SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij vormen een groepje. Als iemand anders erbij komt lijkt me het handig als wij er zelf ook wat aan hebbenquote:
Soms is het ook wel handig om dat groepje uit te breiden zodat dat land niet opgenomen wordt in een ander groepje. En uiteindelijk hebben alle landen wel iets te bieden. Dat hoeft niet gelijk vanaf het eerste uur te zijn natuurlijk.quote:Op zondag 1 januari 2023 18:29 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Wij vormen een groepje. Als iemand anders erbij komt lijkt me het handig als wij er zelf ook wat aan hebben
Komt voor een groot deel door en baard en kleding.quote:Op zondag 1 januari 2023 19:02 schreef slashdotter3 het volgende:
Dat contrast
https://www.reddit.com/r/(...)eeting_2022_vs_2023/
Zelenskyi in New Year greeting 2022 vs 2023
Hoezo? Het lijkt mij wel handig als we zo het Russische gestook kunnen voorkomen dat voortdurend onrust veroorzaakt aan de buitengrenzen van de EU. Waarom zou dat niet beter zijn voor ons? Bovendien is Moldavië zo klein dat we er niet of nauwelijks (financiële) consequenties van zullen ondervinden. Al bij al lijkt het me helemaal geen slecht idee, al is het natuurlijk primair aan de Roemenen en Moldaviërs om daar een besluit over te nemen.quote:
Heel sterk in het einde weer verwijzing naar de Я тут, ми всі тут- toespraak van dag 1: YA tut, my vsi tut, ik ben hier, wij zijn allemaal hier. Dat was toen het bewijs dat hij niet gevlucht was, zoals de Russen en hun trollen beweerden, dat is nu een beroep op standvastigheid.quote:
maar de Baltischse staten staan bij Putin op nummer 1quote:Op zondag 1 januari 2023 19:08 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hoezo? Het lijkt mij wel handig als we zo het Russische gestook kunnen voorkomen dat voortdurend onrust veroorzaakt aan de buitengrenzen van de EU. Waarom zou dat niet beter zijn voor ons? Bovendien is Moldavië zo klein dat we er niet of nauwelijks (financiële) consequenties van zullen ondervinden. Al bij al lijkt het me helemaal geen slecht idee, al is het natuurlijk primair aan de Roemenen en Moldaviërs om daar een besluit over te nemen.
eerder door de belichting. Een belichting van een gala oid waar het expres zo is dat je geen harde schaduwen in je gezicht hebt vs expres harde schaduw in je gezicht en zo kan iedereen 20 jaar ouder lijken ook al maak je de fotos 5 min na elkaarquote:Op zondag 1 januari 2023 19:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Komt voor een groot deel door en baard en kleding.
Het gaat om een fusie tussen 2 landen.quote:Op zondag 1 januari 2023 18:29 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Wij vormen een groepje. Als iemand anders erbij komt lijkt me het handig als wij er zelf ook wat aan hebben
De mening van Putin is intussen irrelevant.quote:Op zondag 1 januari 2023 19:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar de Baltischse staten staan bij Putin op nummer 1
Over 3 maanden lezen we weer zo'n berichtquote:
Dat zou best wel kunnen maar Iran blijft drones leveren en ik vermoed dat Iran heel veel op voorraad heeft.quote:
Ja maar dit is toch helemaal geen goed pr als je mensen wil blijven werven voor Wagner?quote:
Speaking about dronesquote:Op zondag 1 januari 2023 20:31 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat zou best wel kunnen maar Iran blijft drones leveren en ik vermoed dat Iran heel veel op voorraad heeft.
zo das lekekr , dar staat ie dan met al die dooie rekruten in zwarte plastic zakkenquote:
quote:Ukrainian troops fired ten NATO caliber shells at Makiivka
DONETSK, January 1 – RIA Novosti. Ukrainian troops fired 10 shells of 155 millimeter “NATO” caliber at Makiivka at 14.55, reported Representation of the DPR in the Ukrainian Joint Center for Control and Coordination of War Crimes Issues (JCCC).
The telegraph channel of the Ministry states, “Fire was recorded from the Ukrainian armed formations in the direction: 14.55 – Orlovka settlement – Makeevka settlement (Chervonogvardeisky district): 10 shells of 155 mm caliber were fired.”
mogen ze wel rolstoel machinegeweeren gaan uitvindenquote:
Je ziet volgens mij wel een duidelijk patroon in een dalende frequentie en/of volume van haar (kruis)raketten in een aanvalsgolf. Logisch ergens, als je er meer verbruikt dan dat je genereert raakt alles eens op.quote:
Waarom zou je met zulke aantallen in een gebouw gaan verblijven als je weet dat het binnen himars bereik ligt?quote:Op zondag 1 januari 2023 21:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Die 1000 man in het schoolgebouw kwamen uit Samara (800km ten oosten van Moskou en in de buurt van de Kazachstan grens) en waren bedoeld voor het 1 en 2 januari offensief
On January 1, at midnight, the Armed Forces of Ukraine “congratulated” the Russian mobilized in the occupied Makiivka, located in the building of school No. 19, on the New Year.
As a result of three targeted strikes, the occupiers of the Russian Federation lost, as local publics write, 600 soldiers.
The school building was completely destroyed. The first "arrival" was at 23:57, the second - at 23:59, the third - at 00:00. At that moment, about a thousand occupiers of the Russian Federation could be inside.
Blogger Fashik Donetsky writes that the Armed Forces of Ukraine "hit the right place": "Santa came in with packages - about 350-400 corpses. More than three hundred wounded. Three high-ranking commanders from the Russian Federation were destroyed." Many died under the rubble.
According to him, the destroyed mobilized were from Samara.
They were going to be thrown into the offensive on January 1-2. According to local residents, at 13:00 the invaders still continued to take out the corpses of the destroyed mobilized. “ Everything is blocked. It is forbidden to take pictures. The corpses were just lying on the street. I saw it in the morning. Where there was tuberculosis, I was lying on the sidewalk ,” the townspeople comment.
Feestje met vodka....doh.quote:Op zondag 1 januari 2023 21:07 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Waarom zou je met zulke aantallen in een gebouw gaan verblijven als je weet dat het binnen himars bereik ligt?
Echt op zullen ze nooit gaan, ze schijnen nog steeds zoiets als 4 per maand te kunnen produceren.quote:Op zondag 1 januari 2023 20:58 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je ziet volgens mij wel een duidelijk patroon in een dalende frequentie en/of volume van haar (kruis)raketten in een aanvalsgolf. Logisch ergens, als je er meer verbruikt dan dat je genereert raakt alles eens op.
Ook is dit de eerste keer dat ik een concreet aantal (2) vermeld zie staan. Het zal wel niet kloppen (hoe definieer je een mass attack ook) maar ben benieuwd.
In Samara is ook het beroemde ondergrondse bunker complex van Stalin uit 1942quote:Op zondag 1 januari 2023 21:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Die 1000 man in het schoolgebouw kwamen uit Samara (800km ten oosten van Moskou en in de buurt van de Kazachstan grens) en waren bedoeld voor het 1 en 2 januari offensief
On January 1, at midnight, the Armed Forces of Ukraine “congratulated” the Russian mobilized in the occupied Makiivka, located in the building of school No. 19, on the New Year.
As a result of three targeted strikes, the occupiers of the Russian Federation lost, as local publics write, 600 soldiers.
The school building was completely destroyed. The first "arrival" was at 23:57, the second - at 23:59, the third - at 00:00. At that moment, about a thousand occupiers of the Russian Federation could be inside.
Blogger Fashik Donetsky writes that the Armed Forces of Ukraine "hit the right place": "Santa came in with packages - about 350-400 corpses. More than three hundred wounded. Three high-ranking commanders from the Russian Federation were destroyed." Many died under the rubble.
According to him, the destroyed mobilized were from Samara.
They were going to be thrown into the offensive on January 1-2. According to local residents, at 13:00 the invaders still continued to take out the corpses of the destroyed mobilized. “ Everything is blocked. It is forbidden to take pictures. The corpses were just lying on the street. I saw it in the morning. Where there was tuberculosis, I was lying on the sidewalk ,” the townspeople comment.
Al een maand verbleven ze daar staat er. Lijkt me niet dat dat dan een geheim blijft. Dus ben je blind voor het risico blijkbaar.quote:
Dat is voor Oekraine prima te behappen. Als ze nou elke maand 100 van die dingen afschieten is het een ander verhaal.quote:Op zondag 1 januari 2023 21:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Echt op zullen ze nooit gaan, ze schijnen nog steeds zoiets als 4 per maand te kunnen produceren.
Niemand kan dat verifiëren. Je kan overal cijfers vinden, maar dat weten we gewoon niet.quote:Op zondag 1 januari 2023 21:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Echt op zullen ze nooit gaan, ze schijnen nog steeds zoiets als 4 per maand te kunnen produceren.
Het is net zo goed onwaarschijnlijk dat ze er oneindig veel hebben.quote:Op zondag 1 januari 2023 21:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niemand kan dat verifiëren. Je kan overal cijfers vinden, maar dat weten we gewoon niet.
