SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen challengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuw deel, nieuwe kansen!![]()
Weet ikquote:Op woensdag 19 oktober 2022 22:42 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Loopgroepen zijn feitelijk commerciële bedrijven, verenigingen meestal niet.toch voelt het laagdrempeliger om met een loopgroep te gaan lopen dan bij een atletiekvereniging lid te worden. Ik denk dat ik volgend jaar eens ga rondkijken, nu ruim een jaar bij dezelfde groep gelopen en dan merk je dat het qua trainingen toch ook een beetje een herhaling van zetten wordt.
![]()
Ik had hetzelfde en ben nu ook lid van een loopgroep. Deze is echter ook niet heel commercieel, leuke contributie ook.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:06 schreef valleilijn het volgende:
[..]
Weet iktoch voelt het laagdrempeliger om met een loopgroep te gaan lopen dan bij een atletiekvereniging lid te worden. Ik denk dat ik volgend jaar eens ga rondkijken, nu ruim een jaar bij dezelfde groep gelopen en dan merk je dat het qua trainingen toch ook een beetje een herhaling van zetten wordt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.![]()
Hoi allen, lang geleden
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Duit in 't zakje.
Ik loop inmiddels al een paar jaar bij een vereniging. Hartstikke leuke groep met altijd een stuk of 25 lopers. We delen dan op de woensdag de baan met de selectiegroep, dus die vliegen dam voorbij.
Allemaal trainers met licenties en sinds deze week een splinternieuwe baan. De oude was versleten, en het asfalt had 4mm teveel verschil dus was afgekeurd door de atletiekunie. Dure kostenpost maar "we" konden het hebben. Dus nog steeds 13,50 per maand contributie.
Als ik zou willen zou ik 3 dagen achter elkaar mee kunnen trainen, niemand die 't erg vind, maar 1 x per week interval is genoeg.
Ik vrijwillig zo nu en dan om m'n steentje bij te dragen, dat vind ik wel belangrijk.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Vraag aan de ervaringsdeskundigen: maakt het uit of je bij een loopgroep (in mijn geval in het bos) of bij een club op een atletiekbaan traint? Ik twijfel om me aan te gaan sluiten.
Bos training is hier letterlijk om de hoek (kan ik lopend heen), voor de baan training zou ik echt naar Utrecht moeten (en dus een stuk verder).![]()
De atletiekvereniging waar ik bij zit heeft ook loopgroepen. Bijna elke avond (en zaterdag) zijn er wel training op de baan en ‘buiten’. Je kunt je eigen groepen kiezen, wat bij je niveau, trainingsstijl en doelen past. De beste keuze is waar je je prettig bij voelt, daar gaat ons advies je niet bij helpen.I am a black hole shitting into the void![]()
Ik kan de vergelijking niet maken, maar zoals je hierboven kan lezen, en ik denk dat dat "de standaard" is, bij een vereniging heb je geschoolde trainers en kan je snel een betere hardloper worden vanwege juiste loopscholing en gerichte trainingen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 20:43 schreef MeisPluis het volgende:
Vraag aan de ervaringsdeskundigen: maakt het uit of je bij een loopgroep (in mijn geval in het bos) of bij een club op een atletiekbaan traint? Ik twijfel om me aan te gaan sluiten.
Bos training is hier letterlijk om de hoek (kan ik lopend heen), voor de baan training zou ik echt naar Utrecht moeten (en dus een stuk verder).
Als ik de loopgroepen van hier (woonplaats) in ogenschouw neem; tja die doen een training, maar ik vraag me af wat en met welk doel.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Denk dat het erg verschilt per groep. Bij ons doen we ook elke training wel loopscholing en verschillende vormen intervaltraining. Heb het idee dat ik daar zeker een betere loper van ben geworden dit jaar.![]()
Ik ook, en minder blessure gevoelig.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 17:10 schreef valleilijn het volgende:
Denk dat het erg verschilt per groep. Bij ons doen we ook elke training wel loopscholing en verschillende vormen intervaltraining. Heb het idee dat ik daar zeker een betere loper van ben geworden dit jaar.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ja, was lekker inderdaad. Gisteravond vrijwilligersavond bij de atletiekvereniging. Is een bedankavondje voor mensen die vrijwilliger zijn. Gaat gepaard met bier. Maar dat heb ik er weer lekker uit gelopen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 23:33 schreef Nober het volgende:
In de vroege ochtend 14°C oftewel korte broekenweer.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik heb gisteren ook heerlijk in korte broek gelopen idd
Heeft iemand hier zin om met me mee te denken?
Ik heb me door een collega gek laten maken en ga me inschrijven voor de Zevenheuvelen bedrijvenloop (de 15 km).
Ik heb al een eeuwigheid geen hardloopwedstrijd-achtige dingen gedaan maar lijk ongeveer even fit te zijn als vorig jaar toen ik een halve marathon liep in 1u43 (4:54 min/km). Dus ik denk dat ik voor de 15 km kan mikken op ongeveer 4:45 min/km en dan aan het eind kijken hoeveel versnelling er nog in zit?
De Zevenheuvelenloop is 20 november. Dat is over 4 weken. Dit weekend en over 2 weken heb ik survivalruns. Kortom, de komende 4 weken om de week een wedstrijd. Prioriteit #1 is dan om tussen de wedstrijden door een beetje te blijven herstellen. Wat kan ik daarnaast inplannen om het beste voorbereid aan de start van de Zevenheuvelenloop te staan?
Ik zat zelf te denken om een paar trainingen te doen met 1-3 blokken wedstrijdtempo.
Of is het juist handiger om kortere intervallen te doen om wat meer snelheid in de benen te krijgen?
De survivalruns loop ik op duurtempo, het lopen is dan puur om bij te komen van de hindernissen. Bovendien is m'n run over 2 weken in de klei, dus ik ben benieuwd of het dan überhaupt op hardlopen gaat lijken![]()
![]()
Ik gok dat je wat wedstrijdhardheid mist, ik zou dus bijvoorbeeld trainingen doen als 6x1km op 10km tempo met niet teveel rust (1-2 minuten dribbelen). En bij de zevenheuvelen zelf; redelijk behoudend beginnen in het eerste deel dat vooral omhoog gaat, dan kun je de tweede helft lekker naar beneden vliegen!quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 14:14 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb me door een collega gek laten maken en ga me inschrijven voor de Zevenheuvelen bedrijvenloop (de 15 km).
Ik heb al een eeuwigheid geen hardloopwedstrijd-achtige dingen gedaan maar lijk ongeveer even fit te zijn als vorig jaar toen ik een halve marathon liep in 1u43 (4:54 min/km). Dus ik denk dat ik voor de 15 km kan mikken op ongeveer 4:45 min/km en dan aan het eind kijken hoeveel versnelling er nog in zit?
De Zevenheuvelenloop is 20 november. Dat is over 4 weken. Dit weekend en over 2 weken heb ik survivalruns. Kortom, de komende 4 weken om de week een wedstrijd. Prioriteit #1 is dan om tussen de wedstrijden door een beetje te blijven herstellen. Wat kan ik daarnaast inplannen om het beste voorbereid aan de start van de Zevenheuvelenloop te staan?
Ik zat zelf te denken om een paar trainingen te doen met 1-3 blokken wedstrijdtempo.
Of is het juist handiger om kortere intervallen te doen om wat meer snelheid in de benen te krijgen?
De survivalruns loop ik op duurtempo, het lopen is dan puur om bij te komen van de hindernissen. Bovendien is m'n run over 2 weken in de klei, dus ik ben benieuwd of het dan überhaupt op hardlopen gaat lijkenIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wat is wedstrijdhardheid?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 15:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik gok dat je wat wedstrijdhardheid mist, ik zou dus bijvoorbeeld trainingen doen als 6x1km op 10km tempo met niet teveel rust (1-2 minuten dribbelen). En bij de zevenheuvelen zelf; redelijk behoudend beginnen in het eerste deel dat vooral omhoog gaat, dan kun je de tweede helft lekker naar beneden vliegen!![]()
![]()
Dat het tempo zeer oncomfortabel voelt maar je toch doorzetquote:
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Atletiekvereniging
Bij de meeste verenigingen kun je 3 of 4 keer gratis meetrainen, om te kijken of je het wat vindt. Dan kun je ook in wat verschillende groepen meekijken, want er is best wat variatie.
Ik heb het er na bijna 10 jaar nog steeds ontzettend naar m’n zin.![]()
Atletiekvereniging ftw.Loop nu inmiddels een aantal jaar bij een hele fijne groep, altijd een gediplomeerde trainer erbij, goede voorzieningen. (En in het winter gewoon je km's maken op de verlichte atletiekbaan maken, i.p.v. te klooien met hesjes en lichtjes in het donker. (
). )
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?![]()
Het lijkt er op dat de atletiekverenigingen het druk gaan krijgen met nieuwe leden. Hopen dat de populariteit weer wat toeneemt na de corona-leegloop.
Zelf ben ik aan het overwegen om weer terug te gaan naar mijn oude vereniging (volgens mij dezelfde als gehaktbal). De afgelopen 2 jaar gelopen bij een loopgroep (wel met gecertificeerde trainer) maar ik heb het afgelopen jaar zo veel vordering gemaakt dat ik nu vaak een paar honderd meter voor de groep loop. Niet alleen minder gezellig, maar het voelt ook minder veilig nu het weer donker wordt. Maar nu eerst nog flink wat trainingskilometers maken, toch nog een marathon over 6 weken.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Ik heb het schema inmiddels ook toegestuurd gekregen. Het is nog een wirwar aan afkortingen die ik niet ken, maar ik krijg ze vast nog uitgelegd
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Haha, kom maar op met die afkortingenquote:Op zondag 23 oktober 2022 21:36 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb het schema inmiddels ook toegestuurd gekregen. Het is nog een wirwar aan afkortingen die ik niet ken, maar ik krijg ze vast nog uitgelegd
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Iemand die een geode site weet voor kracht oefeningen om knie/bovenbeen/rug aan te sterken na blessure tijdens t hardlopen? Ben wat zoekende op internet en hoop dat mensen hier ervaring hebben en me een goede richting in kunnen sturen misschien.Bastognekoeken koekoek jonguh!![]()
Even googlen of je de PDF van 'Strength and conditioning for endurance running' kunt vinden, een heel dik boek maar dat is echt de bijbel van het hoe, wat en waarom van allerlei krachtoefeningen voor het hardlopen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:12 schreef StevenHyde het volgende:
Iemand die een geode site weet voor kracht oefeningen om knie/bovenbeen/rug aan te sterken na blessure tijdens t hardlopen? Ben wat zoekende op internet en hoop dat mensen hier ervaring hebben en me een goede richting in kunnen sturen misschien.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Top tnx. Naar zo'n antwoord was ik op zoekquote:Op maandag 24 oktober 2022 09:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Even googlen of je de PDF van 'Strength and conditioning for endurance running' kunt vinden, een heel dik boek maar dat is echt de bijbel van het hoe, wat en waarom van allerlei krachtoefeningen voor het hardlopen.
Bastognekoeken koekoek jonguh!![]()
GA1/GA2, TK-M, TK-L, TL, TM, DL1/DL2/DL3, SAquote:Op maandag 24 oktober 2022 08:04 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Haha, kom maar op met die afkortingen
Als ik zo snel ff kijk..❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
https://www.vitarunning.nl/tips-tricks/quote:Op maandag 24 oktober 2022 17:53 schreef DeLuna het volgende:
[..]
GA1/GA2, TK-M, TK-L, TL, TM, DL1/DL2/DL3, SA
Als ik zo snel ff kijk..
Stukje over duurlooptempos.
De tempos zal je trainer wel kunnen doorgeven. Is op basis van omslagpunt.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Heb de trainer zelf gevraagd vanavond en heeft alles ff uitgelegdecht super tot nu!
Ik heb juist besloten om toch geen lid te worden. Het was erg leuk om in een groep te trainen en ik geloof zeker dat je (veel) meer progressie boekt bij een club, maar op vaste tijden/dagen trainen is echt niets voor mij. Het kostte ook meer tijd, omdat ik nu ook van/naar de club moest fietsen, terwijl ik het juist fijn vind om mn schoenen thuis aan te kunnen doen en gelijk te rennen.quote:Op zondag 23 oktober 2022 14:57 schreef MichaelScott het volgende:
Het lijkt er op dat de atletiekverenigingen het druk gaan krijgen met nieuwe leden. Hopen dat de populariteit weer wat toeneemt na de corona-leegloop.
[..]
Gelukkig heb ik geen ‘stok achter de deur’ nodig om te gaan rennen. En wie weet waag ik in de toekomst nog wel een poging.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Haha,je zegt dit alsof je nog steeds wacht op het moment dat het toch enorme gekkies blijken te zijn. Dat zijn het ook, maar tegen de tijd dat je daarachter komt ben je zelf ook al gehersenspoeldquote:Op maandag 24 oktober 2022 23:12 schreef DeLuna het volgende:
Heb de trainer zelf gevraagd vanavond en heeft alles ff uitgelegdecht super tot nu!
Ook prima! Overigens is van mijn 5-6 trainingen in de week er meestal maar 1tje op de club op een vaste tijd. Daarnaast spreek ik wel eens af om samen te gaan trainen met iemand van de groep, maar verder is het inderdaad vooral mijn schoenen aantrekken wanneer ik tijd heb. Dat geeft mij al genoeg meerwaarde, een trainer die weet hoe hij jou beter kan maken met een goed schema, 1x per week goede loopscholing, en een groep gelijkgestemde lopers.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 08:34 schreef BOKA het volgende:
[..]
Ik heb juist besloten om toch geen lid te worden. Het was erg leuk om in een groep te trainen en ik geloof zeker dat je (veel) meer progressie boekt bij een club, maar op vaste tijden/dagen trainen is echt niets voor mij. Het kostte ook meer tijd, omdat ik nu ook van/naar de club moest fietsen, terwijl ik het juist fijn vind om mn schoenen thuis aan te kunnen doen en gelijk te rennen.
Gelukkig heb ik geen ‘stok achter de deur’ nodig om te gaan rennen. En wie weet waag ik in de toekomst nog wel een poging.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Bij ons zijn er 3 dagen trainingen, dat is wel chill. Kan je woensdag niet, dan donderdag of vrijdag. En soms ook woensdagochtend.
Wel een verschil in de tempos van de vaste groepen, maar altijd wel wat om bij aan te sluiten.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik voel mij toch een vreemde eend in de bijt nog steedsquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:20 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Haha,je zegt dit alsof je nog steeds wacht op het moment dat het toch enorme gekkies blijken te zijn. Dat zijn het ook, maar tegen de tijd dat je daarachter komt ben je zelf ook al gehersenspoeld
[..]ookal loop ik al sinds 2015 hard.
Dat is inderdaad ook wel een overweging, maar bij mij kwam eigenlijk geen enkele trainingstijd uit.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:20 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ook prima! Overigens is van mijn 5-6 trainingen in de week er meestal maar 1tje op de club op een vaste tijd. Daarnaast spreek ik wel eens af om samen te gaan trainen met iemand van de groep, maar verder is het inderdaad vooral mijn schoenen aantrekken wanneer ik tijd heb. Dat geeft mij al genoeg meerwaarde, een trainer die weet hoe hij jou beter kan maken met een goed schema, 1x per week goede loopscholing, en een groep gelijkgestemde lopers.Bij de club waar ik was, waren de avondtrainingen (maandag en woensdag) altijd om 19:00 uur, dat vind ik echt een kuttijd qua werk/eten enzo. En ik heb mn duurloop altijd op zondag, terwijl de club die op zaterdag doet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 18:31 schreef Daywalk3r het volgende:
Bij ons zijn er 3 dagen trainingen, dat is wel chill. Kan je woensdag niet, dan donderdag of vrijdag. En soms ook woensdagochtend.
Wel een verschil in de tempos van de vaste groepen, maar altijd wel wat om bij aan te sluiten.
Kortom, voor nu even een mismatch.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Ik loop veel in het bos/duinen. Verhard en onverhard door elkaar. Soms ook strand. Merk wel dat je daar sterkere gewrichten van krijgt vergeleken met toen ik alleen maar op asfalt liep.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 20:43 schreef MeisPluis het volgende:
Bos training is hier letterlijk om de hoek (kan ik lopend heen), voor de baan training zou ik echt naar Utrecht moeten (en dus een stuk verder).Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.![]()
Zijn er hier lopers die overproneren maar evengoed lichte schoenen hebben? Zo ja, welke?
Ik proneer vrij stevig en heb dus op advies van de hardloopwinkel ruim een jaar op een stabiliteitsschoen. Ik moet nu nieuwe schoenen maar ik hou niet zo van die zware correctie schoenen. Ze hebben dikke zolen en het voelt niet snel. Het gaat ook een beetje in tegen mijn minimalistische voorkeur.
Mijn benen en voeten zijn vrij sterk (ik doe mijn squats en swings), looptechniek is ok en ik heb geen pijntjes. Ik loop ook soms op een normale trailrun schoen zonder anti pronatie.I am a black hole shitting into the void![]()
Ik heb deze op advies van de hardloopwinkel: new balance fresh foam 860v12quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 23:57 schreef Gimmick het volgende:
Zijn er hier lopers die overproneren maar evengoed lichte schoenen hebben? Zo ja, welke?
Ik proneer vrij stevig en heb dus op advies van de hardloopwinkel ruim een jaar op een stabiliteitsschoen. Ik moet nu nieuwe schoenen maar ik hou niet zo van die zware correctie schoenen. Ze hebben dikke zolen en het voelt niet snel. Het gaat ook een beetje in tegen mijn minimalistische voorkeur.
Mijn benen en voeten zijn vrij sterk (ik doe mijn squats en swings), looptechniek is ok en ik heb geen pijntjes. Ik loop ook soms op een normale trailrun schoen zonder anti pronatie.
Ik vind het lichte schoenen (250 gram), toen ook aangegeven bij de verkoper dat ik liever geen zware schoenen wilde.
Ik heb er helemaal geen verstand van verder maar de schoenen bevallen goed.![]()
Als je een meer ervaren loper wordt, kun je vaak wel op meerdere type schoenen lopen zonder blessures. Je zou dus gewoon eens wat schoenen kunnen gaan testen in de winkel, ook zonder een antipronatieblok. Het is ook helemaal niet zo sterk bewezen dat die schoenen echt tot minder blessures leiden. In de Slimmer Presteren podcast hadden ze het zelfs over onderzoeken waaruit bleek dat schoenen die jij lekker vindt zitten/waar je lekker op loopt uiteindelijk vaak het beste voor jou zijn en voor de minste blessures zorgen. Oefeningen zoals jij zegt zijn veel belangrijker.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 23:57 schreef Gimmick het volgende:
Mijn benen en voeten zijn vrij sterk (ik doe mijn squats en swings), looptechniek is ok en ik heb geen pijntjes. Ik loop ook soms op een normale trailrun schoen zonder anti pronatie.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dank! Ook voor de verwijzing naar de podcast, daar ga ik meer naar luisteren.I am a black hole shitting into the void![]()
Linkje gevonden toevallig?quote:Op maandag 24 oktober 2022 09:54 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Top tnx. Naar zo'n antwoord was ik op zoek![]()
Lijkt me ook wel interessant!![]()
Die training heb ik vandaag gedaan. Ging goedquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 15:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik gok dat je wat wedstrijdhardheid mist, ik zou dus bijvoorbeeld trainingen doen als 6x1km op 10km tempo met niet teveel rust (1-2 minuten dribbelen). En bij de zevenheuvelen zelf; redelijk behoudend beginnen in het eerste deel dat vooral omhoog gaat, dan kun je de tweede helft lekker naar beneden vliegen!het viel me alleszins mee, ik had moeite om niet veel en veel harder te gaan lopen dan wat ik denk dat m'n 10km-tempo is. Uiteindelijk alsnog 4:15 min/km gelopen, wat eerder m'n 5km-tempo is
maar het voelde heel soepel en ik had zo nog een paar van die intervallen gekund dus ach. Misschien ben ik toch sterker geworden afgelopen jaar
zou eigenlijk vaker wedstrijdjes moeten proberen dan
Wat zal ik volgende week doen? 8 intervallen ipv 6? Intervallen van 1,5 of 2 km ipv 1 km? Of gewoon hetzelfde weer?![]()
![]()
Ik ben geen podoloog, maar wellicht kan je lichte schoenen met sportzooltjes combineren tegen pronatie. Tegenwoordig worden zooltjes 3D geprint en wegen niks.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 23:57 schreef Gimmick het volgende:
Mijn benen en voeten zijn vrij sterk (ik doe mijn squats en swings), looptechniek is ok en ik heb geen pijntjes. Ik loop ook soms op een normale trailrun schoen zonder anti pronatie.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Zijn er nog mensen die zondag de diepe hel loop lopen trouwens? Ik mag daar medailles omhangen
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ja je kan het ook om de week afwisselen, de ene week wat kortere intervallen (bijv 10-15x 400m op een wat sneller tempo (4:00-4:15) en de andere week wat langere intervallen. Je kunt het uitbouwen naar 8x1000, maar het is ook niet slecht om 6x1000 te doen. Niet elke training hoeft te voelen als volle bak stukgaan om effectief te zijn!quote:Op woensdag 26 oktober 2022 21:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Die training heb ik vandaag gedaan. Ging goedhet viel me alleszins mee, ik had moeite om niet veel en veel harder te gaan lopen dan wat ik denk dat m'n 10km-tempo is. Uiteindelijk alsnog 4:15 min/km gelopen, wat eerder m'n 5km-tempo is
maar het voelde heel soepel en ik had zo nog een paar van die intervallen gekund dus ach. Misschien ben ik toch sterker geworden afgelopen jaar
zou eigenlijk vaker wedstrijdjes moeten proberen dan
Wat zal ik volgende week doen? 8 intervallen ipv 6? Intervallen van 1,5 of 2 km ipv 1 km? Of gewoon hetzelfde weer?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nee wel een andere wedstrijd volgende week met medailles.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 23:03 schreef Daywalk3r het volgende:
Zijn er nog mensen die zondag de diepe hel loop lopen trouwens? Ik mag daar medailles omhangen![]()
Er is inderdaad nooit bewezen dat antipronatieschoenen echt blessures voorkomen.
Ik merk zelf dat ik graag schoenen afwissel. Dat voorkomt eenzijdige belasting en helpt pijntjes te voorkomen.Whatever...![]()
De derde kerstdagloop gaat door, hopelijk blijft Corona zo rustig als nu, want wil hem toch eindelijk wel eens gaan lopen.
Inschrijven kan ik alleen nog niet op de website vinden, maar dat zal wel (snel) volgen. Twijfel alleen of ik toch niet voor de 14 km moet gaan, want wil die wilde zwijnen wel zien.
Van de websitequote:Wie van het pad afwijkt, komt wilde zwijnen tegen.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Dan denk ik dat ik komende week 15x400 probeer en dan de week erna weer 6x1000quote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:17 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja je kan het ook om de week afwisselen, de ene week wat kortere intervallen (bijv 10-15x 400m op een wat sneller tempo (4:00-4:15) en de andere week wat langere intervallen. Je kunt het uitbouwen naar 8x1000, maar het is ook niet slecht om 6x1000 te doen. Niet elke training hoeft te voelen als volle bak stukgaan om effectief te zijn!![]()
Hoe lange pauzes zou je doen tussen elke 400 m?
ik heb nu 1 min pauze ingepland in m'n horloge, is dat zinnig? of langere pauzes?
En waar heb je dit soort dingen geleerd? Is hier een boek over? (Dan hoef ik niet meer dit soort domme vragen te stellen)
![]()
1 minuut lijkt me mooi!quote:Op zondag 30 oktober 2022 21:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dan denk ik dat ik komende week 15x400 probeer en dan de week erna weer 6x1000![]()
ik heb nu 1 min pauze ingepland in m'n horloge, is dat zinnig? of langere pauzes?
En waar heb je dit soort dingen geleerd? Is hier een boek over? (Dan hoef ik niet meer dit soort domme vragen te stellen)
Het echte antwoord is dat jouw vragen over welke training je moet doen onmogelijk te beantwoorden zijn; daarvoor zou iemand echt een heel trainingsschema moeten maken voor jou, of weten wat je precies de hele week doet. Maar in algemene zin; ik train al sinds 2014 bij atletiekverenigingen met schema's, dus ik weet inmiddels wel hoe die meestal in elkaar zitten. Daarnaast heb ik 3 jaar zelf wedstrijdroeiers gecoacht en daarvoor ook 2 opleidingen bij de nationale sportbond gevolgd waar ook fysiologie aan bod komt. En als je dat normaliter niet doet, is het toevoegen van een intervaltraining, ongeacht welke precies, vaak al heel nuttig.
Er bestaan ook zeker boeken voor, maar er is natuurlijk niet 1 trainingsmethode.
Dit boek hebben we behandeld bij de cursus van de sportbond: https://www.bol.com/nl/nl(...)ngsleer-en/33723791/
Daarnaast is er het boek 'het Duurloopmisverstand', dat gaat over de souplessemethode, waarbij je eigenlijk nooit duurlopen loopt maar altijd intervaltrainingen. De intervaltrainingen zijn echter nooit super intensief. Dat boek is heel laagdrempelig geschreven, met veel voorbeelden en trainingsschema's, en het wordt ook wel geprezen als dat het blessures voorkomt en bij veel mensen tot goede resultaten leidt!
[ Bericht 2% gewijzigd door La_Tramposa op 31-10-2022 09:50:27 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nopes, maar ga het gewoon in boekvorm kopen bij bol.comquote:Op woensdag 26 oktober 2022 21:05 schreef valleilijn het volgende:
[..]
Linkje gevonden toevallig?![]()
Lijkt me ook wel interessant!Bastognekoeken koekoek jonguh!![]()
De ekiden is een onderdeel in de wegatletiek. Het is een marathon in estafettevorm. Het onderdeel vindt zijn oorsprong in Japan. Eki betekent "station" en den betekent "wissel".quote:Op maandag 31 oktober 2022 15:41 schreef xzaz het volgende:
https://nl.mylaps.com/eve(...)7/rotterdam/Tot.html
10 jaar geleden![]()
De totale marathonafstand van 42,195 km wordt door zes lopers afgelegd. De startloper neemt de eerste 5 km voor zijn rekening. In een officiële ekiden lopen de hardlopers resp. 10, 5, 10, 5 en 7,195 km (opgeteld de volledige marathonafstand), maar deze afstanden, en het aantal teamleden, kunnen tegenwoordig per wedstrijd verschillen. De lopers geven geen estafettestokje door, maar een sjerp, de tasuki, die om het lichaam gedragen kan worden.
Enkele bekende ekidenwedstrijden zijn die van Hakone en Izumo en de Chiba ekiden.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ekiden
Weer wat geleerd.![]()
Zijn er nog mensen hier actief die toen hebben meegedaan? Ik weet alleen nog dat @Maraca er was en dat 'duck' het organiseerde?quote:![]()
quote:Op maandag 31 oktober 2022 19:54 schreef xzaz het volgende:
[..]
Zijn er nog mensen hier actief die toen hebben meegedaan? Ik weet alleen nog dat @:maraca er was en dat 'duck' het organiseerde?
MaleDuck, Yuki deed ook meeZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Poeh geen idee. Ik heb een groen shirt van Pac wat toen X aantal jaar bestond. Zal wel goed 2012 kunnen zijn geweest. Jaar erop ook mee gedaan, en toen was het heerlijk weer, tot ik in het wisselvak stond, toen spoelde het de lucht uit.
Nope, in het aller- allereerste jaar was jij er niet bij. Toen hadden we ook maar één teampje. Met MaleDuck, Yuki, xzaz, Don_vanelli, DJMO en nog iemand die ik echt totaal ben vergeten (edit: ikzelf). Maraca was de coach die dag.quote:Op dinsdag 1 november 2022 16:40 schreef Daywalk3r het volgende:
Poeh geen idee. Ik heb een groen shirt van Pac wat toen X aantal jaar bestond. Zal wel goed 2012 kunnen zijn geweest. Jaar erop ook mee gedaan, en toen was het heerlijk weer, tot ik in het wisselvak stond, toen spoelde het de lucht uit.
[ Bericht 0% gewijzigd door mosselmossel op 01-11-2022 21:31:36 ]Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
De Ekiden in Zwolle 2015 was mijn eerste hardloopwedstrijdook met een aantal FOK!kers hier.
Hoeveel van die groep lopen er eigenlijk nog echt regelmatig? Ik zie MaleDuck incidenteel een rondje lopen, Yuki: nooit meer gelopen na Schoorl 2019 (?), xzaz: laatst weer begonnen?, Don_vanelli en DJMO zeggen mij niks en Maraca heeft na de marathon van Parijs in dit jaar ook niks meer gelopen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 21:25 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Nope, in het aller- allereerste jaar was jij er niet bij. Toen hadden we ook maar één teampje. Met MaleDuck, Yuki, xzaz, Don_vanelli, DJMO en nog iemand die ik echt totaal ben vergeten (edit: ikzelf). Maraca was de coach die dag.
Dus jij bent de last man standing Mossel.
Wat een jonkies:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En voorlopig nog lang niet van plan om te stoppen. Sterker: ik wil alleen maar meer lopen.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:41 schreef Zwabberhark het volgende:
Dus jij bent de last man standing Mossel.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Vandaag ook 15x400m gedaan, sneller dan mn 5 km tempo. Best pittig!quote:Op zondag 30 oktober 2022 21:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dan denk ik dat ik komende week 15x400 probeer en dan de week erna weer 6x1000![]()
Na 6 keer dacht ik dat ik het maar 10 keer zou volhouden, maarja, dan is het ‘nog maar’ 5 keer.Uiteindelijk is het dan toch best prima te doen.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Ja, het is bijzonder hoe dat mentaal werkt. Als je er dan 10 gedaan hebt, ach ja wat is het nou nog helemaal om er dan 5 meer te doenquote:Op vrijdag 4 november 2022 19:53 schreef BOKA het volgende:
[..]
Vandaag ook 15x400m gedaan, sneller dan mn 5 km tempo. Best pittig!
Na 6 keer dacht ik dat ik het maar 10 keer zou volhouden, maarja, dan is het ‘nog maar’ 5 keer.Uiteindelijk is het dan toch best prima te doen.
![]()
Ik had ze ook iets onder m'n 5 km tempo en het lukte zowaar om de laatste paar nog steeds op dat tempo te doen én de volgende dag geen rare pijntjes te hebben
Best lekkere training zo.![]()
Ook 4x400 en 1x600 en afgesloten met 1x1000 gisteren. Met 3km warmup en cooldown.
Morgen 10km wedstrijd en ik ga voor een tijd onder de 45 minuten.![]()
Ik hoop dat je de wind een beetje mee hebt.quote:Op zaterdag 5 november 2022 22:17 schreef Nober het volgende:
Ook 4x400 en 1x600 en afgesloten met 1x1000 gisteren. Met 3km warmup en cooldown.
Morgen 10km wedstrijd en ik ga voor een tijd onder de 45 minuten.
Slipstream.quote:Op zondag 6 november 2022 08:09 schreef BOKA het volgende:
[..]
Ik hoop dat je de wind een beetje mee hebt.![]()
Heb vooral zitten kijken naar de regenvoorspelling en dat schommelde nogal.
Hoe dichterbij de start hoe droger het lijkt te worden.![]()
Ik had nog nooit van survival runs gehoord, maar als ik dat zo zie dan snap ik dat je bij moet komen v/d hindernissen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 14:14 schreef Tele6 het volgende:
De survivalruns loop ik op duurtempo, het lopen is dan puur om bij te komen van de hindernissen. Bovendien is m'n run over 2 weken in de klei, dus ik ben benieuwd of het dan überhaupt op hardlopen gaat lijken
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.![]()
Ja mooi hèquote:Op zondag 6 november 2022 17:11 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik had nog nooit van survival runs gehoord, maar als ik dat zo zie dan snap ik dat je bij moet komen v/d hindernissen.
Vandaag vooral rondgeglibberd over de klei. Moet nieuwe schoenen kopen, m'n huidige hebben na 1.5 jaar toch niet meer zo goede noppen.![]()
![]()
Alles doet nu al pijn, maar ik liep wel een pr in nat, koud en winderig dordt! 1.24.09 en 5e plek! De wind stond gelukkig op de dijken niet tegen, dan was het een onmogelijke opgave geweest 😁Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Bij droog weer gestart en op het stuk met tegenwind kwam er een groepje voorbij en daar aangehaakt. Ook nog een enorme hijger erbij ik denk omdat hij muziek aan had.
Maar goed uiteindelijk konden er een aantal die groep niet volgen en zat ik met nog twee man voor me.
Een haakte af en de ander kon mij weer niet bijhouden. Heb er aan het eind nog een ingehaald op weg naar de medailles.
Onder de 45 minuten gefinisht en heel tevreden, misschien heeft de regen geholpen.![]()
Ik vind het indrukwekkend, en de afwisseling lijkt me wel leuk.quote:Op zondag 6 november 2022 17:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja mooi hè
Vandaag vooral rondgeglibberd over de klei. Moet nieuwe schoenen kopen, m'n huidige hebben na 1.5 jaar toch niet meer zo goede noppen.
Voorlopig echter eerst maar weer eens gewoon hardlopen voor ik iets dergelijks overweeg.
Wat voor schoenen gebruik je daar dan eigenlijk voor?
Bij noppen denk ik aan kunstgrasschoenen.
En hoe train je voor zoiets?De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.![]()
Eerste keer weer met legging en longsleeve. Tering wat een regen en wind. Buienradar had het mis. Wel lekker gelopen, maar drijfnat.Whatever...![]()
Ik heb lekker gelopen, ik was de regen precies voor.(Maar ik loop ook niet zo lang/ver.)quote:Op zondag 6 november 2022 19:19 schreef Spanky78 het volgende:
Eerste keer weer met legging en longsleeve. Tering wat een regen en wind. Buienradar had het mis. Wel lekker gelopen, maar drijfnat.
Bij mij klopte de buienradar wel, geluk gehad.
Ik heb wel sowieso vrijwel altijd een lange broek aan, en vandaag ook een longsleeve.De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.![]()
Loop jij bij O.S.S.-VOLO?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:41 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ja, was lekker inderdaad. Gisteravond vrijwilligersavond bij de atletiekvereniging. Is een bedankavondje voor mensen die vrijwilliger zijn. Gaat gepaard met bier. Maar dat heb ik er weer lekker uit gelopen.
Die heb ik gesteund en loten gekocht via de grote clubactie een paar weken geleden![]()
![]()
Mooi om te lezen dag er vandaag pr’s zijn gelopen.
Ik had vandaag niet helemaal een topdag qua lopen. Was van plan om 25 km te doen, maar voelde mn benen toch nog wat na mn intervaltraining van vrijdag (en veel klussen in huis). En ik was (ondanks de regen en wind) toch iets te warm gekleed en ik had wat weinig eten mee voor onderweg, dus de laatste paar km tempo omlaag gegooid. En uiteindelijk een kilometer minder gelopen.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Super! Dank je wel. Dat kunnen we goed gebruiken in ons nieuwe krachthonk!quote:Op zondag 6 november 2022 19:46 schreef Serinde het volgende:
[..]
Loop jij bij O.S.S.-VOLO?
Die heb ik gesteund en loten gekocht via de grote clubactie een paar weken geledenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Heb je interesse in een survivalrun van 5km met 15 obstakels in kerstmanpak?quote:Op zondag 6 november 2022 17:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja mooi hè
Vandaag vooral rondgeglibberd over de klei. Moet nieuwe schoenen kopen, m'n huidige hebben na 1.5 jaar toch niet meer zo goede noppen.
https://www.santascrashcourse.nl![]()
Ik denk dat ik trailschoenen ga kopen voor de komende crossjes die niet op spikes kunnen.. heeft iemand een tip?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Trailrunschoenen. Je hebt ze voor verschillende soorten terrein, dus dan kun je letten op schoenen die geschikt zijn voor modder. Bijvoorbeeld van Salomon, Inov-8, Brooks, Saucony. Inov-8 wordt het meest gebruikt, dat zijn heel stevige schoenen met veel grip.quote:Op zondag 6 november 2022 19:19 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik vind het indrukwekkend, en de afwisseling lijkt me wel leuk.
Voorlopig echter eerst maar weer eens gewoon hardlopen voor ik iets dergelijks overweeg.
Wat voor schoenen gebruik je daar dan eigenlijk voor?
Bij noppen denk ik aan kunstgrasschoenen.
En hoe train je voor zoiets?![]()
Gewoon wat schoenen gaan passen.quote:Op maandag 7 november 2022 07:02 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat ik trailschoenen ga kopen voor de komende crossjes die niet op spikes kunnen.. heeft iemand een tip?
Trailschoenen kunnen wat lomp/zwaar zijn dus houd dat in de gaten. (Ik vind vooral die van Brooks aan de lompe kant)
Kijk even wat voor zool eronder zit. Voor modderig terrein heb je dieper profiel nodig dan voor een rotsachtig parcours![]()
![]()
Passen ja, net als gewone hardloopschoenen
Heb dit jaar ook een paar trailschoenen gekocht, Asics Gel-Trabuco 10. Zit lekker, veel grip maar ze voelen niet het snelst aan haha.![]()
Bij ons lopen veel mensen op Inov-8. Die hebben het een en ander aan lekker lichte crossschoenen in het assortiment die niet heel veel zwaarder zijn dan spikes. Hoe groot je de noppen wilt hebben ligt een beetje aan hoeveel modder je denkt tegen te komen.quote:Op maandag 7 november 2022 07:02 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat ik trailschoenen ga kopen voor de komende crossjes die niet op spikes kunnen.. heeft iemand een tip?
Ik heb de Asics Fuji Lite (2?), maar die ga ik zondag pas voor het eerst in de modder proberen. Die hebben waarschijnlijk wel te weinig profiel. Maar aangezien dat de enige moddercross is die ik dit jaar ga lopen doe ik het er maar mee.![]()
Zo, ingeschreven voor Rotterdam 2023.
Eigenlijk vind ik hun hele systeem van prijsverschil afhankelijk van het aantal inschrijvingen compleet achterlijk(al krijg ik t zelf vergoed als medewerker) maar kennelijk werkt het wel want t gaat als een trein zie ik.Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Hoe bedoel je dit? Iedereen betaalt toch dezelfde prijs?quote:Op woensdag 9 november 2022 09:33 schreef kalinhos het volgende:
Zo, ingeschreven voor Rotterdam 2023.
Eigenlijk vind ik hun hele systeem van prijsverschil afhankelijk van het aantal inschrijvingen compleet achterlijk(al krijg ik t zelf vergoed als medewerker) maar kennelijk werkt het wel want t gaat als een trein zie ik.
Die overigens wel flink gestegen is.
Ik twijfel trouwens welke maat t-shirt ik moet nemen. Had dit jaar een m, maar die valt erg groot..Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Eerste 3000 inschrijvingen betaalden 87,50quote:Op woensdag 9 november 2022 10:08 schreef BOKA het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Iedereen betaalt toch dezelfde prijs?
Ik twijfel trouwens welke maat t-shirt ik moet nemen. Had dit jaar een m, maar die valt erg groot..
De volgende 3000 betaalden 92,50
De volgende 6000 betalen 97,50
En de laatste 3000 betalen 102,50
Ik snap ergens t principe van early bird wel maar als je morgen toevallig de eerste 2uur niet in gelegenheid was kost je dat gelijk een 5je meer.Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Nee, de eerste 3000 inschrijvers betaalden minder dan de 3000 erna. Dat blijft zo doorgaan.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:08 schreef BOKA het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Iedereen betaalt toch dezelfde prijs?![]()
Zaken als de annuleringsverzekering zijn overigens verdubbeld, van 5 naar 10 euro.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:43 schreef kalinhos het volgende:
Ik snap ergens t principe van early bird wel maar als je morgen toevallig de eerste 2uur niet in gelegenheid was kost je dat gelijk een 5je meer.![]()
Aha, heb me dus maar gelijk ingeschreven (voor 97,50) en de gok genomen dat een s beter past.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:43 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Eerste 3000 inschrijvingen betaalden 87,50
Ik snap ergens t principe van early bird wel maar als je morgen toevallig de eerste 2uur niet in gelegenheid was kost je dat gelijk een 5je meer.
Er was een 'early bird' tarief voor de eerste 3000. Maar die was al snel op.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:08 schreef BOKA het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Iedereen betaalt toch dezelfde prijs?
Ik twijfel trouwens welke maat t-shirt ik moet nemen. Had dit jaar een m, maar die valt erg groot..Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Zo dan. Ook maar meteen ingeschreven net voor 97,50. Met tassenafgifte erbij 100 euro...
Ik wist dit systeem niet eens, dus dacht, ik betaal later deze week wel als ik weer geld heb gekregen. Ben dus nu ook al een tientje duurder uit dan wanneer ik wel gister had betaald.
[ Bericht 51% gewijzigd door mosselmossel op 09-11-2022 11:18:01 ]Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Stom systeem ja, en sowieso belachelijk duur. Maar goed, als je eenmaal Lee hoort en je eerste stappen zet denk je daar totaal niet meer aan.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:43 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Eerste 3000 inschrijvingen betaalden 87,50
Ik snap ergens t principe van early bird wel maar als je morgen toevallig de eerste 2uur niet in gelegenheid was kost je dat gelijk een 5je meer.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat laatste is inderdaad waar. Nu al zin in!quote:Op woensdag 9 november 2022 12:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Stom systeem ja, en sowieso belachelijk duur. Maar goed, als je eenmaal Lee hoort en je eerste stappen zet denk je daar totaal niet meer aan.
Ik kan me van de eerste keer eigenlijk nauwelijks iets van Lee herinneren.Stond veel te ver naar achteren daarvoor, denk ik. Van de Coolsingel kan ik me ook niks herinneren. Ik heb er gelopen, maar that's all.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik had me aangemeld voor e-mail alert als de inschrijvingen zouden opengaan, gelukkig heb ik me gister in kunnen schrijven voor "slechts" 87,50...
Ik twijfelde ook over de maat t-shirt, ik had vorig jaar een L (ben 1,95m), maar dat was echt een tent..
In 2016 had ik ook een L besteld en toen kregen we een mooi wit/oranje New Balance shirtje die ik nog steeds vaak draag, echt goede kwaliteit was dat!
Ben voor komend jaar toch maar weer voor L gegaan in de hoop dat ze iets meer investeren in mooie shirtjes, maar vrees ervoor![]()
![]()
Wat was de New York Marathon een avontuur. Zo zwaar, maar zo gaaf. Kort verslag van de Marathon dag
Na het ontbijt laatste spullen gepakt en naar beneden. Daar stonden al mensen klaar om mee te gaan naar de bus. De bussen stonden bij de Library. Daar aangekomen waren we niet de eerste. Het was enorm druk. Maar redelijk snel zaten we in een bus met de hele kika groep. Dus richting start. Al snel sloeg de bus linksaf, waar andere bussen rechtdoor gingen. Dat ging dus fout. Op een gegeven ogenblik was de weg afgezet en konden wij niet door. Enige optie was via New Jersey te rijden. Zou zeker een uur duren. Paniek natuurlijk. Vrouw naast me helemaal in tranen. De chauffeur vond zijn gaspendaal en scheurde als een gek richting die kant op. Pffff wat een rit was dan. Gelukkig kwam de brug dichtbij en waren we aangekomen. Voordeel was dat we veel minder lang in het startvak hoefden te wachten.
Door de security heen. Bakkie koffie en de standaard Dunkin donuts muts gescoord.
Maar even lekker op het gras genesteld. Genieten van alles om ons heen. Ik moest ongeveer 2 uur wachten voordat ik het startvak in kon. Was zo om.
In het startvak steeg de spanning. We mochten uiteindelijk naar de startlijn. Daar werd het volkslied gezongen. Daarna begon Frank Sinatra te zingen. Gelijk de eerste brug voor de kiezen. Een pittige van 3 km, maar overleefd. We kwam in Brooklyn aan. Daar was het al meteen feest. Zoveel mensen. Muziek en goede sfeer. Was al wel meteen erg warm en benauwd. Veel gedronken en werd veel toegejuicht. Mijn naam stond op mijn shirt. Ben nog nooit zo veel gillend bejubeld haha
De route was geweldig. Wel veel heuvels. Overal mensen. Alleen op de bruggen niet en in Williamsburg (ortodoxe joodse wijk). Maar gek zijn de mensen wel. Het gejuich hielp zeker. Beetje moeilijk te omschrijven. Heb er filmpjes van. Die deel ik vast nog wel eens.
Het was een zware editie, warmste ooit. Maar dat heeft me niet weerhouden. Heb de finish gehaald![]()
Klinkt als een mooi avontuur! Hoe is de sfeer vergeleken met andere marathons?
Ook tevreden met je tijd? Of was dat door de temperatuur en het parcours sowieso al geen doel?Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Hier ook ingeschreven voor Rotterdam.
Wilde gisteren eigenlijk wachten totdat ik thuis was maar dan was ik 10 euro duurder uit geweest![]()
Zaterdag doe ik mee aan de 1e Wintercross die hier georganiseerd wordt door onze club
Het was een super avontuur. NY is met geen andere Marathon te vergelijken. London komt dichtbij, maar de sfeer in NY is gewoon echt bizar.quote:Op woensdag 9 november 2022 19:39 schreef BOKA het volgende:
Klinkt als een mooi avontuur! Hoe is de sfeer vergeleken met andere marathons?
Ook tevreden met je tijd? Of was dat door de temperatuur en het parcours sowieso al geen doel?
Nee tijd was geen doel meer. Het parcours is al zwaar, veel heuvels en bruggen. Dan het weer er nog bij, dus doel werd uitlopen.![]()
Klinkt goed!quote:Op donderdag 10 november 2022 07:39 schreef linebear het volgende:
[..]
Het was een super avontuur. NY is met geen andere Marathon te vergelijken. London komt dichtbij, maar de sfeer in NY is gewoon echt bizar.
Nee tijd was geen doel meer. Het parcours is al zwaar, veel heuvels en bruggen. Dan het weer er nog bij, dus doel werd uitlopen.
Toch zou ik er zelf niet zo snel voor kiezen, maar dat heeft puur te maken met de kosten (vliegticket en hotel). Combineren met een vakantie lijkt me ook niet ideaal, want de dagen ervoor wil je zoveel mogelijk rusten, en de dagen erna kun je alleen maar rusten.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: