abonnement Unibet Coolblue
pi_206315824
Files, huizen tekorten, uitsterven van flora en fauna, veel regionaal, landelijk en globaal nieuws heeft als onderliggende oorzaak ten minste de grote hoeveelheid mensen in dit land en op deze planeet. Kort gezegd: overbevolking. Deze reeks is de plek om al het overbevolking gerelateerde nieuws te dumpen en waar nodig te bespreken.

Nederland gaat richting de 18 miljoen mensen, echter het land groeit niet mee. De strijd om ruimte tussen nieuwbouw, infrastructuur en natuur zal daarmee alleen maar toenemen en maakt deze reeks actueler dan ooit.

Websites:
Population Pyramids of the World from 1950 to 2100
Dashboard bevolking

Twitter:
Jan Latten
Dr. Jan van de Beek

twitter


Facebook:
OverBevolking

Grafieken:




[ Bericht 6% gewijzigd door Alpha0 op 14-10-2022 12:06:09 ]
pi_206315870
Ja hoor, waren bijna zomaar even 11 appartementen in Amsterdam gekaapt door expats uit Iran, out of all places. Of je eigen zoon of dochter die start met studeren of werken daar niet veel liever in had gewild. Ging godzijdank niet door.


Bron: NRC van vandaag
pi_206315874
Maar ja, er zijn verdragen getekend in de EU, dus kunnen we er niks aan doen he?

Exit souvereiniteit.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_206315917
Bevolkingsgroei is helaas een groot taboe in Nederland. Er wordt amper over gepraat in de politiek, hoeveel inwoners kan NL aan?

Kijk theoretisch gezien kunnen er nog vele miljoenen mensen bij qua oppervlakte. Maar willen we nu echt daarvoor natuur, weilanden en akkers daarboor opofferen? Dan krijg je een soort China.

En even los van de andere problemen die er spelen, die er niet beter op worden met meer inwoners. Denk inderdaad aan files, maar ook meer gezeik tussen diverse culturen wat botst (zie bv Zweden, bende oorlogen)

Ter herinnering, het geboortecijfer van Nederlandse vrouwen ligt rond de 1.6. Dus bevolkingsgroei komt echt hoofdzakelijk door immigratie (asiel, arbeidsmigranten, expats, nareizigers etc)
pi_206315959
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:56 schreef Akkerdjie het volgende:
Maar ja, er zijn verdragen getekend in de EU, dus kunnen we er niks aan doen he?

Exit souvereiniteit.
Ook als je in de EU zit kun je echt wel meer doen dan wat NL doet. zie Hongarije en Polen bijvoorbeeld. En ja niet alles is daar top (amper vrije media etc)

Maar het kabinet wat steeds zegt "kan niet, want eu vedragen etc" vind ik te makkelijk.

Hadden we maar een referendum 😂maar het onderwerp is een taboe in de politiek, maar onder het volk niet meer zo sinds Fortuyn.

Zelf vind ik wel dat er beperkte mate van arbeidsmigranten prima is. Echte asielzoekers in geringe mate opvangen vind ik ook prima. Maar wat we niet doen, al jaren lang met 100k netto per jaaar mensen er bij is erg veel.
pi_206315985
De bevolking groeit niet omdat er blanke babys geboren worden.

Buitenlanders en oude mensen die steeds langer blijven leven.
pi_206315998
twitter


Die natuurlijke aanwas, van welke bevolkingsgroep zou die zijn?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_206316566
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:56 schreef Akkerdjie het volgende:
Maar ja, er zijn verdragen getekend in de EU, dus kunnen we er niks aan doen he?

Exit souvereiniteit.
Als het gaat om migratie binnen de EU is het lastig ja. Een Italiaan of Pool kan hier gewoon komen studeren, werken, wonen. Wel kan je het onaantrekkelijk maken, bijvoorbeeld studies verplichten in het Nederlands les te geven. Of verplicht Nederlands op de werkvloer en als je een uitzondering wilt dan moet dat aangevraagd worden.

Als het gaat om migratie van buiten de EU is er van alles mogelijk maar de wil ontbreekt compleet .... om mysterieuze redenen.
pi_206316581
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:59 schreef dennissch het volgende:
Bevolkingsgroei is helaas een groot taboe in Nederland. Er wordt amper over gepraat in de politiek, hoeveel inwoners kan NL aan?

Kijk theoretisch gezien kunnen er nog vele miljoenen mensen bij qua oppervlakte. Maar willen we nu echt daarvoor natuur, weilanden en akkers daarboor opofferen? Dan krijg je een soort China.

En even los van de andere problemen die er spelen, die er niet beter op worden met meer inwoners. Denk inderdaad aan files, maar ook meer gezeik tussen diverse culturen wat botst (zie bv Zweden, bende oorlogen)

Ter herinnering, het geboortecijfer van Nederlandse vrouwen ligt rond de 1.6. Dus bevolkingsgroei komt echt hoofdzakelijk door immigratie (asiel, arbeidsmigranten, expats, nareizigers etc)
Precies dit. Ja als je wilt kan je hier met 50 miljoen mensen wonen, maar of dat handig is??? Bovendien, er is geen enkele goede reden waarom de bevolking zou moeten groeien. Alsof in een land van 20 miljoen mensen geen tekorten aan machinisten of leraren zijn?!
pi_206316776
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:59 schreef dennissch het volgende:
Bevolkingsgroei is helaas een groot taboe in Nederland. Er wordt amper over gepraat in de politiek, hoeveel inwoners kan NL aan?

Kijk theoretisch gezien kunnen er nog vele miljoenen mensen bij qua oppervlakte.
Als je bouwt zoals Parijs (20.000 inw/km2) dan kan Nederland 800 miljoen inwoners kwijt.

We kunnen ook 10% van ons land bebouwen als Parijs. Dan zijn het er nog altijd 80 miljoen.
Dat er fysiek geen ruimte zou zijn is dus een vals argument.
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 01:21:01 #11
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206316888
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 00:41 schreef riazop het volgende:

[..]
Als je bouwt zoals Parijs (20.000 inw/km2) dan kan Nederland 800 miljoen inwoners kwijt.

We kunnen ook 10% van ons land bebouwen als Parijs. Dan zijn het er nog altijd 80 miljoen.
Dat er fysiek geen ruimte zou zijn is dus een vals argument.
Moet je dat willen, 80 miljoen mensen in een land wat nu al een van de dichtbevolkte landen ter wereld is?

Daarbij hebben we ongeveer 12/13 miljoen autochtoon in dit land. we hebben helemaal geen miljoenen woningen nodig, we hoeven niet de halve wereld op te vangen hier.

Iedereen uit de EU mag zich hier vestigen... Ok, nou dat is nogal wat.. Maar het gaat natuurlijk veel verder.
Ook iedereen uit Syrië Irak, Pakistan, Libië, Yemen, Somalië Eritrea, die de EU binnenkomt mag hier asielaanvragen en veel hebben nog recht op asiel ook...

Je hebt totaal geen sociale cohesie meer onderling, te veel geloven en culturen zijn er om ooit nog 'een volk' te worden.
pi_206316968
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 01:21 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Moet je dat willen, 80 miljoen mensen in een land wat nu al een van de dichtbevolkte landen ter wereld is?
Als je die 80 miljoen mensen allemaal in de Randstad propt, kan de rest van het land landelijk blijven.
Ruiimtegebrek is iig een drogreden om niet te groeien.
pi_206316971
[quote]0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 01:21 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 01:21 schreef BMW1993 het volgende:

[..]

Daarbij hebben we ongeveer 12/13 miljoen autochtoon in dit land. worden.

En die autochtonen sterven snel uit. Kinderen krijgen ze nauwelijks meer. tfr van 1,4. Ondertussen moet de bevolking wel worden vervangen.

immigratie dus.
pi_206317016
De lucht inbouwen opgelost slotje
I will do what i must !!
pi_206317243
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 00:41 schreef riazop het volgende:

[..]
Als je bouwt zoals Parijs (20.000 inw/km2) dan kan Nederland 800 miljoen inwoners kwijt.

We kunnen ook 10% van ons land bebouwen als Parijs. Dan zijn het er nog altijd 80 miljoen.
Dat er fysiek geen ruimte zou zijn is dus een vals argument.
Mee eens. Gewoon lekker het milieu in Nederland kapotmaken. ^O^
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206317259
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 02:01 schreef riazop het volgende:

[..]
Als je die 80 miljoen mensen allemaal in de Randstad propt, kan de rest van het land landelijk blijven.
Ruiimtegebrek is iig een drogreden om niet te groeien.
Het is geen drogreden als je een andere visie hebt voor wat humaan of wenselijk is.

Ik kan ook wel bedenken hoe ik 100 miljard mensen in gestapelde stallen kwijt kan in Nederland. Dat betekent niet dat het een drogreden is wanneer je zegt dat er niet genoeg ruimte is voor 100 miljard mensen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206317299
Daarbij moeten er dan ook veel meer andere resources komen: meer wegen, meer ziekenhuizen, meer politie, meer scholen, meer winkels, breder riool, meer energie meer waterleiding (dus moet er water geimporteerd gaan worden want het grondwater raakt op) etc etc. Een betonnen hokje plaatsen is pas het begin. Er speelt veel meer schaarste dan je zou denken.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_206318196
@riazop De randstad is al behoorlijk vol. Er zullen nog wel wat plekken zijn, zeker als je de hoogte in gaat.

Maar jij zegt dat de rest van NL landelijk kan blijven. Dat is dus niet waar. Alleen al in dat lijstje van Hugo staat dat er in Brabant 130.000 bij moeten voor 2030. En ik woon in Brabant, ik zie met lede ogen aan hoe weilanden verruild worden voor woonwijken. En voor industrieterreinen. Dat gebeurd nu dus al, maar wordt alleen maar erger.

En zoals al gezegd, een huis is een ding. Maar er komen dus meer wegen/spoor, meer zonneweides, meer scholen etc. 20 jaar geleden zaten we met +- 16 miljoen inwoners, nu inmiddels op bijna 18 miljoen. En het migratiesaldo is het laatste decennia structureel hoog. Onder Balkenende had je soms nog jaren waar het migratiesaldo erg laag was.

Over iets als dit zou een referendum moeten komem, want dit gaat ons allemaal aan. "Willen we dit op deze manier doorlaten gaan, en onder welke voorwaarden"
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:22:37 #19
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206319156
Ik had dit topic in mijn volglijst staan, omdat ik als kindvrij persoon wel achter de originele titel stond, maar dit wordt langzaam een xenofobisch extreemrechts topicje, jammer.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_206319204
quote:
13s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 11:22 schreef SEMTEX het volgende:
Ik had dit topic in mijn volglijst staan, omdat ik als kindvrij persoon wel achter de originele titel stond, maar dit wordt langzaam een xenofobisch extreemrechts topicje, jammer.
Niet gemarginaliseerd willen worden in je thuisland is extreemrechts? Ik dacht dat links altijd zo begaan was met de oorspronkelijke bevolking?
pi_206319315
quote:
13s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 11:22 schreef SEMTEX het volgende:
Ik had dit topic in mijn volglijst staan, omdat ik als kindvrij persoon wel achter de originele titel stond, maar dit wordt langzaam een xenofobisch extreemrechts topicje, jammer.
Ik volg deze reeks al een tijd en vind dat wel meevallen. Als het gaat om overbevolking op nationale schaal dan komt de bevolkingsgroei, en de bijbehorende problemen, natuurlijk volledig op het conto van migratie. Dat kunnen asielzoekers zijn, arbeidsmigranten, expats of buitenlandse studenten. Een deel van de reacties zal daar dan zeker ook betrekking op hebben.

Echter het staat je vrij zelf bij te dragen aan deze reeks met reacties die jij niet als xenofobisch of extreemrechts ziet.
pi_206319416
@SEMTEX Dit soort ongefundeerde beschuldigingen zorgen er denk ik voor dat bijvoorbeeld een VVD van alles belooft qua migratie, maar het totaal uitvoert.

Wat is er extreem rechts en xenofobisch aan dit topic? Waren Juliana, Willem Drees en Paul Scheffer ook extreem rechts en xenofobisch? Of terwijl mensen die vraagtekens zette bij de bevolkingsgroei?
pi_206319439
quote:
Alle seinen op groen voor bouw van 5500 huizen in Alphense polder Gnephoek


Uitzicht op een molen in de Gnephoekpolder in Alphen aan den Rijn

ALPHEN AAN DEN RIJN - Niets lijkt het bouwen van duizenden huizen in de Alphense Gnephoekpolder nog tegen te kunnen houden. In een rapport van voormalig Deltacommissaris Wim Kuijken staat dat een scenario met 5500 nieuwe woningen in de Gnephoek 'het meest realistisch' is. Die aanbeveling neemt minister Hugo de Jonge over. 'Ik zie dit advies als een doorbraak', reageert de bewindsman.

Kuijken is begin juni door het kabinet aangesteld als 'mediator' tussen de gemeente Alphen aan den Rijn en de provincie Zuid-Holland. Lijnrecht staan die twee partijen tegenover elkaar als het gaat om woningbouw in de Gnephoek. In het rapport van Kuijken worden vier scenario's geschetst: één zonder huizenbouw en drie mét.


Wim Kuijken is op dit moment voorzitter van de Kiesraad

Volgens hem is het 'meest realistische scenario' de bouw van 5500 huizen in het noordelijke deel van de Gnephoek, het poldergebied ten westen van Alphen, omdat daar 'een stevige bodemgesteldheid' is. In dit scenario kunnen 'de bestaande natuurwaarden worden versterkt', concludeert Kuijken. Daarnaast kunnen 'de wateropgave en een duurzaam gebruik van de bodem' worden opgepakt.

Besluit vóór de zomer van 2023
Met het bouwen van 5500 nieuwe huizen in de Gnephoek denkt Kuijken dat 'kan worden bijgedragen aan de woningbehoefte en de dynamiek in Alphen aan den Rijn als gemeente met meer dan 100.000 inwoners'. De Jonge laat het advies verder uitwerken. Wat hem betreft 'ligt er nu na jarenlang praten en discussiëren een duidelijk en realistisch voorkeursscenario voor de Gnephoek'.


Dit is de Gnephoekpolder, met rechts de Heimanswetering

De minister geeft aan het advies te hebben besproken met gemeente, provincie, het Hoogheemraadschap van Rijnland en de regio. Gezamenlijk moeten zij tot een definitieve beslissing komen. 'Afgesproken is het voorkeursscenario nader uit te werken en te onderzoeken. Dit moet uitmonden in een Masterplan Gnephoek. Gezamenlijk wordt toegewerkt naar een besluit, waarover vóór de zomer van 2023 bestuurlijk wordt overlegd', aldus De Jonge.

'Niet nodig om polder vol te bouwen'
Of de Gnephoek wel of niet bebouwd moet worden, is al decennialang onderwerp van discussie. De gemeente Alphen wil dat er de komende acht jaar minstens 7500 tot zelfs 10.000 huizen in het poldergebied verrijzen. ‘Onontkoombaar’, aldus wethouder Gerard van As (Nieuw Elan), verantwoordelijk voor woningbouw. 'We zitten met een enorme woningdruk, met wachtlijsten van acht à negen jaar. Dat is niet langer houdbaar.’


Dat wordt vooralsnog tegengehouden door de provincie Zuid-Holland, omdat die de locatie niet geschikt acht voor grootschalige woningbouw en er volgens gedeputeerde Anne Koning (PvdA) voldoende ruimte is voor nieuwe huizen in Alphen-stad. 'Het is niet nodig om een polder vol te bouwen', zo luidt haar stellige overtuiging.

Meer druk op de provincie
Om uit de impasse te komen, heeft de Tweede Kamer verantwoordelijk minister Hugo de Jonge (CDA) eind mei opgedragen uiterlijk nog dit jaar een knoop door te hakken. Hij moet als bemiddelaar optreden tussen de bakkeleiende gemeente en provincie. 'Hiermee komt er nog meer druk op de provincie te liggen', beweert VVD-Kamerlid Peter de Groot, met wiens motie werd ingestemd.
pi_206319554
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 07:16 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Het is geen drogreden als je een andere visie hebt voor wat humaan of wenselijk is.

Het is idd prima om te vinden dat NL in bevolking moet krimpen of niet groeien. Daar kun je allerlei redenen voor hebben.

Maar de reden die vaak gebruikt wordt is dat er geen ruimte voor zou zijn. En die is dus objectief incorrect. Een drogreden dus.
pi_206319609
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:01 schreef riazop het volgende:

[..]
Het is idd prima om te vinden dat NL in bevolking moet krimpen of niet groeien. Daar kun je allerlei redenen voor hebben.

Maar de reden die vaak gebruikt wordt is dat er geen ruimte voor zou zijn. En die is dus objectief incorrect. Een drogreden dus.
Ik maak je duidelijk dat hetzelfde op gaat voor "er is wel ruimte".
Beide zijn subjectieve bepalingen bepaald door achterliggende waarden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206319625
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:01 schreef riazop het volgende:

[..]
Het is idd prima om te vinden dat NL in bevolking moet krimpen of niet groeien. Daar kun je allerlei redenen voor hebben.

Maar de reden die vaak gebruikt wordt is dat er geen ruimte voor zou zijn. En die is dus objectief incorrect. Een drogreden dus.
Die is er ook niet. Zie jij nog onbestemde km2 op de kaart?
pi_206319630
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 09:49 schreef dennissch het volgende:
@:riazop De randstad is al behoorlijk vol. Er zullen nog wel wat plekken zijn, zeker als je de hoogte in gaat.

Maar jij zegt dat de rest van NL landelijk kan blijven. Dat is dus niet waar. Alleen al in dat lijstje van Hugo staat dat er in Brabant 130.000 bij moeten voor 2030. En ik woon in Brabant, ik zie met lede ogen aan hoe weilanden verruild worden voor woonwijken. En voor industrieterreinen. Dat gebeurd nu dus al, maar wordt alleen maar erger.


Dat wij de uitbreiding van ons land op een dunbevolkte manier inrichten is een politieke keuze.

Eindeloze vlaktes ruitjeshuizen met auto-infra leveren een dichtheid van 2 tot 5000 inw/km2 op. Blokbouw met metro-infra (Parijs als voorbeeld) levert 20k inw/km2 op. En met hoogbouw a la Hongkong of Singapore kun je op de 50k inw/km2 komen.
pi_206319652
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:07 schreef riazop het volgende:

[..]
Dat wij de uitbreiding van ons land op een dunbevolkte manier inrichten is een politieke keuze.

Eindeloze vlaktes ruitjeshuizen met auto-infra leveren een dichtheid van 2 tot 5000 inw/km2 op. Blokbouw met metro-infra (Parijs als voorbeeld) levert 20k inw/km2 op. En met hoogbouw a la Hongkong of Singapore kun je op de 50k inw/km2 komen.
Een mens heeft meer nodig om waardig te kunnen leven dan enkele vierkante meters woonruimte.
pi_206319665
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 11:27 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Niet gemarginaliseerd willen worden in je thuisland is extreemrechts?
gemarginaliseerd?

de witte autochtoon is weliswaar een minderheid aan het worden (2050?) , maar de economische macht zit nog altijd daar.
pi_206319696
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:05 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik maak je duidelijk dat hetzelfde op gaat voor "er is wel ruimte".

Nee, want er is objectief ruimte voor 800 miljoen inwoners.
Dat is simpelweg hetgeen fysiek mogelijk zou zijn.

Er is dus ruimte ja.
pi_206319709
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:10 schreef riazop het volgende:

[..]
gemarginaliseerd?

de witte autochtoon is weliswaar een minderheid aan het worden (2050?) , maar de economische macht zit nog altijd daar.
Dan word je toch gemarginaliseerd? Al het gehuil over kolonialisme is dus pure hypocrisie. Ik heb geen ander thuisland.
pi_206319732
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:12 schreef riazop het volgende:

[..]
Nee, want er is objectief ruimte voor 800 miljoen inwoners.
Dat is simpelweg hetgeen fysiek mogelijk zou zijn.

Er is dus ruimte ja.
Ja, er is ook objectief ruimte voor 900 miljoenmiljardbiljoentriljoen mensen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206319761
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:07 schreef riazop het volgende:

[..]
Dat wij de uitbreiding van ons land op een dunbevolkte manier inrichten is een politieke keuze.

Eindeloze vlaktes ruitjeshuizen met auto-infra leveren een dichtheid van 2 tot 5000 inw/km2 op. Blokbouw met metro-infra (Parijs als voorbeeld) levert 20k inw/km2 op. En met hoogbouw a la Hongkong of Singapore kun je op de 50k inw/km2 komen.
Waar. Neemt niet weg dat op dit moment er gewoon verdomd weinig ruimte is in dit land.

Verder kan je je natuurlijk afvragen of je een land / stad wilt inrichten zoals jij voorstelt. Gaat wonen in een rijtjeshuis met een tuin iets worden wat voorbehouden is aan een elite? Je weet dat ze in Azië vaak heel klein wonen in die piepkleine appartementjes van ze?!
pi_206319768
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:12 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Dan word je toch gemarginaliseerd? Al het gehuil over kolonialisme is dus pure hypocrisie. Ik heb geen ander thuisland.
de economische macht zit nog altijd bij de witte Nederlanders.
pi_206319792
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:16 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
... Je weet dat ze in Azië vaak heel klein wonen in die piepkleine appartementjes van ze?!
In, Amsterdam ook.
En toch wil iedereen er wonen. Reteduur.
pi_206319802
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:17 schreef riazop het volgende:

[..]
de economische macht zit nog altijd bij de witte Nederlanders.
Dus? Mag het? Moet ik nu de hemel op mijn blote knietjes danken dat mijn eigen cultuur in haar thuisland nog iets te zeggen heeft ofzo? Het lijkt me wel het minste wat ik mag verwachten. Bovendien, alsof het alleen een centenkwestie is. Echt zo’n typische D66 instelling.
pi_206319867
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:19 schreef riazop het volgende:

[..]
In, Amsterdam ook.
En toch wil iedereen er wonen. Reteduur.
Maar maakt dat het wenselijk? Zeker weten dat velen in Amsterdam groter hadden willen wonen.
pi_206319905
@riazop Het gaat niet alleen om huizen zoals ik al zei. Het gaat ook om de leefbaarheid in de breedste vorm. En die leefbaarheid komt steeds verder in het gedrang naar mate de bevolking groeit, en naarmate er mee datacenters, windmolenparken en dergelijke komen.

Maar we kunnen lang en breed praten wat wel/niet gewenst is. Het punt is, er wordt in de politiek niet gepraat over dit onderwerp. En referenda hebben we niet meer, maar als we kijken hoeveel zetels er rechts van de VVD zitten dan durf ik wel te stellen dat dit onderwerp bij miljoenen Nederlanders leeft.
pi_206320023
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:19 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Dus? Mag het? Moet ik nu de hemel op mijn blote knietjes danken dat mijn eigen cultuur in haar thuisland nog iets te zeggen heeft ofzo?
Maar dan past klagen middels eenterm als "marginaliseren" niet. De indianen in de Amerika's, die werden/worden gemarginaliseerd. Die hebben reden tot klagen. Niet de witte Hollanders.
pi_206320051
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:25 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Zeker weten dat velen in Amsterdam groter hadden willen wonen.
Waarom willen zoveel mensen er dan naar toe? Terwijl die stad veel duurder is dan de rest van Nederland.
pi_206320077
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:45 schreef riazop het volgende:

[..]
Maar dan past klagen middels eenterm als "marginaliseren" niet. De indianen in de Amerika's, die werden gemarginaliseerd. Niet de witte Hollanders.
De witte Hollanders worden wel gemarginaliseerd. Het is een proces. De indianen kunnen we niet meer redden, ook andere culturen, zoals de pre-Arabische, niet meer. De Nederlanders kunnen we echter nog wel redden. Iedereen die zich hier niet voor inzet, is dus hypocriet als hij klaag over de neergang van de oorspronkelijke culturen van het Amerikaans continent.
pi_206320095
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:33 schreef dennissch het volgende:
@:riazop Het gaat niet alleen om huizen zoals ik al zei. Het gaat ook om de leefbaarheid in de breedste vorm.
De hoogste M2 prijzen worden gerealiseerd in woongebieden met de hoogste dichtheden.
Dat is trouwens over heel de wereld zo. Kennelijk wordt de leefbaarheid groter als de dichtheid toeneemt.
Mensen betalen daar een dikke premie voor. Het grote genot van een extreem hoog voorzieningenniveaus op loop/fiets/metro-afstand.

[ Bericht 5% gewijzigd door riazop op 14-10-2022 12:58:19 ]
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:52:16 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206320097
Vergeet niet dat het meer is dan huizenbouw. Voor elke x aantal mensen extra heb je ook extra electriciteit nodig, extra OV, extra ziekenhuizen, extra afvalverwerkers, extra water, etc etc.

Dus kijken naar een kaart van Nederland en zeggen 'he daar is een lege plek' heeft niet zoveel zin.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206320134
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:33 schreef dennissch het volgende:


Maar we kunnen lang en breed praten wat wel/niet gewenst is. Het punt is, er wordt in de politiek niet gepraat over dit onderwerp. ....
Dat komt omdat de kartelpartijen in door henzelf gegraven tunnels zitten. Dan gaat het alleen nog maar over dagkoersen.

Bij het Forum vind je trouwens wel fundamentelere discussies hierover.
pi_206320144
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:52 schreef riazop het volgende:

[..]
De hoogste M2 prijzen worden gerealiseerd in woongebieden met de hoogste dichtheden.
Dat is trouwens over heel de wereld zo. Kennelijk wordt de leefbaarheid groter als de dichtheid toeneemt.
Mensen betalen daar een premie voor.
Jij bekijkt het nu heel erg op stadsniveau. Uiteraard willen veel mensen in steden wonen, dat willen ze al duizenden jaren lang. Kan je nog steeds afvragen hoe je dat dan gaat doen. Kies je voor appartementenblokken direct aan de straat of neem je een groenstrook van 2 meter er tussen.

Ook zit je nog steeds met de vraag hoeveel mensen in een land wenselijk is om het leefbaar te houden.
pi_206320163
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:58 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Jij bekijkt het nu heel erg op stadsniveau. ....
Ik bekijk het juist eerder op nationaal niveau. Overal in de wereld zie je nog steeds dat mensen het "idyllische" platteland verlaten voor de steden.
pi_206320211
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:58 schreef Alpha0 het volgende:

[..]


Ook zit je nog steeds met de vraag hoeveel mensen in een land wenselijk is om het leefbaar te houden.
Voor mij hangt dat aantal heel erg af van hoe we dat land inrichten.

Gaan we compact bouwen aan de randen van de grote steden, leggen we metrolijnen daar naar toe aan, en behouden we de open landschappen elders?
Of gaan we (zoals nu) in lage dichtheden elk kutstadje uitbreiden en laten we mensen hun vervoer oplossen met de auto of, als ze geen geld hebben, bus?
pi_206320273
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vergeet niet dat het meer is dan huizenbouw. Voor elke x aantal mensen extra heb je ook extra electriciteit nodig, extra OV, extra ziekenhuizen, extra afvalverwerkers, extra water, etc etc.

Dus kijken naar een kaart van Nederland en zeggen 'he daar is een lege plek' heeft niet zoveel zin.
Ik wilde net nog zeggen. Met alle nieuwsberichten van nutsbedrijven (water, electra) die de vraag niet meer aankunnen kunnen we meteen doorstoten naar deel 10 van deze reeks. Toegegeven dat het bij electra in veel gevallen komt vanwege de energietransitie, maar dus ook door de toename van bevolking en bedrijvigheid. Elke nieuwe burger moet niet alleen wonen, maar ook werken, recreëren, etc. Dat is nu eenmaal een belasting.
pi_206320345
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 13:05 schreef riazop het volgende:

[..]
Voor mij hangt dat aantal heel erg af van hoe we dat land inrichten.

Gaan we compact bouwen aan de randen van de grote steden, leggen we metrolijnen daar naar toe aan, en behouden we de open landschappen elders?
Of gaan we (zoals nu) in lage dichtheden elk kutstadje uitbreiden en laten we mensen hun vervoer oplossen met de auto of, als ze geen geld hebben, bus?
Hier heb je zeker gelijk in. We hebben al 15 jaar geen ruimtelijk beleid meer en het is, in marksistische stijl (Mark Rutte), over de schutting gedonderd bij de gemeenten die gewoon niet de kennis en capaciteit hebben om dit goed uit te voeren.

Feit blijft dat we het dichtstbevolkte land van Europa zijn en wereldwijd in de top 10 van de wereld staan. (nep-landen niet meegerekend).
pi_206320554
Wat een dramatisch geneuzel zeg in dit topic...
Nederland, het land waar we amper hoogbouw kennen, met een hoofdstad waar een gebouw van 100 meter al bijna een wolkenkrabber wordt genoemd. Als we in alle steden alle panden die aan vervanging toe zijn vervangen door panden met het dubbele aantal woonlagen, dan is de kwestie van de aantallen woningen opgelost. Uiteraard met ook wel de nodige investeringen in het openbaar vervoer en voorzieningen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_206320776
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 13:44 schreef Multatilu het volgende:
Wat een dramatisch geneuzel zeg in dit topic...
Nederland, het land waar we amper hoogbouw kennen, met een hoofdstad waar een gebouw van 100 meter al bijna een wolkenkrabber wordt genoemd. Als we in alle steden alle panden die aan vervanging toe zijn vervangen door panden met het dubbele aantal woonlagen, dan is de kwestie van de aantallen woningen opgelost. Uiteraard met ook wel de nodige investeringen in het openbaar vervoer en voorzieningen.
Hoogbouw wordt anders lang niet altijd als een effectief middel beschouwd voor het realiseren van een hoge bevolkingsdichtheid. En dan vernietigen we in jouw plan dus ook nog eens ons cultureel erfgoed. Ondanks je klacht over 'dramatisch geneuzel' lijk je zelf dus ook niet heel veel bij te dragen.

https://www.tubantia.nl/b(...)ctief-idee~a33b400d/
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:08:13 #52
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206320799
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 13:44 schreef Multatilu het volgende:
Wat een dramatisch geneuzel zeg in dit topic...
Nederland, het land waar we amper hoogbouw kennen, met een hoofdstad waar een gebouw van 100 meter al bijna een wolkenkrabber wordt genoemd. Als we in alle steden alle panden die aan vervanging toe zijn vervangen door panden met het dubbele aantal woonlagen, dan is de kwestie van de aantallen woningen opgelost. Uiteraard met ook wel de nodige investeringen in het openbaar vervoer en voorzieningen.
Hey misschien is dit wel zo'n fijn land omdat we een beetje ruimte hebben ipv als een asset in een wooncontainer gepropt te zitten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:11:31 #53
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206320838
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 02:04 schreef riazop het volgende:

[..]
En die autochtonen sterven snel uit. Kinderen krijgen ze nauwelijks meer. tfr van 1,4. Ondertussen moet de bevolking wel worden vervangen.

immigratie dus.
De tweede generatie Turken hebben volgens het cbs, ook nog maar 1,7 kinderen per stel.
Idem dito bij Surinaamse mensen.

Enige die nog net boven de 2 kinderen per gezin zit, zijn de Marokkanen van de tweede generatie.
Ook dat zal heel langzaam minder worden, dan spreken we echter over revoluties die zo 10/15 jaar duren.
pi_206320853
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 14:06 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Hoogbouw wordt anders lang niet altijd als een effectief middel beschouwd voor het realiseren van een hoge bevolkingsdichtheid. En dan vernietigen we in jouw plan dus ook nog eens ons cultureel erfgoed. Ondanks je klacht over 'dramatisch geneuzel' lijk je zelf dus ook niet heel veel bij te dragen.

https://www.tubantia.nl/b(...)ctief-idee~a33b400d/
Na ja, af en toe een beetje generaliseren om de zaken overzichtelijk te houden ben ik inderdaad niet vies van ;)
Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat zelfs als we alles dubbel uit zouden voeren, we in de meeste steden nog steeds weinig hoogbouw zouden hebben. Eigenlijk hebben we in heel veel steden met name laagbouw of heel veel gebouwen tussen 3 en 8 woonlagen. Dat zou, bij vervanging toch eenvoudig 6 tot 16 kunnen worden zonder dat dit het aanblik teveel beinvloedt?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:22:10 #55
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206320962
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 13:44 schreef Multatilu het volgende:
Wat een dramatisch geneuzel zeg in dit topic...
Nederland, het land waar we amper hoogbouw kennen, met een hoofdstad waar een gebouw van 100 meter al bijna een wolkenkrabber wordt genoemd. Als we in alle steden alle panden die aan vervanging toe zijn vervangen door panden met het dubbele aantal woonlagen, dan is de kwestie van de aantallen woningen opgelost. Uiteraard met ook wel de nodige investeringen in het openbaar vervoer en voorzieningen.
Op hoogbouw gebied doen we het echt niet slechter dan omringende landen.

In de Randstad heb je, en dan voornamelijk in Rotterdam en Den Haag veel meer hoogbouw dan in het Duitse Roergebied, of Antwerpen/Brussel bijvoorbeeld.
pi_206320995
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 13:44 schreef Multatilu het volgende:
Wat een dramatisch geneuzel zeg in dit topic...
Nederland, het land waar we amper hoogbouw kennen, met een hoofdstad waar een gebouw van 100 meter al bijna een wolkenkrabber wordt genoemd. Als we in alle steden alle panden die aan vervanging toe zijn vervangen door panden met het dubbele aantal woonlagen, dan is de kwestie van de aantallen woningen opgelost. Uiteraard met ook wel de nodige investeringen in het openbaar vervoer en voorzieningen.
Hou eens met dat geneuzel wat voor verslechtering we allemaal wel niet zouden kunnen hebben en hoeveel meer we te tolereren zouden kunnen krijgen. De regering is geen eigenaar van het Nederlands grondgebied om dat uit te winnen, de regering moet de Nederlandse bevolking dienen en niemand anders. Dus er moet nulkommanul hoogbouw komen voor buitenlanders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206321020
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 14:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Hou eens met dat geneuzel wat voor verslechtering we allemaal wel niet zouden kunnen hebben en hoeveel meer we te tolereren zouden kunnen krijgen. De regering is geen eigenaar van het Nederlands grondgebied om dat uit te winnen, de regering moet de Nederlandse bevolking dienen en niemand anders. Dus er moet nulkommanul hoogbouw komen voor buitenlanders.
Ik deel jouw mening niet.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_206322052
twitter
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:55:11 #59
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_206322232
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 16:28 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
Migratie is een natuurverschijnsel. Daar kun je geen beleid op voeren. Vooral meebewegen, dan komt het vanzelf goed.
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:03:26 #60
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206322272
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 16:55 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Migratie is een natuurverschijnsel. Daar kun je geen beleid op voeren. Vooral meebewegen, dan komt het vanzelf goed.
juist, een van de oorzaken is Klimaatverandering, Oorlog , vervolging in het land van oorsprong

alles is van toepassing op Syrie , Iran , Afghanistan , een flinke 200 miljoen personen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:06:37 #61
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_206322294
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 16:28 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
Nog eens 1,4 miljoen erbij :o :X Het wordt écht tijd om die emigratieplannen eens af te stoffen, dit land wordt echt onleefbaar op deze manier.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:19:08 #62
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206322423
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:59 schreef dennissch het volgende:
Bevolkingsgroei is helaas een groot taboe in Nederland. Er wordt amper over gepraat in de politiek, hoeveel inwoners kan NL aan?

Kijk theoretisch gezien kunnen er nog vele miljoenen mensen bij qua oppervlakte. Maar willen we nu echt daarvoor natuur, weilanden en akkers daarboor opofferen? Dan krijg je een soort China.

En even los van de andere problemen die er spelen, die er niet beter op worden met meer inwoners. Denk inderdaad aan files, maar ook meer gezeik tussen diverse culturen wat botst (zie bv Zweden, bende oorlogen)

Ter herinnering, het geboortecijfer van Nederlandse vrouwen ligt rond de 1.6. Dus bevolkingsgroei komt echt hoofdzakelijk door immigratie (asiel, arbeidsmigranten, expats, nareizigers etc)
en klimaatverandering in het Midden Oosten en oorlog en sclechte economische vooruitzichten, en hier een mooi leefgeld om te beginnen, leve het internet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206322467
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 14:11 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
De tweede generatie Turken hebben volgens het cbs, ook nog maar 1,7 kinderen per stel.
Idem dito bij Surinaamse mensen.

Enige die nog net boven de 2 kinderen per gezin zit, zijn de Marokkanen van de tweede generatie.
....
Veel Syriers, Irakezen, Afrikanen en Pakistani zitten vaak ook ruim boven de 2
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:30:13 #64
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_206322500
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 17:25 schreef riazop het volgende:

[..]
Veel Syriers, Irakezen, Afrikanen en Pakistani zitten vaak ook ruim boven de 2
Je begint ook steeds weer bij generatie 1, dus met een relatief hoog geboortecijfer, en dat blijft zich ad infinitum herhalen. Tenzij de cijfers in het land van herkomst navenant dalen.
pi_206322805
@michaelmoore Zelf vind ik dat we grenscontroles moeten toepassen (met drones en marine b.v.) dat dekt ook niet alles af. Maar het geeft wel een signaal af. Nu kan iedereen hier maar aankloppen, en door de mensensmokkelaars en NGO's komen er veel mensen die eigenlijk geen nood hebben om hier te komen.

Jij noemt klimaatvluchtelingen, de vraag is of die er gaan komen. Maar als men op de vlucht is voor het klimaat, dan vind ik wel dat we die in beperkte mate (tijdelijk) kunnen opvangen. Zelfde geld voor vluchtelingen die écht op de vlucht zijn voor oorlog, of wegens geaardheid, afkomst.

Economische omstandigheden, daar kunnen we echt niet aan beginnen. Dan kunnen we heel Afrika en India wel opvangen, daar is zo'n beetje het hele land arm.

Ik zou zeg doe een quota van bijvoorbeeld maximaal 10.000 (of 20.000) mensen per jaar. Ik denk namelijk dat de meeste (inclusief ik) best bereid zijn om beheersbare aantallen échte vluchtelingen op te vangen, al dan niet tijdelijk. Maar hoe het nu gaat is onacceptabel. Kijk in principe is de wereld van iedereen, en ik snap best dat iemand in Afrika naar Europa wil, maar in principe is dat geen vluchteling. Daarnaast doorkruisen ze tig veilige landen om uitgerekend grotendeels in NL, Zweden en Duitsland uit te komen. Vanwege de voorzieningen. Als ik echt op de vlucht was voor oorlog, dan zou ik al blij zijn met een land als litouwen, bulgarije of Griekenland.
pi_206323472
Deze mag natuurlijk niet ontbreken. Artikelen uit NRC overnemen mag niet, daarom alleen de headline, echter die vat het artikel goed samen. Ongelooflijk nieuws natuurlijk.

  vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:21:15 #67
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206323565
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 18:06 schreef dennissch het volgende:
@:michaelmoore Zelf vind ik dat we grenscontroles moeten toepassen (met drones en marine b.v.) dat dekt ook niet alles af.
Maar het geeft wel een signaal af.
Nu kan iedereen hier maar aankloppen, en door de mensensmokkelaars en NGO's komen er veel mensen die eigenlijk geen nood hebben om hier te komen.

Jij noemt klimaatvluchtelingen, de vraag is of die er gaan komen.
Maar als men op de vlucht is voor het klimaat, dan vind ik wel dat we die in beperkte mate (tijdelijk) kunnen opvangen. Zelfde geld voor vluchtelingen die écht op de vlucht zijn voor oorlog, of wegens geaardheid, afkomst.

dat is de oorzaak geloof me di eblijven komen en ieder jaar meer

eerst 100.000 , toen 150.000 dit jaar 200.000 en er komen er ook 1.000.000 per jaar over tien jaar

en niemand kan er iets aan doen
en dat vind ik ook niet erg
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:25:03 #68
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_206323597
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 14:11 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
De tweede generatie Turken hebben volgens het cbs, ook nog maar 1,7 kinderen per stel.
Idem dito bij Surinaamse mensen.

Enige die nog net boven de 2 kinderen per gezin zit, zijn de Marokkanen van de tweede generatie.
Ook dat zal heel langzaam minder worden, dan spreken we echter over revoluties die zo 10/15 jaar duren.
Dat is een onderzoek van 15 jaar geleden. Ook de Marokkaan zit ver onder de 2.1, datzelfde geld voor de Marokkanen in Marokko trouwens.
pi_206323598
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:01 schreef riazop het volgende:

[..]
Het is idd prima om te vinden dat NL in bevolking moet krimpen of niet groeien. Daar kun je allerlei redenen voor hebben.

Maar de reden die vaak gebruikt wordt is dat er geen ruimte voor zou zijn. En die is dus objectief incorrect. Een drogreden dus.
Wel ruimte, met niet onbeperkt andere resources, zoals bijvoorbeeld grondwater of schoon milieu. En ruimte voor woningen kan niet zonder deze resources. Nou ja, het kan wel, maar dan pleurt de samenleving naar een lager niveau. In brazilië wonen miljoenen bij elkaar in favela’s.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_206323796
@michaelmoore waar is het momenteel dan onleefbaar qua klimaat? Ik heb het over nu hè. En begrijp me niet verkeerd, iedereen die echt in nood is moeten we links of rechtsom humanitaire hulp bieden. Maar dat kan simpelweg niet alleen maar in NL. Daar is eigenlijk iedereen het wel over eens, zelfs GroenLinksers of D66ers.
pi_206323885
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 18:06 schreef dennissch het volgende:
. Als ik echt op de vlucht was voor oorlog, dan zou ik al blij zijn met een land als litouwen, bulgarije of Griekenland.
Als je echt op de vlucht was voor oorlog kijk je toch ook alvast waar je de beste toekomst/ beste kansen voor je gezin denkt te hebben?

Voor de meesten is dat in Europa het VK trouwens. Zweden, Duitsland, Belgie, Noorwegen, Zwitserland daarna. En dan komt pas een land als Nederland.
pi_206324231
@riazop dan maak je misbruik van het systeem (ook al ben je op de vlucht) En mensensmokkelaars en NGO's die kauwen alles voor.

Ik snap die mensen wel, maar ze zouden allang blij moeten zijn dat ze op veilig grondgebied zijn. Dan moeten ze verder ook geen eisen stellen afgezien van humanitaire basisvoorzieningen. (Wat er in Griekenland op eilanden gebeurd, en recent in Ter Apel is beschamend en mensonwaardig)
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:49:57 #73
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206324796
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 19:40 schreef dennissch het volgende:
@:michaelmoore waar is het momenteel dan onleefbaar qua klimaat? Ik heb het over nu hè. En begrijp me niet verkeerd, iedereen die echt in nood is moeten we links of rechtsom humanitaire hulp bieden. Maar dat kan simpelweg niet alleen maar in NL. Daar is eigenlijk iedereen het wel over eens, zelfs GroenLinksers of D66ers.
ja je hebt het over nu

onleefbare steden zonder drinkwater en economie, door oorlog en klimaat

dan wil je wel graag naar het noorden trekken

de mens heeft altijd getrokken 100.000 jaren lang

van de oorsprong afrika via Israel en vandaar opgesplist naar Azie en naar Europa, dat blijft zo , no matter what is de oorzaak
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:00:12 #74
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_206324940
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 20:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja je hebt het over nu

onleefbare steden zonder drinkwater en economie, door oorlog en klimaat

dan wil je wel graag naar het noorden trekken

de mens heeft altijd getrokken 100.000 jaren lang

van de oorsprong afrika via Israel en vandaar opgesplist naar Azie en naar Europa, dat blijft zo , no matter what is de oorzaak
Toen waren we dan ook jager-verzamelaars die elkaar in de weg zaten en lag de wereld nog open.
pi_206325114
@michaelmoore Nja laat ik Afrika als voorbeeld nemen. Er is daar dan geen oorlog, maar als je amper water hebt is het lastig overleven. Ik snap dat je dan wel moer vluchten om te overleven.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 00:36:52 #76
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206326920
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 19:25 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Dat is een onderzoek van 15 jaar geleden. Ook de Marokkaan zit ver onder de 2.1, datzelfde geld voor de Marokkanen in Marokko trouwens.
Mwah, toch nog boven de 2 per gezin. 2 keer zo hoog als bijvoorbeeld een Italië of Spanje.
Zonder migratie zou het aantal inwoners in Zuid Europa rap dalen.

In Noord Afrika ligt het aantal kinderen al wel een stuk lager als de overige Afrikaanse landen onder de Sahara.

  zaterdag 15 oktober 2022 @ 00:43:23 #77
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206326952
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 17:25 schreef riazop het volgende:

[..]
Veel Syriers, Irakezen, Afrikanen en Pakistani zitten vaak ook ruim boven de 2
Dat is waar, dat zijn allemaal landen waar het aantal werkende vrouwen vrij laag ligt.

Hoe meer vrouwen aan het werk zijn, hoe minder kinderen zei over het algemeen nemen.
pi_206327110
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 20:11 schreef dennissch het volgende:
@:riazop dan maak je misbruik van het systeem (ook al ben je op de vlucht) En mensensmokkelaars en NGO's die kauwen alles voor.

Ik snap die mensen wel, maar ze zouden allang blij moeten zijn dat ze op veilig grondgebied zijn. Dan moeten ze verder ook geen eisen stellen afgezien van humanitaire basisvoorzieningen. (Wat er in Griekenland op eilanden gebeurd, en recent in Ter Apel is beschamend en mensonwaardig)
Je gaat die mensen toch niet verwijten dat ze de voor hun beste optie uitkiezen? Lijkt mejuist heelverstandig van die lui.
pi_206327936
@riazop Misschien die mensen niet (hoewel ze wel Dublin negeren) maar wel de asielindustrie die alles voorkauwt.

Maar goed misschien kunnen we wat mensen met de bus naar Bulgarije en Frankrijk sturen bijvoorbeeld. En de veilige landers terugsturen, die landen moet je dwingen dat ze mensen terugnemen.

En verder laat ik het hierbij, want jij pleit voor 80 miljoen inwoners in NL. Dat is totaal niet serieus te nemen wil je het leefbaar houden. Ik woon in het buitengebied, rondom mijn huis zijn akkers en weilanden. Dat heb ik liever dan complete woonwijken.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:57:20 #80
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206328084
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 21:00 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Toen waren we dan ook jager-verzamelaars die elkaar in de weg zaten en lag de wereld nog open.
Maar ook toen waren klimaat veranderingen de oorzaak van het wegtrekken naar andere gebieden

Bedenk dat er al verschillende ijstijden zijn geweet en ook oceanen die 6 meter hoger stonden en 6 meter lager
De middenlandse zee is ontstaan door het doorbreken van een landmassa , idem de zwarte zee, door die super super tsunamie is de rode zee ontstaan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:58:32 #81
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206328095
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 21:15 schreef dennissch het volgende:
@:michaelmoore Nja laat ik Afrika als voorbeeld nemen. Er is daar dan geen oorlog, maar als je amper water hebt is het lastig overleven. Ik snap dat je dan wel moer vluchten om te overleven.
het middenoosten heeft in grote delen ook geen drinkwater meer hoor vooral syrie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:59:32 #82
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206328105
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:43 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Dat is waar, dat zijn allemaal landen waar het aantal werkende vrouwen vrij laag ligt.

Hoe meer vrouwen aan het werk zijn, hoe minder kinderen zei over het algemeen nemen.
valt weinig te nemen, zonder condoom of spiraaltje
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206328212
@michaelmoore Door de oorlog in Syrië of door klimaatverandering? Oprechte vraag.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:19:36 #84
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206328257
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 10:14 schreef dennissch het volgende:
@:michaelmoore Door de oorlog in Syrië of door klimaatverandering? Oprechte vraag.
b

Het een sluit het ander niet uit , zelfs een derde mogelijkheid kan er aan toegevoegd worden als betere toekomstkansen voor het gezin , geen mosterdgas op je knetter en eten voor de kinders en schoon drinkwater
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:53:25 #85
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_206328964
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 09:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar ook toen waren klimaat veranderingen de oorzaak van het wegtrekken naar andere gebieden

Bedenk dat er al verschillende ijstijden zijn geweet en ook oceanen die 6 meter hoger stonden en 6 meter lager
De middenlandse zee is ontstaan door het doorbreken van een landmassa , idem de zwarte zee, door die super super tsunamie is de rode zee ontstaan
Het grote trekken is volgens mij ergens halverwege de laatste ijstijd begonnen, toen de zeespiegel veel lager stond. De Middellandse Zee heeft verschillende keren droog gestaan sinds de sluiting van de Tethys door de botsing van Afrika met Eurazië, maar de laatste (en voorlopig definitieve) doorbraak van de oceaan was 5 of 6 miljoen jaar geleden, lang voordat er mensen waren. Dat gezegd zijnde is klimaatverandering natuurlijk één van de mogelijke redenen waarom mensen migreren, hoewel dat in het Mediterrane gebied, dat in historische tijd steeds droger en kaler is geworden, kennelijk niet zozeer het geval was, tenminste over grote afstanden. Het hoeft dus niet.
pi_206328991
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 09:30 schreef dennissch het volgende:
Ik woon in het buitengebied, rondom mijn huis zijn akkers en weilanden. Dat heb ik liever dan complete woonwijken.
Er is dus ruimte zat in Nederland.!
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:59:43 #87
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206329016
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 11:53 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Het grote trekken is volgens mij ergens halverwege de laatste ijstijd begonnen, toen de zeespiegel veel lager stond. De Middellandse Zee heeft verschillende keren droog gestaan sinds de sluiting van de Tethys door de botsing van Afrika met Eurazië, maar de laatste (en voorlopig definitieve) doorbraak van de oceaan was 5 of 6 miljoen jaar geleden, lang voordat er mensen waren. Dat gezegd zijnde is klimaatverandering natuurlijk één van de mogelijke redenen waarom mensen migreren, hoewel dat in het Mediterrane gebied, dat in historische tijd steeds droger en kaler is geworden, kennelijk niet zozeer het geval was, tenminste over grote afstanden. Het hoeft dus niet.
In de tijd dat er mammoeten op de noordpool rondliepen, was het kennelijk veel en veel warmer op aarde , en was Engeland een flink stuk kleiner, Nederland bestond toen niet

Daarna is de kleine ijstijd gekomen die de Amersfoortse kei hierheen gesleept heeft of dat was Obelix geweest dat kan ook
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206329536
@riazop er is hier idd ruimte zat, en dat wil ik zo houden. Dus niet teveel extra immigratanten, geen irritante en lelijke windturbines etc.

Maar goed jij wil liever NL een en al beton laten worden? Da's jouw mening dan, die ik niet deel. Als ik veel beton wil zien zou ik wel in een stad gaan wonen.
pi_206329572
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 12:58 schreef dennissch het volgende:


Maar goed jij wil liever NL een en al beton laten worden?
Nee hoor. Om te beginnen liever een paar kerncentrales ipv volzetten met windmolens.
pi_206329600
@riazop Kerncentrales ben ik wel voor, vooral omdat het stabiele energieopwekking is.

En dat er her en der een weiland opgeofferd wordt voor woningbouw of andere dingen is te begrijpen. Maar je moet ook begrijpen dat veel mensen in een dorp juist willen wonen vanwege de rust, uitzicht op weilanden en de ruimte. Wij zijn zelf geen boeren, maar wonen wel tussen de boeren. Bewuste keuze dus.
pi_206329603
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 11:56 schreef riazop het volgende:

[..]
Er is dus ruimte zat in Nederland.!
Echter wel bestemd. Elke m2 is bestemd in NL.
pi_206329641
Wat NL betreft is het 'en en'. Ja te veel mensen en de bevolkingsgroei is te hoog (door migratie). We hebben er echter ook geen ruimtelijk beleid bij. Het enige ruimtelijke beleid is "over de schutting gooien van de gemeente". Dit geeft hachelijke situaties. Als je goed landelijk ruimtelijk beleid had was het misschien nog wel te behappen qua leefomgeving maar dat is er niet. Wanprestatie van onze regering natuurlijk. Maar ze worden er nooit op afgerekend.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:16:30 #93
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_206329644
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 11:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
In de tijd dat er mammoeten op de noordpool rondliepen, was het kennelijk veel en veel warmer op aarde , en was Engeland een flink stuk kleiner, Nederland bestond toen niet

Daarna is de kleine ijstijd gekomen die de Amersfoortse kei hierheen gesleept heeft of dat was Obelix geweest dat kan ook
Hmm, nee. Misschien moet je je even inlezen op het onderwerp, want je haalt wat zaken (en periodes) door elkaar.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:33:07 #94
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206329736
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 13:16 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Hmm, nee. Misschien moet je je even inlezen op het onderwerp, want je haalt wat zaken (en periodes) door elkaar.
was het wel obelix dan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:39:59 #95
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_206329766
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 13:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
was het wel obelix dan
Nee, Ellert en Brammert.
pi_206330341
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 13:15 schreef Alpha0 het volgende:
Wat NL betreft is het 'en en'. Ja te veel mensen en de bevolkingsgroei is te hoog (door migratie). We hebben er echter ook geen ruimtelijk beleid bij. Het enige ruimtelijke beleid is "over de schutting gooien van de gemeente". Dit geeft hachelijke situaties. Als je goed landelijk ruimtelijk beleid had was het misschien nog wel te behappen qua leefomgeving maar dat is er niet. Wanprestatie van onze regering natuurlijk. Maar ze worden er nooit op afgerekend.
Dat klopt, en dat komt omdat ze niet zeggen dat ze een plan hebben om de bevolkingssamenstelling drastisch te veranderen met een miljoen+ in tien jaar. Het moet allemaal stiekem, als een een soort natuurkracht gepresenteerd, iets dat hen ook maar overkomt. Dus vanwege dat gehuichel kunnen ze ook geen plan maken, ze kunnen het ook qua infrastrucuur en inteeltbelasting van de zorg niet doorrekenen, want 'op mensen plak je geen bedrag'. En daarom wordt het ook allemaal haastige goedkope bouw die er over een paar decennia niet meer uitziet maar toch duur is vanwege de urgentie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:35:10 #97
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206330955
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 12:58 schreef dennissch het volgende:
@:riazop er is hier idd ruimte zat, en dat wil ik zo houden. Dus niet teveel extra immigratanten, geen irritante en lelijke windturbines etc.

Maar goed jij wil liever NL een en al beton laten worden? Da's jouw mening dan, die ik niet deel. Als ik veel beton wil zien zou ik wel in een stad gaan wonen.
ruimte zat

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 13:10 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Echter wel bestemd. Elke m2 is bestemd in NL.
voor stront te deponeren van varkens en koeien in megastallen

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 15:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat klopt, en dat komt omdat ze niet zeggen dat ze een plan hebben om de bevolkingssamenstelling drastisch te veranderen met een miljoen+ in tien jaar. Het moet allemaal stiekem, als een een soort natuurkracht gepresenteerd, iets dat hen ook maar overkomt. Dus vanwege dat gehuichel kunnen ze ook geen plan maken, ze kunnen het ook qua infrastrucuur en inteeltbelasting van de zorg niet doorrekenen, want 'op mensen plak je geen bedrag'. En daarom wordt het ook allemaal haastige goedkope bouw die er over een paar decennia niet meer uitziet maar toch duur is vanwege de urgentie.
over 10 jaar dan wonen er 25 miljoen mensen in nederland
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 20:06:18 #100
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206332924
quote:
nou dan bouw je die brug toch

maak niet zoveel problemen zou ik zeggen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206333073
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 20:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou dan bouw je die brug toch

maak niet zoveel problemen zou ik zeggen
Deze Rotterdammers denken daar anders over:

De Esch schrikt van plan nieuwe stadsbrug: 'De natuur en onze huizen worden compleet van de kaart geveegd'
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 21:26:19 #102
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206333685
quote:
Tja , zulke dingen gebeuren . een brug is een zaak van algemeen nut

dus weinig aan te doen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206333840
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 21:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Tja , zulke dingen gebeuren . een brug is een zaak van algemeen nut

dus weinig aan te doen
Het is zeker nodig als je vindt dat je binnen de stad met een xx000 inwoners moet groeien. Of het wenselijk is dat je met xx000 inwoners groeit ....
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 21:46:03 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206334011
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 21:36 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Het is zeker nodig als je vindt dat je binnen de stad met een xx000 inwoners moet groeien. Of het wenselijk is dat je met xx000 inwoners groeit ....
het moet , wenselijk doet niet ter zake

algemeen nut gaat voor
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206350686
quote:


Camperbewoners ontmoeten elkaar: 'Dezelfde levensstijl en je leert van elkaar'

Nu het voor veel mensen moeilijk of onmogelijk is om een geschikte en betaalbare woning te vinden, zijn er mensen die kiezen om permanent vanuit een camper te leven. Op een kampeerboerderij in het Zuid-Hollandse Leimuiden kwamen zeven camperbewoners dit weekend bijeen. "Iedereen heeft een beetje dezelfde levensstijl en je leert van elkaar."

Lana van der Reijden (24) woonde in een kleine, slecht onderhouden studentenkamer in Haarlem en besloot het vorig jaar over een andere boeg te gooien. "Ik wilde veel meer buiten zijn en meer van Nederland zien. En ik deed het vanwege de hoge huurkosten."

Haar felblauwe bus zet ze nu steeds op camperplaatsen en campings vanwaar ze met de fiets en het ov naar haar opleiding in Amsterdam reist. In een boekje noteert ze de prijzen - ze besteedt maximaal 15 euro per nacht - en wat ze van een camping vond. "Ik heb weleens staan douchen en dan kwam de koude wind onder de deur vandaan, dat is niet fijn wakker worden." Sindsdien is een verwarmd toiletgebouw een vereiste, zeker in de winter.

Haar huis op wielen verwarmt ze op diesel (anderen doen dit op lpg) en haar vaste lasten bestaan behalve uit kosten voor staplaatsen vooral uit wegenbelasting en verzekeringen. Via een Facebookgroep voor camperbewoners kwam Van der Reijden in contact met anderen met wie ze het 'camperwoonweekend' in Leimuiden hield.

Een van hen moest vanwege een scheiding zijn huis verkopen en wilde meer financiële ruimte hebben dan mogelijk was met een huurhuis. Weer een ander wilde zijn ouderlijk huis verlaten en kon met zijn budget niet op kamers; hij woont in een bestelbusje.

Fulltime reizen na pensioen
"Je bent met gelijkgestemden bij elkaar. Iedereen heeft een beetje dezelfde levensstijl. Dat je dat bij elkaar herkent, vind ik heel leuk", vertelt Van der Reijden. "En je ziet dingen bij anderen binnen waar je van leert. Zoals een campingoven, ik heb al heel lang geen pizza of hartige taart gegeten bijvoorbeeld, maar dat kun je ook maken in een camper."

Bert en Cora Buiter (64 en 65), die een kleurrijk beschilderde bus hebben, zitten naar eigen zeggen in een "transitieperiode". Ze werken beiden ruim veertig jaar in de zorg. Binnenkort gaan ze met pensioen en zetten ze hun huis te koop. "We hebben een eengezinswoning en proberen naar een kleiner huisje te gaan dat minder kost, maar dat is er gewoon niet, het is belachelijk. Nu gaan we fulltime reizen", vertelt Cora.



In Nederland zijn er weinig alternatieve woonvormen voor eenpersoonshuishoudens, zegt Jochem Tolsma, universitair hoofddocent Sociologie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. "Vroeger woonden we met veel meer mensen in een huis, nu zijn huishoudens kleiner."

"Het is krap op de woningmarkt en als enkeling is het lastiger om een woonvorm te vinden waarbij je nog een hypotheek krijgt. Er zijn veel mensen die geen student meer zijn en single, dus die moeten naar alternatieven gaan zoeken."

Lana blijft voorlopig in haar camper wonen, vertelt ze voordat ze de kampeerboerderij in Leimuiden weer verlaat. "Als ik klaar ben met mijn opleiding en wel een betaalbare woning kan krijgen, zal ik wellicht daarvoor kiezen. Maar eigenlijk bevalt dit ook heel goed, ik heb het heel erg naar mijn zin."
pi_206350742
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 21:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Tja , zulke dingen gebeuren . een brug is een zaak van algemeen nut

dus weinig aan te doen
Nee, de bevolking uitbreiden door massa-immigratie is niet van algemeen nut.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 17 oktober 2022 @ 13:14:50 #107
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206350866
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, de bevolking uitbreiden door massa-immigratie is niet van algemeen nut.
Niet aan de orde. De brug daarentegen wel.
pi_206351711
twitter


Wie kijkt er naar?
  maandag 17 oktober 2022 @ 16:22:36 #109
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206353585
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, de bevolking uitbreiden door massa-immigratie is niet van algemeen nut.
Dat maak jij niet uit

ik vind van wel
voor ouderen verzorgen moeten er mensen van buiten binnegehaald worden

quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 14:00 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]

Wie kijkt er naar?
ik
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 17 oktober 2022 @ 16:28:59 #110
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_206353660
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 14:00 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]

Wie kijkt er naar?
Ik heb er naar gekeken. Jammer dat er geen politici aan tafel zaten. Die Jos Wienen is echt een slappe vaatdoek
pi_206353956
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 16:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat maak jij niet uit
quote:
ik vind van wel
voor ouderen verzorgen moeten er mensen van buiten binnegehaald worden
[..]
ik
Dat gebeurt helemaal niet. Er wordt helemaal niemand gehaald, mensen kiezen Nederland en die 750.000 te bouwen woningen die niet voor Nederlanders zijn zijn er echt niet allemaal voor zorgpersoneel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 17 oktober 2022 @ 17:15:38 #112
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206354006
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 16:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat maak jij niet uit

ik vind van wel
voor ouderen verzorgen moeten er mensen van buiten binnegehaald worden
[..]
ik
Ik zou zeggen; zet ze maar aan het werk. Veel succes!
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206354038
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 16:22 schreef michaelmoore het volgende:
voor ouderen verzorgen moeten er mensen van buiten binnegehaald worden
Dat is heel erg, want de meeste alleenstaanden hebben te weinig geld, om zelf een betrouwbare hulp met gevoel en verstand van zaken, te kunnen uitzoeken en inhuren.
  maandag 17 oktober 2022 @ 17:58:39 #114
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206354448
Er zitten nog zat statushouders in de bijstand, zet die eerst maar aan het werk voordat je weer nieuwe groepen binnen haalt.
pi_206366015
Overbevolking + ruimtelijk beleid decentraliseren = |:( :') 8)7 :{w :'( :{ ;( :( :? }:|

quote:
Delft moet besluit nemen over nieuwe woonwijk in industriegebied: 'Het is net niet goed genoeg'



DELFT - Na jaren van onderzoek en overleg neemt de gemeenteraad van Delft dinsdagavond een besluit over de plannen voor een nieuwe woonwijk. Delft wil een woonwijk bouwen midden in het industriegebied aan de Schieoevers. Alle betrokkenen zijn enthousiast over de plannen, maar bedrijven in het gebied maken zich toch grote zorgen. Zij vinden dat er te gehaast een besluit wordt genomen en denken dat er nog fouten in het plan staan, met mogelijk grote gevolgen voor de bedrijven. 'Zeven bedrijven worden nu ingeperkt.'


In het industriegebied aan de oevers van de Schie bevindt zich zware industrie, maar ook creatieve ondernemingen als het evenemententerrein Lijm & Cultuur zijn er te vinden. In de ruimte tussen de industrie wil Delft zo'n 6500 woningen bouwen en ook 2000 banen creëren.

Vanaf het begin is al wel duidelijk dat het niet makkelijk gaat zijn: woningen en zware industrie gaan over het algemeen niet samen, geluidsoverlast was een grote zorg. Om het toch voor elkaar te boksen, krijgen de woningen extra geluidsisolatie en wordt per bedrijf precies vastgelegd hoeveel geluid het mag maken. Dat was een monsterklus, het plan telt daarom ook ruim 6700 pagina's.

'Fouten in plan'
De bedrijven zijn enthousiast over het project, maar kunnen zich niet vinden in het plan dat nu voorligt bij de gemeenteraad. 'Het plan is nog niet helemaal af in onze ogen', zegt Nils Eekhout, voorzitter van Bedrijvenkring Schieoevers (BKS). 'In de huidige plannen zijn er zo'n zeven bedrijven, waaronder twee hele grote, die nu ingeperkt worden. Qua oppervlakte gaat dat om meer dan 50 procent van het gebied.'

De bedrijvenkring vindt dat het plan te haastig is afgerond. Uit een eerste versie zijn afgelopen zomer veel fouten gehaald en BKS vreest dat er nog steeds tegenstrijdigheden en slordigheden in staan. De bedrijven zeggen daarnaast te weinig tijd te hebben gekregen om de duizenden pagina's te lezen: 'Wat zullen we nog tegenkomen als we de tijd hebben om alles te lezen, want dat heb ik nog niet gekund', zei Antoinette Wijffels van Lijm & Cultuur eerder.



Ook is er kritiek van de bedrijven op de nulmeting die de gemeente heeft gedaan. 'Zorgvuldigheid en snelheid, daar maken we ons zorgen over', zegt Eekhout van BKS. De gemeente geeft aan dat als het bestemmingsplan wordt aangenomen door de raad, het in principe niet meer aan te passen is.

Uitstel volgens bedrijven nodig
Bedrijven willen daarom het besluit uitstellen: 'Pak nog twee of drie maanden en dan nog een keer een zienswijze. Dan zal er een veel beter plan liggen.' Een aantal partijen in de gemeenteraad is daar ook voorstander van, maar het ziet er naar uit dat een meerderheid dinsdagavond toch instemt met de plannen.

De gemeente heeft namelijk een forse subsidie gekregen van het Rijk waaraan de voorwaarde zit dat de bouw over een klein jaar moet beginnen. Wordt het plan nu niet aangenomen dan komt die deadline en de subsidie voor de bouwplannen in gevaar. Ambtenaren en de gemeenteraad zijn daarom nog op het laatste moment de plannen aan het verbeteren.

Bedrijven naar de rechter
Raadsleden hopen vooral nog iets te kunnen doen voor Lijm & Cultuur. Het bedrijf organiseert al vijftyien jaar grote en kleine evenementen in en rondom voormalige fabriekshallen, maar zegt nu onterecht met strengere regels te maken te krijgen waardoor de toekomst van een deel van de evenementen onzeker is. 'Daar moeten nieuwe regels voor komen', vindt eigenaresse Antoinette Wijffels.

De kans is daarnaast groot dat bedrijven naar de Raad van State stappen als ze ingeperkt worden door het nieuwe plan voor de Schieoevers. Alle partijen hopen dat met man en macht te voorkomen, gezien iedereen voorstander is van de plannen. De stap naar de rechter zal ook minstens zes maanden vertraging opleveren voordat de gewilde woningen klaar zijn en kan er in het uiterste geval voor zorgen dat het hele plan de prullenbak in kan.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:47:58 #116
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206366045
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 17:45 schreef Alpha0 het volgende:
Overbevolking + ruimtelijk beleid decentraliseren = |:( :') 8)7 :{w :'( :{ ;( :( :? }:|
[..]

idioten , men is erop uit om zo beroerd mogelijk te bouwen

klein, duur en op een rot plek
zijn dat huurwoningen >??

kennelijk wel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206366055
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 17:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
idioten , men is erop uit om zo beroerd mogelijk te bouwen

klein, duur en op een rot plek
zijn dat huurwoningen >??

kennelijk wel
Ja echt hè. Ongelooflijk inderdaad.
pi_206366094
Is er dan ergens op het ministerie een klein lichtje gaan branden?

quote:


'Straat bijbouwen in elk dorp en stad lost woningcrisis op'

Het oplossen van de wooncrisis is haalbaar als er in elk dorp en elke stad een straat wordt bijgebouwd. Tot die conclusie komt het Economisch Instituut voor de Bouw (EIB) in een nieuwe studie.

Het EIB zegt dat kleine groene woonlocaties, dicht aansluitend bij de bestaande bebouwing, een groot verschil kunnen maken. Het onderzoek is uitgevoerd in de provincie Noord-Holland, omdat dat een dichtbevolkte regio is. Het achterliggende idee is: als er in die regio kansen zijn voor woningbouw, dan zal dat in de minderbevolkte provincies ook zo zijn.

Volgens het EIB blijkt dat het geval in Noord-Holland. Het instituut hield zich aan strenge voorwaarden bij de zoektocht naar woningruimte. Zo is er onder meer gekeken naar het bouwen van woningen binnen een straal van 500 meter van bestaande bebouwing. En natuurgebieden vormen geen onderdeel van de zoektocht, enkel landbouwgrond is acceptabel om op te bouwen.

De onderzoekers zijn tot de conclusie gekomen dat er ruimte is voor meer dan 300.000 woningen in de provincie, terwijl het ministerie van Binnenlandse Zaken uitgaat van het bouwen van 200.000 woningen tot en met 2030.

Kijk hier hoeveel nieuwe woningen de provincies willen bouwen:



Probleem is wel dat er geen vraag is naar elke van die 300.000 potentiële woningen, omdat ze bijvoorbeeld op minder gewilde locaties gebouwd zouden worden. Het EIB heeft daarom nog een strengere selectie gemaakt, op basis van de vraag in bepaalde gebieden. Daaruit blijkt dat er perspectief is voor 74.000 woningen, waarbij er vooral veel minder gebouwd wordt in het noorden van de provincie, omdat daar relatief weinig vraag is.

Al met al concludeert het instituut dat de wens van het kabinet - het realiseren van grootschalige woonlocaties in steden - gecombineerd kan worden met de bouw van kleinere woningen in de buurt van bestaande wijken. Dat noemt het EIB "een zeer hoopvolle conclusie".

Voordelen zijn onder meer dat je door het bouwen dicht bij woonwijken gebruik kunt maken van bestaande infrastructuur, en dat volgens het EIB aan de woonwensen van veel mensen zou worden voldaan

'Nederland niet volbouwen'
Het instituut toont zich in het rapport ook kritisch ten opzichte van de plannen van de overheid. Die wil vooral zo veel mogelijk bijbouwen in al dichtbebouwd gebied, om "Nederland niet vol te bouwen". Volgens het EIB wordt er te weinig gekeken naar de groene locaties, omdat er angst bestaat bij de regering om "groene ruimte" op te offeren, terwijl dat in de praktijk niet zo zou hoeven te zijn.

Het kabinet wil ook voornamelijk bouwen op grootschalige locaties, "omdat kleine en middelgrote locaties onvoldoende woningen opleveren om de gewenste aantallen woningen te halen". Het EIB zegt dat je juist naar die kleinere locaties moet kijken, omdat je daar sneller kunt bouwen, met minder risico op vertraging en uitval.

Minister De Jonge voor Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening maakte afgelopen week meer bekend over zijn woningbouwplannen, onder meer hoeveel woningen er in welke provincies moeten worden gebouwd. Over een paar maanden wordt duidelijk op welke plekken er precies zal worden gebouwd.

Het EIB wijst er in een ander nieuw rapport op dat de ambitie van het kabinet om kantoren en andere gebouwen om te zetten in woningen, lastig te realiseren is. Het aantal woningen dat dit oplevert neemt juist af in plaats van toe, omdat er veel complicaties optreden bij de bouw ervan. Het bouwen langs vele dorpen en steden is daarom een snellere oplossing, concludeert het EIB nogmaals.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:00:04 #119
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206366172
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 17:52 schreef Alpha0 het volgende:
Is er dan ergens op het ministerie een klein lichtje gaan branden?
[..]

De provincies willen niet dat er in de dorpen gebouwd wordt , waarvoor hebben we eigenlijk verkiezingen en wat doet die minister van wonen Hugo de Jonge eigenlijk
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206393189
twitter
  donderdag 20 oktober 2022 @ 22:37:57 #121
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206393387
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 22:16 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]

Maken we toch gewoon weer ene nieuw lied ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 18:02:49 #122
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206401462
Iedere gemeente krijgt voortaan ieder jaar een contingent asielzoekers om te huisvesten in een mooie woning

dan is het probleem weer eens over de schutting geflikkerd zoals altijd

https://www.telegraaf.nl/(...)eraad-in-herfstreces
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:35:55 #123
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206409322
https://www.kp.ru/daily/27461.5/4666214/?from=smm

quote:
Het is opmerkelijk dat de premier van Oekraïne, Shmygal, in een interview met de Frankfurter Allgemeine Zeitung letterlijk eiste dat Duitsland dringend raketten voor IRIS-T-luchtverdediging aan Kiev zou leveren en zei dat "letterlijk de dagen tellen".
Men kan zelfs zeggen dat Shmyhal daadwerkelijk een ultimatum aan Berlijn heeft gesteld, zoals de voormalige Oekraïense ambassadeur in Duitsland Melnyk en de huidige president (nog steeds) van Oekraïne Zelensky voor hem deden.

Hij dreigde dat als niet aan deze eis wordt voldaan, Europa zal worden bedekt met zo'n "migratie-tsunami" uit Oekraïne dat de vluchtelingenstroom kinderspeelgoed zal lijken.
Oekraïners, verstoken van licht, water en verwarming, zullen Europa binnenstromen in een stormachtige stroom.
Читайте на WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/daily/27461.5/4666214/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206412588
8)7 8)7 Dat er huizen moeten komen is duidelijk, dat betekent niet dat je je verstand uit het raam moet gooien. |:( |:(


quote:
Door deze steeg moeten 200 auto's, omwonenden wanhopig door plan nieuw wooncomplex


Het steegje waar de auto's doorheen zouden moeten

Als de plannen voor een nieuw wooncomplex in Schiedam-West doorgaan, rijden er straks ruim tweehonderd auto's per dag door een steegje van amper enkele meters breed. Veel te gevaarlijk, stellen omwonenden. Ook omdat hun schuurdeuren naar de steeg toe open gaan en dus zo tegen een rijdende auto kunnen aankomen. Daarnaast maken ze zich zorgen over geluidsoverlast.

Curieus is het op z’n minst te noemen, de voorbereidingen voor de bouw van wooncomplex Het Stadsbad in Schiedam. De woningen moeten komen op de plek waar nu nog het voormalig Sportfondsenbad staat aan de Burgemeester Knappertlaan in Schiedam West. "Op zich een heel interessant plan, maar de manier waarop gaat voor ons bewoners niet werken", stelt Misha Vellinga van de VvE bij SCHIE.

Het Sportfondsenbad ligt ingesloten tussen huizenrijen en heeft maar één ingang. En juist die ene ingang is een probleem. Op impressietekeningen van de architect is te zien dat er een ingang naar de parkeergarage van het appartementencomplex moet komen aan de Bosboomlaan. Als je daar gaat kijken, valt één ding direct op. Het is smal, in het begin en zeker zodra de bocht naar rechts gemaakt moet worden. Dus zoals het er nu bij ligt, kun je alleen met een heel klein autootje bij de parkeergarage komen.


Zo moet het wooncomplex eruit komen te zien

Dat viel de bewoners aan de Bosboomlaan ook direct op bij de plannen. En na het zien van de uitwerking schrokken ze zich een hoedje, vertelt Misha Vellinga.. "Door deze steeg moeten dus 210 auto’s per dag. Dat vinden wij gezien de krappe ruimte veel te gevaarlijk."

Harley Davidson-nachtmerrie
Het steegje is namelijk ook een uitgang voor veel mensen die rond het Sportfondsenbad wonen. “Bewoners hebben hier allemaal schuurtjes waarvan de deur naar de straat open gaat. Iedereen met een brommer en een fiets gaat door dit smalle steegje naar buiten, naast dus die tweehonderd auto’s per dag. Dat wordt gevaarlijk”, verklaart Vellinga.

Daarnaast maken hij en de overige bewoners zich veel zorgen over de geluidsoverlast zodra het complex er staat. "Onze grootste angst is dat er iemand met een Harley Davidson-motor gaat wonen. Het galmt hier enorm en iedereen slaapt aan de achterkant. Veel huizen hebben enkel glas. Als iemand hier met een scooter doorheen rijdt, hoort iedere bewoner dat al. Moet je nagaan als dat een motor is."


Het steegje waar de auto's doorheen zouden moeten

Pand ernaast gekocht
Met een beetje fantasie zou je nu met een kleine auto zoals een Smart of een Toyota Aygo nog wel door het steegje kunnen. Maar zodra de auto groter is, wordt het heel moeilijk. Projectontwikkelaar Steenstraat heeft daar wat op verzonnen. Ze hebben namelijk het pand gekocht waarvan de tuin de doorgang grotendeels blokkeert. Probleem opgelost, toch?

Volgens Vellinga zeker niet, want in de ledenvergadering van de VvE, waar het huis van de projectontwikkelaar onder valt, is het plan om de tuin in te korten na een stemming geblokkeerd. "Op de tuin rust appartementsrecht, en daar gaat de VvE over. En wij hebben als VvE daar tegen gestemd." Over de aankoop van het pand waren de bewoners sowieso niet zo te spreken. De aankoop ging volgens hem namelijk in het geniep.

"De bewoners die het verkochten mochten niet tegen de VvE zeggen aan wie ze het verkochten. Pas bij de notaris moesten we erachter komen dat dat aan deze projectontwikkelaar was", legt Vellinga uit.

Na het besluit van de VvE was de kous nog niet af. Steenstraat stapte naar de rechter. "En daar zijn ze in het ongelijk gesteld." Overigens is Steenstraat wel voornemens om in hoger beroep te gaan tegen de beslissing van de kantonrechter. "Dat hebben ze nog niet gedaan, maar dat hebben ze mondeling wel toegezegd."

Niet tegen het project
En dus ligt het proces rondom de toegangsweg naar de parkeergarage van het appartementencomplex stil. Er moet immers gewacht worden op het hoger beroep bij de rechter. Vellinga wil overigens benadrukken dat ze niet tegen het project zijn, maar dat er een andere oplossing moet komen. "We hebben al onze bezwaren aangegeven, maar daar gebeurt niks mee. Maar zolang zij niet bewegen, zien wij niet in waarom we dingen moeten toezeggen waar we niet achter staan."

SCHIE heeft ontwikkelaar Steenstraat gevraagd om een reactie. Deze hebben zij tot op heden nog niet gegeven.
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:00:22 #125
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206412893
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 20:36 schreef Alpha0 het volgende:
8)7 8)7 Dat er huizen moeten komen is duidelijk, dat betekent niet dat je je verstand uit het raam moet gooien. |:( |:(

[..]

als we maar niet in het groen gaan bouwen he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206413037
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, de bevolking uitbreiden door massa-immigratie is niet van algemeen nut.
Sukkel, je moet eens andere stokpaardjes berijden.. De plaat blijft hangen..
Ben je PVV stemmer, want de PVV geeft ook de buitenlanders overal de schuld van..
pi_206413063
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 17:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
[..]
Dat gebeurt helemaal niet. Er wordt helemaal niemand gehaald, mensen kiezen Nederland en die 750.000 te bouwen woningen die niet voor Nederlanders zijn zijn er echt niet allemaal voor zorgpersoneel.
Denk je nou echt dat er 750.000 woningen gebouwd gaan worden die ALLEMAAL naar Buitenlanders gaan? Wat the fuck did i net read?
pi_206413467
quote:
Kun je wel begrijpend lezen? Dit is geen bedreiging maar een logische oorzaak en gevolg wat de Oekraïner zegt. ALS Oekraïne verliest dan komen er miljoenen Oekraïners deze kant op. Dus moet Duitsland leveren, om ervoor te zorgen dat Oekraine niet verliest.

Op deze manier ontstaan dus wappie complottheorieen. Lezen en lezen is 2.
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:38:44 #129
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206413489
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 21:36 schreef Kerel1973 het volgende:

[..]
Kun je wel begrijpend lezen? Dit is geen bedreiging maar een logische oorzaak en gevolg wat de Oekraïner zegt. ALS Oekraïne verliest dan komen er miljoenen Oekraïners deze kant op. Dus moet Duitsland leveren, om ervoor te zorgen dat Oekraine niet verliest.

Op deze manier ontstaan dus wappie complottheorieen. Lezen en lezen is 2.
ja nou en

Tuurlijk gaat de USA actief deelnemen in de oorlog , dat is al bekend , heeft niets met miljoene oekrainers te maken

Dat MOET voor de winter klaar zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206413514
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 21:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja nou en

Tuurlijk gaat de USA actief deelnemen in de oorlog , dat is al bekend , heeft niets met miljoene oekrainers te maken
Moeilijk om te discussieren nu.. Ik reageer op jouw schrijven, je doet alsof de Oekrainer iemand bedreigd heeft. Alsof zij die vluchtelingen zouden sturen.. Maar het is gewoon uitleggen van de gevolgen van het verlies van de oorlog.
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:41:44 #131
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206413535
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 21:40 schreef Kerel1973 het volgende:

[..]
Moeilijk om te discussieren nu.. Ik reageer op jouw schrijven, je doet alsof de Oekrainer iemand bedreigd heeft. Alsof zij die vluchtelingen zouden sturen.. Maar het is gewoon uitleggen van de gevolgen van het verlies van de oorlog.
Die oorlog mag niet verloren worden , dat is bekend, en het moet voor de winter gedaan zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206413711
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 21:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Die oorlog mag niet verloren worden , dat is bekend, en het moet voor de winter gedaan zijn
Zucht, is het nou niet duidelijk? Het is geen dreiging van die Oekrainer maar een waarschuwing. Maar ga maar weer doelpalen verschuiven.
pi_206414343
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 21:09 schreef Kerel1973 het volgende:

[..]
Sukkel, je moet eens andere stokpaardjes berijden.. De plaat blijft hangen..
Ben je PVV stemmer, want de PVV geeft ook de buitenlanders overal de schuld van..
Jij denkt zo een goede discussie te beginnen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:52:42 #134
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206414665
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 21:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja nou en

Tuurlijk gaat de USA actief deelnemen in de oorlog , dat is al bekend , heeft niets met miljoene oekrainers te maken

Dat MOET voor de winter klaar zijn
Niks moet
pi_206414692
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 22:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Jij denkt zo een goede discussie te beginnen?
met jou niet.. Hoe een mens ook begint, met extreem rechts kun je geen goede discussie beginnen...

Maar kom op, in welk universum denk je dat er 750.000 woningen gebouwd gaan worden voor asielzoekers? De regering weet wel beter _O-
pi_206415179
The Greatest Shortcoming of the Human Race Is Man’s Inability To Understand the Exponential Function

  zondag 23 oktober 2022 @ 08:06:55 #137
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206416977
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 21:53 schreef Kerel1973 het volgende:

[..]
Zucht, is het nou niet duidelijk? Het is geen dreiging van die Oekrainer maar een waarschuwing. Maar ga maar weer doelpalen verschuiven.
waarschuwing doet er niet toe, die oorlog moet voor de winter klaar zijn
en de US gaat nu actief zich er mee bemoeien

niet de NATO
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 23 oktober 2022 @ 08:07:58 #138
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206416979
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 22:52 schreef xzaz het volgende:

[..]
Niks moet
jawel moet ,, anders gaan er miljoenen mensen dood of / en komen naar europa
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 23 oktober 2022 @ 08:10:37 #139
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206416987
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 23:28 schreef tjoptjop het volgende:
The Greatest Shortcoming of the Human Race Is Man’s Inability To Understand the Exponential Function

De oorzaak van de bevolkingsgroei hier is de klimaat opwarming als niet nu, dan wel vanaf nu

Nederland gaat naar de 30 miljoen inwoners VOOR 2030

twee jaar terug wkwamen er 100.000 bij het jaar hiervoor 150.000 inwoners dit jaar worden het er 200.000
over drie jaarr zijn het er 500.000 per jaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206434417
twitter
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 07:30:37 #141
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206440034
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 16:23 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
Ik geloof niet meer dat dit niet opzettelijk en bewust is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206440048
Ik las dat Pfizer met MRNA technieken nu succesvol is met een preventief kanker medicijn.

Sociaal geaccepteerd fantastisch nieuws natuurlijk.

Maar wanneer ik er over nadacht, was het niet zo’n feest. Ten eerste nog meer macht naar farmaceuten.
Maar als je doordenkt, en verder spoelt naar +50jaar? Enorm veel oude broze mensen. Vernieling van de goede genen van mensen. De ondergang van de gezonde mens.

Juist onze sterke genen als Europeanen, geselecteerd in harde tijden, maakt ons zo’n sterk volk.
Haal dat weg en er blijft een slap zooitje over
Vakman pur sang
pi_206441271
quote:
De grootste zes studentensteden van Nederland waarschuwen dat ze de huisvestingsproblematiek van studenten niet alleen kunnen oplossen met nieuwbouw. Ze willen onder meer een rem op de instroom van internationale studenten.

Volgens de zogenoemde G6-gemeenten – de zes grote studentensteden Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Rotterdam en Utrecht - “valt er niet op te bouwen” tegen het groeiende aantal internationals. De streefgetallen voor nieuwbouw in het Landelijk Actieplan Studenthuisvesting 2022-2030, dat in september werd gepresenteerd, kunnen de meeste gemeenten niet realiseren, schrijven ze, gezien de enorme huisvestingsbehoefte van ook andere doelgroepen.

De zes gemeenten vragen de minister van OCW om instrumenten waarmee het hoger onderwijs de almaar groeiende instroom van internationale studenten kan reguleren. Van de minister voor Volkshuisvesting willen ze dat hij de regels voor woningwaardering en huurtoeslagen aanpast. Als ook de bewoners van onzelfstandige kamers huurtoeslag krijgen, kunnen de huurprijzen omhoog zodat nieuwbouw van deze kamers aantrekkelijker wordt. (HOP, HC)
https://www.delta.tudelft.nl/short-news
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:59:32 #145
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206442079
quote:
'Afspraken maken' is met dat soort bananenrepublieken niet genoeg, je moet ze gewoon met harde hand dwingen en aanpakken.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:36:24 #146
414785 sirdanilot
pi_206442493
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 07:38 schreef Lospedrosa het volgende:


Juist onze sterke genen als Europeanen, geselecteerd in harde tijden, maakt ons zo’n sterk volk.
Haal dat weg en er blijft een slap zooitje over
Ok Adolf
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:54:54 #147
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206442644
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:36 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ok Adolf
Hij had het niet over jou toen hij het over sterke genen had.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:00:06 #148
414785 sirdanilot
pi_206442689
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:54 schreef LXIV het volgende:

[..]
Hij had het niet over jou toen hij het over sterke genen had.
Klopt alle mensen met een beperking zoals ik gewoon in het kamp stoppen, opgeruimd staat netjes ^O^

Kan het nou gewoon weer on-topic over overbevolking gaan ipv de superioriteit van het Arische ras? Bij voorbaat dank.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206443144
quote:
Ah, geen buitenlanders maar "internationals", de academische expat :D
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:32:38 #150
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206443328
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 16:23 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
Zelf ook mn steentje aan bijgedragen :7
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206443900
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 07:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik las dat Pfizer met MRNA technieken nu succesvol is met een preventief kanker medicijn.

Sociaal geaccepteerd fantastisch nieuws natuurlijk.

Maar wanneer ik er over nadacht, was het niet zo’n feest. Ten eerste nog meer macht naar farmaceuten.
Maar als je doordenkt, en verder spoelt naar +50jaar? Enorm veel oude broze mensen. Vernieling van de goede genen van mensen. De ondergang van de gezonde mens.

Juist onze sterke genen als Europeanen, geselecteerd in harde tijden, maakt ons zo’n sterk volk.
Haal dat weg en er blijft een slap zooitje over
Met die broosheid valt het ook wel mee
quote:
Bij de NAVO maken piloten minstens 180 vlieguren per jaar. De Russen komen vaak niet verder dan 60 tot 70 uur per jaar. Een enorm verschil."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ten-soechoj-irkoetsk
pi_206447321
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 08:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De oorzaak van de bevolkingsgroei hier is de klimaat opwarming als niet nu, dan wel vanaf nu

Nederland gaat naar de 30 miljoen inwoners VOOR 2030

twee jaar terug wkwamen er 100.000 bij het jaar hiervoor 150.000 inwoners dit jaar worden het er 200.000
over drie jaarr zijn het er 500.000 per jaar
Als je dit gelooft ben je niet goed bij je hoofd...

We zitten nu tegen de 18 miljoen, en het is al einde 2022 he. Tenminste, in dit deel van Nederland wel.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 22:14:09 #153
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206448529
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 20:34 schreef Kerel1973 het volgende:

[..]
Als je dit gelooft ben je niet goed bij je hoofd...

We zitten nu tegen de 18 miljoen, en het is al einde 2022 he. Tenminste, in dit deel van Nederland wel.
juist , ik denk dat we in 2025 al op de 19 miljoen zitten en 2030 met 200.000 inwoners per jaar
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ing/bevolkingsteller
quote:
Hoeveel inwoners heeft Nederland in 2025?
De bevolking van Nederland blijft de komende vijftig jaar naar verwachting groeien, tot 20,6 miljoen inwoners in 2070.

Naar verwachting bereikt het inwonertal in 2025 de 18 miljoen en in 2036 de 19 miljoen.
De bevolking groeit vooral door migratie en een stijgende levensduur.

In 2050 is een kwart van de bevolking 65 jaar of ouder.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206449014
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
juist , ik denk dat we in 2025 al op de 19 miljoen zitten en 2030 met 200.000 inwoners per jaar
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ing/bevolkingsteller
[..]

Wat is het nou? Want elders stelde je dat VOOR 2030 er al 30 miljoen zouden zijn.

quote:
Nederland gaat naar de 30 miljoen inwoners VOOR 2030
Dit was jouw citaat dat ik quote..

Dus weet je het zelf wel of toch maar niet?
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:22:43 #155
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206449394
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:45 schreef Kerel1973 het volgende:

[..]
Wat is het nou? Want elders stelde je dat VOOR 2030 er al 30 miljoen zouden zijn.

Dat denk ik inderdaad

de klimaatvluchtelingen zullen exponentioneel hierheen komen , naar het noorden waar zoet water is

Dan zuillen er 500.000 per jaar binnen gaan komen, met dank aan het internet

men weet alles als ze binnenkomen en ook hoe het te financieren , via Turkije en Bulgarije
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206449508
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 23:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat denk ik inderdaad

de klimaatvluchtelingen zullen exponentioneel hierheen komen , naar het noorden waar zoet water is

Dan zuillen er 500.000 per jaar binnen gaan komen, met dank aan het internet

men weet alles als ze binnenkomen en ook hoe het te financieren , via Turkije en Bulgarije
Allemaal wishfull thinking, zonder bewijs. CBS wijst er op dat we in 2025 pas op 19 miljoen zitten. En dan kunnen er nooit in 2030 al 30 miljoen inwoners zijn. Dus je loopt mensen ongerust te maken voor niks.. Tevens kan in 2025 de oorlog voorbij zijn in Oekraine. Dan gaan alle vluchtelingen van hier naar daar om daar op te bouwen. Dan kan Oekraine nog wel wat vluchtelingen gebruiken omdat ze met een vrouwen overschot zitten, vanwege de doden onder de mannelijke bevolking. Winwin.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:40:45 #157
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206449531
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 23:37 schreef Kerel1973 het volgende:

[..]
Allemaal wishfull thinking, zonder bewijs. CBS wijst er op dat we in 2025 pas op 19 miljoen zitten. En dan kunnen er nooit in 2030 al 30 miljoen inwoners zijn. Dus je loopt mensen ongerust te maken voor niks.. Tevens kan in 2025 de oorlog voorbij zijn in Oekraine. Dan gaan alle vluchtelingen van hier naar daar om daar op te bouwen. Dan kan Oekraine nog wel wat vluchtelingen gebruiken omdat ze met een vrouwen overschot zitten, vanwege de doden onder de mannelijke bevolking. Winwin.
CBS heeft het al 20 jaar mis, die wist in 2010 nog te melden dat de Nederlandse bevolking zou gaan krimpen naar 12 miljoen

ik zeg de klimaatverandering zal mensen miljoen hierheen doen komen en uitgeprocedeerd maakt ze helemaal niets uit
Zwart werk zat in garages en tuinbouw

Ik zeg dit jaar halen we de 18 miljoen al , PBL zegt 2025 , ik zeg in 2030 wonene er 30 miljoen mensen in nederland
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206449616
Eigenlijk zouden ze mensen zonder kinderen een belastingkorting moeten geven op alles.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 06:53:06 #159
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206450289
https://www.telegraaf.nl/(...)een-halve-appeltaart
*O* *O* 8)7 8)7 _O- _O- _O- _O-
quote:
Trekken filmpjes op 'luxe' cruiseferry meer asielzoekers? '

Ze vreten een halve appeltaart'
Door VALENTIJN BARTELS EN NIELS RIGTER

05 okt. 2022 in BINNENLAND
AMSTERDAM - Het is lastig te zeggen of de filmpjes vanaf de 'luxe' noodopvang op de cruiseferry in Velsen andere migranten aanzet om naar Nederland te komen.

De ophef is er niet minder om. De VVD pleit opeens voor versobering van de opvang.
https://www.telegraaf.nl/(...)sielopvang-geen-goed

quote:
Ze vreten een halve appeltaart als dessert.
Na een diner met vlees, aardappelen, rijst en verschillende soorten groenten. Op onze kosten
.

quote:
Terwijl Nederlandse gezinnen met kinderen maaltijden overslaan en hun boodschappen niet meer kunnen betalen. SCHANDE!"
quote:
'Het is geen cruiseschip!
Het is een ferry!' Tijdens de rondleiding voor journalisten op 'asielschip' Silja Europa beklemtoonde de locatiemanager van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) dat de noodopvang in Velsen heus geen toonbeeld van weelde is.
De cruiseferry, een veer met de luxe van een cruiseschip, biedt gedurende zes maanden vooral bed, bad en brood voor duizend asielzoekers, zo was de boodschap.
Ja, er is een huisarts aan boord en de kinderen kunnen naar school in Heemskerk.
Er is een 100 man sterke bemanning om de machines te bedienen, het linnengoed te wassen en driemaal daags een maaltijd te verzorgen in het buffetrestaurant. Er is wifi, maar niet in de hutten.


[ Bericht 39% gewijzigd door michaelmoore op 26-10-2022 16:54:50 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206454877
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 06:53 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)een-halve-appeltaart
*O* *O* 8)7 8)7 _O- _O- _O- _O-
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)sielopvang-geen-goed
[..]
'Het is geen cruiseschip!
Het is een ferry!' Tijdens de rondleiding voor journalisten op 'asielschip' Silja Europa beklemtoonde de locatiemanager van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) dat de noodopvang in Velsen heus geen toonbeeld van weelde is.
De cruiseferry, een veer met de luxe van een cruiseschip, biedt gedurende zes maanden vooral bed, bad en brood voor duizend asielzoekers, zo was de boodschap.
Ja, er is een huisarts aan boord en de kinderen kunnen naar school in Heemskerk.
Er is een 100 man sterke bemanning om de machines te bedienen, het linnengoed te wassen en driemaal daags een maaltijd te verzorgen in het buffetrestaurant. Er is wifi, maar niet in de hutten.
[/quote]

Wat een heerlijke Telegraaf kop weer :') :D
  woensdag 26 oktober 2022 @ 16:55:35 #161
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206455848
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 15:31 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Wat een heerlijke Telegraaf kop weer :') :D
[/quote]
ik vind het wel goed verzorgd, war kan ik dat boeken?
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 27 oktober 2022 @ 06:56:01 #162
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206463086
https://www.telegraaf.nl/(...)-harder-dan-verwacht


voor 2025 hebben we 20 miljoen inwoners
quote:
Nederlandse bevolking groeit veel harder dan verwacht

Door VALENTIJN BARTELS

Updated Vandaag, 00:02
Vandaag, 00:01 in BINNENLAND
AMSTERDAM - De Nederlandse bevolking groeit veel harder dan verwacht. In plaats van een bevolkingsomvang van krap 17,6 miljoen die voor eind dit jaar was voorzien, telt Nederland inmiddels 17,8 miljoen inwoners.
De groei komt grotendeels voor rekening van immigratie.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206463137
Een plus van 200.000 mensen... :')
  donderdag 27 oktober 2022 @ 07:27:53 #164
22565 asco
Los in deze tent
pi_206463146
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 06:56 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-harder-dan-verwacht

voor 2025 hebben we 20 miljoen inwoners
[..]
[ afbeelding ]
"Zolang er geen fundamentele verandering komt in het migratiebeleid, zullen de migratiecijfers records blijven breken.”

Dat dus.

En de bevolking maar opzadelen met allerlei verboden en belastingen om onmogelijke doelstellingen te halen, echt tyfusstraal gewoon op.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 07:51:25 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206463203
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 06:56 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-harder-dan-verwacht

voor 2025 hebben we 20 miljoen inwoners
[..]
[ afbeelding ]
Ik vraag me af of het CBS nu zo incompetent is wanneer ze telkens de toekomstige immigratie (veel) te laag inschatten, of dat het politiek is en ze de mensen niet mogen verontrusten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 07:52:03 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206463208
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 07:27 schreef asco het volgende:

[..]
"Zolang er geen fundamentele verandering komt in het migratiebeleid, zullen de migratiecijfers records blijven breken.”

Dat dus.

En de bevolking maar opzadelen met allerlei verboden en belastingen om onmogelijke doelstellingen te halen, echt tyfusstraal gewoon op.
De mensen willen geen verandering in het migratiebeleid, want ze blijven telkens weer op dezelfde partijen stemmen die de immigratie tot ongekende hoogte opjagen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206463367
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 06:56 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-harder-dan-verwacht


voor 2025 hebben we 20 miljoen inwoners
[..]
[ afbeelding ]
Tijd om zelf een andere kant op te gaan.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 08:56:28 #168
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206463486
Meer meer meeeeeeeeeeer.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 09:52:29 #169
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_206463901
Tering :{
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_206463922
Dat wordt voorlopig nog geen eigen huisje voor veel Nederlanders.

[ Bericht 11% gewijzigd door Houtenbeen op 27-10-2022 10:03:18 ]
pi_206463995
quote:
Bevolking eerste negen maanden van 2022 fors gegroeid door immigratie

De Nederlandse bevolking is in de eerste negen maanden van dit jaar fors gegroeid, met zo'n 191.000 inwoners. Dat zijn er ruim twee keer zoveel als in dezelfde periode vorig jaar, blijkt uit nieuwe cijfers van het Centraal Bureau van de Statistiek. Begin deze maand telde Nederland bijna 17,8 miljoen inwoners.

Tijdens de eerste drie maanden van dit jaar kwamen in totaal kwamen 318.000 mensen naar Nederland. Die groei is vooral het gevolg van immigratie, er werden namelijk minder kinderen geboren.

Oekraïners maakten ongeveer een derde van de groep immigranten uit. Vooral tijdens de eerste drie maanden na de Russische inval kwamen veel Oekraïners naar Nederland. De meesten van hen vestigden zich in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Almere.

Ook schreven relatief meer mensen uit India, Turkije, Syrië en Afghanistan zich in bij een Nederlandse gemeente.

Niet alle immigranten die naar Nederland komen, blijven hier ook. Met name in het derde kwartaal van dit jaar vertrokken er ook weer veel mensen, volgens het CBS gaat het deels om vluchtelingen uit Oekraïne.

Relatief minder geboortes
Verder constateert het CBS dat het aantal geboortes in de eerste negen maanden is afgevlakt. Vorig jaar was er nog sprake van een 'coronababyboom' - er werden in tien jaar niet zo veel baby's geboren als vorig jaar - maar aan die groei lijkt nu een einde gekomen te zijn. Tegelijk was de sterfte naar verhouding hoog.
pi_206464022
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 10:02 schreef Alpha0 het volgende:

Tijdens de eerste drie maanden van dit jaar kwamen in totaal kwamen 318.000 mensen naar Nederland. Die groei is vooral het gevolg van immigratie, er werden namelijk minder kinderen geboren.
Dat is in 3 maanden een stad als Utrecht erbij ;(
  donderdag 27 oktober 2022 @ 10:10:24 #173
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206464068
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 09:54 schreef Houtenbeen het volgende:
Dat wordt voorlopig nog geen eigen huisje voor veel Nederlanders.
Wat een gaaf land.
pi_206464909
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 10:02 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Haha, ik heb hier geregeld op FOK! moeten lezen dat het er maar een handjevol per jaar waren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206465037
Dit is simpelweg onhoudbaar. Waar gaan al deze mensen wonen, naar de dokter, naar school, naar de kinderopvang?

Nederland is volledig verstopt geraakt. Onze samenleving en infrastructuur kunnen dit niet aan. Ik snap niet dat dit niet een veel groter thema is. Hier moet gewoon een debat over mogelijk zijn zonder dat er meteen racisme geroepen wordt. Niemand realiseert zich dat Nederland in 2050 een totaal ander land zal zijn dan nu.

En het is tijd dat andere EU-landen eens hun verantwoordelijkheid nemen hierin. Denemarken heeft in een jaar evenveel instroom als wij in een week.

[ Bericht 4% gewijzigd door Spablauw214 op 27-10-2022 12:25:47 ]
  donderdag 27 oktober 2022 @ 12:20:03 #176
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_206465237
300.000. bizar
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  donderdag 27 oktober 2022 @ 12:21:39 #177
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206465257
Een bepaalde mate van drukte valt me tegenwoordig wel op.

Al moet daar wel bij opgemerkt worden dat ik in een bovengemiddeld witte omgeving woon, ver buiten de Randstad. Maar ook dan merk je dat je op straat meer uit moet kijken.

Mensen lijken wat 'uithuiziger' te zijn sinds corona: meer plezierfietsers- en wandelaars. Veel meer hondenbezitters ook (en die beesten moeten er ook weleens uit). Dat zou best onderdeel kunnen zijn van wat ik hier zie.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 12:26:14 #178
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206465301
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 12:21 schreef Eightyone het volgende:
Een bepaalde mate van drukte valt me tegenwoordig wel op.

Al moet daar wel bij opgemerkt worden dat ik in een bovengemiddeld witte omgeving woon, ver buiten de Randstad. Maar ook dan merk je dat je op straat meer uit moet kijken.

Mensen lijken wat 'uithuiziger' te zijn sinds corona: meer plezierfietsers- en wandelaars. Veel meer hondenbezitters ook (en die beesten moeten er ook weleens uit). Dat zou best onderdeel kunnen zijn van wat ik hier zie.
Veel coronahonden he, en andere huisdieren. Veel zijn helaas ook weer gedumpt na corona...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206465317
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 12:21 schreef Eightyone het volgende:
Een bepaalde mate van drukte valt me tegenwoordig wel op.

Al moet daar wel bij opgemerkt worden dat ik in een bovengemiddeld witte omgeving woon, ver buiten de Randstad. Maar ook dan merk je dat je op straat meer uit moet kijken.

Mensen lijken wat 'uithuiziger' te zijn sinds corona: meer plezierfietsers- en wandelaars. Veel meer hondenbezitters ook (en die beesten moeten er ook weleens uit). Dat zou best onderdeel kunnen zijn van wat ik hier zie.
Op de weg en in het ov is het ook fors drukker. Een weekendje weg in eigen land is amper meer te betalen doordat de vraag het aanbod ver overstijgt. Ik woon in een bosrijke omgeving, zeker in de zomer merkte je echt dat het drukker was met fietsers, wandelaars en van die gehuurde elektrische scooters overal.
pi_206465320
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 06:56 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-harder-dan-verwacht

voor 2025 hebben we 20 miljoen inwoners
[..]
[ afbeelding ]
Maar nog steeds geen 30 miljoen in 2030. Iets wat jij al die tijd roeptoetert.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 12:31:56 #181
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206465354
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 12:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Op de weg en in het ov is het ook fors drukker. Een weekendje weg in eigen land is amper meer te betalen doordat de vraag het aanbod ver overstijgt. Ik woon in een bosrijke omgeving, zeker in de zomer merkte je echt dat het drukker was met fietsers, wandelaars en van die gehuurde elektrische scooters overal.
Die elektrische scooters waar complete volksstammen mee over de Veluwe scheuren in de zomer zijn echt aids.
pi_206465528
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 12:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die elektrische scooters waar complete volksstammen mee over de Veluwe scheuren in de zomer zijn echt aids.
Ja. Net als die aso’s met keiharde muziek op hun boot. Hier op de randmeren is het echt vergeven van de tokkies met boten :')
pi_206465817
twitter


Er zijn bijna 150 opvangplekken voor asielzoekers in Nederland.

Tel daarbij op de wet die aanstaande is waardoor gemeenten met hechte gemeenschappen verplicht een AZC in hun achtertuin krijgen, plus de bevoegdheid om leegstand te vorderen zodat er asielzoekers gedumpt kunnen worden, en het beeld is klaarhelder. De omvolking van Nederland zal niet gestopt worden, maar zal verder escaleren.

Net zolang tot er niks van Nederland over is. Ik wil niet weten hoe Nederland er over een aantal decennia uit komt te zien. Een multiculturele hellhole waar autochtonen in de verdrukking geraakt zijn en de enige bescherming en saamhorigheid nog te vinden is in hun beveiligde gated communities.

Het moge duidelijk zijn dat het kabinet-Rutte bewust bezig is de Nederlandse samenleving middels massa-immigratie te ontwrichten. Vandaar dat de VVD Eric van der Burg als staatssecretaris naar voren heeft geschoven ("Hoe meer asielzoekers. hoe beter").
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 13:50:16 #184
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206466063
De samenleving begint er ook niet leuker op te worden.

Hoe vaak ik hier in Rotterdam agressie meemaak vanuit de auto.. Vooral door immigrantenvolk die vinden dat ze overal voor mogen gaan, zelfs als ze door een eenrichtingsstraat komen, vinden ze dat jij maar mooi aan de kant mag gaan.

Hoe vaak ik wangedrag heb gezien in de stoptrein tussen Rotterdam Zuid en Dordrecht...

Ik vraag mij ook verder af wat deze massa immigratie nou voor voordelen heeft aan de huidige bewoners van Nederland.

Er worden nauwelijks huizen bijgebouwd door allerlei problemen, waardoor je voor een rijtjeshuis in Utrecht al makkelijk 800.000 kwijt bent..

Overal waar je komt is het druk, zelfs in natuurgebieden ben je eigenlijk nooit meer alleen..


Nederland vanuit de auto is al helemaal verpest, met grote distributiecentrums, mega windmolenparken, oneindige vinexwijken, brede wegen en knooppunten, zonnepanelen, het oude polderlandschap verdwijnt in rap tempo.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 13:54:01 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206466098
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 13:50 schreef BMW1993 het volgende:
De samenleving begint er ook niet leuker op te worden.

Hoe vaak ik hier in Rotterdam agressie meemaak vanuit de auto.. Vooral door immigrantenvolk die vinden dat ze overal voor mogen gaan, zelfs als ze door een eenrichtingsstraat komen, vinden ze dat jij maar mooi aan de kant mag gaan.

Hoe vaak ik wangedrag heb gezien in de stoptrein tussen Rotterdam Zuid en Dordrecht...

Ik vraag mij ook verder af wat deze massa immigratie nou voor voordelen heeft aan de huidige bewoners van Nederland.

Er worden nauwelijks huizen bijgebouwd door allerlei problemen, waardoor je voor een rijtjeshuis in Utrecht al makkelijk 800.000 kwijt bent..

Overal waar je komt is het druk, zelfs in natuurgebieden ben je eigenlijk nooit meer alleen..

Nederland vanuit de auto is al helemaal verpest, met grote distributiecentrums, mega windmolenparken, oneindige vinexwijken, brede wegen en knooppunten, zonnepanelen, het oude polderlandschap verdwijnt in rap tempo.
Nederland wordt gerund als een BV die vooral veel geld moet opleveren voor de EU en voor het grootkapitaal. Dat er toevallig ook nog mensen wonen die dat prettig willen blijven doen, ook hun kinderen en kleinkinderen, is bijzaak geworden.
pi_206466139
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 13:50 schreef BMW1993 het volgende:
De samenleving begint er ook niet leuker op te worden.

Hoe vaak ik hier in Rotterdam agressie meemaak vanuit de auto.. Vooral door immigrantenvolk die vinden dat ze overal voor mogen gaan, zelfs als ze door een eenrichtingsstraat komen, vinden ze dat jij maar mooi aan de kant mag gaan.

Hoe vaak ik wangedrag heb gezien in de stoptrein tussen Rotterdam Zuid en Dordrecht...

Ik vraag mij ook verder af wat deze massa immigratie nou voor voordelen heeft aan de huidige bewoners van Nederland.

Er worden nauwelijks huizen bijgebouwd door allerlei problemen, waardoor je voor een rijtjeshuis in Utrecht al makkelijk 800.000 kwijt bent..

Overal waar je komt is het druk, zelfs in natuurgebieden ben je eigenlijk nooit meer alleen..


Nederland vanuit de auto is al helemaal verpest, met grote distributiecentrums, mega windmolenparken, oneindige vinexwijken, brede wegen en knooppunten, zonnepanelen, het oude polderlandschap verdwijnt in rap tempo.
Ik zie jou het vaker over je woonplaats Rotterdam hebben en de overlast/ergernis die je hiervan ervaart. Waarom vertrek je niet uit Rotterdam, naar bijvoorbeeld Brabant, het Oosten of het Noorden. Daar is het (nog) leefbaar en Nederlands.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_206466326
"Vijftien miljoen mensen op het hele kleine stukje aarde".
Inmiddels is het al twintig procent maar.
pi_206466411
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 14:20 schreef Idisrom het volgende:
"Vijftien miljoen mensen op het hele kleine stukje aarde".
Inmiddels is het al twintig procent maar.
Ik vond 15 miljoen al veel te veel.
pi_206467269
Wat mij stoort is dat immigratie als een natuurfenomeen wordt gepresenteerd. Iets wat er nu eenmaal is en waar niks aan te doen valt. Dat is een groot misverstand. Het vluchtelingenverdrag is ooit gesloten om mensen te helpen die voor een bedenkelijk regime wilden vluchten. Niet om een volksverhuizing te faciliteren.

Maar we hebben hier zelf een enorme honeypot neergezet en gaan nu verbaasd lopen doen dat daar veel mensen op af komen die nooit iets gaan bijdragen aan onze economie.

Het debat hierover wordt al decennia onmogelijk gemaakt door racismeroepende politieke partijen en als wetenschapper verklede activisten zoals Leo Lucassen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Spablauw214 op 27-10-2022 16:54:05 ]
pi_206467553
Stel dat de PvdA, of een andere centrum/gematigde partij serieus Deense voorstellen gaan doen, winnen ze gelijk de verkiezingen, maar niemand durft. Of te veel rondhangen op fok geeft een vertekend beeld natuurlijk
  donderdag 27 oktober 2022 @ 17:26:04 #191
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206467647
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:39 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat mij stoort is dat immigratie als een natuurfenomeen wordt gepresenteerd. Iets wat er nu eenmaal is en waar niks aan te doen valt. Dat is een groot misverstand. Het vluchtelingenverdrag is ooit gesloten om mensen te helpen die voor een bedenkelijk regime wilden vluchten. Niet om een volksverhuizing te faciliteren.

Maar we hebben hier zelf een enorme honeypot neergezet en gaan nu verbaasd lopen doen dat daar veel mensen op af komen die nooit iets gaan bijdragen aan onze economie.

Het debat hierover wordt al decennia onmogelijk gemaakt door racismeroepende politieke partijen en als wetenschapper verklede activisten zoals Leo Lucassen.
De Nederlandse politiek heeft ook helemaal geen plan, men is alleen maar steeds brandjes aan het blussen. Dat zie je nu ook weer met optuigen van noodopvang, crisisnoodopvang, versneld statushouders in een woning proberen te zetten etc.

En volgend jaar wordt hetzelfde plaatje opnieuw afgedraaid want een echte oplossing is er nog steeds niet.
pi_206467730
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 17:17 schreef Alov het volgende:
Stel dat de PvdA, of een andere centrum/gematigde partij serieus Deense voorstellen gaan doen, winnen ze gelijk de verkiezingen, maar niemand durft. Of te veel rondhangen op fok geeft een vertekend beeld natuurlijk
Afgezien van een paar naïeve wereldverbeteraars weet iedereen wel waar de schoen wringt. Niemand is tegen de opvang van oorlogsvluchtelingen.

Maar dit is een volksverhuizing. Ons land is hier totaal niet op berekend. We hebben niet genoeg huizen, niet genoeg ziekenhuisbedden, niet genoeg leraren en ga zo maar door. Daarnaast stoten we teveel schadelijke stoffen uit. Het is wachten tot er iemand opstaat en zegt zo kan het niet langer.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 17:37:26 #193
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206467767
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 17:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Afgezien van een paar naïeve wereldverbeteraars weet iedereen wel waar de schoen wringt. Niemand is tegen de opvang van oorlogsvluchtelingen.

Maar dit is een volksverhuizing. Ons land is hier totaal niet op berekend. We hebben niet genoeg huizen, niet genoeg ziekenhuisbedden, niet genoeg leraren en ga zo maar door. Daarnaast stoten we teveel schadelijke stoffen uit. Het is wachten tot er iemand opstaat en zegt zo kan het niet langer.
Voor (een groot deel van) politiek Den Haag is Nederland niet meer dan een stuk grond waar zo snel en zo veel mogelijk geld aan verdiend moet worden.
pi_206467786
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 17:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Voor (een groot deel van) politiek Den Haag is Nederland niet meer dan een stuk grond waar zo snel en zo veel mogelijk geld aan verdiend moet worden.
Dat klopt. We zijn veranderd in het wingewest van de EU. Onze welvaart wordt afgeroomd om Italië en Spanje op de been te houden. En als we weigeren te betalen zijn we “niet solidair”.

De EU is niets anders dan een systeem om geld van noord naar zuid te verschuiven.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 17:51:31 #195
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206467907
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 17:39 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat klopt. We zijn veranderd in het wingewest van de EU. Onze welvaart wordt afgeroomd om Italië en Spanje op de been te houden. En als we weigeren te betalen zijn we “niet solidair”.

De EU is niets anders dan een systeem om geld van noord naar zuid te verschuiven.
En dan pochen met 'de Nederlandse economie groeit'.

Zolang we huishoudens moeten redden met energietoeslagen hebben we nog grote problemen in dit land.
pi_206473175
quote:
Vier vragen over de grootste bevolkingsgroei in ruim 20 jaar

Dit jaar zijn al meer mensen naar Nederland gemigreerd dan in welk volledig jaar dan ook in de afgelopen twee decennia. Vanwege de oorlog in Oekraïne komt deze toename niet als een verrassing, maar het is een trend die grote gevolgen kan hebben. Bijvoorbeeld voor het woning- en personeelstekort.

Als gevolg van de enorme immigratiecijfers is ook de bevolking in Nederland per saldo fors gegroeid. De toestroom van Oekraïense vluchtelingen verklaart een groot deel van deze toename, maar niet alles.

Wat zeggen de CBS-cijfers?
Tot en met september vestigden bijna 318.000 immigranten zich in Nederland. Bijna 130.000 mensen vertrokken in die periode juist naar het buitenland. Er waren ongeveer 2400 meer geboortes dan sterfgevallen. Alles bij elkaar komt het volgens het CBS neer op een bevolkingsgroei van 191.000 inwoners. "We kunnen zeker spreken van een record", zegt Tanja Traag, CBS-hoofdsocioloog.

In deze grafiek zie je dat de bevolkingstoename momenteel ruim het dubbele is van dezelfde periode vorig jaar:


Er is volgens het CBS dit jaar sprake van een inhaalslag. Een deel de immigranten heeft de afgelopen jaren zijn of haar reis namelijk uit moeten stellen vanwege de coronapandemie.

Asielzoekers zijn niet inbegrepen bij de bovenstaande cijfers. Pas als iemand een verblijfsvergunning krijgt toegekend, en daarmee statushouder wordt, telt hij of zij mee in de officiële bevolkingscijfers.

Wie komen er nu vooral en waarom?
Er is vrij verkeer van personen tussen Nederland en andere EU-lidstaten. "Er is hier veel behoefte aan en vraag naar arbeidskrachten uit Europa", zegt Traag van het CBS. "Vooral uit Centraal- en Oost-Europese landen als Polen en Bulgarije komen veel mensen hiernaartoe om te werken." Europese migranten vormen zo'n 29 procent van de totale toestroom.

Veruit de grootste groep nieuwkomers is afkomstig uit Oekraïne. Zo'n 97.000 Oekraïense burgers zijn dit jaar naar Nederland gevlucht vanwege de oorlog. Dit is ongeveer een derde van alle immigranten.

De rode staafdiagram (waarbinnen de Oekraïense groep valt) is dit jaar ruim tien keer zo groot dan voorgaande jaren:


De op twee na grootste groep is afkomstig uit Azië. Denk vooral aan landen als Syrië, Afghanistan, India en Turkije. Immigranten uit Syrië en Afghanistan zijn hoofdzakelijk op de vlucht voor oorlogsgeweld of vervolging in eigen land.

De groep uit India bestaat volgens Traag vooral uit kenniswerkers en studenten. "Zij zijn vooral werkzaam in de software-industrie, hebben een relatief goed salaris en komen hier meestal tijdelijk werken."

Er is een recente toestroom van Turkse immigranten, maar het CBS weet nog niet waarom dit aantal is toegenomen.

Wat heeft dit voor gevolgen?
Er zijn zorgen over het effect van de bevolkingsgroei op de woningcrisis. Er zijn nu al te weinig huur- en koophuizen of -appartementen beschikbaar. Het gebrek aan beschikbare sociale huurwoningen leidt er ook mede toe dat statushouders blijven steken in de asielketen.

Extra toestroom van migranten zal de woning- en asielcrisis naar verwachting verder verslechteren. Maar er zijn ook positieve gevolgen. In veel sectoren staan werkgevers te springen om personeel. Immigranten kunnen bijvoorbeeld aan de slag in de zorg, ict-branche, bouwsector en het onderwijs. De grote vraag is wel in hoeverre dit het personeelstekort zal kunnen wegwerken.

Hoe reageert de politiek op het nieuws?

Politiek verslaggever Xander van der Wulp:
"Het kabinet noemt de cijfers niet heel verrassend, vooral vanwege de oorlog in Oekraïne. Maar of het nu kenniswerkers, studenten of asielzoekers zijn die hier mogen blijven: het zorgt voor een groot acuut probleem voor de politiek. Het kabinet en de coalitiepartijen worstelen met de snelle bevolkingsgroei en er is geen pasklare oplossing.

Dit kabinet heeft bij de start gezegd dat het meer grip wil krijgen op immigratie. Tot nu toe heeft het alleen commissies in het leven geroepen die bekijken wat de mogelijkheden zijn. Een van die commissies komt over een maand met z'n advies. Maar het is ook gewoon een heel ingewikkeld dossier.

Asielzoekers zorgen voor een klein deel van de bevolkingsgroei, maar politiek gezien is het wel het gevoeligste. Hoe je daarmee omgaat, bepaalt voor een belangrijk deel het draagvlak voor nieuwkomers. Dat er al maanden wordt gesteggeld over de wet die spreiding van asielzoekers moet regelen, tekent hoezeer het kabinet en de coalitie hiermee worstelen."

pi_206473538
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 17:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Afgezien van een paar naïeve wereldverbeteraars weet iedereen wel waar de schoen wringt. Niemand is tegen de opvang van oorlogsvluchtelingen.

Maar dit is een volksverhuizing. Ons land is hier totaal niet op berekend. We hebben niet genoeg huizen, niet genoeg ziekenhuisbedden, niet genoeg leraren en ga zo maar door. Daarnaast stoten we teveel schadelijke stoffen uit. Het is wachten tot er iemand opstaat en zegt zo kan het niet langer.
Degene die opstaat en dat roept, wordt dan gelijk weggezet als 1 of andere racist. Iedereen heeft hun kop in het zand in politiek Den Haag helaas.
pi_206473786
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 00:47 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Als je steeds mensen moet blijven importeren om de beroepsbevolking op peil te houden, dan is er dus eigenlijk sprake van een piramidespel. Want er zullen altijd meer mensen bij moeten komen dan.

Als mensen bepaald werk niet meer willen doen, dan kan de conclusie ook zijn dat er in Nederland geen plaats meer is voor die sectoren.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:03:59 #199
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206473839
Anders stemmen mensen, anders stemmen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:06:33 #200
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206473863
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 17:39 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat klopt. We zijn veranderd in het wingewest van de EU. Onze welvaart wordt afgeroomd om Italië en Spanje op de been te houden. En als we weigeren te betalen zijn we “niet solidair”.

De EU is niets anders dan een systeem om geld van noord naar zuid te verschuiven.
En rare verplichtngen stellen die niemand wil.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206473934
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 13:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ik zie jou het vaker over je woonplaats Rotterdam hebben en de overlast/ergernis die je hiervan ervaart. Waarom vertrek je niet uit Rotterdam, naar bijvoorbeeld Brabant, het Oosten of het Noorden. Daar is het (nog) leefbaar en Nederlands.
Grappig...

Ik woon in een dorp in het zuiden van Brabant, oorspronkelijk wonen er zo'n 1300 mensen en in deze omgeving zitten inmiddels meerdere AZC's (en er staan er nog meer op de planning). De meerderheid van de mensen die daar opgevangen wordt zijn alleenstaande mannen.
Zogenaamde moslims die stelen en drinken en elkaar om de haverklap neersteken, politie mag er bijna dagelijks op af.

Buurtbewoners die bedreigd of in elkaar gemept worden omdat ze geen geld of sigaretten af willen geven.. vrouwen die op straat aangerand worden.

Nee, gaat super overal met al die massa-immigratie. 👍
pi_206474061
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 09:14 schreef mevr.vm het volgende:

[..]
Grappig...

Ik woon in een dorp in het zuiden van Brabant, oorspronkelijk wonen er zo'n 1300 mensen en in deze omgeving zitten inmiddels meerdere AZC's (en er staan er nog meer op de planning). De meerderheid van de mensen die daar opgevangen wordt zijn alleenstaande mannen.
Zogenaamde moslims die stelen en drinken en elkaar om de haverklap neersteken, politie mag er bijna dagelijks op af.

Buurtbewoners die bedreigd of in elkaar gemept worden omdat ze geen geld of sigaretten af willen geven.. vrouwen die op straat aangerand worden.

Nee, gaat super overal met al die massa-immigratie. 👍
Ja. En als je daar wat over zegt, dan ben je een racist en xenofoob.
pi_206474133
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 09:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja. En als je daar wat over zegt, dan ben je een racist en xenofoob.
Ja klopt, maar dat zijn woorden die tegenwoordig zo vaak worden geroepen dat ze hun glans allang verloren hebben. ;) Antisemiet, is er nog zo een.
pi_206475049
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 13:50 schreef BMW1993 het volgende:
De samenleving begint er ook niet leuker op te worden.

Hoe vaak ik hier in Rotterdam agressie meemaak vanuit de auto.. Vooral door immigrantenvolk die vinden dat ze overal voor mogen gaan, zelfs als ze door een eenrichtingsstraat komen, vinden ze dat jij maar mooi aan de kant mag gaan.

Hoe vaak ik wangedrag heb gezien in de stoptrein tussen Rotterdam Zuid en Dordrecht...

Ik vraag mij ook verder af wat deze massa immigratie nou voor voordelen heeft aan de huidige bewoners van Nederland.

Er worden nauwelijks huizen bijgebouwd door allerlei problemen, waardoor je voor een rijtjeshuis in Utrecht al makkelijk 800.000 kwijt bent..

Overal waar je komt is het druk, zelfs in natuurgebieden ben je eigenlijk nooit meer alleen..

Nederland vanuit de auto is al helemaal verpest, met grote distributiecentrums, mega windmolenparken, oneindige vinexwijken, brede wegen en knooppunten, zonnepanelen, het oude polderlandschap verdwijnt in rap tempo.
Nederland wordt 1 grote stad, met superdiversiteit als stip aan de horizon. Ergens is dat al het geval in de Randstad, nu wordt gemikt op heel Nederland.

Multinationals dolblij (hoe meer mensen, des te meer consumenten) en de grote linkse NGO's ook (blanke mensen in de minderheid). Alle nadelen worden keurig afgewenteld op de samenleving, met name de middenklasse en onderlaag.

Waarom Nederland bij uitstek en een land als Portugal niet?

Nederland is gek op geld, wat ruim baan geeft voor multinationals. En is anti-nationalistisch, de open grenzen ideologie en een calvinistische vorm van zelfhaat geeft weer ruim baan voor eindeloze asielinstroom.

De geest is al uit de fles, ik zie niet hoe je dit snel tot een ommekeer kan leiden wat je wel ziet in Denemarken bijvoorbeeld. De macht is dichtgetimmerd in Nederland, dankzij een doortrapt systeem van coalitie vorming en een succesvolle mars door de instituten van dat globalistische woke gedachtegoed.
pi_206475118
Wat is er nou zo moeilijk aan het exporteren van lagelonenwerk waar vooral oostblokkers op afkomen, het eruittrappen van veiligelanders en het beperken van buitenlandse studenten? Lijkt mij prima te regelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Niels0Kurovski op 28-10-2022 11:09:55 (typo) ]
pi_206475204
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 11:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Wat is er nou zo moeilijk aan het exporteren van lagelonenwerk waar vooral oostblokkers op afkomen, het eruittrappen van veiligelanders en het beperken van buitenlandse studenten? Lijkt mij prima te regelen.
Dat is niet moeilijk, maar dat wil men niet.

Typisch downplayend artikel weer over de bizar lage participatie van statushouders in de maatschappij:

https://fd.nl/samenleving(...)binatie-l1j2calMQwRK

de schuld wordt altijd buiten de statushouder gezocht. Kern is echter, door dat systeem van uitkeringen en voorrang op woningen, trek je juist de mensen aan die daarop afkomen. Die komen niet om hier van 9 tot 5 aan de slag te gaan. Die willen juist gratis geld en dat alles geregeld wordt. En guess what, dat laatste is voor hen de realiteit. Bingo. Statushouder blij, de rest van de samenleving mag er voor opdraaien.
pi_206476397
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 09:03 schreef Red_85 het volgende:
Anders stemmen mensen, anders stemmen.
En de mensen die niet stemmen moeten ook eens van hun reet afkomen. Vaak zijn dit rechtse stemmers. Maar ergens begrijp ik het wel waarom sommige mensen verschiet laten gaan: de linkse globalisten verzinnen wel weer iets om het de kop in te drukken. Door ze te demoniseren, te negeren of niet in de coalitie toe te laten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_206476415
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 13:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
En de mensen die niet stemmen moeten ook eens van hun reet afkomen. Vaak zijn dit rechtse stemmers. Maar ergens begrijp ik het wel waarom sommige mensen verschiet laten gaan: de linkse globalisten verzinnen wel weer iets om het de kop in te drukken. Door ze te demoniseren, te negeren of niet in de coalitie toe te laten.
Want "links" is hier al een jaar of 20 aan de macht en wordt ook telkens de grootste bij de verkiezingen? _O-

When in doubt, blame links.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206476432
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 09:14 schreef mevr.vm het volgende:

[..]
Grappig...

Ik woon in een dorp in het zuiden van Brabant, oorspronkelijk wonen er zo'n 1300 mensen en in deze omgeving zitten inmiddels meerdere AZC's (en er staan er nog meer op de planning). De meerderheid van de mensen die daar opgevangen wordt zijn alleenstaande mannen.
Zogenaamde moslims die stelen en drinken en elkaar om de haverklap neersteken, politie mag er bijna dagelijks op af.

Buurtbewoners die bedreigd of in elkaar gemept worden omdat ze geen geld of sigaretten af willen geven.. vrouwen die op straat aangerand worden.

Nee, gaat super overal met al die massa-immigratie. 👍
Er zijn inderdaad plaatsen in de provincie waar de demografische verandering steeds meer gestalte aanneemt. Niet zo gek ook: heel Nederland moet multicultureel worden en onze geschiedenis en tradities moeten uitgegumd worden. Vandaar ook dat ze een spreidingswet hebben gemaakt om de roomblanke provincie te transformeren naar meer diversiteit.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_206476482
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 13:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Want "links" is hier al een jaar of 20 aan de macht en wordt ook telkens de grootste bij de verkiezingen? _O-

When in doubt, blame links.
Op het gebied van migratie wel. We hebben een rechts kabinet op het gebied van economie en de portefeuille immigratie leunt stevig naar links. Ook worden stemmers al 10 voor de gek gehouden: tijdens verkiezingen stoere praatjes dat migratie moet worden ingeperkt maar ondertussen is er niks van de grond gekomen en vestigen we jaarlijks een immigratierecord. De demografische transitie gaat sneller dan ooit, in de grote steden zijn Nederlanders in de minderheid op wat boomers en studenten na en het vizier is nu gericht op de provincie met een dwangwet om asielzoekers op te vangen.

Daarnaast is er een linkse mars door de instituties geweest waardoor een migratiebeperking nooit van de grond zal gaan komen, want dit gaat geblokkeerd worden door rechters en allerlei andere clubjes met invloed.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:59:37 #211
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206477145
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 13:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
En de mensen die niet stemmen moeten ook eens van hun reet afkomen. Vaak zijn dit rechtse stemmers. Maar ergens begrijp ik het wel waarom sommige mensen verschiet laten gaan: de linkse globalisten verzinnen wel weer iets om het de kop in te drukken. Door ze te demoniseren, te negeren of niet in de coalitie toe te laten.
Vooral dat buitensluiten inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:05:34 #212
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206477196
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 13:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Want "links" is hier al een jaar of 20 aan de macht en wordt ook telkens de grootste bij de verkiezingen? _O-

When in doubt, blame links.
Maar wat bedoel je nu? Hyperlinks, of leftwing, of liberal, of socialists?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206478724
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 13:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Er zijn inderdaad plaatsen in de provincie waar de demografische verandering steeds meer gestalte aanneemt. Niet zo gek ook: heel Nederland moet multicultureel worden en onze geschiedenis en tradities moeten uitgegumd worden. Vandaar ook dat ze een spreidingswet hebben gemaakt om de roomblanke provincie te transformeren naar meer diversiteit.
Dit. De omvolking is echt, je ziet het elk jaar toenemen. Bewust beleid, in Portugal doet met dat niet, ander beleid daar.

Overigens: die superdiversiteit zie je al terug in reclames. Wel altijd de uitzondering als het gaat om homo’s, mensen die een nare aandoening hebben of mensen in een daderrol; dan zie je opeens alleen blanke mensen.
pi_206482204
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 13:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]

Er zijn bijna 150 opvangplekken voor asielzoekers in Nederland.

Tel daarbij op de wet die aanstaande is waardoor gemeenten met hechte gemeenschappen verplicht een AZC in hun achtertuin krijgen, plus de bevoegdheid om leegstand te vorderen zodat er asielzoekers gedumpt kunnen worden, en het beeld is klaarhelder. De omvolking van Nederland zal niet gestopt worden, maar zal verder escaleren.

Net zolang tot er niks van Nederland over is. Ik wil niet weten hoe Nederland er over een aantal decennia uit komt te zien. Een multiculturele hellhole waar autochtonen in de verdrukking geraakt zijn en de enige bescherming en saamhorigheid nog te vinden is in hun beveiligde gated communities.

Het moge duidelijk zijn dat het kabinet-Rutte bewust bezig is de Nederlandse samenleving middels massa-immigratie te ontwrichten. Vandaar dat de VVD Eric van der Burg als staatssecretaris naar voren heeft geschoven ("Hoe meer asielzoekers. hoe beter").
Volgens mij had Wilders hier ruzie met zijn vrouw gehad
pi_206518687
twitter
  dinsdag 1 november 2022 @ 11:42:51 #216
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206518785
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 11:36 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
Meer meer meer. Iets anders bedenken kunnen ze niet.
pi_206522636
quote:
NOS Nieuws

Vandaag, 09:59
Defensie ziet Herwijnen als enige optie voor radar, dorpsbewoners boos

Defensie houdt vast aan de bouw van een radarstation in Herwijnen, tussen Gorinchem en Zaltbommel. "Er is geen plan B", zei staatssecretaris Van der Maat gisteravond op een informatieavond in het dorp, waar inwoners bezorgd zijn over de straling van de radar.

De door defensie georganiseerde bijeenkomst over de bouw van de radarinstallatie werd door zo'n 150 verontruste inwoners bezocht. Velen van hen gingen na de uitleg van de staatsecretaris bozer naar huis dan dat ze waren gekomen, schrijft Omroep Gelderland.

"Dit is in één woord schandalig", zegt een woedende dorpsbewoner. "Dit is geen democratie meer, hè. Er is een dorpje dat zich met 2500 man verzet en één staatsecretaris die net doet of wij niet bestaan. Dat pikken wij niet. We zijn er nog niet klaar mee."

Staatssecretaris Van der Maat benadrukte gisteravond dat de radarpost er snel moet komen. "Omdat we op dit moment onvoldoende zicht hebben op wat er in ons luchtruim gebeurt. Als er in het zuidelijk gedeelte van ons land of in de Randstad vliegtuigen op ons afkomen, of als er een raket binnenvliegt, dan zien we die gewoon te laat. Dat is echt een hele grote zorg. Dat weten veel mensen niet en dat probleem moeten we oplossen."

"We kiezen voor Herwijnen, omdat hier geen woningbouwplannen en plannen rondom windmolens worden verstoord. Bij een radarstation mag namelijk geen hoogbouw in de buurt staan. Ook kunnen we hier snel gaan bouwen. Het is de minst slechte optie."

Volgens de dorpsbewoners zijn er alternatieven genoeg om het radarstation op een andere plek te bouwen. "Er zijn plekken in de gemeente Lopik waar hij veel vrijer staat, waar nauwelijks bewoning in de buurt is en waar het station al over drie of zes maanden kan staan, zegt Ruben van der Horst van de stichting Niet Nog Een Radar in Herwijnen.

Van der Maat gaat hier niet in mee. "We hebben in totaal vijftien locaties tegen het licht gehouden en nergens is steun. Op alle plekken waarvan we als kabinet gezegd hebben 'die nemen we', is er verzet."

Ook radar in Friesland
Naast de defensieradar die in Herwijnen moet komen, is er ook nog een tweede radarstation voor de bescherming van het luchtruim in het Friese Wier, die voor geluidsoverlast zorgt. Daar wordt nu een koepel omheen gebouwd. De radar in Herwijnen krijgt een soortgelijke koepel.
Beetje druk in NL.
pi_206522713
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 17:34 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Beetje druk in NL.
En die drukte bestaat ook nog eens uit lieden met een boos uiterlijk..
pi_206522781
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 17:42 schreef torentje het volgende:

[..]
En die drukte bestaat ook nog eens uit lieden met een boos uiterlijk..
boos uiterlijk?
pi_206523241
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 17:49 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
boos uiterlijk?
Onguur, stieken; is dat begrijpelijker?
pi_206523484
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 18:25 schreef torentje het volgende:

[..]
Onguur, stieken; is dat begrijpelijker?
Is dit het omvolkingstopic?
pi_206529262
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 18:43 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Is dit het omvolkingstopic?
Dit is het grote bevolkingstopic en gaat dus over de onguur en stiekem uitziende personen die veel onguur en stiekem uitziende nakomelingen produceren.
  vrijdag 4 november 2022 @ 21:47:03 #224
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206560743
Italië weigert reddingsschepen met duizendtal bootvluchtelingen toegang tot havens

Verschillende hulporganisaties roepen de Italiaanse overheid op om drie reddingsschepen met in totaal 1.000 geredde vluchtelingen en migranten de toegang tot de Italiaanse havens te verlenen. De bootvluchtelingen werden de voorbije dagen opgepikt door de reddingsschepen Geo Barents, Ocean Viking en Humanity 1. De Italiaanse regering reageert voorlopig niet op de oproep. Eerder deze week zei de Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken Matteo Piantedosi dat het land onder wiens vlag een reddingsschip vaart verantwoordelijk is voor de migranten die in internationale wateren worden opgepikt.

Meer info: https://www.vrt.be/vrtnws(...)l-bootvluchtelingen/


Eindelijk eens goed nieuws dat het nieuwe rechtse Italië deze schepen weigert, die zogenaamde reddingswerkers halen die migranten op voor de kust van Libië en slepen ze richting Europa, het zijn dus eigenlijk mensensmokkelaars...


Verder nemen nog steeds veel vrouwen uit Afrika 5 of 6 kinderen, de bevolking gaat daar de komende 50 jaar explosief groeien, het is gewoon niet te doen, om al die mensen die dromen van Europa op te nemen.
  vrijdag 4 november 2022 @ 21:50:17 #225
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206560783
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 21:47 schreef BMW1993 het volgende:

Italië weigert reddingsschepen met duizendtal bootvluchtelingen toegang tot havens


Eindelijk eens goed nieuws dat het nieuwe rechtse Italië deze schepen weigert, die zogenaamde reddingswerkers halen die migranten op voor de kust van Libië en slepen ze richting Europa, het zijn dus eigenlijk mensensmokkelaars...

Tuurlijk , er staan in Belgrado NIKOLA TESLA airport iedere dag 20 bussen klaar om 50 mensen voor 200 euro pp uit de vliegtuigen verder Europa in te transporteren . gelijk naar Ter Apel
https://apnews.com/articl(...)d1638d988af9e660da16
die jongens doen 2 ritten per week
50.000 euro per maand , sta je dan met je modaal loontje

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 04-11-2022 22:09:07 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 5 november 2022 @ 08:45:23 #226
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_206563184
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 21:47 schreef BMW1993 het volgende:
Italië weigert reddingsschepen met duizendtal bootvluchtelingen toegang tot havens

Verschillende hulporganisaties roepen de Italiaanse overheid op om drie reddingsschepen met in totaal 1.000 geredde vluchtelingen en migranten de toegang tot de Italiaanse havens te verlenen. De bootvluchtelingen werden de voorbije dagen opgepikt door de reddingsschepen Geo Barents, Ocean Viking en Humanity 1. De Italiaanse regering reageert voorlopig niet op de oproep. Eerder deze week zei de Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken Matteo Piantedosi dat het land onder wiens vlag een reddingsschip vaart verantwoordelijk is voor de migranten die in internationale wateren worden opgepikt.

Meer info: https://www.vrt.be/vrtnws(...)l-bootvluchtelingen/

Eindelijk eens goed nieuws dat het nieuwe rechtse Italië deze schepen weigert, die zogenaamde reddingswerkers halen die migranten op voor de kust van Libië en slepen ze richting Europa, het zijn dus eigenlijk mensensmokkelaars...

Verder nemen nog steeds veel vrouwen uit Afrika 5 of 6 kinderen, de bevolking gaat daar de komende 50 jaar explosief groeien, het is gewoon niet te doen, om al die mensen die dromen van Europa op te nemen.

Nu nog die boten torpederen een klaar is Matteo!

Hulde aan het Italiaanse volk, dat voor het huidige kabinet heeft gekozen om deze toestroom van mannelijke cultuurbarbaren tegen te houden.
  zaterdag 5 november 2022 @ 08:46:11 #227
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_206563192
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 21:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Tuurlijk , er staan in Belgrado NIKOLA TESLA airport iedere dag 20 bussen klaar om 50 mensen voor 200 euro pp uit de vliegtuigen verder Europa in te transporteren . gelijk naar Ter Apel
https://apnews.com/articl(...)d1638d988af9e660da16
die jongens doen 2 ritten per week
50.000 euro per maand , sta je dan met je modaal loontje
Servie moet je keihard isoleren.

Maar goed, zolang de West Europese landen de Oost Europese landen niet volgt mbt asiel, zullen ze blijven komen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ciclon op 05-11-2022 08:57:54 ]
  zaterdag 5 november 2022 @ 09:16:19 #228
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206563333
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 08:46 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Servie moet je keihard isoleren.

Maar goed, zolang de West Europese landen de Oost Europese landen niet volgt mbt asiel, zullen ze blijven komen.
Immigranten blijven komen in steeds grotere aantallen , volgend jaar 250.000 ,

klimaat economy oorlog
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 5 november 2022 @ 09:22:45 #229
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_206563355
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 09:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Immigranten blijven komen in steeds grotere aantallen , volgend jaar 250.000 ,

klimaat economy oorlog
Burgeroorlog wordt op den duur niet ondenkbaar.
  zaterdag 5 november 2022 @ 09:25:08 #230
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206563370
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 21:47 schreef BMW1993 het volgende:
Italië weigert reddingsschepen met duizendtal bootvluchtelingen toegang tot havens

Verschillende hulporganisaties roepen de Italiaanse overheid op om drie reddingsschepen met in totaal 1.000 geredde vluchtelingen en migranten de toegang tot de Italiaanse havens te verlenen. De bootvluchtelingen werden de voorbije dagen opgepikt door de reddingsschepen Geo Barents, Ocean Viking en Humanity 1. De Italiaanse regering reageert voorlopig niet op de oproep. Eerder deze week zei de Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken Matteo Piantedosi dat het land onder wiens vlag een reddingsschip vaart verantwoordelijk is voor de migranten die in internationale wateren worden opgepikt.

Meer info: https://www.vrt.be/vrtnws(...)l-bootvluchtelingen/


Eindelijk eens goed nieuws dat het nieuwe rechtse Italië deze schepen weigert, die zogenaamde reddingswerkers halen die migranten op voor de kust van Libië en slepen ze richting Europa, het zijn dus eigenlijk mensensmokkelaars...


Verder nemen nog steeds veel vrouwen uit Afrika 5 of 6 kinderen, de bevolking gaat daar de komende 50 jaar explosief groeien, het is gewoon niet te doen, om al die mensen die dromen van Europa op te nemen.

Dat mensen nog steeds in die frame trappen dat dit reddingsboten zijn. Veerboten zijn het en niks anders. En die lui hebben gewoon bloed aan hun handen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 5 november 2022 @ 09:25:23 #231
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206563371
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 09:22 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Burgeroorlog wordt op den duur niet ondenkbaar.
we gaan dan gewoon nog een paar cuiseschepen huren

polderen maatje , tot heel rotterdam vol ligt met cruiseschepen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 5 november 2022 @ 09:30:53 #232
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_206563404
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 09:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
we gaan dan gewoon nog een paar cuiseschepen huren

polderen maatje , tot heel rotterdam vol ligt met cruiseschepen
Ik woon aan de kust stukkie noordelijker dan Rotterdam, veel schepen hier aan de kust. Kust bied genoeg ruimte inderdaad.
  zaterdag 5 november 2022 @ 09:37:07 #233
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206563434
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 09:30 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Ik woon aan de kust stukkie noordelijker dan Rotterdam, veel schepen hier aan de kust. Kust bied genoeg ruimte inderdaad.
Maar het probleem is dat je die jongens niet op de boot gaat houden, die gaan eraf, boodschappen doen, cursussen, rijles, en komen iemand tegen waar ze mee samen gaan wonen , dus ze gaan toch aan land, voor werk en sex
en ook drugs dealen en inbreken , auto kopen , en dan breekt de pleuris uit
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 5 november 2022 @ 09:58:14 #234
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206563578
Ondertussen in de USA

https://finance.yahoo.com(...)-2022-202231255.html

Fors meer banen erbij in USA in October ondanks hogere rente
De USA blijft fors groeien zowel in aantal inwoners als in aantal banen
quote:
Non-farm payrolls: +261,000 vs. +195,000 expected
quote:
In 2022 telt de bevolking van de Verenigde Staten 333.207.000 inwoners. In 1960 woonden er in de Verenigde Staten nog 180.671.000 personen. In 2050 bestaat de bevolking van de Verenigde Staten naar verwachting uit 374.959.000 inwoners.
In de USA komen ze uit Mexico en zuidelijker , hier uit Syrie , India, Irak en Afghanistan , sowhat ??

Misschien moeten we hier niet zo zeuren en gaan woningen bouwen en die asielzoekers aan het werk zetten

Nederland telt in 2050 minstens 25 miljoen inwoners ,
ieder dorp 5 straten erbij en klaar ben je

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 05-11-2022 11:01:02 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206563637
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 09:58 schreef michaelmoore het volgende:
Ondertussen in de USA

https://finance.yahoo.com(...)-2022-202231255.html

Fors meer banen erbij in USA in October ondanks hogere rente
De USA blijft fors groeien in aantal inwoners als in aantal banen
[..]
Misschien moeten we hier niet zo zeuren en gaan woningen bouwen en die asielzoekers aan het werk zetten

Nederland telt in 2050 minstens 25 miljoen inwoners
In welk jaar voor 2050 gaat Nigeria het inwoneraantal van de VS voorbij?

Ik denk ongeveer in 2035
  zaterdag 5 november 2022 @ 10:07:31 #236
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206563654
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 10:05 schreef Idisrom het volgende:

[..]
In welk jaar voor 2050 gaat Nigeria het inwoneraantal van de VS voorbij?

Ik denk ongeveer in 2035
Ik denk het niet, Nigeria heeft de economie niet voor groei, bevolkingsgroei vereist een vrije democratisch regering , weinig corruptie en voldoende werkgelegenheid creatie
Nigeria is een ander geval dat is zelf fokkerij , net als heel Afrika , die komen hierheen na 2050 als de wereld dan nog bestaat
Nigeria blijft echt niet zo doorfokken als het nu doet
https://www.populationpyramid.net/nigeria/2100/
geschat aantal inwoners in population sites zijn schattingen en kloppen niet ,
Nigeria zal in aantal inwoners gaan afnemen door honger

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 05-11-2022 11:03:29 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206564438
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 09:30 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Ik woon aan de kust stukkie noordelijker dan Rotterdam, veel schepen hier aan de kust. Kust bied genoeg ruimte inderdaad.
Of we halen het plan van dr. ir. Geurt Van Hamel Roos uit de jaren 70 van stal.



https://gerard1945.wordpress.com/2021/05/01/noordzeeland/
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 5 november 2022 @ 11:54:32 #238
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_206564633
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 11:34 schreef Montagui het volgende:

[..]
Of we halen het plan van dr. ir. Geurt Van Hamel Roos uit de jaren 70 van stal.

[ afbeelding ]

https://gerard1945.wordpress.com/2021/05/01/noordzeeland/
Dat zijn nog Nederlandse plaatsnamen. Denk tegen de tijd dat zoiets afgerond zou zijn, hetzij ze nu zouden beginnen, de plaatsen Bantu of Arabische namen gaan krijgen
  zaterdag 5 november 2022 @ 12:24:37 #239
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_206564871
https://www.reddit.com/r/(...)ng_asylum_camps_for/

A large group of African migrants in Paris stormed and occupied the asylum camp established to house Ukrainian refugees fleeing from their war torn country. The group of protestors organised by the activist group "Collectif La Chapelle Debout" demanded "residency rights and housing for all."

In June, around 80 places made available to Ukrainian refugees were stormed by African migrants. Video footage of one of the occupying movements was released on Thursday, showing a large group of African men storming the camp that houses Ukrainian refugees, packing the venue and making demands on a megaphone.

The organisers of the protest argued that the Ukrainian refugees are receiving preferential treatment, provided housing and resources, while the African migrants were left behind. On their social media post, the "Collectif La Chapelle Debout" highlighted that the aid for Ukrainian refugees in Paris is clearly on racist and supremacist grounds.

The protestors occupying the asylum camp demanded freedom of movement and settlement, legal residency status and housing of decent standards provided to the African migrants as equal rights.

A day after the protest from the footage took place, another 300 African migrants led by a self described "anti-racist collective" took over yet another Ukrainian refugee camp to demand equal treatment of foreigners regardless of nationalities in solidarity with asylum seekers mostly without papers who came from East Africa.

The movement has been largely criticised on social media, with hundreds of comments expressing shock over the scenes of hundreds of healthy young male adults taking refugee camps from women and children escaping a genocidal war. Many pointed out that sympathy of Russia by Africans and the close economic ties between Russia and East Africa might also be a motivating factor to the migrants' occupation of the refugee camps.

Organisers of the occupation movement stated that they will continue to push for their anti racist movement, and to demand legal residency and housing for the migrants from Africa in France.

Tering hufters
  zaterdag 5 november 2022 @ 13:06:15 #240
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_206565201
https://www.waldnet.nl/wn(...)ro_aan_goederen.html

Uitschot, opvreters, reptielen, nazi's, troep, ongediertje
pi_206565239
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 09:22 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Burgeroorlog wordt op den duur niet ondenkbaar.
Sommige mensen hebben toch al sinds hun geboorte oorlog met de machtshebbers, omdat de machtshebbers regeren met het recht van de sterkste.
pi_206565439
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 21:47 schreef BMW1993 het volgende:
Italië weigert reddingsschepen met duizendtal bootvluchtelingen toegang tot havens

Verschillende hulporganisaties roepen de Italiaanse overheid op om drie reddingsschepen met in totaal 1.000 geredde vluchtelingen en migranten de toegang tot de Italiaanse havens te verlenen. De bootvluchtelingen werden de voorbije dagen opgepikt door de reddingsschepen Geo Barents, Ocean Viking en Humanity 1. De Italiaanse regering reageert voorlopig niet op de oproep. Eerder deze week zei de Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken Matteo Piantedosi dat het land onder wiens vlag een reddingsschip vaart verantwoordelijk is voor de migranten die in internationale wateren worden opgepikt.

Meer info: https://www.vrt.be/vrtnws(...)l-bootvluchtelingen/

Eindelijk eens goed nieuws dat het nieuwe rechtse Italië deze schepen weigert, die zogenaamde reddingswerkers halen die migranten op voor de kust van Libië en slepen ze richting Europa, het zijn dus eigenlijk mensensmokkelaars...

Verder nemen nog steeds veel vrouwen uit Afrika 5 of 6 kinderen, de bevolking gaat daar de komende 50 jaar explosief groeien, het is gewoon niet te doen, om al die mensen die dromen van Europa op te nemen.

Het is inderdaad prettig ook eens goed nieuws in dit topic voorbij te zien komen. Een moedige en hoognodige stap van de Italiaanse regering.
  zaterdag 5 november 2022 @ 16:37:38 #243
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206566738
https://www.telegraaf.nl/(...)s-niet-vol-te-houden

Ja dat zegt de politiek al 10 jaar , maar ze doen niets , geen woningbouw, geen asielstop , niks doen ze
denken ze dat CDA geklets iets oplost ??


quote:
CDA-leider Hoekstra: huidige instroom migranten is niet vol te houden
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE

Updated 13 min geleden
15 min geleden in BINNENLAND

NIJKERK - CDA-leider en vicepremier Wopke Hoekstra vindt dat de huidige instroom van migranten ,,niet vol te houden is." Dat zegt hij op het CDA-congres in Nijkerk.

Volgens Hoekstra is er 'realiteitszin' nodig.

Maar wat dat exact betekent blijft voorlopig in nevelen gehuld.
elke week 30 bussen uit Servie en 85 % is een echte asielzoeker / statushouder , nou zet ze aaan het werk dan

quote:
Er moet paal en perk gesteld worden", zegt bijvoorbeeld de populaire oud-staatssecretaris Mona Keijzer. ,,Elke week 1500 mensen erbij...
Dit is zo niet vol te houden", zegt ze tegen De Telegraaf.
https://www.telegraaf.nl/(...)s-ze-dat-niet-willen

quote:
Meer statushouders voor gemeenten die achterblijven met huisvesten, ook als ze dat niet willen


[ Bericht 26% gewijzigd door michaelmoore op 05-11-2022 16:46:12 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 5 november 2022 @ 16:39:55 #244
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206566762
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 13:37 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Het is inderdaad prettig ook eens goed nieuws in dit topic voorbij te zien komen. Een moedige en hoognodige stap van de Italiaanse regering.
die boten lossen ze wel in Croatie of macedonie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206567114
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 16:37 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)s-niet-vol-te-houden

Ja dat zegt de politiek al 10 jaar , maar ze doen niets , geen woningbouw, geen asielstop , niks doen ze
denken ze dat CDA geklets iets oplost ??
[..]
elke week 30 bussen uit Servie en 85 % is een echte asielzoeker / statushouder , nou zet ze aaan het werk dan
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)s-ze-dat-niet-willen
[..]

Deze trein is niet meer te stoppen. Er is staatsnoodwetgeving om dit tuig en/of profiteurs buiten de deur te houden maar dat weigeren ze te gebruiken want 'EU'. Je kan je afvragen of Nederland een natiestaat of een vazalstaat is. De overheid gaat niet eens meer over haar eigen voordeur.

Dus laat ze maar lekker doorroepen. Volgend jaar komen er gewoon weer 200 á 300k mensen bij. En daarna een half miljoen. Vervolgens een miljoen. We hebben nog heel wat welvaar te verdelen voordat de profiteurs ergens anders naartoe gaan.
  zaterdag 5 november 2022 @ 17:28:36 #246
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206567128
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 17:26 schreef Confetti het volgende:

[..]
Deze trein is niet meer te stoppen. Er is staatsnoodwetgeving om dit tuig en/of profiteurs buiten de deur te houden maar dat weigeren ze te gebruiken want 'EU'. Je kan je afvragen of Nederland een natiestaat of een vazalstaat is. De overheid gaat niet eens meer over haar eigen voordeur.

Dus laat ze maar lekker doorroepen. Volgend jaar komen er gewoon weer 200 á 300k mensen bij. En daarna een half miljoen. Vervolgens een miljoen. We hebben nog heel wat welvaar te verdelen voordat de profiteurs ergens anders naartoe gaan.
Dat denk ik ook

Klimaat oorlog economie , noem het maar, als ik in het middenoosten woonde dan ging ik ook naar airport Nikola Tesla Servie vliegen en dan met de bus
En dan geld sparen om de mensen die mij geholpen hadden terug te betalen en hen ook geld lenen om te komen

we gaan in sneltreinvaart naar de 25 miljoen mensen hier

Nederland is nog nooit zo hard gegroeid in de historie , maar de politiek doet net of er niets aan de hand is
we zullen nog heel wat kruisschepen nodig hebben

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 06-11-2022 21:39:34 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 6 november 2022 @ 14:36:54 #247
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206576652
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206576864
quote:
Grappig hoe Rutte zich zowel niet wil branden aan de bredere vraag wanneer het land te vol is maar het ook niet over concrete cijfers wil hebben. Het probleem voor zich uit schuiven dus, heel Ruttiaans.
  zondag 6 november 2022 @ 14:53:52 #249
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206576927
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 14:49 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Grappig hoe Rutte zich zowel niet wil branden aan de bredere vraag wanneer het land te vol is maar het ook niet over concrete cijfers wil hebben. Het probleem voor zich uit schuiven dus, heel Ruttiaans.
misschien komen er nog ,meer hierheen als ze het transport kunen betalen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 6 november 2022 @ 14:57:29 #250
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206576980
quote:
Tja, eigenbelang staat boven landsbelang. En dat regeert dit landje.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206577270
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 14:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
misschien komen er nog ,meer hierheen als ze het transport kunen betalen
Maart nieuwe verkiezingen. Dan zijn er provinciale verkiezingen die ook tot een nieuwe Eerste Kamer leiden. Ik weet zeker dat de coalitie daar met angst en beven naar toe kijkt en ze zijn doodsbang voor dit thema. Het CDA probeert zich er nu een beetje mee te profileren maar komt ook niet met oplossingen en getallen. Ze stippen het alleen even aan. De achterban van de VVD roert zich nu ook.
  zondag 6 november 2022 @ 15:45:07 #252
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206577622
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 15:16 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Maart nieuwe verkiezingen. Dan zijn er provinciale verkiezingen die ook tot een nieuwe Eerste Kamer leiden. Ik weet zeker dat de coalitie daar met angst en beven naar toe kijkt en ze zijn doodsbang voor dit thema. Het CDA probeert zich er nu een beetje mee te profileren maar komt ook niet met oplossingen en getallen. Ze stippen het alleen even aan. De achterban van de VVD roert zich nu ook.
er is maar een oplossing

Uit de EU
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 6 november 2022 @ 20:38:37 #253
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
  zondag 6 november 2022 @ 21:36:02 #254
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206583721
quote:
trafficking is de beste verdienmodel van de italiaanse maffia sinds tijden, en ze spannen allerlei boten voor hun karretje die er ook eraan verdienen

naarmate de klimaat ellende voortduurt en we open grenzen houden komen er over 5 jaar 500.000 mensen per jaar naar Nederland
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 7 november 2022 @ 20:03:55 #256
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206594396
nog 1000 statushouders extra en 1000 woningen extra

https://www.telegraaf.nl/(...)land-toch-beoordelen

quote:
DEN HAAG - Zeker duizend asielzoekers die in Griekenland een verblijfsvergunning kregen en daarna in Nederland opnieuw asiel aanvroegen, moeten waarschijnlijk alsnog beoordeeld worden door de Immigratie- en Naturalisatiedienst IND.

Nederland mag hen niet zomaar terugsturen omdat ze in Griekenland al een status hebben.

De Raad van State floot het kabinet hierop eerder al terug in twee gevallen, maar niet duidelijk was om hoeveel mensen het ging.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206595292
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 15:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er is maar een oplossing

Uit de EU
Echt niet
  maandag 7 november 2022 @ 21:08:19 #258
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206595359
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:05 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Echt niet
Dan gaan we naar de 40 miljoen inwoners
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 7 november 2022 @ 21:18:37 #259
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206595561
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 20:03 schreef michaelmoore het volgende:
nog 1000 statushouders extra en 1000 woningen extra

https://www.telegraaf.nl/(...)land-toch-beoordelen
[..]

Straks komen de rest van de duizenden 'Syrische Grieken' deze kant op, als ze toch weten dat ze hier mogen blijven en in aanmerking komen voor een sociale huurwoning.

Door onze mensenrechten zitten we muurvast in deze asielcrisis.
  maandag 7 november 2022 @ 21:39:10 #260
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206596007
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:18 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Straks komen de rest van de duizenden 'Syrische Grieken' deze kant op, als ze toch weten dat ze hier mogen blijven en in aanmerking komen voor een sociale huurwoning.

Door onze mensenrechten zitten we muurvast in deze asielcrisis.
met Bad, Bed en Brood garantie , o en zakgeld
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 12 november 2022 @ 21:13:07 #261
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206654315

wie denkt er dat deze mensen die vaak 10.000 euro per persoon hebben neergelegd, zich iets aan trekken van een afwijzende aselaanvraag / ?
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 12 november 2022 @ 21:23:54 #262
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206654505
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 17:43 schreef Homey het volgende:

[..]
Dit. De omvolking is echt, je ziet het elk jaar toenemen. Bewust beleid, in Portugal doet met dat niet, ander beleid daar.

Overigens: die superdiversiteit zie je al terug in reclames. Wel altijd de uitzondering als het gaat om homo’s, mensen die een nare aandoening hebben of mensen in een daderrol; dan zie je opeens alleen blanke mensen.
Omvolking is een keuze. Genoeg landen die hier niet voor kiezen. Denemarken, Australië, Griekenland.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 12 november 2022 @ 23:42:19 #263
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206656610
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 21:18 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Straks komen de rest van de duizenden 'Syrische Grieken' deze kant op, als ze toch weten dat ze hier mogen blijven en in aanmerking komen voor een sociale huurwoning.

Door onze mensenrechten zitten we muurvast in deze asielcrisis.
Maar het is helemaal geen mensenrecht dat iemand uit Syrië of Irak in Nederland een sociale huurwoning zou moeten krijgen voor de rest van z'n leven.

Al die verdragen zijn lekker makkelijk voor bestuurders om zich achter te verschuilen, maar ze verhullen vooral dat politici helemaal geen zin hebben om een eind te maken aan al die immigratie uit de derde wereld.
  zondag 13 november 2022 @ 11:58:49 #264
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206659339

asiel ja deal , la la la la
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206666300
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 11:58 schreef michaelmoore het volgende:

asiel ja deal , la la la la
VVD'ers zijn gierig. Maar nu even niet
pi_206667137
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 21:23 schreef LXIV het volgende:

[..]
Omvolking is een keuze. Genoeg landen die hier niet voor kiezen. Denemarken, Australië, Griekenland.
in Australië vebrand je gewoon levend. Daar zou iedereen recht moeten hebben op terugkeer naar Engeland
  zondag 13 november 2022 @ 22:02:27 #267
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206667330
quote:
6s.gif Op zondag 13 november 2022 21:01 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
VVD'ers zijn gierig. Maar nu even niet
nee, als ze van een probleem af moeten dan strooien ze wel een hoop gemeenschapsgeld in het rond

want een probleem oplossen dat doen we niet he
polderen en polderen tot alleen flink geldsmijten nog helpt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206679144
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 21:23 schreef LXIV het volgende:

[..]
Omvolking is een keuze. Genoeg landen die hier niet voor kiezen. Denemarken, Australië, Griekenland.
Australië bewijst dat omvolking bestaat. Ooit bestond het land 100% uit Aboriginals. Nu minder dan 1%.
pi_206679203
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 23:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Maar het is helemaal geen mensenrecht dat iemand uit Syrië of Irak in Nederland een sociale huurwoning zou moeten krijgen voor de rest van z'n leven.

Al die verdragen zijn lekker makkelijk voor bestuurders om zich achter te verschuilen, maar ze verhullen vooral dat politici helemaal geen zin hebben om een eind te maken aan al die immigratie uit de derde wereld.
Dat niet alleen, ze krijgen die woningen ook met voorrang. Dat heeft idd niks met mensenrechten te maken, maar is in alles een onnodige privilege.

Wat ik zie is dat de asielindustrie een enorme machtspositie heeft in Nederland, van media, subsidiepotten tot en met de politieke top aan toe. Het is die kongsi van multinationals (VVD) en omvolking (D66/GL) die beide graag open grenzen willen en een hoge instroom van mensen. Groei is alles.
  dinsdag 15 november 2022 @ 02:22:21 #270
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206681216
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 21:40 schreef Homey het volgende:

[..]
Dat niet alleen, ze krijgen die woningen ook met voorrang. Dat heeft idd niks met mensenrechten te maken, maar is in alles een onnodige privilege.

Wat ik zie is dat de asielindustrie een enorme machtspositie heeft in Nederland, van media, subsidiepotten tot en met de politieke top aan toe. Het is die kongsi van multinationals (VVD) en omvolking (D66/GL) die beide graag open grenzen willen en een hoge instroom van mensen. Groei is alles.
Men wilt het liefste een bevolkingsgroei van 1% per jaar om de totale economie te laten groeien.

Dat is op ons aantal inwoners (17 miljoen) zo'n 170.000 jaarlijks erbij.
En gezien het aantal geboortes / sterfte gelijk aan elkaar ligt, moeten al die mensen dus aangevuld worden door immigratie.

Vandaar ook dat de EU aan het kijken is naar Pakistanen / Bengalen, want inderdaad in de ogen van de EU draait alles puur om 'groei'.. De cultuur van landen is voor hen minder of helemaal niet bepalend voor hun beleid.

Anti immigratie leiders zoals Orban, en nu ook in Italië is voor Brussel enkel een doorn in het oog.
pi_206681336
We zijn de 8 miljard aarde bewoners gepasseerd. -O-

https://scientias.nl/een-(...)iet-het-levenslicht/
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 15 november 2022 @ 07:05:01 #272
269689 crew  Viv
pi_206681341
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 06:56 schreef Basp1 het volgende:
We zijn de 8 miljard aarde bewoners gepasseerd. -O-

https://scientias.nl/een-(...)iet-het-levenslicht/
Artikel lijkt gebaseerd op deze (aanrader overigens): https://www.abc.net.au/ne(...)ion-people/101643854
  dinsdag 15 november 2022 @ 07:37:57 #273
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206681408
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 06:56 schreef Basp1 het volgende:
We zijn de 8 miljard aarde bewoners gepasseerd. -O-

https://scientias.nl/een-(...)iet-het-levenslicht/
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 15 november 2022 @ 07:47:07 #274
22565 asco
Los in deze tent
pi_206681433
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 06:56 schreef Basp1 het volgende:
We zijn de 8 miljard aarde bewoners gepasseerd. -O-

https://scientias.nl/een-(...)iet-het-levenslicht/
Lekker doorfokken en het maar hebben over schijnoplossingen. :N
Bedankt oa kaag en klaver met jullie 4 kids, asociale milieuterroristen. :r

https://www.geenstijl.nl/(...)-begint-met-condoom/
  dinsdag 15 november 2022 @ 08:09:17 #275
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206681522
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 06:56 schreef Basp1 het volgende:
We zijn de 8 miljard aarde bewoners gepasseerd. -O-

https://scientias.nl/een-(...)iet-het-levenslicht/
En iedereen moet maar in een stuip liggen vanwege het klimaat.
Zie hier de oorzaak
Ik ben inmiddels overleden
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 15 november 2022 @ 08:16:17 #276
269689 crew  Viv
pi_206681561
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 08:09 schreef Enchanter het volgende:

[..]
En iedereen moet maar in een stuip liggen vanwege het klimaat.
Zie hier de oorzaak
Ironisch genoeg zijn de mensen die als eerste last hebben van klimaatverandering ook de mensen die de meeste kinderen op de wereld zetten. :@

Ik las gisteren een artikel over vrouwen (die traditioneel vaak de aangewezen persoon zijn om water te halen voor het gezin) die het laatste water uit een put schrapen in India:
https://nos.nl/collectie/(...)r-klimaatverandering

En in het artikel dat ik vanochtend linkte staat:
quote:
Just eight countries are projected to be responsible for more than half the world’s population increase by 2050.

One of them is India, which is set to overtake China as the most populous country in the world next year.
pi_206683716
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 06:56 schreef Basp1 het volgende:
We zijn de 8 miljard aarde bewoners gepasseerd. -O-

https://scientias.nl/een-(...)iet-het-levenslicht/
Zorgwekkend. :N
pi_206692207
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 06:56 schreef Basp1 het volgende:
We zijn de 8 miljard aarde bewoners gepasseerd. -O-

https://scientias.nl/een-(...)iet-het-levenslicht/
quote:
Cruciale vraag voor de wereld: wanneer daalt ook in Afrika het geboortecijfer?

De wereld telt sinds vandaag 8 miljard mensen. In 2030 zijn het er naar verwachting 8,5 miljard en twintig jaar later 9,7 miljard. Moeten we ons daar zorgen om maken? Experts geven antwoord. Niemand weet precies hoeveel mensen op aarde wonen, maar afgelopen juli voorspelden de Verenigde Naties het al op basis van schattingen: vandaag passeren we de grens van 8 miljard inwoners.

Weliswaar minder rap dan eerder, maar die groei gaat natuurlijk door: in 2030 zijn er naar verwachting 8,5 miljard mensen op aarde en twintig jaar later 9,7 miljard. Zoals je in onderstaande video kunt zien, wordt de piek ergens in de jaren 80 bereikt, met zo'n 10,4 miljard mensen. Dit aantal blijft min of meer gelijk tot het eind van de eeuw.

Het zijn maar acht landen die zorgen voor meer dan de helft van de bevolkingsgroei: de Democratische Republiek Congo, Egypte, Ethiopië, India, Nigeria, Pakistan, de Filipijnen en Tanzania. In 2023 is niet langer China, maar India het land met de grootste bevolking.

Hoe rap de wereldbevolking groeit, wordt dus bepaald door Afrika?
"Dat is inderdaad de cruciale variabele", zegt Leo van Wissen, onderzoeker van het nationale demografische instituut NIDI in Den Haag. Overal ter wereld dalen de geboortecijfers. In het begin van de jaren zestig had een Nederlandse vrouw gemiddeld 3,2 kinderen, nu is dat 1,6. "Ook in Azië ligt het gemiddelde in veel landen rond de 2, en dat gaat zelfs in India gebeuren."

Een groot contrast met Afrika beneden de Sahara, waar een vrouw gemiddeld 4,5 kinderen krijgt. Van Wissen: "Ook in Afrika daalt het aantal, alleen is de grote vraag hoe snel dat zal gaan. Als dat niet zo snel gaat, zal de bevolkingsgroei hoog blijven. Het is namelijk ook het continent met de sterkste stijging in levensverwachting. Dat is een goed teken natuurlijk, maar als mensen ouder worden én er zijn hoge vruchtbaarheidscijfers, dan heb je te maken met een bevolkingsexplosie."

"Nu wonen in Afrika 1 miljard mensen, in 2050 is dat ruim verdubbeld. China groeit niet meer, India gaat na 2050 krimpen. Afrika wordt daarmee bijna zo groot als Azië. Dit wordt de eeuw van Afrika als het gaat over bevolking. Van 1 miljard naar 4 miljard binnen deze eeuw, dat is een forse verandering."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ing-8-miljard-afrika
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_206709480
twitter
  donderdag 17 november 2022 @ 16:04:52 #280
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206709659
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 15:54 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
In het gemeente huis is plek zat en in de bibliotheek en de brandweer kazerne
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206709743
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 15:54 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
Autochtonen uit hun huizen zetten. Met de wet verplaatsing bevolking is dit mogelijk.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 17 november 2022 @ 16:33:21 #282
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206710022
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 15:54 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
Eemnes, daar wonen ook alleen maar rijken toch?

Mocht er toch een pand vrijkomen dan koopt de buurt het gewoon snel op.
pi_206710176
Nieuwsberichten dat het vanochtend zeer druk op de wegen zou kunnen zijn. Als oorzaak wordt het weer aangehaald, maar het heeft uiteraard ook met de enorme hoeveelheid mensen te maken op dit krappe stukje land. Tegenwoordig is het op de ring bij Rotterdam altijd druk. Ook buiten de spits.
pi_206710369
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:48 schreef Alpha0 het volgende:
Nieuwsberichten dat het vanochtend zeer druk op de wegen zou kunnen zijn. Als oorzaak wordt het weer aangehaald, maar het heeft uiteraard ook met de enorme hoeveelheid mensen te maken op dit krappe stukje land. Tegenwoordig is het op de ring bij Rotterdam altijd druk. Ook buiten de spits.
Het is eigenlijk in het hele land veel te druk. Al jarenlang. Behalve in het noorden, de Achterhoek en Zeeland misschien. De beschikbare weg- en spoorinfrastructuur is volstrekt onvoldoende voor het aantal gebruikers ervan.

En door stikstof ligt alles stil.
  donderdag 17 november 2022 @ 17:13:03 #285
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206710380
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 17:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is eigenlijk in het hele land veel te druk. Al jarenlang. Behalve in het noorden, de Achterhoek en Zeeland misschien. De beschikbare weg- en spoorinfrastructuur is volstrekt onvoldoende voor het aantal gebruikers ervan.

En door stikstof ligt alles stil.
Het ontbreekt dan ook al jaren aan enige vorm van visie in dit land.
pi_206710426
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 17:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is eigenlijk in het hele land veel te druk. Al jarenlang. Behalve in het noorden, de Achterhoek en Zeeland misschien. De beschikbare weg- en spoorinfrastructuur is volstrekt onvoldoende voor het aantal gebruikers ervan.

En door stikstof ligt alles stil.
Als het aanbod onvoldoende is, waarom willen mensen er dan toch zonder belemmering gebruik van maken?

Doe dat dan niet en als je dat toch doet dan moet je niet janken. Je hebt de verkeerde verwachtingen. Dat is tantoedom.
pi_206710444
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 17:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het ontbreekt dan ook al jaren aan enige vorm van visie in dit land.
Ze zijn te lui om een vinkje te zetten, te lui om een handtekening te plaatsen en te lui om een nederige ondergeschikte uit te schelden zodat die wel gaat werken.
pi_206710507
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 17:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als het aanbod onvoldoende is, waarom willen mensen er dan toch zonder belemmering gebruik van maken?

Doe dat dan niet en als je dat toch doet dan moet je niet janken. Je hebt de verkeerde verwachtingen. Dat is tantoedom.
Het ging hier over het fileprobleem. Of de oorzaak nou teveel aanbod is of te weinig infrastructuur is om het even.

Onderliggend probleem is dat het openbaar vervoer voor velen geen volwaardig alternatief is waardoor je automatisch terugvalt op de auto. Sinds WOII is de bevolkingsomvang aanzienlijk toegenomen, terwijl er, behalve de Flevo- en Hanzelijn en een paar bypasses, geen noemenswaardige spoorinfrastructuur is aangelegd. Zo’n Lelylijn en een HSL naar Duitsland hadden er allang moeten zijn. Er is nul moeite gedaan om de druk van de Randstad af te halen en wonen in de periferie aantrekkelijker te maken door fatsoenlijke verbindingen. Het resultaat daarvan zien we nu.

Wel wordt er 3,5 miljard uitgetrokken voor een metrolijn naar Schiphol, waar de gemiddelde Nederlander geen flikker aan heeft. Maar als je in Groningen woont ben je nog steeds 2 uur onderweg naar Amsterdam.
pi_206710517
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 17:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het ging hier over het fileprobleem. Of de oorzaak nou teveel aanbod is of te weinig infrastructuur is om het even.

Onderliggend probleem is dat het openbaar vervoer voor velen geen volwaardig alternatief is waardoor je automatisch terugvalt op de auto. Sinds WOII is de bevolkingsomvang aanzienlijk toegenomen, terwijl er, behalve de Flevo- en Hanzelijn en een paar bypasses, geen noemenswaardige spoorinfrastructuur is aangelegd. Zo’n Lelylijn en een HSL naar Duitsland hadden er allang moeten zijn. Er is nul moeite gedaan om de druk van de Randstad af te halen en wonen in de periferie aantrekkelijker te maken door fatsoenlijke verbindingen. Het resultaat daarvan zien we nu.

Wel wordt er 3,5 miljard uitgetrokken voor een metrolijn naar Schiphol, waar de gemiddelde Nederlander geen flikker aan heeft. Maar als je in Groningen woont ben je nog steeds 2 uur onderweg naar Amsterdam.
Moraal van het verhaal: als Nederland graag een migratieland wil zijn, zullen we moeten zorgen voor voldoende infrastructuur. Want nu verstopt het land gewoon en dat kan zo niet doorgaan.
pi_206710624
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 17:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het ging hier over het fileprobleem. Of de oorzaak nou teveel aanbod is of te weinig infrastructuur is om het even.

Onderliggend probleem is dat het openbaar vervoer voor velen geen volwaardig alternatief is waardoor je automatisch terugvalt op de auto. Sinds WOII is de bevolkingsomvang aanzienlijk toegenomen, terwijl er, behalve de Flevo- en Hanzelijn en een paar bypasses, geen noemenswaardige spoorinfrastructuur is aangelegd. Zo’n Lelylijn en een HSL naar Duitsland hadden er allang moeten zijn. Er is nul moeite gedaan om de druk van de Randstad af te halen en wonen in de periferie aantrekkelijker te maken door fatsoenlijke verbindingen. Het resultaat daarvan zien we nu.

Wel wordt er 3,5 miljard uitgetrokken voor een metrolijn naar Schiphol, waar de gemiddelde Nederlander geen flikker aan heeft. Maar als je in Groningen woont ben je nog steeds 2 uur onderweg naar Amsterdam.
Dat kankeren op het OV daar was ik ook altijd van. Alleen die ellendige OV maakt verlies en overleeft niet zonder staatsteun. Dan kan je je afvragen of het OV het probleem is. Nog steeds verlies terwijl het aantal klanten stijgt.

Maar met betere ov gaan mensen wel met het ov. Is dat zo?

Ik vind de auto ook prettig. Ik heb mijn werk gekozen op onder andere de reistijd en met het OV ben ik langer bezig dus her OV is geen alternatief. Ligt dat aan het OV of aan mij?
pi_206710793
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 17:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat kankeren op het OV daar was ik ook altijd van. Alleen die ellendige OV maakt verlies en overleeft niet zonder staatsteun. Dan kan je je afvragen of het OV het probleem is. Nog steeds verlies terwijl het aantal klanten stijgt.

Maar met betere ov gaan mensen wel met het ov. Is dat zo?

Ik vind de auto ook prettig. Ik heb mijn werk gekozen op onder andere de reistijd en met het OV ben ik langer bezig dus her OV is geen alternatief. Ligt dat aan het OV of aan mij?
Ik denk dat het best mogelijk is om meer mensen het ov in te krijgen. Gewoon zorgen voor fatsoenlijke frequenties en comfortabel materieel. In landen als Zwitserland kan het ook dus ik zie niet in waarom hier niet. Zeiken op de NS is de nationale hobby terwijl de prestaties internationaal gezien zo slecht niet zijn en de meeste klagers zien nooit een trein of bus van binnen.

Ik ben het wel met je eens dat het vaak tot op zekere hoogte een keuze is: veel mensen kunnen prima met de trein reizen maar voelen zich er te goed voor. Prima, maar dan ook niet zeiken dat het geld kost of dat je in de file staat.
pi_206711817
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 17:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk dat het best mogelijk is om meer mensen het ov in te krijgen. Gewoon zorgen voor fatsoenlijke frequenties en comfortabel materieel. In landen als Zwitserland kan het ook dus ik zie niet in waarom hier niet. Zeiken op de NS is de nationale hobby terwijl de prestaties internationaal gezien zo slecht niet zijn en de meeste klagers zien nooit een trein of bus van binnen.

Ik ben het wel met je eens dat het vaak tot op zekere hoogte een keuze is: veel mensen kunnen prima met de trein reizen maar voelen zich er te goed voor. Prima, maar dan ook niet zeiken dat het geld kost of dat je in de file staat.
Ik ben erg benieuwd naar het meest recente of eerstvolgende klantenonderzoek. Ik moet wekelijks met de train van limboland naar utrecht, en ben de laatste 5 maanden 2 keer niet aangekomen, en moet gemiddeld een keer per drie enkele reizen minimaal een keer uitstappen doordat treinen opeens niet verder rijden. Menigmaal geeft de omroeper aan dat zij dit ook niet zagen aankomen en net pas hoorden. Dan rest niks anders dan jezelf in een andere trein te proppen waar de inhoud van twee treinen in één vervoerd worden.

Het is al driekwart jaar gewoon slecht gesteld met de NS. Je zou maar een belangrijk gesprek of sollicitatie hebben aan de andere kant van het land. Dan is de NS gewoon ongeschikt momenteel.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_206713134
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 19:30 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Ik ben erg benieuwd naar het meest recente of eerstvolgende klantenonderzoek. Ik moet wekelijks met de train van limboland naar utrecht, en ben de laatste 5 maanden 2 keer niet aangekomen, en moet gemiddeld een keer per drie enkele reizen minimaal een keer uitstappen doordat treinen opeens niet verder rijden. Menigmaal geeft de omroeper aan dat zij dit ook niet zagen aankomen en net pas hoorden. Dan rest niks anders dan jezelf in een andere trein te proppen waar de inhoud van twee treinen in één vervoerd worden.

Het is al driekwart jaar gewoon slecht gesteld met de NS. Je zou maar een belangrijk gesprek of sollicitatie hebben aan de andere kant van het land. Dan is de NS gewoon ongeschikt momenteel.
Vooral sinds de zomer loopt het volledig de spuigaten uit inderdaad. De NS is een van de betere operators in Europa of wellicht zelfs ter wereld, afgezakt naar de treurige middenmoot.

Dat geldt trouwens ook voor Schiphol.
pi_206714693
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Autochtonen uit hun huizen zetten. Met de wet verplaatsing bevolking is dit mogelijk.
de wet verplaatsing autochtone bevolking bedoel je zeker
pi_206721474
De tien meest bevolkte landen ter wereld met de huidige dagelijkse bevolkingsgroei volgens Worldometer.

1. China + 15.300
2. India + 38.200
3. VS + 5.400
4. Indonesië + 8.200
5. Pakistan + 12.500
6. Nigeria + 15.200
7. Brazilië + 4.200
8. Bangladesh + 4.600
9. Rusland + 170
10. Mexico + 3.800

Nummer 11 is Japan, en daar daalt de bevolkingsaanwas.
  vrijdag 18 november 2022 @ 16:55:16 #296
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206721552
quote:
6s.gif Op donderdag 17 november 2022 22:26 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
de wet verplaatsing autochtone bevolking bedoel je zeker
als er maar geen huizen gebouwd worden in het groene hart
we hebben al zo weining groen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 20 november 2022 @ 13:02:59 #297
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206744979
Nederland heeft ook hulp nodig uit het klimaatfonds om klimaatvluchtelingen op te vangen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206752349
Het is volgens de VVD nog niet vol genoeg hier.

twitter
  zondag 20 november 2022 @ 19:30:37 #299
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206752747
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 19:03 schreef Alpha0 het volgende:
Het is volgens de VVD nog niet vol genoeg hier.

[ twitter ]
ik heb het ook gezien

hij begon met dat alle migranten weg moeten , ( VVD topic) vervolgens dat ze zich in italie moeten melden
en daarna dat we in nederland meer mensen nodig hebben , en ze dus welkom zijn

(( toegeven dus dat de VVD niets tegen immigratie kan doen))
vrij zinloos betoog


Maar de overheid wil geen wonngen bouwen , de overheid die veroorzaakt de problemen steeds
Geef die mensen dan een woning en werk , en klaar ermee

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 20-11-2022 19:54:16 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 20 november 2022 @ 20:40:55 #300
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_206753827
quote:
6s.gif Op donderdag 17 november 2022 22:26 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
de wet verplaatsing autochtone bevolking bedoel je zeker
Wil je een burgeroorlog ontketenen? want als de deze wet gaat handhaven dan zal je die krijgen.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_206754915
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2022 08:16 schreef Viv het volgende:

[..]
Ironisch genoeg zijn de mensen die als eerste last hebben van klimaatverandering ook de mensen die de meeste kinderen op de wereld zetten. :@

Ik las gisteren een artikel over vrouwen (die traditioneel vaak de aangewezen persoon zijn om water te halen voor het gezin) die het laatste water uit een put schrapen in India:
https://nos.nl/collectie/(...)r-klimaatverandering

En in het artikel dat ik vanochtend linkte staat:
[..]

Grapjas. Jij hebt de footprint van 10 Indiërs. Kortom ze moeten heel wat bijneuken willen ze hetzelfde effect hebben als wat jij in je eentje veroorzaakt.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')