betaalmuurquote:Op vrijdag 18 november 2022 22:19 schreef Arcee het volgende:
Dat Volkskrant-artikel: https://www.volkskrant.nl(...)ur-vermalen~v605784/
Het was toch wel een legendarisch programma.quote:Op vrijdag 18 november 2022 21:41 schreef Rnie het volgende:
Dit was ook een mooie, Matthijsje onwel door alle NPO grachtengordel druk die hij zichzelf oplegde
Zekerquote:Op vrijdag 18 november 2022 22:33 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Het was toch wel een legendarisch programma.
Sorry meneer van Nieuwkerk.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:39 schreef theunderdog het volgende:
Een ludieke, getalenteerde vent als de camera´s draaien, achter de schermen een totalitair ventje.
Goed? nee, doe gewoon beetje vriendelijk tegen je personeel. Interessant nieuws? neuh, ook niet echt.
quote:Door een technische fout was een flard van de repetitie te horen. ‘Ik heb geen enkel idee wat hier gebeurde’, zegt Van Nieuwkerk snel. ‘Was ik de enige die het hoorde?’
De vogelexpert maakt er een grap over. ‘Geheime opnamen!’, roept ze. Alle gasten lachen. (Het incident wordt later uit de online-versie van de uitzending geknipt.)
Even lijkt er niets aan de hand.
Maar direct na de uitzending beent Van Nieuwkerk met grote passen de trap op naar de ruimte boven de studio. Daar wachten redacteuren, gastvrouwen, de regisseur, de eindredacteur. Zeven getuigen verklaren tegenover de Volkskrant wat er dan gebeurt.
‘Wíé is hier verantwoordelijk voor?’, schreeuwt Van Nieuwkerk.
Even later staat hij tegenover een geluidsman. Hun hoofden zijn dicht bij elkaar. ‘Wat stá je daar nou man?’, schreeuwt Van Nieuwkerk.
Dan begint hij te razen. Zijn woede is zo extreem dat velen het zich drie jaar na dato nog herinneren. ‘Het was’, zegt een redacteur, ‘alsof de duivel in hem kroop.’ Medewerkers gooien snel de deuren dicht: niemand mag dit zien of horen.
De geluidsman probeert wat terug te zeggen, maar hij komt niet boven de presentator uit. ‘Het is meneer Van Nieuwkerk voor jou’, horen aanwezigen hem schreeuwen.
‘Jij!’, schreeuwt de presentator volgens meerdere getuigen. ‘Jij had hier op je knieën moeten zitten, en moeten zeggen: sorry.’
Onthutst kijken mensen naar wat hier gebeurt.
‘Zeg sórry meneer Van Nieuwkerk’, roept de presentator. Om hen heen is het doodstil.
En dan doet de man wat hij zegt. ‘Sorry meneer Van Nieuwkerk’, brengt hij uit.
Ja, dat zeg ik. Totalitair ventje. En de geluidsman is een bitch.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Sorry meneer van Nieuwkerk.
[..]
Er schijnen tientallen van dat soort incidenten aan de Volkskrant verteld te zijn.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik. Totalitair ventje. En de geluidsman is een bitch.
Ja, klopt. Ik begrijp niet helemaal waar je heen wil??quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er schijnen tientallen van dat soort incidenten aan de Volkskrant verteld te zijn.
Ik vind jouw uitspraak van ''een ludieke, getalenteerde vent als de camera´s draaien, achter de schermen een totalitair ventje'', wel wat mild.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik begrijp niet helemaal waar je heen wil??
Ik vind het wel een schrijnend beeld eigenlijk. Voor de camera de joviale semi-onhandige presentator uithangen en achter de schermen een woedende klootzak zijn die z'n medewerkers vernedert. Best triest.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:34 schreef tjoptjop het volgende:
Is dit alles?
Nou nou, hij is wel eens uitgevallen tegen wat tere millennials die daarna volledig in angstmodus schoten. Wel een hork natuurlijk, maar zoals ze het de afgelopen weken brachten dacht ik dat het wel wat meer was.
Angstcultuur is wel echt het nieuwe stopwoordje
Echt.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik. Totalitair ventje. En de geluidsman is een bitch.
Exact hetzelfde. Slechts het gebruik van andere woorden.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind jouw uitspraak van ''een ludieke, getalenteerde vent als de camera´s draaien, achter de schermen een totalitair ventje'', wel wat mild.
Zeg maar gerust dat Matthijs een botte totalitaire lul is.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sssssooorrryyy Mathijs.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:57 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Echt.Van mij had ie aan het gas gemogen. Ga lekker tegen je demente moeder aan staan blèren joh, gek.
Om zo'n foutje.
Waarschijnlijk heeft die geluidsman op het einde van de show Matthijs nog ff lekker gepijptquote:Op vrijdag 18 november 2022 22:58 schreef boskameel het volgende:
Als je die geluidsman bent zeg je toch “krijg jij de tering en zoek het lekker uit met je geluid” en loop je gewoon lachend weg?
Waarom zou je je zo te kakken laten zetten door je werk? Hij is toch geen strenge meester tegen z’n klas? Wat wil Matthijs doen dan, hem fysiek aanvallen?
Ik snap het niet. Oh toch wel, iedereen ziet hem als de grote man en zijn doodsbang dat ze hun tv baantje verliezen. Dan verdien je het ook. En hij komt er toch wel mee weg.
Het bestaan als geluidsman lijkt me behoorlijk onzeker, steeds als ZZP'er van de ene klus naar de andere.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:58 schreef boskameel het volgende:
Als je die geluidsman bent zeg je toch “krijg jij de tering en zoek het lekker uit met je geluid” en loop je gewoon lachend weg?
Waarom zou je je zo te kakken laten zetten door je werk? Hij is toch geen strenge meester tegen z’n klas? Wat wil Matthijs doen dan, hem fysiek aanvallen?
Uiteraard. Maar sorry zeggen terwijl je baas zegt dat je eigenlijk op je knieeen moet?quote:Op vrijdag 18 november 2022 23:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het bestaan als geluidsman lijkt me behoorlijk onzeker, steeds als ZZP'er van de ene klus naar de andere.
Dan staat DWDD dus heel goed op je CV, en wil je dat ook niet verknallen.
Vrij onderdanig inderdaad. Maar ik denk niet dat het uniek, en ik denk dat heel veel mensen zich zo zullen gedragen tegenover iemand met een machtige positie.quote:Op vrijdag 18 november 2022 23:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar sorry zeggen terwijl je baas zegt dat je eigenlijk op je knieeen moet?
Misschien wel ja.quote:Op vrijdag 18 november 2022 23:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vrij onderdanig inderdaad. Maar ik denk niet dat het uniek, en ik denk dat heel veel mensen zich zo zullen gedragen tegenover iemand met een machtige positie.
Ja ach, dat is verre van uniek. Mensen die in de top van hun regionen opereren flippen wel vaker bij incompetentie. Geen tijd voor gepruts, dat doe je maar bij AT5 of Salto.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik vind het wel een schrijnend beeld eigenlijk. Voor de camera de joviale semi-onhandige presentator uithangen en achter de schermen een woedende klootzak zijn die z'n medewerkers vernedert. Best triest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |