abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207849651
Het gaat hier weer helemaal fout, wodka, 6 flessen wijn, 6 blikken bier 12%, wiet en amfetamine... zucht
pi_207858016
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 18:31 schreef JDx het volgende:
Het gaat hier weer helemaal fout, wodka, 6 flessen wijn, 6 blikken bier 12%, wiet en amfetamine... zucht
aanleiding ervoor was?
Als ik dit zo lees, en weet niet of dat overdreven is dan? Maar dat is echt wel veel. En ben nou niet bepaalt een heilig boontje op dit vlak, maar zelfs die hoeveelheden heb ik niet gehaald in mijn ergste tijd?

Pro hulp inschakelen is wss de beste optie.
Begin met de huisarts toch maar eens bellen.
Zeg dit echt niet om belerend te zijn trouwens, want snap die stap. Maarrre als ik dit lees maak ik me een soort van zorgen om je wel.

Bedoel dat deed je in 1 dag? of hoe moet ik dit zien?

evt doe me een dm als je dit hier niet allemaal neer wil zetten, wil best erover met je praten ook buiten dit openbare topic om. Dat je het weet.

Mss woon je in dezelfde regio als ik, weet niet meer of je dat ooit gezegd had.
Maar dan heb ik een paar meer rechtstreekse (pro) contacten die je wss wel op weg kunnen helpen in de hulpverlening.
Maar die doen helaas alleen regio bollenstreek.

Of ook wel landelijk, maar is stichting de Hoop. Laat het me weten, ze willen altijd wel praten en je de goeie richting op wijzen. en weet zeker dat ze je iig te woord zullen staan en je de goeie richting op wijzen.

En ipv van een algemeen nr te bellen, kan ik simpel paar appjes sturen en zeggen van zouden jullie JDX de goeie richting op kunnen sturen en eens met hem praten. Weet zeker dat ze dat wel zullen doen ook dan.
Wellicht helpt het beetje voor je, als ik ze eerst uitleg van wat je hier nu poste en dat ze jou eens bellen om te vragen?
(wel opnemen dan he)

Laat het weten, er is hulp, en je bent echt niet de enige.

[ Bericht 17% gewijzigd door kree op 05-02-2023 00:47:24 ]
Do what you love, love what you do!
pi_207859557
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 00:23 schreef kree het volgende:

[..]
aanleiding ervoor was?
Als ik dit zo lees, en weet niet of dat overdreven is dan? Maar dat is echt wel veel. En ben nou niet bepaalt een heilig boontje op dit vlak, maar zelfs die hoeveelheden heb ik niet gehaald in mijn ergste tijd?

Pro hulp inschakelen is wss de beste optie.
Begin met de huisarts toch maar eens bellen.
Zeg dit echt niet om belerend te zijn trouwens, want snap die stap. Maarrre als ik dit lees maak ik me een soort van zorgen om je wel.

Bedoel dat deed je in 1 dag? of hoe moet ik dit zien?

evt doe me een dm als je dit hier niet allemaal neer wil zetten, wil best erover met je praten ook buiten dit openbare topic om. Dat je het weet.

Mss woon je in dezelfde regio als ik, weet niet meer of je dat ooit gezegd had.
Maar dan heb ik een paar meer rechtstreekse (pro) contacten die je wss wel op weg kunnen helpen in de hulpverlening.
Maar die doen helaas alleen regio bollenstreek.

Of ook wel landelijk, maar is stichting de Hoop. Laat het me weten, ze willen altijd wel praten en je de goeie richting op wijzen. en weet zeker dat ze je iig te woord zullen staan en je de goeie richting op wijzen.

En ipv van een algemeen nr te bellen, kan ik simpel paar appjes sturen en zeggen van zouden jullie JDX de goeie richting op kunnen sturen en eens met hem praten. Weet zeker dat ze dat wel zullen doen ook dan.
Wellicht helpt het beetje voor je, als ik ze eerst uitleg van wat je hier nu poste en dat ze jou eens bellen om te vragen?
(wel opnemen dan he)

Laat het weten, er is hulp, en je bent echt niet de enige.
Ik heb al hulp, komen maandag
pi_207859558
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 06:54 schreef JDx het volgende:

[..]
Ik heb al hulp, komen maandag
wat ga je doen?

overtuig me van dat je dat dan ook echt doet?
Want ok, je praat hier met je "vrienden". en weet nu al als jij zo naar de klote was gisteravond nog. Dat wss de stap om maar weer een drankje te nemen en je afspraak uit te stellen heel groot is.

Niet omdat ik je niet vertrouw. maar omdat het zo bij mij ook ging. vaak. Maar ok mss is het bij jou anders, wat is je plan voor morgen?

[ Bericht 16% gewijzigd door kree op 05-02-2023 07:01:12 ]
pi_207863701
quote:
Ah, klote man. :( Kom je er zelf uit met diazepam denk je, of is het al te vergevorderd?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_207868591
Weleens 4 maanden pauze ingelast na een periode van zwaar drinken, lukte op zich prima, maar die sociale druk en het onbegrip soms, niet normaal. Als je bijna altijd bij de laatste groep hoorde die de tent uitgetrapt werd omdat de uitbater ook eens naar huis wilde, dan was het voor sommigen, ook na maanden met veel alcoholvrije borrels later, maar moeilijk te verteren dat ik niet meer de ene tripel Karmeliet na de andere naar binnen wenste te gieten. Het geveinsde "Goh drink je niet meer?" de hele tijd ook, van dezelfde personen ook steeds :')

Nu drink ik er wel weer eens eentje, maar geen lamme avonden meer. Ik mis die katers niet.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  Moderator zondag 5 februari 2023 @ 23:40:20 #108
236264 crew  capricia
pi_207873651
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 17:12 schreef Fleischmeister het volgende:
Weleens 4 maanden pauze ingelast na een periode van zwaar drinken, lukte op zich prima, maar die sociale druk en het onbegrip soms, niet normaal. Als je bijna altijd bij de laatste groep hoorde die de tent uitgetrapt werd omdat de uitbater ook eens naar huis wilde, dan was het voor sommigen, ook na maanden met veel alcoholvrije borrels later, maar moeilijk te verteren dat ik niet meer de ene tripel Karmeliet na de andere naar binnen wenste te gieten. Het geveinsde "Goh drink je niet meer?" de hele tijd ook, van dezelfde personen ook steeds :')

Nu drink ik er wel weer eens eentje, maar geen lamme avonden meer. Ik mis die katers niet.
Mij valt voornamelijk op dat bij zo ontzettend veel sociale situaties er alcohol op tafel komt. Ik was me daar nooit zo bewust van. Maar nu ik al een tijdje niet drink valt het me echt op.

Of het nu bij vrienden is in de middag, gewoon een etentje, of bij familie in het weekend, of in een restaurant of na het sporten met een team. En dan los nog van verjaardagen enzo.
Er is gewoon altijd alcohol. :{

Ik heb trouwens helemaal geen zin om iedereen uit te leggen dat ik serieus ben over niet meer drinken, omdat ik geen maat kan houden. Dus ik geef ze gewoon een onzin smoesje: dat ik last van mijn maag krijg van alcohol.
Mensen vragen toch niet echt door, en accepteren dat kennelijk gewoon.
Ik vind dat gezeur van 'Een glaasje moet toch kunnen?' aan mijn hoofd echt heel vervelend. Zeker als ik Nee gezegd heb. Dus nu maar op deze manier.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207874083
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 23:40 schreef capricia het volgende:
Mij valt voornamelijk op dat bij zo ontzettend veel sociale situaties er alcohol op tafel komt. Ik was me daar nooit zo bewust van. Maar nu ik al een tijdje niet drink valt het me echt op.
Ja, dat gaat opvallen hè. Dat maakt alcohol ook zo'n "andere" drug om van af te kicken: bij coke is het vaak je bestaande vriendenkring verbreken, dealers wissen etc. Maar alcohol is zó sociaal geaccepteerd en kom je inderdaad overal tegen, elke dag. Gelukkig heb ik dáár dan over het algemeen geen moeite mee, tenzij mensen echt gaan drinken, dan worden ze voornamelijk bloedirritant als je zelf nuchter bent.

Zelf inmiddels sinds dinsdag de kliniek weer uit. Voel me weer prima. Gelukkig meteen een nieuwe opdracht kunnen vinden waar ik vandaag kan starten. Dagbesteding is ook key; de hele dag op de bank zitten is voor mij in ieder geval een grote trigger en zolang het leventje normaal voortkabbelt heb ik geen cravings of zo. Tot een bepaald omslagpunt rond een maand of vier abstinentie, dan ebt alle ellende die je hebt meegemaakt op de één of andere manier weg. Mij werd MBT aangeraden door mijn psychotherapeut, gaan we het volgende week verder over hebben. Het klinkt erg waardevol, maar moet wel passen (het is vrij intensief). Nu snap ik dat herstel op 1 moet staan, maar ik kan ook niet 18 maanden zonder inkomen zitten, want dan ben ik failliet. ;) Dus hopen dat daar een redelijke modus in is te vinden.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_207874097
@JDx: laat je even weten hoe het vandaag is gegaan?
pi_207908706
Vrijdag opname
pi_207911532
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 16:32 schreef JDx het volgende:
Vrijdag opname
Ah, minder man. Een weekje? Wel redelijk snel terecht dus. Proberen een beetje te minderen, maar dat weet je zelf ook wel.
pi_207926069
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 16:32 schreef JDx het volgende:
Vrijdag opname
Heel veel succes morgen.
Als je zin hebt (en het is mogelijk), wil je hier dan opschrijven hoe het gaat daar, wat je allemaal doet? Hoe laat je naar bed gaat, hoe het eten is etc.
(Als je geen zin hebt, ook prima, natuurlijk, voel je niet verplicht)

Ik kan me er zo moeilijk een voorstelling van maken. Maar heb het vroeger wel eens overwogen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207927174
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 19:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Heel veel succes morgen.
Als je zin hebt (en het is mogelijk), wil je hier dan opschrijven hoe het gaat daar, wat je allemaal doet? Hoe laat je naar bed gaat, hoe het eten is etc.
(Als je geen zin hebt, ook prima, natuurlijk, voel je niet verplicht)

Ik kan me er zo moeilijk een voorstelling van maken. Maar heb het vroeger wel eens overwogen.
Ik ben er net uit, dus wil ook wel een stukje schrijven. Het programma is erop gericht om weer structuur te krijgen; veel mensen die daar komen zijn er met name op sociaal en financieel gebied ook erg achtergesteld. Dus er is een vast stramien: 8 uur ontbijt (weekend uurtje later), 12.30 lunch, 17.30 eten. De rest van de dag wordt een klein beetje opgevuld met modules, meestal één 's ochtends en één 's middags. Dan moet je denken aan terugvalpreventie, een les over wat alcohol precies doet in je hersenen, psycho-motorische therapie, creatief bezig zijn, sociale vaardigheidstraining en dat soort dingen. Het is allemaal een uurtje dus wel vrij basaal. Deelname is, uitzonderingen daargelaten, verplicht. Daarnaast is er iedere dag wel een wandeling (onder begeleiding).

Iedereen in de kliniek heeft een status: als je binnenkomt begin je op 0 en dat betekent dat je de kliniek niet uit mag*, dus ook niet met bezoek of met de georganiseerde wandeling. Als je naar het oordeel van de arts weer voldoende fysiek hersteld bent ga je naar fase 1 en mag je één uur per dag naar buiten met iemand anders die ook in fase 1 zit of met bezoek; dus niet alleen. Voor langdurige opnames kan je ook nog naar fase 2 en mag je zelf naar buiten en soms ook een nacht thuis overnachten. Maar opnames voor alcohol zijn over het algemeen erg kort, dus daar kom je dan niet aan toe (beetje afhankelijk ook van de kliniek, arts en je eigen herstel).

De groep kent ook een onderlinge structuur: er is een dagleider en een co-leider die erop toezien dat iedereen zijn toebedeelde taken uitvoert of dat er vervanging wordt geregeld. 's Ochtends is er een dagopening waarbij iedereen vertelt hoe hij of zij erbij zit en het programma nog eens wordt doorgenomen. 's Avonds is er een dagafsluiting waar de taken voor de volgende dag worden verdeeld (corvee, stofzuigen, terras schoonmaken, koffie zetten). Als je net binnen bent hoef je nog niets te doen.

De verpleging is over het algemeen erg behulpzaam en je kan er ook terecht om je verhaal te doen of als je niet lekker in je vel zit en even moet spuien. Ook is er een psycholoog en een arts beschikbaar waar je op afspraak terecht kunt. Wel is de verpleging over het algemeen erg jong (20-28), waardoor je wel een stuk levenservaring mist in benadering en inlevingsvermogen.

Je mag twee uur per dag bezoek ontvangen, waarmee je binnen blijft of, als je in fase 1 zit, op pad mee mag. Bij terugkomst altijd blazen (ook weer afhankelijk van de kliniek en de persoon). Boodschappen worden twee keer per week gedaan en mag je naar toe mee of de verpleging haalt jouw boodschappenlijstje. Die zijn wel beperkt tot alles wat niet kan bederven.

Je hebt ieder een eigen kamer, meestal met eigen douche en toilet, in sommige klinieken zijn die laatste op de gang. Bureau, bed en kast, meer moet je er niet bij voorstellen.

In de weekenden is er geen programma, dus slaat de verveling zeer snel toe. Er is een algemene huiskamer per groep (een groep bestaat uit maximaal 10 personen) met televisie, chips, koffie en thee. Doordeweeks overdag mag de tv niet aan. 's Avonds dien je om 23.30 in bed te liggen, weekend weer een uurtje later. Ook daar geldt weer voor dat de één wat meer door de vingers ziet dan de ander.

Eten wordt een paar keer per week vers gekookt, voor de rest bestaat het uit opwarmmaaltijden en broodmaaltijden. In het begin krijg je medicinale ondersteuning (meestal diazepam, soms een andere benzo), wat wordt vastgesteld aan de hand van tests die je een paar keer per dag krijgt: zowel fysiek (bloeddruk, saturatie, hartslag) als mentaal (zie je dingen die er niet zijn, tril je erg, ben je angstig, heb je last van geluid of licht). Aan de hand van die test scoor je een aantal punten en aan de hand van dat puntenaantal wordt bepaald of je medicatie krijgt of niet.

Er is over het algemeen voldoende ruimte om te sporten in een gymzaal of kleine sportschool. Wel moet je dan van de medicatie afzijn, omdat dat je coördinatievermogen ook beïnvloedt.

Na het verblijf krijg je nog ambulante nazorg; dat is vrij tailor-made (wat heb je nodig). Denk aan innemen van medicatie onder toezicht (medicatie waardoor je niet kan drinken zonder direct doodziek te worden), cognitieve gedragstherapie, groepsbijeenkomsten van mensen die ook net de kliniek uitkomen, maar ook mogelijk zwaardere opties zoals een onderzoek door een klinisch psycholoog en mogelijke vervolgbehandelingen zoals schematherapie.

Anderen kiezen ervoor om na de detox nog een échte kliniek in te gaan. Dat verblijf duurt over het algemeen twee maanden en is nog een stuk stringenter en vooral gevulder. Sommigen gaan dáárna ook nog maandenlang een safehouse in om te wennen aan het "buiten zijn", maar wel met een groep en begeleiding die een oogje in het zeil houden.

En succes inderdaad @JDx !

* "mogen" is relatief: het staat je op elk moment vrij om weg te gaan, maar dan kom je dus ook niet meer terug

[ Bericht 1% gewijzigd door nostra op 09-02-2023 20:24:55 ]
pi_207929970
Goed uitgelegd Nostra, komt inderdaad wel goed overeen met de met mijn ervaring in de kliniek.
Hell To The Liars
pi_207931211
Vroeger kon je ook nuchter nog een paar dagen per jaar terug de kliniek in. Weer even met je neus op de feiten gedrukt worden, mensen zien binnenkomen. Houdt je scherp. Maar dat is allemaal wegbezuinigd. Per 1 maart worden alle klinieken overigens rookvrij (écht rookvrij, dus ook niet buiten), dat zal een hoop gezeik voor het personeel opleveren vrees ik.
pi_207931768
quote:
Ja, ik ben ook weer begonnen.
Nu 1/6 van de oude hoeveelheid, maar ik weet dat het langzaam weer meer gaat worden.

Sterkte JDx.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_208028645
Vandaag weer naar huis @JDx?
pi_208028756
Tvp

Mijn verhaal kort: Vanaf mijn 15de voornamelijk bingedrinken in het weekend en bijna altijd tot het gaatje. Imiddels 33 en klaar met het bijkomen van en angstig zijn door alcohol (en alle andere randzaken er om heen).

Nu bijna 5 maanden geen druppel gedronken en voel mij ontspannen en helder. Wel merk ik dat ik veel minder sociaal ben en veel vrienden en sociale evenementen vermijd.
Ook heb ik soms het idee dat ik mijzelf verveel en niet weet wat ik moet doen, ondanks dat ik veel sport en mijzelf probeer bezig te houden.

Anyways ik houd dit topic even verder in de gaten ;)
pi_208070417
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 06:26 schreef nostra het volgende:
Vandaag weer naar huis @:JDx?
Morgen (of vandaag eigenlijk dus).

Ben al dagen weer helemaal aangesterkt, zelfs een soort leider van de groep geworden (wat niet echt mijn ding is juist, tenminste dat dacht ik) en de groep wil helemaal niet dat ik weg ga haha. Was wel echt weer goed hoor, toch heel anders dan thuis detoxen.

[ Bericht 2% gewijzigd door JDx op 20-02-2023 01:10:30 (toevoeging) ]
pi_208070423
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 06:01 schreef nostra het volgende:
Vroeger kon je ook nuchter nog een paar dagen per jaar terug de kliniek in. Weer even met je neus op de feiten gedrukt worden, mensen zien binnenkomen. Houdt je scherp. Maar dat is allemaal wegbezuinigd. Per 1 maart worden alle klinieken overigens rookvrij (écht rookvrij, dus ook niet buiten), dat zal een hoop gezeik voor het personeel opleveren vrees ik.
Serieus? Allemaal?

Ik rook zelf niet, maar ik weet zelf wel dat veel hier zitten omdat je hier nog mag roken, zeiden als ze naar een andere kliniek moesten waar dat niet meer mag dat ze niet zouden gaan.

Mensen roken nu al in de douche, hete douche aan, natte handdoek onder de deur, afzuiging aan.
pi_208070437
quote:
9s.gif Op woensdag 8 februari 2023 19:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Ah, minder man. Een weekje? Wel redelijk snel terecht dus. Proberen een beetje te minderen, maar dat weet je zelf ook wel.
Heel snel, was ook wel een chaos hoor, is hier half leeg terwijl er wachtlijsten zijn, in mijn opname tijd zijn er 3 weggelopen, 1 weg vanwege ziekte van de vrouw, 4 weggestuurd na 2 waarschuwing. 6 van de 8 opnames zijn niet op komen dagen afgelopen week, echt een bende. Ook had de helft van het pand zo'n beetje corona, dus verplicht 5 dagen quarantaine op de kamer. En we hadden nog 2 keer iemand van een andere afdeling hier, die daar een timeout hadden gekregen.
pi_208070684
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 01:01 schreef JDx het volgende:
Serieus? Allemaal?
Alles wat onder Parnassia valt (voor detox dus de Brijder). Jellinek is al rookvrij. Zal wel wat brandalarmen, verstopte peuken en meegesmokkkelde vapes opleveren. Zonde van de aandacht wat mij betreft en je zit daar niet voor (en krijgt hulp als je zelf wil).

[ Bericht 8% gewijzigd door nostra op 20-02-2023 06:07:44 ]
pi_208070693
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 01:00 schreef JDx het volgende:
Ben al dagen weer helemaal aangesterkt, zelfs een soort leider van de groep geworden (wat niet echt mijn ding is juist, tenminste dat dacht ik) en de groep wil helemaal niet dat ik weg ga haha. Was wel echt weer goed hoor, toch heel anders dan thuis detoxen.

Mooi zo, goed om te horen! Ja, het herstel gaat ook wonderbaarlijk snel behalve die eerste drie dagen dan. Maar goed, je kan er geen leven omheen bouwen natuurlijk.
pi_208070695
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 01:08 schreef JDx het volgende:

[..]
Heel snel, was ook wel een chaos hoor, is hier half leeg terwijl er wachtlijsten zijn, in mijn opname tijd zijn er 3 weggelopen, 1 weg vanwege ziekte van de vrouw, 4 weggestuurd na 2 waarschuwing. 6 van de 8 opnames zijn niet op komen dagen afgelopen week, echt een bende. Ook had de helft van het pand zo'n beetje corona, dus verplicht 5 dagen quarantaine op de kamer. En we hadden nog 2 keer iemand van een andere afdeling hier, die daar een timeout hadden gekregen.
Ja, we hadden ook erg veel verloop en een groepje van maar vijf man, waarvan twee ook nog eens fysiek niet in staat iets te doen (voor één was het de 23e opname). Heel veel no-shows ook, wordt de laatste tijd steeds erger volgens het personeel. Misschien mensen die "moeten" vanuit hun omgeving, geen idee.
pi_208075034
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 06:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, we hadden ook erg veel verloop en een groepje van maar vijf man, waarvan twee ook nog eens fysiek niet in staat iets te doen (voor één was het de 23e opname). Heel veel no-shows ook, wordt de laatste tijd steeds erger volgens het personeel. Misschien mensen die "moeten" vanuit hun omgeving, geen idee.
Ik denk ook de duur van het moment dat je zegt ik wil opgenomen worden tot het ook echt zo ver is, ik dacht er nu misschien ook wel anders over, bij mij was het moment van, ok, het gaat nu echt te ver tot het moment dat ik terecht kon heel kort.

De groep vond het echt jammer dat ik weg ging vanmorgen en alle personeel complimenten voor hoe ik was, ook voor de groep en dat ik het de volle 10 dagen vol had gehouden, ben nogal een heimwee persoontje.
pi_208077548
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 07:10 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

Ook heb ik soms het idee dat ik mijzelf verveel en niet weet wat ik moet doen, ondanks dat ik veel sport en mijzelf probeer bezig te houden.

Draai het eens om, je was gewoon heel veel tijd kwijt aan het drinken. ;)

Jouw opmerking hoor je heel veel bij meetings van de AA.
Waar komt al die tijd toch vandaan.
Hell To The Liars
pi_208094576
Ik had gezegd dat ik zo gauw als ik thuis kom concrete afspraken wil en niet binnenkort moeten we maar even kijken wat we doen bla bla en dan 3 weken later heb ik overal weer schijt aan.

Zou woensdag beginnen met CGT (therapie), die vrouw ligt in het ziekenhuis, zou donderdag naar een herstelgroep, die man zit sinds vandaag ziek thuis, psychiater ook bijna onbereikbaar, nu heeft een stagiaire (arts in opleiding, echt een hele toffe meid die helaas binnenkort weer weg gaat) nog kunnen regelen dat ik vandaag met medicatie kon beginnen.

We proberen nu Baclofen voor 10 dagen, vanmiddag begonnen, vanavond de 2e pil gehad, als dat teveel bijwerkingen geeft (nu wel knallende koppijn) of niet aan slaat, dan kan ik eventueel ook nog Naltrexon proberen.

Ze kwam ook nog met een andere optie die de hoofd psychiater eigenlijk nooit voorschrijft, maar ik ben de naam kwijt, was iets van cramal ofzo camaral, ik weet het echt niet meer.

Heb het gevonden door te googlen op "alcoholverslaving medicatie camaral" en toen kwam Campral naar boven.
pi_208094611
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:50 schreef JDx het volgende:
Ik had gezegd dat ik zo gauw als ik thuis kom concrete afspraken wil en niet binnenkort moeten we maar even kijken wat we doen bla bla en dan 3 weken later heb ik overal weer schijt aan.

Zou woensdag beginnen met CGT (therapie), die vrouw ligt in het ziekenhuis, zou donderdag naar een herstelgroep, die man zit sinds vandaag ziek thuis, psychiater ook bijna onbereikbaar, nu heeft een stagiaire (arts in opleiding, echt een hele toffe meid die helaas binnenkort weer weg gaat) nog kunnen regelen dat ik vandaag met medicatie kon beginnen.

We proberen nu Baclofen voor 10 dagen, vanmiddag begonnen, vanavond de 2e pil gehad, als dat teveel bijwerkingen geeft (nu wel knallende koppijn) of niet aan slaat, dan kan ik eventueel ook nog Naltrexon proberen.

Ze kwam ook nog met een andere optie die de hoofd psychiater eigenlijk nooit voorschrijft, maar ik ben de naam kwijt, was iets van cramal ofzo camaral, ik weet het echt niet meer.
Campral. Dat zou de zucht naar drank moeten remmen.
pi_208094619
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:53 schreef praadje het volgende:

[..]
Had het echt net gevonden ^O^
pi_208094631
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:54 schreef JDx het volgende:

[..]
Had het echt net gevonden ^O^
Ik zag het net nadat ik mijn post geplaatst had :)
pi_208094644
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:55 schreef praadje het volgende:

[..]
Ik zag het net nadat ik mijn post geplaatst had :)
*)
pi_208096071
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:53 schreef praadje het volgende:

[..]
Campral zijn ze een beetje van teruggekomen meen ik, in verband met de bijwerkingen. Naltrexon is nu een beetje de standaard, Baclofen wordt bij gezweerd door sommigen, maar schijnt heel gevoelig qua dosis te liggen. Is een boek over geschreven door ik meen een Franse arts die zelf keer op keer na dagen of hooguit maanden weer terugviel. De ene arts negeert het volkomen, de ander wil het wel proberen.

Difulsiram (Refusal, Antabus) is geen zuchtonderdrukker, maar zorgt ervoor dat je "doodziek" wordt als je wel drinkt. Goed om te voorkómen dat je een biertje op een terras pakt, maar je zuipt er ook gewoon doorheen als je echt "in rood" zit.
pi_208096123
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 07:27 schreef nostra het volgende:

[..]
Campral zijn ze een beetje van teruggekomen meen ik, in verband met de bijwerkingen. Naltrexon is nu een beetje de standaard, Baclofen wordt bij gezweerd door sommigen, maar schijnt heel gevoelig qua dosis te liggen. Is een boek over geschreven door ik meen een Franse arts die zelf keer op keer na dagen of hooguit maanden weer terugviel. De ene arts negeert het volkomen, de ander wil het wel proberen.

Difulsiram (Refusal, Antabus) is geen zuchtonderdrukker, maar zorgt ervoor dat je "doodziek" wordt als je wel drinkt. Goed om te voorkómen dat je een biertje op een terras pakt, maar je zuipt er ook gewoon doorheen als je echt "in rood" zit.
Antabus werd ik al ziek van zonder te drinken, toen gewacht op Refusal, maar dat was compleet onleverbaar, moest ik het uit Duitsland halen, kost bakken met geld, want dan gaat het niet via de verzekering.

Bedoel je een boek over Campral of over Baclofen? Ik ben begonnen met 3x10, terwijl ik op internet lees, begin met 3x5 en voer het langzaam op, zit dus al hoger dan een normale start dosering, kijken hoe het bevalt de komende de dagen.

Heb Baclofen voor 10 dagen, bijwerkingen afwachten en anders Naltrexon.

Sowieso weet ik dat Refusal voor mij niet gaat werken, net als iemand in de kliniek, die ook aan de Refusal zat, oh binnenkort op vakantie, dan stop ik even 2 weken vantevoren, lekker duits biertje, daarna nooit meer opnieuw begonnen, als ik echt wil drink ik er doorheen of stop ik gewoon, zo eigenwijs ben ik wel.
pi_208096163
Dit boek bedoelde ik. Refusal is inderdaad niet meer verkrijgbaar in Nederland (of nauwelijks), verzekeringsdingetje afaik. Slikt makkelijker dan Antabus (tablet in plaats van bruistablet), maar is precies dezelfde werkzame stof, dus niets anders qua bijwerkingen. Ik heb er zelf gelukkig geen enkele last van, maar je kan er mee spelen wat je wil natuurlijk, vandaar ook het onder toezicht innemen vaak.
pi_208099720
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 07:44 schreef nostra het volgende:
Dit boek bedoelde ik. Refusal is inderdaad niet meer verkrijgbaar in Nederland (of nauwelijks), verzekeringsdingetje afaik. Slikt makkelijker dan Antabus (tablet in plaats van bruistablet), maar is precies dezelfde werkzame stof, dus niets anders qua bijwerkingen. Ik heb er zelf gelukkig geen enkele last van, maar je kan er mee spelen wat je wil natuurlijk, vandaar ook het onder toezicht innemen vaak.
Ja, maar dan kom je toch gewoon niet opdagen. Met Antabus zei ik ook na 2 weken, ik ben er wel, maar ik slik het niet. Heb al jaren geen griep ofzo gehad (aftikken), maar was toen 2 weken ziek.
pi_208099848
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 13:04 schreef JDx het volgende:
Ja, maar dan kom je toch gewoon niet opdagen. Met Antabus zei ik ook na 2 weken, ik ben er wel, maar ik slik het niet. Heb al jaren geen griep ofzo gehad (aftikken), maar was toen 2 weken ziek.
Klopt, als je niet wil, dan doe je het niet; er is geen moeten.
pi_208101793
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 13:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Klopt, als je niet wil, dan doe je het niet; er is geen moeten.
Ja dat begrijp ik dus niet met dat onder toezicht innemen, als je het thuis niet wil, wil je het daar ook niet.

Ik wilde eerst helemaal niets, geen kliniek, geen medicijnen, nu medicatie en de volle 10 dagen volgehouden.
pi_208102019
Ik ga tijdens de Vastentijd minder/niet drinken

Vandaag nodigde mn collega me wel uit naar de pub maar ik kon vandaag gewoon echt niet anders was ik wel gegaan

Maar ik bedoel gewoon in mijn eentje zuipen zegmaar dat ga ik tijdens de Vastentijd niet doen

Ik heb inmiddels niet echt vrienden meer sinds mijn beste vriend koekoek is geworden. Het is iemand uit Scandinavie en die worden vaak knettergek in de winter, deze keer valt er echt geen land meer mee te bezeilen. Hij was mijn vaste drinkmaatje. Dus nou ja dan maar niet drinken he.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208122006
Gistermiddag kwam de stagiaire (arts in opleiding) van de hulpinstelling uit haarzelf nog even langs om afscheid te nemen en het goed af te sluiten, dit is haar laatste week helaas, echt een topvrouw.

Maar wel mooi hoe betrokken ze zijn, de medicatie slaat goed aan, voel me rustiger, maar niet suf gelukkig, daar was ik echt bang voor, ik neem het in tijdens het eten, alleen de eerste dag misselijk en knallende koppijn.

Zit nu op 30mg Baclofen per dag en voeren we misschien nog op naar 60-80, dat is ook wel het maximale wat je mag hebben zonder direct medisch toezicht. Nog weinig bekend over het middel.

Kan ook wel voelen dat het wat doet met je hoofd, niet zo goed te omschrijven, stoned of dronken gevoel, maar niet op die leuke manier, gewoon rustig en ook niet op een manier dat je denkt ik wil nog een pilletje ofzo.

Die opname heeft me echt goed gedaan, voelde me op het einde verantwoordelijk voor de groep, voor de keuken, voor het eten, voor alles, dat deed me goed, moet ik ook iets mee doen, ook waardeerde iedereen me enorm daar, even de sportzaal in was lekker en kon ook sociaal zijn zonder drank.

[ Bericht 0% gewijzigd door JDx op 24-02-2023 22:01:29 ]
pi_208122050
Kreeg maandagavond meteen
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 07:44 schreef nostra het volgende:
De psychiater begon ook al over dat boek, die beste man nam 270mg per dag ofzo.
https://www.medischcontac(...)an-een-ex-alcoholist

Kreeg trouwens ook direct maandagavond al een berichtje van iemand uit de kliniek, die had m'n nummer omdat ik de ESPN code (foto van z'n inlog) moest hebben om voetbal te kijken, dat ze me missen haha.

Schijnt nu 1 grote bende te zijn, de helft heeft een gele kaart gekregen voor ruzie/beledigingen, mensen die ik ongeveer een week lang uit elkaar heb gehouden. Voel je je ook weer belangrijk ofzo.

Ging vroeger ook altijd voetbal kijken in het stadion, maar dat ging bijna altijd gepaard met drank, zonder drank vind ik het nu eng, te veel prikkels, drukte, je een weg banen door een mensenmassa. Het is dat het tegenwoordig zo duur is, weet nog dat ik ooit 10 gulden betaalde voor een kaartje, nu 22 euro geloof ik. Maar anders wil ik zondag eigenlijk wel proberen om weer eens nuchter naar een uitverkocht stadion te gaan.

[ Bericht 17% gewijzigd door JDx op 24-02-2023 08:35:19 ]
pi_208145914
Jongens het is nou zaterdagavond en ik trek dit echt niet meer zonder alcohol

Ik heb echt helemaal geen ene fuck te doen

Ik vind het doodsaai, dat gebrek aan drinken. Ik ken ook niet echt iemand waar ik mee zou afspreken vanavond (sinds ik geen contact meer heb met mijn beste maat hierzo)

Er is ook gewoon helemaal niks te doen hier in Ierland behalve zuipen
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208148182
Hier still going strong. Sinds begin januari.
Die excuses voor jezelf is onderdeel van je verslaving, duurt misschien een tijdje voor je dat inziet. De gedachten aan alcohol worden echt steeds minder belangrijk. Op een gegeven moment denk je er nog nauwelijks aan, of de gedachtes doen je gewoon niet zoveel meer.
Inmiddels ook al wel wat sociale activiteiten ondernomen zonder alcohol, verjaardagen, etentjes enzo. 'Nee' zeggen is ook geen punt meer.

Mijn man kan nu gewoon een biertje bij Chinees eten drinken zonder dat het me triggert. Wel nog afgesproken dat we geen voorraad in huis halen. Maar ik geloof dat hij dat best vindt.

Ben nog steeds geen ochtendmens, maar die ochtenden zonder kater, angst of nadorst zijn echt fijn.

Hoop dat iedereen op het goede spoor hier zit.
En zichzelf weet te herpakken wanneer nodig, want het is best een proces.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208148277
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:11 schreef JDx het volgende:

[..]
Ja dat begrijp ik dus niet met dat onder toezicht innemen, als je het thuis niet wil, wil je het daar ook niet.

Ik wilde eerst helemaal niets, geen kliniek, geen medicijnen, nu medicatie en de volle 10 dagen volgehouden.
Je bent en blijft verantwoordelijk voor jezelf, het innemen onder toezicht is niet bedoeld als dwang middel, maar als stimulering. Het is onderdeel van de 'Community Reinforcement Approach'.
pi_208148303
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 23:44 schreef madam-april het volgende:

[..]
Je bent en blijft verantwoordelijk voor jezelf, het innemen onder toezicht is niet bedoeld als dwang middel, maar als stimulering. Het is onderdeel van de 'Community Reinforcement Approach'.
Ik leer hier allemaal begrippen die ik nog niet kende.
Ga meteen Googlen ^O^
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208149601
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:27 schreef sirdanilot het volgende:
Jongens het is nou zaterdagavond en ik trek dit echt niet meer zonder alcohol

Ik heb echt helemaal geen ene fuck te doen

Ik vind het doodsaai, dat gebrek aan drinken. Ik ken ook niet echt iemand waar ik mee zou afspreken vanavond (sinds ik geen contact meer heb met mijn beste maat hierzo)

Er is ook gewoon helemaal niks te doen hier in Ierland behalve zuipen
Ja dat had ik ook, zeker toen ik nog wat jonger was, ik ben nu 40 en sowieso gaat niemand die ik ken meer stappen in het weekend, dat is er wel uit. Maar bijvoorbeeld in de voicechat in een potje CS:GO met jongens waarmee ik al 20 jaar speel hoor ik nog vaak, cover me, ik pak even een biertje.

