abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206454424
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:47 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Duidelijk nog nooit met een EV gereden.
In de stad krijg je, zelfs de politie, de accu niet in een dag leeg.
Opladen aan een snellaadpaal in 20 minuten zodat ie de volgende dag weer beschikbaar is.
Volgende dag? er zijn auto's bij de politie die 24/7 in gebruik zijn worden warm van de ene naar de andere dienst overgedragen. Als ze dus overgaan naar de huidige elektrische auto's heb je dus al 2 nodig om 1 te vervangen. En anders wacht meneer de Juwelier maar even, de Kia hangt aan de laadpaal, over 43 minuten zit hij weer op 80%
  woensdag 26 oktober 2022 @ 15:04:24 #277
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206454462
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 15:00 schreef spoilert het volgende:

[..]
Volgende dag? er zijn auto's bij de politie die 24/7 in gebruik zijn worden warm van de ene naar de andere dienst overgedragen. Als ze dus overgaan naar de huidige elektrische auto's heb je dus al 2 nodig om 1 te vervangen. En anders wacht meneer de Juwelier maar even, de Kia hangt aan de laadpaal, over 43 minuten zit hij weer op 80%
bedoelde volgende dienst inderdaad...
En doe nou niet alsof een benzine-politieauto nooit stil staat bij het bureau.

Hier een fimpje..

100kilometer in 10 minuten.
https://www.activlease.nl(...)et-175-kw-snellader/

Zeker voor in de stad lijkt me dat geen enkel probleem.
(en blijkbaar denkt de poltie er ook zo over, anders zouden ze het niet testen)

[ Bericht 6% gewijzigd door Speekselklier op 26-10-2022 15:13:35 ]
Tot nooit .......
pi_206454528
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 15:04 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
bedoelde volgende dienst inderdaad...
En doe nou niet alsof een benzine-politieauto nooit stil staat bij het bureau.
Die staan inderdaad nooit stil, die zijn er niet. Alle 4 wiel voertuigen diesel. En ook voor de volgende dienst blijft het van toepassing, Sorry mevrouw, huisgelijkgeweld moet even wachten, de Hyundai hangt nog aan de laadpaal.
pi_206454595
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2022 18:42 schreef Nobu het volgende:
Een dagklok lijkt me beter, en dan al die tyfustruckers in de nacht. Kom maar door met dat tekort. _O_
Totdat je je winkelmandje niet meer kan vullen omdat de schappen leeg zijn.
pi_206454618
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 09:02 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Voor het werk? Dan auto van de zaak vragen.
Om op het werk te komen? Dat is een eigen keuze, je kan ook verhuizen of een baan op fietsafstand zoeken.
Ok boomer.

Newsflash tegenwoordig mag je al blij zijn als je uberhaubt een dak boven je hoofd kan vinden.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 15:44:22 #281
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206455078
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En waarom zou men met een oplossing moeten komen? Als er tekorten zijn lijkt het mij logische dat er prioriteiten komen. De bevoorrading van Albert Heijn is belangrijker dan dat jij naar Henk en Miep kan op een zondag.
Waarom is zondag zo bijzonder voor je? Wat maakt dat ik of anderen op zondag geen prio heb tov andere dagen? Moet ik dan naar de kerk lopen langs de dijk van de alblasserwaard?
  woensdag 26 oktober 2022 @ 15:51:20 #282
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206455170
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 15:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waarom is zondag zo bijzonder voor je? Wat maakt dat ik of anderen op zondag geen prio heb tov andere dagen? Moet ik dan naar de kerk lopen langs de dijk van de alblasserwaard?
Het enige dat ze met een zondags-klok gaan bereiken is dat mensen op zaterdag naar Henk en Miep gaan.
Tot nooit .......
pi_206455300
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 15:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het is een voorbeeld. Het is namelijk ook net zo belangrijk dat de Lidl voedsel heeft om maar eens wat te noemen.

Als je dat allemaal al niet snapt, dan vermoed ik dat je ook prima zonder auto kan, want dan missen we heel weinig aan jouw arbeid. Maar ik vermoed dat je het heel goed snapt en alleen maar wil zeuren.

Feit is dat als er te weinig diesel is geprioriteerd zal moeten worden. Het is geen dieselrijdertje pesten.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 16:06:32 #284
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206455339
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is een voorbeeld. Het is namelijk ook net zo belangrijk dat de Lidl voedsel heeft om maar eens wat te noemen.

Als je dat allemaal al niet snapt, dan vermoed ik dat je ook prima zonder auto kan, want dan missen we heel weinig aan jouw arbeid. Maar ik vermoed dat je het heel goed snapt en alleen maar wil zeuren.

Feit is dat als er te weinig diesel is geprioriteerd zal moeten worden. Het is geen dieselrijdertje pesten.
Grappig hoe je op de man speelt maar geen antwoord geeft op de vraag.
Wat maakt zondag zo bijzonder?
  woensdag 26 oktober 2022 @ 16:07:52 #285
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206455347
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 15:51 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Het enige dat ze met een zondags-klok gaan bereiken is dat mensen op zaterdag naar Henk en Miep gaan.
De autoloze zondagen in de jaren 70 waren ook meer voor de Bühne dan dat ze werkelijk wat opleverden, net als de benzinebonnen.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 16:08:45 #286
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206455361
In frankrijk is trouwens 80% van de verkochte (en dus gereden kilometers) diesel.
Een tekort aan diesel is daar dus nog een groter probleem dan hier.

Je kunt je voorstellen dat het Franse wagenpark daarom inmiddels behoorlijk ‘verdieseld’ is; nu rijdt ruim 60% van de Fransen een diesel en zo’n 80% van de verkochte brandstof is diesel.
https://www.carblogger.nl(...)r%20duurder%20maken.
Tot nooit .......
pi_206455386
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Grappig hoe je op de man speelt maar geen antwoord geeft op de vraag.
Wat maakt zondag zo bijzonder?
O mijn god! Je snapt het echt niet? Jezus fucking Christ!

Je mag voor zondag ook zaterdag invullen, staat er exact hetzelfde. Nu duidelijk?
  woensdag 26 oktober 2022 @ 16:14:42 #288
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206455430
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
O mijn god! Je snapt het echt niet? Jezus fucking Christ!

Je mag voor zondag ook zaterdag invullen, staat er exact hetzelfde. Nu duidelijk?
En wat bereik je dan? Geen fuck.
Je verplaatst alleen maar het verbruik.
pi_206455481
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En wat bereik je dan? Geen fuck.
Je verplaatst alleen maar het verbruik.
Niet per sé. Een deel gaat verzetten en een deel niet.

Ze kunnen ook gewoon de diesel duurder maken. Dat zal vanzelf wel gebeuren trouwens.

Van mij hoeft het allemaal niet. Al ga je 100.000 km per jaar rijden. You do you. Maar het is gewoon niet zo heel raar dat als er tekorten ontstaan de overheid gaat nadenken over rantsoenen. Diesel op de bon, kan ook nog.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 16:21:41 #290
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206455508
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:08 schreef Speekselklier het volgende:
In frankrijk is trouwens 80% van de verkochte (en dus gereden kilometers) diesel.
Een tekort aan diesel is daar dus nog een groter probleem dan hier.

Je kunt je voorstellen dat het Franse wagenpark daarom inmiddels behoorlijk ‘verdieseld’ is; nu rijdt ruim 60% van de Fransen een diesel en zo’n 80% van de verkochte brandstof is diesel.
https://www.carblogger.nl(...)r%20duurder%20maken.
Het aantal kilometer met auto per capita is in NL ongeveer gelijk aan Frankrijk, heeft dus vooral met de belastingmaatregelen te maken die de Franse overheid heeft gemaakt de afgelopen decennia. Het merkwaardige is trouwens dat het aantal auto kilometers per capita in F/NL ongeveer 50% hoger is dan in Italie. Terwijl het autobezit per capita in F en NL vrijwel gelijk ligt, is dat een 25% lager dan in Italie.
pi_206455559
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar het is gewoon niet zo heel raar dat als er tekorten ontstaan de overheid gaat nadenken over rantsoenen. Diesel op de bon, kan ook nog.
Laten we hopen dat ze er al over aan het nadenken zijn. Voorlopig is de "diesel avondklok" en de "diesel loze zondag" niets meer dan een gedachte van mevrouw Post (VVD) , de voorzitster van Transport en Logistiek NL die alvast aan het lobbyen is voor haar branchevereniging.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 16:35:01 #292
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206455621
quote:
11s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:28 schreef spoilert het volgende:

[..]
Laten we hopen dat ze er al over aan het nadenken zijn. Voorlopig is de "diesel avondklok" en de "diesel loze zondag" niets meer dan een gedachte van mevrouw Post (VVD) , de voorzitster van Transport en Logistiek NL die alvast aan het lobbyen is voor haar branchevereniging.
Iemand van de VVD zou toch moeten weten dat je dit veel beter aan de markt kan overlaten. Hoe duurder de diesel door schaars aanbod, hoe bewuster men er mee omgaat.
pi_206455636
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dan ga je ergens in the middle of nowhere wonen. In het noorden van Zweden schijnen ze dorpen te hebben waar ze dolgraag mensen binnenhalen. Moet je wel zorgen voor inkomen.
Als er geen automobilisten zijn heeft men toch een riant inkomen, en is men toch heel rijk?
pi_206455725
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Als er geen automobilisten zijn heeft men toch een riant inkomen, en is men toch heel rijk?
Als je zo graa gwil trollen, doe het dan ten minste een beetje goed :')
  woensdag 26 oktober 2022 @ 16:57:55 #295
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206455879
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik begrijp goed waarom jij niet kan werken.
pi_206455968
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En waarom zou men met een oplossing moeten komen? Als er tekorten zijn lijkt het mij logische dat er prioriteiten komen. De bevoorrading van Albert Heijn is belangrijker dan dat jij naar Henk en Miep kan op een zondag.
Onzin. De prioriteit is altijd ikke ikke ikke.

Genocide? Laat maar doorgaan als ik daardoor niet meer op zondag kan rondrijden.
Tekorten? Prioriteiten stellen mag niet als ikke niet bovenaan sta, want ikke ben het belangrijkste persoon in m'n leven.

We zien hier in het topic gewoon weer een herhaling van de corona wappies. Nee ik wil geen vaccinatie of afstand houden, want dat vind ikke stom. Nee natuurlijk mag een gevaccineerde geen voorrang krijgen als er een tekort aan capaciteit is in het ziekenhuis, want ikke moet ook een plek krijgen, zelfs als die er niet is. Nee natuurlijk wil ik niet helpen zorgen dat er plek voor mij is want dat kost de heilige ik mogelijk wat moeite en ongemak. IK HEB RECHTEN. Ik ik ik.
pi_206456025
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik begrijp goed waarom jij niet kan werken.
Bewijs dat dan eens?
  woensdag 26 oktober 2022 @ 17:19:10 #298
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_206456047
Ach gut, dan moeten we door de weeks naar het werk met de sportauto en op zondag toeren in het electromobiel :') ach ja, het zal wel weer.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  woensdag 26 oktober 2022 @ 17:20:35 #299
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206456062
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 17:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Genocide? Laat maar doorgaan als ik daardoor niet meer op zondag kan rondrijden.
Tekorten? Prioriteiten stellen mag niet als ikke niet bovenaan sta, want ikke ben het belangrijkste persoon in m'n leven.

We zien hier in het topic gewoon weer een herhaling van de corona wappies. Nee ik wil geen vaccinatie of afstand houden, want dat vind ikke stom. Nee natuurlijk mag een gevaccineerde geen voorrang krijgen als er een tekort aan capaciteit is in het ziekenhuis, want ikke moet ook een plek krijgen, zelfs als die er niet is. Nee natuurlijk wil ik niet helpen zorgen dat er plek voor mij is want dat kost de heilige ik mogelijk wat moeite en ongemak. IK HEB RECHTEN. Ik ik ik.
Denk jij dat wanneer de overheid bepaald wanneer wie mag rijden dat beter werkt dan wanneer je het eenvoudig weg aan de markt (prijs) over laat?
pi_206456063
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 17:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dan moet je naar een collectivistisch land emigreren als je het niet leuk vindt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')