Aftreden premier is gewoon weg kabinet, zo werkt het.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt dat wel verschil. De reactie was er moet meer onderzoek komen. Shell boeide dat niet.
Verder zou het wat mij betreft terecht zijn als Rutte zelf opstapt om 'verantwoordelijkheid' te nemen. Hij was er toendertijd bij. Maar daarvoor hoeft het hele kabinet niet te vallen.
De overige ministers blijven wel zitten om op de boel te passen natuurlijk. Rutte is dan wel echt weg. Maar alles demissionair, dus dat wordt een drama met de talloze beslissingen die nog genomen moeten worden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Aftreden premier is gewoon weg kabinet, zo werkt het.
Niet nu, in mei/juni dus pas. En dat riep ik trouwens al tijdens de verkiezingen, dat het komende kabinet max tot juni 2023 zou zitten. Zeker als Rutte premier zou worden. Dat wisten de politici ook echt al wel toen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:02 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt, maar dit kabinet is niet meer te redden nu
Grote vraag is dan eigenlijk waarom zijn ze er aan begonnen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet nu, in mei/juni dus pas. En dat riep ik trouwens al tijdens de verkiezingen, dat het komende kabinet max tot juni 2023 zou zitten. Zeker als Rutte premier zou worden. Dat wisten de politici ook echt al wel toen.
Of Sigrid 'Hier scheiden onze wegen' Kaag.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:29 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Grote vraag is dan eigenlijk waarom zijn ze er aan begonnen?
Had Segers niet zijn poot stijf moeten houden ?
Segers heeft 'zijn poot stijf gehouden' tot het onmogelijk werd. Het demissionaire kabinet zat in een onmogelijke positie, ministers kregen te dealen aangenomen moties met een deel van de coalitie die voor stemden terwijl een deel van de coalitie/ministerraad fel tegen zo'n motie waren. De coalitie was volledig uit elkaar gevallen, regeren was niet meer te doen. Dat moest toen echt eindigen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:29 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Grote vraag is dan eigenlijk waarom zijn ze er aan begonnen?
Had Segers niet zijn poot stijf moeten houden ?
Dus we hebben een decennium lang Rutte omdat er geen alternatief is en het kabinet kan beter aanblijven want we schieten niets op met een val.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
maar we schieten er niets mee op....
Ik ben niet z'n grootste fan, integendeel. Hij had na het toeslagenschandaal gewoon moeten zeggen dat ie niet meer op de kieslijst wilde. Dat is pas verantwoordelijkheid nemen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dus we hebben een decennium lang Rutte k dat er geen alternatief is en het kabinet kan beter aanblijven want we schieten niets op met een val.
No worries, ik snap je frustratie.quote:Niks persoonlijke maar die apatische houding zorgt er voor dat we juist in deze situatie zitten.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Omdat de aanhang van die partijen niet of nauwelijks wordt geraakt door die problematiek. Ik denk dat de gemiddelde VVDer de slachtoffers van het toeslagschandaal eerder als een loser en een uitkeringstrekker ziet, dan als mensen die op schandalige wijze slachtoffer zijn geworden van hun eigen overheid.
Ik vraag me af of er op dezelfde manier was gereageerd als die gasbel onder Amsterdam had gezeten, ja.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat je zegt geldt voor de overgrote manier van de stemmers. Denk je echt dat iemand die de hele nacht wakker ligt vanwege de energierekening ook maar een seconde nadenkt over Groningen of die toeslagen? Kom op zeg.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er op dezelfde manier was gereageerd als die gasbel onder Amsterdam had gezeten, ja.
Meer aardbevingen zijn geen probleem voor tweederde van de mensen. Dat zijn echt niet allemaal D66 of VVD stemmers.quote:Als Rusland de gastoevoer naar Europa stopzet, mag er als alternatief meer gas gewonnen worden in Groningen. Dat vindt bijna twee derde (63 procent) van de deelnemers in een onderzoek van EenVandaag over de oorlog in Oekraïne. Groningers zijn verdeeld.
Nee, dan was er totaal anders gereageerd. Dat weet iedereen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er op dezelfde manier was gereageerd als die gasbel onder Amsterdam had gezeten, ja.
Dat was een waardeloos onderzoek waarbij er een valse tegenstelling werd gemaakt, alsof het winnen van 15 miljard kuub extra een verschil had gemaakt in de positie van Poetin. Dat werd in dat onderzoek (ik heb het ingevuld toen) wel gesuggereerd.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
Meer aardbevingen zijn geen probleem voor tweederde van de mensen. Dat zijn echt niet allemaal D66 of VVD stemmers.
Alle partijen zetten daar druk op, de hele kamer wil er vanaf. Maar dat kan op zijn vroegst in 2025: https://nos.nl/artikel/24(...)gen-aan-zegt-van-rijquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:46 schreef MoreDakka het volgende:
Er is verder ook geen enkele partij die zich hardmaakt voor het afschaffen van dat absurde toeslagensysteem. Rutte zelf wil er van af, maar doet er verder ook weinig aan. Waarom wordt daar geen druk op gezet? Wat gaan we doen met de lessen van die affaire?
Niks. Niemand durft. Dat komt omdat het nieuwste stokpaardje is dat “de belastingdienst het niet aan kan”.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:46 schreef MoreDakka het volgende:
Er is verder ook geen enkele partij die zich hardmaakt voor het afschaffen van dat absurde toeslagensysteem. Rutte zelf wil er van af, maar doet er verder ook weinig aan. Waarom wordt daar geen druk op gezet? Wat gaan we doen met de lessen van die affaire?
Dat is geen stokpaardje, dat is nou lessen leren. Ze hebben de uitvoeringsinstanties te lang genegeerd.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niks. Niemand durft. Dat komt omdat het nieuwste stokpaardje is dat “de belastingdienst het niet aan kan”.
Komt ook door de polder he. In Nederland willen we altijd iedereen aan boord houden en vriendjes zijn. De andere kant van de medaille is dan dat je in veel gevallen uitkomt op een totaal onwerkbaar compromis.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is geen stokpaardje, dat is nou lessen leren. Ze hebben de uitvoeringsinstanties te lang genegeerd.
Ik volg de politiek wel en dat is precies de reden dat ik zeg dat er geen druk op wordt gezet. Dat hautaine toontje van je kan je echt beter mee stoppen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alle partijen zetten daar druk op, de hele kamer wil er vanaf. Maar dat kan op zijn vroegst in 2025: https://nos.nl/artikel/24(...)gen-aan-zegt-van-rij
Als je de politiek volgt, dan weet je dat.
Leuke anecdote.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat was een waardeloos onderzoek waarbij er een valse tegenstelling werd gemaakt, alsof het winnen van 15 miljard kuub extra een verschil had gemaakt in de positie van Poetin. Dat werd in dat onderzoek (ik heb het ingevuld toen) wel gesuggereerd.
En nee, meer dan 20 miljard kuub in totaal (als die hoeveelheid al zou mogen van een rechter) winnen kan niet, de helft van de putten is namelijk al vol gestort met beton.
Geen hautain toontje, het is gewoon dom dat er hier steeds wordt gevraagd naar de bekende weg. Het kan echt niet eerder, zo simpel is het. En ja, daar wordt nog steeds veel druk op gezet, maar als iets niet sneller kan dan kan het niet sneller.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik volg de politiek wel en dat is precies de reden dat ik zeg dat er geen druk op wordt gezet. Dat hautaine toontje van je kan je echt beter mee stoppen.
Natuurlijk kan het wel eerder, wat een onzin. Probleem is dat er niemand met een fatsoenlijk plan komt. Daarnaast hebben de oppositiepartijen er helemaal geen baat bij als er daadwerkelijk werk van wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het kan echt niet eerder, zo simpel is het.
Nee, het kan niet eerder. Niet uitvoerbaar. Zie de omgevingswet, je kunt een plan schrijven maar als het niet uitvoerbaar is, is het enige gevolg dat het moment van invoering steeds wordt uitgesteld.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Natuurlijk kan het wel eerder, wat een onzin. Probleem is dat er niemand met een fatsoenlijk plan komt. Daarnaast hebben de oppositiepartijen er helemaal geen baat bij als er daadwerkelijk werk van wordt gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |