abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206728460
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 23:18 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Alsof Van Nieuwkerk Onze Lieve Heer is. Of laat jij dan over je heen lopen? :P
Hij had bij mij geen excuses uit kunnen lokken, dat zou mij ook te veel zijn, maar zo iemand kan wel alle klussen voor je in rook laten opgaan, ik snap wel dat dit gebeurd.

Die vrouw van personeelszaken is wel bijzonder slecht in haar werk.
-nee-
  vrijdag 18 november 2022 @ 23:30:42 #52
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206728480
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 november 2022 23:29 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Hij had bij mij geen excuses uit kunnen lokken, dat zou mij ook te veel zijn, maar zo iemand kan wel alle klussen voor je in rook laten opgaan, ik snap wel dat dit gebeurd.

Die vrouw van personeelszaken is wel bijzonder slecht in haar werk.
Het is natuurlijk gemakkelijk oordelen vanaf ons toetsenbordje.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206728481
Triest als dit waar is. Succes is heel mooi, maar niet op deze manier. Dit doet grote afbreuk aan de persoon Matthijs Nieuwkerk als mens.

quote:
De geluidsman probeert wat terug te zeggen, maar hij komt niet boven de presentator uit. ‘Het is meneer Van Nieuwkerk voor jou’, horen aanwezigen hem schreeuwen.

‘Jij!’, schreeuwt de presentator volgens meerdere getuigen. ‘Jij had hier op je knieën moeten zitten, en moeten zeggen: sorry.’

Onthutst kijken mensen naar wat hier gebeurt.

‘Zeg sórry meneer Van Nieuwkerk’, roept de presentator. Om hen heen is het doodstil.
Ik zou echt walgen van mijzelf als ik zo tekeer zou gaan tegen iemand die een fout heeft en gemaakt dan en later duidelijk waar ook iedereen bij is mijn excuses aanbieden voor mijn wangedrag.

* Ik kijk zeer weinig televisie en heb zijn programma nog nooit gezien.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_206728525
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 23:30 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ik zou echt walgen van mijzelf als ik zo tekeer zou gaan tegen iemand die een fout heeft en gemaakt dan en later duidelijk waar ook iedereen bij is mijn excuses aanbieden voor mijn wangedrag.

Dat heeft Van Nieuwkerk ook gedaan:

quote:
De dag daarna gebeurt er iets opmerkelijks. Het is rond twee uur in de middag als Van Nieuwkerk met een grote, bordeauxrode wollen muts de redactie van DWDD op loopt. Op de vloer roept hij iedereen bij elkaar.

Hij zegt dat eindredacteur Koekkoek hem heeft aangesproken op zijn gedrag. ‘Gisteren is er iets niet goed gegaan’, aldus Van Nieuwkerk. ‘Ik ben te ver gegaan, en ik zie nu in dat dat niet kon.’ Hij vertelt dat hij zojuist zijn excuses heeft gemaakt aan de geluidsman.

Van Nieuwkerk huilt. Hij zegt dat het hem soms zwart voor zijn ogen wordt en dat dit iets is waar hij niet trots op is. Hij vertelt dat hij ‘gif’ in zijn hoofd heeft. Dat hij in therapie zou moeten.

Hij heeft hulp nodig, zegt hij.

Verbijsterd kijken de medewerkers naar de presentator. Zo zien ze hem nooit.

Het is een van de weinige keren dat de presentator zich tegenover medewerkers verontschuldigt voor een woede-aanval. De geluidsman zelf wilde aanvankelijk tegenover de Volkskrant niet inhoudelijk op het incident ingaan. Wel zegt hij over ‘de woede-uitbarsting’ dat die ‘extreem’ was, al zegt hij zich niet te kunnen herinneren dat Van Nieuwkerk zei dat hij op zijn knieën had moeten zitten. Hij neemt Van Nieuwkerk niks meer kwalijk, omdat die hem ‘heel oprecht’ zijn excuses heeft aangeboden in een lang telefoongesprek ‘van zestigers onder elkaar’. Zo is het ‘uitstekend opgelost’ in zijn ogen. ‘Ik voel me geen slachtoffer.’

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2022 23:36:02 ]
pi_206728569
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 23:34 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dat heeft Van Nieuwkerk ook gedaan:
[..]

Dan siert hem dit hem dat hij zo openlijk zijn excuses heeft aangeboden.

[ Bericht 15% gewijzigd door rutger05 op 19-11-2022 06:25:41 ]
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_206728664
twitter
anonieme razernist
pi_206728882
Och, de bewierookte Joop van den Ende en John de Mol zullen niet minder tekeer zijn gegaan. En zo zijn er nog vele leidinggevenden die wel eens uitvielen tegen het personeel.
Niet meer van deze tijd misschien met al die tere zieltjes en bij het minste of geringste de term 'grensoverschrijdend gedrag'
Het geval met de cameraman is wel wat erg over de grens maar dat kan een keer gebeuren in de loop van 15 jaar.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_206728926
Altijd al een lul met vingers gevonden die Matthijs.
pi_206729282
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 00:18 schreef Gehrman het volgende:
Altijd al een lul met vingers gevonden die Matthijs.
Het aparte is dat mijn grootste irritatie wat hem betreft dat verschrikkelijke positieve reageren op alles.
  Moderator zaterdag 19 november 2022 @ 00:52:04 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206729302
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 23:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het bestaan als geluidsman lijkt me behoorlijk onzeker, steeds als ZZP'er van de ene klus naar de andere.

Dan staat DWDD dus heel goed op je CV, en wil je dat ook niet verknallen.
Kan ook de schok zijn natuurlijk

Best kans dat hij thuiskomt en zegt 'tering hey ... FOK! die eikel voortaan man :')'

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 19-11-2022 02:18:55 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206729334
Wie?
pi_206729949
Ik had hem zijn tanden uit zijn bek geslagen als ie zo tekeer was gegaan tegen mij.
En zoals het leest zou dat volledig onder zelf verdediging vallen, ja, zo tekeer gaan kan dusdanig bedreigend aanvoelen dat je paar tikken mag gaan uitdelen.
  zaterdag 19 november 2022 @ 05:05:03 #64
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206729961
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:40 schreef nils_22 het volgende:
Hij had ook wel uit mogen vallen tegen de redacteur die de "mini opera" had bedacht
En tegen die achter de 'guilty pleasures' (het met tedere gitaarklanken en overemotioneel gekerm verneuken van prima oude liedjes). :{w

Maar even serieus - gaan mensen niet beter presteren als je gewoon normaal tegen ze doet? Hard moeten werken snap ik, maar er zit een grens aan.
pi_206729983
Mensen die dit bagatelliseren en het niet begrijpen waarom niemand iets deed hebben het duidelijk nog niet zelf meegemaakt. Ik las het artikel achter de paywall dat iemand eerder postte en dat was nagenoeg een exacte kopie van mijn vroegere werkomgeving waar ik een tiental jaar in die sfeer heb gewerkt. Totaal andere sector, een ander land en toch hetzelfde. Ik wens het niemand toe. Er is niets 'woke' of 'soft' aan om medewerkers menselijk te behandelen.
  zaterdag 19 november 2022 @ 06:07:10 #66
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206729986
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 00:49 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Het aparte is dat mijn grootste irritatie wat hem betreft dat verschrikkelijke positieve reageren op alles.
Zelfs een hoogbejaarde Charles Aznavour die amper nog rechtop op een podium kon staan, stond zo ongeveer gelijk aan God.
pi_206729988
Ik vind het vooral een beetje achteraf gelul. Dit soort bullies tref je overal. Van Gaal doet precies hetzelfde en wordt erom geroemd. Omdat hij daardoor het beste uit spelers haalt.
pi_206729991
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 06:18 schreef VEM2012 het volgende:
Ik vind het vooral een beetje achteraf gelul. Dit soort bullies tref je overal. Van Gaal doet precies hetzelfde en wordt erom geroemd. Omdat hij daardoor het beste uit spelers haalt.
Of denk aan een gordon ramsey die je letterlijk fysiek vast pakt, uitscheld en bedreigt.
Als je naar beelden kijkt uit zijn eigen restaurant in zijn eerdere maar ook latere jaren van achter de schermen.
pi_206729998
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 06:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Of denk aan een gordon ramsey die je letterlijk fysiek vast pakt, uitscheld en bedreigt.
Als je naar beelden kijkt uit zijn eigen restaurant in zijn eerdere maar ook latere jaren van achter de schermen.
Ik moest ook aan chefkoks denken. Al is daar ook een cultuurverandering bezig. Het is niet meer van deze tijd om zo tekeer te gaan.
pi_206730002
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 06:40 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ik moest ook aan chefkoks denken. Al is daar ook een cultuurverandering bezig. Het is niet meer van deze tijd om zo tekeer te gaan.
Nee, het is van deze tijd om links en rechts voorbij te worden gestreefd en allemaal ‘een beetje’ (hahaha!) armer te worden.
pi_206730015
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 06:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, het is van deze tijd om links en rechts voorbij te worden gestreefd en allemaal ‘een beetje’ (hahaha!) armer te worden.
Dat komt doordat we hier een stad vol kanslozen per jaar binnenhalen.
pi_206730023
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 07:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dat komt doordat we hier een stad vol kanslozen per jaar binnenhalen.
mooi hoe zelfs in dit topic hier weer een punt van gemaakt kan worden :')
pi_206730025
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 07:11 schreef Raw85 het volgende:

[..]
mooi hoe zelfs in dit topic hier weer een punt van gemaakt kan worden :')
Ja, maar zo werkt het wel.
We leven in een maatschappij, dit gaat over gedrag van iemand, een ander haalt algemeen gedrag erbij, dit mond uit op een nog bredere opmerking over in principe geld en de maatschappij.

Dan ga ik inderdaad daar gebruik van maken om nog eens even aan te kaarten wat er mis gaat landelijk.

Niks mis mee.
pi_206730027
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 07:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja, maar zo werkt het wel.
We leven in een maatschappij, dit gaat over gedrag van iemand, een ander haalt algemeen gedrag erbij, dit mond uit op een nog bredere opmerking over in principe geld en de maatschappij.

Dan ga ik inderdaad daar gebruik van maken om nog eens even aan te kaarten wat er mis gaat landelijk.

Niks mis mee.
Heb je Mathijs van Nieuwkerk en Klaus Schwab weleens in één ruimte gezien? Ik niet!
pi_206730031
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 07:16 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Heb je Mathijs van Nieuwkerk en Klaus Schwab weleens in één ruimte gezien? Ik niet!
Hoeft ook niet.
Ik denk breder in plaats van zo beperkt mogelijk.

Alles staat in verband met elkaar, hoe eerder mensen dit snappen, hoe eerder we iets daadwerkelijk gaan doen aan het klimaat.

Zie, zo werkt het.
pi_206730038
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 06:18 schreef VEM2012 het volgende:
Ik denk juist dat een verschil is dat bij V. Gaal zijn botheid, woede-uitbarstingen/geschreeuw en zijn directheid min of meer zijn trademarks zijn, terwijl Matthijs als posterboy van nagenoeg heel televisielandschap in de jaren '10 het imago had van de ideale schoonzoon.

Verder zijn de voorbeelden natuurlijk redelijk heftig, maar ik kan toch niet zo'n medelijden hebben met al die mediatutjes die per sé ''bij de TV willen werken''.Heb in Hilversum op de middelbare gezeten en ken er genoeg, oh wat zijn ze trots. En verder hoop ik dat we als maatschappij hier ook niet te spastisch over gaan doen. Excsessen moeten eruit, maar een beetje schelden/vloeken en mensen op hun plek zetten moet binnen een competitieve omgeving m.i. prima kunnen.
pi_206730052
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 07:22 schreef DesertGlory het volgende:

[..]
Ik denk juist dat een verschil is dat bij V. Gaal zijn botheid, woede-uitbarstingen/geschreeuw en zijn directheid min of meer zijn trademarks zijn, terwijl Matthijs als posterboy van nagenoeg heel televisielandschap in de jaren '10 het imago had van de ideale schoonzoon.

Verder zijn de voorbeelden natuurlijk redelijk heftig, maar ik kan toch niet zo'n medelijden hebben met al die mediatutjes die per sé ''bij de TV willen werken''.Heb in Hilversum op de middelbare gezeten en ken er genoeg, oh wat zijn ze trots. En verder hoop ik dat we als maatschappij hier ook niet te spastisch over gaan doen. Excsessen moeten eruit, maar een beetje schelden/vloeken en mensen op hun plek zetten moet binnen een competitieve omgeving m.i. prima kunnen.
Sorry, maar dan heb je het m.i. niet begrepen. Het gaat niet over een keertje schelden, dat kan uiteraard. Een angstcultuur is echt wel een ander beestje. Het gaat niet over tutjes, dat is victim blamen. Het gaat over competente mensen afbreken door een verkeerde manier van leiderschap. Het komt helaas (en logischer wijze) veel voor dat topfuncties worden bekleed door sociopaten en dat soort mensen. Voor de buitenwereld lijkt dat op een gedreven organisatie op het scherpst van de snee. Intern is dat drama voor de werknemers zelf. Het blijft dan ook niet duren, zoals ook in dit geval. Ik ga geen specifieke voorbeelden geven om mijn vorige werkgever niet in diskrediet te brengen, maar geloof me vrij: als je dit ziet als softe tutjes die niet meekunnen in een harde maatschappij, dan ben je fout. Ik heb mensen gezien die in de top van hun vak waren qua kennis en ervaring en daarna met de grond werden gelijkgemaakt tot huilens toe. Echt zoals dat in dat artikel staat beschreven. Ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik zelf nooit zo zal handelen tov mijn medewerkers en ben dan ook veranderd van werkomgeving. Dit soort gedrag heeft gewoon geen plaats. Maar helaas komt dit in de hogere regionen heel vaak voor
pi_206730066
Bij die films die ik altijd kijk, moet de persoon die op de knieën moet ook altijd de worst van de dominante man in mond nemen. Hoe zat dat hier?
pi_206730067
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 07:37 schreef BBach het volgende:

[..]
Sorry, maar dan heb je het m.i. niet begrepen. Het gaat niet over een keertje schelden, dat kan uiteraard. Een angstcultuur is echt wel een ander beestje. Het gaat niet over tutjes, dat is victim blamen. Het gaat over competente mensen afbreken door een verkeerde manier van leiderschap. Het komt helaas (en logischer wijze) veel voor dat topfuncties worden bekleed door sociopaten en dat soort mensen. Voor de buitenwereld lijkt dat op een gedreven organisatie op het scherpst van de snee. Intern is dat drama voor de werknemers zelf. Het blijft dan ook niet duren, zoals ook in dit geval. Ik ga geen specifieke voorbeelden geven om mijn vorige werkgever niet in diskrediet te brengen, maar geloof me vrij: als je dit ziet als softe tutjes die niet meekunnen in een harde maatschappij, dan ben je fout. Ik heb mensen gezien die in de top van hun vak waren qua kennis en ervaring en daarna met de grond werden gelijkgemaakt tot huilens toe. Echt zoals dat in dat artikel staat beschreven. Ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik zelf nooit zo zal handelen tov mijn medewerkers en ben dan ook veranderd van werkomgeving. Dit soort gedrag heeft gewoon geen plaats. Maar helaas komt dit in de hogere regionen heel vaak voor
Ik kan ook gewoon lezen he? Ik heb het hele volkskrant artikel gelezen, dus weet waar het over gaat. Zoals ik zei : absolute excessen moeten eruit. Maar zelfs dan, ben je vrij om te gaan en te staan waar je wilt. Als de cultuur bij dwdd te hard is, dan ga je bij de redactie van NPO Zapp werken ofzo. Maar dat heeft natuurlijk weer veel minder aanzien.

En hoewel het inderdaad een beetje 'victim blaming is', vind ik dat dus niet helemaal onterecht. Je ziet dat in meer werkvelden, ook in bijvoorbeeld de zuidas advocatuur waar jonge mensen zich graag helemaal kapot laten maken, omdat ze graag richting vrienden, familie, etc meer belang hechten aan hun sociale status die hun werk voor hen met zich meebrengt, dan aan hun persoonlijk welbehagen. Als je in die afweging constant de voorkeur blijft geven aan belangen op het. gebied van status en dus niet aan belangen op gebied van persoonlijk welzijn, dan moet je echt jezelf eens recht in de spiegel aankijken.

Sommige sectoren zijn nu eenmaal hard en competitief (in verschillende gradaties). Dat zijn vaak sectoren waar mensen graag bij willen horen, omdat het een ''interessante'' sector is waarvan die mensen hopen dat dit uiteindelijk ook zal afstralen op hun imago. En omdat dit sectoren zijn waar iedereen bij wil horen, komt dat automatisch met een bepaald level van competitie en strijd en ellebogengedrag. En daar horen helaas excessen bij. Dat is gewoon hoe de piramide van menselijk gedrag is opgebouwd.
pi_206730169
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 07:45 schreef DesertGlory het volgende:

[..]
Ik kan ook gewoon lezen he? Ik heb het hele volkskrant artikel gelezen, dus weet waar het over gaat. Zoals ik zei : absolute excessen moeten eruit. Maar zelfs dan, ben je vrij om te gaan en te staan waar je wilt. Als de cultuur bij dwdd te hard is, dan ga je bij de redactie van NPO Zapp werken ofzo. Maar dat heeft natuurlijk weer veel minder aanzien.

En hoewel het inderdaad een beetje 'victim blaming is', vind ik dat dus niet helemaal onterecht. Je ziet dat in meer werkvelden, ook in bijvoorbeeld de zuidas advocatuur waar jonge mensen zich graag helemaal kapot laten maken, omdat ze graag richting vrienden, familie, etc meer belang hechten aan hun sociale status die hun werk voor hen met zich meebrengt, dan aan hun persoonlijk welbehagen. Als je in die afweging constant de voorkeur blijft geven aan belangen op het. gebied van status en dus niet aan belangen op gebied van persoonlijk welzijn, dan moet je echt jezelf eens recht in de spiegel aankijken.

Sommige sectoren zijn nu eenmaal hard en competitief (in verschillende gradaties). Dat zijn vaak sectoren waar mensen graag bij willen horen, omdat het een ''interessante'' sector is waarvan die mensen hopen dat dit uiteindelijk ook zal afstralen op hun imago. En omdat dit sectoren zijn waar iedereen bij wil horen, komt dat automatisch met een bepaald level van competitie en strijd en ellebogengedrag. En daar horen helaas excessen bij. Dat is gewoon hoe de piramide van menselijk gedrag is opgebouwd.
Daar heb je ook gelijk in, maar die mensen gaan ook niet blijven meedraaien in het systeem. Ik heb ooit de fout gemaakt om het boek 'zo Zuidas' te kopen, ik heb het maar voor de helft kunnen uitlezen voor ik het letterlijk in de kachel heb gegooid wegens cringe.
Ik kan alleen maar zeggen dat het ontsnappen uit zo een cultuur moeilijk is omdat je soms in een gouden kooi zit en geen directe uitweg ziet. In geen geval is het in mijn ogen te vergoeilijken of het maar te zien als 'dat is nu eenmaal de sector'. Nee, dit is een kwestie van slecht leiderschap en dat hoeft niet zo te zijn. Then again: ik denk dat ik mss 1 aflevering van DWDD heb gezien en het mij niet echt is bijgebleven. Dus in hoeverre dat waard was om vele mensen op te branden en te vernederen is maar de vraag. Ik reageer ook enkel maar op dit topic omdat het een snaar van herkenning aanraakt.
pi_206730184
Beetje mosterd na de maaltijd dit, en zo'n verzameling incidenten lijkt altijd een stuk erger als je ze allemaal in een keer voorgeschoteld krijgt. Sommige zijn erger dan andere. Ik weet niet zo goed wat we hier nu mee aan moeten, is er iets uit te halen om te leren ofzo?
pi_206730225
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 08:11 schreef MoreDakka het volgende:
Beetje mosterd na de maaltijd dit, en zo'n verzameling incidenten lijkt altijd een stuk erger als je ze allemaal in een keer voorgeschoteld krijgt. Sommige zijn erger dan andere. Ik weet niet zo goed wat we hier nu mee aan moeten, is er iets uit te halen om te leren ofzo?
Sluit ik me bij aan, ik vond het ook allemaal wat te sensationeel opgeschreven. Matthijs had wat woedeuitbarstingen, waarbij hij in 2019 zelfs nog zijn excuses heeft aangeboden.

En als ik termen als victim blaming voorbij zie komen denk ik altijd: Zorg eerst maar eens dat je een Nederlandse vertaling bedenkt voordat je wat popiejopie meegaat in de Amerikaanse slachtoffercultuur die de westerse wereld overspoelt.
pi_206730372
Verbaast mij niks van deze cokesnuiver.
pi_206730411
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 08:11 schreef MoreDakka het volgende:
Mij valt vooral op hoe hypocriet BNN VARA is. Altijd maar 'deugen', maar wegkijken bij misstanden bij DWDD want o jee..straks gaat Matthijs naar een ander 😥
pi_206730473
Nog nooit een programma met die Van Nieuwkerk gezien. Altijd al een walgelijke kerel gevonden. Nu blijkt mijn gevoel nog terecht ook.
  zaterdag 19 november 2022 @ 09:05:33 #86
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206730480
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 08:09 schreef BBach het volgende:

[..]
Daar heb je ook gelijk in, maar die mensen gaan ook niet blijven meedraaien in het systeem. Ik heb ooit de fout gemaakt om het boek 'zo Zuidas' te kopen, ik heb het maar voor de helft kunnen uitlezen voor ik het letterlijk in de kachel heb gegooid wegens cringe.
Ik heb dat boek en heb het gewoon uitgelezen; met een mix van interesse en walging. Het lijkt wel alsof daar amper een sympathiek persoon te vinden is. Kijk ook #Ajouad van verleden week eens terug.

Verder kan in dit verband de podcast Mediameiden interessant zijn, met twee vrouwen die achter de schermen van die talkshows werken (vroeger ook voor DWDD). Spoel wel even de begintune door. :s)
pi_206730486
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 08:52 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Mij valt vooral op hoe hypocriet BNN VARA is. Altijd maar 'deugen', maar wegkijken bij misstanden bij DWDD want o jee..straks gaat Matthijs naar een ander 😥
Daar mag Tim Hofman vast geen Boos! uitzending over maken van BNNVara.
pi_206730498
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 06:07 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Zelfs een hoogbejaarde Charles Aznavour die amper nog rechtop op een podium kon staan, stond zo ongeveer gelijk aan God.
En nu weten we dat daar achteraf gezien iemand helemaal voor verrot is gescholden.
  zaterdag 19 november 2022 @ 09:09:08 #89
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206730501
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Daar mag Tim Hofman vast geen Boos! uitzending over maken van BNNVara.
twitter
pi_206730511
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:09 schreef Eightyone het volgende:

[..]
[ tweet ]
Nou zo hee wat een schokkende reactie. Ik zie dit vooral als PR zodat hij er later niet op aangesproken kan worden.
pi_206730515
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:09 schreef Eightyone het volgende:

[..]
[ tweet ]
How can I make this about me…
pi_206730548
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
How can I make this about me…
Valt wel mee. Hij werd op Twitter laffe herder etc genoemd omdat ie zich bemoeide met The Voice maar weg zou kijken bij z’n eigen cluppie, dus snap wel dat je je dan genoodzaakt voelt om te reageren.
pi_206730646
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 07:22 schreef DesertGlory het volgende:

[..]

Ik denk dat we straks alleen nog maar programma's als Khalid en Sophie hebben waar alles leuk, woke en gezellig moet zijn.
pi_206730678
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:17 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Valt wel mee. Hij werd op Twitter laffe herder etc genoemd omdat ie zich bemoeide met The Voice maar weg zou kijken bij z’n eigen cluppie, dus snap wel dat je je dan genoodzaakt voelt om te reageren.
Damage control
  zaterdag 19 november 2022 @ 09:35:23 #95
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206730698
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik denk dat we straks alleen nog maar programma's als Khalid en Sophie hebben waar alles leuk, woke en gezellig moet zijn.
Bij DWDD moest het ook vooral heel positief zijn. Iig naar de buitenwereld toe.
pi_206730715
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat was met DWDD toch ook? Als het maar een beetje kritisch of negatief dreigde te worden, werd dat in de kiem gesmoord door de immer opgewekte Matthijs. Zoals toen hij kritiek kreeg van Peter R over het niet promoten van diens boekje. Die lul deed net of zijn neus bloedde. Heb hem altijd al een toneelspeler gevonden, mooi dat hij nu van zijn voetstuk dondert.
  zaterdag 19 november 2022 @ 09:41:17 #97
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206730742
Net als de voice lijkt mij het grotere probleem dat de omroep er blijkbaar best weet van had, maar er niets aan deed.

Dictatortjes heb je overal, wanneer zo’n figuur in jouw organisatie werkt en je hoort dergelijke verhalen dan ga je ingrijpen als directeur van zo’n organisatie. Doe je dat niet dan ben je niet medeschuldig, dan ben je hoofdschuldige naast de dader.
  zaterdag 19 november 2022 @ 09:44:19 #98
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206730761
De NPO reageert:

https://www.spreekbuis.nl(...)olkskrant-over-dwdd/

quote:
Ook wij zijn enorm geschrokken van het grote aantal medewerkers die negatieve en angstige ervaringen hebben opgedaan tijdens hun werk bij het programma DWDD en ook van het feit dat sommigen daar nu nog steeds last van hebben. Dit had nooit mogen gebeuren. Matthijs van Nieuwkerk erkent in zijn reactie aan de Volkskrant dat hij bij het maken van dit programma over grenzen heen is gegaan en dat hem dat spijt. Van BNNVARA hebben wij begrepen dat zij alles in het werk stellen om dit soort zaken in de toekomst te voorkomen en dat ze zorgvuldig omgaan met de belangen van de medewerkers die hierbij betrokken zijn geweest. Voor de publieke omroep staat een veilige werkomgeving voor alle mensen die bij ons werken of te gast zijn, voorop. Het is de gezamenlijke verantwoordelijkheid van de NPO, omroepen en producenten om alle vormen van grensoverschrijdend gedrag te voorkomen, te signaleren, te beëindigen en om passende hulp te bieden aan in situaties van grensoverschrijdend gedrag. Daarom werken we samen met RTL, Talpa, producenten en facilitaire bedrijven in de mediasector aan een convenant op het vlak van gewenst gedrag en een veilige werkomgeving en hebben we ons aangesloten bij Mores. Publieke omroep sluit zich aan bij meldpunt MORES – NPO Pers.
pi_206730791
Wat vinden mensen zo goed aan die Matthijs ? Ik vind het niks bijzonders wat hij doet op tv.
Overdreven gehyped hoor.
  zaterdag 19 november 2022 @ 09:51:05 #100
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_206730818
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:48 schreef Remco2021 het volgende:
Wat vinden mensen zo goed aan die Matthijs ? Ik vind het niks bijzonders wat hij doet op tv.
Overdreven gehyped hoor.
Klopt, one trick pony is het. Echt ieder interview of programma is met dezelfde act. Gewoon een ouderwetse engnek naar nu blijkt. Niet bepaalt verassend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')