abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206988791
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer


Huidige zetelverdeling Tweede Kamer


Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
Kantar
De Hond
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  woensdag 7 december 2022 @ 22:05:14 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206988803
Ach gut. Zat er weer iemand met zijn klauwen op de F5-knop om het nieuwe topic te mogen openen :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 7 december 2022 @ 22:09:30 #3
408813 crew  trein2000
pi_206988889
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
Ach gut. Zat er weer iemand met zijn klauwen op de F5-knop om het nieuwe topic te mogen openen :')
Welke TT wil je?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 7 december 2022 @ 22:11:31 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206988926
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Welke TT wil je?
Oh, maak er maar wat leuks van. Daar gaat het me echt niet om. Dit is gewoon vrij sneu gedrag. Zal wel een VBL-ding zijn ofzo.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 7 december 2022 @ 22:13:21 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206988961
Ontopic:

quote:
De voltallige Commissie toegang notariaat, die de minister adviseert over de geschiktheid van notarissen in spe, is in november uit protest opgestapt, omdat minister Franc Weerwind (Rechtsbescherming, D66) tegen haar advies in meermaals ongeschikt geachte kandidaat-notarissen heeft benoemd. Dat blijkt uit gesprekken van NRC met ingewijden en reacties van het ministerie van Justitie en Veiligheid en de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie.
Het begint wel in alle lagen van het kabinet door te dringen dat je gewoon iedereen aan de kant moet gooien die je in de weg zit om je eigen zin door te drijven hè. Naast de onwettige stikstof- en asielzaken de zondagscholentic van Wiersma en nu Weerwind in de bocht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 7 december 2022 @ 22:15:23 #6
408813 crew  trein2000
pi_206988992
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:13 schreef Janneke141 het volgende:
Ontopic:
[..]
Het begint wel in alle lagen van het kabinet door te dringen dat je gewoon iedereen aan de kant moet gooien die je in de weg zit om je eigen zin door te drijven hè. Naast de onwettige stikstof- en asielzaken de zondagscholentic van Wiersma en nu Weerwind in de bocht.
Waarom heb je dan zo'n commissie als je ze structureel passeert? Ik snap wel dat men daar voor past.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206989165
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Da's 4 per uur, dag en nacht. Fors. Of zit er toch een getalsmatig foutje in deze uitspraak?
146 directe vluchten gaan dagelijks tussen Amsterdam en Parijs. Gemiddeld zijn er ongeveer 1.023 vertrekken per week.

https://www.kayak.nl/vluc(...)trekken%20per%20week.

Dat zijn er dus nog meer...

Voor die 700 van Berlijn had ik een andere bron, maar die zie ik zo snel niet. Maar Schiphol-Parijs is al 50.000 vluchten, dus.


Edit: Berlijn is hier 225 per week. Dat is hier dus wel fors minder dan de bron die ik eerder had: https://www.kayak.nl/vluc(...)t=Er%20zijn%20223%20(directe)%20vluchten,gemiddelde%20van%2031%20per%20dag.

Maar Londen pakt dan weer hoger uit met 548: https://www.skyscanner.nl(...)in%20december%202022.

En Brussel 422: https://www.skyscanner.nl(...)in%20december%202022.


Kom ik in totaal op 2218 vluchten binnen treinafstand alleen al op deze 4 plaatsen, dat zijn meer dan 115.000 per jaar. En dan vliegen ze ook nog op Hamburg, Leipzig, Nice, Bordeaux...

[ Bericht 21% gewijzigd door Hanca op 07-12-2022 22:35:04 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 7 december 2022 @ 22:35:57 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206989326
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
146 directe vluchten gaan dagelijks tussen Amsterdam en Parijs. Gemiddeld zijn er ongeveer 1.023 vertrekken per week.

https://www.kayak.nl/vluc(...)trekken%20per%20week.

Dat zijn er dus nog meer...

Voor die 700 van Berlijn had ik een andere bron, maar die zie ik zo snel niet. Maar Schiphol-Parijs is al 50.000 vluchten, dus.
Dat klopt niet, en ik hoop eigenlijk dat je zelf ook wel ziet dat dat geen realistisch getal is. Mijn gok is dat daar heel veel dubbeltellingen in zitten i.v.m. zogenaamde codeshares: een KLM-vlucht van Schiphol naar Parijs heeft niet alleen een KLM-nummer, maar ook een Air France-nummer en bijvoorbeeld een vluchtnummer van Delta Airlines, maar het is maar één vliegtuig.

Als je hier kijkt:
https://www.flightsfrom.com/AMS-CDG

Dan zie je dat we het hebben over 10 of 11 per dag AMS-CDG. Dat zijn er nog steeds te veel wat mij betreft, maar eentje per uur in de daglichturen is wel een stuk realistischer dan eentje per tien minuten - de klok rond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Janneke141 op 07-12-2022 23:02:51 ]
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206990712
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
146 directe vluchten gaan dagelijks tussen Amsterdam en Parijs. Gemiddeld zijn er ongeveer 1.023 vertrekken per week.

https://www.kayak.nl/vluc(...)trekken%20per%20week.

Dat zijn er dus nog meer...

Voor die 700 van Berlijn had ik een andere bron, maar die zie ik zo snel niet. Maar Schiphol-Parijs is al 50.000 vluchten, dus.


Edit: Berlijn is hier 225 per week. Dat is hier dus wel fors minder dan de bron die ik eerder had: https://www.kayak.nl/vluc(...)t=Er%20zijn%20223%20(directe)%20vluchten,gemiddelde%20van%2031%20per%20dag.

Maar Londen pakt dan weer hoger uit met 548: https://www.skyscanner.nl(...)in%20december%202022.

En Brussel 422: https://www.skyscanner.nl(...)in%20december%202022.


Kom ik in totaal op 2218 vluchten binnen treinafstand alleen al op deze 4 plaatsen, dat zijn meer dan 115.000 per jaar. En dan vliegen ze ook nog op Hamburg, Leipzig, Nice, Bordeaux...
Als ik op de website van Schiphol kijk dan zie ik vandaag 6 vluchten van/naar Brussel, 14 van/naar Berlijn, 16 van/naar Parijs en 100 van/naar Londen. En vooruit, ook nog 6x Luxemburg en 22x Frankfurt.

Als dat allemaal in een trein moet, kan de aanwezige infrastructuur dat niet eens aan. De vraag is nu al groter dan de aanwezige infrastructuur kan bijbenen.

De internationale trein is op dit moment, behalve voor wat hobbyisten, gewoon geen serieus alternatief, behalve misschien de Thalys en de Eurostar. De rest is te duur en/of te traag. Ik ben het ermee eens dat vliegen voor een tientje naar Barcelona afgelopen moet zijn, maar er zijn meer knoppen om aan te draaien dan altijd maar weer het klassieke “duurder maken”. Het is aan de overheid om te zorgen dat de trein een volwaardig alternatief is. Als dat wel het geval is denk ik dat veel mensen het nog best willen overwegen ook.
pi_206990720
Thalys is alleen leuk als je maanden van tevoren boekt en op rustige dagen. Als je vastzit aan bepaalde data is Air France nog steeds goedkoper.
Sicker than your average.
pi_206990741
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 07:14 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik ben het ermee eens dat vliegen voor een tientje naar Barcelona afgelopen moet zijn, maar er zijn meer knoppen om aan te draaien dan altijd maar weer het klassieke “duurder maken”. Het is aan de overheid om te zorgen dat de trein een volwaardig alternatief is. Als dat wel het geval is denk ik dat veel mensen het nog best willen overwegen ook.
De trein kan alleen een volwaardig alternatief zijn, als de prijs van vliegen ook eens in het ticket komt. Alleen al accijns op kerosine zou dat ticket meer dan 100 euro duurder maken. Voeg daar nog wat milieutoeslagen aan toe vanwege de vervuiling en je betaalt gewoon 300 euro ipv 30 voor een retour Barcelona. En dan kan de trein gaan beginnen concurreren, eerder is dat helemaal geen optie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206990791
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat klopt niet, en ik hoop eigenlijk dat je zelf ook wel ziet dat dat geen realistisch getal is. Mijn gok is dat daar heel veel dubbeltellingen in zitten i.v.m. zogenaamde codeshares: een KLM-vlucht van Schiphol naar Parijs heeft niet alleen een KLM-nummer, maar ook een Air France-nummer en bijvoorbeeld een vluchtnummer van Delta Airlines, maar het is maar één vliegtuig.

Als je hier kijkt:
https://www.flightsfrom.com/AMS-CDG

Dan zie je dat we het hebben over 10 of 11 per dag AMS-CDG. Dat zijn er nog steeds te veel wat mij betreft, maar eentje per uur in de daglichturen is wel een stuk realistischer dan eentje per tien minuten - de klok rond.
Ok, ik had inderdaad de verkeerde info. Maar goed, wel van jouw site: 70 vluchten per week naar parijs, 70 per week naar Frankfurt, 140 per week naar Londen, 70 per week naar Munchen, 35 per week naar Brussel, 35 per week naar Düsseldorf, 70 per week naar Kopenhagen, 30 per week naar Luxemburg, 20 per week naar Norwich, 20 per week naar Bremen, 30 per week naar Hanover, 35 per week naar Stuttgart...

Vervang die 700 vluchten per week eens door de trein. Met misschien dan nog één vlucht per dag per bestemming. En dat moet sowieso meer de standaard zijn, dat je maar 1 of 2 keer per dag naar een bestemming vliegt. Voor de 322 bestemmingen van Schiphol kom je dan hooguit op 200.000 vluchten uit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206990809
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 07:20 schreef Aberkullie het volgende:
Thalys is alleen leuk als je maanden van tevoren boekt en op rustige dagen. Als je vastzit aan bepaalde data is Air France nog steeds goedkoper.
Het vliegtuig naar Parijs vind ik waanzin. Als je verder zuidelijk wil moet je met je bagage door Parijs zeulen. De Eurostar is stervensduur. ICE is in veel gevallen ook niet te betalen en dan hebben we het nog niet eens gehad over de vele vertragingen en uitval in Duitsland.

Er is echt nog heel veel te winnen hier. En dan heb ik het niet over “vliegen duurder maken”.
pi_206990880
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:00 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Heel goed dit, wij mogen niets van Europa. Maar als de Grieken of de Italianen hun verplichtingen niet nakomen dan is het oorverdovend stil. Aanpakken die hap. Desnoods zetten we ze als land zelf op het vliegtuig naar Athene of Rome.
In dat Telegraaf-artikel waar hij naar verwijst, zegt die eurocommissaris dat het Dublinakkoord “dood is”. Dat vind ik nou eens interessant. Dat de EU wel naar eigen goeddunken allerlei afspraken en verdragen terzijde mag schuiven, maar als wij aan tafel willen vanwege de te hoge instroom of teveel arbeidsmigratie, dan kan dat ineens niet, want “Vluchtelingenverdrag” en “Vrij verkeer van arbeid”.

En alle mensen die daar kritiek op diskwalificeer je gewoon als “populisten”. Zo lust ik er ook nog wel een paar.

Edit: o kijk eens, daar gaan we al. “Nederland moet niet zo klagen”. https://www.pzc.nl/politi(...)1edca5a886&auth_rd=1
pi_206990901
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 07:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het vliegtuig naar Parijs vind ik waanzin. Als je verder zuidelijk wil moet je met je bagage door Parijs zeulen. De Eurostar is stervensduur. ICE is in veel gevallen ook niet te betalen en dan hebben we het nog niet eens gehad over de vele vertragingen en uitval in Duitsland.

Er is echt nog heel veel te winnen hier. En dan heb ik het niet over “vliegen duurder maken”.
De Eurostar is niet zo zeer duur, vliegen is te goedkoop. Daar moet iedereen van doordrongen zijn. Ik pleit dus ook niet voor 'vliegen duurder maken' als maatregel, maar het betalen van de werkelijke kosten als je vliegt. Waarom zou vliegen zo enorm gesubsideerd moeten zijn als het nu is? Vliegen is misschien wel de meest gesubsideerde activiteit in Nederland, dat je maar 1/10e van de kosten betaalt en de rest op het bordje van de belastingbetaler kan gooien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 8 december 2022 @ 08:24:38 #16
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206990904
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 07:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het vliegtuig naar Parijs vind ik waanzin. Als je verder zuidelijk wil moet je met je bagage door Parijs zeulen. De Eurostar is stervensduur. ICE is in veel gevallen ook niet te betalen en dan hebben we het nog niet eens gehad over de vele vertragingen en uitval in Duitsland.

Er is echt nog heel veel te winnen hier. En dan heb ik het niet over “vliegen duurder maken”.
Vergeet niet dat door vliegen duurder te maken mensen ook eerder bereid zijn om in plaats van een vliegvakantie een autovakantie naar de Eifel of het Sauerland te boeken, bedrijven internationale bijeenkomsten meer via Zoom of Teams laten lopen en er zo minder gevlogen wordt, zonder dat je maar één euro investeert in spoorinfra.

Met de trein naar Frankrijk behoudens Lille en Paris is verschrikkelijk vanwege het omslachtige overstappen in Parijs. Wil je meer reizigers in de trein naar Zuid-Frankrijk stappen, dan zou je eerst samen met België moeten afdwingen dat er meet treinen naar Disneyland gaan waar aansluiting geboden kan worden op treinen naar Bordeaux, Lyon, Marseille, Montpeillier en Nice.

Met de trein naar Duitsland zou Nederland wat mij betreft geld moeten bijleggen om de spoorinfra in Duitsland te verbeteren. Leg een behoorlijke smak geld neer om Emmerich-Oberhausen driesprorig te maken en leg vanuit Nederland geld neer voor een HSL-lijn tussen Frankfurt en Mannheim en tussen Würzburg en Nürnberg. Dan kun je ook afdwingen dat enkele treinen van de lijnen 41 (Essen-Frankfurt-Nürnberg-München) en 47 (Ruhr-Stuttgart-München) beginnen en eindigen in Amsterdam.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 8 december 2022 @ 08:38:28 #17
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206990939
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 07:14 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De internationale trein is op dit moment, behalve voor wat hobbyisten, gewoon geen serieus alternatief, behalve misschien de Thalys en de Eurostar. De rest is te duur en/of te traag. Ik ben het ermee eens dat vliegen voor een tientje naar Barcelona afgelopen moet zijn, maar er zijn meer knoppen om aan te draaien dan altijd maar weer het klassieke “duurder maken”. Het is aan de overheid om te zorgen dat de trein een volwaardig alternatief is. Als dat wel het geval is denk ik dat veel mensen het nog best willen overwegen ook.
Amsterdam-Barcelona is zo'n 1.500 kilometer. De trein kan nooit op zo'n afstand concurreren met het vliegtuig. Duurder maken van vliegtickets heeft ook een ander doel. Minder toerisme naar plekken met teveel massatoerisme. Zowel Amsterdam als Barcelona gaan kapot door het massatoerisme en juist stedentrips maar dit soort steden zouden wat mij betreft flink duurder mogen worden (idem voor Roma, Firenze, Venezia, Praha) door middel van hoge toeslagen op vluchten naar die steden, hoge toeristenbelastingen op hotelovernachtingen, etc. Zodoende kan de druk op zo'n stad veroorzaakt door massatoerisme verminderd worden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_206990943
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 08:24 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Vergeet niet dat door vliegen duurder te maken mensen ook eerder bereid zijn om in plaats van een vliegvakantie een autovakantie naar de Eifel of het Sauerland te boeken, bedrijven internationale bijeenkomsten meer via Zoom of Teams laten lopen en er zo minder gevlogen wordt, zonder dat je maar één euro investeert in spoorinfra.
Ik denk dat het gros van de gezinnen helemaal geen vliegvakantie voor 4 man in het hoogseizoen kan betalen. Je bent zo 6k verder voor 10 dagen Spanje in de zomer. Dat is nu al weggelegd voor de lucky few. De meeste mensen staan al met hun sleurhut op de camping in Frankrijk of Duitsland (zo ook ondergetekende). En eerlijk is eerlijk, voor ons gaat er ook weinig boven Zuid-Frankrijk. Maar goed het is hier geen TRV of PTA dus ik probeer het toch nog wat ontopic te houden :P

Een groot deel van het zakelijk vliegverkeer zal blijven. Omdat sommige zaken gewoon in persoon moeten gebeuren. Niemand sluit via Zoom een belangrijk contract. Digitaal is een aanvulling, geen vervanging. Dat is de afgelopen jaren wel duidelijk geworden. Bovendien boeken veel zakelijke reizigers last-minute en betalen dus al de hoofdprijs. Maar dat is ook helemaal niet erg.

En over Duitsland, de HSL-Oost had nooit afgeblazen mogen worden, en wij zijn het slachtoffer van de bizarre manier waarop Duitsland infrastructurele projecten aanpakt. Meer zeg ik daar niet over ;)
pi_206991012
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 08:38 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Amsterdam-Barcelona is zo'n 1.500 kilometer. De trein kan nooit op zo'n afstand concurreren met het vliegtuig. Duurder maken van vliegtickets heeft ook een ander doel. Minder toerisme naar plekken met teveel massatoerisme. Zowel Amsterdam als Barcelona gaan kapot door het massatoerisme en juist stedentrips maar dit soort steden zouden wat mij betreft flink duurder mogen worden (idem voor Roma, Firenze, Venezia, Praha) door middel van hoge toeslagen op vluchten naar die steden, hoge toeristenbelastingen op hotelovernachtingen, etc. Zodoende kan de druk op zo'n stad veroorzaakt door massatoerisme verminderd worden.
Amsterdam-Barcelona is nu in iets van 13 uur af te leggen, als je de overstap in Parijs eruit sloopt en in Brussel laat plaatsvinden kan er nog 2 uur van de reistijd af. Is het alsnog lang, maar imo te doen.

Massatoerisme de nek omdraaien doe je niet door vliegtickets duurder te maken, maar door je op een ander publiek te richten. Dus zet een rem op het aantal hotelbedden en Airbnbs, verbied kroegentochten en sluit de Nutellawinkels. Allemaal veel effectiever. Van de mensen die naar de Nachtwacht komen kijken heeft niemand last.

Amsterdam (en de andere steden uit jouw rijtje) heeft zich trouwens jarenlang volgevreten van het zuiptoerisme en zich met citymarketing op Britse partymachers gericht en nu is het in hun gezicht ontploft.
  donderdag 8 december 2022 @ 09:30:51 #20
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206991349
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 07:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ok, ik had inderdaad de verkeerde info. Maar goed, wel van jouw site: 70 vluchten per week naar parijs, 70 per week naar Frankfurt, 140 per week naar Londen, 70 per week naar Munchen, 35 per week naar Brussel, 35 per week naar Düsseldorf, 70 per week naar Kopenhagen, 30 per week naar Luxemburg, 20 per week naar Norwich, 20 per week naar Bremen, 30 per week naar Hanover, 35 per week naar Stuttgart...

Vervang die 700 vluchten per week eens door de trein. Met misschien dan nog één vlucht per dag per bestemming. En dat moet sowieso meer de standaard zijn, dat je maar 1 of 2 keer per dag naar een bestemming vliegt. Voor de 322 bestemmingen van Schiphol kom je dan hooguit op 200.000 vluchten uit.
Ja, verder mee eens hoor.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 december 2022 @ 10:01:25 #21
408813 crew  trein2000
pi_206991564
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 08:38 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Amsterdam-Barcelona is zo'n 1.500 kilometer. De trein kan nooit op zo'n afstand concurreren met het vliegtuig. Duurder maken van vliegtickets heeft ook een ander doel. Minder toerisme naar plekken met teveel massatoerisme. Zowel Amsterdam als Barcelona gaan kapot door het massatoerisme en juist stedentrips maar dit soort steden zouden wat mij betreft flink duurder mogen worden (idem voor Roma, Firenze, Venezia, Praha) door middel van hoge toeslagen op vluchten naar die steden, hoge toeristenbelastingen op hotelovernachtingen, etc. Zodoende kan de druk op zo'n stad veroorzaakt door massatoerisme verminderd worden.
Amsterdam - Barcelona is 11 uur met de trein. Voor vakantie is dat echt prima te doen, kan me wel voorstellen dat het voor zakenreizen of hele korte tripjes minder interessant is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 december 2022 @ 10:18:12 #22
408813 crew  trein2000
pi_206991702
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 08:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
In dat Telegraaf-artikel waar hij naar verwijst, zegt die eurocommissaris dat het Dublinakkoord “dood is”. Dat vind ik nou eens interessant. Dat de EU wel naar eigen goeddunken allerlei afspraken en verdragen terzijde mag schuiven, maar als wij aan tafel willen vanwege de te hoge instroom of teveel arbeidsmigratie, dan kan dat ineens niet, want “Vluchtelingenverdrag” en “Vrij verkeer van arbeid”.

En alle mensen die daar kritiek op diskwalificeer je gewoon als “populisten”. Zo lust ik er ook nog wel een paar.

Edit: o kijk eens, daar gaan we al. “Nederland moet niet zo klagen”. https://www.pzc.nl/politi(...)1edca5a886&auth_rd=1
Hele bijzondere retoriek, to put it mildly. Maar goed, eens zien of het kabinet nu wel doorpakt of weer als een kleuter zich naar de hoek laat sturen en de Nederlandse belangen verkwanseld.

Lidstaten kunnen de inbreukprocedure ook zelf starten, heb je de commissie niet bij nodig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206991758
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hele bijzondere retoriek, to put it mildly. Maar goed, eens zien of het kabinet nu wel doorpakt of weer als een kleuter zich naar de hoek laat sturen en de Nederlandse belangen verkwanseld.

Lidstaten kunnen de inbreukprocedure ook zelf starten, heb je de commissie niet bij nodig.
Nederland staat er in Brussel ook wel om bekend altijd veel lawaai te maken, maar uiteindelijk gewoon te tekenen bij het kruisje. We zijn ook akkoord gegaan met gezamenlijke schulden en giften in plaats van leningen aan zuidelijke lidstaten, terwijl dat helemaal niet in ons belang was.

Dus eens dat we nu eens onze tanden moeten laten zien en doorbijten. Het kan niet zo zijn dat we continu als pinautomaat dienen, maar als wij een keer een verzoek hebben we om de oren worden geslagen met allerlei regels en verdragen en “niet moeten zeuren”.
pi_206991887
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 08:38 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Amsterdam-Barcelona is zo'n 1.500 kilometer. De trein kan nooit op zo'n afstand concurreren met het vliegtuig. Duurder maken van vliegtickets heeft ook een ander doel. Minder toerisme naar plekken met teveel massatoerisme. Zowel Amsterdam als Barcelona gaan kapot door het massatoerisme en juist stedentrips maar dit soort steden zouden wat mij betreft flink duurder mogen worden (idem voor Roma, Firenze, Venezia, Praha) door middel van hoge toeslagen op vluchten naar die steden, hoge toeristenbelastingen op hotelovernachtingen, etc. Zodoende kan de druk op zo'n stad veroorzaakt door massatoerisme verminderd worden.
Mee eens, het zijn vooral die (weekend)tripjes naar allerlei populaire steden die op allerlei vlakken veel overlast geven. Met het duurder maken van vliegen lijkt het me (ik heb dit natuurlijk ook niet onderzocht) dat dit soort goedkope tripjes er als eerste uitgaan, net als zakenreizen die ook online kunnen en het groene imago van bedrijven niet bevorderen. Voor langere vakanties zal dat effect ongetwijfeld minder zijn, omdat de vlucht dan relatief minder weegt op het budget. En ik vind eigenlijk ook wel uit sociaal oogpunt dat er een zekere vrijheid moet zijn voor iedereen om zo nu en dan het vliegtuig te pakken. Denk bijvoorbeeld aan Nederlanders met familie in onze voormalige koloniën, die daar moeilijk even met de boot naartoe kunnen gaan. Wat dat betreft dus inzetten op minder onnodig vliegen en stimuleren de luchtvaart te vergroenen.

De trein speelt in dit verhaal eigenlijk geen reële rol. Leuk voor afstanden als Amsterdam naar Parijs of het Ruhrgebied, maar daarna loopt het tijdsverschil wel heel snel op. En dat is ook onoplosbaar. Een uitgebreid HSL-net is veel te duur. De lijn van Schiphol naar Antwerpen kostte in euro's van 20 jaar terug al 7 miljard, en je praat voor een serieus Europees netwerk toch over minstens 100 keer zoveel nieuwe kilometers. De bestaande spoorinfrastructuur heeft ook nauwelijks overcapaciteit, dus in dat spoor en de stations moet je ook investeren. De effecten op de natuur en (leef)omgeving van nieuwe infrastructuur zijn ook groot. En dan nog blijft het tijdsverschil met vliegen ook met het optimale spoornetwerk en dienstregeling op afstanden van meer dan 500 kilometer enorm.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 8 december 2022 @ 10:55:13 #25
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206991976
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 07:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het vliegtuig naar Parijs vind ik waanzin. Als je verder zuidelijk wil moet je met je bagage door Parijs zeulen. De Eurostar is stervensduur. ICE is in veel gevallen ook niet te betalen en dan hebben we het nog niet eens gehad over de vele vertragingen en uitval in Duitsland.

Er is echt nog heel veel te winnen hier. En dan heb ik het niet over “vliegen duurder maken”.
Flixbus, dan ben je voor 20 euro in parijs. Het lijkt me alleen geen prettig ritje.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206992016
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Flixbus, dan ben je voor 20 euro in parijs. Het lijkt me alleen geen prettig ritje.
Het enige voordeel van de bus t.o.v. de trein is dat het oneindig schaalbaar is, want je zit niet vast aan spoorinfra. Nachttreinen kunnen nog wel interessant worden op de middellange afstand, zeker voor gezinnen en kleine groepen reizigers. Het moet echter wel comfortabeler worden dan nu het geval is, en de punctualiteit moet beter.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 december 2022 @ 11:16:18 #27
408813 crew  trein2000
pi_206992171
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het enige voordeel van de bus t.o.v. de trein is dat het oneindig schaalbaar is, want je zit niet vast aan spoorinfra. Nachttreinen kunnen nog wel interessant worden op de middellange afstand, zeker voor gezinnen en kleine groepen reizigers. Het moet echter wel comfortabeler worden dan nu het geval is, en de punctualiteit moet beter.
Laten we nog veel eenvoudiger beginnen: als ik nu een vlucht naar Barca wil boeken is dat in 5 minuten gefixt. Als ik voor een normale prijs met de trein naar Spanje wil moet ik daar eerst een dag op studeren. En bij nachttreinen is dat nog erger.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206992237
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Laten we nog veel eenvoudiger beginnen: als ik nu een vlucht naar Barca wil boeken is dat in 5 minuten gefixt. Als ik voor een normale prijs met de trein naar Spanje wil moet ik daar eerst een dag op studeren. En bij nachttreinen is dat nog erger.
Eens. Al kan je de nachttrein wel boeken bij NS International. Maar het aantal bestemmingen is beperkt en de Nightjet is niet zelden 2 uur of langer vertraagd (wat waardeloos is als je bijvoorbeeld vanuit Zwitserland verder wil reizen richting Italië ofzo). Maar het staat echt nog in de kinderschoenen, er moet nog heel veel gebeuren om internationaal treinreizen een alternatief te laten zijn. Het is nu nog teveel iets voor hobbyisten. Dat het in Duitsland een grote teringzooi is helpt ook niet mee voor het imago.
  donderdag 8 december 2022 @ 11:22:46 #29
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206992241
Uiteindelijk zal vliegen de toekomst hebben, het moet alleen schoner.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206992263
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:22 schreef -XOR- het volgende:
Uiteindelijk zal vliegen de toekomst hebben, het moet alleen schoner.
Ja, CO2-neutrale vliegtuigbrandstof moet uiteindelijk verlossing brengen. Dat denk ik ook.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 december 2022 @ 11:36:06 #31
408813 crew  trein2000
pi_206992364
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:43 schreef Dven het volgende:

[..]
Paarden van troje :') niet goed bij je hoofd.

Nederland zal behoorlijk wat uit te leggen hebben nadat meerdere commissies reeds hebben aangegeven dat het in orde is en Nederland blijft vasthouden dat er nog niet voldoende duidelijk is.

Gelukkig Kroatië en Roemenië wel, dat is een stap in de goede richting. In dat geval zal - helaas voor u - ook Bulgarije niet lang meer op zich laten wachten. Wat uiteraard geheel terecht is.

Ze voldoen immers nog maar ruim 10 jaar aan de voorwaarden voor toelating.
https://www.telegraaf.nl/(...)eker-via-balkanroute

Onze Oostenrijkse vrienden zijn ook tegen de komst van Roemenië, hele punt nu van de agenda. Zoals gezegd terecht, bij twijfel niet inhalen. En van die geo-politieke argumenten hebben we wel voldoende pijn gehad, hè Griekenland en Hongarije?

En zoals je ook in het artikel kunt lezen, er is nog steeds te veel corruptie in Bulgarije…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206992425
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)eker-via-balkanroute

Onze Oostenrijkse vrienden zijn ook tegen de komst van Roemenië, hele punt nu van de agenda. Zoals gezegd terecht, bij twijfel niet inhalen. En van die geo-politieke argumenten hebben we wel voldoende pijn gehad, hè Griekenland en Hongarije?

En zoals je ook in het artikel kunt lezen, er is nog steeds te veel corruptie in Bulgarije…
Het is wel een beetje wrang dat Kroatië wel wordt toegelaten natuurlijk. En de euro mag invoeren. Maar uiteindelijk is het gewoon voor eenieder duidelijk wat de doelen zijn en als je daar aantoonbaar niet aan voldoet dan houdt het simpelweg op, waarom heb je anders die doelen?
  donderdag 8 december 2022 @ 11:47:48 #33
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206992492
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Laten we nog veel eenvoudiger beginnen: als ik nu een vlucht naar Barca wil boeken is dat in 5 minuten gefixt. Als ik voor een normale prijs met de trein naar Spanje wil moet ik daar eerst een dag op studeren. En bij nachttreinen is dat nog erger.
Precies, ik wil in maart naar Milaan, maar bij Deutsche Bahn kan ik enkel van en naar Chiasso boeken (laatste station in Zwitserland) en voor Chiasso-Milano moet ik een treinticket bij Trenitalia boeken en vooral bij vertraging bestaat de kans dat je niet in de trein komt waarop je ticket geldig is. Het zou wel enorm schelen als ik al direct een treinticket naar Milano kan boeken in plaats van Chiasso en het laatste stuk nog bij Trenitalia moet boeken.

Voor de nachttrein naar Budapest (vanuit Berlin of Stuttgart) moet je treintickets bij de MAV (Hongaarse spoorwegen) kopen, dat kan niet bij Deutsche Bahn. Om eerst met de trein naar Berlin of Stuttgart te kopen moet je nog treintickets bij Deutsche Bahn kopen.

Een hotelovernachting boeken is daarentegen zo gepiept, ook vaak bij hotels zelf in plaats van Booking.com of Expedia.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 8 december 2022 @ 11:49:15 #34
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206992524
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)eker-via-balkanroute

Onze Oostenrijkse vrienden zijn ook tegen de komst van Roemenië, hele punt nu van de agenda. Zoals gezegd terecht, bij twijfel niet inhalen. En van die geo-politieke argumenten hebben we wel voldoende pijn gehad, hè Griekenland en Hongarije?

En zoals je ook in het artikel kunt lezen, er is nog steeds te veel corruptie in Bulgarije…
Schrap gewoon dat VETO-recht en de uninamiteit en werk met gekwalificeerde meerderheden. Dan kan een enkel land niet zomaar dwarsliggen. Zelfde geldt ook voor de NAVO.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_206992542
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:47 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Precies, ik wil in maart naar Milaan, maar bij Deutsche Bahn kan ik enkel van en naar Chiasso boeken (laatste station in Zwitserland) en voor Chiasso-Milano moet ik een treinticket bij Trenitalia boeken en vooral bij vertraging bestaat de kans dat je niet in de trein komt waarop je ticket geldig is. Het zou wel enorm schelen als ik al direct een treinticket naar Milano kan boeken in plaats van Chiasso en het laatste stuk nog bij Trenitalia moet boeken.

Voor de nachttrein naar Budapest (vanuit Berlin of Stuttgart) moet je treintickets bij de MAV (Hongaarse spoorwegen) kopen, dat kan niet bij Deutsche Bahn. Om eerst met de trein naar Berlin of Stuttgart te kopen moet je nog treintickets bij Deutsche Bahn kopen.

Een hotelovernachting boeken is daarentegen zo gepiept, ook vaak bij hotels zelf in plaats van Booking.com of Expedia.
De enige optie die je eigenlijk hebt, behalve alles zelf bij elkaar puzzelen, is de Treinreiswinkel. Maar dan betaal je wel de hoofdprijs.

Dit is nou typisch iets waar de EU een rol kan spelen. Stem het op elkaar af en bouw een platform, met de zelfde voortvarendheid als dat coronapaspoort. In plaats van gezanik over telefoonstekkertjes en ander micromanagement.
pi_206992629
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:49 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Schrap gewoon dat VETO-recht en de uninamiteit en werk met gekwalificeerde meerderheden. Dan kan een enkel land niet zomaar dwarsliggen. Zelfde geldt ook voor de NAVO.
Dit is al zo vaak besproken maar dit krijg je alleen voor elkaar als de stem van elke lidstaat even zwaar weegt. Anders hebben kleine lidstaten als Estland, Slovenië en Malta niets meer te vertellen en wordt alles bepaald door Italië, Frankrijk en Duitsland en de rest mag tekenen bij het kruisje.

Bovendien wordt Nederland via deze route vrijwel zeker gedwongen om een schulden- en transferunie te accepteren. Daar is hier geen politiek en maatschappelijk draagvlak voor. Voor ons zal dat dus neerkomen op keuze tussen accepteren dat we structureel zullen moeten betalen voor het Zuiden, of een Nexit. Want andere opties zijn er dan niet.
  donderdag 8 december 2022 @ 12:02:29 #37
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206992664
Zou wel lachen zijn als Roemenie en Bulgarije nu schijt zouden hebben aan alle embargo's en olie en gas inkopen bij Rusland.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206992760
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:02 schreef -XOR- het volgende:
Zou wel lachen zijn als Roemenie en Bulgarije nu schijt zouden hebben aan alle embargo's en olie en gas inkopen bij Rusland.
Ze zijn EU lid, als ze dat doen dan verliezen ze allerlei subsidies. Zie de 7,5 miljard die van Hongarije bevroren wordt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 8 december 2022 @ 12:17:15 #39
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206992803
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)eker-via-balkanroute

Onze Oostenrijkse vrienden zijn ook tegen de komst van Roemenië, hele punt nu van de agenda. Zoals gezegd terecht, bij twijfel niet inhalen. En van die geo-politieke argumenten hebben we wel voldoende pijn gehad, hè Griekenland en Hongarije?

En zoals je ook in het artikel kunt lezen, er is nog steeds te veel corruptie in Bulgarije…
"Zoals je in het artikel kunt lezen"

Plaatst 'ie een artikel dat achter een betaalmuur verstopt zit :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_206992835
Als ik die berichtgeving zo lees, dan denk ik wel dat Servië voorlopig nog wel even in de EU-wachtkamer blijft zitten.

Maar Servië is dan ook een wolf in schaapskleren met hun geleur met Rusland. Dat lidmaatschap zal voor Brussel ook meer een kwestie zijn van better have them inside pissing out.
pi_206992883
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De enige optie die je eigenlijk hebt, behalve alles zelf bij elkaar puzzelen, is de Treinreiswinkel. Maar dan betaal je wel de hoofdprijs.

Dit is nou typisch iets waar de EU een rol kan spelen. Stem het op elkaar af en bouw een platform, met de zelfde voortvarendheid als dat coronapaspoort. In plaats van gezanik over telefoonstekkertjes en ander micromanagement.
Timmermans is het ‘spuugzat’: Europese spoorwegen krijgen tot einde van jaar voor ticketingsysteem.Zo niet dan wil Brussel het wettelijk gaan afdwingen.

Er is al het een en ander in gang gezet. Maar het is belachelijk dat het anno 2022 nog niet bestaat.
  donderdag 8 december 2022 @ 12:25:34 #42
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206992900
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze zijn EU lid, als ze dat doen dan verliezen ze allerlei subsidies. Zie de 7,5 miljard die van Hongarije bevroren wordt.
Dat snap ik en dat zal ook niet gebeuren, maar ik blijf het vrij honds vinden om (zeker) Roemenie en Bulgarije Schengentoegang te blijven ontzeggen.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 8 december 2022 @ 12:28:58 #43
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206992938
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:19 schreef Spablauw214 het volgende:
Als ik die berichtgeving zo lees, dan denk ik wel dat Servië voorlopig nog wel even in de EU-wachtkamer blijft zitten.

Maar Servië is dan ook een wolf in schaapskleren met hun geleur met Rusland. Dat lidmaatschap zal voor Brussel ook meer een kwestie zijn van better have them inside pissing out.
Servië is qua corruptie en machtsmisbruik door politici een soort Hongarije-plus. Vucic is wel een tandje erger dan Orban en Orban is al een blok aam het been voor de EU. Nee, ik denk dat landen als Montenegro, Noord-Macedonië en Albanië eerder kandidaten zijn voor EU-lidmaatschap dan Servië. Ook omdat Montenegro, Noord-Macedonië en Albanië al lid zijn van de NAVO en Montenegro de euro gebruikt als valuta.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_206992945
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Timmermans is het ‘spuugzat’: Europese spoorwegen krijgen tot einde van jaar voor ticketingsysteem.Zo niet dan wil Brussel het wettelijk gaan afdwingen.

Er is al het een en ander in gang gezet. Maar het is belachelijk dat het anno 2022 nog niet bestaat.
Maar dan is er dus een centrale site om tickets te bestellen. Dat betekent niet automatisch dat je daar ook een hele reis op 1 ticket kunt kopen, met gegarandeerde overstappen. Zo lang dat er niet is, heb je er feitelijk alsnog weinig aan.
pi_206992977
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:28 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Servië is qua corruptie en machtsmisbruik door politici een soort Hongarije-plus. Vucic is wel een tandje erger dan Orban en Orban is al een blok aam het been voor de EU. Nee, ik denk dat landen als Montenegro, Noord-Macedonië en Albanië eerder kandidaten zijn voor EU-lidmaatschap dan Servië. Ook omdat Montenegro, Noord-Macedonië en Albanië al lid zijn van de NAVO en Montenegro de euro gebruikt als valuta.
Vucic is een corrupte clown en een erfstuk uit de nalatenschap van Milosevic. Dan weet je wel voldoende. Verder kunnen we onszelf de vraag stellen wat de westelijke Balkan ons nou concreet te bieden heeft. Want dit wordt weer de zoveelste bodemloze put waar we (en de andere nettobetalers) ongelimiteerd geld in kunnen storten.

Voor wat betreft Hongarije (en Polen): dat zijn opportunisten. Ze trekken ons eerst leeg, en zodra ze nettobetaler worden, stappen ze eruit. U las het hier.
pi_206992999
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:29 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar dan is er dus een centrale site om tickets te bestellen. Dat betekent niet automatisch dat je daar ook een hele reis op 1 ticket kunt kopen, met gegarandeerde overstappen. Zo lang dat er niet is, heb je er feitelijk alsnog weinig aan.
Nee dat klopt. Dat is nog wel een dingetje inderdaad als de treinen uitvallen of vertraagd zijn. Ik weet niet hoe ze dan de waarborgen willen regelen.
pi_206993096
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat snap ik en dat zal ook niet gebeuren, maar ik blijf het vrij honds vinden om (zeker) Roemenie en Bulgarije Schengentoegang te blijven ontzeggen.
Tja, van Roemenië weet ik gewoon dat de corruptie veel hoger is dan hier. Of dat in elk geval was tot 3 jaar geleden en dat kan dus met 1 verkiezing zo weer terug komen. Zulke landen Schengen binnenlaten vind ik dan weer absurd. Net als dat kandidaat lidmaatschap van Oekraïne voor de EU. Eerst toch echt veel minder corrupt worden en vooral het anti-corruptie moet echt in de cultuur ingeslepen worden. Dan ben je gewoon echt wel heel wat jaar verder.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 8 december 2022 @ 12:44:18 #48
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206993102
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is wel een beetje wrang dat Kroatië wel wordt toegelaten natuurlijk. En de euro mag invoeren. Maar uiteindelijk is het gewoon voor eenieder duidelijk wat de doelen zijn en als je daar aantoonbaar niet aan voldoet dan houdt het simpelweg op, waarom heb je anders die doelen?
Bulgarije mag ook de invoeren, dat staat nog altijd op de planning voor 2024.

Bulgarije en Roemenië voldoen aantoonbaar al ruim 10 jaar aan de doelen en voorwaarden van toetreding tot Schengen.

Nederland misbruikt nu zelfs de vooruitgang in Bulgarije als argument om te veto-en. Sinds 2019 voert de EC namelijk geen CVM-onderzoeken in Bulgarije meer uit omdat er vooruitgang voldoende is en aan alle voorwaarden wordt voldaan.

Voert NL nu als argument uit dat er geen recent CVM-onderzoek is geweest en daardoor niet zeker kan zijn of er dus wel aan het CVM (wat sowieso geen voorwaarde voor Schengen is!) wordt voldaan.

Tussen neus en lippen door vraagt meneer Rutte zich nog heel galant af of men niet eenvoudig voor 50 euro de grens over kan steken. Pardon? In de afgelopen maanden hebben drie politie-agenten het leven verloren tijdens het bewaken van de Europese grens! :') :')

Georganiseerde misdaad? Ja, 15 jaar geleden zou je een punt hebben gehad. Wat betreft georganiseerde misdaad moet Nederland echter vooral naar zichzelf kijken.

Het is natuurlijk volkomen duidelijk wat hier aan de hand is: Rutte misbruikt dit om de VVD over een paar maanden een beter figuur te laten slaan tijdens de verkiezingen voor personen die nu nog op PVV lijken te willen stemmen. Toevalligerwijs heb je in Oostenrijk momenteel exact dezelfde situatie met de ÖVP en FPÖ.

Waarom Oostenrijk wel wat ziet zitten in Kroatië? Oostenrijk wil nogal graag LNG ontvangen van Kroatië, waardoor ze zich 'wat soepeler' opstellen.

Zweden heeft zijn reserveringen - men gaf aan ook nee te stemmen - overigens wel gewoon eerlijk laten varen nadat meerdere onderzoeken (waar Nederland niet eens aan deel wilde nemen!) uit hebben gewezen dat Bulgarije en Roemenië, zoals verwacht, nog steeds aan alle voorwaarden voldoen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 8 december 2022 @ 12:47:40 #49
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206993142
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:02 schreef -XOR- het volgende:
Zou wel lachen zijn als Roemenie en Bulgarije nu schijt zouden hebben aan alle embargo's en olie en gas inkopen bij Rusland.
Of hun middelvinger opsteken en de grenzen niet meer netjes bewaken :) Voordelen heeft het immers toch niet. Levert alleen maar hoge kosten, geweld en doden op terwijl je zelf vervolgens een middelvinger toegewezen krijgt van Nederland en Oostenrijk :D

Mocht toelating niet binnen nu en een jaar of twee geregeld zijn dan is dat een realistisch scenario. Ik ga er echter vanuit dat beide landen binnen nu en een jaar alsnog tot Schengen behoren. Eerst moeten het laffe Nederland en Oostenrijk hun verkiezinkjes achter de rug hebben.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 december 2022 @ 12:48:03 #50
408813 crew  trein2000
pi_206993147
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:44 schreef Dven het volgende:

[..]
Bulgarije mag ook de invoeren, dat staat nog altijd op de planning voor 2024.

Bulgarije en Roemenië voldoen aantoonbaar al ruim 10 jaar aan de doelen en voorwaarden van toetreding tot Schengen.

Nederland misbruikt nu zelfs de vooruitgang in Bulgarije als argument om te veto-en. Sinds 2019 voert de EC namelijk geen CVM-onderzoeken in Bulgarije meer uit omdat er vooruitgang voldoende is en aan alle voorwaarden wordt voldaan.

Voert NL nu als argument uit dat er geen recent CVM-onderzoek is geweest en daardoor niet zeker kan zijn of er dus wel aan het CVM (wat sowieso geen voorwaarde voor Schengen is!) wordt voldaan.

Tussen neus en lippen door vraagt meneer Rutte zich nog heel galant af of men niet eenvoudig voor 50 euro de grens over kan steken. Pardon? In de afgelopen maanden hebben drie politie-agenten het leven verloren tijdens het bewaken van de Europese grens! :') :')

Georganiseerde misdaad? Ja, 15 jaar geleden zou je een punt hebben gehad. Wat betreft georganiseerde misdaad moet Nederland echter vooral naar zichzelf kijken.

Het is natuurlijk volkomen duidelijk wat hier aan de hand is: Rutte misbruikt dit om de VVD over een paar maanden een beter figuur te laten slaan tijdens de verkiezingen voor personen die nu nog op PVV lijken te willen stemmen. Toevalligerwijs heb je in Oostenrijk momenteel exact dezelfde situatie met de ÖVP en FPÖ.

Waarom Oostenrijk wel wat ziet zitten in Kroatië? Oostenrijk wil nogal graag LNG ontvangen van Kroatië, waardoor ze zich 'wat soepeler' opstellen.

Zweden heeft zijn reserveringen - men gaf aan ook nee te stemmen - overigens wel gewoon eerlijk laten varen nadat meerdere onderzoeken (waar Nederland niet eens aan deel wilde nemen!) uit hebben gewezen dat Bulgarije en Roemenië, zoals verwacht, nog steeds aan alle voorwaarden voldoen.
Ja we kennen de riedel nu wel “Nederland moet naar zichzelf kijken”, zijn we ook al racistisch? Dat is meestal de volgende stap. Eenmaal binnen krijg je ze er nooit meer uit en we hebben wel voldoende probleemdossiers in de diverse Europese gremia, bij twijfel niet inhalen. Heel eenvoudig.

Ik ben blij dat het kabinet eens een keer voet bij stuk houdt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')