abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208923937
En ondersteuning bij vrienden wordt ook steeds lastiger natuurlijk: op een gegeven moment houdt het op. Gelukkig heb ik een pril vriendinnetje die me er (raar genoeg) ontzettend in steunt. Ik grijp daar nog wat hoop aan.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  Moderator donderdag 27 april 2023 @ 18:19:54 #177
236264 crew  capricia
pi_208923953
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2023 18:12 schreef nostra het volgende:

[..]
Om eerlijk te zijn: nee. Ja, het standaard verhaal: disufiram, begeleiding en toch gaat er na elke drie maanden iets om: een drankje kan wel. Ik heb er helemaal geen moeite mee gehad, ook geen cravings. Tot een eerste leuke date en dan gebeurt er iets. Het is zó sociaal normaal. En daar kan ik niet goed mee omgaan en dat is volledig mijn eigen zwakte.
Ik ben waarschijnlijk vreselijk naïef, of ik begrijp het niet.
Maar als je eens in de drie maanden een keertje een bezopen weekend ofzo hebt, dan is dat toch niet zo heel heftig? :@
Lijkt me redelijk normaal in het geaccepteerde vallen.

Of betekent een terugval dat je dan meteen weer weken lang, iedere dag, zwaar drinkt?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208923976
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2023 18:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar als je eens in de drie maanden een keertje een bezopen weekend ofzo hebt, dan is dat toch niet zo heel heftig? :@
Ja, dat denk ik dus ook zelf iedere keer. En waar eindigt dat: in elke dag een fles of meer.

Ik heb het meerdere malen gepost, maar hier wordt het goed uitgelegd:

By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_208924008
quote:
Of betekent een terugval dat je dan meteen weer weken lang, iedere dag, zwaar drinkt?
Ja. Er is niet, zoals bij een "normaal" persoon een middenweg. Ja, de eerste keer gaat goed en dat is het nog het verneukeratieve ook, want dan denk je: zie je wel. De tweede keer ook. En daarna helst het af. Het is niet uit te leggen aan niet-alcoholisten eigenlijk.
  Moderator donderdag 27 april 2023 @ 18:48:25 #180
236264 crew  capricia
pi_208924184
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2023 18:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja. Er is niet, zoals bij een "normaal" persoon een middenweg. Ja, de eerste keer gaat goed en dat is het nog het verneukeratieve ook, want dan denk je: zie je wel. De tweede keer ook. En daarna helst het af. Het is niet uit te leggen aan niet-alcoholisten eigenlijk.
Dank je. Ja. Nu begrijp ik het beter. Dan stop je niet meer.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208925736
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2023 18:17 schreef nostra het volgende:
En ondersteuning bij vrienden wordt ook steeds lastiger natuurlijk: op een gegeven moment houdt het op. Gelukkig heb ik een pril vriendinnetje die me er (raar genoeg) ontzettend in steunt. Ik grijp daar nog wat hoop aan.
Als jij iedere keer de mist in gaat, dan kan ik mij voorstellen dat je vrienden hun handen er vanaf trekken.
Aan de andere kant, vrienden horen ook vrienden te zijn om je te helpen in je proces.

Ze kunnen helpen om de flessen drank in een kastje te zetten als jij op bezoek komt, want in mijn geval is vaak het eerste wat ik zie (op let) als ik een ruimte binnenkom.
Andersom werkt het ook hetzelfde, ik kan doordeweeks niet mee naar een pubquiz, want in een cafe zitten zonder drinken is niet aan mij besteed. Dus heb ik er niets te zoeken.

Soms werkt het voor mij ook, om gewoon aan te bieden om ergens heen te rijden en de Bob te zijn.
Doe ik ook niet heel vaak, want ik vind het gewoon lastig om als enige nuchtere persoon aanwezig te zijn.

Maar je schrijf het heel eerlijk op hoor, het is gewoon fokking lastig.
1 drankje is teveel, 10 zijn er te weinig.

Wees zuinig op je vriendin, zorg voor structuur in je leven en zet hem op :)
Hell To The Liars
  woensdag 3 mei 2023 @ 11:10:28 #182
133321 Burner82
Speedo fan
pi_208986748
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 00:03 schreef kree het volgende:

[..]
Jawel ik ook hoor, dagje vrij enzo.
Punt is, je hebt er dan wss teveel die je vrij bent en die je niet goed kunt invullen.
Nu zeg ik niet Perce dat je dat met alleen werken moet doen. Maar iig met iets en het liefst ook met anderen ipv alleen thuis zitten.

Voordeel erbij met werken is dat je dan ook nog wat verdient plus aanspraak van collega's waar je niet eens zo persoonlijk mee hoeft te worden over je "probleem"

Ik heb het btw genoemd bij mijn sollicitatie wel toen dat ik een probleem had met alcohol. Maar dat was ook om de gaten in mijn cv te kunnen verklaren.

Ze waren vooral blij met de openheid. Onder collega's heb ik het niet echt gedeeld. Vond dat niet zo nodig ook gelijk want wil geen vooroordeel hebben gelijk al.

Naja we zijn ongeveer een jaar verder, alles best op werk. Promotie gemaakt.

Tja het helpt mij toch wel om gewoon werk te hebben eigenlijk of meer dus een doel waarvoor je opstaat en toch maar een drankje laat staan.

Weet niet wat voor richting solliciteer jij in?
Ik ben het met je eens. Zodra ik het druk heb/bijna iedere dag wat te doen, is de zin erin ook zo goed als weg.
Verveling is echt killing voor mij.

Ik ga (na een aantal pogingen om een andere sector in te gaan) terug de logistiek in.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_208992044
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:10 schreef Burner82 het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens. Zodra ik het druk heb/bijna iedere dag wat te doen, is de zin erin ook zo goed als weg.
Verveling is echt killing voor mij.

Ik ga (na een aantal pogingen om een andere sector in te gaan) terug de logistiek in.
Goed bezig ^O^
Do what you love, love what you do!
pi_209034481
quote:
8s.gif Op woensdag 26 april 2023 16:47 schreef nostra het volgende:
Hier ook weer mis, 12 flessen wijn in een week erdoorheen. Eerst thuis proberen met Diazepam en anders toch weer de kliniek in. :(
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2023 18:12 schreef nostra het volgende:

[..]
Om eerlijk te zijn: nee. Ja, het standaard verhaal: disufiram, begeleiding en toch gaat er na elke drie maanden iets om: een drankje kan wel. Ik heb er helemaal geen moeite mee gehad, ook geen cravings. Tot een eerste leuke date en dan gebeurt er iets. Het is zó sociaal normaal. En daar kan ik niet goed mee omgaan en dat is volledig mijn eigen zwakte.
Enerzijds snap ik je gevoel dat het sociaal normaal is om te drinken. Maar met mijn medicatie kan ik niet drinken en daar ben ik helemaal ok mee.
Is dat dan misschien toch een verslavings-ding? Het gevoel
dat je in een sociale situatie moet drinken? Want je kan toch ook gewoon zeggen: ik wil lieven wat fris.

Kun je me eens door die gedachtegang heen helpen?

En kut. Gewoon kut dat je teruggevallen bent. Maar kop op en je best doen er weer bovenop te komen.
Op anoniem
pi_209034914
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:25 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
[..]
Enerzijds snap ik je gevoel dat het sociaal normaal is om te drinken. Maar met mijn medicatie kan ik niet drinken en daar ben ik helemaal ok mee.
dat je in een sociale situatie moet drinken? Want je kan toch ook gewoon zeggen: ik wil lieven wat fris.

En kut. Gewoon kut dat je teruggevallen bent. Maar kop op en je best doen er weer bovenop te komen.
Ik ging gisteren uit eten met familie en iedereen was aan de drank, bier, wijn, alles, doet me echt helemaal niets, ik kan ook niet tegen aspartaam en allerlei andere zoetstoffen, dus ik was gewoon aan de water. Langs het schap lopen in de winkel doet ook niets, langs de slijter lopen ook niet.

Bij mij gaat na een aantal weken mijn lichaam er om vragen, zenuwachtig, trillen, hartkloppingen, kan niks meer, niet gamen, geen tv kijken, niet meer ontspannen. Heb nu naast Baclofen nog Diazepam en Alprazolam op voorraad om over die momenten heen te komen, maar de volgende dag of de dag erna is het weer terug.
pi_209035058
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:45 schreef JDx het volgende:

[..]
Ik ging gisteren uit eten met familie en iedereen was aan de drank, bier, wijn, alles, doet me echt helemaal niets, ik kan ook niet tegen aspartaam en allerlei andere zoetstoffen, dus ik was gewoon aan de water. Langs het schap lopen in de winkel doet ook niets, langs de slijter lopen ook niet.

Bij mij gaat na een aantal weken mijn lichaam er om vragen, zenuwachtig, trillen, hartkloppingen, kan niks meer, niet gamen, geen tv kijken, niet meer ontspannen. Heb nu naast Baclofen nog Diazepam en Alprazolam op voorraad om over die momenten heen te komen, maar de volgende dag of de dag erna is het weer terug.
Dat gevoel gaat nooit helemaal weg in mijn beleving en ervaring. Maar het stemmetje wordt iedere dag dat je niet drinkt zachter en jij wordt sterker.

Het zit echt tussen je oren, want je hart heeft geen dorst, maar je hoofd.
Wat het echt niet minder klote maakt hoor.

Vind het wel mega, mega knap dat je zo'n avondje als gisteren gewoon trekt. Mssn heb je het zelf niet eens door, maar dat doen de meeste mensen je niet na hoor.
Hell To The Liars
  zaterdag 6 mei 2023 @ 23:10:21 #187
13309 nostra
ask why
pi_209037529
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:25 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
[..]

Bij mij is het pure eigenwijsheid en bijna narcisme, die na een maand of drie, vier telkens weer de kop op steekt.

Niet drinken heb ik geen enkele moeite mee (tot dat ene moment). Geen depressies, geen cravings, kan prima naar een feestje zonder alcohol. En dan voel ik me weer helemaal top: fit, goede job, leuke date, gelukkig.

En dan moet 1 drankje wel kunnen, want dat kon ik twee jaar terug ook en al die jaren daarvoor. En dat kan dus niet, want je hersenen, althans je beloningssystematiek, zijn definitief kapot - of in ieder geval anders. Dat herstelt zich nooit meer (*) en dat besef daalt er bij mij maar niet definitief in. Dat is ook geen kwestie van zelfbeheersing of wilskracht, maar puur fysiek.

En dat is ook wat mij zo kwaad maakt: dat ik het rationeel weet en tóch doe (want dat is wél zelfbeheersing). Want ja, 1 promille van de mensen kan het wél en ik ben speciaal dus ik ga daarbij horen.

Plus de duizenden andere triggers die er natuurlijk zijn: ruzie, relatie uit, baan kwijt. Maar daar kan ik redelijk goed mee omgaan. Nee, het probleem zit hem erin als het wél goed gaat. En dus is er maar 1 persoon waar je naar kan kijken en dat ben ikzelf.

* huidig inzicht is dat dat na tien jaar wel gebeurt, maar dan blijf je verslavingsgevoelig
pi_209040217
Na jaren van alcoholmisbruik ga ik er nu echt mee kappen. Afgelopen week een nieuw dieptepunt gehaald door op werk van de kater over mijn nek te gaan (godzijdank zonder dat iemand het meekreeg). Het moet nu maar eens afgelopen zijn met mezelf en alles wat me lief is kapot te maken.
pi_209058930
Ik laat de alcohol ook maar staan vanaf vandaag. Meerdere keren in de week drinken waarbij het aantal biertjes de dubbele cijfers aantikken vind ik wat teveel van het goede. Daarnaast is het roken, blowen en gokken afgelopen jaar ook weer toegenomen. Het ene versterkt het andere bij mij, maar alcohol is op dit moment hetgeen wat wel echt moet stoppen.

Succes aan de anderen hier met dezelfde missie :)
pi_209063415
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 23:10 schreef nostra het volgende:

[..]
Bij mij is het pure eigenwijsheid en bijna narcisme, die na een maand of drie, vier telkens weer de kop op steekt.

Niet drinken heb ik geen enkele moeite mee (tot dat ene moment). Geen depressies, geen cravings, kan prima naar een feestje zonder alcohol. En dan voel ik me weer helemaal top: fit, goede job, leuke date, gelukkig.

En dan moet 1 drankje wel kunnen, want dat kon ik twee jaar terug ook en al die jaren daarvoor. En dat kan dus niet, want je hersenen, althans je beloningssystematiek, zijn definitief kapot - of in ieder geval anders. Dat herstelt zich nooit meer (*) en dat besef daalt er bij mij maar niet definitief in. Dat is ook geen kwestie van zelfbeheersing of wilskracht, maar puur fysiek.

En dat is ook wat mij zo kwaad maakt: dat ik het rationeel weet en tóch doe (want dat is wél zelfbeheersing). Want ja, 1 promille van de mensen kan het wél en ik ben speciaal dus ik ga daarbij horen.

Plus de duizenden andere triggers die er natuurlijk zijn: ruzie, relatie uit, baan kwijt. Maar daar kan ik redelijk goed mee omgaan. Nee, het probleem zit hem erin als het wél goed gaat. En dus is er maar 1 persoon waar je naar kan kijken en dat ben ikzelf.

* huidig inzicht is dat dat na tien jaar wel gebeurt, maar dan blijf je verslavingsgevoelig
Wel een eerlijk antwoord van je, en heftig ook om dat te moeten beseffen.
Maar acceptatie is ook een fase dus daar ben je dan nu blijkbaar.
Op anoniem
  dinsdag 9 mei 2023 @ 11:02:47 #191
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_209068926
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 21:52 schreef Droopie het volgende:

[..]

Het zit echt tussen je oren, want je hart heeft geen dorst, maar je hoofd.

Dat besef is wat mij uiteindelijk enorm heeft geholpen. Ben naar een verslavingsdeskundige/psycholoog gegaan en met haar als het ware mijn hoofd in gedoken. Stukje bij beetje kwam ik er achter waar ik nou eigenlijk al mijn hele leven mee loop te worstelen, en wat er ook voor zorgde dat mijn gebruik steeds zo uit de klauwen liep.
Niet echt een proces dat je even in een paar maanden doorloopt, Maar ik ben nu in alle opzichten een compleet ander mens. Of beter: ik ben nu mijzelf :-)
En daardoor ben ik nu ook sterk genoeg om van de drank af te blijven, al jaren ondertussen.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_209070113
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 23:10 schreef nostra het volgende:

[..]

Is dat zo? En heb je daar een bron bij? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 15:17:15 #193
13309 nostra
ask why
pi_209072310
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 12:38 schreef praadje het volgende:

[..]
Is dat zo? En heb je daar een bron bij? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Ik heb het van degene die deze presentatie heeft gegeven, maar het was in een nagesprekje onderling. En ook geen binair "zeker weten" natuurlijk.
pi_209148709
Gaat hier de laatste tijd ook weer de verkeerde kant op. Voor het eten al aan de wijn en onder het eten en erna ook. In de avond nog flink wat biertjes en dan verbaas ik me elke ochtend weer, dat ik redelijk fit opsta. Want een kater heb ik niet (wat al helemaal verkeerd is, voor mijn gevoel).

Dus maar weer eens een poging wagen om te stoppen. Vol goede moed, maar de kriebels worden, naarmate de dag vordert, steeds heftiger.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209155963
quote:
4s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:11 schreef aloa het volgende:
Gaat hier de laatste tijd ook weer de verkeerde kant op. Voor het eten al aan de wijn en onder het eten en erna ook. In de avond nog flink wat biertjes en dan verbaas ik me elke ochtend weer, dat ik redelijk fit opsta. Want een kater heb ik niet (wat al helemaal verkeerd is, voor mijn gevoel).

Dus maar weer eens een poging wagen om te stoppen. Vol goede moed, maar de kriebels worden, naarmate de dag vordert, steeds heftiger.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Succes ^O^
  maandag 15 mei 2023 @ 06:14:19 #196
13309 nostra
ask why
pi_209156624
quote:
4s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:11 schreef aloa het volgende:
Schroom ook niet om je huisarts om (tijdelijke) hulp te vragen hè. Naltrexon zou bij jou bijvoorbeeld misschien goed kunnen werken. Vermindert cravings en dempt het euforisch gevoel van alcohol (je kan wel drinken, het doet je alleen niet zoveel). Of "gewoon" difulsiram, kan je niet drinken. Zijn geen benzo's of iets, dus niet verslavend. En/ of praten.
pi_209157039
quote:
7s.gif Op maandag 15 mei 2023 06:14 schreef nostra het volgende:

[..]
Schroom ook niet om je huisarts om (tijdelijke) hulp te vragen hè. Naltrexon zou bij jou bijvoorbeeld misschien goed kunnen werken. Vermindert cravings en dempt het euforisch gevoel van alcohol (je kan wel drinken, het doet je alleen niet zoveel). Of "gewoon" difulsiram, kan je niet drinken. Zijn geen benzo's of iets, dus niet verslavend. En/ of praten.
Bedankt voor de tip.

Ik slik helaas al genoeg medicatie. En vooral voor de psychische bijwerkingen ben ik nogal gevoelig. In het verleden heeft dat zeg maar meer fout gedaan dan goed.
pi_209181744
quote:
4s.gif Op maandag 15 mei 2023 08:40 schreef aloa het volgende:

[..]
Bedankt voor de tip.

Ik slik helaas al genoeg medicatie. En vooral voor de psychische bijwerkingen ben ik nogal gevoelig. In het verleden heeft dat zeg maar meer fout gedaan dan goed.
Ik ben aan de Baclofen, maar helaas werkt het niet, nog steeds zin in alcohol
pi_209187479
quote:

[..]

Als ik weer drink na een aantal dagen of weken niet gedronken te hebben, denk ik meestal de dag erna: 'ik heb gisteren toch al gedronken, vanavond nog maar even een paar biertjes en dan stop ik vanaf morgen weer'. En dan de dag erna: 'het is morgen alweer vrijdag, en ik heb de afgelopen twee dagen al gedronken, dus laat ik het weekend ook nog maar gezellig wat drinken en dan stop ik per maandag weer'. En zo verder...
Je moet steeds weer opnieuw die drempel over als je eenmaal weer een keer wat gedronken hebt.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_209188141
quote:
4s.gif Op maandag 15 mei 2023 08:40 schreef aloa het volgende:

[..]
Bedankt voor de tip.

Difulsiram heeft, als het goed is, niet vaak psychische bijwerkingen. Je zou dat nog eens na kunnen vragen bij de arts. Normaal gesproken merk je er niets van. Maar zonder kan het natuurlijk ook prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')