Zijn er mensen die gewoon op de "doe mij die maar" manier een huis kunnen kopen, zonder dat ze moeten dealen met verkopers, contracten, hypotheken, etc etc etc.quote:Op woensdag 23 november 2022 16:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom zou iemand die overal gewoon doorheen fietst zonder moeite frustratie voelen over iets wat hem of haar 0,0 issues oplevert?

Ja, naja, ik heb dat dus niet. Want wat is dan goed functionerend? Is dat dat IK vind dat iets goed functioneert? En in het geval van de woningmarkt, wat betekent dat dan? Is dat dat de helft minder mensen dan nu problemen hebben met kopen? Of 43,88%, of of of? Want het zal geen 100% zijn in de realiteit, dus er zullen ALTIJD mensen zijn die problemen houden, dus is het dan ook niet goed functionerend? Wat houdt dat concreet in?quote:Op woensdag 23 november 2022 16:05 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Omdat je ook gewoon in een goed functionerende samenleving wil wonen? Ik voel ook frustratie over de verpleegzorg, terwijl me dat verder niet persoonlijk aangaat.

Tja, als alles om "rubbertjes" draait, zou ik er ook niet zijn geweest....quote:Op woensdag 23 november 2022 16:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Als is het maar rubbertje van een kraan die niet goed vervangen is door een aannemer ofzo.

Mensen hebben andere hobbies, hou je ook van administratie doen en gasprijzen vergelijken op vergelijkingssites. Dan kan ik het wel begrijpenquote:Op woensdag 23 november 2022 16:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar in mijn perceptie is het hartstikke leuk om:
• Rond te kijken in huizen die te koop staan,
• Een hypotheek te regelen,
• Na te denken hoe je het wilt hebben,
• De beste strategie uit te denken
• Het huis opknappen, inrichten en voor veel meer geld weer te verkopen.

Ik vind een rubbertje van een kraan niet horen bij het issue van een huis kópen. Dat proces is afgerond zodra je de sleutel hebt en de notaris zijn ding heeft gedaan. Dat je daarna een rubbertje (of de hele kraan) moet vervangen, dat zal, maar dat hoort voor mij niet meer bij het koopproces zelf.quote:Op woensdag 23 november 2022 16:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zijn er mensen die gewoon op de "doe mij die maar" manier een huis kunnen kopen, zonder dat ze moeten dealen met verkopers, contracten, hypotheken, etc etc etc.
M.a.w. volgensmij is een huis kopen zonder ook maar één issue onmogelijk. Zelfs voor een miljardair met veel ervaring zal er bij elk huis wel een dingetje zijn. Als is het maar rubbertje van een kraan die niet goed vervangen is door een aannemer ofzo.
Maar ik vind <5 issues ook wel een reden voor weinig frustraties.0,0 is gewoon nogal veel gevraagd.

Vandaar dat ik ook zei vrijwel iedereen. De overheid, zeer grote investeerders en mensen die op het juiste moment gekocht hebben en of geen kinderen hebben of er geen goede band mee hebben zijn vanzelfsprekend uitgezonderd.quote:Op woensdag 23 november 2022 16:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom zou iemand die overal gewoon doorheen fietst zonder moeite frustratie voelen over iets wat hem of haar 0,0 issues oplevert?

Ik snap niet hoe kinderen hier mee van doen hebben?quote:Op woensdag 23 november 2022 16:10 schreef Grems het volgende:
[..]
Vandaar dat ik ook zei vrijwel iedereen. De overheid, zeer grote investeerders en mensen die op het juiste moment gekocht hebben en of geen kinderen hebben of er geen goede band mee hebben zijn vanzelfsprekend uitgezonderd.

Zelfs dat helemaal zonder issues lijkt mij raar, hoeveel offertes en contracten ik niet heb gehad met verkeerde adressen, verkeerde voorletters, verkeerde telefoonnummers. Het lijkt me stug als je het hele koopproces door kunt lopen zonder 1 enkele issue.quote:Op woensdag 23 november 2022 16:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik vind een rubbertje van een kraan niet horen bij het issue van een huis kópen. Dat proces is afgerond zodra je de sleutel hebt en de notaris zijn ding heeft gedaan. Dat je daarna een rubbertje (of de hele kraan) moet vervangen, dat zal, maar dat hoort voor mij niet meer bij het koopproces zelf.

Dat je niet snapt wat het welzijn van toekomstige generaties van doen heeft met huizenprijzen die iedere 5-7 jaar verdubbelen is een beperking waar ik je niet mee kan helpen denk ik.quote:Op woensdag 23 november 2022 16:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe kinderen hier mee van doen hebben?

Het is een issue als ze een verkeerde voorletter hebben gebruikt? Dat meldt je, dan krijg je een nieuw exemplaar met de juiste voorletter en klaar toch? Je kunt ook problemen zoeken.quote:Op woensdag 23 november 2022 16:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zelfs dat helemaal zonder issues lijkt mij raar, hoeveel offertes en contracten ik niet heb gehad met verkeerde adressen, verkeerde voorletters, verkeerde telefoonnummers. Het lijkt me stug als je het hele koopproces door kunt lopen zonder 1 enkele issue.

Die grens zal per persoon verschillen, persoonlijk vind ik dat iemand die modaal verdient een woning zou moeten kunnen krijgen. Geen fancy woning op een A-locatie, maar gewoon een woning. En dat zijn woonquote bij huur dan onder de 30% ligt lijkt me ook redelijk.quote:Op woensdag 23 november 2022 16:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, naja, ik heb dat dus niet. Want wat is dan goed functionerend? Is dat dat IK vind dat iets goed functioneert? En in het geval van de woningmarkt, wat betekent dat dan? Is dat dat de helft minder mensen dan nu problemen hebben met kopen? Of 43,88%, of of of? Want het zal geen 100% zijn in de realiteit, dus er zullen ALTIJD mensen zijn die problemen houden, dus is het dan ook niet goed functionerend? Wat houdt dat concreet in?

Ik heb geen idee, dit soort verhalen gingen (hier) in 2008 ook. De wereld verging. Achteraf schijnt het best te hebben meegevallen met de hel en verdoemenis.quote:Op woensdag 23 november 2022 16:14 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat je niet snapt wat het welzijn van toekomstige generaties van doen heeft met huizenprijzen die iedere 5-7 jaar verdubbelen is een beperking waar ik je niet mee kan helpen denk ik.

Ja als je issues geen issue gaat noemen dan is niets een issue natuurlijk.quote:Op woensdag 23 november 2022 16:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het is een issue als ze een verkeerde voorletter hebben gebruikt? Dat meldt je, dan krijg je een nieuw exemplaar met de juiste voorletter en klaar toch? Je kunt ook problemen zoeken.
Overigens, ik heb 0,0 issues gehad. Gewoon geen. Het ging gewoon allemaal van een leien dakje, juist documentatie, etc, het ging gewoon allemaal goed. Maar goed, een brief met een verkeerde voorletter en dat je dat dan moet melden en dan krijg je een nieuwe vind ik niet vallen onder een 'issue'.

quote:Op woensdag 23 november 2022 16:16 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja als je issues geen issue gaat noemen dan is niets een issue natuurlijk.
Dan kun je net zo goed stellen dat mensen die niet gefrustreerd raken door het verkoopproces geen issues ervaren en dus niet gefrustreerd raken door het verkoopprocess.

Maar dat is volgens mij wel waar het vaak mis gaat (tenminste, als je de topics hier door de jaren heen mag geloven). Want een huis willen op een A-locatie voor maximaal bedrag X met minimaal Y m2 woonruimte en een tuin en en en.quote:Op woensdag 23 november 2022 16:15 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Die grens zal per persoon verschillen, persoonlijk vind ik dat iemand die modaal verdient een woning zou moeten kunnen krijgen. Geen fancy woning op een A-locatie, maar gewoon een woning. En dat zijn woonquote bij huur dan onder de 30% ligt lijkt me ook redelijk.
Maar wat voor grens je ook aanhoudt, denk dat de meeste Nederlanders het er wel over eens zijn dat de woningmarkt nu gewoon verrot is. Ook al heb je daar zelf niet direct last van, indirect vaak wel. Een kapotte samenleving vol onvrede wordt er vaak niet prettiger op om in te leven.

Nou, blijkbaar ga jij van je padje af als je een brief krijgt waar de verkeerde voorletter in staat. Ik weet niet wat je daarna doet, maar ik gok dat je daarna alsnog belt om dat aan te kaarten en dan krijg je een juiste versie? Nou, ik doe niks anders, alleen ik heb dat deel met van je padje af gaan dan niet.quote:Op woensdag 23 november 2022 16:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja als je issues geen issue gaat noemen dan is niets een issue natuurlijk.
Dan kun je net zo goed stellen dat mensen die niet gefrustreerd raken door het verkoopproces geen issues ervaren en dus niet gefrustreerd raken door het verkoopprocess.

Concreet houdt dat in dat er niet een artificieel laag aantal woningen wordt gebouwd. Iedere woning die dik boven bouwkosten noteert is een uiting van een markt met bepaalde mate van schaarste.quote:Op woensdag 23 november 2022 16:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, naja, ik heb dat dus niet. Want wat is dan goed functionerend? Is dat dat IK vind dat iets goed functioneert? En in het geval van de woningmarkt, wat betekent dat dan? Is dat dat de helft minder mensen dan nu problemen hebben met kopen? Of 43,88%, of of of? Want het zal geen 100% zijn in de realiteit, dus er zullen ALTIJD mensen zijn die problemen houden, dus is het dan ook niet goed functionerend? Wat houdt dat concreet in?

Dat ringetje is ook wel spijkers op laag water zoeken hequote:Op woensdag 23 november 2022 16:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zijn er mensen die gewoon op de "doe mij die maar" manier een huis kunnen kopen, zonder dat ze moeten dealen met verkopers, contracten, hypotheken, etc etc etc.
M.a.w. volgensmij is een huis kopen zonder ook maar één issue onmogelijk. Zelfs voor een miljardair met veel ervaring zal er bij elk huis wel een dingetje zijn. Als is het maar rubbertje van een kraan die niet goed vervangen is door een aannemer ofzo.
Maar ik vind <5 issues ook wel een reden voor weinig frustraties.0,0 is gewoon nogal veel gevraagd.

Mijn grootste probleem was een emotionele verkoopster bij de notaris.quote:Op woensdag 23 november 2022 16:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zelfs dat helemaal zonder issues lijkt mij raar, hoeveel offertes en contracten ik niet heb gehad met verkeerde adressen, verkeerde voorletters, verkeerde telefoonnummers. Het lijkt me stug als je het hele koopproces door kunt lopen zonder 1 enkele issue.
Zodra je bij een process met meerdere partijen van doen hebt zijn er altijd issues.

Nee ik ervaar dat als een onnodige issue in het proces, doe er niet moeilijk over en laat het aanpassen en noteer het aantal issues op 1 ipv 0,0.quote:Op woensdag 23 november 2022 16:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, blijkbaar ga jij van je padje af als je een brief krijgt waar de verkeerde voorletter in staat. Ik weet niet wat je daarna doet, maar ik gok dat je daarna alsnog belt om dat aan te kaarten en dan krijg je een juiste versie? Nou, ik doe niks anders, alleen ik heb dat deel met van je padje af gaan dan niet.
Daarnaast heb ik dus niet hoeven te bellen, want ik zal dan wel geluk hebben gehad, maar het klopte gewoon.

Ik stond wel te kijken bij mijn aankoop, blijkbaar moet je bij de oplevering toch even extra scherp kijken.quote:Op woensdag 23 november 2022 16:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]

Toch een issue dus...quote:Op woensdag 23 november 2022 16:39 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Mijn grootste probleem was een emotionele verkoopster bij de notaris.
Verder 0 issues. Ik kan ze niet verzinnen

Nee, dat was een zij probleem. Dat er een huilend persoon aan tafel zit is niet mijn probleem. Maar ik moest iets verzinnen.quote:

https://www.ad.nl/wonen/j(...)huis-kopen~af29abc3/quote:Op woensdag 23 november 2022 16:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, dit soort verhalen gingen (hier) in 2008 ook. De wereld verging. Achteraf schijnt het best te hebben meegevallen met de hel en verdoemenis.

Gaat niet gebeuren , hekken is onmogelijk , Europa is een gatenkaas en nederland is te aantrekkelijkquote:Op woensdag 23 november 2022 10:04 schreef ludovico het volgende:
[..]Dan zet de EU hekken neer, ook goed, ongelimiteerd immigranten is niet houdbaar en moet dus iets tegen gebeuren, simpel zat. Geen enkele uitvoering die het niet kan realiseren is niet streng genoeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |