Whut?quote:Op vrijdag 12 mei 2023 10:27 schreef maan_man het volgende:
Nu vanaf maandag de kernselectie niet maar gratis is
Je zou die call ook nu al kunnen schrijven, dan heb je meer verwachtingswaarde, t.o.v. juliquote:Op maandag 22 mei 2023 12:40 schreef JimmyJames het volgende:
Dan maar Shell schrijven:
SOLD SHELL AEB Jul21'23 27 PUT (RD) @:FTA @ 0.6
Als ik ze in bezit krijg, schrijf ik meteen een augustus call die expireert na de ex-dividend datum.
Bij DeGiro betaal je inderdaad nu een euro per transactie. Ik leg maandelijks maar 75 euro in dus die euro is me wat te veel.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 20:26 schreef Malavita het volgende:
[..]
eurootje per transactie zoiets dacht ik vanaf de 15e
Dat zit je nu ook met je put, als de markt opeens inziet dat Shell...quote:Op dinsdag 23 mei 2023 07:43 schreef JimmyJames het volgende:
Dan zit ik er wel naakt in als de markt opeens de waarde van Shell inziet en het aandeel naar 30¤ schiet.
Wel met een bodem in tegenstelling tot een call. Niet dat ik RD ineens naar 100+ zie schieten, maar oke.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat zit je nu ook met je put, als de markt opeens inziet dat Shell...
wat ik lees is dit nog steeds de gosdkoopste.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bij DeGiro betaal je inderdaad nu een euro per transactie. Ik leg maandelijks maar 75 euro in dus die euro is me wat te veel.
Zijn er andere opties om tegen lage kosten ETF's aan te kopen dan DeGiro?
Hmm. Dan moet ik misschien maar eens in de 3 maanden inleggen en dat niet spreiden over de 3 ETF's die ik heb.quote:Op woensdag 24 mei 2023 12:39 schreef Malavita het volgende:
[..]
wat ik lees is dit nog steeds de gosdkoopste.
Ben je al klant bij ABN, dan kan ABN volgens mij wel interessant zijn.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bij DeGiro betaal je inderdaad nu een euro per transactie. Ik leg maandelijks maar 75 euro in dus die euro is me wat te veel.
Zijn er andere opties om tegen lage kosten ETF's aan te kopen dan DeGiro?
Bedankt voor je uitlegquote:Op woensdag 24 mei 2023 14:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ben je al klant bij ABN, dan kan ABN volgens mij wel interessant zijn.
Daar zijn ETF's gratis (of ze hebben ook een soort kernselectie), Vervolgens betaal je wel 0,2% service fee. Blijf je onder de ¤ 6000 belegd, dan ben je goedkoper uit dan de 12 x ¤ 1,- bij de Giro.
Moet je een rekening nemen om bij ABN te kunnen beleggen dan is het al snel niet meer interessant.
Bovenstaande is wel met een groot voorbehoud. Ik heb mij er niet heel diep in verdiept, omdat het met aandelen sowieso niet interessant is. Dus mocht jij het overwegen, vergewis je er dan goed van dat bovenstaande klopt.
Waarom?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 07:31 schreef nostra het volgende:
Alles verkocht, voorlopig even langs de zijlijn.
Persoonlijke omstandigheden, voorlopig even zonder inkomen, liever cash als buffer dan aandelen.quote:
2/8 ex, 10/8 betaalbaar (interim).quote:Op dinsdag 11 juli 2023 15:09 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Weet iemand wanneer dividend wordt uitbetaald bij Heineken?
https://www.dividendpro.nl/aandelen/heineken/quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:41 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Is er een lijst waarop je de betaaldata van andere bedrijven kan zien?
Bedankt.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:45 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.dividendpro.nl/aandelen/heineken/
BOUGHT SHELL AEB Jul21'23 27 PUT (RD) @fta @ 0.08quote:Op maandag 22 mei 2023 12:40 schreef JimmyJames het volgende:
Dan maar Shell schrijven:
SOLD SHELL AEB Jul21'23 27 PUT (RD) @:FTA @ 0.6
Als ik ze in bezit krijg, schrijf ik meteen een augustus call die expireert na de ex-dividend datum.
Bedoel je de rente die de obligatie tegoed heeft sinds de laatste coupon uitbetaling? Die rente zit normaalgesproken niet in de prijs quote, maar je moet het bij de transactie wel vergoeden aan de verkoper.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:46 schreef ludovico het volgende:
Iemand hier bekend met obligaties?
Krijg bij ABN obligatie de indruk dat de couponrente niet verdisconteerd zit in de prijs? Coupon + verschil met nominale waarde zou namelijk wel erg hoge rente impliceren.
Juistem, dit verhaalquote:Op dinsdag 18 juli 2023 05:45 schreef jaco het volgende:
[..]
Bedoel je de rente die de obligatie tegoed heeft sinds de laatste coupon uitbetaling? Die rente zit normaalgesproken niet in de prijs quote, maar je moet het bij de transactie wel vergoeden aan de verkoper.
https://www.investopedia.com/articles/bonds/07/price_yield.asp
Edit: ik zie nu dat je het ook in Beursvloer vroeg en dat het daar wordt uitgelegd. Laten we er hier niet verder over gaan, want off-topic.
Dacht altijd dat dit gewoon helemaal verdisconteerd in de prijs zat. Leren ze je niet bij finance 1 en 2 (of ik let niet op, kan ook).quote:Because you will be the holder of record when the actual coupon payment is made and will receive the full coupon payment, you must pay the previous owner his or her percentage of that coupon payment at the time of trade settlement.1 In other words, the actual trade settlement amount consists of the purchase price plus accrued interest.1
Financial Industry Regulatory Authority. "Bond Basics."
Netflix shortput teruggehaald voor 0.1quote:
Kan je wat meer vertellen over het superieure, maar onbegrepen bedrijfsmodel van Petershill? Ziet er op het eerste oog interessant uit.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:10 schreef flyguy het volgende:
b&m er uit vanwege volle waardering en wil de blootstelling aan de UK consumenten afbouwen
Petershill er in vanwege het superieure, maar onbegrepen bedrijfsmodel en de flinke discount tov NAV
Private Equity heeft voor de managers al een heel asset-light verdienmodel wat extreemgoed schaalt (2 and 20), het is dus eigenlijk al beter om een PE partij te hebben dan klant bij ze te zijn. Daarom hebben aandelen zoals Blackstone, Apollo, etc het ook heel goed gedaan. Aangezien Goldman Sachs veel dienstverlening geeft aan veel PE partijen kennen ze een hoop (ook via hun klanten) en via Petershill nemen ze dus een belang in diverse PE managers (met name mid-market partijen (waar vaak het meeste te halen valt)). Dus je heb via Petershill een behoorlijk spreiding van belangen in diverse PE managers (zowel private equity, maar ook private credit en de rest). En het vermogen onder beheer van die managers blijft eigenlijk nog constant groeien. Aangezien Petershill ook tegen een dikke discount tegen NAV verhandeld is het een interessante naam wat mij betreft op moment.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Kan je wat meer vertellen over het superieure, maar onbegrepen bedrijfsmodel van Petershill? Ziet er op het eerste oog interessant uit.
Dat blijft echt idioot.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 09:12 schreef flyguy het volgende:
Er voor bijgekocht: LMT (woon niet in NL, dus kan ze gewoon kopen.
100% eens, Nederlanders kunnen het niet kopen want die bedrijven verkopen ook spul waar 'we' het niet mee eens zijn.... maar de Nederlanders Staat plaatst er naar hartelust orders.quote:
Ja en ik snap de willekeur ook niet, Raytheon en L3Harris zijn geen probleem; Lockheed ineens wel. Geen idee of dat met speciale munitie oid te maken heeft, maar dan nog. Bovendien kan je een hele waslijst aan foute bedrijven bedenken, van Altria tot Shell tot Glencore.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 09:23 schreef flyguy het volgende:
[..]
100% eens, Nederlanders kunnen het niet kopen want die bedrijven verkopen ook spul waar 'we' het niet mee eens zijn.... maar de Nederlanders Staat plaatst er naar hartelust orders.
BOUGHT NVDA Jun21'24 200 PUT @ 3quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:45 schreef JimmyJames het volgende:
SOLD NVDA Jun21'24 200 PUT @ 8
niet vragen naar de logica, die is er niet.
Gedurfd, naakt.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:06 schreef JimmyJames het volgende:
Nog wat van deze (naakt):
SOLD TELL Jan17'25 7 CALL @ 0.14
Flinke tik gehad vorige week, reden om er anders tegenaan te kijken voor jou?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:10 schreef flyguy het volgende:
Petershill er in vanwege het superieure, maar onbegrepen bedrijfsmodel en de flinke discount tov NAV
Nee, was te verwachten. PE verkoopt weinig in deze markten, dus lage performance fees (Afhankelijk van hoe een paar grote IPOs zoals ARM het doen, kan er begin 2024 wel weer een redelijk IPO window zijn en daarmee stijgende performance fees). AUM stijgt gewoon verder (momenteel wat mij betreft de belangrijkste driver voor deze casus) en de discount is nog enorm. De buybacks bij deze discount zijn dan ook behoorlijk prettig.quote:Op maandag 11 september 2023 09:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Flinke tik gehad vorige week, reden om er anders tegenaan te kijken voor jou?
Ik kom vaak in Italie. Ik zal eens letten op een aantal van die merken/bedrijven.quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:20 schreef jaco het volgende:
Gekocht: Italmobiliare SpA (ITM.MI) voor 24,70 Euro
Nog een Europese familie holding. Italmobiliare SpA is ruim twee keer groter en ook iets aktiever dan Compagnie du Bois Sauvage. Het is geen telco bedrijf: mobiliare betekent aandeel in het Italiaans. De grootste investeringen zijn gedaan in Caffé Borbone en Santa Maria Novella. De eerste is een Italiaans koffiemerk en de tweede een luxe cosmetica merk, voornamelijk geurtjes. Beide merken zijn onlangs begonnen met internationale uitbreiding van hun verkoop netwerken.
Mochten de details je interesseren, dan verwijs ik naar deze uitgebreide post van een van de beste stock picking bloggers. Ik ben het eens met zijn analyse en conclusies. Ook wat betreft het ontbreken van een catalyst. Italmobiliare is: kopen en een paar jaar niet aankomen. Uiteraard wel blijven volgen of ze geen rare dingen gaan doen. Ik verwacht minimaal inflatie bij te houden, met misschien nog een verrassing in petto dankzij Borbone of Santa Maria Novella. Net als de blogger heb ik een paar procent van mijn portfolio in Italmobiliare.
Caffè Borbone verkoopt z'n coffee voornamelijk in capsules (Nespresso, Dolce Gusto en Lavazza machines). Als je een van die machines hebt, zou je het mee kunnen nemen en thuis proberen. Ze hebben ook verpakte koffie bonen of gemalen koffie als je thuis filter koffie maakt. Ik moet het zelf nog online bestellen, maar afgaande op de vele recensies is het erg lekker.quote:Op woensdag 13 september 2023 19:29 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik kom vaak in Italie. Ik zal eens letten op een aantal van die merken/bedrijven.
Ik doe klein met je mee, 5k stukjes gekocht. Interessante propositie. Thanks voor melden.quote:Op dinsdag 12 september 2023 18:19 schreef flyguy het volgende:
[..]
Nee, was te verwachten. PE verkoopt weinig in deze markten, dus lage performance fees (Afhankelijk van hoe een paar grote IPOs zoals ARM het doen, kan er begin 2024 wel weer een redelijk IPO window zijn en daarmee stijgende performance fees). AUM stijgt gewoon verder (momenteel wat mij betreft de belangrijkste driver voor deze casus) en de discount is nog enorm. De buybacks bij deze discount zijn dan ook behoorlijk prettig.
Ze hebben ook zilveren, al zijn die iets minder gangbaar dan Maple Leafs, Kangaroos etc. Geen idee hoe het nu met btw zit, volgens mij margeregeling dus dan is het te verwaarlozen voor een belegging. Al is het wel echt voor apocalpytische scenario's natuurlijk, en zelfs dan vraag ik me af of je er echt wat aan hebt.quote:Op maandag 25 september 2023 22:04 schreef JimmyJames het volgende:
Had ik nog nooit van gehoord. Interessant.
Nee, goud heb ik niet.
Same. fta? markt oid?quote:Op donderdag 28 september 2023 15:28 schreef JimmyJames het volgende:
SOLD SHELL AEB Jun21'24 26 PUT (RD) @fta @ 0.75
Geen idee waarom ze er FTA achter zettenquote:Op maandag 2 oktober 2023 15:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Same. fta? markt oid?
En calls Flow DEC21 @:17 verkocht, ik zie echt geen enkele catalyst voor die lui om omhoog te kruipen na die pre-closingcall of het moet echt een black swan of overname zijn, beide erg onwaarschijnlijk. Op geen nieuws en 6x gemiddeld volume (tot nu) zo'n daling met zoveel insiderskennis over NTI doet me ook niet veel positiefs vermoeden.
Teruggehaald aan 0.20 en deze geschreven:quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:22 schreef JimmyJames het volgende:
SOLD AD AEB Oct20'23 28 PUT (AH) @:FTA @ 0.46
Stond in de bonus..
Catalyst zou kunnen zijn dat de beurs crasht met bijbehorende volumes natuurlijk.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Same. fta? markt oid?
En calls Flow DEC21 @:17 verkocht, ik zie echt geen enkele catalyst voor die lui om omhoog te kruipen na die pre-closingcall of het moet echt een black swan of overname zijn, beide erg onwaarschijnlijk. Op geen nieuws en 6x gemiddeld volume (tot nu) zo'n daling met zoveel insiderskennis over NTI doet me ook niet veel positiefs vermoeden.
Dat kan altijd en dan ben ik fucked. Ticket naar Bermuda boeken en nooit meer terugkomen (en hun HQ in de fik steken als dat meer is dan een postbus). Andersom kan natuurlijk ook, verkeerd algootje en gaan.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 10:04 schreef Alov het volgende:
[..]
Catalyst zou kunnen zijn dat de beurs crasht met bijbehorende volumes natuurlijk.
Put weer teruggekocht, calls op 11 geschreven MRT24.quote:
Ja die wordt wel interessant ja, geen idee waarom beverage ineens zo uitgekotst wordt plus dat Pepsi veel breder is. Enniewee, teveel shortposities openstaan om te kunnen kopen nu.quote:
Vooral vanwege dit dacht ik:quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 17:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja die wordt wel interessant ja, geen idee waarom beverage ineens zo uitgekotst wordt plus dat Pepsi veel breder is. Enniewee, teveel shortposities openstaan om te kunnen kopen nu.
Dat lijkt me echt geen structureel verhaal (in het bredere licht van de trend van gezonder eten). Hoewel die Amerikanen overal een pilletje voor nodig hebben.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 18:34 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Vooral vanwege dit dacht ik:
https://www.bloomberg.com(...)ckout=true#xj4y7vzkg
https://www.barrons.com/a(...)arnings-buy-1d6d14f3
Stamp tav avoiden?quote:
Moet goed komen, financiering van de hele toko blijft een probleem.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:21 schreef JimmyJames het volgende:
Nog wat TELL calls geschreven:
SOLD TELL Apr19'24 2 CALL @ 0.1
TELL moet even niet +100% doen binnen 191 dagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |