abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210221228
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 09:23 schreef flyguy het volgende:

[..]
100% eens, Nederlanders kunnen het niet kopen want die bedrijven verkopen ook spul waar 'we' het niet mee eens zijn.... maar de Nederlanders Staat plaatst er naar hartelust orders.
Ja en ik snap de willekeur ook niet, Raytheon en L3Harris zijn geen probleem; Lockheed ineens wel. Geen idee of dat met speciale munitie oid te maken heeft, maar dan nog. Bovendien kan je een hele waslijst aan foute bedrijven bedenken, van Altria tot Shell tot Glencore.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  woensdag 23 augustus 2023 @ 20:51:11 #152
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210399012
quote:
10s.gif Op donderdag 25 mei 2023 19:45 schreef JimmyJames het volgende:
SOLD NVDA Jun21'24 200 PUT @ 8

niet vragen naar de logica, die is er niet.
BOUGHT NVDA Jun21'24 200 PUT @ 3

Geen slechte return in 3 maanden..

Gokje met paar % van bovenstaande winsten:
BOUGHT QQQ Sep15'23 405 CALL @ 0.1

[ Bericht 7% gewijzigd door JimmyJames op 23-08-2023 22:02:08 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_210415127
Ik heb in Januari 2022 JDE Peet's gekocht. Vorige week was het tijd om het weer te verkopen.

https://www.nu.nl/economi(...)d-te-vertrekken.html

JDE Peet's weigert z'n aktiviteiten in Rusland op te geven. Ze hoeven dat officieel ook niet volgens de huidige boycot richtlijnen, omdat koffie en thee onder voedsel vallen. Ik denk echter dat JDE Peet's zich toch bij de sankties zou moeten aansluiten. Een rus die thee of koffie drinkt, heeft in ieder geval al water om het aan te maken. Water is een essentieel levensmiddel dat je nooit moet boycotten, maar koffie en thee zijn dat niet. Dit lijken me juist twee produkten die goed passen in een boycot.

Even los van mijn eigen mening, is het te verwachten dat JDE Peet's met dit standpunt afgestraft gaat worden door ESG georienteerde beleggers zoals bepaalde pensioenfondsen. Dus ook financieel is er een reden om er even uit te stappen.

Het aandeel is fundamenteel gezien niet goedkoop en niet duur. Ik heb meerdere goedkope aandelen op het oog, dus dat is ook een reden om fondsen vrij te maken.
  donderdag 31 augustus 2023 @ 22:06:22 #154
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210493358
Nog wat van deze (naakt):
SOLD TELL Jan17'25 7 CALL @ 0.14
  dinsdag 5 september 2023 @ 19:22:21 #155
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210542685
SOLD AD AEB Oct20'23 28 PUT (AH) @fta @ 0.46

Stond in de bonus..
  dinsdag 5 september 2023 @ 21:32:58 #156
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_210544238
@Mortaxx en ik willen meedoen
graag op anoniem
pi_210550121
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 22:06 schreef JimmyJames het volgende:
Nog wat van deze (naakt):
SOLD TELL Jan17'25 7 CALL @ 0.14
Gedurfd, naakt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
pi_210565440
Nog even over JDE Peet's en Rusland. Na mijn post kondigden Heineken en British American Tobacco hun vertrek uit Rusland en Wit-Rusland aan. Als F&B gigant kun je jezelf niet meer verschuilen achter het argument dat de producten eerste levensbehoeften zouden zijn. Dat geldt misschien voor generieke produkten en commodities, maar niet voor merk artikelen. Ik denk JDE Peet's haar standpunt moet herzien.

Inmiddels als vervanging gekocht: Compagnie du Bois Sauvage SA (COMB.BE) voor 296.33 euro gemiddeld.

Dit is een ietwat obscure familie holding in Belgie. De beleggingen bestaan uit belangen in Umicore (genoteerd industrieel bedrijf: batterijen, recycling,etc), Noël Group (extrusie van synthetische en bio-based materialen), Berenberg Bank (Duitse zakenbank), ¾nsect (productie van natuurlijke eiwitten en meststoffen op basis van insecten), Vastgoed in Europa en de VS. Nog twee kleinere industriele beleggingen, Futerro en Galactic, eveneens gericht op duurzaamheid. 14 miljoen Euro in een portfolio met in Belgie genoteerde aandelen. Tenslotte een chocolade groep met de merken Neuhaus, Jeff de Bruges, Corné Port Royal en Artista Chocolates.

De chocolade groep vertegenwoordigt verruit het grootste deel van de waarde. Dit is ook de enige tak die door COMB zelf wordt gerund, hoewel ze niet 100% aandeelhouder zijn van alle divisies. De merken zitten in het luxe segment. Een doos met 24 Neuhaus pralines komt je op 36 Euro te staan, exclusief verzendkosten. Verse pralines kun je krijgen bij de Neuhaus boetiek in Westfield Mall of the Netherlands, Leidschendam. Ik ben daar nog niet geweest, maar kost je ¤ 8,50 per ons volgens een Google Review. Maar goed, we praten over luxe chocolaatjes en niet luxe handtassen of auto's. Ik denk dat ook in mindere economische tijden, chocolade liefhebbers zo nu en dan 36 euro voor goede kwaliteit neertellen ipv overstappen naar Smarties en Mars repen. Bovendien wordt chocolade meestal als kado gekocht en je verschijnt ook niet met een Kitkat of een Twix op een verjaardag.

Terug naar COMB. In hun laatste jaarverslag, schatten ze zelf de totale waarde van al hun beleggingen en komen op 884,6 miljoen euro. De market cap van het aandeel is 500 miljoen euro. Dergelijke kortingen komen vaak voor bij holding maatschappijen. Ik ga er niet vanuit dat die korting op magische wijze wordt ingelopen, precies nadat ik ben ingestapt. Dit is meer een belegging waarbij ik reken op goede aktiviteiten en goede ondernemers die waarschijnlijk de inflatie verslaan over een langere periode gemeten. Dus hetzelfde idee als achter JDE Peet's. COMB heeft weinig schulden hetgeen bijdraagt aan mijn gemoedsrust (~ 187 mln op 822 mln eigen vermogen).

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 08-09-2023 13:06:09 (spelling) ]
  zondag 10 september 2023 @ 01:48:43 #159
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_210587029

John Huber

Ik ga Discover Financial Services kopen.

Financials afgelopen 11 jaar:

Ze hebben wat tijdelijk geouwehoer met de FDIC regulators. Verder is het niet zo'n spannende credit card maatschappij, dat sinds ze public zijn altijd winst draait en alle cijfers gestaag groeien, behalve hun LT debt, die blijft gelijk. Grootste deel van de winst wordt naar de aandeelhouders terug geschoven via dividend en buy-backs.

Ze worden nu verhandeld voor minder dan 6x de winst van de afgelopen 4 kwartalen. Ze zullen wel wat minder verdienen volgend jaar, of het jaar daarna. Maar vooruitkijkend over 5 jaar maak ik een voorzichtige inschatting dat Earnings gemiddeld circa 3% groeien, ze jaarlijks circa 5% van de aandelen inkopen en hun P/E wat uitdijt naar een bescheiden 9x.

Aandeel zou dan moeten compounden @ 18,3% per jaar, exclusief het dividend (~3% dat er boven op komt, afgelopen 13 jaar verhoogd). Ik acht de margin of safety groot genoeg.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_210599764
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 17:10 schreef flyguy het volgende:
Petershill er in vanwege het superieure, maar onbegrepen bedrijfsmodel en de flinke discount tov NAV
Flinke tik gehad vorige week, reden om er anders tegenaan te kijken voor jou?
Best pilot in history
  maandag 11 september 2023 @ 20:28:35 #161
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210606038
SOLD NVDA Dec19'25 215 PUT @ 15.4

NVIDIA tegen iets lagere waardering.
pi_210614071
Gekocht: Italmobiliare SpA (ITM.MI) voor 24,70 Euro

Nog een Europese familie holding. Italmobiliare SpA is ruim twee keer groter en ook iets aktiever dan Compagnie du Bois Sauvage. Het is geen telco bedrijf: mobiliare betekent aandeel in het Italiaans. De grootste investeringen zijn gedaan in Caffé Borbone en Santa Maria Novella. De eerste is een Italiaans koffiemerk en de tweede een luxe cosmetica merk, voornamelijk geurtjes. Beide merken zijn onlangs begonnen met internationale uitbreiding van hun verkoop netwerken.

Mochten de details je interesseren, dan verwijs ik naar deze uitgebreide post van een van de beste stock picking bloggers. Ik ben het eens met zijn analyse en conclusies. Ook wat betreft het ontbreken van een catalyst. Italmobiliare is: kopen en een paar jaar niet aankomen. Uiteraard wel blijven volgen of ze geen rare dingen gaan doen. Ik verwacht minimaal inflatie bij te houden, met misschien nog een verrassing in petto dankzij Borbone of Santa Maria Novella. Net als de blogger heb ik een paar procent van mijn portfolio in Italmobiliare.
  dinsdag 12 september 2023 @ 18:19:10 #163
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_210615445
quote:
7s.gif Op maandag 11 september 2023 09:47 schreef nostra het volgende:

[..]
Flinke tik gehad vorige week, reden om er anders tegenaan te kijken voor jou?
Nee, was te verwachten. PE verkoopt weinig in deze markten, dus lage performance fees (Afhankelijk van hoe een paar grote IPOs zoals ARM het doen, kan er begin 2024 wel weer een redelijk IPO window zijn en daarmee stijgende performance fees). AUM stijgt gewoon verder (momenteel wat mij betreft de belangrijkste driver voor deze casus) en de discount is nog enorm. De buybacks bij deze discount zijn dan ook behoorlijk prettig.
The more debt, the better
  woensdag 13 september 2023 @ 19:29:39 #164
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210626706
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 16:20 schreef jaco het volgende:
Gekocht: Italmobiliare SpA (ITM.MI) voor 24,70 Euro

Nog een Europese familie holding. Italmobiliare SpA is ruim twee keer groter en ook iets aktiever dan Compagnie du Bois Sauvage. Het is geen telco bedrijf: mobiliare betekent aandeel in het Italiaans. De grootste investeringen zijn gedaan in Caffé Borbone en Santa Maria Novella. De eerste is een Italiaans koffiemerk en de tweede een luxe cosmetica merk, voornamelijk geurtjes. Beide merken zijn onlangs begonnen met internationale uitbreiding van hun verkoop netwerken.

Mochten de details je interesseren, dan verwijs ik naar deze uitgebreide post van een van de beste stock picking bloggers. Ik ben het eens met zijn analyse en conclusies. Ook wat betreft het ontbreken van een catalyst. Italmobiliare is: kopen en een paar jaar niet aankomen. Uiteraard wel blijven volgen of ze geen rare dingen gaan doen. Ik verwacht minimaal inflatie bij te houden, met misschien nog een verrassing in petto dankzij Borbone of Santa Maria Novella. Net als de blogger heb ik een paar procent van mijn portfolio in Italmobiliare.
Ik kom vaak in Italie. Ik zal eens letten op een aantal van die merken/bedrijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door JimmyJames op 13-09-2023 19:57:56 ]
pi_210632423
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 19:29 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Ik kom vaak in Italie. Ik zal eens letten op een aantal van die merken/bedrijven.
Caffè Borbone verkoopt z'n coffee voornamelijk in capsules (Nespresso, Dolce Gusto en Lavazza machines). Als je een van die machines hebt, zou je het mee kunnen nemen en thuis proberen. Ze hebben ook verpakte koffie bonen of gemalen koffie als je thuis filter koffie maakt. Ik moet het zelf nog online bestellen, maar afgaande op de vele recensies is het erg lekker.

Santa Maria Novella heeft een museum / experience store naast de Santa Maria Novella Basilica in Florence, waar de parfumerie ooit gestart is. Als luxe merk is het verder beperkt verkrijgbaar. Een geurtje komt je wel op 100 euro te staan, maar ze hebben ook nog wat huidverzorgings artikelen waar de teller op een paar tientjes blijft staan.
  vrijdag 15 september 2023 @ 00:41:40 #166
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210639280
Firenze ben ik 11 maanden geleden nog geweest (dikke aanrader). Ik zal eens letten op de share of shelf van Caffè Borbone in de supermarkten.
pi_210646334
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 18:19 schreef flyguy het volgende:

[..]
Nee, was te verwachten. PE verkoopt weinig in deze markten, dus lage performance fees (Afhankelijk van hoe een paar grote IPOs zoals ARM het doen, kan er begin 2024 wel weer een redelijk IPO window zijn en daarmee stijgende performance fees). AUM stijgt gewoon verder (momenteel wat mij betreft de belangrijkste driver voor deze casus) en de discount is nog enorm. De buybacks bij deze discount zijn dan ook behoorlijk prettig.
Ik doe klein met je mee, 5k stukjes gekocht. Interessante propositie. Thanks voor melden.
Best pilot in history
pi_210672022
Vrijdag heb ik Brunel call opties (met een weinig winst) gesloten. Maar zag aan het einde van de dag dat er 250.000 stukken waren verhandeld (normaal 12000) en vandaag ook weer een uitschieter qua koers en volume.

Zit er een overname van Brunel aan te komen? Of wil de ex groot aandeelhouder Jan van Barneveld, weer in het bedrijf duiken??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 18 september 2023 @ 20:12:30 #169
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210676578
Nog wat calls geschreven:

SOLD TELL Apr19'24 2.5 CALL @ 0.11
SOLD TELL Nov17'23 1.5 CALL @ 0.11
SOLD SLV Mar15'24 26 CALL @ 0.45 - Zilver heb ik al lang en doet vrijwel niks
SOLD SHELL AEB Nov17'23 28.5 PUT (RD) @fta @ 0.32 - Shell, meestal gratis geld

Ik heb een kooporder gezet op heineken holding.
pi_210752993
Ingestapt in Indonesië ETF naar aanleiding van dit artikel https://www.beleggersbela(...)de-energietransitie/

B2 Impact weer toegevoegd, NPL markt moet weer op gang gaan komen op mlt.

L3Harris, JD en water-/medisch-/infrastructuur-/S&P-ETF's bijgekocht.

Gedekte calls op SBM en Handelsbanken @ 13 en @ 102.50 geschreven. Puts Aalberts @ 34, Twentsche Kabel @ 35 en Skf AB (lagers) @ 180 geschreven, alle expi dec.
Best pilot in history
  maandag 25 september 2023 @ 21:50:29 #171
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210753074
Nog wat SLV ongedekt geschreven.
SOLD SLV Jun28'24 33 CALL @ 0.29
SOLD SLV Jan17'25 47 CALL @ 0.31
pi_210753124
Wel wat monsterboxen krugerrands liggen? ;)
Best pilot in history
  maandag 25 september 2023 @ 22:04:37 #173
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210753247
Had ik nog nooit van gehoord. Interessant.

Nee, goud heb ik niet.
pi_210754667
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 22:04 schreef JimmyJames het volgende:
Had ik nog nooit van gehoord. Interessant.

Nee, goud heb ik niet.
Ze hebben ook zilveren, al zijn die iets minder gangbaar dan Maple Leafs, Kangaroos etc. Geen idee hoe het nu met btw zit, volgens mij margeregeling dus dan is het te verwaarlozen voor een belegging. Al is het wel echt voor apocalpytische scenario's natuurlijk, en zelfs dan vraag ik me af of je er echt wat aan hebt.

Maatje van me zit in de handel van die munten, dat is erg leuk verdienen (vooral op de specials, rest is flinterdunne marge, dus volume draaien). Wel hard werken. En gevaarlijk in the end (je moet snel kunnen leveren dus voorraad hebben).
Best pilot in history
  donderdag 28 september 2023 @ 15:28:38 #175
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210777796
Heineken Holding gekocht..

En shell geschreven:

SOLD SHELL AEB Jun21'24 26 PUT (RD) @fta @ 0.75

[ Bericht 78% gewijzigd door JimmyJames op 28-09-2023 21:04:48 ]
pi_210781197
Ik heb LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton bijgekocht.
pi_210814228
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 15:28 schreef JimmyJames het volgende:

SOLD SHELL AEB Jun21'24 26 PUT (RD) @fta @ 0.75
Same. fta? markt oid?

En calls Flow DEC21 @17 verkocht, ik zie echt geen enkele catalyst voor die lui om omhoog te kruipen na die pre-closingcall of het moet echt een black swan of overname zijn, beide erg onwaarschijnlijk. Op geen nieuws en 6x gemiddeld volume (tot nu) zo'n daling met zoveel insiderskennis over NTI doet me ook niet veel positiefs vermoeden.
Best pilot in history
  maandag 2 oktober 2023 @ 19:26:20 #178
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210816159
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Same. fta? markt oid?

En calls Flow DEC21 @:17 verkocht, ik zie echt geen enkele catalyst voor die lui om omhoog te kruipen na die pre-closingcall of het moet echt een black swan of overname zijn, beide erg onwaarschijnlijk. Op geen nieuws en 6x gemiddeld volume (tot nu) zo'n daling met zoveel insiderskennis over NTI doet me ook niet veel positiefs vermoeden.
Geen idee waarom ze er FTA achter zetten :P

Deze nog geschreven:
SOLD TELL Jan16'26 2.5 CALL @ 0.75

Premie is 70% van de huidige aandelenprijs..
Vraag mij af hoe slim je bent als je die dingen koopt. Kun je net zo goed het aandeel kopen.

En zilver:
SOLD SLV Mar28'24 25 CALL @ 0.34
Hogere geschreven strikes moet ik nog even gedeeltelijk terughalen.
pi_210823917
Persimmon kleine positie geopend (schuldenvrij, dieptepunt cyclus (?), relatief goede marktpositionering), GOLD, Petershill en Markel bijgekocht.
Best pilot in history
pi_210825522
250 aandelen (van de 80.000ish) in een Pierre Soulages gekocht, weer eens wat anders.
Best pilot in history
  woensdag 4 oktober 2023 @ 09:59:20 #181
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210830514
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 19:22 schreef JimmyJames het volgende:
SOLD AD AEB Oct20'23 28 PUT (AH) @:FTA @ 0.46

Stond in de bonus..
Teruggehaald aan 0.20 en deze geschreven:
SOLD AD AEB Nov17'23 27.5 PUT (AH) @fta @ 0.5
pi_210838914
Paar aandelen in Skybound (Walking Dead, Invincible) en Troubadour gekocht in private placements en een stukje in een Laura Owens
(West Coast :7 ).

Puts Signify @ 20 @1,07 en TKH @ 28 @1,55 JUN24.
Best pilot in history
pi_210840943
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Same. fta? markt oid?

En calls Flow DEC21 @:17 verkocht, ik zie echt geen enkele catalyst voor die lui om omhoog te kruipen na die pre-closingcall of het moet echt een black swan of overname zijn, beide erg onwaarschijnlijk. Op geen nieuws en 6x gemiddeld volume (tot nu) zo'n daling met zoveel insiderskennis over NTI doet me ook niet veel positiefs vermoeden.
Catalyst zou kunnen zijn dat de beurs crasht met bijbehorende volumes natuurlijk.
pi_210841455
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 10:04 schreef Alov het volgende:

[..]
Catalyst zou kunnen zijn dat de beurs crasht met bijbehorende volumes natuurlijk.
Dat kan altijd en dan ben ik fucked. Ticket naar Bermuda boeken en nooit meer terugkomen (en hun HQ in de fik steken als dat meer is dan een postbus). Andersom kan natuurlijk ook, verkeerd algootje en gaan.
Best pilot in history
  donderdag 5 oktober 2023 @ 20:36:05 #185
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210847355
Nog wat TELL geschreven...

SOLD TELL Apr19'24 2 CALL @ 0.12
pi_210851112
quote:
7s.gif Op maandag 25 september 2023 21:43 schreef nostra het volgende:
Gedekte calls op SBM geschreven.
Put weer teruggekocht, calls op 11 geschreven MRT24.
Best pilot in history
pi_210851254
En nog wat calls ReedElsevier @34 JUN24 geschreven, rek is er nu wel een beetje uit. Maar AIAIAIAIAI.
Best pilot in history
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:11:09 #188
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210855194
Pluk PepsiCo gekocht.
pi_210855449
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 17:11 schreef JimmyJames het volgende:
Pluk PepsiCo gekocht.
Ja die wordt wel interessant ja, geen idee waarom beverage ineens zo uitgekotst wordt plus dat Pepsi veel breder is. Enniewee, teveel shortposities openstaan om te kunnen kopen nu.
Best pilot in history
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:34:15 #190
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_210855723
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 17:53 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja die wordt wel interessant ja, geen idee waarom beverage ineens zo uitgekotst wordt plus dat Pepsi veel breder is. Enniewee, teveel shortposities openstaan om te kunnen kopen nu.
Vooral vanwege dit dacht ik:

https://www.bloomberg.com(...)ckout=true#xj4y7vzkg

https://www.barrons.com/a(...)arnings-buy-1d6d14f3
pi_210855795
quote:
Dat lijkt me echt geen structureel verhaal (in het bredere licht van de trend van gezonder eten). Hoewel die Amerikanen overal een pilletje voor nodig hebben.
Best pilot in history
  maandag 9 oktober 2023 @ 21:04:46 #192
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210897249
Plukje Diageo PLC (ADR).
pi_210897556
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 21:04 schreef JimmyJames het volgende:
Plukje Diageo PLC (ADR).
Stamp tav avoiden?
Best pilot in history
  maandag 9 oktober 2023 @ 22:10:42 #194
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210898158
Nee, minder transactiekosten en USD is wat overzichtelijker.
pi_210916281
Calletjes Randstad DEC23 geschreven @54, zal niet spannend, mogelijk licht teleurstellend worden (zoveelste keer op rij minder dan Adecco presteren), zowel qua prestatie in Q3 als outlook going further.
Best pilot in history
  woensdag 11 oktober 2023 @ 17:21:52 #196
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210916746
Nog wat TELL calls geschreven:
SOLD TELL Apr19'24 2 CALL @ 0.1

TELL moet even niet +100% doen binnen 191 dagen.
pi_210939560
Nog een klein plukje JD bijgekocht. Mes. Valt. Rijtje adviesverlagingen op non-nieuws, hoewel dat non-nieuws zelf wel inhoud heeft. We zullen Q3 wel zien. Als de balans tenminste sluit bij die Chinezen.

Putjes DSM 60 JUN24 geschreven. Lever maar tzt; of gratis geld.

[ Bericht 1% gewijzigd door nostra op 13-10-2023 17:31:31 ]
Best pilot in history
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:38:38 #198
545 dop
:copyright: dop
pi_210939692
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 17:21 schreef JimmyJames het volgende:
Nog wat TELL calls geschreven:
SOLD TELL Apr19'24 2 CALL @ 0.1

TELL moet even niet +100% doen binnen 191 dagen.
Moet goed komen, financiering van de hele toko blijft een probleem.
Poging om de vergunning voor de bouw van driftwood te verlengen is ook een veeg teken.
Volgens mij is het geld al nagenoeg op dus hoe ze dat tot 2029 willen gaan doen is voorlopig een raadsel.
Zou me verbazen als ze nog ruim boven de ¤1 komen.
Maar goed 1 postief bericht en tell diehards dansen natuurlijk weer op tafel.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:47:57 #199
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210975816
BOUGHT TELL Jan17'25 7 CALL @ 0.05
Deze maar teruggehaald. Had er een berg van uitstaan. Geschreven tussen 0.14 en 0.35. Gemiddelde short prijs: 0.21.
pi_210976009
Pfff... vrijdag Ebusco verkocht voor 5,95 die ik paar weken ervoor op 5,7 had gekocht. Ging na die 5,7 nog flink verder naar beneden, dus ik was blij toen het in een paar stappen weer boven die 5,7 was. Gaan ze vandaag nog 16% omhoog. Nou ja, in ieder geval wat winst op gemaakt, maar hier had ik iets meer zenuwen van dan gepland. Bedoeling was ze op de dag van aankoop nog te verkopen omdat ze net een extra duik hadden gemaakt, meestal veren ze dan weer een beetje op en daar had ik op gerekend. Maar dat was nu eens ff niet. Kan niet altijd feest zijn.
Da gao nie nou!
  maandag 16 oktober 2023 @ 21:01:45 #201
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210976131
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:57 schreef vigier het volgende:
Pfff... vrijdag Ebusco verkocht voor 5,95 die ik paar weken ervoor op 5,7 had gekocht. Ging na die 5,7 nog flink verder naar beneden, dus ik was blij toen het in een paar stappen weer boven die 5,7 was. Gaan ze vandaag nog 16% omhoog. Nou ja, in ieder geval wat winst op gemaakt, maar hier had ik iets meer zenuwen van dan gepland. Bedoeling was ze op de dag van aankoop nog te verkopen omdat ze net een extra duik hadden gemaakt, meestal veren ze dan weer een beetje op en daar had ik op gerekend. Maar dat was nu eens ff niet. Kan niet altijd feest zijn.
Zonde van de energie. In de achteruitkijkspiegel kijken is verboden bij beleggen.

Denk aan de lessen die je hieruit kunt trekken en pas je strategie/denkwijze aan voor de toekomst.
  maandag 16 oktober 2023 @ 23:55:17 #202
545 dop
pi_210980226
¤20.000 gestoken in NL 5.50% 2028/01/15
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:24:27 #203
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210985868
Nog een paar van deze geschreven:
SOLD TELL Apr19'24 1.5 CALL @ 0.1
pi_210996327
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:55 schreef dop het volgende:
Zozo, moet ze al 5 jaars kortlopend daartegen emitteren? Gaat hard.
Best pilot in history
pi_210996503
Newriver weer teruggekocht na eerdere herbalancering. Sterkste balans van de REITs in de UK, geen debt maturity tot 2028, volledig unsecured assets, interest fixed voor 5 jaar op 3.5%, IRR van 8%, LTV van 34%, interest coverage ratio van 4,5x, occupancy van 97% (!), dividend op 80% van UFFO dus altijd fully covered, rising interest rates nu juist goed voor de UFFO als één van de weinigen in de sector, huidig rendement 8%+.

PMI gekocht (boehoe ESG), sterfhuisconstructie in the end, maar contante waarde van de dividenden dekt dat en beter marktsegment dan Altria (hoewel die ook InBev nog hebben voor 10-ish%) of JT.
Best pilot in history
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:45:41 #206
545 dop
pi_211004512
koop ¤20000 Xtrackers II EUR Overnight Rate Swap UCITS ETF 1
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:31:28 #207
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_211006532
Wat NOC in de portefeuille opgenomen, genoeg onrust in de wereld om zo van te profiteren. Niet heel goedkoop, maar wel stabiele groei voorzien.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:11:15 #208
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_211007760
SOLD SHELL AEB Dec15'23 29 PUT (RD) @fta @ 0.33

Deze naakt:
SOLD AD AEB Dec15'23 29 CALL (AH) @fta @ 0.42
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:35:48 #209
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_211007967
quote:
0s.gif [b]Op maandag 2 oktober 2023 19:26 schreef JimmyJames

Deze nog geschreven:
SOLD TELL Jan16'26 2.5 CALL @ 0.75

BOUGHT TELL Jan16'26 2.5 CALL @ 0.3

Teruggehaald

+ oude favoriet geschreven:

SOLD KWEB Dec15'23 24 PUT @ 0.61

[ Bericht 5% gewijzigd door JimmyJames op 19-10-2023 21:42:54 ]
pi_211010829
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:31 schreef flyguy het volgende:
Wat NOC in de portefeuille opgenomen, genoeg onrust in de wereld om zo van te profiteren. Niet heel goedkoop, maar wel stabiele groei voorzien.
CME niets voor je? Wel wat aan de prijs (en niets met defensie te maken, wel met onrust).

Kan Northrup zelf niet kopen, net als Lockheed. RTX en L3H hebben zo hun eigen probs. Misschien een defensie etf een keer, maar zit wel vol genoeg nu.

Laatste plukje JD bijgekocht, heb er nu 1000 stuks en daar blijft het bij. QCOM voor de basis. Ahold puts 24 JUN24 geschreven, klein plukje DIS gekocht, wel erg onzeker allemaal maar de brand basis blijft enorm sterk. Maar goed, dat dacht ik ook van VF Corp (en vind ik nog steeds wel een beetje, maar Vans wil maar niet vlotten).

[ Bericht 14% gewijzigd door nostra op 19-10-2023 20:56:27 ]
Best pilot in history
  donderdag 19 oktober 2023 @ 21:04:01 #211
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_211010983
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 20:48 schreef nostra het volgende:

[..]
CME niets voor je? Wel wat aan de prijs (en niets met defensie te maken, wel met onrust).

Kan Northrup zelf niet kopen, net als Lockheed. RTX en L3H hebben zo hun eigen probs. Misschien een defensie etf een keer, maar zit wel vol genoeg nu.

Laatste plukje JD bijgekocht, heb er nu 1000 stuks en daar blijft het bij. QCOM voor de basis. Ahold puts 24 JUN24 geschreven, klein plukje DIS gekocht, wel erg onzeker allemaal maar de brand basis blijft enorm sterk. Maar goed, dat dacht ik ook van VF Corp (en vind ik nog steeds wel een beetje, maar Vans wil maar niet vlotten).
Zit in Euronext en LSEG. Sowieso ben ik wel fan van exchanges; behoorlijke moats, veel vaste inkomsten uit data/subscriptions en semi-monopolies in hun regio's. En inderdaad met meer volatiliteit nemen de inkomsten uit trading toe, semi-hedge wat dat betreft.
pi_211015347
TKW calls 12 DEC23 geschreven, ik zie Jitse geen konijnen uit de hoge hoed toveren met z'n Grubhubje, laat staan z'n share buyback terwijl je nog nooit FCF hebt gegenereerd, koekoek.

Unies puts 44 JUN24 geschreven, die flatline kan Gregory House ook niet meer herstellen.
Best pilot in history
pi_211015694
Mijn Alfen aandelen doen wel pijn in de portefeuille. Het was hoog gewaardeerd, dat wist ik. Maar met de energietransitie in opstart fase lijkt me het een stevige groeimarkt.
De laadpalendivisie gaat niet zo lekker, maar de batterij tak groeit als kool.
En die vraag gaat alleen maar toenemen de komende 10 jaar omdat tennet zo ongeveer het hele net als vol heeft bestempeld en accu opslag de kern van de energietransitie wordt.
Maar de vraag is of Alfen daar een competitieve speler op de accu markt kan worden.
Maar goed tot nu toe gaat Alfen al weken door het putje.
pi_211016025
En nog wat smijtgeld in Heliac (groene energy startup, waaronder storage waar het toch om gaat draaien) en CityLegends gestopt (zitten VC's Lumo Labs, Imec.Istart en Leansquare ook voor een paar ton in, montesation heb ik wel wat vraagtekens bij. Maar ze dragen iig wel Vans. ;) ).

Maar goed, dat is voor de leuk en meteen afschrijven die hap.
Best pilot in history
pi_211016047
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 11:35 schreef MisChrartin het volgende:
Mijn Alfen aandelen doen wel pijn in de portefeuille. Het was hoog gewaardeerd, dat wist ik. Maar met de energietransitie in opstart fase lijkt me het een stevige groeimarkt.
De laadpalendivisie gaat niet zo lekker, maar de batterij tak groeit als kool.
En die vraag gaat alleen maar toenemen de komende 10 jaar omdat tennet zo ongeveer het hele net als vol heeft bestempeld en accu opslag de kern van de energietransitie wordt.
Maar de vraag is of Alfen daar een competitieve speler op de accu markt kan worden.
Maar goed tot nu toe gaat Alfen al weken door het putje.
Vraag of ze niet gewoon een commodity-player worden lijkt me. Met wat productie kan ook wel wat verdienen, maar niet tegen deze multiples.
Best pilot in history
pi_211018654
quote:
88s.gif Op dinsdag 6 april 2021 17:34 schreef nostra het volgende:

BEWi: Noorse fabrikant van EPS ofwel piepschuim. Lekker saai, ken de producten weer van een Nederlandse nichespeler in railsystemen waar ik lang over de vloer kwam. Mooi winstgevend bedrijf met een prima buy-and-build record en juiste thema's op de middellange termijn (infra, isolatie, recycling).
Weer teruggekocht naar ritje van 25-80 te hebben gemaakt (niet precies op dal en top gekocht natuurlijk). Nu voor 23 weer terug. Zit wel van Per en Inger te kopen, 18 transacties inmiddels en er staan nog 3.300 stuks open (totaal 230.000 kroon dus geen mega-order ofzo). Zou toch een midkap moeten zijn. Sowieso zijn die Scandi beurzen niet bepaald liquide, laat staan de optiebeurzen. Dacht dat Euronext en NASDAQ daar wel wat aan zouden verbeteren.
Best pilot in history
pi_211054874
Ik ben echt geestelijk incapabel, voor de derde keer een longpositie aangegaan in plaats van short, lekker boven laatprijs natuurlijk ook. :X

In ieder geval, AAI puts JUN24 @24 short (nu) en kleine pluk AB Skf gewoon normale aandelen gekocht.
Best pilot in history
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:03:12 #218
344884 monkyyy
pi_211056167
pi_211060050
En nog wat Under Armour opgepakt voor exposure naar apparel, debt free, wel dezelfde problemen als iedereen in apparel en iedereen in deze fase van de cyclus. Duidelijke focus op de strategie. Again, brand strength is nog steeds hoog.

Nu wel klaar.
Best pilot in history
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:30:24 #220
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_211071264
Ik heb 0 apparel. Spijt dat ik ADIDAS niet heb gekocht vorig jaar. Nike wil ik nog wel een keer hebben maar waardering nu (nog) te hoog.

Verder:
Gisteren: SOLD TELL Jan19'24 1 CALL @ 0.1
Vandaag: BOUGHT TELL Jan17'25 3.5 CALL @ 0.1 (geschreven voor 0.4)
pi_211073283
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:55 schreef dop het volgende:
Dat is wel erg hoog.
Jaar terug moest je nog geld betalen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211073311
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat is wel erg hoog.
Jaar terug moest je nog geld betalen.
Hij noteert nog dik boven pari hè, 110 ofzo, dus effectief rendement is een stuk lager. Maar de tijden van negatieve rente zijn wel voorbij ja.
Best pilot in history
pi_211073897
quote:
12s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Hij noteert nog dik boven pari hè, 110 ofzo, dus effectief rendement is een stuk lager. Maar de tijden van negatieve rente zijn wel voorbij ja.
Goed punt.
Zojuist overigens mijn positie rabocertificaten verdubbeld en aangekocht voor 90,03%.
Toch een mooie coupon van 7,10% maar het is de vraag wat de ECB de komende jaren gaat doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_211077176
Voor de gamble putjes CSM NOV23 @ 15.50 gekocht, morgen kwartaalcijfers. Worden bagger. Management is bagger. Communicatie is bagger (outlookverhoging, twee maanden later outlookverlaring, verder stilte all over). Marktomstandigheden zijn bagger. Balans is bagger. Prijzen zijn bagger. Outlook wordt bagger. Assets held for sale worden geheld en geheld en geheld. Nog een hapje eraf morgen ondanks de al sterk gedaalde koers.

Zelfde geldt voor AMG (@ 25), maar die komen pas week voor expi met cijfers dus betaal ik wel tijdpremie. Ligt er wel echt extreem zwak bij. Tafellaken-servet verhaal. Te klein jongetje in de kutwereld van mijnbouw en grondstoffen.

Flow morgen ook cijfers en ook hetzelfde verhaal, maar daar niet ook nog eens puts voor gekocht, zit al naakt geschreven op 17 erin.
Best pilot in history
  woensdag 25 oktober 2023 @ 22:00:45 #225
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_211082881
Alpha-bed bijgekocht... wellicht kon het nog goedkoper komende dagen. We shall see.
BOUGHT GOOG @ 126.5
pi_211085640
quote:
7s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 15:51 schreef nostra het volgende:
Voor de gamble putjes CSM NOV23 @ 15.50 gekocht, morgen kwartaalcijfers. Worden bagger. Management is bagger. Communicatie is bagger (outlookverhoging, twee maanden later outlookverlaring, verder stilte all over). Marktomstandigheden zijn bagger. Balans is bagger. Prijzen zijn bagger. Outlook wordt bagger. Assets held for sale worden geheld en geheld en geheld. Nog een hapje eraf morgen ondanks de al sterk gedaalde koers.
Komt wel volledig uit, maar had heftiger(e reactie) verwacht. Positie gesloten met +35%.

quote:
Flow morgen ook cijfers en ook hetzelfde verhaal, maar daar niet ook nog eens puts voor gekocht, zit al naakt geschreven op 17 erin.
(Veel) beter dan verwachte cijfers, shortpositie neutraal gesloten. Nog niet interessant genoeg om long in te gaan.

AMG blijft open tot de cijfers.
Best pilot in history
  donderdag 26 oktober 2023 @ 10:51:04 #227
545 dop
pi_211086444
quote:
7s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 09:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Komt wel volledig uit, maar had heftiger(e reactie) verwacht. Positie gesloten met +35%.
[..]
(Veel) beter dan verwachte cijfers, shortpositie neutraal gesloten. Nog niet interessant genoeg om long in te gaan.

Herstructurering CSM nekt je denk ik dat wordt dan weer positief uitgelegd.
Zo heeft slecht nieuws dan weer weinig effect op de koers
pi_211088534
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 10:51 schreef dop het volgende:

[..]
Herstructurering CSM nekt je denk ik dat wordt dan weer positief uitgelegd.
Zo heeft slecht nieuws dan weer weinig effect op de koers
Eens, maar ik vind het maar een zwak verhaal. Uitstel van desinvesteringen (voor de zoveelste keer - geen koper te vinden, toch twijfel, intern oneens?), "heroriëntatie" wat dat ook moge betekenen, standaard verhaal over kostenbesparingen. Geen duidelijke lijn, niets. Zonde, want het kan een prachtig bedrijf zijn.
Best pilot in history
  donderdag 26 oktober 2023 @ 16:10:58 #229
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_211089756
SOLD UNA AEB Nov17'23 44 PUT (UN) @fta @ 0.42

edit, en deze:
SOLD TELL Jan19'24 1.5 CALL @ 0.05

[ Bericht 18% gewijzigd door JimmyJames op 27-10-2023 06:54:04 ]
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:51:17 #230
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_211103125
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 16:10 schreef JimmyJames het volgende:

edit, en deze:
SOLD TELL Jan19'24 1.5 CALL @ 0.05
Ben trouwens benieuwd of er empirish onderzoek is gedaan naar de overwaardering van die soort far OTM gokcalletjes... Tell staat op 65-75 cent.
Tis ook dat IB voor deze trade slechts 30 cent per call vroeg (voor 100 dus), met NL standaard optietarieven zou het niet eens te doen zijn.
Ik weet met US opties trouwens nooit van tevoren hoeveel het mij gaat kosten qua transactiekosten.. Ik heb zelfs wel eens negatieve kosten betaald, ik kreeg dus geld toe (denk vanwege het creeren van liquiditeit ofzo).

Edit.
Geschreven: SOLD AMZN Sep20'24 100 PUT @ 5.05
Gekocht: BOUGHT GOOG @ 122.68
Even op mn handen zitten nu...

[ Bericht 7% gewijzigd door JimmyJames op 27-10-2023 20:41:15 ]
pi_211103210
Dat hele daggokken met opties is sowieso een dingetje in de US. Kan me niet voorstellen dat het op zijn Grieks klopt, maar gewoon een zelfstandige gokmarkt is geworden.
Best pilot in history
pi_211168443
Markel op de dip bijgekocht, blijft mooie nichespeler. Ventures loopt uitstekend.

HAL toegevoegd, diagio op intrinsiek loopt wel erg op. Gebeurt ook geen flikker, maar die lui zijn zo voorzichtig als de pest. Verbaast me wel dat ze Mammoet niet gekocht hebben, SHV moest daar echt vanaf. Ah well.
Best pilot in history
  donderdag 2 november 2023 @ 16:36:55 #233
344884 monkyyy
pi_211169244
  vrijdag 3 november 2023 @ 15:02:11 #234
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_211180154
Puts teruggehaald van de week:

BOUGHT TELL Jan17'25 5 CALL @ 0.08
BOUGHT SHELL AEB Nov17'23 28.5 PUT (RD) @fta @ 0.05

Tell omgeruild:
SOLD TELL Apr19'24 1.5 CALL @ 0.08

[ Bericht 12% gewijzigd door JimmyJames op 03-11-2023 17:49:02 ]
  zaterdag 4 november 2023 @ 23:15:34 #235
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_211197181
TomTom gekocht afgelopen weken, nadat het aandeel ontiegelijk door zijn hoeven is gezakt.

Ontzettend knake-bedrijf, maar er zit voor ¤2,50 cash in per aandeel en TT is een aandeleninkoop gestart van 50 miljoen euro. Aangezien de free float ontzettend beperkt is, omdat de grote meerderheid van de aandelen in vaste handen is, zou er een flinke koopdruk moeten ontstaan.

Dat het bestuur van TT eindelijk iets doet aan aandeelhouderswaarde suggereert dat er van buitenaf druk is uitgeoefend eens wat waarde te creëren voor de aandeelhouder.

Ben echter niet van plan deze positie lang aan te houden.
pi_211197258
Ik moet dat hele put en call systeem toch eens doorgronden.
pi_211199128
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik moet dat hele put en call systeem toch eens doorgronden.
Eenvoudig: een "long" optie is een recht om een aandeel (meestal 100 stuks) te kopen tegen een prijs en voor een datum (call) of te verkopen (put). Aan de andere kant zit de handelaar die "short" zit en de plicht heeft die (a100) aandelen moet leveren, of moet kopen tegen de prijs (strike).

Je kan aan beide kanten zitten: het (koop/verkoop) recht kopen of die plicht op je nemen (verkopen). Tegen de optieprijs.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 5 november 2023 @ 10:12:48 #238
545 dop
pi_211199308
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 09:42 schreef blomke het volgende:

[..]
Eenvoudig: een "long" optie is een recht om een aandeel (meestal 100 stuks) te kopen tegen een prijs en voor een datum (call) of te verkopen (put). Aan de andere kant zit de handelaar die "short" zit en de plicht heeft die (a100) aandelen moet leveren, of moet kopen tegen de prijs (strike).

Je kan aan beide kanten zitten: het (koop/verkoop) recht kopen of die plicht op je nemen (verkopen). Tegen de optieprijs.
Exercise recht amerikanstyle of Europeanstyle is misschien ook een dingetje om te snappen.
Meestal ook gelijk ook het verschil tussen aandelen en index opties.
Contractgrote is in de meeste gevallen 100 maar kan ook afwijken.
Er is echt wel meer om te snappen als enkel de begrippen put,call, short en long.
  zondag 5 november 2023 @ 10:34:27 #239
545 dop
pi_211199466
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:15 schreef BasEnAad het volgende:
TomTom gekocht afgelopen weken, nadat het aandeel ontiegelijk door zijn hoeven is gezakt.

Ontzettend knake-bedrijf, maar er zit voor ¤2,50 cash in per aandeel en TT is een aandeleninkoop gestart van 50 miljoen euro. Aangezien de free float ontzettend beperkt is, omdat de grote meerderheid van de aandelen in vaste handen is, zou er een flinke koopdruk moeten ontstaan.

Dat het bestuur van TT eindelijk iets doet aan aandeelhouderswaarde suggereert dat er van buitenaf druk is uitgeoefend eens wat waarde te creëren voor de aandeelhouder.

Ben echter niet van plan deze positie lang aan te houden.
interessante strategie, weet niet in hoeverre hij kansrijke is maar geeft wel mooi aan dat je met goed huiswerk doen soms ook kunt verdienen aan slecht presterende aandelen.
pi_211199532
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 10:12 schreef dop het volgende:

[..]
Exercise recht amerikanstyle of Europeanstyle is misschien ook een dingetje om te snappen.
Meestal ook gelijk ook het verschil tussen aandelen en index opties.
Contractgrote is in de meeste gevallen 100 maar kan ook afwijken.
Er is echt wel meer om te snappen als enkel de begrippen put,call, short en long.
:+
pi_211203365
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 09:42 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik ken de begrippen wel maar hoe ik zo'n order plaats en wat erbij komt kijken is abracadabra voor mij .
  zondag 5 november 2023 @ 20:31:15 #242
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_211206386
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik ken de begrippen wel maar hoe ik zo'n order plaats en wat erbij komt kijken is abracadabra voor mij .
Ik zou er een keer een boek over lezen.

In deze video wordt dit boek aangeraden (gratis): https://www.trading-volatility.com/
pi_211207666
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
eveneens simpel:

Niet wezenlijk anders dan een aandelenorder inleggen: limiet (dan met de koers) of bestens. Daarbij open (ver)koop of sluit(ver)koop.

Let wel op dat je margin moet hebben als je een openverkoop doet.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 05-11-2023 22:35:58 ]
  maandag 6 november 2023 @ 15:35:16 #244
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_211212949
Eruit:
- Carlyle Group, Eurofins en S4 capital

Erin:
- NVR, MSCI en Mettler-Toledo
  maandag 6 november 2023 @ 18:23:43 #245
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_211214308
Teruggehaald:

BOUGHT SLV Jan19'24 28 CALL @ 0.06

Geschreven tegen 0.47.

[ Bericht 5% gewijzigd door JimmyJames op 06-11-2023 18:31:20 ]
pi_211216955
Globus Medical erbij, muscoloskeletaire producten en dienstverlening. Technologisch superinteressant, meer dan schone balans, ruim winstgevend. Net gefuseerd met grootste concurrent, viel niet heel lekker op de markt, all share deal. Q3 cijfers morgen nabeurs.
Best pilot in history
  dinsdag 7 november 2023 @ 11:48:19 #247
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_211221399
SOLD SHELL AEB Jan19'24 29 PUT (RD) @fta @ 0.5

SOLD TELL Apr19'24 3 CALL @ 0.06
enorm ver otm...

[ Bericht 18% gewijzigd door JimmyJames op 07-11-2023 21:55:08 ]
pi_211230104
quote:
7s.gif Op maandag 6 november 2023 21:30 schreef nostra het volgende:
Globus Medical erbij, muscoloskeletaire producten en dienstverlening. Technologisch superinteressant, meer dan schone balans, ruim winstgevend. Net gefuseerd met grootste concurrent, viel niet heel lekker op de markt, all share deal. Q3 cijfers morgen nabeurs.
Timing lijkt wel oké for now

2023 Annual Guidance

quote:
The Company today increased its full year fiscal 2023 revenue guidance to $1.55 billion, up from $1.125 billion, and reaffirmed non-GAAP fully diluted earnings per share guidance of $2.30.

Dat orderboek in after hours trading :')
Best pilot in history
pi_211230143
Waarom blijven die tickers bij opties nog altijd gebaseerd op de naam van tig jaar terug (RD, REN, PLT)? Omdat reeds uitgegeven series of wat?
Best pilot in history
  woensdag 8 november 2023 @ 09:07:31 #250
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_211231429
BOUGHT AD AEB Dec15'23 29 CALL (AH) @fta @ 0.14

Call teruggehaald.. resultaten zullen wel niet geweldig zijn geweest. De put waarschijnlijk doorrollen.

Ahold Nov put wordt waarschijnlijk uitgeoefend (strike 27.5) dus alvast deze geschreven: SOLD AD AEB Dec15'23 27 CALL (AH) @fta @ 0.39

Unies put teruggehaald:
BOUGHT UNA AEB Nov17'23 44 PUT (UN) @fta @ 0.09

[ Bericht 9% gewijzigd door JimmyJames op 09-11-2023 10:25:16 ]
pi_211241244
quote:
7s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 15:51 schreef nostra het volgende:
Zelfde geldt voor AMG (@ 25), maar die komen pas week voor expi met cijfers dus betaal ik wel tijdpremie. Ligt er wel echt extreem zwak bij. Tafellaken-servet verhaal. Te klein jongetje in de kutwereld van mijnbouw en grondstoffen.
quote:
7s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 09:28 schreef nostra het volgende:
10 contractjes gekocht voor 1,50 en weg voor 7,10. Jammer dat ik vanochtend in meeting zat, stukje herstel moeten inleveren. Toch mooi resultaat, vakantie naar China en Tibet volgend jaar weer betaald. :+ nu nog 30 dagen vrij zien te krijgen
Best pilot in history
  donderdag 9 november 2023 @ 18:21:40 #252
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_211245370
quote:
2s.gif Op maandag 11 september 2023 20:28 schreef JimmyJames het volgende:
SOLD NVDA Dec19'25 215 PUT @ 15.4

NVIDIA tegen iets lagere waardering.
Teruggehaald:
BOUGHT NVDA Dec19'25 215 PUT @ 11.85

Wil wat risico afbouwen.
  vrijdag 10 november 2023 @ 15:38:04 #253
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_211253906
BOUGHT DEO @ 138.22

Bijgekocht
  dinsdag 14 november 2023 @ 15:26:03 #254
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_211294072
SOLD SHELL AEB Dec15'23 29.5 PUT (RD) @fta @ 0.39
  woensdag 15 november 2023 @ 15:57:36 #255
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_211304796
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:35 schreef JimmyJames het volgende:

+ oude favoriet geschreven:

SOLD KWEB Dec15'23 24 PUT @ 0.61
BOUGHT KWEB Dec15'23 24 PUT @ 0.1
pi_211306413
2 putjes Solvay @ 100 JUN24 geschreven, meer als doorlopende kooporder. Goede strategiedag gehad, scoren ESG technisch goed, spin off meestal ook wel gunstig. Wel benieuwd hoe ze dat met opties doen.
Best pilot in history
  vrijdag 17 november 2023 @ 18:50:15 #257
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_211326630
SOLD TELL Jan19'24 2 CALL @ 0.03
Rien ne va plus! <O)

Die dingen vreten wel margin..

Verder wordt Ahold geassigned. Dus maar calls op schrijven totdat ik ze weer kwijtraak en ondertussen dividend vangen.
  maandag 20 november 2023 @ 14:11:48 #258
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_211357833
Ahold toch maar gesloten om gewoon een put erop te schrijven (Jan 26.5).

Teruggekocht na nog geen maand:

BOUGHT AMZN Sep20'24 100 PUT @ 2.34

2.66 winst per put

[ Bericht 45% gewijzigd door JimmyJames op 20-11-2023 17:00:07 ]
  dinsdag 21 november 2023 @ 15:50:32 #259
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_211369348
SOLD BHP @ 62.45

Winstgenomen
pi_211369525
VAn Lanschot Kempen eruit. Met winst.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
  maandag 27 november 2023 @ 20:28:19 #261
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_211448683
SOLD SHELL AEB Feb16'24 29 PUT (RD) @fta @ 0.72
  woensdag 29 november 2023 @ 15:35:43 #262
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_211465204
Klein plukje PEP bijgekocht. Nu wel genoeg Staples.

En

SOLD AD AEB Mar15'24 25 PUT (AH) @fta @ 0.44
  donderdag 30 november 2023 @ 17:51:52 #263
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_211477224
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 15:26 schreef JimmyJames het volgende:
SOLD SHELL AEB Dec15'23 29.5 PUT (RD) @:FTA @ 0.39
Teruggehaald aan 0.14 evenals de rest van de SHELL Dec puts.

Deze geschreven: SOLD SHELL AEB Mar15'24 28 PUT (RD) @fta @ 0.5

+ nog klein beetje PEP
  zaterdag 2 december 2023 @ 13:59:06 #264
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_211495553
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 15:50 schreef JimmyJames het volgende:
SOLD BHP @ 62.45

Winstgenomen
Kreeg sellers regret.

Dus maar deze geschreven:

SOLD BHP Jan19'24 57.5 PUT @ 0.5
pi_211512729
quote:
7s.gif Op maandag 25 september 2023 21:43 schreef nostra het volgende:
B2 Impact weer toegevoegd, NPL markt moet weer op gang gaan komen op mlt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
7s.gif Op donderdag 2 november 2023 15:17 schreef nostra het volgende:
Markel op de dip bijgekocht, blijft mooie nichespeler. Ventures loopt uitstekend.
Prima timing vooralsnog.

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 17:21 schreef nostra het volgende:
Nog een klein plukje JD bijgekocht. Mes. Valt. Rijtje adviesverlagingen op non-nieuws, hoewel dat non-nieuws zelf wel inhoud heeft. We zullen Q3 wel zien. Als de balans tenminste sluit bij die Chinezen.

Nog niet echt een success story dit. }:|
Best pilot in history
  woensdag 6 december 2023 @ 16:05:41 #266
13309 nostra
ask why
pi_211535265
Heel klein in InMode gestapt op $ 21,20. Beetje falling knife verhaal, maar is vooralsnog een cashmachine en de markt voor cosmetische ingrepen zal - afgezien van de huidige economische tegenwind - alleen maar toenemen, helemaal met die GLP1 hype. Zit op een berg cash, ~40% van de market cap, zonder long-term debt. Wel last van de rentes doordat afnemers niet meer kunnen/willen leasen. Vraag is wel waarom ze in godsnaam niet aan buybacks doen op dit niveau. Je gaat bijna twijfelen of de cash wel bestaat. :') Verder is het continu moeten bijstellen van de verwachtingen ook niet echt een pré voor managementbeheersing. En Israëlisch, maar bon.
Best pilot in history
  woensdag 6 december 2023 @ 18:31:04 #267
344884 monkyyy
pi_211536941
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 01:48 schreef monkyyy het volgende:
[ afbeelding ]
John Huber

Ik ga Discover Financial Services kopen.

Financials afgelopen 11 jaar:

[ afbeelding ]

Ze hebben wat tijdelijk geouwehoer met de FDIC regulators. Verder is het niet zo'n spannende credit card maatschappij, dat sinds ze public zijn altijd winst draait en alle cijfers gestaag groeien, behalve hun LT debt, die blijft gelijk. Grootste deel van de winst wordt naar de aandeelhouders terug geschoven via dividend en buy-backs.

Ze worden nu verhandeld voor minder dan 6x de winst van de afgelopen 4 kwartalen. Ze zullen wel wat minder verdienen volgend jaar, of het jaar daarna. Maar vooruitkijkend over 5 jaar maak ik een voorzichtige inschatting dat Earnings gemiddeld circa 3% groeien, ze jaarlijks circa 5% van de aandelen inkopen en hun P/E wat uitdijt naar een bescheiden 9x.

[ afbeelding ]

Aandeel zou dan moeten compounden @ 18,3% per jaar, exclusief het dividend (~3% dat er boven op komt, afgelopen 13 jaar verhoogd). Ik acht de margin of safety groot genoeg.

De opgespaarde centjes van November aan het werk gezet. Vorige koop was 11 september @ $90,60 vergeten er toen bij te zetten.
  woensdag 6 december 2023 @ 19:58:56 #268
13309 nostra
ask why
pi_211538209
Man man, die Democraten zijn soms ook net zo erg als de R's. Niet van invloed op mijn PMI's, maar toch. :')
quote:
A ban of menthol tobacco cigarettes is expected to be further delayed and won't likely be finalized until March 2024 at the earliest.

The Washington Post reported that while the Biden administration is slated to finalize the rule early next year, it could be further delayed as it could negatively impact Biden's re-election chances.

Data from the Centers for Disease Control and Prevention indicates 81% of Black smokers prefer menthol cigarettes.

Given Biden's current low approval rating and concerns over low turnout among Democratic voters, advisors are apparently wary of enacting a law that could anger many Black voters.

The newspaper reported that the American Civil Liberties Union and some prominent African-American community leaders oppose the ban as they believe it will lead to a menthol cigarette black market, which could lead police to disproportionately target Black smokers.
Best pilot in history
  woensdag 6 december 2023 @ 20:21:30 #269
47202 DIJK
pi_211538713
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2023 16:05 schreef nostra het volgende:
Heel klein in InMode gestapt op $ 21,20. Beetje falling knife verhaal, maar is vooralsnog een cashmachine en de markt voor cosmetische ingrepen zal - afgezien van de huidige economische tegenwind - alleen maar toenemen, helemaal met die GLP1 hype. Zit op een berg cash, ~40% van de market cap, zonder long-term debt. Wel last van de rentes doordat afnemers niet meer kunnen/willen leasen. Vraag is wel waarom ze in godsnaam niet aan buybacks doen op dit niveau. Je gaat bijna twijfelen of de cash wel bestaat. :') Verder is het continu moeten bijstellen van de verwachtingen ook niet echt een pré voor managementbeheersing. En Israëlisch, maar bon.
Die balans ziet er wel prima uit inderdaad. Voor de grap ook een paar gekocht. Zit de omzet grotendeels in de verkoop van nieuwe machines (zal wel inkakken) of zit er ook een substantieel deel aan omzet in abboneegelden? ( dat zal wel doorlopen)
  woensdag 6 december 2023 @ 21:45:26 #270
13309 nostra
ask why
pi_211539650
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:21 schreef DIJK het volgende:

[..]
Die balans ziet er wel prima uit inderdaad. Voor de grap ook een paar gekocht. Zit de omzet grotendeels in de verkoop van nieuwe machines (zal wel inkakken) of zit er ook een substantieel deel aan omzet in abboneegelden? ( dat zal wel doorlopen)
Recurring zit met name in de one-time-use consumables en services op de verkochte apparaten. Is wel een beperkt (~15%) deel van de omzet, wel met relatief forse groei ~40%.
Best pilot in history
  zondag 10 december 2023 @ 13:22:50 #271
401987 ludovico
pi_211574308
Iemand verstand van warmte-opslag?

Is het verstandig om bij een warmtepomp een 1000 liter buffervat te nemen? Zodat je op goedkope uren stroom kan produceren?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 10 december 2023 @ 17:16:38 #272
545 dop
pi_211576308
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 13:22 schreef ludovico het volgende:
Iemand verstand van warmte-opslag?

Is het verstandig om bij een warmtepomp een 1000 liter buffervat te nemen? Zodat je op goedkope uren stroom kan produceren?
Volgens mij kun je hier beter een apart topic openen.
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar 1000 liter lijkt me erg veel.
Er is ergens een optimum tussen verbruik en (buffer) opgeslagen hoeveelheid warmte.
Ik weet dat er ook zulke buffer oplossing worden gebruikt met zonnepanelen.
  dinsdag 12 december 2023 @ 10:01:42 #273
13309 nostra
ask why
pi_211592478
1000 aandeeltjes van de nieuwe/achterblijvende Solvay gekocht, lijkt wel disproportioneel waardeverschuiving van de spin-off richting Syensqo te gaan. Wel benieuwd hoe dat met mijn geschreven puts uitpakt, als die gesplitst worden op de refprice wordt het wel wat eigenaardig voor mijn margin.
Best pilot in history
  dinsdag 9 januari 2024 @ 23:04:39 #274
13309 nostra
ask why
pi_211978950
Monsterbox Phillies (2023), beetje diversificatie en geinig. En voor als de Russen komen. Geen rendementsmaker.
Best pilot in history
  dinsdag 16 januari 2024 @ 09:52:47 #275
13309 nostra
ask why
pi_212047868
Gamb0ltje:

BOUGHT 20 RAND AEB Feb16'24 52 PUT (RND) @fta @ 1.85

(12e met jaarcijfers)

Blijft opmerkelijk ~stabiel liggen, noteert boven peers als Adecco (terwijl ze consequent slechter presteren), met name outlook zal niet fraai zijn, speciaaldividend-douceurtje zal ook wel eens stoppen. On verra bien.
Best pilot in history
  dinsdag 16 januari 2024 @ 12:36:23 #276
13309 nostra
ask why
pi_212049691
BOUGHT 100 ROG EBS @ 248

(Roche)
Lijkt nu wel erg aantrekkelijk geprijsd te zijn. Ben altijd wel wat huiverig voor individuele pharma's - te grote black box om als leek te beoordelen, claimrisico's - maar ben toch te eigenwijs en het is leuker (of niet...) dan een tracker. Novartis kan op deze niveaus ook nog wel eens om de hoek komen kijken voor een overname, al dat zou wel een mega-deal zijn. Hey, en een samenwerking met nVidia dus zelfs AI meegepakt. :+
Best pilot in history
  dinsdag 16 januari 2024 @ 20:08:31 #277
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_212054916
Alphabet eruitgedaan
SOLD GOOG @ 145

Ik koop ze nog wel een keer terug, of schrijf er een put op.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 20:28:52 #278
61036 maan_man
pi_212055285
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 23:04 schreef nostra het volgende:
Monsterbox Phillies (2023), beetje diversificatie en geinig. En voor als de Russen komen. Geen rendementsmaker.
Ik heb wel eens wat zilver gehad, maar blijf het een ingewikkelde belegging vinden. Grote spread en als je belegging enige omvang heeft, moet je ook nog kijken naar je verzekering.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 21:00:24 #279
13309 nostra
ask why
pi_212055919
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:28 schreef maan_man het volgende:

[..]
Ik heb wel eens wat zilver gehad, maar blijf het een ingewikkelde belegging vinden. Grote spread en als je belegging enige omvang heeft, moet je ook nog kijken naar je verzekering.
Klopt, het is eigenlijk alleen maar leuk (en ooit, misschien, een keer zinvol) voor "erbij". Zo'n monsterbox zitten er 500 in (maal ongeveer 25 euro voor een munt, ~21 spot) dus verzekeren is geen ding. Ding is ook nog eens feloranje, loodzwaar en bij voorkeur laat je hem sealed, dus het staat eigenlijk alleen maar in de weg. _O-
Best pilot in history
  dinsdag 16 januari 2024 @ 21:44:15 #280
13309 nostra
ask why
pi_212056539
O ja en deze nog teruggekocht BOUGHT 500 BYDDY PINK @ 52.35

Nu Virtu nog even met een kut Q4 eroverheen voor de pijn de 25e - en voor de rest HODL.
Best pilot in history
  woensdag 17 januari 2024 @ 21:38:13 #281
344884 monkyyy
pi_212071520
Hershey, Kinsale Capital Group, Autozone
  woensdag 17 januari 2024 @ 23:11:23 #282
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_212072581
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 21:38 schreef monkyyy het volgende:
Hershey, Kinsale Capital Group, Autozone
Prima rijtje
  donderdag 18 januari 2024 @ 15:39:26 #283
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_212078823
Polaris gekocht.
  donderdag 18 januari 2024 @ 16:07:24 #284
13309 nostra
ask why
pi_212079163
Same here (gister).

Vandaag: BOUGHT 250 PSH AEB @ 44.8

Ben wel fan van Bill Ackman, maar nooit zo van adoratie of beleggen in fondsen. Echter, zijn trackrecord gaat wel ver en is erg goed. Wel een paar heel grote missers short gemaakt (met name HerbaLife, wat een personal vendetta werd). Nu heeft hij weer een feud met Business Insider, die zijn vrouw van plagiaat beschuldigd heeft, wat resulteert in tweets als encylopedieën - enigszins in het autismespectrum scoort hij wel. :')

Als het goed is gaat hij niet meer naakt short. Wel goed verdiend aan short in 30 year T's paar maanden terug, positie nu weer gedekt. Discount tov NAV nu ongeveer 35%. Skin in the game en geconcentreerde portfolio.
Best pilot in history
  vrijdag 19 januari 2024 @ 15:28:30 #285
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_212091843
Aanzienlijke discount.. als hij outperformance heeft gegenereerd, zou je eerder een premium verwachten tov nav, nee?
  vrijdag 19 januari 2024 @ 16:14:20 #286
-1 #ANONIEM
pi_212092474
Verslaan jullie de indexen nog een beetje mannen? De S&P index blijft voortdurend nieuwe ATH's neerzetten.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 16:31:46 #287
265546 SOG
pi_212092657
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 16:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Verslaan jullie de indexen nog een beetje mannen? De S&P index blijft voortdurend nieuwe ATH's neerzetten.
Friday’s gains put the S&P 500 inches away from 4,796.56, the all-time closing-high set in January 2022. It was also within striking distance of 4,818.62, its intraday record.

Bij jou is het glas niet half leeg of half vol maar zie je 20 volle glazen of? 1 jaar geleden zat de s en p volgens jou ook al tegen een nieuwe ath aan :P
  vrijdag 19 januari 2024 @ 22:37:40 #288
-1 #ANONIEM
pi_212097416
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 16:31 schreef SOG het volgende:

[..]
Friday’s gains put the S&P 500 inches away from 4,796.56, the all-time closing-high set in January 2022. It was also within striking distance of 4,818.62, its intraday record.

Bij jou is het glas niet half leeg of half vol maar zie je 20 volle glazen of? 1 jaar geleden zat de s en p volgens jou ook al tegen een nieuwe ath aan :P
Ik doel op mijn ETF's die gewoon de S&P 500 volgen. Hoger dan dit hebben ze nooit gestaan, staan inmiddels aanzienlijk hoger dan 2022. Kijk maar na.
  zaterdag 20 januari 2024 @ 10:06:53 #289
265546 SOG
pi_212100450
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 22:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik doel op mijn ETF's die gewoon de S&P 500 volgen. Hoger dan dit hebben ze nooit gestaan, staan inmiddels aanzienlijk hoger dan 2022. Kijk maar na.
Goed bezig! Beste manier ook om te investeren imo.

Inmiddels heeft ook de sp500 een ath aangetikt gisteren. Heeft toch 2 jaar geduurd.... wie had dat gedacht toentertijd dat het zo lang zou duren.
  zaterdag 20 januari 2024 @ 16:34:12 #290
-1 #ANONIEM
pi_212104701
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 10:06 schreef SOG het volgende:

[..]
Goed bezig! Beste manier ook om te investeren imo.

Inmiddels heeft ook de sp500 een ath aangetikt gisteren. Heeft toch 2 jaar geduurd.... wie had dat gedacht toentertijd dat het zo lang zou duren.
Ik ben wel benieuwd waarom de trackers van de index hoger staan dan de daadwerkelijke index zelf. Heb jij daar een verklaring voor?

En ja, ik ben wel benieuwd of veel mensen hier het rendement van de indexen verslagen hebben de laatste 10 jaar. Ik denk niet veel. ;)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2024 16:34:40 ]
  zaterdag 20 januari 2024 @ 16:37:45 #291
13309 nostra
ask why
pi_212104725
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 16:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd waarom de trackers van de index hoger staan dan de daadwerkelijke index zelf. Heb jij daar een verklaring voor?

En ja, ik ben wel benieuwd of veel mensen hier het rendement van de indexen verslagen hebben de laatste 10 jaar. Ik denk niet veel. ;)
Neem aan dat je in een accumulating tracker zit, dan wordt het dividend herbelegd en als het ware geabsorbeerd in de koers, in tegenstelling tot de index zelf, waarvoor het een cashout is.
Best pilot in history
  zaterdag 20 januari 2024 @ 16:50:25 #292
-1 #ANONIEM
pi_212104855
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 16:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Neem aan dat je in een accumulating tracker zit, dan wordt het dividend herbelegd en als het ware geabsorbeerd in de koers, in tegenstelling tot de index zelf, waarvoor het een cashout is.
Ah dat is de verklaring! Bedankt.
  zaterdag 20 januari 2024 @ 16:54:35 #293
-1 #ANONIEM
pi_212104895
@nostra Scoort jouw portefeuille beter dan de indexen?
  zaterdag 20 januari 2024 @ 17:04:20 #294
13309 nostra
ask why
pi_212104980
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 16:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:nostra Scoort jouw portefeuille beter dan de indexen?
Nee natuurlijk niet, maar ik vind het wel een stuk leuker om in individuele aandelen te beleggen. ;)

Moet ook zeggen dat ik het niet autistisch bijhoud allemaal, en er zijn ook zeker tijden geweest dat dat wel het geval was, maar vorig jaar zeker niet (hele eindejaarsrally gemist).

Ik zit nu vooral in defensief/contrair (Unies, Barrick, Virtu, KraftHeinz, Roche, SBM) maar iedereen en zijn moeder verdient zijn geld met AI.

Enige (soort van) tracker die ik nu heb is Peaks, maar dat is veel duurder dan een etf en dus eigenlijk niet verstandig. Maar daar gaat elk extraatje heen (al is het 30 euro) en is met 1 druk op de app geregeld. Puur gemak dus.
Best pilot in history
  zaterdag 20 januari 2024 @ 17:08:48 #295
-1 #ANONIEM
pi_212105008
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 17:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet, maar ik vind het wel een stuk leuker om in individuele aandelen te beleggen. ;)

Moet ook zeggen dat ik het niet autistisch bijhoud allemaal, en er zijn ook zeker tijden geweest dat dat wel het geval was, maar vorig jaar zeker niet (hele eindejaarsrally gemist).

Ik zit nu vooral in defensief/contrair (Unies, Barrick, Virtu, KraftHeinz, Roche, SBM) maar iedereen en zijn moeder verdient zijn geld met AI.

Enige (soort van) tracker die ik nu heb is Peaks, maar dat is veel duurder dan een etf en dus eigenlijk niet verstandig. Maar daar gaat elk extraatje heen (al is het 30 euro) en is met 1 druk op de app geregeld. Puur gemak dus.
Interessant wel. Ik probeer de psychologie te begrijpen achter 'ik vind het leuker maar ik verdien er minder mee'.

Ongeveer zoals een baan leuker kan zijn die minder goed verdient? :P

Peaks heb ik ook een tijdje gehad maar toen ik zag dat de rendementen slechter waren dan de S&P toch ook maar over gezet.
  zaterdag 20 januari 2024 @ 17:14:47 #296
13309 nostra
ask why
pi_212105067
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 17:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Interessant wel. Ik probeer de psychologie te begrijpen achter 'ik vind het leuker maar ik verdien er minder mee'.
Oh, dat is gewoon denken dat je het beter weet dan de markt, de pareltjes kan ontdekken of de ondergewaardeerde aandelen kan stockpicken. Soms is dat zo, geeft een dopaminekick. Vaak is dat niet zo, maar dat neemt die overtuiging niet weg, ook al weet je rationeel beter.
Best pilot in history
  maandag 22 januari 2024 @ 00:48:12 #297
265546 SOG
pi_212125752
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 16:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

Ik d8 dat je een etf genoteerd in euro's had, maar je hebt dus een accumulatie etf lees ik.
  maandag 22 januari 2024 @ 08:25:22 #298
-1 #ANONIEM
pi_212126507
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 00:48 schreef SOG het volgende:

[..]
Ik d8 dat je een etf genoteerd in euro's had, maar je hebt dus een accumulatie etf lees ik.
Klopt.
  woensdag 24 januari 2024 @ 12:02:28 #299
500814 Belegger9
pi_212151863
Gekocht: India etf (NDIA) tegen ¤7,95
  maandag 29 januari 2024 @ 11:53:10 #300
326230 blomke
pi_212211729
Blij dat ik m'n Avantium er weken geleden voor > ¤4 eruit heb gegooid. Volgens mij gaan ze het financieel niet redden op termijn.

Idem Signify vorige week eruit gegooid.

[ Bericht 30% gewijzigd door blomke op 29-01-2024 12:36:13 ]
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')