Bewijs dat maar eens met een serieuze bron. Zo niet, hou dan op met die onzin. De hele coalitie baalt dat het tot 2025 duurt (een aantal plannen uit het regeerakkoord moet ook zo lang wachten), dat is echt niet bewust. Maar nu de belastingdienst negeren is alleen maar het alvast optuigen van een parlementaire enquete voor over een jaar of 5, verder is daar niemand mee geholpen.quote:
Dat valt nog te bezien. Volgens mij is de uitvoering van die "gratis" kinderopvang nog helemaal niet bekend.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:48 schreef Hanca het volgende:
Tussendoor wordt per 1 januari 2025 de grootste toeslag afgeschaft door kinderopvang voor 95% gratis te maken.
Nee, de staatssecretaris die heel graag een aantal dingen wil wijzigen en tot zijn spijt ziet dat dat niet gaat zegt 'kan niet'. Welk motief je vervolgens hebt om dat vervolgens te negeren is mij een raadsel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:27 schreef MoreDakka het volgende:
De belastingdienst, waar het al jaren een complete puinhoop is, zegt 'kan niet' dus haalt iedereen de schouders op en gaat over tot de orde van de dag.
Welke motivatie er schuil gaat achter je beslissing om dat met hand en tand te verdedigen wil ik niet over speculeren.
Daar is deze maand een brief over gekomen: https://www.rijksoverheid(...)met-vier-uitvoerdersquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien. Volgens mij is de uitvoering van die "gratis" kinderopvang nog helemaal niet bekend.
Dat lijkt me geen stokpaardje maar een feit.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:49 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat komt omdat het nieuwste stokpaardje is dat “de belastingdienst het niet aan kan”.
Ah, die had ik gemist. Dank. De overheidskinderopvangfinanciering gaat inderdaad rechtstreeks naar de kdv's. Ik ben geen voorstander van 'gratis' kinderopvang, maar als je het dan toch wil doen lijkt dit me de verstandige route.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar is deze maand een brief over gekomen: https://www.rijksoverheid(...)met-vier-uitvoerders
lol. Onder R'dam ligt olie, maar dat wordt maar heeeeel langzaam gewonnen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er op dezelfde manier was gereageerd als die gasbel onder Amsterdam had gezeten, ja.
Dit, en daarnaast het feit dat er met 900 (!!!) niet gekoppelde systemen wordt gewerkt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat lijkt me geen stokpaardje maar een feit.
Een feit met een waslijst aan oorzaken, maar de volgende lijken me toch het belangrijkste:
1. De politiek heeft in de afgelopen (tientallen) jaren een belastingstelsel opgetuigd dat zo'n kluwen van regels is geworden dat het te complex is voor de mens en ook te complex voor de systemen waar de fiscus mee moet werken. Dat komt voornamelijk omdat het een stapeling is geworden van compensatieregelingen voor koopkrachtplaatjes. Uiteindelijk helpt het niet degenen die je wil compenseren, maar worden vooral juristen er beter van. En eigenlijk is dit niet eens meer oplosbaar, je kunt alleen nog maar opnieuw beginnen.
2. Er werken bij de belastingdienst heel veel mensen die het systeem als uitgangspunt nemen en niet de burger die ze moeten bedienen. Het is een schoolvoorbeeld van een overheidslichaam dat van mening is dat de mens in dienst is van het systeem, en niet andersom.
3. De geniale afvloeiingsregeling van enkele jaren geleden heeft ervoor gezorgd dat er veel mensen verdwenen zijn die wel wat konden.
Uiteraard. Maar Hugo is te beroerd om gewoon eens lang uit te stellen want hij heeft gezegd dat het er moet komen dus komt het er.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:08 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dit speelt al sinds ver voor Hugo, zo ongeveer sinds Rutte 1
Hier kun je De Jonge absoluut de schuld niet van geven.quote:
Natuurlijk wel. Hij kiest voor een half jaar ipv twee jaar. En dan ook nog met het hem zo kenmerkende dedain richting parlement of het allemaal wat sneller kan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier kun je De Jonge absoluut de schuld niet van geven.
De risico's van invoering zijn enorm, experts verwachten enorme problemen met de vergunningverlening en vooral heel veel rechtszaken omdat over bijna alles nieuwe jurisprudentie gevormd moet worden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar Hugo is te beroerd om gewoon eens lang uit te stellen want hij heeft gezegd dat het er moet komen dus komt het er.
Ik ben bekend met dit dossier. Uitstel is volledig terecht, ik val over de veel te korte termijn. Je blijft zo in permanente onzekerheid.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De risico's van invoering zijn enorm, experts verwachten enorme problemen met de vergunningverlening en vooral heel veel rechtszaken omdat over bijna alles nieuwe jurisprudentie gevormd moet worden.
Eens, dit is voor gemeenten onwerkbaar.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben bekend met dit dossier. Uitstel is volledig terecht, ik val over de veel te korte termijn. Je blijft zo in permanente onzekerheid.
Dat is heel wat anders dan er hier staat: https://nos.nl/artikel/24(...)kbelasters-ambitieusquote:
In de Volkskrant staat het als volgt uitgelegd: als je onteigend wegens natuurherstel kun je niet morgen een vergunning geven voor woningbouw, want de natuur is nog niet hersteld.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders dan er hier staat: https://nos.nl/artikel/24(...)kbelasters-ambitieus
Ja oké, de termijn had wat langer gekund. Ik had een jaar gedaan, met uiterlijk juni het besluit of er nog een jaar bij moet. Dat is werkbaar voor gemeentes.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Hij kiest voor een half jaar ipv twee jaar. En dan ook nog met het hem zo kenmerkende dedain richting parlement of het allemaal wat sneller kan.
Maar de rechter ging toch akkoord als je maar een deel van de stikstofuitstoot in zet voor wat anders en een ander deel voor natuurherstel? Dacht dat de Raad van state dat had aangegeven.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In de Volkskrant staat het als volgt uitgelegd: als je onteigend wegens natuurherstel kun je niet morgen een vergunning geven voor woningbouw, want de natuur is nog niet hersteld.
Volgens het stuk in de Volkskrant kan dat wel 10 jaar duren:quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar de rechter ging toch akkoord als je maar een deel van de stikstofuitstoot in zet voor wat anders en een ander deel voor natuurherstel? Dacht dat de Raad van state dat had aangegeven.
Ja, dat is inclusief de 7 jaar die het blijkbaar volgens de minister duurt om te onteigenen... dat is ook wel extreem lang.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens het stuk in de Volkskrant kan dat wel 10 jaar duren:
https://www.volkskrant.nl(...)il-ik-niet~bfc3c8e3/
Ik kan het ook slecht plaatsen in het verhaal tot nu toe hoor. Maar het staat wel in een van de betere kranten van het land. Interessant dus.
Omdat het onzin is. Het kan best. Zet maar een nieuwe instantie op.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, de staatssecretaris die heel graag een aantal dingen wil wijzigen en tot zijn spijt ziet dat dat niet gaat zegt 'kan niet'. Welk motief je vervolgens hebt om dat vervolgens te negeren is mij een raadsel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |