abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 mei 2023 @ 20:10:01 #101
13309 nostra
ask why
pi_209123966
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 10:27 schreef maan_man het volgende:
Nu vanaf maandag de kernselectie niet maar gratis is
Whut?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_209124160
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 20:10 schreef nostra het volgende:

[..]
Whut?
eurootje per transactie zoiets dacht ik vanaf de 15e
pi_209159502
Gekocht voor EUR 7.00 Grupo Ibersol SGPS SA
Ticker:IBS (Portugal)

Dit is een restaurant uitbater met 5.59 euro cash per aandeel op de balans. Het bedrijf heeft meerdere formules met een focus op fast-food: Pizza Hut, KFC, Taco Bell, Pasta Caffe, Pans & Company en Ribs. De eerste drie zijn uiteraard niet hun eigen merken, maar een (niet exclusieve) licensie overeenkomst met Yum! Brands. De restaurants zijn gevestigd in Portugal, Spanje en Angola. Een deel van Ibersol's restaurants zit in luchthavens, treinstations en attractie parken. Dit is gunstig omdat de hongerige klant zo'n lokatie niet kan verlaten. Je kunt dan hoge prijzen vragen zoals je op Schiphol waarschijnlijk wel eens is opgevallen.

Vanwaar al die cash op de balans? Tijdens de Corona lockdowns kwam Ibersol logischerwijs in geld problemen. Er is een aandelen uitgifte gedaan en een divisie met 158 Burger King vestigingen werd verkocht. Nu dat het geld van beide maatregelen binnen is en de lockdowns voorbij, lijkt Ibersol z'n doel voorbij geschoten. De kas positie is nu zo hoog dat alle schulden ruimschoots kunnen worden afgelost. Hoewel het aandeel wel iets is bijgetrokken, lijkt de markt het niet door te hebben; het aandeel noteert met een P/E = 18, waarbij de E de door Corona aangetaste 2022 earnings zijn. De P/B = 0,77. Dit komt misschien ook doordat het aandeel niet erg liquide is en er geen super dividend is aangekondigd om van de kas positie af te komen. Ibersol heeft onlangs de Pret A Manger licensie voor Spanje en Portugal bemachtigd. Het geld zal worden gebruikt om 70 nieuwe Pret A Manger vestigingen te openen.

Restaurants zijn over het algemeen niet erg winstgevend. Ibersol bestaat al 30 jaar en heeft ervaren management. Top management is ook meerderheids aandeelhouder. Ze runnen centrale keukens om meerdere vestigingen te bedienen. Dat zijn over het algemeen goede indicatoren dat een keten zal slagen, maar niettemin is Ibersol's return-on-capital over de lange termijn bescheiden (6%). Het doel van mijn aankoop is dan ook meer om te wachten op het bijtrekken van het aandeel en het dan weer te verkopen. Eventueel houd ik het langer vast als de Pret A Manger business begint te lopen. Volgens mij is dat wel erg winstgevend; met gesmeerde broodjes en koffie heb je per vestiging nauwelijks vloeroppervlakte, personeel en apparatuur nodig. Maar de uiteindelijke cijfers liggen natuurlijk ook aan de financiele details in de deal met de licensie gever. De vraag is ook of de (erg dure) Pret A Manger broodjes aanslaan bij het grote publiek in Spanje en Portugal.
pi_209178526
Pharming was donderdag weer flink gedaald, vrijdagochtend bij opening voor 1,02 gekocht. 15 mei in de ochtend voor 1,11 verkocht. Toch even mee kunnen pikken. Was niet de eerste keer met Pharming en waarschijnlijk ook niet de laatste keer.
Alphabet 8 maart voor $94 gekocht, vandaag voor $119 verkocht. Irritatie wel dat de dollar in de tussentijd ongeveer 5% was gedaald, dus de marge in ¤ was wat minder.

Gelukkig staan er ook minder succesvolle acties tegenover zoals het mega verlies dat ik genomen heb op Ease2Pay.
Da gao nie nou!
  donderdag 18 mei 2023 @ 21:23:35 #105
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_209200922
SOLD NFLX Sep15'23 250 PUT @ 2.36
weinig inspiratie...
komende tijd nog even kijken naar Alphabet, Amazon en/of Apple puts schrijven.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_209222302
Afgelopen week wat van KPN, BAM, Aegon en NN gekocht, daarvan had ik allemaal al aandelen maar ik wilde afgeronde hoeveelheden.

Die week daarvoor wat Golden Ocean group en Kraft Heinz.

En ik zit eraan te denken om volgende week wat ASR te halen en dan ben ik voorlopig weer klaar, ook om de hoeveelheid die ik heb mooi af te ronden.
  maandag 22 mei 2023 @ 12:40:57 #107
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_209238750
Dan maar Shell schrijven:
SOLD SHELL AEB Jul21'23 27 PUT (RD) @fta @ 0.6
Als ik ze in bezit krijg, schrijf ik meteen een augustus call die expireert na de ex-dividend datum.
pi_209239156
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 12:40 schreef JimmyJames het volgende:
SOLD SHELL AEB Jul21'23 27 PUT (RD) @:FTA @ 0.6
Als ik ze in bezit krijg, schrijf ik meteen een augustus call die expireert na de ex-dividend datum.
Je zou die call ook nu al kunnen schrijven, dan heb je meer verwachtingswaarde, t.o.v. juli
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 07:43:20 #109
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_209247187
Dan zit ik er wel naakt in als de markt opeens de waarde van Shell inziet en het aandeel naar 30¤ schiet.
  woensdag 24 mei 2023 @ 11:04:02 #110
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209261644
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 20:26 schreef Malavita het volgende:

[..]
eurootje per transactie zoiets dacht ik vanaf de 15e
Bij DeGiro betaal je inderdaad nu een euro per transactie. Ik leg maandelijks maar 75 euro in dus die euro is me wat te veel.

Zijn er andere opties om tegen lage kosten ETF's aan te kopen dan DeGiro?
Spoilers!
pi_209261860
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 07:43 schreef JimmyJames het volgende:
Dan zit ik er wel naakt in als de markt opeens de waarde van Shell inziet en het aandeel naar 30¤ schiet.
Dat zit je nu ook met je put, als de markt opeens inziet dat Shell...
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_209262568
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 11:18 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat zit je nu ook met je put, als de markt opeens inziet dat Shell...
Wel met een bodem in tegenstelling tot een call. Niet dat ik RD ineens naar 100+ zie schieten, maar oke.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
pi_209262833
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 11:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Bij DeGiro betaal je inderdaad nu een euro per transactie. Ik leg maandelijks maar 75 euro in dus die euro is me wat te veel.

wat ik lees is dit nog steeds de gosdkoopste.
  woensdag 24 mei 2023 @ 13:13:14 #114
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209263228
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 12:39 schreef Malavita het volgende:

[..]
wat ik lees is dit nog steeds de gosdkoopste.
Hmm. Dan moet ik misschien maar eens in de 3 maanden inleggen en dat niet spreiden over de 3 ETF's die ik heb.
Spoilers!
pi_209263907
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 11:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ben je al klant bij ABN, dan kan ABN volgens mij wel interessant zijn.

Daar zijn ETF's gratis (of ze hebben ook een soort kernselectie), Vervolgens betaal je wel 0,2% service fee. Blijf je onder de ¤ 6000 belegd, dan ben je goedkoper uit dan de 12 x ¤ 1,- bij de Giro.

Moet je een rekening nemen om bij ABN te kunnen beleggen dan is het al snel niet meer interessant.

Bovenstaande is wel met een groot voorbehoud. Ik heb mij er niet heel diep in verdiept, omdat het met aandelen sowieso niet interessant is. Dus mocht jij het overwegen, vergewis je er dan goed van dat bovenstaande klopt.
pi_209263946
Mijn eerste obligatie gekocht: NL 0% 15JAN24

Geld dat ik op dit moment niet wil beleggen. Deze in mijn ogen veiligere optie levert mij ongeveer een procentpunt meer op dan hetgeen ik bij Bunq krijg. Flinke aankoop. Is gelijk bijna 1/3 van mij portfolio.
  donderdag 25 mei 2023 @ 19:45:33 #117
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_209280278
SOLD NVDA Jun21'24 200 PUT @ 8

niet vragen naar de logica, die is er niet.
  donderdag 25 mei 2023 @ 20:36:08 #118
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209281037
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 14:08 schreef maan_man het volgende:

[..]
Ben je al klant bij ABN, dan kan ABN volgens mij wel interessant zijn.

Daar zijn ETF's gratis (of ze hebben ook een soort kernselectie), Vervolgens betaal je wel 0,2% service fee. Blijf je onder de ¤ 6000 belegd, dan ben je goedkoper uit dan de 12 x ¤ 1,- bij de Giro.

Moet je een rekening nemen om bij ABN te kunnen beleggen dan is het al snel niet meer interessant.

Bovenstaande is wel met een groot voorbehoud. Ik heb mij er niet heel diep in verdiept, omdat het met aandelen sowieso niet interessant is. Dus mocht jij het overwegen, vergewis je er dan goed van dat bovenstaande klopt.
Bedankt voor je uitleg :) Ik zit niet bij ABN. Ik heb besloten om eens in de drie maanden in te leggen in 1 van mijn drie ETF's.
Spoilers!
pi_209345633
Gekocht 29 mei voor HKD 11.88 Fairwood Holdings Ltd
Ticker:00052 (Hong Kong)

Fairwood Holdings runt fast-food restaurants in Hong Kong met nog wat filialen in de aangrenzende Guangdong provincie (Shenzhen, Guangzhou en Foshan). De Fairwood formule bestaat uit eenvoudige maaltijden voor een lage prijs. De menu kaart is omvangrijk: beef, pork, chicken, fish, pasta, toast, etc etc. Stel je dus geen westerse fast-food keten voor die meestal rondom 1 product plus de frituurpan draait. Fairwood is iets gezonder en je kunt er op opeenvolgende dagen eten, dankzij het gevarieerde menu.

De investerings thesis lijkt sterk op Greggs en Ibersol, twee aandelen die ik eerder beschreef in dit forum en nog steeds in portfolio heb. Het publiek is teruggekeerd naar de straten van Hong Kong, maar het aandeel herstelt zich nog niet. Fairwood heeft zich tijdens de lock-downs trouwens beter staande gehouden dan Ibersol in Spanje/Portugal. Ik denk dat dit verklaard kan worden door de hoge bevolkingsdichtheid van Hong Kong en het feit dat veel inwoners daar geen eigen keuken hebben. Klanten bleven daarom afhalen bij de filialen of lieten bezorgen tijdens lockdowns. Fairwood heeft daardoor zelfs de winst weten vast te houden, al was het steeds met een magere 1,5% netto marge waar die voor Fairwood in normale tijden 6 - 8 % is.

Mijn verwachting is dat de marges zich weer verruimen. De Covid lockdowns zijn in januari ook in China/HK opgeheven. Fairwood kan met hetzelfde aantal restaurants een groter aantal klanten gaan bedienen, oftewel een positief operational leverage effect. De winstgroei volgt dan vanzelf en hopelijk de beurskoers ook. Het aandeel noteert nu met een P/E = 9,5 waarbij ik als de E de gemiddelde earnings van de afgelopen 10 jaar heb genomen (Selang/Shiller P/E :-). Die gemiddelde earnings bevatten dus ook de slechte 2021 en 2022 Covid jaren. Fairwood heeft geen schulden, behalve de toekomstige huur van hun lokaties en de ROIC is in normale tijden 25 - 30 %.

Fairwood maakt naar verwachting 30 juni de 2023 cijfers bekend (hun boekjaar eindigt 31 Maart). Ik heb een 2% positie vooraf ingenomen. Ik neem mogelijk nog eens 2% als ik de 2023 cijfers voor me heb en de koersreaktie heb kunnen waarnemen. De beurs in Hong Kong is trouwens negatief de laatste tijd. Ik sta op het moment van deze post al bijna 8% in de min op deze positie, maar ik meen dat het een degelijk verhaal is. Misschien verdubbel ik al eerder dan 30 juni.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 31-05-2023 06:50:56 (komma verkeerd) ]
  woensdag 7 juni 2023 @ 21:09:00 #120
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_209436082
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:24 schreef JimmyJames het volgende:
SOLD SLV Jun16'23 21.5 PUT @ 1.01
BOUGHT SLV Jun16'23 21.5 PUT @ 0.15
  vrijdag 9 juni 2023 @ 17:33:02 #121
13309 nostra
ask why
pi_209454786
Add KraftHeinz - had geen exposure meer naar food na wegdoen UN en AH, wel beetje het lelijke eendje maar bon
Add SmurfitKappa - sustainabilty & profit growth --- time --- $$$

Short CoinBase, verbazingwekkend hoe goed die blijven liggen.
Best pilot in history
  woensdag 14 juni 2023 @ 20:14:25 #122
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_209512836
Paar van deze jongens:
SOLD TELL Jan19'24 4 CALL @ 0.1
pi_209847627
In juni en juli gekocht: Creightons PLC voor gemiddeld 33 GBX (= 0.33 GBP)

Creightons is een fabrikant van cosmetica. Ze maken shampoo en huidcreme huismerken voor supermarkten in het Verenigd Koninkrijk zoals Tesco, Sainsbury's and Boots. Ze doen ook contract manufacturing (eenmalige grote levering) voor cosmetica merken van derden. Dit doen ze zo'n 20 jaar met redelijk succes, maar financieel gezien is dit minder interessant. Als OEM leverancier moet je de marges laag houden, omdat de OEM immers naar een andere leverancier kan overstappen. Creightons is echter begonnen met het lanceren van eigen merken. Ook worden merken opgekocht, gereorganiseerd en opnieuw op de markt gezet.

In die eigen merken zit mijns inziens de werkelijke waarde. Ik ga niet doen alsof ik verstand heb van cosmetica, maar ik heb zo goed als mogelijk online research naar hun merken verricht. Zo heeft Emma Hardie Skincare bijvoorbeeld 62.4K followers op Instagram, wat hoog is, terwijl dit merk nog nauwelijks internationaal is gelanceerd. Deze blogger beschrijft het in meer detail en ook leerzaam zijn de presentaties van Creightons zelf: Interim results presentation - December 2022

Het aandeel is tijdens de Corona periode gepiekt tot 133 GBX aan toe. Creightons draaide tijdens de lockdowns op volle toeren omdat hun fabriek zeep en andere wasmiddelen kan maken. Hier was een grote vraag naar totdat de vaccinaties eraan kwamen en het eind van de pandemie in zicht kwam. Ik zie die koers stijging + daling als een geisoleerd gebeuren. Creightons is weer ongeveer terug bij de pre-Corona status, behalve dat ze nu met eigen merken zijn begonnen.

Waar je wel aandacht aan moet besteden is de market cap: 25 Mln GBP. Dit is een micro-cap met alle risico's van dien. Het is letterlijk een fabriek, een kantoor en zo'n 500 personeelsleden. Ik krijg wel het idee dat de fabriek flexibel is en het management capabel, zoals bijvoorbeeld uit bovengenoemde Youtube presentatie blijkt. Het voordeel van een micro-cap is dat er ruimte is voor grote groei. Ik hoop een beetje dat een van hun eigen merk producten internationaal aanslaat. Als die merken floppen of een beetje doorkabbelen, dan blijven er altijd nog de huismerk en contract-manufacturing business om op terug te vallen. Het aandeel is al goedkoop. Ik zie het niet nog verder wegzakken.

NB: Gisteren ook nog wat Grupo Ibersol SGPS SA aangevuld. Zie de thesis hierboven voor mijn eerste aankoop op 15 mei 2023. De koers is sindsdien gedaald naar 6,76 euro, maar er was op 20 Juni een dividend van 0,76 euro, dus ik sta overall op een mooi plusje.
pi_209847902
Alles verkocht, voorlopig even langs de zijlijn.
Best pilot in history
  dinsdag 11 juli 2023 @ 10:34:20 #125
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_209849475
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 07:31 schreef nostra het volgende:
Alles verkocht, voorlopig even langs de zijlijn.
Waarom?
pi_209850664
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 10:34 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Waarom?
Persoonlijke omstandigheden, voorlopig even zonder inkomen, liever cash als buffer dan aandelen.
Best pilot in history
pi_209851351
Tijdje terug $COIN gekocht (inmiddels +30% - meer geluk dan wijsheid maar hij leek redelijk te zijn uitgebodemd bij entry). Gisteren $DSFIR gekocht en overweeg een entry in $BABA.
pi_209852905
Weet iemand wanneer dividend wordt uitbetaald bij Heineken?
pi_209858462
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 15:09 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Weet iemand wanneer dividend wordt uitbetaald bij Heineken?
2/8 ex, 10/8 betaalbaar (interim).
Best pilot in history
pi_209858503
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 22:38 schreef nostra het volgende:

[..]
2/8 ex, 10/8 betaalbaar (interim).
Is er een lijst waarop je de betaaldata van andere bedrijven kan zien?
pi_209858559
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 22:41 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Is er een lijst waarop je de betaaldata van andere bedrijven kan zien?
https://www.dividendpro.nl/aandelen/heineken/
Best pilot in history
  woensdag 12 juli 2023 @ 20:40:22 #133
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_209869899
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 12:40 schreef JimmyJames het volgende:
SOLD SHELL AEB Jul21'23 27 PUT (RD) @:FTA @ 0.6
BOUGHT SHELL AEB Jul21'23 27 PUT (RD) @fta @ 0.08
verder nog deze shortputs gesloten vandaag:
BOUGHT SLV Jul21'23 21 PUT @ 0.06
BOUGHT KWEB Aug18'23 22 PUT @ 0.05
  donderdag 13 juli 2023 @ 18:06:10 #134
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_209880860
SOLD SLV Oct20'23 26 CALL @ 0.43
  maandag 17 juli 2023 @ 13:47:15 #135
545 dop
:copyright: dop
pi_209928776
Asmi er uit ritje van 300 naar 400 is mooi in een paar maanden. marktgenoot Asml komt deze week met cijfers, mogelijk zet dat wat druk naar beneden en kan ik ze later lager weer oppiken. en als niet dan nog steeds mooi rendement
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_209931120
Iemand hier bekend met obligaties?
Krijg bij ABN obligatie de indruk dat de couponrente niet verdisconteerd zit in de prijs? Coupon + verschil met nominale waarde zou namelijk wel erg hoge rente impliceren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_209936965
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:46 schreef ludovico het volgende:
Iemand hier bekend met obligaties?
Krijg bij ABN obligatie de indruk dat de couponrente niet verdisconteerd zit in de prijs? Coupon + verschil met nominale waarde zou namelijk wel erg hoge rente impliceren.
Bedoel je de rente die de obligatie tegoed heeft sinds de laatste coupon uitbetaling? Die rente zit normaalgesproken niet in de prijs quote, maar je moet het bij de transactie wel vergoeden aan de verkoper.
https://www.investopedia.com/articles/bonds/07/price_yield.asp

Edit: ik zie nu dat je het ook in Beursvloer vroeg en dat het daar wordt uitgelegd. Laten we er hier niet verder over gaan, want off-topic.

[ Bericht 6% gewijzigd door jaco op 18-07-2023 05:52:20 (Al in Beursvloer) ]
pi_209939386
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 05:45 schreef jaco het volgende:

[..]
Bedoel je de rente die de obligatie tegoed heeft sinds de laatste coupon uitbetaling? Die rente zit normaalgesproken niet in de prijs quote, maar je moet het bij de transactie wel vergoeden aan de verkoper.
https://www.investopedia.com/articles/bonds/07/price_yield.asp

Edit: ik zie nu dat je het ook in Beursvloer vroeg en dat het daar wordt uitgelegd. Laten we er hier niet verder over gaan, want off-topic.
Juistem, dit verhaal ;) Thx

quote:
Because you will be the holder of record when the actual coupon payment is made and will receive the full coupon payment, you must pay the previous owner his or her percentage of that coupon payment at the time of trade settlement.1 In other words, the actual trade settlement amount consists of the purchase price plus accrued interest.1
Financial Industry Regulatory Authority. "Bond Basics."
Dacht altijd dat dit gewoon helemaal verdisconteerd in de prijs zat. Leren ze je niet bij finance 1 en 2 (of ik let niet op, kan ook).

[ Bericht 11% gewijzigd door ludovico op 18-07-2023 11:16:20 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 18 juli 2023 @ 19:05:12 #139
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_209946033
Nog wat van deze jongens:
SOLD TELL Aug18'23 1.5 CALL @ 0.19

edit nog wat shell shortputjes teruggehaald:
BOUGHT SHELL AEB Aug18'23 25 PUT (RD) @fta @ 0.1
BOUGHT SHELL AEB Sep15'23 22 PUT (RD) @fta @ 0.06

nog wat telletjes aangezien een aantal gecalled worden vrijdag
SOLD TELL Oct20'23 1.5 PUT @ 0.21

quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 21:23 schreef JimmyJames het volgende:
SOLD NFLX Sep15'23 250 PUT @ 2.36
Netflix shortput teruggehaald voor 0.1
BOUGHT SHELL AEB Sep15'23 23 PUT (RD) @fta @ 0.08

[ Bericht 41% gewijzigd door JimmyJames op 20-07-2023 19:39:48 ]
pi_210024794
Oké, alles weer op orde en back in the game. Defensief begonnen. To add: QQQ's bij dip en Nederlandse industrie (AAI, TKH) idem. Medio september na Q2 is mijn glazen bol daarvoor. ;) Thema's water, infra, elektrificatie, hard assets, defensie, rente/inflatie. Chinafactor is wiggly.

Product
• ACKERMANS V.HAAREN 10,4%.
• AMSTERDAM COMMOD. 11,0%
• BYD CO LTD 6,0%
• DBX MSCI WORLD HEALTHCAREETF 7,4%
• ISHARES INFRA GLO 7,3%
• ISHARES S&P 500 6,7%
• JD.COM INC. - AMERICA 8,8%
• L3HARRIS TECHNOLOGIES INC. COMM... 11,8%
• LYXOR WORLD WATER UCITS ETF - DIST 7,6%
• MARKEL CORPORATION COM 4,2%
• SBM OFFSHORE 8,8%
• SVENSKA HANDELSBANKEN A 10,3%
• VI1 P28.00 15DEC23 -0,3%
Best pilot in history
  maandag 24 juli 2023 @ 18:16:03 #141
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210025588
Ben nu wel even uitgeschreven:
SOLD TELL Aug18'23 1.5 CALL @ 0.24
  dinsdag 25 juli 2023 @ 17:10:38 #142
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_210036252
b&m er uit vanwege volle waardering en wil de blootstelling aan de UK consumenten afbouwen

Petershill er in vanwege het superieure, maar onbegrepen bedrijfsmodel en de flinke discount tov NAV
The more debt, the better
pi_210078946
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 17:10 schreef flyguy het volgende:
b&m er uit vanwege volle waardering en wil de blootstelling aan de UK consumenten afbouwen

Petershill er in vanwege het superieure, maar onbegrepen bedrijfsmodel en de flinke discount tov NAV
Kan je wat meer vertellen over het superieure, maar onbegrepen bedrijfsmodel van Petershill? Ziet er op het eerste oog interessant uit.
Best pilot in history
pi_210083171
103 Avantium. Ik heb een manager gesproken en die sprak z'n mond voorbij. Avantium gaat grondstoffen aan Coca Cola voor PET-flessen leveren.
pi_210111665
Beetje lastig om er een goed beeld van te krijgen (want Zuid Afrikaans), maar ik heb een plukje African Rainbow minerals Ltd gekocht. Zeer hoge winsten ten opzichte van de kosten en veel dividend, zo'n 30%.
pi_210139236
Ik ben mijn portefeuille wat aan het afbouwen omdat ik de cash nodig heb. Gisteren Caterpiller met een goede winst kunnen verkopen.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 20:44:38 #147
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_210149410
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 11:46 schreef nostra het volgende:

[..]
Kan je wat meer vertellen over het superieure, maar onbegrepen bedrijfsmodel van Petershill? Ziet er op het eerste oog interessant uit.
Private Equity heeft voor de managers al een heel asset-light verdienmodel wat extreemgoed schaalt (2 and 20), het is dus eigenlijk al beter om een PE partij te hebben dan klant bij ze te zijn. Daarom hebben aandelen zoals Blackstone, Apollo, etc het ook heel goed gedaan. Aangezien Goldman Sachs veel dienstverlening geeft aan veel PE partijen kennen ze een hoop (ook via hun klanten) en via Petershill nemen ze dus een belang in diverse PE managers (met name mid-market partijen (waar vaak het meeste te halen valt)). Dus je heb via Petershill een behoorlijk spreiding van belangen in diverse PE managers (zowel private equity, maar ook private credit en de rest). En het vermogen onder beheer van die managers blijft eigenlijk nog constant groeien. Aangezien Petershill ook tegen een dikke discount tegen NAV verhandeld is het een interessante naam wat mij betreft op moment.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 09:12:11 #148
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_210221059
Er uit: GOOG (zal vast nog wel verdubbelen de komende jaren, maar de grote groei zie ik niet meer. Nemen mensen aan bij de vleet en geven de werknemers flink stock (options))

Er voor bijgekocht: LMT (woon niet in NL, dus kan ze gewoon kopen. Prima prijs en die orderboeken blijven wel vol) en COKE (doet het als bottelaar goed en de multiple op de CF is prima)
pi_210221089
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 09:12 schreef flyguy het volgende:
Er voor bijgekocht: LMT (woon niet in NL, dus kan ze gewoon kopen.
Dat blijft echt idioot.
Best pilot in history
  woensdag 9 augustus 2023 @ 09:23:18 #150
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_210221176
quote:
9s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 09:14 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat blijft echt idioot.
100% eens, Nederlanders kunnen het niet kopen want die bedrijven verkopen ook spul waar 'we' het niet mee eens zijn.... maar de Nederlanders Staat plaatst er naar hartelust orders.
pi_210221228
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 09:23 schreef flyguy het volgende:

[..]
100% eens, Nederlanders kunnen het niet kopen want die bedrijven verkopen ook spul waar 'we' het niet mee eens zijn.... maar de Nederlanders Staat plaatst er naar hartelust orders.
Ja en ik snap de willekeur ook niet, Raytheon en L3Harris zijn geen probleem; Lockheed ineens wel. Geen idee of dat met speciale munitie oid te maken heeft, maar dan nog. Bovendien kan je een hele waslijst aan foute bedrijven bedenken, van Altria tot Shell tot Glencore.
Best pilot in history
  woensdag 23 augustus 2023 @ 20:51:11 #152
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210399012
quote:
10s.gif Op donderdag 25 mei 2023 19:45 schreef JimmyJames het volgende:
SOLD NVDA Jun21'24 200 PUT @ 8

niet vragen naar de logica, die is er niet.
BOUGHT NVDA Jun21'24 200 PUT @ 3

Geen slechte return in 3 maanden..

Gokje met paar % van bovenstaande winsten:
BOUGHT QQQ Sep15'23 405 CALL @ 0.1

[ Bericht 7% gewijzigd door JimmyJames op 23-08-2023 22:02:08 ]
pi_210415127
Ik heb in Januari 2022 JDE Peet's gekocht. Vorige week was het tijd om het weer te verkopen.

https://www.nu.nl/economi(...)d-te-vertrekken.html

JDE Peet's weigert z'n aktiviteiten in Rusland op te geven. Ze hoeven dat officieel ook niet volgens de huidige boycot richtlijnen, omdat koffie en thee onder voedsel vallen. Ik denk echter dat JDE Peet's zich toch bij de sankties zou moeten aansluiten. Een rus die thee of koffie drinkt, heeft in ieder geval al water om het aan te maken. Water is een essentieel levensmiddel dat je nooit moet boycotten, maar koffie en thee zijn dat niet. Dit lijken me juist twee produkten die goed passen in een boycot.

Even los van mijn eigen mening, is het te verwachten dat JDE Peet's met dit standpunt afgestraft gaat worden door ESG georienteerde beleggers zoals bepaalde pensioenfondsen. Dus ook financieel is er een reden om er even uit te stappen.

Het aandeel is fundamenteel gezien niet goedkoop en niet duur. Ik heb meerdere goedkope aandelen op het oog, dus dat is ook een reden om fondsen vrij te maken.
  donderdag 31 augustus 2023 @ 22:06:22 #154
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210493358
Nog wat van deze (naakt):
SOLD TELL Jan17'25 7 CALL @ 0.14
  dinsdag 5 september 2023 @ 19:22:21 #155
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210542685
SOLD AD AEB Oct20'23 28 PUT (AH) @fta @ 0.46

Stond in de bonus..
  dinsdag 5 september 2023 @ 21:32:58 #156
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_210544238
@Mortaxx en ik willen meedoen
graag op anoniem
pi_210550121
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 22:06 schreef JimmyJames het volgende:
Nog wat van deze (naakt):
SOLD TELL Jan17'25 7 CALL @ 0.14
Gedurfd, naakt.
Best pilot in history
pi_210565440
Nog even over JDE Peet's en Rusland. Na mijn post kondigden Heineken en British American Tobacco hun vertrek uit Rusland en Wit-Rusland aan. Als F&B gigant kun je jezelf niet meer verschuilen achter het argument dat de producten eerste levensbehoeften zouden zijn. Dat geldt misschien voor generieke produkten en commodities, maar niet voor merk artikelen. Ik denk JDE Peet's haar standpunt moet herzien.

Inmiddels als vervanging gekocht: Compagnie du Bois Sauvage SA (COMB.BE) voor 296.33 euro gemiddeld.

Dit is een ietwat obscure familie holding in Belgie. De beleggingen bestaan uit belangen in Umicore (genoteerd industrieel bedrijf: batterijen, recycling,etc), Noël Group (extrusie van synthetische en bio-based materialen), Berenberg Bank (Duitse zakenbank), ¾nsect (productie van natuurlijke eiwitten en meststoffen op basis van insecten), Vastgoed in Europa en de VS. Nog twee kleinere industriele beleggingen, Futerro en Galactic, eveneens gericht op duurzaamheid. 14 miljoen Euro in een portfolio met in Belgie genoteerde aandelen. Tenslotte een chocolade groep met de merken Neuhaus, Jeff de Bruges, Corné Port Royal en Artista Chocolates.

De chocolade groep vertegenwoordigt verruit het grootste deel van de waarde. Dit is ook de enige tak die door COMB zelf wordt gerund, hoewel ze niet 100% aandeelhouder zijn van alle divisies. De merken zitten in het luxe segment. Een doos met 24 Neuhaus pralines komt je op 36 Euro te staan, exclusief verzendkosten. Verse pralines kun je krijgen bij de Neuhaus boetiek in Westfield Mall of the Netherlands, Leidschendam. Ik ben daar nog niet geweest, maar kost je ¤ 8,50 per ons volgens een Google Review. Maar goed, we praten over luxe chocolaatjes en niet luxe handtassen of auto's. Ik denk dat ook in mindere economische tijden, chocolade liefhebbers zo nu en dan 36 euro voor goede kwaliteit neertellen ipv overstappen naar Smarties en Mars repen. Bovendien wordt chocolade meestal als kado gekocht en je verschijnt ook niet met een Kitkat of een Twix op een verjaardag.

Terug naar COMB. In hun laatste jaarverslag, schatten ze zelf de totale waarde van al hun beleggingen en komen op 884,6 miljoen euro. De market cap van het aandeel is 500 miljoen euro. Dergelijke kortingen komen vaak voor bij holding maatschappijen. Ik ga er niet vanuit dat die korting op magische wijze wordt ingelopen, precies nadat ik ben ingestapt. Dit is meer een belegging waarbij ik reken op goede aktiviteiten en goede ondernemers die waarschijnlijk de inflatie verslaan over een langere periode gemeten. Dus hetzelfde idee als achter JDE Peet's. COMB heeft weinig schulden hetgeen bijdraagt aan mijn gemoedsrust (~ 187 mln op 822 mln eigen vermogen).

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 08-09-2023 13:06:09 (spelling) ]
  zondag 10 september 2023 @ 01:48:43 #159
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_210587029

John Huber

Ik ga Discover Financial Services kopen.

Financials afgelopen 11 jaar:

Ze hebben wat tijdelijk geouwehoer met de FDIC regulators. Verder is het niet zo'n spannende credit card maatschappij, dat sinds ze public zijn altijd winst draait en alle cijfers gestaag groeien, behalve hun LT debt, die blijft gelijk. Grootste deel van de winst wordt naar de aandeelhouders terug geschoven via dividend en buy-backs.

Ze worden nu verhandeld voor minder dan 6x de winst van de afgelopen 4 kwartalen. Ze zullen wel wat minder verdienen volgend jaar, of het jaar daarna. Maar vooruitkijkend over 5 jaar maak ik een voorzichtige inschatting dat Earnings gemiddeld circa 3% groeien, ze jaarlijks circa 5% van de aandelen inkopen en hun P/E wat uitdijt naar een bescheiden 9x.

Aandeel zou dan moeten compounden @ 18,3% per jaar, exclusief het dividend (~3% dat er boven op komt, afgelopen 13 jaar verhoogd). Ik acht de margin of safety groot genoeg.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_210599764
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 17:10 schreef flyguy het volgende:
Flinke tik gehad vorige week, reden om er anders tegenaan te kijken voor jou?
Best pilot in history
  maandag 11 september 2023 @ 20:28:35 #161
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210606038
SOLD NVDA Dec19'25 215 PUT @ 15.4

NVIDIA tegen iets lagere waardering.
pi_210614071
Gekocht: Italmobiliare SpA (ITM.MI) voor 24,70 Euro

Nog een Europese familie holding. Italmobiliare SpA is ruim twee keer groter en ook iets aktiever dan Compagnie du Bois Sauvage. Het is geen telco bedrijf: mobiliare betekent aandeel in het Italiaans. De grootste investeringen zijn gedaan in Caffé Borbone en Santa Maria Novella. De eerste is een Italiaans koffiemerk en de tweede een luxe cosmetica merk, voornamelijk geurtjes. Beide merken zijn onlangs begonnen met internationale uitbreiding van hun verkoop netwerken.

Mochten de details je interesseren, dan verwijs ik naar deze uitgebreide post van een van de beste stock picking bloggers. Ik ben het eens met zijn analyse en conclusies. Ook wat betreft het ontbreken van een catalyst. Italmobiliare is: kopen en een paar jaar niet aankomen. Uiteraard wel blijven volgen of ze geen rare dingen gaan doen. Ik verwacht minimaal inflatie bij te houden, met misschien nog een verrassing in petto dankzij Borbone of Santa Maria Novella. Net als de blogger heb ik een paar procent van mijn portfolio in Italmobiliare.
  dinsdag 12 september 2023 @ 18:19:10 #163
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_210615445
quote:
7s.gif Op maandag 11 september 2023 09:47 schreef nostra het volgende:

[..]
Flinke tik gehad vorige week, reden om er anders tegenaan te kijken voor jou?
Nee, was te verwachten. PE verkoopt weinig in deze markten, dus lage performance fees (Afhankelijk van hoe een paar grote IPOs zoals ARM het doen, kan er begin 2024 wel weer een redelijk IPO window zijn en daarmee stijgende performance fees). AUM stijgt gewoon verder (momenteel wat mij betreft de belangrijkste driver voor deze casus) en de discount is nog enorm. De buybacks bij deze discount zijn dan ook behoorlijk prettig.
  woensdag 13 september 2023 @ 19:29:39 #164
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210626706
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 16:20 schreef jaco het volgende:
Gekocht: Italmobiliare SpA (ITM.MI) voor 24,70 Euro

Nog een Europese familie holding. Italmobiliare SpA is ruim twee keer groter en ook iets aktiever dan Compagnie du Bois Sauvage. Het is geen telco bedrijf: mobiliare betekent aandeel in het Italiaans. De grootste investeringen zijn gedaan in Caffé Borbone en Santa Maria Novella. De eerste is een Italiaans koffiemerk en de tweede een luxe cosmetica merk, voornamelijk geurtjes. Beide merken zijn onlangs begonnen met internationale uitbreiding van hun verkoop netwerken.

Mochten de details je interesseren, dan verwijs ik naar deze uitgebreide post van een van de beste stock picking bloggers. Ik ben het eens met zijn analyse en conclusies. Ook wat betreft het ontbreken van een catalyst. Italmobiliare is: kopen en een paar jaar niet aankomen. Uiteraard wel blijven volgen of ze geen rare dingen gaan doen. Ik verwacht minimaal inflatie bij te houden, met misschien nog een verrassing in petto dankzij Borbone of Santa Maria Novella. Net als de blogger heb ik een paar procent van mijn portfolio in Italmobiliare.
Ik kom vaak in Italie. Ik zal eens letten op een aantal van die merken/bedrijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door JimmyJames op 13-09-2023 19:57:56 ]
pi_210632423
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 19:29 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Ik kom vaak in Italie. Ik zal eens letten op een aantal van die merken/bedrijven.
Caffè Borbone verkoopt z'n coffee voornamelijk in capsules (Nespresso, Dolce Gusto en Lavazza machines). Als je een van die machines hebt, zou je het mee kunnen nemen en thuis proberen. Ze hebben ook verpakte koffie bonen of gemalen koffie als je thuis filter koffie maakt. Ik moet het zelf nog online bestellen, maar afgaande op de vele recensies is het erg lekker.

Santa Maria Novella heeft een museum / experience store naast de Santa Maria Novella Basilica in Florence, waar de parfumerie ooit gestart is. Als luxe merk is het verder beperkt verkrijgbaar. Een geurtje komt je wel op 100 euro te staan, maar ze hebben ook nog wat huidverzorgings artikelen waar de teller op een paar tientjes blijft staan.
  vrijdag 15 september 2023 @ 00:41:40 #166
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210639280
Firenze ben ik 11 maanden geleden nog geweest (dikke aanrader). Ik zal eens letten op de share of shelf van Caffè Borbone in de supermarkten.
pi_210646334
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 18:19 schreef flyguy het volgende:

[..]
Nee, was te verwachten. PE verkoopt weinig in deze markten, dus lage performance fees (Afhankelijk van hoe een paar grote IPOs zoals ARM het doen, kan er begin 2024 wel weer een redelijk IPO window zijn en daarmee stijgende performance fees). AUM stijgt gewoon verder (momenteel wat mij betreft de belangrijkste driver voor deze casus) en de discount is nog enorm. De buybacks bij deze discount zijn dan ook behoorlijk prettig.
Ik doe klein met je mee, 5k stukjes gekocht. Interessante propositie. Thanks voor melden.
Best pilot in history
pi_210672022
Vrijdag heb ik Brunel call opties (met een weinig winst) gesloten. Maar zag aan het einde van de dag dat er 250.000 stukken waren verhandeld (normaal 12000) en vandaag ook weer een uitschieter qua koers en volume.

Zit er een overname van Brunel aan te komen? Of wil de ex groot aandeelhouder Jan van Barneveld, weer in het bedrijf duiken??
  maandag 18 september 2023 @ 20:12:30 #169
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210676578
Nog wat calls geschreven:

SOLD TELL Apr19'24 2.5 CALL @ 0.11
SOLD TELL Nov17'23 1.5 CALL @ 0.11
SOLD SLV Mar15'24 26 CALL @ 0.45 - Zilver heb ik al lang en doet vrijwel niks
SOLD SHELL AEB Nov17'23 28.5 PUT (RD) @fta @ 0.32 - Shell, meestal gratis geld

Ik heb een kooporder gezet op heineken holding.
pi_210752993
Ingestapt in Indonesië ETF naar aanleiding van dit artikel https://www.beleggersbela(...)de-energietransitie/

B2 Impact weer toegevoegd, NPL markt moet weer op gang gaan komen op mlt.

L3Harris, JD en water-/medisch-/infrastructuur-/S&P-ETF's bijgekocht.

Gedekte calls op SBM en Handelsbanken @ 13 en @ 102.50 geschreven. Puts Aalberts @ 34, Twentsche Kabel @ 35 en Skf AB (lagers) @ 180 geschreven, alle expi dec.
Best pilot in history
  maandag 25 september 2023 @ 21:50:29 #171
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210753074
Nog wat SLV ongedekt geschreven.
SOLD SLV Jun28'24 33 CALL @ 0.29
SOLD SLV Jan17'25 47 CALL @ 0.31
pi_210753124
Wel wat monsterboxen krugerrands liggen? ;)
Best pilot in history
  maandag 25 september 2023 @ 22:04:37 #173
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210753247
Had ik nog nooit van gehoord. Interessant.

Nee, goud heb ik niet.
pi_210754667
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 22:04 schreef JimmyJames het volgende:
Had ik nog nooit van gehoord. Interessant.

Nee, goud heb ik niet.
Ze hebben ook zilveren, al zijn die iets minder gangbaar dan Maple Leafs, Kangaroos etc. Geen idee hoe het nu met btw zit, volgens mij margeregeling dus dan is het te verwaarlozen voor een belegging. Al is het wel echt voor apocalpytische scenario's natuurlijk, en zelfs dan vraag ik me af of je er echt wat aan hebt.

Maatje van me zit in de handel van die munten, dat is erg leuk verdienen (vooral op de specials, rest is flinterdunne marge, dus volume draaien). Wel hard werken. En gevaarlijk in the end (je moet snel kunnen leveren dus voorraad hebben).
Best pilot in history
  donderdag 28 september 2023 @ 15:28:38 #175
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210777796
Heineken Holding gekocht..

En shell geschreven:

SOLD SHELL AEB Jun21'24 26 PUT (RD) @fta @ 0.75

[ Bericht 78% gewijzigd door JimmyJames op 28-09-2023 21:04:48 ]
pi_210781197
Ik heb LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton bijgekocht.
pi_210814228
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 15:28 schreef JimmyJames het volgende:

SOLD SHELL AEB Jun21'24 26 PUT (RD) @fta @ 0.75
Same. fta? markt oid?

En calls Flow DEC21 @17 verkocht, ik zie echt geen enkele catalyst voor die lui om omhoog te kruipen na die pre-closingcall of het moet echt een black swan of overname zijn, beide erg onwaarschijnlijk. Op geen nieuws en 6x gemiddeld volume (tot nu) zo'n daling met zoveel insiderskennis over NTI doet me ook niet veel positiefs vermoeden.
Best pilot in history
  maandag 2 oktober 2023 @ 19:26:20 #178
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210816159
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Same. fta? markt oid?

En calls Flow DEC21 @:17 verkocht, ik zie echt geen enkele catalyst voor die lui om omhoog te kruipen na die pre-closingcall of het moet echt een black swan of overname zijn, beide erg onwaarschijnlijk. Op geen nieuws en 6x gemiddeld volume (tot nu) zo'n daling met zoveel insiderskennis over NTI doet me ook niet veel positiefs vermoeden.
Geen idee waarom ze er FTA achter zetten :P

Deze nog geschreven:
SOLD TELL Jan16'26 2.5 CALL @ 0.75

Premie is 70% van de huidige aandelenprijs..
Vraag mij af hoe slim je bent als je die dingen koopt. Kun je net zo goed het aandeel kopen.

En zilver:
SOLD SLV Mar28'24 25 CALL @ 0.34
Hogere geschreven strikes moet ik nog even gedeeltelijk terughalen.
pi_210823917
Persimmon kleine positie geopend (schuldenvrij, dieptepunt cyclus (?), relatief goede marktpositionering), GOLD, Petershill en Markel bijgekocht.
Best pilot in history
pi_210825522
250 aandelen (van de 80.000ish) in een Pierre Soulages gekocht, weer eens wat anders.
Best pilot in history
  woensdag 4 oktober 2023 @ 09:59:20 #181
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210830514
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 19:22 schreef JimmyJames het volgende:
SOLD AD AEB Oct20'23 28 PUT (AH) @:FTA @ 0.46

Stond in de bonus..
Teruggehaald aan 0.20 en deze geschreven:
SOLD AD AEB Nov17'23 27.5 PUT (AH) @fta @ 0.5
pi_210838914
Paar aandelen in Skybound (Walking Dead, Invincible) en Troubadour gekocht in private placements en een stukje in een Laura Owens
(West Coast :7 ).

Puts Signify @ 20 @1,07 en TKH @ 28 @1,55 JUN24.
Best pilot in history
pi_210840943
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Same. fta? markt oid?

En calls Flow DEC21 @:17 verkocht, ik zie echt geen enkele catalyst voor die lui om omhoog te kruipen na die pre-closingcall of het moet echt een black swan of overname zijn, beide erg onwaarschijnlijk. Op geen nieuws en 6x gemiddeld volume (tot nu) zo'n daling met zoveel insiderskennis over NTI doet me ook niet veel positiefs vermoeden.
Catalyst zou kunnen zijn dat de beurs crasht met bijbehorende volumes natuurlijk.
pi_210841455
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 10:04 schreef Alov het volgende:

[..]
Catalyst zou kunnen zijn dat de beurs crasht met bijbehorende volumes natuurlijk.
Dat kan altijd en dan ben ik fucked. Ticket naar Bermuda boeken en nooit meer terugkomen (en hun HQ in de fik steken als dat meer is dan een postbus). Andersom kan natuurlijk ook, verkeerd algootje en gaan.
Best pilot in history
  donderdag 5 oktober 2023 @ 20:36:05 #185
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210847355
Nog wat TELL geschreven...

SOLD TELL Apr19'24 2 CALL @ 0.12
pi_210851112
quote:
7s.gif Op maandag 25 september 2023 21:43 schreef nostra het volgende:
Gedekte calls op SBM geschreven.
Put weer teruggekocht, calls op 11 geschreven MRT24.
Best pilot in history
pi_210851254
En nog wat calls ReedElsevier @34 JUN24 geschreven, rek is er nu wel een beetje uit. Maar AIAIAIAIAI.
Best pilot in history
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:11:09 #188
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210855194
Pluk PepsiCo gekocht.
pi_210855449
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 17:11 schreef JimmyJames het volgende:
Pluk PepsiCo gekocht.
Ja die wordt wel interessant ja, geen idee waarom beverage ineens zo uitgekotst wordt plus dat Pepsi veel breder is. Enniewee, teveel shortposities openstaan om te kunnen kopen nu.
Best pilot in history
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:34:15 #190
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_210855723
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 17:53 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja die wordt wel interessant ja, geen idee waarom beverage ineens zo uitgekotst wordt plus dat Pepsi veel breder is. Enniewee, teveel shortposities openstaan om te kunnen kopen nu.
Vooral vanwege dit dacht ik:

https://www.bloomberg.com(...)ckout=true#xj4y7vzkg

https://www.barrons.com/a(...)arnings-buy-1d6d14f3
pi_210855795
quote:
Dat lijkt me echt geen structureel verhaal (in het bredere licht van de trend van gezonder eten). Hoewel die Amerikanen overal een pilletje voor nodig hebben.
Best pilot in history
  maandag 9 oktober 2023 @ 21:04:46 #192
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210897249
Plukje Diageo PLC (ADR).
pi_210897556
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 21:04 schreef JimmyJames het volgende:
Plukje Diageo PLC (ADR).
Stamp tav avoiden?
Best pilot in history
  maandag 9 oktober 2023 @ 22:10:42 #194
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210898158
Nee, minder transactiekosten en USD is wat overzichtelijker.
pi_210916281
Calletjes Randstad DEC23 geschreven @54, zal niet spannend, mogelijk licht teleurstellend worden (zoveelste keer op rij minder dan Adecco presteren), zowel qua prestatie in Q3 als outlook going further.
Best pilot in history
  woensdag 11 oktober 2023 @ 17:21:52 #196
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210916746
Nog wat TELL calls geschreven:
SOLD TELL Apr19'24 2 CALL @ 0.1

TELL moet even niet +100% doen binnen 191 dagen.
pi_210939560
Nog een klein plukje JD bijgekocht. Mes. Valt. Rijtje adviesverlagingen op non-nieuws, hoewel dat non-nieuws zelf wel inhoud heeft. We zullen Q3 wel zien. Als de balans tenminste sluit bij die Chinezen.

Putjes DSM 60 JUN24 geschreven. Lever maar tzt; of gratis geld.

[ Bericht 1% gewijzigd door nostra op 13-10-2023 17:31:31 ]
Best pilot in history
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:38:38 #198
545 dop
:copyright: dop
pi_210939692
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 17:21 schreef JimmyJames het volgende:
Nog wat TELL calls geschreven:
SOLD TELL Apr19'24 2 CALL @ 0.1

TELL moet even niet +100% doen binnen 191 dagen.
Moet goed komen, financiering van de hele toko blijft een probleem.
Poging om de vergunning voor de bouw van driftwood te verlengen is ook een veeg teken.
Volgens mij is het geld al nagenoeg op dus hoe ze dat tot 2029 willen gaan doen is voorlopig een raadsel.
Zou me verbazen als ze nog ruim boven de ¤1 komen.
Maar goed 1 postief bericht en tell diehards dansen natuurlijk weer op tafel.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 16 oktober 2023 @ 20:47:57 #199
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210975816
BOUGHT TELL Jan17'25 7 CALL @ 0.05
Deze maar teruggehaald. Had er een berg van uitstaan. Geschreven tussen 0.14 en 0.35. Gemiddelde short prijs: 0.21.
pi_210976009
Pfff... vrijdag Ebusco verkocht voor 5,95 die ik paar weken ervoor op 5,7 had gekocht. Ging na die 5,7 nog flink verder naar beneden, dus ik was blij toen het in een paar stappen weer boven die 5,7 was. Gaan ze vandaag nog 16% omhoog. Nou ja, in ieder geval wat winst op gemaakt, maar hier had ik iets meer zenuwen van dan gepland. Bedoeling was ze op de dag van aankoop nog te verkopen omdat ze net een extra duik hadden gemaakt, meestal veren ze dan weer een beetje op en daar had ik op gerekend. Maar dat was nu eens ff niet. Kan niet altijd feest zijn.
Da gao nie nou!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')