In het westen 'doen we het voor de lol', terwijl ze het in Rusland doen om iemand te vernederen. Denk dat ze van dat 'vernederen' wel een hard pikkie krijgen in Rusland.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
Heel raar inderdaad. Aan de ene kant zeggen ze dat het westen homoseksualiteit normaliseert, wat feitelijk waar is natuurlijk, maar tegelijkertijd normaliseren ze zelf ook homoseksualiteit, maar dan op hun eigen manier.
Wat het westen doet is verwerpelijk, maar wat ze zelf doen is dat kennelijk niet? Ik vat hem niet.
De VS snapt ook wel dat dat betekent dat Rusland uiteindelijk alsnog Kyiv inneemt. Dat zal uitdraaien op een guerrilla-oorlog aan de rand van Europa. De EU zal woest zijn.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dat kan jaren en jaren duren. En wat ik zie als gevaar is dat de VS Zelensky zat gaat worden en niet meer gaat steunen. Oh dan hebben we in Europa een groter probleem.
Maar vrede is onmogelijk zolang er Oekraiense gebied bezet blijft. Wie is hier nu traag van begrip?quote:Op donderdag 17 november 2022 12:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee die moeten daar natuurlijk opzouten. Sjonge jonge traag van begrip ofzo?
Met een maffe Republikein aan boord kan dat maar zo gebeuren. De VS ondervind er geen directe hinder van, behalve dat ze Rusland niet machtiger willen laten worden.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De VS snapt ook wel dat dat betekent dat Rusland uiteindelijk alsnog Kyiv inneemt. Dat zal uitdraaien op een guerrilla-oorlog aan de rand van Europa. De EU zal woest zijn.
Dat gaat nooit gebeuren.
Amerika kan het zich niet veroorloven om deze oorlog van Rusland te 'verliezen'.quote:Op donderdag 17 november 2022 12:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dat kan jaren en jaren duren. En wat ik zie als gevaar is dat de VS Zelensky zat gaat worden en niet meer gaat steunen. Oh dan hebben we in Europa een groter probleem.
Oekraïne heeft olie, dus natuurlijk wil de US helpenquote:Op donderdag 17 november 2022 13:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Met een maffe Republikein aan boord kan dat maar zo gebeuren. De VS ondervind er geen directe hinder van, behalve dat ze Rusland niet machtiger willen laten worden.
En waarom zouden ze dat nu dan niet voor een habbekrats willen doen? Een effectievere en efficiëntere manier om Rusland te verzwakken dan nu Oekraïne volop te steunen bestaat niet.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Met een maffe Republikein aan boord kan dat maar zo gebeuren. De VS ondervind er geen directe hinder van, behalve dat ze Rusland niet machtiger willen laten worden.
De VS heeft veel meer olie. En gas. En Rusland heeft nog veel meer dus als het alleen om die olie zou gaan dan zou men de kant van Rusland kiezen.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:10 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Oekraïne heeft olie, dus natuurlijk wil de US helpen
Dit.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En waarom zouden ze dat nu dan niet voor een habbekrats willen doen? Een effectievere en efficiëntere manier om Rusland te verzwakken dan nu Oekraïne volop te steunen bestaat niet.
Trump is pro-Poetin maar de rest van de RNC, behalve de MAGA wappies, is dat niet.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En waarom zouden ze dat nu dan niet voor een habbekrats willen doen? Een effectievere en efficiëntere manier om Rusland te verzwakken dan nu Oekraïne volop te steunen bestaat niet.
Als je het zo bekijkt, doen de Russen het ook voor de lol, maar dan op hun eigen wijzequote:Op donderdag 17 november 2022 13:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In het westen 'doen we het voor de lol', terwijl ze het in Rusland doen om iemand te vernederen. Denk dat ze van dat 'vernederen' wel een hard pikkie krijgen in Rusland.
Nee maar ook niet bij die broederoorlog. Ik denk dat de navo en vs er onderhand wel een beetje klaar mee zijn en er een einde aan willen breien.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
Het westen heeft totaal geen baat bij een bipolariteit wereldorde.
Waar baseer je dat laatste op?quote:Op donderdag 17 november 2022 13:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee maar ook niet bij die broederoorlog. Ik denk dat de navo en vs er onderhand wel een beetje klaar mee zijn en er een einde aan willen breien.
Die ommezwaai vanaf 7 novquote:Op donderdag 17 november 2022 13:21 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Waar baseer je dat laatste op?
De handel/investeringen met Rusland is een stuk riskanter/moeilijker dan de handel/investeringen met Oekraïne gok ik. Maar ik was niet echt serieus, behalve dat (toegang tot) handel een goede drijfveer kan zijn om een kant te kiezen.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De VS heeft veel meer olie. En gas. En Rusland heeft nog veel meer dus als het alleen om die olie zou gaan dan zou men de kant van Rusland kiezen.
Beetje onzinnige insteek dit.
Dat dacht je in Maart al.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee maar ook niet bij die broederoorlog. Ik denk dat de navo en vs er onderhand wel een beetje klaar mee zijn en er een einde aan willen breien.
Dat was de 11e toch?quote:Op donderdag 17 november 2022 13:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ommezwaai? Kherson dat viel?
Meh, overal wordt er geframed dat de Republikeinen allemaal tegen de oorlog en wapenleveranties zijn. Dat is niet zo. Een groot deel is zelfs voor.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:26 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.politico.com/(...)peace-talks-00065679
Ik vermoed dat het over een jaar of 2 al gedaan kan zijn.
Het enige wat Oekraïne te horen heeft gekregen van de VS is dat ze voortaan duidelijk moeten maken dat ze zeker wel openstaan voor onderhandelingen, omdat Oekraïne zo de moral highground kan bewaren. Veel spannender is het niet.quote:Op donderdag 17 november 2022 13:26 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.politico.com/(...)peace-talks-00065679
Ik vermoed dat het over een jaar of 2 al gedaan kan zijn.
Geen idee, wat is het vandaag?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |