abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214864322
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 22:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Daar heeft hij het in (onder andere) zijn Volkskrant interview over. Vorig jaar. Leuke foto erbij met zijn nieuwe witte Nike's
Volgens mij noemde hij iets van 1800 euro per maand of zo? Zoiets staat me bij. Maar ik weet dat niet zeker meer. Ik ben dat hele geval vergeten eerlijk gezegd.

Oh wacht, ik heb iets gevonden: https://www.ad.nl/binnenl(...)Fwww.destentor.nl%2F

'Ik leef van 15 euro in de week', zegt hij in een interview met het FD.

Ja, dat wordt onder de brug.

[ Bericht 14% gewijzigd door Vincent_student op 01-09-2024 22:08:59 ]
pi_214864400
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 22:03 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Volgens mij noemde hij iets van 1800 euro per maand of zo? Zoiets staat me bij. Maar ik weet dat niet zeker meer. Ik ben dat hele geval vergeten eerlijk gezegd.
Ik ben een debiel. Ik zei Volkskrant maar het is financieel dagblad natuurlijk. Sywert claimde rond te moeten komen van 15 per week
https://fd.nl/politiek/15(...)osheid-van-een-paria
pi_214864405
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 22:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik ben een debiel. Ik zei Volkskrant maar het is financieel dagblad natuurlijk. Sywert claimde rond te moeten komen van 15 per week
https://fd.nl/politiek/15(...)osheid-van-een-paria
Je was me net voor! :)
pi_214865609
Ik vind het allemaal prima hoor dat en een hekel heeft aan Sywert.

Maar die vent is onder de brug gegooid door Hugo de Jonge alsof die Frank Underwood himself is.

5 miljard ontraceerbare uitgaven gedaan en we focussen ons op Sywert met zijn 2mio? Klein bier.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 2 september 2024 @ 09:42:45 #280
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214866478
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 21:28 schreef Hexagon het volgende:
Dakloos gaat ook wat ver. Hopelijk heeft Peter Gillis nog een hut voor hem.
Een Oostappen keet, sfeervol.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214866506
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 06:49 schreef ludovico het volgende:
Ik vind het allemaal prima hoor dat en een hekel heeft aan Sywert.

Maar die vent is onder de brug gegooid door Hugo de Jonge alsof die Frank Underwood himself is.

5 miljard ontraceerbare uitgaven gedaan en we focussen ons op Sywert met zijn 2mio? Klein bier.
Als ze nou ook eens zo voortvarend te werk gingen met het stelletje lapzwansen dat dat contract tegengetekend heeft, dan had ik er nog wel vrede mee. Nu is het weer het OM met haar gebruikelijke spierballenvertoon omdat het een mediagevoelig onderwerp is.
pi_214866643
Hij kan toch gewoon naar het uitzendbureau en een baantje zoeken? Schoonmaak, of steigerbouw of supermarkt. Genoeg baantjes.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214866695
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 10:08 schreef Discombobulate het volgende:
Hij kan toch gewoon naar het uitzendbureau en een baantje zoeken? Schoonmaak, of steigerbouw of supermarkt. Genoeg baantjes.
Ja dit denk ik ook.

Het probleem van onze Sywert is, dat ie altijd blijft ontkennen, de schuld bij andere legt, vage verhaaltje ophoudt.
Terwijl toegeven "ja ik zag de Euro's en ik ging daarvoor, ik was verblind door het geld, dit was fout. Ik stort het terug en we gaan door met ons leven". Een prima oplossing was geweest, en daar kan menig Nederlander wel inkomen.
De baantjes die Sywert graag zou willen (shinen in de media, meningkjes links rechts, deskundige hier en daar) die zullen nu niet voor hem in de rij liggen. Maar een "gewone functie" kan Sywert best krijgen, en daar kom je een team te werken die je deze geintjes best vergeven en waar het echt gezellig kan zijn. Dat zou voor z'n eigenwaarde niet verkeerd zijn.

Maar hij blijft de schuld overal leggen behalve bij hem zelf, en toegegeven ik weet niet hoe het jurdisch zit. Maar moreel heeft meneer de boel natuurlijk opgelicht, en zo lang hij daar om heen blijft draaien en ontkennen dan zal ie nooit een "nieuwe start" kunnen maken.

Verder gun ik niemand dakloosheid ook Sywert niet. Dat z'n vrouw bij hem weg is, is trouwens ook veelzeggend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214867490
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2024 10:14 schreef koemleit het volgende:
Ja dit denk ik ook.

Het probleem van onze Sywert is, dat ie altijd blijft ontkennen, de schuld bij andere legt, vage verhaaltje ophoudt.
Terwijl toegeven "ja ik zag de Euro's en ik ging daarvoor, ik was verblind door het geld, dit was fout. Ik stort het terug en we gaan door met ons leven". Een prima oplossing was geweest, en daar kan menig Nederlander wel inkomen.
Als hij dat meteen na de ophef gedaan had, was de boel nog wel te redden geweest.

Ik denk overigens dat hij (naast dat hij het niet wilde) dat ook niet kon doen. Omdat er dure dingen zoals kunst en een auto gekocht waren. Bovendien hebben Bernd Damme en Camille van Gestel ieder ook 5 miljoen gekregen.

quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2024 10:14 schreef koemleit het volgende:
en dan hoop ik dat dit geen gewiekst financieel spel is van hem, (alles op naam van z'n vrouw zoiets
Dat vermoeden heb ik wel. Sywert is slim en kent alle paadjes om er zelf beter uit te komen.
pi_214867573
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 11:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat vermoeden heb ik wel. Sywert is slim en kent alle paadjes om er zelf beter uit te komen.
Natuurlijk is hij gewiekst. Die 9 miljoen heeft hij ook nog lang niet uit zijn hoofd gezet. Waarschijnlijk is hij ervan overtuigd dat hij het juridisch wel gaat winnen.
  maandag 2 september 2024 @ 12:10:54 #286
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214867760
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 11:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Natuurlijk is hij gewiekst. Die 9 miljoen heeft hij ook nog lang niet uit zijn hoofd gezet. Waarschijnlijk is hij ervan overtuigd dat hij het juridisch wel gaat winnen.
En terecht. Al win je het bijna nooit van de overheid. Zelfs als de rechter je gelijk geeft.

Sywert heeft niks fouts gedaan. Hugo wel door geld naar vriendjes te smijten en het niet kunnen verantwoorden bij de rekenkamer.

Maar ja #crisis he
pi_214867904
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 12:10 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Sywert heeft niks fouts gedaan.

Jij bent denk ik geen autochtone Nederlander. Allochtonen houden er vaak een iets andere moraal op na is mijn ervaring

Sywert heeft zich toch wel schuldig gemaakt aan een aantal van de 7 hoofdzonden:

hoogmoed, hebzucht, begeerte, jaloezie, vraatzucht, woede en vadsigheid.

Gek genoeg staat liegen er niet tussen. Sywert is een van de meest leugenachtige varkens die ik mij kan heugen in de recente geschiedenis van dit kleine kikkerlandje.
  maandag 2 september 2024 @ 12:37:26 #288
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214868000
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 12:26 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Jij bent denk ik geen autochtone Nederlander. Allochtonen houden er vaak een iets andere moraal op na is mijn ervaring

Sywert heeft zich toch wel schuldig gemaakt aan een aantal van de 7 hoofdzonden:

hoogmoed, hebzucht, begeerte, jaloezie, vraatzucht, woede en vadsigheid.

Gek genoeg staat liegen er niet tussen. Sywert is een van de meest leugenachtige varkens die ik mij kan heugen in de recente geschiedenis van dit kleine kikkerlandje.
_O- _O- _O- _O- _O-

Ik ben niet eens verrast. Het is weer een typische reactie in NWS om over elk probleem/topic te beginnen over migratie en buitenlanders.

En nee Sywert, Hugo en Mark hebben niet echt een migratieachtergrond. Over moraal gesproken.

Zoals ik al schreef. Sywert heeft niks fouts gedaan. De overheid met bewindspersoon Hugo als hoofd verantwoordelijke heeft een verkeerde aanbesteding gedaan. Gaan we nu elke IT bedrijf of zzp'er die in opdracht van de overheid flink geld verdient vervolgen?
pi_214868067
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 12:10 schreef Origami94 het volgende:

[..]
En terecht. Al win je het bijna nooit van de overheid. Zelfs als de rechter je gelijk geeft.

Sywert heeft niks fouts gedaan. Hugo wel door geld naar vriendjes te smijten en het niet kunnen verantwoorden bij de rekenkamer.

Maar ja #crisis he
Even wat context, Sywert is een bekende Nederlander. Hij was op zijn zeventiende voorzitter van het LAKS, hij verscheen regelmatig in talkshows en schreef mee aan het CDA verkiezingsprogramma.

Sywert deed een omroep om de 'zorghelden' te helpen aan beschermingsmateriaal, hij zei meermaals dat hij zich 'om niet' inzette. Vervolgens maakten hij en zijn vriendjes naast een stichting ook een commercieel bedrijf, hier stroomde het geld in binnen en dat werd tussen Sywert, Bernd en Camille verdeeld.

Aangezien Sywert meermaals in de media zei dat hij zich belangeloos inzette en omdat hij er nooit over gesproken heeft dat hij er geld mee zou verdienen, kun je Sywert gerust een oplichter noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 02-09-2024 12:56:09 ]
  maandag 2 september 2024 @ 13:08:31 #290
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214868243
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 12:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Even wat context, Sywert is een bekende Nederlander. Hij was op zijn zeventiende voorzitter van het LAKS, hij verscheen regelmatig in talkshows en schreef mee aan het CDA verkiezingsprogramma.

Sywert deed een omroep om de 'zorghelden' te helpen aan beschermingsmateriaal, hij zei meermaals dat hij zich 'om niet' inzette. Vervolgens maakten hij en zijn vriendjes naast een stichting ook een commercieel bedrijf, hier stroomde het geld in binnen en dat werd tussen Sywert, Bernd en Camille verdeeld.

Aangezien Sywert meermaals in de media zei dat hij zich belangeloos inzette en omdat hij er nooit over gesproken heeft dat hij er geld mee zou verdienen, kun je Sywert gerust een oplichter noemen.
Dat is mij allemaal bekend. En is de waan van de dag. Dat doen alle rijken en grote bedrijven dmv green washing, doneren aan stichtingen en het ontduiken van belastingen. Doen alsof ze het beste voor hebben met de wereld en de maatschappij terwijl ze alleen aan hun eigen zak denken.

Van mij mag Sywert het zelfs aan de paus beloofd hebben. Hij deed zaken met de overheid en zolang hij (contractueel) niet beloofd heeft aan hun geen winst te nemen heeft de overheid het naar mij inziens geen poot om op te staan.

Overigens beroep ik mij op het vrijgekomen bericht verkeer wat VWS deels na WOB verzoeken/rechtbank verzoeken heeft geopenbaard en waar een groot deel ondanks een dwangsom nog steeds niet geopenbaard is.

Hugo zit fout, Sywert als privaat persoon niet.
pi_214868330
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 13:08 schreef Origami94 het volgende:

Hij deed zaken met de overheid en zolang hij (contractueel) niet beloofd heeft aan hun geen winst te nemen heeft de overheid het naar mij inziens geen poot om op te staan.

Hij deed net zo goed zaken met Coolblue en Randstad. Die beiden ook aangifte hebben gedaan.

quote:
Coolblue-topman Pieter Zwart schold een investering van een kleine half miljoen kwijt, volgens Pijl omdat Van Lieden, Damme en Van Gestel zeiden dat er geen geld was. "Nu weten we dat de heren toen al de commerciële deal met overheid hadden gesloten waarmee miljoenen werden verdiend."
Sywert is gewoon een oplichter. Niet meer, niet minder.
  maandag 2 september 2024 @ 13:17:50 #292
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214868341
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 13:16 schreef alpeko het volgende:

[..]
Hij deed net zo goed zaken met Coolblue en Randstad. Die beiden ook aangifte hebben gedaan.
Waan van de dag.

Tevens kut bedrijven die hun werknemers slecht behandelen en zoveel mogelijk geld willen verdienen
pi_214868347
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 13:17 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Waan van de dag.

Tevens kut bedrijven die hun werknemers slecht behandelen en zoveel mogelijk geld willen verdienen
Zo kun je ieder misdrijf wel goedpraten. Waan van de dag en het slachtoffer was toch een hork.
pi_214868352
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 13:08 schreef Origami94 het volgende:
Dat is mij allemaal bekend. En is de waan van de dag. Dat doen alle rijken en grote bedrijven dmv green washing,
Greenwashing is overigens ook strafbaar, een bedrijf kan gewoon aangeklaagd worden als ze claims doen die niet kloppen.

quote:
doneren aan stichtingen en het ontduiken van belastingen.
Doneren aan een stichting? Wat is daar mis mee? En ontduiken van belastingen mag inderdaad niet.

quote:
Doen alsof ze het beste voor hebben met de wereld en de maatschappij terwijl ze alleen aan hun eigen zak denken.
Overigens maakt wijzen naar anderen het gedrag van Sywert niet opeens goed.
  maandag 2 september 2024 @ 13:20:08 #295
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214868359
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 13:16 schreef alpeko het volgende:
Sywert is gewoon een oplichter. Niet meer, niet minder.
Zijn woorden. Heeft hij het zwart op wit?

Je gaat mij niet vertellen dat de CEO van een multinational investeerde uit liefdadigheid
  maandag 2 september 2024 @ 13:22:52 #296
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214868380
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 13:18 schreef alpeko het volgende:

[..]
Zo kun je ieder misdrijf wel goedpraten. Waan van de dag en het slachtoffer was toch een hork.
Een misdrijf zou ik het niet noemen. Daarvoor is het te licht.

En ja er bestaat zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Als ik een schilder huur, zeg hier is 10.000 euro, doe maar schilderen. En hij levert half werk op en stopt 9000 euro in eigen zak dan is dat mijn fout.
  maandag 2 september 2024 @ 13:23:56 #297
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214868392
Aanbod en aanvaarding, redelijkheid en billijkheid. :)
pi_214868394
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 13:22 schreef Origami94 het volgende:
En ja er bestaat zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Als ik een schilder huur, zeg hier is 10.000 euro, doe maar schilderen. En hij levert half werk op en stopt 9000 euro in eigen zak dan is dat mijn fout.
Gelukkig ben jij geen rechter :D
Draai hem om. Jij bent de schilder en de klant betaalt je 25% aan. Je maakt de klus netjes af maar de klant zegt: ik vind het maar 25% waard en houd de rest lekker in eigen zak. Is het dan ook jouw eigen schuld?
  maandag 2 september 2024 @ 13:26:08 #299
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214868413
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 13:24 schreef alpeko het volgende:

[..]
De rechter zal mij ongelijk geven zover mijn ervaring en kennis rijkt. Een bierviltje is ten slotte ook een contract (aanbod en aanvaarding BW 6 art 217), dat ik het zo afdoe zonder enige vorm van due diligence is mijn eigen fout.
  maandag 2 september 2024 @ 13:29:09 #300
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214868440
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 13:24 schreef alpeko het volgende:

[..]
Draai hem om. Jij bent de schilder en de klant betaalt je 25% aan. Je maakt de klus netjes af maar de klant zegt: ik vind het maar 25% waard en houd de rest lekker in eigen zak. Is het dan ook jouw eigen schuld?
Als er een bedrag is afgesproken dan hoort de debiteur deze 100% te voldoen. Uit het verkeer van VWS blijkt niet dat er is afgesproken dat de 100 miljoen die "Sywert" BV kreeg moest worden uitgegeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')