quote:Racistische teksten te zien op Erasmusbrug tijdens jaarwisseling
Op de Erasmusbrug in Rotterdam zijn racistische teksten geprojecteerd tijdens de jaarwisseling. Dat bevestigt een woordvoerster van de politie na berichtgeving van RTL Nieuws.
De politie doet momenteel onderzoek naar het voorval. De teksten zijn mogelijk op de brug geprojecteerd vanaf een boot, zegt een woordvoerster. Volgens RTL Nieuws betreft het teksten als „White lives matter” en „zwarte piet deed niets verkeerd.”
Een journalist van RTL Nieuws wist twee jaar geleden de brug te hacken, waardoor de kleuren van de Erasmusbrug aangepast konden worden. Maar volgens de zegsvrouw gaat de politie niet uit van een hack.
https://www.telegraaf.nl/(...)ijdens-jaarwisseling
"white lives matter"quote:Op zondag 1 januari 2023 10:43 schreef Mano_ het volgende:
Maar wat waren de racistische teksten dan?
Hangt af van je denkkader. Zwarte Piet IS racistisch. All lives matter IS racistisch. Laat staan white lives… Blank zeggen ipv wit IS racistisch.quote:Op zondag 1 januari 2023 10:54 schreef TheJanitor het volgende:
In de titel staat racistische teksten maar die komen niet terug in het artikel?
Rotterdam is een havenstad, heeft een brede rivier. Maar niet alles is water. Er zijn ook stabiele kades, huizen...quote:Op zondag 1 januari 2023 10:53 schreef Tengano het volgende:
Dit is best wel knap gedaan eigenlijk. Volgens mij hebben ze hier een laser voor gebruikt. Maar als het vanaf een boot is gebeurd vraag ik me af hoe ze die tekst ook zo stil en steady hebben kunnen programmeren.
En hoe weet je van tevoren als je dat ding aanzet dat je precies op die zijkant zit.
Respect voor deze witte supremisten hoor
Maar stond dat er ook echt?quote:Op zondag 1 januari 2023 10:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vrolijk blank 2023 zit wat mij betreft op het randje. De rest, boeiend.
Super racistisch inderdaad!quote:
DPG is een walgelijk clubje inderdaadquote:Op zondag 1 januari 2023 11:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
DPG liegt wel vaker om hun woke denkbeelden door de strot te rammen.
Hier de video waarop het te zien is.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
DPG liegt wel vaker om hun woke denkbeelden door de strot te rammen.
Anders krijgen die mensen die heel veel moeite hebben gedaan om die teksten te projecteren niet de aandacht die ze wilde krijgen natuurlijk.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:02 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Super rasistisch inderdaad!
Dus als ik zeg Black live matters ben ik ook een rasist![]()
Waarom aandacht schenken aan die paar woke figuren op een Twitter
Vooral tiefusdom. Dan laat je wel weten dat je er echt helemaal niks van snapt.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:06 schreef Aether het volgende:
"zwarte piet deed niets verkeerd"
Echt heel racistisch
Dank.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hier de video waarop het te zien is.
https://www.ad.nl/video/p(...)p-erasmusbrug-348553
Dat dus.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:10 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Als je dit al racisme gaat noemen doe je de mensen die met daadwerkelijk racisme te maken krijgen zwaar te kort.
Wat zou het mooi zijn als er in het onderzoek duidelijk wordt dat de tot Omroep Zwart gemaakten hier achter zit.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dank.
Nog steeds niet racistisch per se. Als omroep zwart iedereen een vrolijk zwart 2023 wenst halen we neem ik aan ook de schouders op.
De kans dat er figuren met een wat bedenkelijk wereldbeeld achter zitten is wel groot. Maar om nou schaarse opsporingscapaciteit hiervoor in te gaan zetten. Het beste zou zijn: geen aandacht aan besteden.
Ho ho, het is tot nazaat gemaakte hč.quote:Op zondag 1 januari 2023 10:56 schreef Tengano het volgende:
Maar het kan natuurlijk ook een actie van een paar nazaten zijn, die de blanke medemens weer willen bezoedelen.
Nee hoor. Die willen zich niet helemaal van tafel laten vegen door een paar van die schreeuwclubjes zoals zelfs WA in zijn speech benoemde. Als we allemaal gelijk zijn dan is het dus ook zo dat white lives matter, en niet alleen de black lives.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:13 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik denk omdat de mensen die die kreet gebruiken vaak racistisch zijn.
Die kans is eigenlijk best groot.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat zou het mooi zijn als er in het onderzoek duidelijk wordt dat de tot Omroep Zwart gemaakten hier achter zit.
Zo'n clubje heeft daar wel de middelen en techniek voor wellicht.
Ben helemaal klaar met dat identiteitsgejank. Beperk mensen niet tot hun kleurtje; dat is alleen maar het oppervlak.quote:
Is dat zo? Ik heb die kreet voornamelijk gehoord als reactie op Black Lives Matter, niet als racistische uiting. Juist niet.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:13 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik denk omdat de mensen die die kreet gebruiken vaak racistisch zijn.
Sterker nog, er zal wel een clubje zwarte mensen achter zitten!!quote:Op zondag 1 januari 2023 11:13 schreef Bugno3 het volgende:
"Een vrolijk blank 2023" wordt door Fok! als niet-racistisch, maar slechts "provocerend" betiteld. Goh, dat verwacht je toch ook niet zeg.
Net als "respect" een term die gevoelig is voor inflatie. Het zijn containerbegrippen geworden.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:10 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Als je dit al racisme gaat noemen doe je de mensen die met daadwerkelijk racisme te maken krijgen zwaar te kort.
Tja, volgens Wikipedia werd de uitspraak oorspronkelijk gepromoot door een clubje genaamd The aryan renaissance society als reactie op de Black Lives Matter beweging.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:16 schreef HSG het volgende:
"white lives matter" is racistisch maar "black lives matter" niet? Lekker hypocriet en racistisch.
In mijn ogen is het nog altijd "all lives matter" maar dat schijnt ook racistisch te zijn. Er zijn ook best veel zwarte mensen die hierdoor getriggerd worden want zij vinden dat alleen hun levens tellen. Ook racistisch trouwens.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:23 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Tja, volgens Wikipedia werd de uitspraak oorspronkelijk gepromoot door een clubje genaamd The aryan renaissance society als reactie op de Black Lives Matter beweging.
Dat in de VS uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat ruim 80% van de hate crimes verzonnen acties zijn wil natuurlijk niet zeggen dat dit in Nederland ook zo is, maar het zou raar zijn als dat een Amerikaans fenomeen is, temeer daar het activisme wat daarachter steekt nu juist ook hier is geďmporteerd, zoals BLM (die geheel ten onrechte claimen dat je als zwarte man meer kans hebt om slachtoffer te zijn van politiegeweld, wat ook uit wetenschappelijk onderzoek onjuist blijkt te zijn).quote:Op zondag 1 januari 2023 11:18 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Sterker nog, er zal wel een clubje zwarte mensen achter zitten!!
Welkom op fok
Wat zijn de 14 words?quote:Op zondag 1 januari 2023 11:20 schreef Aure het volgende:
In het filmpje van Rijnmond zie je dat ze de 14 words projecteren... Alles bij elkaar maakt dit m.i. toch wel racistisch.
"We must secure the existence of our people and a future for white children"quote:
quote:Op zondag 1 januari 2023 11:24 schreef Farenji het volgende:
[ twitter ]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fourteen_Words
Verder niks racistisch hoor.
In eerste instantie was het nieuws wat beperkter. Dat zie je toch ook wel?quote:Op zondag 1 januari 2023 11:24 schreef Farenji het volgende:
[ twitter ]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fourteen_Words
Verder niks racistisch hoor.
Dit.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:16 schreef HSG het volgende:
"white lives matter" is racistisch maar "black lives matter" niet? Lekker hypocriet en racistisch.
Dus weer van die ongein die vanuit de VS is geďmporteerd. Doorgaans zijn dat mensen die nogal gepreoccupeerd en geradicaliseerd zijn. Vermoeiende lui. Ga wat nuttigs met je leven doen, zou ik ze willen zeggen.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:28 schreef Aure het volgende:
[..]
"We must secure the existence of our people and a future for white children"
Zie ook de post van Farenji:
[..]
Raar verhaal wordt het zo.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:28 schreef Aure het volgende:
[..]
[..]
Nee gewoon een domme tokkie maar daar kun jij ook niks aan doen.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:32 schreef Speekselklier het volgende:
I'm dreaming of a white Christmas...
ben ik nu rasist?
Dat is natuurlijk ook een beetje het nadeel van die identiteitspolitiek (die in de VS vooral een kapstok vindt in Jim Crow cs) importeren. Dan krijg je een hele hoop drek mee.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:31 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dus weer van die ongein die vanuit de VS is geďmporteerd. Doorgaans zijn dat mensen die nogal gepreoccupeerd en geradicaliseerd zijn. Vermoeiende lui. Ga wat nuttigs met je leven doen, zou ik ze willen zeggen.
Dan ben je in ieder geval niet woke.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:32 schreef Speekselklier het volgende:
I'm dreaming of a white Christmas...
ben ik nu rasist?
Ik denk dat dit statement meer bekend is onder de zwarte activisten dan onder ons nuchtere volkje dat zich liever met zichzelf bezig houdt.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:28 schreef Aure het volgende:
Aha. Ja, das een racistische leus. Foei.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:28 schreef Aure het volgende:
[..]
[..]
verander wit in zwart en je hebt het verkiezingsprogramma van BIJ1 in 1 zin samengevat.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:28 schreef Aure het volgende:
[..]
quote:Op zondag 1 januari 2023 11:29 schreef Peligrosso het volgende:
Op de eerste dag van het nieuwe jaar zijn de uiterste flanken in Nederland alweer boos op elkaar op internet.
De rest van Nederland geeft geen neuk en gaat lekker nieuwjaarsborrelen.
De politie en RTL, die dit als racistisch bestempelen, behoren tot de "uiterste flanken"?quote:Op de Erasmusbrug in Rotterdam zijn racistische teksten geprojecteerd tijdens de jaarwisseling. Dat bevestigt een woordvoerster van de politie na berichtgeving van RTL Nieuws.
Maar welk clubje in Nederland manifesteert zich dan als zodanig? Als een white supremacy organisatie dus?quote:Op zondag 1 januari 2023 11:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat het een reeds bekend hondenfluitje is voor racistische figuren.
Trek Twitter/Facebook eens open. Dat White Lives Matter is vooral een strijdkreet van allerlei vreemdelingenhaters en andere twijfelachtige types.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:45 schreef Tengano het volgende:
[..]
Maar welk clubje in Nederland manifesteert zich dan als zodanig? Als een white supremacy organisatie dus?
Er is geen "blanke gemeenschap". Net als er ook niet echt een zwarte gemeenschap bestaat. Je hebt een hoop individuen en wat subgroepen. Maar er is geen organisatie op basis van huidskleur.quote:Ik ken wel zwarte activistenclubjes maar geen witte eerlijk gezegd. Volgens mij hebben blanke mensen ook helemaal geen zin in deze vermoeiende discussie en vinden ze het gewoon onzinnig.
Dit wordt volgens mij veel meer op de blanke gemeenschap geprojecteerd via een zeer doordachte smear campaign. En we worden er op deze manier gewoon ingetrokken.
Tja als je mensen niet als individu kan beoordelen is dat wel behoorlijk treurig. Hoe moeilijk kan dat nu zijn?quote:Zelfs zodanig dat ik gisteren een surinaams gezin tegenkwam en bij mezelf ineens een soort weerstand voelde, wat ik nooit eerder ervaren heb. Ik heb surinaamse mensen altijd als ok ervaren, maar ik merk dat door al dit gezeik mijn eigen denkbeelden onbewust worden veranderd. Walgelijk.
Haha lol, je bent dus een smerige racist maar hebt dit nooit eerder ervaren. What the fuck deze postquote:Op zondag 1 januari 2023 11:45 schreef Tengano het volgende:
[..]
Maar welk clubje in Nederland manifesteert zich dan als zodanig? Als een white supremacy organisatie dus?
Ik ken wel zwarte activistenclubjes maar geen witte eerlijk gezegd. Volgens mij hebben blanke mensen ook helemaal geen zin in deze vermoeiende discussie en vinden ze het gewoon onzinnig.
Dit wordt volgens mij veel meer op de blanke gemeenschap geprojecteerd via een zeer doordachte smear campaign. En we worden er op deze manier gewoon ingetrokken.
Zelfs zodanig dat ik gisteren een surinaams gezin tegenkwam en bij mezelf ineens een soort weerstand voelde, wat ik nooit eerder ervaren heb. Ik heb surinaamse mensen altijd als ok ervaren, maar ik merk dat door al dit gezeik mijn eigen denkbeelden onbewust worden veranderd. Walgelijk.
Snap ik.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:45 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik ken wel zwarte activistenclubjes maar geen witte eerlijk gezegd. Volgens mij hebben blanke mensen ook helemaal geen zin in deze vermoeiende discussie en vinden ze het gewoon onzinnig.
Zelfs zodanig dat ik gisteren een surinaams gezin tegenkwam en bij mezelf ineens een soort weerstand voelde, wat ik nooit eerder ervaren heb. Ik heb surinaamse mensen altijd als ok ervaren, maar ik merk dat door al dit gezeik mijn eigen denkbeelden onbewust worden veranderd. Walgelijk.
*racistisch/racist.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:02 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Super rasistisch inderdaad!
Dus als ik zeg Black live matters ben ik ook een rasist![]()
Waarom aandacht schenken aan die paar woke figuren op een Twitter
Of verander wit in trans , dan zit je bij BIJ1 ook goedquote:Op zondag 1 januari 2023 11:44 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
verander wit in zwart en je hebt het verkiezingsprogramma van BIJ1 in 1 zin samengevat.
Daarom kan het best handig zijn om je ergens in te verdiepen in plaats van gelijk te mekkeren over 'woke' en soortgelijke stopwoordjes die op dat moment populair zijn op het internet.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In eerste instantie was het nieuws wat beperkter. Dat zie je toch ook wel?
Gezien je pohi heb je het er anders bijzonder druk mee.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:45 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit legt vooral je eigen domheid blootquote:Op zondag 1 januari 2023 11:37 schreef Red_85 het volgende:
Top actie.
Legt heerlijk de ongebreidelde hypocrisie bloot van de media.
Blm mag wel, maar wlm is RaCiSmE!ˇ!!ˇˇˇ. Andersom was dit een 'protest actie' en 'schreeuw om aandacht' en waren vandaag alle policor media er op uitgestuurd in een item te maken...
Praggugh!
Goed verhaal, doen we niets mee.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat het een reeds bekend hondenfluitje is voor racistische figuren.
Het is hun schuld dat ik ze haat!!!!!!!quote:Op zondag 1 januari 2023 11:53 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Haha lol, je bent dus een smerige racist maar hebt dit nooit eerder ervaren. What the fuck deze post
Haha.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:45 schreef Tengano het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar dat onderzoek?quote:Op zondag 1 januari 2023 11:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die kans is eigenlijk best groot.
Van de hate crimes in de VS die gerapporteerd worden blijkt uit onderzoek ook dat meer dan 80% verzonnen is om aan te tonen dat er racisme is.
Tja, wat moet ik met zo'n nietszeggend antwoord dan? Je projecteert, daar kan ik niets mee.quote:Op zondag 1 januari 2023 12:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Prima, als je niet wilt begrijpen waarom mensen negatief reageren op dat soort frasen.
Die is nog een beetje dronken waarschijnlijkquote:
Nou je snapt niet waarom uitroepen "White Lives Matter" als racistisch worden gezien ondanks er niet letterlijk iets racistisch in staat. Ik leg het je uit waarom het zo is. Je wil het alleen niet horen.quote:Op zondag 1 januari 2023 12:08 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Tja, wat moet ik met zo'n nietszeggend antwoord dan? Je projecteert, daar kan ik niets mee.
Laten we er een paar goed gesubsidieerde clubjes voor oprchten.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:59 schreef Tengano het volgende:
Ik zou het heel knap vinden als ze nu nog kunnen achterhalen waar die laser (?) precies gestaan heeft en wie er achter zat. Gelukkig heeft de poltie een chronische overcapaciteitdus daar zal het niet aan liggen, maar dit lijkt me net zo lastig als die schutter van Kennedy destijds zien te tracen.
"Ik doe er alles aan om volledig open te staan voor iedere cultuur, maar ja, ze maken het me gewoon onmogelijk."quote:Op zondag 1 januari 2023 12:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is hun schuld dat ik ze haat!!!!!!!
Stond in die post van Farenji. Niet het hele filmpje, wel de lange tekst:quote:Op zondag 1 januari 2023 12:07 schreef Tengano het volgende:
Ik heb nog steeds geen filmpje gezien met die lange tekst, alleen maar 'white lives matter'.
Heeft iemand een link van een compleet filmpje.
Natuurlijk snap ik dat, dat uiterst beperkte bericht was ook de reden dat ik even verder ging kijken naar andere bronnen, en toen vond ik dit. Af en toe moet je even iets verder kijken dan de oppervlakte, in plaats van zoals hier het meteen maar (vanuit wensdenken) het te downplayen.quote:Op zondag 1 januari 2023 11:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In eerste instantie was het nieuws wat beperkter. Dat zie je toch ook wel?
Jup niet gehinderd door enige kennisquote:Op zondag 1 januari 2023 12:08 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
White Lives Matter is dus racistisch? Prima, dan is Black Lives Matter dat dus vanaf heden ook. Weten we dat ook weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |