SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Be curious, not judgmental
Welke drones heb je het over? Iraanse?quote:Op maandag 5 december 2022 17:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik hoor de hele dag al niets over die drones. Worden die schaars?
Jap, sorry, had ik moeten aangeven.quote:Op maandag 5 december 2022 17:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Welke drones heb je het over? Iraanse?
Het is al een tijdje stil omtrent die dingen ja.quote:Op maandag 5 december 2022 17:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Jap, sorry, had ik moeten aangeven.
Plus dat afgelopen vrijdag er al nieuwsberichten waren over de Russische vliegtuigen bij Santove airfield. Ukraine had 3 volle dagen om zich voor te bereiden.quote:Op maandag 5 december 2022 17:56 schreef ExTec het volgende:
Ik krijg de indruk dat deze aanval het niet haalt bij de vorige. Oekraine is het ondertussen gewend, ze hebben ervaring opgedaan, ze hebben beter door hoe ze luchtafweer moeten positioneren, ze hebben ook meer luchtafweer.
Ik denk dat dit ondertussen zo goed als uitgewerkt is.
[ twitter ]
[ twitter ]
Met de MARS II is dat dacht ik ook zo.quote:Op maandag 5 december 2022 18:12 schreef slashdotter3 het volgende:
HIMARS launchers zijn aangepast zodat ze sowieso geen ATACMS kunnen afschieten.
[ twitter ]
Jammer dat het maar om twee Bears gaat, het zou erg gaaf geweest zijn wanneer de Oekraïners twee witte zwanen vleugellam hadden gemaakt.quote:Op maandag 5 december 2022 17:47 schreef Aether het volgende:
Ukraine destroys two Russian nuclear bombers in airport bombings
https://www.jpost.com/international/article-724100
Beter dan je Depends vol crappen.quote:Op maandag 5 december 2022 18:14 schreef Ulx het volgende:
Wat een faaldag voor Poetin. Strategische bommenwerpers op de grond aangevallen onder de rook van Moskou en de raketaanval een complete mislukking.
Ritje over de Krimbrug was geslaagd.quote:Op maandag 5 december 2022 18:14 schreef Ulx het volgende:
Wat een faaldag voor Poetin. Strategische bommenwerpers op de grond aangevallen onder de rook van Moskou en de raketaanval een complete mislukking.
Hij reed in een Mercedes, niet eens in een Russische bak.quote:Op maandag 5 december 2022 18:21 schreef Aether het volgende:
[..]
Ritje over de Krimbrug was geslaagd.
En daar vind ik het verhaal ook raar worden.quote:Op maandag 5 december 2022 18:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Met de MARS II is dat dacht ik ook zo.
Das wel een significante klap voor de russische eer en de militair strategische impact is nog een ander verhaal- tis nu afwachten hoeveel drones nog volgen.quote:Op maandag 5 december 2022 17:47 schreef Aether het volgende:
Ik denk dat hij gewoon in 1 keer door wou rijden over die brug en niet 4 keer met pech wou staan.quote:Op maandag 5 december 2022 18:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hij reed in een Mercedes, niet eens in een Russische bak.
Worden er ondertussen plannen gemaakt om nieuwe gepards te produceren?quote:
Je zou zeggen dat ze in Kiev wisten dat het vandaag een prestige dag zou worden voor onze Poetin. 2de keer dat ze dat door zijn neus boren. Je zou haast zeggen...quote:Op maandag 5 december 2022 18:14 schreef Ulx het volgende:
De Ukrainers riepen dat ze hun nieuwe drone (1000km range) met succes hadden getest. Dan vraag je je toch af waar ze die drones op testenquote:Op maandag 5 december 2022 17:47 schreef Aether het volgende:
Het probleem is munitie voor de gepards.quote:Op maandag 5 december 2022 18:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
Worden er ondertussen plannen gemaakt om nieuwe gepards te produceren?
Russen over explosies op bases: 'Oekraïense drones vielen aan'quote:Op maandag 5 december 2022 18:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Ukrainers riepen dat ze hun nieuwe drone (1000km range) met succes hadden getest. Dan vraag je je toch af waar ze die drones op testen
Zozo, weten ze zeker dat er niet iemand een peuk heeft laten vallen?quote:Op maandag 5 december 2022 19:03 schreef Aether het volgende:
[..]
Russen over explosies op bases: 'Oekraïense drones vielen aan'
https://nos.nl/l/2455153
Het Russische ministerie van Defensie claimt dat het Oekraïense drones heeft neergehaald die vanochtend twee militaire luchtmachtbases in Rusland aanvielen. Volgens het ministerie zijn door de brokstukken drie militairen om het leven gekomen en zijn twee vliegtuigen licht beschadigd geraakt.
Eerder vandaag werden explosies gemeld op de twee vliegvelden. Russische staatsmedia meldden dat op een militair vliegveld bij Rjazan, op zo'n 200 kilometer van Moskou, een brandstofwagen was ontploft. Enkele honderden kilometers naar het zuidoosten werd eveneens een explosie gemeld op een luchtmachtbasis. Die was bij de Russische stad Engels, in de regio Saratov.
Ik interpreteer zijn vraag eigenlijk andersquote:Op maandag 5 december 2022 19:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het probleem is munitie.
Zwitserland weigert toestemming te geven voor munitie exporteren naar Oekraïne uit naam van neutraliteit.
Een Rhein metall is inmiddels bezig met eigen munitie te maken waar andere partijen uit andere landen geen onderdeel van uitmaken, maar dat doe je niet in 1 dag als het ware.
Weinig schade, maar de boodschap lijkt me duidelijk.quote:
Zoiets?quote:Op maandag 5 december 2022 19:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik interpreteer zijn vraag eigenlijk anders
Gepards (en varianten) waren op veel plekken uitgefaseerd omdat iedereen dacht dat je er niks meer aan had. Maar blijkt ineens in The Age Of Drones dat je nog heel veel aan die dingen hebt.
Dus: zijn ze al bezig met nieuwe edities van deze dingen ontwerpen?
Dit inderdaad. Kan me er alles bij voorstellen dat producenten meteen zijn begonnen met een vergelijkbaar systeem.quote:Op maandag 5 december 2022 19:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gepards (en varianten) waren op veel plekken uitgefaseerd omdat iedereen dacht dat je er niks meer aan had. Maar blijkt ineens in The Age Of Drones dat je nog heel veel aan die dingen hebt.
Zelenskyy zegt: “ Good health! I want to thank the PPO, our energy workers and our people.quote:Op maandag 5 december 2022 17:56 schreef ExTec het volgende:
Ik krijg de indruk dat deze aanval het niet haalt bij de vorige. Oekraine is het ondertussen gewend, ze hebben ervaring opgedaan, ze hebben beter door hoe ze luchtafweer moeten positioneren, ze hebben ook meer luchtafweer.
Ik denk dat dit ondertussen zo goed als uitgewerkt is.
[ twitter ]
[ twitter ]
Hoe de munitie knalt lijkt het er wel op als je die slow mo beelden ziet.quote:
Er zit iig een beperking op om raketten met clustermunitie te lanceren.quote:Op maandag 5 december 2022 18:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
En daar vind ik het verhaal ook raar worden.
Die MARS 2 is gemaakt door KMW, in Duitsland zelf, dus niet in de VS. Sluit niet uit dat die LRU, de franse editie ook door Nexter (of voorganger) gemaakt is. Dan moeten beide bewust meegewerkt hebben in een beperkte firmware erin flashen. Want de gearchiveerde editie heeft zo'n beperking niet.
En da's nog los van dat ik oekraine er wel van verdenk om in een handomdraai dat ongedaan te maken.
Er is ook al een prototype high energy laser variant.quote:Op maandag 5 december 2022 19:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is niet alleen een kwestie van niet willen. Dat het niet mag staat daar in de wet. Om zoiets te veranderen moet er een referendum worden georganiseerd.quote:Op maandag 5 december 2022 19:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het probleem is munitie voor de gepards.
Zwitserland weigert toestemming te geven voor munitie exporteren naar Oekraïne uit naam van neutraliteit.
Een Rhein metall is inmiddels bezig met eigen munitie te maken waar andere partijen uit andere landen geen onderdeel van uitmaken, maar dat doe je niet in 1 dag als het ware.
Die zie je hier nog maar wat onregelmatig.. bijzonder verlof opgenomen en op privétraining in het oosten gegaan?quote:Op maandag 5 december 2022 18:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Voormalig pruttel-chauffeur @:Achja kan hier alleen maar van dromen.![]()
Vraag ik me ook al af ja.quote:Op maandag 5 december 2022 19:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |