abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206320776
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 13:44 schreef Multatilu het volgende:
Wat een dramatisch geneuzel zeg in dit topic...
Nederland, het land waar we amper hoogbouw kennen, met een hoofdstad waar een gebouw van 100 meter al bijna een wolkenkrabber wordt genoemd. Als we in alle steden alle panden die aan vervanging toe zijn vervangen door panden met het dubbele aantal woonlagen, dan is de kwestie van de aantallen woningen opgelost. Uiteraard met ook wel de nodige investeringen in het openbaar vervoer en voorzieningen.
Hoogbouw wordt anders lang niet altijd als een effectief middel beschouwd voor het realiseren van een hoge bevolkingsdichtheid. En dan vernietigen we in jouw plan dus ook nog eens ons cultureel erfgoed. Ondanks je klacht over 'dramatisch geneuzel' lijk je zelf dus ook niet heel veel bij te dragen.

https://www.tubantia.nl/b(...)ctief-idee~a33b400d/
pi_206320799
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 13:44 schreef Multatilu het volgende:
Wat een dramatisch geneuzel zeg in dit topic...
Nederland, het land waar we amper hoogbouw kennen, met een hoofdstad waar een gebouw van 100 meter al bijna een wolkenkrabber wordt genoemd. Als we in alle steden alle panden die aan vervanging toe zijn vervangen door panden met het dubbele aantal woonlagen, dan is de kwestie van de aantallen woningen opgelost. Uiteraard met ook wel de nodige investeringen in het openbaar vervoer en voorzieningen.
Hey misschien is dit wel zo'n fijn land omdat we een beetje ruimte hebben ipv als een asset in een wooncontainer gepropt te zitten.
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:11:31 #53
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206320838
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 02:04 schreef riazop het volgende:

[..]
En die autochtonen sterven snel uit. Kinderen krijgen ze nauwelijks meer. tfr van 1,4. Ondertussen moet de bevolking wel worden vervangen.

immigratie dus.
De tweede generatie Turken hebben volgens het cbs, ook nog maar 1,7 kinderen per stel.
Idem dito bij Surinaamse mensen.

Enige die nog net boven de 2 kinderen per gezin zit, zijn de Marokkanen van de tweede generatie.
Ook dat zal heel langzaam minder worden, dan spreken we echter over revoluties die zo 10/15 jaar duren.
pi_206320853
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 14:06 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Hoogbouw wordt anders lang niet altijd als een effectief middel beschouwd voor het realiseren van een hoge bevolkingsdichtheid. En dan vernietigen we in jouw plan dus ook nog eens ons cultureel erfgoed. Ondanks je klacht over 'dramatisch geneuzel' lijk je zelf dus ook niet heel veel bij te dragen.

https://www.tubantia.nl/b(...)ctief-idee~a33b400d/
Na ja, af en toe een beetje generaliseren om de zaken overzichtelijk te houden ben ik inderdaad niet vies van ;)
Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat zelfs als we alles dubbel uit zouden voeren, we in de meeste steden nog steeds weinig hoogbouw zouden hebben. Eigenlijk hebben we in heel veel steden met name laagbouw of heel veel gebouwen tussen 3 en 8 woonlagen. Dat zou, bij vervanging toch eenvoudig 6 tot 16 kunnen worden zonder dat dit het aanblik teveel beinvloedt?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:22:10 #55
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206320962
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 13:44 schreef Multatilu het volgende:
Wat een dramatisch geneuzel zeg in dit topic...
Nederland, het land waar we amper hoogbouw kennen, met een hoofdstad waar een gebouw van 100 meter al bijna een wolkenkrabber wordt genoemd. Als we in alle steden alle panden die aan vervanging toe zijn vervangen door panden met het dubbele aantal woonlagen, dan is de kwestie van de aantallen woningen opgelost. Uiteraard met ook wel de nodige investeringen in het openbaar vervoer en voorzieningen.
Op hoogbouw gebied doen we het echt niet slechter dan omringende landen.

In de Randstad heb je, en dan voornamelijk in Rotterdam en Den Haag veel meer hoogbouw dan in het Duitse Roergebied, of Antwerpen/Brussel bijvoorbeeld.
pi_206320995
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 13:44 schreef Multatilu het volgende:
Wat een dramatisch geneuzel zeg in dit topic...
Nederland, het land waar we amper hoogbouw kennen, met een hoofdstad waar een gebouw van 100 meter al bijna een wolkenkrabber wordt genoemd. Als we in alle steden alle panden die aan vervanging toe zijn vervangen door panden met het dubbele aantal woonlagen, dan is de kwestie van de aantallen woningen opgelost. Uiteraard met ook wel de nodige investeringen in het openbaar vervoer en voorzieningen.
Hou eens met dat geneuzel wat voor verslechtering we allemaal wel niet zouden kunnen hebben en hoeveel meer we te tolereren zouden kunnen krijgen. De regering is geen eigenaar van het Nederlands grondgebied om dat uit te winnen, de regering moet de Nederlandse bevolking dienen en niemand anders. Dus er moet nulkommanul hoogbouw komen voor buitenlanders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206321020
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 14:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Hou eens met dat geneuzel wat voor verslechtering we allemaal wel niet zouden kunnen hebben en hoeveel meer we te tolereren zouden kunnen krijgen. De regering is geen eigenaar van het Nederlands grondgebied om dat uit te winnen, de regering moet de Nederlandse bevolking dienen en niemand anders. Dus er moet nulkommanul hoogbouw komen voor buitenlanders.
Ik deel jouw mening niet.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_206322052
twitter
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:55:11 #59
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_206322232
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 16:28 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
Migratie is een natuurverschijnsel. Daar kun je geen beleid op voeren. Vooral meebewegen, dan komt het vanzelf goed.
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:03:26 #60
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206322272
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 16:55 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Migratie is een natuurverschijnsel. Daar kun je geen beleid op voeren. Vooral meebewegen, dan komt het vanzelf goed.
juist, een van de oorzaken is Klimaatverandering, Oorlog , vervolging in het land van oorsprong

alles is van toepassing op Syrie , Iran , Afghanistan , een flinke 200 miljoen personen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:06:37 #61
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_206322294
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 16:28 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
Nog eens 1,4 miljoen erbij :o :X Het wordt écht tijd om die emigratieplannen eens af te stoffen, dit land wordt echt onleefbaar op deze manier.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:19:08 #62
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206322423
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:59 schreef dennissch het volgende:
Bevolkingsgroei is helaas een groot taboe in Nederland. Er wordt amper over gepraat in de politiek, hoeveel inwoners kan NL aan?

Kijk theoretisch gezien kunnen er nog vele miljoenen mensen bij qua oppervlakte. Maar willen we nu echt daarvoor natuur, weilanden en akkers daarboor opofferen? Dan krijg je een soort China.

En even los van de andere problemen die er spelen, die er niet beter op worden met meer inwoners. Denk inderdaad aan files, maar ook meer gezeik tussen diverse culturen wat botst (zie bv Zweden, bende oorlogen)

Ter herinnering, het geboortecijfer van Nederlandse vrouwen ligt rond de 1.6. Dus bevolkingsgroei komt echt hoofdzakelijk door immigratie (asiel, arbeidsmigranten, expats, nareizigers etc)
en klimaatverandering in het Midden Oosten en oorlog en sclechte economische vooruitzichten, en hier een mooi leefgeld om te beginnen, leve het internet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206322467
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 14:11 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
De tweede generatie Turken hebben volgens het cbs, ook nog maar 1,7 kinderen per stel.
Idem dito bij Surinaamse mensen.

Enige die nog net boven de 2 kinderen per gezin zit, zijn de Marokkanen van de tweede generatie.
....
Veel Syriers, Irakezen, Afrikanen en Pakistani zitten vaak ook ruim boven de 2
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:30:13 #64
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_206322500
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 17:25 schreef riazop het volgende:

[..]
Veel Syriers, Irakezen, Afrikanen en Pakistani zitten vaak ook ruim boven de 2
Je begint ook steeds weer bij generatie 1, dus met een relatief hoog geboortecijfer, en dat blijft zich ad infinitum herhalen. Tenzij de cijfers in het land van herkomst navenant dalen.
pi_206322805
@michaelmoore Zelf vind ik dat we grenscontroles moeten toepassen (met drones en marine b.v.) dat dekt ook niet alles af. Maar het geeft wel een signaal af. Nu kan iedereen hier maar aankloppen, en door de mensensmokkelaars en NGO's komen er veel mensen die eigenlijk geen nood hebben om hier te komen.

Jij noemt klimaatvluchtelingen, de vraag is of die er gaan komen. Maar als men op de vlucht is voor het klimaat, dan vind ik wel dat we die in beperkte mate (tijdelijk) kunnen opvangen. Zelfde geld voor vluchtelingen die écht op de vlucht zijn voor oorlog, of wegens geaardheid, afkomst.

Economische omstandigheden, daar kunnen we echt niet aan beginnen. Dan kunnen we heel Afrika en India wel opvangen, daar is zo'n beetje het hele land arm.

Ik zou zeg doe een quota van bijvoorbeeld maximaal 10.000 (of 20.000) mensen per jaar. Ik denk namelijk dat de meeste (inclusief ik) best bereid zijn om beheersbare aantallen échte vluchtelingen op te vangen, al dan niet tijdelijk. Maar hoe het nu gaat is onacceptabel. Kijk in principe is de wereld van iedereen, en ik snap best dat iemand in Afrika naar Europa wil, maar in principe is dat geen vluchteling. Daarnaast doorkruisen ze tig veilige landen om uitgerekend grotendeels in NL, Zweden en Duitsland uit te komen. Vanwege de voorzieningen. Als ik echt op de vlucht was voor oorlog, dan zou ik al blij zijn met een land als litouwen, bulgarije of Griekenland.
pi_206323472
Deze mag natuurlijk niet ontbreken. Artikelen uit NRC overnemen mag niet, daarom alleen de headline, echter die vat het artikel goed samen. Ongelooflijk nieuws natuurlijk.

  vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:21:15 #67
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206323565
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 18:06 schreef dennissch het volgende:
@:michaelmoore Zelf vind ik dat we grenscontroles moeten toepassen (met drones en marine b.v.) dat dekt ook niet alles af.
Maar het geeft wel een signaal af.
Nu kan iedereen hier maar aankloppen, en door de mensensmokkelaars en NGO's komen er veel mensen die eigenlijk geen nood hebben om hier te komen.

Jij noemt klimaatvluchtelingen, de vraag is of die er gaan komen.
Maar als men op de vlucht is voor het klimaat, dan vind ik wel dat we die in beperkte mate (tijdelijk) kunnen opvangen. Zelfde geld voor vluchtelingen die écht op de vlucht zijn voor oorlog, of wegens geaardheid, afkomst.

dat is de oorzaak geloof me di eblijven komen en ieder jaar meer

eerst 100.000 , toen 150.000 dit jaar 200.000 en er komen er ook 1.000.000 per jaar over tien jaar

en niemand kan er iets aan doen
en dat vind ik ook niet erg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:25:03 #68
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_206323597
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 14:11 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
De tweede generatie Turken hebben volgens het cbs, ook nog maar 1,7 kinderen per stel.
Idem dito bij Surinaamse mensen.

Enige die nog net boven de 2 kinderen per gezin zit, zijn de Marokkanen van de tweede generatie.
Ook dat zal heel langzaam minder worden, dan spreken we echter over revoluties die zo 10/15 jaar duren.
Dat is een onderzoek van 15 jaar geleden. Ook de Marokkaan zit ver onder de 2.1, datzelfde geld voor de Marokkanen in Marokko trouwens.
pi_206323598
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:01 schreef riazop het volgende:

[..]
Het is idd prima om te vinden dat NL in bevolking moet krimpen of niet groeien. Daar kun je allerlei redenen voor hebben.

Maar de reden die vaak gebruikt wordt is dat er geen ruimte voor zou zijn. En die is dus objectief incorrect. Een drogreden dus.
Wel ruimte, met niet onbeperkt andere resources, zoals bijvoorbeeld grondwater of schoon milieu. En ruimte voor woningen kan niet zonder deze resources. Nou ja, het kan wel, maar dan pleurt de samenleving naar een lager niveau. In brazilië wonen miljoenen bij elkaar in favela’s.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_206323796
@michaelmoore waar is het momenteel dan onleefbaar qua klimaat? Ik heb het over nu hè. En begrijp me niet verkeerd, iedereen die echt in nood is moeten we links of rechtsom humanitaire hulp bieden. Maar dat kan simpelweg niet alleen maar in NL. Daar is eigenlijk iedereen het wel over eens, zelfs GroenLinksers of D66ers.
pi_206323885
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 18:06 schreef dennissch het volgende:
. Als ik echt op de vlucht was voor oorlog, dan zou ik al blij zijn met een land als litouwen, bulgarije of Griekenland.
Als je echt op de vlucht was voor oorlog kijk je toch ook alvast waar je de beste toekomst/ beste kansen voor je gezin denkt te hebben?

Voor de meesten is dat in Europa het VK trouwens. Zweden, Duitsland, Belgie, Noorwegen, Zwitserland daarna. En dan komt pas een land als Nederland.
pi_206324231
@riazop dan maak je misbruik van het systeem (ook al ben je op de vlucht) En mensensmokkelaars en NGO's die kauwen alles voor.

Ik snap die mensen wel, maar ze zouden allang blij moeten zijn dat ze op veilig grondgebied zijn. Dan moeten ze verder ook geen eisen stellen afgezien van humanitaire basisvoorzieningen. (Wat er in Griekenland op eilanden gebeurd, en recent in Ter Apel is beschamend en mensonwaardig)
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:49:57 #73
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206324796
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 19:40 schreef dennissch het volgende:
@:michaelmoore waar is het momenteel dan onleefbaar qua klimaat? Ik heb het over nu hè. En begrijp me niet verkeerd, iedereen die echt in nood is moeten we links of rechtsom humanitaire hulp bieden. Maar dat kan simpelweg niet alleen maar in NL. Daar is eigenlijk iedereen het wel over eens, zelfs GroenLinksers of D66ers.
ja je hebt het over nu

onleefbare steden zonder drinkwater en economie, door oorlog en klimaat

dan wil je wel graag naar het noorden trekken

de mens heeft altijd getrokken 100.000 jaren lang

van de oorsprong afrika via Israel en vandaar opgesplist naar Azie en naar Europa, dat blijft zo , no matter what is de oorzaak
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:00:12 #74
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_206324940
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 20:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja je hebt het over nu

onleefbare steden zonder drinkwater en economie, door oorlog en klimaat

dan wil je wel graag naar het noorden trekken

de mens heeft altijd getrokken 100.000 jaren lang

van de oorsprong afrika via Israel en vandaar opgesplist naar Azie en naar Europa, dat blijft zo , no matter what is de oorzaak
Toen waren we dan ook jager-verzamelaars die elkaar in de weg zaten en lag de wereld nog open.
pi_206325114
@michaelmoore Nja laat ik Afrika als voorbeeld nemen. Er is daar dan geen oorlog, maar als je amper water hebt is het lastig overleven. Ik snap dat je dan wel moer vluchten om te overleven.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 00:36:52 #76
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206326920
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 19:25 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Dat is een onderzoek van 15 jaar geleden. Ook de Marokkaan zit ver onder de 2.1, datzelfde geld voor de Marokkanen in Marokko trouwens.
Mwah, toch nog boven de 2 per gezin. 2 keer zo hoog als bijvoorbeeld een Italië of Spanje.
Zonder migratie zou het aantal inwoners in Zuid Europa rap dalen.

In Noord Afrika ligt het aantal kinderen al wel een stuk lager als de overige Afrikaanse landen onder de Sahara.

  zaterdag 15 oktober 2022 @ 00:43:23 #77
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206326952
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 17:25 schreef riazop het volgende:

[..]
Veel Syriers, Irakezen, Afrikanen en Pakistani zitten vaak ook ruim boven de 2
Dat is waar, dat zijn allemaal landen waar het aantal werkende vrouwen vrij laag ligt.

Hoe meer vrouwen aan het werk zijn, hoe minder kinderen zei over het algemeen nemen.
pi_206327110
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 20:11 schreef dennissch het volgende:
@:riazop dan maak je misbruik van het systeem (ook al ben je op de vlucht) En mensensmokkelaars en NGO's die kauwen alles voor.

Ik snap die mensen wel, maar ze zouden allang blij moeten zijn dat ze op veilig grondgebied zijn. Dan moeten ze verder ook geen eisen stellen afgezien van humanitaire basisvoorzieningen. (Wat er in Griekenland op eilanden gebeurd, en recent in Ter Apel is beschamend en mensonwaardig)
Je gaat die mensen toch niet verwijten dat ze de voor hun beste optie uitkiezen? Lijkt mejuist heelverstandig van die lui.
pi_206327936
@riazop Misschien die mensen niet (hoewel ze wel Dublin negeren) maar wel de asielindustrie die alles voorkauwt.

Maar goed misschien kunnen we wat mensen met de bus naar Bulgarije en Frankrijk sturen bijvoorbeeld. En de veilige landers terugsturen, die landen moet je dwingen dat ze mensen terugnemen.

En verder laat ik het hierbij, want jij pleit voor 80 miljoen inwoners in NL. Dat is totaal niet serieus te nemen wil je het leefbaar houden. Ik woon in het buitengebied, rondom mijn huis zijn akkers en weilanden. Dat heb ik liever dan complete woonwijken.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:57:20 #80
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206328084
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 21:00 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Toen waren we dan ook jager-verzamelaars die elkaar in de weg zaten en lag de wereld nog open.
Maar ook toen waren klimaat veranderingen de oorzaak van het wegtrekken naar andere gebieden

Bedenk dat er al verschillende ijstijden zijn geweet en ook oceanen die 6 meter hoger stonden en 6 meter lager
De middenlandse zee is ontstaan door het doorbreken van een landmassa , idem de zwarte zee, door die super super tsunamie is de rode zee ontstaan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:58:32 #81
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206328095
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 21:15 schreef dennissch het volgende:
@:michaelmoore Nja laat ik Afrika als voorbeeld nemen. Er is daar dan geen oorlog, maar als je amper water hebt is het lastig overleven. Ik snap dat je dan wel moer vluchten om te overleven.
het middenoosten heeft in grote delen ook geen drinkwater meer hoor vooral syrie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:59:32 #82
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206328105
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 00:43 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Dat is waar, dat zijn allemaal landen waar het aantal werkende vrouwen vrij laag ligt.

Hoe meer vrouwen aan het werk zijn, hoe minder kinderen zei over het algemeen nemen.
valt weinig te nemen, zonder condoom of spiraaltje
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206328212
@michaelmoore Door de oorlog in Syrië of door klimaatverandering? Oprechte vraag.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:19:36 #84
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206328257
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 10:14 schreef dennissch het volgende:
@:michaelmoore Door de oorlog in Syrië of door klimaatverandering? Oprechte vraag.
b

Het een sluit het ander niet uit , zelfs een derde mogelijkheid kan er aan toegevoegd worden als betere toekomstkansen voor het gezin , geen mosterdgas op je knetter en eten voor de kinders en schoon drinkwater
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:53:25 #85
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_206328964
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 09:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar ook toen waren klimaat veranderingen de oorzaak van het wegtrekken naar andere gebieden

Bedenk dat er al verschillende ijstijden zijn geweet en ook oceanen die 6 meter hoger stonden en 6 meter lager
De middenlandse zee is ontstaan door het doorbreken van een landmassa , idem de zwarte zee, door die super super tsunamie is de rode zee ontstaan
Het grote trekken is volgens mij ergens halverwege de laatste ijstijd begonnen, toen de zeespiegel veel lager stond. De Middellandse Zee heeft verschillende keren droog gestaan sinds de sluiting van de Tethys door de botsing van Afrika met Eurazië, maar de laatste (en voorlopig definitieve) doorbraak van de oceaan was 5 of 6 miljoen jaar geleden, lang voordat er mensen waren. Dat gezegd zijnde is klimaatverandering natuurlijk één van de mogelijke redenen waarom mensen migreren, hoewel dat in het Mediterrane gebied, dat in historische tijd steeds droger en kaler is geworden, kennelijk niet zozeer het geval was, tenminste over grote afstanden. Het hoeft dus niet.
pi_206328991
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 09:30 schreef dennissch het volgende:
Ik woon in het buitengebied, rondom mijn huis zijn akkers en weilanden. Dat heb ik liever dan complete woonwijken.
Er is dus ruimte zat in Nederland.!
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:59:43 #87
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206329016
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 11:53 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Het grote trekken is volgens mij ergens halverwege de laatste ijstijd begonnen, toen de zeespiegel veel lager stond. De Middellandse Zee heeft verschillende keren droog gestaan sinds de sluiting van de Tethys door de botsing van Afrika met Eurazië, maar de laatste (en voorlopig definitieve) doorbraak van de oceaan was 5 of 6 miljoen jaar geleden, lang voordat er mensen waren. Dat gezegd zijnde is klimaatverandering natuurlijk één van de mogelijke redenen waarom mensen migreren, hoewel dat in het Mediterrane gebied, dat in historische tijd steeds droger en kaler is geworden, kennelijk niet zozeer het geval was, tenminste over grote afstanden. Het hoeft dus niet.
In de tijd dat er mammoeten op de noordpool rondliepen, was het kennelijk veel en veel warmer op aarde , en was Engeland een flink stuk kleiner, Nederland bestond toen niet

Daarna is de kleine ijstijd gekomen die de Amersfoortse kei hierheen gesleept heeft of dat was Obelix geweest dat kan ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206329536
@riazop er is hier idd ruimte zat, en dat wil ik zo houden. Dus niet teveel extra immigratanten, geen irritante en lelijke windturbines etc.

Maar goed jij wil liever NL een en al beton laten worden? Da's jouw mening dan, die ik niet deel. Als ik veel beton wil zien zou ik wel in een stad gaan wonen.
pi_206329572
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 12:58 schreef dennissch het volgende:


Maar goed jij wil liever NL een en al beton laten worden?
Nee hoor. Om te beginnen liever een paar kerncentrales ipv volzetten met windmolens.
pi_206329600
@riazop Kerncentrales ben ik wel voor, vooral omdat het stabiele energieopwekking is.

En dat er her en der een weiland opgeofferd wordt voor woningbouw of andere dingen is te begrijpen. Maar je moet ook begrijpen dat veel mensen in een dorp juist willen wonen vanwege de rust, uitzicht op weilanden en de ruimte. Wij zijn zelf geen boeren, maar wonen wel tussen de boeren. Bewuste keuze dus.
pi_206329603
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 11:56 schreef riazop het volgende:

[..]
Er is dus ruimte zat in Nederland.!
Echter wel bestemd. Elke m2 is bestemd in NL.
pi_206329641
Wat NL betreft is het 'en en'. Ja te veel mensen en de bevolkingsgroei is te hoog (door migratie). We hebben er echter ook geen ruimtelijk beleid bij. Het enige ruimtelijke beleid is "over de schutting gooien van de gemeente". Dit geeft hachelijke situaties. Als je goed landelijk ruimtelijk beleid had was het misschien nog wel te behappen qua leefomgeving maar dat is er niet. Wanprestatie van onze regering natuurlijk. Maar ze worden er nooit op afgerekend.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:16:30 #93
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_206329644
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 11:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
In de tijd dat er mammoeten op de noordpool rondliepen, was het kennelijk veel en veel warmer op aarde , en was Engeland een flink stuk kleiner, Nederland bestond toen niet

Daarna is de kleine ijstijd gekomen die de Amersfoortse kei hierheen gesleept heeft of dat was Obelix geweest dat kan ook
Hmm, nee. Misschien moet je je even inlezen op het onderwerp, want je haalt wat zaken (en periodes) door elkaar.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:33:07 #94
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206329736
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 13:16 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Hmm, nee. Misschien moet je je even inlezen op het onderwerp, want je haalt wat zaken (en periodes) door elkaar.
was het wel obelix dan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:39:59 #95
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_206329766
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 13:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
was het wel obelix dan
Nee, Ellert en Brammert.
pi_206330341
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 13:15 schreef Alpha0 het volgende:
Wat NL betreft is het 'en en'. Ja te veel mensen en de bevolkingsgroei is te hoog (door migratie). We hebben er echter ook geen ruimtelijk beleid bij. Het enige ruimtelijke beleid is "over de schutting gooien van de gemeente". Dit geeft hachelijke situaties. Als je goed landelijk ruimtelijk beleid had was het misschien nog wel te behappen qua leefomgeving maar dat is er niet. Wanprestatie van onze regering natuurlijk. Maar ze worden er nooit op afgerekend.
Dat klopt, en dat komt omdat ze niet zeggen dat ze een plan hebben om de bevolkingssamenstelling drastisch te veranderen met een miljoen+ in tien jaar. Het moet allemaal stiekem, als een een soort natuurkracht gepresenteerd, iets dat hen ook maar overkomt. Dus vanwege dat gehuichel kunnen ze ook geen plan maken, ze kunnen het ook qua infrastrucuur en inteeltbelasting van de zorg niet doorrekenen, want 'op mensen plak je geen bedrag'. En daarom wordt het ook allemaal haastige goedkope bouw die er over een paar decennia niet meer uitziet maar toch duur is vanwege de urgentie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:35:10 #97
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206330955
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 12:58 schreef dennissch het volgende:
@:riazop er is hier idd ruimte zat, en dat wil ik zo houden. Dus niet teveel extra immigratanten, geen irritante en lelijke windturbines etc.

Maar goed jij wil liever NL een en al beton laten worden? Da's jouw mening dan, die ik niet deel. Als ik veel beton wil zien zou ik wel in een stad gaan wonen.
ruimte zat

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 13:10 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Echter wel bestemd. Elke m2 is bestemd in NL.
voor stront te deponeren van varkens en koeien in megastallen

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 15:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat klopt, en dat komt omdat ze niet zeggen dat ze een plan hebben om de bevolkingssamenstelling drastisch te veranderen met een miljoen+ in tien jaar. Het moet allemaal stiekem, als een een soort natuurkracht gepresenteerd, iets dat hen ook maar overkomt. Dus vanwege dat gehuichel kunnen ze ook geen plan maken, ze kunnen het ook qua infrastrucuur en inteeltbelasting van de zorg niet doorrekenen, want 'op mensen plak je geen bedrag'. En daarom wordt het ook allemaal haastige goedkope bouw die er over een paar decennia niet meer uitziet maar toch duur is vanwege de urgentie.
over 10 jaar dan wonen er 25 miljoen mensen in nederland
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 20:06:18 #100
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206332924
quote:
nou dan bouw je die brug toch

maak niet zoveel problemen zou ik zeggen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')