Het enige voordeel van de bus t.o.v. de trein is dat het oneindig schaalbaar is, want je zit niet vast aan spoorinfra. Nachttreinen kunnen nog wel interessant worden op de middellange afstand, zeker voor gezinnen en kleine groepen reizigers. Het moet echter wel comfortabeler worden dan nu het geval is, en de punctualiteit moet beter.quote:Op donderdag 8 december 2022 10:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Flixbus, dan ben je voor 20 euro in parijs. Het lijkt me alleen geen prettig ritje.
Laten we nog veel eenvoudiger beginnen: als ik nu een vlucht naar Barca wil boeken is dat in 5 minuten gefixt. Als ik voor een normale prijs met de trein naar Spanje wil moet ik daar eerst een dag op studeren. En bij nachttreinen is dat nog erger.quote:Op donderdag 8 december 2022 10:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het enige voordeel van de bus t.o.v. de trein is dat het oneindig schaalbaar is, want je zit niet vast aan spoorinfra. Nachttreinen kunnen nog wel interessant worden op de middellange afstand, zeker voor gezinnen en kleine groepen reizigers. Het moet echter wel comfortabeler worden dan nu het geval is, en de punctualiteit moet beter.
Eens. Al kan je de nachttrein wel boeken bij NS International. Maar het aantal bestemmingen is beperkt en de Nightjet is niet zelden 2 uur of langer vertraagd (wat waardeloos is als je bijvoorbeeld vanuit Zwitserland verder wil reizen richting Italië ofzo). Maar het staat echt nog in de kinderschoenen, er moet nog heel veel gebeuren om internationaal treinreizen een alternatief te laten zijn. Het is nu nog teveel iets voor hobbyisten. Dat het in Duitsland een grote teringzooi is helpt ook niet mee voor het imago.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we nog veel eenvoudiger beginnen: als ik nu een vlucht naar Barca wil boeken is dat in 5 minuten gefixt. Als ik voor een normale prijs met de trein naar Spanje wil moet ik daar eerst een dag op studeren. En bij nachttreinen is dat nog erger.
Ja, CO2-neutrale vliegtuigbrandstof moet uiteindelijk verlossing brengen. Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:22 schreef -XOR- het volgende:
Uiteindelijk zal vliegen de toekomst hebben, het moet alleen schoner.
https://www.telegraaf.nl/(...)eker-via-balkanroutequote:Op vrijdag 2 december 2022 17:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Paarden van troje niet goed bij je hoofd.
Nederland zal behoorlijk wat uit te leggen hebben nadat meerdere commissies reeds hebben aangegeven dat het in orde is en Nederland blijft vasthouden dat er nog niet voldoende duidelijk is.
Gelukkig Kroatië en Roemenië wel, dat is een stap in de goede richting. In dat geval zal - helaas voor u - ook Bulgarije niet lang meer op zich laten wachten. Wat uiteraard geheel terecht is.
Ze voldoen immers nog maar ruim 10 jaar aan de voorwaarden voor toelating.
Het is wel een beetje wrang dat Kroatië wel wordt toegelaten natuurlijk. En de euro mag invoeren. Maar uiteindelijk is het gewoon voor eenieder duidelijk wat de doelen zijn en als je daar aantoonbaar niet aan voldoet dan houdt het simpelweg op, waarom heb je anders die doelen?quote:Op donderdag 8 december 2022 11:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)eker-via-balkanroute
Onze Oostenrijkse vrienden zijn ook tegen de komst van Roemenië, hele punt nu van de agenda. Zoals gezegd terecht, bij twijfel niet inhalen. En van die geo-politieke argumenten hebben we wel voldoende pijn gehad, hè Griekenland en Hongarije?
En zoals je ook in het artikel kunt lezen, er is nog steeds te veel corruptie in Bulgarije…
Precies, ik wil in maart naar Milaan, maar bij Deutsche Bahn kan ik enkel van en naar Chiasso boeken (laatste station in Zwitserland) en voor Chiasso-Milano moet ik een treinticket bij Trenitalia boeken en vooral bij vertraging bestaat de kans dat je niet in de trein komt waarop je ticket geldig is. Het zou wel enorm schelen als ik al direct een treinticket naar Milano kan boeken in plaats van Chiasso en het laatste stuk nog bij Trenitalia moet boeken.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we nog veel eenvoudiger beginnen: als ik nu een vlucht naar Barca wil boeken is dat in 5 minuten gefixt. Als ik voor een normale prijs met de trein naar Spanje wil moet ik daar eerst een dag op studeren. En bij nachttreinen is dat nog erger.
Schrap gewoon dat VETO-recht en de uninamiteit en werk met gekwalificeerde meerderheden. Dan kan een enkel land niet zomaar dwarsliggen. Zelfde geldt ook voor de NAVO.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)eker-via-balkanroute
Onze Oostenrijkse vrienden zijn ook tegen de komst van Roemenië, hele punt nu van de agenda. Zoals gezegd terecht, bij twijfel niet inhalen. En van die geo-politieke argumenten hebben we wel voldoende pijn gehad, hè Griekenland en Hongarije?
En zoals je ook in het artikel kunt lezen, er is nog steeds te veel corruptie in Bulgarije…
De enige optie die je eigenlijk hebt, behalve alles zelf bij elkaar puzzelen, is de Treinreiswinkel. Maar dan betaal je wel de hoofdprijs.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:47 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Precies, ik wil in maart naar Milaan, maar bij Deutsche Bahn kan ik enkel van en naar Chiasso boeken (laatste station in Zwitserland) en voor Chiasso-Milano moet ik een treinticket bij Trenitalia boeken en vooral bij vertraging bestaat de kans dat je niet in de trein komt waarop je ticket geldig is. Het zou wel enorm schelen als ik al direct een treinticket naar Milano kan boeken in plaats van Chiasso en het laatste stuk nog bij Trenitalia moet boeken.
Voor de nachttrein naar Budapest (vanuit Berlin of Stuttgart) moet je treintickets bij de MAV (Hongaarse spoorwegen) kopen, dat kan niet bij Deutsche Bahn. Om eerst met de trein naar Berlin of Stuttgart te kopen moet je nog treintickets bij Deutsche Bahn kopen.
Een hotelovernachting boeken is daarentegen zo gepiept, ook vaak bij hotels zelf in plaats van Booking.com of Expedia.
Dit is al zo vaak besproken maar dit krijg je alleen voor elkaar als de stem van elke lidstaat even zwaar weegt. Anders hebben kleine lidstaten als Estland, Slovenië en Malta niets meer te vertellen en wordt alles bepaald door Italië, Frankrijk en Duitsland en de rest mag tekenen bij het kruisje.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:49 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Schrap gewoon dat VETO-recht en de uninamiteit en werk met gekwalificeerde meerderheden. Dan kan een enkel land niet zomaar dwarsliggen. Zelfde geldt ook voor de NAVO.
Ze zijn EU lid, als ze dat doen dan verliezen ze allerlei subsidies. Zie de 7,5 miljard die van Hongarije bevroren wordt.quote:Op donderdag 8 december 2022 12:02 schreef -XOR- het volgende:
Zou wel lachen zijn als Roemenie en Bulgarije nu schijt zouden hebben aan alle embargo's en olie en gas inkopen bij Rusland.
"Zoals je in het artikel kunt lezen"quote:Op donderdag 8 december 2022 11:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)eker-via-balkanroute
Onze Oostenrijkse vrienden zijn ook tegen de komst van Roemenië, hele punt nu van de agenda. Zoals gezegd terecht, bij twijfel niet inhalen. En van die geo-politieke argumenten hebben we wel voldoende pijn gehad, hè Griekenland en Hongarije?
En zoals je ook in het artikel kunt lezen, er is nog steeds te veel corruptie in Bulgarije…
Timmermans is het ‘spuugzat’: Europese spoorwegen krijgen tot einde van jaar voor ticketingsysteem.Zo niet dan wil Brussel het wettelijk gaan afdwingen.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De enige optie die je eigenlijk hebt, behalve alles zelf bij elkaar puzzelen, is de Treinreiswinkel. Maar dan betaal je wel de hoofdprijs.
Dit is nou typisch iets waar de EU een rol kan spelen. Stem het op elkaar af en bouw een platform, met de zelfde voortvarendheid als dat coronapaspoort. In plaats van gezanik over telefoonstekkertjes en ander micromanagement.
Dat snap ik en dat zal ook niet gebeuren, maar ik blijf het vrij honds vinden om (zeker) Roemenie en Bulgarije Schengentoegang te blijven ontzeggen.quote:Op donderdag 8 december 2022 12:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zijn EU lid, als ze dat doen dan verliezen ze allerlei subsidies. Zie de 7,5 miljard die van Hongarije bevroren wordt.
Servië is qua corruptie en machtsmisbruik door politici een soort Hongarije-plus. Vucic is wel een tandje erger dan Orban en Orban is al een blok aam het been voor de EU. Nee, ik denk dat landen als Montenegro, Noord-Macedonië en Albanië eerder kandidaten zijn voor EU-lidmaatschap dan Servië. Ook omdat Montenegro, Noord-Macedonië en Albanië al lid zijn van de NAVO en Montenegro de euro gebruikt als valuta.quote:Op donderdag 8 december 2022 12:19 schreef Spablauw214 het volgende:
Als ik die berichtgeving zo lees, dan denk ik wel dat Servië voorlopig nog wel even in de EU-wachtkamer blijft zitten.
Maar Servië is dan ook een wolf in schaapskleren met hun geleur met Rusland. Dat lidmaatschap zal voor Brussel ook meer een kwestie zijn van better have them inside pissing out.
Maar dan is er dus een centrale site om tickets te bestellen. Dat betekent niet automatisch dat je daar ook een hele reis op 1 ticket kunt kopen, met gegarandeerde overstappen. Zo lang dat er niet is, heb je er feitelijk alsnog weinig aan.quote:Op donderdag 8 december 2022 12:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Timmermans is het ‘spuugzat’: Europese spoorwegen krijgen tot einde van jaar voor ticketingsysteem.Zo niet dan wil Brussel het wettelijk gaan afdwingen.
Er is al het een en ander in gang gezet. Maar het is belachelijk dat het anno 2022 nog niet bestaat.
Vucic is een corrupte clown en een erfstuk uit de nalatenschap van Milosevic. Dan weet je wel voldoende. Verder kunnen we onszelf de vraag stellen wat de westelijke Balkan ons nou concreet te bieden heeft. Want dit wordt weer de zoveelste bodemloze put waar we (en de andere nettobetalers) ongelimiteerd geld in kunnen storten.quote:Op donderdag 8 december 2022 12:28 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Servië is qua corruptie en machtsmisbruik door politici een soort Hongarije-plus. Vucic is wel een tandje erger dan Orban en Orban is al een blok aam het been voor de EU. Nee, ik denk dat landen als Montenegro, Noord-Macedonië en Albanië eerder kandidaten zijn voor EU-lidmaatschap dan Servië. Ook omdat Montenegro, Noord-Macedonië en Albanië al lid zijn van de NAVO en Montenegro de euro gebruikt als valuta.
Nee dat klopt. Dat is nog wel een dingetje inderdaad als de treinen uitvallen of vertraagd zijn. Ik weet niet hoe ze dan de waarborgen willen regelen.quote:Op donderdag 8 december 2022 12:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar dan is er dus een centrale site om tickets te bestellen. Dat betekent niet automatisch dat je daar ook een hele reis op 1 ticket kunt kopen, met gegarandeerde overstappen. Zo lang dat er niet is, heb je er feitelijk alsnog weinig aan.
Tja, van Roemenië weet ik gewoon dat de corruptie veel hoger is dan hier. Of dat in elk geval was tot 3 jaar geleden en dat kan dus met 1 verkiezing zo weer terug komen. Zulke landen Schengen binnenlaten vind ik dan weer absurd. Net als dat kandidaat lidmaatschap van Oekraïne voor de EU. Eerst toch echt veel minder corrupt worden en vooral het anti-corruptie moet echt in de cultuur ingeslepen worden. Dan ben je gewoon echt wel heel wat jaar verder.quote:Op donderdag 8 december 2022 12:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat snap ik en dat zal ook niet gebeuren, maar ik blijf het vrij honds vinden om (zeker) Roemenie en Bulgarije Schengentoegang te blijven ontzeggen.
Bulgarije mag ook de invoeren, dat staat nog altijd op de planning voor 2024.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is wel een beetje wrang dat Kroatië wel wordt toegelaten natuurlijk. En de euro mag invoeren. Maar uiteindelijk is het gewoon voor eenieder duidelijk wat de doelen zijn en als je daar aantoonbaar niet aan voldoet dan houdt het simpelweg op, waarom heb je anders die doelen?
Of hun middelvinger opsteken en de grenzen niet meer netjes bewaken Voordelen heeft het immers toch niet. Levert alleen maar hoge kosten, geweld en doden op terwijl je zelf vervolgens een middelvinger toegewezen krijgt van Nederland en Oostenrijkquote:Op donderdag 8 december 2022 12:02 schreef -XOR- het volgende:
Zou wel lachen zijn als Roemenie en Bulgarije nu schijt zouden hebben aan alle embargo's en olie en gas inkopen bij Rusland.
Ja we kennen de riedel nu wel “Nederland moet naar zichzelf kijken”, zijn we ook al racistisch? Dat is meestal de volgende stap. Eenmaal binnen krijg je ze er nooit meer uit en we hebben wel voldoende probleemdossiers in de diverse Europese gremia, bij twijfel niet inhalen. Heel eenvoudig.quote:Op donderdag 8 december 2022 12:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Bulgarije mag ook de invoeren, dat staat nog altijd op de planning voor 2024.
Bulgarije en Roemenië voldoen aantoonbaar al ruim 10 jaar aan de doelen en voorwaarden van toetreding tot Schengen.
Nederland misbruikt nu zelfs de vooruitgang in Bulgarije als argument om te veto-en. Sinds 2019 voert de EC namelijk geen CVM-onderzoeken in Bulgarije meer uit omdat er vooruitgang voldoende is en aan alle voorwaarden wordt voldaan.
Voert NL nu als argument uit dat er geen recent CVM-onderzoek is geweest en daardoor niet zeker kan zijn of er dus wel aan het CVM (wat sowieso geen voorwaarde voor Schengen is!) wordt voldaan.
Tussen neus en lippen door vraagt meneer Rutte zich nog heel galant af of men niet eenvoudig voor 50 euro de grens over kan steken. Pardon? In de afgelopen maanden hebben drie politie-agenten het leven verloren tijdens het bewaken van de Europese grens!
Georganiseerde misdaad? Ja, 15 jaar geleden zou je een punt hebben gehad. Wat betreft georganiseerde misdaad moet Nederland echter vooral naar zichzelf kijken.
Het is natuurlijk volkomen duidelijk wat hier aan de hand is: Rutte misbruikt dit om de VVD over een paar maanden een beter figuur te laten slaan tijdens de verkiezingen voor personen die nu nog op PVV lijken te willen stemmen. Toevalligerwijs heb je in Oostenrijk momenteel exact dezelfde situatie met de ÖVP en FPÖ.
Waarom Oostenrijk wel wat ziet zitten in Kroatië? Oostenrijk wil nogal graag LNG ontvangen van Kroatië, waardoor ze zich 'wat soepeler' opstellen.
Zweden heeft zijn reserveringen - men gaf aan ook nee te stemmen - overigens wel gewoon eerlijk laten varen nadat meerdere onderzoeken (waar Nederland niet eens aan deel wilde nemen!) uit hebben gewezen dat Bulgarije en Roemenië, zoals verwacht, nog steeds aan alle voorwaarden voldoen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |