abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206784077
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 19:56 schreef ludovico het volgende:
Waar gaat het eigenlijk om ook...

Ok ok, het heeft positieve effecten qua dat de verhurende partij langer eigenaar zal blijven van het onroerende goed, anders koop je het niet.

Vind overigens wel dat er een vrijstelling moet komen voor partijen die objecten kopen om op te waarderen.
Zoiets is er toch al? Als het binnen een bepaalde tijd weer verkocht is (na opknapbeurt bijv), is er toch vrijstelling van overdrachtsbelasting ofzo?
  dinsdag 22 november 2022 @ 22:49:26 #204
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206784085
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 22:23 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
precies

Voor het gros van het volk maakt zolang je er woont geen zak uit of de waarde van de stenen nu 10, 100 of 0 euro is. Zolang je de maandlasten lapt, vaak een fractie van huren, heb je gewoon een dak boven je hoofd.

Het maakt alleen 'doorstromen' lastig, mgoe, dat is geen absolute noodzaak voor de meesten. Zolang ik netjes elke maand betaal kan het de ING weinig schelen of de toko onderwater staat of niet.
ja vroeger stond mijn woning 20 % onder de hypotheek, . nooit iets van aangetrokken
huis is om in te wonen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206784099
quote:
80s.gif Op dinsdag 22 november 2022 22:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
:?

15-20 jaar een huis aflossen dat peperduur is dan heb je goed geboerd.
Nee, in 15-20 jaar voordat je ongeveer quitte staat als de woningprijzen nu 60% zouden dalen. Want zo lang duurt het ongeveer voordat je 60% weer hebt afgelost. Nou zullen er dan wel veel meer factoren meespelen zoals inflatie etc. Maar mensen zitten dan gewoon enorm lang in de schulden en ik denk dat niemand daarbij gebaat is.
pi_206784124
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 22:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
60% is nog nooit voorgekomen , 30% wel , heb ik ok meegemakt , maar dat deed er niet toe , je maandlasten bleven het zelfde
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 22:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
60% is nog nooit voorgekomen , 30% wel , heb ik ok meegemakt , maar dat deed er niet toe , je maandlasten bleven het zelfde
60% zal niet gebeuren, en zelfs 30% denk ik niet. De inflatie is ook gewoon erg hoog, en bouwkosten en arbeidskosten zijn dermate gestegen, dat een huis wat 3-5 jaar geleden gebouwd werd voor 400k, en wat nu 700k waard zou zijn, nu ook nauwlijks voor minder dan 700k gebouwd kan worden. Dus als de waarde 30% zou zakken, en het huis 490k waard zou worden, dan zou het minder zijn dan de prijs waar het op dat moment voor gebouwd zou kunnen worden. Als de markt zo ver inzakt, stagneert de hele nieuwbouw, wat flinke klap voor het aanbod zal zijn, en de prijs weer corrigeert.
pi_206784144
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 22:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zoiets is er toch al? Als het binnen een bepaalde tijd weer verkocht is (na opknapbeurt bijv), is er toch vrijstelling van overdrachtsbelasting ofzo?
6 maanden geloof ik ja?

https://www.belastingdien(...)_een_onroerende_zaak

Deze tekst is vervolgens ook niet heel verhelderend.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 22 november 2022 @ 23:08:01 #208
323876 michaelmoore
pi_206784247
Grootste probleem is hoe krijgen we goede huisvesting voor alle nieuwe inwoners
reken op een constante instroom van 200.000 nieuwe inwoners per jaar
En dat gaat echt niet minderen eerder nog meer door klimaatcrisis
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 22 november 2022 @ 23:13:06 #209
451005 Grems
Clown World
pi_206784289
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 23:08 schreef michaelmoore het volgende:
Door boeren te onteigenen, natuurlijk.
pi_206784395
quote:
Dude.

....

Hekken bouwen en terugzetten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 23 november 2022 @ 03:38:06 #211
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_206784808
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 23:13 schreef Grems het volgende:

[..]
Door boeren te onteigenen, natuurlijk.
En dan slapen ze in de stallen ofzo?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_206784995
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 22:39 schreef Grems het volgende:

[..]
Dat ze in een afbetaald huis wonen en de kinderen van datzelfde gezin niet naast noodgedwongen tweeverdiener ook nog allebei een nier moeten verkopen voor een tochtig hok van 20m2, bijvoorbeeld.

Mensen gaan het vanzelf snappen als ze binnenkort belast worden op het "vermogen" in stenen.
Ik proef wat frustratie in je posts.
pi_206785003
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 21:56 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Een hele hoop woningeigenaren zijn ook gebaat bij het voorkomen van 60% prijszakkingen. Want dan staan er gewoon gigantisch veel woningen onder water wat uiteindelijk weer voor veel meer problemen zorgt.
Zoals gezegd zie ik min 60% in een land waar de vraag onverminderd hoog blijft, het aanbod voorlopig laag blijft en de huizenmarkt zelf geen structurele veranderingen gaat krijgen behoorlijk ver gezocht.
  woensdag 23 november 2022 @ 07:02:29 #214
323876 michaelmoore
pi_206785044
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 23:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dude.

....

Hekken bouwen en terugzetten.
is nederland een dictatuur ?

wij zijn Europa
  woensdag 23 november 2022 @ 07:38:11 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206785155
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 22:51 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Nee, in 15-20 jaar voordat je ongeveer quitte staat als de woningprijzen nu 60% zouden dalen. Want zo lang duurt het ongeveer voordat je 60% weer hebt afgelost. Nou zullen er dan wel veel meer factoren meespelen zoals inflatie etc. Maar mensen zitten dan gewoon enorm lang in de schulden en ik denk dat niemand daarbij gebaat is.
Ga je dan uit van een daling van 60% en een woningmarkt die na 15-20 jaar nog steeds zo laag is? Dat het zolang duurt voor ze geen onderwaterstand meer hebben?

Wat voor rentes verwacht je als dat mogelijk zou kunnen zijn? 27% ofzo?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 07:42:22 #216
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_206785174
Ik betaal wel wat vermogensrente. Krijg ik wat minder terug van de belastingdienst. Ja, wees trots op wat je hebt.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 23 november 2022 @ 07:43:48 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206785189
Als ik kijk naar her bedrag waarvoor het huis van mijn buren recent verkocht is dan kan zo'n enorme daling simpelweg niet, want dan zit je ruim (150K) onder de prijs waarvoor het huis als nieuwbouwwoning in 2018 verkocht is.
En dan de kosten die er bij een nieuwbouwwoning nog bovenop komen voor de keuken, tuin, vloeren enz. enz. enz.

Met een daling van 60% zit je op prijzen waar het niet eens meer voor gebouwd kan worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206785447
De schatting van Funda voor ons huis is overigens nogal aan de hoge kant. Pas is er een huis hier voor 50k minder verkocht met een woonoppervlak dat 35m2 groter is, maar wel met 70m2 minder grond.
pi_206785475
quote:
Die krijgen voorrang bij sociale-huur huisvesting.

Overigens verlaagt de ING z'n hypotheekrente.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206785563
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 07:38 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ga je dan uit van een daling van 60% en een woningmarkt die na 15-20 jaar nog steeds zo laag is? Dat het zolang duurt voor ze geen onderwaterstand meer hebben?

Wat voor rentes verwacht je als dat mogelijk zou kunnen zijn? 27% ofzo?
Persoonlijk denk ik niet helamaal dat het zou kunnen en reageerde ik op ene user die zei dat de woningmarkt zoveel % zou moeten zakken.
pi_206785596
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 07:43 schreef Leandra het volgende:
Als ik kijk naar her bedrag waarvoor het huis van mijn buren recent verkocht is dan kan zo'n enorme daling simpelweg niet, want dan zit je ruim (150K) onder de prijs waarvoor het huis als nieuwbouwwoning in 2018 verkocht is.
En dan de kosten die er bij een nieuwbouwwoning nog bovenop komen voor de keuken, tuin, vloeren enz. enz. enz.

Met een daling van 60% zit je op prijzen waar het niet eens meer voor gebouwd kan worden.
Dat zegt niet zoveel. Prijzen van de bouw zijn nu geëxplodeerd. Tijdens de periode 2010-2013 lagen de koopprijzen ook een stuk lager dan de bouwkosten van bijvoorbeeld 2007.
Dat was hier het geval, woningen stonden in 2013 voor 30% lagere prijs te koop dan de kale bouwkosten in 2007.
  woensdag 23 november 2022 @ 08:53:11 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206785664
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 08:46 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Dat zegt niet zoveel. Prijzen van de bouw zijn nu geëxplodeerd. Tijdens de periode 2010-2013 lagen de koopprijzen ook een stuk lager dan de bouwkosten van bijvoorbeeld 2007.
Dat was hier het geval, woningen stonden in 2013 voor 30% lagere prijs te koop dan de kale bouwkosten in 2007.
In een wijk waar nog nieuw gebouwd wordt en we over huizen praten die of gasloos zijn of makkelijk gasloos te maken zijn denk ik dat het wel meevalt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 23 november 2022 @ 08:56:19 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206785689
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 08:41 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Persoonlijk denk ik niet helamaal dat het zou kunnen en reageerde ik op ene user die zei dat de woningmarkt zoveel % zou moeten zakken.
En dat was ook weer een reactie waarin die 60% zomaar bedacht was zie ik.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206786397
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 07:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
is nederland een dictatuur ?

wij zijn Europa
:') Dan zet de EU hekken neer, ook goed, ongelimiteerd immigranten is niet houdbaar en moet dus iets tegen gebeuren, simpel zat. Geen enkele uitvoering die het niet kan realiseren is niet streng genoeg.
pi_206786415
quote:

Kan prima, maar dan valt de bouw uiteraard stil.
Dan bedoel ik niet die 60% maar dat een opgeleverd huis niet meer winstgevend zou zijn om in deze tijd te bouwen... Ander verhaal.

Veel kosten zitten ook in de waarde van de grond. Verwacht daar ook wel klappen, maar dan wacht de boer/grondbezitter wel even af tot er weer meer geld beschikbaar komt door lagere bouwprijzen / lagere rente.
pi_206786713
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 08:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
In een wijk waar nog nieuw gebouwd wordt en we over huizen praten die of gasloos zijn of makkelijk gasloos te maken zijn denk ik dat het wel meevalt.
De rente zal bepalend zijn voor hoeveel er van de prijs af zal gaan.
Als daarnaast ook energie nog eens duurder wordt heeft dat gevolgen voor je leenquota; hoeveel je mag lenen.
Het leenquotum is heel bepalend voor de woningprijzen, en daarmee heeft de energieprijs ook invloed op de woningprijs van aardgasloze bouw. Mijn verwachting is dat de prijsdaling van gasloze bouw vrijwel net zo groot is als gaswoningen. Ergens is dat raar natuurlijk, maar dat is hoe een leenquotum wordt bepaalt.
pi_206786802
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:33 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Als daarnaast ook energie nog eens duurder wordt heeft dat gevolgen voor je leenquota; hoeveel je mag lenen.
Het leenquotum is heel bepalend voor de woningprijzen, en daarmee heeft de energieprijs ook invloed op de woningprijs van aardgasloze bouw. Mijn verwachting is dat de prijsdaling van gasloze bouw vrijwel net zo groot is als gaswoningen. Ergens is dat raar natuurlijk, maar dat is hoe een leenquotum wordt bepaalt.
Klopt het leenquotum bepaalt de woningprijs omdat iemand niet meer kan betalen.
Als je iets in een winkel wilt kopen en je hebt het geld niet dan kan je nig kiezen om een keer geen biertje te halen of een keer geen biefstuk te kopen. Echter de bank heeft hier geen boodschap aan als je een duurder huis wilt kopen dan mag.
Er kan nog zo'n tekort zijn maar als de bank zegt: nee, dan kan je dat huis niet kopen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206787049
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:33 schreef MisChrartin het volgende:

quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

Klopt het leenquotum bepaalt de woningprijs omdat iemand niet meer kan betalen.
....
Er kan nog zo'n tekort zijn maar als de bank zegt: nee, dan kan je dat huis niet kopen.
Hoe zit het dan met potentiële kopers die pak-em-beet 2,5 ton overwaarde op hun bestaande woning hebben en willen doorstromen naar een huis van 5 ton? Die hebben maar een deel van de leenquote nodig, zal ze wordt zijn hoe hoog het max. is...
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206787094
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:03 schreef blomke het volgende:

[..]
[..]
Hoe zit het dan met potentiële kopers die pak-em-beet 2,5 ton overwaarde op hun bestaande woning hebben en willen doorstromen naar een huis van 5 ton? Die hebben maar een deel van de leenquote nodig, zal ze wordt zijn hoe hoog het max. is...
Ook daar geldt het als je de max van je leenqutum wilt lenen.
Die 2,5 ton overwaarde lijkt leuk, echter het nieuwe huis is ook in waarde gestegen in die tijd dat jij je overwaarde opbouwde. Veel effect heeft dit dus niet.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206787117
quote:
Ja slopen en een goede fundatie neerzetten is goedkoper. Dit bouwjaar bij een dijk is vragen om fundatieproblemen.
pi_206787128
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
Die 2,5 ton overwaarde lijkt leuk, echter het nieuwe huis is ook in waarde gestegen in die tijd dat jij je overwaarde opbouwde. Veel effect heeft dit dus niet.
Nou, tijd geleden was ik maar wat blij met 2 ton overwaarde op het huis wat we verkochten; daardoor konden we
1) en een lage rente krijgen door de lage LTV
2) en een overbruggingshypotheek afsluiten!
pi_206787172
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ja slopen en een goede fundatie neerzetten is goedkoper. Dit bouwjaar bij een dijk is vragen om fundatieproblemen.
Zit vast aan een ander huis.

In Ysbrechtum hoorde ik van kopers uit Noord Holland die iedere dag de dijk overscheuren....
pi_206787366
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Die 2,5 ton overwaarde zorgt er wel voor dat je ver voorligt op de meeste starters, en uberhaupt een kans hebt op een nieuw huis.
pi_206787475
Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren. Met stijgende rentes neemt het bedrag wat mensen kunnen lenen flink af, de inflatie zorgt er ook voor dat ze een kleiner deel van hun inkomen kunnen spenderen aan een hypotheek, en de inflatie neemt ook nog eens sterker toe dan het inkomen. Daarmee kan de vraag enorm afnemen.
Aan de andere kant nemen bouwkosten ook gigantisch toe, en kunnen huizen niet (veel) goedkoper gebouwd worden.
De huisprijs zal wel zakken, maar als huizen komen niet snel onder water te staan. En gebeurt dat wel, dan zal het aanbod helemaal instorten. Dan verkopen mensen alleen nog een huis als ze niet anders kunnen (erfenis bijv), maar zelfs bij scheiding of verhuizing naar het buitenland denk ik dat meer mensen liever het huis in de verhuur doen, dan in de verkoop, als verkoop ze opzadelt met schulden, en verhuur een zakcentje oplevert.
Al met al zie het wel gebeuren dat de markt nog een stuk verder op slot gaat in de huidige omstandigheden. Starters kunnen het niet betalen en het komt ook niet snel meer binnen hun bereik, en bezitters zijn minder en minder geneigd te verkopen.
pi_206787587
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Die 2,5 ton overwaarde zorgt er wel voor dat je ver voorligt op de meeste starters, en uberhaupt een kans hebt op een nieuw huis.
Dat bedoel ik dus.
pi_206788198
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Klopt omdat je al in het treintje zit.
pi_206788228
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren. Met stijgende rentes neemt het bedrag wat mensen kunnen lenen flink af, de inflatie zorgt er ook voor dat ze een kleiner deel van hun inkomen kunnen spenderen aan een hypotheek, en de inflatie neemt ook nog eens sterker toe dan het inkomen. Daarmee kan de vraag enorm afnemen.
Aan de andere kant nemen bouwkosten ook gigantisch toe, en kunnen huizen niet (veel) goedkoper gebouwd worden.
De huisprijs zal wel zakken, maar als huizen komen niet snel onder water te staan. En gebeurt dat wel, dan zal het aanbod helemaal instorten. Dan verkopen mensen alleen nog een huis als ze niet anders kunnen (erfenis bijv), maar zelfs bij scheiding of verhuizing naar het buitenland denk ik dat meer mensen liever het huis in de verhuur doen, dan in de verkoop, als verkoop ze opzadelt met schulden, en verhuur een zakcentje oplevert.
Al met al zie het wel gebeuren dat de markt nog een stuk verder op slot gaat in de huidige omstandigheden. Starters kunnen het niet betalen en het komt ook niet snel meer binnen hun bereik, en bezitters zijn minder en minder geneigd te verkopen.
Hetzelfde als in 2013 zal gebeuren. Daar werden huizen in de verkoop gezet als het echt moest, anderen bleven zitten.
pi_206788328
quote:

Het is dan ook gewoon puur wensdenken.
pi_206788545
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Hetzelfde als in 2013 zal gebeuren. Daar werden huizen in de verkoop gezet als het echt moest, anderen bleven zitten.
Wordt ook weer een drama voor stellen die uit elkaar gaan. Moeten bij elkaar blijven zitten vanwege het huis en geen kijk op andere woonruimte.
pi_206788638
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:45 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Wordt ook weer een drama voor stellen die uit elkaar gaan. Moeten bij elkaar blijven zitten vanwege het huis en geen kijk op andere woonruimte.
Klopt inderdaad
pi_206788712
quote:

[..]
... en werd je op Fok voor gek verklaard als je een huis zou willen kopen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_206788727
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:56 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Als je dat leest op fok dan weet je dat je juist het tegenovergestelde moet doen!
  woensdag 23 november 2022 @ 12:58:11 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206788747
quote:

[..]
Ja idd, is een hele stomme move geweest om in 2013 een huis te kopen :D :')
Oh wacht... :7
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206788770
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja idd, is een hele stomme move geweest om in 2013 een huis te kopen :D :')
Oh wacht... :7
:D

En nu ben ik ook gek dat ik het niet verkoop maar verhuren ga :'(
pi_206789098
quote:

[..]
Met het verschil dat kosten bouwmaterialen en arbeid toen niet, en nu wel, keihard stijgen, waardoor nieuwbouw dit keer een stuk harder geraakt zal kunnen worden. En daar hebben we dan tot 10-15 jaar na het feit nog last van in het aanbod.
pi_206789133
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]
:D

En nu ben ik ook gek dat ik het niet verkoop maar verhuren ga :'(
Ik hoop wel met 2- jarige contracten en daarna schop je ze er pet definitie toch uit?
pi_206789148
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik hoop wel met 2- jarige contracten en daarna schop je ze er pet definitie toch uit?
Ik bekijk het van geval tot geval. Op dit moment zit er een bekende in met een jaarcontract, daarna zien we wel verder.
  woensdag 23 november 2022 @ 13:28:49 #249
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206789152
quote:

[..]
Op Fok word je altijd voor gek verklaard als je een huis wil kopen... en dan vooral door diegenen die zelf nooit een huis hebben kunnen/durven kopen.
Huilen dan.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 13:29:35 #250
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206789161
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Op Fok word je altijd voor gek verklaard als je een huis wil kopen... en dan vooral door diegenen die zelf nooit een huis hebben kunnen/durven kopen.
Dat is al sinds jaar en dag zo. Je werd hier altijd voor gek verklaard, nee want de prijzen stortten in, en nog verder in, en en en. Ik ben voor mezelf blij dat ik dáár nooit naar geluisterd heb.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206789176
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is al sinds jaar en dag zo. Je werd hier altijd voor gek verklaard, nee want de prijzen stortten in, en nog verder in, en en en. Ik ben voor mezelf blij dat ik dáár nooit naar geluisterd heb.
Maar nu kunnen ze je wel wegzetten als rijke huiseigenaar die het niet verdiend om zo te leven.
Heerlijk om zo te kunnen leven.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 13:32:46 #252
16180 crew  CoolGuy
pi_206789200
quote:
6s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Maar nu kunnen ze je wel wegzetten als rijke huiseigenaar die het niet verdiend om zo te leven.
Mwah, ik zie dát nog niet zo heel erg gebeuren, maar, wat wat nog altijd overeind blijft is dat keuzes consequenties hebben. Dat is altijd zo. Toen niet gekocht is nu niet profiteren. Toen wel gekocht is nu wel profiteren. Nu gekocht hebben is accepteren dat de huizenprijzen gaan dalen en je eventueel onder water komt te stsaan. Nu niet gekocht hebben is dat je dát 'probleem' niet hebt.

Etc. Maar het hopen dat iemand anders pech heeft omdat jij je daar dan beter bij voelt omdat je dan kunt zeggen 'zie je wel', is in elke situatie sneu.
  woensdag 23 november 2022 @ 13:33:50 #253
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206789209
quote:
6s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Sterker nog: het is, als huiseigenaar, JOUW schuld dat zij er geen kunnen kopen. Op naar de herstelbetalingen 8.gif .
Huilen dan.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 13:36:00 #254
16180 crew  CoolGuy
pi_206789228
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Sterker nog: het is, als huiseigenaar, JOUW schuld dat zij er geen kunnen kopen. Op naar de herstelbetalingen [ afbeelding ] .
Nou ja, érgens is dat natuurlijk waar, want elk huis wat niét op de markt komt om te kopen maar verhuurd wordt, is een huis minder op de kopersmarkt.
  woensdag 23 november 2022 @ 13:36:23 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206789230
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Sterker nog: het is, als huiseigenaar, JOUW schuld dat zij er geen kunnen kopen. Op naar de herstelbetalingen [ afbeelding ] .
Ja dat idd.... als je een huis hebt dan ben je de bad guy wiens schuld het allemaal is, ongeacht of je gekocht hebt toen niemand wilde kopen, of dat je op de top van de markt hebt gekocht.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 23 november 2022 @ 13:39:05 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206789251
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nou ja, érgens is dat natuurlijk waar, want elk huis wat niét op de markt komt om te kopen maar verhuurd wordt, is een huis minder op de kopersmarkt.
Het wordt je ook verweten als je enige huis het huis is waarin je woont.
Ik denk helemaal niet aan mijn huis als investering.
Heb gekocht, los af, en op een gegeven moment ben ik dus klaar met betalen en dan is het helemaal van mij.
Of ik dat ga meemaken weet ik niet, maar we blijven hopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 23 november 2022 @ 13:43:02 #257
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206789286
quote:

[..]
Maar als ze de kans kregen dan hadden ze natuurlijk zelf dat huis gekocht en daarmee iemand anders de kans ontnomen om het te kopen.

Kijk, de woningmarkt is natuurlijk hartstikke verpest en ik ben er helemaal voor om die te hervormen, maar de situatie zoals hij is komt door decennialang falend overheidsbeleid en niet door mensen die een "veel te duur" huis hebben gekocht.
Huilen dan.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 13:46:42 #258
16180 crew  CoolGuy
pi_206789325
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maar als ze de kans kregen dan hadden ze natuurlijk zelf dat huis gekocht en daarmee iemand anders de kans ontnomen om het te kopen.

Kijk, de woningmarkt is natuurlijk hartstikke verpest en ik ben er helemaal voor om die te hervormen, maar de situatie zoals hij is komt door decennialang falend overheidsbeleid en niet door mensen die een "veel te duur" huis hebben gekocht.
Uiteraard hadden ze dat. Maar de mensen die niet in de positie zijn om dat huis zelf te verkopen verschuilen zich maar al te graag achter de grote groep die ook niet kan kopen, want dat is geveinsde solidariteit, van kijk wat ik begaan ben met het lot van allerlei andere mensen die in dezelfde situatie zitten als ik.

En dat is leuk, maar als jouw buurman net als jij vandaag geen huis kan kopen, maar morgen doet zich iets voor waarbij jouw buurman nog steeds geen huis kan kopen, maar jij wél, laat jij het dan omdat je buurman het ook niet kan? Natuurlijk niet, dan koop jij dat huis gewoon, en dan is het nog steeds ontzettend vervelend voor de buurman dat hij geen huis kan kopen, maar hey, dat is niet jouw probleem (meer), en jij kunt de verf en de meubels en de TV en de keuken etc gaan uitzoeken.

Dan interesseert jouw buurman je een stuk minder. Zo simpel is het gewoon. Maar dat geeft vrijwel niemand toe, want nee nee nee, iedereen maakt zich zogenaamd zorgen om allerlei (voor hun) onbekende mensen.
pi_206789690
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Uiteraard hadden ze dat. Maar de mensen die niet in de positie zijn om dat huis zelf te verkopen verschuilen zich maar al te graag achter de grote groep die ook niet kan kopen, want dat is geveinsde solidariteit, van kijk wat ik begaan ben met het lot van allerlei andere mensen die in dezelfde situatie zitten als ik.

En dat is leuk, maar als jouw buurman net als jij vandaag geen huis kan kopen, maar morgen doet zich iets voor waarbij jouw buurman nog steeds geen huis kan kopen, maar jij wél, laat jij het dan omdat je buurman het ook niet kan? Natuurlijk niet, dan koop jij dat huis gewoon, en dan is het nog steeds ontzettend vervelend voor de buurman dat hij geen huis kan kopen, maar hey, dat is niet jouw probleem (meer), en jij kunt de verf en de meubels en de TV en de keuken etc gaan uitzoeken.

Dan interesseert jouw buurman je een stuk minder. Zo simpel is het gewoon. Maar dat geeft vrijwel niemand toe, want nee nee nee, iedereen maakt zich zogenaamd zorgen om allerlei (voor hun) onbekende mensen.
Het is sowieso bullcrap dat de woningmarkt aan alle kantjes gereguleerd zou moeten worden en gesubsidieerd en weet ik veel wat.

De staat geeft zelf te weinig gebieden vrij waar gebouwd kan worden, dat is een groot probleem, samen met immigratie, demografische ontwikkelingen, en vast nog andere zaken loopt dat helemaal spaak.
pi_206789717
quote:

[..]
Maar een huis meer op de huurmarkt, en die laatste was toch al te duur of niet? Gezonde ontwikkeling dan.
pi_206789720
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het is sowieso bullcrap dat de woningmarkt aan alle kantjes gereguleerd zou moeten worden en gesubsidieerd en weet ik veel wat.

De staat geeft zelf te weinig gebieden vrij waar gebouwd kan worden, dat is een groot probleem, samen met immigratie, demografische ontwikkelingen, en vast nog andere zaken loopt dat helemaal spaak.
Provincies gaan hierover
  woensdag 23 november 2022 @ 14:16:59 #262
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206789725
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:13 schreef ludovico het volgende:
Het is sowieso bullcrap dat de woningmarkt aan alle kantjes gereguleerd zou moeten worden
Ja, laten we vooral de basisbehoeften van mensen overlaten aan een compleet vrije markt zonder enige vorm van regulatie. De tijd heeft ons immers geleerd dat winstmaximalisatie enerzijds en maatschappelijke verantwoordelijkheid anderzijds een prima combinatie is ^O^ .

:') !!

Kijk, ik ben absoluut niet tegen marktwerking, maar marktwerking zonder regulatie functioneert gewoon niet. En al helemaal niet wanneer het basisbehoeften, zoals een dak boven je hoofd, betreft.
Huilen dan.
pi_206789743
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Provincies gaan hierover
Staat stuurt provincies aan. Ze hebben wel invloed hoor, anders kan je Hugo zijn positie ook wel weer opdoeken.
pi_206789771
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Staat stuurt provincies aan. Ze hebben wel invloed hoor, anders kan je Hugo zijn positie ook wel weer opdoeken.
Provincies mogen hierin hun eigen beleid hanteren en die kiezen voor binnenstedelijk bouwen.
pi_206789782
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Provincies mogen hierin hun eigen beleid hanteren en die kiezen voor binnenstedelijk bouwen.
Sure maar te weinig.
pi_206789817
Johan Volle Broek die doet ook leuke één-twéétjes met de staat. Nu lijkt het net alsof de staat niet zelf schuldig is aan het land op slot gooien.
  woensdag 23 november 2022 @ 14:54:43 #267
451005 Grems
Clown World
pi_206790348
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 06:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik proef wat frustratie in je posts.
Vanzelfsprekend, vrijwel iedereen met een klein beetje verstand zou in ieder geval enige frustratie moeten voelen met betrekking tot de Nederlandse woning""markt""
  woensdag 23 november 2022 @ 15:34:51 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206790944
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:54 schreef Grems het volgende:

[..]
Vanzelfsprekend, vrijwel iedereen met een klein beetje verstand zou in ieder geval enige frustratie moeten voelen met betrekking tot de Nederlandse woning""markt""
De markt in NL is werkelijk zoveel beroerder dan in andere landen? Of is dat alleen als we NL randstadprijzen vergelijken met een of ander in het midden van niets gebied in Duitsland of Frankrijk?

Het lijkt me sterk dat je in München wel makkelijk kunt kopen of huren voor een lage prijs.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206791166
quote:
Voor mijzelf voel ik meer "opwinding". Maar kan me de frustratie bij velen wel invoelen ja. Gewoon wanbeleid de afgelopen decennia.
pi_206791364
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, laten we vooral de basisbehoeften van mensen overlaten aan een compleet vrije markt zonder enige vorm van regulatie. De tijd heeft ons immers geleerd dat winstmaximalisatie enerzijds en maatschappelijke verantwoordelijkheid anderzijds een prima combinatie is ^O^ .

:') !!

Kijk, ik ben absoluut niet tegen marktwerking, maar marktwerking zonder regulatie functioneert gewoon niet. En al helemaal niet wanneer het basisbehoeften, zoals een dak boven je hoofd, betreft.
Hoe vaak kun je dezelfde stelling herhalen zonder ook maar één argument te geven?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 15:56:45 #271
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206791434
Een huis kopen is gewoon één van de minst leuke dingen die je kunt doen, dus ik snap wel dat je gefrustreerd raakt als je dat aan het doen bent, of er over nadenkt het te doen. Ik zou het niet als hobby willen...

Het is veel bureaucratie, het kost veel geld, je wordt gedwongen keuzes te maken over dingen die je niet kunt voorspellen, je kunt niet een aantal keer even proberen het is gelijk voor vast. Er zitten weinig leuke aspecten aan het process, en het hangt ook nog een keer aan elkaar vast van ondoorgrondelijke conventies en dogma's die niet goed beargumenteerbaar zijn maar wel gelden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 23 november 2022 @ 15:57:47 #272
451005 Grems
Clown World
pi_206791453
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
De markt in NL is werkelijk zoveel beroerder dan in andere landen? Of is dat alleen als we NL randstadprijzen vergelijken met een of ander in het midden van niets gebied in Duitsland of Frankrijk?

Het lijkt me sterk dat je in München wel makkelijk kunt kopen of huren voor een lage prijs.
Ik heb nergens gesteld dat de woningmarkt in Duitsland of Frankrijk geweldig is.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 16:02:34 #273
16180 crew  CoolGuy
pi_206791575
quote:

[..]
Waarom zou iemand die overal gewoon doorheen fietst zonder moeite frustratie voelen over iets wat hem of haar 0,0 issues oplevert?
pi_206791633
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Waarom zou iemand die overal gewoon doorheen fietst zonder moeite frustratie voelen over iets wat hem of haar 0,0 issues oplevert?
Omdat je ook gewoon in een goed functionerende samenleving wil wonen? Ik voel ook frustratie over de verpleegzorg, terwijl me dat verder niet persoonlijk aangaat.
pi_206791661
quote:
88s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Een huis kopen is gewoon één van de minst leuke dingen die je kunt doen, dus ik snap wel dat je gefrustreerd raakt als je dat aan het doen bent, of er over nadenkt het te doen. Ik zou het niet als hobby willen...

Het is veel bureaucratie, het kost veel geld, je wordt gedwongen keuzes te maken over dingen die je niet kunt voorspellen, je kunt niet een aantal keer even proberen het is gelijk voor vast. Er zitten weinig leuke aspecten aan het process, en het hangt ook nog een keer aan elkaar vast van ondoorgrondelijke conventies en dogma's die niet goed beargumenteerbaar zijn maar wel gelden.
Sorry hoor, maar in mijn perceptie is het hartstikke leuk om:

• Rond te kijken in huizen die te koop staan,

• Een hypotheek te regelen,

• Na te denken hoe je het wilt hebben,

• De beste strategie uit te denken

• Het huis opknappen, inrichten en voor veel meer geld weer te verkopen.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 16:06:54 #276
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206791668
quote:

[..]
Zijn er mensen die gewoon op de "doe mij die maar" manier een huis kunnen kopen, zonder dat ze moeten dealen met verkopers, contracten, hypotheken, etc etc etc.

M.a.w. volgensmij is een huis kopen zonder ook maar één issue onmogelijk. Zelfs voor een miljardair met veel ervaring zal er bij elk huis wel een dingetje zijn. Als is het maar rubbertje van een kraan die niet goed vervangen is door een aannemer ofzo.

Maar ik vind <5 issues ook wel een reden voor weinig frustraties. :D 0,0 is gewoon nogal veel gevraagd.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 16:08:00 #277
16180 crew  CoolGuy
pi_206791688
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:05 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Omdat je ook gewoon in een goed functionerende samenleving wil wonen? Ik voel ook frustratie over de verpleegzorg, terwijl me dat verder niet persoonlijk aangaat.
Ja, naja, ik heb dat dus niet. Want wat is dan goed functionerend? Is dat dat IK vind dat iets goed functioneert? En in het geval van de woningmarkt, wat betekent dat dan? Is dat dat de helft minder mensen dan nu problemen hebben met kopen? Of 43,88%, of of of? Want het zal geen 100% zijn in de realiteit, dus er zullen ALTIJD mensen zijn die problemen houden, dus is het dan ook niet goed functionerend? Wat houdt dat concreet in?
pi_206791689
quote:
88s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Als is het maar rubbertje van een kraan die niet goed vervangen is door een aannemer ofzo.
Tja, als alles om "rubbertjes" draait, zou ik er ook niet zijn geweest....
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 16:09:07 #279
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206791706
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:06 schreef blomke het volgende:

[..]
Sorry hoor, maar in mijn perceptie is het hartstikke leuk om:

• Rond te kijken in huizen die te koop staan,

• Een hypotheek te regelen,

• Na te denken hoe je het wilt hebben,

• De beste strategie uit te denken

• Het huis opknappen, inrichten en voor veel meer geld weer te verkopen.
Mensen hebben andere hobbies, hou je ook van administratie doen en gasprijzen vergelijken op vergelijkingssites. Dan kan ik het wel begrijpen :D
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 16:09:14 #280
16180 crew  CoolGuy
pi_206791710
quote:

[..]
Zijn er mensen die gewoon op de "doe mij die maar" manier een huis kunnen kopen, zonder dat ze moeten dealen met verkopers, contracten, hypotheken, etc etc etc.

M.a.w. volgensmij is een huis kopen zonder ook maar één issue onmogelijk. Zelfs voor een miljardair met veel ervaring zal er bij elk huis wel een dingetje zijn. Als is het maar rubbertje van een kraan die niet goed vervangen is door een aannemer ofzo.

Maar ik vind <5 issues ook wel een reden voor weinig frustraties. :D 0,0 is gewoon nogal veel gevraagd.
Ik vind een rubbertje van een kraan niet horen bij het issue van een huis kópen. Dat proces is afgerond zodra je de sleutel hebt en de notaris zijn ding heeft gedaan. Dat je daarna een rubbertje (of de hele kraan) moet vervangen, dat zal, maar dat hoort voor mij niet meer bij het koopproces zelf.
  woensdag 23 november 2022 @ 16:10:22 #281
451005 Grems
Clown World
pi_206791721
quote:

[..]
Vandaar dat ik ook zei vrijwel iedereen. De overheid, zeer grote investeerders en mensen die op het juiste moment gekocht hebben en of geen kinderen hebben of er geen goede band mee hebben zijn vanzelfsprekend uitgezonderd.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 16:11:07 #282
16180 crew  CoolGuy
pi_206791731
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:10 schreef Grems het volgende:

[..]
Vandaar dat ik ook zei vrijwel iedereen. De overheid, zeer grote investeerders en mensen die op het juiste moment gekocht hebben en of geen kinderen hebben of er geen goede band mee hebben zijn vanzelfsprekend uitgezonderd.
Ik snap niet hoe kinderen hier mee van doen hebben?
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 16:12:44 #283
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206791750
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik vind een rubbertje van een kraan niet horen bij het issue van een huis kópen. Dat proces is afgerond zodra je de sleutel hebt en de notaris zijn ding heeft gedaan. Dat je daarna een rubbertje (of de hele kraan) moet vervangen, dat zal, maar dat hoort voor mij niet meer bij het koopproces zelf.
Zelfs dat helemaal zonder issues lijkt mij raar, hoeveel offertes en contracten ik niet heb gehad met verkeerde adressen, verkeerde voorletters, verkeerde telefoonnummers. Het lijkt me stug als je het hele koopproces door kunt lopen zonder 1 enkele issue.

Zodra je bij een process met meerdere partijen van doen hebt zijn er altijd issues.
  woensdag 23 november 2022 @ 16:14:23 #284
451005 Grems
Clown World
pi_206791778
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik snap niet hoe kinderen hier mee van doen hebben?
Dat je niet snapt wat het welzijn van toekomstige generaties van doen heeft met huizenprijzen die iedere 5-7 jaar verdubbelen is een beperking waar ik je niet mee kan helpen denk ik.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 16:14:45 #285
16180 crew  CoolGuy
pi_206791784
quote:
88s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Zelfs dat helemaal zonder issues lijkt mij raar, hoeveel offertes en contracten ik niet heb gehad met verkeerde adressen, verkeerde voorletters, verkeerde telefoonnummers. Het lijkt me stug als je het hele koopproces door kunt lopen zonder 1 enkele issue.
Het is een issue als ze een verkeerde voorletter hebben gebruikt? Dat meldt je, dan krijg je een nieuw exemplaar met de juiste voorletter en klaar toch? Je kunt ook problemen zoeken.

Overigens, ik heb 0,0 issues gehad. Gewoon geen. Het ging gewoon allemaal van een leien dakje, juist documentatie, etc, het ging gewoon allemaal goed. Maar goed, een brief met een verkeerde voorletter en dat je dat dan moet melden en dan krijg je een nieuwe vind ik niet vallen onder een 'issue'.
pi_206791793
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, naja, ik heb dat dus niet. Want wat is dan goed functionerend? Is dat dat IK vind dat iets goed functioneert? En in het geval van de woningmarkt, wat betekent dat dan? Is dat dat de helft minder mensen dan nu problemen hebben met kopen? Of 43,88%, of of of? Want het zal geen 100% zijn in de realiteit, dus er zullen ALTIJD mensen zijn die problemen houden, dus is het dan ook niet goed functionerend? Wat houdt dat concreet in?
Die grens zal per persoon verschillen, persoonlijk vind ik dat iemand die modaal verdient een woning zou moeten kunnen krijgen. Geen fancy woning op een A-locatie, maar gewoon een woning. En dat zijn woonquote bij huur dan onder de 30% ligt lijkt me ook redelijk.

Maar wat voor grens je ook aanhoudt, denk dat de meeste Nederlanders het er wel over eens zijn dat de woningmarkt nu gewoon verrot is. Ook al heb je daar zelf niet direct last van, indirect vaak wel. Een kapotte samenleving vol onvrede wordt er vaak niet prettiger op om in te leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2022 16:16:17 ]
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 16:16:26 #287
16180 crew  CoolGuy
pi_206791807
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:14 schreef Grems het volgende:

[..]
Dat je niet snapt wat het welzijn van toekomstige generaties van doen heeft met huizenprijzen die iedere 5-7 jaar verdubbelen is een beperking waar ik je niet mee kan helpen denk ik.
Ik heb geen idee, dit soort verhalen gingen (hier) in 2008 ook. De wereld verging. Achteraf schijnt het best te hebben meegevallen met de hel en verdoemenis.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 16:16:47 #288
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206791812
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Het is een issue als ze een verkeerde voorletter hebben gebruikt? Dat meldt je, dan krijg je een nieuw exemplaar met de juiste voorletter en klaar toch? Je kunt ook problemen zoeken.

Overigens, ik heb 0,0 issues gehad. Gewoon geen. Het ging gewoon allemaal van een leien dakje, juist documentatie, etc, het ging gewoon allemaal goed. Maar goed, een brief met een verkeerde voorletter en dat je dat dan moet melden en dan krijg je een nieuwe vind ik niet vallen onder een 'issue'.
Ja als je issues geen issue gaat noemen dan is niets een issue natuurlijk. :D

Dan kun je net zo goed stellen dat mensen die niet gefrustreerd raken door het verkoopproces geen issues ervaren en dus niet gefrustreerd raken door het verkoopprocess.
pi_206791831
quote:
88s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:16 schreef Bosbeetle het volgende:

Dan kun je net zo goed stellen dat mensen die niet gefrustreerd raken door het verkoopproces geen issues ervaren en dus niet gefrustreerd raken door het verkoopprocess.
:Y :Y

Het kopen van een huis is dus zeer subjectief en sensibel. Iets waar makelaars en hypotheekadviseurs graag op inspelen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 16:18:55 #290
16180 crew  CoolGuy
pi_206791841
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:15 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Die grens zal per persoon verschillen, persoonlijk vind ik dat iemand die modaal verdient een woning zou moeten kunnen krijgen. Geen fancy woning op een A-locatie, maar gewoon een woning. En dat zijn woonquote bij huur dan onder de 30% ligt lijkt me ook redelijk.

Maar wat voor grens je ook aanhoudt, denk dat de meeste Nederlanders het er wel over eens zijn dat de woningmarkt nu gewoon verrot is. Ook al heb je daar zelf niet direct last van, indirect vaak wel. Een kapotte samenleving vol onvrede wordt er vaak niet prettiger op om in te leven.
Maar dat is volgens mij wel waar het vaak mis gaat (tenminste, als je de topics hier door de jaren heen mag geloven). Want een huis willen op een A-locatie voor maximaal bedrag X met minimaal Y m2 woonruimte en een tuin en en en.

En als je dan zegt/zei dat dat niet echt kan, dan kwam het gedoe van niet willen verhuizen en je werk en en en. Ik snap prima dat er problemen zijn op de woningmarkt hoor, maar afgaande op die topics lees ik gewoon heel vaak mensen die heel veel noten op hun zang hebben.

Maar nogmaals; dát er issues zijn op de woningmarkt is evident.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 16:20:13 #291
16180 crew  CoolGuy
pi_206791857
quote:
88s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nou, blijkbaar ga jij van je padje af als je een brief krijgt waar de verkeerde voorletter in staat. Ik weet niet wat je daarna doet, maar ik gok dat je daarna alsnog belt om dat aan te kaarten en dan krijg je een juiste versie? Nou, ik doe niks anders, alleen ik heb dat deel met van je padje af gaan dan niet.

Daarnaast heb ik dus niet hoeven te bellen, want ik zal dan wel geluk hebben gehad, maar het klopte gewoon.
pi_206792071
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Concreet houdt dat in dat er niet een artificieel laag aantal woningen wordt gebouwd. Iedere woning die dik boven bouwkosten noteert is een uiting van een markt met bepaalde mate van schaarste.

Niet iedereen kan in de stad wonen a'la. Maar een beetje buitengebied is verschil bouwkosten / woningwaarde vreemd.

Het gaat allemaal in de grond.
pi_206792093
quote:

[..]

Dat ringetje is ook wel spijkers op laag water zoeken he
pi_206792119
quote:
88s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zodra je bij een process met meerdere partijen van doen hebt zijn er altijd issues.
Mijn grootste probleem was een emotionele verkoopster bij de notaris.

Verder 0 issues. Ik kan ze niet verzinnen
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 16:50:49 #295
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206792259
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nou, blijkbaar ga jij van je padje af als je een brief krijgt waar de verkeerde voorletter in staat. Ik weet niet wat je daarna doet, maar ik gok dat je daarna alsnog belt om dat aan te kaarten en dan krijg je een juiste versie? Nou, ik doe niks anders, alleen ik heb dat deel met van je padje af gaan dan niet.

Daarnaast heb ik dus niet hoeven te bellen, want ik zal dan wel geluk hebben gehad, maar het klopte gewoon.
Nee ik ervaar dat als een onnodige issue in het proces, doe er niet moeilijk over en laat het aanpassen en noteer het aantal issues op 1 ipv 0,0.
pi_206792267
quote:

[..]

Ik stond wel te kijken bij mijn aankoop, blijkbaar moet je bij de oplevering toch even extra scherp kijken.

Achter de deur een gat in de deur.

Toilet bril gebroken.

Andere deur idem.

The hellll?
Schade van de verhuizing is mijn vermoeden, wat een lomp bedrijf was dat dan.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 16:52:22 #297
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206792279
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:39 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Mijn grootste probleem was een emotionele verkoopster bij de notaris.

Verder 0 issues. Ik kan ze niet verzinnen
Toch een issue dus... :Y
pi_206792309
quote:
88s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Toch een issue dus... :Y
Nee, dat was een zij probleem. Dat er een huilend persoon aan tafel zit is niet mijn probleem. Maar ik moest iets verzinnen.
  woensdag 23 november 2022 @ 17:09:01 #299
451005 Grems
Clown World
pi_206792513
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik heb geen idee, dit soort verhalen gingen (hier) in 2008 ook. De wereld verging. Achteraf schijnt het best te hebben meegevallen met de hel en verdoemenis.
https://www.ad.nl/wonen/j(...)huis-kopen~af29abc3/

Valt best mee inderdaad.
  woensdag 23 november 2022 @ 17:15:33 #300
323876 michaelmoore
pi_206792627
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
:') Dan zet de EU hekken neer, ook goed, ongelimiteerd immigranten is niet houdbaar en moet dus iets tegen gebeuren, simpel zat. Geen enkele uitvoering die het niet kan realiseren is niet streng genoeg.
Gaat niet gebeuren , hekken is onmogelijk , Europa is een gatenkaas en nederland is te aantrekkelijk
en de klimaat crisis gaat heel erg veel nieuwe inwoners lokken , miljoenen
  woensdag 23 november 2022 @ 17:56:22 #301
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206793071
quote:

[..]

Nee, het is niet een kwestie van "doe mij die maar" maar al die dingen die je noemt, zoals contracten, hypotheken enz. enz. vinden anderen misschien niet zo'n punt.

Ik heb beide keren dat ik een hypotheek aangevraagd heb geen issues ervaren; de eerste keer was het heel snel rond en de tweede keer was wat lastiger, maar dat kwam vooral omdat we zelf een huis lieten bouwen en geen cataloguswoning, dus dat was geen standaard verhaal, maar niet minder leuk.
Het huis tekenen, keuzes maken in wat wel, wat niet, en in welke vorm wel, en dingen uitzoeken voor de vloeren, keuken, badkamers; ik vond het allemaal geweldig.
Net als de keuze van welke dakpan, welke baksteen, welke deuren, welke kozijnen enz. enz. enz.

Aan de andere kant realiseer ik me ook dat het voor jou een drama zou zijn; ten eerste hou je niet van keuzes maken, ten tweede weet je niet meer wat je moet als baksteen "mooi" 71 cent per stuk kost en baksteen "wel aardig" 58 cent per stuk is, als er 14.400 nodig zijn.

Dus nee, ik vond het geen drama, maar ik snap wel dat jij het wel een drama vindt, maar dat zegt vooral iets over jou (en een beetje over mij), maar dat betekent niet dat iedereen het of een drama vindt of een "doe mij die maar" houding heeft.

quote:
88s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Mensen hebben andere hobbies, hou je ook van administratie doen en gasprijzen vergelijken op vergelijkingssites. Dan kan ik het wel begrijpen :D
Whahaha ja.... ik hou al jaren bij wat het benzineverbruik van de auto is en ik denk wel na over welke energieleverancier ik heb.... gasprijzen vergelijk ik dan weer niet :+
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')