Oké, precies mijn tactiek die ik al had dus.quote:Op maandag 14 november 2022 14:31 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nee![]()
Ik heb een kleine neppert, zodat Luuc maar een klein beetje rotzooi maakt als hij hem omgooit. En alleen nog knuffeltjes, houten hangers en onbreekbare ballen erin
Vorig jaar ging het best lang goed! De eerste paar weken zelfs! Dochter opperde zelfs dat we het komende jaar misschien wel weer een grotere boom konden nemenquote:Op maandag 14 november 2022 14:41 schreef Cee het volgende:
[..]
Oké, precies mijn tactiek die ik al had dus.Alleen is mijn neppert niet heel klein, meter of anderhalf. Het gaat weer feest worden met de kat.
Wat een geluk had je dan! Luuc moet alles onderzoeken. Niets dat ook maar enigszins binnen zijn bereik is, is veiligquote:Op maandag 14 november 2022 14:40 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ik heb nog nooit een kat gehad die in de kersboom klom. Wel vonden ze het altijd reuze interessant om toe te kijken als ik de boom optuigde (vooral als de lichtjes erin gingen moesten ze even extra goed opletten), maar als alles dan uiteindelijk hing geloofden ze het verder wel.
![]()
Versieren jullie je boom niet per ongeluk met zakjes kattenkruid oid?
En terecht.quote:Op maandag 14 november 2022 14:52 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wat een geluk had je dan! Luuc moet alles onderzoeken. Niets dat ook maar enigszins binnen zijn bereik is, is veilig
Luuc klinkt als een kater, Freddie ook. Ik heb nooit katers gehad, alleen poezen. Misschien dat daar nog verschil in zit.quote:Op maandag 14 november 2022 14:52 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wat een geluk had je dan! Luuc moet alles onderzoeken. Niets dat ook maar enigszins binnen zijn bereik is, is veilig
Luuc is een ex-kater jaquote:Op maandag 14 november 2022 14:57 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Luuc klinkt als een kater, Freddie ook. Ik heb nooit katers gehad, alleen poezen. Misschien dat daar nog verschil in zit.
Nee, dat is het punt juist.quote:
Ik hoor bij de 60% die de bandenspanning niet vaak genoeg checkt.quote:
Yep, Freddie is een kater die jaloers is op de boom, die nog wél ballen heeft.quote:Op maandag 14 november 2022 14:57 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Luuc klinkt als een kater, Freddie ook. Ik heb nooit katers gehad, alleen poezen. Misschien dat daar nog verschil in zit.
Ah, een je-weet-wel kater.quote:
Ik heb de bandenspanning nog nooit gecontroleerdquote:Op maandag 14 november 2022 15:17 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Nee, dat is het punt juist.
Ik heb m'n vader maar even geappt of hij deze week tijd heeft om het me te leren.
[..]
Ik hoor bij de 60% die de bandenspanning niet vaak genoeg checkt.
Mijn je-weet-wel kater tikt hooguit tegen de onderste ballen in de boom, zou ie ons foppen?quote:Op maandag 14 november 2022 15:21 schreef Roger_Epiales het volgende:
Twee je-weet-wel katers die de ballen uit de boom slopen en een aantal poezen die dat niet doen.
Ik begin idd een patroon te zien.
Ik ook niet, in m'n vorige auto heb ik het ook nooit gedaan.quote:Op maandag 14 november 2022 15:34 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ik heb de bandenspanning nog nooit gecontroleerd
Als je bij een tankstation bent met een beetje modern apparaat valt het allemaal wel meequote:Op maandag 14 november 2022 15:17 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Nee, dat is het punt juist.
Ik heb m'n vader maar even geappt of hij deze week tijd heeft om het me te leren.
[..]
Ik hoor bij de 60% die de bandenspanning niet vaak genoeg checkt.
Ik heb het instructieboekje al even bekeken, maar dat is enigszins verwarrend: er staan waarden per maximale snelheid die je rijdt, en per (ik gok) formaat van de banden en velgen. Als ik dan de juiste waarden zoek, lijkt het niet eens zo heel veel af te wijken van wat het nu is..quote:Op maandag 14 november 2022 15:54 schreef H_T het volgende:
[..]
Als je bij een tankstation bent met een beetje modern apparaat valt het allemaal wel mee
Ergens op je auto (waarschijnlijk in de deuropening voor de bestuurder) zit een sticker waarop staat wat de bandenspanning hoort te zijn. Staat het niet daar, dan kan je het in het boekje vinden. Is je auto nieuw genoeg dan staat het ook op het pompapparaat vermeld. Staat het daar ook niet, dan is iets rond de 2.3 meestal goed genoeg voor een kleinere personenauto.
Zet je auto in de buurt van het bandenspanningsapparaat, zodat je met de slang alle vier je wielen kunt bereiken. Eventueel kan je dat vooraf proberen en dan ook vast de ventieldopjes eraf halen. Scheelt later weer tijd. Gooi wat geld in de automaat (50 cent waarschijnlijk) en het display gaat aan. Met de + en - kan je instellen welke bandenspanning je wilt hebben. Vervolgens duw je het uiteinde van die slang op een ventiel, waarna het apparaat zelf bedenkt of er lucht bij of uit moet. Als de ingestelde bandenspanning is bereikt gaat ie piepen en kan je naar het volgende ventiel om het trucje te herhalen tot je ze alle vier hebt gehad
New Mexico doet dat bij mijn auto, niet maandelijks maar zeker wel 4x per jaar!quote:Op maandag 14 november 2022 15:34 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ik heb de bandenspanning nog nooit gecontroleerd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Ik check mijn bandenspanning zelden. Ik denk er niet aan, heb er geen zin in of heb geen muntje bij me. Zo'n pompje heb ik wel eens overwogen als alternatiefquote:Op maandag 14 november 2022 16:13 schreef Arizona het volgende:
[..]
New Mexico doet dat bij mijn auto, niet maandelijks maar zeker wel 4x per jaar!
Hij heeft zo’n pomp dat hij zelf de banden kan oppompen en dat speeltje moet natuurlijk wel af en toe gebruikt worden
quote:Op maandag 14 november 2022 16:16 schreef Arizona het volgende:
Ik keek net naar de zorgverzekering, die wordt ook weer veel duurder. Onze uitgaven stijgen echt veel harder dan mijn loon
Hoho, we gaan geen loon-prijsspiraal veroorzaken hèSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
Liever niet inderdaad, laat gewoon mijn loon stijgen en de prijzen laag blijven!quote:Op maandag 14 november 2022 17:53 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hoho, we gaan geen loon-prijsspiraal veroorzaken hè
Ja. Het werd beterquote:Op maandag 14 november 2022 17:06 schreef H_T het volgende:
@:ijs_beer ben je nog een beetje fatsoenlijk de rest van de dag door gekomen?
Hier 2 % per 1 april 2023. Net een grap.quote:Op maandag 14 november 2022 18:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Alle kosten stijgen, maar over hoger loon heb ik nog niks gehoord.
Wel een heel slechte grapquote:Op maandag 14 november 2022 18:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Hier 2 % per 1 april 2023. Net een grap.
Lenen is helaas wel onvermijdelijk voor een student als je ouders niet superrijk zijn. Ik kreeg geen financiële steun van mijn ouders en dan moet je toch echt wel lenen, met werken in het weekend kom je er dan niet.quote:Op maandag 14 november 2022 18:25 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wel een heel slechte grap![]()
Bij ons is de grootste kostenpost wel Aridochter hoor. Jeweetwel, een van die jongeren die dit jaar nog geen recht hebben op studiefinanciering maar van wie het leven ook steeds duurder wordt. Aanvullende beurs heeft ze geen recht op, ze krijgt alleen zorgtoeslag. En lenen mag, maar tegen rente.
Wij zijn niet superrijk, maar verdienen wel aardig, zijn vroeg begonnen met een studie-spaarpotje én we hebben "maar" één kind (dat zelf ook nog werkt); vooralsnog kunnen we door dit alles bij elkaar voorkomen dat ze moet lenen. Als volgend jaar de basisbeurs weer wordt ingevoerd wordt het wel weer wat makkelijker, hopelijkquote:Op maandag 14 november 2022 18:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Lenen is helaas wel onvermijdelijk voor een student als je ouders niet superrijk zijn. Ik kreeg geen financiële steun van mijn ouders en dan moet je toch echt wel lenen, met werken in het weekend kom je er dan niet.
Dat is inderdaad wel heel ergquote:Op maandag 14 november 2022 18:10 schreef Momo het volgende:
[..]
quote:Op maandag 14 november 2022 16:16 schreef Arizona het volgende:
Ik keek net naar de zorgverzekering, die wordt ook weer veel duurder. Onze uitgaven stijgen echt veel harder dan mijn loon
Laat staan als iemand slechts een kwart daarvan krijgt als verhoging. Dan wordt het echt een lastig verhaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Laat het er vooral uit hoor. Het is ook oneerlijk dat studenten ineens zoveel minder kregen. Ik had nog gewoon een basisbeurs en de huren zijn ook enorm stuk hoger van kamers. Ik huurde voor 300 euro, en die kamers kosten nu 500 euro per maand.quote:
Ik hoop dat ze bij ons weer rond de tafel gaan binnenkort, want die 2 procent was besloten in juni vlak voordat de inflatie echt uit de hand liep.quote:Op maandag 14 november 2022 18:57 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel heel ergDat is eigenlijk een reguliere CAO stijging. Nou ja waarschijnlijk was het dan 1% geweest
Bij mij zijn ze nu aan het onderhandelen. Maar dat zal ook wel weer niet veel worden. Mag denk ik al blij zijn als het meer dan 2% wordt.
Dat is wel het grootste verschil ja. De huren waren toen nog een stuk minder hoog.quote:Op maandag 14 november 2022 18:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Laat het er vooral uit hoor. Het is ook oneerlijk dat studenten ineens zoveel minder kregen. Ik had nog gewoon een basisbeurs en de huren zijn ook enorm stuk hoger van kamers. Ik huurde voor 300 euro, en die kamers kosten nu 500 euro per maand.
Dan is de kans nog best aanwezig dat ze nog een keer om de tafel gaan zitten.quote:Op maandag 14 november 2022 19:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze bij ons weer rond de tafel gaan binnenkort, want die 2 procent was besloten in juni vlak voordat de inflatie echt uit de hand liep.
Ja, ik snap heel goed dat er steeds meer mensen in financiële nood komen.quote:Op maandag 14 november 2022 18:59 schreef Redefine het volgende:
[..]
Laat staan als iemand slechts een kwart daarvan krijgt als verhoging. Dan wordt het echt een lastig verhaal
Als je al een kamer kunt vindenquote:Op maandag 14 november 2022 18:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Laat het er vooral uit hoor. Het is ook oneerlijk dat studenten ineens zoveel minder kregen. Ik had nog gewoon een basisbeurs en de huren zijn ook enorm stuk hoger van kamers. Ik huurde voor 300 euro, en die kamers kosten nu 500 euro per maand.
Val je onder een CAO of worden er binnen jullie bedrijf afspraken gemaakt?quote:Op maandag 14 november 2022 19:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze bij ons weer rond de tafel gaan binnenkort, want die 2 procent was besloten in juni vlak voordat de inflatie echt uit de hand liep.
Een CAO. Zal eens op onderzoek gaan of ze al weer begonnen zijn met nieuwe overleggen...quote:Op maandag 14 november 2022 19:09 schreef Arizona het volgende:
[..]
Val je onder een CAO of worden er binnen jullie bedrijf afspraken gemaakt?
En anders moeten jullie maar gaan stakenquote:Op maandag 14 november 2022 19:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Een CAO. Zal eens op onderzoek gaan of ze al weer begonnen zijn met nieuwe overleggen...
Staken, goed idee!quote:Op maandag 14 november 2022 19:15 schreef Arizona het volgende:
[..]
En anders moeten jullie maar gaan staken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Staken
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
quote:Op maandag 14 november 2022 10:13 schreef AgnesGru het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
hahaquote:Op maandag 14 november 2022 18:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou ja, ik zie Frenkie de Jong met 21 en Dumfries met 22 dus er is nog hoop...quote:Op maandag 14 november 2022 20:19 schreef GeorgeM het volgende:
Ik had gelijk met Pasveer
![]()
![]()
![]()
![]()
https://www.nu.nl/wk-voet(...)-1-voor-pasveer.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik zit sowieso wel in een goede CAO omdat er veel fysieke arbeid onder valt, waar ik met m'n kantoorbaan van profiteerZo heb ik achterlijk veel vakantiedagen en krijg ik extra fysio bij m'n collectiviteit
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
Pasveer heeft al 13 wedstrijden op rij niet de nul gehouden, dus dat zou een absurde keuze zijn.quote:Op maandag 14 november 2022 20:19 schreef GeorgeM het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
https://www.nu.nl/wk-voet(...)-1-voor-pasveer.html
Ik denk dat die rugnummers niet zoveel zeggen. De volgorde waarop Van Gaal de namen opnoemde dan juist weer des te meer.quote:Op maandag 14 november 2022 21:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Pasveer heeft al 13 wedstrijden op rij niet de nul gehouden, dus dat zou een absurde keuze zijn.
quote:Op maandag 14 november 2022 21:01 schreef Meke het volgende:
Ik ben prima tevreden met mijn CAO-verhoging:Je valt onder dezelfde cao als New MexicoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik zit sowieso wel in een goede CAO omdat er veel fysieke arbeid onder valt, waar ik met m'n kantoorbaan van profiteerZo heb ik achterlijk veel vakantiedagen en krijg ik extra fysio bij m'n collectiviteit
![]()
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Ja, het zegt ook nog niet veelquote:Op maandag 14 november 2022 20:56 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Nou ja, ik zie Frenkie de Jong met 21 en Dumfries met 22 dus er is nog hoop...
Je hebt een duidelijk type dusquote:Op maandag 14 november 2022 21:21 schreef Arizona het volgende:
[..]
Je valt onder dezelfde cao als New Mexico
Eigenlijk ben jij dus New Mekeko.quote:
Ik hou van mensen met veel vrije tijd!quote:
Ga nu dan, hop hop!quote:
Zo zie ik het ook het liefst, minus het snoep pakken dan.quote:
Sint Maarten lijkt een beetje op sterven na doodquote:
Hier ook, perfecte achtergrondmuziek voor ons soort oudere mensen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 09:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hier staat lekker de Evergreen Top 1000 op.
Precies. Lekkere muziek voor tijdens het werken.quote:Op dinsdag 15 november 2022 09:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hier ook, perfecte achtergrondmuziek voor ons soort oudere mensen.
Waarom is dat vies?quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:09 schreef Arizona het volgende:
Weten jullie wat heel vies is? Eerst een banaan eten en meteen daarna een slok koffie nemen.
De meeste mensen nemen ook een koekje bij de koffie.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:09 schreef Arizona het volgende:
Weten jullie wat heel vies is? Eerst een banaan eten en meteen daarna een slok koffie nemen.
Is dat zo? Banoffee, niet hetzelfde als banaan en koffie, maar toch wel een beetje gelijkend, is juist een goede combinatie.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:09 schreef Arizona het volgende:
quote:
Ja, ik kreeg een vies bittere smaak in mijn mondquote:Op dinsdag 15 november 2022 13:27 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Is dat zo? Banoffee, niet hetzelfde als banaan en koffie, maar toch wel een beetje gelijkend, is juist een goede combinatie.
quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:34 schreef Arizona het volgende:
Ik luister ook naar de ouwelullen evergreen top
Ik haak ook aan, mijn ouders luisteren zo ongeveer 24/7 (behalve op zondag) naar radio 5quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:34 schreef Arizona het volgende:
Elke dag Lunch Lekker Met Daniël Dekker zou mij toch te ver gaan hoor.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:41 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik haak ook aan, mijn ouders luisteren zo ongeveer 24/7 (behalve op zondag) naar radio 5
Volgens mij hebben ze zo'n automatische filter in hun hersenen waardoor ze niet veel meekrijgen van het geklets maar vooral van de nummers die ze van vroeger kennenquote:Op dinsdag 15 november 2022 13:42 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Elke dag Lunch Lekker Met Daniël Dekker zou mij toch te ver gaan hoor.
Vind ik niks voor een jonge blom als jijquote:Op dinsdag 15 november 2022 13:34 schreef Arizona het volgende:
quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:57 schreef H_T het volgende:
[..]
Vind ik niks voor een jonge blom als jij
Ik werd net gebeld tijdens dat liedje.quote:
En tijdens Rowwen Heze kon je ongestoord doorwerken zekerquote:Op dinsdag 15 november 2022 14:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik werd net gebeld tijdens dat liedje.
Ja, inderdaad.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:38 schreef Arizona het volgende:
[..]
En tijdens Rowwen Heze kon je ongestoord doorwerken zeker![]()
Zó oneerlijk!
Ik heb het geprobeerdquote:
Hm, dat nummer ken ik niet. Gekke titel welquote:
Je mist er niets aan!quote:Op dinsdag 15 november 2022 15:38 schreef H_T het volgende:
[..]
Hm, dat nummer ken ik niet. Gekke titel wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |