abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206789176
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is al sinds jaar en dag zo. Je werd hier altijd voor gek verklaard, nee want de prijzen stortten in, en nog verder in, en en en. Ik ben voor mezelf blij dat ik dáár nooit naar geluisterd heb.
Maar nu kunnen ze je wel wegzetten als rijke huiseigenaar die het niet verdiend om zo te leven.
Heerlijk om zo te kunnen leven.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 13:32:46 #252
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206789200
quote:
6s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Maar nu kunnen ze je wel wegzetten als rijke huiseigenaar die het niet verdiend om zo te leven.
Mwah, ik zie dát nog niet zo heel erg gebeuren, maar, wat wat nog altijd overeind blijft is dat keuzes consequenties hebben. Dat is altijd zo. Toen niet gekocht is nu niet profiteren. Toen wel gekocht is nu wel profiteren. Nu gekocht hebben is accepteren dat de huizenprijzen gaan dalen en je eventueel onder water komt te stsaan. Nu niet gekocht hebben is dat je dát 'probleem' niet hebt.

Etc. Maar het hopen dat iemand anders pech heeft omdat jij je daar dan beter bij voelt omdat je dan kunt zeggen 'zie je wel', is in elke situatie sneu.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 23 november 2022 @ 13:33:50 #253
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206789209
quote:
6s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Sterker nog: het is, als huiseigenaar, JOUW schuld dat zij er geen kunnen kopen. Op naar de herstelbetalingen 8.gif .
Huilen dan.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 13:36:00 #254
16180 crew  CoolGuy
pi_206789228
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Sterker nog: het is, als huiseigenaar, JOUW schuld dat zij er geen kunnen kopen. Op naar de herstelbetalingen [ afbeelding ] .
Nou ja, érgens is dat natuurlijk waar, want elk huis wat niét op de markt komt om te kopen maar verhuurd wordt, is een huis minder op de kopersmarkt.
  woensdag 23 november 2022 @ 13:36:23 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206789230
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Sterker nog: het is, als huiseigenaar, JOUW schuld dat zij er geen kunnen kopen. Op naar de herstelbetalingen [ afbeelding ] .
Ja dat idd.... als je een huis hebt dan ben je de bad guy wiens schuld het allemaal is, ongeacht of je gekocht hebt toen niemand wilde kopen, of dat je op de top van de markt hebt gekocht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 23 november 2022 @ 13:39:05 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206789251
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nou ja, érgens is dat natuurlijk waar, want elk huis wat niét op de markt komt om te kopen maar verhuurd wordt, is een huis minder op de kopersmarkt.
Het wordt je ook verweten als je enige huis het huis is waarin je woont.
Ik denk helemaal niet aan mijn huis als investering.
Heb gekocht, los af, en op een gegeven moment ben ik dus klaar met betalen en dan is het helemaal van mij.
Of ik dat ga meemaken weet ik niet, maar we blijven hopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 23 november 2022 @ 13:43:02 #257
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206789286
quote:

[..]
Maar als ze de kans kregen dan hadden ze natuurlijk zelf dat huis gekocht en daarmee iemand anders de kans ontnomen om het te kopen.

Kijk, de woningmarkt is natuurlijk hartstikke verpest en ik ben er helemaal voor om die te hervormen, maar de situatie zoals hij is komt door decennialang falend overheidsbeleid en niet door mensen die een "veel te duur" huis hebben gekocht.
Huilen dan.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 13:46:42 #258
16180 crew  CoolGuy
pi_206789325
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maar als ze de kans kregen dan hadden ze natuurlijk zelf dat huis gekocht en daarmee iemand anders de kans ontnomen om het te kopen.

Kijk, de woningmarkt is natuurlijk hartstikke verpest en ik ben er helemaal voor om die te hervormen, maar de situatie zoals hij is komt door decennialang falend overheidsbeleid en niet door mensen die een "veel te duur" huis hebben gekocht.
Uiteraard hadden ze dat. Maar de mensen die niet in de positie zijn om dat huis zelf te verkopen verschuilen zich maar al te graag achter de grote groep die ook niet kan kopen, want dat is geveinsde solidariteit, van kijk wat ik begaan ben met het lot van allerlei andere mensen die in dezelfde situatie zitten als ik.

En dat is leuk, maar als jouw buurman net als jij vandaag geen huis kan kopen, maar morgen doet zich iets voor waarbij jouw buurman nog steeds geen huis kan kopen, maar jij wél, laat jij het dan omdat je buurman het ook niet kan? Natuurlijk niet, dan koop jij dat huis gewoon, en dan is het nog steeds ontzettend vervelend voor de buurman dat hij geen huis kan kopen, maar hey, dat is niet jouw probleem (meer), en jij kunt de verf en de meubels en de TV en de keuken etc gaan uitzoeken.

Dan interesseert jouw buurman je een stuk minder. Zo simpel is het gewoon. Maar dat geeft vrijwel niemand toe, want nee nee nee, iedereen maakt zich zogenaamd zorgen om allerlei (voor hun) onbekende mensen.
pi_206789690
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Uiteraard hadden ze dat. Maar de mensen die niet in de positie zijn om dat huis zelf te verkopen verschuilen zich maar al te graag achter de grote groep die ook niet kan kopen, want dat is geveinsde solidariteit, van kijk wat ik begaan ben met het lot van allerlei andere mensen die in dezelfde situatie zitten als ik.

En dat is leuk, maar als jouw buurman net als jij vandaag geen huis kan kopen, maar morgen doet zich iets voor waarbij jouw buurman nog steeds geen huis kan kopen, maar jij wél, laat jij het dan omdat je buurman het ook niet kan? Natuurlijk niet, dan koop jij dat huis gewoon, en dan is het nog steeds ontzettend vervelend voor de buurman dat hij geen huis kan kopen, maar hey, dat is niet jouw probleem (meer), en jij kunt de verf en de meubels en de TV en de keuken etc gaan uitzoeken.

Dan interesseert jouw buurman je een stuk minder. Zo simpel is het gewoon. Maar dat geeft vrijwel niemand toe, want nee nee nee, iedereen maakt zich zogenaamd zorgen om allerlei (voor hun) onbekende mensen.
Het is sowieso bullcrap dat de woningmarkt aan alle kantjes gereguleerd zou moeten worden en gesubsidieerd en weet ik veel wat.

De staat geeft zelf te weinig gebieden vrij waar gebouwd kan worden, dat is een groot probleem, samen met immigratie, demografische ontwikkelingen, en vast nog andere zaken loopt dat helemaal spaak.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206789717
quote:

[..]
Maar een huis meer op de huurmarkt, en die laatste was toch al te duur of niet? Gezonde ontwikkeling dan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206789720
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het is sowieso bullcrap dat de woningmarkt aan alle kantjes gereguleerd zou moeten worden en gesubsidieerd en weet ik veel wat.

De staat geeft zelf te weinig gebieden vrij waar gebouwd kan worden, dat is een groot probleem, samen met immigratie, demografische ontwikkelingen, en vast nog andere zaken loopt dat helemaal spaak.
Provincies gaan hierover
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 23 november 2022 @ 14:16:59 #262
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206789725
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:13 schreef ludovico het volgende:
Het is sowieso bullcrap dat de woningmarkt aan alle kantjes gereguleerd zou moeten worden
Ja, laten we vooral de basisbehoeften van mensen overlaten aan een compleet vrije markt zonder enige vorm van regulatie. De tijd heeft ons immers geleerd dat winstmaximalisatie enerzijds en maatschappelijke verantwoordelijkheid anderzijds een prima combinatie is ^O^ .

:') !!

Kijk, ik ben absoluut niet tegen marktwerking, maar marktwerking zonder regulatie functioneert gewoon niet. En al helemaal niet wanneer het basisbehoeften, zoals een dak boven je hoofd, betreft.
Huilen dan.
pi_206789743
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Provincies gaan hierover
Staat stuurt provincies aan. Ze hebben wel invloed hoor, anders kan je Hugo zijn positie ook wel weer opdoeken.
pi_206789771
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Staat stuurt provincies aan. Ze hebben wel invloed hoor, anders kan je Hugo zijn positie ook wel weer opdoeken.
Provincies mogen hierin hun eigen beleid hanteren en die kiezen voor binnenstedelijk bouwen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206789782
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Provincies mogen hierin hun eigen beleid hanteren en die kiezen voor binnenstedelijk bouwen.
Sure maar te weinig.
pi_206789817
Johan Volle Broek die doet ook leuke één-twéétjes met de staat. Nu lijkt het net alsof de staat niet zelf schuldig is aan het land op slot gooien.
  woensdag 23 november 2022 @ 14:54:43 #267
451005 Grems
Clown World
pi_206790348
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 06:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik proef wat frustratie in je posts.
Vanzelfsprekend, vrijwel iedereen met een klein beetje verstand zou in ieder geval enige frustratie moeten voelen met betrekking tot de Nederlandse woning""markt""
  woensdag 23 november 2022 @ 15:34:51 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206790944
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:54 schreef Grems het volgende:

[..]
Vanzelfsprekend, vrijwel iedereen met een klein beetje verstand zou in ieder geval enige frustratie moeten voelen met betrekking tot de Nederlandse woning""markt""
De markt in NL is werkelijk zoveel beroerder dan in andere landen? Of is dat alleen als we NL randstadprijzen vergelijken met een of ander in het midden van niets gebied in Duitsland of Frankrijk?

Het lijkt me sterk dat je in München wel makkelijk kunt kopen of huren voor een lage prijs.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206791166
quote:
Voor mijzelf voel ik meer "opwinding". Maar kan me de frustratie bij velen wel invoelen ja. Gewoon wanbeleid de afgelopen decennia.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206791364
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, laten we vooral de basisbehoeften van mensen overlaten aan een compleet vrije markt zonder enige vorm van regulatie. De tijd heeft ons immers geleerd dat winstmaximalisatie enerzijds en maatschappelijke verantwoordelijkheid anderzijds een prima combinatie is ^O^ .

:') !!

Kijk, ik ben absoluut niet tegen marktwerking, maar marktwerking zonder regulatie functioneert gewoon niet. En al helemaal niet wanneer het basisbehoeften, zoals een dak boven je hoofd, betreft.
Hoe vaak kun je dezelfde stelling herhalen zonder ook maar één argument te geven?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 15:56:45 #271
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206791434
Een huis kopen is gewoon één van de minst leuke dingen die je kunt doen, dus ik snap wel dat je gefrustreerd raakt als je dat aan het doen bent, of er over nadenkt het te doen. Ik zou het niet als hobby willen...

Het is veel bureaucratie, het kost veel geld, je wordt gedwongen keuzes te maken over dingen die je niet kunt voorspellen, je kunt niet een aantal keer even proberen het is gelijk voor vast. Er zitten weinig leuke aspecten aan het process, en het hangt ook nog een keer aan elkaar vast van ondoorgrondelijke conventies en dogma's die niet goed beargumenteerbaar zijn maar wel gelden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 23 november 2022 @ 15:57:47 #272
451005 Grems
Clown World
pi_206791453
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
De markt in NL is werkelijk zoveel beroerder dan in andere landen? Of is dat alleen als we NL randstadprijzen vergelijken met een of ander in het midden van niets gebied in Duitsland of Frankrijk?

Het lijkt me sterk dat je in München wel makkelijk kunt kopen of huren voor een lage prijs.
Ik heb nergens gesteld dat de woningmarkt in Duitsland of Frankrijk geweldig is.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 16:02:34 #273
16180 crew  CoolGuy
pi_206791575
quote:

[..]
Waarom zou iemand die overal gewoon doorheen fietst zonder moeite frustratie voelen over iets wat hem of haar 0,0 issues oplevert?
pi_206791633
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Waarom zou iemand die overal gewoon doorheen fietst zonder moeite frustratie voelen over iets wat hem of haar 0,0 issues oplevert?
Omdat je ook gewoon in een goed functionerende samenleving wil wonen? Ik voel ook frustratie over de verpleegzorg, terwijl me dat verder niet persoonlijk aangaat.
pi_206791661
quote:
88s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Een huis kopen is gewoon één van de minst leuke dingen die je kunt doen, dus ik snap wel dat je gefrustreerd raakt als je dat aan het doen bent, of er over nadenkt het te doen. Ik zou het niet als hobby willen...

Het is veel bureaucratie, het kost veel geld, je wordt gedwongen keuzes te maken over dingen die je niet kunt voorspellen, je kunt niet een aantal keer even proberen het is gelijk voor vast. Er zitten weinig leuke aspecten aan het process, en het hangt ook nog een keer aan elkaar vast van ondoorgrondelijke conventies en dogma's die niet goed beargumenteerbaar zijn maar wel gelden.
Sorry hoor, maar in mijn perceptie is het hartstikke leuk om:

• Rond te kijken in huizen die te koop staan,

• Een hypotheek te regelen,

• Na te denken hoe je het wilt hebben,

• De beste strategie uit te denken

• Het huis opknappen, inrichten en voor veel meer geld weer te verkopen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')