abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206988791
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer


Huidige zetelverdeling Tweede Kamer


Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
Kantar
De Hond
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  woensdag 7 december 2022 @ 22:05:14 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206988803
Ach gut. Zat er weer iemand met zijn klauwen op de F5-knop om het nieuwe topic te mogen openen :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206988889
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
Ach gut. Zat er weer iemand met zijn klauwen op de F5-knop om het nieuwe topic te mogen openen :')
Welke TT wil je?
zie email 27 oktober
  woensdag 7 december 2022 @ 22:11:31 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206988926
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Welke TT wil je?
Oh, maak er maar wat leuks van. Daar gaat het me echt niet om. Dit is gewoon vrij sneu gedrag. Zal wel een VBL-ding zijn ofzo.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 7 december 2022 @ 22:13:21 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206988961
Ontopic:

quote:
De voltallige Commissie toegang notariaat, die de minister adviseert over de geschiktheid van notarissen in spe, is in november uit protest opgestapt, omdat minister Franc Weerwind (Rechtsbescherming, D66) tegen haar advies in meermaals ongeschikt geachte kandidaat-notarissen heeft benoemd. Dat blijkt uit gesprekken van NRC met ingewijden en reacties van het ministerie van Justitie en Veiligheid en de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie.
Het begint wel in alle lagen van het kabinet door te dringen dat je gewoon iedereen aan de kant moet gooien die je in de weg zit om je eigen zin door te drijven hè. Naast de onwettige stikstof- en asielzaken de zondagscholentic van Wiersma en nu Weerwind in de bocht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206988992
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:13 schreef Janneke141 het volgende:
Ontopic:
[..]
Het begint wel in alle lagen van het kabinet door te dringen dat je gewoon iedereen aan de kant moet gooien die je in de weg zit om je eigen zin door te drijven hè. Naast de onwettige stikstof- en asielzaken de zondagscholentic van Wiersma en nu Weerwind in de bocht.
Waarom heb je dan zo'n commissie als je ze structureel passeert? Ik snap wel dat men daar voor past.
zie email 27 oktober
pi_206989165
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Da's 4 per uur, dag en nacht. Fors. Of zit er toch een getalsmatig foutje in deze uitspraak?
146 directe vluchten gaan dagelijks tussen Amsterdam en Parijs. Gemiddeld zijn er ongeveer 1.023 vertrekken per week.

https://www.kayak.nl/vluc(...)trekken%20per%20week.

Dat zijn er dus nog meer...

Voor die 700 van Berlijn had ik een andere bron, maar die zie ik zo snel niet. Maar Schiphol-Parijs is al 50.000 vluchten, dus.


Edit: Berlijn is hier 225 per week. Dat is hier dus wel fors minder dan de bron die ik eerder had: https://www.kayak.nl/vluc(...)t=Er%20zijn%20223%20(directe)%20vluchten,gemiddelde%20van%2031%20per%20dag.

Maar Londen pakt dan weer hoger uit met 548: https://www.skyscanner.nl(...)in%20december%202022.

En Brussel 422: https://www.skyscanner.nl(...)in%20december%202022.


Kom ik in totaal op 2218 vluchten binnen treinafstand alleen al op deze 4 plaatsen, dat zijn meer dan 115.000 per jaar. En dan vliegen ze ook nog op Hamburg, Leipzig, Nice, Bordeaux...

[ Bericht 21% gewijzigd door Hanca op 07-12-2022 22:35:04 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 7 december 2022 @ 22:35:57 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206989326
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
146 directe vluchten gaan dagelijks tussen Amsterdam en Parijs. Gemiddeld zijn er ongeveer 1.023 vertrekken per week.

https://www.kayak.nl/vluc(...)trekken%20per%20week.

Dat zijn er dus nog meer...

Voor die 700 van Berlijn had ik een andere bron, maar die zie ik zo snel niet. Maar Schiphol-Parijs is al 50.000 vluchten, dus.
Dat klopt niet, en ik hoop eigenlijk dat je zelf ook wel ziet dat dat geen realistisch getal is. Mijn gok is dat daar heel veel dubbeltellingen in zitten i.v.m. zogenaamde codeshares: een KLM-vlucht van Schiphol naar Parijs heeft niet alleen een KLM-nummer, maar ook een Air France-nummer en bijvoorbeeld een vluchtnummer van Delta Airlines, maar het is maar één vliegtuig.

Als je hier kijkt:
https://www.flightsfrom.com/AMS-CDG

Dan zie je dat we het hebben over 10 of 11 per dag AMS-CDG. Dat zijn er nog steeds te veel wat mij betreft, maar eentje per uur in de daglichturen is wel een stuk realistischer dan eentje per tien minuten - de klok rond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Janneke141 op 07-12-2022 23:02:51 ]
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206990712
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
146 directe vluchten gaan dagelijks tussen Amsterdam en Parijs. Gemiddeld zijn er ongeveer 1.023 vertrekken per week.

https://www.kayak.nl/vluc(...)trekken%20per%20week.

Dat zijn er dus nog meer...

Voor die 700 van Berlijn had ik een andere bron, maar die zie ik zo snel niet. Maar Schiphol-Parijs is al 50.000 vluchten, dus.


Edit: Berlijn is hier 225 per week. Dat is hier dus wel fors minder dan de bron die ik eerder had: https://www.kayak.nl/vluc(...)t=Er%20zijn%20223%20(directe)%20vluchten,gemiddelde%20van%2031%20per%20dag.

Maar Londen pakt dan weer hoger uit met 548: https://www.skyscanner.nl(...)in%20december%202022.

En Brussel 422: https://www.skyscanner.nl(...)in%20december%202022.


Kom ik in totaal op 2218 vluchten binnen treinafstand alleen al op deze 4 plaatsen, dat zijn meer dan 115.000 per jaar. En dan vliegen ze ook nog op Hamburg, Leipzig, Nice, Bordeaux...
Als ik op de website van Schiphol kijk dan zie ik vandaag 6 vluchten van/naar Brussel, 14 van/naar Berlijn, 16 van/naar Parijs en 100 van/naar Londen. En vooruit, ook nog 6x Luxemburg en 22x Frankfurt.

Als dat allemaal in een trein moet, kan de aanwezige infrastructuur dat niet eens aan. De vraag is nu al groter dan de aanwezige infrastructuur kan bijbenen.

De internationale trein is op dit moment, behalve voor wat hobbyisten, gewoon geen serieus alternatief, behalve misschien de Thalys en de Eurostar. De rest is te duur en/of te traag. Ik ben het ermee eens dat vliegen voor een tientje naar Barcelona afgelopen moet zijn, maar er zijn meer knoppen om aan te draaien dan altijd maar weer het klassieke “duurder maken”. Het is aan de overheid om te zorgen dat de trein een volwaardig alternatief is. Als dat wel het geval is denk ik dat veel mensen het nog best willen overwegen ook.
  donderdag 8 december 2022 @ 07:20:18 #10
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_206990720
Thalys is alleen leuk als je maanden van tevoren boekt en op rustige dagen. Als je vastzit aan bepaalde data is Air France nog steeds goedkoper.
pi_206990741
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 07:14 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik ben het ermee eens dat vliegen voor een tientje naar Barcelona afgelopen moet zijn, maar er zijn meer knoppen om aan te draaien dan altijd maar weer het klassieke “duurder maken”. Het is aan de overheid om te zorgen dat de trein een volwaardig alternatief is. Als dat wel het geval is denk ik dat veel mensen het nog best willen overwegen ook.
De trein kan alleen een volwaardig alternatief zijn, als de prijs van vliegen ook eens in het ticket komt. Alleen al accijns op kerosine zou dat ticket meer dan 100 euro duurder maken. Voeg daar nog wat milieutoeslagen aan toe vanwege de vervuiling en je betaalt gewoon 300 euro ipv 30 voor een retour Barcelona. En dan kan de trein gaan beginnen concurreren, eerder is dat helemaal geen optie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206990791
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat klopt niet, en ik hoop eigenlijk dat je zelf ook wel ziet dat dat geen realistisch getal is. Mijn gok is dat daar heel veel dubbeltellingen in zitten i.v.m. zogenaamde codeshares: een KLM-vlucht van Schiphol naar Parijs heeft niet alleen een KLM-nummer, maar ook een Air France-nummer en bijvoorbeeld een vluchtnummer van Delta Airlines, maar het is maar één vliegtuig.

Als je hier kijkt:
https://www.flightsfrom.com/AMS-CDG

Dan zie je dat we het hebben over 10 of 11 per dag AMS-CDG. Dat zijn er nog steeds te veel wat mij betreft, maar eentje per uur in de daglichturen is wel een stuk realistischer dan eentje per tien minuten - de klok rond.
Ok, ik had inderdaad de verkeerde info. Maar goed, wel van jouw site: 70 vluchten per week naar parijs, 70 per week naar Frankfurt, 140 per week naar Londen, 70 per week naar Munchen, 35 per week naar Brussel, 35 per week naar Düsseldorf, 70 per week naar Kopenhagen, 30 per week naar Luxemburg, 20 per week naar Norwich, 20 per week naar Bremen, 30 per week naar Hanover, 35 per week naar Stuttgart...

Vervang die 700 vluchten per week eens door de trein. Met misschien dan nog één vlucht per dag per bestemming. En dat moet sowieso meer de standaard zijn, dat je maar 1 of 2 keer per dag naar een bestemming vliegt. Voor de 322 bestemmingen van Schiphol kom je dan hooguit op 200.000 vluchten uit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206990809
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 07:20 schreef Aberkullie het volgende:
Thalys is alleen leuk als je maanden van tevoren boekt en op rustige dagen. Als je vastzit aan bepaalde data is Air France nog steeds goedkoper.
Het vliegtuig naar Parijs vind ik waanzin. Als je verder zuidelijk wil moet je met je bagage door Parijs zeulen. De Eurostar is stervensduur. ICE is in veel gevallen ook niet te betalen en dan hebben we het nog niet eens gehad over de vele vertragingen en uitval in Duitsland.

Er is echt nog heel veel te winnen hier. En dan heb ik het niet over “vliegen duurder maken”.
pi_206990880
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:00 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Heel goed dit, wij mogen niets van Europa. Maar als de Grieken of de Italianen hun verplichtingen niet nakomen dan is het oorverdovend stil. Aanpakken die hap. Desnoods zetten we ze als land zelf op het vliegtuig naar Athene of Rome.
In dat Telegraaf-artikel waar hij naar verwijst, zegt die eurocommissaris dat het Dublinakkoord “dood is”. Dat vind ik nou eens interessant. Dat de EU wel naar eigen goeddunken allerlei afspraken en verdragen terzijde mag schuiven, maar als wij aan tafel willen vanwege de te hoge instroom of teveel arbeidsmigratie, dan kan dat ineens niet, want “Vluchtelingenverdrag” en “Vrij verkeer van arbeid”.

En alle mensen die daar kritiek op diskwalificeer je gewoon als “populisten”. Zo lust ik er ook nog wel een paar.

Edit: o kijk eens, daar gaan we al. “Nederland moet niet zo klagen”. https://www.pzc.nl/politi(...)1edca5a886&auth_rd=1
pi_206990901
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 07:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het vliegtuig naar Parijs vind ik waanzin. Als je verder zuidelijk wil moet je met je bagage door Parijs zeulen. De Eurostar is stervensduur. ICE is in veel gevallen ook niet te betalen en dan hebben we het nog niet eens gehad over de vele vertragingen en uitval in Duitsland.

Er is echt nog heel veel te winnen hier. En dan heb ik het niet over “vliegen duurder maken”.
De Eurostar is niet zo zeer duur, vliegen is te goedkoop. Daar moet iedereen van doordrongen zijn. Ik pleit dus ook niet voor 'vliegen duurder maken' als maatregel, maar het betalen van de werkelijke kosten als je vliegt. Waarom zou vliegen zo enorm gesubsideerd moeten zijn als het nu is? Vliegen is misschien wel de meest gesubsideerde activiteit in Nederland, dat je maar 1/10e van de kosten betaalt en de rest op het bordje van de belastingbetaler kan gooien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 8 december 2022 @ 08:24:38 #16
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_206990904
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 07:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het vliegtuig naar Parijs vind ik waanzin. Als je verder zuidelijk wil moet je met je bagage door Parijs zeulen. De Eurostar is stervensduur. ICE is in veel gevallen ook niet te betalen en dan hebben we het nog niet eens gehad over de vele vertragingen en uitval in Duitsland.

Er is echt nog heel veel te winnen hier. En dan heb ik het niet over “vliegen duurder maken”.
Vergeet niet dat door vliegen duurder te maken mensen ook eerder bereid zijn om in plaats van een vliegvakantie een autovakantie naar de Eifel of het Sauerland te boeken, bedrijven internationale bijeenkomsten meer via Zoom of Teams laten lopen en er zo minder gevlogen wordt, zonder dat je maar één euro investeert in spoorinfra.

Met de trein naar Frankrijk behoudens Lille en Paris is verschrikkelijk vanwege het omslachtige overstappen in Parijs. Wil je meer reizigers in de trein naar Zuid-Frankrijk stappen, dan zou je eerst samen met België moeten afdwingen dat er meet treinen naar Disneyland gaan waar aansluiting geboden kan worden op treinen naar Bordeaux, Lyon, Marseille, Montpeillier en Nice.

Met de trein naar Duitsland zou Nederland wat mij betreft geld moeten bijleggen om de spoorinfra in Duitsland te verbeteren. Leg een behoorlijke smak geld neer om Emmerich-Oberhausen driesprorig te maken en leg vanuit Nederland geld neer voor een HSL-lijn tussen Frankfurt en Mannheim en tussen Würzburg en Nürnberg. Dan kun je ook afdwingen dat enkele treinen van de lijnen 41 (Essen-Frankfurt-Nürnberg-München) en 47 (Ruhr-Stuttgart-München) beginnen en eindigen in Amsterdam.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  donderdag 8 december 2022 @ 08:38:28 #17
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_206990939
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 07:14 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De internationale trein is op dit moment, behalve voor wat hobbyisten, gewoon geen serieus alternatief, behalve misschien de Thalys en de Eurostar. De rest is te duur en/of te traag. Ik ben het ermee eens dat vliegen voor een tientje naar Barcelona afgelopen moet zijn, maar er zijn meer knoppen om aan te draaien dan altijd maar weer het klassieke “duurder maken”. Het is aan de overheid om te zorgen dat de trein een volwaardig alternatief is. Als dat wel het geval is denk ik dat veel mensen het nog best willen overwegen ook.
Amsterdam-Barcelona is zo'n 1.500 kilometer. De trein kan nooit op zo'n afstand concurreren met het vliegtuig. Duurder maken van vliegtickets heeft ook een ander doel. Minder toerisme naar plekken met teveel massatoerisme. Zowel Amsterdam als Barcelona gaan kapot door het massatoerisme en juist stedentrips maar dit soort steden zouden wat mij betreft flink duurder mogen worden (idem voor Roma, Firenze, Venezia, Praha) door middel van hoge toeslagen op vluchten naar die steden, hoge toeristenbelastingen op hotelovernachtingen, etc. Zodoende kan de druk op zo'n stad veroorzaakt door massatoerisme verminderd worden.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_206990943
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 08:24 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Vergeet niet dat door vliegen duurder te maken mensen ook eerder bereid zijn om in plaats van een vliegvakantie een autovakantie naar de Eifel of het Sauerland te boeken, bedrijven internationale bijeenkomsten meer via Zoom of Teams laten lopen en er zo minder gevlogen wordt, zonder dat je maar één euro investeert in spoorinfra.
Ik denk dat het gros van de gezinnen helemaal geen vliegvakantie voor 4 man in het hoogseizoen kan betalen. Je bent zo 6k verder voor 10 dagen Spanje in de zomer. Dat is nu al weggelegd voor de lucky few. De meeste mensen staan al met hun sleurhut op de camping in Frankrijk of Duitsland (zo ook ondergetekende). En eerlijk is eerlijk, voor ons gaat er ook weinig boven Zuid-Frankrijk. Maar goed het is hier geen TRV of PTA dus ik probeer het toch nog wat ontopic te houden :P

Een groot deel van het zakelijk vliegverkeer zal blijven. Omdat sommige zaken gewoon in persoon moeten gebeuren. Niemand sluit via Zoom een belangrijk contract. Digitaal is een aanvulling, geen vervanging. Dat is de afgelopen jaren wel duidelijk geworden. Bovendien boeken veel zakelijke reizigers last-minute en betalen dus al de hoofdprijs. Maar dat is ook helemaal niet erg.

En over Duitsland, de HSL-Oost had nooit afgeblazen mogen worden, en wij zijn het slachtoffer van de bizarre manier waarop Duitsland infrastructurele projecten aanpakt. Meer zeg ik daar niet over ;)
pi_206991012
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 08:38 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Amsterdam-Barcelona is zo'n 1.500 kilometer. De trein kan nooit op zo'n afstand concurreren met het vliegtuig. Duurder maken van vliegtickets heeft ook een ander doel. Minder toerisme naar plekken met teveel massatoerisme. Zowel Amsterdam als Barcelona gaan kapot door het massatoerisme en juist stedentrips maar dit soort steden zouden wat mij betreft flink duurder mogen worden (idem voor Roma, Firenze, Venezia, Praha) door middel van hoge toeslagen op vluchten naar die steden, hoge toeristenbelastingen op hotelovernachtingen, etc. Zodoende kan de druk op zo'n stad veroorzaakt door massatoerisme verminderd worden.
Amsterdam-Barcelona is nu in iets van 13 uur af te leggen, als je de overstap in Parijs eruit sloopt en in Brussel laat plaatsvinden kan er nog 2 uur van de reistijd af. Is het alsnog lang, maar imo te doen.

Massatoerisme de nek omdraaien doe je niet door vliegtickets duurder te maken, maar door je op een ander publiek te richten. Dus zet een rem op het aantal hotelbedden en Airbnbs, verbied kroegentochten en sluit de Nutellawinkels. Allemaal veel effectiever. Van de mensen die naar de Nachtwacht komen kijken heeft niemand last.

Amsterdam (en de andere steden uit jouw rijtje) heeft zich trouwens jarenlang volgevreten van het zuiptoerisme en zich met citymarketing op Britse partymachers gericht en nu is het in hun gezicht ontploft.
  donderdag 8 december 2022 @ 09:30:51 #20
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206991349
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 07:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ok, ik had inderdaad de verkeerde info. Maar goed, wel van jouw site: 70 vluchten per week naar parijs, 70 per week naar Frankfurt, 140 per week naar Londen, 70 per week naar Munchen, 35 per week naar Brussel, 35 per week naar Düsseldorf, 70 per week naar Kopenhagen, 30 per week naar Luxemburg, 20 per week naar Norwich, 20 per week naar Bremen, 30 per week naar Hanover, 35 per week naar Stuttgart...

Vervang die 700 vluchten per week eens door de trein. Met misschien dan nog één vlucht per dag per bestemming. En dat moet sowieso meer de standaard zijn, dat je maar 1 of 2 keer per dag naar een bestemming vliegt. Voor de 322 bestemmingen van Schiphol kom je dan hooguit op 200.000 vluchten uit.
Ja, verder mee eens hoor.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206991564
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 08:38 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Amsterdam-Barcelona is zo'n 1.500 kilometer. De trein kan nooit op zo'n afstand concurreren met het vliegtuig. Duurder maken van vliegtickets heeft ook een ander doel. Minder toerisme naar plekken met teveel massatoerisme. Zowel Amsterdam als Barcelona gaan kapot door het massatoerisme en juist stedentrips maar dit soort steden zouden wat mij betreft flink duurder mogen worden (idem voor Roma, Firenze, Venezia, Praha) door middel van hoge toeslagen op vluchten naar die steden, hoge toeristenbelastingen op hotelovernachtingen, etc. Zodoende kan de druk op zo'n stad veroorzaakt door massatoerisme verminderd worden.
Amsterdam - Barcelona is 11 uur met de trein. Voor vakantie is dat echt prima te doen, kan me wel voorstellen dat het voor zakenreizen of hele korte tripjes minder interessant is.
zie email 27 oktober
pi_206991702
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 08:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
In dat Telegraaf-artikel waar hij naar verwijst, zegt die eurocommissaris dat het Dublinakkoord “dood is”. Dat vind ik nou eens interessant. Dat de EU wel naar eigen goeddunken allerlei afspraken en verdragen terzijde mag schuiven, maar als wij aan tafel willen vanwege de te hoge instroom of teveel arbeidsmigratie, dan kan dat ineens niet, want “Vluchtelingenverdrag” en “Vrij verkeer van arbeid”.

En alle mensen die daar kritiek op diskwalificeer je gewoon als “populisten”. Zo lust ik er ook nog wel een paar.

Edit: o kijk eens, daar gaan we al. “Nederland moet niet zo klagen”. https://www.pzc.nl/politi(...)1edca5a886&auth_rd=1
Hele bijzondere retoriek, to put it mildly. Maar goed, eens zien of het kabinet nu wel doorpakt of weer als een kleuter zich naar de hoek laat sturen en de Nederlandse belangen verkwanseld.

Lidstaten kunnen de inbreukprocedure ook zelf starten, heb je de commissie niet bij nodig.
zie email 27 oktober
pi_206991758
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hele bijzondere retoriek, to put it mildly. Maar goed, eens zien of het kabinet nu wel doorpakt of weer als een kleuter zich naar de hoek laat sturen en de Nederlandse belangen verkwanseld.

Lidstaten kunnen de inbreukprocedure ook zelf starten, heb je de commissie niet bij nodig.
Nederland staat er in Brussel ook wel om bekend altijd veel lawaai te maken, maar uiteindelijk gewoon te tekenen bij het kruisje. We zijn ook akkoord gegaan met gezamenlijke schulden en giften in plaats van leningen aan zuidelijke lidstaten, terwijl dat helemaal niet in ons belang was.

Dus eens dat we nu eens onze tanden moeten laten zien en doorbijten. Het kan niet zo zijn dat we continu als pinautomaat dienen, maar als wij een keer een verzoek hebben we om de oren worden geslagen met allerlei regels en verdragen en “niet moeten zeuren”.
pi_206991887
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 08:38 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Amsterdam-Barcelona is zo'n 1.500 kilometer. De trein kan nooit op zo'n afstand concurreren met het vliegtuig. Duurder maken van vliegtickets heeft ook een ander doel. Minder toerisme naar plekken met teveel massatoerisme. Zowel Amsterdam als Barcelona gaan kapot door het massatoerisme en juist stedentrips maar dit soort steden zouden wat mij betreft flink duurder mogen worden (idem voor Roma, Firenze, Venezia, Praha) door middel van hoge toeslagen op vluchten naar die steden, hoge toeristenbelastingen op hotelovernachtingen, etc. Zodoende kan de druk op zo'n stad veroorzaakt door massatoerisme verminderd worden.
Mee eens, het zijn vooral die (weekend)tripjes naar allerlei populaire steden die op allerlei vlakken veel overlast geven. Met het duurder maken van vliegen lijkt het me (ik heb dit natuurlijk ook niet onderzocht) dat dit soort goedkope tripjes er als eerste uitgaan, net als zakenreizen die ook online kunnen en het groene imago van bedrijven niet bevorderen. Voor langere vakanties zal dat effect ongetwijfeld minder zijn, omdat de vlucht dan relatief minder weegt op het budget. En ik vind eigenlijk ook wel uit sociaal oogpunt dat er een zekere vrijheid moet zijn voor iedereen om zo nu en dan het vliegtuig te pakken. Denk bijvoorbeeld aan Nederlanders met familie in onze voormalige koloniën, die daar moeilijk even met de boot naartoe kunnen gaan. Wat dat betreft dus inzetten op minder onnodig vliegen en stimuleren de luchtvaart te vergroenen.

De trein speelt in dit verhaal eigenlijk geen reële rol. Leuk voor afstanden als Amsterdam naar Parijs of het Ruhrgebied, maar daarna loopt het tijdsverschil wel heel snel op. En dat is ook onoplosbaar. Een uitgebreid HSL-net is veel te duur. De lijn van Schiphol naar Antwerpen kostte in euro's van 20 jaar terug al 7 miljard, en je praat voor een serieus Europees netwerk toch over minstens 100 keer zoveel nieuwe kilometers. De bestaande spoorinfrastructuur heeft ook nauwelijks overcapaciteit, dus in dat spoor en de stations moet je ook investeren. De effecten op de natuur en (leef)omgeving van nieuwe infrastructuur zijn ook groot. En dan nog blijft het tijdsverschil met vliegen ook met het optimale spoornetwerk en dienstregeling op afstanden van meer dan 500 kilometer enorm.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 8 december 2022 @ 10:55:13 #25
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206991976
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 07:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het vliegtuig naar Parijs vind ik waanzin. Als je verder zuidelijk wil moet je met je bagage door Parijs zeulen. De Eurostar is stervensduur. ICE is in veel gevallen ook niet te betalen en dan hebben we het nog niet eens gehad over de vele vertragingen en uitval in Duitsland.

Er is echt nog heel veel te winnen hier. En dan heb ik het niet over “vliegen duurder maken”.
Flixbus, dan ben je voor 20 euro in parijs. Het lijkt me alleen geen prettig ritje.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_206992016
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Flixbus, dan ben je voor 20 euro in parijs. Het lijkt me alleen geen prettig ritje.
Het enige voordeel van de bus t.o.v. de trein is dat het oneindig schaalbaar is, want je zit niet vast aan spoorinfra. Nachttreinen kunnen nog wel interessant worden op de middellange afstand, zeker voor gezinnen en kleine groepen reizigers. Het moet echter wel comfortabeler worden dan nu het geval is, en de punctualiteit moet beter.
pi_206992171
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het enige voordeel van de bus t.o.v. de trein is dat het oneindig schaalbaar is, want je zit niet vast aan spoorinfra. Nachttreinen kunnen nog wel interessant worden op de middellange afstand, zeker voor gezinnen en kleine groepen reizigers. Het moet echter wel comfortabeler worden dan nu het geval is, en de punctualiteit moet beter.
Laten we nog veel eenvoudiger beginnen: als ik nu een vlucht naar Barca wil boeken is dat in 5 minuten gefixt. Als ik voor een normale prijs met de trein naar Spanje wil moet ik daar eerst een dag op studeren. En bij nachttreinen is dat nog erger.
zie email 27 oktober
pi_206992237
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Laten we nog veel eenvoudiger beginnen: als ik nu een vlucht naar Barca wil boeken is dat in 5 minuten gefixt. Als ik voor een normale prijs met de trein naar Spanje wil moet ik daar eerst een dag op studeren. En bij nachttreinen is dat nog erger.
Eens. Al kan je de nachttrein wel boeken bij NS International. Maar het aantal bestemmingen is beperkt en de Nightjet is niet zelden 2 uur of langer vertraagd (wat waardeloos is als je bijvoorbeeld vanuit Zwitserland verder wil reizen richting Italië ofzo). Maar het staat echt nog in de kinderschoenen, er moet nog heel veel gebeuren om internationaal treinreizen een alternatief te laten zijn. Het is nu nog teveel iets voor hobbyisten. Dat het in Duitsland een grote teringzooi is helpt ook niet mee voor het imago.
  donderdag 8 december 2022 @ 11:22:46 #29
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206992241
Uiteindelijk zal vliegen de toekomst hebben, het moet alleen schoner.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_206992263
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:22 schreef -XOR- het volgende:
Uiteindelijk zal vliegen de toekomst hebben, het moet alleen schoner.
Ja, CO2-neutrale vliegtuigbrandstof moet uiteindelijk verlossing brengen. Dat denk ik ook.
pi_206992364
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:43 schreef Dven het volgende:

[..]
Paarden van troje :') niet goed bij je hoofd.

Nederland zal behoorlijk wat uit te leggen hebben nadat meerdere commissies reeds hebben aangegeven dat het in orde is en Nederland blijft vasthouden dat er nog niet voldoende duidelijk is.

Gelukkig Kroatië en Roemenië wel, dat is een stap in de goede richting. In dat geval zal - helaas voor u - ook Bulgarije niet lang meer op zich laten wachten. Wat uiteraard geheel terecht is.

Ze voldoen immers nog maar ruim 10 jaar aan de voorwaarden voor toelating.
https://www.telegraaf.nl/(...)eker-via-balkanroute

Onze Oostenrijkse vrienden zijn ook tegen de komst van Roemenië, hele punt nu van de agenda. Zoals gezegd terecht, bij twijfel niet inhalen. En van die geo-politieke argumenten hebben we wel voldoende pijn gehad, hè Griekenland en Hongarije?

En zoals je ook in het artikel kunt lezen, er is nog steeds te veel corruptie in Bulgarije…
zie email 27 oktober
pi_206992425
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)eker-via-balkanroute

Onze Oostenrijkse vrienden zijn ook tegen de komst van Roemenië, hele punt nu van de agenda. Zoals gezegd terecht, bij twijfel niet inhalen. En van die geo-politieke argumenten hebben we wel voldoende pijn gehad, hè Griekenland en Hongarije?

En zoals je ook in het artikel kunt lezen, er is nog steeds te veel corruptie in Bulgarije…
Het is wel een beetje wrang dat Kroatië wel wordt toegelaten natuurlijk. En de euro mag invoeren. Maar uiteindelijk is het gewoon voor eenieder duidelijk wat de doelen zijn en als je daar aantoonbaar niet aan voldoet dan houdt het simpelweg op, waarom heb je anders die doelen?
  donderdag 8 december 2022 @ 11:47:48 #33
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_206992492
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Laten we nog veel eenvoudiger beginnen: als ik nu een vlucht naar Barca wil boeken is dat in 5 minuten gefixt. Als ik voor een normale prijs met de trein naar Spanje wil moet ik daar eerst een dag op studeren. En bij nachttreinen is dat nog erger.
Precies, ik wil in maart naar Milaan, maar bij Deutsche Bahn kan ik enkel van en naar Chiasso boeken (laatste station in Zwitserland) en voor Chiasso-Milano moet ik een treinticket bij Trenitalia boeken en vooral bij vertraging bestaat de kans dat je niet in de trein komt waarop je ticket geldig is. Het zou wel enorm schelen als ik al direct een treinticket naar Milano kan boeken in plaats van Chiasso en het laatste stuk nog bij Trenitalia moet boeken.

Voor de nachttrein naar Budapest (vanuit Berlin of Stuttgart) moet je treintickets bij de MAV (Hongaarse spoorwegen) kopen, dat kan niet bij Deutsche Bahn. Om eerst met de trein naar Berlin of Stuttgart te kopen moet je nog treintickets bij Deutsche Bahn kopen.

Een hotelovernachting boeken is daarentegen zo gepiept, ook vaak bij hotels zelf in plaats van Booking.com of Expedia.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  donderdag 8 december 2022 @ 11:49:15 #34
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_206992524
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)eker-via-balkanroute

Onze Oostenrijkse vrienden zijn ook tegen de komst van Roemenië, hele punt nu van de agenda. Zoals gezegd terecht, bij twijfel niet inhalen. En van die geo-politieke argumenten hebben we wel voldoende pijn gehad, hè Griekenland en Hongarije?

En zoals je ook in het artikel kunt lezen, er is nog steeds te veel corruptie in Bulgarije…
Schrap gewoon dat VETO-recht en de uninamiteit en werk met gekwalificeerde meerderheden. Dan kan een enkel land niet zomaar dwarsliggen. Zelfde geldt ook voor de NAVO.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_206992542
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:47 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Precies, ik wil in maart naar Milaan, maar bij Deutsche Bahn kan ik enkel van en naar Chiasso boeken (laatste station in Zwitserland) en voor Chiasso-Milano moet ik een treinticket bij Trenitalia boeken en vooral bij vertraging bestaat de kans dat je niet in de trein komt waarop je ticket geldig is. Het zou wel enorm schelen als ik al direct een treinticket naar Milano kan boeken in plaats van Chiasso en het laatste stuk nog bij Trenitalia moet boeken.

Voor de nachttrein naar Budapest (vanuit Berlin of Stuttgart) moet je treintickets bij de MAV (Hongaarse spoorwegen) kopen, dat kan niet bij Deutsche Bahn. Om eerst met de trein naar Berlin of Stuttgart te kopen moet je nog treintickets bij Deutsche Bahn kopen.

Een hotelovernachting boeken is daarentegen zo gepiept, ook vaak bij hotels zelf in plaats van Booking.com of Expedia.
De enige optie die je eigenlijk hebt, behalve alles zelf bij elkaar puzzelen, is de Treinreiswinkel. Maar dan betaal je wel de hoofdprijs.

Dit is nou typisch iets waar de EU een rol kan spelen. Stem het op elkaar af en bouw een platform, met de zelfde voortvarendheid als dat coronapaspoort. In plaats van gezanik over telefoonstekkertjes en ander micromanagement.
pi_206992629
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:49 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Schrap gewoon dat VETO-recht en de uninamiteit en werk met gekwalificeerde meerderheden. Dan kan een enkel land niet zomaar dwarsliggen. Zelfde geldt ook voor de NAVO.
Dit is al zo vaak besproken maar dit krijg je alleen voor elkaar als de stem van elke lidstaat even zwaar weegt. Anders hebben kleine lidstaten als Estland, Slovenië en Malta niets meer te vertellen en wordt alles bepaald door Italië, Frankrijk en Duitsland en de rest mag tekenen bij het kruisje.

Bovendien wordt Nederland via deze route vrijwel zeker gedwongen om een schulden- en transferunie te accepteren. Daar is hier geen politiek en maatschappelijk draagvlak voor. Voor ons zal dat dus neerkomen op keuze tussen accepteren dat we structureel zullen moeten betalen voor het Zuiden, of een Nexit. Want andere opties zijn er dan niet.
  donderdag 8 december 2022 @ 12:02:29 #37
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206992664
Zou wel lachen zijn als Roemenie en Bulgarije nu schijt zouden hebben aan alle embargo's en olie en gas inkopen bij Rusland.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_206992760
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:02 schreef -XOR- het volgende:
Zou wel lachen zijn als Roemenie en Bulgarije nu schijt zouden hebben aan alle embargo's en olie en gas inkopen bij Rusland.
Ze zijn EU lid, als ze dat doen dan verliezen ze allerlei subsidies. Zie de 7,5 miljard die van Hongarije bevroren wordt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 8 december 2022 @ 12:17:15 #39
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206992803
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)eker-via-balkanroute

Onze Oostenrijkse vrienden zijn ook tegen de komst van Roemenië, hele punt nu van de agenda. Zoals gezegd terecht, bij twijfel niet inhalen. En van die geo-politieke argumenten hebben we wel voldoende pijn gehad, hè Griekenland en Hongarije?

En zoals je ook in het artikel kunt lezen, er is nog steeds te veel corruptie in Bulgarije…
"Zoals je in het artikel kunt lezen"

Plaatst 'ie een artikel dat achter een betaalmuur verstopt zit :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_206992835
Als ik die berichtgeving zo lees, dan denk ik wel dat Servië voorlopig nog wel even in de EU-wachtkamer blijft zitten.

Maar Servië is dan ook een wolf in schaapskleren met hun geleur met Rusland. Dat lidmaatschap zal voor Brussel ook meer een kwestie zijn van better have them inside pissing out.
pi_206992883
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De enige optie die je eigenlijk hebt, behalve alles zelf bij elkaar puzzelen, is de Treinreiswinkel. Maar dan betaal je wel de hoofdprijs.

Dit is nou typisch iets waar de EU een rol kan spelen. Stem het op elkaar af en bouw een platform, met de zelfde voortvarendheid als dat coronapaspoort. In plaats van gezanik over telefoonstekkertjes en ander micromanagement.
Timmermans is het ‘spuugzat’: Europese spoorwegen krijgen tot einde van jaar voor ticketingsysteem.Zo niet dan wil Brussel het wettelijk gaan afdwingen.

Er is al het een en ander in gang gezet. Maar het is belachelijk dat het anno 2022 nog niet bestaat.
  donderdag 8 december 2022 @ 12:25:34 #42
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206992900
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze zijn EU lid, als ze dat doen dan verliezen ze allerlei subsidies. Zie de 7,5 miljard die van Hongarije bevroren wordt.
Dat snap ik en dat zal ook niet gebeuren, maar ik blijf het vrij honds vinden om (zeker) Roemenie en Bulgarije Schengentoegang te blijven ontzeggen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 8 december 2022 @ 12:28:58 #43
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_206992938
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:19 schreef Spablauw214 het volgende:
Als ik die berichtgeving zo lees, dan denk ik wel dat Servië voorlopig nog wel even in de EU-wachtkamer blijft zitten.

Maar Servië is dan ook een wolf in schaapskleren met hun geleur met Rusland. Dat lidmaatschap zal voor Brussel ook meer een kwestie zijn van better have them inside pissing out.
Servië is qua corruptie en machtsmisbruik door politici een soort Hongarije-plus. Vucic is wel een tandje erger dan Orban en Orban is al een blok aam het been voor de EU. Nee, ik denk dat landen als Montenegro, Noord-Macedonië en Albanië eerder kandidaten zijn voor EU-lidmaatschap dan Servië. Ook omdat Montenegro, Noord-Macedonië en Albanië al lid zijn van de NAVO en Montenegro de euro gebruikt als valuta.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_206992945
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Timmermans is het ‘spuugzat’: Europese spoorwegen krijgen tot einde van jaar voor ticketingsysteem.Zo niet dan wil Brussel het wettelijk gaan afdwingen.

Er is al het een en ander in gang gezet. Maar het is belachelijk dat het anno 2022 nog niet bestaat.
Maar dan is er dus een centrale site om tickets te bestellen. Dat betekent niet automatisch dat je daar ook een hele reis op 1 ticket kunt kopen, met gegarandeerde overstappen. Zo lang dat er niet is, heb je er feitelijk alsnog weinig aan.
pi_206992977
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:28 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Servië is qua corruptie en machtsmisbruik door politici een soort Hongarije-plus. Vucic is wel een tandje erger dan Orban en Orban is al een blok aam het been voor de EU. Nee, ik denk dat landen als Montenegro, Noord-Macedonië en Albanië eerder kandidaten zijn voor EU-lidmaatschap dan Servië. Ook omdat Montenegro, Noord-Macedonië en Albanië al lid zijn van de NAVO en Montenegro de euro gebruikt als valuta.
Vucic is een corrupte clown en een erfstuk uit de nalatenschap van Milosevic. Dan weet je wel voldoende. Verder kunnen we onszelf de vraag stellen wat de westelijke Balkan ons nou concreet te bieden heeft. Want dit wordt weer de zoveelste bodemloze put waar we (en de andere nettobetalers) ongelimiteerd geld in kunnen storten.

Voor wat betreft Hongarije (en Polen): dat zijn opportunisten. Ze trekken ons eerst leeg, en zodra ze nettobetaler worden, stappen ze eruit. U las het hier.
pi_206992999
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:29 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar dan is er dus een centrale site om tickets te bestellen. Dat betekent niet automatisch dat je daar ook een hele reis op 1 ticket kunt kopen, met gegarandeerde overstappen. Zo lang dat er niet is, heb je er feitelijk alsnog weinig aan.
Nee dat klopt. Dat is nog wel een dingetje inderdaad als de treinen uitvallen of vertraagd zijn. Ik weet niet hoe ze dan de waarborgen willen regelen.
pi_206993096
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat snap ik en dat zal ook niet gebeuren, maar ik blijf het vrij honds vinden om (zeker) Roemenie en Bulgarije Schengentoegang te blijven ontzeggen.
Tja, van Roemenië weet ik gewoon dat de corruptie veel hoger is dan hier. Of dat in elk geval was tot 3 jaar geleden en dat kan dus met 1 verkiezing zo weer terug komen. Zulke landen Schengen binnenlaten vind ik dan weer absurd. Net als dat kandidaat lidmaatschap van Oekraïne voor de EU. Eerst toch echt veel minder corrupt worden en vooral het anti-corruptie moet echt in de cultuur ingeslepen worden. Dan ben je gewoon echt wel heel wat jaar verder.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 8 december 2022 @ 12:44:18 #48
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206993102
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is wel een beetje wrang dat Kroatië wel wordt toegelaten natuurlijk. En de euro mag invoeren. Maar uiteindelijk is het gewoon voor eenieder duidelijk wat de doelen zijn en als je daar aantoonbaar niet aan voldoet dan houdt het simpelweg op, waarom heb je anders die doelen?
Bulgarije mag ook de invoeren, dat staat nog altijd op de planning voor 2024.

Bulgarije en Roemenië voldoen aantoonbaar al ruim 10 jaar aan de doelen en voorwaarden van toetreding tot Schengen.

Nederland misbruikt nu zelfs de vooruitgang in Bulgarije als argument om te veto-en. Sinds 2019 voert de EC namelijk geen CVM-onderzoeken in Bulgarije meer uit omdat er vooruitgang voldoende is en aan alle voorwaarden wordt voldaan.

Voert NL nu als argument uit dat er geen recent CVM-onderzoek is geweest en daardoor niet zeker kan zijn of er dus wel aan het CVM (wat sowieso geen voorwaarde voor Schengen is!) wordt voldaan.

Tussen neus en lippen door vraagt meneer Rutte zich nog heel galant af of men niet eenvoudig voor 50 euro de grens over kan steken. Pardon? In de afgelopen maanden hebben drie politie-agenten het leven verloren tijdens het bewaken van de Europese grens! :') :')

Georganiseerde misdaad? Ja, 15 jaar geleden zou je een punt hebben gehad. Wat betreft georganiseerde misdaad moet Nederland echter vooral naar zichzelf kijken.

Het is natuurlijk volkomen duidelijk wat hier aan de hand is: Rutte misbruikt dit om de VVD over een paar maanden een beter figuur te laten slaan tijdens de verkiezingen voor personen die nu nog op PVV lijken te willen stemmen. Toevalligerwijs heb je in Oostenrijk momenteel exact dezelfde situatie met de ÖVP en FPÖ.

Waarom Oostenrijk wel wat ziet zitten in Kroatië? Oostenrijk wil nogal graag LNG ontvangen van Kroatië, waardoor ze zich 'wat soepeler' opstellen.

Zweden heeft zijn reserveringen - men gaf aan ook nee te stemmen - overigens wel gewoon eerlijk laten varen nadat meerdere onderzoeken (waar Nederland niet eens aan deel wilde nemen!) uit hebben gewezen dat Bulgarije en Roemenië, zoals verwacht, nog steeds aan alle voorwaarden voldoen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 8 december 2022 @ 12:47:40 #49
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206993142
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:02 schreef -XOR- het volgende:
Zou wel lachen zijn als Roemenie en Bulgarije nu schijt zouden hebben aan alle embargo's en olie en gas inkopen bij Rusland.
Of hun middelvinger opsteken en de grenzen niet meer netjes bewaken :) Voordelen heeft het immers toch niet. Levert alleen maar hoge kosten, geweld en doden op terwijl je zelf vervolgens een middelvinger toegewezen krijgt van Nederland en Oostenrijk :D

Mocht toelating niet binnen nu en een jaar of twee geregeld zijn dan is dat een realistisch scenario. Ik ga er echter vanuit dat beide landen binnen nu en een jaar alsnog tot Schengen behoren. Eerst moeten het laffe Nederland en Oostenrijk hun verkiezinkjes achter de rug hebben.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_206993147
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:44 schreef Dven het volgende:

[..]
Bulgarije mag ook de invoeren, dat staat nog altijd op de planning voor 2024.

Bulgarije en Roemenië voldoen aantoonbaar al ruim 10 jaar aan de doelen en voorwaarden van toetreding tot Schengen.

Nederland misbruikt nu zelfs de vooruitgang in Bulgarije als argument om te veto-en. Sinds 2019 voert de EC namelijk geen CVM-onderzoeken in Bulgarije meer uit omdat er vooruitgang voldoende is en aan alle voorwaarden wordt voldaan.

Voert NL nu als argument uit dat er geen recent CVM-onderzoek is geweest en daardoor niet zeker kan zijn of er dus wel aan het CVM (wat sowieso geen voorwaarde voor Schengen is!) wordt voldaan.

Tussen neus en lippen door vraagt meneer Rutte zich nog heel galant af of men niet eenvoudig voor 50 euro de grens over kan steken. Pardon? In de afgelopen maanden hebben drie politie-agenten het leven verloren tijdens het bewaken van de Europese grens! :') :')

Georganiseerde misdaad? Ja, 15 jaar geleden zou je een punt hebben gehad. Wat betreft georganiseerde misdaad moet Nederland echter vooral naar zichzelf kijken.

Het is natuurlijk volkomen duidelijk wat hier aan de hand is: Rutte misbruikt dit om de VVD over een paar maanden een beter figuur te laten slaan tijdens de verkiezingen voor personen die nu nog op PVV lijken te willen stemmen. Toevalligerwijs heb je in Oostenrijk momenteel exact dezelfde situatie met de ÖVP en FPÖ.

Waarom Oostenrijk wel wat ziet zitten in Kroatië? Oostenrijk wil nogal graag LNG ontvangen van Kroatië, waardoor ze zich 'wat soepeler' opstellen.

Zweden heeft zijn reserveringen - men gaf aan ook nee te stemmen - overigens wel gewoon eerlijk laten varen nadat meerdere onderzoeken (waar Nederland niet eens aan deel wilde nemen!) uit hebben gewezen dat Bulgarije en Roemenië, zoals verwacht, nog steeds aan alle voorwaarden voldoen.
Ja we kennen de riedel nu wel “Nederland moet naar zichzelf kijken”, zijn we ook al racistisch? Dat is meestal de volgende stap. Eenmaal binnen krijg je ze er nooit meer uit en we hebben wel voldoende probleemdossiers in de diverse Europese gremia, bij twijfel niet inhalen. Heel eenvoudig.

Ik ben blij dat het kabinet eens een keer voet bij stuk houdt.
zie email 27 oktober
  donderdag 8 december 2022 @ 12:50:16 #51
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206993162
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:19 schreef Spablauw214 het volgende:
Als ik die berichtgeving zo lees, dan denk ik wel dat Servië voorlopig nog wel even in de EU-wachtkamer blijft zitten.

Maar Servië is dan ook een wolf in schaapskleren met hun geleur met Rusland. Dat lidmaatschap zal voor Brussel ook meer een kwestie zijn van better have them inside pissing out.
Servië is de Balkanoorlogen natuurlijk nog niet vergeten dus dat duurt wel even voor je dat volk grotendeels met de neus richting het westen krijgt.

Bulgarije en Roemenië Schengen niet laten toetreden is overigens ook het beste cadeau wat Rusland en de lokale pro-Russen voor Sinterklaas hebt kunnen geven.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_206993199
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:50 schreef Dven het volgende:

[..]
Servië is de Balkanoorlogen natuurlijk nog niet vergeten dus dat duurt wel even voor je dat volk grotendeels met de neus richting het westen krijgt.

Bulgarije en Roemenië Schengen niet laten toetreden is overigens ook het beste cadeau wat Rusland en de lokale pro-Russen voor Sinterklaas hebt kunnen geven.
Ja, want terug in de Russische moederschoot wacht echt een glorieuze toekomst :')
  donderdag 8 december 2022 @ 12:54:54 #53
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206993240
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja, want terug in de Russische moederschoot wacht echt een glorieuze toekomst :')
Neuh, maar wanneer je door anderen als derderangs Europese burgers behandeld wordt dan is het logisch dat de andere kant op den duur aantrekkelijker wordt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_206993241
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:44 schreef Dven het volgende:

[..]
Bulgarije mag ook de invoeren, dat staat nog altijd op de planning voor 2024.

Bulgarije en Roemenië voldoen aantoonbaar al ruim 10 jaar aan de doelen en voorwaarden van toetreding tot Schengen.

Nederland misbruikt nu zelfs de vooruitgang in Bulgarije als argument om te veto-en. Sinds 2019 voert de EC namelijk geen CVM-onderzoeken in Bulgarije meer uit omdat er vooruitgang voldoende is en aan alle voorwaarden wordt voldaan.

Voert NL nu als argument uit dat er geen recent CVM-onderzoek is geweest en daardoor niet zeker kan zijn of er dus wel aan het CVM (wat sowieso geen voorwaarde voor Schengen is!) wordt voldaan.

Tussen neus en lippen door vraagt meneer Rutte zich nog heel galant af of men niet eenvoudig voor 50 euro de grens over kan steken. Pardon? In de afgelopen maanden hebben drie politie-agenten het leven verloren tijdens het bewaken van de Europese grens! :') :')

Georganiseerde misdaad? Ja, 15 jaar geleden zou je een punt hebben gehad. Wat betreft georganiseerde misdaad moet Nederland echter vooral naar zichzelf kijken.

Het is natuurlijk volkomen duidelijk wat hier aan de hand is: Rutte misbruikt dit om de VVD over een paar maanden een beter figuur te laten slaan tijdens de verkiezingen voor personen die nu nog op PVV lijken te willen stemmen. Toevalligerwijs heb je in Oostenrijk momenteel exact dezelfde situatie met de ÖVP en FPÖ.

Waarom Oostenrijk wel wat ziet zitten in Kroatië? Oostenrijk wil nogal graag LNG ontvangen van Kroatië, waardoor ze zich 'wat soepeler' opstellen.

Zweden heeft zijn reserveringen - men gaf aan ook nee te stemmen - overigens wel gewoon eerlijk laten varen nadat meerdere onderzoeken (waar Nederland niet eens aan deel wilde nemen!) uit hebben gewezen dat Bulgarije en Roemenië, zoals verwacht, nog steeds aan alle voorwaarden voldoen.
Roemenië en Bulgarije staan gewoon nog steeds 1 en 2 qua corruptie in de EU. Nog steeds. En ja, sinds 2019 is er bij beide een verbetering te zien, maar een nog maar 3 jaar durende verbetering is geen duurzame verbetering. Eén 'verkeerde' verkiezingsuitslag en dat is weer verdwenen.

Bij twijfel nee zeggen lijkt me een zeer gezonde situatie. Laat ze eerst maar 10 jaar een goede lijn in de strijd tegen corruptie laten zien. En misschien ook niet meer de twee meest corrupte landen van de EU zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 8 december 2022 @ 12:57:28 #55
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206993282
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja we kennen de riedel nu wel “Nederland moet naar zichzelf kijken”, zijn we ook al racistisch? Dat is meestal de volgende stap. Eenmaal binnen krijg je ze er nooit meer uit en we hebben wel voldoende probleemdossiers in de diverse Europese gremia, bij twijfel niet inhalen. Heel eenvoudig.

Ik ben blij dat het kabinet eens een keer voet bij stuk houdt.
Ik zeg niets over racisme. Ik geef alleen aan dat op het gebied van georganiseerde misdaad Nederland inmiddels tot de slechtste jongetjes van de klas behoort en dat er nogal wat drogredenen worden aangehaald om een land niet toe te laten.

Het zegt ook wel iets natuurlijk wanneer je voor de rest de feiten in de gehele post negeert.

Enfin, Bulgarije en Roemenië binnen twee jaar alsnog binnen Schengen nadat Rutte zijn verkiezings-overwinninkje behaald heeft door lekker kritisch te blehren. U heeft het hier als eerst gelezen. :W
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_206993285
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:54 schreef Dven het volgende:

[..]
Neuh, maar wanneer je door anderen als derderangs Europese burgers behandeld wordt dan is het logisch dat de andere kant op den duur aantrekkelijker wordt.
Ik vind dit wel calimerogedrag met een hoog Surinamegehalte hoor. Neem ons serieus of anders!!!1

Zoals trein al zegt neigt dit imo al naar het trekken van de racismekaart.
pi_206993320
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:57 schreef Dven het volgende:

[..]
Ik geef alleen aan dat op het gebied van georganiseerde misdaad Nederland inmiddels tot de slechtste jongetjes van de klas behoort en dat er nogal wat drogredenen worden aangehaald om een land niet toe te laten.
Deze hele jij-bak/whataboutism is op zichzelf toch ook al een drogredenering?
pi_206993326
https://www.telegraaf.nl/(...)r-nederlandse-boeren

Over Europa gesproken zeg, we krijgen maar geen landbouw subsidie want de Poolse commissaris vindt het niet eerlijk dat voor Polen dezelfde eisen gelden :')

Waarom maakt die club het zijn critici toch altijd zo makkelijk?
zie email 27 oktober
  donderdag 8 december 2022 @ 13:05:37 #59
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206993386
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Roemenië en Bulgarije staan gewoon nog steeds 1 en 2 qua corruptie in de EU. Nog steeds. En ja, sinds 2019 is er bij beide een verbetering te zien, maar een nog maar 3 jaar durende verbetering is geen duurzame verbetering. Eén 'verkeerde' verkiezingsuitslag en dat is weer verdwenen.

Bij twijfel nee zeggen lijkt me een zeer gezonde situatie. Laat ze eerst maar 10 jaar een goede lijn in de strijd tegen corruptie laten zien. En misschien ook niet meer de twee meest corrupte landen van de EU zijn.
Een verkeerde verkiezingsuitslag? Mwoah. Die zijn vooralsnog al bijna 30 jaar pro-westers.

Ik snap ook niet zo goed waarom je zelf nu zo over corruptie aan het wauwelen bent terwijl duidelijk is dat dit voor Schengen geen voorwaarde is en ook het Nederlands kabinet hier in Roemenië niets negatiefs over zegt en ook qua Bulgarije geen specifieke aantijgingen heeft maar enkel "We willen het beter onderzocht hebben" aangeeft.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 8 december 2022 @ 13:07:38 #60
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206993407
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik vind dit wel calimerogedrag met een hoog Surinamegehalte hoor. Neem ons serieus of anders!!!1

Zoals trein al zegt neigt dit imo al naar het trekken van de racismekaart.
Nee. "Wij wensen graag de rechten te krijgen waar we volgens de regels al ruim tien jaar recht op hebben."
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_206993416
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 13:07 schreef Dven het volgende:

[..]
Nee. "Wij wensen graag de rechten te krijgen waar we volgens de regels al ruim tien jaar recht op hebben."
Daar verschillen de meningen dus over.
pi_206993433
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 13:07 schreef Dven het volgende:

[..]
Nee. "Wij wensen graag de rechten te krijgen waar we volgens de regels al ruim tien jaar recht op hebben."
Daar heb je pas recht op als iedereen het daar mee eens is. Zo simpel is het. Niets recht, gunst.
zie email 27 oktober
  donderdag 8 december 2022 @ 13:24:50 #63
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206993654
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 13:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Daar verschillen de meningen dus over.
Uh, nee. De voorwaarden zijn duidelijk, en aan allen wordt voldaan. Dat is een feit en dit betreffen dezelfde voorwaarden waar alle andere leden aan voldaan moeten om tot het clubje te behoren.

Helaas is er dus één (!) land dat vindt dat zij opeens extra voorwaarden kunnen creëeren.

Nederland in het geval Bulgarije met het eisen van extra CMV-onderzoeken, terwijl die door de uitvoerende partij (EC) zijn stopgezet omwille van het grote aantal positieve onderzoeken.

Voordeel is natuurlijk wel dat Bulgarije simpelweg met de EC kan overleggen het CVM weer aan te zwengelen. Daar gaat echter wel tijd in zitten omdat het nu eenmaal in 2019 afgesloten is. Dan zijn er na de invoegetreding nog 12 maanden nodig om de twee positieve rapporten te verkrijgen, waarna Nederland dus naar eigen zeggen zijn akkoord met geven met toetreding.

Omslachtig allemaal, om wat binnenlands politiek geneuzel :)

Oostenrijk weer een ander dingetje. Die zijn boos om de grote aantallen migranten in het land. Niet dat Bulgarije en Roemenië daar mee te maken hebben maar zij zijn op dit moment tegen Schengen-uitbreiding in z'n algemeen en niet zozeer tegen Bulgarije en Roemenië. Voor Kroatië maken ze echter wel een uitzondering. Want gas.

Hiermee gaat Oostenrijk overigens volledig in tegen het advies van de eigen adviseurs die ze mee hebben gestuurd met de onderzoeken naar Roemenië en Bulgarije maar goed : Je wil toch aan de macht blijven, dus dan maar over de rug van andere landen heen :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_206993696
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 13:24 schreef Dven het volgende:

[..]
Uh, nee. De voorwaarden zijn duidelijk, en aan allen wordt voldaan. Dat is een feit en dit betreffen dezelfde voorwaarden waar alle andere leden aan voldaan moeten om tot het clubje te behoren.

Helaas is er dus één (!) land dat vindt dat zij opeens extra voorwaarden kunnen creëeren.

Nederland in het geval Bulgarije met het eisen van extra CMV-onderzoeken, terwijl die door de uitvoerende partij (EC) zijn stopgezet omwille van het grote aantal positieve onderzoeken.

Voordeel is natuurlijk wel dat Bulgarije simpelweg met de EC kan overleggen het CVM weer aan te zwengelen. Daar gaat echter wel tijd in zitten omdat het nu eenmaal in 2019 afgesloten is. Dan zijn er na de invoegetreding nog 12 maanden nodig om de twee positieve rapporten te verkrijgen, waarna Nederland dus naar eigen zeggen zijn akkoord met geven met toetreding.

Omslachtig allemaal, om wat binnenlands politiek geneuzel :)

Oostenrijk weer een ander dingetje. Die zijn boos om de grote aantallen migranten in het land. Niet dat Bulgarije en Roemenië daar mee te maken hebben maar zij zijn op dit moment tegen Schengen-uitbreiding in z'n algemeen en niet zozeer tegen Bulgarije en Roemenië. Voor Kroatië maken ze echter wel een uitzondering. Want gas.

Hiermee gaat Oostenrijk overigens volledig in tegen het advies van de eigen adviseurs die ze mee hebben gestuurd met de onderzoeken naar Roemenië en Bulgarije maar goed : Je wil toch aan de macht blijven, dus dan maar over de rug van andere landen heen :)
Oke.
  donderdag 8 december 2022 @ 13:31:43 #65
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206993723
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 13:29 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Oke.
Het was al duidelijk dat je maar bar weinig kennis betreffende het onderwerp hebt. Dat hoef je echt niet aan te dikken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_206993749
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2022 13:31 schreef Dven het volgende:

[..]
Het was al duidelijk dat je maar bar weinig kennis betreffende het onderwerp hebt. Dat hoef je echt niet aan te dikken.
Nou ja het enige wat ik vaststel is dat er op dit moment geen unanimiteit is voor toetreding. Dan kan je weet ik hoeveel posts vullen met verongelijkt doen en slachtoffergedrag, maar dat verandert niks aan het gegeven dat er momenteel geen unanimiteit is. Wat daar verder ook de aanleiding voor is.
  donderdag 8 december 2022 @ 13:37:54 #67
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206993806
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 13:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Daar heb je pas recht op als iedereen het daar mee eens is. Zo simpel is het. Niets recht, gunst.
Uh, nee. Het is voor EU-landen een verplichting om lid te worden van Schengen. Niets gunst. Enkel Ierland heeft ooit de opt-out gekregen.

Ook jij bent duidelijk niet zo goed bekend met de materie :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 8 december 2022 @ 13:43:21 #68
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206993887
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 13:37 schreef Dven het volgende:
Uh, nee. Het is voor EU-landen een verplichting om lid te worden van Schengen.
Maar dat betekent toch niet dat je het ook onvoorwaardelijk wordt?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 8 december 2022 @ 13:52:21 #69
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206994006
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 13:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar dat betekent toch niet dat je het ook onvoorwaardelijk wordt?
Dat is correct, je moet immers wel aan de voorwaarden voldoen :+ Wat in het geval van alle drie de landen al geruime tijd zo is. Helaas zijn er een tweetal bullebakken, waarvan het Nederlands kabinet er één is.

Overigens interessante ontwikkelingen gaande nu. De ministers zijn onderling in overleg met elkaar gegaan. Druk op NL om ook Bulgarije toe te laten wordt opgevoerd.

Daarnaast spelen Duitsland en Luxemburg al helemaal een vuil spel. Die hebben hun ja al gegeven aan alle drie de landen, maar zijn bereid Kroatië te blokkeren indien Oostenrijk de blokkade van Roemenië en Bulgarije niet opgeeft.Topshow.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_206994024
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 13:05 schreef Dven het volgende:

[..]
Een verkeerde verkiezingsuitslag? Mwoah. Die zijn vooralsnog al bijna 30 jaar pro-westers.

Ik snap ook niet zo goed waarom je zelf nu zo over corruptie aan het wauwelen bent terwijl duidelijk is dat dit voor Schengen geen voorwaarde is en ook het Nederlands kabinet hier in Roemenië niets negatiefs over zegt en ook qua Bulgarije geen specifieke aantijgingen heeft maar enkel "We willen het beter onderzocht hebben" aangeeft.
Richting Bulgarije is dat juist het hoofdbezwaar van het Nederlandse kabinet: https://www.ad.nl/politie(...)et-op-orde~a9e529f5/
Je lijkt zelf niet zo goed op de hoogte.

En corruptie en het opheffen van grenscontroles zijn natuurlijk 1 op 1 aan elkaar verbonden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hanca op 08-12-2022 13:58:44 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 8 december 2022 @ 14:01:18 #71
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206994139
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 13:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Richting Bulgarije is dat juist het hoofdbezwaar van het Nederlandse kabinet.
Nee, het Nederlands bezwaar is dat ze volgens hen geen duidelijk zicht hebben op de situatie en er daarom zorgen zijn. Dit wegens het ontbreken van recente CVM-rapporten in het geval van Bulgarije (aangezien deze gestopt zijn door de EC, iets waar NL niet blij mee was).

Je kan dit allemaal prima teruglezen in dit schrijven aan de voorzitter van de TK

Dit is de reden dat Nederland - ondanks dat het uitgenodigd is - geen experts meegestuurd heeft naar de missies die onlangs in Roemenië en Bulgarije hebben plaatsgevonden. Missies die unaniem positief beoordeeld zijn, waardoor ook Zweden, dat tegen toetreding was, inmiddels toch 'ja' gestemd heeft. Hell, zelfs het AfD is inmiddels positief :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_206994174
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 13:52 schreef Dven het volgende:

[..]
Dat is correct, je moet immers wel aan de voorwaarden voldoen :+ Wat in het geval van alle drie de landen al geruime tijd zo is. Helaas zijn er een tweetal bullebakken, waarvan het Nederlands kabinet er één is.

Overigens interessante ontwikkelingen gaande nu. De ministers zijn onderling in overleg met elkaar gegaan. Druk op NL om ook Bulgarije toe te laten wordt opgevoerd.

Daarnaast spelen Duitsland en Luxemburg al helemaal een vuil spel. Die hebben hun ja al gegeven aan alle drie de landen, maar zijn bereid Kroatië te blokkeren indien Oostenrijk de blokkade van Roemenië en Bulgarije niet opgeeft.Topshow.

Bron?
  donderdag 8 december 2022 @ 14:06:17 #73
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206994224
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Bron?
Jack Parrock, politiek correspondent van onder andere DW en Euronews.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_206994243
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:06 schreef Dven het volgende:

[..]
Jack Parrock, politiek correspondent van onder andere DW en Euronews.
Oja nu zie ik het. Wat een treurige koehandel :')

Ze zijn blijkbaar uit elkaar gegaan om te onderhandelen in klein comité. Zal wel weer een inlegvelletje worden dan, of een leuke EU-post voor Nederland :')
pi_206994287
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:01 schreef Dven het volgende:

[..]
Nee, het Nederlands bezwaar is dat ze volgens hen geen duidelijk zicht hebben op de situatie en er daarom zorgen zijn. Dit wegens het ontbreken van recente CVM-rapporten in het geval van Bulgarije (aangezien deze gestopt zijn door de EC, iets waar NL niet blij mee was).

Je kan dit allemaal prima teruglezen in dit schrijven aan de voorzitter van de TK

Dit is de reden dat Nederland - ondanks dat het uitgenodigd is - geen experts meegestuurd heeft naar de missies die onlangs in Roemenië en Bulgarije hebben plaatsgevonden. Missies die unaniem positief beoordeeld zijn, waardoor ook Zweden, dat tegen toetreding was, inmiddels toch 'ja' gestemd heeft. Hell, zelfs het AfD is inmiddels positief :')
Klopt, die had ik al gelezen. In die brief staat dat corruptie het hoofdbezwaar is:

quote:
Wel blijven er bij het kabinet zorgen bestaan over corruptie aan de Bulgaars-Turkse grens. Zo is in oktober een aantal agenten van de grenspolitie aangeklaagd op verdenking van corruptie.

...

Het laatste CVM-rapport voor Bulgarije dateert uit 20196. Het kabinet deelt de conclusie van de Commissie die in dat rapport stelt dat het CVM voor Bulgarije kan worden afgerond, niet. Het kabinet houdt, met het oog op de uitvoering van Schengen, zorgen over de corruptie en rechtsstaat in Bulgarije.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206994339
Ik zit wat verder te lezen over die Schengen-discussie. Oostenrijk schijnt vooral verontwaardigd te zijn over de matige bewaking van de buitengrenzen, waardedaling van de euro, uit de hand gelopen arbeidsmigratie, gezamenlijke schulden die door hun strot geduwd zijn en zo nog wat punten.

Op zich terecht want het zijn niet ontoevallig precies de keerzijdes van de EU waar wij ook tegenaan lopen, alleen of deze blokkade de manier is om daar iets aan te veranderen is natuurlijk wel twijfelachtig.

Maar ook in Oostenrijk is blijkbaar het besef ingedaald dat als je steeds compromissen moet sluiten, je dus steeds een klein beetje toegeeft en je op de lange termijn dus alsnog aan het kortste eind trekt. Want dat is hoe de EU werkt. Er is nooit een nuloptie. Van tafel weglopen kan niet, er moet altijd een compromis zijn. Dan krijg je dit.

[ Bericht 25% gewijzigd door Spablauw214 op 08-12-2022 14:22:02 ]
pi_206994455
Mooie OP heb je gemaakt. @Neef_Wuppie
  donderdag 8 december 2022 @ 14:31:28 #78
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206994465
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Oja nu zie ik het. Wat een treurige koehandel :')

Ze zijn blijkbaar uit elkaar gegaan om te onderhandelen in klein comité. Zal wel weer een inlegvelletje worden dan, of een leuke EU-post voor Nederland :')
Het is wat droevig ja, maar die mening heb ik ook betreffende andere tactieken die tijdens dit Schengenspel door bepaalde landen worden gehanteerd :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_206994479
Stemming heeft inmiddels plaatsgevonden. Unanieme steun voor Kroatië. Bulgarije en Roemenië allebei tegengehouden door NL en AT.
pi_206994485
twitter
pi_206994508
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:32 schreef Spablauw214 het volgende:
Stemming heeft inmiddels plaatsgevonden. Unanieme steun voor Kroatië. Bulgarije en Roemenië allebei tegengehouden door NL en AT.
Prima zaak. Als je iemand aanstelt als grenswacht van je land, moet je zeker weten dat die niet corrupt is. Dat geldt hier natuurlijk ook.

Dat de EC in haar honger naar meer macht zulke dingen over het hoofd ziet, betekent niet dat je naar hen moet luisteren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 8 december 2022 @ 14:39:33 #82
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206994542
quote:
Prima zaak dat Kroatië er in ieder geval snel op vooruit mag kan gaan. Bulgarije en Roemenië zullen ongetwijfeld snel volgen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_206994548
Overigens terecht dat Kroatië is toegelaten tot Schengen en de eurozone. Plenkovic en HDZ hebben daar hard voor gewerkt en voor de euro was eigenlijk geen steun onder de bevolking.

Sowieso is Plenkovic een graag geziene figuur in Brussel, wordt ook veel genoemd als opvolger van Michel.
pi_206994689
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:30 schreef Zipportal het volgende:
Mooie OP heb je gemaakt. @:neef_wuppie
Bedankt.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_206994810
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Oja nu zie ik het. Wat een treurige koehandel :')

Ze zijn blijkbaar uit elkaar gegaan om te onderhandelen in klein comité. Zal wel weer een inlegvelletje worden dan, of een leuke EU-post voor Nederland :')
Hans Leijtens moet nog benoemd worden :')

Maar ik kan me niet voorstellen dat de vvd nu weer door de pomp gaat.
zie email 27 oktober
pi_206995118
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 15:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hans Leijtens moet nog benoemd worden :')

Maar ik kan me niet voorstellen dat de vvd nu weer door de pomp gaat.
De stemming is gewoon geweest, die gaan ze echt niet nog een keer doen. Dus dit is voorlopig definitief.

Nederland heeft Roemenië wel gesteund:
https://www.euronews.com/(...)tia-gets-green-light
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206995279
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 15:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
De stemming is gewoon geweest, die gaan ze echt niet nog een keer doen. Dus dit is voorlopig definitief.

Nederland heeft Roemenië wel gesteund:
https://www.euronews.com/(...)tia-gets-green-light
Oostenrijk is nu gewoon overal tegen, zie ook mijn post eerder vanmiddag.

Het schijnt volgend jaar weer geagendeerd te kunnen worden, maar voorlopig is het inderdaad van tafel.
pi_206995352
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 16:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Oostenrijk is nu gewoon overal tegen, zie ook mijn post eerder vanmiddag.

Het schijnt volgend jaar weer geagendeerd te kunnen worden, maar voorlopig is het inderdaad van tafel.
Augustus, staat in het artikel. En Oostenrijk heeft inderdaad weinig steekhoudende argumenten, maar dat je een land dat net nog een aantal grenswachten heeft moeten oppakken omdat ze corrupt zijn niet de baas wil maken over de grens van je land, vind ik echt een heel legitiem argument. Ik snap hier eigenlijk de politieke spelletjes van de andere landen niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206995395
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 16:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Augustus, staat in het artikel. En Oostenrijk heeft inderdaad weinig steekhoudende argumenten, maar dat je een land dat net nog een aantal grenswachten heeft moeten oppakken omdat ze corrupt zijn niet de baas wil maken over de grens van je land, vind ik echt een heel legitiem argument. Ik snap hier eigenlijk de politieke spelletjes van de andere landen niet.
Ik vind de frustraties van Oostenrijk op zich terecht, ook omdat wij tegen dezelfde zaken aan lopen, namelijk dat we op een punt komen waarop vraagtekens rijzen of de voordelen van lidmaatschap nog in verhouding staan tot de te brengen offers. Ik vind dat alleen geen argument om dan maar de toetreding van andere landen te frustreren.

Corrupte grensbewaking is natuurlijk een ander verhaal.
pi_206995425
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 16:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik vind de frustraties van Oostenrijk op zich terecht, ook omdat wij tegen dezelfde zaken aan lopen, namelijk dat we op een punt komen waarop vraagtekens rijzen of de voordelen van lidmaatschap nog in verhouding staan tot de te brengen offers. Ik vind dat alleen geen argument om dan maar de toetreding van andere landen te frustreren.
De vraagtekens van Oostenrijk over EU beleid kunnen best terecht zijn (ik deel de vragen over arbeidsmigratie), maar zijn in dit geval niet heel relevant.

Maar ik schrik eigenlijk wel hoe weinig serieus veel landen de grensbewaking nemen, als ze Bulgarije toe wilden laten. Dat die buitenste grenzen dicht zijn voor bijvoorbeeld terroristen is gewoon essentieel, omdat je eenmaal in Schengen ongecontroleerd door het hele gebied kunt reizen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206995504
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 16:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
De vraagtekens van Oostenrijk over EU beleid kunnen best terecht zijn (ik deel de vragen over arbeidsmigratie), maar zijn in dit geval niet heel relevant.

Maar ik schrik eigenlijk wel hoe weinig serieus veel landen de grensbewaking nemen, als ze Bulgarije toe wilden laten. Dat die buitenste grenzen dicht zijn voor bijvoorbeeld terroristen is gewoon essentieel, omdat je eenmaal in Schengen ongecontroleerd door het hele gebied kunt reizen.
Ik denk dat het voor een belangrijk deel ook prestige en beeldvorming is. “Jullie horen erbij”.

Zoals er destijds ook allerlei landen tot de euro zijn toegelaten die daar helemaal niet klaar voor waren, maar de EU geen nee durfde te verkopen. En nu zitten we met de ellende.
pi_206997100
twitter

Wat zijn dit voor mafklappers?
zie email 27 oktober
pi_206997123
https://nos.nl/artikel/24(...)ruit-zuivel-en-vlees

quote:
Supermarkten moeten stoppen met het stunten van de prijs van vers voedsel. Een meerderheid van de Tweede Kamer wil dat het kabinet gaat zorgen dat er een einde komt aan het sterk verlagen van de prijzen van fruit, groente, zuivel en vlees.

De Tweede Kamer vindt dat door het prijsstunten boeren te weinig geld krijgen voor hun producten. De supermarkten mogen nog wel levensmiddelen afprijzen die tegen hun houdbaarheidsdatum aanzitten.
Korting

In landen als Frankrijk, België wordt het prijsstunten met vers voedsel al aangepakt. En in Nederland mag er sinds de zomer van 2021 niet meer dan 25 procent korting worden gegeven op alcoholische dranken.

Partijen als de ChristenUnie, het CDA, de PvdA, Volt en BBB hebben het kabinet nu gevraagd om ook het stunten met agrarische basisproducten tegen te gaan. Het kabinet moet dit verzoek nu uitwerken.
Godverdomme zeg, wat een mierenneukerij weer. Als boeren te weinig geld krijgen voor hun producten moeten ze maar stoppen. Sowieso komt het meeste fruit toch uit het buitenland?
  donderdag 8 december 2022 @ 18:48:30 #94
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206997140
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat zijn dit voor mafklappers?
Mensen die eerst zelf het hele draaiboek willen schrijven, en dan achteraf gaan zeuren dat het niet erg spontaan was?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206997155
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat zijn dit voor mafklappers?
Dat is toch volledig voorspelbaar? Die mensen roepen dit soort dingen al jaren, dat is dan ook de grootste reden dat ik tegen die excuses ben.
pi_206997411
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:46 schreef MoreDakka het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ruit-zuivel-en-vlees
[..]
Godverdomme zeg, wat een mierenneukerij weer. Als boeren te weinig geld krijgen voor hun producten moeten ze maar stoppen. Sowieso komt het meeste fruit toch uit het buitenland?
Vlees en zuivel zijn nu al peperduur. Een kilo gehakt is in een jaar in prijs verdubbeld. Een pak melk van 80 cent naar 1,20. Een halve kilo kaas kost 7,50. Rot toch op met dat gezanik dat het te goedkoop zou zijn :')
pi_206997434
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat zijn dit voor mafklappers?
Als je zelf het hele draaiboek wil schrijven en de persoon die de excuses maakt woorden in de mond wil leggen. Wat is de waarde van die excuses dan?
pi_206997483
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als je zelf het hele draaiboek wil schrijven en de persoon die de excuses maakt woorden in de mond wil leggen. Wat is de waarde van die excuses dan?
Niets, revanchisme.
zie email 27 oktober
  donderdag 8 december 2022 @ 19:08:35 #99
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206997488
Dat ze geen excuses van een donkere minister willen, is dat eigenlijk ironisch of gewoon ronduit racistisch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206997515
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
Dat ze geen excuses van een donkere minister willen, is dat eigenlijk ironisch of gewoon ronduit racistisch?
Beide.
zie email 27 oktober
pi_206997525
twitter


In de categorie het kan altijd gekker. :')
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')