abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 oktober 2022 @ 09:29:24 #201
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_206451027
Gaat natuurlijk niet gebeuren.
pi_206451075
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 18:30 schreef Mortaxx het volgende:
Dieselauto's gewoon verbieden. Goed voor het klimaat en dan is er ook geen tekort meer aan diesel
Dat is dus niet zo. Dieselauto's zijn prima voor het klimaat, alleen wat slechter voor de gezondheid van de mens. Als we echt de natuur hadden willen redden hadden we benzine auto's verbannen...
pi_206451084
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 20:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Doe het.

Allereerst, er zijn veel te veel bestelbusjes en vrachtwagens op de weg. Dat zeg ik ondanks dat ik zelf in die sector werk, maar die dingen rijden niet voor de lol rond. Die rijden rond om het decadente bestel nu krijg het nu gedrag te ondersteunen. En dan heb ik het over een uitwas van bovengenoemde.

Doe het. Laat de schappen maar leeg raken, de pompen leeg en God mag weten wat nog meer. Mobiliteit en logistiek zijn een pilaar van onze economie.
Aan de andere kant. Als mensen die meuk in winkels moeten halen is er nog meer verkeer.

De bestelbusjes doen meestal meerdere bezorgingen in de buurt.
pi_206451126
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 21:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dit zeggen mensen dus serieus zegmaar? Eng.
Dat is de nieuwe hype tegenwoordig in Nederland.
- Ik rook niet - verbieden!
- Ik drink niet - verbieden!
- Ik steek geen vuurwerk af - verbieden!
- Ik ga altijd naar de camping - vliegen duurder maken!
- Ik rij geen diesel - verbieden!

En zo komen we allemaal een keer aan de beurt :)
pi_206451379
Ik heb een Volvo V40 D2 uit 2013. Hele fijne auto! Heel veel kilometers gemaakt ook. Rijdt nog steeds perfect. Alleen wat denk je, dat ik in deze tijd geld heb om dat ding in te ruilen voor een vergelijkbare elektrische bak?

Flikker toch op :')
pi_206451381
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 09:40 schreef Redbullkid het volgende:

[..]
Dat is de nieuwe hype tegenwoordig in Nederland.
- Ik rook niet - verbieden!
- Ik drink niet - verbieden!
- Ik steek geen vuurwerk af - verbieden!
- Ik ga altijd naar de camping - vliegen duurder maken!
- Ik rij geen diesel - verbieden!

En zo komen we allemaal een keer aan de beurt :)
Daarom... eigenlijk is overheidsbemoeienis 9/10x bulle di crappe.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206451400
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:02 schreef Saekerhett het volgende:
Ik heb een Volvo V40 D2 uit 2013. Hele fijne auto! Heel veel kilometers gemaakt ook. Rijdt nog steeds perfect. Alleen wat denk je, dat ik in deze tijd geld heb om dat ding in te ruilen voor een vergelijkbare elektrische bak?

Vandaar de diesel naar 5 euro per liter. Die vliegvakanties kunnen wel ff wachten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206451406
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 09:35 schreef Redbullkid het volgende:

[..]
Aan de andere kant. Als mensen die meuk in winkels moeten halen is er nog meer verkeer.

De bestelbusjes doen meestal meerdere bezorgingen in de buurt.
Uiteraard is dat zo, maareh... Het scheelt wel weer 10% kilometers als er niet iedere dag wordt bezorgd maar zondag en maandag weg zouden vallen.

Of om de dag bezorgen in verschillende gebieden... Maar dan heeft de logistiek weer veeel extra ruimte nodig om alles op te slaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206451424
quote:

pi_206451451
Schopje naar BNW

Ow wacht, het zijn echte plannen van " onze" regering en " onze" EU
Had je dit een half jaar geleden gezegd, dan was je een wappie, Poetin vriend, rechts extreme.

De werkelijkheid is vaak veel extremer dan wat in BNW staat.
( de uitvoering van de WEF agenda komt dankzij de zgn. crises in een stroomversnelling)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_206451464
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Vandaar de diesel naar 5 euro per liter. Die vliegvakanties kunnen wel ff wachten.
Waarom? Wij hebben die auto nodig om van A naar B te gaan en zo wordt dat onbetaalbaar. Als dat hele fucking klimaat zo belangrijk is, waarom komt de overheid dan niet met een grote campagne om elektrische auto's echt betaalbaar te maken, zodat iedereen overstapt? Een XC40 begint bij 45k zoiets. Met de huidige inflatie en spaarruimte kan ik dat echt never nooit voor elkaar boksen :')

Kijk, ik wil best meewerken aan een beter klimaat, want daar worden we uiteindelijk allemaal beter van. Ik mis alleen de visie en concrete doelgerichtheid van de overheid om dat voor elkaar te krijgen.
pi_206451467
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:11 schreef Oud_student het volgende:
Schopje naar BNW

Ow wacht, het zijn echte plannen van " onze" regering en " onze" EU
Had je dit een half jaar geleden gezegd, dan was je een wappie, Poetin vriend, rechts extreme.

De werkelijkheid is vaak veel extremer dan wat in BNW staat.
( de uitvoering van de WEF agenda komt dankzij de zgn. crises in een stroomversnelling)
Mensen steken liever hun kop in het zand.
pi_206451506
quote:
Wij hebben beiden een prima baan, alleen is er weinig tot geen ruimte over om echt meters te maken met sparen, laat staan om op korte termijn effe 50k voor elkaar te krijgen.
pi_206451533
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 09:18 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik verheug mij al op de dieseltekorten.
Dat gaat jouw boodschappen ook duurder maken. Voor het geval je denkt ‘ik heb geen stinkdiesel, dus kan mij het verdommen’.
pi_206451589
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 09:28 schreef Redbullkid het volgende:

[..]
We hebben niet allemaal een uitkering helaas.
Ik zou weleens willen weten wat heeft mijn wens om autovrije tijden, te doen met het terecht hebben van een uitkering?
pi_206451613
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:13 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Waarom? Wij hebben die auto nodig om van A naar B te gaan en zo wordt dat onbetaalbaar. Als dat hele fucking klimaat zo belangrijk is, waarom komt de overheid dan niet met een grote campagne om elektrische auto's echt betaalbaar te maken, zodat iedereen overstapt? Een XC40 begint bij 45k zoiets. Met de huidige inflatie en spaarruimte kan ik dat echt never nooit voor elkaar boksen :')

Kijk, ik wil best meewerken aan een beter klimaat, want daar worden we uiteindelijk allemaal beter van. Ik mis alleen de visie en concrete doelgerichtheid van de overheid om dat voor elkaar te krijgen.
Ga met het OV, dan maar een uurtje langer onderweg
pi_206451660
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:13 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Maar waarom zou de overheid nieuwe elektrische auto’s goedkoper moeten maken? Jij rijdt nu toch ook in een auto uit het jaar kruik?

Er valt veel te klagen over deze regering, maar dit is een partij entitlement die ook nergens op slaat.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 10:35:58 #218
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206451696
quote:

Denk dat het beter voor milieu is als je deze auto zo lang als mogelijk verder te rijden, dan wordt namelijk geen nieuwe geproduceerd. Het produceren van een EV kost gemiddeld een 18 ton CO2
Volgens de ANWB produceert jouw Volvo 82 g/km CO2
Daarvoor kan je dus nog 200.000 kilometer rijden met die Volvo, en dat is alleen de CO2, hebben we het niet over de grondstoffen etc.
pi_206451700
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:27 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
De OV heeft die capaciteit helemaal niet om al die automobilisten op te vangen.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 10:38:07 #220
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206451717
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De OV heeft die capaciteit helemaal niet om al die automobilisten op te vangen.
Het OV heeft de capaciteit geeneens om de OV reizigers te vervoeren. NS laat treinen uitvallen door gebrek aan personeel
  woensdag 26 oktober 2022 @ 10:38:59 #221
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206451725
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:24 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik zou weleens willen weten wat heeft mijn wens om autovrije tijden, te doen met het terecht hebben van een uitkering?
Jij hebt geen auto nodig om naar je werk te gaan, zoals de mensen die jouw uitkering bij elkaar moeten verdienen
pi_206451791
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jij hebt geen auto nodig om naar je werk te gaan, zoals de mensen die jouw uitkering bij elkaar moeten verdienen
Ik zou mezelf beter in eigen onderhoud kunnen voorzien als er geen gemotoriseerd verkeer zou zijn.
pi_206451792
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:27 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Ja, hoe had je dat bedacht als wij ergens naartoe moeten met twee kleine kinderen en een bak vol bagage? Lekker slepen in de bus, overstappen naar een bomvolle trein, overstappen naar een andere bomvolle trein, om vervolgens weer over te stappen in een verlate bus en daarna nog vijf kilometer lopen?

En aan het eind van de rit meer geld kwijt zijn dan een ritje met de auto :')
pi_206451818
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar waarom zou de overheid nieuwe elektrische auto’s goedkoper moeten maken? Jij rijdt nu toch ook in een auto uit het jaar kruik?

Er valt veel te klagen over deze regering, maar dit is een partij entitlement die ook nergens op slaat.
Eh, de overheid wil toch van alles aan het klimaat doen? Wat mij betreft blijven die diesels nog lekker beschikbaar hoor als er geen alternatief is. Mijn punt is de TT, stel dat er een avondklok komt, dan kunnen wij dus 's avonds niet meer met de auto weg :')
pi_206451849
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:47 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Eh, de overheid wil toch van alles aan het klimaat doen? Wat mij betreft blijven die diesels nog lekker beschikbaar hoor als er geen alternatief is. Mijn punt is de TT, stel dat er een avondklok komt, dan kunnen wij dus 's avonds niet meer met de auto weg :')
Er is niet zoiets als gratis geld.

En je kan gewoon ook benzine gaan rijden. Of thuisblijven in de avond. Geef je je vriendin gewoon een veeg. Is niet alsof dat hel op aarde is (anders moet je een andere vriendin nemen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')