebben waardoor Oekraïne snel infanterie kan verplaatsen. Ook is de verdediging van Kiev nu nog beter. Rusland zal nu met veel meer mensen aanvallen, maar Rusland heeft nu minder en slechter materieel.
/s

Dat zeg je wel, maar misschien hebben ze ondertussen nieuwer en beter materieel geproduceerd en zijn ze dat nu aan het opsparen voor deze operatie. Misschien dat we ineens honderden armata's te zien krijgen en de nieuwste hypersone raketten met duizenden tegelijk.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_207440560
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ze hebben er natuurlijk ook wel een gigantisch repressieapparaat voor opgetuigd, om elk tegengeluid meteen in de kiem te kunnen smoren en te zorgen dat tegenstanders nergens een podium krijgen en zich niet kunnen organiseren. Er is feitelijk geen oppositie in Rusland. De Duma zit vol met partijlozen en andere jaknikkers die Putin steunen.

Voor een geslaagde revolutie moet er wel een alternatief zijn met boegbeeld, zie Wit-Rusland in 2020. En zelfs dat is uiteindelijk met excessief geweld uit elkaar geslagen.
Het is gewoon een hernieuwde variant van Nazi-Duitsland, met als grote verschil dat ze (nog) geen vernietigingskampen, razzia's, Einsatzgruppen en rassenwetten hebben opgetuigd. Kortom, vooralsnog is het minder extreem en moordzuchtig. Desalniettemin lijken Oekraïeners te zijn verworden tot Untermenschen (Khokhols) waarmee je geen enkel mededogen hoeft te hebben, en qua repressie en fascistische retoriek doet zowel de maatschappij als het regime sterk denken aan die tijd. Daarnaast is het huidige Rusland, in tegenstelling tot het Duitsland van die tijd, een verpauperde corrupte bende met een waardeloos schrootleger; dat is een groot geluk voor ons.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2023 10:38:57 ]
pi_207440602
De Russen lijken winst te boeken bij Soledar. Wordt daarmee ook lastig voor Oekraïne om Bachmut te houden
pi_207440611
Bij dat verhaal van de nieuwe mobilisitatie en waar de Mobiks straks tegenover komen te staan qua modern wapentuig moet ik denken aan m'n ouwe Red Alert spelletjes van vroeger.
De russen kwamen altijd met groepjes infanterie aangerend, en met een tank kon je ze gewoon platrijden.

Heel triest om te bedenken dat we dit soort WO1 praktijken de komende maanden nog veel gaan zien, dat het nodig is om de Russen te laten afdruipen, en dat er nog altijd niks lijkt te zijn van een vlammetje voor die revolutie.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 6 januari 2023 @ 10:43:15 #47
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207440639
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:39 schreef Mansjester het volgende:
De Russen lijken winst te boeken bij Soledar. Wordt daarmee ook lastig voor Oekraïne om Bachmut te houden
Daar is ook zo een zoutmijn ondergronds , die heb ik in Wielicka bij Krakau bezocht aantal jaar terug
vandaar de naam soledar
https://www.facebook.com/saltexkurs/

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 06-01-2023 10:52:06 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207440706
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:35 schreef J.B. het volgende:

[..]
Het is gewoon een hernieuwde variant van Nazi-Duitsland, met als grote verschil dat ze (nog) geen vernietigingskampen, razzia's, Einsatzgruppen en rassenwetten hebben opgetuigd. Kortom, vooralsnog is het minder extreem en moordzuchtig. Desalniettemin lijken Oekraïeners te zijn verworden tot Untermenschen (Khokhols) waarmee je geen enkel mededogen hoeft te hebben, en qua repressie en fascistische retoriek doet zowel de maatschappij als het regime sterk denken aan die tijd. Daarnaast is het huidige Rusland, in tegenstelling tot het Duitsland van die tijd, een verpauperde corrupte bende met een waardeloos schrootleger; dat is een groot geluk voor ons.
Dat klopt inderdaad. De godwins zijn in decennia niet zo terecht geweest.

De binnenlandse repressie en militarisering van de samenleving nemen ook wel heftige vormen aan inmiddels, inclusief het verheerlijken van geweld en relativeren van de dood. De situatie zoals in Nazi-Duitsland, waarin elke overheidsfunctionaris een wapen droeg en iedereen zomaar zonder aanleiding of proces ter plekke doodgeschoten kon worden, is voor m’n gevoel niet eens zo heel ver weg momenteel.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 10:52:16 #49
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_207440748
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:35 schreef J.B. het volgende:

[..]
De Duitsers konden je naar "de oost" sturen als je stout was, ik durf de stelling wel aan dat de Russen nu dreigen met Bachmut.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_207440758
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Daar is ok zo een zoutmijn ondergronds , die heb ik in Wielicka bij Krakau bezocht aantal jaar terug
vandaar de naam soledar
https://www.facebook.com/saltexkurs/
[ afbeelding ]
Ja, ik ben er ook geweest. Zo’n combinatietour met Auschwitz was het destijds. Met een man of 10. Geen aanrader trouwens, door de heftigheid van Auschwitz stond niemand z’n hoofd meer naar die mijn.

Het is wel de moeite maar dan kan je dus beter niet de combitour doen.

Sorry off-topic :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')