Dan zouden ze elke 37,5 maand een aanval kunnen doen. Mits ze ophouden met het neerschieten van hun eigen raketten.quote:Op zondag 1 januari 2023 21:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Toch ben ik wel benieuwd hoe het verder moet. Rusland gaat niet zelf vertrekken en Oekraïne zal niet opgeven, dus het duurt nog wel even.quote:Op zondag 1 januari 2023 21:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is net zo goed onwaarschijnlijk dat ze er oneindig veel hebben.
Klopt maar de waarheid over wanneer ze op gaan / zijn weet niemand.quote:Op zondag 1 januari 2023 21:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bedoelt dat we op seconde 33 even scherp moeten gaan opletten omdat Zelenskyy dan ongeveer 3 seconden in beeld komt?quote:
Dat kwam even langs tijdens gesprekken tijdens de nieuwjaars familie festiviteiten. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit 1-1-'24 haalt. Als we een jaar verder zijn hebben ze tanks, vliegtuigen en whatnot. Dan is oekraine een near-peer van een volledig NAVO leger. Ik zie rus qua materiel niet kwalitatief opschalen.quote:Op zondag 1 januari 2023 21:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toch ben ik wel benieuwd hoe het verder moet. Rusland gaat niet zelf vertrekken en Oekraïne zal niet opgeven, dus het duurt nog wel even.
Het lijkt er op dat de wapenleveranties net genoeg zijn om Ukraine stand te laten houden. Ik denk dat "men" bang is dat als Ukraine te sterk is, Putin weer aan nukesquote:Op zondag 1 januari 2023 21:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toch ben ik wel benieuwd hoe het verder moet. Rusland gaat niet zelf vertrekken en Oekraïne zal niet opgeven, dus het duurt nog wel even.
Dat is heel wat anders dan dat het waarschijnlijk is dat ze er vier per maand kunnen produceren. Dat weet niemand. Dat ze er niet oneindig veel hebben is gewoon een truism.quote:Op zondag 1 januari 2023 21:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk dat er genoeg partijen zijn die het aan zekerheid grenzend weten. Alleen zijn wij niet 1 van die partijen.quote:Op zondag 1 januari 2023 21:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders dan dat het waarschijnlijk is dat ze er vier per maand kunnen produceren. Dat weet niemand.
Maar het probleem is natuurlijk wel dat als Oekraïne stand houdt, het conflict niet wordt beslecht tenzij Rusland afhaakt. Wat onwaarschijnlijk is.quote:Op zondag 1 januari 2023 21:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat de wapenleveranties net genoeg zijn om Ukraine stand te laten houden. Ik denk dat "men" bang is dat als Ukraine te sterk is, Putin weer aan nukesNUKES!
gaat denken. Men hoopt dat Putin op een gegeven moment terugkrabbelt. Maar hoe dat er uit ziet is een raadsel. Niemand vertrouwd Putin en de Ukrainers zullen er alles aan doen om de Russen zo hard mogelijk het land uit te knallen, al moeten ze het met vork en mes doen.
Op het moment wil "men" het conflict managen en beperken. Op deze manier is de situatie overzichtelijk. Het kan alleen maar ingewikkelder en onbeheersbaarder worden.
Extremen:
- Rusland wint, whats next?
- Ukraine wint en Rusland vervalt in burgeroorlog.
De grootste wapenleverancier is de VS. Die hebben het meeste baat bij een zwak, leeggetrokken Rusland. En dat doe je niet door te veel wapens aan Oekraïne te leveren.quote:Op zondag 1 januari 2023 21:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat de wapenleveranties net genoeg zijn om Ukraine stand te laten houden. Ik denk dat "men" bang is dat als Ukraine te sterk is, Putin weer aan nukesNUKES!
gaat denken. Men hoopt dat Putin op een gegeven moment terugkrabbelt. Maar hoe dat er uit ziet is een raadsel. Niemand vertrouwd Putin en de Ukrainers zullen er alles aan doen om de Russen zo hard mogelijk het land uit te knallen, al moeten ze het met vork en mes doen.
Op het moment wil "men" het conflict managen en beperken. Op deze manier is de situatie overzichtelijk. Het kan alleen maar ingewikkelder en onbeheersbaarder worden.
Extremen:
Misschien is het doel van de VS wel om Rusland dood te laten bloeden zowel qua mensen als geld zodat er opstanden komen.quote:Op zondag 1 januari 2023 21:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar het probleem is natuurlijk wel dat als Oekraïne stand houdt, het conflict niet wordt beslecht tenzij Rusland afhaakt. Wat onwaarschijnlijk is.
dat dusquote:Op zondag 1 januari 2023 21:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Misschien is het doel van de VS wel om Rusland dood te laten bloeden zowel qua mensen als geld zodat er opstanden komen.
Als Oekraïne snel wint dan is onwaarschijnlijker.
Maar het kan ook goed helemaal anders zijn.
Als Rusland te sterk op hun donderd krijgt er kans dat Poetin in zijn agressie tegen de NATO gaat beginnen, nu ziet ie nog steeds lichtpuntjes in Ukrainequote:Op zondag 1 januari 2023 21:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Extremen:
De Amerikanen willen Rusland terecht dood laten bloeden en ondertussen sturen verachtelijke Europese bedrijven als Bonduelle proviand naar het Russische leger vergezeld van briefjes waarin men hen een "spoedige zege" toewenst.quote:Op zondag 1 januari 2023 21:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Misschien is het doel van de VS wel om Rusland dood te laten bloeden zowel qua mensen als geld zodat er opstanden komen.
Openlijke doelstelling is dat ze rus dermate willen verzwakken, dat ze dit niet meer kunnen herhalen. Vraag me af of ze ook rekenen op de desintegratie van rus.quote:Op zondag 1 januari 2023 21:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het technisch en logistiek mogelijk is Oekraïne van het 1 op het andere moment te voorzien van grote getallen geavanceerde wapens.quote:Op zondag 1 januari 2023 21:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat dus
[..]
Als Rusland te sterk op hun donderd krijgt er kans dat Poetin in zijn agressie tegen de NATO gaat beginnen, nu ziet ie nog steeds lichtpuntjes in Ukraine
En krijgt ie intern ook veel meer op zijn falie
door de spysatellites weet de NATO toch precies wat er waar gaande is
grote klappen op troepenconcentratie, munitie of brandstof ontregelen de Russen voldoende
Dan komt er een andere gek. Maar die krijgt het voorlopig niet meer als gevaar opgebouwd lijkt mij.quote:Op zondag 1 januari 2023 22:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Openlijke doelstelling is dat ze rus dermate willen verzwakken, dat ze dit niet meer kunnen herhalen. Vraag me af of ze ook rekenen op de desintegratie van rus.
Dat risico is niet onaanwezig als je uitgaat van een scenario dat ze tzt putin ergens aan een boom gaan hangen.
#BoycottBonduelle is nog steeds trendingquote:Op zondag 1 januari 2023 22:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Amerikanen willen Rusland terecht dood laten bloeden en ondertussen sturen verachtelijke Europese bedrijven als Bonduelle proviand naar het Russische leger vergezeld van briefjes waarin men hen een "spoedige zege" toewenst.
Juist. En desnoods geen opstanden.quote:Op zondag 1 januari 2023 21:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Beter koop je Hak vanaf nu.quote:Op zondag 1 januari 2023 22:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Amerikanen willen Rusland terecht dood laten bloeden en ondertussen sturen verachtelijke Europese bedrijven als Bonduelle proviand naar het Russische leger vergezeld van briefjes waarin men hen een "spoedige zege" toewenst.
Als de boel desintegreert, dan hoeven we ons niet meer zo druk te maken over de oorlogszuchtigheid van het land "muscovi". Die hebben dan geen 100.000en minderheden meer om in de gehaktmolen te gooien.quote:Op zondag 1 januari 2023 22:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dan komt er een andere gek. Maar die krijgt het voorlopig niet meer als gevaar opgebouwd lijkt mij.
Als ik hier met groente in blik of glas aan kom zetten krijg ik ruzie.quote:Op zondag 1 januari 2023 22:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Beter koop je Hak vanaf nu.
Dat zal ze leren.
https://www.deondernemer.(...)F%2Fwww.google.nl%2Fquote:Op zondag 1 januari 2023 22:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Beter koop je Hak vanaf nu.
Dat zal ze leren.
grote klappen gaat men niet uit de wegquote:Op zondag 1 januari 2023 22:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het technisch en logistiek mogelijk is Oekraïne van het 1 op het andere moment te voorzien van grote getallen geavanceerde wapens.
Ik denk ook niet dat Europa zit te wachten op die spelletjes.
Men zal wel veel tijd besteden aan het afwegen wat de voor en tegens zijn van spullen sturen.
Kapucijners met spek (en stroop, of piccalilly of ander zuur) is in mijn gezin nog wel een VOC-favoriet. Inclusief verhalen over de Barentszzee en het Behouden huis op Nova Zembla.quote:Op zondag 1 januari 2023 22:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als ik hier met groente in blik of glas aan kom zetten krijg ik ruzie.
Dat kan ook uitdraaien op een burgeroorlog, maar dan is het niet de schuld van het Westen.quote:Op zondag 1 januari 2023 21:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Oekraïne was nooit het beloofde land. Maar Rusland wel de vijand.quote:Op zondag 1 januari 2023 22:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat kan ook uitdraaien op een burgeroorlog, maar dan is het niet de schuld van het Westen.
Waar, maar het is te makkelijk om te stellen dat het westen binnen korte tijd Oekraïne zo kan optuigen zodat het de Russen kan overlopen.quote:Op zondag 1 januari 2023 22:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
grote klappen gaat men niet uit de weg
moderne US spysatellites zien alle bewegingen
Klopt.quote:Op zondag 1 januari 2023 22:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
grote klappen gaat men niet uit de weg
moderne US spysatellites zien alle bewegingen
uiteraard, de oekrainers moeten het zelf doen , het is niet andersquote:Op zondag 1 januari 2023 22:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ikzelf denk (dit zonder er echt verstand van te hebben) dat we vooral eerst meer kunnen doen door middel van training geven aan nieuwe lichtingen militairen.
Ik geloof dat men inderdaad die zaken aardig op orde heeft. Helaas stikt Rusland van de Russen.quote:Op zondag 1 januari 2023 22:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
uiteraard, de oekrainers moeten het zelf doen , het is niet anders
maar met juiste snelle info, zeer goede SAS training en een flink stel HIMARS kun je heel veel helpen om enorm veeel vanachter de geiten vandaan geplukte russen op te ruimen
De jonge slimme werkende russen zijn gevlucht en komen niet terug , dat doet de economie geen goedquote:Op zondag 1 januari 2023 22:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik geloof dat men inderdaad die zaken aardig op orde heeft. Helaas stikt Rusland van de Russen.
Ben benieuwd naar volgende stappen, ze zullen vast doeltreffend zijn.
Tuurlijk, maar de Russen zijn taai en met velen.quote:Op zondag 1 januari 2023 22:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De jonge slimme werkende russen zijn gevlucht en komen niet terug , dat doet de economie geen goed
Ukraine heeft ook 44 miljoen inwoners en die staan te trappelen en zijn drie dubbel gemotiveerd
ik denk dat de meeste van die dooie russen gewoon verdwijnen in een grote put , scheelt lastige vragen en geldquote:Op zondag 1 januari 2023 22:55 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar de Russen zijn taai en met velen.
Ook zo vaag.quote:Op zondag 1 januari 2023 22:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voordeel is wel dat ze hun sperrma mogen laten invriezen gratis en ze geen belasting meer hoeven te betalen
[ afbeelding ]
Je vraagt je af wie al die schathemeltjerijke oligarchen nog rijker gaan maken nadat ze hun apatische zombieslaven in Oekraïne kapot hebben laten HIMARSen.quote:Op zondag 1 januari 2023 22:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat de meeste van die dooie russen gewoon verdwijnen in een grote put , scheelt lastige vragen en geld
[ afbeelding ]
Verteld ons wel hoe stug de Russen zijn wat betreft het onderdrukt zijn.quote:Op zondag 1 januari 2023 23:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Ook zo vaag.
Dan weet je toch gewoon dat je letterlijk fucked-over bent.
Je zaad wordt gratis bewaard, als je je leven maar geeft.
Mijn god. Hoe cynisch is dit. Ook juist voor traditionele mannen:
Je bent geen partner in je gezin, geen vader voor je kinderen. Jouw leven is niet belangrijk.
Alleen kanonnenvlees en sperma.
Meer dan biorobots zijn Russen niet voor hun bezitters en blijkbaar vinden ze dat zelf wel prima.quote:Op zondag 1 januari 2023 23:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Ook zo vaag.
Je bent geen partner in je gezin, geen vader voor je kinderen. Jouw leven is niet belangrijk.
Ik zat net te denken aan onze nieuwe wereldproblemen. Over onze conservatie medeburgers. Over Jordan Peterson etc, conservatisme en feminisme. Etc.quote:Op zondag 1 januari 2023 23:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Verteld ons wel hoe stug de Russen zijn wat betreft het onderdrukt zijn.
Laat er een paar wappies over fantaseren en van de sperma creëren ze een superleger voor de toekomst.quote:Op zondag 1 januari 2023 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zat net te denken aan onze nieuwe wereldproblemen. Over onze conservatie medeburgers. Over Jordan Peterson etc, conservatisme en feminisme. Etc.
Rusland is echt next level. In alles. Ook qua individuele rechten. (Die ze dus niet hebben, maar je sperma wordt wel gratis ingevroren).
Echt next level dit.
Volgens mij sterft de Russische man nog altijd gemiddeld op z’n 66equote:Op zondag 1 januari 2023 23:16 schreef capricia het volgende:
Je wordt, juist als conservatieve man, extreem gebruikt in Rusland.
Dat zal wel iets naar beneden bijgesteld worden, door deze speciale operatie. Maar je mag gratis je sperma in laten vriezen.quote:Op zondag 1 januari 2023 23:19 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Volgens mij sterft de Russische man nog altijd gemiddeld op z’n 66e
autonome soldaten en drones komen er , met miljoenen , klein en groot en algoritmische aanvalssituaties, dag en nacht doorvechtenquote:Op zondag 1 januari 2023 23:17 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Laat er een paar wappies over fantaseren en van de sperma creëren ze een superleger voor de toekomst.
Rusland is het toppunt van cynisme; een perfect gedomesticeerde bevolking die zich willoos als apatische biorobots laat gebruiken om een handjevol gewetenloze maffiosi in absurde rijkdom te laten leven.quote:Op zondag 1 januari 2023 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zat net te denken aan onze nieuwe wereldproblemen. Over onze conservatie medeburgers. Over Jordan Peterson etc, conservatisme en feminisme. Etc.
Rusland is echt next level. In alles. Ook qua individuele rechten. (Die ze dus niet hebben, maar je sperma wordt wel gratis ingevroren).
Echt next level dit.
Tsja, wanneer je als samenleving denkt dat vrijheid en democratie vanzelfsprekend zijn mogen zulke landverraders en anti-westerse terroristen onder het mom van "vrijheid van meningsuiting" hun door de Russen gesponsorde propaganda spuien.quote:Op zondag 1 januari 2023 23:25 schreef TLC het volgende:
Die ratten van Ongehoord Nederland zitten dus ook op de radio, vanavond luisterde ik naar Radio 1 en kreeg daar een heel anti-Oekraine maar vooral pro Putin verhaal te horen door Karskens en co.
Dat alle Oekrainers corrupt zijn, Zelensky een schijnheilige en dat Rusland de oorlog niet zou verliezen.
En dat was gewoon een hele tijd op Radio 1 te horen.
Ik kots op die kakkerlakken
Bron?quote:Op zondag 1 januari 2023 22:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik vind het ronduit een dystopie van een conservatief wereldbeeld.quote:Op zondag 1 januari 2023 23:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Rusland is het toppunt van cynisme; een perfect gedomesticeerde bevolking die zich willoos als apatische biorobots laat gebruiken om een handjevol gewetenloze maffiosi in absurde rijkdom te laten leven.
Het is een geindustrialiseerd wereldbeeld; mensenvee dat naar believen als biorobots gebruikt kan worden om de happy few in enorme rijkdom te laten leven.quote:Op zondag 1 januari 2023 23:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het ronduit een dystopie van een conservatief wereldbeeld.
Of het Trump of Poetin is.
Vrouwen moeten baren, mannen mogen sterven.
In een land met een omgekeerde bevolkingspiramide..dan wil je toch niet nog meer jonge bevolking kwijtraken. Dan wil je juist qua economie jonge mensen aantrekken.quote:Op zondag 1 januari 2023 23:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het is een geindustrialiseerd wereldbeeld; mensenvee dat naar believen als biorobots gebruikt kan worden om de happy few in enorme rijkdom te laten leven.
Aanvallen gaan door. Kost dagelijks veel levens.quote:
Rusland heeft daar baat bij. Oekraïne minder.quote:Op zondag 1 januari 2023 23:37 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat het gewoon hier bij blijft. Lijkt me het meest aannemelijk. Oekraine gaat niet de Russen er uit schoppen noch Rusland significant meer terrein winnen. Beide partijen schieten niks op. Straks als één van de partijen uitgeput is wordt het een bevroren conflict. Gevolg: jarenlange instabiliteit en dat land kan dan niet lid worden van de NAVO.
zelensky wil onderhandelingen in Februari , dat is niet voor nietsquote:Op zondag 1 januari 2023 23:37 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat het gewoon hier bij blijft. Lijkt me het meest aannemelijk. Oekraine gaat niet de Russen er uit schoppen noch Rusland significant meer terrein winnen. Beide partijen schieten niks op. Straks als één van de partijen uitgeput is wordt het een bevroren conflict. Gevolg: jarenlange instabiliteit en dat land kan dan niet lid worden van de NAVO.
Allemaal gratis bewijs materiaal voor bijltjesdag de tribunalen.quote:Op zondag 1 januari 2023 23:25 schreef TLC het volgende:
Die ratten van Ongehoord Nederland zitten dus ook op de radio, vanavond luisterde ik naar Radio 1 en kreeg daar een heel anti-Oekraine maar vooral pro Putin verhaal te horen door Karskens en co.
Dat alle Oekrainers corrupt zijn, Zelensky een schijnheilige en dat Rusland de oorlog niet zou verliezen.
En dat was gewoon een hele tijd op Radio 1 te horen.
Ik kots op die kakkerlakken
Dan maken de sancties Rusland kapot.quote:Op zondag 1 januari 2023 23:37 schreef Discombobulate het volgende:
In zo een bevroren conflict krijg je in no time discussies of die sancties nog wel nodig zijn omdat goedkoop gas toch wel relaxt is.quote:Op maandag 2 januari 2023 00:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan maken de sancties Rusland kapot.
Dat is gewoon implementatie van het advies van de VS omdat het sympatieker overkomt op het Westerse publiek dan de deur gelijk op slot gooien met een keiharde 'nee'. De onderhandelingen gaan niets uithalen maar de Russische 5e kolonne in het Westen waaronder regeringsleiders in Hongarije en Servie en de NLse FvD hebben een argument minder om hulp te blokkeren.quote:Op zondag 1 januari 2023 23:58 schreef michaelmoore het volgende:
zelensky wil onderhandelingen in Februari , dat is niet voor niets
Dat worden interessante discussies, nadat Putin Europa bedreigd en gechanteerd heeft.quote:Op maandag 2 januari 2023 00:20 schreef bleiblei het volgende:
[..]
In zo een bevroren conflict krijg je in no time discussies of die sancties nog wel nodig zijn omdat goedkoop gas toch wel relaxt is.
Een nieuwjaarsgeschenk voor Rusland.quote:Op zondag 1 januari 2023 23:33 schreef ExTec het volgende:
De nieuwjaars HIMARS. Gewoon ook echt in actie
[ twitter ]
Wat een lullig toetertje zit er op dat dingquote:Op zondag 1 januari 2023 23:33 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Dus lekker iedereen op een hoop, waardoor risico op desertie minimaliseert, maar wel het risico op een zware slag stijgt.quote:Op maandag 2 januari 2023 01:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Goede theorie waarom ze wel ammo kunnen scheiden maar niet hetzelfde kunnen doen met troepen
[ twitter ]
als ze 50 plussers sturen kan t nog welquote:Op maandag 2 januari 2023 02:23 schreef slashdotter3 het volgende:
Grafiek laat goed zien waarom China een race tegen de klok hebben om Taiwan te veroveren. Het land vergrijst en op een gegeven moment hebben ze de mankracht niet meer.
Exact dezelfde reden als Rusland, straks kan het qua mankracht niet meer.
[ twitter ]
beste puinhoop , totaaaal plat die locatiequote:
Het grijpt terug op de USSR. Jij als individu en jouw individuele belangen zijn niet belangrijk, het collectief gaat voor.quote:Op zondag 1 januari 2023 23:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Ook zo vaag.
Jep, en de Russen lijken er nog steeds flink in te trappen. Maar goed, ze krijgen de deksels harder en harder op de neusquote:Op maandag 2 januari 2023 06:01 schreef Chadi het volgende:
Het is allemaal papaganda en mooi weer show voor eigen publiek.
Dit is wel echt een lange neus naar de Russen maken doordat ding serieus als een kerstboom te versieren en er mee rond te toeren.quote:Op zondag 1 januari 2023 23:33 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Sorry maar wat staat hier?quote:Op maandag 2 januari 2023 00:03 schreef oheng het volgende:
Prigozhin is op tournee:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik snap Servie trouwens ook niet. Ze willen lid worden van de EU maar dan moet je echt kappen met dit soort fratsen. Overigens als het noorden van Kosovo daadwerkelijk bij Servie wil horen dan zouden we er goed aan doen de grenzen nog een keer opnieuw te trekken.quote:
Zag die filmpjes al een paar x voorbij komen en het is voor mij echt een raadsel wat dit sujet denkt te bereiken met deze filmpjes.quote:Op maandag 2 januari 2023 00:03 schreef oheng het volgende:
Prigozhin is op tournee:
[ twitter ]
[ twitter ]
Servie wil helemaal geen EU-lid worden. Ze willen zoals bijv. Turkije van 2 walletjes eten en de EU laat het toe dat kandidaat-lidstaten ad infinitum in de wachtkamer kunnen blijven en van de vrije handel, subsidies etc. kunnen profiteren zonder aan de voorwaarden van EU te voldoen, verre van dat zelfs.quote:Op maandag 2 januari 2023 09:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik snap Servie trouwens ook niet. Ze willen lid worden van de EU maar dan moet je echt kappen met dit soort fratsen. Overigens als het noorden van Kosovo daadwerkelijk bij Servie wil horen dan zouden we er goed aan doen de grenzen nog een keer opnieuw te trekken.
quote:Russian forces are likely depleting their stocks of artillery ammunition and will struggle to support their current pace of operations in certain sectors of the frontline in Ukraine as a result.Ook ISW is van mening dat de Russen te kampen hebben met flinke munitietekorten, ook Wit-Rusland zou inmiddels leeggetrokken zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ISW assesses the constraints on munitions will likely in part prevent Russian forces from maintaining a high pace of operations in the Bakhmut area in the near term. The depletion of the Russian military’s artillery ammunition stocks will likely impact their ability to conduct a high pace of operations elsewhere in Ukraine as well. This Ukrainian report that the Russians have already depleted ammunition stockpiles in Belarus is a further indicator that a renewed large-scale Russian offensive from Belarus in the coming months is unlikely.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2023 09:16:16 ]
Die HIMARS heeft 6 raketten, rijdt er eigenlijk standaard bevoorading mee om te herladen of moeten ze terug naar een rendezvous point? hoe werkt dat in de praktijk?quote:Op maandag 2 januari 2023 08:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit is wel echt een lange neus naar de Russen maken doordat ding serieus als een kerstboom te versieren en er mee rond te toeren.
Dat niemand dat precies weet is een zeer goede zaak, houden zo.quote:
Niet weer ditquote:
Totaal bizar.quote:
Geplamuurde photoshop-show. Vermoedelijk heeft niemand daar plezier maar zijn ze wel goed in doen alsof.quote:
Precies dat. Ongelofelijk dat zoveel mensen daar ook aan mee willen werken.quote:Op maandag 2 januari 2023 09:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geplamuurde photoshop-show. Vermoedelijk heeft niemand daar plezier maar zijn ze wel goed in doen alsof.
Maar ook die militairen in de studio. Die oorlogstaal. Het belachelijk maken van een Oekraïens lied. Alles wordt gemilitariseerd zelfs oud en nieuw.quote:Op maandag 2 januari 2023 09:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geplamuurde photoshop-show. Vermoedelijk heeft niemand daar plezier maar zijn ze wel goed in doen alsof.
Maar in het dagelijks oorlogsverslag wel rapport over een stel gedode oekrainers , maar geen woord over de stapels doden in de school en bij de topkokquote:Op maandag 2 januari 2023 09:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar ook die militairen in de studio. Die oorlogstaal. Het belachelijk maken van een Oekraïens lied. Alles wordt gemilitariseerd zelfs oud en nieuw.
Het is zuiver fascisme waar we naar zitten te kijken.
quote:Het Russische ministerie van Defensie verklaarde dat ze op 31 december 2022 een aanval lanceerden met uiterst nauwkeurige langeafstandswapens vanuit de lucht op de faciliteiten van het militair-industriële complex van Oekraïne, betrokken bij de fabricage van aanvals onbemande luchtvaartuigen die worden gebruikt om terreuraanslagen tegen de Russische Federatie.
Opslagparkeerplaatsen en aanvals-UAV-lanceerplaatsen werden ook geraakt.
"Het doel is bereikt.
De plannen van het Kiev-regime om in de nabije toekomst terroristische aanslagen tegen de Russische Federatie uit te voeren, zijn gedwarsboomd', zei Igor Konashenkov, woordvoerder van het ministerie van Defensie, tijdens een recente briefing.
??????? ?? WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/daily/27491.5/4701594/
Ik denk dat ze raketten afvuren en dan pleite naken.quote:Op maandag 2 januari 2023 09:17 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Die HIMARS heeft 6 raketten, rijdt er eigenlijk standaard bevoorading mee om te herladen of moeten ze terug naar een rendezvous point? hoe werkt dat in de praktijk?
Ja de Godwins zijn sinds tijden niet zo terecht geweest.quote:Op maandag 2 januari 2023 09:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar ook die militairen in de studio. Die oorlogstaal. Het belachelijk maken van een Oekraïens lied. Alles wordt gemilitariseerd zelfs oud en nieuw.
Het is zuiver fascisme waar we naar zitten te kijken.
Ja shoot and scoot. Essentieel in een artillerie-oorlog. Daarom lukt het de Russen eigenlijk niet ze uit te schakelen.quote:Op maandag 2 januari 2023 10:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk dat ze raketten afvuren en dan pleite naken.
Het Kremlin moet het gemopper in de samenleving overschreeuwen.. Hopelijk bereiken ze het punt dat dat niet meer lukt ergens dit jaar.quote:Op maandag 2 januari 2023 10:00 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat me enigszins beangstigt, is dat de propaganda langzaam opschuift richting een “heilige oorlog”, die existentieel zou zijn voor Rusland en die Rusland tegen elke prijs moet winnen.
Op het moment dat je de weg van religie in slaat, gaat doorgaans de ratio overboord en draait het alleen nog “om het principe”. Het gaat allang niet meer over Nazi’s, nu is het ineens het voortbestaan van de Russische ziel en natie.
ze gaan op pad met een aantal raketten en een opdracht gps locatie uit Delta kennelijk en als die is uitgevoerd, gaat men snel terug naar een onderduikadres , mogelijk ondergrondsquote:Op maandag 2 januari 2023 09:17 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Die HIMARS heeft 6 raketten, rijdt er eigenlijk standaard bevoorading mee om te herladen of moeten ze terug naar een rendezvous point? hoe werkt dat in de praktijk?
Heerlijk ditquote:Op zondag 1 januari 2023 23:33 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
quote:Op maandag 2 januari 2023 10:00 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat me enigszins beangstigt, is dat de propaganda langzaam opschuift richting een “heilige oorlog”, die existentieel zou zijn voor Rusland en die Rusland tegen elke prijs moet winnen.
Dan herinner je poetins speeches van 2021 niet. Over groots rusland etc. Wat de propagandisten van Rusland proberen is om sympathy te behouden / anti oekraine sentiment te creeren. De oekraine zijn nazi's is niet echt goed aangeslagen (dit zou de liberalen in het westen moeten overtuigen) dus beginnen ze nu over satanisten om anti oekraine sentiment op te krikken bij de extreem rechtse amerikanen en europeanen die vaak indentiviceren als christen.quote:Op het moment dat je de weg van religie in slaat, gaat doorgaans de ratio overboord en draait het alleen nog “om het principe”. Het gaat allang niet meer over Nazi’s, nu is het ineens het voortbestaan van de Russische ziel en natie.
Misschien is het ook wel een heilige oorlog tussen goed en kwaad. Rusland is al eeuwenlang een schurkennest dat dood en verderf zaait in de wereld. Met een bevolking die er volkomen achter staat. Ik weet dat ook de burgers van een Nazi-Duitsland en Japan tot zinnen zijn gekomen maar misschien zit dat er bij de Russen wel niet. De verbetenheid en haat in de Russen in een tijd waarbij informatie veel beter beschikbaar is is schokkend.quote:Op maandag 2 januari 2023 10:00 schreef Spablauw214 het volgende:
Op het moment dat je de weg van religie in slaat, gaat doorgaans de ratio overboord en draait het alleen nog “om het principe”. Het gaat allang niet meer over Nazi’s, nu is het ineens het voortbestaan van de Russische ziel en natie.
ook toen de russen en de geallieerden Berlijn naderden , wisten de duitsers in Berlijn nog van niets , pas toen dde stad volop gebombardeerd werd , kwam het besefquote:Op maandag 2 januari 2023 11:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Misschien is het ook wel een heilige oorlog tussen goed en kwaad. Rusland is al eeuwenlang een schurkennest dat dood en verderf zaait in de wereld. Met een bevolking die er volkomen achter staat. Ik weet dat ook de burgers van een Nazi-Duitsland en Japan tot zinnen zijn gekomen maar misschien zit dat er bij de Russen wel niet. De verbetenheid en haat in de Russen in een tijd waarbij informatie veel beter beschikbaar is is schokkend.
Het is ook onze heilige oorlog.
Deels waar.quote:Op maandag 2 januari 2023 11:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ook toen de russen en de geallieerden Berlijn naderden , wisten de duitsers in Berlijn nog van niets , pas toen dde stad volop gebombardeerd werd , kwam het besef
Van concentratie kampen 300 km verderop wist niemand iets
ja dit dus. tussen niet weten dat er concentratiekampen zijn en niet weten wat er met joden gebeurd zit nog een heeeel groot grijs gebied.quote:Op maandag 2 januari 2023 11:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deels waar.
Maar het feit dat er toch nog al wat Joden weg waren, en vermoedelijk niet naar grote vakantieresorts zou de alarmbellen hadden moeten doen rinkelen.
Nou, dat is wel heel erg kort door de bocht. Het 'Ich habe es nicht gewusst' gold voor miljoenen Duitsers niet hoor.quote:Op maandag 2 januari 2023 11:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ook toen de russen en de geallieerden Berlijn naderden , wisten de duitsers in Berlijn nog van niets , pas toen dde stad volop gebombardeerd werd , kwam het besef
quote:Op maandag 2 januari 2023 11:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deels waar.
Maar het feit dat er toch nog al wat Joden weg waren, en vermoedelijk niet naar grote vakantieresorts zou de alarmbellen hadden moeten doen rinkelen.
Zeitgenössische Kenntnis vom Holocaust. (vertaald: Wat wist men destijds van de Holocaust)quote:„Der mit bürokratischer Gründlichkeit geplante, fabrikmäßig betriebene millionenfache Mord – diese nie erlebte Dimension des Verbrechens überforderte die Vorstellungskraft selbst derer, die den Nazis alle nur möglichen Schandtaten zutrauten. Das Undenkbare zu denken, Auschwitz für wirklich zu halten – dagegen sträubte sich ein psychischer Selbstschutzreflex. Das galt auch für die designierten Opfer, vor allem für die Juden Westeuropas. Bis zuletzt hielten sie die Deutschen eines solchen Verbrechens nicht für fähig …"
Het zijn beelden van Progozhin die rondstruint vlakbij de frontlinie.quote:Op maandag 2 januari 2023 08:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Sorry maar wat staat hier?
Ook totaal niet vergelijkbaar. De informatie die men daar kreeg was via de staatscourant, via mond op mond en wellicht via ondergrondse radio. Met 0 verificatie mogelijkheden.quote:Op maandag 2 januari 2023 11:30 schreef over_hedge het volgende:
[..]
ja dit dus. tussen niet weten dat er concentratiekampen zijn en niet weten wat er met joden gebeurd zit nog een heeeel groot grijs gebied.
Hopelijk wordt ie een keer getungstendquote:Op maandag 2 januari 2023 11:52 schreef oheng het volgende:
Het zijn beelden van Progozhin die rondstruint vlakbij de frontlinie.
Hoeveel krijgt Oekraïne er?quote:Op maandag 2 januari 2023 12:10 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)roduction_of_rch155/
Germany will now start the production of RCH-155 self-propelled guns for Ukraine
[ afbeelding ]
The RCH 155 is an automated turret similar in design to the PZH2000 but fully automated. This module is then placed on the BOXER chassis. It is only manned by a crew of 2. Driver and commander in the front of the vehicle.
It features some unique features for an artillery system like Hunter Killer capability.(Video showing) The commander in this case uses the targeting system of the remote machine gun station on the turret to aim at a certain target and the gun automaticly adjusts itself to it and destroys the target.
Nou, het valt wel op als ook kinderen en bejaarden naar "werkkampen" moeten en niemand terugkomt. Niet willen weten weten dat het niet goed zit is iets anders dan het niet weten.quote:Op maandag 2 januari 2023 11:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
McCain zou dan ook een enorm goede president zijn geweest, vergelijkbaar met Obama en ver boven Trump en Biden. Een van de weinige normale Republikeinen en een zeer intelligent man.quote:Op maandag 2 januari 2023 11:58 schreef Hyperdude het volgende:
"Loser" McCain doet correcte voorspelling in 2014:
https://www.reddit.com/r/(...)_2022_playbook_back/
Die wel Sarah Palin en daarmee Tea Party waaruit Trumpisme voortkwam legitimeerde.quote:Op maandag 2 januari 2023 12:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
McCain zou dan ook een enorm goede president zijn geweest, vergelijkbaar met Obama en ver boven Trump en Biden. Een van de weinige normale Republikeinen en een zeer intelligent man.
En gratis een leuke VP er bij... Hoe bedachten ze het?quote:Op maandag 2 januari 2023 12:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
McCain zou dan ook een enorm goede president zijn geweest, vergelijkbaar met Obama en ver boven Trump en Biden. Een van de weinige normale Republikeinen en een zeer intelligent man.
Het was meer dat de Tea Party factie al bestond en hij deze daarmee binnenboord wilde houden dan dat hij er zelf imbeciele ideeen op na hield. Je hebt als Republikeinse kandidaat nou eenmaal met een hele grote groep gekken te dealen.quote:Op maandag 2 januari 2023 12:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die wel Sarah Palin en daarmee Tea Party waaruit Trumpisme voortkwam legitimeerde.
Geloof je het zelf?quote:Op maandag 2 januari 2023 00:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan maken de sancties Rusland kapot.
zelfs de joden wisten niet anders dan dat ze naar een werkkamp gingen , niet naar een vernietingslager, men nam koffers mee met winter kledingquote:Op maandag 2 januari 2023 11:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deels waar.
Ik las geëuthanaseerdequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
met Sarah Palin de opperratquote:Op maandag 2 januari 2023 12:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat is dat mens domquote:
Een 155 mm howitzer die rijdend schiet!quote:Op maandag 2 januari 2023 12:10 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)roduction_of_rch155/
Germany will now start the production of RCH-155 self-propelled guns for Ukraine
[ afbeelding ]
The RCH 155 is an automated turret similar in design to the PZH2000 but fully automated. This module is then placed on the BOXER chassis. It is only manned by a crew of 2. Driver and commander in the front of the vehicle.
It features some unique features for an artillery system like Hunter Killer capability.(Video showing) The commander in this case uses the targeting system of the remote machine gun station on the turret to aim at a certain target and the gun automaticly adjusts itself to it and destroys the target.
Doe ik dagelijks. Het gaat uitstekend met Ruslandquote:Op maandag 2 januari 2023 12:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Geloof je het zelf?![]()
Zoek maar eens even op hoe hard die sancties Rusland raken.
geen woord over de honderden doden, die worden dus van hun uitrusting ontdaan en verdwijnen in een paar puttenquote:Op maandag 2 januari 2023 11:52 schreef oheng het volgende:
[..]
Het zijn beelden van Progozhin die rondstruint vlakbij de frontlinie.
RIA wordt sinds gisteren gepushed om eindelijk te berichten over de 600 geneutraliseede soldaten in Makeevka.
Het resultaat is dit bizarre nieuwsbericht tjokvol nutteloze details, in de ijdele hoop dat dat genoeg afleidt van de verliezen.
Dit is dus wat er gebeurt als de propaganda machine het ook niet meer weet.
ik verbaas me dat we nu nog steeds juichen om rijdend oorlogsmaterieel uit de vorige eeuwquote:Op maandag 2 januari 2023 12:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een 155 mm howitzer die rijdend schiet!
Fuck yeah!
Putin moet er toch een keer achter komen dat ie beter geïnformeerd word door het Britse MoD, dan die van hemzelf.quote:Op maandag 2 januari 2023 12:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
geen woord over de honderden doden, die worden dus van hun uitrusting ontdaan en verdwijnen in een paar putten
Poetin zegt men niets tegen
Zelfrijdend geschut is heel wat anders dan een al rijdend schietende howitzerquote:Op maandag 2 januari 2023 12:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik verbaas me dat we nu nog steeds juichen om rijdend oorlogsmaterieel uit de vorige eeuw
alsof we in 1930 zitten
18.quote:
Nicequote:Op maandag 2 januari 2023 12:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
18.
De bestelling is al in september gedaan.
https://euro-sd.com/2022/09/articles/exclusive/27385/rch-155-sph/quote:
quote:The German government has approved the delivery of 18 RCH 155 self-propelled howitzers (SPHs) mounted on the BOXER 8×8 platform to Ukraine. As German newspaper ‘Die Welt’ was the first to report, the approval came in response to a request by Ukraine on 14 July 2022. According to the request, Ukraine intends to order 18 RCH 155 SPHs from Krauss-Maffei Wegmann (KMW). The contract is valued at ¤216m, with the financing due to come from the German government’s Ukraine aid fund. With the partial example of a single early RCH 155 due sooner, it is expected that deliveries may not be possible until 2025.
Hij wil het niet weten en niemand zegt ietsquote:Op maandag 2 januari 2023 12:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Putin moet er toch een keer achter komen dat ie beter geïnformeerd word door het Britse MoD, dan die van hemzelf.
quote:De aanval werd ook erkend door de Russische media, al suggereerden zij dat er minder slachtoffers waren. “De verliezen zijn aanzienlijk”, aldus presentator Vladimir Solovyov. “Maar ze komen niet in de buurt van de 400.”
Het Russische staatspersbureau TASS spreekt bijvoorbeeld van vijftien gewonden.
Het zijn er dus veel meer!quote:Op maandag 2 januari 2023 12:42 schreef michaelmoore het volgende:
Maar ze komen niet in de buurt van de 400.”
Daarmee verspeel je de goodwill/steun die je nu hebt mogelijk, lijkt me. Je wint de strijd er verder ook niet mee.quote:Op maandag 2 januari 2023 12:58 schreef Ronald het volgende:
Is het Oekraïense leger eigenlijk niet in staat om een keer terug te slaan? Een paar bommen op het rode plein bijvoorbeeld.
Het zou bij mij wel een keer gaan jeuken, om een wat wraakacties uit te halen na weer een hele zooi raketaanvallen met de jaarwisseling.
Ik weet niet of dat zo is, een keer wat terug doen kan ook het moraal aan Russische zijde schaden. En de doorsnee burger mag ook wel eens voelen wat de oorlog doet.quote:Op maandag 2 januari 2023 12:59 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Daarmee verspil je de goodwill/steun die je nu hebt mogelijk, lijkt me. Je wint de strijd er verder ook niet mee.
Ik denk dat Uncle Sam ze nadrukkelijk heeft geadviseerd dat niet te proberen.quote:Op maandag 2 januari 2023 12:58 schreef Ronald het volgende:
Is het Oekraïense leger eigenlijk niet in staat om een keer terug te slaan? Een paar bommen op het rode plein bijvoorbeeld.
Het zou bij mij wel een keer gaan jeuken, om een wat wraakacties uit te halen na weer een hele zooi raketaanvallen met de jaarwisseling.
Volgens mij heeft het Oekraïnse leger vrijwel alle raketten + drones uit de lucht geschoten en hebben ze daarnaast ook nog eens een paar Russische basis met de grond gelijk gemaakt. Dus ik denk dat qua verliezen de Russen meer te lijden hebben gehad met de jaarwisseling.quote:Op maandag 2 januari 2023 12:58 schreef Ronald het volgende:
En toch valt de stroomvoorziening voor een relatief groot deel uit. Apart is dat hé, als ze vrijwel alle raketten en drones de lucht uit schieten. Snap sowieso niet waarom we de Oekraïners at face value nemen. Zij spelen toch ook een informatiespel. Kijk naar wat de VS of het VK zegt met hun intelligence updates.quote:Op maandag 2 januari 2023 13:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het Oekraïnse leger vrijwel alle raketten + drones uit de lucht geschoten en hebben ze daarnaast ook nog eens een paar Russische basis met de grond gelijk gemaakt. Dus ik denk dat qua verliezen de Russen meer te lijden hebben gehad met de jaarwisseling.
Volgens mij viel de stroomvoorziening op niet zoveel plekken uit? Alleen een bericht van DTEK gezien dat er inderdaad een thermische power plant geraakt was, maar niet waar.quote:Op maandag 2 januari 2023 13:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En toch valt de stroomvoorziening voor een relatief groot deel uit. Apart is dat hé, als ze vrijwel alle raketten en drones de lucht uit schieten. Snap sowieso niet waarom we de Oekraïners at face value nemen. Zij spelen toch ook een informatiespel. Kijk naar wat de VS of het VK zegt met hun intelligence updates.
De mensen die weigerden zitten nu hun handen te warmen aan een houtkachel in Siberiequote:Op maandag 2 januari 2023 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies dat. Ongelofelijk dat zoveel mensen daar ook aan mee willen werken.
Al schiet men 90% van alle aanvallen uit de lucht, dan nog is de schade enorm als een paar flatgebouwen of iets dergelijks wel geraakt worden. De Russen verliezen nagenoeg alleen oorlogsmaterieel en wat soldaten (maar dat laatste boeit niemand iets in Rusland).quote:Op maandag 2 januari 2023 13:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het Oekraïnse leger vrijwel alle raketten + drones uit de lucht geschoten en hebben ze daarnaast ook nog eens een paar Russische basis met de grond gelijk gemaakt. Dus ik denk dat qua verliezen de Russen meer te lijden hebben gehad met de jaarwisseling.
Ik weet niet of dat heel expliciet zo afgesproken is, we moeten ook weer niet doen alsof Uncle Sam enige angst of respect heeft voor dat verrotte Russische leger.quote:Op maandag 2 januari 2023 13:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat Uncle Sam ze nadrukkelijk heeft geadviseerd dat niet te proberen.
McCain had betere screening kunnen doen, maar op papier was Palin ook geen onlogische keuze. Ze was op het moment van bekendmaking de populairste gouverneur en ze had een reputatie van het aanpakken van corruptie. Ze was conservatief maar als gouverneur werkte ze samen met de Democraten. Daarnaast was ze vrouw en getrouwd met een nazaat van de inheemse bevolking. Natuurlijk wel weinig ervaring op het landelijk podium, wat haar uiteindelijk opbrak. Daarbij moet gezegd worden dat de media als haaien op haar sprongen, daar moet je natuurlijk tegen kunnen als vice-president maar er valt iets voor te zeggen dat de Republikeinen vinden dat ze destijds onrechtvaardig is behandeld.quote:Op maandag 2 januari 2023 12:17 schreef Hyperdude het volgende:
Te laat
[..]
En gratis een leuke VP er bij... Hoe bedachten ze het?
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 2 januari 2023 13:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En toch valt de stroomvoorziening voor een relatief groot deel uit. Apart is dat hé, als ze vrijwel alle raketten en drones de lucht uit schieten. Snap sowieso niet waarom we de Oekraïners at face value nemen. Zij spelen toch ook een informatiespel. Kijk naar wat de VS of het VK zegt met hun intelligence updates.
Slaat nergens op. Dat zou hetzelfde zijn als tegen de Engelsen zeggen als Londen weer plat gegooid werd, niet terug bombarderen hoor in de 2e wereldoorlog. Toen werd Duitsland toch ook aangepakt. Je kunt dit niet winnen zonder Rusland aan te pakken!quote:Op maandag 2 januari 2023 13:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat Uncle Sam ze nadrukkelijk heeft geadviseerd dat niet te proberen.
Denk dat ze hun munitie beter kunnen gebruiken dan voor de vorm wat bommen op Moskou te mikkenquote:Op maandag 2 januari 2023 13:32 schreef fjs het volgende:
[..]
Slaat nergens op. Dat zou hetzelfde zijn als tegen de Engelsen zeggen als Londen weer plat gegooid werd, niet terug bombarderen hoor in de 2e wereldoorlog. Toen werd Duitsland toch ook aangepakt. Je kunt dit niet winnen zonder Rusland aan te pakken!
Grappige is dat Engeland en Frankrijk dit aan het begin van de oorlog juist dedenquote:Op maandag 2 januari 2023 13:32 schreef fjs het volgende:
[..]
Slaat nergens op. Dat zou hetzelfde zijn als tegen de Engelsen zeggen als Londen weer plat gegooid werd, niet terug bombarderen hoor in de 2e wereldoorlog. Toen werd Duitsland toch ook aangepakt. Je kunt dit niet winnen zonder Rusland aan te pakken!
Volgens mij is dat ook 1 van de grote verschillen.quote:Op maandag 2 januari 2023 13:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Denk dat ze hun munitie beter kunnen gebruiken dan voor de vorm wat bommen op Moskou te mikken
quote:Op maandag 2 januari 2023 13:40 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Volgens mij is dat ook 1 van de grote verschillen.
De Russen vechten ala ww2 de Oekraïners volgens hedendaagse maatstaven.
Ik heb niks gelezen over dat de stroomvoorziening voor een groot gedeelte uitviel (na de jaarwisseling). Bovendien was in het nieuws dat alleen bij/boven Kiev alle drones uit de lucht zijn geschoten.quote:Op maandag 2 januari 2023 13:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Me dunkt dat Rusland behoorlijk word aangepakt, als de cijfers kloppen zijn ze al meer dan 100.000 conscripts verloren, om nog maar te zwijgen over het materieel dat ze inmiddels kwijt zijn. Ze zijn in een langdurig conflict gezogen waar ze absoluut niet op zaten te wachten.quote:Op maandag 2 januari 2023 13:32 schreef fjs het volgende:
[..]
Een nieuwjaarsgelukstelegrammetje verstuurd met een HIMARS zou wel een aardige attentie zijn.quote:Op maandag 2 januari 2023 13:01 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat zo is, een keer wat terug doen kan ook het moraal aan Russische zijde schaden. En de doorsnee burger mag ook wel eens voelen wat de oorlog doet.
Zoiets inderdaad, en op zich hoeft nog niet meteen het hele Kremlin plat, maar wat schade aan Russische zijde lijkt mij meer dan terecht.quote:Op maandag 2 januari 2023 14:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een nieuwjaarsgelukstelegrammetje verstuurd met een HIMARS zou wel een aardige attentie zijn.
Ik denk dat er veel haat gekweekt wordt bij de Oekraïners als er weer een baby, oom, vader of moeder gedood wordt door die luchtaanvallen. Hele steden worden de moeder gebombardeerd maar owee als je terug zou slaan op eigen bodem. Ik snap het echt niet. En qua nukes, er blijft nu ook niet veel over van sommige steden.quote:Op maandag 2 januari 2023 13:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Grappige is dat Engeland en Frankrijk dit aan het begin van de oorlog juist dedende UK ging zelfs ipv bommen flyers op steden gooien
En frankrijk weigerde om aan te vallen. In een oorlog.
Van de rest willen ze dit niet omdat @:noeks
Het dient voor oekraine gewoon geen militair doel op dit puntquote:Op maandag 2 januari 2023 14:13 schreef Ronald het volgende:
[..]
Zoiets inderdaad, en op zich hoeft nog niet meteen het hele Kremlin plat, maar wat schade aan Russische zijde lijkt mij meer dan terecht.
Het opblazen van die school met daarin 100en russen is tot aan oorlogsmisdadiger strelkov bevestigd. Meest waarschijnlijk is dat dit dus waar is.quote:
quote:Op maandag 2 januari 2023 12:18 schreef -XOR- het volgende:
Overigens was McCain niet de enige Republikein die de Russen als grootste gevaar duidde, ook Romney deed dit al in 2012(?), daar waar de Democraten meer van het Zum ewigen Friede discours waren.
Ik begrijp het wel. Het oog om oog, tand om tand. Als iemand jou slaat, is je eerste reactie ook terugslaan.quote:Op maandag 2 januari 2023 14:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het dient voor oekraine gewoon geen militair doel op dit punt
Ja, dit klopt ook met andere bronnen. De hele strategische campagne van rusland is flink aan het mislukken. De stroomuitval is zeker niet meer zo erg als een aantal weken geleden.quote:Op maandag 2 januari 2023 13:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hier kun je lezen wat bewoners van Kyiv meemaken.
En nou jij een bron die tenminste aannemelijk maakt dat "een relatief groot deel uitvalt" vanwege schade, ipv dat het bewust gedaan wordt,
Of zijn we nu alweer aangekomen bij meneer Disco zijn gepatenteerde: ik steek me vinger even in de lucht, en dat is het?
Oh?quote:Op maandag 2 januari 2023 14:40 schreef oheng het volgende:
Zelfs St. Petersburg werd aangevallen op 1 januari.
Zat dat ze ook een medaille kreeg van Putin voor haar verdienstenquote:Op maandag 2 januari 2023 14:42 schreef quirina het volgende:
Hey weer dat blondje dat elke keer gebruikt wordt
Ja, ik doe niet eens meer de moeite om er linkjes bij te zoeken, er zijn teveel aanvallen. Maar voor jou maak ik wel ff een uitzondering.quote:
ja haat zal er genoeg zijn hoor. Maar het is gewoon geen goede tactiek. Het werkt vrijwel nooit. En zoveel drones en raketten die dat soort aanvallen kunnen doen heeft Oekraïne niet. En die het wel kunnen zet je liever in voor doelen die wel nut hebbenquote:Op maandag 2 januari 2023 14:30 schreef fjs het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel haat gekweekt wordt bij de Oekraïners als er weer een baby, oom, vader of moeder gedood wordt door die luchtaanvallen. Hele steden worden de moeder gebombardeerd maar owee als je terug zou slaan op eigen bodem. Ik snap het echt niet. En qua nukes, er blijft nu ook niet veel over van sommige steden.
Ik kan mij voorstellen dat er op den duur wel een druppel de emmer doet overlopen. Dit kan zo niet onbeperkt doorgaan zonder echt terug te slaan op Russische bodem.
Zou me niks verbazen dat er zelfs Oekraïners zijn die familie verloren hebben met een bomgordel straks in Moskou staan.quote:Op maandag 2 januari 2023 14:44 schreef over_hedge het volgende:
[..]
ja haat zal er genoeg zijn hoor. Maar het is gewoon geen goede tactiek. Het werkt vrijwel nooit. En zoveel drones en raketten die dat soort aanvallen kunnen doen heeft Oekraïne niet. En die het wel kunnen zet je liever in voor doelen die wel nut hebben
Ik denk dat op het niveau van de bovenlagen van oekrainse leger, ze zich niet laten verleiden tot emotioneel reageren. Zolang ze een GMLRS op een rus hoofd kunnen gooien, heeft dat prio.quote:Op maandag 2 januari 2023 14:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel. Het oog om oog, tand om tand. Als iemand jou slaat, is je eerste reactie ook terugslaan.
Wat hier gebeurt is dat Oekraïne geslagen wordt, met daarbij als dreigement dat als Oekraïne terugslaat, zij en alle landen die voor ze opkomen met een honkbalknuppel de tering in geslagen zullen worden. Dat is geen gelijk speelveld natuurlijk.
ze is ook vissersvrouw en actrice denk ikquote:Op maandag 2 januari 2023 14:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zat dat ze ook een medaille kreeg van Putin voor haar verdiensten
Dat zou een aardige scoop zijn.quote:Op maandag 2 januari 2023 14:59 schreef AnneX het volgende:
Weer een ijzervreter?!
Wat is er bekend van deze man?
[ twitter ]
Om ook maar eens wat te dagdromen: Ik zou er dan ook weer niet van staan te kijken als er na de oorlog op een Mossad-achtige wijze Russen die oorlogsmisdaden hebben gepleegd worden opgejaagd en worden vervolgd of vermoord.quote:Op maandag 2 januari 2023 14:46 schreef fjs het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen dat er zelfs Oekraïners zijn die familie verloren hebben met een bomgordel straks in Moskou staan.
De geschiedenis leert dat deze dingen bijna onoverkomelijk zijn.quote:Op maandag 2 januari 2023 15:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Om ook maar eens wat te dagdromen: Ik zou er dan ook weer niet van staan te kijken als er na de oorlog op een Mossad-achtige wijze Russen die oorlogsmisdaden hebben gepleegd worden opgejaagd en worden vervolgd of vermoord.
Soort van Staatssecretaris van Landbouw en Visserij: https://sanctions.nazk.gov.ua/en/sanction-person/2307/quote:Op maandag 2 januari 2023 14:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze is ook vissersvrouw
[ afbeelding ]
Is het alweer generalen dans? Ik had nog wel zo veel verwacht van die ijzer-neuker.quote:Op maandag 2 januari 2023 14:59 schreef AnneX het volgende:
Weer een andere ijzervreter?!
[ twitter ]
600 doden bij een HIMARS aanval. Iemand moet daar de rekening van betalen.quote:Op maandag 2 januari 2023 15:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is het alweer generalen dans? Ik had nog wel zo veel verwacht van die ijzer-neuker.
Het is ook zo doorzichtig allemaal... Ze hadden toch wel iets meer verschillende acteurs kunnen gebruiken.quote:Zeker is wel dat de blonde dame in wel heel veel gedaanten opduikt in de foto’s van Poetin. Als rouwende moeder, als lid van de FSB, als soldaat…
Maar je vraagt je dan willekeurig af of een gemiddelde rus schijt waar die staat. Het ligt er idd zo dik bovenop dat het een belediging van enige intelligentie is.quote:Op maandag 2 januari 2023 15:44 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Wie is mysterieuze blondine die telkens weer achter Poetin opduikt?
[..]
Het is ook zo doorzichtig allemaal... Ze hadden toch wel iets meer verschillende acteurs kunnen gebruiken.
Wel dom om met zoveel op een plaats te gaan gatheren.quote:Op maandag 2 januari 2023 16:13 schreef polderturk het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)al-bevestigt-rusland
Zo kregen ze het wel warmquote:Op maandag 2 januari 2023 16:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel dom om met zoveel op een plaats te gaan gatheren.
63 is al veel, waarschijnlijk veel meer.quote:Op maandag 2 januari 2023 16:13 schreef polderturk het volgende:
Ze zijn doorgaans echt zo infantiel dat het geen belediging van enige vermeende intelligentie is. Al die dictaturen teren op het achterlijk houden van de bevolking. Zeker de wat oudere bevolking.quote:Op maandag 2 januari 2023 15:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar je vraagt je dan willekeurig af of een gemiddelde rus schijt waar die staat. Het ligt er idd zo dik bovenop dat het een belediging van enige intelligentie is.
400 doden orcs.quote:Op maandag 2 januari 2023 15:03 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Oud-commandant der landstrijdkrachten Mart de Kruif:
"Dit is inderdaad een heel grote aanval. Het is opmerkelijk dat Rusland zo veel mensen op één plek bij elkaar zet, binnen het bereik van Oekraïense Himars-raketten.
Het is een militaire basisregel dat je altijd zorgt voor spreiding en nooit zo veel mensen op een kluitje zet, met de munitie erbij. Dan ben je een lonend doel. Mogelijk heeft het te maken met de winter; het is koud en dan is het natuurlijk aantrekkelijk om in een schoolgebouw te zitten. Dat is warmer dan op verschillende plekken in tenten.
De Himars zijn kostbare raketten. Oekraïne heeft de afweging gemaakt wat het ze waard is; hoe groot is de inspanning en is het efficiënt? Hiermee konden ze relatief gemakkelijk veel slachtoffers maken.
Met deze aanval blijkt weer dat Rusland de inlichtingen niet goed op orde heeft en Oekraïne wel. Het is een teken van de symptomatische onderschatting door Poetin en het Russische leger van de Oekraïense daadkracht en mentale weerbaarheid."
Nu Rusland steeds warmere banden onderhoud met Iran?quote:Op maandag 2 januari 2023 16:59 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]
dit zou wel een hele rare move zijn, of niet?
ken heel die gozer niet, misschien is het een gevalletje fake news
Geloof er niks van.quote:Op maandag 2 januari 2023 16:59 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]
het zit hem volgens mij meer in het publieke commentaarquote:Op maandag 2 januari 2023 17:03 schreef Shotty het volgende:
[..]
Nu Rusland steeds warmere banden onderhoud met Iran?
En na dat Rusland aangaf dat de joden de holocaust aan zichzelf te danken hadden?
Dat zou politieke zelfmoord zijn in Israel.
Die was vanuit Israel al het hele jaar erg mager, dus dat is niet echt een koerswijziging.quote:Op maandag 2 januari 2023 17:10 schreef aTypisch het volgende:
[..]
het zit hem volgens mij meer in het publieke commentaar
denk dat big daddy usa ook wel wat te zeggen heeft over het buitenlandbeleid daar
Hij wordt niet vervangen. Die man is simpelweg voor de Westerlijke groep. Surovikin is die commandant voor het geheel.quote:Op maandag 2 januari 2023 14:59 schreef AnneX het volgende:
Weer een andere ijzervreter?!
ik denk wel dat er veel te leren valt vanuit oekraïne van israëlquote:Op maandag 2 januari 2023 17:23 schreef Shotty het volgende:
[..]
Die was vanuit Israel al het hele jaar erg mager, dus dat is niet echt een koerswijziging.
Kleine groepen deserteren makkelijker.quote:Op maandag 2 januari 2023 16:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel dom om met zoveel op een plaats te gaan gatheren.
Wat dan? alleen het Iron Dome verhaal is interessant, maar dat is meer Amerikaans dan Israëlisch.quote:Op maandag 2 januari 2023 17:26 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik denk wel dat er veel te leren valt vanuit oekraïne van israël
Netanyahu is ideologisch wel vergelijkbaar met Orban of Trump. Heel verbazingwekkend is dit ook weer niet.quote:Op maandag 2 januari 2023 17:03 schreef Shotty het volgende:
[..]
En na dat Rusland aangaf dat de joden de holocaust aan zichzelf te danken hadden?
je weet niet wat erachter zitquote:Op maandag 2 januari 2023 17:03 schreef Shotty het volgende:
[..]
zit hem dan meer aan de kant van inlichtingendiensten denk ikquote:Op maandag 2 januari 2023 17:29 schreef Shotty het volgende:
[..]
Wat dan? alleen het Iron Dome verhaal is interessant, maar dat is meer Amerikaans dan Israëlisch.
Verder is de situatie van Israel (een kernmacht zonder vijanden met kernwapens) totaal anders dan die van Oekraïne.
Goed punt, dat zou een logische en rationale verklaring kunnen zijn.quote:
je moet ze ergens kwijtquote:Op maandag 2 januari 2023 17:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goed punt, dat zou een logische en rationale verklaring kunnen zijn.
Maar nog ff afwachten of het echt zoveel zijn. Vind het echt ongelooflijk.
Ik denk niet dat de Russen een te hoog aantal zullen noemen.quote:Op maandag 2 januari 2023 17:43 schreef phpmystyle het volgende:
Maar nog ff afwachten of het echt zoveel zijn.
Maar de getallen en schattingen komen ook van Pro-Russische kanalen.quote:Op maandag 2 januari 2023 17:48 schreef aTypisch het volgende:
[..]
je moet ze ergens kwijt
meer op een plek = goedkoper, ook qua toevoer van (levens)middelen e.d.
de getallen van oekraïne zullen wat overdreven zijn, die van rusland wat gedownplayed
Dit is een schaakzet om de Russische militaire steun aan Iran terug te draaien. Door met enkel wat woorden en een Pro Russische standpunt te nemen verminderen ze het gevaar van Iran. Lijkt me een prima ruil.quote:Op maandag 2 januari 2023 16:59 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]
Of gewoon steun aan de vele Joods-Russische inwoners?quote:Op maandag 2 januari 2023 17:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dit is een schaakzet om de Russische militaire steun aan Iran terug te draaien. Door met enkel wat woorden en een Pro Russische standpunt te nemen verminderen ze het gevaar van Iran. Lijkt me een prima ruil.
Nadat Rusland de oorlog heeft verloren blijft Israel toegang hebben tot het land.
Ik bedoel het getal `v400` dat UA noemt.quote:Op maandag 2 januari 2023 17:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de Russen een te hoog aantal zullen noemen.
Kan het mij niet voorstellen..quote:Op maandag 2 januari 2023 17:56 schreef Ulx het volgende:
Als er twee raketten onderschept zijn zou dat volgens mij de eerste keer zijn dat dat de Russen gelukt is.
Dat het gelukt is?quote:
jaquote:
Het schijnt nogal lastig te zijn. Hooguit een seconde of negentig onderweg, en niet zo hoog vliegend naar het schijnt. En zoals ik het begrepen heb schieten ze tegelijk ook een aantal GRADs mee als decoys. Die vliegen bijna even snel -mach 2.2 tegen 2.4 - dus of je dat verschil op tijd kunt zien op een radar is ook maar de vraag.quote:
De basis met bommenwerpers die de laatste tijd meerdere keren is aangevallen is even ver weg van de grens als Moskou. Dus ze kunnen het zeker.quote:Op maandag 2 januari 2023 12:58 schreef Ronald het volgende:
Al jaren overleven zonder uit een raam te donderen in die gevaarlijke arbo omgeving. Dan verdien je ook wel een mooie medaille.quote:Op maandag 2 januari 2023 14:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zat dat ze ook een medaille kreeg van Putin voor haar verdiensten
Als je allemaal verschillende mensen laat komen moet je die ook allemaal helemaal doorlichten voor ze bij de bunker orc in de buurt mogen komen. Dan kun je net zo goed echte mensen gaan gebruiken en databus te eng voor Poetin.quote:Op maandag 2 januari 2023 15:44 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Wie is mysterieuze blondine die telkens weer achter Poetin opduikt?
[..]
Het is ook zo doorzichtig allemaal... Ze hadden toch wel iets meer verschillende acteurs kunnen gebruiken.
Die jongen is slim genoegdoeningen Kremlin verhaal vol te houden, anders nemen ze hem te grazen met een moker als hij ooit weer terug moet, maar heeft verder het iq van een grindtegel. De tering.quote:
Russische granaten zijn 152 mm.quote:Op maandag 2 januari 2023 18:33 schreef michaelmoore het volgende:
Putins christmas gifts , 155 mm ammo granates
i think they will want them back soon
Ziet eruit als oude bende.quote:Op maandag 2 januari 2023 18:33 schreef michaelmoore het volgende:
Putins christmas gifts , 155 mm ammo granates
i think they will want them back soon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |