Ok, terecht protest dit keer.quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:47 schreef StephanL het volgende:
[ twitter ]
Check de stream van Greenpeace. Die staat op het platform.
Greenpeace wordt weer activistisch
Die was er wel, alleen te laat. Toen was het hek al openquote:Op zaterdag 5 november 2022 12:48 schreef StateOfMind het volgende:
Waarom kan dat tuig ongehinderd daar rondfietsen?
Waar is de KMar?
Ik zeg inladen en op Argentijnse wijze boven de Noordzee eruit gooien.
quote:Actievoerders van Greenpeace en Extinction Rebellion zijn morgen wat betreft de nieuwe directeur van Schiphol welkom om te protesteren tegen de luchtvaart.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)vaart-hou-het-netjes
Je eigen verdomme titel spreekt je post tegenquote:Op zaterdag 5 november 2022 12:51 schreef Starhopper het volgende:
Ze waren gewoon welkom hoor. Dus hoezo bestormen?
[..]
Wat?quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je eigen verdomme titel spreekt je post tegen
"Hou het netjes"quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat?
Dit is niet mijn topic vriend.
Ze houden het toch netjes? Ze slopen niets. Mooi vreedzaam protest ditquote:Op zaterdag 5 november 2022 12:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"Hou het netjes"
Schiphol bestormen =/= netjes
De instanties zien dat het geen eXtReEmReCHtS is dus niks aan de hand.quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:48 schreef StateOfMind het volgende:
Waar is de KMar?
Het slot van het hek hebben ze gesloopt en ze raken zonder toestemming een vliegtuig aan.quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze houden het toch netjes? Ze slopen niets. Mooi vreedzaam protest ditZoals altijd bij ER.
Tuig = tuigquote:Op zaterdag 5 november 2022 12:58 schreef Nober het volgende:
[..]
De instanties zien dat het geen eXtReEmReCHtS is dus niks aan de hand.
quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:59 schreef Sjemmert het volgende:
Lijm ze vast aan een vliegtuig en laat die vervolgens opstijgen.
Ik wil wel een nieuw hangslot sponsoren hoorquote:Op zaterdag 5 november 2022 12:59 schreef StephanL het volgende:
[..]
Het slot van het hek hebben ze gesloopt en ze raken zonder toestemming een vliegtuig aan.
Ze denken echt dat ze die jets tegenhouden. Die vliegen echt niet elke dag
En de volgende keer een actie bij Shell en de Hoogovensquote:Op zaterdag 5 november 2022 13:01 schreef qajariaq het volgende:
In ieder geval nu een doel wat wel ergens op slaat. Als het nu ook nog relatief schadevrij kan blijven dan lijkt het mij een geslaagde actie. Zou er zelf niet aan mee doen trouwens.
Wel mooi bewijs dat kapotte klokken twee keer per dag gelijk hebbenquote:Op zaterdag 5 november 2022 13:01 schreef qajariaq het volgende:
In ieder geval nu een doel wat wel ergens op slaat. Als het nu ook nog relatief schadevrij kan blijven dan lijkt het mij een geslaagde actie. Zou er zelf niet aan mee doen trouwens.
Niet zo opschep .... eh pochen jijquote:Op zaterdag 5 november 2022 12:48 schreef StateOfMind het volgende:
Waar is de KMar?
quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:08 schreef Danny het volgende:
Als je die lijzige veganstemmetjes alleen al hoort. Wat een triest volk
In de chat van de livestream ookquote:Op zaterdag 5 november 2022 13:07 schreef Document1 het volgende:
Een debiel die denkt we door reptielen worden bestuurd en erg goed is in mensen ophitsen
Fokkers;
Die moet alle ruimte krijgen, dit hele land gaat zo naar de tyfus. Hoe kan dit!!! Vrije meningsuiting!/):29191@1’anababbsvd
Mensen die opkomen voor een leefbare wereld na ons
Fokkers;
OPPaKe DaT tuiG Waar IS de ME???
En dan ben ik een schaap.
2quote:
Na jou de zondvloed toch?quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:08 schreef Danny het volgende:
En ondertussen gewoon lekker vanaf de bank klagen dat de zomer zo heet is en dat de migratie steeds verder oploopt.quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:07 schreef Document1 het volgende:
Een debiel die denkt we door reptielen worden bestuurd en erg goed is in mensen ophitsen
Fokkers;
Die moet alle ruimte krijgen, dit hele land gaat zo naar de tyfus. Hoe kan dit!!! Vrije meningsuiting!/):29191@1’anababbsvd
Fokkers;
Schuldig voelen vind ik weer wat overdreven. Het is belangrijk om dingen in de context van de tijd te zien.quote:
Wat doet dat toestel daar?quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:22 schreef Houtenbeen het volgende:
Canada zal ook wel boos zijn dat ze een militair toestel van hun blokkeren.
Bijzonder ongepast deze reactie.quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:23 schreef MadMaster het volgende:
Waar is El Al als je ze nodig hebt…
Johquote:
Schiphol Oost is extreem inclusief, alles en iedereen mag daar komen.quote:
Maar, zit die idioot van een Icke ook aan andermans spullen?quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:07 schreef Document1 het volgende:
Fokkers;
Fokkers;
Ben ik met je eens, maar maak dat vliegen stukken duurder en treinen stukken goedkoper.quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:16 schreef Starhopper het volgende:
Als je zo nodig moet vliegen, pak dan gewoon een lijnvlucht. En wat de livestreamer zegt, binnen Europa kan je prima per trein reizen. Prima actie dit!
Nergens voor nodig die privevliegtuigen
Brandweer VLB Leeuwarden is daar naar verluidt erg goed in...quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:16 schreef MadMaster het volgende:
Kan de brandweer daar niet even een oefening houden met wat schuim of zo?
Dat was destijds een ietsiepietsie lulligquote:Op zaterdag 5 november 2022 13:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Brandweer VLB Leeuwarden is daar naar verluidt erg goed in...
Als je rust en vrede wilt, dan ga je niet op een vliegveld de boel lopen saboteren.quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:28 schreef torentje het volgende:
Wat een doodsverwensingen weer tegen een groep die rust en vrede wil. Dat doodsverwensingen op dit forum geuit mogen worden is een grote schande.
Die zijn er al, zie je die witte pakken niet dan?quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:23 schreef MadMaster het volgende:
Waar is El Al als je ze nodig hebt…
quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die zijn er al, zie je die witte pakken niet dan?
Lokale politici van GL en een tweede kamerlid van de PvdD staan er gewoon bij te demonstreren.quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:31 schreef trein2000 het volgende:
Waar zijn Rob Jetten , Jan Paternotte en Jesse Klaver nu om te roepen dat men zich aan de wet moet houden? Zoals ze (terecht) ook deden toen boer Harms de snelweg blokkeerde?
Je gaat me toch niet vertellen dat ze de rechtsstaat toch niet zo hoog hebben en vinden dat voor mensen waar progressief Nederland het mee eens is andere regels gelden h?
quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:32 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Lokale politici van GL en een tweede kamerlid van de PvdD staan er gewoon bij te demonstreren.
Die lijnvluchten zitten ook vol met mensen die een weekendje Milaan willen doen, als er iets overbodige luxe en vervuiling is dan is het dat wel.quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:16 schreef Starhopper het volgende:
Als je zo nodig moet vliegen, pak dan gewoon een lijnvlucht. En wat de livestreamer zegt, binnen Europa kan je prima per trein reizen. Prima actie dit!
Nergens voor nodig die privevliegtuigen
tussen hun vliegvakanties en zakenreizen hebben ze tijd zat.quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:35 schreef XSbig het volgende:
Waar halen deze mensen toch de tijd vandaan.
"Mam, ik ga een stukkie fietsen!"quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:35 schreef XSbig het volgende:
Jij hebt nooit vrije tijd? Waar haal jij de tijd vandaan om op FOK! te zitten?quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:35 schreef XSbig het volgende:
Het is misschien een idee om de banden van die fietsen lek te prikken.quote:
quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:32 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Lokale politici van GL en een tweede kamerlid van de PvdD staan er gewoon bij te demonstreren.
Er is ook een actie op Schiphol Plaza:quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die lijnvluchten zitten ook vol met mensen die een weekendje Milaan willen doen, als er iets overbodige luxe en vervuiling is dan is het dat wel.
Maar goed ze zullen wel niet het lef hebben om op Schiphol te gaan protesteren terwijl mensen 6 uur in de rij staan voor hun vlucht naar een All Inclusive in Turkije.
https://dvhn.nl/extra/Mar(...)treden-27797476.htmlquote:Marechaussee Schiphol staat met busjes en shovels klaar om blokkades boeren te voorkomen: 'Wij zullen daar tegen optreden'
Ja, destructie is altijd meer impact.quote:
0600 opgestaanquote:Op zaterdag 5 november 2022 13:37 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Jij hebt nooit vrije tijd? Waar haal jij de tijd vandaan om op FOK! te zitten?
Wie toen om het hardste riep dat Boer Harms zich aan de wet moest houden en de politie keihard moest optreden. “Schieten! Alles wat los en vast zit in beslag nemen! De cel in!”quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
https://dvhn.nl/extra/Mar(...)treden-27797476.html
In juli nog krasse taal...
Die komt straks inderdaad, als die figuren heel Schiphol Oost rondgesleept worden, voordat ze met een stadsbus ergens in het o zo geliefde Groene Hart worden gedropt…quote:
Je kaart hier in een paar zinnen precies aan wat er mis is in de politiek in Nederland.quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wie toen om het hardste riep dat Boer Harms zich aan de wet moest houden en de politie keihard moest optreden. “Schieten! Alles wat los en vast zit in beslag nemen! De cel in!”
Diezelfde mensen staan hier nu bij te juichen, als ze niet op de landingsbaan zitten. Mijn hypocrisie radar slaat rood uit.
Groenlinksquote:Op zaterdag 5 november 2022 12:44 schreef S95Sedan het volgende:
Oke, welke instelling had vandaag zijn uurtje luchten?
Zullen we weer even wat oude posts van jou naar boven halen? Of ga je dan weer met kanker schelden in mijn DM?quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze houden het toch netjes? Ze slopen niets. Mooi vreedzaam protest ditZoals altijd bij ER.
quote:Opvallend: Sigrid Kaag pakt regeringsvliegtuig voor korte afstandsvlucht naar Luxemburg
quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:08 schreef Danny het volgende:
Ach, keertje overslaan kan best ...quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe komen politici nu in Brussel dan?
Hoe kom je daar nou bij, zaterdag is juist de drukste dag op Schiphol Oostquote:Op zaterdag 5 november 2022 13:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Lekker efficient actievoeren hoor. Alle reguliere vluchten kunnen doorgaan. Op zaterdag is het aantal prive-vluchten zo goed als nihil. Ja, topactie dit.
Een dagje later je priv jet pakken kan prima.quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:57 schreef PS. het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij, zaterdag is juist de drukste dag op Schiphol Oost
Nederland heeft nog best wat artiesten die zaterdags een optreden hebben ergens in Europa, om maar even wat te noemen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 14:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een dagje later je priv jet pakken kan prima.
Tijd zat…
Die komen echt wel op tijd op hun bestemming.quote:Op zaterdag 5 november 2022 14:07 schreef PS. het volgende:
[..]
Nederland heeft nog best wat artiesten die zaterdags een optreden hebben ergens in Europa, om maar even wat te noemen.
Die nemen een extra helikoptervlucht naar Rotterdam om daar alsnog in een privevliegtuig te stappen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 14:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die komen echt wel op tijd op hun bestemming.
Schiphol is groot genoeg…
Wel ja.quote:Op zaterdag 5 november 2022 14:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Die nemen een extra helikoptervlucht naar Rotterdam om daar alsnog in een privevliegtuig te stappen.
En een vliegtuig aangeraakt hebbenquote:Op zaterdag 5 november 2022 14:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wel ja.
15 Vliegtuigjes blokkeren is een druppel op een gloeiende plaat.
Maar sommige aanwezigen kunnen nu wel zeggen dat ze ook eens op een vliegveld geweest zijn…
Beetje lastig als je vliegtuig vast staat.quote:Op zaterdag 5 november 2022 14:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die komen echt wel op tijd op hun bestemming.
Schiphol is groot genoeg…
Iemand die een priv jet kan regelen is niet afhankelijk van 1 vliegtuigje…quote:Op zaterdag 5 november 2022 14:17 schreef PS. het volgende:
[..]
Beetje lastig als je vliegtuig vast staat.
quote:Op zaterdag 5 november 2022 14:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Iemand die een priv jet kan regelen is niet afhankelijk van 1 vliegtuigje…
Kan je ook normaal communiceren?quote:Op zaterdag 5 november 2022 14:21 schreef PS. het volgende:
[..]Ben je nou echt zo dom, of doe je alsof?
Er valt genoeg te regelen, ook last minute, zeker voor een priv vlucht…quote:Je kan niet even een vliegtuig regelen voor een internationale vlucht. Daar komen vele uren overheen voor er een flightplan is, clearance, en dan nog, denk je dat overal even een vliegtuig+ piloot klaar staat?
Waarom zouden deze mensen op een rechtse partij stemmen?quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:53 schreef thedeedster het volgende:
Ik vraag me af; zitten hier nog D66-stemmers tussen?
https://www.hartvannederl(...)-afstandsvlucht-naar
[..]
Maar ze stonden nog wel zo goed in contact met de authoriteiten.quote:Op zaterdag 5 november 2022 14:55 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Waanzinnig goede actie, diep respect hoor. Applaus!
Jij bent af. Dan mag je ook geen F1 mod meer zijn want dat rijmt niet met elkaarquote:Op zaterdag 5 november 2022 15:00 schreef Nattekat het volgende:
Ik voel me gewoon vies en smerig dat ik het een goede actie vind
Er had alleen even rekening gehouden mogen worden met noodzakelijke vluchten.
Give in to the woke, come join the dark side!quote:Op zaterdag 5 november 2022 15:00 schreef Nattekat het volgende:
Ik voel me gewoon vies en smerig dat ik het een goede actie vind
Er had alleen even rekening gehouden mogen worden met noodzakelijke vluchten.
Nee dank je, ik heb nog steeds een enorme bloedhekel aan woke.quote:Op zaterdag 5 november 2022 15:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Give in to the woke, come join the dark side!
quote:Op zaterdag 5 november 2022 14:56 schreef StephanL het volgende:
[..]
Maar ze stonden nog wel zo goed in contact met de authoriteiten.
Inclusief typo van RTLquote:In een reactie laat Greenpeace weten dat aankomende vluchten niet worden gehinderd. "Wij betreuren dat deze vlucht is omgekleed. Dat was omwille van onze actie niet nodig."
Vertraging is niet zo best voor orgaantransporten.quote:Op zaterdag 5 november 2022 15:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een vliegtuig is herkenbaar aan de strepen aan de zijkant, het betreft een toestel voor orgaantransport.
Lekker bezig hoor. Zo'n orgaantransport kan ook met de trein.
Exact, mijn opmerking was sarcastisch bedoeld.quote:Op zaterdag 5 november 2022 15:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vertraging is niet zo best voor orgaantransporten.
Hippiewoke trolacties mogen imo flink teruggedrongen worden, en zeker er en greenpeace.quote:Op zaterdag 5 november 2022 14:02 schreef probeer het volgende:
Vliegen mag imo flink teruggedrongen worden, en zeker privvluchten.
Dacht ik al hoor.quote:Op zaterdag 5 november 2022 15:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Exact, mijn opmerking was sarcastisch bedoeld.
Er is zelfs al in het nieuws dat er een medisch transport is bemoeilijkt door de actie. De exacte details maken ze niet bekend, echter is er een woedende reactie gegeven door de sector.
het begon met een gehuurde vrachtwagen en een aantal ladders.quote:Op zaterdag 5 november 2022 15:23 schreef TLC het volgende:
Hoe zijn ze daar gekomen ? allemaal netjes lopend of met de fiets neem ik aan ?
Geldt dat ook voor het bedrijf wat de afsluitdijk aan het verbouwen is?quote:Op zaterdag 5 november 2022 15:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dacht ik al hoor.
Stel die patient sterft nu. Dood door schuld dus.
Even de vrijheid genomen om het te verbeteren.quote:Op zaterdag 5 november 2022 14:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom zouden deze mensen op een rechtse berhaupt op deze partij stemmen?
Leg eens uit. Als jij een ambulance gaat tegenhouden dan ben je hartstikke schuldig.quote:Op zaterdag 5 november 2022 15:35 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor het bedrijf wat de afsluitdijk aan het verbouwen is?
Schiphol zou hiervoor aangeklaagd moeten worden inderdaad. Dat vliegtuig had prima op een andere baan kunnen landen en met prioriteit afgehandeld kunnen zijn. Maar Schiphol kiest ervoor de vlucht vertraging op te laten lopen om de activisten in een kwaad daglicht te stellenquote:Op zaterdag 5 november 2022 15:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Leg eens uit. Als jij een ambulance gaat tegenhouden dan ben je hartstikke schuldig.
Schiphol wil niet bevestigen of er een vliegtuig is uitgeweken. Verder hebben de actievoerders van af het begin verklaart noodzakelijke vluchten niet tegen te houden. Sowieso bemoeien ze zich niet met aankomend verkeer.quote:Op zaterdag 5 november 2022 15:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Leg eens uit. Als jij een ambulance gaat tegenhouden dan ben je hartstikke schuldig.
Terreurklimaatactivisten.quote:Op zaterdag 5 november 2022 15:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dacht ik al hoor.
Stel die patient sterft nu. Dood door schuld dus.
Ja, prima hoor. Je lot ligt in handen van een groep activisten. Die weten natuurlijk als de beste welk vliegtuig noodzakelijk is en welke niet.quote:Op zaterdag 5 november 2022 15:54 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Schiphol wil niet bevestigen of er een vliegtuig is uitgeweken. Verder hebben de actievoerders van af het begin verklaart noodzakelijke vluchten niet tegen te houden. Sowieso bemoeien ze zich niet met aankomend verkeer.
Verder zal die transportorganisatie altijd al rekening moeten houden met stremmingen en dergelijke. Zoals bijvoorbeeld nu regelmatig op de Afsluitdijk. Ze zijn er prima op uitgerust om daar creatief mee om te kunnen gaan.
De actievoerders kunnen verklaren wat ze willen, schiphol zal de normale medewerkers en vliegtuigen in dat deel gewoon niet toelaten. Met of zonder de goedkeuring van het tuig, daar kan schiphol gewoon geen risico in nemen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 15:54 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Schiphol wil niet bevestigen of er een vliegtuig is uitgeweken. Verder hebben de actievoerders van af het begin verklaart noodzakelijke vluchten niet tegen te houden. Sowieso bemoeien ze zich niet met aankomend verkeer.
Verder zal die transportorganisatie altijd al rekening moeten houden met stremmingen en dergelijke. Zoals bijvoorbeeld nu regelmatig op de Afsluitdijk. Ze zijn er prima op uitgerust om daar creatief mee om te kunnen gaan.
Je hoort mij niet zeggen dat mensen die echt over de schreef gaan niet aangepakt mogen worden.quote:Op zaterdag 5 november 2022 15:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ja, prima hoor. Je lot ligt in handen van een groep activisten. Die weten natuurlijk als de beste welk vliegtuig noodzakelijk is en welke niet.
zucht. Dit is iets waar hoge straffen op mogen worden uitgedeeld, om herhaling te voorkomen.
Net als bij die boeren die het hele land blokkeerden?quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:03 schreef kanovinnie het volgende:
Bizar… ik hoop dat er serieuze straffen uitgedeeld worden.
Ja, alsof het vrij houden van een landingsbaan voldoende is.quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:02 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je hoort mij niet zeggen dat mensen die echt over de schreef gaan niet aangepakt mogen worden.
Verder nogmaals, wat ik er o de live streams van gezien heb is er diverse keren benadrukt dat landingsbanen vrij zouden blijven en dat bij noodzakelijke vluchten overleg mogelijk was.
Wie is er dan schuldig? De activist die zegt mee te werken of degene die daarvoor niet eens een verzoek wil doen? Dus Schiphol is een moordenaar zeg je nu feitelijk.
De terrorist die denkt te mogen bepalen welke vliegtuigen er wel en niet mogen landen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:02 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je hoort mij niet zeggen dat mensen die echt over de schreef gaan niet aangepakt mogen worden.
Verder nogmaals, wat ik er o de live streams van gezien heb is er diverse keren benadrukt dat landingsbanen vrij zouden blijven en dat bij noodzakelijke vluchten overleg mogelijk was.
Wie is er dan schuldig? De activist die zegt mee te werken of degene die daarvoor niet eens een verzoek wil doen? Dus Schiphol is een moordenaar zeg je nu feitelijk.
Waarom zou je als Schiphol in overleg moeten gaan met figuren die daar niets te zoeken hebben?quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:02 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Omdat er kennelijk levens op het spel stonden. Het is niet eens zo dat er dan consessies gedaan moesten worden vanuit Schiphol, alleen maar vragen zonder verdere belofte. Als je dat weigert om een leven te redden dan kan je toch slecht een ander de schuld geven lijkt mij. Maar hier bij de heethoofden is alles te veel gevraagd.quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waarom zou je als Schiphol in overleg moeten gaan met figuren die daar niets te zoeken hebben?
Beetje de omgekeerde wereld…
De bestorming van vandaag past keurig binnen de definitie. Al zal dat niet naar voren komen in de berichtgeving natuurlijk.quote:
https://www.nctv.nl/onder(...)-gebruikt-in-het-dtnquote:Terrorisme – Het uit ideologische motieven plegen van op mensenlevens gericht geweld, dan wel het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke ondermijning en destabilisatie te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te benvloeden.
Er staat een hek om Schiphol. Met reden.quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:12 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Omdat er kennelijk levens op het spel stonden. Het is niet eens zo dat er dan consessies gedaan moesten worden vanuit Schiphol, alleen maar vragen zonder verdere belofte. Als je dat weigert om een leven te redden dan kan je toch slecht een ander de schuld geven lijkt mij. Maar hier bij de heethoofden is alles te veel gevraagd.
Iedereen levenslang hoor ik. Lijkt me een geweldig plan.
Ik ook. Zou dit ook niet echt met woke associren tbh, maar het klonk wel grappig.quote:Op zaterdag 5 november 2022 15:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee dank je, ik heb nog steeds een enorme bloedhekel aan woke.
quote:Op zaterdag 5 november 2022 14:55 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Waanzinnig goede actie, diep respect hoor. Applaus!
quote:
quote:Op zaterdag 5 november 2022 14:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Er valt genoeg te regelen, ook last minute, zeker voor een priv vlucht…
Gezien weinig progressieve mensen van die leuke tractors hebben, om de Nederlandse infrastructuur te blokkeren zullen voor hun wel strengere regels gelden inderdaad.quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:31 schreef trein2000 het volgende:
Waar zijn Rob Jetten , Jan Paternotte en Jesse Klaver nu om te roepen dat men zich aan de wet moet houden? Zoals ze (terecht) ook deden toen boer Harms de snelweg blokkeerde?
