quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:36 schreef nostra het volgende:
Je krijgt de standaardantwoorden: jezelf belonen op een andere manier, jezelf overtuigen dat je het niet nodig hebt, "ride the wave" want de trek verdwijnt.
Het echte antwoord is natuurlijk dat dat écht vervangende alternatief er simpelweg niet is en je er trucjes bij zal moeten halen om daarmee te kunnen dealen.
quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:55 schreef kree het volgende:
Nee het is juist precies andersom eigenlijk
Het gaat mentaal om een afleiding zoeken juist als ik alleen thuis ben.
Kijk een oplossing hiervoor dus om te voorkomen dat ik ga drinken is, gewoon alles volplannen met werk en andere dingen. Maar dat trek ik dus ook weer niet, want dan wordt t weer te druk.
Dit is een fucked up soort van probleem eigenlijk en vooral mentaal dus.
Gewoon doen wat voor jou het beste werkt. Grijpen naar destructieve, giftige middelen is dat iig nóóit.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 13:26 schreef nostra het volgende:
Mijn psychotherapeut heeft me MBT aangeraden. Dat beschrijft wel redelijk spot-on wat de kern van het probleem is. Inschrijfprocedure is gestart, ik ben erg benieuwd! (Al heb ik geen BPS).
Tot nu toe goed, gingen erg snel van 30mg naar 50mg per dag, dat viel even slecht, nachtmerries, extreem last van droge mond en vieze smaak, even terug naar 2x10 en 1x20, maar nu gewoon weer smorgens 20mg, smiddags 20 en savonds 10mg, was 20,10,20, maar vanwege nachtmerries savonds 1.quote:
Waarom moet je het steeds ophogen, eigenlijk?quote:Op zondag 5 maart 2023 15:58 schreef JDx het volgende:
[..]
Tot nu toe goed, gingen erg snel van 30mg naar 50mg per dag, dat viel even slecht, nachtmerries, extreem last van droge mond en vieze smaak, even terug naar 2x10 en 1x20, maar nu gewoon weer smorgens 20mg, smiddags 20 en savonds 10mg, was 20,10,20, maar vanwege nachtmerries savonds 1.
Gaat nu weer prima, misschien de komende week naar 3x20, 60mg per dag dus.
Het schijnt opbouwen en dan zoeken naar de voor jou specifiek geschikte dosis te zijn. Er is wel veel voor nodig (qua mg) om dat te bereiken voor de meesten. Gelukkig is het dan ook klaar en hoef je niet steeds meer:quote:Op zondag 5 maart 2023 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom moet je het steeds ophogen, eigenlijk?
https://nulpromille.nl/baclofen/quote:De ervaringen tot nu toe wijzen erop dat Baclofen kan helpen bij het bestrijden van een alcoholverslaving als het gebruikt wordt in een hogere dosering, 75Mg per dag of meer. Ik ben via een opbouwschema aanvankelijk 125Mg Baclofen gaan gebruiken, 75Mg gelijk verdeeld over de dag (’s ochtends, ’s middags en ’s avonds) en 50Mg voor de nacht. Hoe hoog de dosering moet zijn om een positief effect te hebben op je verslaving lijkt voor ieder mens verschillend te zijn. Olivier Ameisen gebruikte zelfs 295Mg om uiteindelijk te ervaren dat hij onverschillig was ten aanzien van alcohol. Net als ik – ik gebruik een onderhoudsdosering van 75Mg – kon Ameisen de dosering van het hoogste punt afbouwen, waarbij zijn onverschilligheid ten aanzien van alcohol blijft bestaan. Je hebt dus niet steeds meer Baclofen nodig om het gewenste effect te bereiken. Het is zelfs zo dat Baclofen je op een bepaald moment afkerig maakt van alcohol. Dit moment wordt de ‘switch’ genoemd. Je behoefte aan alcohol maakt plaats voor een afkeer ervan. Of iedereen die Baclofen gebruikt dit switch moment krijgt weet ik niet. Maar het belangrijkste is dat je onverschillig wordt, dat je geen behoefte meer hebt. Dat is al een zege. Dat is een ongelofelijke stap naar volledig herstel.
Volgens het bekende verhaal van die cardioloog moet je sowieso wel naar 1mg per kilo lichaamsgewicht om het doel te bereiken waarvoor we het gebruiken. Volgens de psychiater die het voorschrijft ook.quote:Op zondag 5 maart 2023 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom moet je het steeds ophogen, eigenlijk?
Nog wel ja, merk niet echt meer veel van de werking, dat het de zucht remt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |