abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206994339
Ik zit wat verder te lezen over die Schengen-discussie. Oostenrijk schijnt vooral verontwaardigd te zijn over de matige bewaking van de buitengrenzen, waardedaling van de euro, uit de hand gelopen arbeidsmigratie, gezamenlijke schulden die door hun strot geduwd zijn en zo nog wat punten.

Op zich terecht want het zijn niet ontoevallig precies de keerzijdes van de EU waar wij ook tegenaan lopen, alleen of deze blokkade de manier is om daar iets aan te veranderen is natuurlijk wel twijfelachtig.

Maar ook in Oostenrijk is blijkbaar het besef ingedaald dat als je steeds compromissen moet sluiten, je dus steeds een klein beetje toegeeft en je op de lange termijn dus alsnog aan het kortste eind trekt. Want dat is hoe de EU werkt. Er is nooit een nuloptie. Van tafel weglopen kan niet, er moet altijd een compromis zijn. Dan krijg je dit.

[ Bericht 25% gewijzigd door Spablauw214 op 08-12-2022 14:22:02 ]
pi_206994455
Mooie OP heb je gemaakt. @Neef_Wuppie
  donderdag 8 december 2022 @ 14:31:28 #78
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206994465
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Oja nu zie ik het. Wat een treurige koehandel :')

Ze zijn blijkbaar uit elkaar gegaan om te onderhandelen in klein comit. Zal wel weer een inlegvelletje worden dan, of een leuke EU-post voor Nederland :')
Het is wat droevig ja, maar die mening heb ik ook betreffende andere tactieken die tijdens dit Schengenspel door bepaalde landen worden gehanteerd :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_206994479
Stemming heeft inmiddels plaatsgevonden. Unanieme steun voor Kroati. Bulgarije en Roemeni allebei tegengehouden door NL en AT.
pi_206994485
twitter
pi_206994508
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:32 schreef Spablauw214 het volgende:
Stemming heeft inmiddels plaatsgevonden. Unanieme steun voor Kroati. Bulgarije en Roemeni allebei tegengehouden door NL en AT.
Prima zaak. Als je iemand aanstelt als grenswacht van je land, moet je zeker weten dat die niet corrupt is. Dat geldt hier natuurlijk ook.

Dat de EC in haar honger naar meer macht zulke dingen over het hoofd ziet, betekent niet dat je naar hen moet luisteren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 8 december 2022 @ 14:39:33 #82
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_206994542
quote:
Prima zaak dat Kroati er in ieder geval snel op vooruit mag kan gaan. Bulgarije en Roemeni zullen ongetwijfeld snel volgen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_206994548
Overigens terecht dat Kroati is toegelaten tot Schengen en de eurozone. Plenkovic en HDZ hebben daar hard voor gewerkt en voor de euro was eigenlijk geen steun onder de bevolking.

Sowieso is Plenkovic een graag geziene figuur in Brussel, wordt ook veel genoemd als opvolger van Michel.
pi_206994689
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:30 schreef Zipportal het volgende:
Mooie OP heb je gemaakt. @:neef_wuppie
Bedankt.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_206994810
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Oja nu zie ik het. Wat een treurige koehandel :')

Ze zijn blijkbaar uit elkaar gegaan om te onderhandelen in klein comit. Zal wel weer een inlegvelletje worden dan, of een leuke EU-post voor Nederland :')
Hans Leijtens moet nog benoemd worden :')

Maar ik kan me niet voorstellen dat de vvd nu weer door de pomp gaat.
zie email 27 oktober
pi_206995118
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 15:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hans Leijtens moet nog benoemd worden :')

Maar ik kan me niet voorstellen dat de vvd nu weer door de pomp gaat.
De stemming is gewoon geweest, die gaan ze echt niet nog een keer doen. Dus dit is voorlopig definitief.

Nederland heeft Roemeni wel gesteund:
https://www.euronews.com/(...)tia-gets-green-light
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_206995279
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 15:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
De stemming is gewoon geweest, die gaan ze echt niet nog een keer doen. Dus dit is voorlopig definitief.

Nederland heeft Roemeni wel gesteund:
https://www.euronews.com/(...)tia-gets-green-light
Oostenrijk is nu gewoon overal tegen, zie ook mijn post eerder vanmiddag.

Het schijnt volgend jaar weer geagendeerd te kunnen worden, maar voorlopig is het inderdaad van tafel.
pi_206995352
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 16:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Oostenrijk is nu gewoon overal tegen, zie ook mijn post eerder vanmiddag.

Het schijnt volgend jaar weer geagendeerd te kunnen worden, maar voorlopig is het inderdaad van tafel.
Augustus, staat in het artikel. En Oostenrijk heeft inderdaad weinig steekhoudende argumenten, maar dat je een land dat net nog een aantal grenswachten heeft moeten oppakken omdat ze corrupt zijn niet de baas wil maken over de grens van je land, vind ik echt een heel legitiem argument. Ik snap hier eigenlijk de politieke spelletjes van de andere landen niet.
pi_206995395
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 16:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Augustus, staat in het artikel. En Oostenrijk heeft inderdaad weinig steekhoudende argumenten, maar dat je een land dat net nog een aantal grenswachten heeft moeten oppakken omdat ze corrupt zijn niet de baas wil maken over de grens van je land, vind ik echt een heel legitiem argument. Ik snap hier eigenlijk de politieke spelletjes van de andere landen niet.
Ik vind de frustraties van Oostenrijk op zich terecht, ook omdat wij tegen dezelfde zaken aan lopen, namelijk dat we op een punt komen waarop vraagtekens rijzen of de voordelen van lidmaatschap nog in verhouding staan tot de te brengen offers. Ik vind dat alleen geen argument om dan maar de toetreding van andere landen te frustreren.

Corrupte grensbewaking is natuurlijk een ander verhaal.
pi_206995425
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 16:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik vind de frustraties van Oostenrijk op zich terecht, ook omdat wij tegen dezelfde zaken aan lopen, namelijk dat we op een punt komen waarop vraagtekens rijzen of de voordelen van lidmaatschap nog in verhouding staan tot de te brengen offers. Ik vind dat alleen geen argument om dan maar de toetreding van andere landen te frustreren.
De vraagtekens van Oostenrijk over EU beleid kunnen best terecht zijn (ik deel de vragen over arbeidsmigratie), maar zijn in dit geval niet heel relevant.

Maar ik schrik eigenlijk wel hoe weinig serieus veel landen de grensbewaking nemen, als ze Bulgarije toe wilden laten. Dat die buitenste grenzen dicht zijn voor bijvoorbeeld terroristen is gewoon essentieel, omdat je eenmaal in Schengen ongecontroleerd door het hele gebied kunt reizen.
pi_206995504
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 16:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
De vraagtekens van Oostenrijk over EU beleid kunnen best terecht zijn (ik deel de vragen over arbeidsmigratie), maar zijn in dit geval niet heel relevant.

Maar ik schrik eigenlijk wel hoe weinig serieus veel landen de grensbewaking nemen, als ze Bulgarije toe wilden laten. Dat die buitenste grenzen dicht zijn voor bijvoorbeeld terroristen is gewoon essentieel, omdat je eenmaal in Schengen ongecontroleerd door het hele gebied kunt reizen.
Ik denk dat het voor een belangrijk deel ook prestige en beeldvorming is. “Jullie horen erbij”.

Zoals er destijds ook allerlei landen tot de euro zijn toegelaten die daar helemaal niet klaar voor waren, maar de EU geen nee durfde te verkopen. En nu zitten we met de ellende.
pi_206997100
twitter

Wat zijn dit voor mafklappers?
zie email 27 oktober
pi_206997123
https://nos.nl/artikel/24(...)ruit-zuivel-en-vlees

quote:
Supermarkten moeten stoppen met het stunten van de prijs van vers voedsel. Een meerderheid van de Tweede Kamer wil dat het kabinet gaat zorgen dat er een einde komt aan het sterk verlagen van de prijzen van fruit, groente, zuivel en vlees.

De Tweede Kamer vindt dat door het prijsstunten boeren te weinig geld krijgen voor hun producten. De supermarkten mogen nog wel levensmiddelen afprijzen die tegen hun houdbaarheidsdatum aanzitten.
Korting

In landen als Frankrijk, Belgi wordt het prijsstunten met vers voedsel al aangepakt. En in Nederland mag er sinds de zomer van 2021 niet meer dan 25 procent korting worden gegeven op alcoholische dranken.

Partijen als de ChristenUnie, het CDA, de PvdA, Volt en BBB hebben het kabinet nu gevraagd om ook het stunten met agrarische basisproducten tegen te gaan. Het kabinet moet dit verzoek nu uitwerken.
Godverdomme zeg, wat een mierenneukerij weer. Als boeren te weinig geld krijgen voor hun producten moeten ze maar stoppen. Sowieso komt het meeste fruit toch uit het buitenland?
  donderdag 8 december 2022 @ 18:48:30 #94
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206997140
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Mensen die eerst zelf het hele draaiboek willen schrijven, en dan achteraf gaan zeuren dat het niet erg spontaan was?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206997155
quote:
[ twitter ]
Dat is toch volledig voorspelbaar? Die mensen roepen dit soort dingen al jaren, dat is dan ook de grootste reden dat ik tegen die excuses ben.
pi_206997411
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:46 schreef MoreDakka het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ruit-zuivel-en-vlees
[..]
Godverdomme zeg, wat een mierenneukerij weer. Als boeren te weinig geld krijgen voor hun producten moeten ze maar stoppen. Sowieso komt het meeste fruit toch uit het buitenland?
Vlees en zuivel zijn nu al peperduur. Een kilo gehakt is in een jaar in prijs verdubbeld. Een pak melk van 80 cent naar 1,20. Een halve kilo kaas kost 7,50. Rot toch op met dat gezanik dat het te goedkoop zou zijn :')
pi_206997434
quote:
[ twitter ]
Als je zelf het hele draaiboek wil schrijven en de persoon die de excuses maakt woorden in de mond wil leggen. Wat is de waarde van die excuses dan?
pi_206997483
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als je zelf het hele draaiboek wil schrijven en de persoon die de excuses maakt woorden in de mond wil leggen. Wat is de waarde van die excuses dan?
Niets, revanchisme.
zie email 27 oktober
  donderdag 8 december 2022 @ 19:08:35 #99
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206997488
Dat ze geen excuses van een donkere minister willen, is dat eigenlijk ironisch of gewoon ronduit racistisch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206997515
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
Dat ze geen excuses van een donkere minister willen, is dat eigenlijk ironisch of gewoon ronduit racistisch?
Beide.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')