abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206731692
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zal allemaal dus veel genuanceerder liggen, hoewel er natuurlijk wel een waarheid in schuilt.

De les die je kunt trekken is dat het altijd goed is als er laagdrempelig een vertrouwenspersoon is o.i.d.
Zo'n vertrouwenspersoon kan niets als er niemand is die luistert of iets doet. In het artikel wordt toch duidelijk genoeg gemaakt dat mensen bijvoorbeeld personeelszaken en de bedrijfsarts in vertrouwen namen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206731695
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:25 schreef CANARIS het volgende:
Ik word tamelijk moe van dat gezeik om een veilige werkplaats. Wanneer men op topniveau iets moet produceren dan zijn menselijke gevoeligheden ondergeschikt. Leer er maar mee leven of ziek een andere baan.
Zeg eens eerlijk: heb je het artikel gelezen?
pi_206731702
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 10:24 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Dat laatste wordt constant in de discussie geworpen terwijl het totaal niet relevant is. Het was een succesvol programma en Mathijs van Nieuwkerk was daar de belangrijkste factor in. Maar dat verlegd niet opeens de grenzen van hoe je met je personeel mag omgaan.

We kunnen hier weer stoer "snowflakes" gaan roepen, maar als er structureel over een lange periode significant meer medewerkers uitvallen met burn-out klachten en psychische klachten, dan is er iets mis in de werkcultuur.

Het is jammer dat veel leidinggevenden nog steeds denken dat je met angst, intimidatie, scheldkanonnades, vernedering en afbranden het beste uit je medewerkers kan halen.
Denk niet dat dat dus bewust gaat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 19 november 2022 @ 11:27:20 #129
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_206731717
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 10:00 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als ze je recht in je gezicht voor rotte vis staan uit te maken op schreeuwerige toon? Dan is weglopen waarschijnlijk de beste optie, maar ik vrees dat dat er bij mij niet in zit.
Tokkies gonna tokkie
Laffe huichelaar
pi_206731762
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zeg eens eerlijk: heb je het artikel gelezen?
Mathijs heeft totalitair gedrag vertoond. Maar toch is het woord veilig/onveilig wel aan inflatie onderhevig.
pi_206731770
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zo'n vertrouwenspersoon kan niets als er niemand is die luistert of iets doet. In het artikel wordt toch duidelijk genoeg gemaakt dat mensen bijvoorbeeld personeelszaken en de bedrijfsarts in vertrouwen namen?
Ik berust me op de OP hè:

quote:
Korte tijd later kwam Van Nieuwkerk met een nieuwe reactie, waarin hij zegt: "Dat we kennelijk toch niet iedereen een veilig en prettig gevoel hebben kunnen geven en dat het zelfs collega's ziek heeft gemaakt, dat spijt me enorm."

Er zijn "een aantal ongemakkelijke gedane zaken", zegt de presentator verder in de Volkskrant. "Die nemen helaas geen keer, maar stemmen wel tot nadenken. Deze spiegel blijft in mijn kamer hangen."
Joop/ BNN-VARA is ook wel een guurlinkse organisatie die "MAAR zo komt het op iemand over, je moet HUN gevoelens serieus nemen, het gaat niet om JOU maar om HEN en hoe ZIJ het ervaren." Cq je hoeft niks fout te doen, dat hele begrip is subjectief, of je iets fout doet is in diens ogen of iemand anders zegt zich gekwetst te voelen, daar kun je niks mee en die subjectieve degradatie van goed en fout is een van de zaken waar de wokies knettergek in zijn.

Wat uit dat stukje tekst blijkt, zonder getallen, is dat het verloop hoog lag en de werkdruk hoog, nou dat neem ik aan, dat zal geheid.

Ik blijf er bij, de grote organisatorische fout / wat er geleerd kan worden van deze case, is dat er voldoende ruimte moet zijn om een spiegel op te hangen, die lijkt nooit getoond.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 19 november 2022 @ 11:34:11 #132
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_206731787
Als je zo zwak bent dat je wat woorden niet met woorden op kan lossen maar zo van slag raakt dat de enige reactie die je kan bedenken er op los te slaan, ben je echt een zielig mens.

Van het niveau haatbaard die van een homo zo van slag raakt dat ie er maar op los slaat.
Laffe huichelaar
pi_206731825
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 10:24 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Dat laatste wordt constant in de discussie geworpen terwijl het totaal niet relevant is. Het was een succesvol programma en Mathijs van Nieuwkerk was daar de belangrijkste factor in. Maar dat verlegd niet opeens de grenzen van hoe je met je personeel mag omgaan.

We kunnen hier weer stoer "snowflakes" gaan roepen, maar als er structureel over een lange periode significant meer medewerkers uitvallen met burn-out klachten en psychische klachten, dan is er iets mis in de werkcultuur.

Het is jammer dat veel leidinggevenden nog steeds denken dat je met angst, intimidatie, scheldkanonnades, vernedering en afbranden het beste uit je medewerkers kan halen.
Sterker nog, als iemand andere mensen moet afblaffen en/of vernederen om zijn/haar werk (goed) te kunnen doen, is juist die "íemand" (blijkbaar) niet geschikt voor zijn/haar vak... OF de macht stijgt je naar je hoofd of je ervaart zo veel stress dat je je niet meer normaal kan gedragen... Hoe het ook zij, in beide gevallen een teken van ongeschiktheid.
Tails tell tales
pi_206731854
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Mathijs heeft totalitair gedrag vertoond. Maar toch is het woord veilig/onveilig wel aan inflatie onderhevig.
Studenten die vinden dat een docent geen vragen aan hen mag stellen omdat ze zich anders onveilig voelen (bron), daar denk ik het mijne van. Maar verder vind ik het juist goed dat we onze ideeën bij zijn gaan stellen over wat normaal is op een werkvloer of in allerlei alledaagse interacties. In het artikel komt steeds weer het argument naar voren dat er nu eenmaal topsport werd bedreven bij DWDD. Vrijwel iedereen daar geloofde erin dat zulke omgangvormen daarbij horen. Het is moeilijk om tegen zo'n cultuur te vechten. Zelfs personeelszaken deed eraan mee door de cultuur zelf niet aan de kaak te stellen maar oplossingen voor individuen te zoeken.
  zaterdag 19 november 2022 @ 11:41:54 #135
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206731883
Gelukkig pikken mensen dit soort duivels niet meer
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  zaterdag 19 november 2022 @ 11:43:13 #136
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206731899
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:25 schreef CANARIS het volgende:
Ik word tamelijk moe van dat gezeik om een veilige werkplaats. Wanneer men op topniveau iets moet produceren dan zijn menselijke gevoeligheden ondergeschikt. Leer er maar mee leven of ziek een andere baan.
Laat me raden je bent manager?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206731928
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Studenten die vinden dat een docent geen vragen aan hen mag stellen omdat ze zich anders onveilig voelen (bron), daar denk ik het mijne van. Maar verder vind ik het juist goed dat we onze ideeën bij zijn gaan stellen over wat normaal is op een werkvloer of in allerlei alledaagse interacties. In het artikel komt steeds weer het argument naar voren dat er nu eenmaal topsport werd bedreven bij DWDD. Vrijwel iedereen daar geloofde erin dat zulke omgangvormen daarbij horen. Het is moeilijk om tegen zo'n cultuur te vechten. Zelfs personeelszaken deed eraan mee door de cultuur zelf niet aan de kaak te stellen maar oplossingen voor individuen te zoeken.
Wat 'normaal' is een andere discussie. Punt is hier: is/was het personeel van Mathijs onveilig? ben je onveilig als iemand op afstand tegen je staat te schreeuwen? moet daar niet op zijn minst fysieke dreiging bij komen?

Als je de definitie van woorden gaat bijstellen, moet je ook nadenken over de gevolgen. Zijn de volgende generaties nog wel klaar voor de grote mensen wereld als we ze wijsmaken dat ze 'onveilig' zijn als iemand lelijke woorden tegen hen zegt??
pi_206731930
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:41 schreef corehype het volgende:
Gelukkig pikken mensen dit soort duivels niet meer
Mwa als ik zie wie er allemaal al weer aan het bagataliseren zijn. :{
pi_206731956
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat 'normaal' is een andere discussie. Punt is hier: is/was het personeel van Mathijs onveilig? ben je onveilig als iemand op afstand tegen je staat te schreeuwen? moet daar niet op zijn minst fysieke dreiging bij komen?
Ja, dreigen, intimideren, schreeuwen en schelden is prima op de werkvloer.

Zolang mensen elkaar maar niet letterlijk in elkaar slaan, vind theunderdog het prima.
  zaterdag 19 november 2022 @ 11:49:47 #140
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206731997
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:44 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Mwa als ik zie wie er allemaal al weer aan het bagataliseren zijn. :{
Door die duivel hadden al die mensen daar wel werk. Als leider moet je gewoon soms hard zijn.
pi_206732004
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zolang mensen elkaar maar niet letterlijk in elkaar slaan vind theunderdog het prima.
Begrijpend lezen is niet je goedste vak.

zaterdag 19 november 2022 @ 11:50:16 #142
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206732005
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zolang mensen elkaar maar niet letterlijk in elkaar slaan, vind theunderdog het prima.
Dat is toch ook prima? Ik bedoel er moet gewoon geleverd worden.
pi_206732019
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als je de definitie van woorden gaat bijstellen, moet je ook nadenken over de gevolgen. Zijn de volgende generaties nog wel klaar voor de grote mensen wereld als we ze wijsmaken dat ze 'onveilig' zijn als iemand lelijke woorden tegen hen zegt??
Dat is geen andere discussie, maar het is de essentie van deze discussie. Je ziet dat er sprake is van een soort Stockholmsyndroom: medewerkers die onder de cultuur gebukt gingen, praatten die vaak goed en gingen er zelfs aan meedoen. Ze verloren zicht op wat normaal was.

Jij vernauwt de betekenis van veiligheid tot fysieke veiligheid en daarmee misken je de gevolgen van psychische terreur (die ook een fysieke doorwerking kan hebben overigens).
pi_206732046
Koel en donker bewaren
pi_206732054
Dit zijn natuurlijk ook in de regel asociale onmensen die het zo ver kunnen schoppen. We hebben het over een positie waarin hij zo'n 30x meer verdient dan een redactie-medewerker die met moeite zijn huur kan betalen.

Types als Derksen die het bagatelliseren verdienden al tienduizend euro per maand 30 jaar geleden als hoofdredacteur. Volstrekt wereldvreemd.
pi_206732088
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is geen andere discussie, maar het is de essentie van deze discussie. Je ziet dat er sprake is van een soort Stockholmsyndroom: medewerkers die onder de cultuur gebukt gingen, praatten die vaak goed en gingen er zelfs aan meedoen. Ze verloren zicht op wat normaal was.

Jij vernauwt de betekenis van veiligheid tot fysieke veiligheid en daarmee misken je de gevolgen van psychische terreur (die ook een fysieke doorwerking kan hebben overigens).
Uiteraard is dat wel een andere discussie. Een abnormale situatie staat niet synoniem voor een onveilige situatie.

Bij zulke definities ontkom je er toch echt niet aan dat mensen daar verschillende invullingen aan kunnen geven. Als ik lees over Mathijs dan lees ik over een totalitaire vent achter de schermen, die alles tot in de perfectie wilde hebben. Niet zelden onbehoorlijk deed tegen zijn personeel. Maar een onveilige situatie? mwau.
pi_206732115
quote:
Hij moest daar huilen omdat hij moest denken aan zijn overleden moeder.

Classy.
pi_206732120
Overigens vond ik de passage over Abbring mooi om te lezen, zeker in de wetenschap dat ze daarna met Zondag met Lubach een heel succesvol programma heeft weten te maken. Wel opvallend dat ze nu niet vrijuit spreekt, misschien om de relaties goed te houden met de mensen met wie ze samenwerkt? Het is immers een klein wereldje.
  zaterdag 19 november 2022 @ 11:58:12 #149
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206732149
quote:
Matthijs zou vandaag eigenlijk de Top2000 Quiz opnemen, maar dat is afgeblazen. “Na het verschijnen van het Volkskrantartikel en de dynamiek die dat losmaakt, moeten we constateren dat vandaag niet de aangewezen dag is om een feestelijke quiz op te nemen”, zegt een woordvoerder van de NTR.
:( :( :( :( :( :(
pi_206732152
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')