Hoogbouw wordt anders lang niet altijd als een effectief middel beschouwd voor het realiseren van een hoge bevolkingsdichtheid. En dan vernietigen we in jouw plan dus ook nog eens ons cultureel erfgoed. Ondanks je klacht over 'dramatisch geneuzel' lijk je zelf dus ook niet heel veel bij te dragen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:44 schreef Multatilu het volgende:
Wat een dramatisch geneuzel zeg in dit topic...
Nederland, het land waar we amper hoogbouw kennen, met een hoofdstad waar een gebouw van 100 meter al bijna een wolkenkrabber wordt genoemd. Als we in alle steden alle panden die aan vervanging toe zijn vervangen door panden met het dubbele aantal woonlagen, dan is de kwestie van de aantallen woningen opgelost. Uiteraard met ook wel de nodige investeringen in het openbaar vervoer en voorzieningen.
Hey misschien is dit wel zo'n fijn land omdat we een beetje ruimte hebben ipv als een asset in een wooncontainer gepropt te zitten.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:44 schreef Multatilu het volgende:
Wat een dramatisch geneuzel zeg in dit topic...
Nederland, het land waar we amper hoogbouw kennen, met een hoofdstad waar een gebouw van 100 meter al bijna een wolkenkrabber wordt genoemd. Als we in alle steden alle panden die aan vervanging toe zijn vervangen door panden met het dubbele aantal woonlagen, dan is de kwestie van de aantallen woningen opgelost. Uiteraard met ook wel de nodige investeringen in het openbaar vervoer en voorzieningen.
De tweede generatie Turken hebben volgens het cbs, ook nog maar 1,7 kinderen per stel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 02:04 schreef riazop het volgende:
[..]
En die autochtonen sterven snel uit. Kinderen krijgen ze nauwelijks meer. tfr van 1,4. Ondertussen moet de bevolking wel worden vervangen.
immigratie dus.
Na ja, af en toe een beetje generaliseren om de zaken overzichtelijk te houden ben ik inderdaad niet vies vanquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:06 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Hoogbouw wordt anders lang niet altijd als een effectief middel beschouwd voor het realiseren van een hoge bevolkingsdichtheid. En dan vernietigen we in jouw plan dus ook nog eens ons cultureel erfgoed. Ondanks je klacht over 'dramatisch geneuzel' lijk je zelf dus ook niet heel veel bij te dragen.
https://www.tubantia.nl/b(...)ctief-idee~a33b400d/
Op hoogbouw gebied doen we het echt niet slechter dan omringende landen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:44 schreef Multatilu het volgende:
Wat een dramatisch geneuzel zeg in dit topic...
Nederland, het land waar we amper hoogbouw kennen, met een hoofdstad waar een gebouw van 100 meter al bijna een wolkenkrabber wordt genoemd. Als we in alle steden alle panden die aan vervanging toe zijn vervangen door panden met het dubbele aantal woonlagen, dan is de kwestie van de aantallen woningen opgelost. Uiteraard met ook wel de nodige investeringen in het openbaar vervoer en voorzieningen.
Hou eens met dat geneuzel wat voor verslechtering we allemaal wel niet zouden kunnen hebben en hoeveel meer we te tolereren zouden kunnen krijgen. De regering is geen eigenaar van het Nederlands grondgebied om dat uit te winnen, de regering moet de Nederlandse bevolking dienen en niemand anders. Dus er moet nulkommanul hoogbouw komen voor buitenlanders.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:44 schreef Multatilu het volgende:
Wat een dramatisch geneuzel zeg in dit topic...
Nederland, het land waar we amper hoogbouw kennen, met een hoofdstad waar een gebouw van 100 meter al bijna een wolkenkrabber wordt genoemd. Als we in alle steden alle panden die aan vervanging toe zijn vervangen door panden met het dubbele aantal woonlagen, dan is de kwestie van de aantallen woningen opgelost. Uiteraard met ook wel de nodige investeringen in het openbaar vervoer en voorzieningen.
Ik deel jouw mening niet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hou eens met dat geneuzel wat voor verslechtering we allemaal wel niet zouden kunnen hebben en hoeveel meer we te tolereren zouden kunnen krijgen. De regering is geen eigenaar van het Nederlands grondgebied om dat uit te winnen, de regering moet de Nederlandse bevolking dienen en niemand anders. Dus er moet nulkommanul hoogbouw komen voor buitenlanders.
Migratie is een natuurverschijnsel. Daar kun je geen beleid op voeren. Vooral meebewegen, dan komt het vanzelf goed.quote:
juist, een van de oorzaken is Klimaatverandering, Oorlog , vervolging in het land van oorsprongquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:55 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Migratie is een natuurverschijnsel. Daar kun je geen beleid op voeren. Vooral meebewegen, dan komt het vanzelf goed.
Nog eens 1,4 miljoen erbijquote:
en klimaatverandering in het Midden Oosten en oorlog en sclechte economische vooruitzichten, en hier een mooi leefgeld om te beginnen, leve het internetquote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:59 schreef dennissch het volgende:
Bevolkingsgroei is helaas een groot taboe in Nederland. Er wordt amper over gepraat in de politiek, hoeveel inwoners kan NL aan?
Kijk theoretisch gezien kunnen er nog vele miljoenen mensen bij qua oppervlakte. Maar willen we nu echt daarvoor natuur, weilanden en akkers daarboor opofferen? Dan krijg je een soort China.
En even los van de andere problemen die er spelen, die er niet beter op worden met meer inwoners. Denk inderdaad aan files, maar ook meer gezeik tussen diverse culturen wat botst (zie bv Zweden, bende oorlogen)
Ter herinnering, het geboortecijfer van Nederlandse vrouwen ligt rond de 1.6. Dus bevolkingsgroei komt echt hoofdzakelijk door immigratie (asiel, arbeidsmigranten, expats, nareizigers etc)
Veel Syriers, Irakezen, Afrikanen en Pakistani zitten vaak ook ruim boven de 2quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:11 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
De tweede generatie Turken hebben volgens het cbs, ook nog maar 1,7 kinderen per stel.
Idem dito bij Surinaamse mensen.
Enige die nog net boven de 2 kinderen per gezin zit, zijn de Marokkanen van de tweede generatie.
....
Je begint ook steeds weer bij generatie 1, dus met een relatief hoog geboortecijfer, en dat blijft zich ad infinitum herhalen. Tenzij de cijfers in het land van herkomst navenant dalen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 17:25 schreef riazop het volgende:
[..]
Veel Syriers, Irakezen, Afrikanen en Pakistani zitten vaak ook ruim boven de 2
dat is de oorzaak geloof me di eblijven komen en ieder jaar meerquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 18:06 schreef dennissch het volgende:
@:michaelmoore Zelf vind ik dat we grenscontroles moeten toepassen (met drones en marine b.v.) dat dekt ook niet alles af.
Maar het geeft wel een signaal af.
Nu kan iedereen hier maar aankloppen, en door de mensensmokkelaars en NGO's komen er veel mensen die eigenlijk geen nood hebben om hier te komen.
Jij noemt klimaatvluchtelingen, de vraag is of die er gaan komen.
Maar als men op de vlucht is voor het klimaat, dan vind ik wel dat we die in beperkte mate (tijdelijk) kunnen opvangen. Zelfde geld voor vluchtelingen die écht op de vlucht zijn voor oorlog, of wegens geaardheid, afkomst.
Dat is een onderzoek van 15 jaar geleden. Ook de Marokkaan zit ver onder de 2.1, datzelfde geld voor de Marokkanen in Marokko trouwens.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:11 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
De tweede generatie Turken hebben volgens het cbs, ook nog maar 1,7 kinderen per stel.
Idem dito bij Surinaamse mensen.
Enige die nog net boven de 2 kinderen per gezin zit, zijn de Marokkanen van de tweede generatie.
Ook dat zal heel langzaam minder worden, dan spreken we echter over revoluties die zo 10/15 jaar duren.
Wel ruimte, met niet onbeperkt andere resources, zoals bijvoorbeeld grondwater of schoon milieu. En ruimte voor woningen kan niet zonder deze resources. Nou ja, het kan wel, maar dan pleurt de samenleving naar een lager niveau. In brazilië wonen miljoenen bij elkaar in favela’s.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Het is idd prima om te vinden dat NL in bevolking moet krimpen of niet groeien. Daar kun je allerlei redenen voor hebben.
Maar de reden die vaak gebruikt wordt is dat er geen ruimte voor zou zijn. En die is dus objectief incorrect. Een drogreden dus.
Als je echt op de vlucht was voor oorlog kijk je toch ook alvast waar je de beste toekomst/ beste kansen voor je gezin denkt te hebben?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 18:06 schreef dennissch het volgende:
. Als ik echt op de vlucht was voor oorlog, dan zou ik al blij zijn met een land als litouwen, bulgarije of Griekenland.
ja je hebt het over nuquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:40 schreef dennissch het volgende:
@:michaelmoore waar is het momenteel dan onleefbaar qua klimaat? Ik heb het over nu hè. En begrijp me niet verkeerd, iedereen die echt in nood is moeten we links of rechtsom humanitaire hulp bieden. Maar dat kan simpelweg niet alleen maar in NL. Daar is eigenlijk iedereen het wel over eens, zelfs GroenLinksers of D66ers.
Toen waren we dan ook jager-verzamelaars die elkaar in de weg zaten en lag de wereld nog open.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja je hebt het over nu
onleefbare steden zonder drinkwater en economie, door oorlog en klimaat
dan wil je wel graag naar het noorden trekken
de mens heeft altijd getrokken 100.000 jaren lang
van de oorsprong afrika via Israel en vandaar opgesplist naar Azie en naar Europa, dat blijft zo , no matter what is de oorzaak
Mwah, toch nog boven de 2 per gezin. 2 keer zo hoog als bijvoorbeeld een Italië of Spanje.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:25 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Dat is een onderzoek van 15 jaar geleden. Ook de Marokkaan zit ver onder de 2.1, datzelfde geld voor de Marokkanen in Marokko trouwens.
Dat is waar, dat zijn allemaal landen waar het aantal werkende vrouwen vrij laag ligt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 17:25 schreef riazop het volgende:
[..]
Veel Syriers, Irakezen, Afrikanen en Pakistani zitten vaak ook ruim boven de 2
Je gaat die mensen toch niet verwijten dat ze de voor hun beste optie uitkiezen? Lijkt mejuist heelverstandig van die lui.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:11 schreef dennissch het volgende:
@:riazop dan maak je misbruik van het systeem (ook al ben je op de vlucht) En mensensmokkelaars en NGO's die kauwen alles voor.
Ik snap die mensen wel, maar ze zouden allang blij moeten zijn dat ze op veilig grondgebied zijn. Dan moeten ze verder ook geen eisen stellen afgezien van humanitaire basisvoorzieningen. (Wat er in Griekenland op eilanden gebeurd, en recent in Ter Apel is beschamend en mensonwaardig)
Maar ook toen waren klimaat veranderingen de oorzaak van het wegtrekken naar andere gebiedenquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 21:00 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Toen waren we dan ook jager-verzamelaars die elkaar in de weg zaten en lag de wereld nog open.
het middenoosten heeft in grote delen ook geen drinkwater meer hoor vooral syriequote:Op vrijdag 14 oktober 2022 21:15 schreef dennissch het volgende:
@:michaelmoore Nja laat ik Afrika als voorbeeld nemen. Er is daar dan geen oorlog, maar als je amper water hebt is het lastig overleven. Ik snap dat je dan wel moer vluchten om te overleven.
valt weinig te nemen, zonder condoom of spiraaltjequote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:43 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Dat is waar, dat zijn allemaal landen waar het aantal werkende vrouwen vrij laag ligt.
Hoe meer vrouwen aan het werk zijn, hoe minder kinderen zei over het algemeen nemen.
bquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 10:14 schreef dennissch het volgende:
@:michaelmoore Door de oorlog in Syrië of door klimaatverandering? Oprechte vraag.
Het grote trekken is volgens mij ergens halverwege de laatste ijstijd begonnen, toen de zeespiegel veel lager stond. De Middellandse Zee heeft verschillende keren droog gestaan sinds de sluiting van de Tethys door de botsing van Afrika met Eurazië, maar de laatste (en voorlopig definitieve) doorbraak van de oceaan was 5 of 6 miljoen jaar geleden, lang voordat er mensen waren. Dat gezegd zijnde is klimaatverandering natuurlijk één van de mogelijke redenen waarom mensen migreren, hoewel dat in het Mediterrane gebied, dat in historische tijd steeds droger en kaler is geworden, kennelijk niet zozeer het geval was, tenminste over grote afstanden. Het hoeft dus niet.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 09:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar ook toen waren klimaat veranderingen de oorzaak van het wegtrekken naar andere gebieden
Bedenk dat er al verschillende ijstijden zijn geweet en ook oceanen die 6 meter hoger stonden en 6 meter lager
De middenlandse zee is ontstaan door het doorbreken van een landmassa , idem de zwarte zee, door die super super tsunamie is de rode zee ontstaan
Er is dus ruimte zat in Nederland.!quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 09:30 schreef dennissch het volgende:
Ik woon in het buitengebied, rondom mijn huis zijn akkers en weilanden. Dat heb ik liever dan complete woonwijken.
In de tijd dat er mammoeten op de noordpool rondliepen, was het kennelijk veel en veel warmer op aarde , en was Engeland een flink stuk kleiner, Nederland bestond toen nietquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:53 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Het grote trekken is volgens mij ergens halverwege de laatste ijstijd begonnen, toen de zeespiegel veel lager stond. De Middellandse Zee heeft verschillende keren droog gestaan sinds de sluiting van de Tethys door de botsing van Afrika met Eurazië, maar de laatste (en voorlopig definitieve) doorbraak van de oceaan was 5 of 6 miljoen jaar geleden, lang voordat er mensen waren. Dat gezegd zijnde is klimaatverandering natuurlijk één van de mogelijke redenen waarom mensen migreren, hoewel dat in het Mediterrane gebied, dat in historische tijd steeds droger en kaler is geworden, kennelijk niet zozeer het geval was, tenminste over grote afstanden. Het hoeft dus niet.
Nee hoor. Om te beginnen liever een paar kerncentrales ipv volzetten met windmolens.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 12:58 schreef dennissch het volgende:
Maar goed jij wil liever NL een en al beton laten worden?
Echter wel bestemd. Elke m2 is bestemd in NL.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:56 schreef riazop het volgende:
[..]
Er is dus ruimte zat in Nederland.!
Hmm, nee. Misschien moet je je even inlezen op het onderwerp, want je haalt wat zaken (en periodes) door elkaar.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In de tijd dat er mammoeten op de noordpool rondliepen, was het kennelijk veel en veel warmer op aarde , en was Engeland een flink stuk kleiner, Nederland bestond toen niet
Daarna is de kleine ijstijd gekomen die de Amersfoortse kei hierheen gesleept heeft of dat was Obelix geweest dat kan ook
was het wel obelix danquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 13:16 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hmm, nee. Misschien moet je je even inlezen op het onderwerp, want je haalt wat zaken (en periodes) door elkaar.
Dat klopt, en dat komt omdat ze niet zeggen dat ze een plan hebben om de bevolkingssamenstelling drastisch te veranderen met een miljoen+ in tien jaar. Het moet allemaal stiekem, als een een soort natuurkracht gepresenteerd, iets dat hen ook maar overkomt. Dus vanwege dat gehuichel kunnen ze ook geen plan maken, ze kunnen het ook qua infrastrucuur en inteeltbelasting van de zorg niet doorrekenen, want 'op mensen plak je geen bedrag'. En daarom wordt het ook allemaal haastige goedkope bouw die er over een paar decennia niet meer uitziet maar toch duur is vanwege de urgentie.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 13:15 schreef Alpha0 het volgende:
Wat NL betreft is het 'en en'. Ja te veel mensen en de bevolkingsgroei is te hoog (door migratie). We hebben er echter ook geen ruimtelijk beleid bij. Het enige ruimtelijke beleid is "over de schutting gooien van de gemeente". Dit geeft hachelijke situaties. Als je goed landelijk ruimtelijk beleid had was het misschien nog wel te behappen qua leefomgeving maar dat is er niet. Wanprestatie van onze regering natuurlijk. Maar ze worden er nooit op afgerekend.
ruimte zatquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 12:58 schreef dennissch het volgende:
@:riazop er is hier idd ruimte zat, en dat wil ik zo houden. Dus niet teveel extra immigratanten, geen irritante en lelijke windturbines etc.
Maar goed jij wil liever NL een en al beton laten worden? Da's jouw mening dan, die ik niet deel. Als ik veel beton wil zien zou ik wel in een stad gaan wonen.
voor stront te deponeren van varkens en koeien in megastallenquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 13:10 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Echter wel bestemd. Elke m2 is bestemd in NL.
over 10 jaar dan wonen er 25 miljoen mensen in nederlandquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 15:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat klopt, en dat komt omdat ze niet zeggen dat ze een plan hebben om de bevolkingssamenstelling drastisch te veranderen met een miljoen+ in tien jaar. Het moet allemaal stiekem, als een een soort natuurkracht gepresenteerd, iets dat hen ook maar overkomt. Dus vanwege dat gehuichel kunnen ze ook geen plan maken, ze kunnen het ook qua infrastrucuur en inteeltbelasting van de zorg niet doorrekenen, want 'op mensen plak je geen bedrag'. En daarom wordt het ook allemaal haastige goedkope bouw die er over een paar decennia niet meer uitziet maar toch duur is vanwege de urgentie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |