Hij ligt bij het bonnetje van Teeven, wedden?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:38 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Archiefproblemen bij AZ. Welke geestelijk uitgedaagde gelooft nog dat dit niet opzettelijk is? @:janneke141
Denk het niet, want die is gevonden.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:42 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hij ligt bij het bonnetje van Teeven, wedden?
Oh ik dacht dat die nog steeds zoek was, mijn foutquote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Denk het niet, want die is gevonden.
Mijn hemel. Zitten we hier in Venezuela of toch gewoon in Nederland?
Wat een complotquote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:38 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Archiefproblemen bij AZ. Welke geestelijk uitgedaagde gelooft nog dat dit niet opzettelijk is? @:janneke141
Premier glibber is weer eens wat kwijt of vergeten. Verantwoordelijkheid nemen of fatsoenlijk bestuur zijn achterhaalde begrippen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:05 schreef Spablauw214 het volgende:
Weer dat geen herinneringen geneuzel, nu is het “ik kan het niet reproduceren”.
Wanneer staat er nou eens een coalitiepartij op die zegt “en nou is het gvd afgelopen”. Wat een land.
Dit interesseert veel te weinig mensen echt iets. In dit geval zou ik de mensen die deze tefal premier elke vier jaar een mandaat geven aan kijken.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Denk het niet, want die is gevonden.
Mijn hemel. Zitten we hier in Venezuela of toch gewoon in Nederland?
Dat hangt er vanaf wat erin staat natuurlijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:35 schreef Hanca het volgende:
Heeft afzender Shell geen kopie meer liggen?
De commissie schijnt in het bezit te zijn van een afschriftquote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:35 schreef Hanca het volgende:
Heeft afzender Shell geen kopie meer liggen?
Uiteindelijk presenteert de commissie een rapport en daarna volgt een kamerdebat.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:01 schreef Dazalbest het volgende:
Ik ben niet helemaal bekent met dit proces maar wat gaat er qua procedure gebeuren na de verhoren?
quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:01 schreef Dazalbest het volgende:
Hij kan niet alles beantwoorden
Vergeet dingen
Raakt dingen kwijt
Sjonge jonge jonge![]()
Ik ben niet helemaal bekent met dit proces maar wat gaat er qua procedure gebeuren na de verhoren?
Mooi. Natuurlijk heel erg dat Rutte al weer iets kwijt is en ook weer aan zijn bekende 'ik heb daar geen herinnering aan' lijdt, maar hij kan dus wel gebruikt worden voor het onderzoek.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De commissie schijnt in het bezit te zijn van een afschrift
Is het doel van zo'n enquete om het kabinet omver te gooien?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:16 schreef Janneke141 het volgende:
Ik verwacht dat het kabinet deze enquete wel overleeft. Groningen ligt te ver van Den Haag en de coalitiepartijen staan veel te slecht in de peilingen. Misschien meer geluk met de toeslagenenquete.
Als je de relatie met het hoge noorden en eigenlijk met het hele platteland voor de komende generaties kapot wil maken moet je die route kiezen. Ze zullen die route wel kiezen dus.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:16 schreef Janneke141 het volgende:
Ik verwacht dat het kabinet deze enquete wel overleeft. Groningen ligt te ver van Den Haag en de coalitiepartijen staan veel te slecht in de peilingen. Misschien meer geluk met de toeslagenenquete.
Deze lijkt me echt ernstiger dan de toeslagenaffaire. En zo ver ligt Groningen ook niet, zeker niet voor CDA en CU.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:16 schreef Janneke141 het volgende:
Nee. Maar de conclusies kunnen natuurlijk wel zo ernstig zijn dat er geen ander gevolg kan zijn. En ik vind dat er toch wel sterk op lijken.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Is het doel van zo'n enquete om het kabinet omver te gooien?
Wat hebben die dingen met elkaar te maken? Investeringen in het Noorden zijn altijd laag gebleven maar dat heeft op zich weinig met de gaswinning en de schadeafwikkeling daarvan te maken.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je de relatie met het hoge noorden en eigenlijk met het hele platteland voor de komende generaties kapot wil maken moet je die route kiezen. Ze zullen die route wel kiezen dus.
In dat kader ook deze: [ twitter ]
Wat heeft dat voor doel?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee. Maar de conclusies kunnen natuurlijk wel zo ernstig zijn dat er geen ander gevolg kan zijn. Ennik vind dat er toch wel sterk op lijken.
Nee, maar dat beweer ik ook nergens. Ik spreek alleen een verwachting uit over de eventuele politieke gevolgen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Is het doel van zo'n enquete om het kabinet omver te gooien?
Een algeheel gevoel van achterstelling.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat hebben die dingen met elkaar te maken? Investeringen in het Noorden zijn altijd laag gebleven maar dat heeft op zich weinig met de gaswinning en de schadeafwikkeling daarvan te maken.
Dat gevoel zal hoe dan ook blijven, ook als het kabinet valt. Dat verandert helemaal niks.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een algeheel gevoel van achterstelling.
Ik durf de stelling wel aan dat de hele schadeafwikkeling nooit had moeten worden opgetuigd als de gasbel onder Den Haag of Amsterdam zou zitten.
Er is niets voor niets een staatssecretaris van mijnbouw gecreëerd, die is er enkel om straks bij de conclusie van deze enquête zijn ontslag in te dienen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:16 schreef Janneke141 het volgende:
Dat er verantwoordelijkheid wordt genomen, dat er aan de Groningers wordt laten zien dat ze eindelijk serieus worden genomen.quote:
Vast. Maar als het kabinet doorgaat alsof er niets gebeurd is zal dat gevoel alleen maar verder versterkt worden. En ik kan ze niet eens helemaal ongelijk geven.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat gevoel zal hoe dan ook blijven, ook als het kabinet valt. Dat verandert helemaal niks.
Staatssecretaris van aftreden. Al bij zijn aantreden…quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Er is niets voor niets een staatssecretaris van mijnbouw gecreëerd, die is er enkel om straks bij de conclusie van deze enquête zijn ontslag in te dienen.
En de rest van de bevolking dan?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat er verantwoordelijkheid wordt genomen, dat er aan de Groningers wordt laten zien dat ze eindelijk serieus worden genomen.
Er zijn meer keuzes dan doorgaan alsof er niets gebeurd is en omvallen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vast. Maar als het kabinet doorgaat alsof er niets gebeurd is zal dat gevoel alleen maar verder versterkt worden. En ik kan ze niet eens helemaal ongelijk geven.
Jij neemt het duidelijk nog steeds niet serieus, lees het DvhN maar eens een paar jaar...quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En de rest van de bevolking dan?
Daarnaast infantiliseer je Groningers wel heel erg op deze manier.
En dat ligt bovendien al deels in de aard van het middel besloten, een van de zwaarste (misschien wel de zwaarste) instrumenten van het parlement. Zodra je de enquêtezaal oppoetst is er wat serieus aan de hand.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee. Maar de conclusies kunnen natuurlijk wel zo ernstig zijn dat er geen ander gevolg kan zijn. En ik vind dat er toch wel sterk op lijken.
Ik neem het heel serieus, daar liggen mijn roots. Mensen die aftreden eisen uit een soort van wraak heb ik niets mee.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij neemt het duidelijk nog steeds niet serieus, lees het DvhN maar eens een paar jaar...
Iets anders dan aftreden gaat hier denk ik echt niet worden geaccepteerd.
Het is geen wraak. Het is de werking van het systeem, aftreden is nou eenmaal de meest verregaande vorm van verantwoordelijkheid nemen. En dat lijkt hier op z’n plaats.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik neem het heel serieus, daar liggen mijn roots. Mensen die aftreden eisen uit een soort van wraak heb ik niets mee.
Maar het is geen wraak, maar erkenning. De overheid moet erkennen dat ze de Groningers 40 jaar lang hebben genegeerd en in gevaar hebben gebracht. En bij zo'n erkenning past alleen de zwaarste conclusie.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik neem het heel serieus, daar liggen mijn roots. Mensen die aftreden eisen uit een soort van wraak heb ik niets mee.
Dat is absurd. Verantwoordelijkheid nemen is er iets aan doen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is geen wraak. Het is de werking van het systeem, aftreden is nou eenmaal de meest verregaande vorm van verantwoordelijkheid nemen. En dat lijkt hier op z’n plaats.
En de rest van het land dan?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar het is geen wraak, maar erkenning. De overheid moet erkennen dat ze de Groningers 40 jaar lang hebben genegeerd en in gevaar hebben gebracht. En bij zo'n erkenning past alleen de zwaarste conclusie.
Politiek niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is absurd. Verantwoordelijkheid nemen is er iets aan doen.
Maar politiek draait op vertrouwen. Geen Groninger die erop zal vertrouwen dat dezelfde mensen die het probleem veroorzaakt en verergerd hebben en vervolgens ontkend, het daarna wel even op gaan lossen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is absurd. Verantwoordelijkheid nemen is er iets aan doen.
Politiek verantwoordelijkheid nemen is dus symbolisch aftreden en na de nieuwe verkiezingen gewoon doorgaan. Goed systeem zeg.quote:
Maar het zijn niet eens dezelfde mensen. Daarnaast, gaat aftreden echt het vertrouwen verhogen? Heeft dat ook maar enigszins gewerkt bij de toeslagenaffaire?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar politiek draait op vertrouwen. Geen Groninger die erop zal vertrouwen dat dezelfde mensen die het probleem veroorzaakt en verergerd hebben en vervolgens ontkend, het daarna wel even op gaan lossen.
Hoezo? Die hebben hier toch niks mee te maken?quote:
Die moeten weer naar de stembus. Wat doet dat met het vertrouwen?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoezo? Die hebben hier toch niks mee te maken?
Die zien dat de regering wel verantwoordelijkheid wil nemen, dat lijkt me alleen maar positief toch?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die moeten weer naar de stembus. Wat doet dat met het vertrouwen?
Dat kun je vinden he? Begrijp me niet verkeer. Maar hoe denk je dat dat in die regio gaat vallen? We hebben al 150 jaar hetzelfde systeem, maar voor dit geval doen we het anders, niet aftreden maar optreden!quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Politiek verantwoordelijkheid nemen is dus symbolisch aftreden en na de nieuwe verkiezingen gewoon doorgaan. Goed systeem zeg.
Verantwoordelijheid wil nemen voor iemand anders, ja. Weet je heel erg zeker dat dat vertrouwen in de politiek verhoogt? Nóg een regering die de rit niet af maakt?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die zien dat de regering wel verantwoordelijkheid wil nemen, dat lijkt me alleen maar positief toch?
Ik heb nou niet de indruk dat deze regering nog zo veel vertrouwen geniet in den lande. Zo rouwig zullen ze er niet om zijn, behalve de VVD-stemmer natuurlijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Verantwoordelijheid wil nemen voor iemand anders, ja. Weet je heel erg zeker dat dat vertrouwen in de politiek verhoogt? Nóg een regering die de rit niet af maakt?
Ik zou graag optreden zien ja. Wat ik nu vooral hoor is hetzelfde als wat er met die toeslagenaffaire gebeurde. Het kabinet trad af, maar werd gewoon weer herkozen. Groningers hebben nul vertrouwen dat nu niet hetzelfde zou gebeuren. En geef ze eens ongelijk, het meerendeel van het land boeit het ook geen reet wat er in Groningen gebeurt en zal daarom niet anders stemmen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kun je vinden he? Begrijp me niet verkeer. Maar hoe denk je dat dat in die regio gaat vallen? We hebben al 150 jaar hetzelfde systeem, maar voor dit geval doen we het anders, niet aftreden maar optreden!
In gedachten houdende het debacle met de subsidies en al die andere zaken die ze in Groningen als trap na hebben ervaren.
Dat ben ik met je eens, maar het moet wel een netto positief hebben lijkt me.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb nou niet de indruk dat deze regering nog zo veel vertrouwen geniet in den lande. Zo rouwig zullen ze er niet om zijn, behalve de VVD-stemmer natuurlijk.
Dit hele kabinet had er überhaupt nooit mogen komen. Dat op zichzelf is al een middelvinger naar de slachtoffers van het toeslagenschandaal.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vast. Maar als het kabinet doorgaat alsof er niets gebeurd is zal dat gevoel alleen maar verder versterkt worden. En ik kan ze niet eens helemaal ongelijk geven.
Het lijkt een soort natuurwet te zijn dat Rutte hier premier is. Rutte is het premierschap gewórden. Rutte zou er ook voor kunnen kiezen om niet opnieuw lijsttrekker te worden omdat het een middelvinger is.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Politiek verantwoordelijkheid nemen is dus symbolisch aftreden en na de nieuwe verkiezingen gewoon doorgaan. Goed systeem zeg.
Geen idee wat dit gelul te maken heeft met wat ik zei.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het lijkt een soort natuurwet te zijn dat Rutte hier premier is. Rutte is het premierschap gewórden. Rutte zou er ook voor kunnen kiezen om niet opnieuw lijsttrekker te worden omdat het een middelvinger is.
Andere partijen zouden er ook voor kunnen kiezen Rutte niet meer als premier te accepteren in een volgend kabinet. Zomaar een paar ideeën.
Hoe bedoel je dit, nooit mogen komen? Wat betekent dat?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit hele kabinet had er überhaupt nooit mogen komen. Dat op zichzelf is al een middelvinger naar de slachtoffers van het toeslagenschandaal. den dat er geen vertrouwen meer is.
Jij zegt dat een kabinetsval geen ruk uitmaakt omdat daarna dezelfde mensen toch weer terugkomen, maar dat is helemaal geen gegeven.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 21:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geen idee wat dit gelul te maken heeft met wat ik zei.
Dat was wel zo de vorige keer. En dat zal nu weer gebeuren, behalve Rutte waarschijnlijk. Maar al die opportunisten die alleen maar Rutte weg willen hebben moet je niet serieus nemen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 21:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jij zegt dat een kabinetsval geen ruk uitmaakt omdat daarna dezelfde mensen toch weer terugkomen, maar dat is helemaal geen gegeven.
Hoezo zijn de mensen die Rutte weg willen hebben opportunisten? Er hebben 2 miljoen mensen op Rutte gestemd. Er hebben er nog veel meer niet op hem gestemd. De man is elke vorm van geloofwaardigheid en draagvlak allang verloren. Hij had beter na dat Omtzigtdebat de eer aan zichzelf kunnen houden imo.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 21:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat was wel zo de vorige keer. En dat zal nu weer gebeuren, behalve Rutte waarschijnlijk. Maar al die opportunisten die alleen maar Rutte weg willen hebben moet je niet serieus nemen.
Omdat ze het daar om te doen is. Als het kabinet valt is Rutte weg, dat is het voornaamste doel.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 21:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoezo zijn de mensen die Rutte weg willen hebben opportunisten?
Rutte weg is het meest genottelijke neveneffect van een kabinetsval, maar voor die val moet natuurlijk wel een aanleiding zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat ze het daar om te doen is. Als het kabinet valt is Rutte weg, dat is het voornaamste doel.
Ik heb een sterk vermoeden dat de meerderheid van de posters hier meer geeft om Rutte weg te krijgen dan gerechtigheid voor Groningen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Rutte weg is het meest genottelijke neveneffect van een kabinetsval, maar voor die val moet natuurlijk wel een aanleiding zijn.
Het maakt de soms ziekelijke focus op Rutte wel een beetje zielig. Wat mij betreft had hij na het vallen van het vorige kabinet moeten stoppen, maar vooral om van dit gezeik af te zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
Ik geef om een betrouwbaar landsbestuur. Ik kan de volgende Groninger zijn, of de volgende toeslagenouder. Of mijn moeder, of mijn buurman.
En met Rutte en zijn gevolg gaan we dat betrouwbare landsbestuur niet meer krijgen. Dat ik je ook niet 1-2-3 kan vertellen met wie dan wel verandert daar niets aan.
Toch hebben ze de stemmen gekregen, dus blijkbaar zien de kiezers dat anders......quote:Op donderdag 13 oktober 2022 18:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit hele kabinet had er überhaupt nooit mogen komen. Dat op zichzelf is al een middelvinger naar de slachtoffers van het toeslagenschandaal.
Ja, ook groepsverkrachting is eigenlijk een democratisch proces: 10 stemmen voor, 1 tegen, de meerderheid mag het zeggen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 04:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Toch hebben ze de stemmen gekregen, dus blijkbaar zien de kiezers dat anders......
We stemmen natuurlijk niet op kabinetten. Ik weet niet of met name D66 en CU stemmers tijdens de verkiezingen nou echt heel erg hoopten op een voortzetting van het kabinet. Denk het eigenlijk niet. En zeker na het functie elders-debat niet meer (maar dat was natuurlijk na de verkiezingen).quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 04:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Toch hebben ze de stemmen gekregen, dus blijkbaar zien de kiezers dat anders......
Nee.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 07:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, ook groepsverkrachting is eigenlijk een democratisch proces: 10 stemmen voor, 1 tegen, de meerderheid mag het zeggen.
Het Omtzigtdebat kwam na de verkiezingen en dat heeft alles veranderd. Imo had Rutte moeten opstappen en hadden er nieuwe verkiezingen moeten komen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 04:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Helaas zegt het meer over de kiezers dan over de politici dat een coalitie een meerderheid behoudt nadat het kabinet gevallen is over de toeslagenaffaire.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het Omtzigtdebat kwam na de verkiezingen en dat heeft alles veranderd. Imo had Rutte moeten opstappen en hadden er nieuwe verkiezingen moeten komen.
Dat is te makkelijk. Er waren geen alternatieven. PvdA had bijvoorbeeld eigenlijk meer te maken met de toeslagenaffaire dan D66. Dit was niet iets van alleen Rutte III. En dus, omdat de schuld van de toeslagenaffaire eigenlijk ongeveer kamerbreed is, keek men naar andere onderwerpen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Helaas zegt het meer over de kiezers dan over de politici dat een coalitie een meerderheid behoudt nadat het kabinet gevallen is over de toeslagenaffaire.
Het probleem is dat de gemiddelde VVD- en D66-kiezer helemaal niet geraakt wordt door zaken als de toeslagenaffaire, Groningen of dat soort zaken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Helaas zegt het meer over de kiezers dan over de politici dat een coalitie een meerderheid behoudt nadat het kabinet gevallen is over de toeslagenaffaire.
Als je democratie reduceert tot "wie de meeste stemmen heeft mag het bepalen" is dat wel waar het op uitdraait.quote:
Neequote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als je democratie reduceert tot "wie de meeste stemmen heeft mag het bepalen" is dat wel waar het op uitdraait.
Ja, dat lijkt me een prima analyse.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het probleem is dat de gemiddelde VVD- en D66-kiezer helemaal niet geraakt wordt door zaken als de toeslagenaffaire, Groningen of dat soort zaken.
Er is een soort “bezittende klasse” ontstaan die goed voor zichzelf zorgt en belang heeft bij de status quo. Dat er nu een groep mensen is die bijna geen vast werk meer kan vinden en geen huis meer kan kopen, boeit deze mensen niet.
Dit heeft niet zo veel met schuld te maken. Veel meer met desinteresse.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is te makkelijk. Er waren geen alternatieven. PvdA had bijvoorbeeld eigenlijk meer te maken met de toeslagenaffaire dan D66. Dit was niet iets van alleen Rutte III. En dus, omdat de schuld van de toeslagenaffaire eigenlijk ongeveer kamerbreed is, keek men naar andere onderwerpen.
Was er wel 1 partij duidelijk schuldig geweest, was die echt wel afgestraft.
Wat heeft D66 met Groningen te maken dan? Of met de toeslagenaffaire? En waar baseer je deze fabeltjes precies op eigenlijk?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het probleem is dat de gemiddelde VVD- en D66-kiezer helemaal niet geraakt wordt door zaken als de toeslagenaffaire, Groningen of dat soort zaken.
Er is een soort “bezittende klasse” ontstaan die goed voor zichzelf zorgt en belang heeft bij de status quo. Dat er nu een groep mensen is die bijna geen vast werk meer kan vinden en geen huis meer kan kopen, boeit deze mensen niet.
Rutte is absoluut niet mijn beste vriend, en zal ook niet op hem stemmen, maar was er een alternatief dan tijdens de laatste verkiezingen ?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Rutte is zelfs de grootste partij geworden door erop te wijzen dat er geen alternatief voor hem is.
Niks. Maar dat is dan ook meteen de armoede van de rest van de partijen in de arena. Die slagen er al 10 jaar niet in om met een geloofwaardig alternatief te komen terwijl dat echt niet zo moeilijk hoeft te zijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Rutte is absoluut niet mijn beste vriend, en zal ook niet op hem stemmen, maar was er een alternatief dan tijdens de laatste verkiezingen ?
Theoretisch wel ja, maar realistisch ?
Klopt. Het verbaast me nog iedere dag dat een partij als de PvdA echt niet een goede aanvoerder kan vinden en in het gat weet te springen ..... Maar met Ploumen en nu die mevrouw Atje gaat het niet lukken......quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niks. Maar dat is dan ook meteen de armoede van de rest van de partijen in de arena. Die slagen er al 10 jaar niet in om met een geloofwaardig alternatief te komen terwijl dat echt niet zo moeilijk hoeft te zijn.
Op links zijn al die kleine partijtjes veel te druk met elkaar vliegen af te vangen. Dan win je nooit de verkiezingen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Klopt. Het verbaast me nog iedere dag dat een partij als de PvdA echt niet een goede aanvoerder kan vinden en in het gat weet te springen ..... Maar met Ploumen en nu die mevrouw Atje gaat het niet lukken......
Een PvdA met een aansprekende lijsttrekker, zou hier toch wel bovenuit moeten kunnen stijgen, en er zijn een hoop zetels op te rapen....quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op links zijn al die kleine partijtjes veel te druk met elkaar vliegen af te vangen. Dan win je nooit de verkiezingen.
Alsof dat alleen voor VVD of D66-kiezers geldt. Wat een onzin.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou vertel eens. Wat zijn voor de rest nou bij uitstek partijen die kiezers aantrekken die hun zaakjes goed geregeld hebben voor zichzelf?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Alsof dat alleen voor VVD of D66-kiezers geldt. Wat een onzin.
CDA misschien tot op zekere hoogte, maar die twee partijen springen er inderdaad wel uit.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou vertel eens. Wat zijn voor de rest nou bij uitstek partijen die kiezers aantrekken die hun zaakjes goed geregeld hebben voor zichzelf?
Wat heeft dat nou weer met Groningen of de toeslagen te maken?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou vertel eens. Wat zijn voor de rest nou bij uitstek partijen die kiezers aantrekken die hun zaakjes goed geregeld hebben voor zichzelf?
De SGP kiezer is wellicht gemiddeld de rijkste... maar dat is natuurlijk een bijzondere doelgroep.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wel belangrijk om te vermelden dat Shell dat alleen zei omdat ze bang waren voor een rechtszaak. Niet omdat ze met de Groningers te doen hadden ofzo.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:51 schreef Hanca het volgende:
Zeker gezien wat er de laatste weken nog eens extra duidelijk is geworden. Shell die aan geeft te willen stoppen en vervolgens wordt er door de ministerraad aangegeven eerst onderzoek te doen (dat kan dan misschien nog) en op dat moment gaat de winning nog eens vele miljarden kuub omhoog. Dat kon echt niet. En daar is Rutte volledig verantwoordelijk voor.
Dat maakt in principe geen verschil qua reactie van het kabinet. De winning ging op dat moment gewoon fors omhoog. En dat alleen al is grond voor aftreden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wel belangrijk om te vermelden dat Shell dat alleen zei omdat ze bang waren voor een rechtszaak. Niet omdat ze met de Groningers te doen hadden ofzo.
Natuurlijk maakt dat wel verschil. De reactie was er moet meer onderzoek komen. Shell boeide dat niet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat maakt in principe geen verschil qua reactie van het kabinet. De winning ging op dat moment gewoon fors omhoog. En dat alleen al is grond voor aftreden.
maar we schieten er niets mee op....quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:00 schreef Cupfighter het volgende:
Aftreden van dit kabinet is gewoon het beste
Klopt, maar dit kabinet is niet meer te redden nuquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
maar we schieten er niet mee op....
Volgens mij is het nog niet eerder voorgekomen dat specifiek de premier aftrad en het kabinet een doorstart maakte.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt dat wel verschil. De reactie was er moet meer onderzoek komen. Shell boeide dat niet.
Verder zou het wat mij betreft terecht zijn als Rutte zelf opstapt om 'verantwoordelijkheid' te nemen. Hij was er toendertijd bij. Maar daarvoor hoeft het hele kabinet niet te vallen.
Omdat de aanhang van die partijen niet of nauwelijks wordt geraakt door die problematiek. Ik denk dat de gemiddelde VVDer de slachtoffers van het toeslagschandaal eerder als een loser en een uitkeringstrekker ziet, dan als mensen die op schandalige wijze slachtoffer zijn geworden van hun eigen overheid.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou weer met Groningen of de toeslagen te maken?
Aftreden premier is gewoon weg kabinet, zo werkt het.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt dat wel verschil. De reactie was er moet meer onderzoek komen. Shell boeide dat niet.
Verder zou het wat mij betreft terecht zijn als Rutte zelf opstapt om 'verantwoordelijkheid' te nemen. Hij was er toendertijd bij. Maar daarvoor hoeft het hele kabinet niet te vallen.
De overige ministers blijven wel zitten om op de boel te passen natuurlijk. Rutte is dan wel echt weg. Maar alles demissionair, dus dat wordt een drama met de talloze beslissingen die nog genomen moeten worden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Aftreden premier is gewoon weg kabinet, zo werkt het.
Niet nu, in mei/juni dus pas. En dat riep ik trouwens al tijdens de verkiezingen, dat het komende kabinet max tot juni 2023 zou zitten. Zeker als Rutte premier zou worden. Dat wisten de politici ook echt al wel toen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:02 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt, maar dit kabinet is niet meer te redden nu
Grote vraag is dan eigenlijk waarom zijn ze er aan begonnen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet nu, in mei/juni dus pas. En dat riep ik trouwens al tijdens de verkiezingen, dat het komende kabinet max tot juni 2023 zou zitten. Zeker als Rutte premier zou worden. Dat wisten de politici ook echt al wel toen.
Of Sigrid 'Hier scheiden onze wegen' Kaag.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:29 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Grote vraag is dan eigenlijk waarom zijn ze er aan begonnen?
Had Segers niet zijn poot stijf moeten houden ?
Segers heeft 'zijn poot stijf gehouden' tot het onmogelijk werd. Het demissionaire kabinet zat in een onmogelijke positie, ministers kregen te dealen aangenomen moties met een deel van de coalitie die voor stemden terwijl een deel van de coalitie/ministerraad fel tegen zo'n motie waren. De coalitie was volledig uit elkaar gevallen, regeren was niet meer te doen. Dat moest toen echt eindigen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:29 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Grote vraag is dan eigenlijk waarom zijn ze er aan begonnen?
Had Segers niet zijn poot stijf moeten houden ?
Dus we hebben een decennium lang Rutte omdat er geen alternatief is en het kabinet kan beter aanblijven want we schieten niets op met een val.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
maar we schieten er niets mee op....
Ik ben niet z'n grootste fan, integendeel. Hij had na het toeslagenschandaal gewoon moeten zeggen dat ie niet meer op de kieslijst wilde. Dat is pas verantwoordelijkheid nemen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dus we hebben een decennium lang Rutte k dat er geen alternatief is en het kabinet kan beter aanblijven want we schieten niets op met een val.
No worries, ik snap je frustratie.quote:Niks persoonlijke maar die apatische houding zorgt er voor dat we juist in deze situatie zitten.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Omdat de aanhang van die partijen niet of nauwelijks wordt geraakt door die problematiek. Ik denk dat de gemiddelde VVDer de slachtoffers van het toeslagschandaal eerder als een loser en een uitkeringstrekker ziet, dan als mensen die op schandalige wijze slachtoffer zijn geworden van hun eigen overheid.
Ik vraag me af of er op dezelfde manier was gereageerd als die gasbel onder Amsterdam had gezeten, ja.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat je zegt geldt voor de overgrote manier van de stemmers. Denk je echt dat iemand die de hele nacht wakker ligt vanwege de energierekening ook maar een seconde nadenkt over Groningen of die toeslagen? Kom op zeg.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er op dezelfde manier was gereageerd als die gasbel onder Amsterdam had gezeten, ja.
Meer aardbevingen zijn geen probleem voor tweederde van de mensen. Dat zijn echt niet allemaal D66 of VVD stemmers.quote:Als Rusland de gastoevoer naar Europa stopzet, mag er als alternatief meer gas gewonnen worden in Groningen. Dat vindt bijna twee derde (63 procent) van de deelnemers in een onderzoek van EenVandaag over de oorlog in Oekraïne. Groningers zijn verdeeld.
Nee, dan was er totaal anders gereageerd. Dat weet iedereen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er op dezelfde manier was gereageerd als die gasbel onder Amsterdam had gezeten, ja.
Dat was een waardeloos onderzoek waarbij er een valse tegenstelling werd gemaakt, alsof het winnen van 15 miljard kuub extra een verschil had gemaakt in de positie van Poetin. Dat werd in dat onderzoek (ik heb het ingevuld toen) wel gesuggereerd.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
Meer aardbevingen zijn geen probleem voor tweederde van de mensen. Dat zijn echt niet allemaal D66 of VVD stemmers.
Alle partijen zetten daar druk op, de hele kamer wil er vanaf. Maar dat kan op zijn vroegst in 2025: https://nos.nl/artikel/24(...)gen-aan-zegt-van-rijquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:46 schreef MoreDakka het volgende:
Er is verder ook geen enkele partij die zich hardmaakt voor het afschaffen van dat absurde toeslagensysteem. Rutte zelf wil er van af, maar doet er verder ook weinig aan. Waarom wordt daar geen druk op gezet? Wat gaan we doen met de lessen van die affaire?
Niks. Niemand durft. Dat komt omdat het nieuwste stokpaardje is dat “de belastingdienst het niet aan kan”.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:46 schreef MoreDakka het volgende:
Er is verder ook geen enkele partij die zich hardmaakt voor het afschaffen van dat absurde toeslagensysteem. Rutte zelf wil er van af, maar doet er verder ook weinig aan. Waarom wordt daar geen druk op gezet? Wat gaan we doen met de lessen van die affaire?
Dat is geen stokpaardje, dat is nou lessen leren. Ze hebben de uitvoeringsinstanties te lang genegeerd.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niks. Niemand durft. Dat komt omdat het nieuwste stokpaardje is dat “de belastingdienst het niet aan kan”.
Komt ook door de polder he. In Nederland willen we altijd iedereen aan boord houden en vriendjes zijn. De andere kant van de medaille is dan dat je in veel gevallen uitkomt op een totaal onwerkbaar compromis.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is geen stokpaardje, dat is nou lessen leren. Ze hebben de uitvoeringsinstanties te lang genegeerd.
Ik volg de politiek wel en dat is precies de reden dat ik zeg dat er geen druk op wordt gezet. Dat hautaine toontje van je kan je echt beter mee stoppen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alle partijen zetten daar druk op, de hele kamer wil er vanaf. Maar dat kan op zijn vroegst in 2025: https://nos.nl/artikel/24(...)gen-aan-zegt-van-rij
Als je de politiek volgt, dan weet je dat.
Leuke anecdote.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat was een waardeloos onderzoek waarbij er een valse tegenstelling werd gemaakt, alsof het winnen van 15 miljard kuub extra een verschil had gemaakt in de positie van Poetin. Dat werd in dat onderzoek (ik heb het ingevuld toen) wel gesuggereerd.
En nee, meer dan 20 miljard kuub in totaal (als die hoeveelheid al zou mogen van een rechter) winnen kan niet, de helft van de putten is namelijk al vol gestort met beton.
Geen hautain toontje, het is gewoon dom dat er hier steeds wordt gevraagd naar de bekende weg. Het kan echt niet eerder, zo simpel is het. En ja, daar wordt nog steeds veel druk op gezet, maar als iets niet sneller kan dan kan het niet sneller.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik volg de politiek wel en dat is precies de reden dat ik zeg dat er geen druk op wordt gezet. Dat hautaine toontje van je kan je echt beter mee stoppen.
Natuurlijk kan het wel eerder, wat een onzin. Probleem is dat er niemand met een fatsoenlijk plan komt. Daarnaast hebben de oppositiepartijen er helemaal geen baat bij als er daadwerkelijk werk van wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het kan echt niet eerder, zo simpel is het.
Nee, het kan niet eerder. Niet uitvoerbaar. Zie de omgevingswet, je kunt een plan schrijven maar als het niet uitvoerbaar is, is het enige gevolg dat het moment van invoering steeds wordt uitgesteld.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Natuurlijk kan het wel eerder, wat een onzin. Probleem is dat er niemand met een fatsoenlijk plan komt. Daarnaast hebben de oppositiepartijen er helemaal geen baat bij als er daadwerkelijk werk van wordt gemaakt.
Bewijs dat maar eens met een serieuze bron. Zo niet, hou dan op met die onzin. De hele coalitie baalt dat het tot 2025 duurt (een aantal plannen uit het regeerakkoord moet ook zo lang wachten), dat is echt niet bewust. Maar nu de belastingdienst negeren is alleen maar het alvast optuigen van een parlementaire enquete voor over een jaar of 5, verder is daar niemand mee geholpen.quote:
Dat valt nog te bezien. Volgens mij is de uitvoering van die "gratis" kinderopvang nog helemaal niet bekend.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:48 schreef Hanca het volgende:
Tussendoor wordt per 1 januari 2025 de grootste toeslag afgeschaft door kinderopvang voor 95% gratis te maken.
Nee, de staatssecretaris die heel graag een aantal dingen wil wijzigen en tot zijn spijt ziet dat dat niet gaat zegt 'kan niet'. Welk motief je vervolgens hebt om dat vervolgens te negeren is mij een raadsel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:27 schreef MoreDakka het volgende:
De belastingdienst, waar het al jaren een complete puinhoop is, zegt 'kan niet' dus haalt iedereen de schouders op en gaat over tot de orde van de dag.
Welke motivatie er schuil gaat achter je beslissing om dat met hand en tand te verdedigen wil ik niet over speculeren.
Daar is deze maand een brief over gekomen: https://www.rijksoverheid(...)met-vier-uitvoerdersquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien. Volgens mij is de uitvoering van die "gratis" kinderopvang nog helemaal niet bekend.
Dat lijkt me geen stokpaardje maar een feit.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:49 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat komt omdat het nieuwste stokpaardje is dat “de belastingdienst het niet aan kan”.
Ah, die had ik gemist. Dank. De overheidskinderopvangfinanciering gaat inderdaad rechtstreeks naar de kdv's. Ik ben geen voorstander van 'gratis' kinderopvang, maar als je het dan toch wil doen lijkt dit me de verstandige route.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar is deze maand een brief over gekomen: https://www.rijksoverheid(...)met-vier-uitvoerders
lol. Onder R'dam ligt olie, maar dat wordt maar heeeeel langzaam gewonnen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit, en daarnaast het feit dat er met 900 (!!!) niet gekoppelde systemen wordt gewerkt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat lijkt me geen stokpaardje maar een feit.
Een feit met een waslijst aan oorzaken, maar de volgende lijken me toch het belangrijkste:
1. De politiek heeft in de afgelopen (tientallen) jaren een belastingstelsel opgetuigd dat zo'n kluwen van regels is geworden dat het te complex is voor de mens en ook te complex voor de systemen waar de fiscus mee moet werken. Dat komt voornamelijk omdat het een stapeling is geworden van compensatieregelingen voor koopkrachtplaatjes. Uiteindelijk helpt het niet degenen die je wil compenseren, maar worden vooral juristen er beter van. En eigenlijk is dit niet eens meer oplosbaar, je kunt alleen nog maar opnieuw beginnen.
2. Er werken bij de belastingdienst heel veel mensen die het systeem als uitgangspunt nemen en niet de burger die ze moeten bedienen. Het is een schoolvoorbeeld van een overheidslichaam dat van mening is dat de mens in dienst is van het systeem, en niet andersom.
3. De geniale afvloeiingsregeling van enkele jaren geleden heeft ervoor gezorgd dat er veel mensen verdwenen zijn die wel wat konden.
Uiteraard. Maar Hugo is te beroerd om gewoon eens lang uit te stellen want hij heeft gezegd dat het er moet komen dus komt het er.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:08 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dit speelt al sinds ver voor Hugo, zo ongeveer sinds Rutte 1
Hier kun je De Jonge absoluut de schuld niet van geven.quote:
Natuurlijk wel. Hij kiest voor een half jaar ipv twee jaar. En dan ook nog met het hem zo kenmerkende dedain richting parlement of het allemaal wat sneller kan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier kun je De Jonge absoluut de schuld niet van geven.
De risico's van invoering zijn enorm, experts verwachten enorme problemen met de vergunningverlening en vooral heel veel rechtszaken omdat over bijna alles nieuwe jurisprudentie gevormd moet worden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar Hugo is te beroerd om gewoon eens lang uit te stellen want hij heeft gezegd dat het er moet komen dus komt het er.
Ik ben bekend met dit dossier. Uitstel is volledig terecht, ik val over de veel te korte termijn. Je blijft zo in permanente onzekerheid.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De risico's van invoering zijn enorm, experts verwachten enorme problemen met de vergunningverlening en vooral heel veel rechtszaken omdat over bijna alles nieuwe jurisprudentie gevormd moet worden.
Eens, dit is voor gemeenten onwerkbaar.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben bekend met dit dossier. Uitstel is volledig terecht, ik val over de veel te korte termijn. Je blijft zo in permanente onzekerheid.
Dat is heel wat anders dan er hier staat: https://nos.nl/artikel/24(...)kbelasters-ambitieusquote:
In de Volkskrant staat het als volgt uitgelegd: als je onteigend wegens natuurherstel kun je niet morgen een vergunning geven voor woningbouw, want de natuur is nog niet hersteld.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders dan er hier staat: https://nos.nl/artikel/24(...)kbelasters-ambitieus
Ja oké, de termijn had wat langer gekund. Ik had een jaar gedaan, met uiterlijk juni het besluit of er nog een jaar bij moet. Dat is werkbaar voor gemeentes.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Hij kiest voor een half jaar ipv twee jaar. En dan ook nog met het hem zo kenmerkende dedain richting parlement of het allemaal wat sneller kan.
Maar de rechter ging toch akkoord als je maar een deel van de stikstofuitstoot in zet voor wat anders en een ander deel voor natuurherstel? Dacht dat de Raad van state dat had aangegeven.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In de Volkskrant staat het als volgt uitgelegd: als je onteigend wegens natuurherstel kun je niet morgen een vergunning geven voor woningbouw, want de natuur is nog niet hersteld.
Volgens het stuk in de Volkskrant kan dat wel 10 jaar duren:quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar de rechter ging toch akkoord als je maar een deel van de stikstofuitstoot in zet voor wat anders en een ander deel voor natuurherstel? Dacht dat de Raad van state dat had aangegeven.
Ja, dat is inclusief de 7 jaar die het blijkbaar volgens de minister duurt om te onteigenen... dat is ook wel extreem lang.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens het stuk in de Volkskrant kan dat wel 10 jaar duren:
https://www.volkskrant.nl(...)il-ik-niet~bfc3c8e3/
Ik kan het ook slecht plaatsen in het verhaal tot nu toe hoor. Maar het staat wel in een van de betere kranten van het land. Interessant dus.
Omdat het onzin is. Het kan best. Zet maar een nieuwe instantie op.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, de staatssecretaris die heel graag een aantal dingen wil wijzigen en tot zijn spijt ziet dat dat niet gaat zegt 'kan niet'. Welk motief je vervolgens hebt om dat vervolgens te negeren is mij een raadsel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |