abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Manager PR/Moderator dinsdag 15 november 2022 @ 08:16:17 #276
269689 crew  Viv
pi_206681561
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 08:09 schreef Enchanter het volgende:

[..]
En iedereen moet maar in een stuip liggen vanwege het klimaat.
Zie hier de oorzaak
Ironisch genoeg zijn de mensen die als eerste last hebben van klimaatverandering ook de mensen die de meeste kinderen op de wereld zetten. :@

Ik las gisteren een artikel over vrouwen (die traditioneel vaak de aangewezen persoon zijn om water te halen voor het gezin) die het laatste water uit een put schrapen in India:
https://nos.nl/collectie/(...)r-klimaatverandering

En in het artikel dat ik vanochtend linkte staat:
quote:
Just eight countries are projected to be responsible for more than half the world’s population increase by 2050.

One of them is India, which is set to overtake China as the most populous country in the world next year.
pi_206683716
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 06:56 schreef Basp1 het volgende:
We zijn de 8 miljard aarde bewoners gepasseerd. -O-

https://scientias.nl/een-(...)iet-het-levenslicht/
Zorgwekkend. :N
pi_206692207
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 06:56 schreef Basp1 het volgende:
We zijn de 8 miljard aarde bewoners gepasseerd. -O-

https://scientias.nl/een-(...)iet-het-levenslicht/
quote:
Cruciale vraag voor de wereld: wanneer daalt ook in Afrika het geboortecijfer?

De wereld telt sinds vandaag 8 miljard mensen. In 2030 zijn het er naar verwachting 8,5 miljard en twintig jaar later 9,7 miljard. Moeten we ons daar zorgen om maken? Experts geven antwoord. Niemand weet precies hoeveel mensen op aarde wonen, maar afgelopen juli voorspelden de Verenigde Naties het al op basis van schattingen: vandaag passeren we de grens van 8 miljard inwoners.

Weliswaar minder rap dan eerder, maar die groei gaat natuurlijk door: in 2030 zijn er naar verwachting 8,5 miljard mensen op aarde en twintig jaar later 9,7 miljard. Zoals je in onderstaande video kunt zien, wordt de piek ergens in de jaren 80 bereikt, met zo'n 10,4 miljard mensen. Dit aantal blijft min of meer gelijk tot het eind van de eeuw.

Het zijn maar acht landen die zorgen voor meer dan de helft van de bevolkingsgroei: de Democratische Republiek Congo, Egypte, Ethiopië, India, Nigeria, Pakistan, de Filipijnen en Tanzania. In 2023 is niet langer China, maar India het land met de grootste bevolking.

Hoe rap de wereldbevolking groeit, wordt dus bepaald door Afrika?
"Dat is inderdaad de cruciale variabele", zegt Leo van Wissen, onderzoeker van het nationale demografische instituut NIDI in Den Haag. Overal ter wereld dalen de geboortecijfers. In het begin van de jaren zestig had een Nederlandse vrouw gemiddeld 3,2 kinderen, nu is dat 1,6. "Ook in Azië ligt het gemiddelde in veel landen rond de 2, en dat gaat zelfs in India gebeuren."

Een groot contrast met Afrika beneden de Sahara, waar een vrouw gemiddeld 4,5 kinderen krijgt. Van Wissen: "Ook in Afrika daalt het aantal, alleen is de grote vraag hoe snel dat zal gaan. Als dat niet zo snel gaat, zal de bevolkingsgroei hoog blijven. Het is namelijk ook het continent met de sterkste stijging in levensverwachting. Dat is een goed teken natuurlijk, maar als mensen ouder worden én er zijn hoge vruchtbaarheidscijfers, dan heb je te maken met een bevolkingsexplosie."

"Nu wonen in Afrika 1 miljard mensen, in 2050 is dat ruim verdubbeld. China groeit niet meer, India gaat na 2050 krimpen. Afrika wordt daarmee bijna zo groot als Azië. Dit wordt de eeuw van Afrika als het gaat over bevolking. Van 1 miljard naar 4 miljard binnen deze eeuw, dat is een forse verandering."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ing-8-miljard-afrika
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_206709480
twitter
  donderdag 17 november 2022 @ 16:04:52 #280
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206709659
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 15:54 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
In het gemeente huis is plek zat en in de bibliotheek en de brandweer kazerne
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206709743
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 15:54 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
Autochtonen uit hun huizen zetten. Met de wet verplaatsing bevolking is dit mogelijk.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 17 november 2022 @ 16:33:21 #282
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206710022
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 15:54 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
Eemnes, daar wonen ook alleen maar rijken toch?

Mocht er toch een pand vrijkomen dan koopt de buurt het gewoon snel op.
pi_206710176
Nieuwsberichten dat het vanochtend zeer druk op de wegen zou kunnen zijn. Als oorzaak wordt het weer aangehaald, maar het heeft uiteraard ook met de enorme hoeveelheid mensen te maken op dit krappe stukje land. Tegenwoordig is het op de ring bij Rotterdam altijd druk. Ook buiten de spits.
pi_206710369
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:48 schreef Alpha0 het volgende:
Nieuwsberichten dat het vanochtend zeer druk op de wegen zou kunnen zijn. Als oorzaak wordt het weer aangehaald, maar het heeft uiteraard ook met de enorme hoeveelheid mensen te maken op dit krappe stukje land. Tegenwoordig is het op de ring bij Rotterdam altijd druk. Ook buiten de spits.
Het is eigenlijk in het hele land veel te druk. Al jarenlang. Behalve in het noorden, de Achterhoek en Zeeland misschien. De beschikbare weg- en spoorinfrastructuur is volstrekt onvoldoende voor het aantal gebruikers ervan.

En door stikstof ligt alles stil.
  donderdag 17 november 2022 @ 17:13:03 #285
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206710380
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 17:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is eigenlijk in het hele land veel te druk. Al jarenlang. Behalve in het noorden, de Achterhoek en Zeeland misschien. De beschikbare weg- en spoorinfrastructuur is volstrekt onvoldoende voor het aantal gebruikers ervan.

En door stikstof ligt alles stil.
Het ontbreekt dan ook al jaren aan enige vorm van visie in dit land.
pi_206710426
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 17:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is eigenlijk in het hele land veel te druk. Al jarenlang. Behalve in het noorden, de Achterhoek en Zeeland misschien. De beschikbare weg- en spoorinfrastructuur is volstrekt onvoldoende voor het aantal gebruikers ervan.

En door stikstof ligt alles stil.
Als het aanbod onvoldoende is, waarom willen mensen er dan toch zonder belemmering gebruik van maken?

Doe dat dan niet en als je dat toch doet dan moet je niet janken. Je hebt de verkeerde verwachtingen. Dat is tantoedom.
pi_206710444
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 17:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het ontbreekt dan ook al jaren aan enige vorm van visie in dit land.
Ze zijn te lui om een vinkje te zetten, te lui om een handtekening te plaatsen en te lui om een nederige ondergeschikte uit te schelden zodat die wel gaat werken.
pi_206710507
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 17:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als het aanbod onvoldoende is, waarom willen mensen er dan toch zonder belemmering gebruik van maken?

Doe dat dan niet en als je dat toch doet dan moet je niet janken. Je hebt de verkeerde verwachtingen. Dat is tantoedom.
Het ging hier over het fileprobleem. Of de oorzaak nou teveel aanbod is of te weinig infrastructuur is om het even.

Onderliggend probleem is dat het openbaar vervoer voor velen geen volwaardig alternatief is waardoor je automatisch terugvalt op de auto. Sinds WOII is de bevolkingsomvang aanzienlijk toegenomen, terwijl er, behalve de Flevo- en Hanzelijn en een paar bypasses, geen noemenswaardige spoorinfrastructuur is aangelegd. Zo’n Lelylijn en een HSL naar Duitsland hadden er allang moeten zijn. Er is nul moeite gedaan om de druk van de Randstad af te halen en wonen in de periferie aantrekkelijker te maken door fatsoenlijke verbindingen. Het resultaat daarvan zien we nu.

Wel wordt er 3,5 miljard uitgetrokken voor een metrolijn naar Schiphol, waar de gemiddelde Nederlander geen flikker aan heeft. Maar als je in Groningen woont ben je nog steeds 2 uur onderweg naar Amsterdam.
pi_206710517
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 17:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het ging hier over het fileprobleem. Of de oorzaak nou teveel aanbod is of te weinig infrastructuur is om het even.

Onderliggend probleem is dat het openbaar vervoer voor velen geen volwaardig alternatief is waardoor je automatisch terugvalt op de auto. Sinds WOII is de bevolkingsomvang aanzienlijk toegenomen, terwijl er, behalve de Flevo- en Hanzelijn en een paar bypasses, geen noemenswaardige spoorinfrastructuur is aangelegd. Zo’n Lelylijn en een HSL naar Duitsland hadden er allang moeten zijn. Er is nul moeite gedaan om de druk van de Randstad af te halen en wonen in de periferie aantrekkelijker te maken door fatsoenlijke verbindingen. Het resultaat daarvan zien we nu.

Wel wordt er 3,5 miljard uitgetrokken voor een metrolijn naar Schiphol, waar de gemiddelde Nederlander geen flikker aan heeft. Maar als je in Groningen woont ben je nog steeds 2 uur onderweg naar Amsterdam.
Moraal van het verhaal: als Nederland graag een migratieland wil zijn, zullen we moeten zorgen voor voldoende infrastructuur. Want nu verstopt het land gewoon en dat kan zo niet doorgaan.
pi_206710624
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 17:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het ging hier over het fileprobleem. Of de oorzaak nou teveel aanbod is of te weinig infrastructuur is om het even.

Onderliggend probleem is dat het openbaar vervoer voor velen geen volwaardig alternatief is waardoor je automatisch terugvalt op de auto. Sinds WOII is de bevolkingsomvang aanzienlijk toegenomen, terwijl er, behalve de Flevo- en Hanzelijn en een paar bypasses, geen noemenswaardige spoorinfrastructuur is aangelegd. Zo’n Lelylijn en een HSL naar Duitsland hadden er allang moeten zijn. Er is nul moeite gedaan om de druk van de Randstad af te halen en wonen in de periferie aantrekkelijker te maken door fatsoenlijke verbindingen. Het resultaat daarvan zien we nu.

Wel wordt er 3,5 miljard uitgetrokken voor een metrolijn naar Schiphol, waar de gemiddelde Nederlander geen flikker aan heeft. Maar als je in Groningen woont ben je nog steeds 2 uur onderweg naar Amsterdam.
Dat kankeren op het OV daar was ik ook altijd van. Alleen die ellendige OV maakt verlies en overleeft niet zonder staatsteun. Dan kan je je afvragen of het OV het probleem is. Nog steeds verlies terwijl het aantal klanten stijgt.

Maar met betere ov gaan mensen wel met het ov. Is dat zo?

Ik vind de auto ook prettig. Ik heb mijn werk gekozen op onder andere de reistijd en met het OV ben ik langer bezig dus her OV is geen alternatief. Ligt dat aan het OV of aan mij?
pi_206710793
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 17:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat kankeren op het OV daar was ik ook altijd van. Alleen die ellendige OV maakt verlies en overleeft niet zonder staatsteun. Dan kan je je afvragen of het OV het probleem is. Nog steeds verlies terwijl het aantal klanten stijgt.

Maar met betere ov gaan mensen wel met het ov. Is dat zo?

Ik vind de auto ook prettig. Ik heb mijn werk gekozen op onder andere de reistijd en met het OV ben ik langer bezig dus her OV is geen alternatief. Ligt dat aan het OV of aan mij?
Ik denk dat het best mogelijk is om meer mensen het ov in te krijgen. Gewoon zorgen voor fatsoenlijke frequenties en comfortabel materieel. In landen als Zwitserland kan het ook dus ik zie niet in waarom hier niet. Zeiken op de NS is de nationale hobby terwijl de prestaties internationaal gezien zo slecht niet zijn en de meeste klagers zien nooit een trein of bus van binnen.

Ik ben het wel met je eens dat het vaak tot op zekere hoogte een keuze is: veel mensen kunnen prima met de trein reizen maar voelen zich er te goed voor. Prima, maar dan ook niet zeiken dat het geld kost of dat je in de file staat.
pi_206711817
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 17:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk dat het best mogelijk is om meer mensen het ov in te krijgen. Gewoon zorgen voor fatsoenlijke frequenties en comfortabel materieel. In landen als Zwitserland kan het ook dus ik zie niet in waarom hier niet. Zeiken op de NS is de nationale hobby terwijl de prestaties internationaal gezien zo slecht niet zijn en de meeste klagers zien nooit een trein of bus van binnen.

Ik ben het wel met je eens dat het vaak tot op zekere hoogte een keuze is: veel mensen kunnen prima met de trein reizen maar voelen zich er te goed voor. Prima, maar dan ook niet zeiken dat het geld kost of dat je in de file staat.
Ik ben erg benieuwd naar het meest recente of eerstvolgende klantenonderzoek. Ik moet wekelijks met de train van limboland naar utrecht, en ben de laatste 5 maanden 2 keer niet aangekomen, en moet gemiddeld een keer per drie enkele reizen minimaal een keer uitstappen doordat treinen opeens niet verder rijden. Menigmaal geeft de omroeper aan dat zij dit ook niet zagen aankomen en net pas hoorden. Dan rest niks anders dan jezelf in een andere trein te proppen waar de inhoud van twee treinen in één vervoerd worden.

Het is al driekwart jaar gewoon slecht gesteld met de NS. Je zou maar een belangrijk gesprek of sollicitatie hebben aan de andere kant van het land. Dan is de NS gewoon ongeschikt momenteel.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_206713134
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 19:30 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Ik ben erg benieuwd naar het meest recente of eerstvolgende klantenonderzoek. Ik moet wekelijks met de train van limboland naar utrecht, en ben de laatste 5 maanden 2 keer niet aangekomen, en moet gemiddeld een keer per drie enkele reizen minimaal een keer uitstappen doordat treinen opeens niet verder rijden. Menigmaal geeft de omroeper aan dat zij dit ook niet zagen aankomen en net pas hoorden. Dan rest niks anders dan jezelf in een andere trein te proppen waar de inhoud van twee treinen in één vervoerd worden.

Het is al driekwart jaar gewoon slecht gesteld met de NS. Je zou maar een belangrijk gesprek of sollicitatie hebben aan de andere kant van het land. Dan is de NS gewoon ongeschikt momenteel.
Vooral sinds de zomer loopt het volledig de spuigaten uit inderdaad. De NS is een van de betere operators in Europa of wellicht zelfs ter wereld, afgezakt naar de treurige middenmoot.

Dat geldt trouwens ook voor Schiphol.
pi_206714693
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2022 16:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Autochtonen uit hun huizen zetten. Met de wet verplaatsing bevolking is dit mogelijk.
de wet verplaatsing autochtone bevolking bedoel je zeker
pi_206721474
De tien meest bevolkte landen ter wereld met de huidige dagelijkse bevolkingsgroei volgens Worldometer.

1. China + 15.300
2. India + 38.200
3. VS + 5.400
4. Indonesië + 8.200
5. Pakistan + 12.500
6. Nigeria + 15.200
7. Brazilië + 4.200
8. Bangladesh + 4.600
9. Rusland + 170
10. Mexico + 3.800

Nummer 11 is Japan, en daar daalt de bevolkingsaanwas.
  vrijdag 18 november 2022 @ 16:55:16 #296
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206721552
quote:
6s.gif Op donderdag 17 november 2022 22:26 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
de wet verplaatsing autochtone bevolking bedoel je zeker
als er maar geen huizen gebouwd worden in het groene hart
we hebben al zo weining groen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 20 november 2022 @ 13:02:59 #297
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206744979
Nederland heeft ook hulp nodig uit het klimaatfonds om klimaatvluchtelingen op te vangen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206752349
Het is volgens de VVD nog niet vol genoeg hier.

twitter
  zondag 20 november 2022 @ 19:30:37 #299
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206752747
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 19:03 schreef Alpha0 het volgende:
Het is volgens de VVD nog niet vol genoeg hier.

[ twitter ]
ik heb het ook gezien

hij begon met dat alle migranten weg moeten , ( VVD topic) vervolgens dat ze zich in italie moeten melden
en daarna dat we in nederland meer mensen nodig hebben , en ze dus welkom zijn

(( toegeven dus dat de VVD niets tegen immigratie kan doen))
vrij zinloos betoog


Maar de overheid wil geen wonngen bouwen , de overheid die veroorzaakt de problemen steeds
Geef die mensen dan een woning en werk , en klaar ermee

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 20-11-2022 19:54:16 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 20 november 2022 @ 20:40:55 #300
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_206753827
quote:
6s.gif Op donderdag 17 november 2022 22:26 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
de wet verplaatsing autochtone bevolking bedoel je zeker
Wil je een burgeroorlog ontketenen? want als de deze wet gaat handhaven dan zal je die krijgen.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')