Ironisch genoeg zijn de mensen die als eerste last hebben van klimaatverandering ook de mensen die de meeste kinderen op de wereld zetten.quote:Op dinsdag 15 november 2022 08:09 schreef Enchanter het volgende:
[..]
En iedereen moet maar in een stuip liggen vanwege het klimaat.
Zie hier de oorzaak
quote:Just eight countries are projected to be responsible for more than half the world’s population increase by 2050.
One of them is India, which is set to overtake China as the most populous country in the world next year.
Zorgwekkend.quote:Op dinsdag 15 november 2022 06:56 schreef Basp1 het volgende:
We zijn de 8 miljard aarde bewoners gepasseerd.![]()
https://scientias.nl/een-(...)iet-het-levenslicht/
quote:Op dinsdag 15 november 2022 06:56 schreef Basp1 het volgende:
We zijn de 8 miljard aarde bewoners gepasseerd.![]()
https://scientias.nl/een-(...)iet-het-levenslicht/
quote:Cruciale vraag voor de wereld: wanneer daalt ook in Afrika het geboortecijfer?
De wereld telt sinds vandaag 8 miljard mensen. In 2030 zijn het er naar verwachting 8,5 miljard en twintig jaar later 9,7 miljard. Moeten we ons daar zorgen om maken? Experts geven antwoord. Niemand weet precies hoeveel mensen op aarde wonen, maar afgelopen juli voorspelden de Verenigde Naties het al op basis van schattingen: vandaag passeren we de grens van 8 miljard inwoners.
Weliswaar minder rap dan eerder, maar die groei gaat natuurlijk door: in 2030 zijn er naar verwachting 8,5 miljard mensen op aarde en twintig jaar later 9,7 miljard. Zoals je in onderstaande video kunt zien, wordt de piek ergens in de jaren 80 bereikt, met zo'n 10,4 miljard mensen. Dit aantal blijft min of meer gelijk tot het eind van de eeuw.
Het zijn maar acht landen die zorgen voor meer dan de helft van de bevolkingsgroei: de Democratische Republiek Congo, Egypte, Ethiopië, India, Nigeria, Pakistan, de Filipijnen en Tanzania. In 2023 is niet langer China, maar India het land met de grootste bevolking.
Hoe rap de wereldbevolking groeit, wordt dus bepaald door Afrika?
"Dat is inderdaad de cruciale variabele", zegt Leo van Wissen, onderzoeker van het nationale demografische instituut NIDI in Den Haag. Overal ter wereld dalen de geboortecijfers. In het begin van de jaren zestig had een Nederlandse vrouw gemiddeld 3,2 kinderen, nu is dat 1,6. "Ook in Azië ligt het gemiddelde in veel landen rond de 2, en dat gaat zelfs in India gebeuren."
Een groot contrast met Afrika beneden de Sahara, waar een vrouw gemiddeld 4,5 kinderen krijgt. Van Wissen: "Ook in Afrika daalt het aantal, alleen is de grote vraag hoe snel dat zal gaan. Als dat niet zo snel gaat, zal de bevolkingsgroei hoog blijven. Het is namelijk ook het continent met de sterkste stijging in levensverwachting. Dat is een goed teken natuurlijk, maar als mensen ouder worden én er zijn hoge vruchtbaarheidscijfers, dan heb je te maken met een bevolkingsexplosie."
"Nu wonen in Afrika 1 miljard mensen, in 2050 is dat ruim verdubbeld. China groeit niet meer, India gaat na 2050 krimpen. Afrika wordt daarmee bijna zo groot als Azië. Dit wordt de eeuw van Afrika als het gaat over bevolking. Van 1 miljard naar 4 miljard binnen deze eeuw, dat is een forse verandering."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ing-8-miljard-afrika
In het gemeente huis is plek zat en in de bibliotheek en de brandweer kazernequote:
Autochtonen uit hun huizen zetten. Met de wet verplaatsing bevolking is dit mogelijk.quote:
Eemnes, daar wonen ook alleen maar rijken toch?quote:
Het is eigenlijk in het hele land veel te druk. Al jarenlang. Behalve in het noorden, de Achterhoek en Zeeland misschien. De beschikbare weg- en spoorinfrastructuur is volstrekt onvoldoende voor het aantal gebruikers ervan.quote:Op donderdag 17 november 2022 16:48 schreef Alpha0 het volgende:
Nieuwsberichten dat het vanochtend zeer druk op de wegen zou kunnen zijn. Als oorzaak wordt het weer aangehaald, maar het heeft uiteraard ook met de enorme hoeveelheid mensen te maken op dit krappe stukje land. Tegenwoordig is het op de ring bij Rotterdam altijd druk. Ook buiten de spits.
Het ontbreekt dan ook al jaren aan enige vorm van visie in dit land.quote:Op donderdag 17 november 2022 17:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk in het hele land veel te druk. Al jarenlang. Behalve in het noorden, de Achterhoek en Zeeland misschien. De beschikbare weg- en spoorinfrastructuur is volstrekt onvoldoende voor het aantal gebruikers ervan.
En door stikstof ligt alles stil.
Als het aanbod onvoldoende is, waarom willen mensen er dan toch zonder belemmering gebruik van maken?quote:Op donderdag 17 november 2022 17:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk in het hele land veel te druk. Al jarenlang. Behalve in het noorden, de Achterhoek en Zeeland misschien. De beschikbare weg- en spoorinfrastructuur is volstrekt onvoldoende voor het aantal gebruikers ervan.
En door stikstof ligt alles stil.
Ze zijn te lui om een vinkje te zetten, te lui om een handtekening te plaatsen en te lui om een nederige ondergeschikte uit te schelden zodat die wel gaat werken.quote:Op donderdag 17 november 2022 17:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het ontbreekt dan ook al jaren aan enige vorm van visie in dit land.
Het ging hier over het fileprobleem. Of de oorzaak nou teveel aanbod is of te weinig infrastructuur is om het even.quote:Op donderdag 17 november 2022 17:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het aanbod onvoldoende is, waarom willen mensen er dan toch zonder belemmering gebruik van maken?
Doe dat dan niet en als je dat toch doet dan moet je niet janken. Je hebt de verkeerde verwachtingen. Dat is tantoedom.
Moraal van het verhaal: als Nederland graag een migratieland wil zijn, zullen we moeten zorgen voor voldoende infrastructuur. Want nu verstopt het land gewoon en dat kan zo niet doorgaan.quote:Op donderdag 17 november 2022 17:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het ging hier over het fileprobleem. Of de oorzaak nou teveel aanbod is of te weinig infrastructuur is om het even.
Onderliggend probleem is dat het openbaar vervoer voor velen geen volwaardig alternatief is waardoor je automatisch terugvalt op de auto. Sinds WOII is de bevolkingsomvang aanzienlijk toegenomen, terwijl er, behalve de Flevo- en Hanzelijn en een paar bypasses, geen noemenswaardige spoorinfrastructuur is aangelegd. Zo’n Lelylijn en een HSL naar Duitsland hadden er allang moeten zijn. Er is nul moeite gedaan om de druk van de Randstad af te halen en wonen in de periferie aantrekkelijker te maken door fatsoenlijke verbindingen. Het resultaat daarvan zien we nu.
Wel wordt er 3,5 miljard uitgetrokken voor een metrolijn naar Schiphol, waar de gemiddelde Nederlander geen flikker aan heeft. Maar als je in Groningen woont ben je nog steeds 2 uur onderweg naar Amsterdam.
Dat kankeren op het OV daar was ik ook altijd van. Alleen die ellendige OV maakt verlies en overleeft niet zonder staatsteun. Dan kan je je afvragen of het OV het probleem is. Nog steeds verlies terwijl het aantal klanten stijgt.quote:Op donderdag 17 november 2022 17:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het ging hier over het fileprobleem. Of de oorzaak nou teveel aanbod is of te weinig infrastructuur is om het even.
Onderliggend probleem is dat het openbaar vervoer voor velen geen volwaardig alternatief is waardoor je automatisch terugvalt op de auto. Sinds WOII is de bevolkingsomvang aanzienlijk toegenomen, terwijl er, behalve de Flevo- en Hanzelijn en een paar bypasses, geen noemenswaardige spoorinfrastructuur is aangelegd. Zo’n Lelylijn en een HSL naar Duitsland hadden er allang moeten zijn. Er is nul moeite gedaan om de druk van de Randstad af te halen en wonen in de periferie aantrekkelijker te maken door fatsoenlijke verbindingen. Het resultaat daarvan zien we nu.
Wel wordt er 3,5 miljard uitgetrokken voor een metrolijn naar Schiphol, waar de gemiddelde Nederlander geen flikker aan heeft. Maar als je in Groningen woont ben je nog steeds 2 uur onderweg naar Amsterdam.
Ik denk dat het best mogelijk is om meer mensen het ov in te krijgen. Gewoon zorgen voor fatsoenlijke frequenties en comfortabel materieel. In landen als Zwitserland kan het ook dus ik zie niet in waarom hier niet. Zeiken op de NS is de nationale hobby terwijl de prestaties internationaal gezien zo slecht niet zijn en de meeste klagers zien nooit een trein of bus van binnen.quote:Op donderdag 17 november 2022 17:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat kankeren op het OV daar was ik ook altijd van. Alleen die ellendige OV maakt verlies en overleeft niet zonder staatsteun. Dan kan je je afvragen of het OV het probleem is. Nog steeds verlies terwijl het aantal klanten stijgt.
Maar met betere ov gaan mensen wel met het ov. Is dat zo?
Ik vind de auto ook prettig. Ik heb mijn werk gekozen op onder andere de reistijd en met het OV ben ik langer bezig dus her OV is geen alternatief. Ligt dat aan het OV of aan mij?
Ik ben erg benieuwd naar het meest recente of eerstvolgende klantenonderzoek. Ik moet wekelijks met de train van limboland naar utrecht, en ben de laatste 5 maanden 2 keer niet aangekomen, en moet gemiddeld een keer per drie enkele reizen minimaal een keer uitstappen doordat treinen opeens niet verder rijden. Menigmaal geeft de omroeper aan dat zij dit ook niet zagen aankomen en net pas hoorden. Dan rest niks anders dan jezelf in een andere trein te proppen waar de inhoud van twee treinen in één vervoerd worden.quote:Op donderdag 17 november 2022 17:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat het best mogelijk is om meer mensen het ov in te krijgen. Gewoon zorgen voor fatsoenlijke frequenties en comfortabel materieel. In landen als Zwitserland kan het ook dus ik zie niet in waarom hier niet. Zeiken op de NS is de nationale hobby terwijl de prestaties internationaal gezien zo slecht niet zijn en de meeste klagers zien nooit een trein of bus van binnen.
Ik ben het wel met je eens dat het vaak tot op zekere hoogte een keuze is: veel mensen kunnen prima met de trein reizen maar voelen zich er te goed voor. Prima, maar dan ook niet zeiken dat het geld kost of dat je in de file staat.
Vooral sinds de zomer loopt het volledig de spuigaten uit inderdaad. De NS is een van de betere operators in Europa of wellicht zelfs ter wereld, afgezakt naar de treurige middenmoot.quote:Op donderdag 17 november 2022 19:30 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd naar het meest recente of eerstvolgende klantenonderzoek. Ik moet wekelijks met de train van limboland naar utrecht, en ben de laatste 5 maanden 2 keer niet aangekomen, en moet gemiddeld een keer per drie enkele reizen minimaal een keer uitstappen doordat treinen opeens niet verder rijden. Menigmaal geeft de omroeper aan dat zij dit ook niet zagen aankomen en net pas hoorden. Dan rest niks anders dan jezelf in een andere trein te proppen waar de inhoud van twee treinen in één vervoerd worden.
Het is al driekwart jaar gewoon slecht gesteld met de NS. Je zou maar een belangrijk gesprek of sollicitatie hebben aan de andere kant van het land. Dan is de NS gewoon ongeschikt momenteel.
de wet verplaatsing autochtone bevolking bedoel je zekerquote:Op donderdag 17 november 2022 16:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Autochtonen uit hun huizen zetten. Met de wet verplaatsing bevolking is dit mogelijk.
als er maar geen huizen gebouwd worden in het groene hartquote:Op donderdag 17 november 2022 22:26 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
de wet verplaatsing autochtone bevolking bedoel je zeker
ik heb het ook gezienquote:Op zondag 20 november 2022 19:03 schreef Alpha0 het volgende:
Het is volgens de VVD nog niet vol genoeg hier.
[ twitter ]
Wil je een burgeroorlog ontketenen? want als de deze wet gaat handhaven dan zal je die krijgen.quote:Op donderdag 17 november 2022 22:26 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
de wet verplaatsing autochtone bevolking bedoel je zeker
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |