Vooral dat buitensluiten inderdaad.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 13:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En de mensen die niet stemmen moeten ook eens van hun reet afkomen. Vaak zijn dit rechtse stemmers. Maar ergens begrijp ik het wel waarom sommige mensen verschiet laten gaan: de linkse globalisten verzinnen wel weer iets om het de kop in te drukken. Door ze te demoniseren, te negeren of niet in de coalitie toe te laten.
Maar wat bedoel je nu? Hyperlinks, of leftwing, of liberal, of socialists?quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 13:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Want "links" is hier al een jaar of 20 aan de macht en wordt ook telkens de grootste bij de verkiezingen?
When in doubt, blame links.
Dit. De omvolking is echt, je ziet het elk jaar toenemen. Bewust beleid, in Portugal doet met dat niet, ander beleid daar.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 13:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad plaatsen in de provincie waar de demografische verandering steeds meer gestalte aanneemt. Niet zo gek ook: heel Nederland moet multicultureel worden en onze geschiedenis en tradities moeten uitgegumd worden. Vandaar ook dat ze een spreidingswet hebben gemaakt om de roomblanke provincie te transformeren naar meer diversiteit.
Volgens mij had Wilders hier ruzie met zijn vrouw gehadquote:Op donderdag 27 oktober 2022 13:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
Er zijn bijna 150 opvangplekken voor asielzoekers in Nederland.
Tel daarbij op de wet die aanstaande is waardoor gemeenten met hechte gemeenschappen verplicht een AZC in hun achtertuin krijgen, plus de bevoegdheid om leegstand te vorderen zodat er asielzoekers gedumpt kunnen worden, en het beeld is klaarhelder. De omvolking van Nederland zal niet gestopt worden, maar zal verder escaleren.
Net zolang tot er niks van Nederland over is. Ik wil niet weten hoe Nederland er over een aantal decennia uit komt te zien. Een multiculturele hellhole waar autochtonen in de verdrukking geraakt zijn en de enige bescherming en saamhorigheid nog te vinden is in hun beveiligde gated communities.
Het moge duidelijk zijn dat het kabinet-Rutte bewust bezig is de Nederlandse samenleving middels massa-immigratie te ontwrichten. Vandaar dat de VVD Eric van der Burg als staatssecretaris naar voren heeft geschoven ("Hoe meer asielzoekers. hoe beter").
Beetje druk in NL.quote:NOS Nieuws
•
Vandaag, 09:59
Defensie ziet Herwijnen als enige optie voor radar, dorpsbewoners boos
Defensie houdt vast aan de bouw van een radarstation in Herwijnen, tussen Gorinchem en Zaltbommel. "Er is geen plan B", zei staatssecretaris Van der Maat gisteravond op een informatieavond in het dorp, waar inwoners bezorgd zijn over de straling van de radar.
De door defensie georganiseerde bijeenkomst over de bouw van de radarinstallatie werd door zo'n 150 verontruste inwoners bezocht. Velen van hen gingen na de uitleg van de staatsecretaris bozer naar huis dan dat ze waren gekomen, schrijft Omroep Gelderland.
"Dit is in één woord schandalig", zegt een woedende dorpsbewoner. "Dit is geen democratie meer, hè. Er is een dorpje dat zich met 2500 man verzet en één staatsecretaris die net doet of wij niet bestaan. Dat pikken wij niet. We zijn er nog niet klaar mee."
Staatssecretaris Van der Maat benadrukte gisteravond dat de radarpost er snel moet komen. "Omdat we op dit moment onvoldoende zicht hebben op wat er in ons luchtruim gebeurt. Als er in het zuidelijk gedeelte van ons land of in de Randstad vliegtuigen op ons afkomen, of als er een raket binnenvliegt, dan zien we die gewoon te laat. Dat is echt een hele grote zorg. Dat weten veel mensen niet en dat probleem moeten we oplossen."
"We kiezen voor Herwijnen, omdat hier geen woningbouwplannen en plannen rondom windmolens worden verstoord. Bij een radarstation mag namelijk geen hoogbouw in de buurt staan. Ook kunnen we hier snel gaan bouwen. Het is de minst slechte optie."
Volgens de dorpsbewoners zijn er alternatieven genoeg om het radarstation op een andere plek te bouwen. "Er zijn plekken in de gemeente Lopik waar hij veel vrijer staat, waar nauwelijks bewoning in de buurt is en waar het station al over drie of zes maanden kan staan, zegt Ruben van der Horst van de stichting Niet Nog Een Radar in Herwijnen.
Van der Maat gaat hier niet in mee. "We hebben in totaal vijftien locaties tegen het licht gehouden en nergens is steun. Op alle plekken waarvan we als kabinet gezegd hebben 'die nemen we', is er verzet."
Ook radar in Friesland
Naast de defensieradar die in Herwijnen moet komen, is er ook nog een tweede radarstation voor de bescherming van het luchtruim in het Friese Wier, die voor geluidsoverlast zorgt. Daar wordt nu een koepel omheen gebouwd. De radar in Herwijnen krijgt een soortgelijke koepel.
boos uiterlijk?quote:Op dinsdag 1 november 2022 17:42 schreef torentje het volgende:
[..]
En die drukte bestaat ook nog eens uit lieden met een boos uiterlijk..
Is dit het omvolkingstopic?quote:Op dinsdag 1 november 2022 18:25 schreef torentje het volgende:
[..]
Onguur, stieken; is dat begrijpelijker?
Dit is het grote bevolkingstopic en gaat dus over de onguur en stiekem uitziende personen die veel onguur en stiekem uitziende nakomelingen produceren.quote:
Tuurlijk , er staan in Belgrado NIKOLA TESLA airport iedere dag 20 bussen klaar om 50 mensen voor 200 euro pp uit de vliegtuigen verder Europa in te transporteren . gelijk naar Ter Apelquote:Op vrijdag 4 november 2022 21:47 schreef BMW1993 het volgende:
Italië weigert reddingsschepen met duizendtal bootvluchtelingen toegang tot havens
Eindelijk eens goed nieuws dat het nieuwe rechtse Italië deze schepen weigert, die zogenaamde reddingswerkers halen die migranten op voor de kust van Libië en slepen ze richting Europa, het zijn dus eigenlijk mensensmokkelaars...
Nu nog die boten torpederen een klaar is Matteo!quote:Op vrijdag 4 november 2022 21:47 schreef BMW1993 het volgende:
Italië weigert reddingsschepen met duizendtal bootvluchtelingen toegang tot havens
Verschillende hulporganisaties roepen de Italiaanse overheid op om drie reddingsschepen met in totaal 1.000 geredde vluchtelingen en migranten de toegang tot de Italiaanse havens te verlenen. De bootvluchtelingen werden de voorbije dagen opgepikt door de reddingsschepen Geo Barents, Ocean Viking en Humanity 1. De Italiaanse regering reageert voorlopig niet op de oproep. Eerder deze week zei de Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken Matteo Piantedosi dat het land onder wiens vlag een reddingsschip vaart verantwoordelijk is voor de migranten die in internationale wateren worden opgepikt.
Meer info: https://www.vrt.be/vrtnws(...)l-bootvluchtelingen/
Eindelijk eens goed nieuws dat het nieuwe rechtse Italië deze schepen weigert, die zogenaamde reddingswerkers halen die migranten op voor de kust van Libië en slepen ze richting Europa, het zijn dus eigenlijk mensensmokkelaars...
Verder nemen nog steeds veel vrouwen uit Afrika 5 of 6 kinderen, de bevolking gaat daar de komende 50 jaar explosief groeien, het is gewoon niet te doen, om al die mensen die dromen van Europa op te nemen.
Servie moet je keihard isoleren.quote:Op vrijdag 4 november 2022 21:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tuurlijk , er staan in Belgrado NIKOLA TESLA airport iedere dag 20 bussen klaar om 50 mensen voor 200 euro pp uit de vliegtuigen verder Europa in te transporteren . gelijk naar Ter Apel
https://apnews.com/articl(...)d1638d988af9e660da16
die jongens doen 2 ritten per week
50.000 euro per maand , sta je dan met je modaal loontje
Immigranten blijven komen in steeds grotere aantallen , volgend jaar 250.000 ,quote:Op zaterdag 5 november 2022 08:46 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Servie moet je keihard isoleren.
Maar goed, zolang de West Europese landen de Oost Europese landen niet volgt mbt asiel, zullen ze blijven komen.
Burgeroorlog wordt op den duur niet ondenkbaar.quote:Op zaterdag 5 november 2022 09:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Immigranten blijven komen in steeds grotere aantallen , volgend jaar 250.000 ,
klimaat economy oorlog
Dat mensen nog steeds in die frame trappen dat dit reddingsboten zijn. Veerboten zijn het en niks anders. En die lui hebben gewoon bloed aan hun handen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 21:47 schreef BMW1993 het volgende:
Italië weigert reddingsschepen met duizendtal bootvluchtelingen toegang tot havens
Verschillende hulporganisaties roepen de Italiaanse overheid op om drie reddingsschepen met in totaal 1.000 geredde vluchtelingen en migranten de toegang tot de Italiaanse havens te verlenen. De bootvluchtelingen werden de voorbije dagen opgepikt door de reddingsschepen Geo Barents, Ocean Viking en Humanity 1. De Italiaanse regering reageert voorlopig niet op de oproep. Eerder deze week zei de Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken Matteo Piantedosi dat het land onder wiens vlag een reddingsschip vaart verantwoordelijk is voor de migranten die in internationale wateren worden opgepikt.
Meer info: https://www.vrt.be/vrtnws(...)l-bootvluchtelingen/
Eindelijk eens goed nieuws dat het nieuwe rechtse Italië deze schepen weigert, die zogenaamde reddingswerkers halen die migranten op voor de kust van Libië en slepen ze richting Europa, het zijn dus eigenlijk mensensmokkelaars...
Verder nemen nog steeds veel vrouwen uit Afrika 5 of 6 kinderen, de bevolking gaat daar de komende 50 jaar explosief groeien, het is gewoon niet te doen, om al die mensen die dromen van Europa op te nemen.
we gaan dan gewoon nog een paar cuiseschepen hurenquote:Op zaterdag 5 november 2022 09:22 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Burgeroorlog wordt op den duur niet ondenkbaar.
Ik woon aan de kust stukkie noordelijker dan Rotterdam, veel schepen hier aan de kust. Kust bied genoeg ruimte inderdaad.quote:Op zaterdag 5 november 2022 09:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we gaan dan gewoon nog een paar cuiseschepen huren
polderen maatje , tot heel rotterdam vol ligt met cruiseschepen
Maar het probleem is dat je die jongens niet op de boot gaat houden, die gaan eraf, boodschappen doen, cursussen, rijles, en komen iemand tegen waar ze mee samen gaan wonen , dus ze gaan toch aan land, voor werk en sexquote:Op zaterdag 5 november 2022 09:30 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Ik woon aan de kust stukkie noordelijker dan Rotterdam, veel schepen hier aan de kust. Kust bied genoeg ruimte inderdaad.
quote:Non-farm payrolls: +261,000 vs. +195,000 expected
In de USA komen ze uit Mexico en zuidelijker , hier uit Syrie , India, Irak en Afghanistan , sowhat ??quote:In 2022 telt de bevolking van de Verenigde Staten 333.207.000 inwoners. In 1960 woonden er in de Verenigde Staten nog 180.671.000 personen. In 2050 bestaat de bevolking van de Verenigde Staten naar verwachting uit 374.959.000 inwoners.
In welk jaar voor 2050 gaat Nigeria het inwoneraantal van de VS voorbij?quote:Op zaterdag 5 november 2022 09:58 schreef michaelmoore het volgende:
Ondertussen in de USA
https://finance.yahoo.com(...)-2022-202231255.html
Fors meer banen erbij in USA in October ondanks hogere rente
De USA blijft fors groeien in aantal inwoners als in aantal banen
[..]
Misschien moeten we hier niet zo zeuren en gaan woningen bouwen en die asielzoekers aan het werk zetten
Nederland telt in 2050 minstens 25 miljoen inwoners
Ik denk het niet, Nigeria heeft de economie niet voor groei, bevolkingsgroei vereist een vrije democratisch regering , weinig corruptie en voldoende werkgelegenheid creatiequote:Op zaterdag 5 november 2022 10:05 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In welk jaar voor 2050 gaat Nigeria het inwoneraantal van de VS voorbij?
Ik denk ongeveer in 2035
Of we halen het plan van dr. ir. Geurt Van Hamel Roos uit de jaren 70 van stal.quote:Op zaterdag 5 november 2022 09:30 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Ik woon aan de kust stukkie noordelijker dan Rotterdam, veel schepen hier aan de kust. Kust bied genoeg ruimte inderdaad.
Dat zijn nog Nederlandse plaatsnamen. Denk tegen de tijd dat zoiets afgerond zou zijn, hetzij ze nu zouden beginnen, de plaatsen Bantu of Arabische namen gaan krijgenquote:Op zaterdag 5 november 2022 11:34 schreef Montagui het volgende:
[..]
Of we halen het plan van dr. ir. Geurt Van Hamel Roos uit de jaren 70 van stal.
[ afbeelding ]
https://gerard1945.wordpress.com/2021/05/01/noordzeeland/
Sommige mensen hebben toch al sinds hun geboorte oorlog met de machtshebbers, omdat de machtshebbers regeren met het recht van de sterkste.quote:Op zaterdag 5 november 2022 09:22 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Burgeroorlog wordt op den duur niet ondenkbaar.
Het is inderdaad prettig ook eens goed nieuws in dit topic voorbij te zien komen. Een moedige en hoognodige stap van de Italiaanse regering.quote:Op vrijdag 4 november 2022 21:47 schreef BMW1993 het volgende:
Italië weigert reddingsschepen met duizendtal bootvluchtelingen toegang tot havens
Verschillende hulporganisaties roepen de Italiaanse overheid op om drie reddingsschepen met in totaal 1.000 geredde vluchtelingen en migranten de toegang tot de Italiaanse havens te verlenen. De bootvluchtelingen werden de voorbije dagen opgepikt door de reddingsschepen Geo Barents, Ocean Viking en Humanity 1. De Italiaanse regering reageert voorlopig niet op de oproep. Eerder deze week zei de Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken Matteo Piantedosi dat het land onder wiens vlag een reddingsschip vaart verantwoordelijk is voor de migranten die in internationale wateren worden opgepikt.
Meer info: https://www.vrt.be/vrtnws(...)l-bootvluchtelingen/
Eindelijk eens goed nieuws dat het nieuwe rechtse Italië deze schepen weigert, die zogenaamde reddingswerkers halen die migranten op voor de kust van Libië en slepen ze richting Europa, het zijn dus eigenlijk mensensmokkelaars...
Verder nemen nog steeds veel vrouwen uit Afrika 5 of 6 kinderen, de bevolking gaat daar de komende 50 jaar explosief groeien, het is gewoon niet te doen, om al die mensen die dromen van Europa op te nemen.
elke week 30 bussen uit Servie en 85 % is een echte asielzoeker / statushouder , nou zet ze aaan het werk danquote:CDA-leider Hoekstra: huidige instroom migranten is niet vol te houden
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE
Updated 13 min geleden
15 min geleden in BINNENLAND
NIJKERK - CDA-leider en vicepremier Wopke Hoekstra vindt dat de huidige instroom van migranten ,,niet vol te houden is." Dat zegt hij op het CDA-congres in Nijkerk.
Volgens Hoekstra is er 'realiteitszin' nodig.
Maar wat dat exact betekent blijft voorlopig in nevelen gehuld.
https://www.telegraaf.nl/(...)s-ze-dat-niet-willenquote:Er moet paal en perk gesteld worden", zegt bijvoorbeeld de populaire oud-staatssecretaris Mona Keijzer. ,,Elke week 1500 mensen erbij...
Dit is zo niet vol te houden", zegt ze tegen De Telegraaf.
quote:Meer statushouders voor gemeenten die achterblijven met huisvesten, ook als ze dat niet willen
die boten lossen ze wel in Croatie of macedoniequote:Op zaterdag 5 november 2022 13:37 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Het is inderdaad prettig ook eens goed nieuws in dit topic voorbij te zien komen. Een moedige en hoognodige stap van de Italiaanse regering.
Deze trein is niet meer te stoppen. Er is staatsnoodwetgeving om dit tuig en/of profiteurs buiten de deur te houden maar dat weigeren ze te gebruiken want 'EU'. Je kan je afvragen of Nederland een natiestaat of een vazalstaat is. De overheid gaat niet eens meer over haar eigen voordeur.quote:Op zaterdag 5 november 2022 16:37 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)s-niet-vol-te-houden
Ja dat zegt de politiek al 10 jaar , maar ze doen niets , geen woningbouw, geen asielstop , niks doen ze
denken ze dat CDA geklets iets oplost ??
[..]
elke week 30 bussen uit Servie en 85 % is een echte asielzoeker / statushouder , nou zet ze aaan het werk dan
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)s-ze-dat-niet-willen
[..]
Dat denk ik ookquote:Op zaterdag 5 november 2022 17:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Deze trein is niet meer te stoppen. Er is staatsnoodwetgeving om dit tuig en/of profiteurs buiten de deur te houden maar dat weigeren ze te gebruiken want 'EU'. Je kan je afvragen of Nederland een natiestaat of een vazalstaat is. De overheid gaat niet eens meer over haar eigen voordeur.
Dus laat ze maar lekker doorroepen. Volgend jaar komen er gewoon weer 200 á 300k mensen bij. En daarna een half miljoen. Vervolgens een miljoen. We hebben nog heel wat welvaar te verdelen voordat de profiteurs ergens anders naartoe gaan.
Grappig hoe Rutte zich zowel niet wil branden aan de bredere vraag wanneer het land te vol is maar het ook niet over concrete cijfers wil hebben. Het probleem voor zich uit schuiven dus, heel Ruttiaans.quote:
misschien komen er nog ,meer hierheen als ze het transport kunen betalenquote:Op zondag 6 november 2022 14:49 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Grappig hoe Rutte zich zowel niet wil branden aan de bredere vraag wanneer het land te vol is maar het ook niet over concrete cijfers wil hebben. Het probleem voor zich uit schuiven dus, heel Ruttiaans.
Tja, eigenbelang staat boven landsbelang. En dat regeert dit landje.quote:
Maart nieuwe verkiezingen. Dan zijn er provinciale verkiezingen die ook tot een nieuwe Eerste Kamer leiden. Ik weet zeker dat de coalitie daar met angst en beven naar toe kijkt en ze zijn doodsbang voor dit thema. Het CDA probeert zich er nu een beetje mee te profileren maar komt ook niet met oplossingen en getallen. Ze stippen het alleen even aan. De achterban van de VVD roert zich nu ook.quote:Op zondag 6 november 2022 14:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
misschien komen er nog ,meer hierheen als ze het transport kunen betalen
er is maar een oplossingquote:Op zondag 6 november 2022 15:16 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Maart nieuwe verkiezingen. Dan zijn er provinciale verkiezingen die ook tot een nieuwe Eerste Kamer leiden. Ik weet zeker dat de coalitie daar met angst en beven naar toe kijkt en ze zijn doodsbang voor dit thema. Het CDA probeert zich er nu een beetje mee te profileren maar komt ook niet met oplossingen en getallen. Ze stippen het alleen even aan. De achterban van de VVD roert zich nu ook.
trafficking is de beste verdienmodel van de italiaanse maffia sinds tijden, en ze spannen allerlei boten voor hun karretje die er ook eraan verdienenquote:
quote:DEN HAAG - Zeker duizend asielzoekers die in Griekenland een verblijfsvergunning kregen en daarna in Nederland opnieuw asiel aanvroegen, moeten waarschijnlijk alsnog beoordeeld worden door de Immigratie- en Naturalisatiedienst IND.
Nederland mag hen niet zomaar terugsturen omdat ze in Griekenland al een status hebben.
De Raad van State floot het kabinet hierop eerder al terug in twee gevallen, maar niet duidelijk was om hoeveel mensen het ging.
Echt nietquote:Op zondag 6 november 2022 15:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is maar een oplossing
Uit de EU
Dan gaan we naar de 40 miljoen inwonersquote:
Straks komen de rest van de duizenden 'Syrische Grieken' deze kant op, als ze toch weten dat ze hier mogen blijven en in aanmerking komen voor een sociale huurwoning.quote:Op maandag 7 november 2022 20:03 schreef michaelmoore het volgende:
nog 1000 statushouders extra en 1000 woningen extra
https://www.telegraaf.nl/(...)land-toch-beoordelen
[..]
met Bad, Bed en Brood garantie , o en zakgeldquote:Op maandag 7 november 2022 21:18 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Straks komen de rest van de duizenden 'Syrische Grieken' deze kant op, als ze toch weten dat ze hier mogen blijven en in aanmerking komen voor een sociale huurwoning.
Door onze mensenrechten zitten we muurvast in deze asielcrisis.
Omvolking is een keuze. Genoeg landen die hier niet voor kiezen. Denemarken, Australië, Griekenland.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 17:43 schreef Homey het volgende:
[..]
Dit. De omvolking is echt, je ziet het elk jaar toenemen. Bewust beleid, in Portugal doet met dat niet, ander beleid daar.
Overigens: die superdiversiteit zie je al terug in reclames. Wel altijd de uitzondering als het gaat om homo’s, mensen die een nare aandoening hebben of mensen in een daderrol; dan zie je opeens alleen blanke mensen.
Maar het is helemaal geen mensenrecht dat iemand uit Syrië of Irak in Nederland een sociale huurwoning zou moeten krijgen voor de rest van z'n leven.quote:Op maandag 7 november 2022 21:18 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Straks komen de rest van de duizenden 'Syrische Grieken' deze kant op, als ze toch weten dat ze hier mogen blijven en in aanmerking komen voor een sociale huurwoning.
Door onze mensenrechten zitten we muurvast in deze asielcrisis.
VVD'ers zijn gierig. Maar nu even nietquote:
in Australië vebrand je gewoon levend. Daar zou iedereen recht moeten hebben op terugkeer naar Engelandquote:Op zaterdag 12 november 2022 21:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omvolking is een keuze. Genoeg landen die hier niet voor kiezen. Denemarken, Australië, Griekenland.
nee, als ze van een probleem af moeten dan strooien ze wel een hoop gemeenschapsgeld in het rondquote:Op zondag 13 november 2022 21:01 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
VVD'ers zijn gierig. Maar nu even niet
Australië bewijst dat omvolking bestaat. Ooit bestond het land 100% uit Aboriginals. Nu minder dan 1%.quote:Op zaterdag 12 november 2022 21:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omvolking is een keuze. Genoeg landen die hier niet voor kiezen. Denemarken, Australië, Griekenland.
Dat niet alleen, ze krijgen die woningen ook met voorrang. Dat heeft idd niks met mensenrechten te maken, maar is in alles een onnodige privilege.quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar het is helemaal geen mensenrecht dat iemand uit Syrië of Irak in Nederland een sociale huurwoning zou moeten krijgen voor de rest van z'n leven.
Al die verdragen zijn lekker makkelijk voor bestuurders om zich achter te verschuilen, maar ze verhullen vooral dat politici helemaal geen zin hebben om een eind te maken aan al die immigratie uit de derde wereld.
Men wilt het liefste een bevolkingsgroei van 1% per jaar om de totale economie te laten groeien.quote:Op maandag 14 november 2022 21:40 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat niet alleen, ze krijgen die woningen ook met voorrang. Dat heeft idd niks met mensenrechten te maken, maar is in alles een onnodige privilege.
Wat ik zie is dat de asielindustrie een enorme machtspositie heeft in Nederland, van media, subsidiepotten tot en met de politieke top aan toe. Het is die kongsi van multinationals (VVD) en omvolking (D66/GL) die beide graag open grenzen willen en een hoge instroom van mensen. Groei is alles.
Artikel lijkt gebaseerd op deze (aanrader overigens): https://www.abc.net.au/ne(...)ion-people/101643854quote:Op dinsdag 15 november 2022 06:56 schreef Basp1 het volgende:
We zijn de 8 miljard aarde bewoners gepasseerd.![]()
https://scientias.nl/een-(...)iet-het-levenslicht/
quote:Op dinsdag 15 november 2022 06:56 schreef Basp1 het volgende:
We zijn de 8 miljard aarde bewoners gepasseerd.![]()
https://scientias.nl/een-(...)iet-het-levenslicht/
Lekker doorfokken en het maar hebben over schijnoplossingen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 06:56 schreef Basp1 het volgende:
We zijn de 8 miljard aarde bewoners gepasseerd.![]()
https://scientias.nl/een-(...)iet-het-levenslicht/
En iedereen moet maar in een stuip liggen vanwege het klimaat.quote:Op dinsdag 15 november 2022 06:56 schreef Basp1 het volgende:
We zijn de 8 miljard aarde bewoners gepasseerd.![]()
https://scientias.nl/een-(...)iet-het-levenslicht/
Ironisch genoeg zijn de mensen die als eerste last hebben van klimaatverandering ook de mensen die de meeste kinderen op de wereld zetten.quote:Op dinsdag 15 november 2022 08:09 schreef Enchanter het volgende:
[..]
En iedereen moet maar in een stuip liggen vanwege het klimaat.
Zie hier de oorzaak
quote:Just eight countries are projected to be responsible for more than half the world’s population increase by 2050.
One of them is India, which is set to overtake China as the most populous country in the world next year.
Zorgwekkend.quote:Op dinsdag 15 november 2022 06:56 schreef Basp1 het volgende:
We zijn de 8 miljard aarde bewoners gepasseerd.![]()
https://scientias.nl/een-(...)iet-het-levenslicht/
quote:Op dinsdag 15 november 2022 06:56 schreef Basp1 het volgende:
We zijn de 8 miljard aarde bewoners gepasseerd.![]()
https://scientias.nl/een-(...)iet-het-levenslicht/
quote:Cruciale vraag voor de wereld: wanneer daalt ook in Afrika het geboortecijfer?
De wereld telt sinds vandaag 8 miljard mensen. In 2030 zijn het er naar verwachting 8,5 miljard en twintig jaar later 9,7 miljard. Moeten we ons daar zorgen om maken? Experts geven antwoord. Niemand weet precies hoeveel mensen op aarde wonen, maar afgelopen juli voorspelden de Verenigde Naties het al op basis van schattingen: vandaag passeren we de grens van 8 miljard inwoners.
Weliswaar minder rap dan eerder, maar die groei gaat natuurlijk door: in 2030 zijn er naar verwachting 8,5 miljard mensen op aarde en twintig jaar later 9,7 miljard. Zoals je in onderstaande video kunt zien, wordt de piek ergens in de jaren 80 bereikt, met zo'n 10,4 miljard mensen. Dit aantal blijft min of meer gelijk tot het eind van de eeuw.
Het zijn maar acht landen die zorgen voor meer dan de helft van de bevolkingsgroei: de Democratische Republiek Congo, Egypte, Ethiopië, India, Nigeria, Pakistan, de Filipijnen en Tanzania. In 2023 is niet langer China, maar India het land met de grootste bevolking.
Hoe rap de wereldbevolking groeit, wordt dus bepaald door Afrika?
"Dat is inderdaad de cruciale variabele", zegt Leo van Wissen, onderzoeker van het nationale demografische instituut NIDI in Den Haag. Overal ter wereld dalen de geboortecijfers. In het begin van de jaren zestig had een Nederlandse vrouw gemiddeld 3,2 kinderen, nu is dat 1,6. "Ook in Azië ligt het gemiddelde in veel landen rond de 2, en dat gaat zelfs in India gebeuren."
Een groot contrast met Afrika beneden de Sahara, waar een vrouw gemiddeld 4,5 kinderen krijgt. Van Wissen: "Ook in Afrika daalt het aantal, alleen is de grote vraag hoe snel dat zal gaan. Als dat niet zo snel gaat, zal de bevolkingsgroei hoog blijven. Het is namelijk ook het continent met de sterkste stijging in levensverwachting. Dat is een goed teken natuurlijk, maar als mensen ouder worden én er zijn hoge vruchtbaarheidscijfers, dan heb je te maken met een bevolkingsexplosie."
"Nu wonen in Afrika 1 miljard mensen, in 2050 is dat ruim verdubbeld. China groeit niet meer, India gaat na 2050 krimpen. Afrika wordt daarmee bijna zo groot als Azië. Dit wordt de eeuw van Afrika als het gaat over bevolking. Van 1 miljard naar 4 miljard binnen deze eeuw, dat is een forse verandering."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ing-8-miljard-afrika
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |