abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206568979
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat is nu juist het probleem , je kunt die mensen niet voor eeuwig opslaan
het zijn geen gebruikte kleren . 75 % blijft en de afgewezen asielzoekers blijven ook

75% blijft? Waarom verspreid jij bewust leugens? Meer dan de helft wordt afgewezen. En ongeveer de helft van de afgewezen asielzoekers vertrekt al snel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 5 november 2022 @ 20:18:29 #202
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206569053
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
75% blijft? Waarom verspreid jij bewust leugens? Meer dan de helft wordt afgewezen. En ongeveer de helft van de afgewezen asielzoekers vertrekt al snel.
maar er gaan er niet meer weg,

nooit en dat zou ik ook niet doen
,de rest duikt onder en gaat illegaal geld verdienen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 5 november 2022 @ 20:32:39 #203
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206569207
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 19:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit gaat om AZCs, die komen altijd in bestaande gebouwen.
bestaande cruiseschepen
https://www.telegraaf.nl/(...)s-niet-vol-te-houden

Elke week 1500 mensen erbij... Dit is zo niet vol te houden", zegt ze tegen De Telegraaf.

[ Bericht 25% gewijzigd door michaelmoore op 05-11-2022 20:42:06 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206569597
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hier wil ik wel een bron van zien.
  zaterdag 5 november 2022 @ 21:11:26 #205
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_206569635
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 21:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Idd, had ergens gelezen dat zo'n 70% blijft
pi_206570029
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 21:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
51% afgewezen
https://www.nporadio1.nl/(...)mische-vluchtelingen
quote:
Ook in een rapport uitgebracht door de Rijksoverheid staat informatie over het inwilligingspercentage van 2020. Van de eerste asielaanvragen waarover in de periode van januari tot en met december 2020 is beslist, is 49 procent goedgekeurd.
44% van de afgewezen asielzoekers verlaat het land:
https://nos.nl/artikel/22(...)-nauwelijks-uitgezet
quote:
Nederland heeft tussen 2013 en 2017 niet 18,2 maar 44 procent van de uitgeprocedeerde asielzoekers uitgezet.
Gewoon bij de feiten blijven.

[ Bericht 9% gewijzigd door Hanca op 05-11-2022 21:52:33 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_206570140
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2022 21:46 schreef Hanca het volgende:

[..]

44% van de afgewezen asielzoekers verlaat het land:
https://nos.nl/artikel/22(...)-nauwelijks-uitgezet
[..]
Gewoon bij de feiten blijven.
Wow, dat is wel even een rectificatie. Van dat hele onderzoek klopte dus niets. Ik vond het destijd plausibel klinken.
pi_206570173
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 21:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wow, dat is wel even een rectificatie. Van dat hele onderzoek klopte dus niets. Ik vond het destijd plausibel klinken.
Ik niet, er is een vrij grote groep veiligelanders die van het ene naar het andere land reist en na de uitspraak het uitzetten dus niet eens afwacht maar snel naar het volgende land gaat (om niet op een vliegtuig naar huis te worden gezet). 18% kon dus gewoon niet.
pi_206583695
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 22:06 schreef Hanca het volgende:
Nou, het kabinet lijkt toch nog iets gedaan te krijgen:

https://nos.nl/artikel/24(...)gelijk-maandag-klaar

De asielwet komt er aan.
twitter

Helaasch.
zie email 27 oktober
pi_206583809
Kabinetcrisis *O*
pi_206583841
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 21:41 schreef Aurelius het volgende:
Kabinetcrisis *O*
Dat lijkt me niet, heeft geen van de 4 belang bij.

Maar het is wel een thema waarop zowel VVD als CU te maken hebben met een achterban die al veel heeft moeten slikken op dit thema en er wel klaar mee is. Wel explosief, maar een kabinetscrisis verwacht ik op dit moment niet.
zie email 27 oktober
pi_206584071
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 21:41 schreef Aurelius het volgende:
Kabinetcrisis *O*
Denk ik wel, want VVD gaat niet akkoord met asielwet waar ze afgelopen weken onderhandeld hebben, lijk ook wel een crisis waard.
pi_206586014
Een kabinetscrisis lost het probleem niet op, schuift het alleen weer een tijd vooruit. Dus nee, dat lijkt me onwaarschijnlijk. VVD moet nu alleen gewoon even duudelijk zeggen hoe ze zonder dwang denken genoeg AZCs te krijgen...

De VVD gedraagt zich nu als een stel populistische nee roepers die alleen kritiek hebben en geen oplossingen.

En de gemeentes vragen nota bene om deze wet...
pi_206586046
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 07:11 schreef Hanca het volgende:
Een kabinetscrisis lost het probleem niet op, schuift het alleen weer een tijd vooruit. Dus nee, dat lijkt me onwaarschijnlijk. VVD moet nu alleen gewoon even duudelijk zeggen hoe ze zonder dwang denken genoeg AZCs te krijgen...

De VVD gedraagt zich nu als een stel populistische nee roepers die alleen kritiek hebben en geen oplossingen.

En de gemeentes vragen nota bene om deze wet...
Kabinetscrisis zal wel niet. Maar ik vermoed dat de VVD wil dat het beperken van de instroom bespreekbaar wordt.

Het is nu een soort zwarte piet-discussie met rechts dat de voordeur dicht wil en links dat iedereen maar wil binnenlaten. Het is ook oprecht lastig om dan tot een voor iedereen acceptabel compromis te komen.
  maandag 7 november 2022 @ 07:33:14 #215
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_206586086
Het zal er wel weer op uitdraaien dat het toch een tijdelijk wetje wordt voor 1 of 2 jaar, met de belofte om een permanente oplossing te onderzoeken. Dan is het brandje geblust en kan het probleem weer even vooruit geschoven worden. Van der Burg gaat wel door de pomp.
Never explain, never apologize.
pi_206586102
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 07:21 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Kabinetscrisis zal wel niet. Maar ik vermoed dat de VVD wil dat het beperken van de instroom bespreekbaar wordt.

Het is nu een soort zwarte piet-discussie met rechts dat de voordeur dicht wil en links dat iedereen maar wil binnenlaten. Het is ook oprecht lastig om dan tot een voor iedereen acceptabel compromis te komen.
Dat links dat wil is totale onzin, we hebben één van de strengste asielprocedures van de wereld. Dat iedereen wel toegang heeft tot die procedure is logisch, dat moet namelijk volgens het EVRM. Mensen die binnen komen mogen asiel aanvragen. Maar de procedure voor veilige-landers (waar we ook de langste lijst van de wereld hebben) is al extreem verkort tot een paar weken.

Edit: niet EVRM, maar zelfs de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, artikel 14.

quote:
Article 14

1Everyone has the right to seek and to enjoy in other countries asylum from persecution.

2This right may not be invoked in the case of prosecutions genuinely arising from non-political crimes or from acts contrary to the purposes and principles of the United Nations.

[ Bericht 18% gewijzigd door Hanca op 07-11-2022 07:46:01 ]
pi_206586108
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 07:33 schreef Lurf het volgende:
Het zal er wel weer op uitdraaien dat het toch een tijdelijk wetje wordt voor 1 of 2 jaar, met de belofte om een permanente oplossing te onderzoeken. Dan is het brandje geblust en kan het probleem weer even vooruit geschoven worden. Van der Burg gaat wel door de pomp.
Dit was al een voorstel voor een tijdelijke wet van 4 jaar.
  maandag 7 november 2022 @ 07:47:02 #218
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_206586134
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 21:59 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Denk ik wel, want VVD gaat niet akkoord met asielwet waar ze afgelopen weken onderhandeld hebben, lijk ook wel een crisis waard.
VVD gaat even aan de achterban laten zien dat ze dit echt heel hoog opnemen. En stemmen alsnog er gewoon mee in.
pi_206586148
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 07:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat links dat wil is totale onzin, we hebben één van de strengste asielprocedures van de wereld. Dat iedereen wel toegang heeft tot die procedure is logisch, dat moet namelijk volgens het EVRM. Mensen die binnen komen mogen asiel aanvragen. Maar de procedure voor veilige-landers (waar we ook de langste lijst van de wereld hebben) is al extreem verkort tot een paar weken.

Edit: niet EVRM, maar zelfs de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, artikel 14.
[..]

Ja. Vandaar ook dat de hele asielprocedure nu zo’n enorme teringzooi is :')

Dat er dit jaar al meer dan 190k mensen bij zijn gekomen, dat heeft daar helemaal niks mee te maken verder :')

Het zijn er gewoon teveel, en daar moet gewoon een normaal debat over kunnen plaatsvinden zonder dat er meteen weer racisme en xenofobie wordt geschreeuwd.
pi_206586153
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 07:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Dat er dit jaar al meer dan 190k mensen bij zijn gekomen, dat heeft daar verder helemaal niks mee te maken verder :')

Het zijn er gewoon teveel, en daar moet gewoon een normaal debat over kunnen plaatsvinden zonder dat er meteen weer racisme en xenofobie wordt geschreeuwd.
Die mensen die er bij komen zijn voornamelijk arbeidsmigranten, niet asielzoekers. Daar gaat deze wet niet over.

De asielprocedure is nu een probleem wegens personeelstekort (zoals overal) en een enorm NIMBY mentaliteit van de gemeentes en dan vooral de puur lokale partijen.
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 07:53:21 #221
5428 crew  miss_sly
pi_206586161
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 07:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Dat er dit jaar al meer dan 190k mensen bij zijn gekomen, dat heeft daar helemaal niks mee te maken verder :')

Het probleem zit hem niet in het binnenkomen en asiel vragen, maar in de procedures, de vele bezwaren en daardoor en door personeelstekort de veel te lange tijd die nodig is om tot een uitspraak te komen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206586176
Totale asielinstroom dit jaar is 34.000:
https://ind.nl/nl/over-ons/cijfers-en-publicaties/asieltrends

Zo bijzonder is dat allemaal niet.
pi_206586177
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 07:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

[..]

Waar baseer je dat op? In NL wordt een veel hoger percentage asielverzoeken toegewezen dan het gemiddelde in de EU.
pi_206586182
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 07:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het probleem zit hem niet in het binnenkomen en asiel vragen, maar in de procedures, de vele bezwaren en daardoor en door personeelstekort de veel te lange tijd die nodig is om tot een uitspraak te komen.
En het gebrek aan uitstroom, doordat we geen huizen hebben voor de statushouders. Dat is eigenlijk het allergrootste probleem.
pi_206586210
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 07:54 schreef Caws het volgende:

[..]
Waar baseer je dat op? In NL wordt een veel hoger percentage asielverzoeken toegewezen dan het gemiddelde in de EU.
Onder andere hierop: https://www.trouw.nl/binn(...)an-europa~bf3b10d3f/

Ik zou voor jouw bewering ook wel bewijs willen zien, want ik weet dat wij hier bijvoorbeeld bijna alle Marokkanen uit zetten, terwijl die in bijvoorbeeld Italië en Spanje voor een veel groter deel wel mogen blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')