Dit dus. Ik rij ook een diesel, met het idee dat ik die wel over de 4 ton trek. Met een benzine lukt je dat niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 10:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Denk dat het beter voor milieu is als je deze auto zo lang als mogelijk verder te rijden, dan wordt namelijk geen nieuwe geproduceerd. Het produceren van een EV kost gemiddeld een 18 ton CO2
Volgens de ANWB produceert jouw Volvo 82 g/km CO2
Daarvoor kan je dus nog 200.000 kilometer rijden met die Volvo, en dat is alleen de CO2, hebben we het niet over de grondstoffen etc.
Is ook gewoon een keuze, genoeg werk momenteel dus je kan ook dichter bij huis gaan werken of de helft vanuit huis.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 10:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het OV heeft de capaciteit geeneens om de OV reizigers te vervoeren. NS laat treinen uitvallen door gebrek aan personeel
Jij bent niet de maatstafquote:Op woensdag 26 oktober 2022 10:44 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik zou mezelf beter in eigen onderhoud kunnen voorzien als er geen gemotoriseerd verkeer zou zijn.
Een elektrische auto is al na 30.000 km beter voor het milieu als je alle milieukosten meeneemt, dus ook van productie.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 10:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dit dus. Ik rij ook een diesel, met het idee dat ik die wel over de 4 ton trek. Met een benzine lukt je dat niet.
En 't ding rijdt 1 op 23.8, dus dat kan ook heel wat beroerder.
Mijn baas ziet me al aankomen; ja hoi, ik kan geen avond, nacht en - weekendiensten meer draaien, want ik heb een diesel.
Heb je vast wel een bron voor, volgens mij is het zo lang mogelijk gebruiken van bestaande autos altijd beter.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een elektrische auto is al na 30.000 km beter voor het milieu als je alle milieukosten meeneemt, dus ook van productie.
Ik neem aan dat er voor onmisbare functies gewoon een uitzonderig komt, net als in Corona tijd.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 10:52 schreef Candaasje het volgende:
Dit dus. Ik rij ook een diesel, met het idee dat ik die wel over de 4 ton trek. Met een benzine lukt je dat niet.
En 't ding rijdt 1 op 23.8, dus dat kan ook heel wat beroerder.
Mijn baas ziet me al aankomen; ja hoi, ik kan geen avond, nacht en - weekendiensten meer draaien, want ik heb een diesel.
Dat is al op heel veel plekken doorgerekend. Alleen op het dieslforum blijven ze naar nieuwe bronnen vragen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb je vast wel een bron voor, volgens mij is het zo lang mogelijk gebruiken van bestaande autos altijd beter.
Ja, dat is ook zeker de wens voor een toekomstige auto.:Y Maar dan moeten er wel eerst zonnepanelen op het dak / laadpunt bij mijn huis en laadpunt op mijn werk komen. Wil dat een beetje financieel en praktisch haalbaar worden.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een elektrische auto is al na 30.000 km beter voor het milieu als je alle milieukosten meeneemt, dus ook van productie.
Je hebt nu toch ook geen boortoren in je tuin staan om je eigen benzine op te pompen?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:12 schreef Candaasje het volgende:
Maar dan moeten er wel eerst zonnepanelen op het dak / laadpunt bij mijn huis en laadpunt op mijn werk komen. Wil dat een beetje financieel en praktisch haalbaar worden.
Tijdens corona was er heel wat discussie over de positie van dierenartsen + paravets.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:11 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er voor onmisbare functies gewoon een uitzonderig komt, net als in Corona tijd.
Ik denk dat de toonzetting van jouw reacties meer doet aan het verhinderen van elektrisch rijden dan heel veel andere onzin.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:15 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Je hebt nu toch ook geen boortoren in je tuin staan om je eigen benzine op te pompen?
Waarom zou je dan wel je eigen stroom willen produceren voor je auto?
Al emigratieplannen? Zelfde vraag aan je likers.quote:Op maandag 24 oktober 2022 18:51 schreef vosss het volgende:
Dieseltekort gaat zo wel een dingetje worden. Vrachtwagens rijden daar op. Totale supplychain collapse incoming...
Maar hey, we hebben wel allemaal een geelblauw vlaggetje bij onze socials staan en ach dat we inmiddels 5x de prijs betalen voor energie dat nemen we gewoon voor lief
Stik de moord gore kut EU
De vergelijking was met beiden nieuw kopen. Maar door blijven gebruiken van bestaande auto’s is zeker niet per definitie beter voor het milieu. Of die berekening ooit is gemaakt betwijfel ik echter.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb je vast wel een bron voor, volgens mij is het zo lang mogelijk gebruiken van bestaande autos altijd beter.
Omdat ik gewoon niet snap waarom iedereen op zonnepanelen wacht voordat ie een EV koopt.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik denk dat de toonzetting van jouw reacties meer doet aan het verhinderen van elektrisch rijden dan heel veel andere onzin.
Omdat ik weinig behoefte heb om om 3 uur s nachts uren te staan wachten langs de snelweg totdat mijn auto weer verder kanquote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:15 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Je hebt nu toch ook geen boortoren in je tuin staan om je eigen benzine op te pompen?
Waarom zou je dan wel je eigen stroom willen produceren voor je auto?
Het gaat niet alleen om die ene post. Je komt over als het soort GL birkenstock sandalen milieumessias en dat werkt tegen je.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:21 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Omdat ik gewoon niet snap waarom iedereen op zonnepanelen wacht voordat ie een EV koopt.
Ik mis echt een beetje de relatie tussen beide.
Grappig, ik vertel net in een ander draadje dat ik drie auto's en een verzameling klassiek bromfietsten heb..quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om die ene post. Je komt over als het soort GL birkenstock sandalen milieumessias en dat werkt tegen je.
Elke automobilist vindt zichzelf en zijn betaald werk heel belangrijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:11 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er voor onmisbare functies gewoon een uitzonderig komt, net als in Corona tijd.
Ik vind mijn werk helemaal niet belangrijk. Tijdens Corona moest ik zo nodig op komen draven, ook tijdens de lockdown. Zelf vond ik dat absoluut niet nodig omdat de tent zonder mij ook wel blijft draaien.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Elke automobilist vindt zichzelf en zijn betaald werk heel belangrijk.
Voor iemand die leeft van het geld dat anderen ophoesten is hun werk voor jou van levensbelang. Besef je je dat eigenlijk wel?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Elke automobilist vindt zichzelf en zijn betaald werk heel belangrijk.
Dan pak je een deelautoquote:Op woensdag 26 oktober 2022 10:45 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja, hoe had je dat bedacht als wij ergens naartoe moeten met twee kleine kinderen en een bak vol bagage? Lekker slepen in de bus, overstappen naar een bomvolle trein, overstappen naar een andere bomvolle trein, om vervolgens weer over te stappen in een verlate bus en daarna nog vijf kilometer lopen?
En aan het eind van de rit meer geld kwijt zijn dan een ritje met de auto
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |