abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206730866
Ik lees vooral dat het begrip angstcultuur aan inflatie onderhevig is.

En ik weet van de beginjaren van DWDD als er een andere presentator dan Matthijs was, dat dan het programma in elkaar zakte en kakte zoals nu bij Khalid Sophie.
pi_206730898
Lijkt me een mannetje die duidelijk teveel in zichzelf is gaan geloven en neerkijkt op zijn 'minderen'. Best vreemd eigenlijk dat in al die jaren niemand hem eens een ram voor zijn muil heeft gegeven, of een kopstoot als ie recht in je gezicht staat te schreeuwen, want zo te lezen heeft ie daar toch uitdrukkelijk naar lopen solliciteren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 19 november 2022 @ 09:58:14 #103
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_206730910
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:56 schreef Hathor het volgende:
Lijkt me een mannetje die duidelijk teveel in zichzelf is gaan geloven en neerkijkt op zijn 'minderen'. Best vreemd eigenlijk dat in al die jaren niemand hem eens een ram voor zijn muil heeft gegeven, of een kopstoot als ie recht in je gezicht staat te schreeuwen, want zo te lezen heeft ie daar toch uitdrukkelijk naar lopen solliciteren.
Meteen naar extreem geweld grijpen als iemand boos staat te doen :')
Gewoon uitlachen en weglopen.
Graag op anoniem
  zaterdag 19 november 2022 @ 09:58:56 #104
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206730915
quote:
Dááág tv-carrière.
pi_206730931
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:58 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Meteen naar extreem geweld grijpen als iemand boos staat te doen :')
Gewoon uitlachen en weglopen.
Als ze je recht in je gezicht voor rotte vis staan uit te maken op schreeuwerige toon? Dan is weglopen waarschijnlijk de beste optie, maar ik vrees dat dat er bij mij niet in zit.
pi_206730935
pi_206731032
De seizoenen werden ook steeds korter. Volgens mij vond Matthijs het ook niet meer zo leuk om nog langer met dat gepruts van die medewerkers om te gaan.
  zaterdag 19 november 2022 @ 10:16:58 #108
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_206731090
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:26 schreef nils_22 het volgende:
Ook altijd dezelfde vriendjes van hem aan tafel. Piepkuiken, panda Aaf Brand Corstius, jakhals uit de provincie, dikke Shirma. Als de redactie niet geïntimideerd werd had dat nooit gekund! Enge sekte was het.
DWDD was er meester in om de vleesgeworden middelmaat te promoveren tot iets bijzonders. Als je prae kijkt naar hetgeen zij (Jort Kelder, Alexander Klopping, Marc-Marie Huijbregts e.g.) te melden hadden was het eigenlijk allemaal hetzelfde, namelijk niets. We spelen Champions League en daarom zit Sywert voor de zoveelste keer bij ons aan tafel te raaskallen.
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 19 november 2022 @ 10:21:56 #109
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206731133
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 10:16 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
DWDD was er meester in om de vleesgeworden middelmaat te promoveren tot iets bijzonders. Als je prae kijkt naar hetgeen zij (Jort Kelder, Alexander Klopping, Marc-Marie Huijbregts e.g.) te melden hadden was het eigenlijk allemaal hetzelfde, namelijk niets. We spelen Champions League en daarom zit Sywert voor de zoveelste keer bij ons aan tafel te raaskallen.
Er is met hulp van DWDD ook veel Nederlandse muziek groot gemaakt die eigenlijk niet zo bijzonder was, maar die gewoon iets heel salonfähigs over zich had.

In het jaren 10/late 00's-deel van de playlists van Radio 2 en 3fm komt het herhaaldelijk weer terug.

Eigenlijk hadden deze kanalen een soort driehoeksverhouding.
pi_206731166
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:54 schreef Idisrom het volgende:
Ik lees vooral dat het begrip angstcultuur aan inflatie onderhevig is.

En ik weet van de beginjaren van DWDD als er een andere presentator dan Matthijs was, dat dan het programma in elkaar zakte en kakte zoals nu bij Khalid Sophie.
Dat laatste wordt constant in de discussie geworpen terwijl het totaal niet relevant is. Het was een succesvol programma en Mathijs van Nieuwkerk was daar de belangrijkste factor in. Maar dat verlegd niet opeens de grenzen van hoe je met je personeel mag omgaan.

We kunnen hier weer stoer "snowflakes" gaan roepen, maar als er structureel over een lange periode significant meer medewerkers uitvallen met burn-out klachten en psychische klachten, dan is er iets mis in de werkcultuur.

Het is jammer dat veel leidinggevenden nog steeds denken dat je met angst, intimidatie, scheldkanonnades, vernedering en afbranden het beste uit je medewerkers kan halen.
pi_206731365
Het is wel duidelijk dat Matthijs een getroebleerde man is. Hij lijdt aan angsten en heeft alcoholproblemen gehad. Dat hij zich heeft gebotvierd op de redactie, is onvergeeflijk. Maar laten we wel wezen: hij zou nooit z'n gang hebben kunnen gaan als z'n omgeving hem er niet toe in staat had gesteld. Al die mensen om hem heen hebben weggekeken om hun kip met de gouden eieren niet kwijt te raken of hebben de verantwoordelijkheid op anderen afgeschoven (zoals Dieuwke Winia in de Volkskrant doet).

En die Frans Klein is ook een lekkere. Hij zegt niet te hebben geweten van het grensoverschrijdende gedrag. Daarover zegt Winia:

Frans Klein zei een keer: ‘Er is er maar één die de grenzen kan aangeven, dat ben jij. Doe dat dus ook, want anders creëer je een monster.’ Maar Frans wist tegelijkertijd ook dat Matthijs niet zat te wachten op kritiek en dat hij als de ster van het programma in feite onaantastbaar was en niet goed te corrigeren.

‘Frans wist van Matthijs’ ingewikkelde karakter. Dat werd als vervelende bijwerking beschouwd. Frans noemde Matthijs tegen mij een ‘soort psychopaat’. In een sfeer van: we weten toch dat hij een gebruiksaanwijzing heeft?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206731426
Die Frans Klein is wel echt af inderdaad. Maar goed, dat was ie eigenlijk al een aantal keer eerder.
pi_206731436
Dit vind ik een typische passage, over de eerste eindredacteur Ewart van der Horst:

Mensen waren in die tijd vooral bang voor Ewart’, vertelt een redacteur. ‘Die stoof razend en tierend over de redactie. (...) Van der Horst, die nu verantwoordelijk is voor de talkshows Jinek, Beau, Humberto en Renze, is een keiharde televisiemaker, zeggen bronnen. (...) Van der Horst zegt nooit enige wanklank te hebben vernomen, ook niet van de Vara. Misschien, zo zegt hij in een reactie, dat hij ‘imponerend was vanwege mijn staat van dienst, maar zeker niet intimiderend’.

Hij bagatelliseert hoe hij op ondergeschikten is overgekomen en kan intussen elders gewoon z'n gang blijven gaan. Die cultuur in televisieland is verziekt en daar gaat pas iets aan veranderen als mensen hun eigen rol erin erkennen.
pi_206731452
En ik maar denken dat het allemaal lieve deugdelijke mensen waren. O+
pi_206731454
Matthijs is een lul. Maar het is ook wel weer heel makkelijk om vijftien jaar lang je mond te houden en pas bij een Volkskrant artikel je mond open te trekken.
pi_206731468
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 10:58 schreef Bananenpap het volgende:
Matthijs is een lul. Maar het is ook wel weer heel makkelijk om vijftien jaar lang je mond te houden en pas bij een Volkskrant artikel je mond open te trekken.
Dat is helemaal niet makkelijk als je jarenlang op diverse plekken je verhaal doet (personeelszaken, bedrijfsarts, eindredacteur, omroeptop) en niemand iets doet waardoor de situatie verandert. En veel mensen werken nog in het wereldje, waar ze dezelfde personen tegenkomen die bij hebben gedragen aan de situatie.
pi_206731500
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 november 2022 10:57 schreef FL_Freak het volgende:
En ik maar denken dat het allemaal lieve deugdelijke mensen waren. O+
Ik durf te wedden dat de meeste 'Deugers' zo zijn...
pi_206731541
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 10:54 schreef Claudia_x het volgende:
Dit vind ik een typische passage, over de eerste eindredacteur Ewart van der Horst:

Mensen waren in die tijd vooral bang voor Ewart’, vertelt een redacteur. ‘Die stoof razend en tierend over de redactie. (...) Van der Horst, die nu verantwoordelijk is voor de talkshows Jinek, Beau, Humberto en Renze, is een keiharde televisiemaker, zeggen bronnen. (...) Van der Horst zegt nooit enige wanklank te hebben vernomen, ook niet van de Vara. Misschien, zo zegt hij in een reactie, dat hij ‘imponerend was vanwege mijn staat van dienst, maar zeker niet intimiderend’.

Hij bagatelliseert hoe hij op ondergeschikten is overgekomen en kan intussen elders gewoon z'n gang blijven gaan. Die cultuur in televisieland is verziekt en daar gaat pas iets aan veranderen als mensen hun eigen rol erin erkennen.
Jinek werd in haar talkshow ook gevraagd naar een reactie door Angela de Jong. Het viel me op dat ze er maar kort en oppervlakkig op reageerde. Ze had iets kunnen zeggen in de trant van: je hebt dergelijk grensoverschrijdend gedrag niet nodig om een succesvol programma te maken. Op onze redactie … etc.
Dat ze dat niet deed geeft wellicht ook te denken.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_206731559
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:07 schreef Fascination het volgende:

[..]
Jinek werd in haar talkshow ook gevraagd naar een reactie door Angela de Jong. Het viel me op dat ze er maar kort en oppervlakkig op reageerde. Ze had iets kunnen zeggen in de trant van: je hebt dergelijk grensoverschrijdend gedrag niet nodig om een succesvol programma te maken. Op onze redactie … etc.
Dat ze dat niet deed geeft wellicht ook te denken.
Interessant! Het gebeurt natuurlijk altijd elders door een ander.
pi_206731576
Zat Matthijs toevallig ook aan de coke?
  zaterdag 19 november 2022 @ 11:19:02 #121
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206731644
Hoort dit niet gewoon bij TV?
  zaterdag 19 november 2022 @ 11:20:19 #122
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_206731654
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 04:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik had hem zijn tanden uit zijn bek geslagen als ie zo tekeer was gegaan tegen mij.
En zoals het leest zou dat volledig onder zelf verdediging vallen, ja, zo tekeer gaan kan dusdanig bedreigend aanvoelen dat je paar tikken mag gaan uitdelen.
Tokkies gonna tokkie
Laffe huichelaar
pi_206731671
quote:
Zal allemaal dus veel genuanceerder liggen, hoewel er natuurlijk wel een waarheid in schuilt.

De les die je kunt trekken is dat het altijd goed is als er laagdrempelig een vertrouwenspersoon is o.i.d.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206731678
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 23:34 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dat heeft Van Nieuwkerk ook gedaan:
[..]

In het allerlaatste seizoen onder een nieuwe eindredacteur. En medewerkers gaven aan dat ze versteld stonden omdat hij dit nooit deed. Ook zeiden ze dat hij zich daarna tegen de eindredacteur keerde en ze vreesden voor haar veiligheid.

Geen onbelangrijke kanttekeningen...
pi_206731687
Ik word tamelijk moe van dat gezeik om een veilige werkplaats. Wanneer men op topniveau iets moet produceren dan zijn menselijke gevoeligheden ondergeschikt. Leer er maar mee leven of zoek een andere baan.
Of een werkplaats veilig is of niet is abritrair en inflator.

Het incasseringsvermogen wordt steeds minder - slechter. Wat voor een millennial onveilig is , is voor een boomer een lekker produktiefe omgeving.

[ Bericht 19% gewijzigd door CANARIS op 19-11-2022 11:52:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')