abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 november 2022 @ 11:59:32 #151
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206732172
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:56 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens vond ik de passage over Abbring mooi om te lezen, zeker in de wetenschap dat ze daarna met Zondag met Lubach een heel succesvol programma heeft weten te maken. Wel opvallend dat ze nu niet vrijuit spreekt, misschien om de relaties goed te houden met de mensen met wie ze samenwerkt? Het is immers een klein wereldje.
Zondach met Lubach dat programma waarvan maar 3 uitzending per seizoen komen en daarna echt moeten stoppen want het is zoveel werk?
  zaterdag 19 november 2022 @ 12:00:22 #152
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206732188
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:58 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Wel heel sterk om iemand te beoordelen op hun kledingstyle
pi_206732194
Overigens, sommige mensen doen hier net of het gaat om het niet tegen af en toe een "scheldpartijtje" kunnen. Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om het structurele van één en ander. Het gaat er om dat er op deze manier een algehele sfeer/dynamiek ontstaat waarbij mensen zich (zeer begrijpelijk) onveilig voelen...
Tails tell tales
pi_206732203
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:20 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Tokkies gonna tokkie
Snel ban mij weer, oh nee ik zeg niks over D66 dit keer.
pi_206732219
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:54 schreef Idisrom het volgende:
Ik lees vooral dat het begrip angstcultuur aan inflatie onderhevig is
Ik denk dat die angstcultuur ergens anders vandaan komt. Niet zozeer van een leidinggevend die een keer boos is of zich bot gedraagt. Dat is van alle tijden en vroeger kon men daar ook mee omgaan. Een grotere oorzaak is dat wij met een paar totaal verziekte sectoren te maken hebben als het op personeelsbeleid aankomt. De media, maar bijvoorbeeld ook de postsector zijn daar een voorbeeld van.

Allen zelfstandigen waarvan jij je kunt afvragen of het wel zelfstandigen zijn en of ze eigenlijk wel op die manier willen werken. Maar arbeidsovereenkomst zijn een ding dat ze niet meer kennen in die sectoren. Als een leidinggevend het in de bol heeft sta je op straat. Geen ontslagbescherming, geen ww, geen brood op de plank. Kies je daar bewust voor, prima, dan kun je bij mij op weinig sympathie rekenen. Maar veel mensen worden tegen wil en denk in die rol gedwongen.

Pak de schijnzelfstandigheid eens aan en de angstcultuur neemt ook weer af.
  zaterdag 19 november 2022 @ 12:02:08 #156
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206732225
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:00 schreef Forbry het volgende:
Overigens, sommige mensen doen hier net of het gaat om het niet tegen af en toe een "scheldpartijtje" kunnen. Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om het structurele van één en ander. Het gaat er om dat er op deze manier een algehele sfeer/dynamiek ontstaat waarbij mensen zich (zeer begrijpelijk) onveilig voelen...
'onveilig' voelen. Alsof ze thuis bedreigd en opgezocht worden door 10 donkere mannen met 13 inch.
pi_206732286
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Uiteraard is dat wel een andere discussie. Een abnormale situatie staat niet synoniem voor een onveilige situatie.

Bij zulke definities ontkom je er toch echt niet aan dat mensen daar verschillende invullingen aan kunnen geven. Als ik lees over Mathijs dan lees ik over een totalitaire vent achter de schermen, die alles tot in de perfectie wilde hebben. Niet zelden onbehoorlijk deed tegen zijn personeel. Maar een onveilige situatie? mwau.
Er is al jaren een discussie gaande over wat veiligheid inhoudt en wat we van elkaar mogen verwachten. Ideeën erover veranderen met de tijd. Ooit was onvrijwillige seks in een huwelijk bijvoorbeeld geen verkrachting omdat een man mocht doen met zijn vrouw wat hij wilde. Dat onze ideeën veranderen over wat normaal is en normaal zou moeten zijn, is daarom juist de essentie. En dat maakt ze niet ineens louter subjectief, maar wel intersubjectief. Dat is geen onbelangrijk verschil.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206732291
Matthijs van Nieuwkerk, een van de slechtste interviewers ooit op Nederlandse tv.

Verbaast me niets dat hij ook een enorme lul is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206732301
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:27 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Tokkies gonna tokkie
:')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_206732303
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:01 schreef maan_man het volgende:

De media, maar bijvoorbeeld ook de postsector zijn daar een voorbeeld van.
En vergeet de topsport niet, bijvoorbeeld de turnwereld. De wetenschap kent ook zo haar schandalen.
pi_206732308
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:52 schreef Confetti het volgende:
Dit zijn natuurlijk ook in de regel asociale onmensen die het zo ver kunnen schoppen. We hebben het over een positie waarin hij zo'n 30x meer verdient dan een redactie-medewerker die met moeite zijn huur kan betalen.

Types als Derksen die het bagatelliseren verdienden al tienduizend euro per maand 30 jaar geleden als hoofdredacteur. Volstrekt wereldvreemd.
Hoe raak om 11:52:47 zonder enige context Derksen ineens verzeild in dit topic?
pi_206732323
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Er is al jaren een discussie gaande over wat veiligheid inhoudt en wat we van elkaar mogen verwachten. Ideeën erover veranderen met de tijd. Ooit was onvrijwillige seks in een huwelijk bijvoorbeeld geen verkrachting omdat een man mocht doen met zijn vrouw wat hij wilde. Dat onze ideeën veranderen over wat normaal is en normaal zou moeten zijn, is daarom juist de essentie. En dat maakt ze niet ineens louter subjectief, maar wel intersubjectief. Dat is geen onbelangrijk verschil.
Was het maar intersubjectief zo overduidelijk. Dan zouden dit soort situaties veel minder voorkomen. Het tegendeel is waar.

Hordes aan werknemers, die werkgevers hebben waarvan ze denken: 'nou, liever niet'..
pi_206732367
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:08 schreef maan_man het volgende:

[..]
Hoe raak om 11:52:47 zonder enige context Derksen ineens verzeild in dit topic?
Moest denken aan zijn uitzending van gisteren dat iedereen wel erg snel gekwetst is en dat dit soort 'dingen gewoon gebeuren'.

Absoluut ziekelijk zijn al die tv-persoonlijkheden. Ze zitten in hun villa hun onbegrip te tonen over de zwakte van medewerkers die niets durven te zeggen. Ze vergeten alleen dat een salaris van 2.500 bruto per maand je nogal afhankelijk maakt van je baas als je de volgende dag op straat kan staan zonder inkomsten.

Geld is DE reden dat mensen hun mond niet openen durven te doen en dat weet dat ongedierte aan de top met een miljoenensalaris maar al te goed.
pi_206732374
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:00 schreef Forbry het volgende:
Het zegt toch al genoeg dat de hele crew s' ochtends keek naar zijn manier van lopen, waaraan te zien was wat voor soort dag het zou gaan worden. Dat heet dus een angstcultuur. Sorry hoor, maar geen enkele baan is belangrijk genoeg om dat elke dag te moeten doorstaan. Als je geen enkel gevoel voor eigenwaarde hebt, dan kijk je de andere kant op en slik je het maar, maar ik zou het onder zulke omstandigheden nog geen dag uithouden.
pi_206732386
Snowflake generatie.
Wie van jullie (40+) is nooit verrot gescholden door een werkgever of opdrachtgever als hij het op de werkvloer liep te verkloten?
blablablabla
pi_206732390
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:59 schreef xzaz het volgende:

[..]
Zondach met Lubach dat programma waarvan maar 3 uitzending per seizoen komen en daarna echt moeten stoppen want het is zoveel werk?
Ghehe
pi_206732428
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:13 schreef Elan het volgende:
Snowflake generatie.
Wie van jullie (40+) is nooit verrot gescholden door een werkgever of opdrachtgever als hij het op de werkvloer liep te verkloten?
Ik, en toen heb ik tegen hem gezegd dat ie zijn ouwe moer er maar aan moest zetten, heb mijn jas aangetrokken en ben naar huis gegaan. Ik kan best met kritiek omgaan, maar dan wel in alle redelijkheid, en niet op schreeuwerige toon recht in mijn gezicht, want dan kan je de tyfus krijgen.
pi_206732439
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:13 schreef Elan het volgende:
Snowflake generatie.
Volgens mij zitten er genoeg 40+ bij de voorbeelden van DWDD
pi_206732444
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Was het maar intersubjectief zo overduidelijk. Dan zouden dit soort situaties veel minder voorkomen. Het tegendeel is waar.

Hordes aan werknemers, die werkgevers hebben waarvan ze denken: 'nou, liever niet'..
Er zijn allerlei psychologische mechanismen waardoor iets wat voor de buitenwereld overduidelijk kan zijn dat voor de betrokkenen niet is. Afgelopen week stond er bijvoorbeeld een interview met Sara Kroos in de Volkskrant. Zij werd misbruikt door haar therapeut; haar therapeut noemt het een relatie. Er is hier heel duidelijk een grens overschreden, want een zorgverlener mag eenvoudigweg geen relatie met een patient aanknopen. Toch heeft Kroos het zelf ook lange tijd als een relatie gezien en heeft ze haar therapeut zelfs in bescherming genomen.

Gelukkig leven we in een tijd waarin er steeds meer aandacht is voor zulke mechanismen. Daardoor zullen grensoverschrijdende situaties beter worden herkend en zal er eerder worden opgetreden.
pi_206732447
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:17 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik, en toen heb ik tegen hem gezegd dat ie zijn ouwe moer er maar aan moest zetten, heb mijn jas aangetrokken en ben naar huis gegaan. Ik kan best met kritiek omgaan, maar dan wel in alle redelijkheid, en niet op schreeuwerige toon recht in mijn gezicht, want dan kan je de tyfus krijgen.
Echte assertiviteit is ervoor zorgen dat je bewijs hebt dat je werkgever zo tegen je tekeer gaat. Opnames.
pi_206732474
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Er zijn allerlei psychologische mechanismen waardoor iets wat voor de buitenwereld overduidelijk kan zijn dat voor de betrokkenen niet is. Afgelopen week stond er bijvoorbeeld een interview met Sara Kroos in de Volkskrant. Zij werd misbruikt door haar therapeut; haar therapeut noemt het een relatie. Er is hier heel duidelijk een grens overschreden, want een zorgverlener mag eenvoudigweg geen relatie met een patient aanknopen.

Gelukkig leven we in een tijd waarin er steeds meer aandacht is voor zulke mechanismen. Daardoor zullen grensoverschrijdende situaties beter worden herkend en zal er eerder worden opgetreden.
Je voorbeeld is wel interessant. Want inderdaad de 'relatie' is onwenselijk, gezien de machtsverhoudingen.

Maar, het maakt niet dat je daarom blindelings moet geloven wat Sara Kroos stelt. Want het kan best zijn dat ze wel vrijwillig met hem in bed kroop.
pi_206732489
Ik pak even 🍿 erbij
pi_206732509
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:12 schreef Hathor het volgende:

[..]
Het zegt toch al genoeg dat de hele crew s' ochtends keek naar zijn manier van lopen, waaraan te zien was wat voor soort dag het zou gaan worden. Dat heet dus een angstcultuur. Sorry hoor, maar geen enkele baan is belangrijk genoeg om dat elke dag te moeten doorstaan. Als je geen enkel gevoel voor eigenwaarde hebt, dan kijk je de andere kant op en slik je het maar, maar ik zou het onder zulke omstandigheden nog geen dag uithouden.
Heimelijk zijn woedeaanvallen opnemen en online gooien. Of aan een of andere roddelsite verkopen. Natuurlijk wel eerst een andere baan klaar hebben staan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206732517
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:17 schreef Hathor het volgende:

[..]
Vind die voorbeelden wel treurig. Het lijkt hier wel mavo 2!!! Onveilige werkcultuur :( Werkte als stukadoor eind jaren 90 die sloeg zo halverwege de dag alles verrot als het werk nergens op leek. Leer je het vak wel van, tegenwoordig moet alles met de zachte hand. Daar leer je het vak niet van.
blablablabla
pi_206732526
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je voorbeeld is wel interessant. Want inderdaad de 'relatie' is onwenselijk, gezien de machtsverhoudingen.

Maar, het maakt niet dat je daarom blindelings moet geloven wat Sara Kroos stelt. Want het kan best zijn dat ze wel vrijwillig met hem in bed kroop.
Ik was vergeten de link naar het interview toe te voegen: Sara Kroos werd misbruikt, ze besloot niet nóg eens jaren met een ‘vies geheim’ te blijven rondlopen en schreef het van zich af. Daarin wordt ook uitgelegd waarom je laatste opmerking ongepast en schadelijk is. (De therapeut is overigens een zij.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')