abonnement Unibet Coolblue
pi_206384108
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verlopen challenges
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuw deel, nieuwe kansen!
pi_206384136
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 22:42 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Loopgroepen zijn feitelijk commerciële bedrijven, verenigingen meestal niet.
Weet ik ;) toch voelt het laagdrempeliger om met een loopgroep te gaan lopen dan bij een atletiekvereniging lid te worden. Ik denk dat ik volgend jaar eens ga rondkijken, nu ruim een jaar bij dezelfde groep gelopen en dan merk je dat het qua trainingen toch ook een beetje een herhaling van zetten wordt.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 12:12:56 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_206385302
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 10:06 schreef valleilijn het volgende:

[..]
Weet ik ;) toch voelt het laagdrempeliger om met een loopgroep te gaan lopen dan bij een atletiekvereniging lid te worden. Ik denk dat ik volgend jaar eens ga rondkijken, nu ruim een jaar bij dezelfde groep gelopen en dan merk je dat het qua trainingen toch ook een beetje een herhaling van zetten wordt.
Ik had hetzelfde en ben nu ook lid van een loopgroep. Deze is echter ook niet heel commercieel, leuke contributie ook.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 16:20:05 #4
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_206388250
Hoi allen, lang geleden :W
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  donderdag 20 oktober 2022 @ 16:27:03 #5
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_206388302
Duit in 't zakje.

Ik loop inmiddels al een paar jaar bij een vereniging. Hartstikke leuke groep met altijd een stuk of 25 lopers. We delen dan op de woensdag de baan met de selectiegroep, dus die vliegen dam voorbij.

Allemaal trainers met licenties en sinds deze week een splinternieuwe baan. De oude was versleten, en het asfalt had 4mm teveel verschil dus was afgekeurd door de atletiekunie. Dure kostenpost maar "we" konden het hebben. Dus nog steeds 13,50 per maand contributie.

Als ik zou willen zou ik 3 dagen achter elkaar mee kunnen trainen, niemand die 't erg vind, maar 1 x per week interval is genoeg.

Ik vrijwillig zo nu en dan om m'n steentje bij te dragen, dat vind ik wel belangrijk.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_206391953
Vraag aan de ervaringsdeskundigen: maakt het uit of je bij een loopgroep (in mijn geval in het bos) of bij een club op een atletiekbaan traint? Ik twijfel om me aan te gaan sluiten.

Bos training is hier letterlijk om de hoek (kan ik lopend heen), voor de baan training zou ik echt naar Utrecht moeten (en dus een stuk verder).
  donderdag 20 oktober 2022 @ 22:28:28 #7
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206393299
De atletiekvereniging waar ik bij zit heeft ook loopgroepen. Bijna elke avond (en zaterdag) zijn er wel training op de baan en ‘buiten’. Je kunt je eigen groepen kiezen, wat bij je niveau, trainingsstijl en doelen past. De beste keuze is waar je je prettig bij voelt, daar gaat ons advies je niet bij helpen.
I am a black hole shitting into the void
  donderdag 20 oktober 2022 @ 22:30:50 #8
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_206393323
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 20:43 schreef MeisPluis het volgende:
Vraag aan de ervaringsdeskundigen: maakt het uit of je bij een loopgroep (in mijn geval in het bos) of bij een club op een atletiekbaan traint? Ik twijfel om me aan te gaan sluiten.

Bos training is hier letterlijk om de hoek (kan ik lopend heen), voor de baan training zou ik echt naar Utrecht moeten (en dus een stuk verder).
Ik kan de vergelijking niet maken, maar zoals je hierboven kan lezen, en ik denk dat dat "de standaard" is, bij een vereniging heb je geschoolde trainers en kan je snel een betere hardloper worden vanwege juiste loopscholing en gerichte trainingen.

Als ik de loopgroepen van hier (woonplaats) in ogenschouw neem; tja die doen een training, maar ik vraag me af wat en met welk doel.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_206400974
Denk dat het erg verschilt per groep. Bij ons doen we ook elke training wel loopscholing en verschillende vormen intervaltraining. Heb het idee dat ik daar zeker een betere loper van ben geworden dit jaar.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:36:43 #10
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_206401248
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 17:10 schreef valleilijn het volgende:
Denk dat het erg verschilt per groep. Bij ons doen we ook elke training wel loopscholing en verschillende vormen intervaltraining. Heb het idee dat ik daar zeker een betere loper van ben geworden dit jaar.
Ik ook, en minder blessure gevoelig.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_206405315
In de vroege ochtend 14°C oftewel korte broekenweer. :s)
pi_206407562
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 23:33 schreef Nober het volgende:
In de vroege ochtend 14°C oftewel korte broekenweer. :s)
Ja, was lekker inderdaad. Gisteravond vrijwilligersavond bij de atletiekvereniging. Is een bedankavondje voor mensen die vrijwilliger zijn. Gaat gepaard met bier. Maar dat heb ik er weer lekker uit gelopen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206408781
Ik heb gisteren ook heerlijk in korte broek gelopen idd O+

Heeft iemand hier zin om met me mee te denken?

Ik heb me door een collega gek laten maken en ga me inschrijven voor de Zevenheuvelen bedrijvenloop (de 15 km).

Ik heb al een eeuwigheid geen hardloopwedstrijd-achtige dingen gedaan maar lijk ongeveer even fit te zijn als vorig jaar toen ik een halve marathon liep in 1u43 (4:54 min/km). Dus ik denk dat ik voor de 15 km kan mikken op ongeveer 4:45 min/km en dan aan het eind kijken hoeveel versnelling er nog in zit?

De Zevenheuvelenloop is 20 november. Dat is over 4 weken. Dit weekend en over 2 weken heb ik survivalruns. Kortom, de komende 4 weken om de week een wedstrijd. Prioriteit #1 is dan om tussen de wedstrijden door een beetje te blijven herstellen. Wat kan ik daarnaast inplannen om het beste voorbereid aan de start van de Zevenheuvelenloop te staan?

Ik zat zelf te denken om een paar trainingen te doen met 1-3 blokken wedstrijdtempo.
Of is het juist handiger om kortere intervallen te doen om wat meer snelheid in de benen te krijgen?

De survivalruns loop ik op duurtempo, het lopen is dan puur om bij te komen van de hindernissen. Bovendien is m'n run over 2 weken in de klei, dus ik ben benieuwd of het dan überhaupt op hardlopen gaat lijken ;)
pi_206409252
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 14:14 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb gisteren ook heerlijk in korte broek gelopen idd O+

Heeft iemand hier zin om met me mee te denken?

Ik heb me door een collega gek laten maken en ga me inschrijven voor de Zevenheuvelen bedrijvenloop (de 15 km).

Ik heb al een eeuwigheid geen hardloopwedstrijd-achtige dingen gedaan maar lijk ongeveer even fit te zijn als vorig jaar toen ik een halve marathon liep in 1u43 (4:54 min/km). Dus ik denk dat ik voor de 15 km kan mikken op ongeveer 4:45 min/km en dan aan het eind kijken hoeveel versnelling er nog in zit?

De Zevenheuvelenloop is 20 november. Dat is over 4 weken. Dit weekend en over 2 weken heb ik survivalruns. Kortom, de komende 4 weken om de week een wedstrijd. Prioriteit #1 is dan om tussen de wedstrijden door een beetje te blijven herstellen. Wat kan ik daarnaast inplannen om het beste voorbereid aan de start van de Zevenheuvelenloop te staan?

Ik zat zelf te denken om een paar trainingen te doen met 1-3 blokken wedstrijdtempo.
Of is het juist handiger om kortere intervallen te doen om wat meer snelheid in de benen te krijgen?

De survivalruns loop ik op duurtempo, het lopen is dan puur om bij te komen van de hindernissen. Bovendien is m'n run over 2 weken in de klei, dus ik ben benieuwd of het dan überhaupt op hardlopen gaat lijken ;)
Ik gok dat je wat wedstrijdhardheid mist, ik zou dus bijvoorbeeld trainingen doen als 6x1km op 10km tempo met niet teveel rust (1-2 minuten dribbelen). En bij de zevenheuvelen zelf; redelijk behoudend beginnen in het eerste deel dat vooral omhoog gaat, dan kun je de tweede helft lekker naar beneden vliegen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206409715
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 15:27 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik gok dat je wat wedstrijdhardheid mist, ik zou dus bijvoorbeeld trainingen doen als 6x1km op 10km tempo met niet teveel rust (1-2 minuten dribbelen). En bij de zevenheuvelen zelf; redelijk behoudend beginnen in het eerste deel dat vooral omhoog gaat, dan kun je de tweede helft lekker naar beneden vliegen!
Wat is wedstrijdhardheid? :@
pi_206409838
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 16:42 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Wat is wedstrijdhardheid? :@
Dat het tempo zeer oncomfortabel voelt maar je toch doorzet ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206410434
Atletiekvereniging O+

Bij de meeste verenigingen kun je 3 of 4 keer gratis meetrainen, om te kijken of je het wat vindt. Dan kun je ook in wat verschillende groepen meekijken, want er is best wat variatie.

Ik heb het er na bijna 10 jaar nog steeds ontzettend naar m’n zin.
  Moderator zaterdag 22 oktober 2022 @ 20:41:58 #18
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_206412667
Atletiekvereniging ftw. _O_ Loop nu inmiddels een aantal jaar bij een hele fijne groep, altijd een gediplomeerde trainer erbij, goede voorzieningen. (En in het winter gewoon je km's maken op de verlichte atletiekbaan maken, i.p.v. te klooien met hesjes en lichtjes in het donker. ( :r ). )
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 23 oktober 2022 @ 14:57:43 #19
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_206419911
Het lijkt er op dat de atletiekverenigingen het druk gaan krijgen met nieuwe leden. Hopen dat de populariteit weer wat toeneemt na de corona-leegloop.

Zelf ben ik aan het overwegen om weer terug te gaan naar mijn oude vereniging (volgens mij dezelfde als gehaktbal). De afgelopen 2 jaar gelopen bij een loopgroep (wel met gecertificeerde trainer) maar ik heb het afgelopen jaar zo veel vordering gemaakt dat ik nu vaak een paar honderd meter voor de groep loop. Niet alleen minder gezellig, maar het voelt ook minder veilig nu het weer donker wordt. Maar nu eerst nog flink wat trainingskilometers maken, toch nog een marathon over 6 weken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Redactie Sport zondag 23 oktober 2022 @ 21:36:59 #20
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206424895
Ik heb het schema inmiddels ook toegestuurd gekregen. Het is nog een wirwar aan afkortingen die ik niet ken, maar ik krijg ze vast nog uitgelegd :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_206429372
quote:
10s.gif Op zondag 23 oktober 2022 21:36 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb het schema inmiddels ook toegestuurd gekregen. Het is nog een wirwar aan afkortingen die ik niet ken, maar ik krijg ze vast nog uitgelegd :D
Haha, kom maar op met die afkortingen :D
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206429751
Iemand die een geode site weet voor kracht oefeningen om knie/bovenbeen/rug aan te sterken na blessure tijdens t hardlopen? Ben wat zoekende op internet en hoop dat mensen hier ervaring hebben en me een goede richting in kunnen sturen misschien.
pi_206429997
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:12 schreef StevenHyde het volgende:
Iemand die een geode site weet voor kracht oefeningen om knie/bovenbeen/rug aan te sterken na blessure tijdens t hardlopen? Ben wat zoekende op internet en hoop dat mensen hier ervaring hebben en me een goede richting in kunnen sturen misschien.
Even googlen of je de PDF van 'Strength and conditioning for endurance running' kunt vinden, een heel dik boek maar dat is echt de bijbel van het hoe, wat en waarom van allerlei krachtoefeningen voor het hardlopen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206430080
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Even googlen of je de PDF van 'Strength and conditioning for endurance running' kunt vinden, een heel dik boek maar dat is echt de bijbel van het hoe, wat en waarom van allerlei krachtoefeningen voor het hardlopen.
Top tnx. Naar zo'n antwoord was ik op zoek :)
  Forum Admin maandag 24 oktober 2022 @ 15:59:52 #25
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_206434187
London teleurstellingsmailgenot
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Redactie Sport maandag 24 oktober 2022 @ 17:49:33 #26
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206435076
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 15:59 schreef Pharkus het volgende:
London teleurstellingsmailgenot
RT :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport maandag 24 oktober 2022 @ 17:53:42 #27
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206435123
quote:
99s.gif Op maandag 24 oktober 2022 08:04 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Haha, kom maar op met die afkortingen :D
GA1/GA2, TK-M, TK-L, TL, TM, DL1/DL2/DL3, SA

Als ik zo snel ff kijk..
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  maandag 24 oktober 2022 @ 18:59:16 #28
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_206435754
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 17:53 schreef DeLuna het volgende:

[..]
GA1/GA2, TK-M, TK-L, TL, TM, DL1/DL2/DL3, SA

Als ik zo snel ff kijk..
https://www.vitarunning.nl/tips-tricks/

Stukje over duurlooptempos.
De tempos zal je trainer wel kunnen doorgeven. Is op basis van omslagpunt.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  Redactie Sport maandag 24 oktober 2022 @ 23:12:19 #29
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206439143
Heb de trainer zelf gevraagd vanavond en heeft alles ff uitgelegd :Y echt super tot nu!
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_206440251
quote:
14s.gif Op zondag 23 oktober 2022 14:57 schreef MichaelScott het volgende:
Het lijkt er op dat de atletiekverenigingen het druk gaan krijgen met nieuwe leden. Hopen dat de populariteit weer wat toeneemt na de corona-leegloop.

[..]
Ik heb juist besloten om toch geen lid te worden. Het was erg leuk om in een groep te trainen en ik geloof zeker dat je (veel) meer progressie boekt bij een club, maar op vaste tijden/dagen trainen is echt niets voor mij. Het kostte ook meer tijd, omdat ik nu ook van/naar de club moest fietsen, terwijl ik het juist fijn vind om mn schoenen thuis aan te kunnen doen en gelijk te rennen.
Gelukkig heb ik geen ‘stok achter de deur’ nodig om te gaan rennen. En wie weet waag ik in de toekomst nog wel een poging.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_206440979
quote:
17s.gif Op maandag 24 oktober 2022 23:12 schreef DeLuna het volgende:
Heb de trainer zelf gevraagd vanavond en heeft alles ff uitgelegd :Y echt super tot nu!
Haha,je zegt dit alsof je nog steeds wacht op het moment dat het toch enorme gekkies blijken te zijn. Dat zijn het ook, maar tegen de tijd dat je daarachter komt ben je zelf ook al gehersenspoeld ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 08:34 schreef BOKA het volgende:

[..]
Ik heb juist besloten om toch geen lid te worden. Het was erg leuk om in een groep te trainen en ik geloof zeker dat je (veel) meer progressie boekt bij een club, maar op vaste tijden/dagen trainen is echt niets voor mij. Het kostte ook meer tijd, omdat ik nu ook van/naar de club moest fietsen, terwijl ik het juist fijn vind om mn schoenen thuis aan te kunnen doen en gelijk te rennen.
Gelukkig heb ik geen ‘stok achter de deur’ nodig om te gaan rennen. En wie weet waag ik in de toekomst nog wel een poging.
Ook prima! Overigens is van mijn 5-6 trainingen in de week er meestal maar 1tje op de club op een vaste tijd. Daarnaast spreek ik wel eens af om samen te gaan trainen met iemand van de groep, maar verder is het inderdaad vooral mijn schoenen aantrekken wanneer ik tijd heb. Dat geeft mij al genoeg meerwaarde, een trainer die weet hoe hij jou beter kan maken met een goed schema, 1x per week goede loopscholing, en een groep gelijkgestemde lopers.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:31:19 #32
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_206445488
Bij ons zijn er 3 dagen trainingen, dat is wel chill. Kan je woensdag niet, dan donderdag of vrijdag. En soms ook woensdagochtend.

Wel een verschil in de tempos van de vaste groepen, maar altijd wel wat om bij aan te sluiten.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  Redactie Sport dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:19:15 #33
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206446078
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 10:20 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Haha,je zegt dit alsof je nog steeds wacht op het moment dat het toch enorme gekkies blijken te zijn. Dat zijn het ook, maar tegen de tijd dat je daarachter komt ben je zelf ook al gehersenspoeld ;)
[..]
Ik voel mij toch een vreemde eend in de bijt nog steeds _O- ookal loop ik al sinds 2015 hard.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_206447271
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 10:20 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ook prima! Overigens is van mijn 5-6 trainingen in de week er meestal maar 1tje op de club op een vaste tijd. Daarnaast spreek ik wel eens af om samen te gaan trainen met iemand van de groep, maar verder is het inderdaad vooral mijn schoenen aantrekken wanneer ik tijd heb. Dat geeft mij al genoeg meerwaarde, een trainer die weet hoe hij jou beter kan maken met een goed schema, 1x per week goede loopscholing, en een groep gelijkgestemde lopers.
Dat is inderdaad ook wel een overweging, maar bij mij kwam eigenlijk geen enkele trainingstijd uit.

quote:
99s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 18:31 schreef Daywalk3r het volgende:
Bij ons zijn er 3 dagen trainingen, dat is wel chill. Kan je woensdag niet, dan donderdag of vrijdag. En soms ook woensdagochtend.

Wel een verschil in de tempos van de vaste groepen, maar altijd wel wat om bij aan te sluiten.
Bij de club waar ik was, waren de avondtrainingen (maandag en woensdag) altijd om 19:00 uur, dat vind ik echt een kuttijd qua werk/eten enzo. En ik heb mn duurloop altijd op zondag, terwijl de club die op zaterdag doet. :')
Kortom, voor nu even een mismatch. ;)
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 22:34:06 #35
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_206448866
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 20:43 schreef MeisPluis het volgende:
Vraag aan de ervaringsdeskundigen: maakt het uit of je bij een loopgroep (in mijn geval in het bos) of bij een club op een atletiekbaan traint? Ik twijfel om me aan te gaan sluiten.

Bos training is hier letterlijk om de hoek (kan ik lopend heen), voor de baan training zou ik echt naar Utrecht moeten (en dus een stuk verder).
Ik loop veel in het bos/duinen. Verhard en onverhard door elkaar. Soms ook strand. Merk wel dat je daar sterkere gewrichten van krijgt vergeleken met toen ik alleen maar op asfalt liep.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:57:56 #36
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206449664
Zijn er hier lopers die overproneren maar evengoed lichte schoenen hebben? Zo ja, welke?

Ik proneer vrij stevig en heb dus op advies van de hardloopwinkel ruim een jaar op een stabiliteitsschoen. Ik moet nu nieuwe schoenen maar ik hou niet zo van die zware correctie schoenen. Ze hebben dikke zolen en het voelt niet snel. Het gaat ook een beetje in tegen mijn minimalistische voorkeur.

Mijn benen en voeten zijn vrij sterk (ik doe mijn squats en swings), looptechniek is ok en ik heb geen pijntjes. Ik loop ook soms op een normale trailrun schoen zonder anti pronatie.
I am a black hole shitting into the void
  woensdag 26 oktober 2022 @ 06:06:52 #37
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206450250
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 23:57 schreef Gimmick het volgende:
Zijn er hier lopers die overproneren maar evengoed lichte schoenen hebben? Zo ja, welke?

Ik proneer vrij stevig en heb dus op advies van de hardloopwinkel ruim een jaar op een stabiliteitsschoen. Ik moet nu nieuwe schoenen maar ik hou niet zo van die zware correctie schoenen. Ze hebben dikke zolen en het voelt niet snel. Het gaat ook een beetje in tegen mijn minimalistische voorkeur.

Mijn benen en voeten zijn vrij sterk (ik doe mijn squats en swings), looptechniek is ok en ik heb geen pijntjes. Ik loop ook soms op een normale trailrun schoen zonder anti pronatie.
Ik heb deze op advies van de hardloopwinkel: new balance fresh foam 860v12
Ik vind het lichte schoenen (250 gram), toen ook aangegeven bij de verkoper dat ik liever geen zware schoenen wilde.
Ik heb er helemaal geen verstand van verder maar de schoenen bevallen goed.
pi_206450732
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 23:57 schreef Gimmick het volgende:
Zijn er hier lopers die overproneren maar evengoed lichte schoenen hebben? Zo ja, welke?

Ik proneer vrij stevig en heb dus op advies van de hardloopwinkel ruim een jaar op een stabiliteitsschoen. Ik moet nu nieuwe schoenen maar ik hou niet zo van die zware correctie schoenen. Ze hebben dikke zolen en het voelt niet snel. Het gaat ook een beetje in tegen mijn minimalistische voorkeur.

Mijn benen en voeten zijn vrij sterk (ik doe mijn squats en swings), looptechniek is ok en ik heb geen pijntjes. Ik loop ook soms op een normale trailrun schoen zonder anti pronatie.
Als je een meer ervaren loper wordt, kun je vaak wel op meerdere type schoenen lopen zonder blessures. Je zou dus gewoon eens wat schoenen kunnen gaan testen in de winkel, ook zonder een antipronatieblok. Het is ook helemaal niet zo sterk bewezen dat die schoenen echt tot minder blessures leiden. In de Slimmer Presteren podcast hadden ze het zelfs over onderzoeken waaruit bleek dat schoenen die jij lekker vindt zitten/waar je lekker op loopt uiteindelijk vaak het beste voor jou zijn en voor de minste blessures zorgen. Oefeningen zoals jij zegt zijn veel belangrijker.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 26 oktober 2022 @ 18:39:04 #39
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206456884
Dank! Ook voor de verwijzing naar de podcast, daar ga ik meer naar luisteren.
I am a black hole shitting into the void
pi_206459354
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:54 schreef StevenHyde het volgende:

[..]
Top tnx. Naar zo'n antwoord was ik op zoek :)
Linkje gevonden toevallig? :@
Lijkt me ook wel interessant!
pi_206459790
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 15:27 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik gok dat je wat wedstrijdhardheid mist, ik zou dus bijvoorbeeld trainingen doen als 6x1km op 10km tempo met niet teveel rust (1-2 minuten dribbelen). En bij de zevenheuvelen zelf; redelijk behoudend beginnen in het eerste deel dat vooral omhoog gaat, dan kun je de tweede helft lekker naar beneden vliegen!
Die training heb ik vandaag gedaan. Ging goed :D het viel me alleszins mee, ik had moeite om niet veel en veel harder te gaan lopen dan wat ik denk dat m'n 10km-tempo is. Uiteindelijk alsnog 4:15 min/km gelopen, wat eerder m'n 5km-tempo is :') maar het voelde heel soepel en ik had zo nog een paar van die intervallen gekund dus ach. Misschien ben ik toch sterker geworden afgelopen jaar :o zou eigenlijk vaker wedstrijdjes moeten proberen dan :o

Wat zal ik volgende week doen? 8 intervallen ipv 6? Intervallen van 1,5 of 2 km ipv 1 km? Of gewoon hetzelfde weer? *G*
  woensdag 26 oktober 2022 @ 23:02:07 #42
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_206461955
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 23:57 schreef Gimmick het volgende:
Zijn er hier lopers die overproneren maar evengoed lichte schoenen hebben? Zo ja, welke?

Ik proneer vrij stevig en heb dus op advies van de hardloopwinkel ruim een jaar op een stabiliteitsschoen. Ik moet nu nieuwe schoenen maar ik hou niet zo van die zware correctie schoenen. Ze hebben dikke zolen en het voelt niet snel. Het gaat ook een beetje in tegen mijn minimalistische voorkeur.

Mijn benen en voeten zijn vrij sterk (ik doe mijn squats en swings), looptechniek is ok en ik heb geen pijntjes. Ik loop ook soms op een normale trailrun schoen zonder anti pronatie.
Ik ben geen podoloog, maar wellicht kan je lichte schoenen met sportzooltjes combineren tegen pronatie. Tegenwoordig worden zooltjes 3D geprint en wegen niks.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 26 oktober 2022 @ 23:03:34 #43
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_206461987
Zijn er nog mensen die zondag de diepe hel loop lopen trouwens? Ik mag daar medailles omhangen ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_206464121
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 21:22 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Die training heb ik vandaag gedaan. Ging goed :D het viel me alleszins mee, ik had moeite om niet veel en veel harder te gaan lopen dan wat ik denk dat m'n 10km-tempo is. Uiteindelijk alsnog 4:15 min/km gelopen, wat eerder m'n 5km-tempo is :') maar het voelde heel soepel en ik had zo nog een paar van die intervallen gekund dus ach. Misschien ben ik toch sterker geworden afgelopen jaar :o zou eigenlijk vaker wedstrijdjes moeten proberen dan :o

Wat zal ik volgende week doen? 8 intervallen ipv 6? Intervallen van 1,5 of 2 km ipv 1 km? Of gewoon hetzelfde weer? *G*
Ja je kan het ook om de week afwisselen, de ene week wat kortere intervallen (bijv 10-15x 400m op een wat sneller tempo (4:00-4:15) en de andere week wat langere intervallen. Je kunt het uitbouwen naar 8x1000, maar het is ook niet slecht om 6x1000 te doen. Niet elke training hoeft te voelen als volle bak stukgaan om effectief te zijn!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206464175
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 23:03 schreef Daywalk3r het volgende:
Zijn er nog mensen die zondag de diepe hel loop lopen trouwens? Ik mag daar medailles omhangen ^O^
Nee wel een andere wedstrijd volgende week met medailles.
pi_206497271
Ingeschreven voor de Zevenheuvelenloop *O*
pi_206497439
Er is inderdaad nooit bewezen dat antipronatieschoenen echt blessures voorkomen.

Ik merk zelf dat ik graag schoenen afwissel. Dat voorkomt eenzijdige belasting en helpt pijntjes te voorkomen.
Whatever...
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:25:36 #48
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_206497838
De derde kerstdagloop gaat door, hopelijk blijft Corona zo rustig als nu, want wil hem toch eindelijk wel eens gaan lopen.
Inschrijven kan ik alleen nog niet op de website vinden, maar dat zal wel (snel) volgen. Twijfel alleen of ik toch niet voor de 14 km moet gaan, want wil die wilde zwijnen wel zien. :P
Van de website
quote:
Wie van het pad afwijkt, komt wilde zwijnen tegen.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_206503751
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 10:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ja je kan het ook om de week afwisselen, de ene week wat kortere intervallen (bijv 10-15x 400m op een wat sneller tempo (4:00-4:15) en de andere week wat langere intervallen. Je kunt het uitbouwen naar 8x1000, maar het is ook niet slecht om 6x1000 te doen. Niet elke training hoeft te voelen als volle bak stukgaan om effectief te zijn!
Dan denk ik dat ik komende week 15x400 probeer en dan de week erna weer 6x1000 :Y

Hoe lange pauzes zou je doen tussen elke 400 m? :)
ik heb nu 1 min pauze ingepland in m'n horloge, is dat zinnig? of langere pauzes?

En waar heb je dit soort dingen geleerd? Is hier een boek over? (Dan hoef ik niet meer dit soort domme vragen te stellen ;) )
pi_206506735
Marathon week is weer begonnen :) Eerste bietensap zit er al weer in
pi_206506980
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 21:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Dan denk ik dat ik komende week 15x400 probeer en dan de week erna weer 6x1000 :Y

Hoe lange pauzes zou je doen tussen elke 400 m? :)
ik heb nu 1 min pauze ingepland in m'n horloge, is dat zinnig? of langere pauzes?

En waar heb je dit soort dingen geleerd? Is hier een boek over? (Dan hoef ik niet meer dit soort domme vragen te stellen ;) )
1 minuut lijkt me mooi!

Het echte antwoord is dat jouw vragen over welke training je moet doen onmogelijk te beantwoorden zijn; daarvoor zou iemand echt een heel trainingsschema moeten maken voor jou, of weten wat je precies de hele week doet. Maar in algemene zin; ik train al sinds 2014 bij atletiekverenigingen met schema's, dus ik weet inmiddels wel hoe die meestal in elkaar zitten. Daarnaast heb ik 3 jaar zelf wedstrijdroeiers gecoacht en daarvoor ook 2 opleidingen bij de nationale sportbond gevolgd waar ook fysiologie aan bod komt. En als je dat normaliter niet doet, is het toevoegen van een intervaltraining, ongeacht welke precies, vaak al heel nuttig.

Er bestaan ook zeker boeken voor, maar er is natuurlijk niet 1 trainingsmethode.
Dit boek hebben we behandeld bij de cursus van de sportbond: https://www.bol.com/nl/nl(...)ngsleer-en/33723791/

Daarnaast is er het boek 'het Duurloopmisverstand', dat gaat over de souplessemethode, waarbij je eigenlijk nooit duurlopen loopt maar altijd intervaltrainingen. De intervaltrainingen zijn echter nooit super intensief. Dat boek is heel laagdrempelig geschreven, met veel voorbeelden en trainingsschema's, en het wordt ook wel geprezen als dat het blessures voorkomt en bij veel mensen tot goede resultaten leidt!

[ Bericht 2% gewijzigd door La_Tramposa op 31-10-2022 09:50:27 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206509495
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 21:05 schreef valleilijn het volgende:

[..]
Linkje gevonden toevallig? :@
Lijkt me ook wel interessant!
Nopes, maar ga het gewoon in boekvorm kopen bij bol.com
  maandag 31 oktober 2022 @ 15:41:41 #53
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206510859
quote:
De ekiden is een onderdeel in de wegatletiek. Het is een marathon in estafettevorm. Het onderdeel vindt zijn oorsprong in Japan. Eki betekent "station" en den betekent "wissel".

De totale marathonafstand van 42,195 km wordt door zes lopers afgelegd. De startloper neemt de eerste 5 km voor zijn rekening. In een officiële ekiden lopen de hardlopers resp. 10, 5, 10, 5 en 7,195 km (opgeteld de volledige marathonafstand), maar deze afstanden, en het aantal teamleden, kunnen tegenwoordig per wedstrijd verschillen. De lopers geven geen estafettestokje door, maar een sjerp, de tasuki, die om het lichaam gedragen kan worden.

Enkele bekende ekidenwedstrijden zijn die van Hakone en Izumo en de Chiba ekiden.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ekiden

Weer wat geleerd.
  maandag 31 oktober 2022 @ 19:54:07 #55
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206513331
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 16:16 schreef Nober het volgende:
Zijn er nog mensen hier actief die toen hebben meegedaan? Ik weet alleen nog dat @Maraca er was en dat 'duck' het organiseerde?
pi_206517314
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 19:54 schreef xzaz het volgende:

[..]
Zijn er nog mensen hier actief die toen hebben meegedaan? Ik weet alleen nog dat @:maraca er was en dat 'duck' het organiseerde?
:W
MaleDuck, Yuki deed ook mee
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  dinsdag 1 november 2022 @ 16:40:28 #57
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_206522172
Poeh geen idee. Ik heb een groen shirt van Pac wat toen X aantal jaar bestond. Zal wel goed 2012 kunnen zijn geweest. Jaar erop ook mee gedaan, en toen was het heerlijk weer, tot ik in het wisselvak stond, toen spoelde het de lucht uit. 8)7
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_206526096
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 november 2022 16:40 schreef Daywalk3r het volgende:
Poeh geen idee. Ik heb een groen shirt van Pac wat toen X aantal jaar bestond. Zal wel goed 2012 kunnen zijn geweest. Jaar erop ook mee gedaan, en toen was het heerlijk weer, tot ik in het wisselvak stond, toen spoelde het de lucht uit. 8)7
Nope, in het aller- allereerste jaar was jij er niet bij. Toen hadden we ook maar één teampje. Met MaleDuck, Yuki, xzaz, Don_vanelli, DJMO en nog iemand die ik echt totaal ben vergeten (edit: ikzelf). Maraca was de coach die dag.

[ Bericht 0% gewijzigd door mosselmossel op 01-11-2022 21:31:36 ]
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Redactie Sport dinsdag 1 november 2022 @ 22:11:31 #59
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206526938
De Ekiden in Zwolle 2015 was mijn eerste hardloopwedstrijd :D ook met een aantal FOK!kers hier.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_206537551
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 november 2022 21:25 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Nope, in het aller- allereerste jaar was jij er niet bij. Toen hadden we ook maar één teampje. Met MaleDuck, Yuki, xzaz, Don_vanelli, DJMO en nog iemand die ik echt totaal ben vergeten (edit: ikzelf). Maraca was de coach die dag.
Hoeveel van die groep lopen er eigenlijk nog echt regelmatig? Ik zie MaleDuck incidenteel een rondje lopen, Yuki: nooit meer gelopen na Schoorl 2019 (?), xzaz: laatst weer begonnen?, Don_vanelli en DJMO zeggen mij niks en Maraca heeft na de marathon van Parijs in dit jaar ook niks meer gelopen.

Dus jij bent de last man standing Mossel.

Wat een jonkies:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206541569
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 20:41 schreef Zwabberhark het volgende:
Dus jij bent de last man standing Mossel.
En voorlopig nog lang niet van plan om te stoppen. Sterker: ik wil alleen maar meer lopen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206558854
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 21:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Dan denk ik dat ik komende week 15x400 probeer en dan de week erna weer 6x1000 :Y

Hoe lange pauzes zou je doen tussen elke 400 m? :)
ik heb nu 1 min pauze ingepland in m'n horloge, is dat zinnig? of langere pauzes?

En waar heb je dit soort dingen geleerd? Is hier een boek over? (Dan hoef ik niet meer dit soort domme vragen te stellen ;) )
Vandaag ook 15x400m gedaan, sneller dan mn 5 km tempo. Best pittig!
Na 6 keer dacht ik dat ik het maar 10 keer zou volhouden, maarja, dan is het ‘nog maar’ 5 keer. :P Uiteindelijk is het dan toch best prima te doen.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_206559035
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 19:53 schreef BOKA het volgende:

[..]
Vandaag ook 15x400m gedaan, sneller dan mn 5 km tempo. Best pittig!
Na 6 keer dacht ik dat ik het maar 10 keer zou volhouden, maarja, dan is het ‘nog maar’ 5 keer. :P Uiteindelijk is het dan toch best prima te doen.
Ja, het is bijzonder hoe dat mentaal werkt. Als je er dan 10 gedaan hebt, ach ja wat is het nou nog helemaal om er dan 5 meer te doen _O-

Ik had ze ook iets onder m'n 5 km tempo en het lukte zowaar om de laatste paar nog steeds op dat tempo te doen én de volgende dag geen rare pijntjes te hebben _O_
Best lekkere training zo.
pi_206570348
Ook 4x400 en 1x600 en afgesloten met 1x1000 gisteren. Met 3km warmup en cooldown.

Morgen 10km wedstrijd en ik ga voor een tijd onder de 45 minuten.
  zondag 6 november 2022 @ 08:09:44 #65
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_206573311
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 22:17 schreef Nober het volgende:
Ook 4x400 en 1x600 en afgesloten met 1x1000 gisteren. Met 3km warmup en cooldown.

Morgen 10km wedstrijd en ik ga voor een tijd onder de 45 minuten.
Ik hoop dat je de wind een beetje mee hebt. :X
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_206574598
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 08:09 schreef BOKA het volgende:

[..]
Ik hoop dat je de wind een beetje mee hebt. :X
Slipstream. :s)

Heb vooral zitten kijken naar de regenvoorspelling en dat schommelde nogal.

Hoe dichterbij de start hoe droger het lijkt te worden.
pi_206579232
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 14:14 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb gisteren ook heerlijk in korte broek gelopen idd O+

Heeft iemand hier zin om met me mee te denken?

Ik heb me door een collega gek laten maken en ga me inschrijven voor de Zevenheuvelen bedrijvenloop (de 15 km).

Ik heb al een eeuwigheid geen hardloopwedstrijd-achtige dingen gedaan maar lijk ongeveer even fit te zijn als vorig jaar toen ik een halve marathon liep in 1u43 (4:54 min/km). Dus ik denk dat ik voor de 15 km kan mikken op ongeveer 4:45 min/km en dan aan het eind kijken hoeveel versnelling er nog in zit?

De Zevenheuvelenloop is 20 november. Dat is over 4 weken. Dit weekend en over 2 weken heb ik survivalruns. Kortom, de komende 4 weken om de week een wedstrijd. Prioriteit #1 is dan om tussen de wedstrijden door een beetje te blijven herstellen. Wat kan ik daarnaast inplannen om het beste voorbereid aan de start van de Zevenheuvelenloop te staan?

Ik zat zelf te denken om een paar trainingen te doen met 1-3 blokken wedstrijdtempo.
Of is het juist handiger om kortere intervallen te doen om wat meer snelheid in de benen te krijgen?

De survivalruns loop ik op duurtempo, het lopen is dan puur om bij te komen van de hindernissen. Bovendien is m'n run over 2 weken in de klei, dus ik ben benieuwd of het dan überhaupt op hardlopen gaat lijken ;)
Ik had nog nooit van survival runs gehoord, maar als ik dat zo zie dan snap ik dat je bij moet komen v/d hindernissen.

De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206579712
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 17:11 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik had nog nooit van survival runs gehoord, maar als ik dat zo zie dan snap ik dat je bij moet komen v/d hindernissen.

Ja mooi hè O+

Vandaag vooral rondgeglibberd over de klei. Moet nieuwe schoenen kopen, m'n huidige hebben na 1.5 jaar toch niet meer zo goede noppen. :D
pi_206581755
Alles doet nu al pijn, maar ik liep wel een pr in nat, koud en winderig dordt! 1.24.09 en 5e plek! De wind stond gelukkig op de dijken niet tegen, dan was het een onmogelijke opgave geweest 😁
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206581761
Bij droog weer gestart en op het stuk met tegenwind kwam er een groepje voorbij en daar aangehaakt. Ook nog een enorme hijger erbij ik denk omdat hij muziek aan had. :')

Maar goed uiteindelijk konden er een aantal die groep niet volgen en zat ik met nog twee man voor me.

Een haakte af en de ander kon mij weer niet bijhouden. Heb er aan het eind nog een ingehaald op weg naar de medailles.

Onder de 45 minuten gefinisht en heel tevreden, misschien heeft de regen geholpen.
pi_206581863
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 17:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja mooi hè O+

Vandaag vooral rondgeglibberd over de klei. Moet nieuwe schoenen kopen, m'n huidige hebben na 1.5 jaar toch niet meer zo goede noppen. :D
Ik vind het indrukwekkend, en de afwisseling lijkt me wel leuk.
Voorlopig echter eerst maar weer eens gewoon hardlopen voor ik iets dergelijks overweeg.

Wat voor schoenen gebruik je daar dan eigenlijk voor?
Bij noppen denk ik aan kunstgrasschoenen.
En hoe train je voor zoiets?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206581886
Eerste keer weer met legging en longsleeve. Tering wat een regen en wind. Buienradar had het mis. Wel lekker gelopen, maar drijfnat.
Whatever...
pi_206582110
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 19:19 schreef Spanky78 het volgende:
Eerste keer weer met legging en longsleeve. Tering wat een regen en wind. Buienradar had het mis. Wel lekker gelopen, maar drijfnat.
Ik heb lekker gelopen, ik was de regen precies voor.(Maar ik loop ook niet zo lang/ver.)
Bij mij klopte de buienradar wel, geluk gehad.
Ik heb wel sowieso vrijwel altijd een lange broek aan, en vandaag ook een longsleeve.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206582285
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 11:41 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Ja, was lekker inderdaad. Gisteravond vrijwilligersavond bij de atletiekvereniging. Is een bedankavondje voor mensen die vrijwilliger zijn. Gaat gepaard met bier. Maar dat heb ik er weer lekker uit gelopen.
Loop jij bij O.S.S.-VOLO?
Die heb ik gesteund en loten gekocht via de grote clubactie een paar weken geleden :)
  zondag 6 november 2022 @ 20:44:16 #75
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_206583002
Mooi om te lezen dag er vandaag pr’s zijn gelopen. ^O^
Ik had vandaag niet helemaal een topdag qua lopen. Was van plan om 25 km te doen, maar voelde mn benen toch nog wat na mn intervaltraining van vrijdag (en veel klussen in huis). En ik was (ondanks de regen en wind) toch iets te warm gekleed en ik had wat weinig eten mee voor onderweg, dus de laatste paar km tempo omlaag gegooid. En uiteindelijk een kilometer minder gelopen.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_206583130
quote:
7s.gif Op zondag 6 november 2022 19:46 schreef Serinde het volgende:

[..]
Loop jij bij O.S.S.-VOLO?
Die heb ik gesteund en loten gekocht via de grote clubactie een paar weken geleden :)
Super! Dank je wel. Dat kunnen we goed gebruiken in ons nieuwe krachthonk!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206583756
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 17:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja mooi hè O+

Vandaag vooral rondgeglibberd over de klei. Moet nieuwe schoenen kopen, m'n huidige hebben na 1.5 jaar toch niet meer zo goede noppen. :D
Heb je interesse in een survivalrun van 5km met 15 obstakels in kerstmanpak?

https://www.santascrashcourse.nl
pi_206585998
Ik denk dat ik trailschoenen ga kopen voor de komende crossjes die niet op spikes kunnen.. heeft iemand een tip?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206586691
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 19:19 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik vind het indrukwekkend, en de afwisseling lijkt me wel leuk.
Voorlopig echter eerst maar weer eens gewoon hardlopen voor ik iets dergelijks overweeg.

Wat voor schoenen gebruik je daar dan eigenlijk voor?
Bij noppen denk ik aan kunstgrasschoenen.
En hoe train je voor zoiets?
Trailrunschoenen. Je hebt ze voor verschillende soorten terrein, dus dan kun je letten op schoenen die geschikt zijn voor modder. Bijvoorbeeld van Salomon, Inov-8, Brooks, Saucony. Inov-8 wordt het meest gebruikt, dat zijn heel stevige schoenen met veel grip.
pi_206586806
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 07:02 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat ik trailschoenen ga kopen voor de komende crossjes die niet op spikes kunnen.. heeft iemand een tip?
Gewoon wat schoenen gaan passen.
Trailschoenen kunnen wat lomp/zwaar zijn dus houd dat in de gaten. (Ik vind vooral die van Brooks aan de lompe kant)
Kijk even wat voor zool eronder zit. Voor modderig terrein heb je dieper profiel nodig dan voor een rotsachtig parcours ;)
pi_206587496
Passen ja, net als gewone hardloopschoenen ;)
Heb dit jaar ook een paar trailschoenen gekocht, Asics Gel-Trabuco 10. Zit lekker, veel grip maar ze voelen niet het snelst aan haha.
pi_206593775
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 07:02 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat ik trailschoenen ga kopen voor de komende crossjes die niet op spikes kunnen.. heeft iemand een tip?
Bij ons lopen veel mensen op Inov-8. Die hebben het een en ander aan lekker lichte crossschoenen in het assortiment die niet heel veel zwaarder zijn dan spikes. Hoe groot je de noppen wilt hebben ligt een beetje aan hoeveel modder je denkt tegen te komen.

Ik heb de Asics Fuji Lite (2?), maar die ga ik zondag pas voor het eerst in de modder proberen. Die hebben waarschijnlijk wel te weinig profiel. Maar aangezien dat de enige moddercross is die ik dit jaar ga lopen doe ik het er maar mee.
pi_206610983
Zo, ingeschreven voor Rotterdam 2023.

Eigenlijk vind ik hun hele systeem van prijsverschil afhankelijk van het aantal inschrijvingen compleet achterlijk(al krijg ik t zelf vergoed als medewerker) maar kennelijk werkt het wel want t gaat als een trein zie ik.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_206611325
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 09:33 schreef kalinhos het volgende:
Zo, ingeschreven voor Rotterdam 2023.

Eigenlijk vind ik hun hele systeem van prijsverschil afhankelijk van het aantal inschrijvingen compleet achterlijk(al krijg ik t zelf vergoed als medewerker) maar kennelijk werkt het wel want t gaat als een trein zie ik.
Hoe bedoel je dit? Iedereen betaalt toch dezelfde prijs?
Die overigens wel flink gestegen is. :{

Ik twijfel trouwens welke maat t-shirt ik moet nemen. Had dit jaar een m, maar die valt erg groot..
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_206611679
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 10:08 schreef BOKA het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dit? Iedereen betaalt toch dezelfde prijs?
Die overigens wel flink gestegen is. :{

Ik twijfel trouwens welke maat t-shirt ik moet nemen. Had dit jaar een m, maar die valt erg groot..
Eerste 3000 inschrijvingen betaalden 87,50
De volgende 3000 betaalden 92,50
De volgende 6000 betalen 97,50
En de laatste 3000 betalen 102,50

Ik snap ergens t principe van early bird wel maar als je morgen toevallig de eerste 2uur niet in gelegenheid was kost je dat gelijk een 5je meer.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_206611680
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 10:08 schreef BOKA het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dit? Iedereen betaalt toch dezelfde prijs?
Nee, de eerste 3000 inschrijvers betaalden minder dan de 3000 erna. Dat blijft zo doorgaan.
pi_206611685
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 10:43 schreef kalinhos het volgende:
Ik snap ergens t principe van early bird wel maar als je morgen toevallig de eerste 2uur niet in gelegenheid was kost je dat gelijk een 5je meer.
Zaken als de annuleringsverzekering zijn overigens verdubbeld, van 5 naar 10 euro.
pi_206611813
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 10:43 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Eerste 3000 inschrijvingen betaalden 87,50
De volgende 3000 betaalden 92,50
De volgende 6000 betalen 97,50
En de laatste 3000 betalen 102,50

Ik snap ergens t principe van early bird wel maar als je morgen toevallig de eerste 2uur niet in gelegenheid was kost je dat gelijk een 5je meer.
Aha, heb me dus maar gelijk ingeschreven (voor 97,50) en de gok genomen dat een s beter past. :P
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  Forum Admin woensdag 9 november 2022 @ 11:06:12 #89
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_206611916
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 10:08 schreef BOKA het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dit? Iedereen betaalt toch dezelfde prijs?
Die overigens wel flink gestegen is. :{

Ik twijfel trouwens welke maat t-shirt ik moet nemen. Had dit jaar een m, maar die valt erg groot..
Er was een 'early bird' tarief voor de eerste 3000. Maar die was al snel op.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_206611961
Zo dan. Ook maar meteen ingeschreven net voor 97,50. Met tassenafgifte erbij 100 euro...
Ik wist dit systeem niet eens, dus dacht, ik betaal later deze week wel als ik weer geld heb gekregen. Ben dus nu ook al een tientje duurder uit dan wanneer ik wel gister had betaald.

[ Bericht 51% gewijzigd door mosselmossel op 09-11-2022 11:18:01 ]
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206612612
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 10:43 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Eerste 3000 inschrijvingen betaalden 87,50
De volgende 3000 betaalden 92,50
De volgende 6000 betalen 97,50
En de laatste 3000 betalen 102,50

Ik snap ergens t principe van early bird wel maar als je morgen toevallig de eerste 2uur niet in gelegenheid was kost je dat gelijk een 5je meer.
Stom systeem ja, en sowieso belachelijk duur. Maar goed, als je eenmaal Lee hoort en je eerste stappen zet denk je daar totaal niet meer aan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206613199
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 12:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Stom systeem ja, en sowieso belachelijk duur. Maar goed, als je eenmaal Lee hoort en je eerste stappen zet denk je daar totaal niet meer aan.
Dat laatste is inderdaad waar. Nu al zin in! *O*
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_206613223
Ik kan me van de eerste keer eigenlijk nauwelijks iets van Lee herinneren.Stond veel te ver naar achteren daarvoor, denk ik. Van de Coolsingel kan ik me ook niks herinneren. Ik heb er gelopen, maar that's all.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206614039
Over de utrecht marathon blijft het aardig stil.
pi_206614059
Ik had me aangemeld voor e-mail alert als de inschrijvingen zouden opengaan, gelukkig heb ik me gister in kunnen schrijven voor "slechts" 87,50... :P
Ik twijfelde ook over de maat t-shirt, ik had vorig jaar een L (ben 1,95m), maar dat was echt een tent.. :P
In 2016 had ik ook een L besteld en toen kregen we een mooi wit/oranje New Balance shirtje die ik nog steeds vaak draag, echt goede kwaliteit was dat!
Ben voor komend jaar toch maar weer voor L gegaan in de hoop dat ze iets meer investeren in mooie shirtjes, maar vrees ervoor :P
pi_206614586
Wat was de New York Marathon een avontuur. Zo zwaar, maar zo gaaf. Kort verslag van de Marathon dag

Na het ontbijt laatste spullen gepakt en naar beneden. Daar stonden al mensen klaar om mee te gaan naar de bus. De bussen stonden bij de Library. Daar aangekomen waren we niet de eerste. Het was enorm druk. Maar redelijk snel zaten we in een bus met de hele kika groep. Dus richting start. Al snel sloeg de bus linksaf, waar andere bussen rechtdoor gingen. Dat ging dus fout. Op een gegeven ogenblik was de weg afgezet en konden wij niet door. Enige optie was via New Jersey te rijden. Zou zeker een uur duren. Paniek natuurlijk. Vrouw naast me helemaal in tranen. De chauffeur vond zijn gaspendaal en scheurde als een gek richting die kant op. Pffff wat een rit was dan. Gelukkig kwam de brug dichtbij en waren we aangekomen. Voordeel was dat we veel minder lang in het startvak hoefden te wachten.

Door de security heen. Bakkie koffie en de standaard Dunkin donuts muts gescoord.
Maar even lekker op het gras genesteld. Genieten van alles om ons heen. Ik moest ongeveer 2 uur wachten voordat ik het startvak in kon. Was zo om.
In het startvak steeg de spanning. We mochten uiteindelijk naar de startlijn. Daar werd het volkslied gezongen. Daarna begon Frank Sinatra te zingen. Gelijk de eerste brug voor de kiezen. Een pittige van 3 km, maar overleefd. We kwam in Brooklyn aan. Daar was het al meteen feest. Zoveel mensen. Muziek en goede sfeer. Was al wel meteen erg warm en benauwd. Veel gedronken en werd veel toegejuicht. Mijn naam stond op mijn shirt. Ben nog nooit zo veel gillend bejubeld haha
De route was geweldig. Wel veel heuvels. Overal mensen. Alleen op de bruggen niet en in Williamsburg (ortodoxe joodse wijk). Maar gek zijn de mensen wel. Het gejuich hielp zeker. Beetje moeilijk te omschrijven. Heb er filmpjes van. Die deel ik vast nog wel eens.
Het was een zware editie, warmste ooit. Maar dat heeft me niet weerhouden. Heb de finish gehaald
pi_206616613
Klinkt als een mooi avontuur! Hoe is de sfeer vergeleken met andere marathons?
Ook tevreden met je tijd? Of was dat door de temperatuur en het parcours sowieso al geen doel?
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  Redactie Sport woensdag 9 november 2022 @ 22:23:57 #98
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206619494
Hier ook ingeschreven voor Rotterdam.
Wilde gisteren eigenlijk wachten totdat ik thuis was maar dan was ik 10 euro duurder uit geweest :')

Zaterdag doe ik mee aan de 1e Wintercross die hier georganiseerd wordt door onze club *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_206621138
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 19:39 schreef BOKA het volgende:
Klinkt als een mooi avontuur! Hoe is de sfeer vergeleken met andere marathons?
Ook tevreden met je tijd? Of was dat door de temperatuur en het parcours sowieso al geen doel?
Het was een super avontuur. NY is met geen andere Marathon te vergelijken. London komt dichtbij, maar de sfeer in NY is gewoon echt bizar.

Nee tijd was geen doel meer. Het parcours is al zwaar, veel heuvels en bruggen. Dan het weer er nog bij, dus doel werd uitlopen.
pi_206621257
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 07:39 schreef linebear het volgende:

[..]
Het was een super avontuur. NY is met geen andere Marathon te vergelijken. London komt dichtbij, maar de sfeer in NY is gewoon echt bizar.

Nee tijd was geen doel meer. Het parcours is al zwaar, veel heuvels en bruggen. Dan het weer er nog bij, dus doel werd uitlopen.
Klinkt goed!
Toch zou ik er zelf niet zo snel voor kiezen, maar dat heeft puur te maken met de kosten (vliegticket en hotel). Combineren met een vakantie lijkt me ook niet ideaal, want de dagen ervoor wil je zoveel mogelijk rusten, en de dagen erna kun je alleen maar rusten. :P
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_206621531
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 08:06 schreef BOKA het volgende:

[..]
Klinkt goed!
Toch zou ik er zelf niet zo snel voor kiezen, maar dat heeft puur te maken met de kosten (vliegticket en hotel). Combineren met een vakantie lijkt me ook niet ideaal, want de dagen ervoor wil je zoveel mogelijk rusten, en de dagen erna kun je alleen maar rusten. :P
Ik heb hem via Run for Kika gedaan. Dat is wellicht een optie voor je
pi_206625323
Afgelopen maandag blij dat ik een rondje van 5km erop had zitten. Toch wel een dipje nu het doel bereikt was.

Opgelost met nieuwe doelen en gisteren weer een rustige 13km gelopen.
pi_206627132
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 08:52 schreef linebear het volgende:

[..]
Ik heb hem via Run for Kika gedaan. Dat is wellicht een optie voor je
Zou kunnen, maar (zonder te oordelen over anderen) ik vind het dan toch wat zonde van al dat geld dat naar mijn reis gaat ipv naar het goede doel. Maargoed, zo maakt iedereen zijn/haar eigen afwegingen.

Overigens ben ik nog wel benieuwd of er tips zijn voor van die drink-rugzakjes? Überhaupt een aanrader, of helemaal niet?
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_206630646
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 18:07 schreef BOKA het volgende:

[..]
Zou kunnen, maar (zonder te oordelen over anderen) ik vind het dan toch wat zonde van al dat geld dat naar mijn reis gaat ipv naar het goede doel. Maargoed, zo maakt iedereen zijn/haar eigen afwegingen.

Overigens ben ik nog wel benieuwd of er tips zijn voor van die drink-rugzakjes? Überhaupt een aanrader, of helemaal niet?
Ik heb een groot deel van mijn reisgedeelte zelf betaald (omdat ik dat anders ook kwijt zou zijn als ik het zelf boekte)

Rugzakjes mogen niet in NY
  vrijdag 11 november 2022 @ 06:25:49 #105
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_206632833
Hoezo mag je die niet dragen daar? Vanuit terrorisme-oogpunt (na Boston)?
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_206633258
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 06:25 schreef BOKA het volgende:
Hoezo mag je die niet dragen daar? Vanuit terrorisme-oogpunt (na Boston)?
ja idd
pi_206637277
Lekker puzzelen nu met schema maken voor Rotterdam. Zo'n zin in :)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206639990
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 18:07 schreef BOKA het volgende:

[..]
Zou kunnen, maar (zonder te oordelen over anderen) ik vind het dan toch wat zonde van al dat geld dat naar mijn reis gaat ipv naar het goede doel. Maargoed, zo maakt iedereen zijn/haar eigen afwegingen.

Overigens ben ik nog wel benieuwd of er tips zijn voor van die drink-rugzakjes? Überhaupt een aanrader, of helemaal niet?
Persoonlijk vind ik een trailvest met kleine drinkflessen aan de voorkant prettiger dan een camelbag op je rug. Zelfgebruik ik die van de decathlon.
  vrijdag 11 november 2022 @ 17:14:48 #109
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_206640041
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 17:10 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik een trailvest met kleine drinkflessen aan de voorkant prettiger dan een camelbag op je rug. Zelfgebruik ik die van de decathlon.
Dat is inderdaad ook nog wel een optie. En ook een stuk makkelijker schoon te maken.
Gaat mij vooral om kunnen drinken tijdens lange duurlopen. In de winter zijn alle openbare kraantjes afgesloten, en om nu altijd rondjes langs mn huis te lopen is ook wat saai. :P
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_206642821
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 17:14 schreef BOKA het volgende:

[..]
Dat is inderdaad ook nog wel een optie. En ook een stuk makkelijker schoon te maken.
Gaat mij vooral om kunnen drinken tijdens lange duurlopen. In de winter zijn alle openbare kraantjes afgesloten, en om nu altijd rondjes langs mn huis te lopen is ook wat saai. :P
Ik heb een heupgordel met flesjes. Is ook nog een optie. Net wat je zelf prettig vindt.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206644297
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 17:14 schreef BOKA het volgende:

[..]
Dat is inderdaad ook nog wel een optie. En ook een stuk makkelijker schoon te maken.
Gaat mij vooral om kunnen drinken tijdens lange duurlopen. In de winter zijn alle openbare kraantjes afgesloten, en om nu altijd rondjes langs mn huis te lopen is ook wat saai. :P
Fwiw: ik had deze vraag ook nadat ik er vorig jaar na 25 km achterkwam dat het kraantje wat ik nodig had dicht bleek in de winter…sindsdien neem ik gewoon of een bidon mee in mn hand of mn pinpas en stop ergens ff bij een tankstation of snackbar ofzo…als je een (wedstrijd)duurloop doet stop je ook altijd wel ff een paar seconden om te drinken dus sta je ook eventjes stil.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_206645369
Ik heb ook een drinkvestje, Salomon Active Skin 4. Gebruik em als ik 1,5u+ denk te gaan, of als ik wat buiten de stad ga doen. Makkelijk drinken mee, nog wat eten, telefoon, pasjes, dun regenjackie voor de zekerheid. Zit ook super goed, schudt niet ofzo. Bij een vestje wel even opletten dat je de goede maat koopt.
pi_206645808
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 21:21 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Fwiw: ik had deze vraag ook nadat ik er vorig jaar na 25 km achterkwam dat het kraantje wat ik nodig had dicht bleek in de winter…sindsdien neem ik gewoon of een bidon mee in mn hand of mn pinpas en stop ergens ff bij een tankstation of snackbar ofzo…als je een (wedstrijd)duurloop doet stop je ook altijd wel ff een paar seconden om te drinken dus sta je ook eventjes stil.
Als het nodig is neem ik m’n Camelbak mee.

Overigens heb ik de betaalfunctie op mijn Garmin al een per keer ingezet om (door foutief ingeschatte temperatuur / energiemanagement) half uitgedroogd/uitgehongerd een tankstation te plunderen :')
  vrijdag 11 november 2022 @ 23:27:53 #114
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_206646204
[
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 22:22 schreef valleilijn het volgende:
Ik heb ook een drinkvestje, Salomon Active Skin 4. Gebruik em als ik 1,5u+ denk te gaan, of als ik wat buiten de stad ga doen. Makkelijk drinken mee, nog wat eten, telefoon, pasjes, dun regenjackie voor de zekerheid. Zit ook super goed, schudt niet ofzo. Bij een vestje wel even opletten dat je de goede maat koopt.
Deze ziet er wel goed uit.
Bidon los meenemen of heupgordel vind ik beide vervelend.
Ga binnenkort wel eens wat passen in de hardloopwinkel of bij de decathlon.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_206658255
Vanmiddag een lang rondje Bosbaan met de Olympisch Stadionloop, wel zin in met dit weer 8-)
  zondag 13 november 2022 @ 11:15:49 #116
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_206658913
Het was echt perfect loopweer vanochtend, prachtig met de opkomende zon in de duinen. *O*
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_206661850
Het was ook vanmiddag nog heerlijk weer, ruim een minuut van mn PR af gelopen *)
  zondag 13 november 2022 @ 17:12:30 #118
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_206662102
Zojuist ingeschreven voor de derde kerstdagloop. Hopelijk blijft de wolf nog even op afstand. :P
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_206664605
Ik schrijf een paar dagen van te voren in zodat ik een betere weersvoorspelling heb.

Heb volgende maand wel twee wedstrijden op 't oog.

quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 16:54 schreef valleilijn het volgende:
Het was ook vanmiddag nog heerlijk weer, ruim een minuut van mn PR af gelopen *)
Afstand? Wedstrijd?

[ Bericht 68% gewijzigd door Nober op 13-11-2022 19:52:30 ]
pi_206667991
Olympisch stadionloop, 10km in 50:47
pi_206717781
Ik heb trailschoenen gekocht! Saucony Peregrine! Lekker schoentje, op de stukken asfalt lopen ze wel wat gek en moet je uitkijken dat je knie niet draait terwijl je voet blijft staan, maar in de blubber komen ze goed tot hun recht en glijd je niet zomaar uit!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206717829
En succes voor wie dit weekend bij de Zevenheuvelenloop aan de start staat! Het wordt weer voor echte bikkels!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206717881
Bedankt, er wordt inderdaad niet echt topweer voorspeld. :')

Wie van hier lopen er nog meer mee?
pi_206718452
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:11 schreef ruud.nl het volgende:
Bedankt, er wordt inderdaad niet echt topweer voorspeld. :')

Wie van hier lopen er nog meer mee?
:W
Beetje regen, beetje kou, hoort erbij toch?
Tis geen verf, meeste valt mis, etc etc.. })

[ Bericht 1% gewijzigd door rawdemin op 18-11-2022 11:57:00 (.) ]
pi_206719335
:W

Zoals het er nu uit ziet vooral koud en de regen pas later. Kou vind ik niet zo erg, alleen warm blijven voor de start is dan een beetje lastig. Voor de zekerheid maar een wegwerpponcho meenemen.
pi_206719506
Ik zou zeker een poncho meenemen, en wellicht handschoenen of armstukken die je na een paar km weg kunt stoppen. Flinke (koude) wind zie ik en gevoelstemperatuur onder 0.

Zelf loop ik zondag een run-bike-run waar mijn vriend het fietsgedeelte doet, dus ik moet me na een 5km run ook een uur warm zien te houden om nog een snelle 2,5 eruit te knallen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206720280
Ik zag wel wat startnummers op marktplaats staan. En je kan het startnummer overdragen.

https://m.facebook.com/ph(...)et=a.496399532526040

Ik wacht nog een jaar. :s)
pi_206720558
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:11 schreef ruud.nl het volgende:
Bedankt, er wordt inderdaad niet echt topweer voorspeld. :')

Wie van hier lopen er nog meer mee?
:W

Ik begin er steeds minder zin in te krijgen :')

Voor een survivalrun maak ik me nooit zo'n zorgen meer, maar dat is een stuk afwisselender en de tijd die je loopt doet er niet zo erg toe omdat het parcours en de omstandigheden nooit vergelijkbaar zijn. Maar nu heb ik wel een doeltijd in m'n hoofd en geen idee of die te ambitieus is want nog nooit een 15 km wedstrijd gelopen :X
  vrijdag 18 november 2022 @ 15:44:36 #129
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206720845
Ik loop zondag ook de zevenheuvelenloop. Wel irritant dat het weer zoveel anders is dan de afgelopen weken. Dan heb ik geen idee wat ik aan moet doen.
I am a black hole shitting into the void
pi_206720962
Dat is wel herkenbaar ja, ik ben ook nog hard aan het twijfelen. Tot dusver neig ik nog steeds naar kort-kort.
pi_206721117
Ik zou gaan voor kort-kort met handschoenen, evt een haarband of zo. Die dingen kun je uitdoen en dan blijf je wel warm. Evt nog wat vaseline op je benen smeren zodat je spieren wat beter beschermd zijn tegen de kou!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206721410
De gevoelstemperatuur ligt waarschijnlijk tussen 0 en -3 graden zondag rond de middag. Geen idee hoe beschut je loopt op de 7H, maar dat kan toch wel vervelend worden in kort-kort.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206721450
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 16:40 schreef Jor_Dii het volgende:
De gevoelstemperatuur ligt waarschijnlijk tussen 0 en -3 graden zondag rond de middag. Geen idee hoe beschut je loopt op de 7H, maar dat kan toch wel vervelend worden in kort-kort.
Tegelijkertijd, als je op wedstrijdtempo loopt produceer je heel veel warmte. Ze hebben de afgelopen jaren warmte-onderzoek gedaan bij de 7^^ en er waren gewoon heel veel mensen die al tegen oververhitting aanzaten, ook in jaren waar het regende en onder de 10 graden was. Je moet het vooral vóór de start niet te koud krijgen.
Maar goed, aan iedereen zelf om te bepalen hoe snel je het koud hebt en wat je graag aanhebt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206721476
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 16:45 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Tegelijkertijd, als je op wedstrijdtempo loopt produceer je heel veel warmte. Ze hebben de afgelopen jaren warmte-onderzoek gedaan bij de 7^^ en er waren gewoon heel veel mensen die al tegen oververhitting aanzaten, ook in jaren waar het regende en onder de 10 graden was. Je moet het vooral vóór de start niet te koud krijgen.
Maar goed, aan iedereen zelf om te bepalen hoe snel je het koud hebt en wat je graag aanhebt.
Ja oké, maar onder de 10 graden of rond het vriespunt is een groot verschil wmb.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206721521
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 16:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja oké, maar onder de 10 graden of rond het vriespunt is een groot verschil wmb.
Ik heb een marathon gelopen bij 0 graden in kort-kort en dat was absoluut niet koud, veel minder koud dan de Drechtstadloop 2 weken terug bij 9 graden in de regen. Thermoshirtje is misschien wel lekker. In ieder geval gewoon meerdere opties meenemen naar Nijmegen, en dan daar maar even goed aanvoelen wat de beste kledingkeuze is!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206721539
Ik denk dat ik morgen even ga proberen hoe thermo lang+kort is :)
pi_206723697
Ik ben er ook bij zondag.
Bij twijfelweer wordt het laagjes, ik ga voor 3/4 broek, kort shirt en lange mouwen eroverheen om na 1km uit te trekken ^O^
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_206732725
Tering, wat is het ineens koud vanmorgen om te lopen. Ook was m'n energie op, dus eerder gestopt dan ik had gepland.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206733970
Nondeju het was inderdaad echt waterbouw, vooral door de wind! Ik had vooral erg koude handen dus die handschoenen gaan zeker aan morgen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206734681
Had vanmorgen ook lang+lang met handschoenen, oorwarmers en sjaal. Was wel om 8:00 in de ochtend, een uurtje.

De Russische kou maakt geen grappen.

Morgen live de Zevenheuvelenloop op Omroep Gelderland vanaf 12:45.
pi_206736185
Geslaagde crossloop vandaag in Staphorst. Had wel thermoshirt+ lange broek en jasje aan. Ik ben nogal een koukleum haha
pi_206736589
Lekker gelopen vandaag, ik vind koude lucht altijd erg fijn ademen.
Ik liep ook "vanzelf" een beetje harder.

[ Bericht 25% gewijzigd door Tanatos op 19-11-2022 18:40:37 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 19 november 2022 @ 18:57:58 #143
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206737346
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:11 schreef ruud.nl het volgende:
Bedankt, er wordt inderdaad niet echt topweer voorspeld. :')

Wie van hier lopen er nog meer mee?
Hebben ze nog steeds tig startvakken? Dat is eigenlijk de reden dat ik al een tijd niet meer meeloop. Zó druk...
Fear is the cockblocker of dreams
  zaterdag 19 november 2022 @ 18:59:36 #144
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206737365
Ik heb ook gelopen met oorbedekkende haarband, handschoentjes en windjack. Zijn niet uitgegaan vandaag :{w
Fear is the cockblocker of dreams
pi_206737533
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 17:23 schreef TommyL0204 het volgende:
Geslaagde crossloop vandaag in Staphorst. Had wel thermoshirt+ lange broek en jasje aan. Ik ben nogal een koukleum haha
Ik wilde bijna een flauwe grap maken over dat het daar warmer was door de rookbommen ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206738429
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 19:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik wilde bijna een flauwe grap maken over dat het daar warmer was door de rookbommen ;)
Haha, was het maar zo :P

Ik moet zeggen, zo voor het eerst in mijn leven crossloopjes doen bevalt goed.
Het is echt heel anders dan verharde loopjes, maar die rondjes om de kerk vervelen ook wel op den duur.
Lekker crossen door het bos, heide of mul zand is zoveel gevarieerder.
Nu nog wel aan mijn techniek schaven :@
pi_206738732
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 20:22 schreef TommyL0204 het volgende:

[..]
Haha, was het maar zo :P

Ik moet zeggen, zo voor het eerst in mijn leven crossloopjes doen bevalt goed.
Het is echt heel anders dan verharde loopjes, maar die rondjes om de kerk vervelen ook wel op den duur.
Lekker crossen door het bos, heide of mul zand is zoveel gevarieerder.
Nu nog wel aan mijn techniek schaven :@
Ah, bedankt voor de info.
Ik doe dus kennelijk aan crosslopen, alhoewel ik mul zand (meestal) vermijd.

Persoonlijk vind ik het veel aangenamer om in het bos hard te lopen, dan over verharde paden.
Soms neem ik wel een stukje verhard in/bij het bos, en een doodenkele keer loop ik in de polder (ook daar bij voorkeur op een gras/modderpad tussen de weilanden door trouwens), maar ik vind de omgeving van het bos echt verreweg het aangenaamst.
In de stad hardlopen trekt me echt absoluut niet, en ik heb het dan ook nooit gedaan.

In de herfst moet je wel een beetje voorzichtig landen om een verzwikte enkel te voorkomen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206740610
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2022 18:57 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Hebben ze nog steeds tig startvakken? Dat is eigenlijk de reden dat ik al een tijd niet meer meeloop. Zó druk...
9 startvakken waarvan 1 running blind. Het wordt m'n eerste zevenheuvelenloop, ben benieuwd of het drukker is dan de halve marathon in Eindhoven wat tot nu toe m'n wedstrijd is geweest met de meeste deelnemers. Daar vond ik het nog wel te doen.
pi_206741333
Vandaag geholpen bij een kleinschalig loopje, ik telde op ca 200 deelnemers er 25 in korte broek en 5 in korte mouwen (4 personen kort-kort, 1 persoon korte mouwen lange broek, rest korte broek lange mouwen).
Ik ben vanuit de survivalrun gewend om in een lange legging te lopen, dus ga gewoon voor m'n zomerlegging daarvan. Wel korte mouwen denk ik. Van hardlopen krijg ik juist heel warme handen :D

M'n broertje heeft vanavond ondanks de kou een joekel van een PR gelopen op de Zevenheuvelennacht. (Meteen ook een PR op de 5 km terwijl de Zevenheuvelennacht er 7 is. Bizar) *G*

@La_Tramposa leuk, een duo-run-bike-run, veel plezier!
pi_206741343
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 20:41 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ah, bedankt voor de info.
Ik doe dus kennelijk aan crosslopen, alhoewel ik mul zand (meestal) vermijd.

Persoonlijk vind ik het veel aangenamer om in het bos hard te lopen, dan over verharde paden.
Soms neem ik wel een stukje verhard in/bij het bos, en een doodenkele keer loop ik in de polder (ook daar bij voorkeur op een gras/modderpad tussen de weilanden door trouwens), maar ik vind de omgeving van het bos echt verreweg het aangenaamst.
In de stad hardlopen trekt me echt absoluut niet, en ik heb het dan ook nooit gedaan.

In de herfst moet je wel een beetje voorzichtig landen om een verzwikte enkel te voorkomen.

Nja, of je enkels trainen en gewoon gáán.
Ik liep laatst in een duo, m'n partner liep achter me en heeft me 23982958 keer bijna door m'n enkel zien gaan maar door actief lopen (voeten goed optillen, kort grondcontact) en enkels die niet zomaar doorklappen had ik nergens last van.
pi_206741572
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 23:28 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nja, of je enkels trainen en gewoon gáán.
Ik liep laatst in een duo, m'n partner liep achter me en heeft me 23982958 keer bijna door m'n enkel zien gaan maar door actief lopen (voeten goed optillen, kort grondcontact) en enkels die niet zomaar doorklappen had ik nergens last van.
Ik verzwik mijn enkels ook niet echt (tenminste is me tot nu toe nooit gebeurd), maar als ik in een kuil stap onder de bladeren ga ik wel soort van door mijn enkel.
Toch kan ik me goed voorstellen dat dat wel fout kan gaan.
Misschien loop ik ook actief, geen idee.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206745308
Diane van Es en McCougal hebben nergens last van.

pi_206747926
Nou, ik had het prima comfortabel in m'n langemouwenthermo. Wel een paar momenten aan de warme kant, maar toen begon er ijs te miezeren :P (de toplopers zullen wel al binnen geweest zijn toen de miezer begon)

Wel superirritant dat iedereen een veel optimistischere tijd opgeeft dan dat ie gaat lopen, waardoor ik in het startvak stond met duizendmiljoen mensen die ik allemaal in kon gaan halen. En dan gaan de langzamere mensen ook nog eens met z'n zessen naast elkaar lopen en mopperen als je dan ertussendoor probeert te komen o|O

Clubgenootje had dezelfde tijd opgegeven als ik en wilde die tijd ook lopen, dus we liepen gelijk op, maar hij heeft de eerste 9 km lekker achter me aan gelopen bij al het inhalen en daarna ging ie ervandoor :') _O- wel strategisch.

Alsnog 1u9min gelopen en dat valt me enorm mee *G*

Inmiddels is het écht vies weer en ben ik weer mooi thuis *G*

Mocht ik het volgend jaar weer doen, dan iets eerder beginnen met gericht trainen. Denk wel dat die intervallen echt geholpen hebben @La_Tramposa ;)
pi_206748710
Hier toch ook voor lang/lang gegaan, wel het dunste lange dat ik had. Prima keuze, beetje fris aan het begin maar nooit te warm gehad. 1:21 vlak gelopen met dikke negatieve split in de laatste drie km. Had misschien nog wel meer in gezeten maar erg tevreden mee.

Ik startte vanuit vak rood, precies tegelijk met het finishen van de wedstrijdlopers. Heel vet om die binnen te zien komen als je zelf net vertrekt.

Die ooho waterdingen die ze hier gebruiken zijn echt top trouwens, geen gekut met bekertjes of je verslikken tijdens het drinken want je zuigt het water op, echt ideaal.
pi_206748803
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 16:06 schreef valleilijn het volgende:
Hier toch ook voor lang/lang gegaan, wel het dunste lange dat ik had. Prima keuze, beetje fris aan het begin maar nooit te warm gehad. 1:21 vlak gelopen met dikke negatieve split in de laatste drie km. Had misschien nog wel meer in gezeten maar erg tevreden mee.

Ik startte vanuit vak rood, precies tegelijk met het finishen van de wedstrijdlopers. Heel vet om die binnen te zien komen als je zelf net vertrekt.

Die ooho waterdingen die ze hier gebruiken zijn echt top trouwens, geen gekut met bekertjes of je verslikken tijdens het drinken want je zuigt het water op, echt ideaal.
Goed gedaan *G* *G*

Ik had een beetje ruzie met het waterding, de eerste slok ging goed en de tweede ging over m'n hand. Misschien moet ik grotere slokken nemen of zo. Maar dan had ik me waarschijnlijk verslikt :s)
Gelukkig maakt het op een 15 km met dit weer niet zo uit. :)
pi_206751920
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 16:06 schreef valleilijn het volgende:
met dikke negatieve split in de laatste drie km
Kun je dit voor me vertalen?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206752766
Ik heb uiteindelijk ook in lang-lang gelopen, de eerste vijf kilometer redelijk behouden gelopen en daarna versneld. Uiteindelijk heb dankzij de heuvels een PR op alle afstanden vanaf 1km t/m 15km gelopen.

M'n eindtijd was uiteindelijk 1:09:35.
pi_206753316
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 18:40 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Kun je dit voor me vertalen?
Een negatieve split is een aflopend schema, je loopt dus steeds iets sneller. Bij de Zevenheuvelenloop zijn de laatste drie kilometer aflopend, dus dan kan je lekker snel finishen. Ik liep de eerste 12 km met ongeveer 5:30/km, de volgende twee in 5:00/km en de laatste km in 4:40/km.
pi_206753319
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 15:31 schreef Tele6 het volgende:
Nou, ik had het prima comfortabel in m'n langemouwenthermo. Wel een paar momenten aan de warme kant, maar toen begon er ijs te miezeren :P (de toplopers zullen wel al binnen geweest zijn toen de miezer begon)

Wel superirritant dat iedereen een veel optimistischere tijd opgeeft dan dat ie gaat lopen, waardoor ik in het startvak stond met duizendmiljoen mensen die ik allemaal in kon gaan halen. En dan gaan de langzamere mensen ook nog eens met z'n zessen naast elkaar lopen en mopperen als je dan ertussendoor probeert te komen o|O

Clubgenootje had dezelfde tijd opgegeven als ik en wilde die tijd ook lopen, dus we liepen gelijk op, maar hij heeft de eerste 9 km lekker achter me aan gelopen bij al het inhalen en daarna ging ie ervandoor :') _O- wel strategisch.

Alsnog 1u9min gelopen en dat valt me enorm mee *G*

Inmiddels is het écht vies weer en ben ik weer mooi thuis *G*

Mocht ik het volgend jaar weer doen, dan iets eerder beginnen met gericht trainen. Denk wel dat die intervallen echt geholpen hebben @:La_Tramposa ;)
Supermooi! Lekker blijven intervallen, houdt het afwisselend en goed voor je fitheid!

Ik heb lekker in de modder gespeeld! Eerste ronde van 5km had ik nog lange mouwen aan, maar dat was veel te warm dus terwijl mijn vriend het fietsonderdeel aan het doen was omgekleed naar singlet en armstukken.
Het was wel harken zo'n eerste cross, en ik heb ook mijn lelijkste hardloopfoto van het jaar gescoord haha. Maar we waren wel ruim eerste bij de mix duo's en op 10 seconde net 2e bij de mannen duo's, dus het was toch wel leuk! Doordat er minder wind stond voelde het een stuk minder koud dan gisteren, behalve je voeten in de koude modder..
Zin om meer echte crossen te doen op spikes!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206753334
Wat is nou het verschil tussen cross country lopen en trailrunnen?
pi_206753378
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 20:11 schreef valleilijn het volgende:
Wat is nou het verschil tussen cross country lopen en trailrunnen?
Meestal de afstand, lange cross is vaak max 10km en korte cross zo'n 3km, en het zijn meerdere rondjes over hetzelfde parcours. Bij een trail loop je een lange route, door het bos of de hei, en soms ook wel met meer hoogteverschillen.
En bij een cross wordt er echt geracet, bij een trail gaat het soms meer om het genieten van de route..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206754060
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 20:09 schreef valleilijn het volgende:

[..]
Een negatieve split is een aflopend schema, je loopt dus steeds iets sneller. Bij de Zevenheuvelenloop zijn de laatste drie kilometer aflopend, dus dan kan je lekker snel finishen. Ik liep de eerste 12 km met ongeveer 5:30/km, de volgende twee in 5:00/km en de laatste km in 4:40/km.
Ah, duidelijk, thanks.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 20 november 2022 @ 21:30:55 #163
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206754613
1 uur 17 hier, erg blij mee. Fijn gelopen.

Idd wel irritant om veel mensen in te halen die links blijven plakken. En iemand die mij vlak voor de finish afsnijdt om iemand aan de kant een high five te geven.
I am a black hole shitting into the void
pi_206754752
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 16:14 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Goed gedaan *G* *G*

Ik had een beetje ruzie met het waterding, de eerste slok ging goed en de tweede ging over m'n hand. Misschien moet ik grotere slokken nemen of zo. Maar dan had ik me waarschijnlijk verslikt :s)
Gelukkig maakt het op een 15 km met dit weer niet zo uit. :)
Zijn dit oohobolletjes(?) ook ergens te koop?
pi_206755219
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 21:30 schreef Gimmick het volgende:
1 uur 17 hier, erg blij mee. Fijn gelopen.

Idd wel irritant om veel mensen in te halen die links blijven plakken. En iemand die mij vlak voor de finish afsnijdt om iemand aan de kant een high five te geven.
Ik heb wat beelden bekeken op youtube.
Zelf heb ik nog nooit een wedstrijd gelopen, maar die drukte vind ik ook wel heel onaantrekkelijk.
Het lijkt wel een drukke winkelstraat af en toe.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206755671
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 22:11 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik heb wat beelden bekeken op youtube.
Zelf heb ik nog nooit een wedstrijd gelopen, maar die drukte vind ik ook wel heel onaantrekkelijk.
Het lijkt wel een drukke winkelstraat af en toe.
Ja, het was soms qua drukte echt maar nét te doen. Zeker op bottlenecks zoals de drankposten en de plekken waar de weg ineens smaller wordt of er een middenberm in de weg komt. Maar vooral ook omdat mensen als malloten lopen -- met zes naast elkaar van een team, of middenin of links ineens gaan wandelen, of enorm slingeren en zigzaggen. :')

Ik heb me ook voorgenomen om voortaan wat kleinschaligere dingen uit te zoeken. Dit was leuk om een keer gedaan te hebben, maar het was mentaal wel heel vermoeiend om continu te zoeken naar een route tussen de langzamere lopers door.
pi_206755698
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 20:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Supermooi! Lekker blijven intervallen, houdt het afwisselend en goed voor je fitheid!

Ik heb lekker in de modder gespeeld! Eerste ronde van 5km had ik nog lange mouwen aan, maar dat was veel te warm dus terwijl mijn vriend het fietsonderdeel aan het doen was omgekleed naar singlet en armstukken.
Het was wel harken zo'n eerste cross, en ik heb ook mijn lelijkste hardloopfoto van het jaar gescoord haha. Maar we waren wel ruim eerste bij de mix duo's en op 10 seconde net 2e bij de mannen duo's, dus het was toch wel leuk! Doordat er minder wind stond voelde het een stuk minder koud dan gisteren, behalve je voeten in de koude modder..
Zin om meer echte crossen te doen op spikes!
Goed gedaan! *G* *G* *G*
Met harken bedoel je dat het zwaar was? Die uitdrukking ken ik niet :@
Jij moest cross lopen, moest je vriend dan mountainbiken? Of wel op de weg fietsen?

Lelijke hardloopfoto's horen erbij hè :D

Ik heb een foto van een paar honderd meter voor de finish, waarop ik eruit zie alsof ik op tien manieren tegelijk aan het sterven ben. (Wat ook wel een beetje zo was.)
Hoe kunnen mensen wel glorieus op zo'n foto staan? :?
(Wat ook nog leuk was, was dat ik 2 vlechtjes had, maar halverwege de elastiekjes eruit vlogen en ik op de latere foto's met wild rondvliegende, losgaande vlechtjes te zien ben _O- )

Ik ga dinsdag met m'n broer die atletiektrainer is een schema maken voor de komende maanden. Eerstvolgende survivalwedstrijden zijn half december en begin februari, dus daar een schema omheen proberen te vlechten met duurtrainingen, intervaltrainingen, krachttraining. Dus komt goed met het bijhouden van de intervaltrainingen. -- Ik zag ook een flyer voor een oudejaarscross, overweeg om daar ook mee te gaan lopen. Ik heb nog nooit cross gedaan. Kun je dat ook doen op trailschoenen of moet je spikes? Ik heb geen spikes en al veel te veel sportschoenen :@
pi_206756414
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 23:03 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Goed gedaan! *G* *G* *G*
Met harken bedoel je dat het zwaar was? Die uitdrukking ken ik niet :@
Jij moest cross lopen, moest je vriend dan mountainbiken? Of wel op de weg fietsen?

Lelijke hardloopfoto's horen erbij hè :D

Ik heb een foto van een paar honderd meter voor de finish, waarop ik eruit zie alsof ik op tien manieren tegelijk aan het sterven ben. (Wat ook wel een beetje zo was.)
Hoe kunnen mensen wel glorieus op zo'n foto staan? :?
(Wat ook nog leuk was, was dat ik 2 vlechtjes had, maar halverwege de elastiekjes eruit vlogen en ik op de latere foto's met wild rondvliegende, losgaande vlechtjes te zien ben _O- )

Ik ga dinsdag met m'n broer die atletiektrainer is een schema maken voor de komende maanden. Eerstvolgende survivalwedstrijden zijn half december en begin februari, dus daar een schema omheen proberen te vlechten met duurtrainingen, intervaltrainingen, krachttraining. Dus komt goed met het bijhouden van de intervaltrainingen. -- Ik zag ook een flyer voor een oudejaarscross, overweeg om daar ook mee te gaan lopen. Ik heb nog nooit cross gedaan. Kun je dat ook doen op trailschoenen of moet je spikes? Ik heb geen spikes en al veel te veel sportschoenen :@
Ja het fietsen was ook in de blubber, op de mtb! En als wissel moest je een hesje en een enkelchip doorgeven. Was erg leuk!
En ja lelijke foto's horen erbij, maar je hebt gradaties :'D

Ja zeker kun je op trailschoenen crossen! Soms is dat zelfs de beste optie, aangezien er soms ook stukken op asfalt of harde grindpaden tussen zitten, en dat is echt niet chill op spikes. En op spikes lopen is best belastend voor je kuiten en voeten, alleen de echte atletiek nerds doen dat ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206756780
Oja en met harken bedoel ik inderdaad dat het niet op souplesse gaat of er mooi uitziet, maar met hard en lelijk ploeteren kun je soms ook nog een goed resultaat bereiken :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206770477
Ik wil het hardlopen eigenlijk weer op gaan pakken, al wil ik er waarschijnlijk iets meer trail runnen van gaan maken dan saai door de woonwijk. Maar tijdens mijn vorige pogingen merkte ik dat ik het volgen van de eeuwige (opbouw) schema's echt geestdodend vind. Hoe kijken jullie er tegen aan om als redelijke nieuweling gewoon op gevoel te lopen? Niks mis mee of blessuretrekker?

[ Bericht 1% gewijzigd door Pinuts op 21-11-2022 22:34:01 ]
pi_206771116
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 22:25 schreef Pinuts het volgende:
Ik wil het hardlopen eigenlijk weer op gaan pakken, al wil ik er waarschijnlijk iets meer trail runnen van gaan maken dan saai door de woonwijk. Maar tijdens mijn vorige pogingen merkte ik dat ik het volgen van de eeuwige (opbouw) schema's echt geestdodend vind. Hoe kijken jullie er tegen aan om als redelijke nieuweling gewoon op gevoel te lopen? Niks mis mee of blessuretrekker?
Dat hangt heel erg van je gevoel af ;)

Als jouw gevoel "snel snel sneller, heerlijk, nog sneller, meer, sneller, harder!!!" is, niet doen.
Als jouw gevoel is "de benen moeten goed blijven voelen, rustig tempo aanhouden, niet meteen te ver" dan zie ik het wel goed komen.

Zelf had ik als nieuweling héél lang geen gevoel voor waar m'n grenzen lagen qua hardlopen en dan loop je van blessure naar blessure. Conditie had ik wel, maar nog niet de beenspieren en houding en zo. Als je dan je conditie als grens gebruikt (stoppen als je moe wordt of te erg buiten adem raakt), ga je over de grenzen van je spieren en gewrichten heen. De grenzen van je spieren en gewrichten zijn lastiger te voelen. Als je als grens het opspelen van een blessure zou nemen, zou je elke keer veel te ver gaan ;)

Kan je niet een wat losser/vrijer opbouwschema maken? Zodat je je niet te beperkt voelt door het schema maar wel een leidraad hebt van hoe ver, hoe hard en wanneer?
  dinsdag 22 november 2022 @ 12:38:39 #172
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206774968
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 22:25 schreef Pinuts het volgende:
Ik wil het hardlopen eigenlijk weer op gaan pakken, al wil ik er waarschijnlijk iets meer trail runnen van gaan maken dan saai door de woonwijk. Maar tijdens mijn vorige pogingen merkte ik dat ik het volgen van de eeuwige (opbouw) schema's echt geestdodend vind. Hoe kijken jullie er tegen aan om als redelijke nieuweling gewoon op gevoel te lopen? Niks mis mee of blessuretrekker?
Wat vind je precies geestdodend? Een vast schema of het wandelen tussen de loopstukjes? Een vast schema is niet per se nodig, maar regelmatig wandelen is wel zeer verstandig. Als je daar een hekel aan hebt is het wel lastig, want 'modern' hardlopen is best wel gericht op af en toe wandelen, ook voor de meer ervaren lopen (veel tempo wisselingen).

Als je een hekel hebt aan een vast schema kun je ook met een hartslag horloge lopen. Die kan je ook vertellen wanneer je moet wandelen om je hartslag naar beneden te krijgen.
I am a black hole shitting into the void
  Forum Admin dinsdag 22 november 2022 @ 12:51:49 #173
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_206775226
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 22:25 schreef Pinuts het volgende:
Ik wil het hardlopen eigenlijk weer op gaan pakken, al wil ik er waarschijnlijk iets meer trail runnen van gaan maken dan saai door de woonwijk. Maar tijdens mijn vorige pogingen merkte ik dat ik het volgen van de eeuwige (opbouw) schema's echt geestdodend vind. Hoe kijken jullie er tegen aan om als redelijke nieuweling gewoon op gevoel te lopen? Niks mis mee of blessuretrekker?
Ik ben pro gevoel en werk met vuistregels (bijv. niet meer dan 10% per week er bij te doen). Dan dat ik me aan een schema hou.

Je conditie gaat sneller omhoog dan je spieren en pezen aankunnen, dus is het belangrijker om naar die twee te luisteren als ze zich laten spreken.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_206778434
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 22:25 schreef Pinuts het volgende:
Ik wil het hardlopen eigenlijk weer op gaan pakken, al wil ik er waarschijnlijk iets meer trail runnen van gaan maken dan saai door de woonwijk. Maar tijdens mijn vorige pogingen merkte ik dat ik het volgen van de eeuwige (opbouw) schema's echt geestdodend vind. Hoe kijken jullie er tegen aan om als redelijke nieuweling gewoon op gevoel te lopen? Niks mis mee of blessuretrekker?
Ik heb nooit wat anders gedaan.
pi_206778746
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:38 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Wat vind je precies geestdodend? Een vast schema of het wandelen tussen de loopstukjes? Een vast schema is niet per se nodig, maar regelmatig wandelen is wel zeer verstandig. Als je daar een hekel aan hebt is het wel lastig, want 'modern' hardlopen is best wel gericht op af en toe wandelen, ook voor de meer ervaren lopen (veel tempo wisselingen).

Als je een hekel hebt aan een vast schema kun je ook met een hartslag horloge lopen. Die kan je ook vertellen wanneer je moet wandelen om je hartslag naar beneden te krijgen.
Nee het wandelen niet perse. Maar meer het nu 3 min lopen, dan 2 min wandelen. Dan 2 min lopen en dan weer 2 min wandelen. Dat strakke zeg maar. Niet nadenken of voelen hoe zwaar je het hebt maar allemaal precies op het klokje.
pi_206778804
Je kunt toch ook gewoon op gevoel lopen en naar je lichaam luisteren? Niet meteen te hard van stapel lopen maar rustig opbouwen qua afstand en tempo.
Ik heb zelf niet anders gedaan.
pi_206779566
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 17:09 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]
Ik heb nooit wat anders gedaan.
+1

Opbouwschemas ben ik enkel gaan gebruiken toen ik al jaren liep en ik voor een wedstrijd wilde trainen.

Toen ik begon met hardlopen heb ik opgebouwd door een rondje om een plas te lopen of een vast rondje door de woonwijk, dat was dan zo'n 3km. Op een gegeven moment ging ik telkens m'n tijd aanscherpen of het rondje iets uitbreiden naar 5km,6,8 en op een gegeven moment 10.

En als je tijdens die rondjes van 3km een stukje moet lopen van je lichaam, dan doe je dat. Vandaag ook gedaan met een rondje van 14km die moeizamer verliep dan ik hoopte ;)

Rondjes lopen op je eigen lichamelijke gevoel rent veel fijner en zorgt voor veel meer plezier in het lopen dan het moeten versnellen of vertragen op 't moment dat je een biepje hoort op je horloge. Althans, zo werkt dat bij mij en vele anderen :)
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 22 november 2022 @ 22:56:11 #178
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206784163
Ik vond het wel fijn dat mijn horloge aangaf wanneer ik te snel liep. Zeker in het begin vond ik het moeilijk om op gevoel te lopen. Een referentiekader miste. Langzaam lopen is soms best lastig.
I am a black hole shitting into the void
pi_206785483
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 17:37 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Nee het wandelen niet perse. Maar meer het nu 3 min lopen, dan 2 min wandelen. Dan 2 min lopen en dan weer 2 min wandelen. Dat strakke zeg maar. Niet nadenken of voelen hoe zwaar je het hebt maar allemaal precies op het klokje.
Ik denk dat het probleem is dat veel mensen als ze beginnen 'het gevoel' nog niet hebben om op gevoel te lopen. Dus dan denk je onderweg, het gaat wel, maar kom je thuis en heb je een week pijn aan je scheenbenen.
Dat gezegd hebbende, zeker als je al een keer eerder zo'n schema hebt doorlopen kun je het natuurlijk best wat speelser aanpakken en de lengte en timing van het wandelen een beetje laat afhangen van je route. Het maakt echt niet uit als je de ene keer 1 minuut wandelt en de andere keer 3,5.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 23 november 2022 @ 13:06:10 #180
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206788879
I am a black hole shitting into the void
pi_206789003
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 08:30 schreef La_Tramposa het volgende:
Het maakt echt niet uit als je de ene keer 1 minuut wandelt en de andere keer 3,5.
LT, let een beetje op. Dit is Fok! Hier gaat voor de zolderkamerautisten echt iets helemaal verkeerd :)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206789366
Ik vind het juist wel fijn om vooraf een schema in mn horloge te zetten en dan daar op te lopen, hoef ik niet na te denken over wat ik ga doen terwijl ik bezig ben.
pi_206790859
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 22:56 schreef Gimmick het volgende:
Ik vond het wel fijn dat mijn horloge aangaf wanneer ik te snel liep. Zeker in het begin vond ik het moeilijk om op gevoel te lopen. Een referentiekader miste. Langzaam lopen is soms best lastig.
Ik word daar juist extra gefrustreerd van dat het dan niet lukt. Duurloopje is bij mij echt gewoon relaxed een stukje lopen en nergens oplettenden wel zien hoe hardop zacht het gaat. Loop dan ook welgeaard trails waarbij dan meer de uitdaging zit in de afstand en het parcours zelf.
pi_206798064
Mij lijkt inderdaad als je weinig hardloop ervaring hebt, zo'n schema geen overbodige luxe is.
Zonder schema kan ook, maar ik zie bij mensen die dat doen vaker dat ze te hard van stapel lopen aan het begin, en na een tijdje er weer mee stoppen.
Mijn ervaring is dat wanneer je elke week het aantal minuten hardlopen iets verhoogt, je makkelijker gemotiveerd blijft omdat de vooruitgang ook duidelijk merkbaar is.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_206798194
Heeft er iemand weleens een "officiële" conditietest gedaan bij een sportarts?
Ik moet namelijk een cadeautje voor m'n verjaardag uitzoeken en zit te denken aan zoiets:

https://energylab.be/test(...)s/conditietest-lopen

Ik zag dit ook voorbij komen tijdens mijn inschrijving voor Rotterdam 2023.
Als ik het goed begrijp moet je hardlopen op een loopband met oplopend tempo en nemen ze tussendoor zweet af en prikken ze bloed om te meten hoeveel zout er in je zweet zit en hoeveel zuurstof in bloed etc. om dit vervolgens om te zetten in een 12-weken-trainingsschema.

Zelf heb ik de ambitie om mijn tijd van 3:48 vorig jaar aan te scherpen naar 3:15, maar ben ik benieuwd of dat realistisch is en of mijn lichaam dan überhaupt aan kan de komende maanden :P
pi_206800092
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:04 schreef Noisecontrollers het volgende:
Heeft er iemand weleens een "officiële" conditietest gedaan bij een sportarts?
Ik moet namelijk een cadeautje voor m'n verjaardag uitzoeken en zit te denken aan zoiets:

https://energylab.be/test(...)s/conditietest-lopen

Ik zag dit ook voorbij komen tijdens mijn inschrijving voor Rotterdam 2023.
Als ik het goed begrijp moet je hardlopen op een loopband met oplopend tempo en nemen ze tussendoor zweet af en prikken ze bloed om te meten hoeveel zout er in je zweet zit en hoeveel zuurstof in bloed etc. om dit vervolgens om te zetten in een 12-weken-trainingsschema.

Zelf heb ik de ambitie om mijn tijd van 3:48 vorig jaar aan te scherpen naar 3:15, maar ben ik benieuwd of dat realistisch is en of mijn lichaam dan überhaupt aan kan de komende maanden :P
Ja, ik heb dit gedaan bij een bewegingswetenschapper die ook mijn coach werd voor mijn marathonproject. Mijn coach destijds werkte vroeger ook bij het NLse energylab. Die heeft een inspanningstest gedaan om mijn zones te bepalen en op basis daarvan een schema te maken. Was heel fijn om dat te weten, en dat kan je inderdaad ook het antwoord geven op wat realistisch is voor een marathontijd.
Zout/zweet en bloedwaarden hebben ze bij mij niet gemeten, alleen een klein prikje in je vinger om lactaat te meten. Eerder heb ik zo'n test ook eens gedaan met een masker, dat is een indirecte maatstaf zuurstofverbruik/verzuring, met lactaat is iets directer.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206800419
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 22:56 schreef Gimmick het volgende:
Langzaam lopen is soms best lastig.
:Y
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Forum Admin donderdag 24 november 2022 @ 11:12:17 #188
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_206800667
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:04 schreef Noisecontrollers het volgende:
Heeft er iemand weleens een "officiële" conditietest gedaan bij een sportarts?
Ik moet namelijk een cadeautje voor m'n verjaardag uitzoeken en zit te denken aan zoiets:

https://energylab.be/test(...)s/conditietest-lopen

Ik zag dit ook voorbij komen tijdens mijn inschrijving voor Rotterdam 2023.
Als ik het goed begrijp moet je hardlopen op een loopband met oplopend tempo en nemen ze tussendoor zweet af en prikken ze bloed om te meten hoeveel zout er in je zweet zit en hoeveel zuurstof in bloed etc. om dit vervolgens om te zetten in een 12-weken-trainingsschema.

Zelf heb ik de ambitie om mijn tijd van 3:48 vorig jaar aan te scherpen naar 3:15, maar ben ik benieuwd of dat realistisch is en of mijn lichaam dan überhaupt aan kan de komende maanden :P
Ik wil dit nog steeds eens doen, maar corona en blessures hebben vooralsnog me er van weerhouden.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_206801312
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:04 schreef Noisecontrollers het volgende:
Heeft er iemand weleens een "officiële" conditietest gedaan bij een sportarts?
Ik moet namelijk een cadeautje voor m'n verjaardag uitzoeken en zit te denken aan zoiets:

https://energylab.be/test(...)s/conditietest-lopen

Ik zag dit ook voorbij komen tijdens mijn inschrijving voor Rotterdam 2023.
Als ik het goed begrijp moet je hardlopen op een loopband met oplopend tempo en nemen ze tussendoor zweet af en prikken ze bloed om te meten hoeveel zout er in je zweet zit en hoeveel zuurstof in bloed etc. om dit vervolgens om te zetten in een 12-weken-trainingsschema.

Zelf heb ik de ambitie om mijn tijd van 3:48 vorig jaar aan te scherpen naar 3:15, maar ben ik benieuwd of dat realistisch is en of mijn lichaam dan überhaupt aan kan de komende maanden :P
Ik heb elk jaar een medische keuring vanwege m'n werk, daardoor weet ik m'n VO2max en omslagpunten vrij nauwkeurig. Daarmee kun je inderdaad bepalen wat je theoretische mogelijkheden zijn. Of het in de praktijk dan ook gaat lukken is een tweede. ;)
Want dan komt het er ook op aan hoeveel je ervoor wil doen, en of je blessure- en ziektevrij kunt blijven.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_206807424
Nike heeft wel hele goede aanbiedingen deze week. Nieuwste pegasus voor 54 euro en de vaporflys voor 120 euro.
pi_206810235
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:02 schreef Remco het volgende:
Nike heeft wel hele goede aanbiedingen deze week. Nieuwste pegasus voor 54 euro en de vaporflys voor 120 euro.
Ik heb ook een nieuw paar Altra trailschoenen gescoord voor 80 euro ipv 130. Top :D
pi_206810489
Zojuist 3 paar vaporfly’s besteld voor 112 euro per paar.

Ik schaam mij diep :')
pi_206811199
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 23:21 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Zojuist 3 paar vaporfly’s besteld voor 112 euro per paar.

Ik schaam mij diep :')
3 paar?? Hoe lang denk je met 1 paar te doen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206811622
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 06:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
3 paar?? Hoe lang denk je met 1 paar te doen?
Mwah, het gaat best hard, voor pittige trainingen met lange tempoblokken gebruik ik ze ook.

Bovendien vergaan ze niet. Als ik ze pas over ruim een jaar nodig heb is dat ook prima.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2022 08:54:06 ]
pi_206811932
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 08:42 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Bovendien vergaan ze niet.
Dit is een misvatting.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206811957
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:14 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Dit is een misvatting.
Ja, als ze 5 jaar in de kast liggen natuurlijk wel, maar zo ver komt het niet :P
pi_206811970
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 08:42 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Mwah, het gaat best hard, voor pittige trainingen met lange tempoblokken gebruik ik ze ook.

Bovendien vergaan ze niet. Als ik ze pas over ruim een jaar nodig heb is dat ook prima.
Oh grappig, ik heb mijn eerste vaporfly's tweedehands gekocht in mei 2020 (oke, de eerste eigenaar had er maar 3x op gelopen of zo) en daar heb ik nu pas 430km op gelopen. Heb in september wel een tweede paar gekocht. Maar bij mij zou het 3e paar dus pas na een jaar of 5 in de kast aan de beurt zijn, en dan geloof ik niet dat de kwaliteit van het foam nog hetzelfde is als wanneer je ze nieuw koopt ;)
Maar goed het is een goede deal, dus wellicht gebruik je ze dan wat vaker. Ik heb ook wel een andere carbonschoen die ik wel af en toe voor een training gebruik, die is in mijn ogen net wat minder snel voor wedstrijden maar maakt wel dat je snel herstelt van zo'n zware training.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206812051
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:18 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Oh grappig, ik heb mijn eerste vaporfly's tweedehands gekocht in mei 2020 (oke, de eerste eigenaar had er maar 3x op gelopen of zo) en daar heb ik nu pas 430km op gelopen. Heb in september wel een tweede paar gekocht. Maar bij mij zou het 3e paar dus pas na een jaar of 5 in de kast aan de beurt zijn, en dan geloof ik niet dat de kwaliteit van het foam nog hetzelfde is als wanneer je ze nieuw koopt ;)
Maar goed het is een goede deal, dus wellicht gebruik je ze dan wat vaker. Ik heb ook wel een andere carbonschoen die ik wel af en toe voor een training gebruik, die is in mijn ogen net wat minder snel voor wedstrijden maar maakt wel dat je snel herstelt van zo'n zware training.
Door mijn looptijd slijt de rechterschoen onevenredig hard tov links. Voor de halve van Eindhoven had ik een vers paar en zelfs na die 21km zag ik al slijtage op de rechterschoen. Na zo’n 120 km zijn vaporfly’s daardoor eigenlijk al afgeschreven voor wedstrijden en na 250 km komt aan de zijkant letterlijk de carbonplaat al door het foam, terwijl de linkerschoen nog best ok is. Met vloeibaar rubber en ducktape kan ik de levensduur van de rechterschoen dan nog wat rekken, maar na 350km is het wel op. Vermoedelijk gaat er op die manier al een paar doorheen in de komende marathonvoorbereiding.
pi_206812052
Ik ben overigens ook nog steeds heel blij met mijn Zoom Fly 3, al uit zomer 2019, nu 1300km op gelopen en nog steeds één van mijn favo trainingsschoenen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206813325
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:50 schreef valleilijn het volgende:
Ik vind het juist wel fijn om vooraf een schema in mn horloge te zetten en dan daar op te lopen, hoef ik niet na te denken over wat ik ga doen terwijl ik bezig ben.
Ik denk meer in rondjes dan in tijd.

En bij een nieuw rondje is de afstand altijd een beetje afwachten (/inschatten), dan ga ik na een bepaalde tijd proberen in de richting terug te gaan.
Wat overigens best lastig is voor mij, ik heb het richtingsgevoel van een ui die naar beneden groeit.

Ik neem ook maar af en toe een smartphone mee (met Strava, voor de afstand), meestal enkel een horloge voor de tijd (en dat is een ouderwets horloge met enkel de tijd).
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206813382
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:26 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben overigens ook nog steeds heel blij met mijn Zoom Fly 3, al uit zomer 2019, nu 1300km op gelopen en nog steeds één van mijn favo trainingsschoenen!
Op zulke hoeveelheden kan ik alleen maar jaloers zijn. Mijn favoriete trainingsschoen, de Saucony Endorphin Speed is na 650 km wel op.
pi_206813647
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 11:42 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Op zulke hoeveelheden kan ik alleen maar jaloers zijn. Mijn favoriete trainingsschoen, de Saucony Endorphin Speed is na 650 km wel op.
Wow dat zijn ook wel dure schoenen, geen goedkope hobby voor jou dus :o
Komt je loopstijl door een beenlengteverschil? Is er niets aan te veranderen door specifieke core/krachttraining of loopscholing?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206814429
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Wow dat zijn ook wel dure schoenen, geen goedkope hobby voor jou dus :o
Komt je loopstijl door een beenlengteverschil? Is er niets aan te veranderen door specifieke core/krachttraining of loopscholing?
Geen idee waar het door komt, maar bij foto’s van wedstrijden kun je goed zien dat ik extreem op de buitenkant land op de rechtervoet dat je haast denkt dat het onbegrijpend dat ik niet om de haverklap door m’n enkelband. Heb al wel veel geprobeerd, maar helaas.
pi_206822296
Weer eens een 18km gelopen en kwam net als de vorige keer op 1 uur 34 minuten uit.

Ben over de 700km met twee paar schoenen (Velocity Nitro2, Ride15).

Waarom zou je met raceschoenen, die al niet lang mee gaan, trainen?
pi_206823608
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 20:28 schreef Nober het volgende:
Weer eens een 18km gelopen en kwam net als de vorige keer op 1 uur 34 minuten uit.

Ben over de 700km met twee paar schoenen (Velocity Nitro2, Ride15).

Waarom zou je met raceschoenen, die al niet lang mee gaan, trainen?
Als je echt zware trainingen met marathonblokken gaat doen is dat best belastend voor je spieren, maar op carbon schoenen heel wat minder. Daarmee kun je dus sneller erop volgend weer een goede training doen en uiteindelijk beter worden.
En daarnaast gaat het wedstrijdtempo er makkelijker op, dat geeft natuurlijk ook wel vertrouwen om dat af en toe eens te voelen, maar ik zou ze inderdaad niet als standaard trainingschoen gebruiken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206824365
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 20:28 schreef Nober het volgende:
Weer eens een 18km gelopen en kwam net als de vorige keer op 1 uur 34 minuten uit.

Ben over de 700km met twee paar schoenen (Velocity Nitro2, Ride15).

Waarom zou je met raceschoenen, die al niet lang mee gaan, trainen?
Eerste 100-150km gebruik ik ze als raceschoen, daarna als trainingsschoen of als de wedstrijd wat minder belangrijk is. Een vers paar vaporfly’s loopt een stuk fijner dan een paar met 200+ km. Er zijn er bij ons die hun alphafly’s en vaporfly’s over de 700km tillen als trainingsschoen.
pi_206824415
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 21:39 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Als je echt zware trainingen met marathonblokken gaat doen is dat best belastend voor je spieren, maar op carbon schoenen heel wat minder. Daarmee kun je dus sneller erop volgend weer een goede training doen en uiteindelijk beter worden.
En daarnaast gaat het wedstrijdtempo er makkelijker op, dat geeft natuurlijk ook wel vertrouwen om dat af en toe eens te voelen, maar ik zou ze inderdaad niet als standaard trainingschoen gebruiken.
Ook tussen professionele atleten is daar onenigheid over. Sommigen doen letterlijk alles op carbon, terwijl anderen vinden dat rustige duurloopjes op carbon onzin is, omdat afwisseling juist goed is. Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn al is op mijn niveau is een rustig duurloopje op carbon qua stabiliteit sowieso niet zo’n best idee.
pi_206827610
Hmmm, dit topic eigenlijk nooit gezien of gevolgd...

Ik zag het al eerder voorbij komen maar ik ben idd het type harken en stompen, nul techniek en stom rammen... Ik loop op relatief goedkope New Balance schoenen en daar verslijt ik zo'n 2 paar per jaar van met een dikke duizend kilometer per jaar (nu na het 10KM rondje van vanochtend zit ik op 1025KM dit jaar).

Gemiddelde tempo zit bij mij een beetje tussen de 4:55 en 5:20 de kilometer afhankelijk van de omstandigheden, afstand en het terrein. Vanochtend 10.3KM gelopen met een stuk onverhard met een gemiddelde van 5:06 de KM.

Gebruik verder ook geen trainingsschema's, ik loop gewoon op gevoel en doe dat ongeveer 5 keer per week en bedenk onderweg wel wat voor afstand het ongeveer gaat worden... Heb nooit echt een plan.

Maar goed, vind het verder prima tijden voor mijn leeftijd en het gaat al jarenlang goed zo dus ben ook niet van plan om er iets aan te veranderen. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door AchJa op 26-11-2022 13:27:16 ]
pi_206827850
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 13:11 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, vind het verder prima tijden voor mijn leeftijd en het gaat al jarenlang goed zo dus ben ook niet van plan om er iets aan te veranderen. :P
Vooral niet doen dan :)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206827975
Haha nou die oude nike4% schoenen met 500km op de teller vielen vandaag letterlijk uit elkaar tijdens de laatste kilometers van de wedstrijd 🤣 gelukkig heb ik al nieuwe, maar die wilde ik niet aandoen op dit deels onverharde parcours. Alsnog gewonnen dus heel blij! :D

[ Bericht 1% gewijzigd door La_Tramposa op 26-11-2022 14:32:59 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206831969
Ik meld me weer om mee te lezen. Altijd veel gelopen, vooral op gevoel, maar paar fikse blessures gehad. Toch te veel, te snel. Dan weer volledige terugval en weer helemaal opnieuw moeten beginnen.

Nu anders aangepakt. aangemeld bij een loopgroep en ben aan het trainen met schema voor de 10 of 21,5 kilometer in april, even kijken hoe het gaat de komende weken om mijn doelafstand te bepalen. 10 haal ik sowieso wel. Ik loop nu makkelijk zo’n 7,5 kilometer, maar wil niet weer blessures krijgen dus doe rustig aan met 2 á 3 rustige trainingen per week.

Leuk om al jullie koopavonturen te lezen. Ik heb er weer veel zin in!
Alius aliud dicit
pi_206833101
Kleine meevaller, meestal hoef je maar 21,1km 😜
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206833555
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 20:28 schreef La_Tramposa het volgende:
Kleine meevaller, meestal hoef je maar 21,1km 😜
Oh ja tuurlijk :') Haha dan moet ik het wel gaan redden
Alius aliud dicit
  zondag 27 november 2022 @ 09:09:25 #214
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206836947
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 13:11 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, vind het verder prima tijden voor mijn leeftijd en het gaat al jarenlang goed zo dus ben ook niet van plan om er iets aan te veranderen. :P
Ik heb ook nooit op schema's gelopen, voelt gewoon beter voor me en minder 'moeten'. Ik zie dat het bij @La_Tramposa echt wel zoden aan de dijk zet en dat die echt professionele tijden neerzet, waar ik groot respect voor heb.

Ik loop slechts tegen de 900km per jaar, dus verslijt meestal ook maar 1 paar per jaar. Ik wissel ook heel veel (tussen indoor, HOKA en Asics Gel Nimbus), dus duurt het wat langer.

Deze ochtend een 8km loopje in Acht trouwens (Noorden van Eindhoven). Guur en nat weer, ben benieuwd :')
Fear is the cockblocker of dreams
pi_206837137
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2022 09:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik heb ook nooit op schema's gelopen, voelt gewoon beter voor me en minder 'moeten'. Ik zie dat het bij @:La_Tramposa echt wel zoden aan de dijk zet en dat die echt professionele tijden neerzet, waar ik groot respect voor heb.

Ik loop slechts tegen de 900km per jaar, dus verslijt meestal ook maar 1 paar per jaar. Ik wissel ook heel veel (tussen indoor, HOKA en Asics Gel Nimbus), dus duurt het wat langer.

Deze ochtend een 8km loopje in Acht trouwens (Noorden van Eindhoven). Guur en nat weer, ben benieuwd :')
Het is ook afhankelijk van je doelstellingen. Als je gewoon lekker fit wil blijven en tijden bij wedstrijden zijn van ondergeschikt belang dan is een schema minder relevant. Het kan hoogstens dan nog nuttig zijn ter blessurepreventie om er voor te zorgen dat je niet te eenzijdig belast.
  zondag 27 november 2022 @ 10:26:04 #216
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206837328
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2022 09:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik heb ook nooit op schema's gelopen, voelt gewoon beter voor me en minder 'moeten'. Ik zie dat het bij @:La_Tramposa echt wel zoden aan de dijk zet en dat die echt professionele tijden neerzet, waar ik groot respect voor heb.

Ik loop slechts tegen de 900km per jaar, dus verslijt meestal ook maar 1 paar per jaar. Ik wissel ook heel veel (tussen indoor, HOKA en Asics Gel Nimbus), dus duurt het wat langer.

Deze ochtend een 8km loopje in Acht trouwens (Noorden van Eindhoven). Guur en nat weer, ben benieuwd :')
Het is bij mij ook wat @kale_gehaktbal zegt, tijden zeggen me niet zoveel, wil een beetje fit blijven en comfortabel mijn jaarlijkse fysieke testen afleggen en mezelf niet als een dood paard de eindstreep over slepen...

Maar ik wil wel op zijn minst de eis van de jongste categorie halen natuurlijk en die haal ik nog ruim.
pi_206845047
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 10:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is bij mij ook wat @:kale_gehaktbal zegt, tijden zeggen me niet zoveel, wil een beetje fit blijven en comfortabel mijn jaarlijkse fysieke testen afleggen en mezelf niet als een dood paard de eindstreep over slepen...

Maar ik wil wel op zijn minst de eis van de jongste categorie halen natuurlijk en die haal ik nog ruim.
Wat voor werk doe jij dan? Dat je daar jaarlijkse conditietesten voor moet doen? Had laatst zelfs ook ergens een conditietest en vond het ook mooi dat de instructeur mijn leeftijd (42) van het bord poetste en er 17 neerzette.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 27 november 2022 @ 18:59:39 #218
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206845121
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 18:56 schreef mosselmossel het volgende:
Wat voor werk doe jij dan? Dat je daar jaarlijkse conditietesten voor moet doen? Had laatst zelfs ook ergens een conditietest en vond het ook mooi dat de instructeur mijn leeftijd (42) van het bord poetste en er 17 neerzette.
Militair. ;)

Elk jaar verplicht de DCP en FIT afvinken, niet dat dat nou zo enorm zwaar is maar er zijn er zat die het niet halen of na 12 minuten half dood de lijn overstrompelen.

De eis op de coopertest is voor de jongste categorie 2400 meter, volgend jaar hoef ik vanwege mijn leeftijd (dan 50) nog maar 1900 meter te lopen... Ik loop over het algemeen nog 2600 meter zonder heel moe te worden, dus prima wmb.

[ Bericht 5% gewijzigd door AchJa op 27-11-2022 20:13:46 ]
pi_206845177
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2022 09:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik heb ook nooit op schema's gelopen, voelt gewoon beter voor me en minder 'moeten'. Ik zie dat het bij @:La_Tramposa echt wel zoden aan de dijk zet en dat die echt professionele tijden neerzet, waar ik groot respect voor heb.

Ik loop slechts tegen de 900km per jaar, dus verslijt meestal ook maar 1 paar per jaar. Ik wissel ook heel veel (tussen indoor, HOKA en Asics Gel Nimbus), dus duurt het wat langer.

Deze ochtend een 8km loopje in Acht trouwens (Noorden van Eindhoven). Guur en nat weer, ben benieuwd :')
Ziet eruit als een leuk loopje, hoe ging het? O+
pi_206845268
Ik heb gisteren eens met m'n moeders loopgroep meegelopen. 8 jaar geleden liep ik daar elke week mee. Grappig om te zien hoeveel mensen er nog steeds daar meelopen. De groep is wel nogal uitgedund door corona, destijds hadden we 5 subgroepjes (op snelheid ingedeeld), nu waren het er krap 4. Destijds zat ik in het middelste groepje, nu in het snelste :o maar heel snel ging het niet -- de marathonlopers etc. zijn afgehaakt en naar andere groepen gegaan of voor zichzelf gaan trainen :{ Ik ben benieuwd of dit weer beter gaat worden nu corona de boel niet meer belemmert. Mocht ik bij een loopgroepje willen dan wordt deze het niet. Het was een mooie route en het waren gezellige mensen, maar ik moest qua tempo echt inhouden :o

Voldeed daardoor wel goed aan m'n trainingsschema waar "herstelloopje" stond 8-)
pi_206861216
Jaardoel van 1000km gehaald met nog een maand te gaan *O*
  maandag 28 november 2022 @ 22:14:36 #222
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206861900
Ik heb m'n eerste medaille binnen :D
Meteen laten graveren uiteraard :7
En me ingeschreven voor de kwart marathon in Rotterdam in april.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wel aan één stuk gelopen, niet hoeven wandelen tussendoor. Het was een leuke ervaring om eens aan een evenement mee te doen, ondanks dat er na een paar kilometer een hele afstand tussen de mensen vóór me en de mensen áchter me ontstond. Liep ik alsnog alleen :')
pi_206862274
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 21:40 schreef valleilijn het volgende:
Jaardoel van 1000km gehaald met nog een maand te gaan *O*
Ik moet nog 520km voor het jaardoel. Dat lijkt me wat ambitieus :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2022 22:51:51 ]
pi_206863087
Mijn jaardoel was de marathon in Eindhoven. Dat is niet gelukt. Sta dit jaar wel al op 1325 kilometer (ondanks een gescheurde enkelband in februari). Dat zullen er net wel of net niet 1500 worden. Ik denk net niet :)

[ Bericht 8% gewijzigd door mosselmossel op 29-11-2022 07:29:22 ]
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206864117
Ik sta nu op 2580 lopen en 8170 fietsen (dat laatste incl een hoop woonwerkverkeerritjes die op privé staan). Weet niet wat nog een mooi en haalbaar doel is, wellicht 2750 en 9000?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport dinsdag 29 november 2022 @ 19:02:01 #226
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206871909
1141km hier, ff kijken of we 1250km nog kunnen halen dit jaar.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_206871985
1521 km hier. Dus geen bijzondere mijlpalen meer op de planning voor komende maand. Wel nog een paar wedstrijden (tenminste, als ik beslis mee te doen aan de cross die ik op het oog heb). :)
pi_206872110
Ik loop zowel binnen als buiten, maar merk dat ik met dit weer minder graag in het bos/ buiten loop ivm bang voor uitglijden.

Wil juist meer buiten lopen, maar nu wissel ik dus af. Loopband vind ik prima, maar vind het niet te vergelijken met buiten lopen. Trainen jullie ook wel eens op de loopband of alleen buiten?
Alius aliud dicit
pi_206872817
Ik ben op de loopband begonnen, maar ik ga tegenwoordig nog liever in de stromende regen en kou lopen dan weer op de loopband te stappen.
pi_206873162
Ik heb een tijdje ook op de loopband getraind toen ik nog aan het fitnessen was maar nu geen sportschool abbo dus ook geen toegang tot een loopband.
pi_206877327
Ik loop nooit op een loopband, wat een kutding. En buiten is het altijd zo mooi. Of het nu winter, zomer of lente is.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206877432
Op de loopband lopen is geestdodend, terwijl je kop legen voor mij een belangrijk deel van hardlopen is. Verder voelt het veel vermoeiender aan. 5:00/km voelt aan als 4:30/km op een loopband.
pi_206877514
Ik vind het juist minder vermoeiend, maar wel saai..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206877653
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 20:07 schreef ruud.nl het volgende:
Ik ben op de loopband begonnen, maar ik ga tegenwoordig nog liever in de stromende regen en kou lopen dan weer op de loopband te stappen.
Ja exact dit, op gladheid na kun je eigenlijk altijd beter buiten hardlopen dan binnen.
pi_206877980
Ik heb nog nooit op een loopband gelopen _O-

Tegen gladheid in het bos is wel wat te doen met goed schoeisel. Gladheid op de weg... tja, hoe vaak is het in NL nou echt glad op de weg? Natte grond en blaadjes zijn natuurlijk wel wat gladder, maar dat is een kwestie van uitkijken. Als er ijs ligt, heb ik een paar routes waarvan ik weet dat ze goed schoon zijn. ^O^
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 14:31:52 #236
155227 crew  Guppy
dus
pi_206880622
Ik train op dit moment eigenlijk alleen nog op de loopband, in verband met een blessure
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_206882708
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 08:52 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind het juist minder vermoeiend, maar wel saai..
Dit heb ik precies hetzelfde. Nou iK probeer zoveel mogelijk af te wisselen. Maar ben ooit echt eens keihard onderuit gegaan in bos over gladde blaadjes :') Dat was geen succes, wekenlang last gehad
Alius aliud dicit
pi_206889894
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 21:40 schreef valleilijn het volgende:
Jaardoel van 1000km gehaald met nog een maand te gaan *O*
Ik sta op iets meer dan 1700, valt dus ook niet echt meer iets moois van te maken, want bijna 300 km ga ik niet in een maand lopen. :P
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_206908145
quote:
99s.gif Op woensdag 30 november 2022 08:10 schreef mosselmossel het volgende:
Ik loop nooit op een loopband, wat een kutding. En buiten is het altijd zo mooi. Of het nu winter, zomer of lente is.
Dit ja. ^O^
Net nog een rondje gelopen buiten, heerlijk fris weer. :)
pi_206921377
Vanochtend eerste keer meegedaan met een parkrun. Blijkbaar niet zo populair hier of het kan aan de lage temperaturen liggen. Er waren bijna meer vrijwilligers dan deelnemers.
pi_206922477
Ik had het na twee km al weer warm met mn handschoenen en buffje aan vanochtend }:|
  zaterdag 3 december 2022 @ 14:34:29 #242
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206923191
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 14:31 schreef Guppy het volgende:
Ik train op dit moment eigenlijk alleen nog op de loopband, in verband met een blessure
Het is inderdaad een goed alternatief als je weer wilt uitproberen wat je benen kunnen. Ik heb er echter ook wel eens blessure mee opgelopen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:34 schreef valleilijn het volgende:
Ik had het na twee km al weer warm met mn handschoenen en buffje aan vanochtend }:|
Ik vertrek zo, ben benieuwd. Heb mijn usual gebreide haarband om, doe handschoenen aan, heb een winterlegging van Decathlon en een lange hoodieachtige trui.

[ Bericht 19% gewijzigd door SEMTEX op 03-12-2022 14:38:18 (typoqueen) ]
Fear is the cockblocker of dreams
  Moderator zaterdag 3 december 2022 @ 16:24:21 #243
155227 crew  Guppy
dus
pi_206925083
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 december 2022 14:34 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Het is inderdaad een goed alternatief als je weer wilt uitproberen wat je benen kunnen. Ik heb er echter ook wel eens blessure mee opgelopen.

Oh, dat geloof ik, het is toch een andere manier van rennen. Maar voor mijn blessure werkt het wel goed, veel minder impact op de peesplaat van m'n voet :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 3 december 2022 @ 17:11:23 #244
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206926287
Vandaag een rustdagje, afgelopen week ongeveer 60km afgelegd, morgen maar weer ff een rondje van 10 denk ik.

Je moet wel in beweging blijven de laatste dagen in korte broek en t-shirt... Heb niet echt winterspul... :')
pi_206929506
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 12:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Vanochtend eerste keer meegedaan met een parkrun. Blijkbaar niet zo populair hier of het kan aan de lage temperaturen liggen. Er waren bijna meer vrijwilligers dan deelnemers.
Hoe was het?
Ik wil volgend jaar voor het eerst meedoen aan een (lokale) wedstrijd maar een parkrun lijkt mij ook wel erg leuk.
pi_206930697
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2022 19:56 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:

[..]
Hoe was het?
Ik wil volgend jaar voor het eerst meedoen aan een (lokale) wedstrijd maar een parkrun lijkt mij ook wel erg leuk.
Nou ja, ontspannen sfeer, laagdrempeliger ga je het niet vinden, maar met slechts 10 deelnemers was het een beetje zielig :D

Wel enthousiaste vrijwilligers, alleen jammer dat zaterdagochtend 9 uur normaal gesproken slecht uitkomt, anders was ik wel vaker gegaan.
  zondag 4 december 2022 @ 11:46:43 #247
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206937093
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 12:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Vanochtend eerste keer meegedaan met een parkrun. Blijkbaar niet zo populair hier of het kan aan de lage temperaturen liggen. Er waren bijna meer vrijwilligers dan deelnemers.
Hier in Eindhoven heb je die ook elke zaterdag.
Fear is the cockblocker of dreams
pi_206937970
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 20:55 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Nou ja, ontspannen sfeer, laagdrempeliger ga je het niet vinden, maar met slechts 10 deelnemers was het een beetje zielig :D

Wel enthousiaste vrijwilligers, alleen jammer dat zaterdagochtend 9 uur normaal gesproken slecht uitkomt, anders was ik wel vaker gegaan.
Klinkt goed. ^O^
  zondag 4 december 2022 @ 13:05:47 #249
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_206938227
Vanochtend was er zowaar een heeeel klein beetje natte sneeuw tijdens het rennen. Misschien toch maar eens iets van een hoofdband gaan opzoeken. Heb normaal gesproken zelden een koud hoofd, maar die wind maakte het toch wel erg fris vandaag.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  Redactie Sport zondag 4 december 2022 @ 14:10:08 #250
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206939061
Duurloopje van 17km gedaan met dit heerlijke weer. Het lopen gaat vanzelf de laatste tijd :D in de marathonvoorbereiding liep ik nog 6:30-6:35 bij deze hartslag en dat is inmiddels al 6:15-6:20 geworden.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_206939453
quote:
17s.gif Op zondag 4 december 2022 14:10 schreef DeLuna het volgende:
Duurloopje van 17km gedaan met dit heerlijke weer. Het lopen gaat vanzelf de laatste tijd :D in de marathonvoorbereiding liep ik nog 6:30-6:35 bij deze hartslag en dat is inmiddels al 6:15-6:20 geworden.
Ik vond het stervenskoud :X

Had 20km op de planning staan en vanaf 8km dacht ik al aan een warme bak koffie bij thuiskomst. De 20 wel volgemaakt, maar met deze temperaturen krijg ik mijn benen niet warmgedraaid.
  zondag 4 december 2022 @ 15:06:00 #252
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206939701
Ik zag dat er twee Fokkers de Oostvoorne trail hadden gedaan. Was het wat?
Fear is the cockblocker of dreams
pi_206945115
Iemand tips voor trail events of andere georganiseerde hardloop events in januari?
Bij voorkeur in Gelderland.
pi_206948339
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 21:14 schreef Cavalier het volgende:
Iemand tips voor trail events of andere georganiseerde hardloop events in januari?
Bij voorkeur in Gelderland.
Ik wou zeggen, in januari is er 1 evenement dat je moet lopen en dat is Egmond. Maar wel een beetje ver weg. Midwintermarathon?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 5 december 2022 @ 20:39:29 #255
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_206958501
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 21:14 schreef Cavalier het volgende:
Iemand tips voor trail events of andere georganiseerde hardloop events in januari?
Bij voorkeur in Gelderland.
Derde kerstdagloop is te vroeg?
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  Moderator maandag 5 december 2022 @ 21:15:11 #256
155227 crew  Guppy
dus
pi_206959380
Of anders februari een optie? https://safaritrail.nl/ in Arnhem
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_206961923
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 10:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik wou zeggen, in januari is er 1 evenement dat je moet lopen en dat is Egmond. Maar wel een beetje ver weg. Midwintermarathon?
present! In Egmond dan.

[ Bericht 1% gewijzigd door mosselmossel op 06-12-2022 07:22:42 ]
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206968419
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 10:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik wou zeggen, in januari is er 1 evenement dat je moet lopen en dat is Egmond. Maar wel een beetje ver weg. Midwintermarathon?
Dank je. Midwintermarathon doe ik aan mee.
pi_206968457
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 20:39 schreef BOKA het volgende:

[..]
Derde kerstdagloop is te vroeg?
Goede tip, maar dan kan ik niet i.v.m. vakantie
pi_206968469
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 21:15 schreef Guppy het volgende:
Of anders februari een optie? https://safaritrail.nl/ in Arnhem
Ziet er leuk uit. Ga ik me voor inschrijven.
  dinsdag 6 december 2022 @ 17:21:22 #261
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_206968694
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 10:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik wou zeggen, in januari is er 1 evenement dat je moet lopen en dat is Egmond. Maar wel een beetje ver weg. Midwintermarathon?
Hier ga ik me misschien ook wel voor inschrijven. Komt misschien wat snel na de HM op derde kerstdag, maar ik was daar sowieso niet van plan om voluit te gaan, dus een paar weken later kan ik wel weer over het strand banjeren. *O*
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  dinsdag 6 december 2022 @ 18:34:45 #262
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206970521
Ik heb me ingeschreven voor een 15 km run eind januari.
Dat wordt nog even trainen want ik red er nu net 10 :P
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 19:04:59 #263
155227 crew  Guppy
dus
pi_206971833
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:03 schreef Cavalier het volgende:

[..]
Ziet er leuk uit. Ga ik me voor inschrijven.
Is oprecht een hele leuke :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Forum Admin dinsdag 6 december 2022 @ 21:10:23 #264
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_206974567
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 18:34 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor een 15 km run eind januari.
Dat wordt nog even trainen want ik red er nu net 10 :P
Ik sta nog ingeschreven voor de bruggenloop dit weekend, met 3 weken verkoudheidsuitschakeling net achter de rug. Op karakter en sfeer maar uitlopen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 6 december 2022 @ 22:01:03 #265
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206975783
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:10 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Ik sta nog ingeschreven voor de bruggenloop dit weekend, met 3 weken verkoudheidsuitschakeling net achter de rug. Op karakter en sfeer maar uitlopen.
Ah ja, had ik vorige week ook. Net ziek geweest en hele dagen in bed gelegen. Maar eenmaal rennend ging het wel. De bruggenloop lijkt me wel een gezellige loop dus dat komt vast goed.
pi_206975876
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:10 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Ik sta nog ingeschreven voor de bruggenloop dit weekend, met 3 weken verkoudheidsuitschakeling net achter de rug. Op karakter en sfeer maar uitlopen.
Wel doorlopen dan, want het wordt nogal fris. Als het dan verder droog is en niet te veel wind is dat overigens helemaal niet zo vervelend.
pi_206978194
De Bruggenloop moet in mijn beleving ook koud zijn.
Ik kan me nog een keer herinneren dat het een graad of 4 was en regende en dat iedereen na die loop in de Kuip stond bij grote blazers waar warme lucht uit kwam. Alle catacomben vol verkleumde lopers.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_206979629
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2022 07:36 schreef mosselmossel het volgende:
De Bruggenloop moet in mijn beleving ook koud zijn.
Ik kan me nog een keer herinneren dat het een graad of 4 was en regende en dat iedereen na die loop in de Kuip stond bij grote blazers waar warme lucht uit kwam. Alle catacomben vol verkleumde lopers.
Dat klinkt als 2014, dat was wel een beetje fris.

2015 was dan korte broeken weer
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_206987493
quote:
Met 6 pogingen heeft [naam] de nieuwe norm gevestigd voor de meeste voltooide pogingen op dat segment in de afgelopen 90 dagen.
Zitten hier nog meer strava gebruikers die regelmatig hun titel op een bepaald stuk kwijt zijn terwijl dat helemaal niet mogelijk kan zijn als je weet dat je dat segment drie keer per week loopt?
pi_206988237
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2022 07:36 schreef mosselmossel het volgende:
De Bruggenloop moet in mijn beleving ook koud zijn.
Ik kan me nog een keer herinneren dat het een graad of 4 was en regende en dat iedereen na die loop in de Kuip stond bij grote blazers waar warme lucht uit kwam. Alle catacomben vol verkleumde lopers.
In mijn beleving wordt ie vaker afgelast dan dat het doorgaat :')
  Redactie Sport donderdag 8 december 2022 @ 12:20:42 #271
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206992842
Trainer heeft gisteren naar mijn doeltijd voor Rotterdam gevraagd. Wordt de eerste marathon met een persoonlijk schema *O* Ik ga voor een tijd onder de 4:15:00.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_206993038
quote:
17s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:20 schreef DeLuna het volgende:
Trainer heeft gisteren naar mijn doeltijd voor Rotterdam gevraagd. Wordt de eerste marathon met een persoonlijk schema *O* Ik ga voor een tijd onder de 4:15:00.
Mooi doel! Wat was je huidige pr ook alweer? Denk je ook nog dat sub4 er misschien op een topdag in zit?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_206993044
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:46 schreef Nober het volgende:

[..]
Zitten hier nog meer strava gebruikers die regelmatig hun titel op een bepaald stuk kwijt zijn terwijl dat helemaal niet mogelijk kan zijn als je weet dat je dat segment drie keer per week loopt?
Local legend bedoel je? Geen idee, dat vind ik echt de minst boeiende feature aan heel strava :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport donderdag 8 december 2022 @ 12:44:32 #274
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_206993107
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:39 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Mooi doel! Wat was je huidige pr ook alweer? Denk je ook nog dat sub4 er misschien op een topdag in zit?
4:21:59 afgelopen september. Sub4 zit er vast wel in maar het klinkt voor mij niet haalbaar in een half jaar :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_206994321
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:40 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Local legend bedoel je? Geen idee, dat vind ik echt de minst boeiende feature aan heel strava :P
Mijn Strava staat op privé dus ik doe niet eens mee aan die local legend dingen. Sowieso is dat vooral een statistiekje over wie de minst creatieve/afwisselende routes loopt, lijkt me. Ik loop elke keer net weer ergens anders. (Gisteren wel na zonsondergang in de polder nog... inschattingsfoutje)
pi_206994384
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Mijn Strava staat op privé dus ik doe niet eens mee aan die local legend dingen. Sowieso is dat vooral een statistiekje over wie de minst creatieve/afwisselende routes loopt, lijkt me. Ik loop elke keer net weer ergens anders. (Gisteren wel na zonsondergang in de polder nog... inschattingsfoutje)
Wat is er mis met telkens weer (ongeveer) datzelfde rondje lopen? :6
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  donderdag 8 december 2022 @ 14:57:18 #277
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206994723
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Mijn Strava staat op privé dus ik doe niet eens mee aan die local legend dingen. Sowieso is dat vooral een statistiekje over wie de minst creatieve/afwisselende routes loopt, lijkt me. Ik loop elke keer net weer ergens anders. (Gisteren wel na zonsondergang in de polder nog... inschattingsfoutje)
Bij mijn atletiekvereniging heeft iemand van de baan een segment gemaakt, dat is wel geinig. Op de heatmap van Strava zitten ook diepe krassen op het rondje van de baan.
I am a black hole shitting into the void
pi_206994795
quote:
99s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:21 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Wat is er mis met telkens weer (ongeveer) datzelfde rondje lopen? :6
Saaaaaai :Z
pi_206995391
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 20:39 schreef BOKA het volgende:

[..]
Derde kerstdagloop is te vroeg?
Deze is geannuleerd, iets met vergunningen die niet op tijd binnen zouden zijn.. beetje jammer.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_206999918
Ik had even gemist dat er ijs op de fietspaden ligt. De minuutjes tempo gingen met dezelfde souplesse als een neergeschoten Bambie :')
  vrijdag 9 december 2022 @ 08:06:47 #281
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_207002801
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 18:34 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor een 15 km run eind januari.
Dat wordt nog even trainen want ik red er nu net 10 :P
Dat gaat een eitje worden hoor :)
Fear is the cockblocker of dreams
pi_207012417
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:46 schreef Nober het volgende:

[..]
Zitten hier nog meer strava gebruikers die regelmatig hun titel op een bepaald stuk kwijt zijn terwijl dat helemaal niet mogelijk kan zijn als je weet dat je dat segment drie keer per week loopt?
Er is bij mij wel een segment die ik vrij vaak loop. Ligt in het begin of eind van veel van mijn routes. Hij verschijnt wel in de lijst segmenten en de toplonen heeft hem slechts 2 keer gelopen. Nu valt dit segment mogelijk net wel of niet in mijn privacy zone. Misschien heeft het daar iets mee te maken?
pi_207012666
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:40 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Local legend bedoel je? Geen idee, dat vind ik echt de minst boeiende feature aan heel strava :P
Je moet toch wat als je te traag bent voor de snelste tijd.
pi_207014800
Wel één segmentje dat ik de afgelopen drie maanden 169 keer liep, maar ja, er is dan ook nog zo'n gast die het 216 keer liep....
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Forum Admin vrijdag 9 december 2022 @ 22:57:53 #285
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_207020780
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 december 2022 20:59 schreef mosselmossel het volgende:
Wel één segmentje dat ik de afgelopen drie maanden 169 keer liep, maar ja, er is dan ook nog zo'n gast die het 216 keer liep....
Aan de slag dus
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_207042511
Ik heb de smaak na vele maanden weer te pakken. Zojuist voor het eerst sinds de HM van Rotterdam weer eens 16km gelopen!

Flinke dip gehad, maar we komen er langzaam weer uit O+

@mosselmossel, ik heb nagedacht over je advies van de loopclub, maar ik zie er voorlopig toch vanaf. Is toch echt te ver uit de buurt voor mij ;) maar waardeer het aanbod des te meer!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_207044857
quote:
7s.gif Op zondag 11 december 2022 15:22 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb de smaak na vele maanden weer te pakken. Zojuist voor het eerst sinds de HM van Rotterdam weer eens 16km gelopen!

Flinke dip gehad, maar we komen er langzaam weer uit O+

@:mosselmossel, ik heb nagedacht over je advies van de loopclub, maar ik zie er voorlopig toch vanaf. Is toch echt te ver uit de buurt voor mij ;) maar waardeer het aanbod des te meer!
Je mag meerijden hoor. Wij wonen vlak bij elkaar

Maar zonder dollen: het aanbod blijft gewoon open. Als het nu niet goed voelt, lekker niet doen. .
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_207045220




Ik liep vandaag mijn eerste trail. Super leuk wel een beetje wennen.
  zondag 11 december 2022 @ 19:56:52 #289
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_207045669
Vanochtend was het meer schaatsen dan rennen in de duinen.. :X daarom maar over het strand teruggegaan.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_207047858
Ik heb vandaag de Bruggenloop gedaan! Was ijs- en ijskoud. Maar met nul voorbereiding en griep de afgelopen week ( :') ) toch binnen de tijd gefinisht (1.55) *O*

Waren er meer Fok!kers eigenlijk? :s)
pi_207048114
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 22:25 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik heb vandaag de Bruggenloop gedaan! Was ijs- en ijskoud. Maar met nul voorbereiding en griep de afgelopen week ( :') ) toch binnen de tijd gefinisht (1.55) *O*

Waren er meer Fok!kers eigenlijk? :s)
Present ^O^

Ben blij dat ik redelijk voorin kon starten, want het parcours leek me voor de massa op sommige punten nogal smal. Laatste 4km lekker gevlogen naar de streep, samen met een loopmaatje elkaar maximaal opgejut en wat stervende zwanen opgeraapt :P
pi_207048191
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 22:49 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Present ^O^

Ben blij dat ik redelijk voorin kon starten, want het parcours leek me voor de massa op sommige punten nogal smal. Laatste 4km lekker gevlogen naar de streep, samen met een loopmaatje elkaar maximaal opgejut en wat stervende zwanen opgeraapt :P
^O^

Ik liep helemaal achteraan :')

Maar was ook best lekker relaxed lopen moet ik zeggen! Alle ruimte! Niemand die op je hakken trapt! *O* ;)
pi_207048224
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 22:56 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
^O^

Ik liep helemaal achteraan :')

Maar was ook best lekker relaxed lopen moet ik zeggen! Alle ruimte! Niemand die op je hakken trapt! *O* ;)
Ik hoorde van iemand die halverwege startwave 1 stond dat ze soms moest gaan wandelen vanwege de drukte. Die was niet zo blij :')
  maandag 12 december 2022 @ 07:58:45 #294
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_207049621
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 19:25 schreef F_r het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik liep vandaag mijn eerste trail. Super leuk wel een beetje wennen.
Het heet trail, maar het is natuurlijk meer een funrun :P (ik was er ook gisteren) een echte trail gaat over onverharde paden, door bossen of over de heide.
Fear is the cockblocker of dreams
pi_207050199
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 22:25 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik heb vandaag de Bruggenloop gedaan! Was ijs- en ijskoud. Maar met nul voorbereiding en griep de afgelopen week ( :') ) toch binnen de tijd gefinisht (1.55) *O*

Waren er meer Fok!kers eigenlijk? :s)
Ik! Zonder specifieke training toch nog 1.12 eruitgelopen, niet de 1.08 van 2019 maar dat was met een stuk meer training. En vooral: weer veel zin in hardlopen en wedstrijden en april gekregen erdoor *O*
  Forum Admin maandag 12 december 2022 @ 11:42:52 #296
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_207051487
Ik was ook present bij de bruggenloop en een mooie stervende zwaan. Merkte wel dat mijn conditie nog niet is wat het zou moeten zijn. Wel gefinisht binnen mijn geschatte tijd dus dat was helemaal prima. Sfeer was heerlijk en je moet inderdaad goed positioneren in het startvak om lekker te kunnen blijven lopen. Het beste is om voor de Erasmusbrug al tussen de medelopers zitten met hetzelfde tempo, de Maasboulevard tm van Brienenoord is op sommige stukken erg smal.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_207053918
quote:
2s.gif Op maandag 12 december 2022 07:58 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Het heet trail, maar het is natuurlijk meer een funrun :P (ik was er ook gisteren) een echte trail gaat over onverharde paden, door bossen of over de heide.
Dat weet ik ook wel. Maar ik loop geen trails of wedstrijden alleen recreatief. Ik vond het wel leuk een keer mee te maken.
  dinsdag 13 december 2022 @ 10:18:53 #298
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_207063433
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:15 schreef F_r het volgende:

[..]
Dat weet ik ook wel. Maar ik loop geen trails of wedstrijden alleen recreatief. Ik vond het wel leuk een keer mee te maken.
is het ook :) het was goed geregeld, wordt steeds meer profi. in 2019 stonden we nog in een winderig hoekje bij de bibliotheek, nu lekker warm binnen bij de TU/e wachten :) Moet wel zeggen dat er op het 10km parcours meer te zien was dan op het 5km parcours.
Fear is the cockblocker of dreams
pi_207063462
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 december 2022 10:18 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
is het ook :) het was goed geregeld, wordt steeds meer profi. in 2019 stonden we nog in een winderig hoekje bij de bibliotheek, nu lekker warm binnen bij de TU/e wachten :) Moet wel zeggen dat er op het 10km parcours meer te zien was dan op het 5km parcours.
Het was vanuit mijn werk anders had ik niks vanaf geweten. Stond ook niks over in de krant op maandag. Jammer want het was best druk.
pi_207075149
Ik heb vanavond de Lichtjesloop in Engelen. Zoals de naam al doet vermoeden gaan we hier vooral om als een kerstboom rond te lopen en doet de tijd er totaal niet toe. Het duurt vijf kilometer. En of dat 25 of 30 minuten gaat duren? Geen idee. Ik denk eerder 30 dan 25, hoewel het natuurlijk wel koud is.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 14 december 2022 @ 20:40:10 #301
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_207082872
sorry, maar ik kon de laatste post niet negeren :+
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')