Als anderen drinken is voor mij het punt dat er drank op tafel staat ofzo verder nooit een trigger geweest om te drinken, wel het gevoel dat ik er niet bij hoor, zoals met kerst, mensen/familie gaan zich ook anders gedragen, dat zie je al na 2 of 3 drankjes. En dan kom je op een ander level terecht en ga je veel sneller naar huis.

Ik ga vandaag voor het eerst weer eens nuchter naar het stadion, heb gratis kaartjes kunnen regelen, vroeger ging voetbal altijd gepaard met indrinken bij mij of een andere supporter en dan met z'n allen naar het stadion lopen, nu ga ik met m'n ouders en broertjes (hebben allemaal een seizoenskaart) en hoop dat ik nog bij hun kan zitten, of bij hun in de buurt.

Om half 1 bij het eten weer een baclofen, wat helpt tegen anxiety en het geeft wat meer rust. Die werkt dan mooi op zondagmiddag tegen een uur of 2.

Kan nog niet echt oordelen of het echt werkt tegen zucht, want na een terugval heb ik nooit zin in drank de eerste weken, dan vind ik het geweldig om 's morgens vroeg al fit en actief te zijn. Maar met dagen van 20 uur gaat het na een tijdje wel knagen tegen het einde van de dag, maar nu sowieso nog niet.

Wel merk ik dat het de zucht naar meer dingen heeft weggenomen, heb 's avonds ook geen zin meer in chips, koekjes of zoals ik vaak veel eet als ik weer nuchter ben, chocola!
pi_208173791
Ook sinds 5 weken gestopt met alcohol. En sinds 5 dagen nu ook met roken. Bevalt me meer dan goed!
Heerlijk om gestopt te zijn met het m'n lijf toedienen van dergelijke giftige stoffen.
Geest en lijf helder en zuiver. Top. Het is zulke giftige rommel allemaal!
Eens kijken
pi_208174339
Zondagavond mijn tweede alcoholcontrole... in 25 jaar.

Ik had in het begin van de avond een blikje pils gedronken en aan het einde ook.
Je zit 'm dan alsnog wel te knijpen.

Want gek genoeg zou ik het schandalig vinden als er alcohol gemeten zou worden

Maar... het was in orde.
Dit was weer een moment waarop ik dacht; "Waarom drink ik nu eigenlijk (weer)?"

[ Bericht 0% gewijzigd door BertV op 28-02-2023 08:54:34 ]
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_208174526
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 08:24 schreef BertV het volgende:
Zondagavond mijn tweede alcoholcontrole... in 25 jaar.

Ik had in het begin van de avond een blikje pils gedronken en aan het einde ook.
Je zit 'm dan alsnog wel te knijpen.

Want gek genoeg zou ik het schandalig vinden als er alcohol gemeten zou worden

Maar... het was in orde.
Dit was weer een moment waarop is dacht; "Waarom drink ik nu eigenlijk (weer)?"
Ja waarom, want uiteindelijk levert het je niets op.

Mocht gisteravond beginnen met een dubbele dosering, dus 2x10mg bij het avondeten, dat viel wel wat verkeerd, super droge mond, veel water drinken, nachtmerries over exen, drank en chase dromen, dat je ergens heen moet maar niet aan komt of juist achterna gezeten wordt.

En veel wakker en veel naar de wc, hopelijk trekt dat weg, mag van 30mg naar 50mg, dus nu 2x10, vanmiddag 1x10 en vanavond weer 2x10. Ben benieuwd.
pi_208174550
Ja uiteindelijk wat one night stands en relaties aan overgehouden, maar relaties gebaseerd op dronken Facebook gesprekken of dronken in de kroeg waren ook niet altijd de beste, uiteindelijk zit je alleen thuis.

Shit, vergeet steeds dat dit niet Tweakers is en een snelle toevoeging niet automatisch bij je vorige post komt.
pi_208176965
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:36 schreef nostra het volgende:
Je krijgt de standaardantwoorden: jezelf belonen op een andere manier, jezelf overtuigen dat je het niet nodig hebt, "ride the wave" want de trek verdwijnt.

Het echte antwoord is natuurlijk dat dat écht vervangende alternatief er simpelweg niet is en je er trucjes bij zal moeten halen om daarmee te kunnen dealen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:55 schreef kree het volgende:
Nee het is juist precies andersom eigenlijk
Het gaat mentaal om een afleiding zoeken juist als ik alleen thuis ben.

Kijk een oplossing hiervoor dus om te voorkomen dat ik ga drinken is, gewoon alles volplannen met werk en andere dingen. Maar dat trek ik dus ook weer niet, want dan wordt t weer te druk.

Dit is een fucked up soort van probleem eigenlijk en vooral mentaal dus.

Wat de man in dit filmpje hier zegt, is denk ik het echte fundamentele probleem hierin. Alle vormen van afleiding zoeken, is in feite in essentie hetzelfde als een middel gebruiken; wat ook een vorm van afleiding zoeken is voor iets waar je niet mee om kan gaan (en wat datgene is waar je niet mee om kunt gaan, wordt in dit filmpje spot on uitgelegd). Het is echt de moeite waard hier eens een tijdje mee te oefenen. Juist ook om te leren om zo met deze neiging om te gaan. We zoeken het vaak in substituten, maar wat als je eens bij de échte kern weet te blijven?
Eens kijken
pi_208177321
Mijn psychotherapeut heeft me MBT aangeraden. Dat beschrijft wel redelijk spot-on wat de kern van het probleem is. Inschrijfprocedure is gestart, ik ben erg benieuwd! (Al heb ik geen BPS).
pi_208178306
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:26 schreef nostra het volgende:
Mijn psychotherapeut heeft me MBT aangeraden. Dat beschrijft wel redelijk spot-on wat de kern van het probleem is. Inschrijfprocedure is gestart, ik ben erg benieuwd! (Al heb ik geen BPS).
Gewoon doen wat voor jou het beste werkt. Grijpen naar destructieve, giftige middelen is dat iig nóóit. ;)
Eens kijken
  zondag 5 maart 2023 @ 11:52:20 #155
13309 nostra
ask why
pi_208248705
Hoe werkt de Baclofen @JDx?
pi_208252090
quote:
7s.gif Op zondag 5 maart 2023 11:52 schreef nostra het volgende:
Hoe werkt de Baclofen @:JDx?
Tot nu toe goed, gingen erg snel van 30mg naar 50mg per dag, dat viel even slecht, nachtmerries, extreem last van droge mond en vieze smaak, even terug naar 2x10 en 1x20, maar nu gewoon weer smorgens 20mg, smiddags 20 en savonds 10mg, was 20,10,20, maar vanwege nachtmerries savonds 1.

Gaat nu weer prima, misschien de komende week naar 3x20, 60mg per dag dus.
  Moderator zondag 5 maart 2023 @ 16:00:25 #157
236264 crew  capricia
pi_208252122
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 15:58 schreef JDx het volgende:

[..]
Tot nu toe goed, gingen erg snel van 30mg naar 50mg per dag, dat viel even slecht, nachtmerries, extreem last van droge mond en vieze smaak, even terug naar 2x10 en 1x20, maar nu gewoon weer smorgens 20mg, smiddags 20 en savonds 10mg, was 20,10,20, maar vanwege nachtmerries savonds 1.

Gaat nu weer prima, misschien de komende week naar 3x20, 60mg per dag dus.
Waarom moet je het steeds ophogen, eigenlijk?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 maart 2023 @ 18:07:01 #158
13309 nostra
ask why
pi_208255140
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 16:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Het schijnt opbouwen en dan zoeken naar de voor jou specifiek geschikte dosis te zijn. Er is wel veel voor nodig (qua mg) om dat te bereiken voor de meesten. Gelukkig is het dan ook klaar en hoef je niet steeds meer:

quote:
De ervaringen tot nu toe wijzen erop dat Baclofen kan helpen bij het bestrijden van een alcoholverslaving als het gebruikt wordt in een hogere dosering, 75Mg per dag of meer. Ik ben via een opbouwschema aanvankelijk 125Mg Baclofen gaan gebruiken, 75Mg gelijk verdeeld over de dag (’s ochtends, ’s middags en ’s avonds) en 50Mg voor de nacht. Hoe hoog de dosering moet zijn om een positief effect te hebben op je verslaving lijkt voor ieder mens verschillend te zijn. Olivier Ameisen gebruikte zelfs 295Mg om uiteindelijk te ervaren dat hij onverschillig was ten aanzien van alcohol. Net als ik – ik gebruik een onderhoudsdosering van 75Mg – kon Ameisen de dosering van het hoogste punt afbouwen, waarbij zijn onverschilligheid ten aanzien van alcohol blijft bestaan. Je hebt dus niet steeds meer Baclofen nodig om het gewenste effect te bereiken. Het is zelfs zo dat Baclofen je op een bepaald moment afkerig maakt van alcohol. Dit moment wordt de ‘switch’ genoemd. Je behoefte aan alcohol maakt plaats voor een afkeer ervan. Of iedereen die Baclofen gebruikt dit switch moment krijgt weet ik niet. Maar het belangrijkste is dat je onverschillig wordt, dat je geen behoefte meer hebt. Dat is al een zege. Dat is een ongelofelijke stap naar volledig herstel.
https://nulpromille.nl/baclofen/
pi_208259417
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 16:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Volgens het bekende verhaal van die cardioloog moet je sowieso wel naar 1mg per kilo lichaamsgewicht om het doel te bereiken waarvoor we het gebruiken. Volgens de psychiater die het voorschrijft ook.

De betreffende cardioloog ging tot 270mg, volgens wat ik had gelezen, maar later weer terug naar 120.

Ik ga zelf sowieso door tot 80 of 100 als dat mag, daarna wordt het wel link, al is er nog niet heel veel over bekend eigenlijk. Het wordt ook niet heel veel voorgeschreven, tot op heden werkt het prima. Wel veel misselijk en mede daardoor ook geen zin in drank, maar ik neem het nu in voor het eten en dan minder last van.

Wel nog steeds nachtmerries of gewoon hele rare dromen, alsof je koorts hebt. Vannacht droomde ik dat ik terug was in de afkickkliniek, maar ze hadden het omgezet in een gevangenis, je kon er wel in, maar niet meer uit.

Ook heb ik een drank droom gehad, waar ik op een verjaardag was en er geen drank was en we met z'n op zoek gingen, maar het was kwijt, moesten we naar de winkel, maar die ging al sluiten ofzo, dikke paniek :{

Raar wakker worden, maar totaal geen zin om drank te halen, kan niet zeggen dat ik er rustiger van word, nog steeds van 6am tot zeker middernacht druk druk druk.
pi_208260509
Hahahaha die drankdroom..
Typisch ja
Eens kijken
pi_208261002
Fijn dat het goed werkt. En dat je een psychiater hebt gevonden die het voor wil schrijven, die zijn dungezaaid. Ik heb het toentertijd maar op de zwarte markt gekocht, omdat niemand eraan wilde beginnen (want niet geïndiceerd). Werkte wel aardig, maar is niet te betalen als je naar 75mg per dag zou willen.
pi_208545799
Alles nog oké, @JDx?
pi_208547198
quote:
7s.gif Op zondag 26 maart 2023 17:14 schreef nostra het volgende:
Alles nog oké, @:JDx?
Nog wel ja, merk niet echt meer veel van de werking, dat het de zucht remt.

Krijg wel regelmatig van die plotselinge neigingen, vooral bij een liedje die m'n brein connect met uitgaan of gewoon vroegere tijden, toen ik nog jong was.

Als steken komen die, alleen weet ik wel dat ze meestal na een uur weer weg zijn. Maar wat eerste makkelijk ging begint nu alweer een gevecht te worden. Helpt ook dat ik de meeste weken een beetje volgeplant heb met dingen, maar dat is volgens de psychiater weer ontwijkend gedrag. Dus dat is wel opassen.

Het gaat nu wel langer goed dan de vorige twee keer (ging 2x van terugval naar 2 weken nuchter en weer een terugval), dus het gevoel van je bent alweer zo ver, zonde om het nu te verpesten helpt wel om niet te beginnen.
pi_208911188
Hier ook weer mis, 12 flessen wijn in een week erdoorheen. Eerst thuis proberen met Diazepam en anders toch weer de kliniek in. :(
pi_208914192
quote:
8s.gif Op woensdag 26 april 2023 16:47 schreef nostra het volgende:
Hier ook weer mis, 12 flessen wijn in een week erdoorheen. Eerst thuis proberen met Diazepam en anders toch weer de kliniek in. :(
Ik ben net weer 3 dagen van de diazepam af, 3x10 3x10 2x10 2x10 1x10 1x10, gaat altijd wel goed thuis, maar zo kut dat het elke keer weer nodig is.

M'n lichaam is ook al flink gewend aan diazepam, de eerste 3 dagen lag ik alsnog te trillen in bed. Mocht sinds vandaag weer autorijden, maar voor de zoveelste keer weer 1% van m'n lichaam verpest.

Hier was het in 14 dagen 1 liter wodka, 2 liter whisky, 12 flessen wijn en 16 halve liter blikken extra zwaar aldibier.

:|W

Ik weet niet precies hoe het kwam, maar ik had opeens een week vol belangrijke afspraken en er kwam allemaal druk op me te staan het weekend ervoor en toen heb ik waarschijnlijk gedacht 1 glaasje om even tot rust te komen kan geen kwaad.
pi_208915661
Hoi allebei,

Hebben jullie al een idee hoe jullie dit probleem in de toekomst denken te voorkomen?
Hell To The Liars
pi_208917061
Mijn probleem met alcohol zit hem in de verveling. En in de geanticipeerde verveling. Ondanks dat het echt excuses zijn om toch maar te drinken, is dat wel ook de waarheid. Als ik geen fuck te doen heb, en de volgende dag, ga ik het liefste drinken. Want dan vind ik alles leuk, en krijg ik de tijd makkelijker om.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_208917113
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 23:46 schreef Burner82 het volgende:
Mijn probleem met alcohol zit hem in de verveling. En in de geanticipeerde verveling. Ondanks dat het echt excuses zijn om toch maar te drinken, is dat wel ook de waarheid. Als ik geen fuck te doen heb, en de volgende dag, ga ik het liefste drinken. Want dan vind ik alles leuk, en krijg ik de tijd makkelijker om.
Bij mij zit een groot deel erin om dus te zorgen dat ik wel werk heb.
Heb jij werk cq dagbesteding?

Gegarandeerd dat het mij fout gaat als ik geen werk heb nl. Bij mij is dat iig aanleiding ervoor, altijd geweest ook.

Of towel een structuur is heel belangrijk.
pi_208917162
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 23:51 schreef kree het volgende:

[..]
Bij mij zit een groot deel erin om dus te zorgen dat ik wel werk heb.
Heb jij werk cq dagbesteding?

Gegarandeerd dat het mij fout gaat als ik geen werk heb nl. Bij mij is dat iig aanleiding ervoor, altijd geweest ook.

Of towel een structuur is heel belangrijk.
Ik heb nu 1 dag per week vrijwilligerswerk, ik ben wel weer aan het solliciteren.
Structuur is belangrijk, maar voor mij niet het belangrijkste. Ik kan me bijvoorbeeld heel erg verheugen op niks doen en gewoon wat netflix kijken, nuchter. Maar een paar uur na een lange dag vrijwilligerswerk, zonder die rush van bezig zijn etc, vind ik dan weer heel moeilijk.
pi_208917199
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 23:58 schreef Burner82 het volgende:

[..]
Ik heb nu 1 dag per week vrijwilligerswerk, ik ben wel weer aan het solliciteren.
Structuur is belangrijk, maar voor mij niet het belangrijkste. Ik kan me bijvoorbeeld heel erg verheugen op niks doen en gewoon wat netflix kijken, nuchter. Maar een paar uur na een lange dag vrijwilligerswerk, zonder die rush van bezig zijn etc, vind ik dan weer heel moeilijk.
Jawel ik ook hoor, dagje vrij enzo.
Punt is, je hebt er dan wss teveel die je vrij bent en die je niet goed kunt invullen.
Nu zeg ik niet Perce dat je dat met alleen werken moet doen. Maar iig met iets en het liefst ook met anderen ipv alleen thuis zitten.

Voordeel erbij met werken is dat je dan ook nog wat verdient plus aanspraak van collega's waar je niet eens zo persoonlijk mee hoeft te worden over je "probleem"

Ik heb het btw genoemd bij mijn sollicitatie wel toen dat ik een probleem had met alcohol. Maar dat was ook om de gaten in mijn cv te kunnen verklaren.

Ze waren vooral blij met de openheid. Onder collega's heb ik het niet echt gedeeld. Vond dat niet zo nodig ook gelijk want wil geen vooroordeel hebben gelijk al.

Naja we zijn ongeveer een jaar verder, alles best op werk. Promotie gemaakt.

Tja het helpt mij toch wel om gewoon werk te hebben eigenlijk of meer dus een doel waarvoor je opstaat en toch maar een drankje laat staan.

Weet niet wat voor richting solliciteer jij in?
pi_208918066
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 22:04 schreef Droopie het volgende:
Hoi allebei,

Hebben jullie al een idee hoe jullie dit probleem in de toekomst denken te voorkomen?
Flikker maar op als je met zo'n kutantwoord komt.

[ Bericht 11% gewijzigd door JDx op 27-04-2023 15:21:43 ]
pi_208918101
Yo.

[ Bericht 26% gewijzigd door JDx op 27-04-2023 15:21:57 ]
pi_208920430
Ik lees geen antwoord op mijn vraag ;)
Hell To The Liars
pi_208922546
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 11:58 schreef Droopie het volgende:
Ik lees geen antwoord op mijn vraag ;)
Nee.
pi_208923892
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 22:04 schreef Droopie het volgende:
Hoi allebei,

Om eerlijk te zijn: nee. Ja, het standaard verhaal: disufiram, begeleiding en toch gaat er na elke drie maanden iets om: een drankje kan wel. Ik heb er helemaal geen moeite mee gehad, ook geen cravings. Tot een eerste leuke date en dan gebeurt er iets. Het is zó sociaal normaal. En daar kan ik niet goed mee omgaan en dat is volledig mijn eigen zwakte.
pi_208923937
En ondersteuning bij vrienden wordt ook steeds lastiger natuurlijk: op een gegeven moment houdt het op. Gelukkig heb ik een pril vriendinnetje die me er (raar genoeg) ontzettend in steunt. Ik grijp daar nog wat hoop aan.
  Moderator donderdag 27 april 2023 @ 18:19:54 #177
236264 crew  capricia
pi_208923953
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2023 18:12 schreef nostra het volgende:

[..]
Om eerlijk te zijn: nee. Ja, het standaard verhaal: disufiram, begeleiding en toch gaat er na elke drie maanden iets om: een drankje kan wel. Ik heb er helemaal geen moeite mee gehad, ook geen cravings. Tot een eerste leuke date en dan gebeurt er iets. Het is zó sociaal normaal. En daar kan ik niet goed mee omgaan en dat is volledig mijn eigen zwakte.
Ik ben waarschijnlijk vreselijk naïef, of ik begrijp het niet.
Maar als je eens in de drie maanden een keertje een bezopen weekend ofzo hebt, dan is dat toch niet zo heel heftig? :@
Lijkt me redelijk normaal in het geaccepteerde vallen.

Of betekent een terugval dat je dan meteen weer weken lang, iedere dag, zwaar drinkt?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208923976
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2023 18:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar als je eens in de drie maanden een keertje een bezopen weekend ofzo hebt, dan is dat toch niet zo heel heftig? :@
Ja, dat denk ik dus ook zelf iedere keer. En waar eindigt dat: in elke dag een fles of meer.

Ik heb het meerdere malen gepost, maar hier wordt het goed uitgelegd:

pi_208924008
quote:
Of betekent een terugval dat je dan meteen weer weken lang, iedere dag, zwaar drinkt?
Ja. Er is niet, zoals bij een "normaal" persoon een middenweg. Ja, de eerste keer gaat goed en dat is het nog het verneukeratieve ook, want dan denk je: zie je wel. De tweede keer ook. En daarna helst het af. Het is niet uit te leggen aan niet-alcoholisten eigenlijk.
  Moderator donderdag 27 april 2023 @ 18:48:25 #180
236264 crew  capricia
pi_208924184
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2023 18:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja. Er is niet, zoals bij een "normaal" persoon een middenweg. Ja, de eerste keer gaat goed en dat is het nog het verneukeratieve ook, want dan denk je: zie je wel. De tweede keer ook. En daarna helst het af. Het is niet uit te leggen aan niet-alcoholisten eigenlijk.
Dank je. Ja. Nu begrijp ik het beter. Dan stop je niet meer.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208925736
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2023 18:17 schreef nostra het volgende:
En ondersteuning bij vrienden wordt ook steeds lastiger natuurlijk: op een gegeven moment houdt het op. Gelukkig heb ik een pril vriendinnetje die me er (raar genoeg) ontzettend in steunt. Ik grijp daar nog wat hoop aan.
Als jij iedere keer de mist in gaat, dan kan ik mij voorstellen dat je vrienden hun handen er vanaf trekken.
Aan de andere kant, vrienden horen ook vrienden te zijn om je te helpen in je proces.

Ze kunnen helpen om de flessen drank in een kastje te zetten als jij op bezoek komt, want in mijn geval is vaak het eerste wat ik zie (op let) als ik een ruimte binnenkom.
Andersom werkt het ook hetzelfde, ik kan doordeweeks niet mee naar een pubquiz, want in een cafe zitten zonder drinken is niet aan mij besteed. Dus heb ik er niets te zoeken.

Soms werkt het voor mij ook, om gewoon aan te bieden om ergens heen te rijden en de Bob te zijn.
Doe ik ook niet heel vaak, want ik vind het gewoon lastig om als enige nuchtere persoon aanwezig te zijn.

Maar je schrijf het heel eerlijk op hoor, het is gewoon fokking lastig.
1 drankje is teveel, 10 zijn er te weinig.

Wees zuinig op je vriendin, zorg voor structuur in je leven en zet hem op :)
Hell To The Liars
  woensdag 3 mei 2023 @ 11:10:28 #182
133321 Burner82
Speedo fan
pi_208986748
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 00:03 schreef kree het volgende:

[..]
Jawel ik ook hoor, dagje vrij enzo.
Punt is, je hebt er dan wss teveel die je vrij bent en die je niet goed kunt invullen.
Nu zeg ik niet Perce dat je dat met alleen werken moet doen. Maar iig met iets en het liefst ook met anderen ipv alleen thuis zitten.

Voordeel erbij met werken is dat je dan ook nog wat verdient plus aanspraak van collega's waar je niet eens zo persoonlijk mee hoeft te worden over je "probleem"

Ik heb het btw genoemd bij mijn sollicitatie wel toen dat ik een probleem had met alcohol. Maar dat was ook om de gaten in mijn cv te kunnen verklaren.

Ze waren vooral blij met de openheid. Onder collega's heb ik het niet echt gedeeld. Vond dat niet zo nodig ook gelijk want wil geen vooroordeel hebben gelijk al.

Naja we zijn ongeveer een jaar verder, alles best op werk. Promotie gemaakt.

Tja het helpt mij toch wel om gewoon werk te hebben eigenlijk of meer dus een doel waarvoor je opstaat en toch maar een drankje laat staan.

Weet niet wat voor richting solliciteer jij in?
Ik ben het met je eens. Zodra ik het druk heb/bijna iedere dag wat te doen, is de zin erin ook zo goed als weg.
Verveling is echt killing voor mij.

Ik ga (na een aantal pogingen om een andere sector in te gaan) terug de logistiek in.
pi_208992044
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:10 schreef Burner82 het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens. Zodra ik het druk heb/bijna iedere dag wat te doen, is de zin erin ook zo goed als weg.
Verveling is echt killing voor mij.

Ik ga (na een aantal pogingen om een andere sector in te gaan) terug de logistiek in.
Goed bezig ^O^
  zaterdag 6 mei 2023 @ 21:25:59 #184
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_209034481
quote:
8s.gif Op woensdag 26 april 2023 16:47 schreef nostra het volgende:
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2023 18:12 schreef nostra het volgende:

[..]
Enerzijds snap ik je gevoel dat het sociaal normaal is om te drinken. Maar met mijn medicatie kan ik niet drinken en daar ben ik helemaal ok mee.
Is dat dan misschien toch een verslavings-ding? Het gevoel
dat je in een sociale situatie moet drinken? Want je kan toch ook gewoon zeggen: ik wil lieven wat fris.

Kun je me eens door die gedachtegang heen helpen?

En kut. Gewoon kut dat je teruggevallen bent. Maar kop op en je best doen er weer bovenop te komen.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_209034914
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:25 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
[..]
Enerzijds snap ik je gevoel dat het sociaal normaal is om te drinken. Maar met mijn medicatie kan ik niet drinken en daar ben ik helemaal ok mee.
dat je in een sociale situatie moet drinken? Want je kan toch ook gewoon zeggen: ik wil lieven wat fris.

En kut. Gewoon kut dat je teruggevallen bent. Maar kop op en je best doen er weer bovenop te komen.
Ik ging gisteren uit eten met familie en iedereen was aan de drank, bier, wijn, alles, doet me echt helemaal niets, ik kan ook niet tegen aspartaam en allerlei andere zoetstoffen, dus ik was gewoon aan de water. Langs het schap lopen in de winkel doet ook niets, langs de slijter lopen ook niet.

Bij mij gaat na een aantal weken mijn lichaam er om vragen, zenuwachtig, trillen, hartkloppingen, kan niks meer, niet gamen, geen tv kijken, niet meer ontspannen. Heb nu naast Baclofen nog Diazepam en Alprazolam op voorraad om over die momenten heen te komen, maar de volgende dag of de dag erna is het weer terug.
pi_209035058
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:45 schreef JDx het volgende:

[..]
Ik ging gisteren uit eten met familie en iedereen was aan de drank, bier, wijn, alles, doet me echt helemaal niets, ik kan ook niet tegen aspartaam en allerlei andere zoetstoffen, dus ik was gewoon aan de water. Langs het schap lopen in de winkel doet ook niets, langs de slijter lopen ook niet.

Bij mij gaat na een aantal weken mijn lichaam er om vragen, zenuwachtig, trillen, hartkloppingen, kan niks meer, niet gamen, geen tv kijken, niet meer ontspannen. Heb nu naast Baclofen nog Diazepam en Alprazolam op voorraad om over die momenten heen te komen, maar de volgende dag of de dag erna is het weer terug.
Dat gevoel gaat nooit helemaal weg in mijn beleving en ervaring. Maar het stemmetje wordt iedere dag dat je niet drinkt zachter en jij wordt sterker.

Het zit echt tussen je oren, want je hart heeft geen dorst, maar je hoofd.
Wat het echt niet minder klote maakt hoor.

Vind het wel mega, mega knap dat je zo'n avondje als gisteren gewoon trekt. Mssn heb je het zelf niet eens door, maar dat doen de meeste mensen je niet na hoor.
Hell To The Liars
  zaterdag 6 mei 2023 @ 23:10:21 #187
13309 nostra
ask why
pi_209037529
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:25 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
[..]

Bij mij is het pure eigenwijsheid en bijna narcisme, die na een maand of drie, vier telkens weer de kop op steekt.

Niet drinken heb ik geen enkele moeite mee (tot dat ene moment). Geen depressies, geen cravings, kan prima naar een feestje zonder alcohol. En dan voel ik me weer helemaal top: fit, goede job, leuke date, gelukkig.

En dan moet 1 drankje wel kunnen, want dat kon ik twee jaar terug ook en al die jaren daarvoor. En dat kan dus niet, want je hersenen, althans je beloningssystematiek, zijn definitief kapot - of in ieder geval anders. Dat herstelt zich nooit meer (*) en dat besef daalt er bij mij maar niet definitief in. Dat is ook geen kwestie van zelfbeheersing of wilskracht, maar puur fysiek.

En dat is ook wat mij zo kwaad maakt: dat ik het rationeel weet en tóch doe (want dat is wél zelfbeheersing). Want ja, 1 promille van de mensen kan het wél en ik ben speciaal dus ik ga daarbij horen.

Plus de duizenden andere triggers die er natuurlijk zijn: ruzie, relatie uit, baan kwijt. Maar daar kan ik redelijk goed mee omgaan. Nee, het probleem zit hem erin als het wél goed gaat. En dus is er maar 1 persoon waar je naar kan kijken en dat ben ikzelf.

* huidig inzicht is dat dat na tien jaar wel gebeurt, maar dan blijf je verslavingsgevoelig
pi_209040217
Na jaren van alcoholmisbruik ga ik er nu echt mee kappen. Afgelopen week een nieuw dieptepunt gehaald door op werk van de kater over mijn nek te gaan (godzijdank zonder dat iemand het meekreeg). Het moet nu maar eens afgelopen zijn met mezelf en alles wat me lief is kapot te maken.
pi_209058930
Ik laat de alcohol ook maar staan vanaf vandaag. Meerdere keren in de week drinken waarbij het aantal biertjes de dubbele cijfers aantikken vind ik wat teveel van het goede. Daarnaast is het roken, blowen en gokken afgelopen jaar ook weer toegenomen. Het ene versterkt het andere bij mij, maar alcohol is op dit moment hetgeen wat wel echt moet stoppen.

Succes aan de anderen hier met dezelfde missie :)
  maandag 8 mei 2023 @ 20:22:43 #190
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_209063415
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 23:10 schreef nostra het volgende:

[..]
Bij mij is het pure eigenwijsheid en bijna narcisme, die na een maand of drie, vier telkens weer de kop op steekt.

Niet drinken heb ik geen enkele moeite mee (tot dat ene moment). Geen depressies, geen cravings, kan prima naar een feestje zonder alcohol. En dan voel ik me weer helemaal top: fit, goede job, leuke date, gelukkig.

En dan moet 1 drankje wel kunnen, want dat kon ik twee jaar terug ook en al die jaren daarvoor. En dat kan dus niet, want je hersenen, althans je beloningssystematiek, zijn definitief kapot - of in ieder geval anders. Dat herstelt zich nooit meer (*) en dat besef daalt er bij mij maar niet definitief in. Dat is ook geen kwestie van zelfbeheersing of wilskracht, maar puur fysiek.

En dat is ook wat mij zo kwaad maakt: dat ik het rationeel weet en tóch doe (want dat is wél zelfbeheersing). Want ja, 1 promille van de mensen kan het wél en ik ben speciaal dus ik ga daarbij horen.

Plus de duizenden andere triggers die er natuurlijk zijn: ruzie, relatie uit, baan kwijt. Maar daar kan ik redelijk goed mee omgaan. Nee, het probleem zit hem erin als het wél goed gaat. En dus is er maar 1 persoon waar je naar kan kijken en dat ben ikzelf.

* huidig inzicht is dat dat na tien jaar wel gebeurt, maar dan blijf je verslavingsgevoelig
Wel een eerlijk antwoord van je, en heftig ook om dat te moeten beseffen.
Maar acceptatie is ook een fase dus daar ben je dan nu blijkbaar.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 11:02:47 #191
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_209068926
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:52 schreef Droopie het volgende:

[..]

Het zit echt tussen je oren, want je hart heeft geen dorst, maar je hoofd.

Dat besef is wat mij uiteindelijk enorm heeft geholpen. Ben naar een verslavingsdeskundige/psycholoog gegaan en met haar als het ware mijn hoofd in gedoken. Stukje bij beetje kwam ik er achter waar ik nou eigenlijk al mijn hele leven mee loop te worstelen, en wat er ook voor zorgde dat mijn gebruik steeds zo uit de klauwen liep.
Niet echt een proces dat je even in een paar maanden doorloopt, Maar ik ben nu in alle opzichten een compleet ander mens. Of beter: ik ben nu mijzelf :-)
En daardoor ben ik nu ook sterk genoeg om van de drank af te blijven, al jaren ondertussen.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_209070113
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 23:10 schreef nostra het volgende:

[..]

Is dat zo? En heb je daar een bron bij? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 15:17:15 #193
13309 nostra
ask why
pi_209072310
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 12:38 schreef praadje het volgende:

[..]
Is dat zo? En heb je daar een bron bij? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Ik heb het van degene die deze presentatie heeft gegeven, maar het was in een nagesprekje onderling. En ook geen binair "zeker weten" natuurlijk.
pi_209148709
Gaat hier de laatste tijd ook weer de verkeerde kant op. Voor het eten al aan de wijn en onder het eten en erna ook. In de avond nog flink wat biertjes en dan verbaas ik me elke ochtend weer, dat ik redelijk fit opsta. Want een kater heb ik niet (wat al helemaal verkeerd is, voor mijn gevoel).

Dus maar weer eens een poging wagen om te stoppen. Vol goede moed, maar de kriebels worden, naarmate de dag vordert, steeds heftiger.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209155963
quote:
4s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:11 schreef aloa het volgende:
Gaat hier de laatste tijd ook weer de verkeerde kant op. Voor het eten al aan de wijn en onder het eten en erna ook. In de avond nog flink wat biertjes en dan verbaas ik me elke ochtend weer, dat ik redelijk fit opsta. Want een kater heb ik niet (wat al helemaal verkeerd is, voor mijn gevoel).

Dus maar weer eens een poging wagen om te stoppen. Vol goede moed, maar de kriebels worden, naarmate de dag vordert, steeds heftiger.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Succes ^O^
  maandag 15 mei 2023 @ 06:14:19 #196
13309 nostra
ask why
pi_209156624
quote:
4s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:11 schreef aloa het volgende:
Schroom ook niet om je huisarts om (tijdelijke) hulp te vragen hè. Naltrexon zou bij jou bijvoorbeeld misschien goed kunnen werken. Vermindert cravings en dempt het euforisch gevoel van alcohol (je kan wel drinken, het doet je alleen niet zoveel). Of "gewoon" difulsiram, kan je niet drinken. Zijn geen benzo's of iets, dus niet verslavend. En/ of praten.
pi_209157039
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2023 06:14 schreef nostra het volgende:

[..]
Schroom ook niet om je huisarts om (tijdelijke) hulp te vragen hè. Naltrexon zou bij jou bijvoorbeeld misschien goed kunnen werken. Vermindert cravings en dempt het euforisch gevoel van alcohol (je kan wel drinken, het doet je alleen niet zoveel). Of "gewoon" difulsiram, kan je niet drinken. Zijn geen benzo's of iets, dus niet verslavend. En/ of praten.
Bedankt voor de tip.

Ik slik helaas al genoeg medicatie. En vooral voor de psychische bijwerkingen ben ik nogal gevoelig. In het verleden heeft dat zeg maar meer fout gedaan dan goed.
pi_209181744
quote:
4s.gif Op maandag 15 mei 2023 08:40 schreef aloa het volgende:

[..]
Bedankt voor de tip.

Ik slik helaas al genoeg medicatie. En vooral voor de psychische bijwerkingen ben ik nogal gevoelig. In het verleden heeft dat zeg maar meer fout gedaan dan goed.
Ik ben aan de Baclofen, maar helaas werkt het niet, nog steeds zin in alcohol
pi_209187479
quote:

[..]

Als ik weer drink na een aantal dagen of weken niet gedronken te hebben, denk ik meestal de dag erna: 'ik heb gisteren toch al gedronken, vanavond nog maar even een paar biertjes en dan stop ik vanaf morgen weer'. En dan de dag erna: 'het is morgen alweer vrijdag, en ik heb de afgelopen twee dagen al gedronken, dus laat ik het weekend ook nog maar gezellig wat drinken en dan stop ik per maandag weer'. En zo verder...
Je moet steeds weer opnieuw die drempel over als je eenmaal weer een keer wat gedronken hebt.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_209188141
quote:
4s.gif Op maandag 15 mei 2023 08:40 schreef aloa het volgende:

[..]
Bedankt voor de tip.

Difulsiram heeft, als het goed is, niet vaak psychische bijwerkingen. Je zou dat nog eens na kunnen vragen bij de arts. Normaal gesproken merk je er niets van. Maar zonder kan het natuurlijk ook prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')