Meteen naar extreem geweld grijpen als iemand boos staat te doenquote:Op zaterdag 19 november 2022 09:56 schreef Hathor het volgende:
Lijkt me een mannetje die duidelijk teveel in zichzelf is gaan geloven en neerkijkt op zijn 'minderen'. Best vreemd eigenlijk dat in al die jaren niemand hem eens een ram voor zijn muil heeft gegeven, of een kopstoot als ie recht in je gezicht staat te schreeuwen, want zo te lezen heeft ie daar toch uitdrukkelijk naar lopen solliciteren.
Dááág tv-carrière.quote:Op zaterdag 19 november 2022 09:56 schreef Hathor het volgende:
Lijkt me een mannetje die duidelijk teveel in zichzelf is gaan geloven en neerkijkt op zijn 'minderen'. Best vreemd eigenlijk dat in al die jaren niemand hem eens een ram voor zijn muil heeft gegeven, of een kopstoot als ie recht in je gezicht staat te schreeuwen, want zo te lezen heeft ie daar toch uitdrukkelijk naar lopen solliciteren.
Als ze je recht in je gezicht voor rotte vis staan uit te maken op schreeuwerige toon? Dan is weglopen waarschijnlijk de beste optie, maar ik vrees dat dat er bij mij niet in zit.quote:Op zaterdag 19 november 2022 09:58 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Meteen naar extreem geweld grijpen als iemand boos staat te doen
Gewoon uitlachen en weglopen.
DWDD was er meester in om de vleesgeworden middelmaat te promoveren tot iets bijzonders. Als je prae kijkt naar hetgeen zij (Jort Kelder, Alexander Klopping, Marc-Marie Huijbregts e.g.) te melden hadden was het eigenlijk allemaal hetzelfde, namelijk niets. We spelen Champions League en daarom zit Sywert voor de zoveelste keer bij ons aan tafel te raaskallen.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:26 schreef nils_22 het volgende:
Ook altijd dezelfde vriendjes van hem aan tafel. Piepkuiken, panda Aaf Brand Corstius, jakhals uit de provincie, dikke Shirma. Als de redactie niet geïntimideerd werd had dat nooit gekund! Enge sekte was het.
Er is met hulp van DWDD ook veel Nederlandse muziek groot gemaakt die eigenlijk niet zo bijzonder was, maar die gewoon iets heel salonfähigs over zich had.quote:Op zaterdag 19 november 2022 10:16 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
DWDD was er meester in om de vleesgeworden middelmaat te promoveren tot iets bijzonders. Als je prae kijkt naar hetgeen zij (Jort Kelder, Alexander Klopping, Marc-Marie Huijbregts e.g.) te melden hadden was het eigenlijk allemaal hetzelfde, namelijk niets. We spelen Champions League en daarom zit Sywert voor de zoveelste keer bij ons aan tafel te raaskallen.
Dat laatste wordt constant in de discussie geworpen terwijl het totaal niet relevant is. Het was een succesvol programma en Mathijs van Nieuwkerk was daar de belangrijkste factor in. Maar dat verlegd niet opeens de grenzen van hoe je met je personeel mag omgaan.quote:Op zaterdag 19 november 2022 09:54 schreef Idisrom het volgende:
Ik lees vooral dat het begrip angstcultuur aan inflatie onderhevig is.
En ik weet van de beginjaren van DWDD als er een andere presentator dan Matthijs was, dat dan het programma in elkaar zakte en kakte zoals nu bij Khalid Sophie.
Dat is helemaal niet makkelijk als je jarenlang op diverse plekken je verhaal doet (personeelszaken, bedrijfsarts, eindredacteur, omroeptop) en niemand iets doet waardoor de situatie verandert. En veel mensen werken nog in het wereldje, waar ze dezelfde personen tegenkomen die bij hebben gedragen aan de situatie.quote:Op zaterdag 19 november 2022 10:58 schreef Bananenpap het volgende:
Matthijs is een lul. Maar het is ook wel weer heel makkelijk om vijftien jaar lang je mond te houden en pas bij een Volkskrant artikel je mond open te trekken.
Ik durf te wedden dat de meeste 'Deugers' zo zijn...quote:Op zaterdag 19 november 2022 10:57 schreef FL_Freak het volgende:
En ik maar denken dat het allemaal lieve deugdelijke mensen waren.
Jinek werd in haar talkshow ook gevraagd naar een reactie door Angela de Jong. Het viel me op dat ze er maar kort en oppervlakkig op reageerde. Ze had iets kunnen zeggen in de trant van: je hebt dergelijk grensoverschrijdend gedrag niet nodig om een succesvol programma te maken. Op onze redactie … etc.quote:Op zaterdag 19 november 2022 10:54 schreef Claudia_x het volgende:
Dit vind ik een typische passage, over de eerste eindredacteur Ewart van der Horst:
Mensen waren in die tijd vooral bang voor Ewart’, vertelt een redacteur. ‘Die stoof razend en tierend over de redactie. (...) Van der Horst, die nu verantwoordelijk is voor de talkshows Jinek, Beau, Humberto en Renze, is een keiharde televisiemaker, zeggen bronnen. (...) Van der Horst zegt nooit enige wanklank te hebben vernomen, ook niet van de Vara. Misschien, zo zegt hij in een reactie, dat hij ‘imponerend was vanwege mijn staat van dienst, maar zeker niet intimiderend’.
Hij bagatelliseert hoe hij op ondergeschikten is overgekomen en kan intussen elders gewoon z'n gang blijven gaan. Die cultuur in televisieland is verziekt en daar gaat pas iets aan veranderen als mensen hun eigen rol erin erkennen.
Interessant! Het gebeurt natuurlijk altijd elders door een ander.quote:Op zaterdag 19 november 2022 11:07 schreef Fascination het volgende:
[..]
Jinek werd in haar talkshow ook gevraagd naar een reactie door Angela de Jong. Het viel me op dat ze er maar kort en oppervlakkig op reageerde. Ze had iets kunnen zeggen in de trant van: je hebt dergelijk grensoverschrijdend gedrag niet nodig om een succesvol programma te maken. Op onze redactie … etc.
Dat ze dat niet deed geeft wellicht ook te denken.
Tokkies gonna tokkiequote:Op zaterdag 19 november 2022 04:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik had hem zijn tanden uit zijn bek geslagen als ie zo tekeer was gegaan tegen mij.
En zoals het leest zou dat volledig onder zelf verdediging vallen, ja, zo tekeer gaan kan dusdanig bedreigend aanvoelen dat je paar tikken mag gaan uitdelen.
Zal allemaal dus veel genuanceerder liggen, hoewel er natuurlijk wel een waarheid in schuilt.quote:Op zaterdag 19 november 2022 09:56 schreef Hathor het volgende:
In het allerlaatste seizoen onder een nieuwe eindredacteur. En medewerkers gaven aan dat ze versteld stonden omdat hij dit nooit deed. Ook zeiden ze dat hij zich daarna tegen de eindredacteur keerde en ze vreesden voor haar veiligheid.quote:Op vrijdag 18 november 2022 23:34 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat heeft Van Nieuwkerk ook gedaan:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |