abonnement Unibet Coolblue
pi_206954574
Ukraine destroys two Russian nuclear bombers in airport bombings
https://www.jpost.com/international/article-724100
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206954578
Dröner kebab :Y)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206954598
The wreckage of a Russian Su-24M discovered near Bakhmut
https://mil.in.ua/en/news(...)overed-near-bakhmut/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206954630
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:05 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik hoor de hele dag al niets over die drones. Worden die schaars?
Welke drones heb je het over? Iraanse?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 5 december 2022 @ 17:52:09 #6
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_206954633
Wat gaat Putin doen als hij vind dat de integriteit van Rusland of hemzelf in gevaar is.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_206954680
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2022 17:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Welke drones heb je het over? Iraanse?
Jap, sorry, had ik moeten aangeven.
pi_206954686
twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 5 december 2022 @ 17:56:53 #9
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206954731
Ik krijg de indruk dat deze aanval het niet haalt bij de vorige. Oekraine is het ondertussen gewend, ze hebben ervaring opgedaan, ze hebben beter door hoe ze luchtafweer moeten positioneren, ze hebben ook meer luchtafweer.

Ik denk dat dit ondertussen zo goed als uitgewerkt is. :)

twitter


twitter
&lt;signature here&gt;.
  maandag 5 december 2022 @ 17:56:56 #10
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206954757
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:54 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Jap, sorry, had ik moeten aangeven.
Het is al een tijdje stil omtrent die dingen ja. ^O^ Er zullen wel wat problemen zijn met de levering en ik meen me te herinneren dat er laatst wat Iraniers om het leven zijn gekomen bij een Oekraïense raketaanval.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 5 december 2022 @ 17:59:37 #12
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206954786
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2022 17:56 schreef ExTec het volgende:
Ik krijg de indruk dat deze aanval het niet haalt bij de vorige. Oekraine is het ondertussen gewend, ze hebben ervaring opgedaan, ze hebben beter door hoe ze luchtafweer moeten positioneren, ze hebben ook meer luchtafweer.

Ik denk dat dit ondertussen zo goed als uitgewerkt is. :)

[ twitter ]

[ twitter ]
Plus dat afgelopen vrijdag er al nieuwsberichten waren over de Russische vliegtuigen bij Santove airfield. Ukraine had 3 volle dagen om zich voor te bereiden.
pi_206954820
twitter
pi_206954844
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206954858
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:01 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Voormalig pruttel-chauffeur @AchJa kan hier alleen maar van dromen. :+ :7
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 5 december 2022 @ 18:04:45 #16
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206954886
Goeie positionering, de Gepard zit praktisch onder de cruise missile en schiet m op 20m afstand kapot

https://www.reddit.com/r/(...)sian_cruise_missile/
Ukrainians shoot down a Russian cruise missile with a Gepard
  maandag 5 december 2022 @ 18:12:02 #17
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 maandag 5 december 2022 @ 18:14:26 #18
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206955094
Wat een faaldag voor Poetin. Strategische bommenwerpers op de grond aangevallen onder de rook van Moskou en de raketaanval een complete mislukking.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 5 december 2022 @ 18:15:31 #19
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206955129
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:12 schreef slashdotter3 het volgende:
HIMARS launchers zijn aangepast zodat ze sowieso geen ATACMS kunnen afschieten.
[ twitter ]
Met de MARS II is dat dacht ik ook zo.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206955197
quote:
5s.gif Op maandag 5 december 2022 17:47 schreef Aether het volgende:
Ukraine destroys two Russian nuclear bombers in airport bombings
https://www.jpost.com/international/article-724100
Jammer dat het maar om twee Bears gaat, het zou erg gaaf geweest zijn wanneer de Oekraïners twee witte zwanen vleugellam hadden gemaakt. >:)

[ Bericht 1% gewijzigd door DDDDDaaf op 05-12-2022 18:28:40 ]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 5 december 2022 @ 18:19:27 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206955205
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:14 schreef Ulx het volgende:
Wat een faaldag voor Poetin. Strategische bommenwerpers op de grond aangevallen onder de rook van Moskou en de raketaanval een complete mislukking.
Beter dan je Depends vol crappen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_206955237
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:14 schreef Ulx het volgende:
Wat een faaldag voor Poetin. Strategische bommenwerpers op de grond aangevallen onder de rook van Moskou en de raketaanval een complete mislukking.
Ritje over de Krimbrug was geslaagd.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206955260
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2022 18:21 schreef Aether het volgende:

[..]
Ritje over de Krimbrug was geslaagd.
Hij reed in een Mercedes, niet eens in een Russische bak. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 5 december 2022 @ 18:22:26 #24
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206955270
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
Met de MARS II is dat dacht ik ook zo.
En daar vind ik het verhaal ook raar worden.

Die MARS 2 is gemaakt door KMW, in Duitsland zelf, dus niet in de VS. Sluit niet uit dat die LRU, de franse editie ook door Nexter (of voorganger) gemaakt is. Dan moeten beide bewust meegewerkt hebben in een beperkte firmware erin flashen. Want de gearchiveerde editie heeft zo'n beperking niet.

En da's nog los van dat ik oekraine er wel van verdenk om in een handomdraai dat ongedaan te maken.
&lt;signature here&gt;.
pi_206955286
quote:
5s.gif Op maandag 5 december 2022 17:47 schreef Aether het volgende:
Ukraine destroys two Russian nuclear bombers in airport bombings
https://www.jpost.com/international/article-724100
Das wel een significante klap voor de russische eer en de militair strategische impact is nog een ander verhaal- tis nu afwachten hoeveel drones nog volgen.

https://www.themoscowtime(...)ld-explosions-a79591

Satellite images published last week showed around two dozen Tu-95s and Tu-160s parked at the Engels airfield, which media outlets said were part of Russia’s preparations for massive airstrikes on Ukraine.
pi_206955323
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2022 18:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hij reed in een Mercedes, niet eens in een Russische bak. :')
Ik denk dat hij gewoon in 1 keer door wou rijden over die brug en niet 4 keer met pech wou staan.
pi_206955609
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:01 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Worden er ondertussen plannen gemaakt om nieuwe gepards te produceren? :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 5 december 2022 @ 18:40:22 #28
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206955819
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:14 schreef Ulx het volgende:
Wat een faaldag voor Poetin. Strategische bommenwerpers op de grond aangevallen onder de rook van Moskou en de raketaanval een complete mislukking.
Je zou zeggen dat ze in Kiev wisten dat het vandaag een prestige dag zou worden voor onze Poetin. 2de keer dat ze dat door zijn neus boren. Je zou haast zeggen... :P
  maandag 5 december 2022 @ 18:51:43 #29
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206956200
quote:
5s.gif Op maandag 5 december 2022 17:47 schreef Aether het volgende:
Ukraine destroys two Russian nuclear bombers in airport bombings
https://www.jpost.com/international/article-724100
De Ukrainers riepen dat ze hun nieuwe drone (1000km range) met succes hadden getest. Dan vraag je je toch af waar ze die drones op testen :P
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206956312
twitter
pi_206956400
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2022 18:35 schreef Slayage het volgende:

[..]
Worden er ondertussen plannen gemaakt om nieuwe gepards te produceren? :P
Het probleem is munitie voor de gepards.
Zwitserland weigert toestemming te geven voor munitie exporteren naar Oekraïne uit naam van neutraliteit.
Een Rhein metall is inmiddels bezig met eigen munitie te maken waar andere partijen uit andere landen geen onderdeel van uitmaken, maar dat doe je niet in 1 dag als het ware.
pi_206956415
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2022 18:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De Ukrainers riepen dat ze hun nieuwe drone (1000km range) met succes hadden getest. Dan vraag je je toch af waar ze die drones op testen :P
Russen over explosies op bases: 'Oekraïense drones vielen aan'
https://nos.nl/l/2455153

Het Russische ministerie van Defensie claimt dat het Oekraïense drones heeft neergehaald die vanochtend twee militaire luchtmachtbases in Rusland aanvielen. Volgens het ministerie zijn door de brokstukken drie militairen om het leven gekomen en zijn twee vliegtuigen licht beschadigd geraakt.

Eerder vandaag werden explosies gemeld op de twee vliegvelden. Russische staatsmedia meldden dat op een militair vliegveld bij Rjazan, op zo'n 200 kilometer van Moskou, een brandstofwagen was ontploft. Enkele honderden kilometers naar het zuidoosten werd eveneens een explosie gemeld op een luchtmachtbasis. Die was bij de Russische stad Engels, in de regio Saratov.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206956446
'Resten van raket in Moldavië na Russische beschietingen'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-65940145

Moldavische media melden op basis van een politiewoordvoerder dat er vandaag raketresten zijn gevonden in het noorden van Moldavië, vlak bij de grens met Oekraïne. De regering van het buurland van Oekraïne is nog niet met een officiële reactie gekomen op het bericht. Rusland vuurde maandag tientallen raketten af op Oekraïne.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206956491
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2022 19:03 schreef Aether het volgende:

[..]
Russen over explosies op bases: 'Oekraïense drones vielen aan'
https://nos.nl/l/2455153

Het Russische ministerie van Defensie claimt dat het Oekraïense drones heeft neergehaald die vanochtend twee militaire luchtmachtbases in Rusland aanvielen. Volgens het ministerie zijn door de brokstukken drie militairen om het leven gekomen en zijn twee vliegtuigen licht beschadigd geraakt.

Eerder vandaag werden explosies gemeld op de twee vliegvelden. Russische staatsmedia meldden dat op een militair vliegveld bij Rjazan, op zo'n 200 kilometer van Moskou, een brandstofwagen was ontploft. Enkele honderden kilometers naar het zuidoosten werd eveneens een explosie gemeld op een luchtmachtbasis. Die was bij de Russische stad Engels, in de regio Saratov.
Zozo, weten ze zeker dat er niet iemand een peuk heeft laten vallen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 5 december 2022 @ 19:08:41 #35
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206956498
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 19:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Het probleem is munitie.
Zwitserland weigert toestemming te geven voor munitie exporteren naar Oekraïne uit naam van neutraliteit.
Een Rhein metall is inmiddels bezig met eigen munitie te maken waar andere partijen uit andere landen geen onderdeel van uitmaken, maar dat doe je niet in 1 dag als het ware.
Ik interpreteer zijn vraag eigenlijk anders ;)

Gepards (en varianten) waren op veel plekken uitgefaseerd omdat iedereen dacht dat je er niks meer aan had. Maar blijkt ineens in The Age Of Drones dat je nog heel veel aan die dingen hebt.

Dus: zijn ze al bezig met nieuwe edities van deze dingen ontwerpen?
&lt;signature here&gt;.
pi_206956516
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:57 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Weinig schade, maar de boodschap lijkt me duidelijk. ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206956568
Weer pakketten met dierenogen ontdekt in Spanje
https://nos.nl/l/2455153

Bij het nationale postbedrijf van Spanje zijn drie pakketten met dierenogen onderschept, meldt de Spaanse politie. De pakketten waren gericht aan de Oekraïense ambassade in Madrid en de Oekraïense consulaten in Barcelona en Malaga. De politie werd getipt door medewerkers van het postbedrijf. In de pakketjes zat geen explosief materiaal.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 5 december 2022 @ 19:15:23 #38
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206956577
quote:
12s.gif Op maandag 5 december 2022 19:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik interpreteer zijn vraag eigenlijk anders ;)

Gepards (en varianten) waren op veel plekken uitgefaseerd omdat iedereen dacht dat je er niks meer aan had. Maar blijkt ineens in The Age Of Drones dat je nog heel veel aan die dingen hebt.

Dus: zijn ze al bezig met nieuwe edities van deze dingen ontwerpen?
Zoiets?

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206956591
quote:
12s.gif Op maandag 5 december 2022 19:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik interpreteer zijn vraag eigenlijk anders ;)

Gepards (en varianten) waren op veel plekken uitgefaseerd omdat iedereen dacht dat je er niks meer aan had. Maar blijkt ineens in The Age Of Drones dat je nog heel veel aan die dingen hebt.

Dus: zijn ze al bezig met nieuwe edities van deze dingen ontwerpen?
Dit inderdaad. Kan me er alles bij voorstellen dat producenten meteen zijn begonnen met een vergelijkbaar systeem.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206956652
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2022 17:56 schreef ExTec het volgende:
Ik krijg de indruk dat deze aanval het niet haalt bij de vorige. Oekraine is het ondertussen gewend, ze hebben ervaring opgedaan, ze hebben beter door hoe ze luchtafweer moeten positioneren, ze hebben ook meer luchtafweer.

Ik denk dat dit ondertussen zo goed als uitgewerkt is. :)

[ twitter ]

[ twitter ]
Zelenskyy zegt: “ Good health! I want to thank the PPO, our energy workers and our people.

PPO has shot down most of the missiles. Energy workers have already started to restore the light.

Our people will never give up! Glory to Ukraine!”
pi_206956657
quote:
Hoe de munitie knalt lijkt het er wel op als je die slow mo beelden ziet.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 maandag 5 december 2022 @ 19:24:13 #42
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206956724
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2022 18:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
En daar vind ik het verhaal ook raar worden.

Die MARS 2 is gemaakt door KMW, in Duitsland zelf, dus niet in de VS. Sluit niet uit dat die LRU, de franse editie ook door Nexter (of voorganger) gemaakt is. Dan moeten beide bewust meegewerkt hebben in een beperkte firmware erin flashen. Want de gearchiveerde editie heeft zo'n beperking niet.

En da's nog los van dat ik oekraine er wel van verdenk om in een handomdraai dat ongedaan te maken.
Er zit iig een beperking op om raketten met clustermunitie te lanceren.
Ik kan me voorstellen dat er wel meer is uitgeschakeld. Oorlog-as-a-Service.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 5 december 2022 @ 19:26:56 #43
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206956767
quote:
12s.gif Op maandag 5 december 2022 19:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik interpreteer zijn vraag eigenlijk anders ;)

Gepards (en varianten) waren op veel plekken uitgefaseerd omdat iedereen dacht dat je er niks meer aan had. Maar blijkt ineens in The Age Of Drones dat je nog heel veel aan die dingen hebt.

Dus: zijn ze al bezig met nieuwe edities van deze dingen ontwerpen?
Er is ook al een prototype high energy laser variant.

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Overall beste user 2022 maandag 5 december 2022 @ 19:32:06 #44
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206956859
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 19:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Het probleem is munitie voor de gepards.
Zwitserland weigert toestemming te geven voor munitie exporteren naar Oekraïne uit naam van neutraliteit.
Een Rhein metall is inmiddels bezig met eigen munitie te maken waar andere partijen uit andere landen geen onderdeel van uitmaken, maar dat doe je niet in 1 dag als het ware.
Het is niet alleen een kwestie van niet willen. Dat het niet mag staat daar in de wet. Om zoiets te veranderen moet er een referendum worden georganiseerd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 5 december 2022 @ 19:36:25 #45
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206956940
quote:
6s.gif Op maandag 5 december 2022 18:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Voormalig pruttel-chauffeur @:Achja kan hier alleen maar van dromen. :+ :7
Die zie je hier nog maar wat onregelmatig.. bijzonder verlof opgenomen en op privétraining in het oosten gegaan?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_206957753
Nu zie je de waarde van een Gepard. Een paar duizend euro aan munitie schiet een kruisraket van een paar miljoen euro kapot.

twitter
pi_206957804
Volgens Rusland zouden de aanvallen op die vliegvelden vandaag zijn uitgevoerd met TU-141 drones, dat zijn die antieke dingen waar Oekraïne er nog een stel van heeft.


Zou Rusland snappen dat ze nogal voor lul staan dat je met een dergelijk oud ding kennelijk nog zo enorm ver Rusland in kan vliegen? :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206958087
quote:
12s.gif Op maandag 5 december 2022 19:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik interpreteer zijn vraag eigenlijk anders ;)

Gepards (en varianten) waren op veel plekken uitgefaseerd omdat iedereen dacht dat je er niks meer aan had. Maar blijkt ineens in The Age Of Drones dat je nog heel veel aan die dingen hebt.

Dus: zijn ze al bezig met nieuwe edities van deze dingen ontwerpen?
Vraag ik me ook al af ja.

Toch blijkbaar gewoon drones in Rusland. Benieuwd hoeveel van die dingen ze maken kunnen.
pi_206958148
quote:
Airburst ammunition.

Ze ontploffen in de lucht.

Lijkt op de Turkse KORKUT. De Duitsers hebben het Turkse systeem gekopieerd.

Just kidding. Waarschijnlijk hebben de Turken het met een licentie gebouwd. Het kannon is van Oerlikon.

  Overall beste user 2022 maandag 5 december 2022 @ 20:36:11 #52
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206958402
quote:
12s.gif Op maandag 5 december 2022 19:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik interpreteer zijn vraag eigenlijk anders ;)

Gepards (en varianten) waren op veel plekken uitgefaseerd omdat iedereen dacht dat je er niks meer aan had. Maar blijkt ineens in The Age Of Drones dat je nog heel veel aan die dingen hebt.

Dus: zijn ze al bezig met nieuwe edities van deze dingen ontwerpen?
Ja hoor.

Skyranger 30. Dat is een geschutskoepel die op verschillende voertuigen kan worden gemonteerd. Eventueel met Stingers of Mistrals geintegreerd. Laser kan ook.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 5 december 2022 @ 20:40:58 #54
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206958549
Als de Oekrainers nu daadwerkelijk diep in Rusland kunnen terugslaan dan moet het toch erg verleidelijk zijn om het kremlin eens op te schudden met een klein bommetje. Gewoon omdat het kan.
pi_206958612
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206958695
Weer een rakettenregen vandaag op Oekraïne omdat er weer wat in de fik is gegaan in Rusland.
Altijd maar schuld geven aan Oekraïne terwijl Oekraïne dat niet eens kan raken. Die Ivans hebben geheid zelf de boel gesaboteerd en het als excuus gebruikt om nog harder tekeer te gaan in Oekraïne.
pi_206958699
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 20:40 schreef mcmlxiv het volgende:
Als de Oekrainers nu daadwerkelijk diep in Rusland kunnen terugslaan dan moet het toch erg verleidelijk zijn om het kremlin eens op te schudden met een klein bommetje. Gewoon omdat het kan.
Denk dat het dan voor het Kremlin zeer verleidelijk is om een kernbommetje te droppen op Kiev. Ze moeten het allemaal zelf weten hoor. De VS heeft goede redenen om ATACMS niet te leveren. En zeker niet omdat het watjes zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206958733
Oekraïne kan die doelen niet eens raken met hun wapens.
Russen saboteren hun eigen zooi.
  Overall beste user 2022 maandag 5 december 2022 @ 20:48:29 #59
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206958777
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 20:40 schreef mcmlxiv het volgende:
Als de Oekrainers nu daadwerkelijk diep in Rusland kunnen terugslaan dan moet het toch erg verleidelijk zijn om het kremlin eens op te schudden met een klein bommetje. Gewoon omdat het kan.
Die Mei parade verzieken zou wel een actie zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206958781
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 20:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk dat het dan voor het Kremlin zeer verleidelijk is om een kernbommetje te droppen op Kiev. Ze moeten het allemaal zelf weten hoor. De VS heeft goede redenen om ATACMS niet te leveren. En zeker niet omdat het watjes zijn.
Is goed Rob.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206958789
NOEKS
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206958797
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 20:46 schreef quirina het volgende:
Oekraïne kan die doelen niet eens raken met hun wapens.
Russen saboteren hun eigen zooi.
Vast wel met wat experimentele shit. Maar hoe dan ook, het is één grote propaganda en informatie oorlog. Denk dat we veel minder weten dan we denken te weten. Dat Oekraine 13k doden heeft en dat het elektriciteitsnetwerk voor x % plat ligt en hoe snel het weer operationeel is wordt tegengesproken door de VS. En zo zijn er veel meer dingen wat we niet goed weten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Overall beste user 2022 maandag 5 december 2022 @ 20:49:30 #63
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206958807
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 20:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..] een kernbommetje
*O* *O* NUKES *O* *O*
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206958834
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2022 20:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Is goed Rob.
Het heeft totaal geen meerwaarde om zo cynisch en kinderachtig te reageren. Dus doe dat maar niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206958852
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 20:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het heeft totaal geen meerwaarde om zo cynisch en kinderachtig te reageren. Dus doe dat maar niet.
Is goed straatcommando.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 maandag 5 december 2022 @ 20:52:42 #66
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206958890
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 20:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk dat het dan voor het Kremlin zeer verleidelijk is om een kernbommetje te droppen op Kiev. Ze moeten het allemaal zelf weten hoor. De VS heeft goede redenen om ATACMS niet te leveren. En zeker niet omdat het watjes zijn.
Denk je dat vliegvelden waar strategische bommenwerpers met nukes staan ongestraft aangevallen mogen worden van ome Vlad?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 5 december 2022 @ 20:54:46 #67
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206958921
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2022 20:43 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
_O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206958935
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 20:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Denk je dat vliegvelden waar strategische bommenwerpers met nukes staan ongestraft aangevallen mogen worden van ome Vlad?
Dat zeg ik toch niet?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206959279
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 20:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk dat het dan voor het Kremlin zeer verleidelijk is om een kernbommetje te droppen op Kiev. Ze moeten het allemaal zelf weten hoor. De VS heeft goede redenen om ATACMS niet te leveren. En zeker niet omdat het watjes zijn.
Blaffende honden bijten niet. De Russen gaan niet met noeks gooien al gaat het hele Kremlin in vlammen op door een Oekraïense droneaanval waarbij Poetin in de vlammenzee omkomt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206959814
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2022 20:12 schreef xpompompomx het volgende:
Zou Rusland snappen dat ze nogal voor lul staan dat je met een dergelijk oud ding kennelijk nog zo enorm ver Rusland in kan vliegen? :D
Ze vliegen ook een flink eind de andere kant op:
https://www.google.com/se(...)sclient=gws-wiz-serp
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 5 december 2022 @ 21:56:00 #71
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206960211
Mooi.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_206960424
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 5 december 2022 @ 22:08:04 #73
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206960430
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2022 21:56 schreef ExTec het volgende:
Mooi.

[ twitter ]
Ik had niet verwacht dat die price cap zo snel zo'n effect zou hebben. :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206960457
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2022 21:56 schreef ExTec het volgende:
Mooi.

[ twitter ]
Zeg maar een omgekeerde OPEC, een inkoop-kartel als het ware. Wel interessant ... is zoiets eerder gebeurd?
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 5 december 2022 @ 22:09:55 #75
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206960458
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 20:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Denk je dat vliegvelden waar strategische bommenwerpers met nukes staan ongestraft aangevallen mogen worden van ome Vlad?
Wat wil hij doen dan :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206960459
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 20:49 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Vast wel met wat experimentele shit. Maar hoe dan ook, het is één grote propaganda en informatie oorlog. Denk dat we veel minder weten dan we denken te weten. Dat Oekraine 13k doden heeft en dat het elektriciteitsnetwerk voor x % plat ligt en hoe snel het weer operationeel is wordt tegengesproken door de VS. En zo zijn er veel meer dingen wat we niet goed weten.
Deze oorlog heeft wel geleerd dat het internet helemaal niet het walhalla is voor transparantie en informatievergaring. Hetzelfde voor de journalistiek, zeker nu zowel in Oekraïne en Rusland militaire censuur geldt.

De overheden zijn nog steeds de absolute baas over vrijwel alle mogelijke informatiebronnen en bepalen wat wij wel en niet mogen weten.
pi_206960464
Video Poetin inspecteert brug
https://nos.nl/l/2455246
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206960502
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 22:10 schreef Confetti het volgende:

[..]
Deze oorlog heeft wel geleerd dat het internet helemaal niet het walhalla is voor transparantie en informatievergaring. Hetzelfde voor de journalistiek, zeker nu zowel in Oekraïne en Rusland militaire censuur geldt.

De overheden zijn nog steeds de absolute baas over vrijwel alle mogelijke informatiebronnen en bepalen wat wij wel en niet mogen weten.
Ja helemaal eens. Je zou denken dat is alleen in China zo, maar tegenwoordig gewoon overal.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Overall beste user 2022 maandag 5 december 2022 @ 22:14:56 #79
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206960520
quote:
84s.gif Op maandag 5 december 2022 22:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wat wil hij doen dan :P
?? ??????? ??????
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 5 december 2022 @ 22:16:06 #80
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206960547
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 22:09 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Zeg maar een omgekeerde OPEC, een inkoop-kartel als het ware. Wel interessant ... is zoiets eerder gebeurd?
Ik had een beetje hetzelfde idee? Als het westen dit nu flikt, waarom niet vaker...? Van een verkopersmarkt een kopersmarkt maken..?
&lt;signature here&gt;.
pi_206960772
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2022 21:56 schreef ExTec het volgende:
Mooi.

[ twitter ]
Heeft Turkije hier iets mee te maken? Of mogen die schepen niet langer door EU wateren tenzij er een pricecap op de olie is? Of zijn die schepen onverzekerd tenzij pricecap gehandhaafd wordt? Ik begrijp niet hoe dit werkt.

Wanneer een olietanker Turkije uitvaart
via de Dardanellen straat dan komt het schip gelijk in EU wateren (Griekenland).
  maandag 5 december 2022 @ 22:37:14 #82
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206960848
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 22:32 schreef polderturk het volgende:
Of zijn die schepen onverzekerd tenzij pricecap gehandhaafd wordt?
Dat. 99% van die verzekeringsindustrie is westers. Je hebt volgens mij ook een verzekeraar in india en in iran, maar die overige 99% verzekert onderling door, zodat bv een milieuramp die miljarden aan schoonmaken kost, te behappen is. India en iran zijn dus numeriek beperkt mbt hoeveel schepen ze kunnen verzekeren.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 5 december 2022 @ 22:40:03 #83
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206960876
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 22:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja helemaal eens. Je zou denken dat is alleen in China zo, maar tegenwoordig gewoon overal.
Wacht! Rusland is helemaal Oekraïne niet binnengevallen!

Niemand verwacht dat Oekraïne eerlijke is over de eigen verliezen of de eigen veroveringen, maar westerse nieuwsgaring vergelijken met Russisch-Chinese is van een domheid die echt niet te filmen is.

Misschien vind je het lastig nieuwsfeiten en opinie uit elkaar te houden, daar hebben wel meer anti-MSM fanaten last van.
pi_206961111
quote:
Op stille drones schieten kan iedereen wel.... :P
pi_206961178
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 22:40 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Wacht! Rusland is helemaal Oekraïne niet binnengevallen!

Niemand verwacht dat Oekraïne eerlijke is over de eigen verliezen of de eigen veroveringen, maar westerse nieuwsgaring vergelijken met Russisch-Chinese is van een domheid die echt niet te filmen is.

Misschien vind je het lastig nieuwsfeiten en opinie uit elkaar te houden, daar hebben wel meer anti-MSM fanaten last van.
Wat lul je nou allemaal? Wat probeer je weer een rare kronkels om mij iets in de mond te leggen waar ik het helemaal niet over heb. Je bent van alles in je hoofdje aan het associëren met elkaar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 5 december 2022 @ 23:20:46 #86
408813 crew  trein2000
pi_206961253
Rob de Wijk zegt in zijn podcastje dat het maar zeer de vraag is of die Iraanse drones überhaupt wel zouden aankomen. Blijkbaar zijn er krachten actief die dat schip naar de zeebodem willen laten verdwijnen…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 5 december 2022 @ 23:39:29 #87
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206961380
quote:
Volgens het filmpje kan een Gepard drones op 3 km hoogte neerhalen. Dus gewone Gepard kogels zonder eigen aansturing?
  maandag 5 december 2022 @ 23:41:24 #88
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206961385
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 20:45 schreef quirina het volgende:
Weer een rakettenregen vandaag op Oekraïne omdat er weer wat in de fik is gegaan in Rusland.
Altijd maar schuld geven aan Oekraïne terwijl Oekraïne dat niet eens kan raken. Die Ivans hebben geheid zelf de boel gesaboteerd en het als excuus gebruikt om nog harder tekeer te gaan in Oekraïne.
Precies om die false flag reden is het goed dat Ukraine geen ATACMS krijgt. Rusland kan dat excuus niet gebruiken om zelf raketten vanuit Ukraine op Moskou af te schieten en dat als smoes te gebruiken om nukes in te zetten.
  maandag 5 december 2022 @ 23:44:33 #89
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206961413
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 23:02 schreef Watashiwa het volgende:

[..]
Op stille drones schieten kan iedereen wel.... :P
Idd, ik wil de successrate wel eens zien als die drones op 3km hoogte vliegen.
pi_206961468
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2022 22:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat. 99% van die verzekeringsindustrie is westers. Je hebt volgens mij ook een verzekeraar in india en in iran, maar die overige 99% verzekert onderling door, zodat bv een milieuramp die miljarden aan schoonmaken kost, te behappen is. India en iran zijn dus numeriek beperkt mbt hoeveel schepen ze kunnen verzekeren.
Dus Italië kan zeggen "ik wil die schepen niet in mijn wateren want wie gaat betalen bij een olielek?".
pi_206961491
twitter
pi_206961494
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 23:44 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Idd, ik wil de successrate wel eens zien als die drones op 3km hoogte vliegen.
Het is de bedoeling dat die Gepards kritieke infrastructuur beschermen, omdat ze een kort bereik hebben. Om infrastructuur te raken neemt de drone een duik. Als hij lager vliegt kan de Gepard ze uit de lucht schieten.
pi_206961522
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 23:59 schreef polderturk het volgende:

[..]
Dus Italië kan zeggen "ik wil die schepen niet in mijn wateren want wie gaat betalen bij een olielek?".
Daar komt het wel op neer, simpel gezegd.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 6 december 2022 @ 00:12:49 #94
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 6 december 2022 @ 00:58:50 #95
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206961762
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 23:39 schreef slashdotter3 het volgende:

Volgens het filmpje kan een Gepard drones op 3 km hoogte neerhalen. Dus gewone Gepard kogels zonder eigen aansturing?
Plafond ligt op ongeveer 2500 meter met HE. FAPDS komt iets verder.
pi_206961767
Deze al langs geweest?

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 6 december 2022 @ 01:04:19 #97
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206961781
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 23:44 schreef slashdotter3 het volgende:

Idd, ik wil de successrate wel eens zien als die drones op 3km hoogte vliegen.
Meteo goed instellen is dan wel een kritisch punt. Vuurstoten worden op die afstand 2 seconden, rekent het systeem zelf uit met de een max van 2 secs. Maar is idd lastiger natuurlijk.
pi_206962209
Hoppateeeeej

twitter


Oh it's ON, bitchezzz
pi_206962225
En zó, lieve kinders, klinkt het Russisch luchtalarm wat vannacht schijnbaar op meerdere plekken is afgegaan:

twitter
pi_206962240
Dus okee,

Op de grond kan Poetin het nog steeds niet winnen

Steden bombarderen is ook steeds minder effectief vanwege meer en betere luchtafweergeschut.

Drones vernietigen niet alleen meer orcs maar ook targets in Rusland zelf

Poetins olietankers komen de Turkse wateren niet meer in

Lekker dagje pik! Goed bezig met die oorlog van je!

[ Bericht 1% gewijzigd door Nielsch op 06-12-2022 09:07:50 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206962245
quote:
Lavrov moet gewoon eens deaud gaan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206962298
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 22:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Wat is het probleem precies? Want bange conservatieve mannetjes die problemen hebben met kunstuitingen zijn zo oud als de weg naar Rome.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206962333
quote:
Luistert er überhaupt nog iemand naar deze clown?
pi_206962344
Ik vraag me af of Rusland zelf nog weet wat nou eigenlijk de doelstelling van deze hele oorlog is. Want heel Oekraïne bezetten en een regime change forceren, gaat natuurlijk niet meer gebeuren en dat weten ze zelf ook wel. Zelfs de hele Donbass is al een uitdaging.
  dinsdag 6 december 2022 @ 07:49:04 #106
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206962355
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 07:45 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik vraag me af of Rusland zelf nog weet wat nou eigenlijk de doelstelling van deze hele oorlog is. Want heel Oekraïne bezetten en een regime change forceren, gaat natuurlijk niet meer gebeuren en dat weten ze zelf ook wel. Zelfs de hele Donbass is al een uitdaging.
Hopen dat het Westen ze even rust gunt zodat ze over een paar jaar weer een hap Oekraine kunnen nemen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 08:30:18 #109
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206962579
twitter


twitter


twitter


twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 6 december 2022 @ 09:02:22 #110
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206962817
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 07:00 schreef myShizzle het volgende:
Hoppateeeeej

[ twitter ]

Oh it's ON, bitchezzz
Dan hoop ik voor vladje dat die tanker lading heeft die verkocht is voor 60 USD/barrel, anders is die niet verzekerd.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 6 december 2022 @ 09:10:40 #111
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206962893
Als ze zover Rusland in kunnen komen met hun wapens zijn ze dus ook in staat om andere doelen te treffen.

Koekje van eigen deeg dus. Oekraine moet alleen zorgen dat het niet de russische bevolking tegen zich krijgt door bijvoorbeeld ook (russiche) energiecentrales plat te gooien want dat gaat wss backfiren.

Maar ik kan deze actie wel waarderen.

En ik kan me trouwens niet voorstellen dat ze dit niet overlegd en afgestemd hebben met de VS/pappa Biden.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 09:17:36 #112
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206962933
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 09:10 schreef Tengano het volgende:
Als ze zover Rusland in kunnen komen met hun wapens zijn ze dus ook in staat om andere doelen te treffen.

Koekje van eigen deeg dus. Oekraine moet alleen zorgen dat het niet de russische bevolking tegen zich krijgt door bijvoorbeeld ook (russiche) energiecentrales plat te gooien want dat gaat wss backfiren.

Maar ik kan deze actie wel waarderen.

En ik kan me trouwens niet voorstellen dat ze dit niet overlegd en afgestemd hebben met de US.
Van de VS hebben ze misschien zelfs een seintje gehad dat er vliegtuigen uit de hangars zijn gehaald.

Het zijn ook puur militaire doelen die ze nu geraakt hebben. Hopelijk gaat er nog veel meer in de fik :D Vliegvelden genoeg :P Wel jammer dat Ukrainka buiten bereik is.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 6 december 2022 @ 09:19:00 #113
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206962939
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 december 2022 09:17 schreef Starhopper het volgende:
Hopelijk gaat er nog veel meer in de fik
Ik hoop dat dit the new normal wordt, ja ;)

Heerlijk koekje van eigen deeg.
&lt;signature here&gt;.
pi_206962987
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 07:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Lavrov moet gewoon eens deaud gaan.


A horse is a horse of course of course.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 09:29:04 #115
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206962994
VN: zeker 6700 burgerdoden door oorlog in Oekraïne

Wat? Alleen al in Mariupol minimaal 21k.

Mayor Vadym Boychenko told The Associated Press that at least 21,000 people were killed in Mariupol with bodies “carpeted through the streets.”
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206963023
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 07:45 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik vraag me af of Rusland zelf nog weet wat nou eigenlijk de doelstelling van deze hele oorlog is. Want heel Oekraïne bezetten en een regime change forceren, gaat natuurlijk niet meer gebeuren en dat weten ze zelf ook wel. Zelfs de hele Donbass is al een uitdaging.
Rusland zelf heeft ondertussen een miljoen miljard redenen aangebracht. De werkelijke redenen welke ze nooit benoemen waren al van het begin duidelijk:
- De grens van Rusland wordt smaller als Oekraine was ingelijfd
- Toegang tot de Zwarte zee
- Grondstoffen inpikken
- Oekraine mag koste wat het kost geen democratisch succes worden, want elk land dat zich afstoot van Rusland krijgt het beter blijkt elke keer weer.

Om dat laatste te bewerkstelligen proberen ze het land naar het stenen tijdperk te bombarderen. Alles moet kapot.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 09:42:59 #117
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206963081
quote:
Ze hebben de ballen niet om een nuke af te vuren. Steeds dreigende taal dat als Oekraine aanvallen zou uitvoeren op Russisch grondgebied er nukes komen. Maar na al die aanvallen op Russisch grondgebied heb ik nog geen nuke gezien :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206963161
NUKES!
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_206963480
NOEKS *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206963625
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 december 2022 09:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ze hebben de ballen niet om een nuke af te vuren. Steeds dreigende taal dat als Oekraine aanvallen zou uitvoeren op Russisch grondgebied er nukes komen. Maar na al die aanvallen op Russisch grondgebied heb ik nog geen nuke gezien :')
Poetin is keihard de lil bitch van Xi en die heeft nope gezegd.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206963658
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 december 2022 09:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ze hebben de ballen niet om een nuke af te vuren. Steeds dreigende taal dat als Oekraine aanvallen zou uitvoeren op Russisch grondgebied er nukes komen. Maar na al die aanvallen op Russisch grondgebied heb ik nog geen nuke gezien :')
Heeft bovendien niet zo heel veel zin.

Effectief oorlog voeren is iets anders dan de hele boel de godverdomme in schieten.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:04:44 #122
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206963824
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 december 2022 09:10 schreef Tengano het volgende:
Als ze zover Rusland in kunnen komen met hun wapens zijn ze dus ook in staat om andere doelen te treffen.

Koekje van eigen deeg dus. Oekraine moet alleen zorgen dat het niet de russische bevolking tegen zich krijgt door bijvoorbeeld ook (russiche) energiecentrales plat te gooien want dat gaat wss backfiren.

Maar ik kan deze actie wel waarderen.

En ik kan me trouwens niet voorstellen dat ze dit niet overlegd en afgestemd hebben met de VS/pappa Biden.
Plenty militaire basissen, olie-opslag, strategisch belangrijke doelen die ze kunnen gaan beschieten voordat ze aan welk burgerdoel dan ook gaan beginnen. En ook veel effectiever, burgerdoelen beschieten zorgt vooral voor meer enthousiasme bij de burgerbevolking om door te gaan met een oorlog.

Volgende legitieme doel: 119160, Moscow, Frunzenskaya Embankment, 22/2
pi_206963967
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:04 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Plenty militaire basissen, olie-opslag, strategisch belangrijke doelen die ze kunnen gaan beschieten voordat ze aan welk burgerdoel dan ook gaan beginnen. En ook veel effectiever, burgerdoelen beschieten zorgt vooral voor meer enthousiasme bij de burgerbevolking om door te gaan met een oorlog.

Volgende legitieme doel: 119160, Moscow, Frunzenskaya Embankment, 22/2
Vooral raffinaderijen zijn een buitengewoon aantrekkelijk doel in militair en economisch opzicht.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206963988
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:04 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Plenty militaire basissen, olie-opslag, strategisch belangrijke doelen die ze kunnen gaan beschieten voordat ze aan welk burgerdoel dan ook gaan beginnen. En ook veel effectiever, burgerdoelen beschieten zorgt vooral voor meer enthousiasme bij de burgerbevolking om door te gaan met een oorlog.

Volgende legitieme doel: 119160, Moscow, Frunzenskaya Embankment, 22/2
Ik vermoed dat ze doelen kiezen die zich niet midden in een stad bevinden. Ze willen de kans op burgerdoden wellicht juist wel willen minimaliseren omwille de toetreding to westerse allianties/unies.
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:35:38 #125
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206964166
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 07:17 schreef Nielsch het volgende:
Dus okee,

Op de grond kan Poetin het nog steeds niet winnen

Steden bombarderen is ook steeds minder effectief vanwege meer en betere luchtafweergeschut.

Drones vernietigen niet alleen meer orcs maar ook targets in Rusland zelf

Poetins olietankers komen de Turkse wateren niet meer in

Lekker dagje pik! Goed bezig met die oorlog van je!
Ik zeg: praggugh!

@Haags.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:40:20 #126
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206964231
Ben best benieuwd wat het volgende russische target gaat worden :)

Nou volgens mij deze dus:

quote:
'Opnieuw Russisch vliegveld met drone aangevallen'

Een vliegveld bij de Russische stad Koersk is dinsdagochtend aangevallen door een Oekraïense drone, heeft de gouverneur van de regio op sociale media gezegd. Door de aanval is een olie-opslagtank in brand gevlogen. Er zijn geen slachtoffers, aldus gouverneur Roman Starovojt.

https://www.telegraaf.nl/(...)en-olietank-in-brand


[ Bericht 33% gewijzigd door Tengano op 06-12-2022 11:52:30 ]
pi_206964405
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 10:28 schreef StateOfMind het volgende:
NOEKS *O*
:')
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 12:02:56 #128
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206964535
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 december 2022 09:10 schreef Tengano het volgende:

Koekje van eigen deeg dus. Oekraine moet alleen zorgen dat het niet de russische bevolking tegen zich krijgt door bijvoorbeeld ook (russiche) energiecentrales plat te gooien want dat gaat wss backfiren.

Dan gaat de bevolking ineens voor de inval zijn? Ik wil niet lullig doen maar dat zijn ze al.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 12:05:27 #129
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206964566
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:40 schreef Tengano het volgende:
Ben best benieuwd wat het volgende russische target gaat worden :)

Nou volgens mij deze dus:
[..]

Ik hoop 44.419225,38.205275
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206964593
twitter
pi_206964602
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:07 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
REMEMBER BAKHMUT!
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206964635
Het trollenleger werkt overuren blijkbaar :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206964778
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:10 schreef StateOfMind het volgende:
Het trollenleger werkt overuren blijkbaar :')
Ja, de haat tegen Oekraïne zit diep bij sommigen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 6 december 2022 @ 12:22:29 #134
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206964783
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:10 schreef StateOfMind het volgende:
Het trollenleger werkt overuren blijkbaar :')
Is er tenminste nog één Russisch leger dat iets doet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 6 december 2022 @ 12:26:10 #135
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206964836
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:02 schreef Ulx het volgende:
Dan gaat de bevolking ineens voor de inval zijn? Ik wil niet lullig doen maar dat zijn ze al.
Jij denkt dat die moeders met plezier hun zonen de dood in laten jagen begrijp ik.

En wat krijgen ze daar voor terug als ik vragen mag.
pi_206964861
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:07 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Moraal van Oekraïnse troepen is niet kapot te krijgen, dat vind jij erg jammerlijk blijkbaar. Sorry not sorry :)
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206964863
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:07 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
De beste vrouw is extatisch omdat ze net tientallen orcs heeft uitgeschakeld met een drone-strike. Laat ze toch even een victory-dance doen, zeurpiet. Want ook jij snapt best dat Russische soldaten in Oekraïne ten alle kosten verwijdert moeten worden. Toch?

De Russen krijgen als moraal-boost mee dat ze gestraft worden als ze niet doen wat ze moeten doen. En ze worden door iedereen in de steek gelaten. Ze zoeken hun heil in alcohol en verkrachtingen, en wachten eenzaam op het moment dat ze eindelijk deze wereld uit gebonjourd worden.

In Oekraïne doen ze een gek dansje..
pi_206964877
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:26 schreef Tengano het volgende:

[..]
Jij denkt dat die moeders met plezier hun zonen de dood in laten jagen begrijp ik.

En wat krijgen ze daar voor terug als ik vragen mag.
Een handdoekenset begreep ik.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206964878
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dan gaat de bevolking ineens voor de inval zijn? Ik wil niet lullig doen maar dat zijn ze al.
Uit peilingen die hier gisteren of eergisteren gepost waren blijkt die steun nogal tegen te vallen...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 6 december 2022 @ 12:33:49 #140
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_206964943
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een handdoekenset begreep ik.
Zijn de Lada's op?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 6 december 2022 @ 12:34:00 #141
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206964944
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:28 schreef Barbusse het volgende:
Uit peilingen die hier gisteren of eergisteren gepost waren blijkt die steun nogal tegen te vallen...
Dat waren waarschijnlijk genazificeerde peilingen dan :+
pi_206964949
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:07 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206964977
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:26 schreef Tengano het volgende:

[..]
Jij denkt dat die moeders met plezier hun zonen de dood in laten jagen begrijp ik.

En wat krijgen ze daar voor terug als ik vragen mag.
Een setje handdoeken!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206964993
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Zijn de Lada's op?
na 25.000 doden werden Lada's een beetje te duur ja.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206965009
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:07 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 12:51:24 #146
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206965101
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:26 schreef Tengano het volgende:

[..]
Jij denkt dat die moeders met plezier hun zonen de dood in laten jagen begrijp ik.

En wat krijgen ze daar voor terug als ik vragen mag.
Als zoonlief gestorven is, dan is het een dorpsheld. En ze krijgen een blok ijs of een doos handdoeken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206965107
Boh ijs :9~
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 12:53:53 #148
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206965125
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:51 schreef StateOfMind het volgende:
Boh ijs :9~
Zijn grote blokken hoor _O_

twitter


Ze zorgen goed voor de nabestaanden O+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 6 december 2022 @ 12:56:08 #149
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206965144
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:53 schreef Starhopper het volgende:
Zijn grote blokken hoor _O_

[ twitter ]

Ze zorgen goed voor de nabestaanden O+
Wat een fantastisch en liefdevol regime hebben ze daar toch :)

Geen wonder dat al die russische moeders de agenda van Poetin zo graag willen steunen.

Want zeg nou zelf: Wie wil er nou geen handdoekenset of een blok ijs ^O^

#schandalig
#benedenAllePeil

[ Bericht 5% gewijzigd door Tengano op 06-12-2022 13:08:57 ]
pi_206965163
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zijn grote blokken hoor _O_

[ twitter ]

Ze zorgen goed voor de nabestaanden O+
Baco in the rocks :9~

Of waarschijnlijker, zelfgestookte wodka on the rocks :9~
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206965170
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:56 schreef Tengano het volgende:

[..]
Wat een fantastisch en liefdevol regime hebben ze daar toch :)

Geen wonder dat al die russische moeders de agenda van Poetin zo graag willen steunen.

Want zeg nou zelf: Wie wil er nou geen handdoekenset of een blok ijs ^O^
En zeg nou zelf, dat is een stuk nuttiger dan een zoon _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206965173
Wat een land :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 6 december 2022 @ 13:00:52 #153
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206965185
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:59 schreef StateOfMind het volgende:
Wat een land :')
Ik heb altijd wel respect gehad voor Rusland. Geen idee waarom eigenlijk. Ja ik weet het wel volgens mij. Omdat mij altijd is verteld dat (mede) de Russen ons bevrijd hebben van het nazirijk.

Maar in dit jaar heb ik geen idee hoe die mensen zichzelf zo ontzettend belachelijk en ongeloofwaardig hebben kunnen maken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 13:09:17 #154
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206965257
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:28 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Uit peilingen die hier gisteren of eergisteren gepost waren blijkt die steun nogal tegen te vallen...
Dat is omdat ze verliezen. Omdat ze zelf pijn beginnen te voelen van de oorlog.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 6 december 2022 @ 13:10:05 #155
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206965265
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:09 schreef Ulx het volgende:
Dat is omdat ze verliezen. Omdat ze zelf pijn beginnen te voelen van de oorlog.
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 13:15:15 #156
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206965340
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:10 schreef Tengano het volgende:

[..]
If you can't take the heat, get out of the kitchen.
Daarom is het prima dat Oekraïne de Russen op eigen gebied aanvalt. Het liefst zie ik vooral uitgebrande Blackjacks maar een grote stad een nacht zonder stroom is ook prima.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 13:23:14 #157
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206965429
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:58 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
En zeg nou zelf, dat is een stuk nuttiger dan een zoon _O_
Ja! Je krijgt aandacht van het hele dorp want zoonlief is een held die is gestorven voor het vaderland en een blok ijs _O_ Poah! Ik ben bijna jaloers :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206965450
Vliegles
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206965509
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:25 schreef xpompompomx het volgende:
Vliegles
[ twitter ]
Ook goed voor het moraal. Tijdens het afvoeren van een kameraad ingehaald worden door het overschot van een andere kameraad..

Het is dat je waarschijnlijk stijf staat van de adrenaline, maar je gaat dan misschien toch even twijfelen over de keuzes die je gemaakt hebt in je leven.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 13:35:11 #160
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206965570
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:25 schreef xpompompomx het volgende:
Vliegles
[ twitter ]
Wel bijzonder dat die voorste gewonde ineens geen ondersteuning meer nodig heeft en kan opstaan en rennen _O- :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206965612
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:35 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wel bijzonder dat die voorste gewonde ineens geen ondersteuning meer nodig heeft en kan opstaan en rennen _O- :')
Je kan een stuk harder rennen als je denk zodra je achterna wordt gezeten door een paar 155mm granaten ;)
pi_206965619
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:25 schreef xpompompomx het volgende:
Vliegles
[ twitter ]
Auw :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 13:40:32 #163
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206965652
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:37 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Je kan een stuk harder rennen als je denk zodra je achterna wordt gezeten door een paar 155mm granaten ;)
Ik ga er een paar kopen denk ik. Dan ben ik het nieuwe wereldwonder die mensen kan genezen en weer laten rennen _O_ _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206965698
Zonder reden zinloos aan flarden geschoten worden voor het ego van een bejaarde KGB-er...ga gewoon naar huis, jongens... :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 6 december 2022 @ 13:53:14 #165
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206965807
Hoe ze die filmpjes editen en voorzien van muziek en tekst is wel master hoor :D

"I'm gonna kick your ass out of this world" }:|
pi_206965948
twitter

Oorlog voeren kost geld.
  dinsdag 6 december 2022 @ 14:05:30 #167
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206965994
https://www.reddit.com/r/(...)aid_in_the_european/
Hungary has vetoed EU-Ukraine aid in the European Commission

interessante reply:
=================
Hungary appear to think that if they delay and provoke long enough, they'll get what they want in negotiations with the EU.

That's what the UK thought during Brexit too.

The EU is very aware of the moral hazard of giving in to this sort of thing. Hungary is going to be absolutely fucked for this behaviour, and the EU will simply arrange an alternate mechanism for the funding, like a multilateral vehicle to accept per-country donations and disburse to Ukraine on a monthly basis, under the voluntary external audit of an existing EU agency.
  dinsdag 6 december 2022 @ 14:09:13 #168
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206966057
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 14:02 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Oorlog voeren kost geld.
Vraag me af wat ze met dat geld willen doen. Voor hun advanced wapentuig hebben ze onderdelen uit het buitenland nodig en die krijgen ze niet. Dus wat gaan ze met al die extra miljarden doen? Meer AK74's uit de fabriek laten rollen? Meer granaten?
pi_206966063
twitter

Ach wat jammer nou maar goed.
  dinsdag 6 december 2022 @ 14:11:53 #170
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206966103
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:35 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wel bijzonder dat die voorste gewonde ineens geen ondersteuning meer nodig heeft en kan opstaan en rennen _O- :')
Adrenaline die alle pijn tijdelijk verdoofd
pi_206966118
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 14:09 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Vraag me af wat ze met dat geld willen doen. Voor hun advanced wapentuig hebben ze onderdelen uit het buitenland nodig en die krijgen ze niet. Dus wat gaan ze met al die extra miljarden doen? Meer AK74's uit de fabriek laten rollen? Meer granaten?
Gedeelte zullen ze zelf maken. Shoppen bij landen waar ze nog wel kunnen kopen. Soldij van soldaten, vergoedingen voor nabestaanden van dode soldaten, vergoedingen van gewonde soldaten en zullen nog wel meer kosten posten zijn zoals eten, brandstof, kleding enzovoort.
pi_206966225
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:00 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik heb altijd wel respect gehad voor Rusland. Geen idee waarom eigenlijk. Ja ik weet het wel volgens mij. Omdat mij altijd is verteld dat (mede) de Russen ons bevrijd hebben van het nazirijk.

Maar in dit jaar heb ik geen idee hoe die mensen zichzelf zo ontzettend belachelijk en ongeloofwaardig hebben kunnen maken.

De Russen hebben helemaal niemand bevrijd, ze hebben enkel de door de Nazi's bezette Oost- en Midden-Europese landen bezet en er hun eigen dictatoriale marionettenregimes opgetuigd.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206966275
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 14:09 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Vraag me af wat ze met dat geld willen doen. Voor hun advanced wapentuig hebben ze onderdelen uit het buitenland nodig en die krijgen ze niet. Dus wat gaan ze met al die extra miljarden doen? Meer AK74's uit de fabriek laten rollen? Meer granaten?
This military budget finances employee salaries and training costs, the maintenance of equipment and facilities, support of new or ongoing operations, and development and procurement of new weapons, equipment, and vehicles.

https://en.wikipedia.org/wiki/Military_budget_of_Russia

Misschien gaan ze met de volgende mobilisatie het kanonnenvoer vooraf betalen?

Of inderdaad capaciteit van fabrieken uitbreiden
pi_206966547
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 09:27 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

A horse is a horse of course of course.
_O-
pi_206966558
Flikker op uit Oekraïne genocidale poephonden..
pi_206966604
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:51 schreef StateOfMind het volgende:
Boh ijs :9~
Als Rusland in Afrika zou liggen zouden de nabestaanden een vrachtwagen zand krijgen *O*
pi_206966651
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 december 2022 09:17 schreef Starhopper het volgende:

Van de VS hebben ze misschien zelfs een seintje gehad dat er vliegtuigen uit de hangars zijn gehaald.
нaиgaя шaт ї¨ daт?

Die meuk staat altijd buiten daar
pi_206966780
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 14:02 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Oorlog voeren kost geld.
Verder ook nogal makkelijk om een overschot te hebben als je geen geld kan uitgeven omdat niemand je meer iets wil/durft te verkopen.
pi_206966883
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:25 schreef xpompompomx het volgende:
Vliegles
[ twitter ]
Daaamn, dat is accuraat gemikt :o
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 16:08:35 #180
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206967614
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 14:05 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)aid_in_the_european/
Hungary has vetoed EU-Ukraine aid in the European Commission

interessante reply:
=================
Hungary appear to think that if they delay and provoke long enough, they'll get what they want in negotiations with the EU.

That's what the UK thought during Brexit too.

The EU is very aware of the moral hazard of giving in to this sort of thing. Hungary is going to be absolutely fucked for this behaviour, and the EU will simply arrange an alternate mechanism for the funding, like a multilateral vehicle to accept per-country donations and disburse to Ukraine on a monthly basis, under the voluntary external audit of an existing EU agency.
Polen heeft nu de keuze. Of Orban steunen, of Oekraïne.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206967632
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Polen heeft nu de keuze. Of Orban steunen, of Oekraïne.
Kan mij niet voorstellen dat ze voor Orban gaan. Alhoewel de band met Oekraine nog best gevoelig ligt. Oekrainsche nazi's hebben verschikkingen aangericht in Polen.
pi_206967820
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Kan mij niet voorstellen dat ze voor Orban gaan. Alhoewel de band met Oekraine nog best gevoelig ligt. Oekrainsche nazi's hebben verschikkingen aangericht in Polen.
Ik denk dat het eerder de toekomst is waar ze zich druk om maken dan het verleden, zeker als in die toekomst een Rusland voor komt dat zich gesterkt voelt om nog meer in haar 'invloedssfeer' te kloten omdat ze merken dat ze ermee weg komen.
pi_206967949
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:25 schreef xpompompomx het volgende:
Vliegles
[ twitter ]
Shellshock in actie bij die gast die vertwijfeld staat te kijken wat hij moet doen. De fuck zeg.
pi_206967971
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ik denk dat het eerder de toekomst is waar ze zich druk om maken dan het verleden, zeker als in die toekomst een Rusland voor komt dat zich gesterkt voelt om nog meer in haar 'invloedssfeer' te kloten omdat ze merken dat ze ermee weg komen.
Dat hoop ik ook vaak. Blijken mensen zich toch niet los te kunnen maken van hun verleden. Geluk is dan nog dat het verleden met Rusland ook niet top is, wat betreft Polen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 16:41:14 #185
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206968150
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Kan mij niet voorstellen dat ze voor Orban gaan. Alhoewel de band met Oekraine nog best gevoelig ligt. Oekrainsche nazi's hebben verschikkingen aangericht in Polen.
Polen staat 100% aan de kant van Oekraïne. De band met Rusland ligt iets gevoeliger.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 16:43:04 #186
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206968192
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Kan mij niet voorstellen dat ze voor Orban gaan. Alhoewel de band met Oekraine nog best gevoelig ligt. Oekrainsche nazi's hebben verschikkingen aangericht in Polen.
Daar zijn de Oekrainse nazi's weer :')

Kom op zeg. Alsof dat een goede reden zou zijn om samen te werken met de nazi's van de 21e eeuw.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 16:44:47 #187
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206968220
Duitsland weet nu ook wat ze qua PR kunnen doen. Ze kregen constant de zwarte piet toegeschoven, time to set te record straight zou ik zeggen. Laat Orban maar een tijdje de boeman zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206968254
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:43 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Daar zijn de Oekrainse nazi's weer :')

Kom op zeg. Alsof dat een goede reden zou zijn om samen te werken met de nazi's van de 21e eeuw.
Uh?

Wat is dit nu weer voor doorgesnoven reactie?
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 16:48:08 #189
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206968265
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:44 schreef Ulx het volgende:
Duitsland weet nu ook wat ze qua PR kunnen doen. Ze kregen constant de zwarte piet toegeschoven, time to set te record straight zou ik zeggen. Laat Orban maar een tijdje de boeman zijn.
Niet alleen PR maar ook gewoon vaart zetten achter het leveren van hulp. Dat er een land is dat nog kutter is wil niet zeggen dat ze het gelijk goed doen en achterover kunnen leunen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 16:55:56 #190
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206968356
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Niet alleen PR maar ook gewoon vaart zetten achter het leveren van hulp.
Dat doen ze toch ook?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 16:56:41 #191
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206968367
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat doen ze toch ook?
Ik ben nog niet onder de indruk. Gaat nog steeds niet erg vlot
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 17:01:37 #192
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206968435
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:56 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik ben nog niet onder de indruk. Gaat nog steeds niet erg vlot
Oh.

quote:
Delivered military support to Ukraine:

3 bridge-laying tanks BEAVER*
• 10 unmanned surface vessels* (before: 2)
• 65 border protection vehicles* (before: 53)
• 14,000 sleeping bags (before: 10,000)
• Mi-24 spare parts*
• 30 ambulances*
• 10 tank transporter tractor M1070 Oshkosh*
• ammunition for multiple rocket launchers MARS II
• spare parts for heavy machine gun M2
• 30 MG3 for armoured recovery vehicles
• 116 mobile heating systems*
• 28 anti-drone sensors and jammers
• 20 frequency range extensions for anti-drone devices*
• 4 lift trucks*
• 30 MRAP vehicles DINGO
• Iris-T SLM missiles*
• 18 reconnaissance drones*
• 17 heavy and medium bridge systems*
• 5 multiple rocket launchers MARS II with ammunition
• 14 self-propelled howitzers Panzerhaubitze 2000 (joint project with the Netherlands)
• air defence system Iris-T SLM*
• 10 armoured recovery vehicles*
• 200 tents
• 195 generators
• 116.000 winter jackets
• 80.000 winter trousers
• 240.000 winter hats
• 100,000 first aid kits*
• 405,000 pre-packaged military Meals Ready
• 30,000 rounds ammunition 40mm*
• 30 self-propelled anti-aircraft guns GEPARD including circa 6.000 rounds of ammunition*
• 13,500 projectiles 155mm
• 67 fridges for medical material
• counter battery radar system COBRA*
• 4,000 rounds practice ammunitions for self-propelled anti-aircraft guns
• 54 M113 armoured personnel carriers (systems of Denmark, upgrades financed by Germany)*
• 53,000 rounds ammunitions for self-propelled anti-aircraft guns
• 20 laser target designators*
• 3,000 anti-tank weapons Panzerfaust 3 with 900 firing devices
• 14,900 anti-tank mines
• 500 Man Portable Air Defense Systems STINGER
• 2,700 Man Portable Air Defense Systems STRELA
• 22 million rounds of ammunition for fire arms
• 50 bunker buster missiles
• 100 machine gun MG3 with 500 spare barrels and breechblocks
• 100,000 hand grenades
• 5,300 explosive charges
• 100,000 m detonating cord and 100.000 detonators
• 350,000 detonators
• 10 anti-drone guns*
• 100 auto-injector devices
• 28,000 combat helmets
• 15 palettes military clothing
• 280 vehicles (trucks, minibuses, all-terrain vehicles)
• 6 palettes material for explosive ordnance disposal
• 125 binoculars
• 1,200 hospital beds
• 18 palettes medical material, 60 surgical lights
• protective clothing, surgical masks
• 600 safety glasses
• 1 radio frequency system
• 3,000 field telephones with 5.000 cable reels and carrying straps
• 1 field hospital (joint project with Estonia)*
• 353 night vision goggles
• 4 electronic anti-drone devices*
• 165 field glasses
• medical material (inter alia back packs, compression bandages)
• 38 laser range finders
• Diesel and gasoline (ongoing deliveries)*
• 10 tons AdBlue*
• 500 medical gauzes
• MiG-29 spare parts*
• 30 protected vehicles*
• 80 pick-up trucks*
• 7,944 man-portable anti-tank weapons RGW 90 Matador*
• 6 mobile decontamination vehicles HEP 70 including decontamination material
• 10 HMMWV (8x ground radar capability, 2x jamming/anti drone capability)*
• 7 radio jammers*
• 8 mobile ground surveillance radars and thermal imaging cameras*
• 4 mobile and protected mine clearing systems*
• 8 electronic anti-drone devices*
• 1 high frequency unit with equipment*

En dan ook nog dit:

quote:
[

Military support to Ukraine in planning/in execution

(due to security concerns, the Federal Government abstains from providing details on transportation modalities and dates until after handover)

• 7 self-propelled anti-aircraft guns GEPARD*
• 100,000 first aid kits*
• 14 tracked and remote controlled infantry vehicles for support tasks*
• 10 mobile and protected mine clearing systems*
• Iris-T SLM missiles*
• 42 mine clearing tanks*
• 3 mobile, remote controlled and protected mine clearing systems*
• 5 mobile reconnaissance systems (on vehicles)
• 435 border protection vehicles*
• 6,100 projectiles 155mm*
• 186,000 rounds ammunition 40mm*
• 5 armoured engineer vehicles
• 35 load-handling trucks 8x8
• 3 heavy and medium bridge systems*
• 16 self-propelled howitzer Zuzana 2* (joint project with Denmark and Norway)
• 6 ambulances*
• 90 heavy duty trailer trucks*
• 3 air defence system IRIS-T SLM*
• 20 MRAP vehicles DINGO
• 2 tank transporter tractor M1070 Oshkosh*
• 12 communications electronic scanner/jammer systems*
• field hospital (role 2)*
• 20 rocket launchers 70mm on pick-up trucks with 2.000 rockets*
• 2 lift trucks*
• 20 frequency range extensions for anti-drone devices*
• 5 armoured recovery vehicles*
• 14 truck tractor trains and 14 semi-trailers*
• 2 tractors and 4 trailers*
• 22 reconnaissance drones*
• 10 protected vehicles*
• vehicle decontamination system
• 5,032 man-portable anti-tank weapons
• 200 trucks*
• 10 anti-drone sensors and jammers*
• 13 bridge-laying tanks BEAVER*

* Deliveries from industry stocks financed by German funds for security capacity building. Some of the deliveries require upgrades or productions is ongoing; also training measures take place.

Data van 1 December.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206968525
We moeten de Russische ratten met gelijke munt terugbetalen. Het wordt tijd dat we het gas, water en licht afsluiten naar de Russische ambassade.
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 17:10:46 #194
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206968557
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:07 schreef Opnaarutrecht het volgende:
We moeten de Russische ratten met gelijke munt terugbetalen. Het wordt tijd dat we het gas, water en licht afsluiten naar de Russische ambassade.
Dat heb ik een paar weken geleden al naar Dunea getweet, maar geen reactie.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 17:28:04 #195
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206968806
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oh.
[..]
En dan ook nog dit:
[..]
Data van 1 December.
Indrukwekkende lijst. Maar toch is Scholz nog flink aan het draaien. Zoals met dat luchtafweer laatst
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206968856
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:56 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik ben nog niet onder de indruk. Gaat nog steeds niet erg vlot
Volgens mij valt er niet veel kritiek te uiten op de Duitse leveringen van wapentuig aan Oekraïne. Op de uitspraken van Scholz dan weer des te meer.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 17:31:10 #197
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206968871
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Indrukwekkende lijst. Maar toch is Scholz nog flink aan het draaien. Zoals met dat luchtafweer laatst
Je bedoelde die Patriots die naar Polen zouden gaan? Die zijn er toch ook?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 6 december 2022 @ 17:31:37 #198
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206968882
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Indrukwekkende lijst. Maar toch is Scholz nog flink aan het draaien. Zoals met dat luchtafweer laatst
Was dat niet omdat Polen ineens een Patriot systeem van de Duitsers aan Oekraïne doorschoof? Dat vond ik geheel terecht. Je kan niet zomaar een Navo ondersteuningsoperatie doorschuiven naar een land in oorlog dat geen onderdeel van de Navo is.
  dinsdag 6 december 2022 @ 17:33:45 #199
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206968916
https://www.telegraaf.nl/(...)root-gezichtsverlies
Drone-aanvallen treffen Poetin diep in Rusland: 'Groot gezichtsverlies'

De drie aanvallen met drones op luchtmachtbases diep in Rusland roepen vragen op bij militaire experts over de staat van de Russische luchtafweer en de verdediging van bommenwerpers. "Dit is een groter gezichtsverlies voor de Russen dan een nederlaag aan het front. In feite betekent dit dat elk doel in het westen van Rusland vanuit Oekraïne getroffen kan worden", aldus Oleh Zhdanov, een militair analist in Kiev tegen persbureau Reuters. Ook Russische militaire bloggers zijn kritisch.

Volgens het Kremlin werden maandag en dinsdag bij de aanvallen op de bases in Ryazan en Saratov oude verkenningsdrones uit het Sovjet-tijdperk gebruikt. Rusland suggereert dat Oekraïne gebruik heeft gemaakt van Tupolev Tu-141 en Tu-143 verkenningsdrones. Volgens experts kunnen die drones geladen worden met explosieven. Oekraïne heeft tot nu toe niets gezegd over betrokkenheid bij de aanvallen. Rusland presenteerde geen concreet bewijs over hoe de aanvallen zijn uitgevoerd.

De doelen die maandag en dinsdag werden geraakt liggen tot wel 600 kilometer diep in Rusland. Op één van de bases vielen drie doden en meerdere gewonden. Zeker twee Russische bommenwerpers raakten beschadigd, wat voor woede en onbegrip onder invloedrijke Russische militaire bloggers zorgde. "En ik maar denken dat je oorlogsvliegtuigen in tijden van oorlog in een bunker zet", schrijft de militaire blogger Vladlen Tatarsky met een cynische ondertoon. "Maar nu blijkt dat kleine drones, waarvan het gevaar onderschat is, onze strategische vliegtuigen kunnen aanvallen."

Analisten begrijpen niet hoe het kan dat de Russische luchtafweer, die een goede reputatie heeft, de drones niet heeft opgemerkt. Zeker indien Kiev inderdaad gebruik heeft gemaakt van oude Tupolevs.

"Die zouden zichtbaar moeten zijn op de radar. Het is een raadsel hoe het kan dat deze drones niet zijn opgemerkt door het Russische S-400 verdedigingssysteem, terwijl ze zo lang over Russisch grondgebied vlogen", aldus militair analist Oleksandr Musiyenko tegen Reuters. "Kennelijk zijn de Russen dus niet in staat om hun belangrijkste bases te verdedigen."

Westerse officials zeggen op basis van anonimiteit dat de aanvallen diep in Rusland een psychologische impact op Rusland zullen maken. "Het maakt Russen minder zeker dat ze in eigen land overal veilig zijn. Mogelijk worden militaire vliegtuigen nu verplaatst naar andere locaties."

In juli beschuldigde Rusland de vijand ook al van het gebruik van drones. Toen zouden Tupolev T-143 drones zijn ingezet om doelen vlak over de grens in Belgorod te treffen. Kiev liet afgelopen weekend nog weten stappen te maken met het gebruik van drones tegen Russische doelen. Een Oekraïense wapenfabrikant meldde succesvolle tests met gevechtsdrones met een bereik van 1000 kilometer.
  dinsdag 6 december 2022 @ 17:36:59 #200
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206968997
https://www.telegraaf.nl/(...)root-gezichtsverlies
Deze woeste Rus sloot zich aan bij het Oekraïense leger: ’Ik vermoord mijn landgenoten’

In de oostelijke regio Donetsk in Oekraïne loopt een soldaat in een Oekraïens uniform somber door een verwoest orthodox klooster. "Dit is het resultaat van de oorlog van Poetin", zegt hij boos tegenover een verslaggever van CNN terwijl hij door het klooster loopt. "Als christen is dit zeer beledigend voor mij."

De soldaat, wiens naam CNN om veiligheidsredenen niet bekend maakt, gebruikt de roepnaam 'Caesar'. Hij is een van de honderden, zo niet duizenden, die vechten om de stad Bachmoet, het huidige epicentrum van de oorlog, in Oekraïense handen te houden.

Maar er is één ding dat hem onderscheidt van de meeste mensen die hetzelfde doel hebben: hij is Russisch."Vanaf de eerste dag van de oorlog vertelde mijn hart, het hart van een echte Russische man, dat ik hier moest zijn om de bevolking van Oekraïne te verdedigen", aldus Ceasar.

“Na de Russische mobilisatie in september hoopte Poetin een ​​breekpunt in de oorlog te bereiken, maar we voeren een felle defensieve strijd”, aldus Caesar tegen CNN. De strijd is nu ontaard in een ware loopravenoorlog. "De gevechten zijn nu erg wreed", benadrukt Caesar

Geen spijt

Ondanks de bittere toestanden heeft Caesar geen spijt. "Het was een heel moeilijk proces", zegt hij. "Het kostte me enkele maanden om eindelijk toe te treden tot de rangen van de verdedigers van Oekraïne." Zijn gezin zit momenteel ook in Oekraïne, volgens hem op een veilige locatie.

"Ja, ik vermoord mijn landgenoten, maar ze zijn criminelen geworden", zegt Ceasar. “Ze kwamen naar een vreemd land om te roven, doden en te vernietigen. Ze doden burgers, kinderen en vrouwen.” Naar eigen zeggen heeft hij minstens 15 Russische soldaten op het slagveld neergeschoten. Levens waar hij geen medelijden mee heeft en moorden waar hij geen spijt van heeft, zegt hij. “Ik vecht een nobele strijd en ik doe mijn militaire en christelijke plicht; Ik verdedig het Oekraïense volk", zegt Caesar. "En als Oekraïne vrij is, zal ik mijn zwaard naar Rusland dragen om het te bevrijden van tirannie."
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 17:37:46 #201
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206969019
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:31 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Was dat niet omdat Polen ineens een Patriot systeem van de Duitsers aan Oekraïne doorschoof? Dat vond ik geheel terecht. Je kan niet zomaar een Navo ondersteuningsoperatie doorschuiven naar een land in oorlog dat geen onderdeel van de Navo is.
Stoltenberg had er geen problemen mee. Die zei dat Duitsland dat zelf mocht bepalen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206969022
Heerlijk om dit soort doom en gloom te lezen van (pro) ruskis , zag ook dat Igor girkin weer terug is met zijn eeuwige gezeik op het Russische leiderschap
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 17:39:02 #203
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206969047
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Stoltenberg had er geen problemen mee. Die zei dat Duitsland dat zelf mocht bepalen.
Je weet dat de VS ook weigert ze te leveren?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 18:27:05 #204
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206970266
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je weet dat de VS ook weigert ze te leveren?
Dat is ook stom. Maar de VS is duidelijk en zegt gewoon nee. Duitsland verzint smoesjes, is aan het draaien en wijst naar de NAVO.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 18:33:21 #205
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206970461
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 december 2022 18:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat is ook stom. Maar de VS is duidelijk en zegt gewoon nee. Duitsland verzint smoesjes, is aan het draaien en wijst naar de NAVO.
Duitsland zei ook gewoon nee tegen Patriots leveren aan Oekraïne.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 18:36:07 #206
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206970586
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 18:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Duitsland zei ook gewoon nee tegen Patriots leveren aan Oekraïne.
Nee. Ze zeiden dat ze dat zelf niet konden bepalen en dat de NAVO dat moest beslissen. Dat is gewoon draaien omdat ze geen nee durven zeggen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206970996
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 december 2022 18:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nee. Ze zeiden dat ze dat zelf niet konden bepalen en dat de NAVO dat moest beslissen. Dat is gewoon draaien omdat ze geen nee durven zeggen.
In antwoord op Polen die wilde dat het doorgeschoven werd.
Natuurlijk gaat Duitsland dat niet even op eigen houtje doen of beslissen, bovendien hebben ze er weinig aan als ze in Oekraïne niet weten hoe er mee om te gaan.
De gesprekken zijn nu gaande en er zal indien patriot raketten worden geleverd ook wel een groep getraind worden om die te kunnen bedienen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 18:47:50 #209
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206971279
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 18:44 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
In antwoord op Polen die wilde dat het doorgeschoven werd.
Natuurlijk gaat Duitsland dat niet even op eigen houtje doen of beslissen, bovendien hebben ze er weinig aan als ze in Oekraïne niet weten hoe er mee om te gaan.
De gesprekken zijn nu gaande en er zal indien patriot raketten worden geleverd ook wel een groep getraind worden om die te kunnen bedienen.
Volgens Stoltenberg mag Duitsland dat op eigen houtje beslissen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 18:49:50 #210
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206971392
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 december 2022 18:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Volgens Stoltenberg mag Duitsland dat op eigen houtje beslissen.
Natuurlijk mogen ze dat. Alleen niet of ze doorgegeven of doorverkocht mogen worden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206971425
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 december 2022 18:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Volgens Stoltenberg mag Duitsland dat op eigen houtje beslissen.
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 december 2022 18:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Volgens Stoltenberg mag Duitsland dat op eigen houtje beslissen.
Ja, dat antwoord kwam dus later maar dan nog heb je niemand in Oekraïne die dat systeem kan bedienen en dus heeft het weinig zin.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 18:52:21 #212
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206971494
Misschien moet Berlijn dan ook maar aanbieden dat Polen infanteristen gaat sturen naar Oekraïne, waarom niet?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206971733
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 18:52 schreef Ulx het volgende:
Misschien moet Berlijn dan ook maar aanbieden dat Polen infanteristen gaat sturen naar Oekraïne, waarom niet?
Dat systeem was bedoeld voor Polen om daar als luchtafweer te dienen en dus voor de veiligheid van Polen bij de grens van Oekraïne.
Dat Polen dat weigert is een lacher natuurlijk, een vriendschappelijk Duitsland past niet bij de anti Duitse houding in Polen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_206971901
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:31 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Was dat niet omdat Polen ineens een Patriot systeem van de Duitsers aan Oekraïne doorschoof? Dat vond ik geheel terecht. Je kan niet zomaar een Navo ondersteuningsoperatie doorschuiven naar een land in oorlog dat geen onderdeel van de Navo is.
Polen stelde voor om de Duitse Patriots in Oekraïne te stationeren, maar dat is nooit meer dan een voorstel geweest.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206971979
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 december 2022 18:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Volgens Stoltenberg mag Duitsland dat op eigen houtje beslissen.
Dat Duitsland geen Bundeswehr personeel (dat is nl. nodig om de Patriot systemen per direct in te kunnen zetten) in Oekraïne gaat stationeren lijkt me niet meer dan logisch.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 6 december 2022 @ 19:50:36 #217
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206972745
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 december 2022 18:47 schreef Starhopper het volgende:
Volgens Stoltenberg mag Duitsland dat op eigen houtje beslissen.
Vwb het Patriot systeem mag alleen de VS die beslissing nemen. Ook wij als Nederland mogen dat systeem niet aan Oekraine doneren. Net zoals bv. de F35. Dat is gewoon de deal die je hebt getekend.
pi_206972812
Solide design, zoals alles russisch…
twitter
pi_206973358
Polskis bereiden zich voor de volgende oorlog met Rusland. If you want peace, prepare for war .

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206973402
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 19:53 schreef AnneX het volgende:
Solide design, zoals alles russisch…
[ twitter ]
Niet verrassend dit. We zagen meerdere van die dingen op een vrachtwagen, wat impliceerde dat ze niet zwaar/massief konden zijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206973930
https://nos.nl/l/2455379

quote:
Tsjetsjenen vs. Tsjetsjenen in Oekraïne: 'We moeten de Russen stoppen'

"Opdrukken zei ik toch, sneller!" Tien jonge mannen gehoorzamen het bevel van hun commandant, die vlak naast hun hoofden kogels afvuurt. Daar kunnen ze maar beter alvast aan gewend zijn straks, als ze naar het front gestuurd worden in de Donbas, het oosten van Oekraïne. Naar schatting enkele honderden Tsjetsjenen vechten daar mee aan Oekraïense kant tegen de Russen, in wie ze een gemeenschappelijke vijand hebben.

We zijn bij een voor de media georganiseerde training van Tsjetsjeense rekruten, in het met sneeuw bedekte heuvellandschap even buiten de Oekraïense hoofdstad Kiev. Een van de mannen die al sinds 2014 in Oekraïne tegen de Russen vecht is Maga, de strijdnaam van de 29-jarige Mohammed. "Wij kennen de pijn van de Oekraïners. De Russen willen hen vernietigen, net zoals ze dat met mijn volk willen doen. Dat verenigt ons, en daarom moeten we de Russen stoppen."

Maga draagt een indrukwekkend wapenarsenaal met zich mee aan zijn legeruniform. Aan moderne westerse wapens en munitie geen gebrek, verzekert hij. En hij gebruikt ze maar al te graag in de strijd. "Waar de Russen komen zie je verwoesting, dood, bloedvergieten. Dat verandert niet. Daar waar Rusland komt, zie je overal hetzelfde."

Platgebombardeerd
Hij verwijst naar de twee Tsjetsjeense oorlogen voor onafhankelijkheid van Rusland. De eerste oorlog tegen de opstandige Tsjetsjenen duurde van 1994 tot 1996, de tweede van 1999 tot 2000. De Russen bombardeerden de Tsjetsjenen tot er niets meer over was - een tactiek die de Oekraïners in deze oorlog maar al te goed kennen.

In 2007 installeerde Vladimir Poetin Ramzan Kadyrov als leider van Tsjetsjenië. Die heerst met ijzeren vuist over de islamitische deelrepubliek. Mensenrechtenorganisaties zeggen dat hij rechtstreeks verantwoordelijk is voor moorden, martelingen en verdwijningen. Sinds Kadyrov de scepter zwaait is het er "rustig".

NOS
Ook Kadyrov heeft Tsjetsjenen vechten in Oekraïne, maar dan aan Russische zijde. Hij laat met enige regelmaat weten dat de Russen de Oekraïners niet hard genoeg aanpakken. Zijn "kadyrovtsy" zijn berucht om de gruwelen die ze aanrichten. Ze worden in verband gebracht met de moorden op burgers in plaatsen als Borodjanka en Boetsja ten noorden van Kiev, die de Russen daar aan het begin van de oorlog bezetten. Nu vechten ze onder meer in Bachmoet in de Donbas, door president Zelensky omschreven als "de hel op aarde".

"Ja, we staan tegenover elkaar", zegt Maga. "Maar voor mij zijn dit geen Tsjetsjenen. Het zijn verraders die voor Rusland vechten. Ze moeten gestopt worden tegen elke prijs." Zelf was Maga nog te jong om te vechten in de vorige twee Tsjetsjeense oorlogen. Maar de plaatsvervangend commandant van zijn bataljon, Muslim Madiejev, vecht inmiddels zijn derde oorlog tegen de Russen.

"Maar wij stonden er helemaal alleen voor toen", zegt de 60-jarige Madiejev. "Ook wij hebben gesmeekt om hulp, maar niemand stak een vinger uit. Godzijdank staat de hele wereld Oekraïne nu bij. Wij hadden zelfs geen artillerie. Nu zijn hier Himars, lange afstandsraketsystemen. Ik zeg u, als wij die toen gehad hadden, dan hadden we hier nu niet hoeven vechten. Dan hadden we het Russische monster in onze bergen al gestopt."

Hij droomt nog altijd van een Tsjetsjenië dat onafhankelijk is van Rusland: Itsjkerië, zoals de mannen hier hun land noemen. "Als ik al deze nieuwe rekruten zie die willen vechten, natuurlijk heb ik dan hoop dat dat gaat lukken. Daarvoor zijn we bereid grote offers te brengen." Ook Maga wil bijdragen aan die droom van zijn ouders. "We doen wat we kunnen, zodat dit Ruslands laatste oorlog zal zijn."

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 6 december 2022 @ 21:26:57 #222
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 6 december 2022 @ 21:27:14 #223
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206974989
https://nos.nl/artikel/24(...)-stilstand-voorkomen
Daarmee draait de slag om Bachmoet uit op een slijtageslag, wat vooral in het belang is van Rusland, omdat dat land meer manschappen heeft om te 'verslijten'. "Rusland is uit op uitputting van Oekraïne, zodat munitie opraakt en steun vanuit het Westen afbrokkelt", legt Osinga uit. Zodra het front stilvalt, zwelt in het Westen de roep om onderhandelingen aan. Dat wil Oekraïne voorkomen.
  dinsdag 6 december 2022 @ 21:48:21 #224
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206975456
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:27 schreef slashdotter3 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)-stilstand-voorkomen
Daarmee draait de slag om Bachmoet uit op een slijtageslag, wat vooral in het belang is van Rusland, omdat dat land meer manschappen heeft om te 'verslijten'. "Rusland is uit op uitputting van Oekraïne, zodat munitie opraakt en steun vanuit het Westen afbrokkelt", legt Osinga uit. Zodra het front stilvalt, zwelt in het Westen de roep om onderhandelingen aan. Dat wil Oekraïne voorkomen.
Bernhard Hammelburg vind dat er een patstelling is ontstaan en dat een oorlog alleen stopt wegens onderhandelingen. Net zo'n beroeps-gedeformeerd koude-oorlog fossiel als Rob de Wijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 21:48:37 #225
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206975461
Ik denk dat ook wat anders meespeelt: de Oekraïners weten wat de Russen uitvreten met de bevolking in de bezette gebieden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 6 december 2022 @ 21:49:29 #226
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206975482
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:48 schreef Ulx het volgende:
Ik denk dat ook wat anders meespeelt: de Oekraïners weten wat de Russen uitvreten met de bevolking in de bezette gebieden.
En minder hard vechten is alleen in het voordeel van de Russen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206975515
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 19:53 schreef AnneX het volgende:
Solide design, zoals alles russisch…
[ twitter ]
Maakt dat echt uit?
  dinsdag 6 december 2022 @ 22:07:29 #228
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206975928
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Maakt dat echt uit?
Je weet dat ze die dingen niet ter decoratie neerzetten, toch? :P
  dinsdag 6 december 2022 @ 22:09:30 #229
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_206975958
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:07 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Je weet dat ze die dingen niet ter decoratie neerzetten, toch? :P
Zo te zien laat alleen het stucwerk een beetje los
pi_206976146
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:27 schreef slashdotter3 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)-stilstand-voorkomen
Daarmee draait de slag om Bachmoet uit op een slijtageslag, wat vooral in het belang is van Rusland, omdat dat land meer manschappen heeft om te 'verslijten'. "Rusland is uit op uitputting van Oekraïne, zodat munitie opraakt en steun vanuit het Westen afbrokkelt", legt Osinga uit. Zodra het front stilvalt, zwelt in het Westen de roep om onderhandelingen aan. Dat wil Oekraïne voorkomen.
Als het aan de Fransen en Duitsers had gelegen werd zelensky gedwongen om Putin zijn zin te geven. Echter draait het momenteel om wat doen de Amerikanen en Oost Europeanen? En die backen zelensky in de oorlog. Vooralsnog ziet het er niet naar uit dat daar verandering in zal komen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 22:25:06 #231
236264 crew  capricia
pi_206976247
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:19 schreef Slayage het volgende:

[..]
Als het aan de Fransen en Duitsers had gelegen werd zelensky gedwongen om Putin zijn zin te geven. Echter draait het momenteel om wat doen de Amerikanen en Oost Europeanen? En die backen zelensky in de oorlog. Vooralsnog ziet het er niet naar uit dat daar verandering in zal komen.
Mwah. Volgens mij zitten Macron en Biden best op 1 lijn, gezien hun statement vorige week.
En DL levert het meeste van alle EU landen.
Valt wel mee dus.

Denk dat het grootste risico zit in dat burgers het zat worden en hun aandacht verliezen.
Definitely not CIA
pi_206976267
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:19 schreef Slayage het volgende:

[..]
Als het aan de Fransen en Duitsers had gelegen werd zelensky gedwongen om Putin zijn zin te geven. Echter draait het momenteel om wat doen de Amerikanen en Oost Europeanen? En die backen zelensky in de oorlog. Vooralsnog ziet het er niet naar uit dat daar verandering in zal komen.
VS heeft wel aangestuurd op onderhandelingen hoor. Ook nu ontmoedigen ze de aanvallen op Russisch grondgebied, zie NOS. Oost Europa wil gewoon all out war.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 22:27:50 #233
236264 crew  capricia
pi_206976279
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
VS heeft wel aangestuurd op onderhandelingen hoor. Ook nu ontmoedigen ze de aanvallen op Russisch grondgebied, zie NOS. Oost Europa wil gewoon all out war.
Juist.
Het Westen zit best wel op een lijn, ja.
Definitely not CIA
pi_206976326
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:19 schreef Slayage het volgende:

[..]
Als het aan de Fransen en Duitsers had gelegen werd zelensky gedwongen om Putin zijn zin te geven. Echter draait het momenteel om wat doen de Amerikanen en Oost Europeanen? En die backen zelensky in de oorlog. Vooralsnog ziet het er niet naar uit dat daar verandering in zal komen.
Zelenskyy en de legerleiding worden door de eigen bevolking dringend verzocht door te vechten. Als Zelenskyy toegeeft aan Russische eisen in hij de minuut daarop de ex-president.
Het draait niet om Zelenskyy. Hij is de beste president die Oekraïne zich in deze oorlog kan wensen, zijn beslissing niet op het Amerikaanse voorstel in te gaan en ik Kyiv te blijven heeft beslist invloed gehad op de strijdlust van de Oekraïeners, maar sinds de ontdekking van de martel- en moordpraktijken willen de Oekraïeners echt geen land aan de Russen geven. Ze hebben in die gebieden familie, vrienden en collega’s wonen.
Die dame waarvan we het het wel en wee in de Volkskrant lezen, was bijvoorbeeld de hele tijd ongerust over twee van haar nichten in Kherson.
pi_206976336
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
VS heeft wel aangestuurd op onderhandelingen hoor. Ook nu ontmoedigen ze de aanvallen op Russisch grondgebied, zie NOS. Oost Europa wil gewoon all out war.
Iedereen stuurt aan op onderhandelen. Maar ook iedereen stuurt aan op eerst rusland eruit en daarna onderhandelen.

Onderhandelen moet zowiezo. iedereen in de regering / hogere ambtenarij van Oekraine snapt dat er onderhandeld moet worden over hoe verder als het vechten stopt.

Maar dit zegt nergens dat Biden wil dat Oekraine stopt met vechten en land afstaat aan rusland. niemand wil dit, behalve Orban (want die zit in een erg lastig pakket, afgesloten van russische steun).
  dinsdag 6 december 2022 @ 22:31:38 #236
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206976346
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:19 schreef Slayage het volgende:

[..]
Als het aan de Fransen en Duitsers had gelegen werd zelensky gedwongen om Putin zijn zin te geven. Echter draait het momenteel om wat doen de Amerikanen en Oost Europeanen? En die backen zelensky in de oorlog. Vooralsnog ziet het er niet naar uit dat daar verandering in zal komen.
Wanneer de Republikeinen aan de macht komen gaan ze de hulp stoppen waarschijnlijk. Kan Europa zonder Duitsland, Frankrijk en Hongarije genoeg wapens produceren en leveren om Ukraine te laten doorvechten, dat is de vraag...
pi_206976359
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
VS heeft wel aangestuurd op onderhandelingen hoor. Ook nu ontmoedigen ze de aanvallen op Russisch grondgebied, zie NOS. Oost Europa wil gewoon all out war.
Nee, de VS heeft aangestuurd op bereidheid tonen, doen alsof. En daarbij ook gezegd geen concessies te doen. Lijd je aan geheugenverlies of zo?
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 22:34:28 #238
236264 crew  capricia
pi_206976387
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:30 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Zelenskyy en de legerleiding worden door de eigen bevolking dringend verzocht door te vechten. Als Zelenskyy toegeeft aan Russische eisen in hij de minuut daarop de ex-president.
Het draait niet om Zelenskyy. Hij is de beste president die Oekraïne zich in deze oorlog kan wensen, zijn beslissing niet op het Amerikaanse voorstel in te gaan en ik Kyiv te blijven heeft beslist invloed gehad op de strijdlust ban de Oekraïeners, maar sinds de ontdekking van de martel- en moordpraktijken willen de Oekraïeners echt geen land aan de Russen geven. Ze hebben in die gebieden familie, vrienden en collega’s wonen.
Die dame waarvan we het het wel en wee in de Volkskrant lezen, was bijvoorbeeld de hele tijd ongerust over twee van haar nichten in Kherson.
Ik vraag me overigens wel oprecht af hoe die steun voor Oekraïne bij de (huidige) bevolking op bijvoorbeeld de Krim ligt.
Rusland heeft dit Oekraïense gebied al best lang bezet. Vraag me af of er nog Oekraïners zijn. :{
Definitely not CIA
  dinsdag 6 december 2022 @ 22:36:36 #239
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206976424
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:31 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Wanneer de Republikeinen aan de macht komen gaan ze de hulp stoppen waarschijnlijk. Kan Europa zonder Duitsland, Frankrijk en Hongarije genoeg wapens produceren en leveren om Ukraine te laten doorvechten, dat is de vraag...
Daar dreigen ze wel mee, maar ik twijfel er sterk aan of ze daar veel haast mee gaan maken. Het zal niet boven aan het lijstje staan en het is nu meer een talking point tegen het huidige beleid als dat ze er echt een probleem mee hebben.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_206976432
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:31 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Wanneer de Republikeinen aan de macht komen gaan ze de hulp stoppen waarschijnlijk. Kan Europa zonder Duitsland, Frankrijk en Hongarije genoeg wapens produceren en leveren om Ukraine te laten doorvechten, dat is de vraag...
Voorlopig hebben de democraten het huis en de president. En Trump wordt knettergekker en knettergekker, de Republikeinen hebben steeds meer last van die brallende idioot. Met die gek verliezen ze in 2024 nog dikker.
pi_206976469
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:32 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Nee, de VS heeft aangestuurd op bereidheid tonen, doen alsof. En daarbij ook gezegd geen concessies te doen. Lijd je aan geheugenverlies of zo?
We zijn het niet oneens hoor. Waarom vul je weer van alles in?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206976498
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat eindigen de komende jaren. Frozen conflict schijnt het meest aannemelijk te zijn volgens de experts.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 22:41:00 #243
236264 crew  capricia
pi_206976512
Ik weet niet zo zeker of de Republikeinen alle hulp zouden stoppen.
Amerika kan het zich namelijk niet veroorloven om deze oorlog van Rusland te verliezen.

Overigens is het bespreken van onderhandelingen niet perse slecht hè.
Definitely not CIA
  dinsdag 6 december 2022 @ 22:41:05 #244
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206976514
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vraag me overigens wel oprecht af hoe die steun voor Oekraïne bij de (huidige) bevolking op bijvoorbeeld de Krim ligt.
Rusland heeft dit Oekraïense gebied al best lang bezet. Vraag me af of er nog Oekraïners zijn. :{
Die moet je er dan ook gewoon uitgooien zodra je dergelijke gebieden terugveroverd hebt. Niet omdat deporteren in de basis een goed idee is, maar voor Russen moet helaas een uitzondering gemaakt worden.

Russen in je land is een garantie voor toekomstige ellende waarbij ooit een toekomstige Russische dictator zijn volk komt “helpen”,
pi_206976518
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vraag me overigens wel oprecht af hoe die steun voor Oekraïne bij de (huidige) bevolking op bijvoorbeeld de Krim ligt.
Rusland heeft dit Oekraïense gebied al best lang bezet. Vraag me af of er nog Oekraïners zijn. :{
Ik denk het eerlijk gezegd niet na acht jaar. Russen en Pro-Russische Oekraïners, maar anderen zijn er allang niet meer denk ik.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 22:41:36 #246
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206976519
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 december 2022 18:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Volgens Stoltenberg mag Duitsland dat op eigen houtje beslissen.
Het kan het heel simpel worden opgelost. Duitsland zet hun Patriots in Polen, en Polen stuurt de Patriot systemen die ze voor hun eigen leger hebben besteld met hun eigen troepen over de grens in Oekraïne. De VS hoeft daar dan toch geen toestemming voor te geven? Ik neem voor het gemak aan dat de leveringen gedaan zijn,de afspraak was dit jaar.

quote:
In November 2017, the U.S. State Department approved a $10.5 billion sale of four Patriot missile defense systems to Poland. However, the high cost for the systems has caused some hesitation in Poland. In February 2018, Polish minister of defence Mariusz Błaszczak announced on Twitter that a reduced price was negotiated for the system.[On March 28, 2018 the Ministry of National Defence signed the deal worth $4.75 billion for two Patriot Configuration 3+ batteries for deliveries in 2022. The purchase includes Northrop Grumman's Integrated Air and Missile Defense Battle Command System (IBCS) and four fire units equipped with four AN/MPQ-65 radars, 16 launchers, four Engagement Control Stations, six Engagement Operation Centers, 12 IFCN Relays and 208 PAC-3 MSE missiles.In the Phase II, Poland plans to order six further batteries equipped with Raytheon's LTAMDS 360-degree AESA radars and SkyCeptor interceptors, a variant of Stunner interceptor jointly developed with Rafael of Israel.

Ik weet alleen niet of Polen dan een beroep kan doen op art 5 als Rusland dat niet pikt en Warschau gaat bestoken. Ze zijn dan tenslotte zelf in een oorlogsgebied gaan zitten. Maar dat terzijde..
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206976533
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vraag me overigens wel oprecht af hoe die steun voor Oekraïne bij de (huidige) bevolking op bijvoorbeeld de Krim ligt.
Rusland heeft dit Oekraïense gebied al best lang bezet. Vraag me af of er nog Oekraïners zijn. :{
Ik herinner me een straatfeestje op de Krim na het terugveroveren van Kherson. De organisatrice bood naderhand in tranen haar excuses voor de danspartijen aan, maar het was toch wel veelzeggend.
Hoe de totale verhoudingen inmiddels liggen weet ik ook niet, veel Krimtartaren willen graag terug naar hun land. Veel Russen zijn er naar toe verhuisd, een typisch Russische tactiek, vraag dat maar aan de Baltische staten. (En Oekraïne).

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 06-12-2022 22:50:56 ]
  dinsdag 6 december 2022 @ 22:42:43 #248
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206976538
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:40 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat eindigen de komende jaren. Frozen conflict schijnt het meest aannemelijk te zijn volgens de experts.
Maar waar gaat Rusland het geld vandaan toveren om hun dode economie en alle salarissen nog jarenlang te blijven doorbetalen?
pi_206976562
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:40 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat eindigen de komende jaren. Frozen conflict schijnt het meest aannemelijk te zijn volgens de experts.
De Oekrainers weten dat ze verliezen als het een bevroren conflict wordt net als in 2014. Het is alles of niets voor ze.
pi_206976579
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:41 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Russen in je land is een garantie voor toekomstige ellende waarbij ooit een toekomstige Russische dictator zijn volk komt “helpen”,
Ja, Navalny moet ook zsm dood. Alleen maar ellende zeg je.

Alles over één kam scheren...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 22:44:45 #252
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206976584
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:42 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Maar waar gaat Rusland het geld vandaan toveren om hun dode economie en alle salarissen nog jarenlang te blijven doorbetalen?
Onlyfans
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206976589
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:43 schreef BEFEM het volgende:

[..]
De Oekrainers weten dat ze verliezen als het een bevroren conflict wordt net als in 2014. Het is alles of niets voor ze.
Idem voor Rusland.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 22:45:18 #254
236264 crew  capricia
pi_206976594
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:41 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik denk het eerlijk gezegd niet na acht jaar. Russen en Pro-Russische Oekraïners, maar anderen zijn er allang niet meer denk ik.
Dan ben je dus niet aan het bevrijden. Imo. Maar aan het heroveren.
Oekraïne heeft alle recht hoor. Het is Oekraïens grondgebied.
Maar uiteindelijk woont er dan geen originele bewoner meer. Wat een ontzettend trieste zooi, deze oorlog.
Definitely not CIA
pi_206976604
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:42 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Maar waar gaat Rusland het geld vandaan toveren om hun dode economie en alle salarissen nog jarenlang te blijven doorbetalen?
Op dezelfde manier dat Iran dat doet, maar dan door andere sancties.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206976630
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Idem voor Rusland.
Als Rusland zich terugtrekt gaan ze niet dood en verliezen ze ook geen land hoor.
pi_206976650
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:40 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat eindigen de komende jaren. Frozen conflict schijnt het meest aannemelijk te zijn volgens de experts.
Denk het niet, de Oekraïners gaan door nu ze weten wat hun familieleden in de door Rusland bezette gebieden te wachten staat. Contact met familie in onbezet gebied kan al de marteldood betekenen omdat je dan een verrader bent.
pi_206976666
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:41 schreef capricia het volgende:
Ik weet niet zo zeker of de Republikeinen alle hulp zouden stoppen.
Amerika kan het zich namelijk niet veroorloven om deze oorlog van Rusland te verliezen.

Overigens is het bespreken van onderhandelingen niet perse slecht hè.
Ik ga uit van niet, die hulp blijft gewoon doorgaan omdat ze een verdrag hebben met Oekraïne in ruil voor het opgeven van de kernwapens.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 6 december 2022 @ 22:50:53 #259
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206976669
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het kan het heel simpel worden opgelost. Duitsland zet hun Patriots in Polen, en Polen stuurt de Patriot systemen die ze voor hun eigen leger hebben besteld met hun eigen troepen over de grens in Oekraïne. De VS hoeft daar dan toch geen toestemming voor te geven? Ik neem voor het gemak aan dat de leveringen gedaan zijn,de afspraak was dit jaar.
[..]
Ik weet alleen niet of Polen dan een beroep kan doen op art 5 als Rusland dat niet pikt en Warschau gaat bestoken. Ze zijn dan tenslotte zelf in een oorlogsgebied gaan zitten. Maar dat terzijde..
Als de polen ze inzetten dan is dat gewoon een de fact oorlogsverklaring, geen art. 5 in elk geval.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 22:52:21 #260
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206976689
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:50 schreef zalkc het volgende:

[..]
Als de polen ze inzetten dan is dat gewoon een de fact oorlogsverklaring, geen art. 5 in elk geval.
Zou het? Het is op verzoek van Oekraïne in Oekraïne. En geen aanval op Rusland.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 22:53:30 #261
236264 crew  capricia
pi_206976700
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:47 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Als Rusland zich terugtrekt gaan ze niet dood en verliezen ze ook geen land hoor.
Ik hoorde laatst van een of andere Amerikaanse generaal dat Oekraïne de hoeveelheid krijgsgevangenen niet goed kwijt kan en dus veel Russen liet gaan bij Kherson.
Idem toen bij Kyiv.

Deze Russen worden nu ingezet bij Bakhmut. Jammer.

Ik weet overigens niet wat daar waar van is.
Definitely not CIA
  dinsdag 6 december 2022 @ 22:56:39 #263
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206976735
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zou het? Het is op verzoek van Oekraïne in Oekraïne. En geen aanval op Rusland.
Natuurlijk, het inzetten van militaire middelen tegen een ander land is gewoon een oorlogshandeling. Als hun afweer wat neerhaalt is dat nog steeds Russisch eigendom wat je aanvalt
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_206976762
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik hoorde laatst van een of andere Amerikaanse generaal dat Oekraïne de hoeveelheid krijgsgevangenen niet goed kwijt kan en dus veel Russen liet gaan bij Kherson.
Idem toen bij Kyiv.

Deze Russen worden nu ingezet bij Bakhmut. Jammer.

Ik weet overigens niet wat daar waar van is.
Lijkt me onzin. Het kost minder mankracht en resources om krijsgevangenen te bewaken dan tegen ze te vechten...
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 23:00:03 #265
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206976787
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:56 schreef zalkc het volgende:

[..]
Natuurlijk, het inzetten van militaire middelen tegen een ander land is gewoon een oorlogshandeling. Als hun afweer wat neerhaalt is dat nog steeds Russisch eigendom wat je aanvalt
Fair enough, maar eens zien of Polen dat durft, of dat ze toch liever Duitsland de kastanjes uit het vuur laten halen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 6 december 2022 @ 23:00:21 #266
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206976791
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:53 schreef capricia het volgende:

Ik hoorde laatst van een of andere Amerikaanse generaal dat Oekraïne de hoeveelheid krijgsgevangenen niet goed kwijt kan en dus veel Russen liet gaan bij Kherson.
Idem toen bij Kyiv.

Deze Russen worden nu ingezet bij Bakhmut. Jammer.

Ik weet overigens niet wat daar waar van is.
Maakt in het grote plaatje eigenlijk weinig uit. Als die 20~40k Kherson Russen allemaal gevangen waren genomen dan heeft Rusland nog steeds mankracht zat met hun populatie van 140 miljoen mensen.
  dinsdag 6 december 2022 @ 23:00:45 #267
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206976804
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:58 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Lijkt me onzin. Het kost minder mankracht en resources om krijsgevangenen te bewaken dan tegen ze te vechten...
Maar als je zelf ook zware verliezen leidt dan heb je ieder man aan het front nodig en heb je wel wat beters te doen dan oppasje spelen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 23:02:24 #269
236264 crew  capricia
pi_206976810
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:00 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Maakt in het grote plaatje eigenlijk weinig uit. Als die 20~40k Kherson Russen allemaal gevangen waren genomen dan heeft Rusland nog steeds mankracht zat met hun populatie van 140 miljoen mensen.
Maar weinig ervaren mensen.

Ben overigens ook benieuwd of ze weer opnieuw 300.000 man gaan mobiliseren in januari.
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 23:04:01 #270
236264 crew  capricia
pi_206976832
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:01 schreef HSG het volgende:

[..]
Maar als je zelf ook zware verliezen leidt dan heb je ieder man aan het front nodig en heb je wel wat beters te doen dan oppasje spelen.
Ik begrijp dat wij daar weinig in kunnen helpen. Helaas.
Misschien kan het rode kruis iets. Het is wel een onderbelicht punt.
Definitely not CIA
pi_206976850
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:01 schreef HSG het volgende:

[..]
Maar als je zelf ook zware verliezen leidt dan heb je ieder man aan het front nodig en heb je wel wat beters te doen dan oppasje spelen.
Goh. Maar als je die lui gevangen neemt dan verliezen zij er ook veel.
  dinsdag 6 december 2022 @ 23:06:50 #272
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 23:08:04 #273
236264 crew  capricia
pi_206976869
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:06 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Goh. Maar als je die lui gevangen neemt dan verliezen zij er ook veel.
Je moet ze wel van eten voorzien. En medische hulp, warmte, kleding. Het schijnen echt grote aantallen te zijn.

Waar zijn die kampen eigenlijk? Heeft het rode kruis inzicht? Ik hoor of lees echt weinig hierover.
Definitely not CIA
pi_206976880
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Je moet ze wel van eten voorzien. En medische hulp, warmte, kleding. Het schijnen echt grote aantallen te zijn.

Waar zijn die kampen eigenlijk?
Wat is makkelijker? 20k beveiligen of vechten tegen 20k?
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 23:09:46 #275
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206976890
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:01 schreef HSG het volgende:

[..]
Maar als je zelf ook zware verliezen leidt dan heb je ieder man aan het front nodig en heb je wel wat beters te doen dan oppasje spelen.
De bewaking kun je gewoon door politieagenten of zo laten doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206976924
De toekomst is gewoon nog zeer en zeer onzeker. Kan nog van alles gebeuren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 23:13:10 #277
236264 crew  capricia
pi_206976926
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:08 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Wat is makkelijker? 20k beveiligen of vechten tegen 20k?
Ze zitten vol. Zegt Zelensky.

quote:
Wel zegt de Oekraïense president Zelenski dat er al zoveel Russen vastzitten dat er geen plek meer is voor nog meer Russische krijgsgevangenen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ine-oorlog-schending

Verders is er weinig over bekend.
Maar met de winter en de stroomuitval zal het geen pretje zijn.
Definitely not CIA
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 23:13:55 #278
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206976935
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Je moet ze wel van eten voorzien. En medische hulp, warmte, kleding. Het schijnen echt grote aantallen te zijn.

Waar zijn die kampen eigenlijk? Heeft het rode kruis inzicht? Ik hoor of lees echt weinig hierover.
Ze zullen het beter hebben dan in het Russische leger. Als Oekraïne het verstandig speelt laten ze die gevangenen ook veel en vaak communiceren met het thuisfront. Zo van: Vertel het ze maar. Dat zal toch gaan knagen aan de steun van de bevolking.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206976959
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:19 schreef Slayage het volgende:

[..]
Als het aan de Fransen en Duitsers had gelegen werd zelensky gedwongen om Putin zijn zin te geven. Echter draait het momenteel om wat doen de Amerikanen en Oost Europeanen? En die backen steunen zelensky in de oorlog. Vooralsnog ziet het er niet naar uit dat daar verandering in zal komen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
VS heeft wel aangestuurd op onderhandelingen hoor. Ook nu ontmoedigen ze de aanvallen op Russisch grondgebied, zie NOS. Oost Europa wil gewoon all out war een totale oorlog.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:40 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat eindigen de komende jaren. Frozen bevroren conflict schijnt het meest aannemelijk te zijn volgens de experts.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:58 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Lijkt me onzin. Het kost minder mankracht en resources bronnen om krijsgevangenen te bewaken dan tegen ze te vechten...
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Fair enough Je hebt een punt, maar eens zien of Polen dat durft, of dat ze toch liever Duitsland de kastanjes uit het vuur laten halen.
Vertaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door HSG op 06-12-2022 23:22:24 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206976976
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:06 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Goh. Maar als je die lui gevangen neemt dan verliezen zij er ook veel.
Het voordeel voor een krijgsgevange is wel dat de oorlog voor hem voorbij is.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206976980
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:16 schreef HSG het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Why this post?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_206976996
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:18 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Why this post Waarom dit bericht?
Vertaald.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 23:20:15 #283
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206977005
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:16 schreef HSG het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Het is tegen de nettiquette om berichten zonder commentaar te citeren. Een onderbouwing is gewenst.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 6 december 2022 @ 23:22:54 #284
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206977038
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:08 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Wat is makkelijker? 20k beveiligen of vechten tegen 20k?
Maar Rusland is slim genoeg om dan Ukraine te overladen met honderdduizenden pows om zo hun resources uit te putten.
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 23:23:47 #285
236264 crew  capricia
pi_206977048
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:22 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Maar Rusland is slim genoeg om dan Ukraine te overladen met honderdduizenden pows om zo hun resources uit te putten.
Dat doen ze al :D

Er is geen plek meer voor meer. Lees ik.
Definitely not CIA
pi_206977053
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:22 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Maar Rusland is slim genoeg om dan Ukraine Oekraïne te overladen met honderdduizenden pows krijgsgevangen om zo hun resources bronnen uit te putten.
Nederlands is zo moeilijk.

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat doen ze al :D

Er is geen plek meer voor meer. Lees ik.
Daar hadden de Duitsers ook last van alleen die gingen er wat ander mee om dan Oekraïne.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 6 december 2022 @ 23:25:12 #287
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206977062
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:25 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Nederlands :')
English Engels _O_
Engels. :') Paupertaaltje.
Duits. _O_
Nederlands. _O_
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 23:29:01 #289
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206977094
Maar in een bad zitten geen chips? :?
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206977115
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:16 schreef HSG het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Vertaald.
Taal Nazi present
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 6 december 2022 @ 23:33:04 #291
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206977140
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 22:40 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat eindigen de komende jaren. Frozen conflict schijnt het meest aannemelijk te zijn volgens de experts.
Nee, alleen volgens Rob de Wijk en Bernhard Hammelburg.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 6 december 2022 @ 23:34:56 #292
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_206977166
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:30 schreef Slayage het volgende:

[..]
Taal Nazi Nasi present
:9~
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 23:37:17 #293
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206977190
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee, alleen volgens Rob de Wijk en Bernhard Hammelburg.
Oekraine gaat stug door :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206977196
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:34 schreef Tokamak het volgende:

[..]
:9~
Oh boy :9~
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 23:38:57 #295
236264 crew  capricia
pi_206977207
Ik vraag me af of de Krim nog wel houdbaar is voor Rusland. Zeker met een kapotte kerch-brug moet bevoorrading dramatisch zijn.
Definitely not CIA
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 23:46:47 #296
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206977290
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:38 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me af of de Krim nog wel houdbaar is voor Rusland. Zeker met een kapotte kerch-brug moet bevoorrading dramatisch zijn.
Niet alleen De Krim zelf. Kherson en Zaporizja worden ook vanaf daar bevoorraad. Kwestie van tijd tot al die gebieden gaan vallen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206977330
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Oekraine gaat stug door :Y
Die hebben geen andere optie. Zelfs als alle steun wegvalt zullen ze doorgaan. En ik geef ze geen ongelijk.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 23:53:19 #298
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206977349
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:46 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Niet alleen De Krim zelf. Kherson en Zaporizja worden ook vanaf daar bevoorraad. Kwestie van tijd tot al die gebieden gaan vallen.
Kherson ook?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 23:54:13 #299
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206977353
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:53 schreef Ulx het volgende:

[..]
Kherson ook?
Ja. Juist Kherson. Dat grenst aan De Krim.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 23:59:17 #300
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206977389
Ik bedoel trouwens de oblasten, he. Niet de steden
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206977461
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Je moet ze wel van eten voorzien. En medische hulp, warmte, kleding. Het schijnen echt grote aantallen te zijn.

Waar zijn die kampen eigenlijk? Heeft het rode kruis inzicht? Ik hoor of lees echt weinig hierover.
Mogen andere (neutrale) landen eigenlijk krijgsgevangenen overnemen en vastzetten? Wat zijn hier de internationale regels over?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')