abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206548018
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 19:48 schreef Hanca het volgende:
Laat Rutte dat dossier nu overnemen en het regelen, zou ik zeggen.
Kan je vergeten. Rutte regelt niks zelf, behalve interessant doen in Brussel of bij de NAVO.

Voor al het andere zit er altijd iemand tussen om voor de bus te kunnen smijten.
  donderdag 3 november 2022 @ 20:07:53 #102
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206548134
De hele regering is knettergek geworden , ze stikken in hun stik stof
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206549436
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 20:07 schreef michaelmoore het volgende:
De hele regering is knettergek geworden , ze stikken in hun stik stof
Uitspraak van de rechter gemist? Zelfs al zou de regering zo dom willen zijn om stikstof te negeren (dat zou oerdom zijn, zie hier: https://www.trouw.nl/duur(...)stofcrisis~b39a1abb/), ze hebben daar gewoon helemaal niks over te zeggen. Gewoon helemaal niets. De keuze om stikstof te negeren is een onmogelijke keus, dan kies je ook voor een bouwstop, voor het stoppen van wegenonderhoud en een volledige stop op uitbreidingen van bedrijven en boerderijen. En voor het niet meer mogen aanleggen van windparken en zonnevelden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_206549876
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 20:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Uitspraak van de rechter gemist? Zelfs al zou de regering zo dom willen zijn om stikstof te negeren (dat zou oerdom zijn, zie hier: https://www.trouw.nl/duur(...)stofcrisis~b39a1abb/), ze hebben daar gewoon helemaal niks over te zeggen. Gewoon helemaal niets. De keuze om stikstof te negeren is een onmogelijke keus, dan kies je ook voor een bouwstop, voor het stoppen van wegenonderhoud en een volledige stop op uitbreidingen van bedrijven en boerderijen. En voor het niet meer mogen aanleggen van windparken en zonnevelden.
Wat je kunt doen (en misschien zelfs wel moet doen) is dit Europees keihard spelen en een soort overgangsregeling bedingen. Knoop het maar vast aan de discussie rondom de economische steunpakketten Ed onder het motto ‘dit raakt ónze economie’

Waarom zouden we die techniek altijd maar voorbehouden laten aan de Polen en Orban’s van deze wereld?
zie email 27 oktober
  donderdag 3 november 2022 @ 21:35:10 #105
323876 michaelmoore
pi_206550040
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 20:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
waaarom heffen we Nederland niet gewoon op en jagen er een 1.000.000 hamsters in

over 30 jaar dan is het hier ook 45 graden iedere dag en is er sowieso geen natuur meer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206550077
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat je kunt doen (en misschien zelfs wel moet doen) is dit Europees keihard spelen en een soort overgangsregeling bedingen. Knoop het maar vast aan de discussie rondom de economische steunpakketten Ed onder het motto ‘dit raakt ónze economie’

Waarom zouden we die techniek altijd maar voorbehouden laten aan de Polen en Orban’s van deze wereld?
Bericht in Trouw gelezen? Dat moeten we dus absoluut niet doen. Dan beschadig je onze ecologie onherstelbaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_206550091
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom? Het is geen nieuwe materie hè.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 3 november 2022 @ 21:39:18 #108
323876 michaelmoore
pi_206550095
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bericht in Trouw gelezen? Dat moeten we dus absoluut niet doen. Dan beschadig je onze ecologie onherstelbaar.
Dat geneuzel over ecologie is om het hoofd in het zand te steken voor wat er gaande is met het klimaat
pi_206550110
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat geneuzel over ecologie is om het hoofd in het zand te steken voor wat er gaande is met het klimaat
Ja, jij bent een wetenschapsontkenner, dat weten we inmiddels wel. Heb je dat artikel in Trouw überhaupt gelezen?
  donderdag 3 november 2022 @ 21:40:39 #110
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206550116
quote:

[..]
Uiteindelijk is alles een belangenafweging. Onze ecologie beschadigen we al langer, en dat moet stoppen, maar we kunnen moeilijk stoppen met huizen bouwen. Dat we dertig jaar te laks zijn geweest werkt als argument in dit geval twee kanten op.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206550137
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Omdat de schade die momenteel aan allerhande vitale belangen wordt toegebracht in geen enkele verhouding staat.
zie email 27 oktober
  donderdag 3 november 2022 @ 21:42:39 #112
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_206550147
quote:

[..]
Welke ecologie? Die van nu? Die van 2000? Die van 1970? Die van 1930?

Als je werkelijk natuur wilt behouden, is het beter om bevolkingsgroei (lees: immigratie) tegen te gaan. We gaan richting de 18 (!) miljoen inwoners. Dat gaat per definitie ten koste van natuur.
pi_206550149
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Uiteindelijk is alles een belangenafweging. Onze ecologie beschadigen we al langer, en dat moet stoppen, maar we kunnen moeilijk stoppen met huizen bouwen. Dat we dertig jaar te laks zijn geweest werkt als argument in dit geval twee kanten op.
En dus moeten we stoppen met uitstoten. Dan geef je elk bedrijf maar tonnen boven de waarde als ze stoppen, wat mij betreft. Geen probleem. De vergunning voor stikstofuitstoot is momenteel gewoon een vermogen waard, betaal daar ook gewoon voor.
pi_206550164
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Omdat de schade die momenteel aan allerhande vitale belangen wordt toegebracht in geen enkele verhouding staat.
De schade aan de natuur? Inderdaad, die schade is vitaal en dreigt Nederland onleefbaar te maken. Wil je pas wat gaan doen als de insecten hier zijn uitgestorven?
pi_206550166
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou ja dat dus. Ik erken ten volle het belang om aan natuurherstel te doen. Alleen ik erken ook het belang om huizen te bouwen, CO2-opslag te creëren en wegen aan te leggen. Door bij voorbaat het primaat bij de natuur te leggen (wat nu de facto aan de hand is) doe je geen recht aan dat ingewikkelde krachtenveld. De scherpe kantjes moeten er op korte termijn van af, dit kan zo niet.
zie email 27 oktober
  donderdag 3 november 2022 @ 21:44:14 #116
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_206550172
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
De schade aan de natuur? Inderdaad, die schade is vitaal en dreigt Nederland onleefbaar te maken.
Een Nederland met 20+ miljoen inwoners vind ik eigenlijk ook onleefbaar, maar soit.
pi_206550202
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:44 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Een Nederland met 20+ miljoen inwoners vind ik eigenlijk ook onleefbaar, maar soit.
In maar 1 model gaan we daar echt overeen, de andere gewoon niet: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)In%20de%20variant%20'Groei'%20groeit,afname%20naar%2017%2C1%20miljoen.
Dus je bent nu niet het meest waarschijnlijke scenario aan het uitkiezen.
pi_206550207
Wat is D66 toch een door en door hypocriete kutpartij zeg. Als Adema wat zegt dan staan ze te schreeuwen en te krijsen voor gek en onwijs. Maar zelf blijven ze maar olie op het vuur gooien: https://www.trouw.nl/poli(...)n-coalitie~b4170d99/

Op naar de nul zetels.
zie email 27 oktober
pi_206550212
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou ja, aan de ene kant dwingt Europese wetgeving ons tot het binnenlaten van enorme aantallen migranten, maar tegelijkertijd kunnen we niet de benodigde woonruimte en infrastructuur bouwen voor deze mensen.

En ja, dan kan je zeggen dat we dit al jaren zagen aankomen maar daar hebben we nu niet zo veel aan.
pi_206550225
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:47 schreef trein2000 het volgende:
Wat is D66 toch een door en door hypocriete kutpartij zeg. Als Adema wat zegt dan staan ze te schreeuwen en te krijsen voor gek en onwijs. Maar zelf blijven ze maar olie op het vuur gooien: https://www.trouw.nl/poli(...)n-coalitie~b4170d99/

Op naar de nul zetels.
Onteigenen is ook de trage optie, dat duurt jaren. Nee, gewoon vrijwillig uitkopen, fors geld bieden.
pi_206550268
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Kan dat ook te maken hebben met jaren lang wegkijken?
De hele problematiek speelt al zo lang.
Kan me niet voorstellen dat iemand hier door overvallen is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206550283
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou ja dat dus. Ik erken ten volle het belang om aan natuurherstel te doen. Alleen ik erken ook het belang om huizen te bouwen, CO2-opslag te creëren en wegen aan te leggen. Door bij voorbaat het primaat bij de natuur te leggen (wat nu de facto aan de hand is) doe je geen recht aan dat ingewikkelde krachtenveld. De scherpe kantjes moeten er op korte termijn van af, dit kan zo niet.
Eens. We kunnen niet jarenlang op slot blijven. We zitten nu eigenlijk al ver over de limiet van wat de huidige infrastructuur aan kan. Het land verstopt gewoon.
  donderdag 3 november 2022 @ 21:54:16 #123
346939 Janneke141
pi_206550287
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Kan dat ook te maken hebben met jaren lang wegkijken?
De hele problematiek speelt al zo lang.
Kan me niet voorstellen dat iemand hier door overvallen is.
Wat koop je precies voor die wetenschap, als woningzoekende starter of statushouder?
  donderdag 3 november 2022 @ 21:54:27 #124
323876 michaelmoore
pi_206550289
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, jij bent een wetenschapsontkenner, dat weten we inmiddels wel. Heb je dat artikel in Trouw überhaupt gelezen?
de stikstof percentage in 2050 denk jij dat het relevant is nog dan ?/

wat denk jij van de voedseloogsten overal in de wereld ??

Al strooien we nog zoveel stikstof het zal niet meer helpen zonder zoet water
pi_206550290
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nou ja, aan de ene kant dwingt Europese wetgeving ons tot het binnenlaten van enorme aantallen migranten, maar tegelijkertijd kunnen we niet de benodigde woonruimte en infrastructuur bouwen voor deze mensen.

En ja, dan kan je zeggen dat we dit al jaren zagen aankomen maar daar hebben we nu niet zo veel aan.
Europese wetgeving dwingt je daar niet toe. Zie Denemarken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206550297
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Die hebben een opt-out.
zie email 27 oktober
  donderdag 3 november 2022 @ 21:55:52 #127
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_206550298
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dacht dat Nederland in 2050 onder water zou staan?
pi_206550300
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:54 schreef capricia het volgende:

[..]
De meningen zijn er wel redelijk over verdeeld of Denemarken wel aan die wetgeving voldoet.

Maar Denemarken heeft op heel veel punten opt-outs bedongen. Wij hebben overal bij het kruisje getekend.
  donderdag 3 november 2022 @ 21:57:24 #129
323876 michaelmoore
pi_206550318
quote:
15s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:55 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Dacht dat Nederland in 2050 onder water zou staan?
dat weeet ik niet maar grote delen van europa en het middenoosten zijn dan onbewoonbaar
pi_206550324
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die hebben een opt-out.
Juist.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206550330
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 18:59 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat lijkt me met de huidige economische situatie wel bijna een gegeven. Het fundamentele risico is dat we over gaan naar een langere periode van hogere rentes en inflatie en dat wil je wel doorgerekend zien. Omtzigt zei daar gisteren iets interessants over en dat is dat het stelsel nog steeds helemaal ingericht wordt op nominale sturing waarvoor het renterisico afgedekt wordt. Als je echter jarenlang hoge inflatie krijgt, geeft dat een aanzienlijk risico op koopkrachtverlies omdat de fondsen vooral risico's afdekken gericht op de nominale waarden en daarbij niet gericht zijn op koopkrachtbehoud.
Dat is in elk stelsel natuurlijk zo. In het huidige niet anders. En een stelsel dat over lange tijd gezien moet worden tegen de huidige inflatie cijfers gooien is ook appels met peren vergelijken.

Het voorstel ten tijde van het pensioenakkoord leek overigens wel beter dan wat er nu ligt. Geen idee waarom er toch wat andere keuzes zijn gemaakt. Doordat het debat zo feiten vrij is vind ik het lastig die kritieken op waarde te schatten. Uit debat van gisteren kan ik nog steeds niet echt afleiden wat nou de problemen zijn. Het was toch vooral anekdotisch geneuzel dat 'alles kut is'. GroenLinks, oud Minfin medewerker, legde pijnlijk bloot dat weinig partijen iets van inhoud snappen. De Haan zit al haar hele werkende leven in dit onderwerp maar kan niet eens het instrument van de rekenrente uitleggen.

Ik vrees vooral dat een politiek het slechte van alle werelden gaat samenbrengen waar iedereen slechter van wordt
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_206550331
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dan is het sowieso gedaald door de electrificatie, maar dat is te laat. Nogmaals: lees dat Trouw artikel. Als je dan nog zegt dat we rustig door kunnen gaan met uitstoten, heb je gewoon een bloedhekel aan Nederland.

En ja, we moeten huizen bouwen en wegen aanleggen, windparken bouwen e.d. Maar koop dan gewoon bedrijven uit. Als je ze een half miljoen boven de waarde biedt, gaan de meesten echt wel. En dat is dus de enige echte route. Snel gaan praten met die bedrijven, kijken hoeveel je er in 2023 nog uit kunt kopen.
pi_206550337
Voor wat betreft immigratie denk ik dat we geen andere optie hebben dan een totale stop. Voordeur dicht, totdat de problemen zijn opgelost. Dit gaat zo niet.

Beter andere landen een paar miljard geven om dit op te lossen voor ons. Sowieso moet het kabinet de boer op in Brussel om te zorgen dat het dublinakkoord wordt nagekomen.
  donderdag 3 november 2022 @ 21:59:42 #134
323876 michaelmoore
pi_206550356
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan is het sowieso gedaald door de electrificatie, maar dat is te laat. Nogmaals: lees dat Trouw artikel. Als je dan nog zegt dat we rustig door kunnen gaan met uitstoten, heb je gewoon een bloedhekel aan Nederland.

En ja, we moeten huizen bouwen en wegen aanleggen, windparken bouwen e.d. Maar koop dan gewoon mensen uit. Als je ze een half miljoen boven de waarde biedt, gaan de meesten echt wel. En dat is dus de enige echte route. Snel gaan praten met die bedrijven, kijken hoeveel je er in 2023 nog uit kunt kopen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)r-landbouw~a916de2d/

in 2050 dan is half europa onbewoonbaar en produceert weinig voedsel
  donderdag 3 november 2022 @ 21:59:55 #135
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_206550357
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat weeet ik niet maar grote delen van europa en het middenoosten zijn dan onbewoonbaar
Nee volgens ER zijn we dan opgeslokt door de oceaan
pi_206550359
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:58 schreef Spablauw214 het volgende:
Sowieso moet het kabinet de boer op in Brussel om te zorgen dat het dublinakkoord wordt nagekomen.
Je weet dat dat betekent: mensen uit Griekenland en Italië hier heen halen?
pi_206550367
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wat koop je precies voor die wetenschap, als woningzoekende starter of statushouder?
Anders stemmen. Jezelf informeren. Dit is niet nieuw hè.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 3 november 2022 @ 22:00:49 #138
346939 Janneke141
pi_206550371
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Anders stemmen. Jezelf informeren. Dit is niet nieuw hè.
:')

Kom op zeg, je bent slimmer dan dit.
pi_206550380
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

In 2035 is in Nederland voedselproductie bijna onmogelijk door een insectentekort, op deze manier.
pi_206550381
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:59 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Nou, dat is wel een ding wat veel mensen hier niet lijken te begrijpen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 3 november 2022 @ 22:01:59 #141
323876 michaelmoore
pi_206550386
quote:

[..]
in 2150 mogelijk , maar voedsel zal er in 2050 in europa weinig geproduceerd worden
  donderdag 3 november 2022 @ 22:02:09 #142
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_206550388
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Oh dan zijn die boeren die NL nu heeft wel handig toch?
pi_206550390
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 21:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je weet dat dat betekent: mensen uit Griekenland en Italië hier heen halen?
Que? Heel de asielopvang zit vol mensen die door tig veilige landen zijn gekomen om hier asiel aan te vragen.

En het zijn niet alleen asielzoekers, het gaat ook om expats, buitenlandse studenten en allerlei Europese migranten. Het zijn er teveel. We hebben onvoldoende huizen, onvoldoende leraren, dokters, kinderopvang en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat moeten we eerst oplossen.
pi_206550395
quote:

[..]
Nou, dat is wel een ding wat veel mensen hier niet lijken te begrijpen.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
:')

Kom op zeg, je bent slimmer dan dit.
Doe niet alsof dit nu opeens speelt aub.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 3 november 2022 @ 22:02:24 #145
323876 michaelmoore
pi_206550396
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
In 2035 is in Nederland voedselproductie bijna onmogelijk door een insectentekort, op deze manier.
Dat is onzin
  donderdag 3 november 2022 @ 22:03:23 #146
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_206550406
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
in 2150 mogelijk , maar voedsel zal er in 2050 in europa weinig geproduceerd worden
Dan is het toch raar dat we nu landbouwbedrijven gaan wegjagen? De NL landbouwsector behoort tot de beste ter wereld.
  donderdag 3 november 2022 @ 22:04:26 #147
346939 Janneke141
pi_206550419
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:02 schreef capricia het volgende:
Doe niet alsof dit nu opeens speelt aub.
Dat doe ik ook niet. Maar als 25-jarige die nu een huis zoekt en die 2x dat je hebt mogen stemmen netjes op GroenLinks of de PvdD gestemd hebt koop je daar geen reet voor. Bouwtechnisch gaat het land nu gewoon op slot, dus de beperkte kansen die je had op een huis worden dan helemaal nihil. Dat gaat toch niet?

En als je nu wéér langs het punt wil gaan lullen, bespaar je dan alsjeblieft de moeite om te reageren.
pi_206550420
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat is onzin
Nee, we gaan heel hard richting de ondergrens:
https://www.naturetoday.c(...)s/message/?msg=25504

Zonder bestuivers, geen voedsel.
pi_206550447
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat doe ik ook niet. Maar als 25-jarige die nu een huis zoekt en die 2x dat je hebt mogen stemmen netjes op GroenLinks of de PvdD gestemd hebt koop je daar geen reet voor. Bouwtechnisch gaat het land nu gewoon op slot, dus de beperkte kansen die je had op een huis worden dan helemaal nihil. Dat gaat toch niet?

En als je nu wéér langs het punt wil gaan lullen, bespaar je dan alsjeblieft de moeite om te reageren.
Het is ook allemaal lood om oud ijzer. Zo lang VVD, CDA, D66 en PvdA hier, aangevuld met een paar kleinere partijen, de dienst uitmaken, verandert er toch helemaal niks en gaan we gewoon door op de ingeslagen weg.
pi_206550452
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Que? Heel de asielopvang zit vol mensen die door tig veilige landen zijn gekomen om hier asiel aan te vragen.
Het dublinakkoord is: asielzoekers eerlijk verdelen. En voorlopig zit de overgrote meerderheid nog steeds in Griekenland en Italië, als we eerlijk gaan verdelen komen er dus meer in Nederland.
pi_206550455
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou laat ik eens constructief zijn.
Wat zou jij als oplossing zien? Nog meer uitstel?
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 3 november 2022 @ 22:09:00 #152
346939 Janneke141
pi_206550466
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou laat ik eens constructief zijn.
Wat zou jij als oplossing zien? Nog meer uitstel?
Zoals ik al zei, een belangenafweging. Rap tempo maken met boeren uitkopen en de uitstoot naar beneden brengen, maar een bouwstop van een paar jaar is echt geen optie.
  donderdag 3 november 2022 @ 22:09:33 #153
323876 michaelmoore
pi_206550471
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:03 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Dan is het toch raar dat we nu landbouwbedrijven gaan wegjagen? De NL landbouwsector behoort tot de beste ter wereld.
er is wel heel veel verschil tussen akkerbouwers en veehouderijen

op dit moment bestaat de akkerbouw in nederland voor 80 % uit VEEVOER,
alles wat jij op de velden ziet staan is VEEVOER (tenzij je veel in de Flevo of in Zeeland komt)
dat moet worden 30 % veevoer en 70% voer voor mensen
  donderdag 3 november 2022 @ 22:09:56 #154
323876 michaelmoore
pi_206550478
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, we gaan heel hard richting de ondergrens:
https://www.naturetoday.c(...)s/message/?msg=25504

Zonder bestuivers, geen voedsel.
ook dat is onzin
pi_206550488
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Zoals ik al zei, een belangenafweging. Rap tempo maken met boeren uitkopen en de uitstoot naar beneden brengen, maar een bouwstop van een paar jaar is echt geen optie.
Maar dat laatste hoeft ook niet: als je verder dan 15km van een natuurgebied zit kun je gewoon bouwen. Binnenstedelijk bouwen gaat dus bijvoorbeeld prima.

En als je gaat bouwen met electrische machines (die zijn er al) kun je ook zonder uitstoot bouwen.

De RvS heeft expliciet gezegd dat er geen bouwstop is.
pi_206550502
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ook dat is onzin
Jij bent echt de meest onzinnige poster op Fok! inmiddels, en dat is knap. Stikstof is gewoon een groter probleem dan klimaat momenteel in Nederland. Want je hebt niks aan het redden van Nederland van 2050 als het Nederland van 2035 al dood is. En ja, zo ver gaat het komen, als we niet heel snel wat aan stikstofuitstoot doen.
  donderdag 3 november 2022 @ 22:14:34 #157
346939 Janneke141
pi_206550516
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar dat laatste hoeft ook niet: als je verder dan 15km van een natuurgebied zit kun je gewoon bouwen. Binnenstedelijk bouwen gaat dus bijvoorbeeld prima.
Ja, maar binnenstedelijk is nauwelijks plek. Want hé, het is binnen een stad, dus daar staan al huizen enzo. Voor de volumes die we nodig hebben moet je aan de stadsranden zijn, en daar gaat het mis, want we hebben de natuurgebieden in Nederland dusdanig versnipperd dat je op verrekte veel plaatsen binnen 15 kilometer van een natuurgebied zit. Ik doe dit even uit mijn hoofd, maar ik heb een week of wat geleden gelezen dat 9 van de 12 grootste huizenbouwlocaties stil komen te liggen. Daarnaast moet ook voor de 'legale' locaties een nieuwe berekening gemaakt worden, en op basis van de bureaucratie die daar omheen hangt ben je ook wel een aantal maanden verder. Zeker omdat we kennelijk te weinig berekenaars hebben.
quote:
En als je gaat bouwen met electrische machines (die zijn er al) kun je ook zonder uitstoot bouwen.
Maar elektrische vrachtwagens hebben we dan weer niet zo veel. Zeker niet die sterk genoeg zijn om met bouwmaterialen te rijden.
quote:
De RvS heeft expliciet gezegd dat er geen bouwstop is.
In theorie niet, nee. In de praktijk is die er (voorlopig) wel.
  donderdag 3 november 2022 @ 22:14:35 #158
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_206550517
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar dat laatste hoeft ook niet: als je verder dan 15km van een natuurgebied zit kun je gewoon bouwen.
Was niet een van de problemen dat we in NL veel en veel teveel natuurgebieden hebben (dacht iets van 165 Natura 2000 gebieden?), waardoor driekwart van NL binnen die 15km zit?
  donderdag 3 november 2022 @ 22:14:58 #159
323876 michaelmoore
pi_206550525
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij bent echt de meest onzinnige poster op Fok! inmiddels, en dat is knap. Stikstof is gewoon een groter probleem dan klimaat momenteel in Nederland. Want je hebt niks aan het redden van Nederland van 2050 als het Nederland van 2035 al dood is. En ja, zo ver gaat het komen, als we niet heel snel wat aan stikstofuitstoot doen.
je klets hele grote onzin
  donderdag 3 november 2022 @ 22:16:05 #160
323876 michaelmoore
pi_206550532
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:14 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Was niet een van de problemen dat we in NL veel en veel teveel natuurgebieden hebben (dacht iets van 165 Natura 2000 gebieden?), waardoor driekwart van NL binnen die 15km zit?
De provincies hebben meer dan de helft van die gebieden aangewezen zelf gemaakt

eigenlijk zijn er maar 100
  donderdag 3 november 2022 @ 22:16:11 #161
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_206550533
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, maar binnenstedelijk is nauwelijks plek. Want hé, het is binnen een stad, dus daar staan al huizen enzo. Voor de volumes die we nodig hebben moet je aan de stadsranden zijn, en daar gaat het mis, want we hebben de natuurgebieden in Nederland dusdanig versnipperd dat je op verrekte veel plaatsen binnen 15 kilometer van een natuurgebied zit. Ik doe dit even uit mijn hoofd, maar ik heb een week of wat geleden gelezen dat 9 van de 12 grootste huizenbouwlocaties stil komen te liggen. Daarnaast moet ook voor de 'legale' locaties een nieuwe berekening gemaakt worden, en op basis van de bureaucratie die daar omheen hangt ben je ook wel een aantal maanden verder. Zeker omdat we kennelijk te weinig berekenaars hebben.
[..]
Maar elektrische vrachtwagens hebben we dan weer niet zo veel. Zeker niet die sterk genoeg zijn om met bouwmaterialen te rijden.
[..]
In theorie niet, nee. In de praktijk is die er (voorlopig) wel.
GMTA
pi_206550535
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik heb eea door de jaren door gevolgd. Boeren in een rap tempo uitkopen is één groot drama. Dit is niet nieuw hè (nogmaals). Speelt al zo een 10 jaar met die boeren. Of langer.

En als ik zie wat een BBB potentieel aan zetels binnen kan halen, kan daar wel eens een kink ik de kabel komen te zitten.

Ik ben het met je eens dat het nu maar eens goed geregeld moet worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 3 november 2022 @ 22:17:22 #163
346939 Janneke141
pi_206550548
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:16 schreef capricia het volgende:
Ik heb eea door de jaren door gevolgd. Boeren in een rap tempo uitkopen is één groot drama. Dit is niet nieuw hè (nogmaals). Speelt al zo een 10 jaar met die boeren. Of langer.
Ja, ik weet het, maar de samenleving min of meer op slot gooien omdat we dit niet voor elkaar krijgen vind ik ook een vrij slecht idee. Dat we dit dertig jaar geleden al op hadden moeten lossen is daarvoor geen argument, ook al klopt het natuurlijk wel.
  donderdag 3 november 2022 @ 22:17:40 #164
323876 michaelmoore
pi_206550552
quote:

Boeren in een rap tempo uitkopen is één groot drama. Dit is niet nieuw hè (nogmaals). Speelt al zo een 10 jaar met die boeren. Of langer.

En als ik zie wat een BBB potentieel aan zetels binnen kan halen, kan daar wel eens een kink ik de kabel komen te zitten.

Inderdaad het gaat echt niet lukken

er is maar een weg en dat is het aantal natuurgebieden verminderen
  donderdag 3 november 2022 @ 22:17:51 #165
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_206550553
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De provincies hebben meer dan de helft van die gebieden aangewezen zelf gemaakt

eigenlijk zijn er maar 100
https://www.natura2000.nl/gebieden

162 _O- waar we niet vanaf kunnen komen, want daar is toestemming van de EU voor nodig.
pi_206550558
quote:

[..]
BBB lijkt gelukkig over haar piek heen in alle peilingen...
  donderdag 3 november 2022 @ 22:18:31 #167
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_206550564
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Inderdaad het gaat echt niet lukken

er is maar een weg en dat is het aantal natuurgebieden verminderen
Mag niet van de EU.
  donderdag 3 november 2022 @ 22:20:35 #168
323876 michaelmoore
pi_206550586
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:18 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Mag niet van de EU.
Dan toch maar stoppen met de EU

pi_206550591
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:17 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
https://www.natura2000.nl/gebieden

162 _O- waar we niet vanaf kunnen komen, want daar is toestemming van de EU voor nodig.
We hebben ze zelf ingediend. Toen we er nog subsidie voor konden krijgen. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 3 november 2022 @ 22:23:47 #170
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_206550629
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:20 schreef capricia het volgende:

[..]
We hebben ze zelf ingediend. Toen we er nog subsidie voor konden krijgen. :D
Ja, dat is de kern van het probleem. Elke postzegel met een struik erop werd beschermd natuurgebied, zodat er lekker veel subsidie binnen kwam.
pi_206550840
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
BBB lijkt gelukkig over haar piek heen in alle peilingen...
Dat is ook omdat de focus een tijdje op migratie en asiel lag. Dan loopt een deel van het electoraat weer over naar JA21.
pi_206550859
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat is ook omdat de focus een tijdje op migratie en asiel lag. Dan loopt een deel van het electoraat weer over naar JA21.
Simpel allemaal hè.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206550987
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Volgens mij ook gewoon omdat een deel nu snapt dat kiezen voor BBB en de grote massaboeren, een keuze tegen huizenbouw is.
  donderdag 3 november 2022 @ 22:58:31 #174
323876 michaelmoore
pi_206551004
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens mij ook gewoon omdat een deel nu snapt dat kiezen voor BBB en de grote massaboeren, een keuze tegen huizenbouw is.
omdat men moet kiezen tussen Omtzigt en BBB
pi_206551025
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
omdat men moet kiezen tussen Omtzigt en BBB
Nee, het gaat om peilingen waar Omtzigt niet aan mee doet.
  donderdag 3 november 2022 @ 23:13:26 #176
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_206551150
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Met minder immigratie zijn er ook minder woningen nodig he
pi_206551990
quote:
10s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:13 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Nadeel is alleen dat die immigranten ook de huizen bouwen...
  vrijdag 4 november 2022 @ 06:58:25 #178
323876 michaelmoore
pi_206552033
quote:

[..]
minder immigratie kan niet zoalng we in de EU zitten , minder natuurgebieden kan dan ook niet om de zelfde reden

De politiek is al jaren bezig om zichzelf op te knopen
Een total andere overheid is noodzakelijk

quote:
Johan Vollenbroek
Stikstofstrijder Johan Vollenbroek, die rechtszaak na rechtszaak won, suggereerde bij het kabinet om de woningbouw apart te nemen en daarvoor een uitzondering te vragen in Brussel.
Daarna kan volgens Vollenbroek de zware 'ADC-toets' worden ingezet, waarmee het mogelijk is om voor ontwikkelingen van groot openbaar belang onder voorwaarden zoals compensatie alsnog toestemming te verlenen.
pi_206552084
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 06:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nadeel is alleen dat die immigranten ook de huizen bouwen...
Ja, maar we zijn dus immigranten aan het importeren om huizen te bouwen voor nog meer immigranten. Dat slaat toch nergens op?
pi_206552195
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 07:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja, maar we zijn dus immigranten aan het importeren om huizen te bouwen voor nog meer immigranten. Dat slaat toch nergens op?
De arbeidsimmigranten wonen hier bijna allemaal tijdelijk, meer dan de helft is zelfs binnen 5 jaar weer weg (alleen neemt het aantal arbeidsmigranten nog steeds toe, daarom komen er dus meer binnen dan er uit gaan, we hebben inmiddels zo'n 800.000 arbeidsmigranten).

Voor de bouw zou ik arbeidsimmigratie echt niet stoppen. Wat wel zou kunnen is minder immigranten voor de kassen, dat is toch een enorm energievretende sector dus die zal waarschijnlijk toch moeten krimpen. Dat is ongeveer 20% van de arbeidsmigranten. En een toch ook nog wel fors deel is student, dat moeten we gewoon maximeren per universiteit. En dan heb je nog grote sectoren als de horeca en natuurlijk logistiek waar relatief veel arbeidsmigranten werken, de vraag is of dat ook allemaal nodig is.

Maar goed, om dat aan te pakken moet je naar de EU.
  vrijdag 4 november 2022 @ 10:38:42 #181
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206553438
quote:

[..]
Ja, laten we de telers en slachthuizen sluiten, dat scheelt een heleboel arbeidsmigratie en het levert Nederland onder de streep toch helemaal niets op.
pi_206554826
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 10:38 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ja, laten we de telers en slachthuizen sluiten, dat scheelt een heleboel arbeidsmigratie en het levert Nederland onder de streep toch helemaal niets op.
Ik denk in alle eerlijkheid wel dat als een bepaalde sector alleen kan overleven bij de gratie van goedkope arbeid, er voor die sector in Nederland wellicht geen toekomst is.

Neem de aspergeteelt. Die draait op uitgeperste Roemenen, want als ze Nederlanders in moeten huren en een acceptabel salaris geven, worden die asperges te duur en willen supermarkten ze niet kopen. Dus eigenlijk bestaat deze sector slechts bij de gratie van dit soort moderne slavernij. En dan hebben we het nog niet eens over de misstanden en andere keerzijden van deze arbeidsmigratie, die worden afgewenteld op de maatschappij. En zo zijn er nog legio voorbeelden.
  vrijdag 4 november 2022 @ 12:35:04 #183
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206554844
Wanneer gaat de conservatieve hang om alles te houden zoals het in 1980 was Nederland definitief de das om doen? Ik denk nog ergens dit decennium. Op vrijwel geen enkel dossier is er iets noemenswaardigs veranderd sinds 2000. Wat kleine voorbeelden.
Gedoogbeleid: Niets.

OV: Niets, een extra spoorlijn aanleggen duurt tegenwoordig 30 jaar en elektrificeren of een spoorverdubbeling moet eerst langs 4 weerspannige bestuurslagen voordat het uiteindelijk toch weer niet doorgaat.

Mobiliteit: Niets. De overheid probeert nog steeds met name het aantal tweedehandsauto's dat 's ochtends de weg op gaat om 's avonds weer terug te rijden, zo hoog mogelijk te houden. Het mag wat kosten, maar dan heb je ook niets.

Huizenmarkt: Huishoudens bestaan allang niet meer uit 2 ouders + 2 kinderen, maar we kunnen daar toch geen beleid op maken! Stel je voor dat het wooncomfort van de 60'ers die in een vrijstaand huis wonen daaronder zou lijden.

Werkgelegenheid: Steeds meer mensen zijn hoogopgeleid en dat wordt nu afgedaan als 'nadelig'. Maar waarom, want de werkloosheid ligt recordlaag... En terwijl dit gegeven bekend is, is er vooral aandacht voor de toestand van de oude economie: de horeca, de kappers, de bakkers, de telers. We halen ontzettend veel migranten op om hier in Nederland een overgesubsidieerde landbouwketen draaiende te houden. Dan stroomt het geld dus links (subsidie) en rechts (krapte in de huisvesting) weg. Als mensen het werk hier niet willen doen, waarom zou je het werk hier dan nog willen hebben? Het is geen 1980 meer, ga het hebben over yogastudio's en lifestyle coaches, iets waar daadwerkelijk binnenlandse vraag naar is.

Prioriteiten: Benzinekosten, de prijs van een kiloknaller, iedereen die er door nieuwe regels eventueel op achteruit zou kunnen gaan alvast ruimhartig compenseren, het torpederen van pogingen om de status quo (die geen status quo is maar gewoon het wegglijden in een ravijn) te behouden, etcetera.

De hele politiek en ook de verslaggeving daaromheen, het voelt allemaal zo outdated. Terugrekenen naar de gulden omdat bier toen nog 2 gulden per vaasje was. Denken dat omdat gas bij Groningen in de grond zit, WIJ het gewoon onderling in Nederland kunnen verkopen voor de door ons gewenste prijs (dit is echt niveautje 1950 denken, de single market gewoon compleet negeren). Alle prioriteit en focus ligt bij de legacy, die moet hoe dan ook bewaard of zelfs gekoesterd worden. Stug doorblijven werken in Python 1 omdat die ene functionaliteit, die eigenlijk een ontwerpfout was, daar zo leuk ingezet kon worden.

De kiezer doet hier overigens net zo goed aan mee; blind roepen dat alles moet blijven zoals het was, of terug moet worden gedraaid, levert nog altijd ontzettend veel zetels op, en binnen elke partij is iedereen doodsbang voor de flank die dit gaat roepen, waardoor er vrijwel niemand echt vernieuwend wil kijken naar de samenleving anno 2022. Immers, we weten allemaal nog hoe het was in 1980 en daar moeten we ons aan vast blijven houden!
  vrijdag 4 november 2022 @ 15:09:56 #184
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206556336
En dan heb ik het nog niet eens gehad over zaken als de zorg, waar de kosten en de toekomstige belasting op de maatschappij ook gewoon de spuigaten uitloopt en niemand durft in te grijpen, want toen we percentueel veel minder ouderen en hulpbehoevenden hadden ging het toch zo goed met de zorg dus als we maar gewoon respect eisen en zeggen dat het salaris van de verplegers niet hoog genoeg is en het salaris van de managers te hoog, dan hebben we dat onderwerp ook weer gehad.

Of energie, want de manier waarop vroeger huizen werden verwarmd en verlicht is de juiste manier - schandalig dat ze de gloeilamp wilden verbieden!!! - en die manier moet ook gewoon mogelijk blijven, dus als je voorstelt om eens iets te doen aan energieverspilling dan kun je maar beter met een enorme zak geld komen om de emotioneel getroffenen te compenseren en in ieder geval garanderen dat alles eigenlijk hetzelfde blijft. Stel je voor dat er in Nederland geen CV-ketels meer worden geïnstalleerd, Nederland zou Nederland niet meer zijn. CV-ketels, dat zit in ons DNA!
pi_206560022
https://nos.nl/l/2451080
Energiecompensatie-ellende krijgt zo langzamerhand toeslagentrekjes.

Jetten out. @Hanca
zie email 27 oktober
pi_206560112
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 12:35 schreef EinarBoe het volgende:
Wanneer gaat de conservatieve hang om alles te houden zoals het in 1980 was Nederland definitief de das om doen? Ik denk nog ergens dit decennium. Op vrijwel geen enkel dossier is er iets noemenswaardigs veranderd sinds 2000. Wat kleine voorbeelden.

OV: Niets, een extra spoorlijn aanleggen duurt tegenwoordig 30 jaar en elektrificeren of een spoorverdubbeling moet eerst langs 4 weerspannige bestuurslagen voordat het uiteindelijk toch weer niet doorgaat.

Mobiliteit: Niets. De overheid probeert nog steeds met name het aantal tweedehandsauto's dat 's ochtends de weg op gaat om 's avonds weer terug te rijden, zo hoog mogelijk te houden. Het mag wat kosten, maar dan heb je ook niets.

Huizenmarkt: Huishoudens bestaan allang niet meer uit 2 ouders + 2 kinderen, maar we kunnen daar toch geen beleid op maken! Stel je voor dat het wooncomfort van de 60'ers die in een vrijstaand huis wonen daaronder zou lijden.

Werkgelegenheid: Steeds meer mensen zijn hoogopgeleid en dat wordt nu afgedaan als 'nadelig'. Maar waarom, want de werkloosheid ligt recordlaag... En terwijl dit gegeven bekend is, is er vooral aandacht voor de toestand van de oude economie: de horeca, de kappers, de bakkers, de telers. We halen ontzettend veel migranten op om hier in Nederland een overgesubsidieerde landbouwketen draaiende te houden. Dan stroomt het geld dus links (subsidie) en rechts (krapte in de huisvesting) weg. Als mensen het werk hier niet willen doen, waarom zou je het werk hier dan nog willen hebben? Het is geen 1980 meer, ga het hebben over yogastudio's en lifestyle coaches, iets waar daadwerkelijk binnenlandse vraag naar is.

Prioriteiten: Benzinekosten, de prijs van een kiloknaller, iedereen die er door nieuwe regels eventueel op achteruit zou kunnen gaan alvast ruimhartig compenseren, het torpederen van pogingen om de status quo (die geen status quo is maar gewoon het wegglijden in een ravijn) te behouden, etcetera.

De hele politiek en ook de verslaggeving daaromheen, het voelt allemaal zo outdated. Terugrekenen naar de gulden omdat bier toen nog 2 gulden per vaasje was. Denken dat omdat gas bij Groningen in de grond zit, WIJ het gewoon onderling in Nederland kunnen verkopen voor de door ons gewenste prijs (dit is echt niveautje 1950 denken, de single market gewoon compleet negeren). Alle prioriteit en focus ligt bij de legacy, die moet hoe dan ook bewaard of zelfs gekoesterd worden. Stug doorblijven werken in Python 1 omdat die ene functionaliteit, die eigenlijk een ontwerpfout was, daar zo leuk ingezet kon worden.

De kiezer doet hier overigens net zo goed aan mee; blind roepen dat alles moet blijven zoals het was, of terug moet worden gedraaid, levert nog altijd ontzettend veel zetels op, en binnen elke partij is iedereen doodsbang voor de flank die dit gaat roepen, waardoor er vrijwel niemand echt vernieuwend wil kijken naar de samenleving anno 2022. Immers, we weten allemaal nog hoe het was in 1980 en daar moeten we ons aan vast blijven houden!
Aan wie is dit gericht?
pi_206560332
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 21:02 schreef trein2000 het volgende:

Jetten out. @:hanca
Ja, blijkbaar ongeschikt. Maar als je ziet hoe economische zaken onder druk in de coronaperiode in een handomdraai prachtige steunpakketten bouwde, wat gaat hier dan mis? Dit zijn toch dezelfde ambtenaren? Natuurlijk heeft de minister invloed, maar zo veel dat dit gepruts te verklaren is? Dan zou ik zeggen: nog deze week Koolmees in.
pi_206560582
Kinderopvang volgend jaar ook fors duurder. En dan later verbaasd zijn dat velen stoppen met werken omdat je als parttimer gewoon voor Jan lul werkt :')
  vrijdag 4 november 2022 @ 21:37:33 #189
323876 michaelmoore
pi_206560598
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 12:35 schreef EinarBoe het volgende:

Nederland wil niet bouwen , Nederland wil niet mooi worden, de ruimte benutten, maar alles houden als in 1980 met koeien in de wei en geen snelwegen
Nederland wil niet accepteren dat er miljoenen inwoners bijkomen, de economische ontwikkeling met ASML en startups we op California gaan lijken en daar past geen 69 % weiland grond in

We moeten Nederland gaan herindelen, meer ruimte voor recreatie en woningbouw aan de rivieren

Nederland kan en zal 40 miljoen inwoners gaan tellen , gezien de klimaat veranderingen en economisch voortrekkersrol in de EU
pi_206560634
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 21:36 schreef Spablauw214 het volgende:
Kinderopvang volgend jaar ook fors duurder. En dan later verbaasd zijn dat velen stoppen met werken omdat je als parttimer gewoon voor Jan lul werkt :')
Daar is al een besluit over genomen, kinderopvang wordt binnenkort gratis. Als je dan tussendoor je baan op zegt, tja. Dat is dan maar zo. Het kabinet is er natuurlijk ook niet om alles op te lossen (al gaan ze dat in dit geval dus wel doen, vind ik eigenlijk niet zo hard nodig).
pi_206560657
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 21:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daar is al een besluit over genomen, kinderopvang wordt binnenkort gratis. Als je dan tussendoor je baan op zegt, tja. Dat is dan maar zo. Het kabinet is er natuurlijk ook niet om alles op te lossen (al gaan ze dat in dit geval dus wel doen, vind ik eigenlijk niet zo hard nodig).
Duurt nog 2 jaar.
pi_206560682
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 21:41 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Duurt nog 2 jaar.
Ja, dat is gezien de best ingewikkelde uitvoering gewoon vrij snel.
pi_206560716
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 21:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat is gezien de best ingewikkelde uitvoering gewoon vrij snel.
Kan zijn, maar daar hebben de mensen die nu geen opvang meer kunnen betalen natuurlijk weinig aan. Het is ook niet dat die opvang het enige is wat duurder geworden is.
pi_206560926
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 21:02 schreef trein2000 het volgende:

Jetten out. @:hanca
Dit bewijst in zekere zin dat het politieke proces goed werkt, want alle uitzonderingen krijgen weer volop aandacht en er zal ongetwijfeld weer iets verzonnen worden voor die paar zielige gevallen. Wat weer miljoenen aan belastinggeld gaat kosten aan uitzonderingsregelingen. Als het maar zo eerlijk is dat iedere godvergeten hollandse krent dezelfde centen krijgt!
pi_206561011
Het consumentenvertrouwen is nog nooit zo laag geweest. Niet na 9/11, niet na de financiele crisis in 2008 en niet tijdens de lockdown. Dit terwijl de werkloosheid historisch laag is en de bestedingen ondanks de inflatie NIET teruglopen. De Nederlandse bevolking is een rupsje nooitgenoeg dat zich al tierend en klagend volvreet en naar de overheid wijst om al zijn problemen op te lossen.
pi_206561017
Nou, het kabinet lijkt toch nog iets gedaan te krijgen:

https://nos.nl/artikel/24(...)gelijk-maandag-klaar

De asielwet komt er aan.
  zaterdag 5 november 2022 @ 14:22:39 #197
498131 Donaldson
Fight! Fight! Fight!
pi_206565834
twitter

https://www.blckbx.tv/cor(...)-de-ongevaccineerden

https://indepen.nl/wob-de(...)ij-rivm-manipuleren/

De Jonge heeft het RIVM gevraagd te goochelen met cijfers om het coronatoegangsbewijs er doorheen te drukken. Die is klaar.
Zeer stabiel genie.
  zaterdag 5 november 2022 @ 14:27:14 #198
323876 michaelmoore
pi_206565853
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 22:06 schreef Hanca het volgende:
Nou, het kabinet lijkt toch nog iets gedaan te krijgen:

https://nos.nl/artikel/24(...)gelijk-maandag-klaar

De asielwet komt er aan.
dan moet men Nederlanders uit hun huis gaan zetten

want woningbouw dat doen we niet in het groen

https://www.telegraaf.nl/(...)uit-de-eu-te-stappen
pi_206568738
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 14:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan moet men Nederlanders uit hun huis gaan zetten

want woningbouw dat doen we niet in het groen

https://www.telegraaf.nl/(...)uit-de-eu-te-stappen
Dit gaat om AZCs, die komen altijd in bestaande gebouwen.
  zaterdag 5 november 2022 @ 20:03:40 #200
323876 michaelmoore
pi_206568875
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 19:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit gaat om AZCs, die komen altijd in bestaande gebouwen.
dat is nu juist het probleem , je kunt die mensen niet voor eeuwig opslaan
het zijn geen gebruikte kleren . 75 % blijft en de afgewezen asielzoekers blijven ook

en dan heb je ook nog die voor de "liefde" hierheen komen , legaal dus en de expats en de EU inreizigers en de oekrainers die ook blijven , de Afghanen die bescherming genieten
Ook de klimaat vluchtelingen staan te komen

dit jaar ruim 200.000 , allemaal in kruisschepen opslaan??

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 05-11-2022 20:13:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')