Je gaat me toch niet vertellen dat ze de rechtsstaat toch niet zo hoog hebben en vinden dat voor mensen waar progressief Nederland het mee eens is andere regels gelden h?
Dit, het doel waar ze voor strijden is gewoon een doel wat ons allemaal aan gaat. Wel grappig om te zien hoe sommige hier ziedend over kunnen worden, maar dat de boeren op de snelweg gaan rijden en blokkeren dan wel weer goed was. En ook vast weer andersom mensen die het een of het ander enkel goed praten. Natuurlijk hebben beide groepen recht om te protesteren. Maar benadeel geen mensen die er niks mee te maken hebben zoals nu ook weer met bepaalde vluchten en breng geen mensen in gevaar. Dat besmeuren van kunst snap ik ook helemaal niet, wat hebben musea hier mee te maken?quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:18 schreef Haushofer het volgende:
Ik vraag me dan wel es af: stel dat mensen in 2100 met die extra 3 graden en alle bijbehorende maatschappelijke ontwrichting deze posts lezen. Hoe kijken zij hiernaar?
Nein, wir haben es wirklich nicht gewsst
Maar die mensen die het meisje met de parel besmeurde zijn toch ook gewoon voor een paar maand de cel ingegooid?quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:31 schreef trein2000 het volgende:
Laten we het hopen. Dan kunnen we vanavond weer allemaal lekker slapen en onze koppen in het zand steken over de toekomst.quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:03 schreef kanovinnie het volgende:
Bizar… ik hoop dat er serieuze straffen uitgedeeld worden.
Vliegtuigen beletten te vliegen is volgens mij een hele nuttige bezigheid, zouden meer mensen moeten doen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 13:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als je rust en vrede wilt, dan ga je niet op een vliegveld de boel lopen saboteren.
Maak een boswandeling of ga koffie schenken in een bejaardenhuis, boodschappen doen voor mensen die slecht ter been zijn, mogelijkheden zat om je voor de mensheid op een nuttige manier in te zetten…
Boeren mogen ook aangepakt worden.Demonstreren is niet hetzelfde als anarchie afdwingen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit, het doel waar ze voor strijden is gewoon een doel wat ons allemaal aan gaat. Wel grappig om te zien hoe sommige hier ziedend over kunnen worden, maar dat de boeren op de snelweg gaan rijden en blokkeren dan wel weer goed was. En ook vast weer andersom mensen die het een of het ander enkel goed praten. Natuurlijk hebben beide groepen recht om te protesteren. Maar benadeel geen mensen die er niks mee te maken hebben zoals nu ook weer met bepaalde vluchten en breng geen mensen in gevaar. Dat besmeuren van kunst snap ik ook helemaal niet, wat hebben musea hier mee te maken?
Welnee, ik pak de komende maanden een paar keer het vliegtuig naar heerlijk warme oorden, waar rust en vrede de boventoon voeren…quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Vliegtuigen beletten te vliegen is volgens mij een hele nuttige bezigheid, zouden meer mensen moeten doen.
Het verbaasde me ook dat er zo weinig voorzorgsmaatregelen genomen zijn. Ik heb die info hier geplaatst in het Concertgebouw actie topic en die kwam van hun openbare Facebook pagina af.quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Ik lees ergens dat de actie Schiphol heeft verrast, ze hadden dit vandaag niet aan zien komen.
Nou las ik hier begin van de week op dit forum al dat dit aangekondigd was. Wat gaat er hier mis
De fantastische Politie heeft het weer eens laten lopen. Die waren te druk met onbelangrijke zaken.quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het verbaasde me ook dat er zo weinig voorzorgsmaatregelen genomen zijn. Ik heb die info hier geplaatst in het Concertgebouw actie topic en die kwam van hun openbare Facebook pagina af.
Als je een horde witte pakken ruim een kwartier laat lopen vanaf het Amsterdamse Bos naar een plek op Schiphol Oost die nogal afgelegen is, dan kan je op je politie klompen aanvoelen dat er iets meer gaat gebeuren dan alleen wat wapperen met een vlag.
Schiphol Oost had makkelijk afgesloten kunnen worden…
pak de oorzaak aan van de vliegbewegingen. niet de vliegtuigen zelf.quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Vliegtuigen beletten te vliegen is volgens mij een hele nuttige bezigheid, zouden meer mensen moeten doen.
Jij hebt werkelijk overal last van h? Auto's die rijden, vliegtuigen die vliegen. Wat is het volgende? Boten die varen? Mensen die ademen?quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:26 schreef torentje het volgende:
Als je iedere keer als er wat op Facebook gepleurd wordt dingen af moet gaan zetten, dan blijf je bezig.quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het verbaasde me ook dat er zo weinig voorzorgsmaatregelen genomen zijn. Ik heb die info hier geplaatst in het Concertgebouw actie topic en die kwam van hun openbare Facebook pagina af.
Als je een horde witte pakken ruim een kwartier laat lopen vanaf het Amsterdamse Bos naar een plek op Schiphol Oost die nogal afgelegen is, dan kan je op je politie klompen aanvoelen dat er iets meer gaat gebeuren dan alleen wat wapperen met een vlag.
Schiphol Oost had makkelijk afgesloten kunnen worden…
De vertegenwoordiger van Schiphol liegt dusquote:Op zaterdag 5 november 2022 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Ik lees ergens dat de actie Schiphol heeft verrast, ze hadden dit vandaag niet aan zien komen.
Nou las ik hier begin van de week op dit forum al dat dit aangekondigd was. Wat gaat er hier mis
Zo denk ik er ook over. Geen nekschot en ook de Argentijnse oorlogsmisdadiger er niet bijhalen dat die wel weg zou weten met dat tuig. Deze mensen komen in actie voor iets waar ze in geloven. Ik vind dat wel bewonderenswaardig. Zou veel meer moeten gebeuren.quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit, het doel waar ze voor strijden is gewoon een doel wat ons allemaal aan gaat. Wel grappig om te zien hoe sommige hier ziedend over kunnen worden, maar dat de boeren op de snelweg gaan rijden en blokkeren dan wel weer goed was. En ook vast weer andersom mensen die het een of het ander enkel goed praten. Natuurlijk hebben beide groepen recht om te protesteren. Maar benadeel geen mensen die er niks mee te maken hebben zoals nu ook weer met bepaalde vluchten en breng geen mensen in gevaar. Dat besmeuren van kunst snap ik ook helemaal niet, wat hebben musea hier mee te maken?
En dit.quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:26 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Dan kunnen we vanavond weer allemaal lekker slapen en onze koppen in het zand steken over de toekomst.
Er is bijna geen noodzaak om zakelijk te vliegen. Dat heeft Corona wel aangetoond.quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
pak de oorzaak aan van de vliegbewegingen. niet de vliegtuigen zelf.
voor mijn werk heb ik enorm veel gevlogen. veelal de eerste vlucht op maandag heen en dan de pretvlucht op vrijdag terug. die overigens vol zat met dronken Engelsen. Waarom wij zo vaak werden ingevlogen? (Europese) aanbestedingen en regelgeving.
Kortom; belet niet de vliegtuigen, maar onderzoek de noodzaak van het vliegen zelf. Denk ook aan die compleet van de zotte poppenkast elke keer van Straatsburg naar Brussel. Dat 1 verdrag, waardoor het Parlement heen en weer gaat, belachelijk.
Of als je medische vlucht niet kan landen of vertrekken...quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:52 schreef Nielsch het volgende:
Hoop miljonairs op Fok!
Snap het ook wel hoor dit geklaag en gekanker als je privjet niet kan opstijgen.
Of de gipsvlucht.. Drama.quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:53 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Of als je medische vlucht niet kan landen of vertrekken...
Heel niet. Echter is dit een kutactie en daar moet tegen opgetreden worden.quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:52 schreef Nielsch het volgende:
Hoop miljonairs op Fok!
Snap het ook wel hoor dit geklaag en gekanker als je privjet niet kan opstijgen.
Wat is lees is dat er toestemming was om te demonstreren, maar dat de activisten (heel verrassend) zich niet aan de afspraken gehouden hebben en naar verboden terrein zijn gegaan.quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Goed verzonnen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:53 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Of als je medische vlucht niet kan landen of vertrekken...
Helemaal eens. Alleen hebben we daar met z’n allen wel spelregels voor afgesproken. Daar moet Boer Harms zich aan houden (die immers ook opkomt voor iets dat hij existentieel vind) en XR ook. Je kunt niet zo maar even de wet opzij zetten met een soort ‘mijn doel heiligt de middelen’-redenering, dan wordt het hier anarchie.quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:52 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over. Geen nekschot en ook de Argentijnse oorlogsmisdadiger er niet bijhalen dat die wel weg zou weten met dat tuig. Deze mensen komen in actie voor iets waar ze in geloven. Ik vind dat wel bewonderenswaardig. Zou veel meer moeten gebeuren.
quote:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ge-klimaatactivistenquote:Een medische vlucht met een ernstig zieke patint die zaterdag op het punt stond
om op Schiphol te landen, kon dat niet doen vanwege de klimaatactivisten...
Prima actie al zeg ik het zelf!quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Heel niet. Echter is dit een kutactie en daar moet tegen opgetreden worden.
Het terrein van Schiphol is geen locatie voor een protest. Zeker niet waar de vliegtuigen staan. Je wilt niet weten wat voor schade dat kan veroorzaken.
Dit zijn figuren die nergens voor schuwen en zijn toch nooit tevreden. Morgen bezetten ze de ingang van de sauna, overmorgen de McDonalds.
die piesen zich in in broek dat er zoveel plebs het voor hun opnemenquote:Op zaterdag 5 november 2022 17:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Prima actie al zeg ik het zelf!
Fijn dat je het voor de vervuilende multimiljonairs opneemt. Erg vervelend voor ze die vertraging.
Nepnieuws van de MSM. Als je dat nog gelooft ben je niet goed.quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
[..]
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ge-klimaatactivisten
Och heden, het hoefijzermodel doet weer opgeld hoor.quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nepnieuws van de MSM. Als je dat nog gelooft ben je niet goed.
Hoefijzermodel:quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Och heden, het hoefijzermodel doet weer opgeld hoor.
Als iedereen demonstreert volgens de regeltjes krijgen ze nooit aandacht. Er wordt geen geweld gebruikt, en het nieuws wordt gehaald, actie geslaagd.quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Helemaal eens. Alleen hebben we daar met z’n allen wel spelregels voor afgesproken. Daar moet Boer Harms zich aan houden (die immers ook opkomt voor iets dat hij existentieel vind) en XR ook. Je kunt niet zo maar even de wet opzij zetten met een soort ‘mijn doel heiligt de middelen’-redenering, dan wordt het hier anarchie.
Demonstreren? Vooral doen. Blokkeren en strafbare feiten plegen? Nee.
Dus? Dan moet je maar strafbare feiten gaan plegen? Dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling, die regels gelden voor iedereen dus ook voor demonstranten.quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:05 schreef wpor het volgende:
[..]
Als iedereen demonstreert volgens de regeltjes krijgen ze nooit aandacht. Er wordt geen geweld gebruikt, en het nieuws wordt gehaald, actie geslaagd.
Wat je ook van ER vindt, wat ze zeggen doen ze ook.quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je iedere keer als er wat op Facebook gepleurd wordt dingen af moet gaan zetten, dan blijf je bezig.
quote:Aanstaand weekend gaan ze weer naar Schiphol, om daar te protesteren.
Prima, zo lang ze anderen daar maar niet mee lastig vallen, in welk opzicht dan ook.
En als ze dat wel doen, moeten ze niet gek opkijken als je per omgaande zelf ook last van die personen krijgt.
Gezien hun voorbereidingslijstje denk ik echter dat ze dat laatste risico toch graag willen lopen...
Oh jij bent er zo n...quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:01 schreef Nielsch het volgende:
Nepnieuws van de MSM. Als je dat nog gelooft ben je niet goed.
maar mijn mening is toch belangrijker dan jouw mening, dus dan is alles geoorloofd.quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dus? Dan moet je maar strafbare feiten gaan plegen? Dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling, die regels gelden voor iedereen dus ook voor demonstranten.
Zou je dit ook zeggen als je moeder een medische vliegtuig nodig heeft vandaag?quote:Op zaterdag 5 november 2022 14:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik vind het wel een goede actie eigenlijk
Maar dat mag je vinden. Je mag in dit land vinden dat er minder gevlogen moet worden, met als je mag vinden dat er meer boeren moeten komen. Alleen gelden voor alle meningen dezelfde spelregel en weigeren bepaalde uitersten dat te accepteren, zonder in te zien dat ze daar mee ook hun eigen vrijheid in gevaar brengen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:07 schreef snabbi het volgende:
[..]
maar mijn mening is toch belangrijker dan jouw mening, dus dan is alles geoorloofd.
tuig
Lekker iedereen over 1 kam scheren.quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:07 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Oh jij bent er zo n...
Wees geen schaap, wordt wakker!! Doe zelf onderzoek.....en vervolgens een totaal onbetrouwbare bron van n of ander op z'n achterhoofd gevallen mafketel zien als waarheid
Dit soort doortrapte idioten heeft geen contact meer met vader en moeder. Lees: vader en moeder willen geen contact meer met idioot.quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:08 schreef superniger het volgende:
[..]
Zou je dit ook zeggen als je moeder een medische vliegtuig nodig heeft vandaag?
Nu nog even die boetes en schadebedragen aftikken en misschien hier en daar nog wat korte celstraffen uitzitten. En dat allemaal om het nieuws te halen, waarna morgen iedereen weer lachend het (priv) vliegtuig instapt.quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:05 schreef wpor het volgende:
[..]
Als iedereen demonstreert volgens de regeltjes krijgen ze nooit aandacht. Er wordt geen geweld gebruikt, en het nieuws wordt gehaald, actie geslaagd.
Ik richt me niet tot iedereen, maar tot hem. Zijn opmerking is typerend voor een bepaalde groep eh...anders denkende mensen (laat ik het netjes zeggen).quote:
Nou ja men is het ontwend natuurlijk. Ze moeten het weer even leren. Over de rookbommen tijdens Beatrix Claus spreekt men nog steeds. Dus een beetje actie helpt wel. Maar ik vind het alleen maar goed dat de jeugd niet meer apathisch afwacht zoals de de generatie na de kruisraketten-demonstratie. Die was ook indrukwekkend.quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Helemaal eens. Alleen hebben we daar met z’n allen wel spelregels voor afgesproken. Daar moet Boer Harms zich aan houden (die immers ook opkomt voor iets dat hij existentieel vind) en XR ook. Je kunt niet zo maar even de wet opzij zetten met een soort ‘mijn doel heiligt de middelen’-redenering, dan wordt het hier anarchie.
Demonstreren? Vooral doen. Blokkeren en strafbare feiten plegen? Nee.
Je had er bij moeten zijn vandaag, je hebt iets gemist…quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:11 schreef Aberkullie het volgende:
De overheid verzaakt zijn belangrijkste taak dus ik ben blij dat er mensen zijn die dit initiatief nemen.
Mijn zegen hebben ze.quote:
Ik denk dat mijn mening voor handhaving iets extremer is dan de jouwe. Het inzetten van geweldsmiddelen om de orde te herstellen is voor mij een prima scenario. En dan wens ik niemand lange verwondingen toe of het makkelijke afschieten, maar naar mijn mening mag er prima harder opgetreden worden.quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat mag je vinden. Je mag in dit land vinden dat er minder gevlogen moet worden, met als je mag vinden dat er meer boeren moeten komen. Alleen gelden voor alle meningen dezelfde spelregel en weigeren bepaalde uitersten dat te accepteren, zonder in te zien dat ze daar mee ook hun eigen vrijheid in gevaar brengen.
“Ik ben het er mee eens dus iedereen kan de tering krijgen!”quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:11 schreef Aberkullie het volgende:
De overheid verzaakt zijn belangrijkste taak dus ik ben blij dat er mensen zijn die dit initiatief nemen.
De jeugd...een groot deel van die demonstranten die daar lopen zijn al met pensioen. Strijdend voor het goede doel en ieders belangen....en een leven dat voor o.a. hun kinderen op een gegeven moment onbetaalbaar wordtquote:Op zaterdag 5 november 2022 17:16 schreef Bart2002 het volgende:
Maar ik vind het alleen maar goed dat de jeugd niet meer apathisch afwacht zoals de de generatie na de kruisraketten-demonstratie. Die was ook indrukwekkend.
Hadden de ouders van die klimaatdrammers destijds maar condooms gebruikt.quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:17 schreef tralalala het volgende:
Laat ze lekker condooms uitdelen in Afrika.
Als niemand meehelpt om de oorzaak op te sporen, is het toch zinvoller om vliegvelden lam te leggen zodat er niet meer gevlogen kan worden?quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
pak de oorzaak aan van de vliegbewegingen. niet de vliegtuigen zelf.
voor mijn werk heb ik enorm veel gevlogen. veelal de eerste vlucht op maandag heen en dan de pretvlucht op vrijdag terug. die overigens vol zat met dronken Engelsen. Waarom wij zo vaak werden ingevlogen? (Europese) aanbestedingen en regelgeving.
Kortom; belet niet de vliegtuigen, maar onderzoek de noodzaak van het vliegen zelf. Denk ook aan die compleet van de zotte poppenkast elke keer van Straatsburg naar Brussel. Dat 1 verdrag, waardoor het Parlement heen en weer gaat, belachelijk.
Een belletje naar een zonnepanelenboer en ze hebben goed werk, iets wat bijdraagt.quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:28 schreef Accordtje het volgende:
[..]
De jeugd...een groot deel van die demonstranten die daar lopen zijn al met pensioen. Strijdend voor het goede doel en ieders belangen....en een leven dat voor o.a. hun kinderen op een gegeven moment onbetaalbaar wordt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vuile tering rasistenquote:Op zaterdag 5 november 2022 14:12 schreef superniger het volgende:
1 halfbloedje gespot en verder zie ik alleen maar witte mensen. Niet echt inclusief.
Dat is meer Fok! anno 2022.quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Ik ben het er mee eens dus iedereen kan de tering krijgen!”
Nederland anno 2022 in een zin.
Andersom werkt dat natuurlijk net zo. Alleen is een klimaatcrisis met wegkijkende overheden iets wat ons allemaal aangaat.quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
ja eigenlijk welquote:Op zaterdag 5 november 2022 17:08 schreef superniger het volgende:
[..]
Zou je dit ook zeggen als je moeder een medische vliegtuig nodig heeft vandaag?
de oorzaak is al opgespoord, namelijk een regering die niet genoeg doet.quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:34 schreef torentje het volgende:
[..]
Als niemand meehelpt om de oorzaak op te sporen, is het toch zinvoller om vliegvelden lam te leggen zodat er niet meer gevlogen kan worden?
Omdat we niet per direct stoppen met vliegen en autorijden hebben we te maken met een wegkijkende overheid? Je kan de rekening voor het te lang vooruitschuiven niet zo even bij de huidige generaties neerleggen. Dat is voor mensen niet te betalen. Die problemen zie je nu al.quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:46 schreef Aberkullie het volgende:
Andersom werkt dat natuurlijk net zo. Alleen is een klimaatcrisis met wegkijkende overheden iets wat ons allemaal aangaat.
Misschien wat langzamer dan jij wilt, maar ook de overheid is nu wel overtuigd van klimaat gerelateerde zaken en pakt de boel op. Misschien ook niet altijd 100% effectief, maar het is een lastige materie, waar je niet binnen 2 weken de boel helemaal op orde hebt.quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:46 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Andersom werkt dat natuurlijk net zo. Alleen is een klimaatcrisis met wegkijkende overheden iets wat ons allemaal aangaat.
Goh realisme. In deze post zit meer dan in al die honderd arrestanten bij elkaar.quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:53 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Omdat we niet per direct stoppen met vliegen en autorijden hebben we te maken met een wegkijkende overheid? Je kan de rekening voor het te lang vooruitschuiven niet zo even bij de huidige generaties neerleggen. Dat is voor mensen niet te betalen. Die problemen zie je nu al.
Waar wou je de rekening dan neerleggen? Op het kerkhof?quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:53 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Omdat we niet per direct stoppen met vliegen en autorijden hebben we te maken met een wegkijkende overheid? Je kan de rekening voor het te lang vooruitschuiven niet zo even bij de huidige generaties neerleggen. Dat is voor mensen niet te betalen. Die problemen zie je nu al.
Hoe heeft dat geholpen dan? Woningnood is erger dan toen en de kernwapens zijn er ook gekomen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:16 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou ja men is het ontwend natuurlijk. Ze moeten het weer even leren. Over de rookbommen tijdens Beatrix Claus spreekt men nog steeds. Dus een beetje actie helpt wel. Maar ik vind het alleen maar goed dat de jeugd niet meer apathisch afwacht zoals de de generatie na de kruisraketten-demonstratie. Die was ook indrukwekkend.
Wij hebben bewust geen kinderen, o.a. omdat we die niet op willen zadelen met de shit die er in deze wereld is. Na ons dus de zondvloed, het interesseert me weinig…quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:56 schreef OllieA het volgende:
[..]
Waar wou je de rekening dan neerleggen? Op het kerkhof?
Fuck het klimaat en de wereld anno 2100quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bijna knap dat je dat er van maaktquote:Op zaterdag 5 november 2022 17:58 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Fuck het klimaat en de wereld anno 2100
Aldus trein2000 in 2022
Dat je je niet hebt voortgeplant kan ik alleenmaar toejuichen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wij hebben bewust geen kinderen, o.a. omdat we die niet op willen zadelen met de shit die er in deze wereld is. Na ons dus de zondvloed, het interesseert me weinig…
Graag gedaan en gedurende de tijd die we nog hebben, maak ik er een zeer leefbare periode van…quote:Op zaterdag 5 november 2022 18:03 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat je je niet hebt voortgeplant kan ik alleenmaar toejuichen.
Dat een leefbare planeet je niet interesseert is dan weer wat minder.
Je weet dat we de komende decennia de gevolgen zelf al gaan merken?quote:Op zaterdag 5 november 2022 18:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Graag gedaan en gedurende de tijd die we nog hebben, maak ik er een zeer leefbare periode van…
Betaalbare verandering heeft nou eenmaal tijd nodig. Je kan niet van de n op de andere dag stoppen met fossiele brandstoffen, verbieden van ICE auto's en de vloot van een luchtvaartmaatschappij afschrijven. Dat snap je zelf ook wel.quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:56 schreef OllieA het volgende:
Waar wou je de rekening dan neerleggen? Op het kerkhof?
Valt weinig niet te snappen, het zijn allemaal een stel hypocrieten. En dat is alles.quote:Op zaterdag 5 november 2022 18:06 schreef matthijst het volgende:
Ik snap die kuthippies niet. Het beste dat je kan doen voor het milieu is geen kinderen krijgen. Een gat graven en erin gaan liggen wachten op de dood.
Maar dat doen ze dan weer niet.
Ik zeg niet dat er niets negatiefs gebeurd, ook ik zie bijvoorbeeld een gletsjer langzaam verdwijnen, maar ik denk dat het in algemene zin allemaal wel mee zal vallen. De dino's zijn ooit ook uitgestorven en toch nog steeds is er leven op deze planeet…quote:Op zaterdag 5 november 2022 18:14 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Je weet dat we de komende decennia de gevolgen zelf al gaan merken?
Nee. En jij ook niet.quote:Op zaterdag 5 november 2022 18:14 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Je weet dat we de komende decennia de gevolgen zelf al gaan merken?
Van de ene dag op de andere stoppen is natuurlijk onmogelijke nonsens, dat snap je zelf ook wel.quote:Op zaterdag 5 november 2022 18:14 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Betaalbare verandering heeft nou eenmaal tijd nodig. Je kan niet van de n op de andere dag stoppen met fossiele brandstoffen, verbieden van ICE auto's en de vloot van een luchtvaartmaatschappij afschrijven. Dat snap je zelf ook wel.
Als we die klimaatactivisten zouden geven wat ze willen dan staan ze volgend jaar weer te demonstreren, maar dan voor een betaalbaar leven. Die hebben echt geen flauw benul van de financile consequenties die het heeft als ze hun zin zouden krijgen.
Ik ben niet per se pro-, maar ook zeker niet anti privjet bezitters.quote:Op zaterdag 5 november 2022 18:32 schreef OllieA het volgende:
[..]
Maar nee, hier staat men op de bres voor de vrijheid van bezitters van privjets.
Die mensen gingen de straat op in plaats van op hun Iphone te zitten,quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:56 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Hoe heeft dat geholpen dan? Woningnood is erger dan toen en de kernwapens zijn er ook gekomen.
Daarom ben ik de stichting PrivateJet4All gestart. Ieder zijn privjet. Dat moet ook gewoon kunnen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 18:39 schreef MadMaster het volgende:
Ik ben niet per se pro-, maar ook zeker niet anti privjet bezitters.
Het probleem van de zure regen bestaat nog steeds, maar de toenmalige sterke en alarmerende toename is behoorlijk succesvol afgevlakt door verschillende maatregelen, o.a. door rookgasontzwaveling en de verplichte invoer van de katalysator in auto's.quote:Op zaterdag 5 november 2022 18:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In de jaren 80 werd je doodgegooid met doemscenario’s rond zure regen, alle bomen zouden afsterven en het daardoor ontstane zuurstoftekort zou de aarde om zeep helpen.
quote:De belangrijkste conclusies van het onderzoek zijn:
o De bossen zijn niet doodgegaan, maar ze zijn wel aangetast. De atmosferische
depositie van zuur (en stikstof) heeft meetbaar bijgedragen aan veranderingen in de bodemchemie, de grondwaterkwaliteit en het biodiversiteitsverlies in de onder-groei van bossen. Ook in andere ecosystemen zijn effecten opgetreden.
o De schade aan de Nederlandse natuur zou aanzienlijk groter zijn geweest als de depositie van zuur (en stikstof) op het hoge niveau van 1980 was gebleven.
o De beleidsmaatregelen om de verzuring terug te dringen, zijn terecht genomen. Ook toepassing van het voorzorgsbeginsel blijkt achteraf gezien juist te zijn geweest.
Pff, daar hebben we "het moet allemaal wel betaalbaar blijven" argument weer.quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:53 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Beter dat dan iemand die voor zijn werk ergens heen moet in de economyclass. En dus nog wat uren veevervoer voor de boeg heeft.quote:Op zaterdag 5 november 2022 12:53 schreef StephanL het volgende:
Maar die privjets staan stil, stoten niks uit en gaan waarschijnlijk ook nergens naar toe heb ik het vermoeden.
Dus lekker zinvol deze jets blokken
Dit "protest" vond ik nog wel aardig: privjets zullen ongetwijfeld flink vervuilend zijn.quote:Op zaterdag 5 november 2022 18:32 schreef OllieA het volgende:
Maar nee, hier staat men op de bres voor de vrijheid van bezitters van privjets.
Zie je wel, het komt uiteindelijk allemaal goed…quote:Op zaterdag 5 november 2022 18:50 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het probleem van de zure regen bestaat nog steeds, maar de toenmalige sterke en alarmerende toename is behoorlijk succesvol afgevlakt door verschillende maatregelen, o.a. door rookgasontzwaveling en de verplichte invoer van de katalysator in auto's.
Interessante analyse van het Planbureau voor de Leefomgeving is hier te lezen:
Zure regen - Een analyse van dertig jaar verzuringsproblematiek in Nederland
[..]
Kortom, protesteren/demonstreren mag als het maar in de persoonlijke kraam te pas komt.quote:Op zaterdag 5 november 2022 19:00 schreef matthijst het volgende:
Dit "protest" vond ik nog wel aardig: privjets zullen ongetwijfeld flink vervuilend zijn.
Nee, dat is een aperte leugen. We hebben niet geld zat. Alleen al die hogere energierekening gaat wellicht 40 miljard op jaarbasis kosten. Maar dat is maar een deel van waar we nu mee worden geconfronteerd. Het idee dat rijke mensen en grote bedrijven een soort van spons zijn waar altijd meer uit te halen valt als je maar harder knijpt is onwaar.quote:Op zaterdag 5 november 2022 18:56 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Pff, daar hebben we "het moet allemaal wel betaalbaar blijven" argument weer.
We hebben geld zat in Nederland, het is alleen de vraag waar je de rekening neerlegt. Als we wat extra's vragen van de meer vermogende Nederlanders en de grote bedrijven dan is de benodigde omslag prima te maken.
Nou ja dat dus. We hebben met elkaar spelregels afgesproken en die gelden voor iedereen. Van jong tot oud en van links tot rechts. Natuurlijk is er een punt waarop het doel de middelen wel gaat heiligen, gaskamers waren in de rechtsorde van nazi-Duitsland immers ook legaal, maar daar zijn we nog lang niet. De democratie functioneert, actie voeren mag en juich ik toe. Strafbare feiten plegen niet.quote:Op zaterdag 5 november 2022 18:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ben niet per se pro-, maar ook zeker niet anti privjet bezitters.
Wel ben ik tegen radicale types die menen dat ze alles mogen en kunnen doen waar ze in geloven, ondanks dat we daarover andere dingen hebben afgesproken. En dat zijn niet alleen de zgn. klimaatactivisten vandaag. Alle extremisten, op welk gebied dan ook, mogen van mij wieberen…
Makkelijk zo. Allemaal een dagvaarding en een paar maanden cel.quote:Op zaterdag 5 november 2022 19:09 schreef AchJa het volgende:
Hannah Prins was er ook weer bij:
[ twitter ]
Uiteraard is ook zij niet vies van een beetje de wereld rondvliegen...
[ twitter ]
Ze lopen met spandoeken met teksten "Just stop oil". Oftewel: per direct stoppen met investeren in olie en gas. Daar schreeuwen ze letterlijk om, dus blijkbaar begrijpen ze dus inderdaad niet dat je daar niet zomaar abrupt mee kan stoppen, maar dat je zal moeten afbouwen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 18:32 schreef OllieA het volgende:
Van de ene dag op de andere stoppen is natuurlijk onmogelijke nonsens, dat snap je zelf ook wel.
Als je dat als standpunt in de schoenen schuift van klimaatactivisten ben je demagogisch bezig.
Er kan echt wel wat harder bewogen worden in de richting van beperking van vliegbewegingen, om maar n verduurzamingsonderwerp te noemen. Alles moet wijken voor groei van de economie.
Maar toch ook wel weer waar. Zij zijn geen spons en zien er ook niet zo uit. Ondertussen is het bekend dat de meest vermogenden het minste belasting betalen percentueel. Dat heeft niets met spons te maken maar gewoon met eerlijkheid qua verdeling van de taart.quote:Op zaterdag 5 november 2022 19:09 schreef VEM2012 het volgende:
Maar dat is maar een deel van waar we nu mee worden geconfronteerd. Het idee dat rijke mensen en grote bedrijven een soort van spons zijn waar altijd meer uit te halen valt als je maar harder knijpt is onwaar.
Beetje proppen kan bestquote:Op zaterdag 5 november 2022 19:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
En schiphol heeft maar 10 cellen. Dit geeft toch een partij werk, daar zijn ze echt wel even zoet mee
.
Jij woont hier nog niet zo lang? Anders snap je zelf ook wel waar de rekening terechtkomt. We hebben nu al compensatie nodig voor de energierekening en we staan nog maar aan het begin van de hele transitie die gemaakt moet gaan worden.quote:Op zaterdag 5 november 2022 18:56 schreef Breekfast het volgende:
Pff, daar hebben we "het moet allemaal wel betaalbaar blijven" argument weer.
We hebben geld zat in Nederland, het is alleen de vraag waar je de rekening neerlegt. Als we wat extra's vragen van de meer vermogende Nederlanders en de grote bedrijven dan is de benodigde omslag prima te maken.
Dan leggen we de vliegvelden lam, totdat de regeringen aftreden.quote:Op zaterdag 5 november 2022 17:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de oorzaak is al opgespoord, namelijk een regering die niet genoeg doet.
Ja, leuk. Maar met sommige dingen bereik je pas iets, krijg je pas aandacht voor je punt, door de wet te overtreden. Ook voor de lange termijn.quote:Op zaterdag 5 november 2022 18:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bijna knap dat je dat er van maakt
Ik ben tegen mensen die vinden dat de wet niet voor hen geldt omdat zij menen ‘het goede’ te doen. Dat zegt werkelijk helemaal niets over wat ik van de inhoud vind.
Wie vallen onder "normale mensen"?quote:Op zaterdag 5 november 2022 18:56 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Beter dat dan iemand die voor zijn werk ergens heen moet in de economyclass. En dus nog wat uren veevervoer voor de boeg heeft.
Wel goed dat ze de ultrarijken pakken. Prima. Laat ze de porschedealer, de duurste toko in de PC en Heemstede maar blokkeren.
Zolang ze normale mensen een beetje met rust laten…
Dat is altijd wel verbazend. Zodat degenen zichzelf niet hoeven te verdedigen. Want dat doen alle would be's die zelf ook nog eens een eigen vliegtuig denken/willen bezitten. Zodat ze dan zelf de doelgroep van protest zijn.quote:Op zaterdag 5 november 2022 18:32 schreef OllieA het volgende:
Ja raar hehquote:Op zaterdag 5 november 2022 19:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kortom, protesteren/demonstreren mag als het maar in de persoonlijke kraam te pas komt.
Ja leuk, maar wat je hier eigenlijk zegt is ‘het doel heiligt de middelen’ en dat is een heel gevaarlijk uitgangspunt. Zo werkt het niet.quote:Op zaterdag 5 november 2022 19:19 schreef wpor het volgende:
[..]
Ja, leuk. Maar met sommige dingen bereik je pas iets, krijg je pas aandacht voor je punt, door de wet te overtreden. Ook voor de lange termijn.
Dat is niet in abstracto te zeggen, maar in beginsel wanneer de democratische rechtsstaat niet meer functioneert.quote:Daarbij. Vanaf wanneer mag je de wet wel overtreden om je punt te maken? In Rusland zegt de wet dat je niet van een oorlog mag spreken. Het halve land wordt afgevoerd om te vechten. Vind je dan ook dat je de wet moet volgen en niet in opstand mag komen?
Waar ligt die grens? En waarom?
Ik snap niet zo goed waarom dit nu wordt vernauwd tot voor of tegen privjets. Ik heb hier namelijk nog niemand een betoog zien ophangen over ‘die arme privjets’ oid. Wel over het belang van het volgen van de spelregels bij activisme.quote:Op zaterdag 5 november 2022 19:20 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is altijd wel verbazend. Zodat degenen zichzelf niet hoeven te verdedigen. Want dat doen alle would be's die zelf ook nog eens een eigen vliegtuig denken/willen bezitten. Zodat ze dan zelf de doelgroep van protest zijn.
Altijd meer? Wat gaan die grote bedrijven inderdaad gebukt onder die torenhoge belastingen. Een bedrijf als Shell moet echt op een houtje bijten. Zo triest voor die aandeelhoudersquote:Op zaterdag 5 november 2022 19:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dat is een aperte leugen. We hebben niet geld zat. Alleen al die hogere energierekening gaat wellicht 40 miljard op jaarbasis kosten. Maar dat is maar een deel van waar we nu mee worden geconfronteerd. Het idee dat rijke mensen en grote bedrijven een soort van spons zijn waar altijd meer uit te halen valt als je maar harder knijpt is onwaar.
Het is altijd makkelijk om de hypocrisie van klimaatactivisten aan te wijzen. Dat neemt echter niet weg dat ons wel degelijk een groot klimaatprobleem wacht en dat de wereld er veel te weinig aan doet.quote:
Dat is een glijdende schaal uiteraard. Er is veel mis. Je kunt wel heel netjes "activisme" proberen te doen maar dan wordt je uitgelachen door de have's.quote:Op zaterdag 5 november 2022 19:30 schreef trein2000 het volgende:
Wel over het belang van het volgen van de spelregels bij activisme.
Zijn de boerenacties dus in lijn met het overheidsbeleid?quote:Op zaterdag 5 november 2022 19:37 schreef weetjewel5 het volgende:
Opvallend dat demonstraties die in lijn zijn met overheidsbeleid niet/nauwelijks worden aangepakt in vergelijking met anti-overheids demo's.
#teamvoorquote:Op zaterdag 5 november 2022 19:18 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan leggen we de vliegvelden lam, totdat de regeringen aftreden.
Sterk staaltje risico-analyse dit. Ik mis alleen nog dat ijzersterke argument over die komende ijstijd die nooit kwam.quote:Op zaterdag 5 november 2022 18:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er niets negatiefs gebeurd, ook ik zie bijvoorbeeld een gletsjer langzaam verdwijnen, maar ik denk dat het in algemene zin allemaal wel mee zal vallen. De dino's zijn ooit ook uitgestorven en toch nog steeds is er leven op deze planeet…
In de jaren 80 werd je doodgegooid met doemscenario’s rond zure regen, alle bomen zouden afsterven en het daardoor ontstane zuurstoftekort zou de aarde om zeep helpen.
In diezelfde jaren 80 was er massaal protest tegen kernwapens in Nederland. Die zijn er toch gekomen en, hoewel ik hoop van niet, misschien hebben we ze nog nodig ook…
Ga lekker in China en India protesteren dan. Waar bijna 40% van de wereld woontquote:Op zaterdag 5 november 2022 19:37 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het is altijd makkelijk om de hypocrisie van klimaatactivisten aan te wijzen. Dat neemt echter niet weg dat ons wel degelijk een groot klimaatprobleem wacht en dat de wereld er veel te weinig aan doet.
Maar dan moeten we daar heen vliegenquote:Op zaterdag 5 november 2022 19:45 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ga lekker in China en India protesteren dan. Waar bijna 40% van de wereld woont
Je kunt ook wandelen of fietsenquote:Op zaterdag 5 november 2022 19:46 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Maar dan moeten we daar heen vliegen.
Wat is dit nou voor een dooddoener.quote:Op zaterdag 5 november 2022 19:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kortom, protesteren/demonstreren mag als het maar in de persoonlijke kraam te pas komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |