https://www.rtvutrecht.nl(...)aat-betaald-parkerenquote:Utrecht - Utrecht gaat als eerste stad van Nederland betaald parkeren invoeren in de hele gemeente. Hoewel de plannen al bekend werden bij de presentatie van het coalitieakkoord, roept een nieuwe raadsbrief veel vragen en reacties op.
"Dit is de opdracht die ik heb", zegt wethouder Lot van Hooijdonk. "En daar zitten belangrijke publieke belangen achter." In de loop van 2023 moeten de parkeerplannen vorm krijgen. Na instemming van de gemeenteraad moet in 2024 stap voor stap op steeds meer plekken betaald worden om te parkeren, tot er in de hele gemeente geen plek meer is om de auto gratis neer te zetten.
De parkeerkaart van Utrecht is een lappendeken met grillige randen. In Rivierenwijk is parkeren ten westen van de Rijnlaan gratis. Daardoor moet je op een deel van de Waalstraat wel betalen voor een parkeerplek, even verderop is het gratis.
Die betaalgrens loopt vaker dwars door wijken en dat zorgt voor parkeeroverlast voor bewoners die net voorbij de betaalgrens wonen. Want waarom zou je voor een dagje Utrecht niet gratis parkeren om met de bus het centrum in te gaan? En een parkeervergunning voor een tweede auto is een stuk duurder dan voor de eerste. Dan is het toch niet zo gek om een wijk verderop te parkeren voor niks. In Oog in Al leidde het gratis parkeren volgens een buurtbewoner zelfs al tot vakantiegangers die hun auto parkeren om via ov en Schiphol op reis te gaan.
"Soms moet je vier, vijf straten verderop parkeren of je bent een kwartier aan het rijden", vertelt Koen Warmink. Hij woont aan de Laan van Chartroise, vlak over de grens, en is betrokken bij de Verkeerswerkgroep Ondiep. Hij ziet dat veel Ondiepers parkeeroverlast ervaren. "Het deel van de mensen dat aan de randen woont wil het liefst dat betaald parkeren zo snel mogelijk wordt ingevoerd."
Ga je wat dieper de wijk in en de roep om betaald parkeren verdwijnt snel, ziet Warmink. "De mensen die wat verder weg wonen, zien de noodzaak niet zo." Maar als de betaalgrens verschuift, zullen ook zij uiteindelijk overlast ervaren.
Op plaatsen waar de parkeerdruk hoog is, zoals in Ondiep en Oog in Al, wordt betaald parkeren zo snel mogelijk ingevoerd. Van Hooijdonk: "Dat gaan we aan de raad voorleggen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze daar tegen zijn."
Géén parkeerdruk
Hoe zit dat met de stukken Utrecht waar nauwelijks overlast is? In Overvecht bijvoorbeeld. "Wij vinden betaald parkeren natuurlijk onzin", zegt Els Wegdam van Wijkplatform Overvecht. "Wij hebben helemaal geen parkeerprobleem."
Wegdam denkt dat de gemeente het geld nodig heeft 'voor dure plannen die ze aan het ontwikkelen zijn'. Daarbij wordt niet gekeken naar de portemonnees van de bewoners. En dat is wel belangrijk, zegt Wegdam. "Zeker in een wijk als Overvecht waar mensen de eindjes aan elkaar moeten knopen."
Voor wethouder Van Hooijdonk zijn er meerdere redenen om het betaald parkeren in de hele gemeente in te voeren, dus ook in Overvecht en de rustigste delen van Leidsche Rijn. Ze wil overlast in de openbare ruimte voorkomen. "Op deze manier proberen we ruimte te maken voor andere doelen zoals vergroening, fiets-parkeren en verblijfsruimte."
De bereikbaarheid van Utrecht speelt ook een rol. Autoverkeer kost veel ruimte, op de weg en ernaast. "Het parkeerbeleid is een van de knoppen waar we aan kunnen draaien om de stad mobiel te kunnen houden", zegt Van Hooijdonk. Ze vindt het bovendien niet meer dan redelijk dat mensen ook betalen voor de ruimte die een auto inneemt.
Het klopt wat Wegdam van Wijkplatform Overvecht zegt: de gemeente kan het geld ook goed gebruiken voor andere projecten. Van Hooijdonk: "Dat zit nu al in onze begroting." Behalve de uitbreiding van het gebied, gaan de tarieven per 2023 ook stevig omhoog. "Dat levert meer inkomsten op en dat steken we in mobiliteitsmaatregelen, de openbare ruimte en groen."
De gemeente onderzoekt of het mogelijk is om bewoners met een kleine portemonnee tegemoet te komen. "Daar zijn nog geen concrete ideeën over. Juist omdat het om een belasting gaat, is het lastig. Je moet best wel creatief zijn om daar een oplossing voor te vinden. Ik kan wel zeggen dat we het heel graag willen en hard aan het werk zijn om die creativiteit ten volle te laten stromen."
Inspraak
Van Hooijdonk verwijst meermaals naar het coalitieakkoord als het gaat om de plannen. Wat haar betreft is de invoering van betaald parkeren in de hele stad al een voldongen feit. "Dat is de opdracht die ik heb."
In datzelfde coalitieakkoord staan ook afspraken over de inspraak van Utrechters. "De grote uitdagingen waar we in deze periode voor staan, willen we samen met de stad, met Utrechters aanpakken", schreven de coalitiepartijen. "Dit betekent dat Utrechters zeggenschap hebben over ontwikkelingen in hun stad, wijk, buurt en straat."
Het gevoel: we staan voor een voldongen feit
Koen Warming, Verkeerswerkgroep Ondiep
Koen Warmink van Verkeerswerkgroep Ondiep vraagt zich al langer af welke invloed de werkgroep daadwerkelijk heeft. Het is de reden dat hij de laatste tijd minder actief is. Onlangs was er een discussieavond, vertelt hij. "Dat was op zich wel een nuttige avond. Maar wel met het gevoel van: we staan voor een voldongen feit."
Ook in Overvecht vragen bewoners zich af wat de inspraak waard is. Els Wegdam: "Waar blijft de participatie in de stad? Waar hebben we nog wat over te vertellen?"
De wethouder is duidelijk: Utrechters krijgen geen inspraak over óf de maatregel wordt ingevoerd, alleen over de manier waarop dat gebeurt. Als het voorstel van de wethouder wordt aangenomen, komt ook de verplichte draagvlakmeting te vervallen.
Utrechters krijgen wel inspraak over randzaken. Dat gaat dan bijvoorbeeld over de venstertijden, de volgorde van invoeren en de communicatie met burgers. Over de tarieven hebben bewoners ook niks te zeggen. "Nee, helaas." Parkeergeld is wettelijk gezien een vorm van belasting. Het is niet gebruikelijk dat burgers daar inspraak over krijgen, aldus Van Hooijdonk.
Haar voorstel komt begin 2023 ter inzage en moet dan in de loop van het jaar worden aangenomen door de raad. "En dan hebben we nog voorbereidingstijd nodig: we moeten het aankondigen, organiseren, er moeten betaalpalen komen." Het duurt zeker tot 2024 voor heel Utrecht betaald parkeert.
Nou ben ik gewend aan erger dan een parkeervergunning (veel duurder), maar hoe is dat niet tof vinden zeiken?quote:Op maandag 28 november 2022 00:08 schreef Isdatzo het volgende:
Prima zaak. Al dat gehuil van mensen die menen dat het voor bewoners onbetaalbaar wordt slaat natuurlijk nergens op: bewoners komen gewoon in aanmerking voor een parkeervergunning, de dagjesmensen niet. Een parkeervergunning kost je nu zo'n ¤100 per jaar voor de goedkoopste zones, dus dat zal niet veel meer worden in de gebieden waar het nu nog 'gratis' is (als je een plekje weet te bemachtigen).
Kan niet wachten(ik woon ongeveer op de grens betaald/niet betaald).
Waarom zou ik extra kosten als bewoner willen terwijl er hier (buiten de stad, op 11 km afstand) geen parkeerproblemen zijn?quote:Op maandag 28 november 2022 00:08 schreef Isdatzo het volgende:
Prima zaak. Al dat gehuil van mensen die menen dat het voor bewoners onbetaalbaar wordt slaat natuurlijk nergens op: bewoners komen gewoon in aanmerking voor een parkeervergunning, de dagjesmensen niet. Een parkeervergunning kost je nu zo'n ¤100 per jaar voor de goedkoopste zones, dus dat zal niet veel meer worden in de gebieden waar het nu nog 'gratis' is (als je een plekje weet te bemachtigen).
Kan niet wachten(ik woon ongeveer op de grens betaald/niet betaald).
quote:..'..tot er in de hele gemeente geen plek meer is om de auto gratis neer te zetten.'
https://pki.utrecht.nl/Lo(...)6749c2e66a169466bacequote:Op maandag 28 november 2022 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou ben ik gewend aan erger dan een parkeervergunning (veel duurder),
Nou, blader het vorige deel eens door zou ik zeggenquote:maar hoe is dat niet tof vinden zeiken?
Het is niet alleen een parkeervergunning hè.quote:Op maandag 28 november 2022 00:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
https://pki.utrecht.nl/Lo(...)6749c2e66a169466bace
[..]
Nou, blader het vorige deel eens door zou ik zeggen.
Omdat je te lui bent om met de bakfiets te gaan misschien?quote:Op maandag 28 november 2022 00:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is niet alleen een parkeervergunning hè.
Als ik mijn kind naar zwemles wil rijden, boodschappen wil doen in een lokaal winkelcentrum etc, moet ik als bewoner parkeerkosten gaan betalen. Terwijl er hier in de buitengebieden geen parkeerproblemen zijn. En ik gewoon mijn auto kwijt kan bij de slager in Vleuten etc.
Waarom die extra kosten?
Benzine plus parkeren is goedkoper als ik met mijn vrouw naar Utrecht ga als wanneer we met de trein gaan.quote:Op maandag 28 november 2022 02:26 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe debiel ben je als je met de auto naar Utrecht gaat rijden ipv gewoon met het OV gaat![]()
”Hoe debiel ben je” zou een goede eerste post in zo’n beetje elk topic wat jij opent kunnen zijn.quote:Op maandag 28 november 2022 02:26 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe debiel ben je als je met de auto naar Utrecht gaat rijden ipv gewoon met het OV gaatdan verdien je het ook gewoon omn bij te betalen voor het parkeren hoor, godallemachtig wat ben je dan lui zeg.
' Maar boehoehoehoehoe ik moest toevallig naar een bedrijventerrein aan de rand van de stad bij Rijnsweerd !!' nou dan vraag je of je op het eigen terrein van het bedrijf kan parkeren en anders ga je lekker met de fiets, luiwammes.
' Maar boehoehoe ik kan niet meer zo goed lopen' dan heb je vast een gehandicaptenparkeerkaart en anders zal het met dat kreupele wel meevallen, vetklep.
'Maar boehoehoe ik woon in Schubbekutteveen en het OV duurt te lang' dan rijd je naar je dichtstbijzijnde treinstation, parkeer je daar lekker gratis en ga je alsnog met de trein.
Echt helemaal geen enkele sympathie voor mensen die vastgekoekt zitten aan hun vervuilende koekblik, en nee ik stem absoluut geen groenlinks maar hier hebben ze gewoon gelijk in.
Ok dan ga je lekker met de auto en niet zeuren over het parkeergeld danquote:Op maandag 28 november 2022 06:08 schreef bijdehand het volgende:
r Utrecht gaat rijden ipv gewoon met het OV gaat
Benzine plus parkeren is goedkoper als ik met mijn vrouw naar Ut
Het is betaald. En waarom zou je met de AUTO naar de sportschool gaanquote:Op maandag 28 november 2022 07:20 schreef warmekermis het volgende:
Vet kut. Uurtje sporten bij een openbare sportzaal wordt op deze manier ook duurder. Afhankelijk van wanneer betaalt moet worden dan.
Hoe moddervet moet je wel niet zijn om IN utrecht te wonen en alsnog met de AUTO naar een andere locatie IN Utrecht te willen gaanquote:Op maandag 28 november 2022 07:14 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
[..]
”Hoe debiel ben je” zou een goede eerste post in zo’n beetje elk topic wat jij opent kunnen zijn.
Overigens gaat het over de inwoners van Utrecht die geconfronteerd worden met extra kosten waarvan velen het nut niet inzien. Maar dat is voor mensen zonder auto en/of rijbewijs nogal moeilijk te bevatten kennelijk.
Met een parkeervergunning mag je naast je eigen parkeerrayon ook parkeren in de rayons die met hetzelfde nummer beginnen. Geen idee hoe ze de rayons precies gaan indelen, maar het is niet zo dat je moet lappen zodra je buiten je eigen buurt parkeert. Met de auto naar de zwemles of supermarkt zal dus geen probleem moeten zijn (snap niet waarom je dat zou willen tenzij je een keer een stapel kratten bier moet halen voor een feestje of zo, maar oké).quote:Op maandag 28 november 2022 00:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is niet alleen een parkeervergunning hè.
Als ik mijn kind naar zwemles wil rijden, boodschappen wil doen in een lokaal winkelcentrum etc, moet ik als bewoner parkeerkosten gaan betalen. Terwijl er hier in de buitengebieden geen parkeerproblemen zijn. En ik gewoon mijn auto kwijt kan bij de slager in Vleuten etc.
Waarom die extra kosten?
Het is ook nooit goed, hè?quote:Op maandag 28 november 2022 08:10 schreef RedFever007 het volgende:
Ach Utrechtde bek vol van groen en duurzaam maar elk straathoekje waar nog een paar grassprieten en wat bomen te vinden zijn moet kapot voor nog meer woningen bijv. Daalsepark
http://daalsepark.nl/
Kansloos plan ook weer dit parkeren in die kleine geannexeerde dorpjes te gaan willen invoeren.
Migranten krijgen overal in Nederland voorrang op woningen. Al 40 jaar lang.quote:Op maandag 28 november 2022 11:07 schreef arvensis het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed, hè?
Er is een groot woningtekort, maar er mag niet gebouwd worden. Er is een migrantenprbleem, maar ze mogen niet ergens wonen. Duurzaamheid is belangrijk, maar er mag niks gedaan worden om de doelen te behalen.
Ik denk dat auto's waar slechts twee mensen in passen over het algemeen duurder, vervuilender en niet kleiner zijn dan auto's waar meer mensen in kunnen. Dat zijn namelijk meestal sportauto's.quote:Op maandag 28 november 2022 11:18 schreef Homey het volgende:
Eigenlijk is het heel gek dat >95% van de mensen die vaak rijden, dat doen in een vehikel waar 4 mensen in passen. Maar ze zitten in hun eentje erin. Als je daar op een afstandje naar kijkt, zou je zeggen; waarom geen vehikel waar maar 2 mensen in kunnen? Soort mini auto's. Heb je ook minder parkeerplekken nodig. Wat dat betreft is er nog heel veel te winnen.
De dichterswijk is echt super tof. Veel leuke en hippe tentjes (beers en barrels, de pomp, figo, etc...) Ook voor kinderen enorm veel te doen met buurt speeltuinen of rotsoord (diertjes, speeldingen en fietsjes). Ik mis dat echt wel in Zuilen waar dat nog opkomende is.quote:Op maandag 28 november 2022 00:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Tis al prijzig @:capricia
Maar het leek mij een wijk die én aan mijn behoefte aan snel en goed OV voldoet én aan mijn eis nabij de binnenstad te zitten én nog redelijk rustig is. Al is er ook vrij veel nieuwbouw inmiddels.
Thanks!quote:Op maandag 28 november 2022 12:42 schreef -Splash- het volgende:
[..]
De dichterswijk is echt super tof. Veel leuke en hippe tentjes (beers en barrels, de pomp, figo, etc...) Ook voor kinderen enorm veel te doen met buurt speeltuinen of rotsoord (diertjes, speeldingen en fietsjes). Ik mis dat echt wel in Zuilen waar dat nog opkomende is.
Zeker doen.Alleen jammer van het betaald parkeren. ;-)
Is toch niet erg dat de automobilisten meer moeten gaan betalen om te kunnen sporten? Door het autoverkeer kunnen kinderen namelijk niet meer gratis op straat voor het huis spelen. De gezelligheid is dus weg voor de kinderen.quote:Op maandag 28 november 2022 07:20 schreef warmekermis het volgende:
Vet kut. Uurtje sporten bij een openbare sportzaal wordt op deze manier ook duurder. Afhankelijk van wanneer betaalt moet worden dan.
Als je te lui bent om naar de sportschool te fietsen heeft dat hele sporten meteen al geen zin meer.quote:Op maandag 28 november 2022 13:31 schreef torentje het volgende:
[..]
Is toch niet erg dat de automobilisten meer moeten gaan betalen om te kunnen sporten? Door het autoverkeer kunnen kinderen namelijk niet meer gratis op straat voor het huis spelen. De gezelligheid is dus weg voor de kinderen.
Jij denkt dat autos gaan verdwijnenquote:Op maandag 28 november 2022 13:31 schreef torentje het volgende:
[..]
Is toch niet erg dat de automobilisten meer moeten gaan betalen om te kunnen sporten? Door het autoverkeer kunnen kinderen namelijk niet meer gratis op straat voor het huis spelen. De gezelligheid is dus weg voor de kinderen.
Voor veel mensen van mijn leeftijd is het te laat, als men nu het autoverkeer zou laten verdwijnen.quote:Op maandag 28 november 2022 13:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij denkt dat autos gaan verdwijnen
Voor de rest is dit ook echt dikke bullshit, want bijvoorbeeld in Leidsche Rijn zijn er openbare speeltuinen, trapveldjes, parken en ander soort speelveldjes aangelegd.
Het is meer een beperkte kijk op zaken die is veroorzaakt door een persoonlijke haat. Als de auto weg is dan is het magisch opeens een eenhoorntjes en regenboogjes paradijs geworden... Binnen de kortste tijd zijn de busjes niet uit de straten weg te slaan omdat iedereen toch hun boodschappen shit willen hebben, moet het OV 20x meer rijden omdat mensen toch ergens naar toe moeten en kunnen de koters alsnog niet midden op de lanen spelen omdat ze continu moeten slalommen tussen de fietsers en scooters.
Leuk man zo'n beperkte gedachte.
Nou speeltuintjes aanleggenquote:Op maandag 28 november 2022 13:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij denkt dat autos gaan verdwijnen
Voor de rest is dit ook echt dikke bullshit, want bijvoorbeeld in Leidsche Rijn zijn er openbare speeltuinen, trapveldjes, parken en ander soort speelveldjes aangelegd.
Het is meer een beperkte kijk op zaken die is veroorzaakt door een persoonlijke haat. Als de auto weg is dan is het magisch opeens een eenhoorntjes en regenboogjes paradijs geworden... Binnen de kortste tijd zijn de busjes niet uit de straten weg te slaan omdat iedereen toch hun boodschappen shit willen hebben, moet het OV 20x meer rijden omdat mensen toch ergens naar toe moeten en kunnen de koters alsnog niet midden op de lanen spelen omdat ze continu moeten slalommen tussen de fietsers en scooters.
Leuk man zo'n beperkte gedachte.
Als je geen parkeerplaats kan betalen moet je misschien de auto wegdoen en gaan fietsen.quote:Op maandag 28 november 2022 13:53 schreef DjVero het volgende:
Je zou er maar wonen, kun je ineens voor je parkeerplek betalen én als je bezoek ontvangt, kunnen zij betalen om jou te zien.
Gekke stad.
Hmm ja, wat zou meer verkeersbewegingen veroorzaken: iedereen met de auto naar de supermarkt, of de supermarkt met busjes door de straat. Lastig lastig.quote:Op maandag 28 november 2022 13:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij denkt dat autos gaan verdwijnen
Voor de rest is dit ook echt dikke bullshit, want bijvoorbeeld in Leidsche Rijn zijn er openbare speeltuinen, trapveldjes, parken en ander soort speelveldjes aangelegd.
Het is meer een beperkte kijk op zaken die is veroorzaakt door een persoonlijke haat. Als de auto weg is dan is het magisch opeens een eenhoorntjes en regenboogjes paradijs geworden... Binnen de kortste tijd zijn de busjes niet uit de straten weg te slaan omdat iedereen toch hun boodschappen shit willen hebben, moet het OV 20x meer rijden omdat mensen toch ergens naar toe moeten en kunnen de koters alsnog niet midden op de lanen spelen omdat ze continu moeten slalommen tussen de fietsers en scooters.
Leuk man zo'n beperkte gedachte.
Vraag me af of dat ook voor ouderen en slecht ter been zijnden geldt. OV wordt overigens dan juist in bepaalde gebieden weer rigoureus afgeschaald.quote:Op maandag 28 november 2022 14:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hmm ja, wat zou meer verkeersbewegingen veroorzaken: iedereen met de auto naar de supermarkt, of de supermarkt met busjes door de straat. Lastig lastig.
Hmm ja, wat zou meer verkeersbewegingen veroorzaken: iedereen met de auto overal heen, of de frequentie van het OV verhogen. Lastig lastig.
Hoe dan ook: de autoluwe of -vrije straten/buurten in Amsterdam en Utrecht zijn er gigantisch op vooruitgegaan.
Omdat ze vaak vanuit 0 ook zo ontworpen zijn en omdat voorzieningen dichtbij zijn. Dan is het haalbaar. Niet in Vinex wijken die ontworpen zijn als Vinex wijk woonfabriek ergens ver buiten het centrum met brede lanen en straten waar voorzieningen veel verder weg zijn. Juist een Leidsche Rijn is buiten de stad gelegd om het allemaal infrastructureel makkelijk bereikbaar te krijgen. Iedereen een auto, straten zijn er ook zo op ingericht, dichtbij de snelweg en andere uitvalswegen en dan nu na 20 jaar 'we haten autos u moet maar oprotten met dat kutding van de openbare ruimte'.quote:Op maandag 28 november 2022 14:40 schreef Isdatzo het volgende:
Hoe dan ook: de autoluwe of -vrije straten/buurten in Amsterdam en Utrecht zijn er gigantisch op vooruitgegaan.
Lijkt er haast op dat er zoveel mogelijk wordt bedacht om comfort (jakkie bah) zo onmogelijk mogelijk te maken... voor de goede zaak, natuurlijk.quote:Op maandag 28 november 2022 15:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat ze vaak vanuit 0 ook zo ontworpen zijn en omdat voorzieningen dichtbij zijn. Dan is het haalbaar. Niet in Vinex wijken die ontworpen zijn als Vinex wijk woonfabriek ergens ver buiten het centrum met brede lanen en straten waar voorzieningen veel verder weg zijn. Juist een Leidsche Rijn is buiten de stad gelegd om het allemaal infrastructureel makkelijk bereikbaar te krijgen. Iedereen een auto, straten zijn er ook zo op ingericht, dichtbij de snelweg en andere uitvalswegen en dan nu na 20 jaar 'we haten autos u moet maar oprotten met dat kutding van de openbare ruimte'.
Compleet ziek.
Her OV is de laatste tijd zo extreem onbetrouwbaar dat ik gedwongen met de auto moet meerijden.quote:Op maandag 28 november 2022 14:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hmm ja, wat zou meer verkeersbewegingen veroorzaken: iedereen met de auto overal heen, of de frequentie van het OV verhogen. Lastig lastig.
Hoe dan ook: de autoluwe of -vrije straten/buurten in Amsterdam en Utrecht zijn er gigantisch op vooruitgegaan.
En ook dat ja; de laatste tijd is het echt genieten, dat OV.quote:Op maandag 28 november 2022 15:36 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Her OV is de laatste tijd zo extreem onbetrouwbaar dat ik gedwongen met de auto moet meerijden.
Vrijheid van beweging. Alleen reizen als je echt moet. Anders ga je dat oncomfortabele dure en onbetrouwbare ov niet in.quote:Op maandag 28 november 2022 15:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lijkt er haast op dat er zoveel mogelijk wordt bedacht om comfort (jakkie bah) zo onmogelijk mogelijk te maken... voor de goede zaak, natuurlijk.
Vooral mensen die zelf geen auto kunnen betalen en in slechte sociale huurwoningen wonen met schimmel in de badkamer en de ratten in de keuken en een studieschuld want geen studie afgemaakt en/of werkend in een slecht betaald retailbaantjequote:Op maandag 28 november 2022 15:30 schreef Red_85 het volgende:
Sommigen hier hebben echt een persoonlijke haat die geen grenzen kent. En van daaruit projecteren ze alles op anderen. Geen enkel argument, alleen persoonlijke haat.
Bizar.
Het is sowieso allemaal krom... Participeren mensen! Meedoen! Vol op in de samenleving!quote:Op maandag 28 november 2022 15:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vrijheid van beweging. Alleen reizen als je echt moet. Anders ga je dat oncomfortabele dure en onbetrouwbare ov niet in.
Vraag me ook af wat voor land je wil bereiken als iedereen in zijn eigen beperkte holletje + straatje moet blijven. Krijg je weer datzelfde als vroeger toen reizen alleen te paard of lopend kon. Een hele sterke band met de afkomst.
Dat wilde we juist toch niet in Europa?
Het wordt alleen maar erger. Juist omdat het onbetrouwbaar en duur is, gaan mensen de auto pakken. Resultaat: schrappen lijnen, minder ov. Resultaat: meer mensen een auto. Resultaat.......quote:Op maandag 28 november 2022 15:36 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Her OV is de laatste tijd zo extreem onbetrouwbaar dat ik gedwongen met de auto moet meerijden.
Ik rijd zelden tot nooit auto, omdat ik de luxe heb dat mijn werk dichtbij is... dat betekent niet dat ik daarom maar ervan uitga dat dat voor iedereen geldt.quote:Op maandag 28 november 2022 15:40 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Vooral mensen die zelf geen auto kunnen betalen en in slechte sociale huurwoningen wonen met schimmel in de badkamer en de ratten in de keuken en een studieschuld want geen studie afgemaakt en/of werkend in een slecht betaald retailbaantje
De "ik niets dan jij ook niets" mentaliteit, bah!
Maar jij klaagt dan ook niet namens iedereen die er anders dan jij over denktquote:Op maandag 28 november 2022 15:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik rijd zelden tot nooit auto, omdat ik de luxe heb dat mijn werk dichtbij is... dat betekent niet dat ik daarom maar ervan uitga dat dat voor iedereen geldt.
Maar is een beetje een groene waas die mensen voor de ogen krijgen nu, bij het woord 'auto'.
Retourtje Helmond-Breda: 28,60...quote:Op maandag 28 november 2022 15:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het wordt alleen maar erger. Juist omdat het onbetrouwbaar en duur is, gaan mensen de auto pakken. Resultaat: schrappen lijnen, minder ov. Resultaat: meer mensen een auto. Resultaat.......
De fok tyfus.quote:Op maandag 28 november 2022 15:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Retourtje Helmond-Breda: 28,60...
" " Helmond-Den Bosch: 19.00
" " Helmond-Tilburg 20.80
Ben je de provincie nog niet eens uit.
![]()
![]()
Dagkaartje doorsnee bus: 7.30 euro.quote:Op maandag 28 november 2022 15:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De fok tyfus.
Dat is hemelsbreed 62km en dan ben je er nog niet. Want je gaat niet naar het station om daar te blijven.
Leidsche Rijn, ja lekker boeiend. Het deel van Utrecht aan de goede kant van het Amsterdam-Rijnkanaal is er blij mee. Maar goed, voor Leidsche Rijn: parkeervergunning en je bent voor een paar tientjes per kwartaal klaar. Nou, poe-hee. Drama. Ellende.quote:Op maandag 28 november 2022 15:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat ze vaak vanuit 0 ook zo ontworpen zijn en omdat voorzieningen dichtbij zijn. Dan is het haalbaar. Niet in Vinex wijken die ontworpen zijn als Vinex wijk woonfabriek ergens ver buiten het centrum met brede lanen en straten waar voorzieningen veel verder weg zijn. Juist een Leidsche Rijn is buiten de stad gelegd om het allemaal infrastructureel makkelijk bereikbaar te krijgen. Iedereen een auto, straten zijn er ook zo op ingericht, dichtbij de snelweg en andere uitvalswegen en dan nu na 20 jaar 'we haten autos u moet maar oprotten met dat kutding van de openbare ruimte'.
Compleet ziek.
quote:Op maandag 28 november 2022 15:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dagkaartje doorsnee bus: 7.30 euro.
Die kunnen gewoon een gehandicaptenkaart krijgen wanneer ze daarvoor in aanmerking komen. Daarnaast lijkt het me niet zo slim om de hele stad te asfalteren zodat een handjevol bejaarden lekker met de auto kan blijven gaan. Dan kan je beter kijken hoe je die ouderen van A naar B krijgt, al dan niet met ontheffing.quote:Op maandag 28 november 2022 15:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vraag me af of dat ook voor ouderen en slecht ter been zijnden geldt.
Hebben we het over "bepaalde gebieden", of hebben we het over Utrecht-stad?quote:OV wordt overigens dan juist in bepaalde gebieden weer rigoureus afgeschaald.
Het is wat meid.quote:En sowieso: met kloteweer gaan fietsen...
Binnen welke stad?quote:Op maandag 28 november 2022 15:36 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Her OV is de laatste tijd zo extreem onbetrouwbaar dat ik gedwongen met de auto moet meerijden.
"De hele stad"quote:Op maandag 28 november 2022 15:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die kunnen gewoon een gehandicaptenkaart krijgen wanneer ze daarvoor in aanmerking komen. Daarnaast lijkt het me niet zo slim om de hele stad te asfalteren zodat een handjevol bejaarden lekker met de auto kan blijven gaan. Dan kan je beter kijken hoe je die ouderen van A naar B krijgt, al dan niet met ontheffing.
[..]
Hebben we het over "bepaalde gebieden", of hebben we het over Utrecht-stad?
[..]
Het is wat meid.
@capricia !!!! Kijk hier eens. Weer een met dedain.quote:Op maandag 28 november 2022 15:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Leidsche Rijn, ja lekker boeiend. Het deel van Utrecht aan de goede kant van het Amsterdam-Rijnkanaal is er blij mee. Maar goed, voor Leidsche Rijn: parkeervergunning en je bent voor een paar tientjes per kwartaal klaar. Nou, poe-hee. Drama. Ellende.
Je zal toch ook andere zaken je stad in moeten krijgen. Zoals eten en goederen.quote:Op maandag 28 november 2022 15:57 schreef Isdatzo het volgende:
Die kunnen gewoon een gehandicaptenkaart krijgen wanneer ze daarvoor in aanmerking komen. Daarnaast lijkt het me niet zo slim om de hele stad te asfalteren zodat een handjevol bejaarden lekker met de auto kan blijven gaan. Dan kan je beter kijken hoe je die ouderen van A naar B krijgt, al dan niet met ontheffing.
He, wat raaskal jij nou weer joh? Werkelijk niemand heeft het over de stad compleet ontoegankelijk maken voor gemotoriseerd verkeer.quote:Op maandag 28 november 2022 16:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je zal toch ook andere zaken je stad in moeten krijgen. Zoals eten en goederen.
Zonder infrastructuur, hoe krijg je die in je stad?
Egyptische, Griekse, Romeinse, Inca, Aztek, Chinese steden.. Al millennia zien ze er ongeveer hetzelfde uit. Straten- en/ of kanalen plan met gebouwen er tussen. Maar bedenk jij eens iets dan, wees slimmer dan de complete mensheid en verlos ons.
Kom dan terug.
quote:Op maandag 28 november 2022 16:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
He, wat raaskal jij nou weer joh? Werkelijk niemand heeft het over de stad compleet ontoegankelijk maken voor gemotoriseerd verkeer.
quote:Op maandag 28 november 2022 15:57 schreef Isdatzo het volgende:
Daarnaast lijkt het me niet zo slim om de hele stad te asfalteren
Iedereen altijd met z'n eigen koekblik overal naartoe is gewoon niet haalbaar in de binnenstad. Deal with it. Voor mensen die slecht ter been zijn kan je oplossingen verzinnen (zoals gehandicaptenparkeerplaatsen). Dat betekent niet dat je de hele stad maar moet inrichten, of ingericht moet blijven houden, op persoonlijk autoverkeer.quote:Op maandag 28 november 2022 16:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
"De hele stad"![]()
Het is andersom; kennelijk moet de hele stad autoluw.
Verder was het wel duidelijk dat bejaarden er in het participatie-idee van partijen als GL en D66 niet echt meer toe doen. Ouderen moesten langer zelfstandig blijven, thuis wonen, mee blijven doen. Maar nu even niet. Of ja, half. Dat ze volstrekt afhankelijk worden van andermans vervoer.
Je zegt letterlijk dit:quote:
Dus ook voor minimaal verkeer wil je alles doen om het maar te weren zodat je het asfalt niet nodig hebt.quote:Op maandag 28 november 2022 15:57 schreef Isdatzo het volgende:
Daarnaast lijkt het me niet zo slim om de hele stad te asfalteren zodat een handjevol bejaarden lekker met de auto kan blijven gaan.
Geen idee hoe die OV-verbinding is, maar naar de binnenstad is dat niet veel meer dan een halfuurtje fietsen toch?quote:
Dat zeg ik helemaal niet.quote:Op maandag 28 november 2022 16:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je zegt letterlijk dit:
[..]
Dus ook voor minimaal verkeer wil je alles doen om het maar te weren zodat je het asfalt niet nodig hebt.
Hoe wil je het anders doen? Mensen, goederen en weet ik veel wat moet toch die stad in. En tevens gaat hier de discussie niet om de binnenstad specifiek, maar als Utrecht inclusief de buitenwijken die ver van het centrum af liggen, zonder adequate voorzieningen dichtbij wat ontworpen is als vinex locatie waar auto's vrije toegang hebben.quote:Op maandag 28 november 2022 16:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Iedereen altijd met z'n eigen koekblik overal naartoe is gewoon niet haalbaar in de binnenstad. Deal with it. Voor mensen die slecht ter been zijn kan je oplossingen verzinnen (zoals gehandicaptenparkeerplaatsen). Dat betekent niet dat je de hele stad maar moet inrichten, of ingericht moet blijven houden, op persoonlijk autoverkeer.
Staat er letterlijk.quote:
Utrecht Scooter Galore City vanaf dat moment. Want lang niet iedereen heeft zin te fietsen.quote:Op maandag 28 november 2022 16:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Geen idee hoe die OV-verbinding is, maar naar de binnenstad is dat niet veel meer dan een halfuurtje fietsen toch?
Als iedere auto in de stad vervangen wordt door een (beetje moderne, al dan niet elektrische )scooter is dat al een gigantische winst. Dat snap je toch zelf ook wel?quote:Op maandag 28 november 2022 16:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Utrecht Scooter Galore City vanaf dat moment. Want lang niet iedereen heeft zin te fietsen.
Lache man, dat is leuk voor je straatbeeld en milieu.
Daar doet zo'n parkeervergunning niks aan af. Echt, niemand stelt voor om Leidsche Rijn of andere wijken aan de rand van de stad ontoegankelijk te maken.quote:Op maandag 28 november 2022 16:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe wil je het anders doen? Mensen, goederen en weet ik veel wat moet toch die stad in. En tevens gaat hier de discussie niet om de binnenstad specifiek, maar als Utrecht inclusief de buitenwijken die ver van het centrum af liggen, zonder adequate voorzieningen dichtbij wat ontworpen is als vinex locatie waar auto's vrije toegang hebben.
Doe je lekker betaald parkeren in jouw deel. En val Leidsche Rijn en dorpen als Haarzuilens en Vleuten er niet mee lastig.quote:Op maandag 28 november 2022 15:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Leidsche Rijn, ja lekker boeiend. Het deel van Utrecht aan de goede kant van het Amsterdam-Rijnkanaal is er blij mee. Maar goed, voor Leidsche Rijn: parkeervergunning en je bent voor een paar tientjes per kwartaal klaar. Nou, poe-hee. Drama. Ellende.
Gaat niet gebeuren want mensen willen ook wel eens wat anders zien dan enkel hun omgeving. En de actieradius + comfort + goederen + gezinsmogelijkheid van een auto is niet te vervangen door een scooter/bakfiets. Zeker niet in wijken als Leidsche Rijn. Voor de binnenstad en bezoekers zijn nu ook al prima oplossingen. Daar gaat deze discussie niet om, nogmaals.quote:Op maandag 28 november 2022 16:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als iedere auto in de stad vervangen wordt door een (beetje moderne, al dan niet elektrische )scooter is dat al een gigantische winst. Dat snap je toch zelf ook wel?
Alsof die auto's zo leuk zijn voor het straatbeeld en milieu. De (binnen)stadbewoner heeft ook geen zin in andermans auto.
Geld binnen harken en automobilistje pesten. Uit haat. Dat is de enige reden. En dat auto's uiteindelijk gaan oprotten uit het straatbeeld:quote:[..]
Daar doet zo'n parkeervergunning niks aan af. Echt, niemand stelt voor om Leidsche Rijn of andere wijken aan de rand van de stad ontoegankelijk te maken.
De utopie van bepaalde mensen hier en die van haar gaat er niet komen. Mensen gaan niet opeens haar manier van leven volgen. De manier die zij projecteert op anderen. Met de fiets naar het werk omdat je de auto en persoon daarin zo intens haat.quote:Voor wethouder Van Hooijdonk zijn er meerdere redenen om het betaald parkeren in de hele gemeente in te voeren, dus ook in Overvecht en de rustigste delen van Leidsche Rijn. Ze wil overlast in de openbare ruimte voorkomen. "Op deze manier proberen we ruimte te maken voor andere doelen zoals vergroening, fiets-parkeren en verblijfsruimte."
Prima oplossing voor de binnenstad dus.quote:Op maandag 28 november 2022 16:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Iedereen altijd met z'n eigen koekblik overal naartoe is gewoon niet haalbaar in de binnenstad. Deal with it. Voor mensen die slecht ter been zijn kan je oplossingen verzinnen (zoals gehandicaptenparkeerplaatsen). Dat betekent niet dat je de hele stad maar moet inrichten, of ingericht moet blijven houden, op persoonlijk autoverkeer.
Stiekem probeer ik wel altijd (alleen de weekbooschappen lukt niet) om binnen de stad alleen met de fiets te bewegen. Als iedereen dat zou doen dan zou dat al een hoop schelen.quote:Op maandag 28 november 2022 16:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Doe je lekker betaald parkeren in jouw deel. En val Leidsche Rijn en dorpen als Haarzuilens en Vleuten er niet mee lastig.
Genoeg gezinnen hebben niet voldoende aan 1 parkeervergunning. En bovendien ben je er dan niet hè. Je moet ook overal betaald parkeren. Ook voor de slager in Vleuten.![]()
Of op andere lokaties op 11 km van de binnenstad.
Het is dus gewoon mensen op kosten jagen wat nergens voor nodig is omdat het probleem hier niet speelt.
Mooi streven hoor!quote:Op maandag 28 november 2022 16:55 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Stiekem probeer ik wel altijd (alleen de weekbooschappen lukt niet) om binnen de stad alleen met de fiets te bewegen. Als iedereen dat zou doen dan zou dat al een hoop schelen.
Helaas zie ik in mijn buurt wel een verslechtering. Vooral bij sociale huurwijken heb je een bepaald type bestuurder met een veels te dure auto (amg of zoiets) die veels te hard door de straten rijdt (er hangt een meet ding in de straat waar je 30 mag, maar er wordt prima 70 gereden) en lekker veel geluid produceert.
Dat soort types zou ik wel graag willen laten verdwijnen uit de straten. Maar goed dat is een heel ander onderwerp, maar wel een die een sterke reactie oproept bij mij.
En eigenlijk ben ik het wel met een groenere stad eens ook. Dus meer fietsen en auto alleen gebruiken bij noodzakelijkheid. Dus verder dan 15km of vervoer van dingen. Is ook beter voor ons fysieke.
Goede tip, zuurpruimquote:Op maandag 28 november 2022 10:41 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ok dan ga je lekker met de auto en niet zeuren over het parkeergeld dan
Maar doel je hier op LR?quote:Op maandag 28 november 2022 17:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Mooi streven hoor!
Ik denk dat dat in de stad heel goed kan. Buiten de stad al een heel stuk minder omdat de voorzieningen veel meer verspreid zitten (nog even los van werk etc).
Och jee al die arme gezinnen die niet genoeg hebben aan één parkeervergunning...quote:Op maandag 28 november 2022 16:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Doe je lekker betaald parkeren in jouw deel. En val Leidsche Rijn en dorpen als Haarzuilens en Vleuten er niet mee lastig.
Genoeg gezinnen hebben niet voldoende aan 1 parkeervergunning. En bovendien ben je er dan niet hè. Je moet ook overal betaald parkeren. Ook voor de slager in Vleuten.![]()
Of op andere lokaties op 11 km van de binnenstad.
Het is dus gewoon mensen op kosten jagen wat nergens voor nodig is omdat het probleem hier niet speelt.
quote:Op maandag 28 november 2022 16:51 schreef Boezeidekoe het volgende:
Betaald parkeren is sowieso diefstal. Je betaalt al wegenbelasting.
Ja. Er zijn veel voorzieningen. Maar vaak ook uit elkaar.quote:Op maandag 28 november 2022 17:16 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Maar doel je hier op LR?
Want LR heeft eigenlijk erg veel voorzieningen en Vleuten is ook. Haarzuilens is een ander verhaal.
Jij denkt dat ik eerst de kinderen naar school fiets, dan weer naar naar huis fiets, mijn auto pak voor werk, dan als ik savonds weer thuis ben de fiets weer pak om de kinderen weer op te halen en de boodschappen te doen?quote:Op maandag 28 november 2022 17:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met misschien als uitzondering Haarzuilens (alhoewel je dan ook zo met de fiets in Vleuten bent) zie ik verder ook niet waarom je in De Meern, Vleuten, Leidsche Rijn, etc per se een auto nodig zou hebben om bij voorzieningen te komen: vanuit Leidsche Rijn naar Vleuten is een kwartiertje fietsen of zo.
De meeste gezinnen waarbij man en vrouw werken en die kinderen hebben, hebben hier twee autos ja.quote:Op maandag 28 november 2022 17:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Och jee al die arme gezinnen die niet genoeg hebben aan één parkeervergunning....
Nou nee. Ik woon binnen betaald parkeren en alles waar ik met mijn vergunning kan staan doe ik gewoon te voet.quote:Op maandag 28 november 2022 10:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met een parkeervergunning mag je naast je eigen parkeerrayon ook parkeren in de rayons die met hetzelfde nummer beginnen. Geen idee hoe ze de rayons precies gaan indelen, maar het is niet zo dat je moet lappen zodra je buiten je eigen buurt parkeert. Met de auto naar de zwemles of supermarkt zal dus geen probleem moeten zijn (snap niet waarom je dat zou willen tenzij je een keer een stapel kratten bier moet halen voor een feestje of zo, maar oké).
Verder een prima manier om onnodig autogebruik te ontmoedigen.
Je hebt de auto dus sowieso al nodig voor werk dus dat is dan een kostenpost waar je gewoon rekening mee moet houden. Als je sowieso als gezin 2 auto´s nodig hebt lijkt Utrecht me ook geen geschikte woonplaats. Waarom ben je niet in Veenendaal of zo gaan wonen, nog goedkoper ook voor meer ruimte en ook in het midden van het land. Als je dan per se dat stedelijke aspect wil is Nieuwegein of IJsselstein ook nog een optie.quote:Op maandag 28 november 2022 17:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik eerst de kinderen naar school fiets, dan weer naar naar huis fiets, mijn auto pak voor werk, dan als ik savonds weer thuis ben de fiets weer pak om de kinderen weer op te halen en de boodschappen te doen?
Oh ja. En de mantelzorg bij mijn moeder doe ik met een electrische deelscooter. Want dan kan ik haar zo fijn mee uit nemen.
Man man man.
Welke planeet leef jij?
Exact. Goed punt.quote:Op maandag 28 november 2022 17:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]hou op hoor.
Wegenbelasting is sowieso diefstal. Je betaalt al inkomstenbelasting.
Ik weet niet wat jij doet, maar wel dat de situatie die jij hierboven schetst niet bijzonder gek is.quote:Op maandag 28 november 2022 17:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik eerst de kinderen naar school fiets, dan weer naar naar huis fiets, mijn auto pak voor werk, dan als ik savonds weer thuis ben de fiets weer pak om de kinderen weer op te halen en de boodschappen te doen?
quote:Op maandag 28 november 2022 17:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij doet, maar wel dat de situatie die jij hierboven schetst niet bijzonder gek is.
Nee? Niet bijzonder gek? Tegen half 10 een keer op je werk aankomen ofzo?quote:Op maandag 28 november 2022 17:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij doet, maar wel dat de situatie die jij hierboven schetst niet bijzonder gek is.
Succes met in eerdergenoemde wijken een school vinden op meer dan 10 fietsminuten afstand vanaf een willekeurig punt.quote:Op maandag 28 november 2022 18:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee? Niet bijzonder gek? Tegen half 10 een keer op je werk aankomen ofzo?
Het is niet de bedoeling dat je nog iets van vrijheid en vrije tijd hebt in D66/GL-steden.quote:Op maandag 28 november 2022 18:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee? Niet bijzonder gek? Tegen half 10 een keer op je werk aankomen ofzo?
Klopt, het is compleet waanzinnig.quote:Op maandag 28 november 2022 17:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij doet, maar wel dat de situatie die jij hierboven schetst niet bijzonder gek is.
Lolquote:Op maandag 28 november 2022 17:51 schreef sirdanilot het volgende:
Waarom ben je niet in Veenendaal of zo gaan wonen, nog goedkoper ook voor meer ruimte en ook in het midden van het land. Als je dan per se dat stedelijke aspect wil is Nieuwegein of IJsselstein ook nog een optie.
Doe even normaal, er zijn zat plaatsen rondom Utrecht waar je wel gewoon gratis in de woonwijken kan parkeren. Je bespaart dan zowel op de parkeerkosten als op de woonkosten flink wat geld.quote:Op maandag 28 november 2022 18:31 schreef Noek het volgende:
[..]
Lol
Lol
Ja, waarom eigenlijk niet. Waarom ga je eigenlijk niet emigreren? Of is Oost Groningen wellicht een optie?
Stelletje mafklappers
Naja, als gemeenteambtenaar ben je dan mooi op tijd voor de koffie.quote:Op maandag 28 november 2022 18:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee? Niet bijzonder gek? Tegen half 10 een keer op je werk aankomen ofzo?
Voor hoe lang nog? Er waren immers ook zat plaatsen in Utrecht waar je gratis kon parkeren, en er geen enkele inhoudelijke reden is om dat te veranderen.quote:Op maandag 28 november 2022 18:32 schreef sirdanilot het volgende:
Doe even normaal, er zijn zat plaatsen rondom Utrecht waar je wel gewoon gratis in de woonwijken kan parkeren.
Daar zijn wel redenen voor.quote:Op maandag 28 november 2022 18:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor hoe lang nog? Er waren immers ook zat plaatsen in Utrecht waar je gratis kon parkeren, en er geen enkele inhoudelijke reden is om dat te veranderen.
Maar die argumenten gelden net zo veel of net zo weinig voor Leidsche Rijn als voor Veenendaal.quote:Op maandag 28 november 2022 18:48 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Daar zijn wel redenen voor.
- Minder autoverkeer is goed voor het milieu
- Stimulans om meer te fietsen goed voor de volksgezondheid
- Minder parkeerdruk van buitenaf in de woonwijken dus de mensen met vergunning hebben meer plek
- Minder dodelijke verkeersongelukken vanwege minder autoverkeer
- Minder geluidsoverlast etc.
Steden breiden nu eenmaal uit en de bevolkingsgroei gaat almaar door, dus dat kan best wezen ja dat over 30 jaar het hele stuk tussen Utrecht en Veenendaal één grote VINEX wijk is.quote:Op maandag 28 november 2022 18:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar die argumenten gelden net zo veel of net zo weinig voor Leidsche Rijn als voor Veenendaal.
Want wat is nu de bedoeling? Dat tweeverdieners met 2 auto's die tien jaar geleden in een buitenwijk van Utrecht zijn gaan wonen nu naar Veenendaal moeten verhuizen omdat je daar ruimte hebt voor je auto, die dan in 2030 ook wordt ingeperkt en je overal moet gaan betalen, en dan moet je daarna maar naar Veendam verhuizen ofzo?
Nee nee, van Lot mag je ook niet met de deelscooter.quote:Op maandag 28 november 2022 17:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik eerst de kinderen naar school fiets, dan weer naar naar huis fiets, mijn auto pak voor werk, dan als ik savonds weer thuis ben de fiets weer pak om de kinderen weer op te halen en de boodschappen te doen?
Oh ja. En de mantelzorg bij mijn moeder doe ik met een electrische deelscooter. Want dan kan ik haar zo fijn mee uit nemen.
Man man man.
Welke planeet leef jij?
Het is waanzinnig om kinderen met de fiets naar school te brengen wanneer je er vlakbij woont? Van Vleuten naar Parkwijk is zo'n beetje de theoretisch grootst mogelijke afstand die je kan verzinnen (Haarzuilens niet meegerekend), en dat is een kwartier fietsen. Je moet wel heel erg je best doen om op meer dan 10 fietsminuten van de school van je kinderen te wonen. Het merendeel van de mensen met kinderen die naar de basisschool moeten zal daar nog ruim onder zitten. Dus ja, compleet waanzinnig...quote:Op maandag 28 november 2022 18:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, het is compleet waanzinnig.
quote:Op maandag 28 november 2022 17:51 schreef sirdanilot het volgende:
[..] Als je twee auto´s hebt en een (koop?)huis in Utrecht zal je ook zeker niet tot de minima behoren maar tot de hogere middenklasse en kan je best wel wat inleveren.
Hoeveel mensen ken jij met minimumloon, een koophuis in Utrecht en twee autos ?quote:
Het blijft natuurlijk een beetje een vreemd fenomeen dat iemand wel even gaan bepalen dat een ander wel wat in kan leveren...quote:Op maandag 28 november 2022 21:02 schreef sirdanilot het volgende:
Hoeveel mensen ken jij met minimumloon, een koophuis in Utrecht en twee autos ?
Zoals ook al door @capricia gezegd:quote:Op maandag 28 november 2022 20:40 schreef Isdatzo het volgende:
Het is waanzinnig om kinderen met de fiets naar school te brengen wanneer je er vlakbij woont? Van Vleuten naar Parkwijk is zo'n beetje de theoretisch grootst mogelijke afstand die je kan verzinnen (Haarzuilens niet meegerekend), en dat is een kwartier fietsen. Je moet wel heel erg je best doen om op meer dan 10 fietsminuten van de school van je kinderen te wonen. Het merendeel van de mensen met kinderen die naar de basisschool moeten zal daar nog ruim onder zitten. Dus ja, compleet waanzinnig...
Het was ook geen waardeoordeel. En ik ben zeker voorstander ervoor om niet iedereen maar in het wilde weg te gaan belasten, zeker niet met het duurder worden van het rekeningrijden ipv wegenbelasting.quote:Op maandag 28 november 2022 17:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Er zijn veel voorzieningen. Maar vaak ook uit elkaar.
En ik doe ook veel op de fiets.
Maar een normale dag op de fiets de boodschappen, sportclubs kinderen, BSO, school is al snel 25 a 30 km fietsen.
Prima vaak. Maar niet altijd.
En dan heb ik nog werk (door het hele land) en een moeder die mantelzorg nodig heeft (en die ik bijv af en toe meeneem naar een dierenwinkel, what ever).
En een man die ook zijn auto nodig heeft voor zijn werk.
Er is een reden waarom dit soort gezinnen niet in de binnenstad wonen
Nu hebben wij parkeerplaatsen op eigen grond. Maar het hele idee dat je mensen maar gaat belasten terwijl er helemaal geen probleem is, vind ik absurd.
Dus wat je eigenlijk bedoelt is dat bijstandsmoeders moeten creperen en jij lekker gratis met je stinkende dieselbak vlak voor de Dom moet kunnen parkeren ?quote:Op maandag 28 november 2022 21:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk een beetje een vreemd fenomeen dat iemand wel even gaan bepalen dat een ander wel wat in kan leveren...
Doe ik zelf wel, vind ik een stuk fijner dan met de auto. Maar niet iedereen heeft die rust en tijd natuurlijk.quote:Op maandag 28 november 2022 21:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zoals ook al door @:capricia gezegd:
Dus ze eerst naar school fietsen, daana terug naar huis fietsen om dan de auto te pakken en naar je werk rijden en hetzelfde aan het eind van de dag in omgekeerde volgorde te doen ofzo?
Waar komen die bijstandsmoeders nou weer vandaan dan?quote:Op maandag 28 november 2022 21:48 schreef sirdanilot het volgende:
Dus wat je eigenlijk bedoelt is dat bijstandsmoeders moeten creperen en jij lekker gratis met je stinkende dieselbak vlak voor de Dom moet kunnen parkeren ?
Ja. Niks geks aan hoor. Ik ken meerdere stelletjes die het zo doen.quote:Op maandag 28 november 2022 21:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zoals ook al door @:capricia gezegd:
Dus ze eerst naar school fietsen, daana terug naar huis fietsen om dan de auto te pakken en naar je werk rijden en hetzelfde aan het eind van de dag in omgekeerde volgorde te doen ofzo?
N=1quote:Op maandag 28 november 2022 22:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja. Niks geks aan hoor. Ik ken meerdere stelletjes die het zo doen.
Whatever. Hier in het topic nog iemand die het zo doet. Het punt is dat Etto meent dat het compleet waanzinnig is om je kinderen die paar minuten naar school te fietsen voordat je naar werk vertrekt. Dat slaat natuurlijk nergens op.quote:
Hier is zat tegen te doen, maar dan moet er wel op de goede partijen gestemd worden.quote:Op maandag 28 november 2022 18:56 schreef sirdanilot het volgende:
Je zal je moeten aanpassen aan de tijd, Nederland wordt steeds meer een grote suburb. Dat is de realiteit of je het nu leuk vindt of niet.
Plus dat het helemaal niet om de binnenstad van Utrecht gaat, het gaat er juist om dat wijken als Leidsche Rijn, waar helemaal geen sluipparkeerders zijn, ook onder het betaald parkeren beleid gaan vallen.quote:Op maandag 28 november 2022 21:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar komen die bijstandsmoeders nou weer vandaan dan?
Anyway, punt is dat jij wel even gaat bepalen dat een ander maar wat in moet leveren... Maar goed, dit topic zit sowieso aardig vol met figuren die van mening zijn dat hun levensstijl leidend is voor de rest van de wereld.
Die parkeerplaatsen zijn niet uit de lucht komen vallen. Goed dat men gaat betalen voor het gebruik van de ruimtequote:Op maandag 28 november 2022 23:34 schreef Leandra het volgende:
Zodra je op dit soort plekken als in De Meern betaald parkeren gaat invoeren weet je dat het maar om één ding gaat: geld harken.
Dat wordt een korte werkdag dan....quote:Op maandag 28 november 2022 21:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zoals ook al door @:capricia gezegd:
Dus ze eerst naar school fietsen, daana terug naar huis fietsen om dan de auto te pakken en naar je werk rijden en hetzelfde aan het eind van de dag in omgekeerde volgorde te doen ofzo?
Oh, daar hebben de mensen nog niet voor betaald? Met de grondprijzen, de gemeentelijke belastingen?quote:Op maandag 28 november 2022 23:35 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Die parkeerplaatsen zijn niet uit de lucht komen vallen. Goed dat men gaat betalen voor het gebruik van de ruimte
Je bedoelt de autorijders die anderen daar mee lastig vallen door de publieke ruimte in te nemen?quote:Op maandag 28 november 2022 21:52 schreef AchJa het volgende:
dit topic zit sowieso aardig vol met figuren die van mening zijn dat hun levensstijl leidend is voor de rest van de wereld.
Hopen dat het niet regent die dag.quote:Op maandag 28 november 2022 23:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat wordt een korte werkdag dan....
Ze liggen er ook pas sinds vorige week ofzo...quote:Op maandag 28 november 2022 23:35 schreef Mortaxx het volgende:
Die parkeerplaatsen zijn niet uit de lucht komen vallen. Goed dat men gaat betalen voor het gebruik van de ruimte
Wat begrijp jij niet aan "publieke ruimte"?quote:Op maandag 28 november 2022 23:43 schreef PotjeSambal het volgende:
Je bedoelt de autorijders die anderen daar mee lastig vallen door de publieke ruimte in te nemen?
Ik mag ook niet zomaar een circustent midden in het centrum neerplanten. Tien auto's mag wel.quote:Op maandag 28 november 2022 23:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan "publieke ruimte"?
Ja? Tien fietsen ook, daar heb ik "last" van...quote:Op maandag 28 november 2022 23:47 schreef PotjeSambal het volgende:
Ik mag ook niet zomaar een circustent midden in het centrum neerplanten. Tien auto's mag wel.
Wat een afgunst niet?quote:
Al die luchtvervuiling die fietsers veroorzaken.quote:Op maandag 28 november 2022 23:49 schreef AchJa het volgende:
Ja? Tien fietsen ook, daar heb ik "last" van...
Kijk eens. Een nieuwe woonwijk wordt er gebouwd. Voor 12.000 mensen. Autovrij.quote:Op maandag 28 november 2022 23:50 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Al die luchtvervuiling die fietsers veroorzaken.
Al die vervuiling van die elektrische auto's!!!quote:Op maandag 28 november 2022 23:50 schreef PotjeSambal het volgende:
Al die luchtvervuiling die fietsers veroorzaken.
Ik vermoed dat de wethouder en het directeurtje zelf wel een auto hebbenquote:Op maandag 28 november 2022 23:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Kijk eens. Een nieuwe woonwijk wordt er gebouwd. Voor 12.000 mensen. Autovrij.
Misschien iets voor jou?
https://www.utrecht.nl/ni(...)20voor%20deelvervoer.
Heerlijk. Meer van dat soort wijkenquote:Op maandag 28 november 2022 23:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Kijk eens. Een nieuwe woonwijk wordt er gebouwd. Voor 12.000 mensen. Autovrij.
Misschien iets voor jou?
https://www.utrecht.nl/ni(...)20voor%20deelvervoer.
Dus als jij in zo'n wijk woont moet iedereen in zo'n wijk wonen? Hoe werkt zoiets?quote:Op maandag 28 november 2022 23:59 schreef PotjeSambal het volgende:
Heerlijk. Meer van dat soort wijken
'Zoiets' = politiek? Betaald parkeren vind ik een goed politiek punt in de basis. Goed geregeld daar in Utrecht.quote:Op dinsdag 29 november 2022 00:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus als jij in zo'n wijk woont moet iedereen in zo'n wijk wonen? Hoe werkt zoiets?
Het is wat alle politici in allerlei landen al sinds jaar en dag doen. Wie moet waar belasting voor bepalen en hoeveel dan?quote:Op maandag 28 november 2022 21:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk een beetje een vreemd fenomeen dat iemand wel even gaan bepalen dat een ander wel wat in kan leveren...
Vanaf volgend voorjaar gaan ze in de verkoop. Dus misschien is er iets voor je bij:quote:Op maandag 28 november 2022 23:59 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Heerlijk. Meer van dat soort wijken
Maar wat is nou je argument? Waarom vind je het goed?quote:Op dinsdag 29 november 2022 00:05 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
'Zoiets' = politiek? Betaald parkeren vind ik een goed politiek punt in de basis. Goed geregeld daar in Utrecht.
Ben benieuwd hoe het uitpakt in een hele stad - hopelijk goed en wordt het verder uitgerold in grote steden.
Dus betalen ze al meer... Maar dat is niet genoeg volgens een aantal afgunstige lieden hier.quote:Op dinsdag 29 november 2022 00:09 schreef Sodemieters het volgende:
Het is wat alle politici in allerlei landen al sinds jaar en dag doen. Wie moet waar belasting voor bepalen en hoeveel dan?
Dan maken we gewoon het betaald parkeren in die wijken duurder. En geven we geen parkeervergunningen af voor mensen die de verkeerde postcode hebben.quote:Op dinsdag 29 november 2022 00:06 schreef -Splash- het volgende:
Die wijk is autovrij. Maar de autos komen gewoon in de dichterswijk en Rivierenwijk te staan.
Nou ja, het zou wel bizar zijn als je bewust voor zo'n autovrije wijk kiest en dan je auto een wijk verderop neerzet.quote:Op dinsdag 29 november 2022 00:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan maken we gewoon het betaald parkeren in die wijken duurder. En geven we geen parkeervergunningen af voor mensen die de verkeerde postcode hebben.![]()
Opgelost!
Grgr, de wethouder van GroenLinks
Huh? Reageer je nou op mij of quote je per ongeluk de verkeerde. Ik snap je reactie namelijk niet. Politici betalen sowieso al meer?quote:Op dinsdag 29 november 2022 00:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus betalen ze al meer... Maar dat is niet genoeg volgens een aantal afgunstige lieden hier.
Je zult je auto daar alleen kunnen neerzetten met een vergunning of door iedere keer te betalen. En ik vraag me af of je een vergunning kunt krijgen voor de ene wijk, terwijl je woont in een andere wijk.quote:Op dinsdag 29 november 2022 00:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, het zou wel bizar zijn als je bewust voor zo'n autovrije wijk kiest en dan je auto een wijk verderop neerzet.
Bezoek wellicht?quote:Op dinsdag 29 november 2022 00:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, het zou wel bizar zijn als je bewust voor zo'n autovrije wijk kiest en dan je auto een wijk verderop neerzet.
Je bezet een paar vierkante meter publieke ruimte met een duizend kilo wegend koekblik waar 1 tot 4 personen in passen. Daar betaal je maar mooi voor aan 'de gemeenschap' (parkeerbelasting). Of je past gedrag aan en komt met ov/de fiets.quote:Op dinsdag 29 november 2022 00:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar wat is nou je argument? Waarom vind je het goed?
Huh, het bezit van een auto wordt toch al belast? En het gebruik ook.quote:Op dinsdag 29 november 2022 00:26 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Je bezet een paar vierkante meter publieke ruimte met een duizend kilo wegend koekblik waar 1 tot 4 personen in passen. Daar betaal je maar mooi voor aan 'de gemeenschap' (parkeerbelasting). Of je past gedrag aan en komt met ov/de fiets.
Prima als je het er niet mee eens bent uiteraard. Maar dit is een punt wat ik (en ik denk met mij velen) toejuich.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |