abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206707963
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 12:54 schreef Joppiez het volgende:

[..]
De NAVO kwam wel bijzonder snel al met haar conclusie dat het geen Russische raket is. Anyways, feit is wel dat de NAVO totaal, echt totaal niet zit te wachten op een dergelijke escalatie. In geval het een Russische raket zou zijn, zou het mijn inziens best aannemelijk zijn dat de NAVO het door de vingers ziet en Oekraine wat meer toezeggingen doet. En voila ik las net dit, maar kan ook toeval zijn natuurlijk ;-)

[ twitter ]
Dat dacht ik ook. Waarschijnlijk is het wel een Russische raket geweest maar zat niemand daar op te wachten.
Rusland zal wel een aanzegging gehad hebben dat bij een volgend foutje er wel consequenties volgen. Zou me ook niet verbazen wanneer de grens streek de komende maanden geen doelwit meer zal zijn.

Oekrane wordt gevraagd mee te spelen voor in ruil voor nieuwe wapens.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206707967
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:36 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Geen idee, wat is het vandaag? :D

Maar ik denk dat het westen het niet zo erg vindt een spotgoedkope oorlog van Rusland te winnen.

Nu opgeven speel je Putin mee in de kaart.
Nog een jaar oorlog is natuurlijk niet het fijnste, maar het westen komt er wel beter uit dan Rusland.
Over een jaar is Rusland failliet joh.
pi_206708060
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:41 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Juist ! ;)
pi_206708093
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:41 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Rob geeft gelukkig duiding
twitter
Vakman pur sang
pi_206708121
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
[ twitter ]
We zitten nog helemaal niet aan de limiet van wat we kunnen doen qua sancties en de olieban is ook nog niet ingegaan.

En dat we Rusland op de knien zouden kunnen dwingen met sancties is een naeve gedachte, zie Cuba, Noord-Korea en Iran bijvoorbeeld.
pi_206708175
quote:

[..]
[ twitter ]
Die cijfers komen wel van Rusland zelf... kun je met een korrel zou nemen dus.
pi_206708190
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:56 schreef SOG het volgende:

[..]
Die cijfers komen wel van Rusland zelf... kun je met een korrel zou nemen dus.
De roebel wordt ook met allerlei kunstgrepen op de been gehouden. Alleen daar hoor je de kremlinfans niet over.
  donderdag 17 november 2022 @ 14:03:35 #208
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206708267
quote:

[..]
[ twitter ]
Ga je nog vertellen welke ommezwaai er op 7 november plaatsvond?
Huilen dan.
pi_206708272
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 10:38 schreef opgebaarde het volgende:

Met een verklaring over de Russische raketten die in Polen terecht kwamen. Als dit klopt (verwisselen deel cordinaten kyiv en lviv) was het geen 'foutje' _O-

https://www.reuters.com/w(...)t-poland-2022-11-16/

Volgens andere bronnen is het een s300 raket van ukraine

en als het plaatje echt is en het dus een s300 is dan kan die nooit van rusland zijn geweest aangezien de verste en modernste versie maar 350km kan afleggen..
pi_206708335
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ga je nog vertellen welke ommezwaai er op 7 november plaatsvond?
Heb ik toch al gedaan? Waarom lees je zo slecht?
Vakman pur sang
pi_206708342
Mooi zo

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206708347
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:26 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.politico.com/(...)peace-talks-00065679

Ik vermoed dat het over een jaar of 2 al gedaan kan zijn.
De ommezwaai
Vakman pur sang
  donderdag 17 november 2022 @ 14:11:38 #213
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206708380
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heb ik toch al gedaan? Waarom lees je zo slecht?
Waar heb je dat gedaan?
Huilen dan.
pi_206708391
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waar heb je dat gedaan?
Boven Je!!
Vakman pur sang
  Moderator donderdag 17 november 2022 @ 14:12:50 #215
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_206708394
Sinds het vandaag MH17 dag is, heeft iemand onlangs nog wel eens wat van Igor Girkin vernomen? Of zou hij zich, nu hij toch aan het front zit (?) lekker even stil (moeten) houden?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206708403
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De ommezwaai
Dus omdat Zelensky een redelijk consequentieloze concessie is er sprake van een ommezwaai?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 17 november 2022 @ 14:14:05 #217
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206708409
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Boven Je!!
Ja, dat zag ik. Maar ik zie 1) geen ommezwaai, en 2) wat gebeurde er dan op die 7 november waar je het over had?
Huilen dan.
pi_206708467
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat dacht ik ook. Waarschijnlijk is het wel een Russische raket geweest maar zat niemand daar op te wachten.
Rusland zal wel een aanzegging gehad hebben dat bij een volgend foutje er wel consequenties volgen. Zou me ook niet verbazen wanneer de grens streek de komende maanden geen doelwit meer zal zijn.

Oekrane wordt gevraagd mee te spelen voor in ruil voor nieuwe wapens.
Niets mis met speculeren maar ik denk dat dit grote onzin is.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator donderdag 17 november 2022 @ 14:18:49 #219
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_206708474
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, dat zag ik. Maar ik zie 1) geen ommezwaai, en 2) wat gebeurde er dan op die 7 november waar je het over had?
B: "Jow Zel, hier je maat B from the Us of A. Joh, als je nou in vervolg gewoon zegt dat je ook open staat voor onderhandelingen dan is dat goed voor de moral highground ten opzichte van Rusland"
Z: "aaaaight ^O^ "
pi_206708482
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:13 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dus omdat Zelensky een redelijk consequentieloze concessie is er sprake van een ommezwaai?
Precies. Voorwaarde om berhaupt te babbelen is dus nog steeds:

- Oprotten uit UA
- Heel de FSB en ~40% van het rus leger overdragen als zijnde oorlogsmisdadiger
- Betalen door je neus voor alle schade

Alleen 'hoeft' haatdwerg niet meer op te rotten.

Big deal.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_206708509
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 10:38 schreef opgebaarde het volgende:

Met een verklaring over de Russische raketten die in Polen terecht kwamen. Als dit klopt (verwisselen deel cordinaten kyiv en lviv) was het geen 'foutje' _O-
Oekraine ontkent het dus het is waar... Of werkt dat alleen bij de Russen zo?

quote:
Ukraine war: Joe Biden disputes Volodymyr Zelenskyy's claim the missile that landed in Poland was not Ukrainian

Joe Biden has said the trajectory suggested the missile was unlikely to have come from Russia and, when asked about Volodymyr Zelenskyy's comments on the issue, he told reporters: "That's not the evidence."

US President Joe Biden has disputed Volodymyr Zelenskyy's assertions that a missile that landed in Poland and killed two people was not of Ukrainian origin.

Ukraine's president said on Wednesday he had "no doubt" the missile "was not Ukrainian" and called for his officials to have access to the site of the blast.

Mr Biden has said the trajectory suggested the missile was unlikely to have come from Russia and, when asked on Thursday about Mr Zelenskyy's comments on the issue, he told reporters: "That's not the evidence."
https://www.google.nl/amp(...)nian-12749296?espv=1
pi_206708551
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:18 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Niets mis met speculeren maar ik denk dat dit grote onzin is.
Ik denk dat het gewoon een malfunctionerende Oekranse raket was. Dit soort dingen kunnen helaas gebeuren. Heb ook beelden gezien van een Russische S-300 die vrijwel direct na lancering uit de lucht viel. Gewoon een tragisch ongeluk welke niet was gebeurd als Rusland geen barrage raketten op Oekrane had losgelaten.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206708557
quote:
Kyiv’s evidence is likely to include claims that Moscow has retrofitted some S-300s with GPS guidance systems to carry out ground attacks, including one near Zaporizhzhia which killed at least 30 people.

Debris from S-300 missiles also struck buildings in Kharkiv in October, while there have been reports Iran has handed some missiles back to Russia it had previously bought.
https://inews.co.uk/news/(...)tin-war-nato-1975847
pi_206708606
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:25 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik denk dat het gewoon een malfunctionerende Oekranse raket was. Dit soort dingen kunnen helaas gebeuren. Heb ook beelden gezien van een Russische S-300 die vrijwel direct na lancering uit de lucht viel. Gewoon een tragisch ongeluk welke niet was gebeurd als Rusland geen barrage raketten op Oekrane had losgelaten.
Dat laatste is evident natuurlijk. En inderdaad, ook als het een Oekranse raket was, shit happens. Je hebt natuurlijk nog steeds een verantwoordelijkheid om zulke incidenten te voorkomen maar ook dat lijkt me duidelijk.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_206708661
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:25 schreef Barbusse het volgende:

[..]
By design horen die dingen te ontploffen als ze het doel missen.

Dat icm met dat er niet 1 maar blijkbaar 2, niet alleen niet ontploffen maar ook nog eens ff 10-tallen KM pontificaal de verkeerde kant op gingen, maakt het iig voor mij geen uitgemaakte zaak.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_206708664
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:28 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Dat laatste is evident natuurlijk. En inderdaad, ook als het een Oekranse raket was, shit happens. Je hebt natuurlijk nog steeds een verantwoordelijkheid om zulke incidenten te voorkomen maar ook dat lijkt me duidelijk.
Ik denk dat dit nooit 100% te voorkomen is in een oorlogssituatie. Friendly fire komt ook nog steeds voor ondanks alle communicatiemogelijkheden om op de hoogte te blijven van de locaties van je eigen troepen. En net zoals een tank of APC gewoon een motorstoring kan krijgen kan er in een raket ook iets stuk gaan.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206708695
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat icm met dat er niet 1 maar blijkbaar 2, niet alleen niet ontploffen maar ook nog eens ff 10-tallen KM pontificaal de verkeerde kant op gingen, maakt het iig voor mij geen uitgemaakte zaak.
Oh, dat het onderzocht moet worden lijkt me duidelijk. En ik ben ook geen expert he? Het waren slechts mijn 2 centjes over dit incident :)
pi_206708706
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206708749
Jup. En nog steeds hebben Westerse overheden geen grote orders geplaatst voor artillerie munitie

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_206708771
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:03 schreef SOG het volgende:

[..]
https://www.reuters.com/w(...)t-poland-2022-11-16/

Volgens andere bronnen is het een s300 raket van ukraine

en als het plaatje echt is en het dus een s300 is dan kan die nooit van rusland zijn geweest aangezien de verste en modernste versie maar 350km kan afleggen..

Straal van 300 km rond Przewodw. En vanaf Belarus wordt meer dan genoeg afgeschoten. Dus zo vergezocht is het niet.
pi_206708884
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:42 schreef Joppiez het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Straal van 300 km rond Przewodw. En vanaf Belarus wordt meer dan genoeg afgeschoten. Dus zo vergezocht is het niet.
Klopt idd!
pi_206708910
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:41 schreef Slayage het volgende:
Jup. En nog steeds hebben Westerse overheden geen grote orders geplaatst voor artillerie munitie

[ twitter ]
Wij moeten zelf onze eigen munitie produceren. Munitie van andere landen kopen en naar Oekrane sturen kost onze economie alleen maar geld.
pi_206708971
quote:
2s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:12 schreef xpompompomx het volgende:
Sinds het vandaag MH17 dag is, heeft iemand onlangs nog wel eens wat van Igor Girkin vernomen? Of zou hij zich, nu hij toch aan het front zit (?) lekker even stil (moeten) houden?
Ik meen dat ik gisterochtend iemand bij Goedemorgen Nederland hoorde zeggen dat hij onder de wapenen is en momenteel dus aan het front actief moet zijn. Zou natuurlijk ideaal zijn als de Oekrainers hem kunnen pakken en vervolgens uitleveren aan Den Haag, dan heb je ook daadwerkelijk een schuldige voor je neus staan, inplaats van dit schijnproces.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_206709086
Is er al meer bekend over waarom Lavrov nou is weggelopen bij de G20?
pi_206709105
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 15:00 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik meen dat ik gisterochtend iemand bij Goedemorgen Nederland hoorde zeggen dat hij onder de wapenen is en momenteel dus aan het front actief moet zijn. Zou natuurlijk ideaal zijn als de Oekrainers hem kunnen pakken en vervolgens uitleveren aan Den Haag, dan heb je ook daadwerkelijk een schuldige voor je neus staan, inplaats van dit schijnproces.
Schijnproces?
pi_206709117
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

quote:
'Ukrainian missile malfunctioned' before killing two in Poland

Warsaw said evidence so far suggests it was a self-destruct system that failed to work properly, not a Russian missile as initially feared.
https://www.telegraph.co.(...)ssile-malfunctioned/

Maar nu worden we plotseling wel kritisch... :')
pi_206709141
quote:
Toch wel knap dat ze al na 12 uur of wat? dit uitgevogeld hebben, en zonder medewerking van Oekraine die blijkbaar niet achter deze conclusie staat.
pi_206709174
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 15:16 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Toch wel knap dat ze al na 12 uur of wat? dit uitgevogeld hebben, en zonder medewerking van Oekraine die blijkbaar niet achter deze conclusie staat.
Als het om Rusland gaat is het binnen 10 minuten een uitgemaakte zaak en als Rusland niet achter de conclusie staat is het per definitie waar...

De NATO, VS en Polen zeggen dat het een S-300 van Oekraine is.
pi_206709187
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 15:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als het om Rusland gaat is het binnen 10 minuten een uitgemaakte zaak en als Rusland niet achter de conclusie staat is het per definitie waar...
Tja ik weet het niet. Zoals het nu is is wat mij betreft ook prima hoor. Als het daadwerkelijk Russische raketten zijn geweest geloof ik ook wel dat het een vergissing is geweest en de NAVO geen gezeur wil verder.
pi_206709203
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 15:21 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Tja ik weet het niet. Zoals het nu is is wat mij betreft ook prima hoor. Als het daadwerkelijk Russische raketten zijn geweest geloof ik ook wel dat het een vergissing is geweest en de NAVO geen gezeur wil verder.
Het is gewoon een ongeluk, niks aan te doen en door. Er valt Oekraine ook helemaal niks te verwijten.
pi_206709242
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 15:14 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
https://www.telegraph.co.(...)ssile-malfunctioned/

Maar nu worden we plotseling wel kritisch... :')
Kun je ook nog wegverklaren hoe ze radicaal de verkeerde kant op gingen?
pi_206709260
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 14:53 schreef polderturk het volgende:

[..]
Wij moeten zelf onze eigen munitie produceren. Munitie van andere landen kopen en naar Oekrane sturen kost onze economie alleen maar geld.
Linksom of rechtsom defensie kost geld.
-Rabia Al-Basri
pi_206709288
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_206709304
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 15:16 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Is niet zo moeilijk, kijk naar het type raket, welke reikwijdte die heeft en welke richting volgens inslagkrater.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_206709305
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 15:13 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Schijnproces?
Ja, er gaat gewoon niemand ooit echt gestraft worden, de Russen zullen echt niemand uitleveren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_206709335
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 15:37 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja, er gaat gewoon niemand ooit echt gestraft worden, de Russen zullen echt niemand uitleveren.
Maakt het nog geen schijnproces. Dat heeft een andere betekenis.
pi_206709367
quote:
Drie keer levenslang

De rechter legt alle drie verdachten een levenslange gevangenisstraf op. De Rus Doebinksi wordt als belangrijkste spil gezien in het inzetten van de Buk.

Hoewel verdachte Chartsjenko handelde in opdracht van Doebinski, vindt de rechtbank dat een tijdelijke gevangenisstraf geen recht zou doen aan zijn rol. Ook Girkin krijgt als eindverantwoordelijke levenslang.

Poelatov wordt vrijgesproken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 17 november 2022 @ 15:49:35 #248
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_206709413
twitter
pi_206709460
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 15:44 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal wel weer een boel commentaar krijgen maar is mij nog steeds niet duidelijk of de oorzaak een Russische of oekrainse gelegenheid was of een combinatie van beide in de Donbas.

Iig was het een pro Russische gebeurtenis, al is chatjenko een volle oekrainer.
Het domme van dit alles is dat de leverancier en de bedieners van de Buk nooit bekend zijn geworden, dat is toch wel waar het feitelijk om gaat. :{

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)e-in-het-mh17-proces

[ Bericht 11% gewijzigd door Lospedrosa op 17-11-2022 16:00:17 ]
Vakman pur sang
  Moderator donderdag 17 november 2022 @ 15:53:55 #250
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_206709472
twitter

mAaR zElEnSkY iS sToM eN mOeT oNdErHaNdElEn!111
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties