abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206730866
Ik lees vooral dat het begrip angstcultuur aan inflatie onderhevig is.

En ik weet van de beginjaren van DWDD als er een andere presentator dan Matthijs was, dat dan het programma in elkaar zakte en kakte zoals nu bij Khalid Sophie.
pi_206730898
Lijkt me een mannetje die duidelijk teveel in zichzelf is gaan geloven en neerkijkt op zijn 'minderen'. Best vreemd eigenlijk dat in al die jaren niemand hem eens een ram voor zijn muil heeft gegeven, of een kopstoot als ie recht in je gezicht staat te schreeuwen, want zo te lezen heeft ie daar toch uitdrukkelijk naar lopen solliciteren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 19 november 2022 @ 09:58:14 #103
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_206730910
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:56 schreef Hathor het volgende:
Lijkt me een mannetje die duidelijk teveel in zichzelf is gaan geloven en neerkijkt op zijn 'minderen'. Best vreemd eigenlijk dat in al die jaren niemand hem eens een ram voor zijn muil heeft gegeven, of een kopstoot als ie recht in je gezicht staat te schreeuwen, want zo te lezen heeft ie daar toch uitdrukkelijk naar lopen solliciteren.
Meteen naar extreem geweld grijpen als iemand boos staat te doen :')
Gewoon uitlachen en weglopen.
Graag op anoniem
  zaterdag 19 november 2022 @ 09:58:56 #104
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206730915
quote:
Dááág tv-carrière.
pi_206730931
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:58 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Meteen naar extreem geweld grijpen als iemand boos staat te doen :')
Gewoon uitlachen en weglopen.
Als ze je recht in je gezicht voor rotte vis staan uit te maken op schreeuwerige toon? Dan is weglopen waarschijnlijk de beste optie, maar ik vrees dat dat er bij mij niet in zit.
pi_206730935
pi_206731032
De seizoenen werden ook steeds korter. Volgens mij vond Matthijs het ook niet meer zo leuk om nog langer met dat gepruts van die medewerkers om te gaan.
  zaterdag 19 november 2022 @ 10:16:58 #108
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_206731090
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:26 schreef nils_22 het volgende:
Ook altijd dezelfde vriendjes van hem aan tafel. Piepkuiken, panda Aaf Brand Corstius, jakhals uit de provincie, dikke Shirma. Als de redactie niet geïntimideerd werd had dat nooit gekund! Enge sekte was het.
DWDD was er meester in om de vleesgeworden middelmaat te promoveren tot iets bijzonders. Als je prae kijkt naar hetgeen zij (Jort Kelder, Alexander Klopping, Marc-Marie Huijbregts e.g.) te melden hadden was het eigenlijk allemaal hetzelfde, namelijk niets. We spelen Champions League en daarom zit Sywert voor de zoveelste keer bij ons aan tafel te raaskallen.
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 19 november 2022 @ 10:21:56 #109
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206731133
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 10:16 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
DWDD was er meester in om de vleesgeworden middelmaat te promoveren tot iets bijzonders. Als je prae kijkt naar hetgeen zij (Jort Kelder, Alexander Klopping, Marc-Marie Huijbregts e.g.) te melden hadden was het eigenlijk allemaal hetzelfde, namelijk niets. We spelen Champions League en daarom zit Sywert voor de zoveelste keer bij ons aan tafel te raaskallen.
Er is met hulp van DWDD ook veel Nederlandse muziek groot gemaakt die eigenlijk niet zo bijzonder was, maar die gewoon iets heel salonfähigs over zich had.

In het jaren 10/late 00's-deel van de playlists van Radio 2 en 3fm komt het herhaaldelijk weer terug.

Eigenlijk hadden deze kanalen een soort driehoeksverhouding.
pi_206731166
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:54 schreef Idisrom het volgende:
Ik lees vooral dat het begrip angstcultuur aan inflatie onderhevig is.

En ik weet van de beginjaren van DWDD als er een andere presentator dan Matthijs was, dat dan het programma in elkaar zakte en kakte zoals nu bij Khalid Sophie.
Dat laatste wordt constant in de discussie geworpen terwijl het totaal niet relevant is. Het was een succesvol programma en Mathijs van Nieuwkerk was daar de belangrijkste factor in. Maar dat verlegd niet opeens de grenzen van hoe je met je personeel mag omgaan.

We kunnen hier weer stoer "snowflakes" gaan roepen, maar als er structureel over een lange periode significant meer medewerkers uitvallen met burn-out klachten en psychische klachten, dan is er iets mis in de werkcultuur.

Het is jammer dat veel leidinggevenden nog steeds denken dat je met angst, intimidatie, scheldkanonnades, vernedering en afbranden het beste uit je medewerkers kan halen.
pi_206731365
Het is wel duidelijk dat Matthijs een getroebleerde man is. Hij lijdt aan angsten en heeft alcoholproblemen gehad. Dat hij zich heeft gebotvierd op de redactie, is onvergeeflijk. Maar laten we wel wezen: hij zou nooit z'n gang hebben kunnen gaan als z'n omgeving hem er niet toe in staat had gesteld. Al die mensen om hem heen hebben weggekeken om hun kip met de gouden eieren niet kwijt te raken of hebben de verantwoordelijkheid op anderen afgeschoven (zoals Dieuwke Winia in de Volkskrant doet).

En die Frans Klein is ook een lekkere. Hij zegt niet te hebben geweten van het grensoverschrijdende gedrag. Daarover zegt Winia:

Frans Klein zei een keer: ‘Er is er maar één die de grenzen kan aangeven, dat ben jij. Doe dat dus ook, want anders creëer je een monster.’ Maar Frans wist tegelijkertijd ook dat Matthijs niet zat te wachten op kritiek en dat hij als de ster van het programma in feite onaantastbaar was en niet goed te corrigeren.

‘Frans wist van Matthijs’ ingewikkelde karakter. Dat werd als vervelende bijwerking beschouwd. Frans noemde Matthijs tegen mij een ‘soort psychopaat’. In een sfeer van: we weten toch dat hij een gebruiksaanwijzing heeft?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206731426
Die Frans Klein is wel echt af inderdaad. Maar goed, dat was ie eigenlijk al een aantal keer eerder.
pi_206731436
Dit vind ik een typische passage, over de eerste eindredacteur Ewart van der Horst:

Mensen waren in die tijd vooral bang voor Ewart’, vertelt een redacteur. ‘Die stoof razend en tierend over de redactie. (...) Van der Horst, die nu verantwoordelijk is voor de talkshows Jinek, Beau, Humberto en Renze, is een keiharde televisiemaker, zeggen bronnen. (...) Van der Horst zegt nooit enige wanklank te hebben vernomen, ook niet van de Vara. Misschien, zo zegt hij in een reactie, dat hij ‘imponerend was vanwege mijn staat van dienst, maar zeker niet intimiderend’.

Hij bagatelliseert hoe hij op ondergeschikten is overgekomen en kan intussen elders gewoon z'n gang blijven gaan. Die cultuur in televisieland is verziekt en daar gaat pas iets aan veranderen als mensen hun eigen rol erin erkennen.
pi_206731452
En ik maar denken dat het allemaal lieve deugdelijke mensen waren. O+
pi_206731454
Matthijs is een lul. Maar het is ook wel weer heel makkelijk om vijftien jaar lang je mond te houden en pas bij een Volkskrant artikel je mond open te trekken.
pi_206731468
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 10:58 schreef Bananenpap het volgende:
Matthijs is een lul. Maar het is ook wel weer heel makkelijk om vijftien jaar lang je mond te houden en pas bij een Volkskrant artikel je mond open te trekken.
Dat is helemaal niet makkelijk als je jarenlang op diverse plekken je verhaal doet (personeelszaken, bedrijfsarts, eindredacteur, omroeptop) en niemand iets doet waardoor de situatie verandert. En veel mensen werken nog in het wereldje, waar ze dezelfde personen tegenkomen die bij hebben gedragen aan de situatie.
pi_206731500
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 november 2022 10:57 schreef FL_Freak het volgende:
En ik maar denken dat het allemaal lieve deugdelijke mensen waren. O+
Ik durf te wedden dat de meeste 'Deugers' zo zijn...
pi_206731541
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 10:54 schreef Claudia_x het volgende:
Dit vind ik een typische passage, over de eerste eindredacteur Ewart van der Horst:

Mensen waren in die tijd vooral bang voor Ewart’, vertelt een redacteur. ‘Die stoof razend en tierend over de redactie. (...) Van der Horst, die nu verantwoordelijk is voor de talkshows Jinek, Beau, Humberto en Renze, is een keiharde televisiemaker, zeggen bronnen. (...) Van der Horst zegt nooit enige wanklank te hebben vernomen, ook niet van de Vara. Misschien, zo zegt hij in een reactie, dat hij ‘imponerend was vanwege mijn staat van dienst, maar zeker niet intimiderend’.

Hij bagatelliseert hoe hij op ondergeschikten is overgekomen en kan intussen elders gewoon z'n gang blijven gaan. Die cultuur in televisieland is verziekt en daar gaat pas iets aan veranderen als mensen hun eigen rol erin erkennen.
Jinek werd in haar talkshow ook gevraagd naar een reactie door Angela de Jong. Het viel me op dat ze er maar kort en oppervlakkig op reageerde. Ze had iets kunnen zeggen in de trant van: je hebt dergelijk grensoverschrijdend gedrag niet nodig om een succesvol programma te maken. Op onze redactie … etc.
Dat ze dat niet deed geeft wellicht ook te denken.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_206731559
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:07 schreef Fascination het volgende:

[..]
Jinek werd in haar talkshow ook gevraagd naar een reactie door Angela de Jong. Het viel me op dat ze er maar kort en oppervlakkig op reageerde. Ze had iets kunnen zeggen in de trant van: je hebt dergelijk grensoverschrijdend gedrag niet nodig om een succesvol programma te maken. Op onze redactie … etc.
Dat ze dat niet deed geeft wellicht ook te denken.
Interessant! Het gebeurt natuurlijk altijd elders door een ander.
pi_206731576
Zat Matthijs toevallig ook aan de coke?
  zaterdag 19 november 2022 @ 11:19:02 #121
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206731644
Hoort dit niet gewoon bij TV?
  zaterdag 19 november 2022 @ 11:20:19 #122
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_206731654
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 04:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik had hem zijn tanden uit zijn bek geslagen als ie zo tekeer was gegaan tegen mij.
En zoals het leest zou dat volledig onder zelf verdediging vallen, ja, zo tekeer gaan kan dusdanig bedreigend aanvoelen dat je paar tikken mag gaan uitdelen.
Tokkies gonna tokkie
Laffe huichelaar
pi_206731671
quote:
Zal allemaal dus veel genuanceerder liggen, hoewel er natuurlijk wel een waarheid in schuilt.

De les die je kunt trekken is dat het altijd goed is als er laagdrempelig een vertrouwenspersoon is o.i.d.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206731678
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 23:34 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dat heeft Van Nieuwkerk ook gedaan:
[..]

In het allerlaatste seizoen onder een nieuwe eindredacteur. En medewerkers gaven aan dat ze versteld stonden omdat hij dit nooit deed. Ook zeiden ze dat hij zich daarna tegen de eindredacteur keerde en ze vreesden voor haar veiligheid.

Geen onbelangrijke kanttekeningen...
pi_206731687
Ik word tamelijk moe van dat gezeik om een veilige werkplaats. Wanneer men op topniveau iets moet produceren dan zijn menselijke gevoeligheden ondergeschikt. Leer er maar mee leven of zoek een andere baan.
Of een werkplaats veilig is of niet is abritrair en inflator.

Het incasseringsvermogen wordt steeds minder - slechter. Wat voor een millennial onveilig is , is voor een boomer een lekker produktiefe omgeving.

[ Bericht 19% gewijzigd door CANARIS op 19-11-2022 11:52:20 ]
pi_206731692
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zal allemaal dus veel genuanceerder liggen, hoewel er natuurlijk wel een waarheid in schuilt.

De les die je kunt trekken is dat het altijd goed is als er laagdrempelig een vertrouwenspersoon is o.i.d.
Zo'n vertrouwenspersoon kan niets als er niemand is die luistert of iets doet. In het artikel wordt toch duidelijk genoeg gemaakt dat mensen bijvoorbeeld personeelszaken en de bedrijfsarts in vertrouwen namen?
pi_206731695
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:25 schreef CANARIS het volgende:
Ik word tamelijk moe van dat gezeik om een veilige werkplaats. Wanneer men op topniveau iets moet produceren dan zijn menselijke gevoeligheden ondergeschikt. Leer er maar mee leven of ziek een andere baan.
Zeg eens eerlijk: heb je het artikel gelezen?
pi_206731702
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 10:24 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Dat laatste wordt constant in de discussie geworpen terwijl het totaal niet relevant is. Het was een succesvol programma en Mathijs van Nieuwkerk was daar de belangrijkste factor in. Maar dat verlegd niet opeens de grenzen van hoe je met je personeel mag omgaan.

We kunnen hier weer stoer "snowflakes" gaan roepen, maar als er structureel over een lange periode significant meer medewerkers uitvallen met burn-out klachten en psychische klachten, dan is er iets mis in de werkcultuur.

Het is jammer dat veel leidinggevenden nog steeds denken dat je met angst, intimidatie, scheldkanonnades, vernedering en afbranden het beste uit je medewerkers kan halen.
Denk niet dat dat dus bewust gaat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 19 november 2022 @ 11:27:20 #129
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_206731717
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 10:00 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als ze je recht in je gezicht voor rotte vis staan uit te maken op schreeuwerige toon? Dan is weglopen waarschijnlijk de beste optie, maar ik vrees dat dat er bij mij niet in zit.
Tokkies gonna tokkie
Laffe huichelaar
pi_206731762
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zeg eens eerlijk: heb je het artikel gelezen?
Mathijs heeft totalitair gedrag vertoond. Maar toch is het woord veilig/onveilig wel aan inflatie onderhevig.
pi_206731770
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zo'n vertrouwenspersoon kan niets als er niemand is die luistert of iets doet. In het artikel wordt toch duidelijk genoeg gemaakt dat mensen bijvoorbeeld personeelszaken en de bedrijfsarts in vertrouwen namen?
Ik berust me op de OP hè:

quote:
Korte tijd later kwam Van Nieuwkerk met een nieuwe reactie, waarin hij zegt: "Dat we kennelijk toch niet iedereen een veilig en prettig gevoel hebben kunnen geven en dat het zelfs collega's ziek heeft gemaakt, dat spijt me enorm."

Er zijn "een aantal ongemakkelijke gedane zaken", zegt de presentator verder in de Volkskrant. "Die nemen helaas geen keer, maar stemmen wel tot nadenken. Deze spiegel blijft in mijn kamer hangen."
Joop/ BNN-VARA is ook wel een guurlinkse organisatie die "MAAR zo komt het op iemand over, je moet HUN gevoelens serieus nemen, het gaat niet om JOU maar om HEN en hoe ZIJ het ervaren." Cq je hoeft niks fout te doen, dat hele begrip is subjectief, of je iets fout doet is in diens ogen of iemand anders zegt zich gekwetst te voelen, daar kun je niks mee en die subjectieve degradatie van goed en fout is een van de zaken waar de wokies knettergek in zijn.

Wat uit dat stukje tekst blijkt, zonder getallen, is dat het verloop hoog lag en de werkdruk hoog, nou dat neem ik aan, dat zal geheid.

Ik blijf er bij, de grote organisatorische fout / wat er geleerd kan worden van deze case, is dat er voldoende ruimte moet zijn om een spiegel op te hangen, die lijkt nooit getoond.
  zaterdag 19 november 2022 @ 11:34:11 #132
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_206731787
Als je zo zwak bent dat je wat woorden niet met woorden op kan lossen maar zo van slag raakt dat de enige reactie die je kan bedenken er op los te slaan, ben je echt een zielig mens.

Van het niveau haatbaard die van een homo zo van slag raakt dat ie er maar op los slaat.
Laffe huichelaar
pi_206731825
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 10:24 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Sterker nog, als iemand andere mensen moet afblaffen en/of vernederen om zijn/haar werk (goed) te kunnen doen, is juist die "íemand" (blijkbaar) niet geschikt voor zijn/haar vak... OF de macht stijgt je naar je hoofd of je ervaart zo veel stress dat je je niet meer normaal kan gedragen... Hoe het ook zij, in beide gevallen een teken van ongeschiktheid.
Tails tell tales
pi_206731854
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Mathijs heeft totalitair gedrag vertoond. Maar toch is het woord veilig/onveilig wel aan inflatie onderhevig.
Studenten die vinden dat een docent geen vragen aan hen mag stellen omdat ze zich anders onveilig voelen (bron), daar denk ik het mijne van. Maar verder vind ik het juist goed dat we onze ideeën bij zijn gaan stellen over wat normaal is op een werkvloer of in allerlei alledaagse interacties. In het artikel komt steeds weer het argument naar voren dat er nu eenmaal topsport werd bedreven bij DWDD. Vrijwel iedereen daar geloofde erin dat zulke omgangvormen daarbij horen. Het is moeilijk om tegen zo'n cultuur te vechten. Zelfs personeelszaken deed eraan mee door de cultuur zelf niet aan de kaak te stellen maar oplossingen voor individuen te zoeken.
  zaterdag 19 november 2022 @ 11:41:54 #135
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206731883
Gelukkig pikken mensen dit soort duivels niet meer
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  zaterdag 19 november 2022 @ 11:43:13 #136
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206731899
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:25 schreef CANARIS het volgende:
Ik word tamelijk moe van dat gezeik om een veilige werkplaats. Wanneer men op topniveau iets moet produceren dan zijn menselijke gevoeligheden ondergeschikt. Leer er maar mee leven of ziek een andere baan.
Laat me raden je bent manager?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206731928
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Studenten die vinden dat een docent geen vragen aan hen mag stellen omdat ze zich anders onveilig voelen (bron), daar denk ik het mijne van. Maar verder vind ik het juist goed dat we onze ideeën bij zijn gaan stellen over wat normaal is op een werkvloer of in allerlei alledaagse interacties. In het artikel komt steeds weer het argument naar voren dat er nu eenmaal topsport werd bedreven bij DWDD. Vrijwel iedereen daar geloofde erin dat zulke omgangvormen daarbij horen. Het is moeilijk om tegen zo'n cultuur te vechten. Zelfs personeelszaken deed eraan mee door de cultuur zelf niet aan de kaak te stellen maar oplossingen voor individuen te zoeken.
Wat 'normaal' is een andere discussie. Punt is hier: is/was het personeel van Mathijs onveilig? ben je onveilig als iemand op afstand tegen je staat te schreeuwen? moet daar niet op zijn minst fysieke dreiging bij komen?

Als je de definitie van woorden gaat bijstellen, moet je ook nadenken over de gevolgen. Zijn de volgende generaties nog wel klaar voor de grote mensen wereld als we ze wijsmaken dat ze 'onveilig' zijn als iemand lelijke woorden tegen hen zegt??
pi_206731930
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:41 schreef corehype het volgende:
Gelukkig pikken mensen dit soort duivels niet meer
Mwa als ik zie wie er allemaal al weer aan het bagataliseren zijn. :{
pi_206731956
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat 'normaal' is een andere discussie. Punt is hier: is/was het personeel van Mathijs onveilig? ben je onveilig als iemand op afstand tegen je staat te schreeuwen? moet daar niet op zijn minst fysieke dreiging bij komen?
Ja, dreigen, intimideren, schreeuwen en schelden is prima op de werkvloer.

Zolang mensen elkaar maar niet letterlijk in elkaar slaan, vind theunderdog het prima.
  zaterdag 19 november 2022 @ 11:49:47 #140
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206731997
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:44 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Mwa als ik zie wie er allemaal al weer aan het bagataliseren zijn. :{
Door die duivel hadden al die mensen daar wel werk. Als leider moet je gewoon soms hard zijn.
pi_206732004
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zolang mensen elkaar maar niet letterlijk in elkaar slaan vind theunderdog het prima.
Begrijpend lezen is niet je goedste vak.

zaterdag 19 november 2022 @ 11:50:16 #142
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206732005
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zolang mensen elkaar maar niet letterlijk in elkaar slaan, vind theunderdog het prima.
Dat is toch ook prima? Ik bedoel er moet gewoon geleverd worden.
pi_206732019
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als je de definitie van woorden gaat bijstellen, moet je ook nadenken over de gevolgen. Zijn de volgende generaties nog wel klaar voor de grote mensen wereld als we ze wijsmaken dat ze 'onveilig' zijn als iemand lelijke woorden tegen hen zegt??
Dat is geen andere discussie, maar het is de essentie van deze discussie. Je ziet dat er sprake is van een soort Stockholmsyndroom: medewerkers die onder de cultuur gebukt gingen, praatten die vaak goed en gingen er zelfs aan meedoen. Ze verloren zicht op wat normaal was.

Jij vernauwt de betekenis van veiligheid tot fysieke veiligheid en daarmee misken je de gevolgen van psychische terreur (die ook een fysieke doorwerking kan hebben overigens).
pi_206732046
Koel en donker bewaren
pi_206732054
Dit zijn natuurlijk ook in de regel asociale onmensen die het zo ver kunnen schoppen. We hebben het over een positie waarin hij zo'n 30x meer verdient dan een redactie-medewerker die met moeite zijn huur kan betalen.

Types als Derksen die het bagatelliseren verdienden al tienduizend euro per maand 30 jaar geleden als hoofdredacteur. Volstrekt wereldvreemd.
pi_206732088
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is geen andere discussie, maar het is de essentie van deze discussie. Je ziet dat er sprake is van een soort Stockholmsyndroom: medewerkers die onder de cultuur gebukt gingen, praatten die vaak goed en gingen er zelfs aan meedoen. Ze verloren zicht op wat normaal was.

Jij vernauwt de betekenis van veiligheid tot fysieke veiligheid en daarmee misken je de gevolgen van psychische terreur (die ook een fysieke doorwerking kan hebben overigens).
Uiteraard is dat wel een andere discussie. Een abnormale situatie staat niet synoniem voor een onveilige situatie.

Bij zulke definities ontkom je er toch echt niet aan dat mensen daar verschillende invullingen aan kunnen geven. Als ik lees over Mathijs dan lees ik over een totalitaire vent achter de schermen, die alles tot in de perfectie wilde hebben. Niet zelden onbehoorlijk deed tegen zijn personeel. Maar een onveilige situatie? mwau.
pi_206732115
quote:
Hij moest daar huilen omdat hij moest denken aan zijn overleden moeder.

Classy.
pi_206732120
Overigens vond ik de passage over Abbring mooi om te lezen, zeker in de wetenschap dat ze daarna met Zondag met Lubach een heel succesvol programma heeft weten te maken. Wel opvallend dat ze nu niet vrijuit spreekt, misschien om de relaties goed te houden met de mensen met wie ze samenwerkt? Het is immers een klein wereldje.
  zaterdag 19 november 2022 @ 11:58:12 #149
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206732149
quote:
Matthijs zou vandaag eigenlijk de Top2000 Quiz opnemen, maar dat is afgeblazen. “Na het verschijnen van het Volkskrantartikel en de dynamiek die dat losmaakt, moeten we constateren dat vandaag niet de aangewezen dag is om een feestelijke quiz op te nemen”, zegt een woordvoerder van de NTR.
:( :( :( :( :( :(
pi_206732152
twitter
  zaterdag 19 november 2022 @ 11:59:32 #151
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206732172
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:56 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens vond ik de passage over Abbring mooi om te lezen, zeker in de wetenschap dat ze daarna met Zondag met Lubach een heel succesvol programma heeft weten te maken. Wel opvallend dat ze nu niet vrijuit spreekt, misschien om de relaties goed te houden met de mensen met wie ze samenwerkt? Het is immers een klein wereldje.
Zondach met Lubach dat programma waarvan maar 3 uitzending per seizoen komen en daarna echt moeten stoppen want het is zoveel werk?
  zaterdag 19 november 2022 @ 12:00:22 #152
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206732188
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:58 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Wel heel sterk om iemand te beoordelen op hun kledingstyle
pi_206732194
Overigens, sommige mensen doen hier net of het gaat om het niet tegen af en toe een "scheldpartijtje" kunnen. Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om het structurele van één en ander. Het gaat er om dat er op deze manier een algehele sfeer/dynamiek ontstaat waarbij mensen zich (zeer begrijpelijk) onveilig voelen...
Tails tell tales
pi_206732203
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:20 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Tokkies gonna tokkie
Snel ban mij weer, oh nee ik zeg niks over D66 dit keer.
pi_206732219
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:54 schreef Idisrom het volgende:
Ik lees vooral dat het begrip angstcultuur aan inflatie onderhevig is
Ik denk dat die angstcultuur ergens anders vandaan komt. Niet zozeer van een leidinggevend die een keer boos is of zich bot gedraagt. Dat is van alle tijden en vroeger kon men daar ook mee omgaan. Een grotere oorzaak is dat wij met een paar totaal verziekte sectoren te maken hebben als het op personeelsbeleid aankomt. De media, maar bijvoorbeeld ook de postsector zijn daar een voorbeeld van.

Allen zelfstandigen waarvan jij je kunt afvragen of het wel zelfstandigen zijn en of ze eigenlijk wel op die manier willen werken. Maar arbeidsovereenkomst zijn een ding dat ze niet meer kennen in die sectoren. Als een leidinggevend het in de bol heeft sta je op straat. Geen ontslagbescherming, geen ww, geen brood op de plank. Kies je daar bewust voor, prima, dan kun je bij mij op weinig sympathie rekenen. Maar veel mensen worden tegen wil en denk in die rol gedwongen.

Pak de schijnzelfstandigheid eens aan en de angstcultuur neemt ook weer af.
  zaterdag 19 november 2022 @ 12:02:08 #156
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206732225
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:00 schreef Forbry het volgende:
Overigens, sommige mensen doen hier net of het gaat om het niet tegen af en toe een "scheldpartijtje" kunnen. Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om het structurele van één en ander. Het gaat er om dat er op deze manier een algehele sfeer/dynamiek ontstaat waarbij mensen zich (zeer begrijpelijk) onveilig voelen...
'onveilig' voelen. Alsof ze thuis bedreigd en opgezocht worden door 10 donkere mannen met 13 inch.
pi_206732286
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Uiteraard is dat wel een andere discussie. Een abnormale situatie staat niet synoniem voor een onveilige situatie.

Bij zulke definities ontkom je er toch echt niet aan dat mensen daar verschillende invullingen aan kunnen geven. Als ik lees over Mathijs dan lees ik over een totalitaire vent achter de schermen, die alles tot in de perfectie wilde hebben. Niet zelden onbehoorlijk deed tegen zijn personeel. Maar een onveilige situatie? mwau.
Er is al jaren een discussie gaande over wat veiligheid inhoudt en wat we van elkaar mogen verwachten. Ideeën erover veranderen met de tijd. Ooit was onvrijwillige seks in een huwelijk bijvoorbeeld geen verkrachting omdat een man mocht doen met zijn vrouw wat hij wilde. Dat onze ideeën veranderen over wat normaal is en normaal zou moeten zijn, is daarom juist de essentie. En dat maakt ze niet ineens louter subjectief, maar wel intersubjectief. Dat is geen onbelangrijk verschil.
pi_206732291
Matthijs van Nieuwkerk, een van de slechtste interviewers ooit op Nederlandse tv.

Verbaast me niets dat hij ook een enorme lul is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206732301
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:27 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Tokkies gonna tokkie
:')
pi_206732303
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:01 schreef maan_man het volgende:

De media, maar bijvoorbeeld ook de postsector zijn daar een voorbeeld van.
En vergeet de topsport niet, bijvoorbeeld de turnwereld. De wetenschap kent ook zo haar schandalen.
pi_206732308
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:52 schreef Confetti het volgende:
Dit zijn natuurlijk ook in de regel asociale onmensen die het zo ver kunnen schoppen. We hebben het over een positie waarin hij zo'n 30x meer verdient dan een redactie-medewerker die met moeite zijn huur kan betalen.

Types als Derksen die het bagatelliseren verdienden al tienduizend euro per maand 30 jaar geleden als hoofdredacteur. Volstrekt wereldvreemd.
Hoe raak om 11:52:47 zonder enige context Derksen ineens verzeild in dit topic?
pi_206732323
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Er is al jaren een discussie gaande over wat veiligheid inhoudt en wat we van elkaar mogen verwachten. Ideeën erover veranderen met de tijd. Ooit was onvrijwillige seks in een huwelijk bijvoorbeeld geen verkrachting omdat een man mocht doen met zijn vrouw wat hij wilde. Dat onze ideeën veranderen over wat normaal is en normaal zou moeten zijn, is daarom juist de essentie. En dat maakt ze niet ineens louter subjectief, maar wel intersubjectief. Dat is geen onbelangrijk verschil.
Was het maar intersubjectief zo overduidelijk. Dan zouden dit soort situaties veel minder voorkomen. Het tegendeel is waar.

Hordes aan werknemers, die werkgevers hebben waarvan ze denken: 'nou, liever niet'..
pi_206732367
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:08 schreef maan_man het volgende:

[..]
Hoe raak om 11:52:47 zonder enige context Derksen ineens verzeild in dit topic?
Moest denken aan zijn uitzending van gisteren dat iedereen wel erg snel gekwetst is en dat dit soort 'dingen gewoon gebeuren'.

Absoluut ziekelijk zijn al die tv-persoonlijkheden. Ze zitten in hun villa hun onbegrip te tonen over de zwakte van medewerkers die niets durven te zeggen. Ze vergeten alleen dat een salaris van 2.500 bruto per maand je nogal afhankelijk maakt van je baas als je de volgende dag op straat kan staan zonder inkomsten.

Geld is DE reden dat mensen hun mond niet openen durven te doen en dat weet dat ongedierte aan de top met een miljoenensalaris maar al te goed.
pi_206732374
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:00 schreef Forbry het volgende:
Het zegt toch al genoeg dat de hele crew s' ochtends keek naar zijn manier van lopen, waaraan te zien was wat voor soort dag het zou gaan worden. Dat heet dus een angstcultuur. Sorry hoor, maar geen enkele baan is belangrijk genoeg om dat elke dag te moeten doorstaan. Als je geen enkel gevoel voor eigenwaarde hebt, dan kijk je de andere kant op en slik je het maar, maar ik zou het onder zulke omstandigheden nog geen dag uithouden.
pi_206732386
Snowflake generatie.
Wie van jullie (40+) is nooit verrot gescholden door een werkgever of opdrachtgever als hij het op de werkvloer liep te verkloten?
blablablabla
pi_206732390
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:59 schreef xzaz het volgende:

[..]
Zondach met Lubach dat programma waarvan maar 3 uitzending per seizoen komen en daarna echt moeten stoppen want het is zoveel werk?
Ghehe
pi_206732428
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:13 schreef Elan het volgende:
Snowflake generatie.
Wie van jullie (40+) is nooit verrot gescholden door een werkgever of opdrachtgever als hij het op de werkvloer liep te verkloten?
Ik, en toen heb ik tegen hem gezegd dat ie zijn ouwe moer er maar aan moest zetten, heb mijn jas aangetrokken en ben naar huis gegaan. Ik kan best met kritiek omgaan, maar dan wel in alle redelijkheid, en niet op schreeuwerige toon recht in mijn gezicht, want dan kan je de tyfus krijgen.
pi_206732439
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:13 schreef Elan het volgende:
Snowflake generatie.
Volgens mij zitten er genoeg 40+ bij de voorbeelden van DWDD
pi_206732444
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Was het maar intersubjectief zo overduidelijk. Dan zouden dit soort situaties veel minder voorkomen. Het tegendeel is waar.

Hordes aan werknemers, die werkgevers hebben waarvan ze denken: 'nou, liever niet'..
Er zijn allerlei psychologische mechanismen waardoor iets wat voor de buitenwereld overduidelijk kan zijn dat voor de betrokkenen niet is. Afgelopen week stond er bijvoorbeeld een interview met Sara Kroos in de Volkskrant. Zij werd misbruikt door haar therapeut; haar therapeut noemt het een relatie. Er is hier heel duidelijk een grens overschreden, want een zorgverlener mag eenvoudigweg geen relatie met een patient aanknopen. Toch heeft Kroos het zelf ook lange tijd als een relatie gezien en heeft ze haar therapeut zelfs in bescherming genomen.

Gelukkig leven we in een tijd waarin er steeds meer aandacht is voor zulke mechanismen. Daardoor zullen grensoverschrijdende situaties beter worden herkend en zal er eerder worden opgetreden.
pi_206732447
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:17 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik, en toen heb ik tegen hem gezegd dat ie zijn ouwe moer er maar aan moest zetten, heb mijn jas aangetrokken en ben naar huis gegaan. Ik kan best met kritiek omgaan, maar dan wel in alle redelijkheid, en niet op schreeuwerige toon recht in mijn gezicht, want dan kan je de tyfus krijgen.
Echte assertiviteit is ervoor zorgen dat je bewijs hebt dat je werkgever zo tegen je tekeer gaat. Opnames.
pi_206732474
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Er zijn allerlei psychologische mechanismen waardoor iets wat voor de buitenwereld overduidelijk kan zijn dat voor de betrokkenen niet is. Afgelopen week stond er bijvoorbeeld een interview met Sara Kroos in de Volkskrant. Zij werd misbruikt door haar therapeut; haar therapeut noemt het een relatie. Er is hier heel duidelijk een grens overschreden, want een zorgverlener mag eenvoudigweg geen relatie met een patient aanknopen.

Gelukkig leven we in een tijd waarin er steeds meer aandacht is voor zulke mechanismen. Daardoor zullen grensoverschrijdende situaties beter worden herkend en zal er eerder worden opgetreden.
Je voorbeeld is wel interessant. Want inderdaad de 'relatie' is onwenselijk, gezien de machtsverhoudingen.

Maar, het maakt niet dat je daarom blindelings moet geloven wat Sara Kroos stelt. Want het kan best zijn dat ze wel vrijwillig met hem in bed kroop.
pi_206732489
Ik pak even 🍿 erbij
pi_206732509
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:12 schreef Hathor het volgende:

[..]
Het zegt toch al genoeg dat de hele crew s' ochtends keek naar zijn manier van lopen, waaraan te zien was wat voor soort dag het zou gaan worden. Dat heet dus een angstcultuur. Sorry hoor, maar geen enkele baan is belangrijk genoeg om dat elke dag te moeten doorstaan. Als je geen enkel gevoel voor eigenwaarde hebt, dan kijk je de andere kant op en slik je het maar, maar ik zou het onder zulke omstandigheden nog geen dag uithouden.
Heimelijk zijn woedeaanvallen opnemen en online gooien. Of aan een of andere roddelsite verkopen. Natuurlijk wel eerst een andere baan klaar hebben staan.
pi_206732517
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:17 schreef Hathor het volgende:

[..]
Vind die voorbeelden wel treurig. Het lijkt hier wel mavo 2!!! Onveilige werkcultuur :( Werkte als stukadoor eind jaren 90 die sloeg zo halverwege de dag alles verrot als het werk nergens op leek. Leer je het vak wel van, tegenwoordig moet alles met de zachte hand. Daar leer je het vak niet van.
blablablabla
pi_206732526
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je voorbeeld is wel interessant. Want inderdaad de 'relatie' is onwenselijk, gezien de machtsverhoudingen.

Maar, het maakt niet dat je daarom blindelings moet geloven wat Sara Kroos stelt. Want het kan best zijn dat ze wel vrijwillig met hem in bed kroop.
Ik was vergeten de link naar het interview toe te voegen: Sara Kroos werd misbruikt, ze besloot niet nóg eens jaren met een ‘vies geheim’ te blijven rondlopen en schreef het van zich af. Daarin wordt ook uitgelegd waarom je laatste opmerking ongepast en schadelijk is. (De therapeut is overigens een zij.)
pi_206732538
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Vind die voorbeelden wel treurig. Het lijkt hier wel mavo 2!!! Onveilige werkcultuur :( Werkte als stukadoor eind jaren 90 die sloeg zo halverwege de dag alles verrot als het werk nergens op leek. Leer je het vak wel van, tegenwoordig moet alles met de zachte hand. Daar leer je het vak niet van.
:')
pi_206732550
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik was vergeten de link naar het interview toe te voegen: Sara Kroos werd misbruikt, ze besloot niet nóg eens jaren met een ‘vies geheim’ te blijven rondlopen en schreef het van zich af. Daarin wordt ook uitgelegd waarom je laatste opmerking ongepast en schadelijk is. (De therapeut is overigens een zij.)
Het is een anekdotisch verhaal. Kan er niets mee.
pi_206732551
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Of je legt het gewoon nog een keer goed uit als iemand iets fout doet, ook daar leer je van, en zorgt er tevens voor dat er geen wrevel ontstaat. Meteen iemand vernederend uitkafferen is ook een brevet van onvermogen.
pi_206732557
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is een anekdotisch verhaal. Kan er niets mee.
Dat heb je snel gelezen.
  zaterdag 19 november 2022 @ 12:27:24 #180
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206732559
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Echte assertiviteit is ervoor zorgen dat je bewijs hebt dat je werkgever zo tegen je tekeer gaat. Opnames.
En wat dan? Chantage ofzo? Want het gedrag van Van Nieuwkerk was gevoegelijk bekend bij zowel de top vd omroep als bij HR. En men liet hem zijn gang gaan..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206732562
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Kwartje zal niet vallen
pi_206732568
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat heb je snel gelezen.
Nee. Betaalmuur. Maar durf er op zich wel op te wedden dat ze in het artikel geen videoopnames, documenten heeft geplaatst.
pi_206732574
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En wat dan chantage ofzo? Want het gedrag van Van Nieuwkerk was bekend bij zowel de top vd omroep als bij HR. En men liet hem zijn gang gaan..
De Vara is gewoon fout in deze, zij wisten het, maar besloten niet in te grijpen, want Matthijs=god enzo.
pi_206732577
quote:

[..]
En wat dan? Chantage ofzo? Want het gedrag van Van Nieuwkerk was gevoegelijk bekend bij zowel de top vd omroep als bij HR. En men liet hem zijn gang gaan..
Andere baan zoeken en die shit online gooien. Chantage is strafbaar. Nederland laten zien dat Matthijs een abusievelijke teringlijer is niet. Kunnen de praatprogramma's het daar weer leuk een poosje over hebben, en dan mag Matthijs door het stof. Raken in zijn reputatie is het enige wat dat soort tuig raakt.
pi_206732586
quote:

[..]
Als je opnames hebt dan heb je materiaal om het nog hogerop te zoeken, als de top van de omroep niets ertegen wil doen. Geen chantage. Gewoon er direct werk van maken.
pi_206732595
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:26 schreef Hathor het volgende:

[..]
Of je legt het gewoon nog een keer goed uit als iemand iets fout doet, ook daar leer je van, en zorgt er tevens voor dat er geen wrevel ontstaat. Meteen iemand vernederend uitkafferen is ook een brevet van onvermogen.
Als je 10x iets uitgelegd hebt raken mensen die jou betalen op een gegeven moment gefrustreerd, je krijgt betaald voor wat je doet. Het is geen schoolklasje of vrijwilligerswerk.
blablablabla
pi_206732603
quote:

[..]
En wat dan chantage ofzo? Want het gedrag van Van Nieuwkerk was bekend bij zowel de top vd omroep als bij HR. En men liet hem zijn gang gaan..
Zelfs ik wist het en ben niet werk in de tv wereld. Was gewoon bekend dat hij heel woest kon worden. Al was het in mijn gedachten wel wat milder zijn dan wat nu op papier staat.
  zaterdag 19 november 2022 @ 12:32:04 #188
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_206732615
Wel leuk, een politiek correct programma presenteren/leiden en dan zelf gedragen als een Adolf Hitler himself
  zaterdag 19 november 2022 @ 12:32:05 #189
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206732617
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:28 schreef probeer het volgende:

[..]
Andere baan zoeken en die shit online gooien. Chantage is strafbaar. Nederland laten zien dat Matthijs een abusievelijke teringlijer is niet.
Natuurlijk is chantage strafbaar en geen optie. Daarom vroeg ik hem wat hij met de opnamen zou doen.

Hetgeen jij oppert schiet je ook niets mee op (want je hebt betreffende baan niet meer).
  zaterdag 19 november 2022 @ 12:33:13 #190
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206732634
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als je opnames hebt dan heb je materiaal om het nog hogerop te zoeken, als de top van de omroep niets ertegen wil doen. Geen chantage. Gewoon er direct werk van maken.
De top vd omroep was al gevoegelijk bekend met zijn gedrag. En ze deden niets.
pi_206732637
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Precies. Het punt is helemaal niet dat er geen bewijs was, maar dat het gedrag werd goedgepraat. Je zou denken dat dat overduidelijk is.
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 november 2022 @ 12:34:00 #192
7889 tong80
Spleenheup
pi_206732638
De NTR heeft de opnames van de Top
2000 Quiz stilgelegd.Aanleiding is het
artikel over grensoverschrijdend gedrag
door presentator Matthijs van Nieuwkerk
bij De Wereld Draait Door.Hij is ook de
presentator van de Top 2000 Quiz.

De NTR noemt het ongepast om vandaag
een feestelijke quiz op te nemen,na de
dynamiek die na het Volkskrant-stuk is
ontstaan.Het besluit is in samenspraak
met Van Nieuwkerk genomen,zegt de NTR.

Gisteren was de eerste opnamedag van de
quiz,waarvan de uitzendingen gepland
staan voor december.Vandaag zou de
tweede en laatste opnamedag zijn. Het is
nog onduidelijk of die wordt ingehaald.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_206732645
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Natuurlijk is chantage strafbaar en geen optie. Daarom vroeg ik hem wat hij met de opnamen zou doen.

Hetgeen jij oppert schiet je ook niets mee op (want je hebt betreffende baan niet meer).
Je hebt dan een andere baan, waar je hopelijk niet hoeft te dealen met een toxische baas die je de huid vol scheldt als hij een slechte dag heeft. Ik zie niet hoe je daar niets mee op zou schieten.
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 november 2022 @ 12:35:02 #194
7889 tong80
Spleenheup
pi_206732653
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Precies. Het punt is helemaal niet dat er geen bewijs was, maar dat het gedrag werd goedgepraat. Je zou denken dat dat overduidelijk is.
Of gewoon genegeerd. Ik heb twee keer een weekend vastgezeten in militaire dienst. Consequenties van verzet.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_206732656
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Omdat er geen bewijs was. Opnames zijn dat wel. Reken maar dat de top vd omroep dan snel gaat handelen.
  zaterdag 19 november 2022 @ 12:36:37 #196
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206732663
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Heb het hier ook al goedgepraat zien worden helaas.
pi_206732669
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Omdat er geen bewijs was. Opnames zijn dat wel. Reken maar dat de top vd omroep dan snel gaat handelen.
Lol wat naïef. Die gaan nu echt niet opeens wat doen 'omdat er nu wel bewijs van zijn gedrag is'. Die gaan nu iets doen 'omdat zijn gedrag nu wereldkundig gemaakt is'.

Reputatieschade is hun enige motivatie om hier iets mee te doen. En helemaal niets anders.
  zaterdag 19 november 2022 @ 12:38:24 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206732676
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat klopt niet. Gebrek aan bewijs is helemaal nergens genoemd door de top. En dezelfde top geeft aan dat ze het goedgepraat hebben en daar nu spijt vsn hebben.

Heb je het artikel wel gelezen?
pi_206732677
wat me nog het meest tegenvalt, is dat al die mensen eromheen, van de VARA, medewerkers, etc, dan gewoon dit laten gebeuren. dat zo'n man de tiran kan uithangen daar. niemand die hem verrot scheld of op zn bakkes slaat.
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 november 2022 @ 12:39:49 #200
7889 tong80
Spleenheup
pi_206732688
13.00-13.13 uur NPO 1+2

* "Angstcultuur bij talkshow DWDD"

* Partijcongres VVD in Rotterdam

* Inbeslagname coke probleem Antwerpen

* Botsing vliegtuig-brandweerwagen Peru

* Zorgen over uitkomst klimaattop

* Dochter Kim Jong-un in openbaar

* Het weer

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')