abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 oktober 2022 @ 09:29:24 #201
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_206451027
Gaat natuurlijk niet gebeuren.
pi_206451075
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 18:30 schreef Mortaxx het volgende:
Dieselauto's gewoon verbieden. Goed voor het klimaat en dan is er ook geen tekort meer aan diesel
Dat is dus niet zo. Dieselauto's zijn prima voor het klimaat, alleen wat slechter voor de gezondheid van de mens. Als we echt de natuur hadden willen redden hadden we benzine auto's verbannen...
pi_206451084
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 20:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Doe het.

Allereerst, er zijn veel te veel bestelbusjes en vrachtwagens op de weg. Dat zeg ik ondanks dat ik zelf in die sector werk, maar die dingen rijden niet voor de lol rond. Die rijden rond om het decadente bestel nu krijg het nu gedrag te ondersteunen. En dan heb ik het over een uitwas van bovengenoemde.

Doe het. Laat de schappen maar leeg raken, de pompen leeg en God mag weten wat nog meer. Mobiliteit en logistiek zijn een pilaar van onze economie.
Aan de andere kant. Als mensen die meuk in winkels moeten halen is er nog meer verkeer.

De bestelbusjes doen meestal meerdere bezorgingen in de buurt.
pi_206451126
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 21:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dit zeggen mensen dus serieus zegmaar? Eng.
Dat is de nieuwe hype tegenwoordig in Nederland.
- Ik rook niet - verbieden!
- Ik drink niet - verbieden!
- Ik steek geen vuurwerk af - verbieden!
- Ik ga altijd naar de camping - vliegen duurder maken!
- Ik rij geen diesel - verbieden!

En zo komen we allemaal een keer aan de beurt :)
pi_206451379
Ik heb een Volvo V40 D2 uit 2013. Hele fijne auto! Heel veel kilometers gemaakt ook. Rijdt nog steeds perfect. Alleen wat denk je, dat ik in deze tijd geld heb om dat ding in te ruilen voor een vergelijkbare elektrische bak?

Flikker toch op :')
pi_206451381
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 09:40 schreef Redbullkid het volgende:

[..]
Dat is de nieuwe hype tegenwoordig in Nederland.
- Ik rook niet - verbieden!
- Ik drink niet - verbieden!
- Ik steek geen vuurwerk af - verbieden!
- Ik ga altijd naar de camping - vliegen duurder maken!
- Ik rij geen diesel - verbieden!

En zo komen we allemaal een keer aan de beurt :)
Daarom... eigenlijk is overheidsbemoeienis 9/10x bulle di crappe.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206451400
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:02 schreef Saekerhett het volgende:
Ik heb een Volvo V40 D2 uit 2013. Hele fijne auto! Heel veel kilometers gemaakt ook. Rijdt nog steeds perfect. Alleen wat denk je, dat ik in deze tijd geld heb om dat ding in te ruilen voor een vergelijkbare elektrische bak?

Vandaar de diesel naar 5 euro per liter. Die vliegvakanties kunnen wel ff wachten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206451406
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 09:35 schreef Redbullkid het volgende:

[..]
Aan de andere kant. Als mensen die meuk in winkels moeten halen is er nog meer verkeer.

De bestelbusjes doen meestal meerdere bezorgingen in de buurt.
Uiteraard is dat zo, maareh... Het scheelt wel weer 10% kilometers als er niet iedere dag wordt bezorgd maar zondag en maandag weg zouden vallen.

Of om de dag bezorgen in verschillende gebieden... Maar dan heeft de logistiek weer veeel extra ruimte nodig om alles op te slaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206451424
quote:

pi_206451451
Schopje naar BNW

Ow wacht, het zijn echte plannen van " onze" regering en " onze" EU
Had je dit een half jaar geleden gezegd, dan was je een wappie, Poetin vriend, rechts extreme.

De werkelijkheid is vaak veel extremer dan wat in BNW staat.
( de uitvoering van de WEF agenda komt dankzij de zgn. crises in een stroomversnelling)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_206451464
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Vandaar de diesel naar 5 euro per liter. Die vliegvakanties kunnen wel ff wachten.
Waarom? Wij hebben die auto nodig om van A naar B te gaan en zo wordt dat onbetaalbaar. Als dat hele fucking klimaat zo belangrijk is, waarom komt de overheid dan niet met een grote campagne om elektrische auto's echt betaalbaar te maken, zodat iedereen overstapt? Een XC40 begint bij 45k zoiets. Met de huidige inflatie en spaarruimte kan ik dat echt never nooit voor elkaar boksen :')

Kijk, ik wil best meewerken aan een beter klimaat, want daar worden we uiteindelijk allemaal beter van. Ik mis alleen de visie en concrete doelgerichtheid van de overheid om dat voor elkaar te krijgen.
pi_206451467
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:11 schreef Oud_student het volgende:
Schopje naar BNW

Ow wacht, het zijn echte plannen van " onze" regering en " onze" EU
Had je dit een half jaar geleden gezegd, dan was je een wappie, Poetin vriend, rechts extreme.

De werkelijkheid is vaak veel extremer dan wat in BNW staat.
( de uitvoering van de WEF agenda komt dankzij de zgn. crises in een stroomversnelling)
Mensen steken liever hun kop in het zand.
pi_206451506
quote:
Wij hebben beiden een prima baan, alleen is er weinig tot geen ruimte over om echt meters te maken met sparen, laat staan om op korte termijn effe 50k voor elkaar te krijgen.
pi_206451533
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 09:18 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik verheug mij al op de dieseltekorten.
Dat gaat jouw boodschappen ook duurder maken. Voor het geval je denkt ‘ik heb geen stinkdiesel, dus kan mij het verdommen’.
pi_206451589
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 09:28 schreef Redbullkid het volgende:

[..]
We hebben niet allemaal een uitkering helaas.
Ik zou weleens willen weten wat heeft mijn wens om autovrije tijden, te doen met het terecht hebben van een uitkering?
pi_206451613
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:13 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Waarom? Wij hebben die auto nodig om van A naar B te gaan en zo wordt dat onbetaalbaar. Als dat hele fucking klimaat zo belangrijk is, waarom komt de overheid dan niet met een grote campagne om elektrische auto's echt betaalbaar te maken, zodat iedereen overstapt? Een XC40 begint bij 45k zoiets. Met de huidige inflatie en spaarruimte kan ik dat echt never nooit voor elkaar boksen :')

Kijk, ik wil best meewerken aan een beter klimaat, want daar worden we uiteindelijk allemaal beter van. Ik mis alleen de visie en concrete doelgerichtheid van de overheid om dat voor elkaar te krijgen.
Ga met het OV, dan maar een uurtje langer onderweg
pi_206451660
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:13 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Maar waarom zou de overheid nieuwe elektrische auto’s goedkoper moeten maken? Jij rijdt nu toch ook in een auto uit het jaar kruik?

Er valt veel te klagen over deze regering, maar dit is een partij entitlement die ook nergens op slaat.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 10:35:58 #218
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206451696
quote:

Denk dat het beter voor milieu is als je deze auto zo lang als mogelijk verder te rijden, dan wordt namelijk geen nieuwe geproduceerd. Het produceren van een EV kost gemiddeld een 18 ton CO2
Volgens de ANWB produceert jouw Volvo 82 g/km CO2
Daarvoor kan je dus nog 200.000 kilometer rijden met die Volvo, en dat is alleen de CO2, hebben we het niet over de grondstoffen etc.
pi_206451700
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:27 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
De OV heeft die capaciteit helemaal niet om al die automobilisten op te vangen.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 10:38:07 #220
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206451717
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De OV heeft die capaciteit helemaal niet om al die automobilisten op te vangen.
Het OV heeft de capaciteit geeneens om de OV reizigers te vervoeren. NS laat treinen uitvallen door gebrek aan personeel
  woensdag 26 oktober 2022 @ 10:38:59 #221
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206451725
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:24 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik zou weleens willen weten wat heeft mijn wens om autovrije tijden, te doen met het terecht hebben van een uitkering?
Jij hebt geen auto nodig om naar je werk te gaan, zoals de mensen die jouw uitkering bij elkaar moeten verdienen
pi_206451791
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jij hebt geen auto nodig om naar je werk te gaan, zoals de mensen die jouw uitkering bij elkaar moeten verdienen
Ik zou mezelf beter in eigen onderhoud kunnen voorzien als er geen gemotoriseerd verkeer zou zijn.
pi_206451792
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:27 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Ja, hoe had je dat bedacht als wij ergens naartoe moeten met twee kleine kinderen en een bak vol bagage? Lekker slepen in de bus, overstappen naar een bomvolle trein, overstappen naar een andere bomvolle trein, om vervolgens weer over te stappen in een verlate bus en daarna nog vijf kilometer lopen?

En aan het eind van de rit meer geld kwijt zijn dan een ritje met de auto :')
pi_206451818
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar waarom zou de overheid nieuwe elektrische auto’s goedkoper moeten maken? Jij rijdt nu toch ook in een auto uit het jaar kruik?

Er valt veel te klagen over deze regering, maar dit is een partij entitlement die ook nergens op slaat.
Eh, de overheid wil toch van alles aan het klimaat doen? Wat mij betreft blijven die diesels nog lekker beschikbaar hoor als er geen alternatief is. Mijn punt is de TT, stel dat er een avondklok komt, dan kunnen wij dus 's avonds niet meer met de auto weg :')
pi_206451849
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:47 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Eh, de overheid wil toch van alles aan het klimaat doen? Wat mij betreft blijven die diesels nog lekker beschikbaar hoor als er geen alternatief is. Mijn punt is de TT, stel dat er een avondklok komt, dan kunnen wij dus 's avonds niet meer met de auto weg :')
Er is niet zoiets als gratis geld.

En je kan gewoon ook benzine gaan rijden. Of thuisblijven in de avond. Geef je je vriendin gewoon een veeg. Is niet alsof dat hel op aarde is (anders moet je een andere vriendin nemen).
pi_206451874
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Denk dat het beter voor milieu is als je deze auto zo lang als mogelijk verder te rijden, dan wordt namelijk geen nieuwe geproduceerd. Het produceren van een EV kost gemiddeld een 18 ton CO2
Volgens de ANWB produceert jouw Volvo 82 g/km CO2
Daarvoor kan je dus nog 200.000 kilometer rijden met die Volvo, en dat is alleen de CO2, hebben we het niet over de grondstoffen etc.
Dit dus. Ik rij ook een diesel, met het idee dat ik die wel over de 4 ton trek. Met een benzine lukt je dat niet.
En 't ding rijdt 1 op 23.8, dus dat kan ook heel wat beroerder.

Mijn baas ziet me al aankomen; ja hoi, ik kan geen avond, nacht en - weekendiensten meer draaien, want ik heb een diesel. :D
pi_206451965
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het OV heeft de capaciteit geeneens om de OV reizigers te vervoeren. NS laat treinen uitvallen door gebrek aan personeel
Is ook gewoon een keuze, genoeg werk momenteel dus je kan ook dichter bij huis gaan werken of de helft vanuit huis.

Of je pakt een deelauto, betaal je alleen naar gebruik. Staan overal tegenwoordig. Allen vele malen beter dan een benzine of diesel voor de deur die de hele dag stil staat en waar normaal gesproken maar 1 persoon in zit.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 11:04:01 #228
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206452013
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:44 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik zou mezelf beter in eigen onderhoud kunnen voorzien als er geen gemotoriseerd verkeer zou zijn.
Jij bent niet de maatstaf
pi_206452014
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:52 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Dit dus. Ik rij ook een diesel, met het idee dat ik die wel over de 4 ton trek. Met een benzine lukt je dat niet.

Mijn baas ziet me al aankomen; ja hoi, ik kan geen avond, nacht en - weekendiensten meer draaien, want ik heb een diesel. :D
Een elektrische auto is al na 30.000 km beter voor het milieu als je alle milieukosten meeneemt, dus ook van productie.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 11:09:58 #230
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206452080
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een elektrische auto is al na 30.000 km beter voor het milieu als je alle milieukosten meeneemt, dus ook van productie.
Heb je vast wel een bron voor, volgens mij is het zo lang mogelijk gebruiken van bestaande autos altijd beter.
pi_206452081
twitter
  woensdag 26 oktober 2022 @ 11:11:06 #232
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206452096
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:52 schreef Candaasje het volgende:

Mijn baas ziet me al aankomen; ja hoi, ik kan geen avond, nacht en - weekendiensten meer draaien, want ik heb een diesel.
Ik neem aan dat er voor onmisbare functies gewoon een uitzonderig komt, net als in Corona tijd.
Tot nooit .......
  woensdag 26 oktober 2022 @ 11:12:06 #233
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206452110
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Heb je vast wel een bron voor, volgens mij is het zo lang mogelijk gebruiken van bestaande autos altijd beter.
Dat is al op heel veel plekken doorgerekend. Alleen op het dieslforum blijven ze naar nieuwe bronnen vragen.
Tot nooit .......
pi_206452116
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, dat is ook zeker de wens voor een toekomstige auto.:Y Maar dan moeten er wel eerst zonnepanelen op het dak / laadpunt bij mijn huis en laadpunt op mijn werk komen. Wil dat een beetje financieel en praktisch haalbaar worden.

Nog even los van de kosten van de aanschaf van een elektrische auto.

Maar het ging me er voornamelijk om dat de diesel zo vaak weggezet wordt als grootste vervuiler, terwijl benzine al dan niet (on)terecht een schonere naam heeft.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 11:15:09 #235
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206452143
Blij dat ik niet meer in Nederland woon met het paternalistische jaren 50 denken dat zondag een dag is waarop je zonder kan. Zeker in je zwarte pak door je dijkdorp in de Alblasserwaard naar de Kark lopen.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 11:15:42 #236
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206452149
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:12 schreef Candaasje het volgende:
Maar dan moeten er wel eerst zonnepanelen op het dak / laadpunt bij mijn huis en laadpunt op mijn werk komen. Wil dat een beetje financieel en praktisch haalbaar worden.
Je hebt nu toch ook geen boortoren in je tuin staan om je eigen benzine op te pompen?
Waarom zou je dan wel je eigen stroom willen produceren voor je auto?
Tot nooit .......
pi_206452162
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:11 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ik neem aan dat er voor onmisbare functies gewoon een uitzonderig komt, net als in Corona tijd.
Tijdens corona was er heel wat discussie over de positie van dierenartsen + paravets.

Maar misschien dat het helpt dat we de medische zorg voor politiehonden onder onze hoede hebben, mochten ze me naar de vluchtstrook dirigeren :D

Achja. We gaan het wel zien. Ik maak me er nog niet zo druk om.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 11:17:41 #238
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206452175
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:15 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Je hebt nu toch ook geen boortoren in je tuin staan om je eigen benzine op te pompen?
Ik denk dat de toonzetting van jouw reacties meer doet aan het verhinderen van elektrisch rijden dan heel veel andere onzin.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 11:21:13 #239
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_206452224
quote:
18s.gif Op maandag 24 oktober 2022 18:51 schreef vosss het volgende:
Dieseltekort gaat zo wel een dingetje worden. Vrachtwagens rijden daar op. Totale supplychain collapse incoming...

Maar hey, we hebben wel allemaal een geelblauw vlaggetje bij onze socials staan en ach dat we inmiddels 5x de prijs betalen voor energie dat nemen we gewoon voor lief _O_

Stik de moord gore kut EU :r
Al emigratieplannen? Zelfde vraag aan je likers. :)
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_206452230
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De vergelijking was met beiden nieuw kopen. Maar door blijven gebruiken van bestaande auto’s is zeker niet per definitie beter voor het milieu. Of die berekening ooit is gemaakt betwijfel ik echter.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 11:21:40 #241
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206452232
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik denk dat de toonzetting van jouw reacties meer doet aan het verhinderen van elektrisch rijden dan heel veel andere onzin.
Omdat ik gewoon niet snap waarom iedereen op zonnepanelen wacht voordat ie een EV koopt.
Ik mis echt een beetje de relatie tussen beide.
Tot nooit .......
pi_206452269
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:15 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Omdat ik weinig behoefte heb om om 3 uur s nachts uren te staan wachten langs de snelweg totdat mijn auto weer verder kan :P

Ik werk wekelijks op heel oncourante en sterk wisselende tijden en helaas niet heel dichtbij huis. Het lukt niet altijd om zaken zoals moeten tanken overdag in te plannen. (Of ik vergeet het :@ ) Diesel tanken lukt dan snel tussendoor nog wel even.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 11:24:25 #243
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206452276
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:21 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Omdat ik gewoon niet snap waarom iedereen op zonnepanelen wacht voordat ie een EV koopt.
Ik mis echt een beetje de relatie tussen beide.
Het gaat niet alleen om die ene post. Je komt over als het soort GL birkenstock sandalen milieumessias en dat werkt tegen je.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 11:34:41 #244
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206452414
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen om die ene post. Je komt over als het soort GL birkenstock sandalen milieumessias en dat werkt tegen je.
Grappig, ik vertel net in een ander draadje dat ik drie auto's en een verzameling klassiek bromfietsten heb..
Daar zullen ze me juist een viespeuk vinden.
Millieumessias, nee zo voel ik me niet.

het enige wat ik zeg is dat een EV beter voor het mileu is.
Maar of je er een koopt moet je vooral lekker zelf weten.
Als je dat al mileumessias niemt dan ben je echt een dieselliefhebber in hart en nieren.
Tot nooit .......
pi_206452495
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jij bent niet de maatstaf
Hoe bedoel je?
pi_206452629
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:11 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Elke automobilist vindt zichzelf en zijn betaald werk heel belangrijk.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 12:00:24 #247
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206452678
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:54 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik vind mijn werk helemaal niet belangrijk. Tijdens Corona moest ik zo nodig op komen draven, ook tijdens de lockdown. Zelf vond ik dat absoluut niet nodig omdat de tent zonder mij ook wel blijft draaien.

Tijdens de salaris onderhandlingen later gaven ze ook zelf aan dat ik heel niet belangrijk ben en niet zulke gekke eisen moest hebben.
Tot nooit .......
pi_206453397
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:54 schreef torentje het volgende:

[..]
Voor iemand die leeft van het geld dat anderen ophoesten is hun werk voor jou van levensbelang. Besef je je dat eigenlijk wel?
pi_206453413
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:45 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Ja, hoe had je dat bedacht als wij ergens naartoe moeten met twee kleine kinderen en een bak vol bagage? Lekker slepen in de bus, overstappen naar een bomvolle trein, overstappen naar een andere bomvolle trein, om vervolgens weer over te stappen in een verlate bus en daarna nog vijf kilometer lopen?

En aan het eind van de rit meer geld kwijt zijn dan een ritje met de auto :')
Dan pak je een deelauto
pi_206453505
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 13:16 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Dan pak je een deelauto
:')

Ik wil kunnen gaan en staan waar en wanneer ik dat wil, zonder dat ik afhankelijk ben of de buurman net die dag een verjaardag heeft.

Deelauto :')
pi_206453649
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 13:26 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ik wil kunnen gaan en staan waar en wanneer ik dat wil, zonder dat ik afhankelijk ben of de buurman net die dag een verjaardag heeft.

Prima dat jij een vervuiler voor de deur wil hebben staan die 75% van de tijd stilstaat, maar daar mag je dan ook flink voor gaan betalen.
pi_206453740
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 13:40 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Prima dat jij een vervuiler voor de deur wil hebben staan die 75% van de tijd stilstaat, maar daar mag je dan ook flink voor gaan betalen.
Exact, en dus is de cirkelredenatie weer rond, want ik zeg eerder dat ik best bereid ben om hem in te ruilen voor een elektrische auto, maar dat simpelweg niet kan omdat die krengen zo duur zijn.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 13:53:27 #253
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206453777
quote:

[..]
nog zo een preker.
pi_206453781
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 13:48 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Exact, en dus is de cirkelredenatie weer rond, want ik zeg eerder dat ik best bereid ben om hem in te ruilen voor een elektrische auto, maar dat simpelweg niet kan omdat die krengen zo duur zijn.
Dat is natuurlijk niet helemaal zo, eurotje of 400 per maand heb je er vast wel 1 in de lease, hoef je alleen nog maar te laden. Als je dat op/tijdens werk doet zou je hoogstens in het weekend wat moeten plannen wat dat betreft.
pi_206453787
quote:

[..]
ruim genomen doet mijn "vervuiler" 40 cent de kilometer, en ja dat is incl afschrijving onderhoud en verzekering.
Laten we doen alsof dat ding de deur uit gaat en ik geen auto meer heb en overstap naar een deelauto van bijvoorbeeld Mywheels.

Mywheels heeft hier geen auto staan, dichtstbijzijnde staat op 5 kilometer, als die beschikbaar is moet ik dus eerst op de fiets daar naar toe, mee nemen naar huis, kinderen en kinder zooi inladen, partner niet vergeten en hop daar gaan we. Dag je weg zeg een uur of 10 kost mij ¤37,5 aan uurtarief, en daar bij nog ¤0,35 per gereden kilometer.

Stel we gaan naar de Efteling, is vanuit hier 90 kilometer x 2 is 180km plus de 10 voor halen en brengen, zit je al op 190km á 0,35 is ¤66,50

¤37,5 + ¤ 66,50 is ¤ 104/190= ¤0,55

Dus voor 15 cent minder per kilometer heb ik een "vervuiler" voor de deur staan, echt geweldig die deel auto's, als je ze maar niet te vaak nodig hebt en ergens woont waar je niet eerst een kwartier onderweg bent om er een op te halen.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 13:58:51 #256
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206453821
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 13:26 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Als ik 's avonds een scheet in een auto laat wil ik gewoon smorgens mij eigen scheet weer ruiken en niet die van de buurman.

Verder zou ik best een auto met mijn buurman willen delen.
Zowel praktisch als financieel komen we daar ook wel uit.
Maar heb je wel eens de verzekering gebeld en gevraagd hoe we dat moeten doen met de no-claim?
Ik heb geen zin om voor mijn prive auto's - motoren en bromfietsen mijn no-claim kwijt te raken omdat mijn buurman schade rijdt.

Daar is dus gewoon geen fatsoenlijke oplossing voor.
Tot nooit .......
pi_206453953
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 13:54 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet helemaal zo, eurotje of 400 per maand heb je er vast wel 1 in de lease, hoef je alleen nog maar te laden. Als je dat op/tijdens werk doet zou je hoogstens in het weekend wat moeten plannen wat dat betreft.
Gast... jij snapt zelf hoop ik ook wel dat ik niet vast wil zitten aan een koekblik en 5000 km/jaar met twee kinderen?
pi_206453968
Trouwens alle politiewagens in Nederland zijn Diesel :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206453984
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:17 schreef raptorix het volgende:
Niet alle, in Amsterdam hobbelen er een paar elektrische rond...
pi_206454017
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:18 schreef spoilert het volgende:

[..]
Niet alle, in Amsterdam hobbelen er een paar elektrische rond...
Hoop dat het deze word :)

pi_206454066
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 13:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Voor iemand die leeft van het geld dat anderen ophoesten is hun werk voor jou van levensbelang. Besef je je dat eigenlijk wel?
Ik zou pas een leven hebben als er in de streek geen gemotoriseerd verkeer zou zijn. Want mooi zijn de automobilisten niet.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 14:28:06 #262
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206454082
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:17 schreef raptorix het volgende:
brandweer, ambulance, legervoertuigen in oekraine....
Maar ook noodstroomvoorzieing in ziekenhuizen..
Tot nooit .......
pi_206454084
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 13:48 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Zo duur zijn ze helemaal niet meer. Je hebt het er misschien niet voor over of je verdient weinig. Dat kan. Maar dat hoort ook bij het leven.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 14:29:02 #264
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206454092
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:25 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik zou pas een leven hebben als er in de streek geen gemotoriseerd verkeer zou zijn. Want mooi zijn de automobilisten niet.
Dat je nu geen leven hebt, daar was ik al achter.
Tot nooit .......
pi_206454100
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:25 schreef torentje het volgende:

[..]
Dan ga je ergens in the middle of nowhere wonen. In het noorden van Zweden schijnen ze dorpen te hebben waar ze dolgraag mensen binnenhalen. Moet je wel zorgen voor inkomen.
pi_206454103
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
Hoop dat het deze word :)

[ afbeelding ]
Helaas, geen circusvoorstelling bij Polite Amsterdam.
Kia E-Nero en Hyundai Kona.

twitter
  woensdag 26 oktober 2022 @ 14:32:58 #267
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206454122
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:28 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
brandweer, ambulance, legervoertuigen in oekraine....
Maar ook noodstroomvoorzieing in ziekenhuizen..
Medewerkers op de fiets krijgen gewoon een speelkaart tussen de spaken, net als de militairen die pauw pauw moeten roepen.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 14:33:39 #268
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206454127
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dan ga je ergens in the middle of nowhere wonen. In het noorden van Zweden schijnen ze dorpen te hebben waar ze dolgraag mensen binnenhalen. Moet je wel zorgen voor inkomen.
Moet torentje gewoon asiel aanvragen.
pi_206454140
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Medewerkers op de fiets krijgen gewoon een speelkaart tussen de spaken, net als de militairen die pauw pauw moeten roepen.
Een niet nader te noemen oud politicus zou dit hilarisch vinden..
pi_206454142
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:30 schreef spoilert het volgende:

[..]
Helaas, geen circusvoorstelling bij Polite Amsterdam.
Kia E-Nero en Hyundai Kona.

[ twitter ]
Ik las dat dat alleen als test is, dat er nog geen keuze gemaakt is voor de modellen.
pi_206454161
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zo duur zijn ze helemaal niet meer. Je hebt het er misschien niet voor over of je verdient weinig. Dat kan. Maar dat hoort ook bij het leven.
Wat ik allemaal verdien en of ik het er voor over heb is totaal irrelevant. Het punt is juist de absurditeit van het nadenken over een avondklok voor diesels. Als de overheid dat door drukt, komen ze niet met een oplossing voor huidige dieselbezitters.
pi_206454168
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik las dat dat alleen als test is, dat er nog geen keuze gemaakt is voor de modellen.
Als test ja, maar ze rijden nu, 2 jaar later nog rond, althans ik zie ze vaker voor het bureau staan dan dat ze rijden. Dienstje hobbelen met dat ding en hij kan aan de laadpaal voor een paar uur. Dus de opvolgende dienst heeft al een andere auto nodig. Zal er wel op neerkomen dat die auto's alleen door de wijkagent overdag gebruikt worden en de diesels in de 24/7 dienst draaien.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 14:39:37 #273
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_206454178
Diesel power 💪🏻
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 26 oktober 2022 @ 14:47:42 #274
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206454267
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:38 schreef spoilert het volgende:
Als test ja, maar ze rijden nu, 2 jaar later nog rond, althans ik zie ze vaker voor het bureau staan dan dat ze rijden. Dienstje hobbelen met dat ding en hij kan aan de laadpaal voor een paar uur. Dus de opvolgende dienst heeft al een andere auto nodig. Zal er wel op neerkomen dat die auto's alleen door de wijkagent overdag gebruikt worden en de diesels in de 24/7 dienst draaien.
Duidelijk nog nooit met een EV gereden.
In de stad krijg je, zelfs de politie, de accu niet in een dag leeg.
Opladen aan een snellaadpaal in 20 minuten zodat ie de volgende dag weer beschikbaar is.
Tot nooit .......
pi_206454397
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:38 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Wat ik allemaal verdien en of ik het er voor over heb is totaal irrelevant. Het punt is juist de absurditeit van het nadenken over een avondklok voor diesels. Als de overheid dat door drukt, komen ze niet met een oplossing voor huidige dieselbezitters.
En waarom zou men met een oplossing moeten komen? Als er tekorten zijn lijkt het mij logische dat er prioriteiten komen. De bevoorrading van Albert Heijn is belangrijker dan dat jij naar Henk en Miep kan op een zondag.
pi_206454424
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:47 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Duidelijk nog nooit met een EV gereden.
In de stad krijg je, zelfs de politie, de accu niet in een dag leeg.
Opladen aan een snellaadpaal in 20 minuten zodat ie de volgende dag weer beschikbaar is.
Volgende dag? er zijn auto's bij de politie die 24/7 in gebruik zijn worden warm van de ene naar de andere dienst overgedragen. Als ze dus overgaan naar de huidige elektrische auto's heb je dus al 2 nodig om 1 te vervangen. En anders wacht meneer de Juwelier maar even, de Kia hangt aan de laadpaal, over 43 minuten zit hij weer op 80%
  woensdag 26 oktober 2022 @ 15:04:24 #277
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206454462
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 15:00 schreef spoilert het volgende:

[..]
Volgende dag? er zijn auto's bij de politie die 24/7 in gebruik zijn worden warm van de ene naar de andere dienst overgedragen. Als ze dus overgaan naar de huidige elektrische auto's heb je dus al 2 nodig om 1 te vervangen. En anders wacht meneer de Juwelier maar even, de Kia hangt aan de laadpaal, over 43 minuten zit hij weer op 80%
bedoelde volgende dienst inderdaad...
En doe nou niet alsof een benzine-politieauto nooit stil staat bij het bureau.

Hier een fimpje..

100kilometer in 10 minuten.
https://www.activlease.nl(...)et-175-kw-snellader/

Zeker voor in de stad lijkt me dat geen enkel probleem.
(en blijkbaar denkt de poltie er ook zo over, anders zouden ze het niet testen)

[ Bericht 6% gewijzigd door Speekselklier op 26-10-2022 15:13:35 ]
Tot nooit .......
pi_206454528
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 15:04 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
bedoelde volgende dienst inderdaad...
En doe nou niet alsof een benzine-politieauto nooit stil staat bij het bureau.
Die staan inderdaad nooit stil, die zijn er niet. Alle 4 wiel voertuigen diesel. En ook voor de volgende dienst blijft het van toepassing, Sorry mevrouw, huisgelijkgeweld moet even wachten, de Hyundai hangt nog aan de laadpaal.
pi_206454595
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2022 18:42 schreef Nobu het volgende:
Een dagklok lijkt me beter, en dan al die tyfustruckers in de nacht. Kom maar door met dat tekort. _O_
Totdat je je winkelmandje niet meer kan vullen omdat de schappen leeg zijn.
pi_206454618
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 09:02 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Voor het werk? Dan auto van de zaak vragen.
Om op het werk te komen? Dat is een eigen keuze, je kan ook verhuizen of een baan op fietsafstand zoeken.
Ok boomer.

Newsflash tegenwoordig mag je al blij zijn als je uberhaubt een dak boven je hoofd kan vinden.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 15:44:22 #281
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206455078
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En waarom zou men met een oplossing moeten komen? Als er tekorten zijn lijkt het mij logische dat er prioriteiten komen. De bevoorrading van Albert Heijn is belangrijker dan dat jij naar Henk en Miep kan op een zondag.
Waarom is zondag zo bijzonder voor je? Wat maakt dat ik of anderen op zondag geen prio heb tov andere dagen? Moet ik dan naar de kerk lopen langs de dijk van de alblasserwaard?
  woensdag 26 oktober 2022 @ 15:51:20 #282
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206455170
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 15:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waarom is zondag zo bijzonder voor je? Wat maakt dat ik of anderen op zondag geen prio heb tov andere dagen? Moet ik dan naar de kerk lopen langs de dijk van de alblasserwaard?
Het enige dat ze met een zondags-klok gaan bereiken is dat mensen op zaterdag naar Henk en Miep gaan.
Tot nooit .......
pi_206455300
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 15:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het is een voorbeeld. Het is namelijk ook net zo belangrijk dat de Lidl voedsel heeft om maar eens wat te noemen.

Als je dat allemaal al niet snapt, dan vermoed ik dat je ook prima zonder auto kan, want dan missen we heel weinig aan jouw arbeid. Maar ik vermoed dat je het heel goed snapt en alleen maar wil zeuren.

Feit is dat als er te weinig diesel is geprioriteerd zal moeten worden. Het is geen dieselrijdertje pesten.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 16:06:32 #284
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206455339
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is een voorbeeld. Het is namelijk ook net zo belangrijk dat de Lidl voedsel heeft om maar eens wat te noemen.

Als je dat allemaal al niet snapt, dan vermoed ik dat je ook prima zonder auto kan, want dan missen we heel weinig aan jouw arbeid. Maar ik vermoed dat je het heel goed snapt en alleen maar wil zeuren.

Feit is dat als er te weinig diesel is geprioriteerd zal moeten worden. Het is geen dieselrijdertje pesten.
Grappig hoe je op de man speelt maar geen antwoord geeft op de vraag.
Wat maakt zondag zo bijzonder?
  woensdag 26 oktober 2022 @ 16:07:52 #285
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206455347
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 15:51 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Het enige dat ze met een zondags-klok gaan bereiken is dat mensen op zaterdag naar Henk en Miep gaan.
De autoloze zondagen in de jaren 70 waren ook meer voor de Bühne dan dat ze werkelijk wat opleverden, net als de benzinebonnen.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 16:08:45 #286
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206455361
In frankrijk is trouwens 80% van de verkochte (en dus gereden kilometers) diesel.
Een tekort aan diesel is daar dus nog een groter probleem dan hier.

Je kunt je voorstellen dat het Franse wagenpark daarom inmiddels behoorlijk ‘verdieseld’ is; nu rijdt ruim 60% van de Fransen een diesel en zo’n 80% van de verkochte brandstof is diesel.
https://www.carblogger.nl(...)r%20duurder%20maken.
Tot nooit .......
pi_206455386
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Grappig hoe je op de man speelt maar geen antwoord geeft op de vraag.
Wat maakt zondag zo bijzonder?
O mijn god! Je snapt het echt niet? Jezus fucking Christ!

Je mag voor zondag ook zaterdag invullen, staat er exact hetzelfde. Nu duidelijk?
  woensdag 26 oktober 2022 @ 16:14:42 #288
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206455430
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
O mijn god! Je snapt het echt niet? Jezus fucking Christ!

Je mag voor zondag ook zaterdag invullen, staat er exact hetzelfde. Nu duidelijk?
En wat bereik je dan? Geen fuck.
Je verplaatst alleen maar het verbruik.
pi_206455481
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En wat bereik je dan? Geen fuck.
Je verplaatst alleen maar het verbruik.
Niet per sé. Een deel gaat verzetten en een deel niet.

Ze kunnen ook gewoon de diesel duurder maken. Dat zal vanzelf wel gebeuren trouwens.

Van mij hoeft het allemaal niet. Al ga je 100.000 km per jaar rijden. You do you. Maar het is gewoon niet zo heel raar dat als er tekorten ontstaan de overheid gaat nadenken over rantsoenen. Diesel op de bon, kan ook nog.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 16:21:41 #290
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206455508
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:08 schreef Speekselklier het volgende:
In frankrijk is trouwens 80% van de verkochte (en dus gereden kilometers) diesel.
Een tekort aan diesel is daar dus nog een groter probleem dan hier.

Je kunt je voorstellen dat het Franse wagenpark daarom inmiddels behoorlijk ‘verdieseld’ is; nu rijdt ruim 60% van de Fransen een diesel en zo’n 80% van de verkochte brandstof is diesel.
https://www.carblogger.nl(...)r%20duurder%20maken.
Het aantal kilometer met auto per capita is in NL ongeveer gelijk aan Frankrijk, heeft dus vooral met de belastingmaatregelen te maken die de Franse overheid heeft gemaakt de afgelopen decennia. Het merkwaardige is trouwens dat het aantal auto kilometers per capita in F/NL ongeveer 50% hoger is dan in Italie. Terwijl het autobezit per capita in F en NL vrijwel gelijk ligt, is dat een 25% lager dan in Italie.
pi_206455559
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar het is gewoon niet zo heel raar dat als er tekorten ontstaan de overheid gaat nadenken over rantsoenen. Diesel op de bon, kan ook nog.
Laten we hopen dat ze er al over aan het nadenken zijn. Voorlopig is de "diesel avondklok" en de "diesel loze zondag" niets meer dan een gedachte van mevrouw Post (VVD) , de voorzitster van Transport en Logistiek NL die alvast aan het lobbyen is voor haar branchevereniging.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 16:35:01 #292
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206455621
quote:
11s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:28 schreef spoilert het volgende:

[..]
Laten we hopen dat ze er al over aan het nadenken zijn. Voorlopig is de "diesel avondklok" en de "diesel loze zondag" niets meer dan een gedachte van mevrouw Post (VVD) , de voorzitster van Transport en Logistiek NL die alvast aan het lobbyen is voor haar branchevereniging.
Iemand van de VVD zou toch moeten weten dat je dit veel beter aan de markt kan overlaten. Hoe duurder de diesel door schaars aanbod, hoe bewuster men er mee omgaat.
pi_206455636
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als er geen automobilisten zijn heeft men toch een riant inkomen, en is men toch heel rijk?
pi_206455725
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Als er geen automobilisten zijn heeft men toch een riant inkomen, en is men toch heel rijk?
Als je zo graa gwil trollen, doe het dan ten minste een beetje goed :')
  woensdag 26 oktober 2022 @ 16:57:55 #295
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206455879
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik begrijp goed waarom jij niet kan werken.
pi_206455968
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Onzin. De prioriteit is altijd ikke ikke ikke.

Genocide? Laat maar doorgaan als ik daardoor niet meer op zondag kan rondrijden.
Tekorten? Prioriteiten stellen mag niet als ikke niet bovenaan sta, want ikke ben het belangrijkste persoon in m'n leven.

We zien hier in het topic gewoon weer een herhaling van de corona wappies. Nee ik wil geen vaccinatie of afstand houden, want dat vind ikke stom. Nee natuurlijk mag een gevaccineerde geen voorrang krijgen als er een tekort aan capaciteit is in het ziekenhuis, want ikke moet ook een plek krijgen, zelfs als die er niet is. Nee natuurlijk wil ik niet helpen zorgen dat er plek voor mij is want dat kost de heilige ik mogelijk wat moeite en ongemak. IK HEB RECHTEN. Ik ik ik.
pi_206456025
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik begrijp goed waarom jij niet kan werken.
Bewijs dat dan eens?
  woensdag 26 oktober 2022 @ 17:19:10 #298
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_206456047
Ach gut, dan moeten we door de weeks naar het werk met de sportauto en op zondag toeren in het electromobiel :') ach ja, het zal wel weer.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  woensdag 26 oktober 2022 @ 17:20:35 #299
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206456062
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 17:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Genocide? Laat maar doorgaan als ik daardoor niet meer op zondag kan rondrijden.
Tekorten? Prioriteiten stellen mag niet als ikke niet bovenaan sta, want ikke ben het belangrijkste persoon in m'n leven.

We zien hier in het topic gewoon weer een herhaling van de corona wappies. Nee ik wil geen vaccinatie of afstand houden, want dat vind ikke stom. Nee natuurlijk mag een gevaccineerde geen voorrang krijgen als er een tekort aan capaciteit is in het ziekenhuis, want ikke moet ook een plek krijgen, zelfs als die er niet is. Nee natuurlijk wil ik niet helpen zorgen dat er plek voor mij is want dat kost de heilige ik mogelijk wat moeite en ongemak. IK HEB RECHTEN. Ik ik ik.
Denk jij dat wanneer de overheid bepaald wanneer wie mag rijden dat beter werkt dan wanneer je het eenvoudig weg aan de markt (prijs) over laat?
pi_206456063
quote:

[..]

Dan moet je naar een collectivistisch land emigreren als je het niet leuk vindt.
pi_206456076
quote:

[..]

Is niet iets wat je alleen maar ziet bij de Corona wappies.

"We moeten meer windmolens, maar liever niet bij ons in de buurt"
"Iedereen is welkom, noodopvang? nee liever niet bij mij in de woonwijk"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')