abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 oktober 2022 @ 12:20:03 #176
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_206465237
300.000. bizar
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  donderdag 27 oktober 2022 @ 12:21:39 #177
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206465257
Een bepaalde mate van drukte valt me tegenwoordig wel op.

Al moet daar wel bij opgemerkt worden dat ik in een bovengemiddeld witte omgeving woon, ver buiten de Randstad. Maar ook dan merk je dat je op straat meer uit moet kijken.

Mensen lijken wat 'uithuiziger' te zijn sinds corona: meer plezierfietsers- en wandelaars. Veel meer hondenbezitters ook (en die beesten moeten er ook weleens uit). Dat zou best onderdeel kunnen zijn van wat ik hier zie.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 12:26:14 #178
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206465301
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 12:21 schreef Eightyone het volgende:
Een bepaalde mate van drukte valt me tegenwoordig wel op.

Al moet daar wel bij opgemerkt worden dat ik in een bovengemiddeld witte omgeving woon, ver buiten de Randstad. Maar ook dan merk je dat je op straat meer uit moet kijken.

Mensen lijken wat 'uithuiziger' te zijn sinds corona: meer plezierfietsers- en wandelaars. Veel meer hondenbezitters ook (en die beesten moeten er ook weleens uit). Dat zou best onderdeel kunnen zijn van wat ik hier zie.
Veel coronahonden he, en andere huisdieren. Veel zijn helaas ook weer gedumpt na corona...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206465317
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 12:21 schreef Eightyone het volgende:
Een bepaalde mate van drukte valt me tegenwoordig wel op.

Al moet daar wel bij opgemerkt worden dat ik in een bovengemiddeld witte omgeving woon, ver buiten de Randstad. Maar ook dan merk je dat je op straat meer uit moet kijken.

Mensen lijken wat 'uithuiziger' te zijn sinds corona: meer plezierfietsers- en wandelaars. Veel meer hondenbezitters ook (en die beesten moeten er ook weleens uit). Dat zou best onderdeel kunnen zijn van wat ik hier zie.
Op de weg en in het ov is het ook fors drukker. Een weekendje weg in eigen land is amper meer te betalen doordat de vraag het aanbod ver overstijgt. Ik woon in een bosrijke omgeving, zeker in de zomer merkte je echt dat het drukker was met fietsers, wandelaars en van die gehuurde elektrische scooters overal.
pi_206465320
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 06:56 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-harder-dan-verwacht

voor 2025 hebben we 20 miljoen inwoners
[..]
[ afbeelding ]
Maar nog steeds geen 30 miljoen in 2030. Iets wat jij al die tijd roeptoetert.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 12:31:56 #181
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206465354
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 12:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Op de weg en in het ov is het ook fors drukker. Een weekendje weg in eigen land is amper meer te betalen doordat de vraag het aanbod ver overstijgt. Ik woon in een bosrijke omgeving, zeker in de zomer merkte je echt dat het drukker was met fietsers, wandelaars en van die gehuurde elektrische scooters overal.
Die elektrische scooters waar complete volksstammen mee over de Veluwe scheuren in de zomer zijn echt aids.
pi_206465528
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 12:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die elektrische scooters waar complete volksstammen mee over de Veluwe scheuren in de zomer zijn echt aids.
Ja. Net als die aso’s met keiharde muziek op hun boot. Hier op de randmeren is het echt vergeven van de tokkies met boten :')
pi_206465817
twitter


Er zijn bijna 150 opvangplekken voor asielzoekers in Nederland.

Tel daarbij op de wet die aanstaande is waardoor gemeenten met hechte gemeenschappen verplicht een AZC in hun achtertuin krijgen, plus de bevoegdheid om leegstand te vorderen zodat er asielzoekers gedumpt kunnen worden, en het beeld is klaarhelder. De omvolking van Nederland zal niet gestopt worden, maar zal verder escaleren.

Net zolang tot er niks van Nederland over is. Ik wil niet weten hoe Nederland er over een aantal decennia uit komt te zien. Een multiculturele hellhole waar autochtonen in de verdrukking geraakt zijn en de enige bescherming en saamhorigheid nog te vinden is in hun beveiligde gated communities.

Het moge duidelijk zijn dat het kabinet-Rutte bewust bezig is de Nederlandse samenleving middels massa-immigratie te ontwrichten. Vandaar dat de VVD Eric van der Burg als staatssecretaris naar voren heeft geschoven ("Hoe meer asielzoekers. hoe beter").
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 13:50:16 #184
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206466063
De samenleving begint er ook niet leuker op te worden.

Hoe vaak ik hier in Rotterdam agressie meemaak vanuit de auto.. Vooral door immigrantenvolk die vinden dat ze overal voor mogen gaan, zelfs als ze door een eenrichtingsstraat komen, vinden ze dat jij maar mooi aan de kant mag gaan.

Hoe vaak ik wangedrag heb gezien in de stoptrein tussen Rotterdam Zuid en Dordrecht...

Ik vraag mij ook verder af wat deze massa immigratie nou voor voordelen heeft aan de huidige bewoners van Nederland.

Er worden nauwelijks huizen bijgebouwd door allerlei problemen, waardoor je voor een rijtjeshuis in Utrecht al makkelijk 800.000 kwijt bent..

Overal waar je komt is het druk, zelfs in natuurgebieden ben je eigenlijk nooit meer alleen..


Nederland vanuit de auto is al helemaal verpest, met grote distributiecentrums, mega windmolenparken, oneindige vinexwijken, brede wegen en knooppunten, zonnepanelen, het oude polderlandschap verdwijnt in rap tempo.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 13:54:01 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206466098
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 13:50 schreef BMW1993 het volgende:
De samenleving begint er ook niet leuker op te worden.

Hoe vaak ik hier in Rotterdam agressie meemaak vanuit de auto.. Vooral door immigrantenvolk die vinden dat ze overal voor mogen gaan, zelfs als ze door een eenrichtingsstraat komen, vinden ze dat jij maar mooi aan de kant mag gaan.

Hoe vaak ik wangedrag heb gezien in de stoptrein tussen Rotterdam Zuid en Dordrecht...

Ik vraag mij ook verder af wat deze massa immigratie nou voor voordelen heeft aan de huidige bewoners van Nederland.

Er worden nauwelijks huizen bijgebouwd door allerlei problemen, waardoor je voor een rijtjeshuis in Utrecht al makkelijk 800.000 kwijt bent..

Overal waar je komt is het druk, zelfs in natuurgebieden ben je eigenlijk nooit meer alleen..

Nederland vanuit de auto is al helemaal verpest, met grote distributiecentrums, mega windmolenparken, oneindige vinexwijken, brede wegen en knooppunten, zonnepanelen, het oude polderlandschap verdwijnt in rap tempo.
Nederland wordt gerund als een BV die vooral veel geld moet opleveren voor de EU en voor het grootkapitaal. Dat er toevallig ook nog mensen wonen die dat prettig willen blijven doen, ook hun kinderen en kleinkinderen, is bijzaak geworden.
pi_206466139
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 13:50 schreef BMW1993 het volgende:
De samenleving begint er ook niet leuker op te worden.

Hoe vaak ik hier in Rotterdam agressie meemaak vanuit de auto.. Vooral door immigrantenvolk die vinden dat ze overal voor mogen gaan, zelfs als ze door een eenrichtingsstraat komen, vinden ze dat jij maar mooi aan de kant mag gaan.

Hoe vaak ik wangedrag heb gezien in de stoptrein tussen Rotterdam Zuid en Dordrecht...

Ik vraag mij ook verder af wat deze massa immigratie nou voor voordelen heeft aan de huidige bewoners van Nederland.

Er worden nauwelijks huizen bijgebouwd door allerlei problemen, waardoor je voor een rijtjeshuis in Utrecht al makkelijk 800.000 kwijt bent..

Overal waar je komt is het druk, zelfs in natuurgebieden ben je eigenlijk nooit meer alleen..


Nederland vanuit de auto is al helemaal verpest, met grote distributiecentrums, mega windmolenparken, oneindige vinexwijken, brede wegen en knooppunten, zonnepanelen, het oude polderlandschap verdwijnt in rap tempo.
Ik zie jou het vaker over je woonplaats Rotterdam hebben en de overlast/ergernis die je hiervan ervaart. Waarom vertrek je niet uit Rotterdam, naar bijvoorbeeld Brabant, het Oosten of het Noorden. Daar is het (nog) leefbaar en Nederlands.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_206466326
"Vijftien miljoen mensen op het hele kleine stukje aarde".
Inmiddels is het al twintig procent maar.
pi_206466411
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 14:20 schreef Idisrom het volgende:
"Vijftien miljoen mensen op het hele kleine stukje aarde".
Inmiddels is het al twintig procent maar.
Ik vond 15 miljoen al veel te veel.
pi_206467269
Wat mij stoort is dat immigratie als een natuurfenomeen wordt gepresenteerd. Iets wat er nu eenmaal is en waar niks aan te doen valt. Dat is een groot misverstand. Het vluchtelingenverdrag is ooit gesloten om mensen te helpen die voor een bedenkelijk regime wilden vluchten. Niet om een volksverhuizing te faciliteren.

Maar we hebben hier zelf een enorme honeypot neergezet en gaan nu verbaasd lopen doen dat daar veel mensen op af komen die nooit iets gaan bijdragen aan onze economie.

Het debat hierover wordt al decennia onmogelijk gemaakt door racismeroepende politieke partijen en als wetenschapper verklede activisten zoals Leo Lucassen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Spablauw214 op 27-10-2022 16:54:05 ]
pi_206467553
Stel dat de PvdA, of een andere centrum/gematigde partij serieus Deense voorstellen gaan doen, winnen ze gelijk de verkiezingen, maar niemand durft. Of te veel rondhangen op fok geeft een vertekend beeld natuurlijk
  donderdag 27 oktober 2022 @ 17:26:04 #191
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206467647
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:39 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat mij stoort is dat immigratie als een natuurfenomeen wordt gepresenteerd. Iets wat er nu eenmaal is en waar niks aan te doen valt. Dat is een groot misverstand. Het vluchtelingenverdrag is ooit gesloten om mensen te helpen die voor een bedenkelijk regime wilden vluchten. Niet om een volksverhuizing te faciliteren.

Maar we hebben hier zelf een enorme honeypot neergezet en gaan nu verbaasd lopen doen dat daar veel mensen op af komen die nooit iets gaan bijdragen aan onze economie.

Het debat hierover wordt al decennia onmogelijk gemaakt door racismeroepende politieke partijen en als wetenschapper verklede activisten zoals Leo Lucassen.
De Nederlandse politiek heeft ook helemaal geen plan, men is alleen maar steeds brandjes aan het blussen. Dat zie je nu ook weer met optuigen van noodopvang, crisisnoodopvang, versneld statushouders in een woning proberen te zetten etc.

En volgend jaar wordt hetzelfde plaatje opnieuw afgedraaid want een echte oplossing is er nog steeds niet.
pi_206467730
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 17:17 schreef Alov het volgende:
Stel dat de PvdA, of een andere centrum/gematigde partij serieus Deense voorstellen gaan doen, winnen ze gelijk de verkiezingen, maar niemand durft. Of te veel rondhangen op fok geeft een vertekend beeld natuurlijk
Afgezien van een paar naïeve wereldverbeteraars weet iedereen wel waar de schoen wringt. Niemand is tegen de opvang van oorlogsvluchtelingen.

Maar dit is een volksverhuizing. Ons land is hier totaal niet op berekend. We hebben niet genoeg huizen, niet genoeg ziekenhuisbedden, niet genoeg leraren en ga zo maar door. Daarnaast stoten we teveel schadelijke stoffen uit. Het is wachten tot er iemand opstaat en zegt zo kan het niet langer.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 17:37:26 #193
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206467767
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 17:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Afgezien van een paar naïeve wereldverbeteraars weet iedereen wel waar de schoen wringt. Niemand is tegen de opvang van oorlogsvluchtelingen.

Maar dit is een volksverhuizing. Ons land is hier totaal niet op berekend. We hebben niet genoeg huizen, niet genoeg ziekenhuisbedden, niet genoeg leraren en ga zo maar door. Daarnaast stoten we teveel schadelijke stoffen uit. Het is wachten tot er iemand opstaat en zegt zo kan het niet langer.
Voor (een groot deel van) politiek Den Haag is Nederland niet meer dan een stuk grond waar zo snel en zo veel mogelijk geld aan verdiend moet worden.
pi_206467786
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 17:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Voor (een groot deel van) politiek Den Haag is Nederland niet meer dan een stuk grond waar zo snel en zo veel mogelijk geld aan verdiend moet worden.
Dat klopt. We zijn veranderd in het wingewest van de EU. Onze welvaart wordt afgeroomd om Italië en Spanje op de been te houden. En als we weigeren te betalen zijn we “niet solidair”.

De EU is niets anders dan een systeem om geld van noord naar zuid te verschuiven.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 17:51:31 #195
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206467907
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 17:39 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat klopt. We zijn veranderd in het wingewest van de EU. Onze welvaart wordt afgeroomd om Italië en Spanje op de been te houden. En als we weigeren te betalen zijn we “niet solidair”.

De EU is niets anders dan een systeem om geld van noord naar zuid te verschuiven.
En dan pochen met 'de Nederlandse economie groeit'.

Zolang we huishoudens moeten redden met energietoeslagen hebben we nog grote problemen in dit land.
pi_206473175
quote:
Vier vragen over de grootste bevolkingsgroei in ruim 20 jaar

Dit jaar zijn al meer mensen naar Nederland gemigreerd dan in welk volledig jaar dan ook in de afgelopen twee decennia. Vanwege de oorlog in Oekraïne komt deze toename niet als een verrassing, maar het is een trend die grote gevolgen kan hebben. Bijvoorbeeld voor het woning- en personeelstekort.

Als gevolg van de enorme immigratiecijfers is ook de bevolking in Nederland per saldo fors gegroeid. De toestroom van Oekraïense vluchtelingen verklaart een groot deel van deze toename, maar niet alles.

Wat zeggen de CBS-cijfers?
Tot en met september vestigden bijna 318.000 immigranten zich in Nederland. Bijna 130.000 mensen vertrokken in die periode juist naar het buitenland. Er waren ongeveer 2400 meer geboortes dan sterfgevallen. Alles bij elkaar komt het volgens het CBS neer op een bevolkingsgroei van 191.000 inwoners. "We kunnen zeker spreken van een record", zegt Tanja Traag, CBS-hoofdsocioloog.

In deze grafiek zie je dat de bevolkingstoename momenteel ruim het dubbele is van dezelfde periode vorig jaar:


Er is volgens het CBS dit jaar sprake van een inhaalslag. Een deel de immigranten heeft de afgelopen jaren zijn of haar reis namelijk uit moeten stellen vanwege de coronapandemie.

Asielzoekers zijn niet inbegrepen bij de bovenstaande cijfers. Pas als iemand een verblijfsvergunning krijgt toegekend, en daarmee statushouder wordt, telt hij of zij mee in de officiële bevolkingscijfers.

Wie komen er nu vooral en waarom?
Er is vrij verkeer van personen tussen Nederland en andere EU-lidstaten. "Er is hier veel behoefte aan en vraag naar arbeidskrachten uit Europa", zegt Traag van het CBS. "Vooral uit Centraal- en Oost-Europese landen als Polen en Bulgarije komen veel mensen hiernaartoe om te werken." Europese migranten vormen zo'n 29 procent van de totale toestroom.

Veruit de grootste groep nieuwkomers is afkomstig uit Oekraïne. Zo'n 97.000 Oekraïense burgers zijn dit jaar naar Nederland gevlucht vanwege de oorlog. Dit is ongeveer een derde van alle immigranten.

De rode staafdiagram (waarbinnen de Oekraïense groep valt) is dit jaar ruim tien keer zo groot dan voorgaande jaren:


De op twee na grootste groep is afkomstig uit Azië. Denk vooral aan landen als Syrië, Afghanistan, India en Turkije. Immigranten uit Syrië en Afghanistan zijn hoofdzakelijk op de vlucht voor oorlogsgeweld of vervolging in eigen land.

De groep uit India bestaat volgens Traag vooral uit kenniswerkers en studenten. "Zij zijn vooral werkzaam in de software-industrie, hebben een relatief goed salaris en komen hier meestal tijdelijk werken."

Er is een recente toestroom van Turkse immigranten, maar het CBS weet nog niet waarom dit aantal is toegenomen.

Wat heeft dit voor gevolgen?
Er zijn zorgen over het effect van de bevolkingsgroei op de woningcrisis. Er zijn nu al te weinig huur- en koophuizen of -appartementen beschikbaar. Het gebrek aan beschikbare sociale huurwoningen leidt er ook mede toe dat statushouders blijven steken in de asielketen.

Extra toestroom van migranten zal de woning- en asielcrisis naar verwachting verder verslechteren. Maar er zijn ook positieve gevolgen. In veel sectoren staan werkgevers te springen om personeel. Immigranten kunnen bijvoorbeeld aan de slag in de zorg, ict-branche, bouwsector en het onderwijs. De grote vraag is wel in hoeverre dit het personeelstekort zal kunnen wegwerken.

Hoe reageert de politiek op het nieuws?

Politiek verslaggever Xander van der Wulp:
"Het kabinet noemt de cijfers niet heel verrassend, vooral vanwege de oorlog in Oekraïne. Maar of het nu kenniswerkers, studenten of asielzoekers zijn die hier mogen blijven: het zorgt voor een groot acuut probleem voor de politiek. Het kabinet en de coalitiepartijen worstelen met de snelle bevolkingsgroei en er is geen pasklare oplossing.

Dit kabinet heeft bij de start gezegd dat het meer grip wil krijgen op immigratie. Tot nu toe heeft het alleen commissies in het leven geroepen die bekijken wat de mogelijkheden zijn. Een van die commissies komt over een maand met z'n advies. Maar het is ook gewoon een heel ingewikkeld dossier.

Asielzoekers zorgen voor een klein deel van de bevolkingsgroei, maar politiek gezien is het wel het gevoeligste. Hoe je daarmee omgaat, bepaalt voor een belangrijk deel het draagvlak voor nieuwkomers. Dat er al maanden wordt gesteggeld over de wet die spreiding van asielzoekers moet regelen, tekent hoezeer het kabinet en de coalitie hiermee worstelen."

pi_206473538
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 17:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Afgezien van een paar naïeve wereldverbeteraars weet iedereen wel waar de schoen wringt. Niemand is tegen de opvang van oorlogsvluchtelingen.

Maar dit is een volksverhuizing. Ons land is hier totaal niet op berekend. We hebben niet genoeg huizen, niet genoeg ziekenhuisbedden, niet genoeg leraren en ga zo maar door. Daarnaast stoten we teveel schadelijke stoffen uit. Het is wachten tot er iemand opstaat en zegt zo kan het niet langer.
Degene die opstaat en dat roept, wordt dan gelijk weggezet als 1 of andere racist. Iedereen heeft hun kop in het zand in politiek Den Haag helaas.
pi_206473786
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 00:47 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Als je steeds mensen moet blijven importeren om de beroepsbevolking op peil te houden, dan is er dus eigenlijk sprake van een piramidespel. Want er zullen altijd meer mensen bij moeten komen dan.

Als mensen bepaald werk niet meer willen doen, dan kan de conclusie ook zijn dat er in Nederland geen plaats meer is voor die sectoren.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:03:59 #199
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206473839
Anders stemmen mensen, anders stemmen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:06:33 #200
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206473863
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 17:39 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat klopt. We zijn veranderd in het wingewest van de EU. Onze welvaart wordt afgeroomd om Italië en Spanje op de been te houden. En als we weigeren te betalen zijn we “niet solidair”.

De EU is niets anders dan een systeem om geld van noord naar zuid te verschuiven.
En rare verplichtngen stellen die niemand wil.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')