Mooi dat ze laten zien hoe Russen er over 1,5 week bij zitten met kerst. Oh wacht. Dat klopt niet want papa is er niet meer.quote:
Die zegt zelf aan het einde (als ik de vertaling mag geloven) "waarom ben ik de enige die deze nonsens uitkraamt?".quote:Op vrijdag 23 december 2022 22:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Had hem eerder al gepost. Dat oude vrouwtje op 1:19En dan dat ouwe haatwijf op 2:55
![]()
Manmanman.... ooh en dat kutwijf op 0:46 wil ik graag een paar stompen geven.
Ik weet niet goed wat ik er van moet denken.quote:Op vrijdag 23 december 2022 23:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die zegt zelf aan het einde (als ik de vertaling mag geloven) "waarom ben ik de enige die deze nonsens uitkraamt?".
Ik interpreteer dat alsof ze cynisch was en dus best aardig weet wat er speelt.
Dat laatstequote:Op vrijdag 23 december 2022 22:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee serieus, ik dacht dat mariopol terug was veroverd. Of ben ik nou gek?
Zouden een Duitsland en Frankrijk bijvoorbeeld daar niet tegen zijn (zijn een beetje de eerste namen waar ik zo op kom die voorzichtiger zijn met leveringen en uitspraken). Misschien ook een Erdogan die daar op tegen is.quote:Op zaterdag 24 december 2022 00:26 schreef capricia het volgende:
Iemand al eens nagedacht over die persconferentie van Zelensky en Biden?
Dat Biden zei dat de VS geen groter wapentuig gaat leveren omdat dat de NATO and the West als alliantie uit elkaar kan doen vallen.
Ik vond dat een heel bijzondere uitspraak.
Dat was omdat ze geen oorlog willen.quote:Op zaterdag 24 december 2022 00:26 schreef capricia het volgende:
Dat Biden zei dat de VS geen groter wapentuig gaat leveren omdat dat de NATO and the West als alliantie uit elkaar kan doen vallen.
Ja viel me ook op. Zijn dus vooral de Europese landen die op de rem trappen, tot ergenis van de Amerikanen. Hij sloot af met te zeggen dat hij waarschijnlijk al te veel had gezegd daarmee.quote:Op zaterdag 24 december 2022 00:26 schreef capricia het volgende:
Ongetwijfeld Duitsland en Frankrijk uiteraardquote:Op zaterdag 24 december 2022 01:02 schreef Jemoederniet het volgende:
Zijn dus vooral de Europese landen die op de rem trappen, tot ergenis van de Amerikanen.
Duitsland heeft gezegd niet als enige tanks te willen leveren. Dat impliceert dat ze het wel willen doen als de VS wel tanks levert.quote:Op zaterdag 24 december 2022 00:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Zouden een Duitsland en Frankrijk bijvoorbeeld daar niet tegen zijn (zijn een beetje de eerste namen waar ik zo op kom die voorzichtiger zijn met leveringen en uitspraken). Misschien ook een Erdogan die daar op tegen is.
Die andere soldaatjes reageren ook maar matig h? Zou toch iig nog wegrennen ofzo?quote:Op zaterdag 24 december 2022 02:47 schreef superniger het volgende:
Wow. Check deze dan. Zijn hele arm naar de kloten.
https://old.reddit.com/r/(...)russian_soldiers_in/
Ticket home.quote:Op zaterdag 24 december 2022 02:47 schreef superniger het volgende:
Maakt niet uit, hij was zo te zien op slag dood.quote:Op zaterdag 24 december 2022 02:47 schreef superniger het volgende:
Das in die loopgravenquote:Op zaterdag 24 december 2022 02:58 schreef RipCity het volgende:
[..]
Die andere soldaatjes reageren ook maar matig h? Zou toch iig nog wegrennen ofzo?
Dan dienen ze juist een strafkamp in gestuurd te worden, de interneringskampen dienen voor de tussentijdse opslag in afwachting van het strafproces voor een tribunaal.quote:Op vrijdag 23 december 2022 13:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze moeten pas in interneringskampen nadat ze voor een tribunaal zijn verschenen,
En Zelensky zong: "Maar ik had de grens toch goed dichtgedaan"quote:Op vrijdag 23 december 2022 23:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Onze hamsters en andere huisdieren hebben nog 2 dagen te leven voordat we wel genoodzaakt zijn om ze uit pure nood op te eten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 24 december 2022 09:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En Zelensky zong: "Maar ik had de grens toch goed dichtgedaan"Niet gelachenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's hun probleem.quote:Op vrijdag 23 december 2022 22:48 schreef havanagila het volgende:
[..]
Hoop het ook.
Kon echter wel eens vies tegenvallen. De meeste mensen daar geloven de staatspropaganda, inclusief wereldbeeld waar "het kwaadaardige VS/EU de wereld wil overnemen en Putin en het machtige superieure Rusland de enige zijn daar tegen terug vechten".......
Jij bent optimistisch voor de beste man.quote:
Geloof je het zelf?quote:Op vrijdag 23 december 2022 23:35 schreef oheng het volgende:
Dit is toch wel een sterke hoor. Lancet drone wordt tegengehouden door camouflage net.
Deze drone is een grote bedreiging, gezien de hoeveelheid video's de afgelopen weken. Gelukkig heeft Oekraine nu een goede afweer gevonden.
Die ook niet werken idd...quote:Op zaterdag 24 december 2022 12:16 schreef polderturk het volgende:
Dat is niet anders dan die cope cages die Rusland gebruikte op hun tanks.
Das gewoon een peleton engeltjes op je schouders hebben.quote:
Ik kan mij dat zo niet herinneren...... heb je ms een context en/of transcript ?quote:Op zaterdag 24 december 2022 00:26 schreef capricia het volgende:
Dat heeft hij idd (min of meer) gezegd ja.quote:Op zaterdag 24 december 2022 12:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik kan mij dat zo niet herinneren...... heb je ms een context en/of transcript ?
Zover ik het zie en begrepen heb, houdt Biden vast aan de policy dat ook past in de EU cq NATO orintatie, dat Zelensky geen lange afstandswapens verkrijgt die offensief ingezet kunnen worden. Dat Oekrane Patriots krijgen - is toch een vrij groot stuk wapentuig - past in dat beeld.
Hier is de video, vanaf 35:20, of iets eerder als je de vraag wil horen (is de vraag waar gelachen wordt)quote:Op zaterdag 24 december 2022 12:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik kan mij dat zo niet herinneren...... heb je ms een context en/of transcript ?
Zover ik het zie en begrepen heb, houdt Biden vast aan de policy dat ook past in de EU cq NATO orintatie, dat Zelensky geen lange afstandswapens verkrijgt die offensief ingezet kunnen worden. Dat Oekrane Patriots krijgen - is toch een vrij groot stuk wapentuig - past in dat beeld.
Laatste vraag gaat het om, op 15:17, waarom geven we Ukraine niet gewoon alles.quote:Op zaterdag 24 december 2022 12:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
quote:Het idee om Ukraine zwaarder/ander wapentuig te leveren, kan de hele EU, NATO etc opblazen.
Ik (Biden) heb 100en uren face to face met Europese leiders gesproken om te zorgen dat er geleverd wordt. En de Europese leiders begrijpen heel goed wat we op het spel staat. Maar willen niet in een rechtstreekse confrontatie met Rusland komen. Geen wereldoorlog.
Ik kan hier wel meer over vertellen. Maar ik heb waarschijnlijk al teveel gezegd.
Hiervoor verzinnen de Russen niet eens een slap excuus zoals bij de energiecentrales of een ziekenhuis dat ze bombarderen neem ik aan. Lukraak een stad bombarderen waar mensen hun boodschappen aan het doen zijn.quote:
Het NATO opblazen volg ik niet maar voor de rest gaat het nu toch prima? Rusland koerst richting de afgrond (wapens raken op, treinen rijden over enkele maanden/een jaar niet meer, oliebronnen bevriezen en gaan kapot en daarna duurt het jaren voordat ze weer gerepareerd zijn) terwijl er geen risico is op nukes. Het duurt wel wat langer dan met aanvalsraketten tanks en fighterjets de Russen uitmoorden maar het risico op een wereldoorlog is wel minimaalquote:Op zaterdag 24 december 2022 12:59 schreef capricia het volgende:
Het idee om Ukraine zwaarder/ander wapentuig te leveren, kan de hele EU, NATO etc opblazen.
Ik (Biden) heb 100en uren face to face met Europese leiders gesproken om te zorgen dat er geleverd wordt. En de Europese leiders begrijpen heel goed wat we op het spel staat. Maar willen niet in een rechtstreekse confrontatie met Rusland komen. Geen wereldoorlog.
Ik kan hier wel meer over vertellen. Maar ik heb waarschijnlijk al teveel gezegd.
De lafheid van Europese (lees: waarschijnlijk Franse en Duitse) politici kent geen grenzen. Triest.quote:Op zaterdag 24 december 2022 12:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Laatste vraag gaat het om, op 15:17, waarom geven we Ukraine niet gewoon alles.
Daarna maken Biden en Zelensky een grapje en gaat Biden vertellen wat ie allemaal al doet.
Maar dan het echte antwoord waar het om gaat: 17:30
Biden, vrij vertaald door mij vanaf mijn telefoon:
[..]
Maar het zijn dus enkele figuren om biden heen, die zichzelf vertellen dat het leveren van dat leid tot een WO. Ik vind het niet zo vanzelfsprekend.quote:Op zaterdag 24 december 2022 13:08 schreef slashdotter3 het volgende:
Het duurt wel wat langer dan met aanvalsraketten tanks en fighterjets de Russen uitmoorden maar het risico op een wereldoorlog is wel minimaal
Dit wordt een HIMARS magneetquote:Op zaterdag 24 december 2022 11:16 schreef Aether het volgende:
Russians turning Mariupol into military base
https://www.ukrinform.net(...)y-base-stratcom.html
Ja. Dat stukje over de NATO, de EU, opblazen, dat vond ik nou juist zo opmerkelijk aan zijn antwoord.quote:Op zaterdag 24 december 2022 13:08 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Het NATO opblazen volg ik niet maar voor de rest gaat het nu toch prima? Rusland koerst richting de afgrond (wapens raken op, treinen rijden over enkele maanden/een jaar niet meer, oliebronnen bevriezen en gaan kapot en daarna duurt het jaren voordat ze weer gerepareerd zijn) terwijl er geen risico is op nukes. Het duurt wel wat langer dan met aanvalsraketten tanks en fighterjets de Russen uitmoorden maar het risico op een wereldoorlog is wel minimaal
Die hebben daar geen hand in. Zo werkt de NAVO niet, de EU al helemaal niet.quote:Op zaterdag 24 december 2022 13:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De lafheid van Europese (lees: waarschijnlijk Franse en Duitse) politici kent geen grenzen. Triest.
https://www.tubantia.nl/p(...)-treuzelen~aa369800/quote:Op zaterdag 24 december 2022 13:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De lafheid van Europese (lees: waarschijnlijk Franse en Duitse) politici kent geen grenzen. Triest.
Dat gerucht ging idd rond. Dat het NL was die uiteindelijk kwezel scholtz z'n virtuele arm net zo hard draaide tot die akkoord ging met leveren van, en dan als de lafaard die die is achter de rug van het piepkleine NL schuilen en ook maar leverenquote:Op zaterdag 24 december 2022 14:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.tubantia.nl/p(...)-treuzelen~aa369800/
Moet je dit stuk eens lezen, over wat voor druk Nederland moest leggen om met name panzerfaust te kunnen leveren. Inclusief dreigen met het gewoon doen, zonder toestemming.
En in een later stadium moest de persoon Scholz ook nog voor het blok gezet worden mbt houwitsers.
quote:Op zaterdag 24 december 2022 13:58 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/p(...)le-fronten~af1935e4/
Reconstructie over de omgang van het Nederlandse kabinet met de oorlog. Vanaf de vooravond van de invasie tot nu.
Niet perse heel veel nieuws, maar wel een prima stuk om het eens allemaal achter mekaar te lezen.
Kan je beide artikelen. Copy, pasten? Het zijn betaal paginas.quote:Op zaterdag 24 december 2022 13:58 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/p(...)le-fronten~af1935e4/
Reconstructie over de omgang van het Nederlandse kabinet met de oorlog. Vanaf de vooravond van de invasie tot nu.
Niet perse heel veel nieuws, maar wel een prima stuk om het eens allemaal achter mekaar te lezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |