Welke TT wil je?quote:Op woensdag 7 december 2022 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
Ach gut. Zat er weer iemand met zijn klauwen op de F5-knop om het nieuwe topic te mogen openen
Oh, maak er maar wat leuks van. Daar gaat het me echt niet om. Dit is gewoon vrij sneu gedrag. Zal wel een VBL-ding zijn ofzo.quote:
Het begint wel in alle lagen van het kabinet door te dringen dat je gewoon iedereen aan de kant moet gooien die je in de weg zit om je eigen zin door te drijven hè. Naast de onwettige stikstof- en asielzaken de zondagscholentic van Wiersma en nu Weerwind in de bocht.quote:De voltallige Commissie toegang notariaat, die de minister adviseert over de geschiktheid van notarissen in spe, is in november uit protest opgestapt, omdat minister Franc Weerwind (Rechtsbescherming, D66) tegen haar advies in meermaals ongeschikt geachte kandidaat-notarissen heeft benoemd. Dat blijkt uit gesprekken van NRC met ingewijden en reacties van het ministerie van Justitie en Veiligheid en de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie.
Waarom heb je dan zo'n commissie als je ze structureel passeert? Ik snap wel dat men daar voor past.quote:Op woensdag 7 december 2022 22:13 schreef Janneke141 het volgende:
Ontopic:
[..]
Het begint wel in alle lagen van het kabinet door te dringen dat je gewoon iedereen aan de kant moet gooien die je in de weg zit om je eigen zin door te drijven hè. Naast de onwettige stikstof- en asielzaken de zondagscholentic van Wiersma en nu Weerwind in de bocht.
146 directe vluchten gaan dagelijks tussen Amsterdam en Parijs. Gemiddeld zijn er ongeveer 1.023 vertrekken per week.quote:Op woensdag 7 december 2022 22:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Da's 4 per uur, dag en nacht. Fors. Of zit er toch een getalsmatig foutje in deze uitspraak?
Dat klopt niet, en ik hoop eigenlijk dat je zelf ook wel ziet dat dat geen realistisch getal is. Mijn gok is dat daar heel veel dubbeltellingen in zitten i.v.m. zogenaamde codeshares: een KLM-vlucht van Schiphol naar Parijs heeft niet alleen een KLM-nummer, maar ook een Air France-nummer en bijvoorbeeld een vluchtnummer van Delta Airlines, maar het is maar één vliegtuig.quote:Op woensdag 7 december 2022 22:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
146 directe vluchten gaan dagelijks tussen Amsterdam en Parijs. Gemiddeld zijn er ongeveer 1.023 vertrekken per week.
https://www.kayak.nl/vluc(...)trekken%20per%20week.
Dat zijn er dus nog meer...
Voor die 700 van Berlijn had ik een andere bron, maar die zie ik zo snel niet. Maar Schiphol-Parijs is al 50.000 vluchten, dus.
Als ik op de website van Schiphol kijk dan zie ik vandaag 6 vluchten van/naar Brussel, 14 van/naar Berlijn, 16 van/naar Parijs en 100 van/naar Londen. En vooruit, ook nog 6x Luxemburg en 22x Frankfurt.quote:Op woensdag 7 december 2022 22:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
146 directe vluchten gaan dagelijks tussen Amsterdam en Parijs. Gemiddeld zijn er ongeveer 1.023 vertrekken per week.
https://www.kayak.nl/vluc(...)trekken%20per%20week.
Dat zijn er dus nog meer...
Voor die 700 van Berlijn had ik een andere bron, maar die zie ik zo snel niet. Maar Schiphol-Parijs is al 50.000 vluchten, dus.
Edit: Berlijn is hier 225 per week. Dat is hier dus wel fors minder dan de bron die ik eerder had: https://www.kayak.nl/vluc(...)t=Er%20zijn%20223%20(directe)%20vluchten,gemiddelde%20van%2031%20per%20dag.
Maar Londen pakt dan weer hoger uit met 548: https://www.skyscanner.nl(...)in%20december%202022.
En Brussel 422: https://www.skyscanner.nl(...)in%20december%202022.
Kom ik in totaal op 2218 vluchten binnen treinafstand alleen al op deze 4 plaatsen, dat zijn meer dan 115.000 per jaar. En dan vliegen ze ook nog op Hamburg, Leipzig, Nice, Bordeaux...
De trein kan alleen een volwaardig alternatief zijn, als de prijs van vliegen ook eens in het ticket komt. Alleen al accijns op kerosine zou dat ticket meer dan 100 euro duurder maken. Voeg daar nog wat milieutoeslagen aan toe vanwege de vervuiling en je betaalt gewoon 300 euro ipv 30 voor een retour Barcelona. En dan kan de trein gaan beginnen concurreren, eerder is dat helemaal geen optie.quote:Op donderdag 8 december 2022 07:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik ben het ermee eens dat vliegen voor een tientje naar Barcelona afgelopen moet zijn, maar er zijn meer knoppen om aan te draaien dan altijd maar weer het klassieke “duurder maken”. Het is aan de overheid om te zorgen dat de trein een volwaardig alternatief is. Als dat wel het geval is denk ik dat veel mensen het nog best willen overwegen ook.
Ok, ik had inderdaad de verkeerde info. Maar goed, wel van jouw site: 70 vluchten per week naar parijs, 70 per week naar Frankfurt, 140 per week naar Londen, 70 per week naar Munchen, 35 per week naar Brussel, 35 per week naar Düsseldorf, 70 per week naar Kopenhagen, 30 per week naar Luxemburg, 20 per week naar Norwich, 20 per week naar Bremen, 30 per week naar Hanover, 35 per week naar Stuttgart...quote:Op woensdag 7 december 2022 22:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat klopt niet, en ik hoop eigenlijk dat je zelf ook wel ziet dat dat geen realistisch getal is. Mijn gok is dat daar heel veel dubbeltellingen in zitten i.v.m. zogenaamde codeshares: een KLM-vlucht van Schiphol naar Parijs heeft niet alleen een KLM-nummer, maar ook een Air France-nummer en bijvoorbeeld een vluchtnummer van Delta Airlines, maar het is maar één vliegtuig.
Als je hier kijkt:
https://www.flightsfrom.com/AMS-CDG
Dan zie je dat we het hebben over 10 of 11 per dag AMS-CDG. Dat zijn er nog steeds te veel wat mij betreft, maar eentje per uur in de daglichturen is wel een stuk realistischer dan eentje per tien minuten - de klok rond.
Het vliegtuig naar Parijs vind ik waanzin. Als je verder zuidelijk wil moet je met je bagage door Parijs zeulen. De Eurostar is stervensduur. ICE is in veel gevallen ook niet te betalen en dan hebben we het nog niet eens gehad over de vele vertragingen en uitval in Duitsland.quote:Op donderdag 8 december 2022 07:20 schreef Aberkullie het volgende:
Thalys is alleen leuk als je maanden van tevoren boekt en op rustige dagen. Als je vastzit aan bepaalde data is Air France nog steeds goedkoper.
In dat Telegraaf-artikel waar hij naar verwijst, zegt die eurocommissaris dat het Dublinakkoord “dood is”. Dat vind ik nou eens interessant. Dat de EU wel naar eigen goeddunken allerlei afspraken en verdragen terzijde mag schuiven, maar als wij aan tafel willen vanwege de te hoge instroom of teveel arbeidsmigratie, dan kan dat ineens niet, want “Vluchtelingenverdrag” en “Vrij verkeer van arbeid”.quote:Op woensdag 7 december 2022 22:00 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Heel goed dit, wij mogen niets van Europa. Maar als de Grieken of de Italianen hun verplichtingen niet nakomen dan is het oorverdovend stil. Aanpakken die hap. Desnoods zetten we ze als land zelf op het vliegtuig naar Athene of Rome.
De Eurostar is niet zo zeer duur, vliegen is te goedkoop. Daar moet iedereen van doordrongen zijn. Ik pleit dus ook niet voor 'vliegen duurder maken' als maatregel, maar het betalen van de werkelijke kosten als je vliegt. Waarom zou vliegen zo enorm gesubsideerd moeten zijn als het nu is? Vliegen is misschien wel de meest gesubsideerde activiteit in Nederland, dat je maar 1/10e van de kosten betaalt en de rest op het bordje van de belastingbetaler kan gooien.quote:Op donderdag 8 december 2022 07:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het vliegtuig naar Parijs vind ik waanzin. Als je verder zuidelijk wil moet je met je bagage door Parijs zeulen. De Eurostar is stervensduur. ICE is in veel gevallen ook niet te betalen en dan hebben we het nog niet eens gehad over de vele vertragingen en uitval in Duitsland.
Er is echt nog heel veel te winnen hier. En dan heb ik het niet over “vliegen duurder maken”.
Vergeet niet dat door vliegen duurder te maken mensen ook eerder bereid zijn om in plaats van een vliegvakantie een autovakantie naar de Eifel of het Sauerland te boeken, bedrijven internationale bijeenkomsten meer via Zoom of Teams laten lopen en er zo minder gevlogen wordt, zonder dat je maar één euro investeert in spoorinfra.quote:Op donderdag 8 december 2022 07:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het vliegtuig naar Parijs vind ik waanzin. Als je verder zuidelijk wil moet je met je bagage door Parijs zeulen. De Eurostar is stervensduur. ICE is in veel gevallen ook niet te betalen en dan hebben we het nog niet eens gehad over de vele vertragingen en uitval in Duitsland.
Er is echt nog heel veel te winnen hier. En dan heb ik het niet over “vliegen duurder maken”.
Amsterdam-Barcelona is zo'n 1.500 kilometer. De trein kan nooit op zo'n afstand concurreren met het vliegtuig. Duurder maken van vliegtickets heeft ook een ander doel. Minder toerisme naar plekken met teveel massatoerisme. Zowel Amsterdam als Barcelona gaan kapot door het massatoerisme en juist stedentrips maar dit soort steden zouden wat mij betreft flink duurder mogen worden (idem voor Roma, Firenze, Venezia, Praha) door middel van hoge toeslagen op vluchten naar die steden, hoge toeristenbelastingen op hotelovernachtingen, etc. Zodoende kan de druk op zo'n stad veroorzaakt door massatoerisme verminderd worden.quote:Op donderdag 8 december 2022 07:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De internationale trein is op dit moment, behalve voor wat hobbyisten, gewoon geen serieus alternatief, behalve misschien de Thalys en de Eurostar. De rest is te duur en/of te traag. Ik ben het ermee eens dat vliegen voor een tientje naar Barcelona afgelopen moet zijn, maar er zijn meer knoppen om aan te draaien dan altijd maar weer het klassieke “duurder maken”. Het is aan de overheid om te zorgen dat de trein een volwaardig alternatief is. Als dat wel het geval is denk ik dat veel mensen het nog best willen overwegen ook.
Ik denk dat het gros van de gezinnen helemaal geen vliegvakantie voor 4 man in het hoogseizoen kan betalen. Je bent zo 6k verder voor 10 dagen Spanje in de zomer. Dat is nu al weggelegd voor de lucky few. De meeste mensen staan al met hun sleurhut op de camping in Frankrijk of Duitsland (zo ook ondergetekende). En eerlijk is eerlijk, voor ons gaat er ook weinig boven Zuid-Frankrijk. Maar goed het is hier geen TRV of PTA dus ik probeer het toch nog wat ontopic te houdenquote:Op donderdag 8 december 2022 08:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vergeet niet dat door vliegen duurder te maken mensen ook eerder bereid zijn om in plaats van een vliegvakantie een autovakantie naar de Eifel of het Sauerland te boeken, bedrijven internationale bijeenkomsten meer via Zoom of Teams laten lopen en er zo minder gevlogen wordt, zonder dat je maar één euro investeert in spoorinfra.
Amsterdam-Barcelona is nu in iets van 13 uur af te leggen, als je de overstap in Parijs eruit sloopt en in Brussel laat plaatsvinden kan er nog 2 uur van de reistijd af. Is het alsnog lang, maar imo te doen.quote:Op donderdag 8 december 2022 08:38 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Amsterdam-Barcelona is zo'n 1.500 kilometer. De trein kan nooit op zo'n afstand concurreren met het vliegtuig. Duurder maken van vliegtickets heeft ook een ander doel. Minder toerisme naar plekken met teveel massatoerisme. Zowel Amsterdam als Barcelona gaan kapot door het massatoerisme en juist stedentrips maar dit soort steden zouden wat mij betreft flink duurder mogen worden (idem voor Roma, Firenze, Venezia, Praha) door middel van hoge toeslagen op vluchten naar die steden, hoge toeristenbelastingen op hotelovernachtingen, etc. Zodoende kan de druk op zo'n stad veroorzaakt door massatoerisme verminderd worden.
Ja, verder mee eens hoor.quote:Op donderdag 8 december 2022 07:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ok, ik had inderdaad de verkeerde info. Maar goed, wel van jouw site: 70 vluchten per week naar parijs, 70 per week naar Frankfurt, 140 per week naar Londen, 70 per week naar Munchen, 35 per week naar Brussel, 35 per week naar Düsseldorf, 70 per week naar Kopenhagen, 30 per week naar Luxemburg, 20 per week naar Norwich, 20 per week naar Bremen, 30 per week naar Hanover, 35 per week naar Stuttgart...
Vervang die 700 vluchten per week eens door de trein. Met misschien dan nog één vlucht per dag per bestemming. En dat moet sowieso meer de standaard zijn, dat je maar 1 of 2 keer per dag naar een bestemming vliegt. Voor de 322 bestemmingen van Schiphol kom je dan hooguit op 200.000 vluchten uit.
Amsterdam - Barcelona is 11 uur met de trein. Voor vakantie is dat echt prima te doen, kan me wel voorstellen dat het voor zakenreizen of hele korte tripjes minder interessant is.quote:Op donderdag 8 december 2022 08:38 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Amsterdam-Barcelona is zo'n 1.500 kilometer. De trein kan nooit op zo'n afstand concurreren met het vliegtuig. Duurder maken van vliegtickets heeft ook een ander doel. Minder toerisme naar plekken met teveel massatoerisme. Zowel Amsterdam als Barcelona gaan kapot door het massatoerisme en juist stedentrips maar dit soort steden zouden wat mij betreft flink duurder mogen worden (idem voor Roma, Firenze, Venezia, Praha) door middel van hoge toeslagen op vluchten naar die steden, hoge toeristenbelastingen op hotelovernachtingen, etc. Zodoende kan de druk op zo'n stad veroorzaakt door massatoerisme verminderd worden.
Hele bijzondere retoriek, to put it mildly. Maar goed, eens zien of het kabinet nu wel doorpakt of weer als een kleuter zich naar de hoek laat sturen en de Nederlandse belangen verkwanseld.quote:Op donderdag 8 december 2022 08:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In dat Telegraaf-artikel waar hij naar verwijst, zegt die eurocommissaris dat het Dublinakkoord “dood is”. Dat vind ik nou eens interessant. Dat de EU wel naar eigen goeddunken allerlei afspraken en verdragen terzijde mag schuiven, maar als wij aan tafel willen vanwege de te hoge instroom of teveel arbeidsmigratie, dan kan dat ineens niet, want “Vluchtelingenverdrag” en “Vrij verkeer van arbeid”.
En alle mensen die daar kritiek op diskwalificeer je gewoon als “populisten”. Zo lust ik er ook nog wel een paar.
Edit: o kijk eens, daar gaan we al. “Nederland moet niet zo klagen”. https://www.pzc.nl/politi(...)1edca5a886&auth_rd=1
Nederland staat er in Brussel ook wel om bekend altijd veel lawaai te maken, maar uiteindelijk gewoon te tekenen bij het kruisje. We zijn ook akkoord gegaan met gezamenlijke schulden en giften in plaats van leningen aan zuidelijke lidstaten, terwijl dat helemaal niet in ons belang was.quote:Op donderdag 8 december 2022 10:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hele bijzondere retoriek, to put it mildly. Maar goed, eens zien of het kabinet nu wel doorpakt of weer als een kleuter zich naar de hoek laat sturen en de Nederlandse belangen verkwanseld.
Lidstaten kunnen de inbreukprocedure ook zelf starten, heb je de commissie niet bij nodig.
Mee eens, het zijn vooral die (weekend)tripjes naar allerlei populaire steden die op allerlei vlakken veel overlast geven. Met het duurder maken van vliegen lijkt het me (ik heb dit natuurlijk ook niet onderzocht) dat dit soort goedkope tripjes er als eerste uitgaan, net als zakenreizen die ook online kunnen en het groene imago van bedrijven niet bevorderen. Voor langere vakanties zal dat effect ongetwijfeld minder zijn, omdat de vlucht dan relatief minder weegt op het budget. En ik vind eigenlijk ook wel uit sociaal oogpunt dat er een zekere vrijheid moet zijn voor iedereen om zo nu en dan het vliegtuig te pakken. Denk bijvoorbeeld aan Nederlanders met familie in onze voormalige koloniën, die daar moeilijk even met de boot naartoe kunnen gaan. Wat dat betreft dus inzetten op minder onnodig vliegen en stimuleren de luchtvaart te vergroenen.quote:Op donderdag 8 december 2022 08:38 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Amsterdam-Barcelona is zo'n 1.500 kilometer. De trein kan nooit op zo'n afstand concurreren met het vliegtuig. Duurder maken van vliegtickets heeft ook een ander doel. Minder toerisme naar plekken met teveel massatoerisme. Zowel Amsterdam als Barcelona gaan kapot door het massatoerisme en juist stedentrips maar dit soort steden zouden wat mij betreft flink duurder mogen worden (idem voor Roma, Firenze, Venezia, Praha) door middel van hoge toeslagen op vluchten naar die steden, hoge toeristenbelastingen op hotelovernachtingen, etc. Zodoende kan de druk op zo'n stad veroorzaakt door massatoerisme verminderd worden.
Flixbus, dan ben je voor 20 euro in parijs. Het lijkt me alleen geen prettig ritje.quote:Op donderdag 8 december 2022 07:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het vliegtuig naar Parijs vind ik waanzin. Als je verder zuidelijk wil moet je met je bagage door Parijs zeulen. De Eurostar is stervensduur. ICE is in veel gevallen ook niet te betalen en dan hebben we het nog niet eens gehad over de vele vertragingen en uitval in Duitsland.
Er is echt nog heel veel te winnen hier. En dan heb ik het niet over “vliegen duurder maken”.
Het enige voordeel van de bus t.o.v. de trein is dat het oneindig schaalbaar is, want je zit niet vast aan spoorinfra. Nachttreinen kunnen nog wel interessant worden op de middellange afstand, zeker voor gezinnen en kleine groepen reizigers. Het moet echter wel comfortabeler worden dan nu het geval is, en de punctualiteit moet beter.quote:Op donderdag 8 december 2022 10:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Flixbus, dan ben je voor 20 euro in parijs. Het lijkt me alleen geen prettig ritje.
Laten we nog veel eenvoudiger beginnen: als ik nu een vlucht naar Barca wil boeken is dat in 5 minuten gefixt. Als ik voor een normale prijs met de trein naar Spanje wil moet ik daar eerst een dag op studeren. En bij nachttreinen is dat nog erger.quote:Op donderdag 8 december 2022 10:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het enige voordeel van de bus t.o.v. de trein is dat het oneindig schaalbaar is, want je zit niet vast aan spoorinfra. Nachttreinen kunnen nog wel interessant worden op de middellange afstand, zeker voor gezinnen en kleine groepen reizigers. Het moet echter wel comfortabeler worden dan nu het geval is, en de punctualiteit moet beter.
Eens. Al kan je de nachttrein wel boeken bij NS International. Maar het aantal bestemmingen is beperkt en de Nightjet is niet zelden 2 uur of langer vertraagd (wat waardeloos is als je bijvoorbeeld vanuit Zwitserland verder wil reizen richting Italië ofzo). Maar het staat echt nog in de kinderschoenen, er moet nog heel veel gebeuren om internationaal treinreizen een alternatief te laten zijn. Het is nu nog teveel iets voor hobbyisten. Dat het in Duitsland een grote teringzooi is helpt ook niet mee voor het imago.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we nog veel eenvoudiger beginnen: als ik nu een vlucht naar Barca wil boeken is dat in 5 minuten gefixt. Als ik voor een normale prijs met de trein naar Spanje wil moet ik daar eerst een dag op studeren. En bij nachttreinen is dat nog erger.
Ja, CO2-neutrale vliegtuigbrandstof moet uiteindelijk verlossing brengen. Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:22 schreef -XOR- het volgende:
Uiteindelijk zal vliegen de toekomst hebben, het moet alleen schoner.
https://www.telegraaf.nl/(...)eker-via-balkanroutequote:Op vrijdag 2 december 2022 17:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Paarden van troje niet goed bij je hoofd.
Nederland zal behoorlijk wat uit te leggen hebben nadat meerdere commissies reeds hebben aangegeven dat het in orde is en Nederland blijft vasthouden dat er nog niet voldoende duidelijk is.
Gelukkig Kroatië en Roemenië wel, dat is een stap in de goede richting. In dat geval zal - helaas voor u - ook Bulgarije niet lang meer op zich laten wachten. Wat uiteraard geheel terecht is.
Ze voldoen immers nog maar ruim 10 jaar aan de voorwaarden voor toelating.
Het is wel een beetje wrang dat Kroatië wel wordt toegelaten natuurlijk. En de euro mag invoeren. Maar uiteindelijk is het gewoon voor eenieder duidelijk wat de doelen zijn en als je daar aantoonbaar niet aan voldoet dan houdt het simpelweg op, waarom heb je anders die doelen?quote:Op donderdag 8 december 2022 11:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)eker-via-balkanroute
Onze Oostenrijkse vrienden zijn ook tegen de komst van Roemenië, hele punt nu van de agenda. Zoals gezegd terecht, bij twijfel niet inhalen. En van die geo-politieke argumenten hebben we wel voldoende pijn gehad, hè Griekenland en Hongarije?
En zoals je ook in het artikel kunt lezen, er is nog steeds te veel corruptie in Bulgarije…
Precies, ik wil in maart naar Milaan, maar bij Deutsche Bahn kan ik enkel van en naar Chiasso boeken (laatste station in Zwitserland) en voor Chiasso-Milano moet ik een treinticket bij Trenitalia boeken en vooral bij vertraging bestaat de kans dat je niet in de trein komt waarop je ticket geldig is. Het zou wel enorm schelen als ik al direct een treinticket naar Milano kan boeken in plaats van Chiasso en het laatste stuk nog bij Trenitalia moet boeken.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we nog veel eenvoudiger beginnen: als ik nu een vlucht naar Barca wil boeken is dat in 5 minuten gefixt. Als ik voor een normale prijs met de trein naar Spanje wil moet ik daar eerst een dag op studeren. En bij nachttreinen is dat nog erger.
Schrap gewoon dat VETO-recht en de uninamiteit en werk met gekwalificeerde meerderheden. Dan kan een enkel land niet zomaar dwarsliggen. Zelfde geldt ook voor de NAVO.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)eker-via-balkanroute
Onze Oostenrijkse vrienden zijn ook tegen de komst van Roemenië, hele punt nu van de agenda. Zoals gezegd terecht, bij twijfel niet inhalen. En van die geo-politieke argumenten hebben we wel voldoende pijn gehad, hè Griekenland en Hongarije?
En zoals je ook in het artikel kunt lezen, er is nog steeds te veel corruptie in Bulgarije…
De enige optie die je eigenlijk hebt, behalve alles zelf bij elkaar puzzelen, is de Treinreiswinkel. Maar dan betaal je wel de hoofdprijs.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:47 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Precies, ik wil in maart naar Milaan, maar bij Deutsche Bahn kan ik enkel van en naar Chiasso boeken (laatste station in Zwitserland) en voor Chiasso-Milano moet ik een treinticket bij Trenitalia boeken en vooral bij vertraging bestaat de kans dat je niet in de trein komt waarop je ticket geldig is. Het zou wel enorm schelen als ik al direct een treinticket naar Milano kan boeken in plaats van Chiasso en het laatste stuk nog bij Trenitalia moet boeken.
Voor de nachttrein naar Budapest (vanuit Berlin of Stuttgart) moet je treintickets bij de MAV (Hongaarse spoorwegen) kopen, dat kan niet bij Deutsche Bahn. Om eerst met de trein naar Berlin of Stuttgart te kopen moet je nog treintickets bij Deutsche Bahn kopen.
Een hotelovernachting boeken is daarentegen zo gepiept, ook vaak bij hotels zelf in plaats van Booking.com of Expedia.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |