SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Dit is wel erg boud gesteld. Dit zeiden ze over Duitsland ook toen Hitler er zat, en toen er eenmaal mensen voor in de plaats kwamen met wie fatsoenlijk te praten viel, was het zo opgelost.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:43 schreef DDDDDaaf het volgende: [..] Niet alleen de top hoor. Rusland kun je het beste compleet isoleren en sanctioneren. Dat land zal nooit iets anders dan een bedreiging voor ons, Europese burgers, zijn.
ja nee, dat snap ik ook wel. Ik ben prima op de hoogte van alle investering die china doet. Volg ook hun binnenlandse constructie van vliegvelden, havens, spoorlijnen etc uit interesse.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)hamburgse-haven.html
Van vandaag. Ze spelen gewoon door hoor.
In 2050 hebben ze nog altijd 1.35 miljard mensen. En tot die tijd is er nog genoeg te verzinnen voor de overheid om die cijfers weer omhoog te krijgen. Jij denkt dat je lange termijn denkt, maar je komt niet verder dan de middellange termijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
ja nee, dat snap ik ook wel. Ik ben prima op de hoogte van alle investering die china doet. Volg ook hun binnenlandse constructie van vliegvelden, havens, spoorlijnen etc uit interesse.
Het probleem is de lange termijn. Waar jij het ook over had. De Chinese overheid heeft namelijk geen oplossing vooralsnog voor de bevolkingskrimp. Die een aantal jaar geleden begonnen is. En de prognoses zijn niet mals.
We gaan het zien. Ik ben iig een stuk somberder geworden over wat ik van Xi lees en zie, en dan toen hij net begon. Het is allemaal ego nu, zo lijkt het.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
In 2050 hebben ze nog altijd 1.35 miljard mensen. En tot die tijd is er nog genoeg te verzinnen voor de overheid om die cijfers weer omhoog te krijgen. Jij denkt dat je lange termijn denkt, maar je komt niet verder dan de middellange termijn.
Je was in eerste aanleg enthousiast over een Chinese overheersing?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
We gaan het zien. Ik ben iig een stuk somberder geworden over wat ik van Xi lees en zie, en dan toen hij net begon. Het is allemaal ego nu, zo lijkt het.
Ik ben benieuwd; welke markten heb je het over?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
De greep die de Chinezen hebben op cruciale markten en wereldwijde infrastructuur is echt ongekend en niet te onderschatten.
Ik was idd in de ban van China lange tijd. Wou er ook een app bedrijfje opzetten oid, met een vriend die chinees studeerde. Geen concrete plannen maar was zeer positief toen over China. Dat was rond 2008, toen de olympische spelen er kwamen. Was naief toenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je was in eerste aanleg enthousiast over een Chinese overheersing?
Wat dacht je van zo'n beetje de hele maakindustrie? En een vrijwel monopoly op diverse zeldzame aardmetalen (zeker nu ze Rusland zo goed als in hun zak hebben). En vergeet de belangen die ze op dat vlak hebben in mijnen in Afrika ook niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd; welke markten heb je het over?
Tot het moment dat ze daadwerkelijk als aandeelhouder mede de koers kunnen bepalen. Of hun belang dusdanig groot is dat ze zo'n terminal failliet kunnen laten gaan als de 'verkeerde' koers wordt gevolgd.quote:En infrastructuur is alweer achterhaald. Menig land zit allang niet meer te wachten op dure infrastructurele projecten, tegen woekertarieven die ook nog eens onder je gat vandaan worden getrokken op het moment je de lening niet kan betalen. Zelf het kopen van ruime belangen in westerse havens zegt niet zo veel. Betekent dat china x percentage van de operationele winst van het gezeul met containers vangt. Fijn voor ze. Tenzij jij jezelf vertelt dat je slapend rijk wordt van het schuiven van dozen. Of dat China dan ineens wel gaat bepalen welke vracht er waar allemaal binnen mag komen.
Beter goed gejat dan slecht bedacht. Inmiddels zijn we voor de maakindustrie wel volledig afhankelijk van ze. Of denk je dat we binnenkort onze telefoons en televisies weer zelf gaan maken?quote:Voor de rest is china structureel gemankeerd. Geen innovatie, alleen maar meeliften en jatten van het westen, totdat trump/biden daar dus een stokje voor staken. Geen vrij verhandelbare munt; 0 kans dus om ooit de rol van de dollar over te nemen. Demografische problemen, politieke instabiliteit.
Duitsland was echter al in de loop van de negentiende eeuw een modern, hoogtechnologisch land geworden met een ontluikende democratie (die eerst door de Hindenburg/Ludendorff dictatuur en later door de Nazi-dictatuur opzij geschoven werd), arbeidsrechten enz. Rusland is nooit verder gekomen dan een misdadige dictatuur met een bevolking van apathische horigen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is wel erg boud gesteld. Dit zeiden ze over Duitsland ook toen Hitler er zat, en toen er eenmaal mensen voor in de plaats kwamen met wie fatsoenlijk te praten viel, was het zo opgelost.
Gelachenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
het proberen om militaire overmacht te creren. En terwijl ze die strijd verliezen van China,
Ja, maar het westen kiest er niet voor om plastic rotzooi te maken, voor de aanbiedingen bak voor de super. Dat zit een beetje in dat we snappen dat in een giffabriek werken om die rommel te maken geen hoogwaardige baan is. Ik krijg van jou de indruk dat je denkt dat wij dat berhaupt niet kunnen, en we zonder die uitgesproken laagwaarde rommel verloren zouden zijn. Beide is natuurlijk gewoon niet waar.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat dacht je van zo'n beetje de hele maakindustrie? En een vrijwel monopoly op diverse zeldzame aardmetalen (zeker nu ze Rusland zo goed als in hun zak hebben). En vergeet de belangen die ze op dat vlak hebben in mijnen in Afrika ook niet.
Daarvoor hebben landen handig gereedschap, noemen we "nationaliseren". Is inzake deze oorlog dus al met verdomd veel rus gas gerelateerde infrastructuur gebeurt.quote:Tot het moment dat ze daadwerkelijk als aandeelhouder mede de koers kunnen bepalen. Of hun belang dusdanig groot is dat ze zo'n terminal failliet kunnen laten gaan als de 'verkeerde' koers wordt gevolgd.
Dat is allemaal veel minder onschuldig als je denkt.
Je kiest overigens, al dan niet onbewust, zeer slechte voorbeelden. Zowel telefoons als TV's denk ik dat Zuid-Korea marktleider is. Want daar innoveren ze wel.quote:Beter goed gejat dan slecht bedacht. Inmiddels zijn we voor de maakindustrie wel volledig afhankelijk van ze. Of denk je dat we binnenkort onze telefoons en televisies weer zelf gaan maken?
Soms lijkt ie wel een regelrechte kopie van dit.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:20 schreef polderturk het volgende:
Weer een tirade van Solovyov. Hij gaat helemaal door het lint.
[ twitter ]
Dat zou een mooie bak zijn, dat ze jaren met spierballen hebben gerold die ze niet haddenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:20 schreef polderturk het volgende:
Weer een tirade van Solovyov. Hij gaat helemaal door het lint.
[ twitter ]
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:30 schreef havanagila het volgende:
[..]
Soms lijkt ie wel een regelrechte kopie van dit.
Gaat erom dat je gevoel van superioriteit een beetje leidt tot extremisme. Het uitroeien van russen enzo.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Duitsland was echter al in de loop van de negentiende eeuw een modern, hoogtechnologisch land geworden met een ontluikende democratie (die eerst door de Hindenburg/Ludendorff dictatuur en later door de Nazi-dictatuur opzij geschoven werd), arbeidsrechten enz. Rusland is nooit verder gekomen dan een misdadige dictatuur met een bevolking van apathische horigen.
Dat hebben ze toch ook?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat zou een mooie bak zijn, dat ze jaren met spierballen hebben gerold die ze niet hadden
In die lezing werd verteld dat de Russische legerleiding al geboekt had in restaurants en zich met partners hadden ingeschreven in hotels omdat ze dachten dat het een walk-over zou worden. Maar ook dat het Oekraense leger aan iedereen met twee handen die dat wilde een wapen gaf om Kyiv te verdedigen. Daar hebben de trollen hier zich indertijd nogal druk over gemaakt, omdat mensen met een wapen doodgeschoten zouden worden en niet krijgsgevangen gemaakt.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Maar als het ze gelukt was om Ukraine in 3 weken te veroveren dan was het juist een geniale zet geweest. En dat wel een reeele mogelijkheid geweest, bijvoorbeeld als ze dat vliegveld in de buurt van Kyiv hadden veroverd en daarna tienduizenden troepen konden invliegen.
Precies. Laat Putin eerst maar eens een eenzijdig staakt het vuren afkondigen.quote:
Ik denk dat je je beter moet inlezen. We zijn bijna op een kantelpunt waarbij het westen afhankelijk is van China ipv andersom. Ook op het gebied van technologie is China steeds belangrijker ipv alleen maar goedkope meuk maken.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
En infrastructuur is alweer achterhaald. Menig land zit allang niet meer te wachten op dure infrastructurele projecten, tegen woekertarieven die ook nog eens onder je gat vandaan worden getrokken op het moment je de lening niet kan betalen. Zelf het kopen van ruime belangen in westerse havens zegt niet zo veel. Betekent dat china x percentage van de operationele winst van het gezeul met containers vangt. Fijn voor ze. Tenzij jij jezelf vertelt dat je slapend rijk wordt van het schuiven van dozen. Of dat China dan ineens wel gaat bepalen welke vracht er waar allemaal binnen mag komen.
Voor de rest is china structureel gemankeerd. Geen innovatie, alleen maar meeliften en jatten van het westen, totdat trump/biden daar dus een stokje voor staken. Geen vrij verhandelbare munt; 0 kans dus om ooit de rol van de dollar over te nemen. Demografische problemen, politieke instabiliteit.
Dat laatste liever, praten over herstelbetalingen nadat de laatste Rus is opgehoepeld uit Oekrane.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Precies. Laat Putin eerst maar eens een eenzijdig staakt het vuren afkondigen.
Of gewoon rechtsomkeert maken, dat mag ook. Gaan we daarna praten over de toekomst.
Ik had het specifiek over die kernbommen. Iedereen speculeert al weken over oeh wat zou er gebeuren met die nukes en mijn god wat monsterlijk en dan blijkt straks die hele bende onder Poetins reet vandaan te zijn weggeroest.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:46 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dat hebben ze toch ook?
Ik heb naar die lezing geluisterd. De Russen hebben van laag tot hoog verteld wat de meerdere graag wilde horen, en hadden daardoor een totaal scheef beeld van de werkelijke situatie.
...
China is een kutland wat niks zelf kan behalve onze spullen kopiren, de reet afvegen met iets als intellectueel eigendomsrecht en zelf 0,0 creativiteit en initiatief aan de dag leggen omdat alles nu eenmaal draait om totale onderwerping aan de Partij.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:50 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik denk dat je je beter moet inlezen. We zijn bijna op een kantelpunt waarbij het westen afhankelijk is van China ipv andersom. Ook op het gebied van technologie is China steeds belangrijker ipv alleen maar goedkope meuk maken.
Zo lang Putin niet opflikkert uit Oekrane, inclusief de Krim en de Donbass, heeft Oekrane niks te winnen bij onderhandelingen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Precies. Laat Putin eerst maar eens een eenzijdig staakt het vuren afkondigen.
Of gewoon rechtsomkeert maken, dat mag ook. Gaan we daarna praten over de toekomst.
Vergeet onze onstilbare drang naar achterlijke meuk niet. Kerstpakje van 7,50 voor je kat? Hebben!quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
China is een kutland wat niks zelf kan behalve onze spullen kopiren, de reet afvegen met iets als intellectueel eigendomsrecht en zelf 0,0 creativiteit en initiatief aan de dag leggen omdat alles nu eenmaal draait om totale onderwerping aan de Partij.
Als wij morgen besluiten om niets meer uit China te importeren, zakt het luchtkasteel in elkaar. Helaas hebben we ons van dit volk afhankelijk gemaakt in onze drang naar ongebreidelde economische groei, schaalvergroting en winstmaximalisatie.
Inderdaad, China heeft met Road and Belt EXACT hetzelfde probleem als met de vastgoed markt: gigantische leningen (in Afrika), met halfgaar onderpand dat niet werkt zoals gepland.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
En infrastructuur is alweer achterhaald. Menig land zit allang niet meer te wachten op dure infrastructurele projecten, tegen woekertarieven die ook nog eens onder je gat vandaan worden getrokken op het moment je de lening niet kan betalen. Zelf het kopen van ruime belangen in westerse havens zegt niet zo veel. Betekent dat china x percentage van de operationele winst van het gezeul met containers vangt. Fijn voor ze. Tenzij jij jezelf vertelt dat je slapend rijk wordt van het schuiven van dozen. Of dat China dan ineens wel gaat bepalen welke vracht er waar allemaal binnen mag komen.
Voor de rest is china structureel gemankeerd. Geen innovatie, alleen maar meeliften en jatten van het westen, totdat trump/biden daar dus een stokje voor staken. Geen vrij verhandelbare munt; 0 kans dus om ooit de rol van de dollar over te nemen. Demografische problemen, politieke instabiliteit.
Pics van je kat.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 20:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vergeet onze onstilbare drang naar achterlijke meuk niet. Kerstpakje van 7,50 voor je kat? Hebben!
Ze krijgen 30 extra. Plus Australi stuurt ook trainers naar GB.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:59 schreef slashdotter3 het volgende:
[b]Ukrainian soldiers: Bushmaster is the best ATV,
Je bent slightly behind the curve.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:50 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik denk dat je je beter moet inlezen. We zijn bijna op een kantelpunt waarbij het westen afhankelijk is van China ipv andersom. Ook op het gebied van technologie is China steeds belangrijker ipv alleen maar goedkope meuk maken.
Hahaha bikkelhard, maar wel waar, als je de russische geschiedenis kent.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Rusland is nooit verder gekomen dan een misdadige dictatuur met een bevolking van apathische horigen.
Dit is wel een mooie uitspraakquote:Op woensdag 26 oktober 2022 20:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bent slightly behind the curve.
https://www.theatlantic.c(...)ochips-china/671848/
De onthoofding van de tech sector in china is totaal.
Menig tech bedrijf daar is nog steeds in shock, weten niet hoe verder, en ook wij als consumenten zien de impact voorlopig nog niet.
quote:The problem for Xi is that he picked a fight with a wealthier and technologically more advanced power well before his nation had attained the economic strength to wage it. Xi has thus put China in the awkward, probably untenable position of reliance on support from a country he is determined to undermine.
Jammer dat je zo’n Rus niet kan geloven. Een dag of zelfs maar een uur later kan hij precies het tegenovergestelde zeggen of doen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 20:28 schreef miss_sly het volgende:
Russische ambassadeur in UK.
[ twitter ]
Eens. Maar hij probeert zo ontzettend echt over te komen. Ik zou het graag aannemen voor waar.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 20:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Jammer dat je zo’n Rus niet kan geloven. Een dag of zelfs maar een uur later kan hij precies het tegenovergestelde zeggen of doen.
Goede oplichters komen altijd betrouwbaar en aardig over.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 20:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens. Maar hij probeert zo ontzettend echt over te komen. Ik zou het graag aannemen voor waar.
Dit artikel heeft wat mij betreft wel een behoorlijk 'naar alle waarschijnlijkheid'-gehalte. Ze speculeren over de gevolgen hiervan en of China in staat is om hier snel op te reageren door zelfvoorzienend te worden. Ze weten niet concreet welke directe gevolgen dit voor China heeft.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 20:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bent slightly behind the curve.
https://www.theatlantic.c(...)ochips-china/671848/
De onthoofding van de tech sector in china is totaal.
Menig tech bedrijf daar is nog steeds in shock, weten niet hoe verder, en ook wij als consumenten zien de impact voorlopig nog niet.
Zoals bij wel meer leiders stijgt het naar zijn hoofd en gaat hij klassieke fouten maken.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
We gaan het zien. Ik ben iig een stuk somberder geworden over wat ik van Xi lees en zie, en dan toen hij net begon. Het is allemaal ego nu, zo lijkt het.
Een ambassadeurtje heeft daar nul komma nul over te zeggen. Noch zou hij daar ooit inside info over krijgen, te laag op de ladder.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 20:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Jammer dat je zo’n Rus niet kan geloven. Een dag of zelfs maar een uur later kan hij precies het tegenovergestelde zeggen of doen.
De Buma is ook een prima bak, die heeft zich in Afghanistan ruimschoots bewezen en levens gered.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:59 schreef slashdotter3 het volgende:
Ukrainian soldiers: Bushmaster is the best ATV, could become perfect with small upgrades
The crew also recalls a number of cases when the Bushmaster saved the lives of the troops. For example, once it was hit by the explosion of an 82-mm mine, but the car managed to reach its destination despite losing one wheel. Another example: the crew was protected when BM-21 “Grad” projectile exploded at a distance of 15 meters from the car, and again only one wheel was seriously damaged.
Ukrainian soldiers also told about one case when the Bushmaster resisted two shots from a rocket launcher and two anti-tank mines. The crew received contusions but remained alive.
Lees verder: https://www.technology.or(...)with-small-upgrades/
En: https://www.reddit.com/r/(...)ter_is_the_best_atv/
Ik vind het ook een enorm kutland,maar dat was het gesprek niet. Maar ik ben benieuwd wat de situatie over pakweg 10 jaar is.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
China is een kutland wat niks zelf kan behalve onze spullen kopiren, de reet afvegen met iets als intellectueel eigendomsrecht en zelf 0,0 creativiteit en initiatief aan de dag leggen omdat alles nu eenmaal draait om totale onderwerping aan de Partij.
Als wij morgen besluiten om niets meer uit China te importeren, zakt het luchtkasteel in elkaar. Helaas hebben we ons van dit volk afhankelijk gemaakt in onze drang naar ongebreidelde economische groei, schaalvergroting en winstmaximalisatie.
De toekomt is vrees ik dat de wereld geregeerd gaat worden door 3 dictatorsquote:Op woensdag 26 oktober 2022 21:11 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik vind het ook een enorm kutland,maar dat was het gesprek niet. Maar ik ben benieuwd wat de situatie over pakweg 10 jaar is.
Allemaal helemaal waar. Punt is wel dat ze door de regels aan laars te lappen een enorme industrie hebben en er nog steeds westerse bedrijven trappen in de valkuil van overdracht van delen van het eigendomsrecht om maar op de markt in China te kunnen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ook allemaal helemaal waar. Maar zoals je zelf zegt: we hebben onszelf afhankelijk gemaakt en we maken onszelf nog steeds afhankelijker. China vindt ons prima, die willen ons niet op traditionele wijze overheersen, die willen ons kapitalisme gebruiken voor hun eigen gewin. En tegelijkertijd zorgen ze ervoor dat hun leger sterk genoeg is om niet aangevallen te worden als het Westen wordt uitgemelkt.quote:Als wij morgen besluiten om niets meer uit China te importeren, zakt het luchtkasteel in elkaar. Helaas hebben we ons van dit volk afhankelijk gemaakt in onze drang naar ongebreidelde economische groei, schaalvergroting en winstmaximalisatie.
Zou dat het zijn?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 21:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoe meer Rusland in de kaart wordt gespeeld want dat is precies de bedoeling, de dreiging acuut houden
Of je hoort het zo vaak dat het niet meer boeiend is.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 21:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoe meer er wordt gedeeld over “vuile bommen”
Nucleaire wapens e.d.
Hoe meer Rusland in de kaart wordt gespeeld want dat is precies de bedoeling, de dreiging acuut houden
Nou dit.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 21:36 schreef YStec het volgende:
[..]
Of je hoort het zo vaak dat het niet meer boeiend is.
Moeten ze opschieten aangezien ze allemaal niet meer de jongste zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 21:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De toekomt is vrees ik dat de wereld geregeerd gaat worden door 3 dictators
zo zie ik het niet anders , XI , Putin en Trump
[ twitter ]
Rusland moet wel een beetje rustig aan doen. Voor je het weet zijn de raketten op.quote:
Nukes!quote:Op woensdag 26 oktober 2022 21:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoe meer er wordt gedeeld over “vuile bommen”
Nucleaire wapens e.d.
Die komen later, die zitten bij Sjerrie aan de lavendel te snuivenquote:
Deze is ook geniaal. Zou zomaar Solovyov kunnen zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:30 schreef havanagila het volgende:
[..]
Soms lijkt ie wel een regelrechte kopie van dit.
Ik zou het wel grappig vinden als Rusland een test doet met een ICBM en dat de Nato die dan onderschept en uitschakelt, ook als testquote:
Schijnt geen goed idee te zijn omdat je de tegenpartij dan nuttige informatie geeft over jouw capaciteiten en reactietijden. En als je faalt in het onderscheppen sta je voor lul en krijgt de tegenpartij een morele boost en iets over op te scheppen. Dezelfde reden waarom Japan nooit een raket van NoordKorea neerschiet.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 22:00 schreef Gremen het volgende:
[..]
Ik zou het wel grappig vinden als Rusland een test doet met een ICBM en dat de Nato die dan onderschept en uitschakelt, ook als test
Onzin, dat zijn we niet en dat wl China helemaal niet. China’s enige bestaansrecht is het goedkoop (na)maken van Westerse innovaties om vervolgens met goedkope massa productie westers geld te importeren. Als dat verdienmodel wegvalt blijft er bar weinig over. Het is niet voor niets dat China zich zoveel mogelijk afzijdig houdt op geopolitiek vlakquote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:50 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Hallo 1998.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 22:15 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Onzin, dat zijn we niet en dat wl China helemaal niet. China’s enige bestaansrecht is het goedkoop (na)maken van Westerse innovaties om vervolgens met goedkope massa productie westers geld te importeren. Als dat verdienmodel wegvalt blijft er bar weinig over. Het is niet voor niets dat China zich zoveel mogelijk afzijdig houdt op geopolitiek vlak
Dat is dan werkelijk ook de enige aanwijzing dat Baudet niet op de loonlijst van Moskou staat; die kaart hebben ze daar nog niet getrokkenquote:
Als jij denkt dat het nu wezenlijk ander is dan kun je vast wel een paar artikelen delen waarin staat dat de koopkracht van de gemiddelde Chinees dat van de westerling voorbij is. En dan weet je vast ook wel een lijst met Chinese uitvindingen op te noemen. En geopolitieke standpunten waar China zich achter schaart. En nee Taiwan is voor China een domestic issue en geen geopolitiek issuequote:
Pfff vermoeiend ben je.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 22:24 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Als jij denkt dat het nu wezenlijk ander is dan kun je vast wel een paar artikelen delen waarin staat dat de koopkracht van de gemiddelde Chinees dat van de westerling voorbij is. En dan weet je vast ook wel een lijst met Chinese uitvindingen op te noemen. En geopolitieke standpunten waar China zich achter schaart. En nee Taiwan is voor China een domestic issue en geen geopolitiek issue
“Rob de Wijk heeft altijd gelijk!”quote:Op woensdag 26 oktober 2022 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
H nou begint die er zelf weer over
[ twitter ]
Lees bijvoorbeeld het boek " De nieuwe Keizer"quote:Op woensdag 26 oktober 2022 22:24 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Als jij denkt dat het nu wezenlijk ander is dan kun je vast wel een paar artikelen delen waarin staat dat de koopkracht van de gemiddelde Chinees dat van de westerling voorbij is. En dan weet je vast ook wel een lijst met Chinese uitvindingen op te noemen. En geopolitieke standpunten waar China zich achter schaart. En nee Taiwan is voor China een domestic issue en geen geopolitiek issue
Geklets, Lospedrosovquote:Op woensdag 26 oktober 2022 22:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou reageer ik tochkan het niet laten.
Vreemd genoeg is China het meest nodig voor de levering van medische grondstoffen.
https://www.theatlantic.c(...)-china-trade/610615/
Hahahaha, hij heeft iets gevonden hoor. De ironie is dat dit exact weergeeft wat ik bedoel. Al die medicijnen worden bedacht in Westerse landen. China (en India) worden enkel gebruikt als goedkope pillendraaiers. Als China de boel dichtgooit moeten we zelf onze fabriekjes bouwen. Dat geeft tijdelijk problemen als we hier niet op voorsorteren maar is absoluut niet de afhankelijkheid die geschetst wordt.quote:
Moment dat ze Taiwan binnenvallen is de hele chipindustrie daar ook dood.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 23:10 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Hahahaha, hij heeft iets gevonden hoor. De ironie is dat dit exact weergeeft wat ik bedoel. Al die medicijnen worden bedacht in Westerse landen. China (en India) worden enkel gebruikt als goedkope pillendraaiers. Als China de boel dichtgooit moeten we zelf onze fabriekjes bouwen. Dat geeft tijdelijk problemen als we hier niet op voorsorteren maar is absoluut niet de afhankelijkheid die geschetst wordt.
Ik wil jou ‘China, een gids voor de 21e eeuw’ aanraden. Heel interessant boek waarin je leest dat het China niet gaat om wereldheerschappij.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 22:49 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Lees bijvoorbeeld het boek " De nieuwe Keizer"
Hoe jij het stelt klopt in ieder geval echt niet meer.
Maakt niks uit.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 23:15 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Moment dat ze Taiwan binnenvallen is de hele chipindustrie daar ook dood.
Als ASML niet meer levert aan China en Taiwan hebben ze daar een probleem en kunnen wij inderdaad fabriekjes bouwen ouwe KGB’ert…quote:Op woensdag 26 oktober 2022 23:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maakt niks uit.
Maken we hier wat fabriekjes.
Dat is aan het veranderen, meer dan helft van de patenten op 5G huist in China, omdat iets zo was betekent het niet dat het zo blijft, China investeert enorm in R&D en de voorsprong van het Westen slinkt op dat gebied.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 23:26 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Als ASML niet meer levert aan China en Taiwan hebben ze daar een probleem en kunnen wij inderdaad fabriekjes bouwen ouwe KGB’ert…
Weer zo’n voorbeeld dat aantoont dat China een lekker volgend, goedkoop uitvoerend land is. In het westen wordt het bedacht.
Het gaat dan ook om intellectueel eigendom van laatste en belangrijke innovaties. En moge Amerika nog heel lang de absolute wereldmacht blijven ver voorlopend op China, daar varen wij als Europeanen ook immers het best bij. Gelukkig snappen die Amerikanen wel hoe je zo een positie beschermt, waar in Europa politici zijn die geen enkel probleem hebben een haven of wat dan ook aan China te verpatsen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 23:26 schreef Multatilu het volgende:
Als ASML niet meer levert aan China en Taiwan hebben ze daar een probleem en kunnen wij inderdaad fabriekjes bouwen ouwe KGB’ert…
Weer zo’n voorbeeld dat aantoont dat China een lekker volgend, goedkoop uitvoerend land is. In het westen wordt het bedacht.
Misschien moet je eens kijken hoe Japan eind 19e eeuw binnen 50 jaar van een agrarische maatschappij is omgevormd naar een hypermodern, gendustrialiseerd en technologisch zeer geavanceerd land. En dat met destijds zo'n 70 miljoen inwoners. China heeft er 1,4 miljard.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 23:26 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Of we kijken naar Zuid Korea. Ook niet slecht lijkt me.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 00:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
Misschien moet je eens kijken hoe Japan eind 19e eeuw binnen 50 jaar van een agrarische maatschappij is omgevormd naar een hypermodern, gendustrialiseerd en technologisch zeer geavanceerd land. En dat met destijds zo'n 70 miljoen inwoners. China heeft er 1,4 miljard.
Dat is heel belangrijk anders gaat Odesssa ookquote:Op donderdag 27 oktober 2022 06:09 schreef Multatilu het volgende:
Maar goed, dat is voor Zelensky nu bijzaak. Die wil eerst Kherson terug
Hier vergis je je enorm, China is geen Rusland, is vanuit het niets binnen no time van straatarm derdewereldland opgeklommen naar de middenrijke wereld en als je kijkt wat ze kunnen op het gebied van bijvoorbeeld genetische manipulatie of kunstmatige intelligentie staan ze erg ver. Qua ethiek hebben ze nog minder scrupules dan Rusland maar ze zijn op technologisch gebied echt wel competent,wat ze ook zo gevaarlijk maakt.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |