SPOILER: Op verzoek de hearingsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry dat je zulke kutfamilie hebt, gelukkig geef ik en de mensen waar ik mee om ga over... mensen. Maar goed, als je naar een bar gaat waar nazis zitten en niemand slaat die gasten kapot of gooien ze eruit, guess what, je zit in een nazi bar. Inflatie groei je met 0% tot 3% niet omheenquote:Op zondag 30 oktober 2022 14:48 schreef klappernootopreis het volgende: [..] Denk je echt dat het alleen daarom gaat? Mijn republikeinse familie in de States volgt hun gezond verstand. Ze kijken per saldo wat beide partijen vooor ze zal betekenen de komende jaren en signaleren al een tijdje dat hun eigen partij niks heeft te bieden dan panische demonisingen en warrige statements. Van de grote belastingstunt van Trump hebben ze bar weinig overgehouden. Dit jaar ziet het er ondanks de inflatie veel rooskleuriger uit dankzij Bidens beleid Het is stabiel geld, en dat valt lekker bij de stille republikeinse achterban. Zelfs Roe vs Wade is minder belangrijk. Het gaat om de pegels. Inflatie groei je wel overheen.
En duidelijk politiek gemotiveerd dus:quote:Op maandag 31 oktober 2022 23:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Walgelijk.
Ik vind de TT ook niet heel smaakvol trouwens.
What the fuckquote:Op maandag 31 oktober 2022 06:17 schreef OMG het volgende:
[..]
Sorry dat je zulke kutfamilie hebt, gelukkig geef ik en de mensen waar ik mee om ga over... mensen. Maar goed, als je naar een bar gaat waar nazis zitten en niemand slaat die gasten kapot of gooien ze eruit, guess what, je zit in een nazi bar. Inflatie groei je met 0% tot 3% niet omheen. Heb een nieuwe baan gevonden die bijna het dubbele betaalde, maar het idee dat je in de VS om de inflatie heen zou groeien is lachwekkend.
Ik zat vorige week in een bar, daar wilden ze het homostel naast mij er niet uit gooien.quote:Op maandag 31 oktober 2022 06:17 schreef OMG het volgende:
[..]
Sorry dat je zulke kutfamilie hebt, gelukkig geef ik en de mensen waar ik mee om ga over... mensen. Maar goed, als je naar een bar gaat waar nazis zitten en niemand slaat die gasten kapot of gooien ze eruit, guess what, je zit in een nazi bar. Inflatie groei je met 0% tot 3% niet omheen. Heb een nieuwe baan gevonden die bijna het dubbele betaalde, maar het idee dat je in de VS om de inflatie heen zou groeien is lachwekkend.
No problem, steeds the Fifth nemen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 22:12 schreef Kijkertje het volgende:
Lindsey Graham moet nu echt komen getuigen in Georgia:
[ twitter ]
quote:Donald Trump’s attorneys saw a direct appeal to Supreme Court Justice Clarence Thomas as their best hope of derailing Joe Biden’s win in the 2020 presidential election, email messages newly disclosed to congressional investigators show.
“We want to frame things so that Thomas could be the one to issue some sort of stay or other circuit justice opinion saying Georgia is in legitimate doubt,” Trump attorney Kenneth Chesebro wrote in a Dec. 31, 2020 email to Trump’s legal team. “Realistically, our only chance to get a favorable judicial opinion by Jan. 6, which might hold up the Georgia count in Congress, is from Thomas -- do you agree, Prof. Eastman?”
“I think I agree with this,” Trump attorney John Eastman replied later that morning, suggesting that a favorable move by Thomas or other justices would “kick the Georgia legislature into gear” to help overturn the election results.
“I’ve been getting a lot of calls from them indicating to me they’re leaning that way,” Eastman said, according to copies of the emails obtained by POLITICO.
Thomas is the justice assigned to handle emergency matters arising out of Georgia and would have been the one to receive any urgent appeal of Trump’s lawsuit to the Supreme Court — a fact that seemed to be part of the Trump legal team’s calculus.
Rulings from so-called circuit justices are typically stopgap measures aimed at preserving the status quo until the full Supreme Court weighs in, but the Trump lawyers hoped a favorable order from Thomas would embolden state GOP-controlled legislatures to block final certifications of Joe Biden’s victory.
The emails were part of a batch that Eastman had sought to withhold from the Jan. 6 select committee but that a federal judge ordered turned over anyway, describing them as evidence of likely crimes committed by Eastman and Trump.
The emails also shed new light on an effort to get Trump to sign documents connected to a Dec. 31, 2020 federal lawsuit challenging the election results in Georgia, including acute concerns Trump’s lawyers voiced during that chaotic period that Trump might put himself in legal jeopardy if he attested to the voter fraud data contained in it.
[..]
Waarom zou hij dat doen? Hij is toch niet aangeklaagd? Het gaat over getuigen over de acties van Trump.quote:Op woensdag 2 november 2022 14:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
No problem, steeds the Fifth nemen.
Ook natuurlijk maar vergeet niet dat Graham zelf en leden van zijn staf ook met Raffensperger (Secr. of State Georgia) gebeld hebben over het afkeuren van stembiljetten:quote:Op woensdag 2 november 2022 17:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zou hij dat doen? Hij is toch niet aangeklaagd? Het gaat over getuigen over de acties van Trump.
quote:In early September, Judge Leigh Martin May of the U.S. District Court for the Northern District of Georgia ruled that the Speech and Debate Clause indeed shielded Mr. Graham, but only up to a point. She wrote that Mr. Graham did not have to answer any questions about his “investigatory fact-finding” efforts on his call with Mr. Raffensperger and members of his staff.
But the judge ruled that Mr. Graham could be asked about other things, including his “alleged efforts to encourage Secretary Raffensperger or others to throw out ballots or otherwise alter Georgia’s election practices and procedures.” The judge said that Mr. Graham could also be asked about “alleged communications and coordination with the Trump campaign and its postelection efforts in Georgia.”
The appeals court lined up behind the lower court in its ruling on Thursday, finding that Judge May had correctly reasoned that “any non-investigatory conduct covered by the subpoena was not protected” by the Speech and Debate Clause, adding that there was “genuine dispute about whether Senator Graham’s phone calls with Georgia election officials were investigatory.”
The appeals court also noted that Mr. Graham, during the course of his testimony, would have the ability to raise issues about whether specific questions posed to him ran afoul of his constitutional protections.
Bron
Maar een GJ hoeft alleen maar aan te bevelen of er reden is tot vervolging. Consequent 5A gebruiken kan dan contraproductief werken.quote:Op woensdag 2 november 2022 17:43 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ook natuurlijk maar vergeet niet dat Graham zelf en leden van zijn staf ook met Raffensperger (Secr. of State Georgia) gebeld hebben over het afkeuren van stembiljetten:
[..]
Dat wel maar hij kan sws toch behoorlijk dwarsliggen door bij elke 'moeilijke' vraag alsnog aanspraak te doen op de bescherming van die Speech and Debate Clause voor senatoren waar dan weer eerst uitspraak over gedaan moet worden door een rechterquote:Op woensdag 2 november 2022 19:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar een GJ hoeft alleen maar aan te bevelen of er reden is tot vervolging. Consequent 5A gebruiken kan dan contraproductief werken.
Ik zie echt overal nieuwe pollsters uit de grond schieten. Met name in de battleground states. En Rara..allemaal conservatief. Ik las dat ongeveer 2/3e R-georienteerd is waardoor het totaalbeeld (bv 538) behoorlijk vervuild is. Nate Silver weigert zich er vooralsnog over uit te spreken.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:54 schreef Kijkertje het volgende:
Polls zijn nu toch duidelijk in het voordeel van de Republikeinen, ook in de Senaat:
[ afbeelding ]
De propagandaretoriek op rechts heeft zijn werk weer gedaan.
Zou best kunnen hoor. In dat geval kan het ook alleen maar meevallenquote:Op woensdag 2 november 2022 21:11 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik zie echt overal nieuwe pollsters uit de grond schieten. Met name in de battleground states. En Rara..allemaal conservatief. Ik las dat ongeveer 2/3e R-georienteerd is waardoor het totaalbeeld (bv 538) behoorlijk vervuild is. Nate Silver weigert zich er vooralsnog over uit te spreken.
Écht, hóe stóm zijn die mensen? Er ís géen Rep plan! Niks land besturen, en regeren.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:54 schreef Kijkertje het volgende:
Polls zijn nu toch duidelijk in het voordeel van de Republikeinen, ook in de Senaat:
[ afbeelding ]
De propagandaretoriek op rechts heeft zijn werk weer gedaan.
Daar begrijp ik ook helemaal niets van. Blijkbaar is het voldoende om 'INFLATION!', 'GAS PRICES! en 'SOFT ON CRIME!" te roepen natuurlijk nog steeds aangevuld met 'ELECTION FRAUD!' en het trekt weer hordes domvolk.quote:Op woensdag 2 november 2022 22:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
Écht, hóe stóm zijn die mensen? Er ís géen Rep plan! Niks land besturen, en regeren.
Alleen maar heersen.
quote:In court, Habba declined to discuss the terms of the settlement. She signed the agreement at 12:32 p.m. Benjamin Dictor, who represents the protesters, said, "The matter has been resolved to the satisfaction of all parties."
In a later statement, Habba added: "Although we were eager to proceed to trial to demonstrate the frivolousness of this case, the parties were ultimately able to come to an amicable resolution. We are very pleased with this outcome and are happy to finally put this matter to rest once and for all."
Maar hier....quote:Op woensdag 2 november 2022 23:17 schreef Kijkertje het volgende:
Hmmm Patel zou ook wel een goeie flipper zijn![]()
[ twitter ]
Dat is snel!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Factchecken van uitspraken van het Witte Huis is een hele verbetering idd. Soort Daniel Dale methode zeg maar waar deze administratie gelukkig een les uit trekt. Hadden ze natuurlijk bij Trump al veel eerder moeten doen.quote:Op donderdag 3 november 2022 04:58 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Hardop gelachen hier op het werk.
Verontwaardigd over het eenzijdige karakter, dat klopt.quote:Op donderdag 3 november 2022 06:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Factchecken van uitspraken van het Witte Huis is een hele verbetering idd. Soort Daniel Dale methode zeg maar waar deze administratie gelukkig een les uit trekt. Hadden ze natuurlijk bij Trump al veel eerder moeten doen.
Maarre ... jij was toch zo verontwaardigd toen Twitter tweets van Trump begon te labelen? Toen moest je helemaal niet harop lachen
Uiteraard, men zal willen voorkomen dat 'iemand' iets roept als 'leuk huis heb je, Kash, zou jammer zijn als er wat mee gebeurt.'quote:
*proest* Sorry maar gezien jouw posts kan ik hier alleen maar om lachen.quote:Op donderdag 3 november 2022 06:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Verontwaardigd over het eenzijdige karakter, dat klopt.
Hardop gelachen hier op het werk.quote:Op donderdag 3 november 2022 06:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Verontwaardigd over het eenzijdige karakter, dat klopt.
Ik kwam deze nog tegen vanochtend:quote:Op woensdag 2 november 2022 21:15 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Zou best kunnen hoor. In dat geval kan het ook alleen maar meevallen
En hopelijk moedigt het de Democraten extra aan om toch echt te gaan stemmen![]()
Ik las hier en daar ergens dat de huidige polls nogal vervuild zijn en dat de opkomst van de democraten veel hoger is dan voorspeld. Kan ff twitter account niet meer vinden met allerlei statistieken (dat early voting al miljoenen democraten méér hebben gestemd dan vorige keer, terwijl republikeinen juist een afname tonn). Ben benieuwd in hoeverre dat klopt en welke het straks bij het juiste eind heeft.quote:Op donderdag 3 november 2022 10:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
Deden die 'bullshit' polls het niet betrekkelijk goed juist in 2016 en 2020? Hoe deden ze het de afgelopen paar verkiezingen?
het is onzin opiniepeilingen voor te stellen alsof het 'paragnosten' zijn die letterlijk en verkiezingsuitslag geheel 'correct' kunnen vooruitzien.quote:Op donderdag 3 november 2022 10:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
Deden die 'bullshit' polls het niet betrekkelijk goed juist in 2016 en 2020? Hoe deden ze het de afgelopen paar verkiezingen?
538 heeft daar wat pver gezegd: https://fivethirtyeight.c(...)ls-affect-the-model/quote:Op donderdag 3 november 2022 11:59 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik las hier en daar ergens dat de huidige polls nogal vervuild zijn en dat de opkomst van de democraten veel hoger is dan voorspeld. Kan ff twitter account niet meer vinden met allerlei statistieken (dat early voting al miljoenen democraten méér hebben gestemd dan vorige keer, terwijl republikeinen juist een afname tonn). Ben benieuwd in hoeverre dat klopt en welke het straks bij het juiste eind heeft.
De polls vervuilen met allerlei conservatieve biased polls is natuurlijk wel weer een prachtige BNW theorie opdat de GOP dan weer hard kan roepen 'fraude! want uit de polling bleek dat wij dik hadden moeten winnen!'.
stond ook op Politico.quote:Op donderdag 3 november 2022 11:59 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik las hier en daar ergens dat de huidige polls nogal vervuild zijn en dat de opkomst van de democraten veel hoger is dan voorspeld. Kan ff twitter account niet meer vinden met allerlei statistieken (dat early voting al miljoenen democraten méér hebben gestemd dan vorige keer, terwijl republikeinen juist een afname tonn). Ben benieuwd in hoeverre dat klopt en welke het straks bij het juiste eind heeft.
De polls vervuilen met allerlei conservatieve biased polls is natuurlijk wel weer een prachtige BNW theorie opdat de GOP dan weer hard kan roepen 'fraude! want uit de polling bleek dat wij dik hadden moeten winnen!'.
Maar Trump loopt ook niet meer rond met een naamtag, want dat ziet er heel erg fotosoep uit als je inzoomt op die naamtag. De MAGA kraag lijkt ook fotosoep.quote:Op donderdag 3 november 2022 13:46 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Andere oud-presidenten worden uitgenodigd bij elkaars begrafenissen, Trump niet.
Andere oud-presidenten lopen niet meer rond met presidentiële zegels en een naamtag »president » op hun borst, Trump wel. (In Trumps geval borsten, minstens B-cup, mogelijk C)
Je hebt gelijk.quote:Op donderdag 3 november 2022 14:51 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Maar Trump loopt ook niet meer rond met een naamtag, want dat ziet er heel erg fotosoep uit als je inzoomt op die naamtag. De MAGA kraag lijkt ook fotosoep.
Uitstel vragenquote:Op vrijdag 4 november 2022 13:31 schreef Ulx het volgende:
Vandaag moet Trump zijn documenten inleveren. Ik ben benieuwd.
[ twitter ]
quote:Op donderdag 3 november 2022 21:43 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Vandaar dat Trump James voor de rechter wil slepen.
quote:Investigators did not expect Patel to offer evidence implicating Trump in possible crimes, these people said. But they added that the government badly wanted his firsthand account, under oath, of any declassification decisions made by Trump.
quote:Prosecutors ultimately decided to grant Patel limited-use immunity, the people familiar with the matter said, meaning he could not be charged for a crime based on what he said in the grand jury, as long as he didn’t lie.
That doesn’t mean his testimony will necessarily hurt Trump; it’s quite possible his answers could be helpful to the former president. But prosecutors would still very much like to understand how much of a declassification defense Trump may have, and Patel may be the witness most able to explain that.
quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:17 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
"En weten jullie hoeveel het kostte om een stang door heel Europa op te hangen waar aan dat IJzeren Gordijn werd opgehangen? Miljarden. En de IJzeren Vitrage natuurlijk, nog zo'n bedrag. En op sommige plekken moest er een IJzeren Luxaflex komen, dat was ook niet gratis!"
Godzijdank voor Grassley is zijn aanhang te dom om te begrijpen wat hij zegt.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:17 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
"En weten jullie hoeveel het kostte om een stang door heel Europa op te hangen waar aan dat IJzeren Gordijn werd opgehangen? Miljarden. En de IJzeren Vitrage natuurlijk, nog zo'n bedrag. En op sommige plekken moest er een IJzeren Luxaflex komen, dat was ook niet gratis!"
Konden ze echt geen betere kandidaat vinden dan die Fetterman ?quote:Op vrijdag 4 november 2022 16:09 schreef Kijkertje het volgende:
Oprah Winfrey (die Dr. Oz groot maakte in haar show) steunt nu openlijk Fetterman:
[ twitter ]
Hij kreeg een hersenbloeding na de primaries. Dus, ik den het niet.quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:54 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Konden ze echt geen betere kandidaat vinden dan die Fetterman ?
Heel erg triest wat hem is overkomen , maar als je niet eens normaal een zin kan zeggen , dan kan je beter een stap terug doen en revalideren.
Fetterman is een prima kandidaat, daar is niets aan veranderd. Volgens zijn artsen zal zijn spraak ook volledig herstellen en is er cognitief geen probleem dus waarom zou hij?quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:54 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Konden ze echt geen betere kandidaat vinden dan die Fetterman ?
Heel erg triest wat hem is overkomen , maar als je niet eens normaal een zin kan zeggen , dan kan je beter een stap terug doen en revalideren.
Ik denk dat er wel meer kandidaten (R+D) zijn waar je je vraagtekens bij kan zetten.quote:Op zaterdag 5 november 2022 00:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hij kreeg een hersenbloeding na de primaries. Dus, ik den het niet.
Waarom vraag je je eigenlijk niet af waarom de Republikeinen geen betere kandidaat konden vinden die zonder hersenbloeding alsnog mentaal gemankeerd is?
Hij zal prima zijn , maar las je tijdens de campagne tijd , geen hele zin kan maken , dan kan je beter iemand anders op pad sturen. Ik hoop ook voor hem dat het allemaal goed komt , met z'n gezondheid. Ik heb de filmpjes gezien , ondanks dat het best lachwekkend was (leedvermaak is ook vermaakquote:Op zaterdag 5 november 2022 00:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Fetterman is een prima kandidaat, daar is niets aan veranderd. Volgens zijn artsen zal zijn spraak ook volledig herstellen en is er cognitief geen probleem dus waarom zou hij?
Vanmorgen hoorde ik Oprah’s verklaring: zij las ‘gewoon’ alle democratische namen voor, die van belang zijn in de diverse staten. Plus “de incredible Stacy Adams. “quote:Op vrijdag 4 november 2022 16:09 schreef Kijkertje het volgende:
Oprah Winfrey (die Dr. Oz groot maakte in haar show) steunt nu openlijk Fetterman:
[ twitter ]
Wat doet het nationaal archief dan eigenlijk met al die dingen? Laat trump lekker met de golfclubs van abe golven als hij in ruil daarvoor uit het beeld verdwijnt.quote:Op zondag 6 november 2022 00:25 schreef Kijkertje het volgende:
Buiten de documenten is de Nat. Archives ook nog steeds op zoek naar een heleboel giften van buitenlandse regeringen:
[ twitter ]
[ twitter ]
Even though heads of state have traditionally exchanged gifts as expressions of goodwill, the Constitution (Article I, Section 9) prohibits anyone in the US Government from receiving a personal gift from a foreign head of state without the consent of Congress. Today, the handling of gifts from a foreign official to any Federal Government employee, including the President, is largely governed by the Foreign Gifts and Decorations Act of 1966 and further legislation passed in 1977. Congress has allowed Federal employees to retain any gift from a foreign government, as long as the total US retail value of the gifts presented at one occasion does not exceed an amount established by the General Services Administration (GSA).[1] Foreign official gifts over this “minimal value” are considered gifts to the people of the United States, which the recipient must purchase from GSA, at fair market value, in order to retain. The White House Gift Unit sees to the disposition of foreign official gifts that the President and First Lady do not retain.quote:Op zondag 6 november 2022 00:25 schreef Kijkertje het volgende:
Buiten de documenten is de Nat. Archives ook nog steeds op zoek naar een heleboel giften van buitenlandse regeringen:
[ twitter ]
[ twitter ]
.quote:The law does allow the employee to accept gifts valued at $415 or less, which is considered the minimal value. This value is revised approximately every three years
Trump verdwijnt niet, Al maak je hem eigenaar van alle federale landen in de VS, dan nog verdwijnt hij niet.quote:Op zondag 6 november 2022 09:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat doet het nationaal archief dan eigenlijk met al die dingen? Laat trump lekker met de golfclubs van abe golven als hij in ruil daarvoor uit het beeld verdwijnt.
Ze gaan het nooit zeggen maar de Republikeinen zitten natuurlijk helemaal niet te wachten op kandidaat Trump. Naast dat hij mogelijk in de gevangenis zit als hij gekozen wordt, is de hele Republikeinse strategie gericht op voter suppression. Hun laatste populaire presidentskandidaat die op basis van stemmen kon winnen is 20 jaar geleden en daar hadden ze 9/11 bij nodig. Haal je dat weg ben je al 40 jaar terug. Maar zorg ervoor dat jonge mensen vier banen nodig hebben en hun bloed moeten verkopen om rond te komen, verbied mail in voting en ze komen allemaal niet opdagen bij de verkiezingen, maar je eigen volgevreten pensionados wel. En die strategie werkt prima. Behalve bij Trump. Dat is een rode lap waar de Democratische stemmer als het nodig is haar baan voor opzegt om te kunnen stemmen. Dan stemmen ze desnoods half lijk Biden met een record aantal stemmen het presidentschap in. Dat soort engagement kan de Republikeinse partij helemaal niet gebruiken.quote:Op maandag 7 november 2022 11:15 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ twitter ]
Dit wordt nog wat...ze vreten elkaar op straks. Everything Trump Touches Dies.
Geweldige popcorn momenten worden het...
In de Trump wereld heeft men geen stemmers overgehaald die blijven bij hoog en laag volhouden dat er gefraudeerd is.quote:Op maandag 7 november 2022 12:15 schreef MoreDakka het volgende:
Leuk verhaal, tot je je herinnert dat Trump meer mensen overhaalde om te stemmen dan wie dan ook. Behalve Biden dus, gelukkig.
Tegelijkertijd verloren de Republikeinen onder Trump het Huis, de Senaat en het presidentschap.quote:Op maandag 7 november 2022 12:15 schreef MoreDakka het volgende:
Leuk verhaal, tot je je herinnert dat Trump meer mensen overhaalde om te stemmen dan wie dan ook. Behalve Biden dus, gelukkig.
Maar zn punt blijft staan. onbegrijpelijk, maar genoeg domvolk dat hem als heilige ziet.quote:Op maandag 7 november 2022 12:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tegelijkertijd verloren de Republikeinen onder Trump het Huis, de Senaat en het presidentschap.
Juist, zelfs met een enorme boost in Republikeinse stemmen kunnen ze niet winnen.quote:Op maandag 7 november 2022 12:15 schreef MoreDakka het volgende:
Ik zou het tegendeel niet durven beweren. Maar speknek heeft gelijk wanneer hij stelt dat de Republikeinen klaar zijn met Trump - als hij tenminste doelt op het partijkader.quote:Op maandag 7 november 2022 13:21 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Maar zn punt blijft staan. onbegrijpelijk, maar genoeg domvolk dat hem als heilige ziet.
Je kan veel over hem zeggen maar niet dat hij niet populair is onder zijn kiezers.
[doem]quote:Op maandag 7 november 2022 14:20 schreef duitseboy het volgende:
Morgen dus de Midterms en lijkt een winst voor de Republikeinen te worden. Trump zou dan dus komende week zijn kandidatuur bekend maken voor een derde aanloop naar de nominatie van de partij. Wat een ellende. Dat wordt een gigantische zooi als die man wederom de nominee wordt.
das wel het droom scenario van de GOP ja. gekke is dat polling op dit moment totaal ondoorzichtig is. zichzelf voor de gek houden, schimmige bureautjes die met inflated stats Geld rapen of alvast het veldwerk voor een fraude claim als het toch nog fout gaatquote:Op maandag 7 november 2022 15:55 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
[doem]
tweetraps raket natuurlijk. Republikeinen winnen het huis, Trump wordt kandidaat en de 6 januari commissie wordt ontbonden of min of meer bevroren. Er komt geen zinnig stukje policy meer bij de senaat terecht en gedeadlockte ouwe man Biden is 2 jaar een sitting duck waardoor Trump eenvoudig het stokje weer kan overnemen. Angst om huis en/of senaat kwijt te raken is dan niet meer aanwezig gezien de meeste rode staten inmiddels door wetgeving mogen bepalen wie er wint en slechte resultaten kunnen genegeerd worden.
[/doem]
Naja, de Amerikanen willen het duidelijk zelf, anders was de opkomst wel 90% geweest onder democraten.
Maar het punt was niet dat Trump geen stemmen trok, maar dat hij zoveel anti-stemmen trekt dat je de popular vote nog steeds niet kan winnen en zelfs de verkiezingen verliest terwijl alle belemmeringen in je voordeel zouden moeten werken.quote:Op maandag 7 november 2022 13:21 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Maar zn punt blijft staan. onbegrijpelijk, maar genoeg domvolk dat hem als heilige ziet.
Je kan veel over hem zeggen maar niet dat hij niet populair is onder zijn kiezers.
Maar zou het Early Voting niet veel meer richting de Democraten getrokken zijn en juist verder weg van de Republikeinen de afgelopen 2 jaar, na alle heisa rond 2020. Vertekent dat dan niet de doorrekening richting de stemtotalen?quote:
In Florida hebben ze nu bar slecht weer. Veel Floridians zijn niet van plan in noodweer in de rij te staan. Vooral de oudere garde blijft liever thuis. Dat kan gevolgen hebben voor de midtermsquote:Op maandag 7 november 2022 21:35 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar zou het Early Voting niet veel meer richting de Democraten getrokken zijn en juist verder weg van de Republikeinen de afgelopen 2 jaar, na alle heisa rond 2020. Vertekent dat dan niet de doorrekening richting de stemtotalen?
Ja, dus het zegt nog zeker niet alles, maar dat was ook al bij de presidentsverkiezingen van 2020, en dat leidde uiteindelijk tot toch wel een redelijk grote overwinning.quote:Op maandag 7 november 2022 21:35 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar zou het Early Voting niet veel meer richting de Democraten getrokken zijn en juist verder weg van de Republikeinen de afgelopen 2 jaar, na alle heisa rond 2020. Vertekent dat dan niet de doorrekening richting de stemtotalen?
Dat ligt puur en alleen maar aan waar die boost in stemmen plaatsvindt. Vier staten bepalen min of meer wie president wordt. Daar hebben de Democraten gigantisch gefaald in 2016 en hebben dat hersteld in 2020.quote:Op maandag 7 november 2022 13:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Juist, zelfs met een enorme boost in Republikeinse stemmen kunnen ze niet winnen.
Trump trok veel stemmen, maar Biden gewoon meer in de belangrijkste staten. Biden is dan ook een veel betere kandidaat, voor sommige van de posters hier is hij gewoon niet links genoeg.quote:Op maandag 7 november 2022 16:56 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar het punt was niet dat Trump geen stemmen trok, maar dat hij zoveel anti-stemmen trekt dat je de popular vote nog steeds niet kan winnen en zelfs de verkiezingen verliest terwijl alle belemmeringen in je voordeel zouden moeten werken.
quote:The new laws have been challenged in court. A U.S. District judge in Florida struck down many of the most controversial changes earlier this year, in an opinion that cited the state’s “grotesque history of racial discrimination.” The DeSantis administration appealed, and an appellate court overturned the judge’s decision, leaving the laws in place for now.
Hier in Nederland zie je toch ook een hoop mensen op de PVV stemmen met een programma van 1a4 tje? Kijk naar het aantal zetels die Omtzigt in de peiling heeft zonder partij laat staan programma......quote:Op woensdag 2 november 2022 22:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
Écht, hóe stóm zijn die mensen? Er ís géen Rep plan! Niks land besturen, en regeren.
Alleen maar heersen.
De beste man is geboren in 1946. Dus in 2024 is hij 78 .....quote:Op dinsdag 8 november 2022 04:26 schreef Kijkertje het volgende:
Trump had het in zijn hoofd gehaald om op de vooravond van de midterms zijn kandidaatschap aan te kondigen:
[ twitter ]
Hij heeft zich idd bedacht, het wordt de 15e:
[ twitter ]
Mensen stemmen doorgaans niet op het partijprogramma maar meer op de persoon.quote:Op dinsdag 8 november 2022 01:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hier in Nederland zie je toch ook een hoop mensen op de PVV stemmen met een programma van 1a4 tje? Kijk naar het aantal zetels die Omtzigt in de peiling heeft zonder partij laat staan programma......
Onzin, dat is juist wel bepalend voor veel mensen, alleen mensen die graag alle buitenlanders weg willen hebben kijken niet naar een programma of dat ie uitvoerbaar is, want verdragen, mensenrechten en de grondwet maken geen reet uit. Veruit de meeste mensen zijn wat meer begaan met de uitvoerbaarheid van ene programma.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:02 schreef Chivaz het volgende:
Vooral in Nederland is het programma totaal niet relevant.
Bron?quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Slechts bij een beperkt deel van de populatie. Maar dat deel van de populatie heeft toch al een voorkeur voor min of meer "charismatische" en "sterke" leiders die ze verteld wat ze moet doen en aan wie ze een hekel moeten hebben.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mensen stemmen doorgaans niet op het partijprogramma maar meer op de persoon.
De conservatieve rechtse bubbel waar sommige users in zitten waar men zelfs de VVD al links vindt.quote:
Voor jou dus.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mensen stemmen doorgaans niet op het partijprogramma maar meer op de persoon.
Laten we hopen dat de natuur op tijd zijn werk doetquote:Op dinsdag 8 november 2022 09:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De beste man is geboren in 1946. Dus in 2024 is hij 78 .....
Is er nu echt geen nieuwe generatie bij zowel Democraten of Republikeinen ? Of houdt Donald alles gegijzeld ?
dan kom je uit bij DeSantis of Hawley, weet niet wat erger is op dit momentquote:Op dinsdag 8 november 2022 09:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Is er nu echt geen nieuwe generatie bij zowel Democraten of Republikeinen ? Of houdt Donald alles gegijzeld ?
Donald vernielt iedereen die hem op zou kunnen volgen. Voorheen was Liz Cheney de grote vrouw, maar die maakt geen kans meer, en Pence heeft nog steeds de meute achter zich aan. De Santis zal moeten wachten tot Trump dood is, en hopen dat Don Jr. niet naar voren gesnoven wordt.quote:Op dinsdag 8 november 2022 09:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik verwacht ook een Newsom. Die vreet Rhonda Santis iig opquote:Op dinsdag 8 november 2022 11:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Donald vernielt iedereen die hem op zou kunnen volgen. Voorheen was Liz Cheney de grote vrouw, maar die maakt geen kans meer, en Pence heeft nog steeds de meute achter zich aan. De Santis zal moeten wachten tot Trump dood is, en hopen dat Don Jr. niet naar voren gesnoven wordt.
Bij de Democraten zijn het vooral Newsom en Buttigieg die de volgende lichting vertegenwoordigen, maar Buttigieg had eigenlijk net als Trump zijn naam moeten veranderen om kans te maken. Voor 2024 gaat het er vooral om hoe fit Biden blijft of dat Newsom in gaat vallen of nog even wacht.
Elke coalitie-onderhandelingen word het partijprogramma in de prullenbak gegooid. Het zou beter zijn om te stemmen voor een regeerakkoord ipv welke poppetjes mogen onderhandelen.quote:
Ik ben benieuwd of Newsom iets kan doen tegen DeSantis. Vooralsnog heeft Newsom niet echt een geweldig termijn gehad en als ik zie hoe de steden in Californië erbij liggen plus het feit dat mensen eerder vertrekken naar Californië ipv andersom dan zie ik niet in hoe Newsom ook maar iets in de melk te brokkelen heeft.quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:11 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik verwacht ook een Newsom. Die vreet Rhonda Santis iig op
Pete vind ik echt fantastisch. Die is zo sterk maar ziet er een beetje uit als Balkenende.
De laatste tijd ook wat meer gelet op Josh Shapiro. De, waarschijnlijk, nieuwe Gov van Pennsylvania. Dat wordt ook een grote naam, denk ik. Hij heeft veel weg van Obama. Heeft visie, kan samenwerken, is bijzonder strijdbaar en kan echt geweldig speechen. Misschien iemand voor '28.
En ik verwacht na de midterms eigenlijk ook wel meer te zien van Harris.
Ik denk Buttigieg eigenlijk. Newsom heeft Californisch beleid dat niet universeel in de smaak zal vallen. Buttigieg heeft niet echt ballast voor zover ik weet (afgezien van zijn sexuele voorkeur wat imho uiteraard geen rol zou moeten spelen, maar ja). Lastig om hem dus aan te vallen, afgezien van zijn weinige ervaring.quote:Op dinsdag 8 november 2022 11:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Donald vernielt iedereen die hem op zou kunnen volgen. Voorheen was Liz Cheney de grote vrouw, maar die maakt geen kans meer, en Pence heeft nog steeds de meute achter zich aan. De Santis zal moeten wachten tot Trump dood is, en hopen dat Don Jr. niet naar voren gesnoven wordt.
Bij de Democraten zijn het vooral Newsom en Buttigieg die de volgende lichting vertegenwoordigen, maar Buttigieg had eigenlijk net als Trump zijn naam moeten veranderen om kans te maken. Voor 2024 gaat het er vooral om hoe fit Biden blijft of dat Newsom in gaat vallen of nog even wacht.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Elke coalitie-onderhandelingen word het partijprogramma in de prullenbak gegooid.
Californie doet inderdaad veel te weinig tegen de drugsoverlast, wat dat betreft is het net een rode staat.quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of Newsom iets kan doen tegen DeSantis. Vooralsnog heeft Newsom niet echt een geweldig termijn gehad en als ik zie hoe de steden in Californië erbij liggen plus het feit dat mensen eerder vertrekken naar Californië ipv andersom dan zie ik niet in hoe Newsom ook maar iets in de melk te brokkelen heeft.
Dat is niet het enige, de enorme dakloosheid, grondprijzen, gebrek aan water en energie, de criminaliteit in de grote steden etc etc.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:30 schreef speknek het volgende:
[..]
Californie doet inderdaad veel te weinig tegen de drugsoverlast, wat dat betreft is het net een rode staat.
Misschien omdat het historisch goed gaat met Californië? Ze zijn vrijwel de 4e economie ter wereld. Net zo groot als Duitslandquote:Op dinsdag 8 november 2022 12:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of Newsom iets kan doen tegen DeSantis. Vooralsnog heeft Newsom niet echt een geweldig termijn gehad en als ik zie hoe de steden in Californië erbij liggen plus het feit dat mensen eerder vertrekken naar Californië ipv andersom dan zie ik niet in hoe Newsom ook maar iets in de melk te brokkelen heeft.
https://www.welfareinfo.org/poverty-rate/florida/miamiquote:Op dinsdag 8 november 2022 13:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is niet het enige, de enorme dakloosheid, grondprijzen, gebrek aan water en energie, de criminaliteit in de grote steden etc etc.
Die Newsom maakt geen schijn van kans, DeSantis zou alleen maar beelden hoeven te laten zien van de daklozen en de dieven die zonder enige tegenstand naar hartelust kunnen roven.
Feiten? Die zijn links, dat weet je toch.quote:Op dinsdag 8 november 2022 14:07 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
https://www.welfareinfo.org/poverty-rate/florida/miami
https://www.welfareinfo.org/poverty-rate/california/san-francisco
Gewoon even snel gevonden bij de eerste site. Zoek de cijfers allemaal maar eens op. Zijn echt superhandige feiten om een discussie mee in te gaan
Oh dus niet voor de GroenLinkser die op qua programma toch wel andere partij D66’er stemde wegens Kaag?quote:Op dinsdag 8 november 2022 11:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De conservatieve rechtse bubbel waar sommige users in zitten waar men zelfs de VVD al links vindt.
In Californië wonen 40 miljoen mensen, en dat worden er steeds minder. Overigens loop ik nog altijd liever rond in een buitenwijk van Londen dan een buitenwijk van LA.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:52 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Misschien omdat het historisch goed gaat met Californië? Ze zijn vrijwel de 4e economie ter wereld. Net zo groot als Duitsland
Daarnaast wonen er 80 miljoen mensen in CA en heeft het meerdere grote steden en daarbij behorende armoede. Grote steden hebben armoede. In delen van Parijs en Londen is het exact hetzelfde als die beelden van LA die ze pushen op de right-wing kanalen. Dat hoort (helaas)bij steden van dit formaat.
Google bijvoorbeeld eens op "poverty in large cities". Er zal een wereld voor je opengaan. En je zult geheid voor jezelf concluderen dat je wederom in een lulverhaal van FoxNews bent getrapt.
Tip: check de lokale kranten wat er allemaal echt gebeurt. Dan zul je vele mooie verhalen en dito plaatjes zien en snap je ook iets beter waarom Newsom zo geliefd is.
Succes Chivazke!
Ja, pardon, zijn er idd 40 miljoen. Des te knapper dat eenzelfde economie hebben als Duitsland met 83 miljoen mensen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 14:34 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
In Californië wonen 40 miljoen mensen, en dat worden er steeds minder. Overigens loop ik nog altijd liever rond in een buitenwijk van Londen dan een buitenwijk van LA.
Komt met name door San Fransisco met haar Sillicon Valley, en daar hebben ze ook alle andere Amerikanen en Europeanen voor nodig.quote:Op dinsdag 8 november 2022 14:38 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ja, pardon, zijn er idd 40 miljoen. Des te knapper dat eenzelfde economie hebben als Duitsland met 83 miljoen mensen.
quote:Op dinsdag 8 november 2022 14:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Feiten? Die zijn links, dat weet je toch.
Dat is nauwelijks het geval, alleen in 2020 nam de bevolking van Californie af met 200.000, in alle andere jaren steeg de bevolking.quote:Op dinsdag 8 november 2022 14:34 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
In Californië wonen 40 miljoen mensen, en dat worden er steeds minder. Overigens loop ik nog altijd liever rond in een buitenwijk van Londen dan een buitenwijk van LA.
Maar komt dat in de buitenwijken van LA dan door de zwervers of de zwaar bewapende gangs zoals de bloods of the crips die daar al ruim 50 jaar rondslingeren?quote:Op dinsdag 8 november 2022 14:34 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik kom anders graag in Brussel. Niet zo graag als in Brugge, maar verder prima hoor.quote:Op dinsdag 8 november 2022 14:45 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Komt met name door San Fransisco met haar Sillicon Valley, en daar hebben ze ook alle andere Amerikanen en Europeanen voor nodig.
Brussel heeft ook veruit het beste GDP in België. Toch ken ik niemand die graag in Brussel komt.
Overigens is dat getal het regionaal inkomen, als iemand in Californië 120.000 dollar verdient en daarvoor eigenlijk nog steeds niet genoeg heeft om dichtbij zijn werk te wonen, en iemand in New Hampshire 70.000 en daardoor prima rondkomt is die gene in New Hampshire beter uit terwijl jouw getalletje Californië zegt.
Nee maar Silicon Valley = links en San Francisco uiteraard ook dus het is allemaal hetzelfde, namelijk fout.quote:Op dinsdag 8 november 2022 15:13 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik kom anders graag in Brussel. Niet zo graag als in Brugge, maar verder prima hoor.
En je hebt vast gelijk verder maar wat heeft het ermee te maken dat er in Miami blijkbaar meer mensen onder de armoedegrens leven dan in SF?
En Silicon Valley is San Jose hè...geen SF.
? Sorry? Wat een belachelijk opmerking. Ik ben helemaal geen Republikein of Democraat, ik ben geeneens een Amerikaan. Als ik daar zou mogen stemmen had ik 2012 op Romney gestemd, 2016 Trump en 2020 op Biden.quote:Op dinsdag 8 november 2022 15:14 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nee maar Silicon Valley = links en San Francisco uiteraard ook dus het is allemaal hetzelfde, namelijk fout.
Komt door Democraten die doen alsof ze voor de bevolking in die wijken zijn, terwijl ze het buiten verkiezingen weinig boeit wat naast de snelweg gebeurd.quote:Op dinsdag 8 november 2022 15:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar komt dat in de buitenwijken van LA dan door de zwervers of de zwaar bewapende gangs zoals de bloods of the crips die daar al ruim 50 jaar rondslingeren?
Dit kan je vast verder onderbouwen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 15:21 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Komt door Democraten die doen alsof ze voor de bevolking in die wijken zijn, terwijl ze het buiten verkiezingen weinig boeit wat naast de snelweg gebeurd.
Toch vreemd met jou logica dat de opkomst in sommige rode staten dan alsnog lager was dan in Californië.quote:Op dinsdag 8 november 2022 15:21 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Komt door Democraten die doen alsof ze voor de bevolking in die wijken zijn, terwijl ze het buiten verkiezingen weinig boeit wat naast de snelweg gebeurd.
Overigens ook een van de redenen dat de opkomst zo laag is.
Dit valt op te lossen met veel beter blauw beleid en juist extreem verslechteren onder rood beleid. Dakloosheid, gebrekkige infrastructuur zijn júist zaken die je op kunt lossen met méér social security/services en niet minder. Zelfde met criminaliteit. Er is een reden dat er minder criminaliteit is in landen waar men minder streng en vaak straft en meer inzet op terugkeer in de samenleving.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is niet het enige, de enorme dakloosheid, grondprijzen, gebrek aan water en energie, de criminaliteit in de grote steden etc etc.
Die Newsom maakt geen schijn van kans, DeSantis zou alleen maar beelden hoeven te laten zien van de daklozen en de dieven die zonder enige tegenstand naar hartelust kunnen roven.
mwah, ik denk dat het altijd fout is om bij zulke problematiek een of/of-oplossing voor te stellen...quote:Op dinsdag 8 november 2022 16:22 schreef Knipoogje het volgende:
Extreme criminaliteit in de buitenwijken (bovengenoemde crips vs bloods) kun je beter oplossen door extra miljoenen te steken in educatie daar dan in handhaving.
Harde straffen zijn op geen enkele manier preventief. Het werkt goed als wraak in de USA, maar verder is de criminaliteit hoog ondanks de hoge straffen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 17:35 schreef RM-rf het volgende:
[..]
mwah, ik denk dat het altijd fout is om bij zulke problematiek een of/of-oplossing voor te stellen...
zowel een politiek van enkel hard straffen of handhaven is fout, als een politiek van enkel veel geld in sociale structuren steken.
Een goede politiek is dat je beide doet... zowel strenge handhaving als ook sociale hoop en kansen laten ontstaan, maar dat is meestal niet zo populair bij politici die vooral ook willen bezuinigen (en dat willen ze eigenlijk allemaal) en dan het geld in sociale zaken of educatie steken, zien als iets dat uit het budget voor politie en handhaving betald moet worden, of anddersom, daarop extra bezuinigen om maar veel meer geld naar politie te laten gaan (en zeker in veel lokale gemeenschappen is ook dat veel politie en handhaving ook veelvuldig betaald moeten worden van de inkomsten uit boetegelden, waardoor buurten met veel onveiligheid en criminaliteit ook nog eens getroffen worden door een politie-handhaving die ook extra gericht is op het innen van boetes, veelvuldig bij mensen die al aan de onderkant qua financieen zitten )
Democraten zijn nogal stevig vertegenwoordigd onder minderheden dus jouw logica snap ik niet zo goed.quote:Op dinsdag 8 november 2022 15:21 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Overigens ook een van de redenen dat de opkomst zo laag is.
Crips and bloods zijn niet de buitenwijken. Dat zijn de innercity ghetto wijken. De buitenwijken is waar degenen wonen die het wat beter hebben.quote:Op dinsdag 8 november 2022 16:22 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dit valt op te lossen met veel beter blauw beleid en juist extreem verslechteren onder rood beleid. Dakloosheid, gebrekkige infrastructuur zijn júist zaken die je op kunt lossen met méér social security/services en niet minder. Zelfde met criminaliteit. Er is een reden dat er minder criminaliteit is in landen waar men minder streng en vaak straft en meer inzet op terugkeer in de samenleving.
Extreme criminaliteit in de buitenwijken (bovengenoemde crips vs bloods) kun je beter oplossen door extra miljoenen te steken in educatie daar dan in handhaving.
Maar de pakkans en handhaving an sich heeft wél direkte invloed en is gewoon onmisbaar voor gebieden die door hoge criminaliteit getroffen worden...quote:Op dinsdag 8 november 2022 17:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Harde straffen zijn op geen enkele manier preventief. Het werkt goed als wraak in de USA, maar verder is de criminaliteit hoog ondanks de hoge straffen.
Niet bepaald Fox News en niet bepaald alleen in de achterbuurten. San Francisco is niet veel beter gezien de beelden en de vele mensen die uit de stad trekken vanwege de stank en naalden op het trottoir.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:52 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Misschien omdat het historisch goed gaat met Californië? Ze zijn vrijwel de 4e economie ter wereld. Net zo groot als Duitsland
Daarnaast wonen er 80 miljoen mensen in CA en heeft het meerdere grote steden en daarbij behorende armoede. Grote steden hebben armoede. In delen van Parijs en Londen is het exact hetzelfde als die beelden van LA die ze pushen op de right-wing kanalen. Dat hoort (helaas)bij steden van dit formaat.
Google bijvoorbeeld eens op "poverty in large cities". Er zal een wereld voor je opengaan. En je zult geheid voor jezelf concluderen dat je wederom in een lulverhaal van FoxNews bent getrapt.
Tip: check de lokale kranten wat er allemaal echt gebeurt. Dan zul je vele mooie verhalen en dito plaatjes zien en snap je ook iets beter waarom Newsom zo geliefd is.
Succes Chivazke!
Californië is al heel lang een blauwe staat, waarom denk je dat het niet lukt om daar iets fatsoenlijks te regelen voor de burgers daar?quote:Op dinsdag 8 november 2022 16:22 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dit valt op te lossen met veel beter blauw beleid en juist extreem verslechteren onder rood beleid. Dakloosheid, gebrekkige infrastructuur zijn júist zaken die je op kunt lossen met méér social security/services en niet minder. Zelfde met criminaliteit. Er is een reden dat er minder criminaliteit is in landen waar men minder streng en vaak straft en meer inzet op terugkeer in de samenleving.
Blijkbaar zien de burgers dat anders aangezien ze Democratisch blijven stemmen. Of mischien zijn ze intelligenter in California en weten ze dat Republikeins beleid je leven bekort, het zou zo maar kunnen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Californië is al heel lang een blauwe staat, waarom denk je dat het niet lukt om daar iets fatsoenlijks te regelen voor de burgers daar?
En hoe zit het met persoonlijke vrijheid om maar iets te noemen? Bij DeSantis weten de Amerikanen dat hij dat hoog in het vaandel heeft staan. Geen lockdowns, geen covidpas etc etc.quote:Op dinsdag 8 november 2022 14:07 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
https://www.welfareinfo.org/poverty-rate/florida/miami
https://www.welfareinfo.org/poverty-rate/california/san-francisco
Gewoon even snel gevonden bij de eerste site. Zoek de cijfers allemaal maar eens op. Zijn echt superhandige feiten om een discussie mee in te gaan
Florida had wel een lockdown. Covidpas bestond nergens in de VS vziwquote:Op dinsdag 8 november 2022 18:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En hoe zit het met persoonlijke vrijheid om maar iets te noemen? Bij DeSantis weten de Amerikanen dat hij dat hoog in het vaandel heeft staan. Geen lockdowns, geen covidpas etc etc.
Dat is wat de Amerikanen bij zal blijven en niet het feit dat het economisch voor de wind gaat in Californië.
De laatste republikein was Arnold. Als hij Arnold niet was dan was hij nooit gouverneur geweest, maar dat vergeet je ook maar voor het gemak omdat het niet uitkomt.quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Blijkbaar zien de burgers dat anders aangezien ze Democratisch blijven stemmen. Of mischien zijn ze intelligenter in California en weten ze dat Republikeins beleid je leven bekort, het zou zo maar kunnen.
Overigens heeft Californie diverse Republikeinse gouverneurs gehad maar dat vergeet je uiteraard als het niet uitkomt.
Onzin. De belangrijkste reden dat Democraten hard verliezen is inflatie.quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En hoe zit het met persoonlijke vrijheid om maar iets te noemen? Bij DeSantis weten de Amerikanen dat hij dat hoog in het vaandel heeft staan. Geen lockdowns, geen covidpas etc etc.
Dat is wat de Amerikanen bij zal blijven en niet het feit dat het economisch voor de wind gaat in Californië.
Een hele korte, en toen de feiten omtrent covid boven tafel kwamen toen nam DeSantis het moedige besluit om de lockdowns te laten voor wat het is.quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Florida had wel een lockdown. Covidpas bestond nergens in de VS vziw
Nee, dat vergeet ik niet en Arnold was een gematigde Republikein, dat is wel relevant maar Arnold was en is niet de enige Republikein die gematigd is.quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De laatste republikein was Arnold. Als hij Arnold niet was dan was hij nooit gouverneur geweest, maar dat vergeet je ook maar voor het gemak omdat het niet uitkomt.
Klopt, maar het ging om een eventuele race tussen Newsom en DeSantis. Er werd hier geclaimd dat Newsom dat met twee vingers in zijn neus zou winnen, ik betwist dat.quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onzin. De belangrijkste reden dat Democraten hard verliezen is inflatie.
Nou, jij claimt dat DeSantis zich niet verkiesbaar gaat stellen dus dan is het onomstreden dat Newsom het wint, lijkt mijquote:Op dinsdag 8 november 2022 19:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Klopt, maar het ging om een eventuele race tussen Newsom en DeSantis. Er werd hier geclaimd dat Newsom dat met twee vingers in zijn neus zou winnen, ik betwist dat.
In 2024 niet, na zijn 2e termijn in Florida verwacht ik wel degelijk dat hij het gaat doen. En mensen zouden juist blij moeten zijn, dit is een man die kan verbinden.quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, jij claimt dat DeSantis zich niet verkiesbaar gaat stellen dus dan is het onomstreden dat Newsom het wint, lijkt mij
Mwah, hij kan wappies verbinden en de culture warrior uithangen maar zodra het mis gaat houdt hij zijn handje op bij Biden en valt zijn kritiek op Biden ineens stil.quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
In 2024 niet, na zijn 2e termijn in Florida verwacht ik wel degelijk dat hij het gaat doen. En mensen zouden juist blij moeten zijn, dit is een man die kan verbinden.
Dat heeft hij wel bewezen vind ik in Florida waar hij in een swingstate flink voorloopt op zijn tegenstander.
Verbinden? Ga toch weg man, DeSantis is net zo erg als Trump op dat gebied.quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
In 2024 niet, na zijn 2e termijn in Florida verwacht ik wel degelijk dat hij het gaat doen. En mensen zouden juist blij moeten zijn, dit is een man die kan verbinden.
Dat heeft hij wel bewezen vind ik in Florida waar hij in een swingstate flink voorloopt op zijn tegenstander.
Je hebt het over de natuurramp waar een gouverneur het recht heeft om hulp te vragen van de federale overheid?quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mwah, hij kan wappies verbinden en de culture warrior uithangen maar zodra het mis gaat houdt hij zijn handje op bij Biden en valt zijn kritiek op Biden ineens stil.
Nee, ik heb het over de toon van DeSantis die 180 graden is gedraaid toen hij Biden nodig had.quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je hebt het over de natuurramp waar een gouverneur het recht heeft om hulp te vragen van de federale overheid?
Bizar dat je hem daar op aanvalt, vind je soms dat hij de burgers het slachtoffer moet laten zijn omwille van een persoonlijke vete?
Je bedoelt dat hij de politiek even opzij heeft gezet om vervolgens met Biden te zorgen dat de slachtoffers het beste geholpen kunnen worden? Ik snap even niet wat je hier zo vreemd aan vind, had jij het serieus liever anders gezien?quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, ik heb het over de toon van DeSantis die 180 graden is gedraaid toen hij Biden nodig had.
Diezelfde DeSantis die noodhulp aan een andere staat een paar maanden daarvoor wilde blokkeren? Die DeSantis? Een Windvaan eerste klas. Maar ach in de US of A, wint niet de beste, maar de grootste leugenaarquote:Op dinsdag 8 november 2022 19:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je bedoelt dat hij de politiek even opzij heeft gezet om vervolgens met Biden te zorgen dat de slachtoffers het beste geholpen kunnen worden? Ik snap even niet wat je hier zo vreemd aan vind, had jij het serieus liever anders gezien?
Ik steek mijn kop in het zand, want ik vrees dat het niet de goede kant op gaat.quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:37 schreef trein2000 het volgende:
Heeft er iemand een spoorboekje voor de uitslagenavond? Vanaf hoe laat wordt het boeiend?
Stuurt hij nog steeds bussen migranten het hele land door? In het kader van humaniteit en mensen helpen zonder politieke overwegingen…quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:31 schreef Sabata het volgende:
[..]
Diezelfde DeSantis die noodhulp aan een andere staat een paar maanden daarvoor wilde blokkeren? Die DeSantis? Een Windvaan eerste klas. Maar ach in de US of A, wint niet de beste, maar de grootste leugenaar
Een paar maanden daar voor? Heb je een bron want ik weet hier niets van af.quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:31 schreef Sabata het volgende:
[..]
Diezelfde DeSantis die noodhulp aan een andere staat een paar maanden daarvoor wilde blokkeren? Die DeSantis? Een Windvaan eerste klas. Maar ach in de US of A, wint niet de beste, maar de grootste leugenaar
Meestal rond een uur of één zijn de eerste uitslagen bekend. Rond drie, vier uur is wel duidelijk hoe de vlag ervoor staat.quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:37 schreef trein2000 het volgende:
Heeft er iemand een spoorboekje voor de uitslagenavond? Vanaf hoe laat wordt het boeiend?
En dan weer traditioneel Republikeins janken over alle ingezonden stemmen die later geteld worden.quote:Op dinsdag 8 november 2022 20:04 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Meestal rond een uur of één zijn de eerste uitslagen bekend. Rond drie, vier uur is wel duidelijk hoe de vlag ervoor staat.
Definitieve uitslag van alle races zal dagen, of weken, duren.
Er is een twitteraar die een must follow is op verkiezingsavonden. Dave Wasserman, @redistrictquote:Op dinsdag 8 november 2022 20:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dan weer traditioneel Republikeins janken over alle ingezonden stemmen die later geteld worden.
Chivaz moet je niet te serieus nemenquote:Op dinsdag 8 november 2022 20:23 schreef Jabberwocky het volgende:
Wat leuk om hier zoveel discussie te zien over de stad waar ik al ruim vijf jaar woon (LA).![]()
Ik woonde voor LA zeven jaar in Londen en de slechte buurten hier zijn wel degelijk veel slechter dan die in Londen.
Die video van Chivaz is echter ruim een jaar oud en Venice Beach ziet er al een tijd niet meer zo uit. Bron: ik was er afgelopen zaterdag nog.
Mensen die het hebben over "buitenwijken" in LA weten duidelijk niet hoe deze stad in elkaar steekt. De buitenwijken zijn niet het probleem.
Precies de reden waarom ik geen statement wilde maken als ' blauw economisch beleid is nu eenmaal beter dan rood economisch beleid zo bewijst California.... juist omdat ze ook rooie gouverneurs haddenquote:Op dinsdag 8 november 2022 18:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Blijkbaar zien de burgers dat anders aangezien ze Democratisch blijven stemmen. Of mischien zijn ze intelligenter in California en weten ze dat Republikeins beleid je leven bekort, het zou zo maar kunnen.
Overigens heeft Californie diverse Republikeinse gouverneurs gehad maar dat vergeet je uiteraard als het niet uitkomt.
Daarbij moet je ook aantekenen dat de partijen nogal significant van signatuur veranderd zijn door de tijden heen. Schwarzenegger zou nu ook nog kunnen winnen in Californie met hetzelfde programma maar het is mogelijk dat hij geen Republikein zou zijn met dat programma.quote:Op dinsdag 8 november 2022 20:31 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Precies de reden waarom ik geen statement wilde maken als ' blauw economisch beleid is nu eenmaal beter dan rood economisch beleid zo bewijst California.... juist omdat ze ook rooie gouverneurs hadden
Democraten en republikeinen zijn door de decennia heen aardig hetzelfde geweest qua economisch beleid: geleid door dikke lobby's en neo-liberalisme. Het is juist van de laatste decennium dat er steeds meer 'echte' progressieven opduiken die de richting van de democraten bepalen: het leven beter maken voor arbeiders en de minder bedeelden.
Orange County is zo Republikeins als maar zijn kan en dat ligt naast LA. Maar goed, feiten enzoquote:Op dinsdag 8 november 2022 20:33 schreef Jabberwocky het volgende:
In de stad LA alleen al wonen er meer Republikeinen dan in de gehele staat West Virginia, wat me dan opzich wel weer een goed argument lijkt om weg te doen met het electoral college omdat al die Republikeinen hier door beide partijen worden genegeerd.
Maarja.
Hij heeft wel een punt dat de daklozen crisis hier de spuigaten uitloopt, hoewel de beelden in die video niet meer kloppen is het nog steeds een groot probleem en het belangrijkste thema in de burgemeesterverkiezingen die we vandaag hebben.quote:Op dinsdag 8 november 2022 20:29 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Chivaz moet je niet te serieus nemen
Orange County gaat wel langzaam maar zeker steeds meer de blauwe kant op. Katie Porter die ik in deze thread nog wel eens gepost zie worden is een rep in Orange County bijvoorbeeld (en wint hopelijk vandaag een nieuw termijn).quote:Op dinsdag 8 november 2022 20:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Orange County is zo Republikeins als maar zijn kan en dat ligt naast LA. Maar goed, feiten enzo
Wat hebben ze gedaan om de situatie van de daklozen te verbeteren?quote:Op dinsdag 8 november 2022 20:23 schreef Jabberwocky het volgende:
Wat leuk om hier zoveel discussie te zien over de stad waar ik al ruim vijf jaar woon (LA).![]()
Ik woonde voor LA zeven jaar in Londen en de slechte buurten hier zijn wel degelijk veel slechter dan die in Londen.
Die video van Chivaz is echter ruim een jaar oud en Venice Beach ziet er al een tijd niet meer zo uit. Bron: ik was er afgelopen zaterdag nog.
Mensen die het hebben over "buitenwijken" in LA weten duidelijk niet hoe deze stad in elkaar steekt. De buitenwijken zijn niet het probleem.
Boeken verbieden, dat schijnt te helpen volgens DeSantis.quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat hebben ze gedaan om de situatie van de daklozen te verbeteren?
Orange County was Republikeins en stemt sinds 2016 Democratisch en stemt ook steeds meer Democratisch. Er zitten wel aantal swing districtenquote:Op dinsdag 8 november 2022 20:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Orange County is zo Republikeins als maar zijn kan en dat ligt naast LA. Maar goed, feiten enzo
Voor Huis kan het best al vroeg bekend zijn, districten in Virginia kunnen al richting aangeven. Ook vroeg Florida maar dat wordt een slachting voor de Democraten. Senate in NC en NH kunnen mogelijk richting geven wat het mogelijk wordt, maar senate gaat wel tijdje duren. Voor de verwachte nail-biters wordt morgen Amerikaanse tijd pas waarschijnlijk bekend of misschien pas December pas bekend (Georgia) tenzij een blow out wordtquote:Op dinsdag 8 november 2022 19:37 schreef trein2000 het volgende:
Want ze doen niks of zo? Waarom staat Florida als derde op de lijst van alle staten? En wat doen ze daar?quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat hebben de Republikeinen die nu al pak 'm beet 40 jaar de dienst uitmaken in de 9 armste staten van de VS - die dat ook al ongeveer 40 jaar zijn - gepresteerd? Dat we zeg maar kunnen zeggen: zet de GOP aan het werk en de problemen worden aangepakt?quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Morgen pas, veel staten laten alle stemmen tegelijk tellen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 19:37 schreef trein2000 het volgende:
Abortus verbieden.quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:26 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Boeken verbieden, dat schijnt te helpen volgens DeSantis.
quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Want ze doen niks of zo? Waarom staat Florida als derde op de lijst van alle staten? En wat doen ze daar?
Echt verdiep je eerst eens in de problematiek voordat je verwijten gaat maken op grond van politieke voorkeur/ rechtse propaganda napapegaait
Ik heb jullie toch niets gevraagd???quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat hebben de Republikeinen die nu al pak 'm beet 40 jaar de dienst uitmaken in de 9 armste staten van de VS - die dat ook al ongeveer 40 jaar zijn - gepresteerd? Dat we zeg maar kunnen zeggen: zet de GOP aan het werk en de problemen worden aangepakt?
Nee, ik vraag het jou zoals ik dat aan alle Trump-fanboys vraag.quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik heb jullie toch niets gevraagd???
Mijn hemel, wat een stakkers zijn jullie.
En ik vraag jou wat? Wat is het probleemquote:Op dinsdag 8 november 2022 23:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja, zo werkt het niet op een forum, he? Als je hier posts dan mag iedereen reageren, als je dat niet bevalt dan kun je de posts gewoon negeren.quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[..]
[..]
Je hebt het tegen iemand die enkele pagina's terug nog erkende geen idee te hebben wat er in politieke programma's of zelfs regeerakkoorden staat.quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, ik vraag het jou zoals ik dat aan alle Trump-fanboys vraag.
Wat doen Republikeinen precies voor Jan Modaal en lager? Waarom zou het zo fantastisch zijn voor de 'gewone burger' als de partij van de exorbitante belastingverlagingen voor de bedrijven en allerrijksten aan de macht komt?
Het intrekken van de eigen keutel is ook altijd nog een optie.quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, zo werkt het niet op een forum, he? Als je hier posts dan mag iedereen reageren, als je dat niet bevalt dan kun je de posts gewoon negeren.
Ik zeg: doen. Dat wordt weer smullenquote:Op woensdag 9 november 2022 00:02 schreef Kijkertje het volgende:
Trump begint nu al te dreigen met onthullingen over DeSantis:
[ twitter ]
Ik denk alleen dat DeSantis het lef niet heeftquote:Op woensdag 9 november 2022 00:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zeg: doen. Dat wordt weer smullen.
Zijn de early voters meegenomen in deze poll? Dat zijn zo'n 43 miljoen stemmen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:54 schreef Sjemmert het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ouch, red wave incoming ?
Voornamelijk gebeld naar mensen die nog een vaste telefoon hebben en meedoen aan dit soort panels, overwegend blank, ouder dus. Dr vraag is of dit wat zegt. Bemoedigend is het niet nee.quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:54 schreef Sjemmert het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar dat was toen ook vrij specifiek covid gerelateerd, zal nu nog wel zo zijn maar ik zou niet zo maar de verhouding van toen overnemen nu. Kwestie van afwachten.quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:59 schreef speknek het volgende:
Zou kunnen, maar hetzelfde gebeurde na de presidentsverkiezingen. Democraten stemmen meer vooruit en Republikeinen meer op de dag zelf, dus exit polls zijn gunstiger voor de Republikeinen.
Er is nog niet een uitslag binnenquote:Op woensdag 9 november 2022 00:43 schreef MoreDakka het volgende:
Ik denk dat er nog een kleine kans is dat de Senate 50/50 blijft maar het Huis is sowieso verloren.
quote:Op woensdag 9 november 2022 00:39 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Voornamelijk gebeld naar mensen die nog een vaste telefoon hebben en meedoen aan dit soort panels, overwegend blank, ouder dus. Dr vraag is of dit wat zegt. Bemoedigend is het niet nee.
Het is een exit poll...quote:Op woensdag 9 november 2022 00:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zijn de early voters meegenomen in deze poll? Dat zijn zo'n 43 miljoen stemmen.
Ik heb verschillende polls en poll aggregrates in de gaten gehouden de laatste paar weken en dagen. Die zijn niet altijd correct, maar er is vrijwel geen kans dat de Democraten het Huis behouden.quote:Op woensdag 9 november 2022 00:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is nog niet een uitslag binnen
In 2016 waren de Hillary voorpagina’s ook al gedrukt bij wijze van spreken. Eerst zien…quote:Op woensdag 9 november 2022 01:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb verschillende polls en poll aggregrates in de gaten gehouden de laatste paar weken en dagen. Die zijn niet altijd correct, maar er is vrijwel geen kans dat de Democraten het Huis behouden.
De voorspellingen voor de midterms zijn anders dan die voor de presidentsverkiezingen. Totaal niet vergelijkbaar op dat punt. In 2018 en 2020 kwamen de meeste voorspellingen uit wat betreft Congress.quote:Op woensdag 9 november 2022 01:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In 2016 waren de Hillary voorpagina’s ook al gedrukt bij wijze van spreken. Eerst zien…
Geen idee maar ZE zijn iig aan het frauderen!quote:
quote:Op dinsdag 8 november 2022 12:11 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik verwacht ook een Newsom. Die vreet Rhonda Santis iig op
Pete vind ik echt fantastisch. Die is zo sterk maar ziet er een beetje uit als Balkenende.
De laatste tijd ook wat meer gelet op Josh Shapiro. De, waarschijnlijk, nieuwe Gov van Pennsylvania. Dat wordt ook een grote naam, denk ik. Hij heeft veel weg van Obama. Heeft visie, kan samenwerken, is bijzonder strijdbaar en kan echt geweldig speechen. Misschien iemand voor '28.
En ik verwacht na de midterms eigenlijk ook wel meer te zien van Harris.
Dat is niet erg. Integendeel.quote:
Ja dat is jammer maar dat wijkt niet af van de voorspelling.quote:Op woensdag 9 november 2022 04:38 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat is niet erg. Integendeel.
Hier is mooi te vinden over alle posities en de staten! https://www.nbcnews.com/p(...)ts?icid=election_nav
Jammer van Beto, Texas, Demings in Florida en Abrams in Georgia. Heel jammer.
Beetje jammer dat ze haar naam niet eens kunnen spellenquote:Op woensdag 9 november 2022 05:28 schreef Kijkertje het volgende:
En dit is een flip van een Republikeinse zetel naar de Democraten in het Huis:
[ twitter ]
Beetje slordig idd maar verder mag het geen naam hebbenquote:Op woensdag 9 november 2022 05:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Beetje jammer dat ze haar naam niet eens kunnen spellen![]()
quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:54 schreef Sjemmert het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat niet alleen, er is zelfs nog een kans(je) dat de Democraten het Huis behoudenquote:Op woensdag 9 november 2022 06:36 schreef PippenScottie het volgende:
Goeiemorgen. Net wakkker.
Schade lijkt mee te vallen? Dat is een prettige verrassing.
En het lijkt er, at second glance, op dat MAGA kandidaten de hardste klappen krijgen.quote:Op woensdag 9 november 2022 06:44 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat niet alleen, er is zelfs nog een kans(je) dat de Democraten het Huis behouden
En de Republikeinen waren er nog wel zo zeker van![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
En zo waren er talloze ....
Hij zegt het zelf ookquote:Op woensdag 9 november 2022 06:55 schreef Hyperdude het volgende:
Fetterman called.
MSNBC, maar toch.
CBS "likely"
Njet?quote:Op woensdag 9 november 2022 07:07 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ben benieuwd hoe gracieus de republikeinen de uitslagen zullen accepteren
quote:Op woensdag 9 november 2022 07:07 schreef PippenScottie het volgende:
quote:
Ik hoop hetquote:Op woensdag 9 november 2022 07:12 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
[ twitter ]
De kans wordt er nu ook wel groter op dat DeSantis zich kandidaat gaat stellen denk ik![]()
Dat wordt dan genieten
quote:
"If Mr DeSantis were to announce a presidential bid, Mr Trump said he would reveal "things about him that won't be very flattering - I know more about him than anybody - other than, perhaps, his wife".quote:Op woensdag 9 november 2022 07:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik hoop het
Vuurwerk!
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-63563862
Ik snap hier serieus niets van. Hoe kun je zo tegen je eigen belangen stemmen?quote:
Een contradictie wat je hier schrijft de liegende Maga gekkies schreeuwen nog steeds over fraude van de president verkiezing.quote:Op woensdag 9 november 2022 07:07 schreef PippenScottie het volgende:
Niet alle staten hebben senaatsverkiezingen deze keerquote:Op woensdag 9 november 2022 07:36 schreef Starhopper het volgende:
Als ik hier kijjk zijn meerdere staten niet klikbaar? Doen deze staten niet mee aan de senaat? Ik snap niet hoe het werkt in Amerika![]()
https://www.bbc.com/news/election/2022/us/results
Ooh ok! Kan dat ook nogquote:Op woensdag 9 november 2022 07:37 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Niet alle staten hebben senaatsverkiezingen deze keer
Senaatsverkiezingen zijn elke 2 jaar. Elke keer doen er ongeveer 33 van de 100 zetels mee.quote:
Sowieso, als je belastende dingen weet vertel het dan. Nu is het gewoon chantage in eigen belang.quote:Op woensdag 9 november 2022 07:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
"If Mr DeSantis were to announce a presidential bid, Mr Trump said he would reveal "things about him that won't be very flattering - I know more about him than anybody - other than, perhaps, his wife".
Stay classy.
Huh niet eens alle 100quote:Op woensdag 9 november 2022 07:41 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Senaatsverkiezingen zijn elke 2 jaar. Elke keer doen er ongeveer 33 van de 100 zetels mee.
Het voordeel daar voor hen is nochtans kleiner dan het was na de redistrictingronde van 2010.quote:Op woensdag 9 november 2022 07:34 schreef PippenScottie het volgende:
Ik bedenk me dat als de house inderdaad een toss up is, de democraten dus weer miljoenen meer stemmen hebben behaald dan de republikeinen.
Bizar systeem. Koester ons representative verkiezingsstelsel.
Even een duidelijker plaatje.quote:
We zijn een van de weinigen in de wereld. Ja.quote:Op woensdag 9 november 2022 07:34 schreef PippenScottie het volgende:
Ik bedenk me dat als de house inderdaad een toss up is, de democraten dus weer miljoenen meer stemmen hebben behaald dan de republikeinen.
Bizar systeem. Koester ons representative verkiezingsstelsel.
Vind dat een van de weinige dingen die in de VS erg goed werkt... Ze hebben én zeer regelmatige verkiezingen (iedere twee jaar) maar de zittende politici in de senaat kunnen vervolgens 6 jaar lang blijven zitten en kunnen redelijk onafhankelijk een eigen koers varen, los van de partij)quote:
In de eigen buik geschotenquote:Op woensdag 9 november 2022 08:40 schreef TheVulture het volgende:
Toch wel lekker wakker worden dit. De Republikeinen hebben zichzelf toch aardig in de voet geschoten
Toch moet daar de rek ook wel een keer uit zijn zou je zeggen.quote:
Moet nog maar blijken. De Senaat en Huis kunnen nog steeds R worden. Het is alleen geen red wave en het Huis spannender dan verwacht.quote:Op woensdag 9 november 2022 08:40 schreef TheVulture het volgende:
Toch wel lekker wakker worden dit. De Republikeinen hebben zichzelf toch aardig in de voet geschoten
Geoon voor de discussie: op wie moeten ze volgens jou dan stemmen? Hmmm? D'66? SP? PvdA?quote:Op woensdag 9 november 2022 07:24 schreef PaarsBeestje het volgende:
Maar goed, ik snap ook alle mensen niet die modaal of minder verdienen en hier gezellig op de VVD stemmen.
Niks mis mee.quote:Op woensdag 9 november 2022 08:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Geoon voor de discussie: op wie moeten ze volgens jou dan stemmen? Hmmm? D'66? SP? PvdA?
Moet dat hier?quote:Op woensdag 9 november 2022 08:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Geoon voor de discussie: op wie moeten ze volgens jou dan stemmen? Hmmm? D'66? SP? PvdA?
Niet per se. Maar waarom niet.quote:
Maar gebeuren er nu zoveel rare dingen bij de uitslagen? Het lijkt allemaal behoorlijk in lijn met 538 op het eerste oog.quote:Op woensdag 9 november 2022 08:11 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat ze bij de voorspellingen de demografie ernstig onderschatten. In 2 jaar zijn er weer een hoop GOP-bejaarden naar de hemel gegaan.
Ik ben van voor 1985.quote:Op woensdag 9 november 2022 08:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
Heel controversiële mening wel als iemand denkt dat mensen met een laag inkomen financieel beter af zouden zijn bij economisch linkse partijen (zou als D66-stemmer D66 - zonder apostrof - niet in dat rijtje plaatsen, maar GL wel, maar dat terzijde). /s
quote:Democraten 66 (afgekort: D66, tot 1985 D'66)
Ja, ik ook hoor, hoewel ik toen net wel / net niet kon lezen en schrijven, dus op het randje of ik dat nog op de oude manier gelezen heb destijds bij het jeugdjournaal ofzo...quote:Op woensdag 9 november 2022 09:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik ben van voor 1985.
[..]
Per se niet dus. Dat is volledig off topic hier. Open gewoon een topic er over als je het zo boeiend vindt.quote:Op woensdag 9 november 2022 09:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niet per se. Maar waarom niet.
Ten eerste it aint over till the fat lady sings.quote:Op woensdag 9 november 2022 08:11 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat ze bij de voorspellingen de demografie ernstig onderschatten. In 2 jaar zijn er weer een hoop GOP-bejaarden naar de hemel gegaan.
Ach, politiek is politiek. Maar als jij er psychische problemen van krijgt....quote:Op woensdag 9 november 2022 09:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Per se niet dus. Dat is volledig off topic hier. Open gewoon een topic er over als je het zo boeiend vindt.
Als Fetterman met 4 punten wint zoals ik ergens las wat nu verwacht wordt, dan is dat wel een afwijking van 5 punten tov de verwachting. Wel substantieel... https://projects.fivethir(...)senate/pennsylvania/ Misschien dat dit een enorme cherrypick blijkt te zijn, heb niet verder gekeken dan dit eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 9 november 2022 09:02 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar gebeuren er nu zoveel rare dingen bij de uitslagen? Het lijkt allemaal behoorlijk in lijn met 538 op het eerste oog.
Enorm ja. Dank je voor je begrip.quote:Op woensdag 9 november 2022 09:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ach, politiek is politiek. Maar als jij er psychische problemen van krijgt....
De senaat was op 538 de laatste dagen gewoon het meest waarschijnlijke scenario dat de Democraten met een zetel verschil zouden winnen. Het huis zou volgens 538 wel republikeins worden. Nou heb ik eigenlijk een slecht beeld van wat de waarschijnlijke verdeling van de resterende zetels voor het huis is, maar volgens mij is die voorspelling exact wat we nu uit zien komen.quote:Op woensdag 9 november 2022 09:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ten eerste it aint over till the fat lady sings.
Maar begin steeds meer te denken dat het activisme van internationaal rechts een fenomeen is, wat online gebeurt en minder in reallife.
Wat jij dan weer vergeet is dat steeds meer hispanics Republikeins stemmen.quote:Op woensdag 9 november 2022 08:11 schreef Hexagon het volgende:
Valt wel mee. Palin heeft daar wel voor gezorgdquote:Op woensdag 9 november 2022 09:11 schreef Starhopper het volgende:
Wat? Democraten gaan winnen in AlaskaDat was toch een Trumpbolwerk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |