Geld teruggevenquote:Ondanks de financiële tegenslagen van afgelopen tijd, is Van Lienden bereid om zijn winsten terug te geven aan de Staat of aan de Stichting Hulptroepen Alliantie. “Zowel de Staat als de stichting weten dat ik bereid ben om tot een afspraak te komen en er hebben hele concrete aanbiedingen op tafel gelegen.”
Prima verhaal toch? Waarom is iedereen zo tegen hem?quote:
Het gaat er natuurlijk om wat hij in de media zei, thuis en achter de schermen is niet interessant.quote:Op woensdag 17 april 2024 15:33 schreef xzaz het volgende:
[..]
Prima verhaal toch? Waarom is iedereen zo tegen hem?
Maar daar is zijn reden toch ook gewoon logisch voor; hij mag niet zeggen omdat de overheid er een ding van wou maken; een persconferentie.quote:Op woensdag 17 april 2024 15:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het gaat er natuurlijk om wat hij in de media zei, thuis en achter de schermen is niet interessant.
Overigens zei hij toen het geld al binnen was dat hij het 'om niet' gedaan had, dat is echt niet een frame dat zomaar ontstaan is.
24:30
Lijkt me onzin.quote:Op woensdag 17 april 2024 16:23 schreef xzaz het volgende:
Maar daar is zijn reden toch ook gewoon logisch voor; hij mag niet zeggen omdat de overheid er een ding van wou maken; een persconferentie.
Liegen is niet per se strafbaarquote:Op woensdag 17 april 2024 16:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lijkt me onzin.
En als het geen onzin is, ligt de bewijslast bij Sywert, dan moet hij maar laten zien dat hij gedwongen werd om deze leugens de wereld in te helpen.
Liegenquote:Op woensdag 17 april 2024 15:33 schreef xzaz het volgende:
[..]
Prima verhaal toch? Waarom is iedereen zo tegen hem?
Dit zijn gewoon zaken. Heeft hij goed gedaan. Had de overheid maar beter moeten oplettenquote:Op woensdag 17 april 2024 16:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Liegen
Bedriegen
Profiteren van je netwerk voor landsbelang
Verzwijgen, achterhouden
Zo'n beetje alles wat zijn dealgenoot hugo ook is, maar nog niet ondubbelzinnig voor is kunnen pakken.
Die gast moet nog eens een boekje open doen.
Zo gaat dat inderdaad. hugo is de laaielichter hier gezien zijn geweigerde wob verzoeken alleen realiseren de meesten dat niet.quote:Op woensdag 17 april 2024 16:41 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon zaken. Heeft hij goed gedaan. Had de overheid maar beter moeten opletten
Dat valt nog te bezien; de overheid doet altijd zaken met BV's en wil dat ook omdat daar dan de risico's liggen; tja; daar betaal je voor.quote:Op woensdag 17 april 2024 16:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo gaat dat inderdaad. hugo is de laaielichter hier gezien zijn geweigerde wob verzoeken alleen realiseren de meesten dat niet.
https://www.nu.nl/binnenl(...)aat-kan-betalen.htmlquote:De deken van de Amsterdamse Orde van Advocaten heeft bemiddeld tussen de Stichting Hulptroepen Alliantie (SHA) en Sywert van Lienden. Dat deed de deken, omdat Van Lienden geen advocaat kan betalen.
SHA heeft eerder een civiele rechtszaak tegen Van Lienden aangespannen om de gemaakte winst in de omstreden mondkapjesdeal terug te krijgen. Van Lienden is de voormalig eigenaar van die stichting.
Maar Van Lieden liet de afgelopen tijd in verschillende interviews weten dat hij geen advocaat in de zaak kan betalen, omdat onder andere de SHA beslag had laten leggen op zijn hele vermogen.
Advocaat Jan-Willem Roozemond besloot Van Lienden daarop te helpen en sinds deze week kosteloos bij te staan. Ook heeft Roozemond de hulp van de deken ingeschakeld om te bemiddelen bij de beslaglegging. "Als er geen geld wordt vrijgemaakt voor een kort geding, kan een rechter nooit oordelen of het beslag rechtmatig is", zegt de advocaat.
Het SHA heeft na bemiddeling van de deken geld beschikbaar gesteld, waarmee Van Lienden een kort geding kan aanspannen over het beslag. Dat kort geding vindt waarschijnlijk dinsdag plaats, zegt Roozemond.
Daarnaast staat Van Lienden maandag terecht in een civiele zaak die de Staat heeft aangespannen. De overheid wil de miljoenen terug die met de handel in mondkapjes zijn verdiend.
Dat wilden ze helemaal niet. Ze wilden 'gillend rijk' worden.quote:Op maandag 22 april 2024 15:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[ x ]
Dit heb ik me continu al afgevraagd het enkele feit dat je een BV moet opstarten voor het ondernemersrisico betekent niet dat je plotseling 'for profit' moet werken en het onder de stichting gooien had gewoon een prima oplossing geweest als je het echt 'om niet' had willen doen.
Ik zou een rechtszaak geen hetze durven noemen.quote:Op zondag 28 april 2024 06:39 schreef Chadi het volgende:
Wat een hetze tegen deze man. Het is wel genoeg zo.
Of, pak die miljoen. Ga ergens in het buitenland wonen voor ca. 10 jaar, en kom daarna weer terug, als iedereen het vergeten is.quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:24 schreef koemleit het volgende:
[..]
jeetje,
De kern is gewoon dat hij deed of het om niet wat, en dat hij dat bewust vaag heeft gehouden.
De feiten wijzen die kant op, z'n eigen appjes ook. De manier hoe het geld werd weggezet. Hoe hij z'n werknemers instrueerde. Wat hij zei tijdens teamsgesprekken.
Dat ie in appjes zij dat ie "het aanzwengelde op twitter". Om dat gewoon te ontkennen in dit interview. Terwijl die tweets zijn er gewoon.
Ik snap heel goed, die man krijgt nu heel veel klappen, en niet elke klap zal terecht zijn. Maar hij is echt gewoon fout bezig geweest. Juridisch misschien niet (of wel, we gaan het zien). Maar iedereen weet dat ie de boel bedonderd heeft.
Trek het boetekleed aan zeg: "ik zag een kans om een 1x financieel onafhankelijk te worden, deze kans heb ik gegrepen. Maar heb hier nu spijt van, ik was verblind door het geld, ik stort het terug en hoop in een normale baan m'n leven weer op te kunnen pakken".
Zoiets.
Hallo Sywert.quote:Op zondag 28 april 2024 06:39 schreef Chadi het volgende:
Het is nog maar net begonnen juist.quote:Op zondag 28 april 2024 06:39 schreef Chadi het volgende:
Ergens ben ik het met je eens, maar aan de andere kant.quote:Op zondag 28 april 2024 06:39 schreef Chadi het volgende:
Hij verdraait de boel, zoals hij dat met alles doet.quote:Op zondag 28 april 2024 10:39 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ergens ben ik het met je eens, maar aan de andere kant.
Ik las vorige week dat hij nauwelijks over straat durfde en van 15 euro per week moet rondkomen.
Ik kwam hem in de kerstvakantie tegen in het Spoorwegmuseum, helemaal tjokvol mensen. Toen ging het nog helemaal prima naar buiten gaan en dat is bovendien niet bepaald een goedkoop museum.
Dan denk ik...hij blijft gewoon liegen.
Daar zijn wel meer redenen voorquote:Op woensdag 8 mei 2024 08:15 schreef ludovico het volgende:
..Als dat verhaal van "Swiebert niet stelen!" een beetje klopt wordt het ook wel tijd om Hugo de Jonge persoonlijk voor de rechter te dagen.
Daarom, die vent is zo onethisch aan de machtsmisbruik geslagen, als blijkt dat hij iemands naam te grabbel heeft gezet om zijn eigen hachje te redden naar de buitenwereld....quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Daar zijn wel meer redenen voor
iets met 5 miljard bijvoorbeeld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://fd.nl/samenleving(...)j-sywert-van-liendenquote:De rechtszaak tegen Van Lienden en zijn twee compagnons gaat komende tijd verder. Volgende week bepaalt de rechtbank een datum voor een nieuwe mondelinge behandeling, waar Van Lienden dan met advocaat zal verschijnen.
Popcorntijd![]()
VOC mentaliteit in 2024 2020quote:
Ik wens hem veel sterkte. En ik heb gevraagd of ie al spijt heeft.quote:Op zondag 1 september 2024 17:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hij deed eerst nog alle moeite om zijn kunst en dure auto te redden. Was zelfs nog boos dat zijn kunst naar iemand zou gaan voor een schijntje die geen echte kenner was. En straks is meneer 'schreeuwend rijk worden' dakloos
quote:Mocht iemand daklozentips hebben of een (goedkoop) plekje in omgeving Hilversum let me know.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Als je wilt heb je vrienden.quote:Op zondag 1 september 2024 18:09 schreef PotjeSambal het volgende:
Hij maakt mij niet wijs, dat Bernd D., geen plekje in de tuin voor een tentje heeft.
logischquote:Op zondag 1 september 2024 20:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Sywert is door zijn vrouw gedumpt.
Maar het is de schuld van de overheid hoorquote:Op zondag 1 september 2024 20:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hij wordt ook wel onevenredig hard geraakt natuurlijk, als je het vergelijkt met soortgelijke graaiers.quote:Op zondag 1 september 2024 20:23 schreef Bart2002 het volgende:
Vies ventje. Goed dat hij moet voelen. Helaas gebeurt dat zelden. De grote graaiers blijven doorgaans onder de radar. Hij is er gewoon niet zo goed in.
Dat ben ik met je eensquote:Op zondag 1 september 2024 20:32 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Hij wordt ook wel onevenredig hard geraakt natuurlijk, als je het vergelijkt met soortgelijke graaiers.
quote:Op zondag 1 september 2024 20:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat geldt voor heel veel zaken. Een Ali B ging er bijna aan onderdoor, zei hij.quote:Op zondag 1 september 2024 20:34 schreef trein2000 het volgende:
Laat het OM in ieder geval eens opschieten met die zaak, dan weet een ieder ook waar hij aan toe is. Dit boven de markt laten hangen is niet fair.
Beslaglegging hè.quote:Op zondag 1 september 2024 19:58 schreef Vincent_student het volgende:
Zo die mondjekapmiljoenen zijn er dus snel door heen gejaagd aan mooie auto's en rijk leven. Geld op, ja dan moet je maar op straat.
Klinkt vooral alsof ze de financiën volledig hebben gescheiden. Als je de woning verkoopt aan je vrouw en zorgt voor een goed samenlevingscontract / huwelijkse voorwaarden, dan blijft die woning buiten bereik van schuldeisers.quote:Op zondag 1 september 2024 20:39 schreef PotjeSambal het volgende:
Bijna een jaar samengebleven na scheiding? https://www.bekendeburen.(...)n-kinderen-zie-fotos
Ja, had niet alles goed doorgelezen. Maar ja, hij heeft wel een budget om mee rond te komen. Hij zal wel een duur huisje hebben. Maar hij moet zichzelf maar zien te redden, net zoals wij dat moeten doen.quote:
Sowieso moet het OM haast maken, in alle zaken. Maar deze publieke dynamiek maakt het natuurlijk wel extra belastend, daar moet je wat mee. Dat heeft niets met privileges te maken.quote:Op zondag 1 september 2024 20:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat geldt voor heel veel zaken. Een Ali B ging er bijna aan onderdoor, zei hij.![]()
Waarom zou er hier meer haast gemaakt moeten worden dan in een andere zaak? Het betekent tenslotte ook dat iemand anders, die minder beroemd is, dan nog langer moet wachten.. omdat Sywert kennelijk voor moet gaan.
Nee hoor. Gewoon achteraan aansluiten. Geen speciale privileges.
Dat had hij zich van te voren dan maar moeten bedenken. Ondertussen zoekt hij zelf die media steeds op. En maakte daar ook ten tijden van die mondkapjesdeal heel handig gebruik van.quote:Op zondag 1 september 2024 21:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sowieso moet het OM haast maken, in alle zaken. Maar deze publieke dynamiek maakt het natuurlijk wel extra belastend, daar moet je wat mee. Dat heeft niets met privileges te maken.
Waar blijkt dat precies uit?quote:Op zondag 1 september 2024 21:14 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ja, had niet alles goed doorgelezen. Maar ja, hij heeft wel een budget om mee rond te komen. Hij zal wel een duur huisje hebben. Maar hij moet zichzelf maar zien te redden, net zoals wij dat moeten doen.
Het onderwerp leefbudget daar heeft hij het in (onder andere) zijn Volkskrant interview over. Vorig jaar. Leuke foto erbij met zijn nieuwe witte Nike'squote:Op zondag 1 september 2024 21:59 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Eh, dat budget? Ik dacht het ergens gelezen te hebben. Ik zal het nazoeken.
Volgens mij noemde hij iets van 1800 euro per maand of zo? Zoiets staat me bij. Maar ik weet dat niet zeker meer. Ik ben dat hele geval vergeten eerlijk gezegd.quote:Op zondag 1 september 2024 22:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daar heeft hij het in (onder andere) zijn Volkskrant interview over. Vorig jaar. Leuke foto erbij met zijn nieuwe witte Nike's
Ik ben een debiel. Ik zei Volkskrant maar het is financieel dagblad natuurlijk. Sywert claimde rond te moeten komen van 15 per weekquote:Op zondag 1 september 2024 22:03 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Volgens mij noemde hij iets van 1800 euro per maand of zo? Zoiets staat me bij. Maar ik weet dat niet zeker meer. Ik ben dat hele geval vergeten eerlijk gezegd.
Je was me net voor!quote:Op zondag 1 september 2024 22:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben een debiel. Ik zei Volkskrant maar het is financieel dagblad natuurlijk. Sywert claimde rond te moeten komen van 15 per week
https://fd.nl/politiek/15(...)osheid-van-een-paria
Een Oostappen keet, sfeervol.quote:Op zondag 1 september 2024 21:28 schreef Hexagon het volgende:
Dakloos gaat ook wat ver. Hopelijk heeft Peter Gillis nog een hut voor hem.
Als ze nou ook eens zo voortvarend te werk gingen met het stelletje lapzwansen dat dat contract tegengetekend heeft, dan had ik er nog wel vrede mee. Nu is het weer het OM met haar gebruikelijke spierballenvertoon omdat het een mediagevoelig onderwerp is.quote:Op maandag 2 september 2024 06:49 schreef ludovico het volgende:
Ik vind het allemaal prima hoor dat en een hekel heeft aan Sywert.
Maar die vent is onder de brug gegooid door Hugo de Jonge alsof die Frank Underwood himself is.
5 miljard ontraceerbare uitgaven gedaan en we focussen ons op Sywert met zijn 2mio? Klein bier.
Ja dit denk ik ook.quote:Op maandag 2 september 2024 10:08 schreef Discombobulate het volgende:
Hij kan toch gewoon naar het uitzendbureau en een baantje zoeken? Schoonmaak, of steigerbouw of supermarkt. Genoeg baantjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als hij dat meteen na de ophef gedaan had, was de boel nog wel te redden geweest.quote:Op maandag 2 september 2024 10:14 schreef koemleit het volgende:
Ja dit denk ik ook.
Het probleem van onze Sywert is, dat ie altijd blijft ontkennen, de schuld bij andere legt, vage verhaaltje ophoudt.
Terwijl toegeven "ja ik zag de Euro's en ik ging daarvoor, ik was verblind door het geld, dit was fout. Ik stort het terug en we gaan door met ons leven". Een prima oplossing was geweest, en daar kan menig Nederlander wel inkomen.
Dat vermoeden heb ik wel. Sywert is slim en kent alle paadjes om er zelf beter uit te komen.quote:Op maandag 2 september 2024 10:14 schreef koemleit het volgende:
en dan hoop ik dat dit geen gewiekst financieel spel is van hem, (alles op naam van z'n vrouw zoiets
Natuurlijk is hij gewiekst. Die 9 miljoen heeft hij ook nog lang niet uit zijn hoofd gezet. Waarschijnlijk is hij ervan overtuigd dat hij het juridisch wel gaat winnen.quote:Op maandag 2 september 2024 11:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat vermoeden heb ik wel. Sywert is slim en kent alle paadjes om er zelf beter uit te komen.
En terecht. Al win je het bijna nooit van de overheid. Zelfs als de rechter je gelijk geeft.quote:Op maandag 2 september 2024 11:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Natuurlijk is hij gewiekst. Die 9 miljoen heeft hij ook nog lang niet uit zijn hoofd gezet. Waarschijnlijk is hij ervan overtuigd dat hij het juridisch wel gaat winnen.
Jij bent denk ik geen autochtone Nederlander. Allochtonen houden er vaak een iets andere moraal op na is mijn ervaringquote:Op maandag 2 september 2024 12:10 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Sywert heeft niks fouts gedaan.
quote:Op maandag 2 september 2024 12:26 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jij bent denk ik geen autochtone Nederlander. Allochtonen houden er vaak een iets andere moraal op na is mijn ervaring
Sywert heeft zich toch wel schuldig gemaakt aan een aantal van de 7 hoofdzonden:
hoogmoed, hebzucht, begeerte, jaloezie, vraatzucht, woede en vadsigheid.
Gek genoeg staat liegen er niet tussen. Sywert is een van de meest leugenachtige varkens die ik mij kan heugen in de recente geschiedenis van dit kleine kikkerlandje.
Even wat context, Sywert is een bekende Nederlander. Hij was op zijn zeventiende voorzitter van het LAKS, hij verscheen regelmatig in talkshows en schreef mee aan het CDA verkiezingsprogramma.quote:Op maandag 2 september 2024 12:10 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En terecht. Al win je het bijna nooit van de overheid. Zelfs als de rechter je gelijk geeft.
Sywert heeft niks fouts gedaan. Hugo wel door geld naar vriendjes te smijten en het niet kunnen verantwoorden bij de rekenkamer.
Maar ja #crisis he
Dat is mij allemaal bekend. En is de waan van de dag. Dat doen alle rijken en grote bedrijven dmv green washing, doneren aan stichtingen en het ontduiken van belastingen. Doen alsof ze het beste voor hebben met de wereld en de maatschappij terwijl ze alleen aan hun eigen zak denken.quote:Op maandag 2 september 2024 12:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Even wat context, Sywert is een bekende Nederlander. Hij was op zijn zeventiende voorzitter van het LAKS, hij verscheen regelmatig in talkshows en schreef mee aan het CDA verkiezingsprogramma.
Sywert deed een omroep om de 'zorghelden' te helpen aan beschermingsmateriaal, hij zei meermaals dat hij zich 'om niet' inzette. Vervolgens maakten hij en zijn vriendjes naast een stichting ook een commercieel bedrijf, hier stroomde het geld in binnen en dat werd tussen Sywert, Bernd en Camille verdeeld.
Aangezien Sywert meermaals in de media zei dat hij zich belangeloos inzette en omdat hij er nooit over gesproken heeft dat hij er geld mee zou verdienen, kun je Sywert gerust een oplichter noemen.
Hij deed net zo goed zaken met Coolblue en Randstad. Die beiden ook aangifte hebben gedaan.quote:Op maandag 2 september 2024 13:08 schreef Origami94 het volgende:
Hij deed zaken met de overheid en zolang hij (contractueel) niet beloofd heeft aan hun geen winst te nemen heeft de overheid het naar mij inziens geen poot om op te staan.
Sywert is gewoon een oplichter. Niet meer, niet minder.quote:Coolblue-topman Pieter Zwart schold een investering van een kleine half miljoen kwijt, volgens Pijl omdat Van Lieden, Damme en Van Gestel zeiden dat er geen geld was. "Nu weten we dat de heren toen al de commerciële deal met overheid hadden gesloten waarmee miljoenen werden verdiend."
Waan van de dag.quote:Op maandag 2 september 2024 13:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hij deed net zo goed zaken met Coolblue en Randstad. Die beiden ook aangifte hebben gedaan.
Zo kun je ieder misdrijf wel goedpraten. Waan van de dag en het slachtoffer was toch een hork.quote:Op maandag 2 september 2024 13:17 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Waan van de dag.
Tevens kut bedrijven die hun werknemers slecht behandelen en zoveel mogelijk geld willen verdienen
Greenwashing is overigens ook strafbaar, een bedrijf kan gewoon aangeklaagd worden als ze claims doen die niet kloppen.quote:Op maandag 2 september 2024 13:08 schreef Origami94 het volgende:
Dat is mij allemaal bekend. En is de waan van de dag. Dat doen alle rijken en grote bedrijven dmv green washing,
Doneren aan een stichting? Wat is daar mis mee? En ontduiken van belastingen mag inderdaad niet.quote:doneren aan stichtingen en het ontduiken van belastingen.
Overigens maakt wijzen naar anderen het gedrag van Sywert niet opeens goed.quote:Doen alsof ze het beste voor hebben met de wereld en de maatschappij terwijl ze alleen aan hun eigen zak denken.
Zijn woorden. Heeft hij het zwart op wit?quote:Op maandag 2 september 2024 13:16 schreef alpeko het volgende:
Sywert is gewoon een oplichter. Niet meer, niet minder.
Een misdrijf zou ik het niet noemen. Daarvoor is het te licht.quote:Op maandag 2 september 2024 13:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zo kun je ieder misdrijf wel goedpraten. Waan van de dag en het slachtoffer was toch een hork.
Gelukkig ben jij geen rechterquote:Op maandag 2 september 2024 13:22 schreef Origami94 het volgende:
En ja er bestaat zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Als ik een schilder huur, zeg hier is 10.000 euro, doe maar schilderen. En hij levert half werk op en stopt 9000 euro in eigen zak dan is dat mijn fout.
De rechter zal mij ongelijk geven zover mijn ervaring en kennis rijkt. Een bierviltje is ten slotte ook een contract (aanbod en aanvaarding BW 6 art 217), dat ik het zo afdoe zonder enige vorm van due diligence is mijn eigen fout.quote:
Als er een bedrag is afgesproken dan hoort de debiteur deze 100% te voldoen. Uit het verkeer van VWS blijkt niet dat er is afgesproken dat de 100 miljoen die "Sywert" BV kreeg moest worden uitgegeven.quote:Op maandag 2 september 2024 13:24 schreef alpeko het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij geen rechter
Draai hem om. Jij bent de schilder en de klant betaalt je 25% aan. Je maakt de klus netjes af maar de klant zegt: ik vind het maar 25% waard en houd de rest lekker in eigen zak. Is het dan ook jouw eigen schuld?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |